abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 april 2013 @ 07:49:45 #181
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_125748062
Goed gedaan comp! Nu doorzetten :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:22:02 #182
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_125749433
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 05:25 schreef Gray het volgende:

[..]

Je steekt nu al elke seconde van je wakkere dag energie in wat je doet, wat blijkbaar niet bevalt, dus dat is niet waar je tegenop kijkt. Wat jij vreest is verandering; angst voor het onbekende. Nú weet je dat je met zekerheid een bepaalde treurnis tegemoet kan kijken, wat treurig is, maar wel zéker. Dan kan je zeggen: maar dat is onzin, want onlogisch! Maar vraag jezelf dan eens af of het wel zo logisch is dat je dagelijks (on)bewust kiest voor leed? Paradoxaal genoeg schuilt daar wel logica in, maar praktisch gezien is het hartstikke irrationeel. Niets mis mee als je dat liever hebt, al verwacht ik dat je liever anders ziet? Of niet?

Een kennis van me zei ooit heel wijs: succes is een keuze. Daar was ik het overigens niet mee eens, en nog steeds niet, maar het bracht me wel op een ander idee, namelijk: geluk is een keuze. Iets waar ik de waarheid overigens pas later van inzag. Soms moet je een fout maken alvorens je de fout inziet. ;)

De vraag is wat je liever hebt: geluk, of ongeluk?
Ik was het al niet eens met "succes is een keuze" (heb ik ook eerder gehoord), maar zelfs met "geluk is een keuze" ben ik het ook niet eens. Geluk is, helaas, nog altijd afhankelijk van externe factoren waar je geen controle over hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 07:49 schreef Murmeli het volgende:
Goed gedaan comp! Nu doorzetten :)
Dank je :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_125751504
quote:
7s.gif Op maandag 22 april 2013 13:49 schreef Gray het volgende:

[..]

Helemaal okay. ^O^
Als repliek zijnde dat ik een aantal dagen later ff nog een keer zou reageren.

Ik merk dat ik het 'eenzaam' thuis zitten in het hoge noorden niks voor mij is en dus nu al weer richting Londen ga vertrekken. Komende Maandag via Luxemburg stad ga ik een 2e road trip beginnen. Via Luxemburg naar Italie naar weer Oost Europa (weer Polen :P) om dan Hongarije mee te pakken en dan de Scandinavische landen mee te pakken. Heb ook al een trip richting Florida geboekt voor over een aantal maand.

Alleen thuis zitten, mja. Het is prima, mits je daar je sociale kring hebt, of er werk hebt, of er familie hebt. Ik heb daar geen van 3en. Dus waarom zou ik hier blijven zitten?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_125751749
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:22 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik was het al niet eens met "succes is een keuze" (heb ik ook eerder gehoord), maar zelfs met "geluk is een keuze" ben ik het ook niet eens. Geluk is, helaas, nog altijd afhankelijk van externe factoren waar je geen controle over hebt.
Horseshit. En stinkende horseshit as well.

Je zegt het heel leuk maar je slaat de plank volledig mis.

Als jij je continu onder dames gaat bevinden, is de kans (!) statistisch gezien groter dat er iets specifieks gebeurt ten voordele van comp_lex. Je kunt kansen richting jou eigen leven schoppen en verhogen.

Zie al die kei trieste tieners met 1250 vrienden op facebook, die zingen op youtube en twitter en andere rotzooi gebruiken om aandacht te krijgen. Die hebben wel degelijk een grotere kans om de volgende zingende tienerslet te worden ivg. met een dame die thuis zit te wachten op een telefoontje in de hoop dat iemand haar ooit zal bellen.

Kansen en success kun je zelf verhogen gast.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_125752175
Van anderen verwachten dat ze je gelukkig maken. Kun je lang wachten. Ga dan een klooster in. Echt :')
Ja doei.
  vrijdag 26 april 2013 @ 11:02:39 #186
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_125752464
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Horseshit. En stinkende horseshit as well. [ afbeelding ]

Je zegt het heel leuk maar je slaat de plank volledig mis.

Als jij je continu onder dames gaat bevinden, is de kans (!) statistisch gezien groter dat er iets specifieks gebeurt ten voordele van comp_lex. Je kunt kansen richting jou eigen leven schoppen en verhogen.

Zie al die kei trieste tieners met 1250 vrienden op facebook, die zingen op youtube en twitter en andere rotzooi gebruiken om aandacht te krijgen. Die hebben wel degelijk een grotere kans om de volgende zingende tienerslet te worden ivg. met een dame die thuis zit te wachten op een telefoontje in de hoop dat iemand haar ooit zal bellen.

Kansen en success kun je zelf verhogen gast.
Die twee dingen zijn volgens mij niet hetzelfde. Kansen verhogen kan natuurlijk altijd, maar succes behalen is wat anders. Het moet "toevallig" lukken terwijl je bezig bent met het verhogen van je kansen.
Het is net als met het gooien van een dobbelsteen. Je hebt altijd kans om een zes te gooien, maar de kans bestaat dat je je hele leven lang nooit een zes zult gooien en als je die zes niet gooit, dan heb je geen succes met het gooien van zessen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
Van anderen verwachten dat ze je gelukkig maken. Kun je lang wachten. Ga dan een klooster in. Echt :')
Ik verwacht van anderen dat ze mij de ruimte geven om gelukkig te zijn, ongeacht waar dat geluk vandaan komt. Dat is iets waar ik aan moet werken.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_125752519
Stop eens met dingen verwachten van anderen en neem verantwoordelijkheid voor je eigen leven.
Ja doei.
  vrijdag 26 april 2013 @ 11:08:15 #188
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_125752680
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
Stop eens met dingen verwachten van anderen en neem verantwoordelijkheid voor je eigen leven.
Stop eens met deze onzin. Je weet perfect wat ik nu aan het doen ben.
pi_125752789
Anderen dit, anderen dat.... Anderen vooral....
  vrijdag 26 april 2013 @ 11:48:22 #190
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_125754191
Comp, motorbloempje heeft wel gelijk hoor.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je geluk vanaf nu. Het verleden verander je niet, dat zul je een plek moeten gaan geven, en vervolgens is het zaak te bedenken wat JIJ kunt doen om zelf gelukkig te worden.
En da's niet afhankelijk van een relatie of wat ook. Zit vooral in je zelfbeeld en zelfrespect.
pi_125754673
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:08 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Stop eens met deze onzin. Je weet perfect wat ik nu aan het doen ben.
Ja, de schuld in de schoenen van anderen steken. En echt, de enige reden dat ik nog blijf reageren, is omdat ik, zelf voor iemand zoals jij nog hoop zie dat het ooit nog een keer goed komt!
pi_125754753
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:02 schreef Comp_Lex het volgende:

Het is net als met het gooien van een dobbelsteen. Je hebt altijd kans om een zes te gooien, maar de kans bestaat dat je je hele leven lang nooit een zes zult gooien en als je die zes niet gooit, dan heb je geen succes met het gooien van zessen.
Het is inderdaad net als het gooien van een dobbelsteen. Als jij thuis op het werk of op school zit gooi je er 1 per dag en krijg je hem niet.

Doe je wat, ga je wat aan je problemen doen, er op uit, andere dingen, uit je comfort zone, gooi je die dobbelsteen vaker en vaker.

Echt gast, je praat echt zo veel horse shit dat ik respect heb voor anderen dat ze met mijn crap bleven zaniken tegen mij om uit mijn relatie met mijn ex te komen. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik zo koppig ben geweest ivg met jou. Echt .. de tievus.

En ja, ik ken het echt wel. Eigen verantwoordelijkheid nemen is echt gruwelijk zwaar. Ik zit zelf officieel ook nog in een depressie en heb weken in bed geen fuck gedaan behalve klagen. Maar ik word van dit soort posts, echt depressief.
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:05:50 #193
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_125754819
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:48 schreef Murmeli het volgende:
Comp, motorbloempje heeft wel gelijk hoor.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je geluk vanaf nu. Het verleden verander je niet, dat zul je een plek moeten gaan geven, en vervolgens is het zaak te bedenken wat JIJ kunt doen om zelf gelukkig te worden.
En da's niet afhankelijk van een relatie of wat ook. Zit vooral in je zelfbeeld en zelfrespect.
Ja, maar ze had me overduidelijk niet begrepen. Ik had het nog heel simpel opgeschreven met korte woordjes. "Ruimte geven voor geluk" is helemaal niet hetzelfde als "verwachten dat anderen je gelukkig maken". Ik bedoel daarmee dat anderen je niet gelukkig hoeven te maken, maar dat ze je wel op z'n minst in je waarde moeten laten. Respect is toch wel hetgeen wat je mag verwachten van volwassen, goed functionerende mensen?????
Dat hoeven ze niet te doen natuurlijk, maar dan kunnen ze van mij vanaf nu grote problemen verwachten. Ik ga vanaf nu wel vechten voor mijn eigen geluk, ook al moet ik letterlijk gaan knokken en knallen.
Ik heb het hopelijk nu duidelijk opgeschreven.

Nog een interessant stuk trouwens:

quote:
Op pesten en zelfmoord rusten grote taboes die versterkt worden door de manier waarop de samenleving tegen het pestgedrag aankijkt. Onwetendheid zorgt ervoor dat pesten wordt gezien als incidentele aanvallen van slechts een paar personen die afgeweerd zouden kunnen worden door de belagers eens flink hard op hun muil te slaan. Bagatelliserende woorden worden er gebruikt om de schuld grotendeels bij de slachtoffers kunnen neerleggen zodat mensen zelf niet hoeven te leven met het idee dat onschuldige mensen zonder gegronde reden dood worden gepest. Selectieve verontwaardiging vindt zelfs plaats bij volwassenen die al die jaren geen poot hebben uitgestoken terwijl ze wisten dat iemand in doodsnood verkeerde en dat proberen te verbergen door zich van de domme te houden. Toegeven dat ze simpelweg hebben zitten kijken hoe een medemens de vernieling in geholpen wordt, zit er bij die helden niet in. Pesten is een maatschappelijk probleem dat we pas kunnen oplossen als we erkennen dat we er verantwoordelijk voor zijn en we het gewoon laten gebeuren.
pi_125754977
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:05 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ja, maar ze had me overduidelijk niet begrepen. Ik had het nog heel simpel opgeschreven met korte woordjes. "Ruimte geven voor geluk" is helemaal niet hetzelfde als "verwachten dat anderen je gelukkig maken". Ik bedoel daarmee dat anderen je niet gelukkig hoeven te maken, maar dat ze je wel op z'n minst in je waarde moeten laten. Respect is toch wel hetgeen wat je mag verwachten van volwassen, goed functionerende mensen?????
Om heel eerlijk te zijn toon jij ook relatief weinig respect naar de andere FOKers hier op dit forum. Dus dat snijdt kant nog wal.

quote:
Dat hoeven ze niet te doen natuurlijk, maar dan kunnen ze van mij vanaf nu grote problemen verwachten. Ik ga vanaf nu wel vechten voor mijn eigen geluk, ook al moet ik letterlijk gaan knokken en knallen.
Als zij dat niet doen, waarom er dan zo direct fel op reageren? Je moet het perspectief eens van uit JEZELF zien.

quote:
Nog een interessant stuk trouwens:
Interessant? Nou ? Wat zegt het dan volgens jou? We kunnen het pas oplossen als we erkennen dat we er verantwoordelijk voor zijn?

Oke, we erkennen het! Now what? Opgelost? TOP! Kunnen we nu eindelijk weer richten op de problemen van comp_lex.
pi_125755053
Comp_lex, waarom richt je je steeds op het pesten?
Je wordt nu toch niet meer gepest?
Kan je het niet achter je laten, en je nieuwe leven beginnen?
Twiddel
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:14:20 #196
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_125755103
Ik zeg ook je geluk vanaf nu. Volgens mij begrijpt mb prima wat je zegt.

Word je nunog gepest dan? Zo ja: ga uit die omgeving weg. Zo nee: ga je shit verwerken.
Ik wil het echt niet bagatelliseren hoor, maar ik ga er wel vanuit dat je er nu, als volwassene mee kunt leren dealen.
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:33:12 #197
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_125757741
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn toon jij ook relatief weinig respect naar de andere FOKers hier op dit forum. Dus dat snijdt kant nog wal.
Dank je voor deze feedback. Ik lees dit graag. Ik meen het oprecht. Ik wil echt heel graag weten wat ik fout doe :)

Ik wil heel graag normaal functioneren. Dit is misschien teveel gevraagd, maar kun je me misschien een lijstje geven van voorbeelden?

Ik denk dat je me daar enorm bij kunt helpen.

Naar mijn gevoel dacht ik namelijk dat ik altijd correct en beleefd reageerde. Blijkbaar is dat niet zo en ik wil er heel graag normaal over praten.

quote:
Als zij dat niet doen, waarom er dan zo direct fel op reageren? Je moet het perspectief eens van uit JEZELF zien.
Nou, je kunt dit soort situaties nog veel vaker treffen in bijvoorbeeld het bedrijfsleven en dan is het anders, omdat je dan aan het werk bent. Je kunt inderdaad zeggen, ga dan gewoon bij een andere club, maar gaat dat met werk tegenwoordig wel zo gemakkelijk? Ik ben van mening dat dat niet zo is door de crisis.
pi_125757771
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:22 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

[..]

Dank je :)
Als het zo is dat je geen controle hebt over externe factoren, waarom maak je je er dan nog druk om? Waarom kan je dat niet accepteren en je geluk halen uit die overgave? Is wáár geluk wel afhankelijk, of bestaat er ook zoiets als onafhankelijk geluk? Ieder met ervaring met depressie weet dat je geen reden nodig hebt om je doodongelukkig te voelen. Als dat kan, dan kan het ook andersom; domweg gelukkig zijn, ongeacht je omgeving. (inspirerend gedicht hier)

Dat is in ieder geval iets dat ik heb geleerd, namelijk dat er ook zoiets mogelijk is als een omgekeerde depressie, waarbij de baseline van je gevoelsleven meer aan de positieve kant loopt. Zet dat als bestemming voor jezelf en ga wandelen, zelfs al weet je niet exact waar de plaats van bestemming ligt. Op den duur zal je zien dat de bestemming ligt in elke stap die je zet.

Of minder zweverig gezegd: zoals je je nu voelt komt volgens eigen zeggen door je verleden, dat resulteerde in het heden. Je bent deze richting op gegroeid, maar wil graag een andere richting op. Dus zet je ogen op een andere richting in de toekomst en laat jezelf die kant opgroeien. Dat kost misschien wat tijd en moeite, maar heb je op het moment iets beters te doen? :P

Ik kom net dit tegen en moest aan jou denken:

:D

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als repliek zijnde dat ik een aantal dagen later ff nog een keer zou reageren.

Ik merk dat ik het 'eenzaam' thuis zitten in het hoge noorden niks voor mij is en dus nu al weer richting Londen ga vertrekken. Komende Maandag via Luxemburg stad ga ik een 2e road trip beginnen. Via Luxemburg naar Italie naar weer Oost Europa (weer Polen :P) om dan Hongarije mee te pakken en dan de Scandinavische landen mee te pakken. Heb ook al een trip richting Florida geboekt voor over een aantal maand.

Alleen thuis zitten, mja. Het is prima, mits je daar je sociale kring hebt, of er werk hebt, of er familie hebt. Ik heb daar geen van 3en. Dus waarom zou ik hier blijven zitten?
Het verschil tussen alleen zijn en eenzaamheid, is dat een eenzaam persoon zich in slecht gezelschap bevindt. Klopt logisch gezien natuurlijk geen zak van, maar je snapt hopelijk m'n punt. :P Jezelf verwennen met zulke mooie reizen en locaties is daarentegen hartstikke mooi! Zelf ben ik totaal niet van het reizen, maar kan enorm genieten wanneer zo'n andere wereld me omarmt. Daarom snap ik wel dat je wil reizen, zeker wanneer niets je hier houdt. Gewoon doen, verken die wereld, zie jezelf daarin terug en maak mooie mensen en dingen mee. ^O^
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:52:14 #199
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_125758385
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:33 schreef Gray het volgende:

[..]

Als het zo is dat je geen controle hebt over externe factoren, waarom maak je je er dan nog druk om? Waarom kan je dat niet accepteren en je geluk halen uit die overgave? Is wáár geluk wel afhankelijk, of bestaat er ook zoiets als onafhankelijk geluk? Ieder met ervaring met depressie weet dat je geen reden nodig hebt om je doodongelukkig te voelen. Als dat kan, dan kan het ook andersom; domweg gelukkig zijn, ongeacht je omgeving. (inspirerend gedicht hier)
quote:
Dat is in ieder geval iets dat ik heb geleerd, namelijk dat er ook zoiets mogelijk is als een omgekeerde depressie, waarbij de baseline van je gevoelsleven meer aan de positieve kant loopt. Zet dat als bestemming voor jezelf en ga wandelen, zelfs al weet je niet exact waar de plaats van bestemming ligt. Op den duur zal je zien dat de bestemming ligt in elke stap die je zet.

Of minder zweverig gezegd: zoals je je nu voelt komt volgens eigen zeggen door je verleden, dat resulteerde in het heden. Je bent deze richting op gegroeid, maar wil graag een andere richting op. Dus zet je ogen op een andere richting in de toekomst en laat jezelf die kant opgroeien. Dat kost misschien wat tijd en moeite, maar heb je op het moment iets beters te doen? :P
Maar ik wilde me heel graag onder de mensen begeven, maar dat durfde ik jarenlang niet. Mensen mochten me niet op de basisschool en de middelbare school. Op de universiteit heb ik nooit echt goede aansluiting gevonden. Ik was zo verschrikkelijk bang, maar tegelijkertijd was het ook "normaal" voor me. Ik wist het niet beter.

Nu lijkt het beter te gaan. Mensen hebben geen hekel meer aan me, behalve hier op het forum. Nu ga ik proberen om er nog iets van te maken.

Ik vind het gedicht trouwens heel mooi :)

quote:
Ik kom net dit tegen en moest aan jou denken:
[ afbeelding ]
:D
Lol :D

Om nog even een antwoord op jouw vraag te geven. Ik heb eigenlijk wel wat beters te doen. Ik moet eigenlijk mijn studie afronden.
pi_125759067
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:52 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

[..]

Maar ik wilde me heel graag onder de mensen begeven, maar dat durfde ik jarenlang niet. Mensen mochten me niet op de basisschool en de middelbare school. Op de universiteit heb ik nooit echt goede aansluiting gevonden. Ik was zo verschrikkelijk bang, maar tegelijkertijd was het ook "normaal" voor me. Ik wist het niet beter.
Dan is het inderdaad moeilijk om daaruit te stappen. Wat je meemaakte was vervelend, maar wel bekend. Mensen zijn gewoontedieren, en jij dus net zo goed. Neem jezelf dat niet kwalijk. :)

quote:
Nu lijkt het beter te gaan. Mensen hebben geen hekel meer aan me, behalve hier op het forum. Nu ga ik proberen om er nog iets van te maken.
Mensen op het forum hebben geen hekel aan je, het zijn gewoon FOK!kers. :P Discussiëren op het scherpst van de snede, want yolo enzo.

Je boekt vooruitgang en dat moedigen zeker de mensen in dit topic je van harte aan. We hebben allemaal wel een soortgelijke ervaring, of zijn bekend met de gevoelens die daarmee gepaard gaan. We wensen dat onszelf niet toe, dus ook jou niet. Zien we jou lijden, dan herkennen we daar ons eigen leed in terug, iets dat we liever niet doen. We willen je graag helpen, maar kunnen niet meer doen dan jou aanmoedigen jezelf te helpen.
En dat begint al bij jezelf niet te kwellen met oud zeer op te halen uit het verleden, iets waar je toch niets meer aan kan veranderen, behalve je perspectief daarop. Zorgen maken of klagen verandert niets aan een situatie, al ben je geheel vrij om dat alsnog te doen. We wensen je echter beter toe, dus dat laten we horen. Soms zachtaardig, dan weer wat harder. Maar altijd met goede intenties. :)

quote:
Ik vind het gedicht trouwens heel mooi :)
O+

quote:
[..]

Lol :D

Om nog even een antwoord op jouw vraag te geven. Ik heb eigenlijk wel wat beters te doen. Ik moet eigenlijk mijn studie afronden.
En dat moet je zeker doen! Maar laat je dan niet door jezelf tegenhouden! Zit je jezelf in de weg, dan zal je af en toe je ogen even op de weg moeten richten om jezelf bij te sturen. Dat hoeft helemaal niet veel tijd te kosten, of moeite. Kijk bijvoorbeeld naar die gekke ouwe Emiel Ratelband met zijn Tsjakka! Een korte mantra om je even wakker te schudden, je te activeren om met goed gemoed de volgende stap te zetten. Skit aan de shit, nu even dit! *)
pi_125759118
Even ego:

KUTZOOI! Ik voelde mij de laatste tijd al wat wiebelig, maar vandaag weer een heuse paniekaanval te pakken! Dat allemaal dankzij het UWV!

Zij zijn vergeten mij een paar weken geleden de nodige papieren te sturen, En nu is mijn aanvraag voor een WIA te laat, waardoor alles dus vertraging oploopt.... Stress alom dus, Gelukkig mag ik maandag toch al naar de Psych...
S. 2014
J. 2016
pi_125776352
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 05:25 schreef Gray het volgende:

[..]

Je steekt nu al elke seconde van je wakkere dag energie in wat je doet, wat blijkbaar niet bevalt, dus dat is niet waar je tegenop kijkt. Wat jij vreest is verandering; angst voor het onbekende. Nú weet je dat je met zekerheid een bepaalde treurnis tegemoet kan kijken, wat treurig is, maar wel zéker. Dan kan je zeggen: maar dat is onzin, want onlogisch! Maar vraag jezelf dan eens af of het wel zo logisch is dat je dagelijks (on)bewust kiest voor leed? Paradoxaal genoeg schuilt daar wel logica in, maar praktisch gezien is het hartstikke irrationeel. Niets mis mee als je dat liever hebt, al verwacht ik dat je liever anders ziet? Of niet?

Een kennis van me zei ooit heel wijs: succes is een keuze. Daar was ik het overigens niet mee eens, en nog steeds niet, maar het bracht me wel op een ander idee, namelijk: geluk is een keuze. Iets waar ik de waarheid overigens pas later van inzag. Soms moet je een fout maken alvorens je de fout inziet. ;)

De vraag is wat je liever hebt: geluk, of ongeluk?
Verandering... Angst voor onbekende? Zou het heus...
Misschien moet ik alleen op vakantie oid?

Angst voor onbekende, hoe moet ik dat voelen dan?
Ik ben niet ergens bang voor oid? :?

Ik kies niet voor leed overigens, ik kies ervoor om zo weinig mogelijk energie te besteden aan die leed.
Rustig aan.
pi_125778250
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 20:59 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als jij alleen op vakantie wil, dan moet je dat lekker doen. :) Waar ik op doelde echter, was dat sommige mensen onbewust niet willen afstappen van hun leed, omdat ze daarvoor een onbekende weg in moeten slaan. Ze moeten veranderen, of hun omstandigheden veranderen, en dat kan een angstig iets zijn. Je hebt zo lang met dat leed gezeten, dat je het ziet als een onderdeel van jezelf. Van dat leed afkomen is alsof je een deel van jezelf ontzegt. En dat is iets dat we niet graag doen als mensen.

quote:
Mijn ervaring is dat depressie een schild is om dieper leed af te schermen. Je ervaart dan niet zozeer het gevoel van angst, maar het gevoel van depressie. De angst komt wanneer je het gaat ontleden. Het zijn hele subtiele processen die spelen, dus soms merken we die pas later op, regelmatig in andere vormen.

quote:
Ik kies niet voor leed overigens, ik kies ervoor om zo weinig mogelijk energie te besteden aan die leed.
Waarom kies je niet om jezelf te ontdoen van dat leed? Wat houdt je tegen?

Als het niet teveel gevraagd is, zou je concreet kunnen omschrijven wat dat leed is?
pi_125778281
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 20:59 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hoe zou je je probleem in 1 zin definieren dan?
pi_125780306
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2013 21:36 schreef Gray het volgende:
Waarom kies je niet om jezelf te ontdoen van dat leed? Wat houdt je tegen?

Als het niet teveel gevraagd is, zou je concreet kunnen omschrijven wat dat leed is?
Wat mij tegenhoudt is geen ''hoop'' hebben op verbetering...
Ik kan van alles gaan uitvreten vanalles doen, maar het helpt niet.

Dat leed is een gevoel van ''niet willen leven''
Rustig aan.
pi_125780319
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 21:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoe zou je je probleem in 1 zin definieren dan?
Levenslusteloosheid, zo 1 woord.
De lust om te leven ontbreekt gewoon ten alle tijden, het varieert alleen hoe erg zich dat aan de oppervlakte begeeft mbt mijn gevoel.
Rustig aan.
pi_125780402
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:15 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Levenslusteloosheid, zo 1 woord.
ik tiep het woord in en dan krijg ik dit topic. R&P / afstandelijk, veel dom vinden (levenslusteloosheid),moe

Klopt dat enigszins? Levenslusteloosheid in de zin van, je weet niet waarom je nog wat doet? Wat voor zin het heeft?
pi_125780862
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:14 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Wat mij tegenhoudt is geen ''hoop'' hebben op verbetering...
Ik kan van alles gaan uitvreten vanalles doen, maar het helpt niet.

Dat leed is een gevoel van ''niet willen leven''
Hoop is sowieso niet zo'n heel goed uitgangspunt, want het speelt zich altijd in de toekomst af. Het is hetzelfde als treuren om het verleden, maar dan aan de andere zijde. En als niets helpt, waarom dan niet niets doen? ;)

Dat niet willen leven is eerder een vlucht van je leed. Denken of voelen dat je niet wil leven is soms makkelijker dan je te ontdoen van je leed, voornamelijk omdat het soms betekent dat je meer leed door moet gaan.

Maar probeer eens een dag lang helemaal niets te doen. Geen tv, geen muziek of games, geen internet. Ga gewoon eens zitten en doe eens niets. Kijk eens hoe lang je dat volhoudt.
pi_125781000
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

ik tiep het woord in en dan krijg ik dit topic. R&P / afstandelijk, veel dom vinden (levenslusteloosheid),moe

Klopt dat enigszins? Levenslusteloosheid in de zin van, je weet niet waarom je nog wat doet? Wat voor zin het heeft?
Ja, klopt heel goed ja.
Rustig aan.
pi_125781019
:O
pi_125781080
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:25 schreef Gray het volgende:

[..]

Hoop is sowieso niet zo'n heel goed uitgangspunt, want het speelt zich altijd in de toekomst af. Het is hetzelfde als treuren om het verleden, maar dan aan de andere zijde. En als niets helpt, waarom dan niet niets doen? ;)

Dat niet willen leven is eerder een vlucht van je leed. Denken of voelen dat je niet wil leven is soms makkelijker dan je te ontdoen van je leed, voornamelijk omdat het soms betekent dat je meer leed door moet gaan.

Maar probeer eens een dag lang helemaal niets te doen. Geen tv, geen muziek of games, geen internet. Ga gewoon eens zitten en doe eens niets. Kijk eens hoe lang je dat volhoudt.
Genoeg gedaan, dan lig ik in mijn bed en kom ik er niet uit, blijf dan zo 4 uur naar in mijn bed liggen, je wordt er helemaal naar van serieus, je schopt jezelf het bed (te laat) uit omdat je weet dat in bed blijven liggen een grote kwelling is.
Rustig aan.
pi_125781151
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:25 schreef Gray het volgende:
Nouja ik ga maar even in je mee...

Wat is mijn ''leed'' dan precies? Voor mij voelt dat niet willen leven toch echt als de bron.
Rustig aan.
pi_125782622
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:29 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Genoeg gedaan, dan lig ik in mijn bed en kom ik er niet uit, blijf dan zo 4 uur naar in mijn bed liggen, je wordt er helemaal naar van serieus, je schopt jezelf het bed (te laat) uit omdat je weet dat in bed blijven liggen een grote kwelling is.
Ga couch surfen? :') :P Bij mij werkte het ook :) Misschien ook voor u?
pi_125783609
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ga couch surfen? :') :P Bij mij werkte het ook :) Misschien ook voor u?
Voelt een beetje alsof je veel dingen achterlaat...
Geen werk, geen structuur.. ?
Lijkt me niet heel gezond als je niet goed in je vel zit? Maar bij jou werkte het dus.. Misschien ook wel?
Rustig aan.
pi_125783854
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:33 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Voelt een beetje alsof je veel dingen achterlaat...
Geen werk, geen structuur.. ?
Lijkt me niet heel gezond als je niet goed in je vel zit? Maar bij jou werkte het dus.. Misschien ook wel?
In bed liggen niks doen, werk, school. Is geen structuur. Het is juist goed om buiten die comfort zone te stappen.

En je 'structuur' te rammen. Zo ga ik Maandag naar Luxemburg, en dan zie ik dan wel waar ik weer langs ga reizen.
pi_125784159
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

In bed liggen niks doen, werk, school. Is geen structuur. Het is juist goed om buiten die comfort zone te stappen.

En je 'structuur' te rammen. Zo ga ik Maandag naar Luxemburg, en dan zie ik dan wel waar ik weer langs ga reizen.
Kost dat geen hoop geld?
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')