Oh godverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodverde!quote:
Helden!quote:
quote:Wijers: opzet Koningslied was 'inschattingsfout'
Bewerkt door: redactie − 29/04/13, 10:56 − bron: ANP
© ANP. Beeld van de opname van het Koningslied.
Het Nationaal Comité Inhuldiging heeft met de opzet van het Koningslied een inschattingsfout gemaakt. Dat beaamde de voorzitter van het comité Hans Wijers maandagochtend op Radio 1. 'De tekst appelleert niet aan de smaak van veel Nederlanders', zei Wijers.
Verbroederen en samenbinden, was de taak die het comité zich had gesteld met het Koningslied. 'We daar zijn we niet in geslaagd. We hebben hooguit 30 tot 40 procent van de Nederlanders bereikt', schat Wijers.
De tekst van het Koningslied is samengesteld op basis van inzendingen van het Nederlandse publiek. De kritiek op het nummer was niet mals. Componist John Ewbank trok het daarop terug. Toch zal het dinsdag in Ahoy in Rotterdam ten gehore worden gebracht tijdens een feestelijke samenzang. Daar zijn nog kaarten voor beschikbaar.
Daar hoor ik dus niet bij. Ik heb hem pas vandaag beluisterd. En ook al het 'gezeik' er omheen heb ik helaas gemist.quote:Op maandag 29 april 2013 14:59 schreef roos85 het volgende:
Wijers: opzet Koningslied was 'inschattingsfout'
Bewerkt door: redactie − 29/04/13, 10:56 − bron: ANP
Verbroederen en samenbinden, was de taak die het comité zich had gesteld met het Koningslied. 'We daar zijn we niet in geslaagd. We hebben hooguit 30 tot 40 procent van de Nederlanders bereikt', schat Wijers.
Ze hebben later wel een clipje laten zien met verschillende beelden van plaatsen tijdens het zingen van het koningslied, maar het was een vrij treurige bedoening. Alleen op Curaçao hadden ze echt hun best gedaan.quote:Op woensdag 1 mei 2013 18:27 schreef Drebbelman het volgende:
Ik heb het gisteren niet live gezien, maar was het niet het plan om naar verschillende lokaties in het land te schakelen? Daar zie ik nergens iets van terug :S
Kennelijk. Ik vind het geweldig, het eerste nummer dat ik ooit op iTunes gekocht heb zelfsquote:Op donderdag 2 mei 2013 00:45 schreef Paul het volgende:
Is dat gezeur om het Koningslied nou nog bezig
Als iedereen het slecht vind en daar om kan lachen is het ook goed.quote:Op maandag 29 april 2013 15:19 schreef Rivalo het volgende:
Dat ze nou niet snappen dat verbroedering ook met negatieve zaken kan ontstaan. Daarmee hebben ze wel 90% bereikt.
Ik heb het net nog eens teruggezien en ja, eigenlijk vind ik het enorm meevallen. Toch best wel mooie stukjes afgewisseld met raps die gewoon zo slecht zijn dat ze grappig worden.quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:51 schreef Oldie57 het volgende:
Eigenlijk vond ik het ineens wel een mooi lied.
Vind ik wel meevallen. Als je één kans krijgt om een lied te schrijven, nota bene voor de Koning, en één waar het volk achter zou moeten staan, en je komt met dit? Dan kan ik het wel begrijpen dat mensen dit toch verwerpen. Want het is natuurlijk gewoon prutswerk eerste klas.quote:Op donderdag 2 mei 2013 03:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb het net nog eens teruggezien en ja, eigenlijk vind ik het enorm meevallen. Toch best wel mooie stukjes afgewisseld met raps die gewoon zo slecht zijn dat ze grappig worden.
Storm in een glas water, deze hele discussie.
30-40%? trek daar nog maar 29/39% van af .quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |