Dude, alsof ik nooit shit heb meegemaakt. Kom uit je fucking slachtoffersrol en doe er wat aan ipv in een zielig hoekje te zitten janken.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:20 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
http://www.misdefinitie.nl/index.php?nieuws=397&pagina=1
[..]
M'n huisarts wil me juist aan "het leuke dingen doen" hebben, ze spreken elkaar behoorlijk tegen. De bedrijfsarts gaf idd ook aan dat ik niets mocht plannen. Lastig wel, want ik wil hoe dan ook m'n studie afmaken. Donderdag ga ik samen met m'n SLB'er alles op een rijtje zetten en inplannen, zoveel is het niet meerquote:Op woensdag 24 april 2013 14:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jip. Mijn arts zei ook, niet juist vakanties etc. gaan plannen, want je moet echt niks plannen. Laat echt alles vallen. Vallen, alles! Zodat al die stressige shit uit je lichaam kan komen. Voor de rest probeer wat te sporten en weinig ongezonde shit te eten.
Ik ben er pasgeleden achter gekomen dat ik ook een sociale fobie heb (geen grap, stond in de diagnose van jaren geleden), maar omdat ik ook schizofrenie heb denk ik dat ze (psychologen) het er daarom nooit meer over hebben gehad.quote:Op woensdag 24 april 2013 14:51 schreef Zelus het volgende:
Gisteren een intake gesprek gehad bij de psychotherapeut (werkt ook bij Psyq) die praktijk heeft bij mijn huisarts.
Conclusie: sociale fobie !
Niet extreem volgens hem.
Kan zijn dat ik nog wat andere dingetjes heb, maar die kunnen later pas goed zichtbaar worden als (bv) de fobie wat minder is, zover ik hem begreep daarin.
Moest gelijk 5 afspraken maken, omdat andere de agenda te vol is, alle afspraken zijn in de praktijk van de huisarts, kost mij geen eigen risico.
Mocht het na de 5 afspraken nog niet echt werken, kan ik nog altijd naar Psyq gaan , volgens hem.
We zullen zien
quote:Op woensdag 24 april 2013 16:23 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dude, alsof ik nooit shit heb meegemaakt. Kom uit je fucking slachtoffersrol en doe er wat aan ipv in een zielig hoekje te zitten janken.
Je hebt uiteraard gelijk. maar ik had dit veel eerder moeten doen. Ik moet straks door die klootzakken mijn studiefinanciering terugbetalen. Ik ben hier niet op tijd achtergekomen en het voelt helemaal niet lekker dat ik dat zou moeten doen. Dat zou een extra klap voor me zijn. Ik wil graag een half jaartje langer kunnen studeren, want dan ik heb genoeg tijd om nog iets leuks van mijn studie te maken. Ik hoop dat ik dat kan regelen met een psycholoog.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:27 schreef motorbloempje het volgende:
Je bent niet de enige met een 'rotjeugd' en niet de enige die gepest is. Was het maar zo'n feest. De maatschappij moet jouw problemen oplossen? Nee, dat moet je nog steeds zelf doen. Het enige wat de maatschappij jou kan bieden is de mogelijkheid, maar verder moet je het toch echt hélemaal zelf doen. De maatschappij BIEDT je dan wel die mogelijkheid, dat hebben ze zelfs altijd al gedaan, en zoals je aangeeft ben je hulp aan het zoeken, maar verwacht niet dat die hulp jouw problemen op gaat lossen; dat is nog altijd iets dat bij jouzelf ligt.
Goh, arme jongen. Door een gevalletje rouw, scheiding en nog meer tyfeszooi, kon ik mn laatste semester niet afmaken en mag ik dit over 2 maanden doen. Maar heb wel een jaar lang extra collegegeld moeten betalen. Want sommige mensen betalen hun studie zelf. Balen? Ja. Jammer dan. Maar lig er niet wakker van.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:41 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Je hebt uiteraard gelijk. maar ik had dit veel eerder moeten doen. Ik moet straks door die klootzakken mijn studiefinanciering terugbetalen. Ik ben hier niet op tijd achtergekomen en het voelt helemaal niet lekker dat ik dat zou moeten doen. Dat zou een extra klap voor me zijn. Ik wil graag een half jaartje langer kunnen studeren, want dan ik heb genoeg tijd om nog iets leuks van mijn studie te maken. Ik hoop dat ik dat kan regelen met een psycholoog.
Laat ik iets heel serieus vragen. Als meiden straks voor mij wegrennen, omdat ze merken dat ik maagd ben, wat dan? Ik wil ook graag iets bereiken op het gebied van seks en relaties. Ik vind dat dat hoort bij een normaal, volwassen leven. Hoe denk jij daarover?
Wat de maatschappij in ieder geval moet doen is het voorkomen van dit soort problemen. Dat zou denk ik veel tijd, geld en moeite schelen.
Waarom zou ik daar niet van wakker moeten liggen? Ik betaal trouwens ook alles zelf. Waarom ben jij niet met je problemen naar de studieadviseur gegaan?quote:Op woensdag 24 april 2013 16:50 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Goh, arme jongen. Door een gevalletje rouw, scheiding en nog meer tyfeszooi, kon ik mn laatste semester niet afmaken en mag ik dit over 2 maanden doen. Maar heb wel een jaar lang extra collegegeld moeten betalen. Want sommige mensen betalen hun studie zelf. Balen? Ja. Jammer dan. Maar lig er niet wakker van.
Meiden zullen niet wegrennen om je maagd zijn, wel om je houding. Wederom, nu Cpslck: JE HOUDING.
Niet echt overdreven veel, maar gebeurt me wel vaak dat ik tijdens het fietsen naar mijn werk ineens een angstaanval krijg, uit het niets, krijg er geen hyper bij, maar ben dan een paar minuten waus (angstig/bang). Regelmatig last van een depri gevoel, ook uit het niets, dat na een paar minuten weer weg is.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:31 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik ben er pasgeleden achter gekomen dat ik ook een sociale fobie heb (geen grap, stond in de diagnose van jaren geleden), maar omdat ik ook schizofrenie heb denk ik dat ze (psychologen) het er daarom nooit meer over hebben gehad.
Vorige week heb ik opgezocht wat een sociale fobie precies is, en ik herken toch wel heel veel dingen.
Ik vraag me alleen 1 ding af... Heb jij er veel last van (in het dagelijks leven)?
Ga eens deze video van Alan Watts, meesterbaas bekijken!quote:Op woensdag 24 april 2013 16:11 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik wil dat de mogelijkheid voor mij bestaat dat ik een vriendin kan krijgen. Door ervaringen in het verleden heb ik het idee dat die mogelijkheid voor mij niet bestaat.
Een vriendin willen hebben gaat je niet lukken. Het willen lukken .. zal er voor zorgen dat je alleen maar hogere eisen voor je zelf gaat stellen en als het niet lukt .. ja .. dan voelt Comp_lex zich nog kutter. Frantically searching for a solution zal alleen maar voor meer pijn en kuttigheid voelen. Het begint helaas echt bij jezelf. Echt.. Ga nou eerst maar eens plezier hebben. Iets met prostituees willen doen, mja, ik ken genoeg gasten die dat hebben gedaan. Mocht je dat willen overwegen ga dan via zo'n ontmaagd service eens een aantal uren boeken. Dan merk je vanzelf dat 'sex' geen reet voor stelt.quote:Zeg maar, als ik, hypothetisch gezien, klaar ben met mijn studie, verhuist ben en werk heb en begonnen ben met een Roaccutane kuur, dan wil ik binnen een jaar een vriendin hebben of ik ga wel bezig met prostituees. Ik wil het wel, laat ik zeggen, een keer of drie proberen om iets met meiden te bereiken. Als het dan helemaal op niets uitloopt, dan ga ik alsnog met prostituees aan de gang. Dan heb ik het tenminste wel geprobeerd.
Hoezo beperkt mensen kan ontmoeten? Do tell..quote:Ik zet daar limieten op, omdat ik maar een beperkte hoeveelheid tijd heb en maar een beperkte hoeveelheid mensen kan ontmoeten. Er zijn verder geen garanties, dus ik moet iets "inbouwen" zodat ik niet blijf hangen zoals ik dat nu doe. Dan gebruik ik de prostituees gewoon als "seks leraressen" of "seks therapeuten", whatever, totdat ik een echte relatie krijg.
Technisch up to speed? Gast, neuken stelt geen reet voor. Echt helemaal niks. Het is geen rocket science ofzo. Het verhoogd niet je kansen. Dat kan ik je garanderenquote:Dan ben ik tenminste technisch "up to speed", heb ik die angst niet meer wat bij maagdzijn op mijn leeftijd hoort en dan heb ik meer zelfvertrouwen. Dan denk ik dat een blokkade in mijn hoofd weg zal vallen en dat alles veel gemakkelijker zal gaan. Ik vertel natuurlijk niks over die prostituees zodra ik merk dat het met maagdzijn niet gaat lukken, want dat verhoogt mijn kansen. Ik zeg wel dat het ONSjes zijn geweest ofzo, dan lieg ik niet maar dan houd ik extra informatie achter.
Dat maagd zijn probleem kun je zo van af zijn. Een prostitutee is zo gevonden.quote:Het is gewoon van het zotte dat ik nog zo moet leven de hele tijd. Ik kan hier niet mee stoppen, omdat er nu nog problemen ontstaan waar ik depressief van word.
Vrienden heb je wel nodig. Al is het er maar 1 of 2. Iedereen heeft in een bepaalde mate 'echte' vrienden nodig.quote:Vrienden hoef ik niet perse meer te hebben, maar ik wil wel graag dat de mogelijkheid bestaat dat ik minimaal één keer per week uit kan gaan en dat ik gewoon bij een groep mensen terecht kan die mij accepteren zoals ik ben. Dat is nu ook het geval bij de vereniging.
Het kan niet zo zijn dat maagd eerst geen probleem was, en daarna wel. Again, het maagd zijn is niet het probleem. Dat zit bij jou toch wel ff een stukje dieper.quote:Het maagdzijn was in het verleden nooit een probleem eigenlijk. Het was tot mijn 25e echt het allerminste probleem wat ik had. Het had helemaal geen prioriteit. Wat toen mijn prioriteit had was het vinden van genoeg motivatie om mijn vakken te halen. (Toen wist ik nog niet dat ik depressief was en eigenlijk geestelijk ernstig beschadigd ben).
Thanks voor je reactie.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:01 schreef Zelus het volgende:
[..]
Niet echt overdreven veel, maar gebeurt me wel vaak dat ik tijdens het fietsen naar mijn werk ineens een angstaanval krijg, uit het niets, krijg er geen hyper bij, maar ben dan een paar minuten waus (angstig/bang). Regelmatig last van een depri gevoel, ook uit het niets, dat na een paar minuten weer weg is.
Ben wel iemand die graag thuis is, lekker veilig achter 4 muren, moet mezelf soms even moed inpraten om naar mijn werk te gaan, voornamelijk om naar buiten te gaan, eenmaal buiten valt het wel mee.
Spreek ook niet zo snel vreemden aan, tenzij het echt moet.
Ik heb dat ook wel eens gehad. Plots een paniek aanval tijdens het fietsen en je merkt dat je 'wegzakt' qua spieren en je hoofd.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:01 schreef Zelus het volgende:
[..]
Niet echt overdreven veel, maar gebeurt me wel vaak dat ik tijdens het fietsen naar mijn werk ineens een angstaanval krijg, uit het niets, krijg er geen hyper bij, maar ben dan een paar minuten waus (angstig/bang). Regelmatig last van een depri gevoel, ook uit het niets, dat na een paar minuten weer weg is.
Why care dat ze met een baby toontje jou aanspreken? Neem jij bepaalde dingen niet veel te serieus?quote:Op woensdag 24 april 2013 16:59 schreef Comp_Lex het volgende:
Waarom zouden ze op de vereniging tegen mij met een babytoontje zeggen dat ik wel bij ze mag zitten, terwijl ik in de buurt iets sta te lezen of toevallig ergens anders zit?
Waarom zou je contact willen vermijden op vrijwilligerswerk?quote:Op woensdag 24 april 2013 17:06 schreef Gewas het volgende:
[..]
Thanks voor je reactie.![]()
Ik herken alles wat je beschrijft. Ik ben het liefst in mijn kamer, en op het vrijwilligerswerk probeer ik contact te vermijden. Maar als iemand mij dan aanspreekt is het verder geen enkel probleem.
Probleem bij mij is wel de combinatie schizofrenie plus sociale fobie (ik heb nogal vreemde waanideeën).
Dat gaat jou niets aan.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:59 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar niet van wakker moeten liggen? Ik betaal trouwens ook alles zelf. Waarom ben jij niet met je problemen naar de studieadviseur gegaan?
Waarom zouden ze op de vereniging tegen mij met een babytoontje zeggen dat ik wel bij ze mag zitten, terwijl ik in de buurt iets sta te lezen of toevallig ergens anders zit?
Is dat echt zo, of is dat jouw gevoel dat ze je op zo'n toon aanspreken?quote:Op woensdag 24 april 2013 16:59 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar niet van wakker moeten liggen? Ik betaal trouwens ook alles zelf. Waarom ben jij niet met je problemen naar de studieadviseur gegaan?
Studie en werk zijn voor mij zeer belangrijk. Ik verraad mezelf als ik zou stoppen met mijn studie. Mijn projecten waar ik nu aan werk zijn gewoon superbelangrijk voor mij. Het is het enige waar ik op terug kan vallen wanneer al het andere hapert of faalt. Met mijn werk heb ik nog het gevoel dat mijn leven nut heeft en ik zou niks anders willen doen. Alleen motivatie is een probleem.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:01 schreef Gewas het volgende:
Seks hebben of studie zijn toch ook niet de belangrijkste dingen in het leven...
Als je niet lekker in je vel zit zal een relatie waarschijnlijk niet zo goed uitpakken (ik heb dat zelf ook, daarom begin ik niet aan een relatie).
Dank je voor de video. Waar ik nog mee zit is dat er nog "externe problemen" zijn die mogelijk veroorzaakt worden door wat ik heb meegemaakt. Die problemen komen niet "out of nowhere".quote:Op woensdag 24 april 2013 17:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ga eens deze video van Alan Watts, meesterbaas bekijken!
De analogie die hij hier gebruikt is rete belangrijk. En ook iets wat confronterend is. Dat gelul van de geschiedenis .. en dat je dat zelf op je terug kijkt .. is lulkoek. Watch and listen![]()
Ik heb nu ook wel plezier, maar het wordt vergalt door de problemen waar ik het eerder over had.quote:Een vriendin willen hebben gaat je niet lukken. Het willen lukken .. zal er voor zorgen dat je alleen maar hogere eisen voor je zelf gaat stellen en als het niet lukt .. ja .. dan voelt Comp_lex zich nog kutter. Frantically searching for a solution zal alleen maar voor meer pijn en kuttigheid voelen. Het begint helaas echt bij jezelf. Echt.. Ga nou eerst maar eens plezier hebben. Iets met prostituees willen doen, mja, ik ken genoeg gasten die dat hebben gedaan. Mocht je dat willen overwegen ga dan via zo'n ontmaagd service eens een aantal uren boeken. Dan merk je vanzelf dat 'sex' geen reet voor stelt.
Ik denk niet dat ik in mijn leven 7 miljard mensen ga ontmoeten. Ik denk dat ik maar een heel klein clubje zal ontmoeten.quote:Hoezo beperkt mensen kan ontmoeten? Do tell..
Er zijn meiden die het daar niet mee eens zijn en als ik alleen die meiden tegenkom, dan heb ik volgens mij een probleem. Ik ga het trouwens wel gewoon proberenquote:Goed zijn in sex of slecht zijn in sex zijn echt geen deal breakers of je een relatie kunt hebben. Wel of geen sex, zal daar niet bij helpen. Nul komma nul. Het gaat allemaal om de onderliggende bond. Sex is een leuke bijkomstigheid. Thats it..
Ok dank jequote:Technisch up to speed? Gast, neuken stelt geen reet voor. Echt helemaal niks. Het is geen rocket science ofzo. Het verhoogd niet je kansen. Dat kan ik je garanderenen again, ik heb aardig wat relaties gehad maar heb het nog nooit over 'hoeveel keer' of andere shit gesproken. Tijdens een 1e gesprek in een bar of waar dan ook komt 'sex' ook echt niet ter sprake. Mits je 2 liter Vodka hebt en ergens in een nacht club staat te dansen dan kan het inderdaad anders zijn.
Zoals het nu gaat met "vrienden" vind ik het wel prima eigenlijk. Ik kan wel goed met die jongens overweg. Ik hoef niet zo nodig bij iedereen over de vloer te komen. Ik vind het goed genoeg als ze mij accepteren en niet wegjagen.quote:Vrienden heb je wel nodig. Al is het er maar 1 of 2. Iedereen heeft in een bepaalde mate 'echte' vrienden nodig.
Ja, dat slaat weer op het kunnen krijgen van een relatie als ik dat wil. Dat is trouwens niet hetzelfde als het willen hebben van een relatie, maar meer zoiets als een leuke kans hebben. Ik heb er ook gewoon geen verstand van eigenlijk. Dat speelt ook een rol denk ik.quote:Het kan niet zo zijn dat maagd eerst geen probleem was, en daarna wel. Again, het maagd zijn is niet het probleem. Dat zit bij jou toch wel ff een stukje dieper.
Nou daar wil ik nog wel blij om zijn, maar ik hoop niet dat dat de enige ervaring zal zijn. Misschien komt het wel goed, want ik ga het gewoon proberen.quote:Believe me, als dames je afwijzen omdat je maagd bent, zul je in de komende jaren hier nog wel terugkomen dat je blij bent dat die dames je afgewezen hebben. Met dat soort chicks wil je niks(!) te maken hebben.
quote:Op woensdag 24 april 2013 17:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Why care dat ze met een baby toontje jou aanspreken? Neem jij bepaalde dingen niet veel te serieus?
Als een dame mij gaat aanspreken met, je mag ook hier zitten, zou ik die dame eens aankijken, en als ze me niet aanstaat kijk ik d'r echt gewoonterug.
Dat is voor mij een indicatie dat er iets aan mij is "wat zelfs de kat(tenvrouw) niet lust". Ik denk dat dat te maken heeft met mijn gebrek aan eigenwaarde en zelfvertrouwen en dan denk ik dat door mijn verleden er nog steeds nieuwe "externe problemen" worden veroorzaakt waar ik geen controle over heb.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:38 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Is dat echt zo, of is dat jouw gevoel dat ze je op zo'n toon aanspreken?
Als het echt zo is, dan ga je er toch niet bij zitten? Zeg je : nee bedankt.
Of je vraagt: waarom zeg je dat op zo'n toon?
Nog niet leuke dingen gaan doen. Nog niet. Je moet echt even helemaal niks. Echt even niks plannen. Gewoon doen wat in je opkomt. Als dat slapen is, FOKken, een spelletje, een film. Let your mind play your life for a while. Serieusquote:Op woensdag 24 april 2013 16:24 schreef minthy het volgende:
[..]
M'n huisarts wil me juist aan "het leuke dingen doen" hebben, ze spreken elkaar behoorlijk tegen. De bedrijfsarts gaf idd ook aan dat ik niets mocht plannen. Lastig wel, want ik wil hoe dan ook m'n studie afmaken. Donderdag ga ik samen met m'n SLB'er alles op een rijtje zetten en inplannen, zoveel is het niet meer
vraagje, hoe ben je zo oud nog lid geworden van een studentenvereniging?quote:Op woensdag 24 april 2013 15:19 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Als ik het niet zeg, dan merken ze het bij mij echt wel. Bij de vereniging behandelen sommige meiden mij heel soms als een klein kind. ("Je mag wel gewoon naast me zitten hoor" met zo'n baby toontje). Ik heb geen seconde me uitgelaten over de problemen die ik hier post, maar ze kunnen het wel gewoon ruiken.
Nu kan het misschien een uitstralingsprobleem zijn, maar dat is iets wat ik moet veranderen met "hulp" (psycholoog, therapeut, etc).
Het is inderdaad niet zo makkelijk. Nou zal het bij iedereen anders werken wat dat betreft, maar het is moeilijk om gevoelens/gedachten, die je levend opvreten zowat, met een afstandje te bekijken.quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zit een beetje tussen jullie in in die zin. Ook twijfel dat het blijft vasthangen maar wel de woorden van Gray in mn hoofd kunnen zeggen.
Uitvoeren is een 2e.
Leeftijd maakt bij mijn vereniging niks uit. Die verenigingen zijn niet allemaal hetzelfde. Ik dacht vroeger dat dat wel zo was, maar dat was weer zo'n kritieke fout van mij (net als dat ik dacht dat de mensen daar net zo zouden zijn als op de middelbare school, dat ze me niet mochten, etc.).quote:Op woensdag 24 april 2013 20:08 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
vraagje, hoe ben je zo oud nog lid geworden van een studentenvereniging?
Stress in betere tijden, mooi uitgedrukt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:31 schreef Gray het volgende:
[..]
Ja hoor.Maar dat vind ik helemaal niet erg.
[..]
Stress in betere tijden dus eigenlijk?Tja, als de mindere gevoelens er weer aan komen, dan kan je ze toch niet tegenhouden. Dus waarom zorgen maken? Ik neem mezelf gewoon niet zo serieus. Vaak denk ik: hah! kijk mij nou weer gekke dingen denken, voelen! En dat werkt blijkbaar.
Als ik Gray hier altijd zie posten doet me dat altijd denken aan zo'n 80 jaar oude monk ergens in zo'n monastery die er allerlei wijsheden uitgooit en geen greintje stress showedquote:Op woensdag 24 april 2013 20:21 schreef Detroit het volgende:
[..]
Stress in betere tijden, mooi uitgedrukt..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |