abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125850686
quote:
3s.gif Op zondag 28 april 2013 14:39 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Jouw site ja?
Yep :)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_125851115
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

We zijn een onbetekenend planeetje, in een onbetekenend melkwegstelseltje. Wel weer in een iets grotere cluster van melkwegstelsels, maar nog steeds onbetekenend op alle clusters van clusters van melkwegstelsels die er bestaan, tel daarbij op de er weleens aminozuren, bouwstenen van eiwitten, in meteorieten zijn gevonden. Het kan zijn dat we alleen zijn in het heelal en dat alleen hier ooit eens iets unieks is gebeurd dat we 'leven' noemen en dat dan ook nog eens zelfbewust is geworden.. Ik kan me dat alleen niet voorstellen, de rest van het heelal zo dood als een pier.
Het is een beetje afwegen, als we niet van rare fantasie levensvormen uitgaan als slimme gaswolken oid dan is het zoiets als onderstaande

1) kans op leven - ja 100% maar het zou dan op planeten in de bewoonbare "goldilocks" zone op aarde achtige planeten rondom een ster moeten zijn wil het niet in de kiem smoren. Venus was ooit als de aarde, mars was het maar zelfs daar is het vinden van enig spoor nog lastig.

Ik dacht dat van alle tot nu toe bekende planeten en manen de beste papieren naar gliese581g gaan, maar dat blijkt slechts een "verwachte" planeet te zijn in t gliese stelsel. Het kan dus zijn dat die hele planeet er niet is en het was al niet een verwacht "paradijs" voor leven... Het heft elkaar op in de kans

2) kans dat het leven iets verder is ontwikkeld dan het primitieve leven.. Mogelijk maar we hebben nog geen primitief leven gevonden.... 40%?

2) kans op intelligent leven - mogelijk maar dat is zover van punt 1 20%?

3) kans dat het even intelligent is als ons 10% (het moet tenslotte allemaal door eenzelfde pijplijn van natuurlijke selectie en ontwikkeling. dat het ons al bezocht heeft.. Te verwaarlozen 0% (ze zouden te ver moeten reizen, met dezelfde intelligentie komen ze vermoedelijk niet veel verder dan wij komen.

4) kans dat er intelligenter leven dan ons is.. bijna 0, misschien 1% maar dat is zo goed als onzichtbaar in de kansen. Daarnaast zouden ze ook nog interesse in ruimtereizen moeten hebben en interesse in de melkweg / aarde.

Naald in een hooiberg.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 29-04-2013 00:12:50 ]
pi_125854455
4) kans dat er intelligenter leven dan ons is.. bijna 0, misschien 1% maar dat is zo goed als onzichtbaar in de kansen. Daarnaast zouden ze ook nog interesse in ruimtereizen moeten hebben en interesse in de melkweg / aarde.

is dit een grap ofzo?

als ze ons al hebben gevonden en bewust onze nucleaire raketten uitschakelen neem ik aan dat deze levensvormen slimmer dan ons zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door joellsoares op 29-04-2013 03:55:30 ]
When the power of love over comes the love of power, there will be peace
pi_125854539
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 03:39 schreef joellsoares het volgende:
4) kans dat er intelligenter leven dan ons is.. bijna 0, misschien 1% maar dat is zo goed als onzichtbaar in de kansen.

is dit een grap ofzo?
Idd. Blijkbaar acht Beathoven de kans enorm groot dat wij de meest intelligente wezens zijn in het heelal. :{

Hoe fucking erg zou dat zijn ;(
pi_125854801
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 04:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Idd. Blijkbaar acht Beathoven de kans enorm groot dat wij de meest intelligente wezens zijn in het heelal. :{

Hoe fucking erg zou dat zijn ;(
Tja, stel je voor.. maar dit zegt volgens mij wel veel over ons zelfbeeld. We voelen dat we een bepaald vaderfiguur nodig hebben, we willen meer.. Maar we zitten ook zo in elkaar dat als het gevonden wordt we meteen de interesse doorschuiven naar iets anders. Ik zie grey aliens bv niet als werkelijkheid maar als moderne mythe. Hoe geavanceerder wij worden, hoe geavanceerder onze mythes. Het is er wel, zoals het geloof in koffiedik kijken dat is, we creeeren het net zoals we Goden, monsters en duivels creëren, we maken het tegenwoordig zelf.. houden andere mensen voor de gek (zoals die man die op z'n sterfbed nog bekend maakte dat de bekendste Nessy foto een fake was). Met modernere middelen komen betere fakes en men wil daarin wat zien. Zowel de goochelaar als het publiek halen voldoening uit de act "De foto" van vandaag is de fake van 20 jaar later, maar de maker krijgt 20 jaar lang een 'kick' als hij z'n eigen foto in kranten of docu's ziet. De fascinatie ligt in het ontastbare, het entertainment niveau en het zoeken, niet in het werkelijke vinden.

Ik vraag me weleens af wat er gebeurd als we buiten de cult werkelijk Grey Aliens ontdekken en dat deze op tv worden getoond met een interview (ik zeg maar iets) . Dan zou men hier misschien een paar keer zeggen 'zie je wel, we hadden gelijk' maar daarna is het nieuwe eraf.. dan krijgen we misschien wel zoiets als District 9 en worden er al snel andere wezens gecreeerd in ons hoofd die 'nog' beter zijn want wat moet er daarna nog van dit soort topics komen als het geen tru meer is maar wetenschap. Dan implodeert het geloof in iets ongrijpbaars, dan is het spannende eraf. Niemand die wil geloven zit te wachten op iets tastbaars.

Greys staan in ons hoofd dichterbij ons dan wij tot apen staan en dat maakt het voor mij een twijfelgeval als in dat ze echt zijn. We kunnen ook geloven in gaswolken of olifanten / dolfijnachtigen op andere planeten maar die zijn niet 'tastbaar' genoeg voor ons, maar toch kan het best 'dit' intelligenter leven zijn wat er is.. maar dat is niet zo fascinerend.

We beweren dat de overheid al contact met greys heeft. Ze storten hier neer, laten zich door mensen grijpen en onderzoeken. Hoeveel intelligenter zijn ze dan eigenlijk dat ze geen noodvoorziening hadden, dat hun techniek ze in de steek liet. Was de Roswell UFO van 't merk Lada o.i.d.? Daarnaast vraag ik me af of zij intelligenter zijn of dat wij intelligenter zijn dat we ze pakken en onderzoeken?

We kunnen zogenaamd al met ze communiceren en weten wat ze willen. Of is het b.v. alleen dat mensen zoals Greer de cult bewust volgen, willen begrijpen wat 'mensen' beweegt om vervolgens met de bijbel / een mythe in de hand er persoonlijk een slaatje uit te slaan voor de eeuwige roem. Hij noemde dat Aliens ons in de gaten houden en zien dat we er een zootje van maken. Waar verifiëren we dat? Net als het woord van God door de mond van de Paus waarbij de paus 'zelf' de God is. In theorie is er een god, is er een allah, (hoewel die twee vroeger 1 waren), zijn er aliens.. maar het is degene die door de mond van God spreekt die God speelt. Ze willen zelf dat superfiguur zijn die mensen leidt, de dalai lama.. de Jezus, de Gandhi. De profeet is belangrijker dan het wezen. Ze willen onsterfelijk de boeken in, dat beweegt ze meer dan geld. Dat zijn mensen die zichzelf kunnen vermarkten en dat ook maar al te graag doen. De sleutel tot onsterfelijkheid in een handtekening op de geschiedenis ligt bij het populair worden in een groep. Niet bij het volgen ervan.

N.a.v. onderzoek in de praktijk / tastbaar materiaal vind ik met wat we tot nu toe werkelijk gevonden hebben (niet zoveel volgens mij) een "paar" procent kans op het vinden van leven dat even intelligent is al vrij groot. Ik denk wel dat er een afname van kansen zijn als we langer en langer lopen te ploeteren om zelfs ook maar het minst intelligente leven te vinden buiten de aarde of sporen naar wat er geweest is. Als we iets tastbaars in die richting vinden 'dan' nemen de theoretische kansen ook wel wat toe. Maar tot nu toe staan we nog altijd met lege handen.

quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 03:39 schreef joellsoares het volgende:

is dit een grap ofzo?

als ze ons al hebben gevonden en bewust onze nucleaire raketten uitschakelen neem ik aan dat deze levensvormen slimmer dan ons zijn.
Het is zoiets als in de middeleeuwen zeggen "Als de duivel ons het buskruit kan ontnemen dan neem ik aan dat hij slimmer is. " of wat ook maar ultiem was voor die tijd met onze geavanceerde kastelen van steen.

Dit is jouw belevingswereld

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 29-04-2013 08:42:10 ]
pi_125857428
Mooi geschreven hoor beathoven, maar ik vrees dat je er totaal naast zit, en dat jou Mythes allang realiteit zijn geworden maar dat is zonder keihard bewijst moeilijk te accepteren

Ook snap ik niet dat je slecht praat over Greer alsof hij hier een slaatje uit wil slaan.
Ik weet 120% zeker dat als je eens 1 op 1 met hem zou zitten en hij je zou vertellen wat hij allemaal heeft meegemaakt om dit te bereiken je nog eens respect voor hem zou krijgen, hij heeft niet voor niks zijn goedbetaalde baan opgezegd om de waarheid boven tafel te brengen.

Ook denk ik dat het wel een grotere impact op de aarde zal hebben dan alleen "zie je wel"
Volgens mij heb ik dit al eerder gezegd maar het gaat niet om de greys of wat voor soort buitenaards leven dan ook, maar vooral om de energie systemen waarmee ze hier komen. We kunnen voor de rest niks aan hun bestaan veranderen en de mensheid zal deze realiteit langzamerhand moeten gaan accepteren. Dat blijkt in de praktijk moeilijker gezegd dan gedaan wat ik echt belachelijk vind trouwens, bewijst maar weer hoe hard we gebrainwasht zijn om hier geen interesse in te tonen.
pi_125857566
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:41 schreef UcanQuote_me het volgende:

[..]

Om onze planeet te vinden zou het net zoiets zijn als de 33ste zandkorrel op de Shara te vinden net op de as van x en y ongeveer 24 graden noorderbreedte.

Misschien zijn ze dichterbij dan wij kunnen waarnemen.
Als je de verhalen mag geloven kunnen ze gewoon samen met ons dezelfde zuurstof delen, aangezien onze flora en fauna dusdanig uniek is.
Lijkt me het een logisch gevolg dat ze dan niet in staat zouden zijn , dezelfde zuurstof in te ademen als wij.(andere verhoudingen andere behoeftes)
Misschien delen we samen dezelfde aarde maar op een andere golflengte ieders, en hebben ""de andere"" wel de knoppen tot hun beschikking om bij te tunen tot onze golflengte.
Soms komen ufo,s ook uit het niets tevoorschijn , dus het zou niet eens een gekke gedachte zijn.
Het is idd heel goed mogelijk dat we nog niet gevonden zijn.. En tja, wie weet wat voor methodes ze hebben uitgevonden om interstellair te reizen, als dat mogelijk is, dan.
pi_125857721
Ja
Anti zwaartekracht dus, allang besproken, allang bekend.
waarom lopen jullie achter de feiten aan en negeren jullie alle informatie die naar buiten is gebracht?
pi_125857874
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 10:50 schreef joellsoares het volgende:
Ja
Anti zwaartekracht dus, allang besproken, allang bekend.
waarom lopen jullie achter de feiten aan en negeren jullie alle informatie die naar buiten is gebracht?
Hoezo feiten? We kennen de aard van zwaartekracht niet eens. Als het feiten waren, hadden we het al zo kunnen reizen. En voor interstellaire reizen is 'anti-zwaartekracht' niet voldoende.
pi_125857893
http://www.ufodigest.com/(...)ased-their-countries

Zijn al een hoop landen die wel de goede kant kiezen, nu Amerika nog... OPSCHIETEN!!!!
pi_125857961
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 10:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hoezo feiten? We kennen de aard van zwaartekracht niet eens. Als het feiten waren, hadden we het al zo kunnen reizen. En voor interstellaire reizen is 'anti-zwaartekracht' niet voldoende.
Maar hun wel, en dat is je allang verteld als je had opgelet.
jajajajaja bewijs bewijs bewijs bewijs
pi_125858089
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 10:55 schreef joellsoares het volgende:
http://www.ufodigest.com/(...)ased-their-countries

Zijn al een hoop landen die wel de goede kant kiezen, nu Amerika nog... OPSCHIETEN!!!!
Meen je serieus dat je die link als argument opvoert?
pi_125858178
Gewoon een link, chillax
pi_125858233
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 10:58 schreef joellsoares het volgende:

[..]

Maar hun wel, en dat is je allang verteld als je had opgelet.
jajajajaja bewijs bewijs bewijs bewijs
Ik ben niet overtuigd, sorry. :P
Ik zou graag willen dat het waar, was. Dat dan weer wel.
pi_125858269
goed begin..
pi_125858348
Hoe is het eigenlijk afgelopen met deze man?

Nu zeggen natuurlijk de sceptici dat het tegendeel is bewezen qua echtheid.
Maar die komen over dit onderwerp zelf ook aan met vage tegen berichten.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_125864108
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 10:39 schreef joellsoares het volgende:
Mooi geschreven hoor beathoven
dat valt wel mee.. :P

quote:
, maar ik vrees dat je er totaal naast zit, en dat jou Mythes allang realiteit zijn geworden maar dat is zonder keihard bewijst moeilijk te accepteren
Daarvoor zijn het dan ook volksmythes, het hele verhaal van dat War of the Worlds zo'n negatieve mega-impact had op Amerika destijds is ook zo'n moderne volksmythe.

quote:
Ook snap ik niet dat je slecht praat over Greer alsof hij hier een slaatje uit wil slaan.
In termen van geld geen idee, in termen van aanzien ja. Of het slecht is.. geen idee, iedereen geeft andere waardes aan goed en slecht. Ik vind het allemaal niet heel prijzenswaardig in elk geval. Als hij aan het woord is missen voor mij een hoop voetnoten met bronnen. Wij nemen aan dat, de aliens stellen dit.. zeg dan zoiets als 'op basis van wat ze hier schrijven' maar dat soort dingen zitten er helemaal niet in. Het is allemaal zo leeg.

quote:
Ik weet 120% zeker dat als je eens 1 op 1 met hem zou zitten en hij je zou vertellen wat hij allemaal heeft meegemaakt om dit te bereiken je nog eens respect voor hem zou krijgen, hij heeft niet voor niks zijn goedbetaalde baan opgezegd om de waarheid boven tafel te brengen.
Er is een verschil tussen iemand die z'n passie volgt en het aannemen van zijn kijk op de wereld. Voor het eerste heb ik best respect, in het tweede hoef ik niet mee te gaan.

quote:
Ook denk ik dat het wel een grotere impact op de aarde zal hebben dan alleen "zie je wel"
Volgens mij heb ik dit al eerder gezegd maar het gaat niet om de greys of wat voor soort buitenaards leven dan ook, maar vooral om de energie systemen waarmee ze hier komen.
het moet volgens mij eerst glashard gemaakt worden dat ze er zijn voor je iets er naartoe kunt koppelen. Ik kan mn stekker wel in een onzichtbaar stopcontact steken maar dat levert niets op.

quote:
We kunnen voor de rest niks aan hun bestaan veranderen en de mensheid zal deze realiteit langzamerhand moeten gaan accepteren. Dat blijkt in de praktijk moeilijker gezegd dan gedaan wat ik echt belachelijk vind trouwens, bewijst maar weer hoe hard we gebrainwasht zijn om hier geen interesse in te tonen.
Ik kondig aan de wereld aan dat ik de heilige graal ga tonen en deze toon ik op TV na veel poeha dat de kranten en het internet haalt..iedereen klokt in op de premieredatum en dan blijkt ie mogelijk van plastic maar dat moet nog verder onderzocht worden en vervolgens ga ik vertellen dat Jezus ons wil voorzien van vrije energie. En ach.. het plastic ogende object was interessant, maar dat was niet het belangrijkste want de heilige graal bestaat toch wel, daar is geen twijfel over mogelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 29-04-2013 14:14:56 ]
  maandag 29 april 2013 @ 14:37:38 #118
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_125865334
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 23:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is een beetje afwegen, als we niet van rare fantasie levensvormen uitgaan als slimme gaswolken oid dan is het zoiets als onderstaande

1) kans op leven - ja 100% maar het zou dan op planeten in de bewoonbare "goldilocks" zone op aarde achtige planeten rondom een ster moeten zijn wil het niet in de kiem smoren. Venus was ooit als de aarde, mars was het maar zelfs daar is het vinden van enig spoor nog lastig.

Ik dacht dat van alle tot nu toe bekende planeten en manen de beste papieren naar gliese581g gaan, maar dat blijkt slechts een "verwachte" planeet te zijn in t gliese stelsel. Het kan dus zijn dat die hele planeet er niet is en het was al niet een verwacht "paradijs" voor leven... Het heft elkaar op in de kans

2) kans dat het leven iets verder is ontwikkeld dan het primitieve leven.. Mogelijk maar we hebben nog geen primitief leven gevonden.... 40%?

2) kans op intelligent leven - mogelijk maar dat is zover van punt 1 20%?

3) kans dat het even intelligent is als ons 10% (het moet tenslotte allemaal door eenzelfde pijplijn van natuurlijke selectie en ontwikkeling. dat het ons al bezocht heeft.. Te verwaarlozen 0% (ze zouden te ver moeten reizen, met dezelfde intelligentie komen ze vermoedelijk niet veel verder dan wij komen.

Naald in een hooiberg.
alleen al in onze melkweg zijn naar schatting 100 miljard sterren en het is aangetoond dat de meeste sterren ook planeten om zich hebben draaien .

dat zou betekenen dat er dus een paar honderd miljard planeten zijn . dan is 0.1% van 200 miljard = 200 miljoen bewoonde planeten en dat alleen in ons melwegstelsel !

en daar zijn er ook weer een paar honderd miljard van !

ik weet trouwens niet hoe jij aan die percentages komt das gewoon natte vinger werk.

ook schat jij onze intelligentie nogal hoog in ( iig die van jezelf :P )

de aarde zit juist in een gedeelte van de melkweg die relatief jong is .. er kunnen dus levensvormen zijn die miljoenen jaren verder in hun ontwikkeling zijn .
pi_125865502
Greer spreekt namens heel disclosure project en alle mensen die er aan mee hebben geholpen.
En die docu is alles behalve een heilige graal. De heilige graal is in dit geval de stem van het volk
en die moeten we laten horen!

Ga je de citizen hearing wel kijken beathoven ?
begint vannacht als ik het goed heb.
pi_125865706
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:37 schreef huupia het volgende:

[..]

Klopt, van mij mag het menselijk ego een flinke schop onder de kont krijgen, zo bijzonder zijn we niet.
pi_125909817
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:43 schreef joellsoares het volgende:
Greer spreekt namens heel disclosure project en alle mensen die er aan mee hebben geholpen.
En die docu is alles behalve een heilige graal. De heilige graal is in dit geval de stem van het volk
Een vals bewijs dat omlijst wordt in de promo kan ik niet echt koppelen aan het laten horen van de stem van het volk. Als het bewijs de spijker op z'n kop had geslagen.. prima, dan had ie mij ook wel gehad. Maar dat doet het niet. Zie een documentaire als 'Jesus was a Buddhist Monk" van de BBC. Dát zijn documentaires waar echt feiten-controlerend onderzoek heeft plaatsgevonden en dat iets brengt als mind-opener. Greer's docu is oude wijn in nieuwe zakken gebasseerd op creatieve cult, ik zie er alleen gedachtegoed van een tegen religie aanschurkende subcultuur in.

quote:
Ik zou wel willen, maar ik doe het later. Momenteel te druk met werk dat vaak tot 's avonds laat tijd in beslag neemt. Hopelijk is 't na volgende week weer wat minder qua werk. Bekijk ik m dan ff\

quote:

Nee, ik doelde niet op mezelf.. ik doelde op alle wetenschappers die onze wereld vooruit helpen.

quote:

[..]

alleen al in onze melkweg zijn naar schatting 100 miljard sterren en het is aangetoond dat de meeste sterren ook planeten om zich hebben draaien .
Zoals ik verderop schreef neemt de kans voor mij wel toe als men ook maar 'iets' van leven kan vinden ergens. Maar tot die tijd zitten we volgens mij nog 50/50 of een andere verhouding tussen geloven dat er meer kan zijn en 'zeker weten' want zeker weten doen we pas als we wat vinden :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 30-04-2013 17:33:37 ]
pi_125910058
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:43 schreef joellsoares het volgende:

De stem van het volk de heilige graal? Dat zie ik niet. Als iets niet waar is, is het gewoon niet waar. De stem van het volk verandert daar helemaal niets aan.
En dat het eea. niet waar is, daar heeft het alle schijn van. Anders kwamen ze wel met een direct bewijs en was al dat gedraai en geinsinueer overbodig. De alien is geen alien, er is geen werkende alternatieve energiebron gepresenteerd.

Ben desondanks erg benieuwd naar die Citizen Hearing.
pi_125911854
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 17:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ben desondanks erg benieuwd naar die Citizen Hearing.
Nog niet veel info, maar toch iets:

http://www.huffingtonpost(...)clo_0_n_3175272.html

met live updates.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_125930294
Met die Steven Greer gaat het van kwaad naar erger. Volgens mij begint die clown echt te denken dat ie de grote wereldredder is. Eerst die jankfilm over vooral zichzelf en zijn (overleden) collega's en nu dit toneelstukje er achteraan.
Dit zijn 5 ex politici die ieder 20.000 dollar krijgen om wat niet te kritische vragen te stellen aan de getuigen.
Je vraagt je af wat ze de getuigen dan betalen? Het is i.i.g. wel duidelijk dat het zakkenvultijd is voor Greer en zijn new age maatjes.
De geloofwaardigheid zinkt bij mij tot een minimum.
http://www.guardian.co.uk(...)congressmen-senators
pi_125931154
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 00:22 schreef fokjoekresie het volgende:
Met die Steven Greer gaat het van kwaad naar erger. Volgens mij begint die clown echt te denken dat ie de grote wereldredder is. Eerst die jankfilm over vooral zichzelf en zijn (overleden) collega's en nu dit toneelstukje er achteraan.
Dit zijn 5 ex politici die ieder 20.000 dollar krijgen om wat niet te kritische vragen te stellen aan de getuigen.
Je vraagt je af wat ze de getuigen dan betalen? Het is i.i.g. wel duidelijk dat het zakkenvultijd is voor Greer en zijn new age maatjes.
De geloofwaardigheid zinkt bij mij tot een minimum.
http://www.guardian.co.uk(...)congressmen-senators
Niet echt handig idd, maar het zou natuurlijk kunnen dat hij (ex-)senatoren heeft gevraagd te komen en dat niemand wilde. Misschien dat hij genoodzaakt was die bedragen te betalen om tenminste nog iemand te krijgen.

Ik weet wel zeker dat hij elk congreslid op een of andere manier heeft benaderd, maar die congresleden zijn natuurlijk bang voor hun reputatie.

En het gaat hier niet om Greer natuurlijk, het gaat om de getuigen die hun verhaal doen.

En kun je laten zien hoe Greer zijn zakken precies heeft gevuld?

[ Bericht 2% gewijzigd door Probably_on_pcp op 01-05-2013 01:11:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')