Dat was een Italiaanse cavalerie afdeling toch? Die een sovjet eenheid aanviel?quote:Op donderdag 9 mei 2013 10:27 schreef Polacco het volgende:
[..]
De 600 cavaleristen met hun sabels in de aanslag schreeuwden "Savoia!" toen zij de vijand aanvielen.
Yes. 600 Italianen met getrokken sabels vielen 2000 Sovjet voetsoldaten aan, gewapend met machinegeweren en mortieren - om zo een gat te kunnen dichten tussen het Italiaanse en Duitse leger. Het wordt door historici als de laatste cavalerie charge beschouwd.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:06 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Dat was een Italiaanse cavalerie afdeling toch? Die een sovjet eenheid aanviel?
Wowquote:Op donderdag 9 mei 2013 13:34 schreef Polacco het volgende:
[..]
Ondanks zware verliezen lukte het om de Sovjets te verjagen van hun positie.
+1 Stephen_Dedalus
Oh, die cavaleristen hadden wel handgranaten. Toch een geweldige prestatie natuurlijk.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:38 schreef Polacco het volgende:
[..]
http://www.history.com/ne(...)-charge-70-years-ago
Correct!quote:
Hahhaquote:Op donderdag 9 mei 2013 16:37 schreef Rave_NL het volgende:
2008.
Toen pas kwam het eerste genie de poorten binnen.
Ik weet dat ik een slimme gozer ben, maar om mij nu meteen genie te noemen....quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:37 schreef Rave_NL het volgende:
2008.
Toen pas kwam het eerste genie de poorten binnen.
Welke bekende commandant had Vliegkamp de Kooij tussen 1919 en 1921?quote:
Doorman?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Welke bekende commandant had Vliegkamp de Kooij tussen 1919 en 1921?
En nee, dit is geen zelfbedachte vraag deze keer
Correct!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat mocht nietquote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:09 schreef Pumatje het volgende:
Inderdaad de Pincer manoeuvre, eenvoudig te vinden op Wikipedia en een zeer bekende tactiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |