Hahah inderdaad. Een moderne variant, die dan een groene terminal open heeft staan om de gekwelden van Fok! van advies te voorzien.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als ik Gray hier altijd zie posten doet me dat altijd denken aan zo'n 80 jaar oude monk ergens in zo'n monastery die er allerlei wijsheden uitgooit en geen greintje stress showed
Waarom ga je uberhaupt een gesprek of iets in met de gedachten hoe iemand iets van je vind?quote:Op woensdag 24 april 2013 20:21 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Leeftijd maakt bij mijn vereniging niks uit. Die verenigingen zijn niet allemaal hetzelfde. Ik dacht vroeger dat dat wel zo was, maar dat was weer zo'n kritieke fout van mij (net als dat ik dacht dat de mensen daar net zo zouden zijn als op de middelbare school, dat ze me niet mochten, etc.).
En precies dat is op het moment zo verrekt lastig, ik ben nog veel te gejaagd. Als ik zou moeten doen wat in me opkomt, was ik na een dag of twee al aan het werk gegaan. Ik heb geen rem. Of, beter gezegd, ik weet hem niet te vinden.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nog niet leuke dingen gaan doen. Nog niet. Je moet echt even helemaal niks. Echt even niks plannen. Gewoon doen wat in je opkomt. Als dat slapen is, FOKken, een spelletje, een film. Let your mind play your life for a while. Serieus
Same here. Echt same here. Ik heb jaren lang voldoende gehad aan een klein beetje slaap, flink studeren, flink sociaal leven en keihard full time werken.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:35 schreef minthy het volgende:
[..]
En precies dat is op het moment zo verrekt lastig, ik ben nog veel te gejaagd. Als ik zou moeten doen wat in me opkomt, was ik na een dag of twee al aan het werk gegaan. Ik heb geen rem. Of, beter gezegd, ik weet hem niet te vinden.
Op het moment is het alles of niets. Of ik jaag een hele dag door en spring van hot naar her of ik hang de hele dag maar wat.
Bij beide heb ik geen goed gevoel, maar ik ben nog zoekende naar een tussenweg of balans. Volgens de heren doktoren schijnt dat met hormonen te maken te hebben, ik lijk nog vaak strak te staan van de adrenaline
Omdat in het verleden mensen mij niet accepteerden zoals ik was. Ik was doodsbenauwd dat mensen nu mij niet zouden accepteren. Je had vroeger op school altijd een jongen die nergens bij hoorde en in de tussenuren maar gewoon met zijn tas wat rondslenterde. Ik was vroeger zo'n jongen.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom ga je uberhaupt een gesprek of iets in met de gedachten hoe iemand iets van je vind?
Who cares? Serieus? Waarom zou jij jezelf moeten veranderen zodat iemand anders je leuk begint te vinden? Als ik een kroeg binnenstap met het idee dat ik moet voldoen aan het ideale plaatje van een single gast die op zoek is kom ik enorm onzeker over.
Misschien moet je je ook wel aanpassen. Dat weet ik verder ook niet.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:40 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Omdat in het verleden mensen mij niet accepteerden zoals ik was. Ik was doodsbenauwd dat mensen nu mij niet zouden accepteren. Je had vroeger op school altijd een jongen die nergens bij hoorde en in de tussenuren maar gewoon met zijn tas wat rondslenterde. Ik was vroeger zo'n jongen.
Ik heb het idee gekregen dat ik me moet aanpassen, want de maatschappij past zich niet aan aan mij.
Die hebben volgens mij geluk gehad. Ik durf zelf niet om naar een reünie te gaan. Dan kom ik daar hoogstwaarschijnlijk weer in mijn eentje te staan.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Misschien moet je je ook wel aanpassen. Dat weet ik verder ook niet.
Leuk dat je dat voorbeeld geeft over 'vroeger'. Had laatst een reuni van middelbare school (ben zelf 25). De gasten die jij beschrijft van, nergens bijhoorde, het sukkeltje van de klas, etc.
Dat waren nu de sociale beesten!
Het mooie aan patronen is dat je ze ooit hebt aangeleerd. Wat betekent dat je ze dus ook af kan leren.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:21 schreef Detroit het volgende:
[..]
Stress in betere tijden, mooi uitgedrukt..
Ik zie wel een parallel tussen wat jij zegt ("waarom zorgen maken?"), en kennissen die een soortgelijke houding hebben. Die staan over het algemeen een stuk rustiger in het leven dan ik wat dat betreft. Daarom zou je eigenlijk "zorgen maken" moeten willen afschaffen. Bij mij is dat een dusdanig ingesleten patroon, willen kunnen beheersen wat niet goed te overzien is, dat het voorlopig toch een rol blijft spelen. Maar ik zie wel in dat het een rol speelt bij veel problemen.
Het is niet alleen voor negatieve gedachten/gevoelens, maar ook de positieve en neutrale. Ze hebben allemaal nut voor ons mensen, alleen de ene meer dan de ander. Dat zie je alleen niet wanneer je ze je laat opslokken. En hoe dat voor mij zo is gekomen? Life. It happens.quote:Ik vroeg me af waarom het is dat jij relatief makkelijk afstand lijkt te kunnen nemen van gedachtes/gevoel, als die niet positief zijn. Nou kan jouw situatie niet 1-op-1 met die van mij vergeleken worden, maar ik denk dat vooral afstand nemen (en dus niet opgezogen worden maar het aanschouwen) en gedachtes/gevoelens met verwondering bekijken (op deze manier voed je het niet erger dan het al is).
Vanmiddag hielp deze coping strategie wel bij mij in ieder geval, maar ik ben nog wel steeds aan het zoeken naar mijn modus hierin..
quote:Op woensdag 24 april 2013 20:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als ik Gray hier altijd zie posten doet me dat altijd denken aan zo'n 80 jaar oude monk ergens in zo'n monastery die er allerlei wijsheden uitgooit en geen greintje stress showed
quote:Op woensdag 24 april 2013 20:27 schreef Detroit het volgende:
[..]
Hahah inderdaad. Een moderne variant, die dan een groene terminal open heeft staan om de gekwelden van Fok! van advies te voorzien..
True. Blijf je de rest van je leven toch lekker zo. Morgen kun je dood zijn. Maak er eens wat van.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:57 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Die hebben volgens mij geluk gehad. Ik durf zelf niet om naar een reünie te gaan. Dan kom ik daar hoogstwaarschijnlijk weer in mijn eentje te staan.
Er is eerder gezegd op dit forum dat mensen kunnen veranderen. Daar geloof ik persoonlijk niet in, tenzij ik die verandering zelf gezien heb bij die mensen, maar dat moet ik van tevoren gezien hebben en niet tijdens een reünie zelf, want dat is voor mij te laat.
Dat was vorig jaar pas, niet 10 jaar geleden.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:02 schreef Ambipur het volgende:
[..]
True. Blijf je de rest van je leven toch lekker zo. Morgen kun je dood zijn. Maak er eens wat van.
Je ben toch wel eens naar die meets gegaan met fokkers? WAs dat niets? Stond je toen ook alleen?
Je hebt het continu over vroeger. Waarom? Waarom kijk je niet naar nu. Naar morgen? Naar over een jaar? Waar ben jij mee bezig? Begin eens klein, ga eens vrijwilligerswerk doen ofzo.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:03 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat was vorig jaar pas, niet 10 jaar geleden.
Geluk? Gelul. Je hebt geen 'geluk' nodig om vrienden te maken.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:57 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Die hebben volgens mij geluk gehad.
Je cijfert je al weer helemaal weg in de luwte. Wat als je helemaal alleen komt te staan? Ja .. moet ik maar binnen blijven? Want als ik naar buiten ga .. kan ik beroofd worden.. of iemand die me neerschiet. Ja dus we blijven maar binnen. Waarom zou ik uberhaupt nog gaan douchen? Straks glij ik nog uit! Doen we dat ook maar niet meer. Gast .. let it go! Serieus .. let it go!quote:ik durf zelf niet om naar een reünie te gaan. Dan kom ik daar hoogstwaarschijnlijk weer in mijn eentje te staan.
Er is eerder gezegd op dit forum dat mensen kunnen veranderen. Daar geloof ik persoonlijk niet in, tenzij ik die verandering zelf gezien heb bij die mensen, maar dat moet ik van tevoren gezien hebben en niet tijdens een reünie zelf, want dat is voor mij te laat.
Echt wel dat het wat voorsteltquote:Op woensdag 24 april 2013 21:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Sex bleek dus toch niet zo veel voor te stellen!
Er ontstaan nog steeds problemen die gerelateerd zijn aan vroeger. Al mijn (nieuwe) problemen zijn aan elkaar gerijgd in een ketting van problemen. Beginnend met in elkaar geslagen worden in groep 2 van de basisschool en eindigend in betalen van studiefinanciering. Het is allemaal aan elkaar gerelateerd.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:05 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je hebt het continu over vroeger. Waarom? Waarom kijk je niet naar nu. Naar morgen? Naar over een jaar? Waar ben jij mee bezig? Begin eens klein, ga eens vrijwilligerswerk doen ofzo.
Je snapt me punt wel.quote:
Goed. Hoe ga je die ketting uit elkaar halen? Wat is je plan?quote:Op woensdag 24 april 2013 21:15 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Er ontstaan nog steeds problemen die gerelateerd zijn aan vroeger. Al mijn (nieuwe) problemen zijn aan elkaar gerijgd in een ketting van problemen. Beginnend met in elkaar geslagen worden in groep 2 van de basisschool en eindigend in betalen van studiefinanciering. Het is allemaal aan elkaar gerelateerd.
Ik doe al vrijwilligerswerk. Het is alleen niet zo'n succes. In het begin liep het nog wel en ontmoette ik wel mensen, maar later bloedde het helemaal dood. Er is helaas niets anders wat ik kan doen en wat ik leuk vind. Ik ga geen vrijwilligerswerk doen puur om mensen te ontmoeten. Het werk zelf moet ook een beetje leuk zijn.
Vroeger is niet de sturing van de toekomst. Zag je dat fimpje uberhaupt wel? Vroeger stuurt niet de toekomst.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:15 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Er ontstaan nog steeds problemen die gerelateerd zijn aan vroeger. Al mijn (nieuwe) problemen zijn aan elkaar gerijgd in een ketting van problemen. Beginnend met in elkaar geslagen worden in groep 2 van de basisschool en eindigend in betalen van studiefinanciering. Het is allemaal aan elkaar gerelateerd.
Ik doe al vrijwilligerswerk. Het is alleen niet zo'n succes. In het begin liep het nog wel en ontmoette ik wel mensen, maar later bloedde het helemaal dood. Er is helaas niets anders wat ik kan doen en wat ik leuk vind. Ik ga geen vrijwilligerswerk doen puur om mensen te ontmoeten. Het werk zelf moet ook een beetje leuk zijn.
Oh nee. Zijn eerste keer zal net 3 minuten duren gok ik.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je snapt me punt wel.
Voor iemand die maagd is en het optrommelt alsof het dit '7e' wereldwonder is. Zo heel veel stelt het allemaal niet voor.
Waarom niet? Wat kan je als 4-jarige doen om niet in elkaar geslagen te worden door een groep jongens? Wat kan je als 12-jarige doen om niet alleen te komen te staan? Hoe kom je op die leeftijd zelf achter dingen zonder dat je hulp krijg van buitenaf?quote:Op woensdag 24 april 2013 21:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Geluk? Gelul. Je hebt geen 'geluk' nodig om vrienden te maken.
Ik bedenk me nu iets. Het kan zijn dat ik wel eens weer naar een reünie van de middelbare school zal gaan, maar alleen als één meisje daar ook aanwezig is. Ik sprak vorig jaar nog een meisje in de trein, die vroeger een klasgenoot van mij was. Ze was 100% anders dan hoe ze vroeger was. (Je moet in je achterhoofd houden dat ik verder niet veranderd ben t.o.v. vroeger)quote:Je cijfert je al weer helemaal weg in de luwte. Wat als je helemaal alleen komt te staan? Ja .. moet ik maar binnen blijven? Want als ik naar buiten ga .. kan ik beroofd worden.. of iemand die me neerschiet. Ja dus we blijven maar binnen. Waarom zou ik uberhaupt nog gaan douchen? Straks glij ik nog uit! Doen we dat ook maar niet meer. Gast .. let it go! Serieus .. let it go!
Het gaat bij mij niet zozeer om de seks, maar meer om maagdzijn op mijn leeftijd en het stigma dat daar aan hangt. Als ik geen maagd ben, dan zou ik me in ieder geval stukken beter voelen. Dan is die druk ook weer weg.quote:Mensen kunnen niet veranderen? Stel jij gaat vanavond nakken met een prostitutuee .. en jij bent geen maagd meer. Wedden dat jij je dan anders gaat voelen? En dat die 'drempel' die je in je hoofd hebt gecreeerd opeens weg is? Sex bleek dus toch niet zo veel voor te stellen!
Dank jequote:Je weet het. Ik sta open voor een pilsje, een drankje, een koffie, een theetje, etc. Just let me know man. Ik sta altijd open voor die zooi.
Die ketting wil ik uit elkaar halen door fatsoenlijk af te studeren en "opnieuw" met mijn leven beginnen door te gaan verhuizen, werk vinden en bij allerlei verenigingen aan te sluiten. Het verhuizen zou als een "hard reset" voor mijn hoofd kunnen dienen. Of anders gezegd: ik zou dan misschien een hoofdstuk af kunnen sluiten. Ik denk dat j e me wel begrijptquote:Op woensdag 24 april 2013 21:16 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Goed. Hoe ga je die ketting uit elkaar halen? Wat is je plan?
Ik heb inderdaad hobbies en ik doe ook aan sport. Ik zit nu een jaar bij een badminton vereniging. Er is een dag-en-nacht verschil qua behandeling t.o.v. de vorige sportvereniging waar ik mensen al van jongs af aan al kende. Dat dag-en-nacht verschil qua behandeling geldt ook voor de studentenvereniging (t.o.v. school en in lichte mate de universiteit).quote:Op woensdag 24 april 2013 21:16 schreef summer2bird het volgende:
Comp_lex, je verstopt je erg achter wat je niet kunt. Misschien moet je je eens focussen op waar je wel goed in bent en daarin proberen je contacten en behoeftes te vinden.
Heb je ook hobbies, of doe je aan sport?
Nee.... Jij snapt het niet.. Het heeft niets te maken met een verhuizing en je leven opnieuw beginnen. Zolang jouw hersentjes het niet snappen, zal jij nimmer opnieuw kunnen beginnen. Ik ben ook verhuisd sinds kort. Ik dacht dat ik daarmee af zou komen van wat donkere emoties, hell no. Ook hier heb ik ze. Ik laat het toe, ga er doorheen en kom er weer goed uit. Doe dat ook. Vergeet vroeger. Op mijn 22ste was ik veel gelukkiger, relaxter etc. Maar dat is niet meer. Bij jou ook niet meer. Je moet opnieuw beginnen. Een nieuwe normaal voor jezelf zoeken,quote:Op woensdag 24 april 2013 21:57 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Die ketting wil ik uit elkaar halen door fatsoenlijk af te studeren en "opnieuw" met mijn leven beginnen door te gaan verhuizen, werk vinden en bij allerlei verenigingen aan te sluiten. Het verhuizen zou als een "hard reset" voor mijn hoofd kunnen dienen. Of anders gezegd: ik zou dan misschien een hoofdstuk af kunnen sluiten. Ik denk dat j e me wel begrijpt
Ik heb me te lang laten sturen door dingen van vroeger. Dat is mijn kritieke fout geweest. Ik heb het helaas niet eerder in kunnen zien. Gelukkig heb ik nu gekozen voor hulp.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vroeger is niet de sturing van de toekomst. Zag je dat fimpje uberhaupt wel? Vroeger stuurt niet de toekomst.
Denk je dat ik me constant op vroeger wil richten? Denk je dat ik dat leuk vindt? Mijn leven is tot op dit punt goed verprutst ja, maar ik hoop na mijn afstuderen met een schone lei te beginnen.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:56 schreef Ambipur het volgende:
Comp lex, zolang jij je richt op vroeger, zal jij NOOIT een stap verder kunnen komen. NOOIT. Houd dat maar in je gedachten.
Ik begrijp je niet, ik begrijp niet waar je mee bezig bent. Je verneukt je leven. Dat gezeik met je maagdelijkheid: heb seks met een hoer. Dan hoef je ook niet meer te denken aan het stigma.
En voor je denkt, wat weet jij ervan: ik had pas seks op mijn 26ste. Ik heb gewacht. En een ieder die ernaar vraagt, mag het weten. Ik ben er namelijk erg trots op, dat ik niet ontmaagd ben in een container, toen ik halfdronken 15 was.
Wat zijn die donkere emoties precies?quote:Op woensdag 24 april 2013 22:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee.... Jij snapt het niet.. Het heeft niets te maken met een verhuizing en je leven opnieuw beginnen. Zolang jouw hersentjes het niet snappen, zal jij nimmer opnieuw kunnen beginnen. Ik ben ook verhuisd sinds kort. Ik dacht dat ik daarmee af zou komen van wat donkere emoties, hell no. Ook hier heb ik ze. Ik laat het toe, ga er doorheen en kom er weer goed uit. Doe dat ook. Vergeet vroeger. Op mijn 22ste was ik veel gelukkiger, relaxter etc. Maar dat is niet meer. Bij jou ook niet meer. Je moet opnieuw beginnen. Een nieuwe normaal voor jezelf zoeken,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |