abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 28 april 2013 @ 20:55:57 #51
25682 2cv
Niet subtiel
pi_125840158
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 18:20 schreef Fer het volgende:

[..]

Die diesels van vroeger had slechts 60pk ofzo. Dus op snelweg draait ie 3000 toeren, maakt een klere-herie (relaxed!?) en altijd volgas om het gemis aan trekkracht.

Ben je in de war met een 2003 2.0 Commonrail ofzo?
Beetje laat, maar ik bedenk mij net dat mijn BX met een relatief (!) moderne dieselmotor orgineel 71pk heeft. Dan denk ik dat die echt oude diesels hooguit 40-45pk hadden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 29 april 2013 @ 09:38:57 #52
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125856115
Er zou een wet moeten komen die het afschieten van raketten op oude stinkdiesels legaal maakt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 29 april 2013 @ 09:52:23 #53
395120 spekbek
spekinjenek
pi_125856374
quote:
6s.gif Op maandag 29 april 2013 09:38 schreef Duvel het volgende:
Er zou een wet moeten komen die het afschieten van raketten op oude stinkdiesels legaal maakt.
  maandag 29 april 2013 @ 09:53:02 #54
395120 spekbek
spekinjenek
pi_125856386
Deze TS :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') Wat een pauper...
  maandag 29 april 2013 @ 14:15:13 #55
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125864710
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:55 schreef 2cv het volgende:

[..]

Beetje laat, maar ik bedenk mij net dat mijn BX met een relatief (!) moderne dieselmotor orgineel 71pk heeft. Dan denk ik dat die echt oude diesels hooguit 40-45pk hadden.
had een T3 met 50pk diesel kwam overal
top was 105kmh ;)
pi_125864957
Mercedes S- klasse -116 type zijn ook diesels van. De S 300 SEL diesel.

Werden hier niet officieel verkocht, maar kwamen uit Amerika, zijn helemaal vol geladen met alle extra's die je maar kun verzinnen.

Ze zijn er ook als -126 model, maar die zijn dan te jong.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kanjer op 29-04-2013 14:29:37 ]
pi_125867707
Peugeot 504 diesel. Geduld moet je wel hebben bij zo'n oude diesel en de kruissnelheid zal rond 100 km/u liggen.
pi_125890854
Die Peugeot's zijn schitterende wagens en volgens mij ook erg zuinig. Mercedes iets minder zuinig maar wel erg betrouwbaar.

Maar LPG lijkt me een betere optie in de 40+ klasse. Die hebben wat meer pit.
  dinsdag 30 april 2013 @ 07:13:36 #59
369332 crazybytes
CANTONA CHIPS
pi_125891229
neem deze,



40 jaar oud,ziet er toch zo uit, check
diesel, check
200 km per dag, check
pi_125892042
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:55 schreef 2cv het volgende:

[..]

Beetje laat, maar ik bedenk mij net dat mijn BX met een relatief (!) moderne dieselmotor orgineel 71pk heeft. Dan denk ik dat die echt oude diesels hooguit 40-45pk hadden.
Dat was zeker een 1.9. Die oude benzen hadden geloof ik wel 2.9 5 pitters of van vergelijkbare grote. MB 508D had een 3.8l 4 pitter met maar liefst 80pk bij 2900rpm

Trouwens reed ik die dag achter een Golf SDI, die liep te trappen ieder stoplicht, dat was te horen en ik deed minimaal gas en 1400 toeren erachter. Dus vond die post wel grappig.
.
pi_125910485
Door dit soort mafkezen als TS is de huidige oldtimerregeling om zeep geholpen.
pi_125928540
Haha, een 40 jaar oude diesel kopen om zn trekkracht _O- Als er iets is wat zorgt voor trekkracht is het een turbo op een diesel. Iets wat 40 jaar geleden niet werd gebouwd.
Reken op 0-100 tijden van boven de 20 seconden als 100 al wordt gehaald. De eerste golfdiesels werden bekend om hun 'snelle' acceleratie en die deden er iets van 17 seconden over 0-100. Nog oudere diesels komen helemaal niet voorruit..
Dus trekkracht lijkt me niet bepaald hét punt om zo'n oud stinkhok aan te schaffen.
Als het je echt om oude techniek te doen is en kosten niet uitmaakt zoals je zegt ga dan een 6 in lijn op benzine rijden. Soepelere motorblokken qua loopcultuur zijn er niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')