Mrs.Salvatore | maandag 22 april 2013 @ 12:25 |
Meld hier: • Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen. • Hoeveel lessen je hebt gehad. • Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen. • Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken. • Wanneer je geslaagd bent. De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2012 zijn o.a. hier te vinden. Geslaagden 2013: * no1uknow (7 januari) * Scootermuisje (10 januari) * Sneeuwvlok_2 (18 januari) * Proletariaat (4 februari) * Sie_scheitern_Epos (7 februari) * Nafi (9 februari) * Nutkicker22 (12 februari) * Kletters (18 februari) * DevilsAndDust (20 februari) * Jiang153 (25 februari) * Wanderlust (13 maart) Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! | |
Mrs.Salvatore | maandag 22 april 2013 @ 12:26 |
Dat zal best wel, maar je bent de voorgaande keren toch ook zonder je auto naar band repetitie gekomen? dan maakt die ene keer ook niet meer uit. Ik vind dat gewoon zonde van het geld. Maar ieder z'n ding natuurlijk | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 12:28 |
Klopt Maar ik moet dan afhankelijk zijn van een van de leden van de band die mij komt ophalen, en dat is heel erg stressen soms, want we beginnen om 8, maar soms is ie hier pas om half 8 | |
Mrs.Salvatore | maandag 22 april 2013 @ 12:32 |
Is dit bedrag het echt waard? Rijbewijs aanvragen: ¤ 46,50; Rijbewijs aanvragen met spoed: ¤80,60 (¤ 46,50 plus ¤ 34,10 toeslag). | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 12:32 |
TACHTIG EURO?!?!?! Ik dacht dat het 30 euro was | |
Mrs.Salvatore | maandag 22 april 2013 @ 12:33 |
Nee joh hoe kom je daarbij? | |
gelestipjes | maandag 22 april 2013 @ 12:37 |
Ja, ongeveer 30 euro extra ja. Niet 30 euro in totaal natuurlijk | |
JR-Style-93 | maandag 22 april 2013 @ 12:40 |
Mag ik in de OP | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 12:41 |
| |
JR-Style-93 | maandag 22 april 2013 @ 12:43 |
| |
tralalala | maandag 22 april 2013 @ 12:43 |
Je rijbewijs ligt na 3 dagen sowieso wel klaar. Maandagochtend aangevraagd, woensdag het gokje genomen en hij lag al klaar! Was toen wel bij mijn vernieuwde rijbewijs (+A Motor) maar dat zal niet verschillen denk ik. | |
gelestipjes | maandag 22 april 2013 @ 12:50 |
Ik denk dat dat enorm verschilt per gemeente en per periode. Bij mij duurde het wel echt 5 werkdagen | |
xzaz | maandag 22 april 2013 @ 13:09 |
Capelle:Trouwens, Kwijt is of wordt vermist. | |
gelestipjes | maandag 22 april 2013 @ 13:17 |
Ja, de tarieven verschillen nogal per gemeente, hier kost het 47,10 | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 13:22 |
Hier is het 40 euro, maar de kosten voor het spoed aanvragen zijn 34.10 Dus alles bij elkaar 74 euro | |
xzaz | maandag 22 april 2013 @ 13:50 |
Kosten van Examens gaan ook nergens over | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 14:03 |
Nou.... ik kan vandaag niet de energie opbrengen om te leren.. | |
xzaz | maandag 22 april 2013 @ 14:07 |
wanneer heb je? | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 14:08 |
8 mei | |
Mrs.Salvatore | maandag 22 april 2013 @ 14:09 |
Nee, dat vind ik nou ook. En ze zijn wel 20 hele euro's omlaag gegaan zeg sinds dit jaar, poeh. | |
xzaz | maandag 22 april 2013 @ 14:09 |
Gast, theorie is te simpel gewoon; borden leren en toepassen. Ik heb wel geteld 1 dag geleerd. Het is echt geen rocket science. Je krijgt sowieso al 30 vragen gratis | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 14:10 |
Ik heb nog áltijd moeite met dingen als "Gas los/remmen/niets" en voorrang shizzle.... én andere kleine dingetjes.. 30 vragen gratis? [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2013 14:11:04 ] | |
xzaz | maandag 22 april 2013 @ 14:14 |
ja, vragen zoals mag je hier naar rechts end staat er een blauwe pijl naar links | |
Mrs.Salvatore | maandag 22 april 2013 @ 14:14 |
Nou ik heb 'm ook pas de derde keer gehaald... eerste 2 keer gezakt puur op laksheid. | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 14:17 |
Ja... ik had mezelf voorgenomen elke dag het boek toch wel door te nemen... ging niet... naja, dan maar elke dag de helft... ook niet, heb hem gister na 4 dagen uitgelezen Dus het word tijd om er weer wat normaals mee te doen. Toch maar bikkelen en elke dag door lezen. | |
xzaz | maandag 22 april 2013 @ 14:20 |
Wat ik wel deed is gewoon vragen wanneer je een bord tegenkom die je niet ken dan er wat over lullen bij je praktijk. Waarom praktijk en theorie die dingen niet gewoon combineren | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 14:37 |
Een vriendin van me mag over 2 maanden afrijden, dus ik zeg dat het hartstikke chill voor d`r is, en vraag hoeveel ze lest, zegt ze: " Ja, ik les maar 1x per week, want ik ken alles al " Dat is natuurlijk echt onzin Je leert constant bij lijkt me. | |
Mrs.Salvatore | maandag 22 april 2013 @ 14:49 |
Wat bij mij heel erg geholpen heeft is vragen maken en oefenen. | |
Mrs.Salvatore | maandag 22 april 2013 @ 14:50 |
1 keer per week is gewoon prima hoor. | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 14:50 |
Ja dat snap ik wel Doe ik zelf ook (Al les ik liever 2-3x per week) Maar dat ze zegt " Ik weet alles al " dát lijkt mij echt onzin. | |
DrDentz | maandag 22 april 2013 @ 14:50 |
Hebben mensen die bij een rijschool werken ook niet een soort van beroepsgeheim ofzo? Iemand zei tegen me balen dat je gezakt bent hè? En ze wist ook wat er fout gegaan was, omdat haar vader daar dus werkt.. wat is dit voor onzin. De dokter gaat toch ook niet al jouw kwaaltjes aan zijn hele familie doorgeven. | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 14:51 |
Doe ik tussendoor ook | |
Mrs.Salvatore | maandag 22 april 2013 @ 14:51 |
Dat is onzin ja. Maar kijk. Ik moet 21 mei afrijden en we gaan nog maar 2 x 1,5 uur lessen. Want er hoeven geen basisdingen meer bij. Je leert pas echt wanneer je een eigen auto hebt, dan begint het grote avontuur pas. Maar ze heeft wel gelijk verder. | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 14:52 |
Dat is waar Ik moet nog lááng niet afrijden haha, maar zelfs als ze m`n examen inplannen wil ik nog minimaal 4-5 lessen er bij. Hoe meer ik leer hoe beter het is | |
Mrs.Salvatore | maandag 22 april 2013 @ 14:53 |
Je instructeur laat je afrijden wanneer je in principe geen lessen meer nodig hebt. Hij laat je niet afrijden wanneer je nog basisdingen moet leren etc. | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 14:55 |
Dat is zo. Maar ik neem altijd liever het zekere voor het onzekere. | |
xzaz | maandag 22 april 2013 @ 14:56 |
Meer lessen is niet gelijk aan een grote kans van slagen | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 14:56 |
Dan leer je juist meer situaties toch? | |
xzaz | maandag 22 april 2013 @ 15:00 |
Naar mijn idee niet, je moet gewoon een keer examen doen; rijden leer je bij je praktijk lessen, verder is rijden gewoon ervaring. | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 15:01 |
Ok gelukkig heb ik ook nog een TTT (Hopelijk krijg ik vrijstelling van die bijzondere verrichtingen ) | |
DrDentz | maandag 22 april 2013 @ 15:07 |
Moet je ook wel slagen anders ben je je vrijstellingen weer kwijt. | |
xzaz | maandag 22 april 2013 @ 15:09 |
Pas wel op, je bent een klant en het is een bedrijf, ze willen ten alle tijden geld aan je verdienen. | |
Mrs.Salvatore | maandag 22 april 2013 @ 15:09 |
Kwestie van momentopname, geloof me. Examen is 1 grote grap. Ze kijken in 20-30 minuten of je wel kan rijden. Als er zich 1 situatie voordoet die je over het hoofd ziet ben je genaaid. Mensen met hun rijbewijs zien ook zovaak shit over het hoofd. Kan je nog zo lang je rijbewijs hebben. | |
appelschaap | maandag 22 april 2013 @ 15:10 |
Echt? Ik heb vrijdag vrijstelling gehaald voor parkeren en keren. Maargoed dan moet ik toch echt maar in 1x slagen. Ik zit er niet op te wachten om nog een keer te moeten keren. Parkeren is niet zo heel ingewikkeld maar ik kreeg dit keer zo'n makkelijke keeropdracht dat ik die niet nog een keer wil doen. Ik ben trouwens ook wel weer een blind schaap dat ik nu pas zie dat dit topic er is. Ik heb ondertussen al 22 lessen gehad. | |
xzaz | maandag 22 april 2013 @ 15:17 |
Betalen voor een examen en niet slagen voelt als naar een pretpark gaan waar alle attracties zijn gesloten. | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 15:22 |
Wow... dus stel er komt opeens een auto uit een straatje duiken die ik niet heb gezien dan is het al klaar?... shit zeg. | |
JR-Style-93 | maandag 22 april 2013 @ 15:23 |
Wel als hij van rechts komt. Je moet altijd goed scannen. | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 15:25 |
Ja ok. Daar kreeg ik gelukkig al complimenten over. Bij m`n intake was het zo van " Je moet wel goed kijken wat er gebeurd hé" en bij m`n eerste officiele rijles (Met andere bril, want die vorige was slecht) was het " Je bent super goed vooruit gegaan, je overziet nu ook goed situaties, en je kijkt lekker goed vooruit, en je neemt goed en zeker deel aan het verkeer " | |
IrCute | maandag 22 april 2013 @ 15:25 |
Ehm ja. Want zo gebeuren ongelukken dus, geen voorrang verlenen. | |
JR-Style-93 | maandag 22 april 2013 @ 15:30 |
Dat besluitvaardige houden ze wel van ja. Kan bij mij nog wel beter. Maar ik deed mijn eerste lessen ook veel meer overdreven met kijken. Nu kijk ik minder overdreven, maar ik zie het dan wel Hoop ik. | |
DrDentz | maandag 22 april 2013 @ 15:30 |
Dan zou het nog wel meevallen in de prijs.. Echt niet normaal die bedragen voor een half uurtje meekijken of iemand wel goed de zijweggetjes scant. | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 15:34 |
Ik keek ook echt énorm overdreven. linker buitenspiegel, over m`n schouder, binnenspiegel. | |
JR-Style-93 | maandag 22 april 2013 @ 15:35 |
Ik kijk soms ook iets te fanatiek over mijn linkerschouder. Zit ik bijna achterstevoren . En soms heb ik dat ik nauwelijks kijk | |
xzaz | maandag 22 april 2013 @ 15:36 |
Me zusje was gezakt omdat er opeens een ANWB wagen stil stond voor een stoplicht, keek ze niet over de schouder toen ze naar links ging; bam weg rijbewijs En dan zeggen ze ook nog *verder ging alles goed* | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 15:37 |
Altijd over je schouders kijken/spiegels kijken. Theorie is makkelijker dan de praktijk, maar toch Oefen het desnoods bij je ouders in de auto! | |
JR-Style-93 | maandag 22 april 2013 @ 15:40 |
Had ze botsing dan? Of een ingreep | |
xzaz | maandag 22 april 2013 @ 15:42 |
Nee verder niks, ze keek niet Examinator stond ook bekend als een lul pietje-precies zei me instructeur. | |
JR-Style-93 | maandag 22 april 2013 @ 15:44 |
Ja je moet echt mazzel hebben met een examinatrice. Gelukkig had ik een goede . En je mag fouten maken, als je ze maar goed kan oplossen | |
Pizza_Boom | maandag 22 april 2013 @ 15:46 |
Niets pietje precies. Voor hetzelfde geldt rijdt er wel wat (bijvoorbeeld een motorrijder) en rijd je diegene overhoop. | |
gelestipjes | maandag 22 april 2013 @ 17:23 |
Volgens mij haalt bijna iedereen die TTT. Je krijgt volgens mij meestal 3 opdrachten, als je er 2 goed doet en er 1 compleet verprutst heb je het alsnog gehaald. Mijn instructeur had het zelf in ieder geval pas 1 keer meegemaakt dat 1 van zijn leerlingen die toets niet haalde. | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 17:24 |
Ooh, dat zal dan best mee vallen inderdaad. | |
gelestipjes | maandag 22 april 2013 @ 17:26 |
De informatie die een arts heeft is wel even wat anders dan hoe je rijles/rij-examen ging he. Zulke gevoelige informatie lijkt het me niet, of je wel of niet geslaagd bent. Dat het misschien niet erg netjes is klopt wel, maar een beroepsgeheim voor zoiets zou wel erg overdreven zijn. | |
DrDentz | maandag 22 april 2013 @ 17:28 |
Ik voelde me toch ernstig in m'n kruis getast. Al vraag ik me ook af waarom want ik pleur het hier ook zo voor jan en alleman neer, al kennen de mensen me hier dan niet. Maarja. | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 17:44 |
Al 5 hoofdstukken geleerd Straks even eten en ff bijkomen Dan weer verder. | |
appelschaap | maandag 22 april 2013 @ 19:33 |
Ik heb vrijdag m'n TTT gehad. Je kunt alle 3 de onderdelen "los" halen. Ik heb bijvoorbeeld wel de parkeer en keer opdracht gehaald. Maar de stop opdracht moet ik nog doen als ik examen doe. | |
gelestipjes | maandag 22 april 2013 @ 19:40 |
Weet je dat wel zeker? Volgens mij is het gewoon een algemene vrijstelling. Of het moet zijn aangepast dit jaar. Want bij mij was dat vorig jaar niet zo. Ze maken alleen een notitie dat je hem gehaald hebt, maar ze kijken bij het examen verder niet meer naar wat je wel en niet goed deed bij je TTT. | |
Neraice | maandag 22 april 2013 @ 20:11 |
Leer jij niet veel te veel? Ik heb alles de dag van tevoren ff gelezen en ben ook makkelijk geslaagd. | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 20:16 |
Ik leer veel ja. Maar ik heb zoiets van " Laat ik het zekere voor het onzekere maar nemen, dan weet ik 99% zeker dat ik slaag " | |
gelestipjes | maandag 22 april 2013 @ 20:35 |
Aan de andere kant, als je dan niet slaagt, dan moet het vertrouwen voor die keer erop toch wel helemaal weg zijn?Want je hebt er al alles aan gedaan dan. Althans, dat zou ik wel hebben denk ik | |
Actaeon | maandag 22 april 2013 @ 20:35 |
Er kan natuurlijk ook gewoon een mede-verkeersdeelnemer in die hoek zitten. Die rij je dan aan als je niet kijkt. | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 20:41 |
Klopt.. Ik zat net wat van die Theorie - Examens te maken, alle 4 die ik gemaakt hebt faalde ik hard bij "Kennis" | |
xzaz | maandag 22 april 2013 @ 20:52 |
kan kan kan, als als als. dat zijn veel gebruikte woorden in het verkeer. | |
appelschaap | maandag 22 april 2013 @ 21:00 |
Dat zal ik dan toch eens vragen als ik weer rijles heb. Het kan natuurlijk dat ik het verkeerd heb begrepen. | |
Ridocar | maandag 22 april 2013 @ 21:43 |
Een arts heeft een beroepsgeheim. Een instructeur niet. Maar het staat idd niet netjes. Ik zou dan ook blijven doorvragen. Gewoon doorslaan naar de andere kant. Op welke punten je precies was gezakt, en wat ze je zou aanraden om nog eens op te letten... Als ze dan geen antwoord meer kan/wilt geven... jammer dan. Dan vraagt ze het nog maar een keertje aan haar vaduwrrr... Geef haar maar het idee dat ze op zilverpapier zit te kauwen. En als je het echt vervelend vindt zou je nog naar de rijschool kunnen gaan en daar rechtstreeks aan meneer-die-zijn-werk-naar-huis-neemt vragen of het een beetje discreter kan, dat je iig geen behoefte hebt aan tips van zijn dochter. Ik zou er ook slecht tegen kunnen. [ Bericht 4% gewijzigd door Ridocar op 22-04-2013 21:51:18 ] | |
zerokil | maandag 22 april 2013 @ 22:11 |
Ik zie hier veel mensen zeggen: "Joh avondje van te voren leren en ik was geslaagd voor mijn theorie''. Dit kan ik nauwlijks geloven... Ik heb echt goed geleerd voor mijn theorie en was op de valreep geslaagd (1ste x) Voor je Theorie moet je gewoon goed leren.. | |
Neraice | maandag 22 april 2013 @ 22:25 |
Je moet ook een beetje mazzel hebben met de vragen, foutmarge is niet zo groot. | |
gelestipjes | maandag 22 april 2013 @ 23:11 |
De één leert natuurlijk makkelijker dan de ander he. Voor mij was 1 keer dat boekje doorlezen en daarna oefenexamens maken wel voldoende, dat hoeft echt niet meer dan 1 a 2 dagen te kosten. Maar er zijn natuurlijk ook mensen die zo'n boek 4 keer doorlezen en het dan nog niet onthouden. Dat verschilt gewoon per persoon. | |
Actaeon | maandag 22 april 2013 @ 23:14 |
Daarom moet je ook gewoon kijken. Zeker in zo'n geval. En is het logisch dat je zakt, als je dat niet doet. | |
NikkelCobalt | dinsdag 23 april 2013 @ 00:39 |
Je moet het niet leren, je moet het begrijpen Denk dat de mensen die een avondje van te voren het boek pakken dat ook doen. Las eerder hier ergens iemand roepen dat je borden moet stampen. Ook al zo'n onzin. CDtje met oefeningen in examenstijl is wel een aanrader. Kun je je goed voorbereiden op wat voor vragen er komen, die met een beetje geluk in een net iets andere context terugkomen. Daarna kun je ook veel praktischer je theorieboek doornemen. Ook instinkers komen hier veelvuldig aan bod. Bijvoorbeeld bord "F5: Verbod voor bestuurders door te gaan bij nadering van verkeer uit tegengestelde richting", je moet daar goed weten wat "verkeer" is. Met alleen de borddefinitie kom je er niet dan, want voetgangers vallen ook onder verkeer. Ik denk dat je deze link sneller legt in een oefenopgave dan wanneer je botweg je theorie uit je hoofd probeert te leren. Het grootste deel zal dan geen probleem zijn, daarna kun je feitjes stampen (lengte voertuig/aanhanger/kinderzitplaatsen/parkeren vanaf bushaltes/parkeren vanaf zebra/etc/etc) Het helpt wel om getallen e.d. op te schrijven, dan onthoud je het ook beter. En volgens mij komen die vragen over lengte en leeftijd voor kinderen op zitplaatsen ook niet heel veel terug op het examen. Heb zelf veel geoefend met cd, boek heb ik 2x doorgelezen/gebladerd. | |
DX11 | dinsdag 23 april 2013 @ 00:46 |
Enigszins in hetzelfde onderwerp: Ik heb mijn rijbewijs nu sinds november, en mijn auto sinds december. Toen volgedaan met antivries, was hoogstens 20% van de 5 liter fles. Vandaag toevallig deed ik een olie check (niks weg sinds december jeeej) en wilde ik de ruitenwisservloeistof aanvullen tot vol. Dus ik gieten, en gieten, en op een gegeven moment begon de fles begon leeg te raken. Dus ik dacht echt wtf ben ik aan het doen, ben ik nou zo achterlijk dat ik het in het verkeerde buisje gooi? Op het dekseltje stond wel het juiste tekentje vond ik, maar ik kon me gewoon niet voorstellen dat er zoveel in kon. Ik begon helemaal te stressen enz, dus boekje erbij gepakt. Blijkt er gewoon 5 liter in te gaan. Pfff Wat wil ik hier mee zeggen? Geen idee eigenlijk. Maar theorie blijft in ieder geval niet perfect hangen blijkbaar, anders was ik niet zo in de stress geschoten. | |
Bankpasje | dinsdag 23 april 2013 @ 11:49 |
Same here, 18 april geslaagd! | |
#ANONIEM | dinsdag 23 april 2013 @ 13:44 |
Eigenlijk zeg je samenvattend dat je gewoon goed moet opletten op de plaatjes die de verkeerssituaties uitbeelden en niet lukraak maar gewoon de theorie uit je hoofd leren om maar het gevoel te hebben dat je iets weet. Je moet gelijk het beeld (situatie) die je wordt voorgeschoteld kunnen liëren aan de theorie die je zojuist geleerd hebt. Toch? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2013 13:45:48 ] | |
Gezicht | dinsdag 23 april 2013 @ 13:49 |
Ik kan de mensen die moeite hebben met theorie maar een ding aanraden, en dat is oefenen oefenen en nog eens oefenen. Ik ben zelf een week van tevoren begonnen met het goed doorlezen van de theorie. Daarna heb ik iedere dag een uurtje oefenexamens gemaakt, tot ik bijna alle oefenexamens uit mijn hoofd kon. Vervolgens gewoon in 1x geslaagd. | |
NikkelCobalt | dinsdag 23 april 2013 @ 14:59 |
Zo kun je het ook omschrijven | |
Remy669 | dinsdag 23 april 2013 @ 15:46 |
Toch maar rijbewijs met spoed aangevraagd, kon er niet tot vrijdag op wachten Nu mag ik hem morgen al op halen! | |
Mark031 | dinsdag 23 april 2013 @ 19:10 |
Dit hoor ik ook van vrienden ja. In dat half uurtje moet je gewoon precies volgens de regels rijden en handelen zoals het CBR wil dat je handelt. Met een relaxte examinator ben je dan zo geslaagd. Zodra mensen hun rijbewijs hebben gehaald, rijden ze op hun eigen manier en hebben ze schijt aan de dingen die ze leerden tijdens hun rijles | |
Mrs.Salvatore | dinsdag 23 april 2013 @ 19:21 |
Precies, ik weet nu al 2 dingen die ik sowieso ga skippen wanneer ik mijn rijbewijs heb 1) overdreven kijken bijvoorbeeld op een LEGE parkeerplaats. 2) dat stijve gedoe in de auto | |
Mrs.Salvatore | dinsdag 23 april 2013 @ 19:22 |
En heb je ook meteen een auto om in te rijden? | |
Pizza_Boom | woensdag 24 april 2013 @ 00:34 |
1) totdat je een kind of een andere weggebruiker over het hoofd ziet. Je hoeft niet zo overdreven te kijken (of eigenlijk, te laten zien dat je kijkt), maar je moet wel blijven kijken en waarnemen. Ik doe het nog steeds. Houdt er rekening mee dat er nu nog iemand naast je zit die ook controleert, straks moet je alles rondom je auto zelf in de gaten houden. | |
Ferdo | woensdag 24 april 2013 @ 01:05 |
Je moet het inderdaad niet onderschatten, daarvoor is het aandeel kandidaten dat het examenlokaal al meer dan twee keer van binnen heeft gezien voor één en dezelfde rijbewijscategorie en bovendien direct na afloop van het examen weet dat ook deze poging is gefaald te groot. | |
#ANONIEM | woensdag 24 april 2013 @ 01:16 |
Stijve gedoe in de auto? Geen last van. | |
Remy669 | woensdag 24 april 2013 @ 09:41 |
Jep, Twingo | |
Mrs.Salvatore | woensdag 24 april 2013 @ 10:56 |
Lees je wel wat ik zeg? "Op een LEGE parkeerplaats" Dat is heel wat anders. Tuurlijk moet je alles blijven zien en blijven kijken, dat is logisch. Ik bedoel niet stijf qua lichaamshouding | |
Pizza_Boom | woensdag 24 april 2013 @ 11:05 |
Verwacht het onverwachte. | |
Mrs.Salvatore | woensdag 24 april 2013 @ 11:11 |
True. | |
xzaz | woensdag 24 april 2013 @ 11:41 |
Morgen afrijden, tering zenuwachtig. | |
Amoeba | woensdag 24 april 2013 @ 13:12 |
Ik heb net mijn eerste examen gehad. Bingo motherfuckers | |
xzaz | woensdag 24 april 2013 @ 13:22 |
Grats! | |
Amoeba | woensdag 24 april 2013 @ 13:48 |
Dank, dank! | |
#ANONIEM | woensdag 24 april 2013 @ 14:56 |
Hoe wel? | |
tuut-chips | woensdag 24 april 2013 @ 16:23 |
Inderdaad. Ik had maandagmorgen theorie, zondagmorgen het boekje doorgelezen en de rest van de dag oefenexamens gemaakt. Op de dag zelf het boekje nog eens half doorgelezen op de moeilijke dingen en geslaagd. Vrienden van me zijn echter na 4 pogingen en 10000x het boekje doorlezen alsnog gezakt. Kan ontzettend veel verschillen. Ik heb het idee dat het ook wel helpt als je al wat rijlessen achter de rug hebt. | |
tuut-chips | woensdag 24 april 2013 @ 16:24 |
Ohja en oefenexamens >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> boekje lezen | |
Mrs.Salvatore | woensdag 24 april 2013 @ 16:40 |
Ik heb een tijd erover nagedacht en ik kan het niet onder woorden brengen wat ik bedoel, sorry (Hoezo retarded? ) | |
xzaz | woensdag 24 april 2013 @ 16:43 |
4x wtf? | |
tuut-chips | woensdag 24 april 2013 @ 17:47 |
ben bij mijn theorie bij het CBR in Arnhem iemand tegengekomen die er voor de NEGENDE keer zat ____!!! | |
#ANONIEM | woensdag 24 april 2013 @ 18:35 |
Heel erg met klamme handen en amper praten tegen je instructeur? | |
#ANONIEM | woensdag 24 april 2013 @ 18:37 |
Dat doet het volgens mij ook wel, want hij brengt je ook gewoon wat regeltjes bij En dat is fijn. Morgen m`n 2e rijles | |
Mrs.Salvatore | woensdag 24 april 2013 @ 18:41 |
Nee joh, mijn instructeur is mega relaxed is een gozer van 25 (exact mijn leeftijd) dus daar ligt het echt niet aan | |
#ANONIEM | woensdag 24 april 2013 @ 18:42 |
Dat is chill ja een relaxte instructeur, hier ook. Praten over van alles en nog wat, lol trappen onder het rijden, onszelf zowat bezeiken van het lachen. Echt, ik wilde eerst geen rijles omdat ik bang was voor een lul als instructeur, maar het is echt een toffe vent | |
Mrs.Salvatore | woensdag 24 april 2013 @ 19:48 |
Sterker nog; voor hem had ik een idioot als instructeur. Wilde overal mee stoppen, was het zat, want voor die idioot had ik een agressieve Marokkaan wat dus ook nergens op sloeg. Maar met deze gast ben ik heel blij En hij ziet er ook nog eens niet verkeerd uit | |
jordyqwerty | woensdag 24 april 2013 @ 19:50 |
2x gezakt voor mijn theorie, puur omdat ik lui was. Eerste keer op een fout na gezakt, tweede keer waren dat er 3 ofzo. Toen dat hele boek eens doorgelezen, wat oefenexamens gemaakt en met vlag en wimpel geslaagd. Achteraf wel beter hoor Inmiddels al een maand of 4 mijn rijbewijs | |
Bankpasje | woensdag 24 april 2013 @ 23:57 |
inmiddels 5 dagen in het bezit van dat prachtige roze pasje, rijden gaat echt relaxt nu denk ik zelfs wel eens van shit waarom had ik hier met rijles nou zoveel moeite mee. Vrijdag nog maar even lekker een stukje snelweg mee pakken. Voor alle examen kandidaten: Succes, keep kalm en doe gewoon je ding! | |
#ANONIEM | donderdag 25 april 2013 @ 00:37 |
Lijkt me echt vervelend. Deze kerel begon meteen al bij m`n intake over muziek te lullen, helemaal te gek. Geen seconde tegen me geschreeuwd of stem verheft. Als ik iets niet goed deed werd ik rustig gecorrigeerd en deden we het trajectje opnieuw Had 2x even last met het inschatten van een bocht en hij zegt dan altijd rustig " Kijk naar het punt waar je naar toe wilt, dan komt het helemaal goed" En inderdaad | |
Pizza_Boom | donderdag 25 april 2013 @ 00:58 |
Dat geldt met uitwijken ook. Niet naar bijv. de in de slip geraakte vrachtwagen kijken, maar naar de lege ruimte. Daar stuur je namelijk onbewust ook naartoe. | |
#ANONIEM | donderdag 25 april 2013 @ 01:09 |
Ahh! Handig dit te weten! | |
Remy669 | donderdag 25 april 2013 @ 09:39 |
Gisteravond eerste ritje alleen gedaan, daarna wat rond gereden met vrienden. Vet raar op het begin, moest ook even een benzine auto onder de knie krijgen, je moet dan met optrekken precies genoeg gas bijgeven, dat is in zo'n diesel lesauto wel wat makkelijker. Daarna wat rustige wegen opgezocht, lekker door bochten scheuren. Je merkt trouwens als je alleen rijdt wat een klootzakken er op de weg zitten man In de lesauto begrijpt iedereen het nog wel als er wat fout gaat, zit je alleen en de auto slaat af als het groen wordt krijg je meteen allemaal middelvingers haha | |
xzaz | donderdag 25 april 2013 @ 11:05 |
Gezakt , keek niet voldoende vooruit en liet iemand niet voorgaan die stilstond van rechts , Rotterdam Noord om 8 uur 's ochtends wat een chaos... | |
Bankpasje | donderdag 25 april 2013 @ 11:10 |
Inderdaad genoeg idioten, precies t zelfde hier allmaal bumperkleven, ach lekker even de rem iets intrappen en nog langzamer gaan rijden moeten ze maar niet gaan auwehoeren | |
Fyodor | donderdag 25 april 2013 @ 11:24 |
Rem intrappen bij bumperklevers is wel het domste wat je kan doen. Mocht hij/zij schrikken en crashen dan ben jij de schuldige. Je ruiten lekker schoonmaken mag wel, of beter gewoon de verstandigste zijn en niet geprovoceerd reageren. | |
DX11 | donderdag 25 april 2013 @ 11:49 |
Dat slaat als een lul op een drumstel, degene die achterop knalt is juist ALTIJD schuldig. | |
Fyodor | donderdag 25 april 2013 @ 12:26 |
Bij een normale kop-staart botsing: ja Maar als jij zonder geldige reden op de rem trapt zal de rechter jou aansprakelijk stellen als er daardoor iemand achterop knalt. Of zich om een boom vouwt. Artikel 5. Heb je zoiets niet met je lessen geleerd? Toevallig laatst nog wegmisbruikers gezien waar iets soortgelijks gebeurde. Een auto zat langdurig links, gast erachter ging bumperkleven. Vervolgens haalde hij in toen de auto voor hem naar rechts ging en ging even vol op de rem staan. Videowagen gelijk ervoor rijden en meneer kon mee voor een zware boete. En terecht... | |
#ANONIEM | donderdag 25 april 2013 @ 12:59 |
2e les gehad vandaag Ging nog best ok vond ik zelf, en hij ook. Mocht al meteen gaan schakelen, ging opzich ook wel ok, alleen het aangrijpingspunt vinden is nog even lastig en het rustig wegrijden daarna ook (En ik zat bijna op de stoep omdat ik samen met m`n instructeur naar een stel politie wagens aan het kijken was) Hij vond dat ik héél erg vooruit was gegaan tijdens deze les. A.S Zaterdag weer. Dit klinkt raar maar; IK HEB ER ZIN IN | |
Pizza_Boom | donderdag 25 april 2013 @ 13:11 |
Neehoor. Zie de wegmisbruikers case en ik heb het vaker gezien. | |
Remy669 | donderdag 25 april 2013 @ 14:05 |
Is niet raar hoor haha, eerste lessen vond ik ook geweldig. Naarmate ik langer bezig was begon ik het wel steeds kutter te vinden, niet omdat de instructeur niet leuk was of omdat het slecht ging, maar omdat je tegen het einde steeds dezelfde routes aan het rijden bent. Ook is het de hele tijd van snelweg op, snelweg af, snelweg op, snelweg af. Dan begint het wel wat te vervelen en wil je gewoon alleen gaan rijden. | |
DX11 | donderdag 25 april 2013 @ 14:18 |
Dan zeg je dat je remde voor een konijn, klaar. En je moet natuurlijk ook niet vol op de rem gaan staan, gewoon aantikken. | |
Pizza_Boom | donderdag 25 april 2013 @ 14:22 |
Eendjesarrest bekend? | |
#ANONIEM | donderdag 25 april 2013 @ 14:30 |
Ik werd wel ff gek toen we 15 minuten lang hetzelfde rondje bij soestdijkerstraat weg reden. Maar verder kiest hij áltijd gekke routes uit | |
Fyodor | donderdag 25 april 2013 @ 14:34 |
Rem aantikken kan voldoende zijn voor een schrikreactie van de achterliggende partij. En ook wat Pizza_Boom zegt. | |
Bankpasje | donderdag 25 april 2013 @ 16:58 |
Dit inderdaad, ben natuurlijk niet van plan om na 5 dageb me rijbewijs alweer in te leveren :p Wel irritant als mensen gaan bumperkleven, als ze er last van hebben halen ze me toch gewoon in -.- | |
Nystiq | donderdag 25 april 2013 @ 22:32 |
Heeft iemand tips bij het terugschakelen naar zijn 2 om een bocht te maken? | |
DX11 | donderdag 25 april 2013 @ 22:34 |
Op laten komen VOORDAT je begint te sturen. | |
Nystiq | donderdag 25 april 2013 @ 22:39 |
Dankje, het gaat bij mij totaal niet soepel. | |
DX11 | donderdag 25 april 2013 @ 22:41 |
Waarschijnlijk omdat je dus nog half aan het ontkoppelen bent terwijl je begint in te sturen. Dan maak je het onnodig moeilijk voor jezelf. | |
Balsam | donderdag 25 april 2013 @ 22:50 |
Op tijd afremmen terug schakelen naar zijn 2 voor de bocht, en op laten komen voordat je begint met sturen inderdaad | |
DX11 | donderdag 25 april 2013 @ 22:50 |
Of als je niet al te snel gaat, niet remmen, remmen op de motor is beter. | |
#ANONIEM | donderdag 25 april 2013 @ 22:51 |
Hoeveelste les is het?... Het is bij mij m`n eerste schakelles, en je moet al lang en breed naar de versnelling schakelen die voor jouw snelheid het beste is | |
Nystiq | donderdag 25 april 2013 @ 22:58 |
30 lessen, volgens mijn rijinstructeur doe ik alles op het laatste moment, terugschakelen, kijken en sturen stapelen zich dan op. | |
#ANONIEM | donderdag 25 april 2013 @ 22:59 |
Ahh, probeer te *scannen* dus kijken wat er 100-200 meter voor je gebeurd... is héél veel, maar probeer het. Dan ga je ook beter / makkelijker terugschakelen, kijken, én sturen! Is mij al bij m`n intake gemeld. | |
Balsam | donderdag 25 april 2013 @ 23:01 |
Inderdaad Scannen, wat gebeurd er en wat voor soort borden zijn er en waar wil je heen. Pas je snelheid op tijd aan, dan hoef je niet alles op het laatste moment te doen. | |
DX11 | donderdag 25 april 2013 @ 23:01 |
Dat dacht ik al ja dus gewoon lekker dik voor de bocht terugschakelen en op laten komen. Dan heb je ook het voordeel dat de auto al remt op de motor, dus hoef je minder hard bij te remmen! Nooit met de koppeling ingetrapt door de bocht. Mijn instructeur werd echt boos als ik dat deed, dan voelt de auto zo vliegend. Lastig uit te leggen maar het voelt niet alsof je de auto onder controle hebt. | |
Nystiq | donderdag 25 april 2013 @ 23:05 |
Ja, dat heb ik ook een paar keer gehad. Ging die supersnel door de bocht, terwijl je dat niet wou. Thnx voor de tips | |
DX11 | donderdag 25 april 2013 @ 23:08 |
Ik voel me toch altijd wel een beetje lullig als ik dan denk dat ik het allemaal weet en anderen tips geef, maar dan bedenk ik weer dat ik net vandaag nog merkte dat ik zelfs na 4 maanden mijn auto nog niet perfect onder controle heb schakelen kan nog wel een tikkie vloeiender bij mij. Maar ik geef gedeeltelijk de 13 jaar oude auto de schult | |
#ANONIEM | donderdag 25 april 2013 @ 23:15 |
Ja, dat heb ik ook. Geef ze nu ook wel tips, maar ik liet de (Diesel) polo 1.2 toch echt zeker 8 keer afslaan | |
DX11 | donderdag 25 april 2013 @ 23:19 |
Je eigen auto of lesauto? edit: Het is sowieso wel knap om die 8 keer te laten afslaan, daar niet van | |
#ANONIEM | donderdag 25 april 2013 @ 23:44 |
Les auto... Is m`n 2e les.. | |
DX11 | donderdag 25 april 2013 @ 23:45 |
Dan mag het nog lijkt me. Ik heb mijn eigen auto al 4 maanden. | |
#ANONIEM | donderdag 25 april 2013 @ 23:52 |
Werd wel aangesproken natuurlijk, maar de laatste 30 minuten gingen soepel! | |
Pizza_Boom | vrijdag 26 april 2013 @ 14:13 |
Moet je voor de gein eens vergelijken met je stijl over een jaar. Dan is het niets soepels meer... Ik maak er een sport van om het eigenlijk gevoelloos te doen... Dat je passagiers dus niet/nauwelijks bewegen met hun hoofd. Doet me trouwens denken aan mijn aanhanger rijlesdag. Op de ring achter een lesauto. Eerste stoplicht schoot het niet op, tweede ook niet en bij het derde stoplicht stond ik links ernaast | |
#ANONIEM | vrijdag 26 april 2013 @ 14:16 |
Hoe bedoel je? Dat het dan automatisme word? | |
Pizza_Boom | vrijdag 26 april 2013 @ 14:17 |
Bijvoorbeeld. | |
#ANONIEM | vrijdag 26 april 2013 @ 14:49 |
Ahh. Komt wel goed denk ik zo. Morgen nog een les, dan zal het al beter gaan denk ik. | |
tuut-chips | vrijdag 26 april 2013 @ 14:54 |
die heb ik ook gezien | |
Nystiq | vrijdag 26 april 2013 @ 18:08 |
Valt de motor uit als je bijvoorbeeld helemaal stilstaat en je bent in de 1e versnelling? Zonder koppeling in te drukken btw. | |
ejfaar | vrijdag 26 april 2013 @ 18:09 |
| |
DX11 | vrijdag 26 april 2013 @ 18:09 |
Jup. | |
DX11 | vrijdag 26 april 2013 @ 18:09 |
TENZIJ je in een automaat zit | |
Nystiq | vrijdag 26 april 2013 @ 18:09 |
Ok, thnx. | |
#ANONIEM | vrijdag 26 april 2013 @ 18:22 |
Jep. Heeeel veel gehad gister | |
Nystiq | vrijdag 26 april 2013 @ 18:22 |
Ja, ik heb het nooit eigenlijk geprobeerd of gevraagd. | |
DX11 | vrijdag 26 april 2013 @ 18:31 |
Het kutte is dat je eerst flink moet remmen, zonder de koppeling in te trappen, en als je dan rond de 1000 rpm komt dan pas de koppeling intrappen. Als je namelijk eerst koppelt dan werk je jezelf tegen.. | |
#ANONIEM | vrijdag 26 april 2013 @ 18:32 |
Dit inderdaad. Als je voelt dat de auto wilt gaan schokken trap dan de koppeling in. | |
DX11 | vrijdag 26 april 2013 @ 18:33 |
Ja goed punt, je kan het voelen via je rempedaal inderdaad ook. Ook als je radio zacht staat hoor je een beetje ene brom geluid. | |
#ANONIEM | vrijdag 26 april 2013 @ 18:35 |
Precies Maar goed.. theorie uitleggen is makkelijker dan het uitvoeren in de praktijk helaas | |
#ANONIEM | vrijdag 26 april 2013 @ 18:36 |
10-12 jaar geleden reed ik in oude auto`s rond op een stuk grond van m`n oom (Volkswagen kever/Fiat Panda/Fiat 500...) En toen kon ik zonder af te laten slaan gewoon prima schakelen. En sinds de laatste keer dat ik zo heb auto gereden (nu.... was dat in 200...2 voor het laatst) moet ik het gewoon weer hélemaal opnieuw leren. Dat is echt het meest rotte wat er bestaat | |
PAAC | zaterdag 27 april 2013 @ 10:02 |
Mag 25 juni voor de eerste keer Praktijk-examen gaan doen... Naast theorie weer even doornemen nog andere hints/tips? Ik ga vandaag waarschijnlijk vanuit de rijschool een oefen examen doen(met de andere instructeur van dezelfde rijschool), kijken hoe dat gaat... (ben niet altijd even goed bezig ) | |
#ANONIEM | zaterdag 27 april 2013 @ 18:47 |
Nou.. 3e les gehad, A1 gepakt, A27 gepakt.. 110 gereden op de snelweg ( ) Wat rotondes/kruispunten gehad. Drukte van de Gijsbrecht, drukte van het Centrum. heb in Laren gereden Ging niet altijd even lekker, liet hem bij een hellingproef afslaan én liet hem sowieso weer een aantal keer afslaan (minder dan donderdag gelukkig) Schakelen ging al een heel stuk beter (Behalve toen ik naar z`n 3 schakelde inplaats van z`n 5.. god wat maakt zo`n 1.2 dieseltje dan een lawaai ) Af en toe nog wat gezeik met bochtjes die ik óf te ruim nam, óf te krap. En ik zit volgens hem al wel relaxder in de auto, maar hij merkt wel aan hoe ik rij dat ik énorm onzeker ben omdat ik soms te lang wacht, of het net verkeerd inschat.. en af en toe met klamme handen achter het stuur zit. Hij gaf me ook als tip mee om wat verder van mij af te kijken (Ik kijk nu eigenlijk op misschien 10 meter voor mij uit, en dit moet 50-100 worden...) | |
Jiang153 | zaterdag 27 april 2013 @ 19:06 |
Hoe kan je met een diesel de motor laten afslaan met de hellingproef | |
#ANONIEM | zaterdag 27 april 2013 @ 19:06 |
Ja ehh... geen idee | |
no1uknow | zaterdag 27 april 2013 @ 19:25 |
Focus je eerst maar wat meer op voertuig beheersing, vooruit kijken en dat soort zaken komen daarna. | |
#ANONIEM | zaterdag 27 april 2013 @ 19:28 |
Ja, dat zei m`n instructeur ook al " We doen het stapje voor stapje, eerst je schakelen en sturen wat vloeiend moet gaan, daarna gaan we met het kijken beginnen ' | |
no1uknow | zaterdag 27 april 2013 @ 19:28 |
Op een gegeven moment gaan bepaalde dingen wat meer automatisch, heb je daar wat minder aandacht voor nodig waardoor je aandacht overhoudt voor de volgende stappen, zo simpel is het. | |
#ANONIEM | zaterdag 27 april 2013 @ 19:29 |
Klopt, dat melde ie "Als we alles in 1 keer gaan beoefenen dan gaat het zich stapelen, en als het zich gaat stapelen verliezen we het overzicht en beginnen we inprincipe gewoon vanuit 0, en dat wil je niet hebben he" | |
Nafi | zaterdag 27 april 2013 @ 19:45 |
Het is zijn 3e les maar hoor, een diesel slaat ook makkelijk af als je hem te snel laat opkomen.. | |
#ANONIEM | zaterdag 27 april 2013 @ 19:52 |
Elke auto wel volgens mij. Heb pas 3 lesjes gehad, als het m`n 40e les uur was geweest dan was het een ander verhaal | |
SchoneZoon | zondag 28 april 2013 @ 00:31 |
Waarom moet je de koppeling eigenlijk indrukken als je wilt remmen totdat je stilstaat? Hoe komt het dat die motor uitvalt als je het niet doet? | |
NikkelCobalt | zondag 28 april 2013 @ 01:49 |
Omdat een verbrandingsmotor altijd moet blijven "draaien" om ingeschakeld te blijven. Als de aandrijflijn niet ontkoppeld wordt, en er een directe verbinding is tussen wielen en motor is, en vervolgens worden de wielen tegengehouden (door de rem, of door uberhaupt wrijving met het wegdek) dan wordt de motor tegengehouden, en kan hij niet verder werken. Dus valt hij uit, omdat het openen van de kleppen voor benzine ook wordt tegengehouden. Bedenk er ook bij dat dit de reden is dat er een startmotor nodig is om de motor aan de gang te krijgen, wat vroeger met slinger ging. Dit in tegenstelling tot een elektromotor. Houd maar eens een (kleine)ventilator tegen, zodra je hem loslaat gaat ie weer gewoon verder. Met draaien bedoel ik dat de krukas van de motor in beweging blijft. Bij uitrollen in de versnelling zorgt niet de brandstof hiervoor, maar zijn het de wielen die de krukas aandrijven (dus net andersom dan wanneer je wegrijdt) | |
Pizza_Boom | zondag 28 april 2013 @ 17:14 |
Ligt aan de auto. Als je een auto hebt die zijn inspuiting niet eruit gooit wanneer je geen gas geeft, kan je beter wel intrappen en normaal remmen. Een auto die het eruit gooit, lekker op de motor afremmen. | |
NikkelCobalt | zondag 28 april 2013 @ 20:17 |
Ik wilde even niet veel uitzonderingen gebruiken om het verhaal niet te verwarrend te maken ;-) Maar ik betwist je reactie om te ontkoppelen; ook wanneer er wel brandstof ingespoten wordt en je het gas los laat, vertraag je wel natuurlijk en daar gaat het om. Wanneer het motormanagement zo slim is om de brandstoftoevoer ook te sluiten dan heb je als extra winst brandstofbesparing ("het nieuwe rijden"). Het uitrollen in de versnelling is niet iets nieuws overigens. | |
Pizza_Boom | zondag 28 april 2013 @ 21:28 |
Ik heb een tijd op de motor geremd, maar mijn verbruik was aanzienlijk hoger dan uit laten rollen of koppeling in en op de rem stampen. | |
Koelkastman | zondag 28 april 2013 @ 21:51 |
Mag ik eigenlijk ook nog in de OP? Geslaagd op 15 april | |
borisz | maandag 29 april 2013 @ 11:55 |
Missie geslaagd. Heb een rondje Rotterpolderplein moeten rijden als examenrondje | |
Actaeon | maandag 29 april 2013 @ 12:23 |
Gefeliciteerd! | |
DevilsAndDust | maandag 29 april 2013 @ 12:27 |
Van harte, borisz! | |
#ANONIEM | maandag 29 april 2013 @ 14:41 |
Nergens ingrepen gehad? | |
#ANONIEM | maandag 29 april 2013 @ 15:18 |
Anders was 'ie niet geslaagd, wel? Gefeliciteerd trouwens. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2013 15:20:28 ] | |
NikkelCobalt | maandag 29 april 2013 @ 15:33 |
Hangt van de examinator af, en de rest van je prestaties | |
borisz | maandag 29 april 2013 @ 16:20 |
Nope. Ik moet alleen nog wat meer op de doorstroming letten. . En dank allen | |
Jiang153 | maandag 29 april 2013 @ 21:52 |
vandaag na 2 maanden examen gehaald te hebben eindelijk dat pasje binnen en net voor het eerst gereden, en wat was dat spannend zeg! Was gewoon 0x afgeslagen omdat ik werkelijk als een slak optrok maar hey 1e keer. Me pa's auto is ook kut zeg, rem moet je nu dieper intrappen voordat ik daadwerkelijk wat voel dus soms trapte ik te hard Moet nu nog uitvinden hoe ik snel/normaal kan optrekken zonder af te slaan [ Bericht 2% gewijzigd door Jiang153 op 29-04-2013 23:19:56 ] | |
Koelkastman | maandag 29 april 2013 @ 22:55 |
Gefeliciteerd, heel veel plezier met je pasje | |
Jiang153 | maandag 29 april 2013 @ 23:19 |
Thanks koelkastman, zou nog beter zijn als ik een eigen auto heb | |
#ANONIEM | dinsdag 30 april 2013 @ 00:53 |
Heel veel plezier met rijden!! | |
#ANONIEM | woensdag 1 mei 2013 @ 13:51 |
Meh. In de Cinquecento ga ik niet rijden Zat gister achterin, knieén tegen de voorstoel, kop tegen het dak (En ik ben 1,81) Daarna ging ik voorin zitten, Knieén tegen het dashboard, en ik stapte gebroken uit (Ondanks dat de rit maar 8 minuten was ) 11 mei moet ik weer rijlessen.. en ik heb 3 uur les. van 10 voor 9 `s ochtends tot 10 voor half 12 Maar goed, wel lekker dus. | |
Amoeba | donderdag 2 mei 2013 @ 08:48 |
Vorige week woensdag geslaagd, nu een bak voor de deur. Opel Tigra uit '97. Heerlijke auto voor mij. | |
Sie_scheitern_Epos | donderdag 2 mei 2013 @ 20:56 |
Gefeliciteerd! Misschien een fotootje? | |
Amoeba | donderdag 2 mei 2013 @ 23:04 |
Op donderdag 2 mei 2013 09:03 schreef Amoeba het volgende: Mijn eerste wagentje: Een Opel Tigra uit 1995. 176k op de teller. Een echte auto heeft mijns inziens wat opties, deze bezit elektrische ramen en centrale deurvergrendeling. Benzine, handgeschakeld. Niet meer helemaal perfect van buiten, maargoed, een beginner he. [ Bericht 7% gewijzigd door Amoeba op 03-05-2013 16:01:06 ] | |
Amoeba | donderdag 2 mei 2013 @ 23:04 |
Hij is uit '95 ja. Typo in dit topic... | |
Nystiq | vrijdag 3 mei 2013 @ 21:48 |
Ziet er goed uit man. | |
Jiang153 | vrijdag 3 mei 2013 @ 23:02 |
iemand tips voor dat achteruit in parkeervak parkeren dat lukt mij echt niet goed | |
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2013 @ 23:19 |
Lekker kut dit Nog 1 week voor m`n theorie examen en ik heb er gemiddeld nogsteeds 15 fout | |
princess-a | vrijdag 3 mei 2013 @ 23:23 |
Oefenen met je instructeur? Tijdens de les wist ik precies hoe het moest, nu in mn eigen auto durf ik het niet te doen Niet druk om maken hoor! Van alle oefenexamen die ik heb gemaakt, was ik volgens mij maar voor 1 geslaagd (op 15 examens oid). De echte was makkelijker! Alleen kan ik wel aanraden om de fouten die je maakt goed door te lezen, op het echte examen kwamen bij mij namelijk een vijftal vragen letterlijk uit de oefenexamens. Dan is het wel fijn als je hebt gelezen wat dan wel het goede antwoord was | |
Jiang153 | vrijdag 3 mei 2013 @ 23:25 |
heb me rijbewijs vd week opgehaald, 2 maanden geleden al geslaagd . Lukt me nou niet echt en ja als ik het van me pa leer kan ik het net zo goed zelf uitvogelen hij schreewt alleen | |
princess-a | vrijdag 3 mei 2013 @ 23:27 |
Heb je hier iets aan? Zo heb ik het geleerd, niet met dit filmpje natuurlijk, wel met deze regel
| |
Jiang153 | vrijdag 3 mei 2013 @ 23:40 |
hmm ga ik zeker proberen! Net probeerde me pa het me te leren een en al geschreeuw steeds wilt die dat ik het schuin doe dus eerst steken naar andere weghelft zeg maar | |
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2013 @ 23:42 |
Het echte examen makkelijker? Ben op allemaal gezakt.. tenzij ik ze over doe, dan slaag ik wel (want ik schrijf op welke ik fout heb ) | |
princess-a | vrijdag 3 mei 2013 @ 23:49 |
Dan moet je die ruimte wel hebben. Kan me wel voorstellen dat je het op een gegeven moment zo gaat doen, als alles op gevoel gaat. Maar volgens mij kun je als beginnend bestuurder beter oefenen met referentiepunten die je altijd hebt, zoals de zijlijn van een parkeervak Vond ik wel | |
Pizza_Boom | zaterdag 4 mei 2013 @ 01:45 |
Lege parking met een paar kliko's? Hoe staan de spiegels, kijk je erg omhoog of kan je ook nog wat van de grond achter het voertuig zien? | |
Pizza_Boom | zaterdag 4 mei 2013 @ 01:46 |
Je moeder vragen? | |
Jiang153 | zaterdag 4 mei 2013 @ 10:48 |
heeft geen rijbewijs, en volgens mij kijk ik best omhoog als ik mezelf beetje oplift zie ik de grond wel, maar heb ook nog moeite met dat afstand inschatten van wanneer ben je er pas | |
Hartigan | zaterdag 4 mei 2013 @ 11:17 |
Ik vind achteruit inparkeren eigenlijk makkelijker dan vooruit. Achteruit kun je het op de spiegels doen en zie je precies waar je banden zich tussen de lijnen bevinden. Vooruit is het meer een kwestie van gevoel en ervaring. Je ziet bij lesauto's vaak dat ze veel te vroeg en te krap insturen bij vooruit parkeren. Bij achteruit parkeren helpt het ook om de auto eerst wat schuin te zetten, zodat de draaihoek wordt verkleind. | |
gelestipjes | zaterdag 4 mei 2013 @ 16:08 |
Nou, ik vond het echte examen niet makkelijker. Ik maakte de meeste oefenexamens beter dan het echte examen | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2013 @ 16:14 |
... .... Nog 5 dagen... meh... | |
Nafi | zaterdag 4 mei 2013 @ 16:53 |
Verschilt per uitgever. Vekabest oefenexamens, en met name gevaarherkenning, is veel en veel lastiger dan bij het CBR. ANWB komt wat meer overeen. | |
Nystiq | zaterdag 4 mei 2013 @ 16:58 |
Zoek een torrent van Verjo examentraining Braddie. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2013 @ 17:11 |
Verjo examentraining?.. even googlen. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2013 @ 17:30 |
Heb er nu een binnen, 10 examentrainingen en 2 voor gevaren herkenning | |
Nystiq | zondag 5 mei 2013 @ 04:56 |
Heb je deze? Klik. | |
#ANONIEM | zondag 5 mei 2013 @ 04:57 |
Volgens mij niet.. ik had er een uit 2009. Maar deze is uit ... 2010 Is dat dan nog wel relevant? | |
McNulty | zondag 5 mei 2013 @ 12:34 |
Ja, verkeerregels veranderen niet zo vaak. | |
Hinder | zondag 5 mei 2013 @ 12:48 |
Morgen theorie-examen . Ben wel benieuwd hoe 't gaat worden. Van de week begonnen met het maken van oefenexamens. Gevaarherkenning viel eerst wat tegen, maar door te oefenen merk ik al wel dat je situaties gaat herkennen. Vandaag nog wat examens maken, en leren van de eventuele fouten, en dan denk ik dat 't wel goed gaat komen. Was bij 't laatste examen dat ik gisteren maakte in ieder geval ook direct al geslaagd . Wil m'n rijbewijs voor de zomervakantie nog halen, dus ik moet het morgen eigenlijk wel halen, wil ik nog een kans tot afrijden hebben, met die 7 tot 8 weken wachttijd.. | |
#ANONIEM | zondag 5 mei 2013 @ 13:05 |
De wachttijd is echt kut ja | |
#ANONIEM | maandag 6 mei 2013 @ 14:16 |
Nou... 8 mei dus theorie. En raad eens lieve PTAers? Ik heb nogsteeds 12 fouten waar je er 6 fout mag hebben Heb dus nog 2 dagen.. iemand hoe ik dit héél snel kan verbeteren?... | |
finsdefis | maandag 6 mei 2013 @ 16:05 |
Ik heb zelf op 8 mei ook mijn theorie-examen. Zelf nog steeds rond de 9-10 fout Zat eerst rond de 15. Wat bij mij erg hielp is letten op welke vlakken je zwak scoort en daar nog even via het register van je theorieboek nadere details over opzoeken. Bij mij ging dat vooral over wanneer je wel en niet mag parkeren en zooi als verlichting e.d. Zorg in ieder geval dat je nooit meer dezelfde fout maakt door te noteren wat je fout had en wat het goede antwoord was. Als je iets opschrijft onthou je het (i.i.g. op de korte termijn) vaak een stuk beter. | |
NikkelCobalt | maandag 6 mei 2013 @ 16:05 |
Welke soort vragen gaan fout? | |
Hinder | maandag 6 mei 2013 @ 16:26 |
Vanmiddag geslaagd voor mijn theorie-examen met 3 fouten in gevaarherkenning en 2 fouten bij regels/inzicht . Advies: neem (indien je die hebt) het boek een keer goed door en ga examens oefenen. Zo leer je de vraagstelling (en met Vekabest meteen al het antwoordkastje) kennen. Bekijk altijd je fouten, en probeer te snappen wat je fout deed en waarom het goede antwoord goed is. Door alle examens door te werken, wordt zo'n beetje het gehele boek getoetst. Bekijk ook je fouten bij gevaarherkenning, vooral als je daar moeite mee lijkt te hebben. Na een tijdje ga je situaties namelijk herkennen. | |
Ridocar | maandag 6 mei 2013 @ 17:37 |
En toch is dat mi veel beter. Je leert misschien teveel, maar dan zit je wel wat relaxter tijdens het examen. | |
Ridocar | maandag 6 mei 2013 @ 17:39 |
Afgelopen week een Vekabest-lespakket cadeau gedaan. En zelf ook zitten prullen met een examen van de cd-rom. 4 fout. Ik kan het nog steeds . | |
#ANONIEM | maandag 6 mei 2013 @ 18:26 |
Voorrang... voornamelijk, en dingen over parkeren en lichten.. En schakelen in bochten etc.. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2013 18:28:54 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 7 mei 2013 @ 03:37 |
Ik doe net voor de grap weer 2 theorie-examens en ik slaag ze beide... eentje met 4 fout, en 1 met 5 fout, het moet niet gekker worden | |
#ANONIEM | dinsdag 7 mei 2013 @ 09:02 |
Zijn er vragen over schakelen in bochten? | |
comfortably_dumb | dinsdag 7 mei 2013 @ 09:06 |
schakelen doe je voor een bocht, niet in een bocht | |
NikkelCobalt | dinsdag 7 mei 2013 @ 13:46 |
Niet in de theorie. Misschien zit braddie per ongeluk uit een praktijkboek te leren en dat daarom alles fout gaat | |
#ANONIEM | dinsdag 7 mei 2013 @ 14:02 |
Ik leer theorie examens via m'n cd | |
NikkelCobalt | dinsdag 7 mei 2013 @ 15:05 |
Misschien boekje erbij verstandig? Voor uitleg voorrang etc. | |
#ANONIEM | dinsdag 7 mei 2013 @ 15:14 |
Heb nu de voorrang al redelijk onder de knie (Het probleem is nu nog, het inschatten van bepaalde situaties i.v.m remmen/gaslos/niets en dingen over aanhangers en zone parkeren/stilstaan etc) | |
NikkelCobalt | dinsdag 7 mei 2013 @ 15:18 |
Ahja. Goed kijken naar de snelheid en afstand van objecten / loop van de weg / evt borden, dan krijg je gauw het systeem door. Zit wel enige logica in. Doorgaans is er maar 1 obstakel/bord. Oh en als er mensen/fietsers/brommers zijn die oversteken oid, kijk of het gezicht naar je toe is gedraaid, anders sowieso remmen | |
Hinder | dinsdag 7 mei 2013 @ 17:31 |
Ik zou gewoon de vragen over gevaarherkenning vaak maken, en kijken welke je fout doet, en ook begrijpen waarom je daar niet de beste keuze hebt genomen. Veel situaties hebben veel van elkaar weg, dus begin je deze op den duur te herkennen. Situaties waar je bijvoorbeeld altijd moet remmen. Regels omtrent aanhangers en parkeren/stilstaan is kortweg stampen . Neem de goede antwoorden op de vragen die je fout doet goed in je op, en probeer ze te onthouden. | |
Mipe95 | woensdag 8 mei 2013 @ 11:01 |
Over half uur examen | |
borisz | woensdag 8 mei 2013 @ 11:02 |
Succes Ik mag eind vd middag mijn pasje ophalen . Helaas kan ik morgen pas gaan tuffen. | |
#ANONIEM | woensdag 8 mei 2013 @ 11:10 |
Ik ook zenuwachtig. Zit nog ff snel wat dingetjes te lezen. | |
Helsinki | woensdag 8 mei 2013 @ 11:16 |
Succes beiden! . Ik geniet er nog steeds volop van dat ik eindelijk mijn rijbewijs heb. | |
#ANONIEM | woensdag 8 mei 2013 @ 11:18 |
Jaloers | |
.Neovo. | woensdag 8 mei 2013 @ 12:15 |
Ik heb op 10 mei mijn rijbewijs al weer twee jaar . Tijd gaat snel. En nog geen bekeuringen gehad , | |
#ANONIEM | woensdag 8 mei 2013 @ 12:21 |
Gezakt op drie foutjes | |
DX11 | woensdag 8 mei 2013 @ 12:23 |
Vertel! | |
Jiang153 | woensdag 8 mei 2013 @ 12:40 |
Hoeveelste keer? | |
#ANONIEM | woensdag 8 mei 2013 @ 12:46 |
Ik schat dat het bij voorrang tóch niet lekker ging | |
#ANONIEM | woensdag 8 mei 2013 @ 12:46 |
1e keer gelukkig | |
DX11 | woensdag 8 mei 2013 @ 12:53 |
Ik vind overigens dat iedereen die examen gedaan heeft gewoon even de opmerkingen hier moet vertellen daar kan de rest weer van leren! | |
.Neovo. | woensdag 8 mei 2013 @ 13:09 |
Meestal krijg je dan van die standaard opmerkingen zoals: "Kijkgedrag niet goed" " Handelen op kruispunten" "Plaats op de weg" Of een ingreep Niet huilen, want ik had pas bij de 3e keer het pasje. . Eerste keer ingreep door een inschattingsfout. Ik dacht dat ik nog wel over kon steken, bleek dus dat het busje ineens wel heel dichtbij kwam (die ging ook harder dan 50 km/u, dat weet ik wel zeker), 2e keer zakte ik door de zenuwen. Had ik de eerste keer niet eens last van 3e keer zonder problemen door het examen. Maargoed, iedereen kan wel beamen hoe kut je je voelt als je zakt. | |
sjittiewok | woensdag 8 mei 2013 @ 13:54 |
zonde man! Niks gehad aan mijn boekje? Maak een nieuwe afspraak bij het CBR en neem je fouten door! Komt wel goed | |
finsdefis | woensdag 8 mei 2013 @ 14:59 |
Bam, theorie binnen wel even 2 dagen flink voor liggen stampen, maar het was het waard. Gevaarherkenning viel me erg mee, maar 3 fouten. Wel net op het randje bij de feiten | |
Amoeba | woensdag 8 mei 2013 @ 18:41 |
Ik zat onderuit gezakt na het theorie examen in de wetenschap dat ik het gehaald had: 12 fouten bij gevaarherkenning 4 fouten bij de feiten Misschien had ik toen toch iets minder zelfverzekerd moeten zijn, gezien mijn prestatie. Maar wel gewoon theorie en praktijk in een keer gehaald. Ik ben een keer gezakt, dat is voor een rijtest vanwege mijn autisme. Die heb ik over moeten doen. | |
Jirdo | woensdag 8 mei 2013 @ 19:25 |
Is het 's avonds ook verplicht om een parkeerschijf te gebruiken in blauwe zones? | |
Jiang153 | woensdag 8 mei 2013 @ 19:59 |
Hoe is autorijden in regen? | |
EchteZwareVanNelle | donderdag 9 mei 2013 @ 00:46 |
Mooi. Je wordt tenminste niet nat. Als het hard regent of er staat een laagje water kun je last hebben van weerspiegelende lampen van tegenliggers in het donker, en je hebt iets minder zicht. Verder stelt het weinig voor. | |
Jiang153 | donderdag 9 mei 2013 @ 01:15 |
oh ik dacht uitglijd gevaar en al die andere dingen | |
JochemP | donderdag 9 mei 2013 @ 13:23 |
Ik heb een keer om 6.00 's ochtends in het donker met gigantische plensbuien op de snelweg gereden. Als ik rond de 100 reed merkte ik dat ik steeds even de controle over het stuur kwijtraakte, heel kort maar, maar wel freaky. Dus ik ben met zweethandjes 70 gaan rijden waar 120 mag want er was toch niemand op de weg | |
Actaeon | donderdag 9 mei 2013 @ 13:25 |
Hydroplaning | |
Kartmans | donderdag 9 mei 2013 @ 13:36 |
Volgende week donderdag TTT. En 14 juni praktijkexamen. Ben benieuwd! | |
Mipe95 | donderdag 9 mei 2013 @ 16:14 |
Ik ook gezakt... Te veel kijken en ik kwam te zenuwachtig over .. -.-'' | |
-Dries- | vrijdag 10 mei 2013 @ 09:59 |
Voor mijn werk moet ik misschien binnenkort een caddy gaan rijden. Iets kleiner dan een busje en enkel ramen aan de bestuurderszijde en passagiers zijde. Achter de bestuurderstoel is laadruimte, geen achterbank. Nu is de complete laadruimte niet voorzien van zijruiten (die zitten dus alleen bij de bestuurder en passagier) Mijn zorgen hierbij is dat ik geen dode hoek kan zien (er zitten ook geen dode hoek spiegels op). Als ik over mijn schouder kijk zie ik alleen de laadruimte van de caddy. Hoe gaan anderen hiermee om? | |
no1uknow | vrijdag 10 mei 2013 @ 10:11 |
Zijn er mede-geslaagden die herkennen dat je eigenlijk standaard iets te hard rijdt? Waar je 50 mag zit ik vaak nog wel op de 50/55 maar waar je 70 mag zit ik vaak op 80 en op de snelweg gaat het al helemaal hard | |
#ANONIEM | vrijdag 10 mei 2013 @ 10:12 |
Ja ik merk dat ik dat ik dat ook heb, hangt wel een beetje van de weg af. Soms 60 ipv 50 en 70/80 ipv 60 enzo.. 30km-zones rij ik meestal 25 ofzo merk ik. | |
no1uknow | vrijdag 10 mei 2013 @ 10:15 |
Ben ik dus niet de enige Ik heb ook vaak op 70 wegen dat ik bij een kruispunt waar je officieel 50 mag ivm stoplichten ook gewoon doorkachel met 70/80, bijvoorbeeld hier: https://maps.google.nl/ma(...)6673&z=16&iwloc=ddw0 Daar aan weerszijden zitten twee kruispunten, maar rechtdoor is vaak op groen. Moet er niet aan denken om daar geflitst te worden met 30 km/u te hard | |
pietkanarie | vrijdag 10 mei 2013 @ 10:17 |
Het breed kijken blijf ik lastig vinden. Hoe hebben jullie dat geleerd? Komt dat vanzelf of zijn er trucjes voor? Ik heb namelijk al best veel lessen gehad en het blijft lastig. | |
no1uknow | vrijdag 10 mei 2013 @ 10:19 |
Wat? | |
#ANONIEM | vrijdag 10 mei 2013 @ 10:22 |
Ooh ja, lijkt me ook dat het verschrikkelijk langzaam lijkt als de weg gewoon leeg is daar. | |
pietkanarie | vrijdag 10 mei 2013 @ 10:25 |
Wat wat? Trucjes nodig hebben om breed te kijken? Nog steeds niet breed kunnen kijken? | |
no1uknow | vrijdag 10 mei 2013 @ 10:36 |
Wat bedoel je met breed kijken? | |
pietkanarie | vrijdag 10 mei 2013 @ 10:40 |
Nou ja, soms kijk ik te lang recht vooruit en zie dan ik op het laatste moment pas een zijweg. Vooral als ik voor me iets zie waar ik over na moet denken. Bijvoorbeeld een (brede) tegenligger op een smalle weg. | |
no1uknow | vrijdag 10 mei 2013 @ 10:44 |
Ah zo, dat komt denk ik met ervaring? | |
Inschrijven_valt_niet_mee | vrijdag 10 mei 2013 @ 13:44 |
Kwestie van wennen en nog meer vooruit kijken. Heb je wel een binnenspiegel of is de achterkant (of tussenschot) ook dicht? Als het een beetje moderne Caddy is heeft de linkerspiegel wel een dode hoek zone hoor, dan is de buitenste rand net iets anders afgebogen ofzo waardoor je de dode hoek kunt zien. Als je eenmaal gewend bent rijdt het best lekker, ik heb acht jaar in Caddy's en busjes gereden. Succes | |
DX11 | vrijdag 10 mei 2013 @ 14:24 |
Erg herkenbaar, ik rij eigenlijk ook overal net iets te hard, met de gedachte, die boete van 5km te hard (na correctie) overleef ik wel. Op bepaalde stukken waar ik vaak rij mag je 80, maar rijd de gehele linkerbaan 90-100 dus daar doe ik dat ook, ga er niet vanuit dat ze 20 auto's gaan bekeuren eigenlijk | |
-Dries- | vrijdag 10 mei 2013 @ 15:00 |
Nee, de achterkant heeft wel ramen, dus ik kan iig mijn binnenspiegel gewoon gebruiken. Het is alleen wel idd wennen dat ik niet meer over mijn schouder kan kijken bijv bij het wisselen van baan op de snelweg. Toch vind ik het geen prettig gevoel dat dat niet kan. | |
Inschrijven_valt_niet_mee | vrijdag 10 mei 2013 @ 15:07 |
Tot ze besluiten er een flitser neer te zetten (Ik doe het ook hoor, daar niet van) Is in het begin ook geen prettig gevoel. Ik zou me trouwens minder druk maken om het wisselen op de snelweg en meer op het rijden in de stad. Fietsers zijn wat dat betreft erg vervelend (en snel kapot). | |
DX11 | vrijdag 10 mei 2013 @ 15:21 |
Ik denk dat dan vrij snel mensen het door gaan hebben en de hele linkerbaan niet meer 20km/h te hard rijd | |
Inschrijven_valt_niet_mee | vrijdag 10 mei 2013 @ 15:27 |
Tuurlijk, maar voor men het doorheeft zijn er wel meer dan 20 mensen bekeurd vrees ik.. | |
no1uknow | vrijdag 10 mei 2013 @ 15:50 |
Ik rijd af en toe in een Pajero met hetzelfde, geen ramen achter. Je moet wat meer in je spiegels kijken, letten op wanneer auto's in je spiegels verschijnen enz. Ik rijd soms ook wel een beetje zo van, hmm, ik weer 90% zeker dat er geen auto in m'n dode hoek zit (gevoelsmatig weet ik wel dat het kan) en dan ga ik gewoon heel langzaam van rijstrook verwisselen | |
DiepvriesTosti | zaterdag 11 mei 2013 @ 04:21 |
Hallo beste (toekomstige) mede weggebruikers! Zal me even kort voortstellen: ik ben diepvriestosti, ben 18 en woon in het zuiden van het land. Heb begin februari ook mijn rijbewijs gehaald in een keer Rij sindsdien wel vaker in de mondeo van mn ouders, maar als het goed is wordt die in de volgende twee maanden vervangen door een gloednieuwe auto! Heb ook nog steeds problemen met vloeiend schakelen, en heb het zelfs een keer klaargekregen om de auto 7x af te laten slaan voor een groen stoplicht, want optrekken in de drie gaat een beetje moeilijk Voor de Fok!-ers die binnenkort op moeten; veel succes! | |
Tamaraxxx | zaterdag 11 mei 2013 @ 13:51 |
Ik mag donderdag eindelijk afrijden. De laatste weken gaat het goed dus heb er wel vetrouwen in | |
Martijn93 | zaterdag 11 mei 2013 @ 13:59 |
Ja is in het begin inderdaad wennen, rijd nu ook 2x per week met een vw transporter bus alleen heeft deze ook geen ramen achterin waardoor ik alleen 2 zijspiegels kan benutten. Vooral lastig met achteruitzetten omdat je slecht in kunt schatten hoeveel plek er nog achter je is. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:43 |
Slechte rijles. Auto liet ik nog maar 2x afslaan (Ja, het is een diesel Maar er is progressie) Maar had nu problemen af en toe met wat bochtjes(Het inschatten van bochten gaat soms nog lastig waardoor ik. zoals m`n instructeur dit zegt, een soort dweil word ), en het schakelen gaat soms nog een beetje kut(Krijg ik hem niet snel genoeg in de volgende versnelling), maar heey.. het is pas m`n 4e les. Ergens wil ik in een automaat gaan lessen, want ik denk dat ik daar meer een type voor ben (Allemaal handelingen tegelijkertijd, dat is nog bést lastig..) Oh, én ik wil echt les in een andere auto. Het instappen in die polo is écht bést te doen, en als je eenmaal rijd.. mwa.. rijd nog best aardig, maar zodra je uitstapt merk je pas hoe KUT die auto is, ik kom er elke les echt gebroken uit... Gaat gepaard met heel veel gekreun en gesteun, en heb ook echt last van m`n kont... niet fijn. Het is een prachtige auto om te zien, hij rijd werkelijk waar hartstikke fijn (Goed geveerd, goede wegligging) kan goed meekomen met het verkeer, maar de binnen ruimte aan de voorkant is echt bagger, en dat achterruitje je kan er amper wat door zien [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2013 19:44:39 ] | |
Actaeon | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:47 |
Waar wordt ie door vervangen? | |
Jiang153 | dinsdag 14 mei 2013 @ 22:32 |
hey racers ik heb nu 2 weekjes gereden alles gaat wel goed alleen het wegrijden van een heuvel/kleine heuvel met een benzine auto gaat echt belabberd een en al gestoot, nog tips? [ Bericht 2% gewijzigd door Jiang153 op 14-05-2013 22:39:06 ] | |
Sie_scheitern_Epos | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:01 |
Meer gas en de koppeling langzaam oplaten komen. | |
Gezicht | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:04 |
Koppeling vast houden op het aangrijpingspunt. | |
no1uknow | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:26 |
Heb je na het halen van je rbw nog steeds moeite met schakelen? | |
Nagelschaartje | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:33 |
Ik heb nooit diesel gereden, maar heb het altijd makkelijker gevonden om de handrem te gebruiken. Puur op de koppeling kan je dan weer gaan doen als je wat meer gevoel voor de koppeling hebt gekregen. De enige reden dat ik het nu meer op de koppeling doe is luiheid, scheelt weer een handeling | |
#ANONIEM | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:36 |
Ik ken iemand die 6 maanden na het halen van z`n rijbewijs z`n wagen bij het wegrijden liet afslaan.. bij een stoplicht tot 2x toe liet afslaan, 90 op de snelweg reed, bij elke invoeging op de snelweg "Oh Shit,, oooooooh shit" zei En die een paar keer ook veel te losjes stuurde waardoor hij bijna op de andere weghelft kwam. | |
Jiang153 | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:44 |
ja maar is het niet kut om bij elke heuvel handrem op dan weer af en op en af enz..? Kan je niet op de voetrem zonder dat die afslaat? | |
Nagelschaartje | woensdag 15 mei 2013 @ 06:55 |
Och, het is 1 handeling extra en je hoeft je minder zorgen te maken of je afslaat. En ja, ik kan het op de voetrem, maar zeker in het begin had ik de feeling voor de koppeling in mijn auto nog niet zo goed, dus vond ik het met de handrem makkelijker. Inmiddels heb ik wel genoeg feeling voor, maar wissel het nog steeds af. Ken genoeg mensen die al decennia hun rijbewijs hebben en het nog steeds op de handrem doen. Zo vaak komt het ook weer niet voor dat je het nodig hebt | |
DiepvriesTosti | donderdag 16 mei 2013 @ 02:00 |
Suzuki swift:) Vloeiend schakelen, zodat de auto niet 'schokt' | |
IrCute | donderdag 16 mei 2013 @ 04:30 |
Die heeft waarschijnlijk niet veel gereden na het behalen van zijn rijbewijs. Ik was na het halen van mijn rijbewijs ook enorm onzeker de eerste paar weken, maar dat was al snel genoeg over. | |
Tamaraxxx | donderdag 16 mei 2013 @ 12:30 |
Gezakt.. Ik werd ineens heel zenuwachtig toen ik die auto instapte.. en na 2 minuten reed ik bijna een oma met een rollator omver xD... En ze vond kijken niet zo heel goed Jammer maar de volgende keer beter.. en dat terwijl het zo goed ging de afgelopen weken | |
#ANONIEM | donderdag 16 mei 2013 @ 16:14 |
Net terug van m`n 5e rijles Ging naar mijn mening érg goed.. heb hem 1x laten afslaan bij het wegrijden, en ik was wat onzeker bij een énorm drukke rotonde. Maar m`n plaats op de rijbaan word steeds beter, snelweg rijden gaat nu ook goed, spiegels kijken gaat ook best aardig Hij zei "Ja, ik krijg héél erg de indruk dat je heel zeker achter het stuur zit, dat moeten we hebben " Haha | |
Hinder | donderdag 16 mei 2013 @ 16:53 |
2 juli afrijden . | |
Nystiq | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:07 |
30 augustus afrijden | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 17 mei 2013 @ 17:34 |
Dat duurt nog wel even. | |
#ANONIEM | vrijdag 17 mei 2013 @ 17:37 |
Hopelijk kan ik over 1,5 maand al afrijden Heb nu al .... 6 lessen gehad en die man schatte mij op 45 les uur... dus dat zijn zo`n 22 lessen. | |
Nystiq | vrijdag 17 mei 2013 @ 18:11 |
Yup en ik zit al op iets van 35 lessen... | |
Hinder | vrijdag 17 mei 2013 @ 18:12 |
Heb er nu 21. Morgen les 22 en 23 . |