Mijn verhaal is anders. Ik zit in een rouwverwerkingsproces. Sindsdien is alles anders. Dus kun je niet vergelijken met de jouwe.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb me te lang laten sturen door dingen van vroeger. Dat is mijn kritieke fout geweest. Ik heb het helaas niet eerder in kunnen zien. Gelukkig heb ik nu gekozen voor hulp.
[..]
Denk je dat ik me constant op vroeger wil richten? Denk je dat ik dat leuk vindt? Mijn leven is tot op dit punt goed verprutst ja, maar ik hoop na mijn afstuderen met een schone lei te beginnen.
[..]
Wat zijn die donkere emoties precies?
Ja. Je zoekt smoesjes, die Marokkanen hoeven je niet boeien, ga gewoon. Doe het.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:06 schreef davo1979 het volgende:
Ik ga misshien op kickboxen. Ik heb dit samen met mijn begeleider gesproken doel is om meer zelfvertrouwen te krijgen maar ook frustraties eruit te trainen en zo meer controle te krijgen over mezelf om het zo maar te zeggen. Probleem waar ik een beetje tegaan loop is dat vaak en ik wil niet discriminerend overkomen maar het is een gegeven dat half marokko die sport beoefent. Ze geven hier in dit dorp 2 x per week les (leraar uit spijkernisse) zou het raar zijn als ik vooruit check wat voor mensen daar komen?
Nee het is geen smoesje, heb zn mijn eigen redenen om niet met hun te trainen.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja. Je zoekt smoesjes, die Marokkanen hoeven je niet boeien, ga gewoon. Doe het.
Dan doe je het welquote:Op woensdag 24 april 2013 22:15 schreef davo1979 het volgende:
[..]
Nee het is geen smoesje, heb zn mijn eigen redenen om niet met hun te trainen.
Okee, nu heb ik niet het idee dat ik momenteel verkeerd bezig ben.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Mijn verhaal is anders. Ik zit in een rouwverwerkingsproces. Sindsdien is alles anders. Dus kun je niet vergelijken met de jouwe.
Maar toch. Ik heb nu ook last van bepaalde zaken, angsten etc. Ik zoek de confrontatie met mijzelf juist op. Daar leer ik van en ik zoek nu een ander soort normaal. Het normaal van voor het rouwen is niet meer.
Zou het kunnen zijn dat je nog steeds last hebt van je donkere emoties?quote:Op woensdag 24 april 2013 22:12 schreef Ambipur het volgende:
Dat rouwen heeft trouwens ervoor gezorgd, dat ik mij dooderger aan mensen die constant zeiken.
Wat zeiken mag, maar dat eeuwige gekut en gezeik.
Je denkt niet dat je verkeerd bezig ben. Oh ja. Daarom dat je je leven wil veranderen en hier op fok je emoties eruit knal. Yup, you're doing a pretty damn good job.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:19 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Okee, nu heb ik niet het idee dat ik momenteel verkeerd bezig ben.
[..]
Zou het kunnen zijn dat je nog steeds last hebt van je donkere emoties?
Gast, en ik bedoel dit echt serieus. Wat maakt het nu uit als die hele toko vol marrokanen zit? Het lijkt alsof je er enige angst voor hebt, dus ik zou haast zeggen, als je dat gaat doen daar, je misschien wel meer energie zult krijgen.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:06 schreef davo1979 het volgende:
Ik ga misshien op kickboxen. Ik heb dit samen met mijn begeleider gesproken doel is om meer zelfvertrouwen te krijgen maar ook frustraties eruit te trainen en zo meer controle te krijgen over mezelf om het zo maar te zeggen. Probleem waar ik een beetje tegaan loop is dat vaak en ik wil niet discriminerend overkomen maar het is een gegeven dat half marokko die sport beoefent. Ze geven hier in dit dorp 2 x per week les (leraar uit spijkernisse) zou het raar zijn als ik vooruit check wat voor mensen daar komen?
Ik meen me te herinneren dat ik heb gezegd dat ik nu een halfjaar bij een studentenvereniging zit en dat ik nu hulp heb gezocht. Ik vind dat dat best wel grote, positieve veranderingen voor mezelf zijn. Ik ben trouwens nu wel weer klaar met emoties eruit knallen. Ik ben alleen nog vragen aan het beantwoorden.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:23 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je denkt niet dat je verkeerd bezig ben. Oh ja. Daarom dat je je leven wil veranderen en hier op fok je emoties eruit knal. Yup, you're doing a pretty damn good job.
Nee, heb vandaag geen last van donkere emoties. Jij ergert mij enorm. Je zanikt. Toch wel interessant, hoor, zo'n zeikerd als jij, want ik reageer wel nog even.
Dat dus!quote:Op woensdag 24 april 2013 22:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik bedoel het echt positief. Ga er heen, zonder verwachtingen.
Doen! Is leuk! Vroeger heb ik gekickboxed/thaiboxed en dat was super! Goed voor m'n lijf, m'n rust, en ook zelfvertrouwen omdat je jezelf leert kennen. En als jij van te voren even wil scouten, dan moet je dat gewoon doen. Neem wel wat kleding mee, zodat je indien mogelijk meteen een proefles kan doen.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:06 schreef davo1979 het volgende:
Dus .. iets wat er gebeurde toen je 12 was .. moet je maar voor het leven getekend hebben? Hmm?quote:Op woensdag 24 april 2013 21:50 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat kan je als 4-jarige doen om niet in elkaar geslagen te worden door een groep jongens? Wat kan je als 12-jarige doen om niet alleen te komen te staan? Hoe kom je op die leeftijd zelf achter dingen zonder dat je hulp krijg van buitenaf?
[..]
Gast. Echt .. gast my goodness. Echt my fucking goodness. Ik kan hier wel een heel boek gaan schrijven maar hetgeen wat zou helpen is echt een schop onder je hol. En ik bedoel dit niet negatief. Echt niet, positief.quote:Ik bedenk me nu iets. Het kan zijn dat ik wel eens weer naar een reünie van de middelbare school zal gaan, maar alleen als één meisje daar ook aanwezig is. Ik sprak vorig jaar nog een meisje in de trein, die vroeger een klasgenoot van mij was. Ze was 100% anders dan hoe ze vroeger was. (Je moet in je achterhoofd houden dat ik verder niet veranderd ben t.o.v. vroeger)
Vroeger negeerde ze me volledig en hoorde ze bij een groep van die "extraverte alpha meiden" die mij liepen te treiteren en negeren. Eind vorig jaar kwam ik haar dus weer tegen en vertelde ze alles over haar studie, werk, liefdesleven, familie etc. Het gesprek was heel "date-achtig" en ze deed alsof we elkaar al jaren kenden. Ik deed verder wel vriendelijk, omdat zij ook direct heel vriendelijk tegen mij deed. Ik negeerde haar in eerste instantie totdat we uitstapten en toen riep ze "Hey!" en zat ze met haar hand voor mijn gezicht te zwaaien. Met een grote smile vroeg ze "Hey, ken je me nog?". Ik wist haar naam niet meer, maar het gesprek verliep heel goed en ik had het idee dat ze oprecht aardig tegen me deed. In eerste instantie zou je denken "Zie je wel Comp_Lex, ze kunnen wel normaal doen ook al is het 10 jaar later", maar ik vind het vreemd en ergens beangstigend dat mensen zo richting mij kunnen veranderen. Het maakt ze in mijn ogen juist onbetrouwbaar en onberekenbaar. Als ze zo kunnen veranderen dan zijn in mijn ogen "all bets off".
Als ze nou eerst rustig had geëxcuseerd voor haar gedrag (van vroeger) richting mij, dan kon ik me de blijdschap en alles daarna nog wel goed plaatsen, maar dit gebeurde voor mij te spontaan. Het was erg overweldigend. Er is eerder tegen mij gezegd dat zij de schooltijd gewoon heel anders heeft meegemaakt dan ik:
Gast, ik zou je haast het geld geven om naar de raampjes te gaan van de prostituees. Dat is ZO gepiept. Als je echt zo graag wil, wat houdt je dan tegen? Je kunt er zo naar toe, kost niet veel geld en ben je van dat stigma af en, above all, merk je dat wij hier nog gelijk hebben gehad ook. Het stelt niks voor. En ben jij, zoals jij iig denkt, stukken verder.quote:Het gaat bij mij niet zozeer om de seks, maar meer om maagdzijn op mijn leeftijd en het stigma dat daar aan hangt. Als ik geen maagd ben, dan zou ik me in ieder geval stukken beter voelen. Dan is die druk ook weer weg.
Carl Jung zei:quote:Op woensdag 24 april 2013 23:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Lijkt me niet eh? Want dan heeft iedereen die een kut jeugd heeft gehad ook een kut toekomst. Dan hebben er een heleboel .. een hele kuttige toekomst tegemoet
En daar ben ik het wel mee eens.quote:I am not what happened to me; I am what I choose to be.
quote:Op woensdag 24 april 2013 23:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dus .. iets wat er gebeurde toen je 12 was .. moet je maar voor het leven getekend hebben? Hmm?
Lijkt me niet eh? Want dan heeft iedereen die een kut jeugd heeft gehad ook een kut toekomst. Dan hebben er een heleboel .. een hele kuttige toekomst tegemoet
[..]
Gast. Echt .. gast my goodness. Echt my fucking goodness. Ik kan hier wel een heel boek gaan schrijven maar hetgeen wat zou helpen is echt een schop onder je hol. En ik bedoel dit niet negatief. Echt niet, positief.
Jij analyseert echt godsgruwelijk veel te veel. Veel en veel en veel te veel. Zij moet zich excuseren? What for? Seriously? What for? Omdat ze je treiterde op school? Move on! Als jij grudges blijft houden bij alle kutte dingen in het verleden kom jij nooit verder. En believe, me, I know. Ik ben zelf beduveld door mijn ex waarvan ik dacht mijn ware liefde in te vinden en ik daar godsgruwelijk veel centen in heb gestoken en ik mezelf daarin gewoon enorm in heb bedrogen. Ik was een enorme idioot en ze heeft me enorm veel pijn gedaan. Moet ik wachten op excuses van haar voor de pijn die ze me aan heeft gedaan? Dan kan ik wachten tot ik 84 ben .. moet ik maar een kut leven gaan hebben tot de hoop dat ze me ooit vergeeft of dat ze zelf met sorry komt?
Life goes on. En ja.. soms krijg je niet de antwoorden die je wil of niet de closure die je zoekt. Is dat kut? Is dat oneerlijk? Well, im sorry, maar het leven is oneerlijk. Ik heb weken lang lopen huilen in bed vanwege die ex. Kneus dat ik was.
Denk jij ook maar voor een seconde dat ze nog over 10 jaar geleden na aan het denken was? Ik geloof er niks van. Helemaal niks van. Je mag namelijk toch verwachten dat je de afgelopen 10 jaar flink veranderingen hebt gezien.
Toen ik op reis was een aantal dagen geleden kwam ik een leuke gast van Canada tegen. Hij was depressief uit Canada gegaan omdat hij niet een leuk sociaal leven had, geen relatie etc. Depressief etc. Hij is gaan reizen. Hij is niet moeders mooiste, geen sterk fysiek. Maar je kunt wel degelijk uit zijn charisma zien dat hij een stuk sterker is geworden. Vertrouwen, damn. We kwamen elkaar op reis bij toeval tegen en gingen drinken in een pub, en binnen een uur zat er al een flinke chick om z'n nek.
Ik hamer op je, omdat ik namelijk vrij kansloze figuren heb gezien die echt een enorm dikke nerd waren, dik, in de volksmond zou men die gasten lelijk hebben genoemd, gepest, getreiterd etc. Maar al die gasten staan er nu stukken sterker voor. Stukken sterker .. en weet je hoe dat kwam? Omdat ze niet meer gingen zeiken en zeuren en zaniken, maar omdat ze een duik in het diepe gingen doen. Een jongen van onze middelbare school die gepest werd, altijd in zn eentje zat op school met z'n trommeltje. Is in zn eentje naar Australie gegaan om te backpacken ..
Nu hij terug is heeft hij een vriendin, een bruisend sociaal leven en heeft fucking veel plezier. Soms heb je mentaal gewoon echt even een dreun nodig. Uit je comfort zone. Huppaa!
Waarom zouden mensen die je 10 jaar geleden kut behandelden nu nog steeds kut willen behandelen? Zij zijn veranderd en gaan er vanuit dat jij ook bent veranderd. Je moet die verwachting echt uit je hoofd rammen. Waarom zouden ze de excuses moeten aanbieden?
[..]
Gast, ik zou je haast het geld geven om naar de raampjes te gaan van de prostituees. Dat is ZO gepiept. Als je echt zo graag wil, wat houdt je dan tegen? Je kunt er zo naar toe, kost niet veel geld en ben je van dat stigma af en, above all, merk je dat wij hier nog gelijk hebben gehad ook. Het stelt niks voor. En ben jij, zoals jij iig denkt, stukken verder.
Echt, ook voor jou is er licht in de tunnel. En you know what, ik heb zelfs nog figuren meegemaakt die er nog veel en veel zwaarder aan tillen dan jij dat deed. Echt, en ook bij die figuren heb ik gezien dat het beter ging. Kap met zeiken en pak life by the balls.
En ik weet het, het is niet makkelijk. Maar probeer het iig.
Somt het goed samen.quote:Op woensdag 24 april 2013 23:49 schreef Gray het volgende:
[..]
Carl Jung zei:
[..]
En daar ben ik het wel mee eens.
quote:Op donderdag 25 april 2013 00:18 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik had al aangegeven dat ik klaar was. Dank jullie wel voor jullie posts.
Dat waren vragen die ik aan het beantwoorden was.quote:
Weetje, ik heb echt, vraag me niet waarom, echt nog wel vertrouwen in je dat je jezelf uit deze misere kunt trekken. Vraag me niet waarom, maar ook jij bent geen kansloos figuur. Jij zit alleen zo knettervast in een bepaald stramien, my goodness. En again, don't get me wrong. Ik zat er zelf ook, ik heb maandenlang in het 'get over your ex' topic geposts hier waar de users op mij liepen te rammen van gast, wordt eens WAKKER.quote:Op donderdag 25 april 2013 00:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat waren vragen die ik aan het beantwoorden was.
Dat ik vast zit klopt helemaal. Ik denk ook wel dat ik het ga redden, maar niet zonder hulp. Ik heb een poosje geleden trouwens in een studie ondersteuningsgroep gezeten en dat beviel me wel. Ik ga morgen regelen dat ik weer in die groep geplaatst word.quote:Op donderdag 25 april 2013 00:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Weetje, ik heb echt, vraag me niet waarom, echt nog wel vertrouwen in je dat je jezelf uit deze misere kunt trekken. Vraag me niet waarom, maar ook jij bent geen kansloos figuur. Jij zit alleen zo knettervast in een bepaald stramien, my goodness. En again, don't get me wrong. Ik zat er zelf ook, ik heb maandenlang in het 'get over your ex' topic geposts hier waar de users op mij liepen te rammen van gast, wordt eens WAKKER.
Again, allemaal leuk en aardig die groepen. En psychologische hulp en anti-depressiva en slaap pillen. En echt, top van je dat je dat gaat zoeken. Maar je kunt daarin(!) niet je antwoord gaan vinden. Jij zult moeten veranderen.quote:Op donderdag 25 april 2013 00:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat ik vast zit klopt helemaal. Ik denk ook wel dat ik het ga redden, maar niet zonder hulp. Ik heb een poosje geleden trouwens in een studie ondersteuningsgroep gezeten en dat beviel me wel. Ik ga morgen regelen dat ik weer in die groep geplaatst word.
Ik zal het inderdaad zelf moeten doen. Ik ben benieuwd wat die opties zullen zijn.quote:Op donderdag 25 april 2013 00:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Again, allemaal leuk en aardig die groepen. En psychologische hulp en anti-depressiva en slaap pillen. En echt, top van je dat je dat gaat zoeken. Maar je kunt daarin(!) niet je antwoord gaan vinden. Jij zult moeten veranderen.
Naar een psycholoog is niet 'per se' werken aan je problemen. Een psycholoog is niet meer dan iemand die aan geeft welke opties je hebt. Dat zeggen wij hier ook. Je zult het toch zelf moeten doen. Anders ga jij echt niet wakker worden. Again, top dat je hulp zoekt en hopelijk maakt dat je enigszins wakker maar ik geloof er geen druif van dat dat hetgene zal zijn wat je wakker zal schudden. Eigenlijk zou iemand je midden in Oost Europa of Azie moeten droppen en dat jij zelf in je eentje de weg terug moet vinden. Ik denk dat dat een wijze levensles voor je zal worden.
Het is iets van de afgelopen tijd eigenlijk. Ik merk dat ik veel behoefte heb om 'alleen' te zijn. Dat weten ze daar ook, dus zetten ze me vaak buiten aan het werk.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom zou je contact willen vermijden op vrijwilligerswerk?
Respect dat je er nu iig wel uit bent.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:07 schreef Detroit het volgende:
Kan weinig toevoegen aan alle hints en tips voor Comp_Lex die hierboven gegeven worden.
Behalve dan zeggen dat ik op mijn 35e pas het besluit heb genomen de negativiteit achter me te laten en voortaan niet meer zo bezig te zijn met het verleden.
Jij kunt al veel eerder het besluit nemen er wat van te maken, Comp_Lex. Grijp die kans!.
Je steekt nu al elke seconde van je wakkere dag energie in wat je doet, wat blijkbaar niet bevalt, dus dat is niet waar je tegenop kijkt. Wat jij vreest is verandering; angst voor het onbekende. Nú weet je dat je met zekerheid een bepaalde treurnis tegemoet kan kijken, wat treurig is, maar wel zéker. Dan kan je zeggen: maar dat is onzin, want onlogisch! Maar vraag jezelf dan eens af of het wel zo logisch is dat je dagelijks (on)bewust kiest voor leed? Paradoxaal genoeg schuilt daar wel logica in, maar praktisch gezien is het hartstikke irrationeel. Niets mis mee als je dat liever hebt, al verwacht ik dat je liever anders ziet? Of niet?quote:Op donderdag 25 april 2013 23:27 schreef kingtoppie het volgende:
Hmm..
Totaal geen zin om enige moeite te doen om hieruit te komen eigenlijk...
Kost teveel energie
Ik was het al niet eens met "succes is een keuze" (heb ik ook eerder gehoord), maar zelfs met "geluk is een keuze" ben ik het ook niet eens. Geluk is, helaas, nog altijd afhankelijk van externe factoren waar je geen controle over hebt.quote:Op vrijdag 26 april 2013 05:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Je steekt nu al elke seconde van je wakkere dag energie in wat je doet, wat blijkbaar niet bevalt, dus dat is niet waar je tegenop kijkt. Wat jij vreest is verandering; angst voor het onbekende. Nú weet je dat je met zekerheid een bepaalde treurnis tegemoet kan kijken, wat treurig is, maar wel zéker. Dan kan je zeggen: maar dat is onzin, want onlogisch! Maar vraag jezelf dan eens af of het wel zo logisch is dat je dagelijks (on)bewust kiest voor leed? Paradoxaal genoeg schuilt daar wel logica in, maar praktisch gezien is het hartstikke irrationeel. Niets mis mee als je dat liever hebt, al verwacht ik dat je liever anders ziet? Of niet?
Een kennis van me zei ooit heel wijs: succes is een keuze. Daar was ik het overigens niet mee eens, en nog steeds niet, maar het bracht me wel op een ander idee, namelijk: geluk is een keuze. Iets waar ik de waarheid overigens pas later van inzag. Soms moet je een fout maken alvorens je de fout inziet.
De vraag is wat je liever hebt: geluk, of ongeluk?
Dank jequote:
Als repliek zijnde dat ik een aantal dagen later ff nog een keer zou reageren.quote:
Horseshit. En stinkende horseshit as well.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:22 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik was het al niet eens met "succes is een keuze" (heb ik ook eerder gehoord), maar zelfs met "geluk is een keuze" ben ik het ook niet eens. Geluk is, helaas, nog altijd afhankelijk van externe factoren waar je geen controle over hebt.
Die twee dingen zijn volgens mij niet hetzelfde. Kansen verhogen kan natuurlijk altijd, maar succes behalen is wat anders. Het moet "toevallig" lukken terwijl je bezig bent met het verhogen van je kansen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Horseshit. En stinkende horseshit as well. [ afbeelding ]
Je zegt het heel leuk maar je slaat de plank volledig mis.
Als jij je continu onder dames gaat bevinden, is de kans (!) statistisch gezien groter dat er iets specifieks gebeurt ten voordele van comp_lex. Je kunt kansen richting jou eigen leven schoppen en verhogen.
Zie al die kei trieste tieners met 1250 vrienden op facebook, die zingen op youtube en twitter en andere rotzooi gebruiken om aandacht te krijgen. Die hebben wel degelijk een grotere kans om de volgende zingende tienerslet te worden ivg. met een dame die thuis zit te wachten op een telefoontje in de hoop dat iemand haar ooit zal bellen.
Kansen en success kun je zelf verhogen gast.
Ik verwacht van anderen dat ze mij de ruimte geven om gelukkig te zijn, ongeacht waar dat geluk vandaan komt. Dat is iets waar ik aan moet werken.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
Van anderen verwachten dat ze je gelukkig maken. Kun je lang wachten. Ga dan een klooster in. Echt
Stop eens met deze onzin. Je weet perfect wat ik nu aan het doen ben.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
Stop eens met dingen verwachten van anderen en neem verantwoordelijkheid voor je eigen leven.
Ja, de schuld in de schoenen van anderen steken. En echt, de enige reden dat ik nog blijf reageren, is omdat ik, zelf voor iemand zoals jij nog hoop zie dat het ooit nog een keer goed komt!quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Stop eens met deze onzin. Je weet perfect wat ik nu aan het doen ben.
Het is inderdaad net als het gooien van een dobbelsteen. Als jij thuis op het werk of op school zit gooi je er 1 per dag en krijg je hem niet.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:02 schreef Comp_Lex het volgende:
Het is net als met het gooien van een dobbelsteen. Je hebt altijd kans om een zes te gooien, maar de kans bestaat dat je je hele leven lang nooit een zes zult gooien en als je die zes niet gooit, dan heb je geen succes met het gooien van zessen.
Ja, maar ze had me overduidelijk niet begrepen. Ik had het nog heel simpel opgeschreven met korte woordjes. "Ruimte geven voor geluk" is helemaal niet hetzelfde als "verwachten dat anderen je gelukkig maken". Ik bedoel daarmee dat anderen je niet gelukkig hoeven te maken, maar dat ze je wel op z'n minst in je waarde moeten laten. Respect is toch wel hetgeen wat je mag verwachten van volwassen, goed functionerende mensen?????quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:48 schreef Murmeli het volgende:
Comp, motorbloempje heeft wel gelijk hoor.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je geluk vanaf nu. Het verleden verander je niet, dat zul je een plek moeten gaan geven, en vervolgens is het zaak te bedenken wat JIJ kunt doen om zelf gelukkig te worden.
En da's niet afhankelijk van een relatie of wat ook. Zit vooral in je zelfbeeld en zelfrespect.
quote:Op pesten en zelfmoord rusten grote taboes die versterkt worden door de manier waarop de samenleving tegen het pestgedrag aankijkt. Onwetendheid zorgt ervoor dat pesten wordt gezien als incidentele aanvallen van slechts een paar personen die afgeweerd zouden kunnen worden door de belagers eens flink hard op hun muil te slaan. Bagatelliserende woorden worden er gebruikt om de schuld grotendeels bij de slachtoffers kunnen neerleggen zodat mensen zelf niet hoeven te leven met het idee dat onschuldige mensen zonder gegronde reden dood worden gepest. Selectieve verontwaardiging vindt zelfs plaats bij volwassenen die al die jaren geen poot hebben uitgestoken terwijl ze wisten dat iemand in doodsnood verkeerde en dat proberen te verbergen door zich van de domme te houden. Toegeven dat ze simpelweg hebben zitten kijken hoe een medemens de vernieling in geholpen wordt, zit er bij die helden niet in. Pesten is een maatschappelijk probleem dat we pas kunnen oplossen als we erkennen dat we er verantwoordelijk voor zijn en we het gewoon laten gebeuren.
Om heel eerlijk te zijn toon jij ook relatief weinig respect naar de andere FOKers hier op dit forum. Dus dat snijdt kant nog wal.quote:Op vrijdag 26 april 2013 12:05 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ja, maar ze had me overduidelijk niet begrepen. Ik had het nog heel simpel opgeschreven met korte woordjes. "Ruimte geven voor geluk" is helemaal niet hetzelfde als "verwachten dat anderen je gelukkig maken". Ik bedoel daarmee dat anderen je niet gelukkig hoeven te maken, maar dat ze je wel op z'n minst in je waarde moeten laten. Respect is toch wel hetgeen wat je mag verwachten van volwassen, goed functionerende mensen?????
Als zij dat niet doen, waarom er dan zo direct fel op reageren? Je moet het perspectief eens van uit JEZELF zien.quote:Dat hoeven ze niet te doen natuurlijk, maar dan kunnen ze van mij vanaf nu grote problemen verwachten. Ik ga vanaf nu wel vechten voor mijn eigen geluk, ook al moet ik letterlijk gaan knokken en knallen.
Interessant? Nou ? Wat zegt het dan volgens jou? We kunnen het pas oplossen als we erkennen dat we er verantwoordelijk voor zijn?quote:Nog een interessant stuk trouwens:
Dank je voor deze feedback. Ik lees dit graag. Ik meen het oprecht. Ik wil echt heel graag weten wat ik fout doequote:Op vrijdag 26 april 2013 12:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn toon jij ook relatief weinig respect naar de andere FOKers hier op dit forum. Dus dat snijdt kant nog wal.
Nou, je kunt dit soort situaties nog veel vaker treffen in bijvoorbeeld het bedrijfsleven en dan is het anders, omdat je dan aan het werk bent. Je kunt inderdaad zeggen, ga dan gewoon bij een andere club, maar gaat dat met werk tegenwoordig wel zo gemakkelijk? Ik ben van mening dat dat niet zo is door de crisis.quote:Als zij dat niet doen, waarom er dan zo direct fel op reageren? Je moet het perspectief eens van uit JEZELF zien.
Als het zo is dat je geen controle hebt over externe factoren, waarom maak je je er dan nog druk om? Waarom kan je dat niet accepteren en je geluk halen uit die overgave? Is wáár geluk wel afhankelijk, of bestaat er ook zoiets als onafhankelijk geluk? Ieder met ervaring met depressie weet dat je geen reden nodig hebt om je doodongelukkig te voelen. Als dat kan, dan kan het ook andersom; domweg gelukkig zijn, ongeacht je omgeving. (inspirerend gedicht hier)quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:22 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik was het al niet eens met "succes is een keuze" (heb ik ook eerder gehoord), maar zelfs met "geluk is een keuze" ben ik het ook niet eens. Geluk is, helaas, nog altijd afhankelijk van externe factoren waar je geen controle over hebt.
[..]
Dank je
Het verschil tussen alleen zijn en eenzaamheid, is dat een eenzaam persoon zich in slecht gezelschap bevindt. Klopt logisch gezien natuurlijk geen zak van, maar je snapt hopelijk m'n punt.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als repliek zijnde dat ik een aantal dagen later ff nog een keer zou reageren.
Ik merk dat ik het 'eenzaam' thuis zitten in het hoge noorden niks voor mij is en dus nu al weer richting Londen ga vertrekken. Komende Maandag via Luxemburg stad ga ik een 2e road trip beginnen. Via Luxemburg naar Italie naar weer Oost Europa (weer Polen) om dan Hongarije mee te pakken en dan de Scandinavische landen mee te pakken. Heb ook al een trip richting Florida geboekt voor over een aantal maand.
Alleen thuis zitten, mja. Het is prima, mits je daar je sociale kring hebt, of er werk hebt, of er familie hebt. Ik heb daar geen van 3en. Dus waarom zou ik hier blijven zitten?
quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Als het zo is dat je geen controle hebt over externe factoren, waarom maak je je er dan nog druk om? Waarom kan je dat niet accepteren en je geluk halen uit die overgave? Is wáár geluk wel afhankelijk, of bestaat er ook zoiets als onafhankelijk geluk? Ieder met ervaring met depressie weet dat je geen reden nodig hebt om je doodongelukkig te voelen. Als dat kan, dan kan het ook andersom; domweg gelukkig zijn, ongeacht je omgeving. (inspirerend gedicht hier)
Maar ik wilde me heel graag onder de mensen begeven, maar dat durfde ik jarenlang niet. Mensen mochten me niet op de basisschool en de middelbare school. Op de universiteit heb ik nooit echt goede aansluiting gevonden. Ik was zo verschrikkelijk bang, maar tegelijkertijd was het ook "normaal" voor me. Ik wist het niet beter.quote:Dat is in ieder geval iets dat ik heb geleerd, namelijk dat er ook zoiets mogelijk is als een omgekeerde depressie, waarbij de baseline van je gevoelsleven meer aan de positieve kant loopt. Zet dat als bestemming voor jezelf en ga wandelen, zelfs al weet je niet exact waar de plaats van bestemming ligt. Op den duur zal je zien dat de bestemming ligt in elke stap die je zet.
Of minder zweverig gezegd: zoals je je nu voelt komt volgens eigen zeggen door je verleden, dat resulteerde in het heden. Je bent deze richting op gegroeid, maar wil graag een andere richting op. Dus zet je ogen op een andere richting in de toekomst en laat jezelf die kant opgroeien. Dat kost misschien wat tijd en moeite, maar heb je op het moment iets beters te doen?![]()
Lolquote:
Dan is het inderdaad moeilijk om daaruit te stappen. Wat je meemaakte was vervelend, maar wel bekend. Mensen zijn gewoontedieren, en jij dus net zo goed. Neem jezelf dat niet kwalijk.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:52 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Maar ik wilde me heel graag onder de mensen begeven, maar dat durfde ik jarenlang niet. Mensen mochten me niet op de basisschool en de middelbare school. Op de universiteit heb ik nooit echt goede aansluiting gevonden. Ik was zo verschrikkelijk bang, maar tegelijkertijd was het ook "normaal" voor me. Ik wist het niet beter.
Mensen op het forum hebben geen hekel aan je, het zijn gewoon FOK!kers.quote:Nu lijkt het beter te gaan. Mensen hebben geen hekel meer aan me, behalve hier op het forum. Nu ga ik proberen om er nog iets van te maken.
quote:Ik vind het gedicht trouwens heel mooi
En dat moet je zeker doen! Maar laat je dan niet door jezelf tegenhouden! Zit je jezelf in de weg, dan zal je af en toe je ogen even op de weg moeten richten om jezelf bij te sturen. Dat hoeft helemaal niet veel tijd te kosten, of moeite. Kijk bijvoorbeeld naar die gekke ouwe Emiel Ratelband met zijn Tsjakka! Een korte mantra om je even wakker te schudden, je te activeren om met goed gemoed de volgende stap te zetten. Skit aan de shit, nu even dit!quote:[..]
Lol
Om nog even een antwoord op jouw vraag te geven. Ik heb eigenlijk wel wat beters te doen. Ik moet eigenlijk mijn studie afronden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |