heb me rijbewijs vd week opgehaald, 2 maanden geleden al geslaagdquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:23 schreef princess-a het volgende:
[..]
Oefenen met je instructeur? Tijdens de les wist ik precies hoe het moest, nu in mn eigen auto durf ik het niet te doen
[..]
Niet druk om maken hoor! Van alle oefenexamen die ik heb gemaakt, was ik volgens mij maar voor 1 geslaagd (op 15 examens oid). De echte was makkelijker! Alleen kan ik wel aanraden om de fouten die je maakt goed door te lezen, op het echte examen kwamen bij mij namelijk een vijftal vragen letterlijk uit de oefenexamens. Dan is het wel fijn als je hebt gelezen wat dan wel het goede antwoord was
Heb je hier iets aan? Zo heb ik het geleerd, niet met dit filmpje natuurlijk, wel met deze regelquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:25 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
heb me rijbewijs vd week opgehaald, 2 maanden geleden al geslaagd. Lukt me nou niet echt en ja als ik het van me pa leer kan ik het net zo goed zelf uitvogelen hij schreewt alleen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:27 schreef princess-a het volgende:
[..]
Heb je hier iets aan? Zo heb ik het geleerd, niet met dit filmpje natuurlijk, wel met deze regelhmm ga ik zeker proberen! Net probeerde me pa het me te leren een en al geschreeuwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.steeds wilt die dat ik het schuin doe dus eerst steken naar andere weghelft zeg maar
Irene is bae <3
Het echte examen makkelijker?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:23 schreef princess-a het volgende:
[..]
Oefenen met je instructeur? Tijdens de les wist ik precies hoe het moest, nu in mn eigen auto durf ik het niet te doen
[..]
Niet druk om maken hoor! Van alle oefenexamen die ik heb gemaakt, was ik volgens mij maar voor 1 geslaagd (op 15 examens oid). De echte was makkelijker! Alleen kan ik wel aanraden om de fouten die je maakt goed door te lezen, op het echte examen kwamen bij mij namelijk een vijftal vragen letterlijk uit de oefenexamens. Dan is het wel fijn als je hebt gelezen wat dan wel het goede antwoord was
Dan moet je die ruimte wel hebben. Kan me wel voorstellen dat je het op een gegeven moment zo gaat doen, als alles op gevoel gaat. Maar volgens mij kun je als beginnend bestuurder beter oefenen met referentiepunten die je altijd hebt, zoals de zijlijn van een parkeervakquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:40 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
hmm ga ik zeker proberen! Net probeerde me pa het me te leren een en al geschreeuwsteeds wilt die dat ik het schuin doe dus eerst steken naar andere weghelft zeg maar
Vond ik welquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het echte examen makkelijker?
Ben op allemaal gezakt.. tenzij ik ze over doe, dan slaag ik wel (want ik schrijf op welke ik fout heb)
Lege parking met een paar kliko's? Hoe staan de spiegels, kijk je erg omhoog of kan je ook nog wat van de grond achter het voertuig zien?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:02 schreef Jiang153 het volgende:
iemand tips voor dat achteruit in parkeervak parkeren dat lukt mij echt niet goed
Je moeder vragen?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:25 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
heb me rijbewijs vd week opgehaald, 2 maanden geleden al geslaagd. Lukt me nou niet echt en ja als ik het van me pa leer kan ik het net zo goed zelf uitvogelen hij schreewt alleen
heeft geen rijbewijs, en volgens mij kijk ik best omhoog als ik mezelf beetje oplift zie ik de grond wel, maar heb ook nog moeite met dat afstand inschatten van wanneer ben je er pasquote:
Nou, ik vond het echte examen niet makkelijker. Ik maakte de meeste oefenexamens beter dan het echte examenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het echte examen makkelijker?
Ben op allemaal gezakt.. tenzij ik ze over doe, dan slaag ik wel (want ik schrijf op welke ik fout heb)
...quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:08 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, ik vond het echte examen niet makkelijker. Ik maakte de meeste oefenexamens beter dan het echte examen
Verschilt per uitgever. Vekabest oefenexamens, en met name gevaarherkenning, is veel en veel lastiger dan bij het CBR. ANWB komt wat meer overeen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:08 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, ik vond het echte examen niet makkelijker. Ik maakte de meeste oefenexamens beter dan het echte examen
Verjo examentraining?.. even googlen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:58 schreef Nystiq het volgende:
Zoek een torrent van Verjo examentraining Braddie.
Heb je deze? Klik.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:30 schreef Braddie het volgende:
Heb er nu een binnen, 10 examentrainingen en 2 voor gevaren herkenning
Ja, verkeerregels veranderen niet zo vaak.quote:Op zondag 5 mei 2013 04:57 schreef Braddie het volgende:
Volgens mij niet.. ik had er een uit 2009.
Maar deze is uit ... 2010Is dat dan nog wel relevant?
Ik heb zelf op 8 mei ook mijn theorie-examen. Zelf nog steeds rond de 9-10 foutquote:Op maandag 6 mei 2013 14:16 schreef Braddie het volgende:
Nou... 8 mei dus theorie. En raad eens lieve PTAers?
Ik heb nogsteeds 12 fouten waar je er 6 fout mag hebbenHeb dus nog 2 dagen.. iemand hoe ik dit héél snel kan verbeteren?...
Welke soort vragen gaan fout?quote:Op maandag 6 mei 2013 14:16 schreef Braddie het volgende:
Nou... 8 mei dus theorie. En raad eens lieve PTAers?
Ik heb nogsteeds 12 fouten waar je er 6 fout mag hebbenHeb dus nog 2 dagen.. iemand hoe ik dit héél snel kan verbeteren?...
En toch is dat mi veel beter. Je leert misschien teveel, maar dan zit je wel wat relaxter tijdens het examen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:53 schreef Nafi het volgende:
[..]
Verschilt per uitgever. Vekabest oefenexamens, en met name gevaarherkenning, is veel en veel lastiger dan bij het CBR. ANWB komt wat meer overeen.
Voorrang... voornamelijk, en dingen over parkerenquote:
Niet in de theorie. Misschien zit braddie per ongeluk uit een praktijkboek te leren en dat daarom alles fout gaatquote:
Ik leer theorie examens via m'n cdquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:46 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Niet in de theorie. Misschien zit braddie per ongeluk uit een praktijkboek te leren en dat daarom alles fout gaat
Heb nu de voorrang al redelijk onder de knie (Het probleem is nu nog, het inschatten van bepaalde situaties i.v.m remmen/gaslos/niets en dingen over aanhangers en zone parkeren/stilstaan etc)quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:05 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Misschien boekje erbij verstandig? Voor uitleg voorrang etc.
Ahja. Goed kijken naar de snelheid en afstand van objecten / loop van de weg / evt borden, dan krijg je gauw het systeem door. Zit wel enige logica in. Doorgaans is er maar 1 obstakel/bord.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
Heb nu de voorrang al redelijk onder de knie (Het probleem is nu nog, het inschatten van bepaalde situaties i.v.m remmen/gaslos/niets en dingen over aanhangers en zone parkeren/stilstaan etc)
Ik zou gewoon de vragen over gevaarherkenning vaak maken, en kijken welke je fout doet, en ook begrijpen waarom je daar niet de beste keuze hebt genomen. Veel situaties hebben veel van elkaar weg, dus begin je deze op den duur te herkennen. Situaties waar je bijvoorbeeld altijd moet remmen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
Heb nu de voorrang al redelijk onder de knie (Het probleem is nu nog, het inschatten van bepaalde situaties i.v.m remmen/gaslos/niets en dingen over aanhangers en zone parkeren/stilstaan etc)
Jaloersquote:Op woensdag 8 mei 2013 11:16 schreef Helsinki het volgende:
Succes beiden!.
Ik geniet er nog steeds volop van dat ik eindelijk mijn rijbewijs heb.
Vertel!quote:
zonde man! Niks gehad aan mijn boekje? Maak een nieuwe afspraak bij het CBR en neem je fouten door! Komt wel goedquote:
Mooi.quote:
Ik heb een keer om 6.00 's ochtends in het donker met gigantische plensbuien op de snelweg gereden. Als ik rond de 100 reed merkte ik dat ik steeds even de controle over het stuur kwijtraakte, heel kort maar, maar wel freaky. Dus ik ben met zweethandjes 70 gaan rijden waar 120 mag want er was toch niemand op de wegquote:
Hydroplaningquote:Op donderdag 9 mei 2013 13:23 schreef JochemP het volgende:
[..]
Ik heb een keer om 6.00 's ochtends in het donker met gigantische plensbuien op de snelweg gereden. Als ik rond de 100 reed merkte ik dat ik steeds even de controle over het stuur kwijtraakte, heel kort maar, maar wel freaky. Dus ik ben met zweethandjes 70 gaan rijden waar 120 mag want er was toch niemand op de weg
Ja ik merk dat ik dat ik dat ook heb, hangt wel een beetje van de weg af. Soms 60 ipv 50 en 70/80 ipv 60 enzo..quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:11 schreef no1uknow het volgende:
Zijn er mede-geslaagden die herkennen dat je eigenlijk standaard iets te hard rijdt? Waar je 50 mag zit ik vaak nog wel op de 50/55 maar waar je 70 mag zit ik vaak op 80 en op de snelweg gaat het al helemaal hard
Ben ik dus niet de enigequote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:12 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja ik merk dat ik dat ik dat ook heb, hangt wel een beetje van de weg af. Soms 60 ipv 50 en 70/80 ipv 60 enzo..
30km-zones rij ik meestal 25 ofzo merk ik.
Wat?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:17 schreef pietkanarie het volgende:
Het breed kijken blijf ik lastig vinden. Hoe hebben jullie dat geleerd? Komt dat vanzelf of zijn er trucjes voor? Ik heb namelijk al best veel lessen gehad en het blijft lastig.
Ooh ja, lijkt me ook dat het verschrikkelijk langzaam lijkt als de weg gewoon leeg is daar.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:15 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ben ik dus niet de enige
Ik heb ook vaak op 70 wegen dat ik bij een kruispunt waar je officieel 50 mag ivm stoplichten ook gewoon doorkachel met 70/80, bijvoorbeeld hier:
https://maps.google.nl/ma(...)6673&z=16&iwloc=ddw0
Daar aan weerszijden zitten twee kruispunten, maar rechtdoor is vaak op groen. Moet er niet aan denken om daar geflitst te worden met 30 km/u te hard
Wat wat? Trucjes nodig hebben om breed te kijken? Nog steeds niet breed kunnen kijken?quote:
Wat bedoel je met breed kijken?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:25 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Wat wat? Trucjes nodig hebben om breed te kijken? Nog steeds niet breed kunnen kijken?
Nou ja, soms kijk ik te lang recht vooruit en zie dan ik op het laatste moment pas een zijweg. Vooral als ik voor me iets zie waar ik over na moet denken. Bijvoorbeeld een (brede) tegenligger op een smalle weg.quote:
Ah zo, dat komt denk ik met ervaring?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:40 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Nou ja, soms kijk ik te lang recht vooruit en zie dan ik op het laatste moment pas een zijweg. Vooral als ik voor me iets zie waar ik over na moet denken. Bijvoorbeeld een (brede) tegenligger op een smalle weg.
Kwestie van wennen en nog meer vooruit kijken. Heb je wel een binnenspiegel of is de achterkant (of tussenschot) ook dicht? Als het een beetje moderne Caddy is heeft de linkerspiegel wel een dode hoek zone hoor, dan is de buitenste rand net iets anders afgebogen ofzo waardoor je de dode hoek kunt zien. Als je eenmaal gewend bent rijdt het best lekker, ik heb acht jaar in Caddy's en busjes gereden. Succesquote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:59 schreef -Dries- het volgende:
Voor mijn werk moet ik misschien binnenkort een caddy gaan rijden. Iets kleiner dan een busje en enkel ramen aan de bestuurderszijde en passagiers zijde. Achter de bestuurderstoel is laadruimte, geen achterbank. Nu is de complete laadruimte niet voorzien van zijruiten (die zitten dus alleen bij de bestuurder en passagier) Mijn zorgen hierbij is dat ik geen dode hoek kan zien (er zitten ook geen dode hoek spiegels op). Als ik over mijn schouder kijk zie ik alleen de laadruimte van de caddy. Hoe gaan anderen hiermee om?
Erg herkenbaar, ik rij eigenlijk ook overal net iets te hard, met de gedachte, die boete van 5km te hard (na correctie) overleef ik wel.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:11 schreef no1uknow het volgende:
Zijn er mede-geslaagden die herkennen dat je eigenlijk standaard iets te hard rijdt? Waar je 50 mag zit ik vaak nog wel op de 50/55 maar waar je 70 mag zit ik vaak op 80 en op de snelweg gaat het al helemaal hard
Nee, de achterkant heeft wel ramen, dus ik kan iig mijn binnenspiegel gewoon gebruiken. Het is alleen wel idd wennen dat ik niet meer over mijn schouder kan kijken bijv bij het wisselen van baan op de snelweg. Toch vind ik het geen prettig gevoel dat dat niet kan.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:44 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
Kwestie van wennen en nog meer vooruit kijken. Heb je wel een binnenspiegel of is de achterkant (of tussenschot) ook dicht? Als het een beetje moderne Caddy is heeft de linkerspiegel wel een dode hoek zone hoor, dan is de buitenste rand net iets anders afgebogen ofzo waardoor je de dode hoek kunt zien. Als je eenmaal gewend bent rijdt het best lekker, ik heb acht jaar in Caddy's en busjes gereden. Succes
Tot ze besluiten er een flitser neer te zettenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:24 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Erg herkenbaar, ik rij eigenlijk ook overal net iets te hard, met de gedachte, die boete van 5km te hard (na correctie) overleef ik wel.
Op bepaalde stukken waar ik vaak rij mag je 80, maar rijd de gehele linkerbaan 90-100 dus daar doe ik dat ook, ga er niet vanuit dat ze 20 auto's gaan bekeuren eigenlijk
Is in het begin ook geen prettig gevoel. Ik zou me trouwens minder druk maken om het wisselen op de snelweg en meer op het rijden in de stad. Fietsers zijn wat dat betreft erg vervelend (en snel kapot).quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:00 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Nee, de achterkant heeft wel ramen, dus ik kan iig mijn binnenspiegel gewoon gebruiken. Het is alleen wel idd wennen dat ik niet meer over mijn schouder kan kijken bijv bij het wisselen van baan op de snelweg. Toch vind ik het geen prettig gevoel dat dat niet kan.
Ik denk dat dan vrij snel mensen het door gaan hebben en de hele linkerbaan niet meer 20km/h te hard rijdquote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:07 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
Tot ze besluiten er een flitser neer te zetten(Ik doe het ook hoor, daar niet van)
Tuurlijk, maar voor men het doorheeft zijn er wel meer dan 20 mensen bekeurd vrees ik..quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:21 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik denk dat dan vrij snel mensen het door gaan hebben en de hele linkerbaan niet meer 20km/h te hard rijd
Ik rijd af en toe in een Pajero met hetzelfde, geen ramen achter. Je moet wat meer in je spiegels kijken, letten op wanneer auto's in je spiegels verschijnen enz. Ik rijd soms ook wel een beetje zo van, hmm, ik weer 90% zeker dat er geen auto in m'n dode hoek zit (gevoelsmatig weet ik wel dat het kan) en dan ga ik gewoon heel langzaam van rijstrook verwisselenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:59 schreef -Dries- het volgende:
Voor mijn werk moet ik misschien binnenkort een caddy gaan rijden. Iets kleiner dan een busje en enkel ramen aan de bestuurderszijde en passagiers zijde. Achter de bestuurderstoel is laadruimte, geen achterbank. Nu is de complete laadruimte niet voorzien van zijruiten (die zitten dus alleen bij de bestuurder en passagier) Mijn zorgen hierbij is dat ik geen dode hoek kan zien (er zitten ook geen dode hoek spiegels op). Als ik over mijn schouder kijk zie ik alleen de laadruimte van de caddy. Hoe gaan anderen hiermee om?
Ja is in het begin inderdaad wennen, rijd nu ook 2x per week met een vw transporter bus alleen heeft deze ook geen ramen achterin waardoor ik alleen 2 zijspiegels kan benutten. Vooral lastig met achteruitzetten omdat je slecht in kunt schatten hoeveel plek er nog achter je is.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:59 schreef -Dries- het volgende:
Voor mijn werk moet ik misschien binnenkort een caddy gaan rijden. Iets kleiner dan een busje en enkel ramen aan de bestuurderszijde en passagiers zijde. Achter de bestuurderstoel is laadruimte, geen achterbank. Nu is de complete laadruimte niet voorzien van zijruiten (die zitten dus alleen bij de bestuurder en passagier) Mijn zorgen hierbij is dat ik geen dode hoek kan zien (er zitten ook geen dode hoek spiegels op). Als ik over mijn schouder kijk zie ik alleen de laadruimte van de caddy. Hoe gaan anderen hiermee om?
Waar wordt ie door vervangen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 04:21 schreef DiepvriesTosti het volgende:
Hallo beste (toekomstige) mede weggebruikers!![]()
Zal me even kort voortstellen: ik ben diepvriestosti, ben 18 en woon in het zuiden van het land. Heb begin februari ook mijn rijbewijs gehaald in een keer![]()
Rij sindsdien wel vaker in de mondeo van mn ouders, maar als het goed is wordt die in de volgende twee maanden vervangen door een gloednieuwe auto!
Heb ook nog steeds problemen met vloeiend schakelen, en heb het zelfs een keer klaargekregen om de auto 7x af te laten slaan voor een groen stoplicht, want optrekken in de drie gaat een beetje moeilijk![]()
Voor de Fok!-ers die binnenkort op moeten; veel succes!![]()
Meer gas en de koppeling langzaam oplaten komen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:32 schreef Jiang153 het volgende:
hey racers ik heb nu 2 weekjes gereden alles gaat wel goed alleen het wegrijden van een heuvel/kleine heuvel met een benzine auto gaat echt belabberd een en al gestoot, nog tips?
Koppeling vast houden op het aangrijpingspunt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:32 schreef Jiang153 het volgende:
hey racers ik heb nu 2 weekjes gereden alles gaat wel goed alleen het wegrijden van een heuvel/kleine heuvel met een benzine auto gaat echt belabberd een en al gestoot, nog tips?
Heb je na het halen van je rbw nog steeds moeite met schakelen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 04:21 schreef DiepvriesTosti het volgende:
Hallo beste (toekomstige) mede weggebruikers!![]()
Zal me even kort voortstellen: ik ben diepvriestosti, ben 18 en woon in het zuiden van het land. Heb begin februari ook mijn rijbewijs gehaald in een keer![]()
Rij sindsdien wel vaker in de mondeo van mn ouders, maar als het goed is wordt die in de volgende twee maanden vervangen door een gloednieuwe auto!
Heb ook nog steeds problemen met vloeiend schakelen, en heb het zelfs een keer klaargekregen om de auto 7x af te laten slaan voor een groen stoplicht, want optrekken in de drie gaat een beetje moeilijk![]()
Voor de Fok!-ers die binnenkort op moeten; veel succes!![]()
Ik heb nooit diesel gereden, maar heb het altijd makkelijker gevonden om de handrem te gebruiken.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:32 schreef Jiang153 het volgende:
hey racers ik heb nu 2 weekjes gereden alles gaat wel goed alleen het wegrijden van een heuvel/kleine heuvel met een benzine auto gaat echt belabberd een en al gestoot, nog tips?
Ik ken iemand die 6 maanden na het halen van z`n rijbewijs z`n wagen bij het wegrijden liet afslaan.. bij een stoplicht tot 2x toe liet afslaan, 90 op de snelweg reed, bij elke invoeging op de snelweg "Oh Shit,, oooooooh shit" zeiquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:26 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Heb je na het halen van je rbw nog steeds moeite met schakelen?
ja maar is het niet kut om bij elke heuvel handrem op dan weer af en op en af enz..? Kan je niet op de voetrem zonder dat die afslaat?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:33 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik heb nooit diesel gereden, maar heb het altijd makkelijker gevonden om de handrem te gebruiken.
Puur op de koppeling kan je dan weer gaan doen als je wat meer gevoel voor de koppeling hebt gekregen. De enige reden dat ik het nu meer op de koppeling doe is luiheid, scheelt weer een handeling
Och, het is 1 handeling extra en je hoeft je minder zorgen te maken of je afslaat.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:44 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
ja maar is het niet kut om bij elke heuvel handrem op dan weer af en op en af enz..? Kan je niet op de voetrem zonder dat die afslaat?
Suzuki swift:)quote:
Vloeiend schakelen, zodat de auto niet 'schokt'quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:26 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Heb je na het halen van je rbw nog steeds moeite met schakelen?
Die heeft waarschijnlijk niet veel gereden na het behalen van zijn rijbewijs. Ik was na het halen van mijn rijbewijs ook enorm onzeker de eerste paar weken, maar dat was al snel genoeg over.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ken iemand die 6 maanden na het halen van z`n rijbewijs z`n wagen bij het wegrijden liet afslaan.. bij een stoplicht tot 2x toe liet afslaan, 90 op de snelweg reed, bij elke invoeging op de snelweg "Oh Shit,, oooooooh shit" zeiEn die een paar keer ook veel te losjes stuurde waardoor hij bijna op de andere weghelft kwam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |