SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie loopt waar en wanneer google docs
[ Bericht 1% gewijzigd door Onama op 23-04-2013 11:37:32 ]The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing![]()
Runnersworld zit hier om de hoek. En anders zijn er genoeg winkels in de buurt.quote:Op maandag 22 april 2013 11:06 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Wat moblo zegt. En regel een paar goeie schoenen. Step One in Borne of Run2Day in Hengelo kunnen je daar mee helpen.![]()
Nogmaals lijkt me dit een leuke run
http://www.outdoorfitnessclub.nl/midnightrun-5k/
Allemaal als kerstboom door het bos rennen
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]![]()
![]()
Oh wist niet eens dat die er ook zitquote:Op maandag 22 april 2013 11:10 schreef Kreator het volgende:
[..]
Runnersworld zit hier om de hoek. En anders zijn er genoeg winkels in de buurt.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik zou trouwens maar op 1 van de 2 focussen. dus OF afstand (10KM halen) OF snelheid (12KM/uur lopen) niet koppelen aan elkaar. Doe dat maar als je 1 van de 2 gehaald hebt zonder blessuresquote:Op maandag 22 april 2013 11:10 schreef Kreator het volgende:
[..]
Runnersworld zit hier om de hoek. En anders zijn er genoeg winkels in de buurt.![]()
![]()
Same here, ik kan dat echt niet. Nooit gekund ook. Ook in het dagelijks leven adem ik altijd door mijn mond. Verkeerd aangeleerd 'open-mond-gedrag' als een kind door altijd en eeuwig verkouden en nu heb ik altijd nog het idee dat ik te weinig lucht binnen krijg als ik door mijn neus adem. Dus tijdens het hardlopen kan ik het al helemaal niet.quote:Op maandag 22 april 2013 11:07 schreef Onama het volgende:
[..]
Nergens speciaal op gelet. Geleidelijk ging het steeds natuurlijker en makkelijker. Enige "trucje" dat geholpen heeft is om het advies "inademen door de neus, uitademen door de mond" te negeren. Dat werkt gewoon niet voor mij.
Verder gewoon lekker gaan hobellen en je zult merken dat je erg snel verbetering zult zien. Ik zou zeker als je net begint met lopen niet teveel focussen op de dingen die nog niet goed gaan, dat demotiveert alleen maar.De enige keren dat ik het een beetje voor elkaar krijg is bij meditatie-oefeningen.
***![]()
Grappig idee idd.quote:Op maandag 22 april 2013 11:12 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Nogmaals lijkt me dit een leuke run
http://www.outdoorfitnessclub.nl/midnightrun-5k/
Allemaal als kerstboom door het bos rennen
***![]()
Wat is iedereen hier lekker bezig geweest van het weekend, leuk om te lezen! Ik was gister ook present op de 10km in Hilversum. Lekker gelopen, was wel druk op het parcours waardoor ik niet constant kon lopen. Als je zo om je heen kijkt tijdens het lopen vraag ik me weleens af wat mensen zichzelf aan doen! Na 2 km al zo kapot zijn dat je moet spugen kan in mijn ogen niet goed voor je zijn.
Mooi weer, gezellige mensen en een goed geregeld evenement..voor herhaling vatbaar!
Heb de 10 km gelopen in precies 55 min, zeer tevreden voor een 1e 10 km wedstrijd.![]()
Ik heb het weekend een massale 1.5km gelopen. M'n loopmaat kreeg ineens last van z'n kuiten.![]()
Vandaag een nieuwe poging.![]()
Uiteraard eerst afstand. 10km. En dan snelheid opbouwen.quote:Op maandag 22 april 2013 11:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zou trouwens maar op 1 van de 2 focussen. dus OF afstand (10KM halen) OF snelheid (12KM/uur lopen) niet koppelen aan elkaar. Doe dat maar als je 1 van de 2 gehaald hebt zonder blessures![]()
Succesquote:Op maandag 22 april 2013 11:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Uiteraard eerst afstand. 10km. En dan snelheid opbouwen.Gewoon schema pakken voor 0 tot 5 en dan 5 tot 10 en het gaat goed komen.
![]()
Ik heb het idee dat organisatoren eens moeten gaan nadenken over het parcour, zeker na de start anders/beter zouden moeten gaan indelen. Misschien de weg in tweeen delen waardoor de lopers die sneller zijn ook doorkunnen lopen en de langzamere goden op hun gemak kunnen gaan kotsen en wandelen direct na de start. Niet alleen op reacreatief niveau. Neem dat rolstoel incident in London.. Het kan naar mijn idee veel efficienter.quote:Op maandag 22 april 2013 11:27 schreef Tazzy24 het volgende:
Wat is iedereen hier lekker bezig geweest van het weekend, leuk om te lezen! Ik was gister ook present op de 10km in Hilversum. Lekker gelopen, was wel druk op het parcours waardoor ik niet constant kon lopen. Als je zo om je heen kijkt tijdens het lopen vraag ik me weleens af wat mensen zichzelf aan doen! Na 2 km al zo kapot zijn dat je moet spugen kan in mijn ogen niet goed voor je zijn.
Mooi weer, gezellige mensen en een goed geregeld evenement..voor herhaling vatbaar!
Heb de 10 km gelopen in precies 55 min, zeer tevreden voor een 1e 10 km wedstrijd.![]()
Nah, wacht nog gewoon even een paar weken voor je dure schoenen koopt. Eerste paar weken kan best op gewone sportschoenen. Kijken of je het leuk genoeg vindt.quote:Op maandag 22 april 2013 11:06 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Wat moblo zegt. En regel een paar goeie schoenen. Step One in Borne of Run2Day in Hengelo kunnen je daar mee helpen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik ben twee weken geleden ook weer opnieuw begonnen met start-to-run. Doe er elke keer twee omdat het vrij makkelijk ging (neem wel de rustdagen).
Ik zit wel te denken als ik hier mee klaar ben toch weer een hartslagmeter aan te schaffen. Had een polar, maar kan de borstband niet meer vinden.Onder deze lijn niet schrijven![]()
Maar. Waarom kies je een schema als je je niet aan het schema houdt? Zoek dan een ander schema. Van 5-10km ofzo...quote:Op maandag 22 april 2013 12:15 schreef marzman het volgende:
Ik ben twee weken geleden ook weer opnieuw begonnen met start-to-run. Doe er elke keer twee omdat het vrij makkelijk ging (neem wel de rustdagen).
Ik zit wel te denken als ik hier mee klaar ben toch weer een hartslagmeter aan te schaffen. Had een polar, maar kan de borstband niet meer vinden.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hoi allemaal,
Eindelijk de stoute (sport)schoenen aangetrokken en zaterdag gestart met een beginnersschema naar de 5 kilometer. Net weer terug van een stukje hobbelen, dat het maar snel woensdag mag worden....
Heerlijk, had ik veel eerder mee moeten beginnen.![]()
quote:Op maandag 22 april 2013 12:28 schreef Stratzer het volgende:
Hoi allemaal,
Eindelijk de stoute (sport)schoenen aangetrokken en zaterdag gestart met een beginnersschema naar de 5 kilometer. Net weer terug van een stukje hobbelen, dat het maar snel woensdag mag worden....
Heerlijk, had ik veel eerder mee moeten beginnen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Omdat ik start-to-run leuk vind, dat motiveert me en ik moet weer opnieuw beginnen met intervaltrainingen omdat ik in de winter niks gedaan heb. Ik houd me er verder wel aan, neem ook gewoon een rustdag enzo, alleen ik doe ze per twee.quote:Op maandag 22 april 2013 12:26 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Maar. Waarom kies je een schema als je je niet aan het schema houdt? Zoek dan een ander schema. Van 5-10km ofzo...Onder deze lijn niet schrijven![]()
@ Kreator Ja daar zit inderdaad wel wat in. Op dat gebied kan het vaak beter. Ze zouden ook kunnen werken met startvakken en eindttijden. Nu was de start van de 5 km nog geen 10 min voor de start van de 10km..ook niet prettig voor de snelle lopers van de 10.
Er zal altijd ruimte blijven voor verbetering denk ik.![]()
Ik deed ze ook vaak per 2quote:Op maandag 22 april 2013 12:32 schreef marzman het volgende:
[..]
Omdat ik start-to-run leuk vind, dat motiveert me en ik moet weer opnieuw beginnen met intervaltrainingen omdat ik in de winter niks gedaan heb. Ik houd me er verder wel aan, neem ook gewoon een rustdag enzo, alleen ik doe ze per twee.Een schema is immers een leidraad. Ik ben er geen fan van om keihard van stapel te lopen, maar persoonlijk vind ik dat er wel iets meer pit in het schema van Evy mogen zitten
![]()
![]()
De mp3's van Renate misschien wat voor je? Die varieert met tempo's om je snelheid ook te verbeterenquote:Op maandag 22 april 2013 11:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Uiteraard eerst afstand. 10km. En dan snelheid opbouwen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ligt eraan wie het loopt.. Ik heb mezelf nu met evy de overbelasting ingeholpen.. Iets teveel pit voor een onsportievelingquote:Op maandag 22 april 2013 12:47 schreef kwaitnait het volgende:
[..]
Ik deed ze ook vaak per 2Een schema is immers een leidraad. Ik ben er geen fan van om keihard van stapel te lopen, maar persoonlijk vind ik dat er wel iets meer pit in het schema van Evy mogen zitten
![]()
![]()
Eerst maar eens zorgen dat ik niet dood neerval na 200 meter.quote:Op maandag 22 april 2013 12:48 schreef E.T. het volgende:
[..]
De mp3's van Renate misschien wat voor je? Die varieert met tempo's om je snelheid ook te verbeteren![]()
Gewoon kalm an doonquote:Op maandag 22 april 2013 13:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Eerst maar eens zorgen dat ik niet dood neerval na 200 meter.![]()
Snelheid en afstand komen vanzelf.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dat is wel een vereiste voor een goede eindtijd ja.quote:Op maandag 22 april 2013 13:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Eerst maar eens zorgen dat ik niet dood neerval na 200 meter.![]()
Vond het reuze mee vallen qua. Zeker in vergelijk met vorig weekend in Rotterdam. En ja, Hilversum is voor herhaling vatbaarquote:Op maandag 22 april 2013 11:27 schreef Tazzy24 het volgende:
Dat is toch een ultieme 'eindtijd' als je dood neervalt.quote:Op maandag 22 april 2013 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is wel een vereiste voor een goede eindtijd ja.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik vond het ook wel meevallen. Maar ik deed dan ook de ladiesrun, die is vast rustiger geweest dan de business of de prestatie loop.quote:Op maandag 22 april 2013 13:20 schreef linebear het volgende:
[..]
Vond het reuze mee vallen qua. Zeker in vergelijk met vorig weekend in Rotterdam. En ja, Hilversum is voor herhaling vatbaar
Op de meeste stukken vond ik het erg rustig om mij heen![]()
![]()
quote:Op maandag 22 april 2013 12:57 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ligt eraan wie het loopt.. Ik heb mezelf nu met evy de overbelasting ingeholpen.. Iets teveel pit voor een onsportievelinghier ook zo iemand.. Maar ik denk dat het bij veel mensen ook komt omdat er bij podcasts als Evy geen warming up wordt gedaan en het belang daarvan wordt onderschat..
![]()
Even een vraagje. Sinds ik het hardlopen weer heb opgepakt heb ik na het lopen vaak last van de bovenkant van mijn linker scheenbeen, net onder mijn knie aan de binnenzijde. Meteen na het lopen heb ik geen last, en de paar uur daarna ook niet maar als ik de volgende dag opsta dan loop ik niet zo heel soepeltjes omdat het best wel gevoelig is. Tijdens het lopen heb ik er geen last van, alleen van mijn schenen af en toe en dan aan de voorkant, niet richting de knie.
Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht een manier om het te voorkomen/op te lossen? Ik wil graag lopen maar ik ben op dit moment een beetje bang om m'n schoenen aan te trekken voor het geval ik dingen alleen maar erger maak.
Schoenen zijn aangemeten bij hardloopwinkel, wel al een tijdje oud maar niet heel vaak/lang gebruikt en niet versleten.
Ik dacht aan het proberen van compressiekousen/tubes, maar weet niet of dat het probleem aanpakt?![]()
Er waren drie startsessies per afstand.quote:Op maandag 22 april 2013 11:45 schreef Manual het volgende:
sneller zijn ook doorkunnen lopen en de langzamere goden op hun gemak kunnen gaan kotsen en wandelen direct na de start. Niet alleen op reacreatief niveau. Neem dat rolstoel incident in London.. Het kan naar mijn idee veel efficienter.
1) Ladies run 5/10km
4) Wegwedstrijd 10km (startlicentie KNAU).
2) Bussinessrun 5/10km
3) Prestatieloop 5/10km
Je kan de organisatie niet afrekenen op ongetraindheid van mensen. Werken met verwachtte eindtijden, je blijft er last van ondervinden. Op een gegeven moment moet je accepteren dat je wat moet slalommen, dat je vroeg aanwezig moet zijn om voorin het startvak te staan of gewoon een wedstrijdlicentie moet gaan bemachtigen, dan heb je er minder last van. Voor de rest.. Suck it up and deal with it.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik denk eerlijk gezegd dat een warming up wordt overschat.quote:Op maandag 22 april 2013 14:04 schreef Nirak het volgende:
[..]hier ook zo iemand.. Maar ik denk dat het bij veel mensen ook komt omdat er bij podcasts als Evy geen warming up wordt gedaan en het belang daarvan wordt onderschat..
![]()
Schenen en knieen zijn al snel overbelastingsblessures. En dat kan komen door te snel te veel in eens, verkeerde schoenen, te oude schoenen (demping neemt af ook als schoenen niet gebruikt worden).quote:Op maandag 22 april 2013 14:10 schreef Daph_ het volgende:
Even een vraagje. Sinds ik het hardlopen weer heb opgepakt heb ik na het lopen vaak last van de bovenkant van mijn linker scheenbeen, net onder mijn knie aan de binnenzijde. Meteen na het lopen heb ik geen last, en de paar uur daarna ook niet maar als ik de volgende dag opsta dan loop ik niet zo heel soepeltjes omdat het best wel gevoelig is. Tijdens het lopen heb ik er geen last van, alleen van mijn schenen af en toe en dan aan de voorkant, niet richting de knie.
Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht een manier om het te voorkomen/op te lossen? Ik wil graag lopen maar ik ben op dit moment een beetje bang om m'n schoenen aan te trekken voor het geval ik dingen alleen maar erger maak.
Schoenen zijn aangemeten bij hardloopwinkel, wel al een tijdje oud maar niet heel vaak/lang gebruikt en niet versleten.
Ik dacht aan het proberen van compressiekousen/tubes, maar weet niet of dat het probleem aanpakt?
Kijk eens hier wat je precies hebt: www.blessureaanwijzer.nl![]()
Ik zie zelf het nut van een warming up niet in. Als we een warming up moesten doen bij softbal bijvoorbeeld was het een rondje om het veld, en dat gaat zo ongeveer in het tempo waarop ik hardloop, en dan daarna sprintoefeningen en stretchen maar dat is meer omdat softbal met de sprintjes tussen de honken in of na een geslagen bal een impact-sport is.
Als ik hardloop gaat dat in één tempo en dus zie ik de toegevoegde waarde van eerst 5 minuten warmlopen en dan hardlopen niet echt.
Mss dat het anders is als het tempo echt heel erg verschilt tussen inlopen en het echt tempo.
Na afloop stretch ik ook niet altijd, alleen als mijn bovenbenen wat stijf aanvoelen. Ik heb nog nooit last gehad van blessures of spierpijn.
En dat terwijl ik een paar jaar terug bij softbal wel degelijk een jaar lang last heb gehad van shinsplints. Lopen op gravel en sb-schoenen waren toen een foute combi.
En van Renate moet je ook warmgelopen zijn, maar dat is 5 minuutjes wandelen.
Dat zit hier op mijn werk wel goed met alleen al naar beneden lopen trappen af, spullen in een kluisje en naar buiten enzo.
***![]()
Warmingup doe ik ook niet echt. Als ik in het bos loop dan fiets ik al warm. En vanuit huis loop ik een minuutje de woonwijk uit en begin ik met rustig rennen. Uitlopen doe ik wel weer even.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
binnenkort wil ik starten maar ik durf niet goed omwille van zwakke enkels. ik ga bij Decathlon in België advies vragen ivm goede loopschoenen.
ik heb sporttape in huis gehaald. ik hou jullie op de hoogte.Werewolf![]()
Je kunt ook beginnen met gewoon wat lekkere wandelingen hè?quote:Op maandag 22 april 2013 15:08 schreef sararaats het volgende:
binnenkort wil ik starten maar ik durf niet goed omwille van zwakke enkels. ik ga bij Decathlon in België advies vragen ivm goede loopschoenen.
ik heb sporttape in huis gehaald. ik hou jullie op de hoogte.
Ja doei.![]()
Ik doe meestal wel iets aan warmlopen. Met de training loop ik in rustig tempo naar de hei toe, iets van een km en doe ik daar wat losse rekoefeningen, hakken-billen en knieheffen enzo. Na het lopen ook weer even rustig teruglopen.
Met de wedstrijden loop ik ook altijd wel even warm, eerst rustig dan wat sprintjes tussendoor. Tempo een beetje aanvoelen enzo, en wat stretches. Misschien helpt het niet, maar bij mij voelt het altijd wel goed.![]()
ja weet ik maar meestal heb ik ook bij het wandelen last. volgens mij ligt het aan de brace.quote:Op maandag 22 april 2013 15:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je kunt ook beginnen met gewoon wat lekkere wandelingen hè?Werewolf![]()
Ik zie trouwens een hele rij lopers bij de vredesloop en volgens mij heb ik die datum niks te doen dus grote kans dat ik daar ook aanwezig ben. Lijkt me gezellig.
Ohhh ik heb weer een geluksmomentje om te delen!
Ik heb 2x8 minuten gelopen!! Met 3 min wandelen er tussen door.
Daarna watertje bij m'n mams op het werk gedronken en terug gewandeld. 2.5 kilometer. *trots*![]()
dat is netjesquote:Op maandag 22 april 2013 15:14 schreef Beau87 het volgende:
Ohhh ik heb weer een geluksmomentje om te delen!
Ik heb 2x8 minuten gelopen!! Met 3 min wandelen er tussen door.
Daarna watertje bij m'n mams op het werk gedronken en terug gewandeld. 2.5 kilometer. *trots*
Goedzo
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
ghehe
september vorig jaar
http://www.endomondo.com/workouts/90314425/3690596
Afgelopen weekend
http://www.endomondo.com/workouts/179709590/3690596Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Lekker bezig, en goede verbeting!quote:Op maandag 22 april 2013 15:22 schreef Jumparound het volgende:
ghehe
september vorig jaar
Afgelopen weekend
http://www.endomondo.com/workouts/179709590/3690596![]()
Goed bezig, Herman. Jaloers, ik ben hetquote:Op maandag 22 april 2013 15:22 schreef Jumparound het volgende:
ghehe
september vorig jaar
Afgelopen weekend
http://www.endomondo.com/workouts/179709590/3690596
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017![]()
Sinds ik Renate gebruik doe ik wel een warming up voor haar. De eerste 5 minuten dribbel ik dan in een rustig tempo, wat mij opvalt is dat ik beter presteer in de oefening die ik dan moet doen, bijvoorbeeld interval 8x4 lopen is dan regelmatiger dan dat ik het gedribbel over zou slaan.
Dus toch iets met een warm gedraaide motor en prestatie.
Rekken en strekken vergeet ik nog wel eens
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik loop altijd even warm. Met de groepstrainingen is dat gewoon onderdeel van het programma en als ik zelf loop doe ik een kilometer in heel rustig tempo (ongeveer 1:30 min/km langzamer dan het normale trainingstempo) en wat losmaakoefeningen.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.![]()
Warming up is zeker wel nuttig in mijn ogen. Al is het natuurlijk ook wel lastig, want als 5 minuten hardlopen nog een hele opgave is, dan ga je niet even een warming-up doen van 15 minuten.Maar dat is anders zoals je als bijv. Jero_nimo halve marathons loopt.
Doe zelf meestal 1.5 kilometer inlopen, dan wat rekken, statische rekoefeningen en paar dynamische. Daarna soms wat loopscholing (knieheffen, tripling etc.) en nog 3/4 soepele versnellingen. Zelfs voor de marathon heb ik nog eventjes ingelopen, maar alles heel ontspannen en om de spieren wat licht op te warmen en te ontspannen.
Jack does it in real time...![]()
Warmlopen doe ik met de groepstraining altijd. Als ik alleen een duurloopje doen dan vaak niet.
Rekken doe ik achteraf altijd. Heb gemerkt dat ik hierdoor minder last heb na een trainig.
Wel denk ik dat het per persoon erg verschilt of het helpt of niet.![]()
Same here. Ik liep dan de 5 maar kon pas bij de 2e km een beetje vaart maken omdat ik de menigte voorbij was. Ik starte dan ook vrijwel achteraan maar had uiteindelijk eerder kunnen finishen dan ik nu heb gedaan. Maar al met al was het een leuke dag!quote:Op maandag 22 april 2013 11:27 schreef Tazzy24 het volgende:
Weersomstandigheden waren dan ook wel een stuk beter zondagquote:Op maandag 22 april 2013 15:33 schreef _Zeddicus_ het volgende:
[..]
Lekker bezig, en goede verbeting!
Ecosia
Ben benieuwd of ik de volgede keer er weer 20 minuten afloopquote:Op maandag 22 april 2013 15:33 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Goed bezig, Herman. Jaloers, ik ben het
Ecosia
20 minuten is niet alleen het weer over het algemeenquote:Op maandag 22 april 2013 15:52 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Weersomstandigheden waren dan ook wel een stuk beter zondag![]()
![]()
Warmlopen, ik doe het altijd wel even.. Al is het maar heel kort. Heb hier 2 straten verder op een parkje (klein parkje!) Wandel in redelijk tempo daar naartoe en een half rondje om het park wandelen. Andere helft dribbelen ((heel) langzaam hardlopen). Dan weer een stukje wandelen met dynamische rekoefeningen, tijdens het wandelen. Vervolgens nog een helft hardlopen met een paar korte versnellingen.
"Uithijgen", slokje water o.i.d, Runkeeper instellen, armband goed omdoen en dan ga ik m`n rondje lopen. Uitlopen doe ik tegenwoordig ook wel. Merk toch dat dat wel een wat "rustiger" gevoel geeft in m`n spiertjes.
Overigens heb ik vandaag m`n horloge thuis gekregen!Hij is groot, maar niet véél te groot. Het is niet een horloge dat ik dagelijks moet dragen, daar is ie gewoon niet mooi voor. Nu even helemaal instellen (wat wil ik waar op het display?!?!) en dan morgen lekker een stukje lopen, mét horloge!
![]()
![]()
De 610 heb je toch? Veel plezier ermeequote:Op maandag 22 april 2013 16:18 schreef Levitas het volgende:
Overigens heb ik vandaag m`n horloge thuis gekregen!Hij is groot, maar niet véél te groot. Het is niet een horloge dat ik dagelijks moet dragen, daar is ie gewoon niet mooi voor. Nu even helemaal instellen (wat wil ik waar op het display?!?!) en dan morgen lekker een stukje lopen, mét horloge!
![]()
![]()
Nee de 610 is niet meer doorgegaan (verkoper bleek een oplichter te zijnquote:Op maandag 22 april 2013 16:22 schreef kwaitnait het volgende:
[..]
De 610 heb je toch? Veel plezier ermee). Gelukkig stond ik erop om eerst te komen kijken enzo.
Heb nu de Timex Ironman Thriatlon, dankzij Jero_Nimo voor een "prikkie" (¤125 ipv ¤260)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is alleen jammer dat de Timex zijn eigen tracking software heeft (Trainingspeaks) en hier .pwx bestanden uitkomen. Endomondo en Runkeeper gebruiken allebei .tcx en dat werkt dus niet samen
[ Bericht 10% gewijzigd door Levitas op 22-04-2013 16:48:01 ]![]()
Ik loop dus even warm tegenwoordig, dan wat oefeningen zoals knieheffen en hakken-billen en dan kort en zachtjes rekken. En daarvoor is die opwarming bij mij, want koude spieren mag ik niet rekken volgens de fysio en rekken zou me kunnen helpen bij het verminderen/verder voorkomen van kuit/scheenbeen-blessure.
Dus ik probeer het maar, kwaad kan het vast nietDaarnaast is alleen het loopschema de moeite van het omkleden niet waard, dus die warming up erbij is welkom
![]()
![]()
Heerlijk loopweer. 10k in 1:01:00: http://runkeeper.com/user/Mitchel/activity/170534836.
Qua warmlopen doe ik doorgaans niet zo veel: meestal wat wandelen en tegelijkertijd wachten op de fix van m'n Garmin. Als die er eenmaal is, vind ik 't wel weer mooi geweest, en wil ik liever gaan.
Uitlopen doe ik wel altijd en vind ik ook belangrijker dan inlopen. Ik krijg meer last van spieren en pezen als ik niet uitloop, weet ik uit ervaring. Dus ik wandel meestal nog zo'n 5 minuten na het rondje, en dan gaat het meestal wel goed.Get stoned![]()
Doe jij ook kuit/scheenoefeningen? Ik merk echt dat als ik ze niet doe dat ik meer last krijg. Hele dag beetje op je tenen lopen, op je hakken lopen, wippen op en af je tenen heel vaak en op je hakken staan en dan met je tenen grond-lucht heel snel. En rondjes draaien met je voeten als je zit, tenen naar je toe trekken/van je af duwen, dat allemaal.quote:Op maandag 22 april 2013 16:50 schreef Nirak het volgende:
Ik loop dus even warm tegenwoordig, dan wat oefeningen zoals knieheffen en hakken-billen en dan kort en zachtjes rekken. En daarvoor is die opwarming bij mij, want koude spieren mag ik niet rekken volgens de fysio en rekken zou me kunnen helpen bij het verminderen/verder voorkomen van kuit/scheenbeen-blessure.
Dus ik probeer het maar, kwaad kan het vast nietDaarnaast is alleen het loopschema de moeite van het omkleden niet waard, dus die warming up erbij is welkom
![]()
Niet alles wat je noemt klinkt bekend. Ik kreeg van de fysio van Run2day de tip om met m'n voorvoet op de trap/stoep te gaan staan en dan vervolgens op je tenen gaan staan, langzaam helemaal door te zakken, dat vast houden en weer naar de tenen. Die doe ik braaf en wat jij noemt als ik sta te wachten op mijn printjes enzoquote:Op maandag 22 april 2013 16:52 schreef Twinky het volgende:
[..]
Doe jij ook kuit/scheenoefeningen? Ik merk echt dat als ik ze niet doe dat ik meer last krijg. Hele dag beetje op je tenen lopen, op je hakken lopen, wippen op en af je tenen heel vaak en op je hakken staan en dan met je tenen grond-lucht heel snel. En rondjes draaien met je voeten als je zit, tenen naar je toe trekken/van je af duwen, dat allemaal.![]()
![]()
ik heb hier van iemand een linkje gekregen dat je met je hak op de trap en dan wieberen met je tenen, helemaal naar beneden en naar boven. Zoveel mogelijk in 30 sec, dan je knien 45 graden buigen en weer 30 sec. En dan even pauze en in totaal 3x. Ik heb het idee dat die heel goed is tegen shinsplints enzo. En verder de hele dag door wat meer je shins en kuiten inzetten, rekken enzo.quote:Op maandag 22 april 2013 17:07 schreef Nirak het volgende:
[..]
Niet alles wat je noemt klinkt bekend. Ik kreeg van de fysio van Run2day de tip om met m'n voorvoet op de trap/stoep te gaan staan en dan vervolgens op je tenen gaan staan, langzaam helemaal door te zakken, dat vast houden en weer naar de tenen. Die doe ik braaf en wat jij noemt als ik sta te wachten op mijn printjes enzo![]()
Update m.b.t m`n Timex horloge. Files die Timex exporteert, kunnen d.m.v een third party convertor omgezet worden naar .tcx. Deze nieuwe file kan dan wel geïmporteerd worden in Endomondo, helaas niet in Runkeeper (krijg ik een error).
Vanaf morgen maar Endomondo gebruiken denk ik..![]()
Ben aan het twijfelen om vanavond eens een rondje op m'n oude schoenen te lopen, kijken of de pijn dan wegblijft.
Ja doei.![]()
Dat is helemaal geen gek idee toch? Het proberen waard in ieder gevalquote:Op maandag 22 april 2013 17:39 schreef motorbloempje het volgende:
Ben aan het twijfelen om vanavond eens een rondje op m'n oude schoenen te lopen, kijken of de pijn dan wegblijft.![]()
![]()
Kun je in Endomondo ook trainingsschema's maken? Geen enkele trainingen, maar complete schema's voor bijv. 16 weken?
Dat vind ik in Runkeeper echt fijn, lekker overzichtelijkSPOILER: RunkeeperOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je ziet er blij en fris uit!quote:Op maandag 22 april 2013 17:51 schreef linebear het volgende:
Helaas de enige officiele actiefoto van gisteren. Gelukkig had ik een prive fotograaf
[ afbeelding ]
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
quote:Op maandag 22 april 2013 17:53 schreef linebear het volgende:
[..]
Thanks, blij? Ik ben degene in het We Run Ams shirtIk dacht ook dat je diegene voorop was
![]()
nu zeker welquote:Op maandag 22 april 2013 16:09 schreef _Zeddicus_ het volgende:
[..]
20 minuten is niet alleen het weer over het algemeen
Denk dat Yur kan beamen hoe warm het was!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Officiële foto is hier ook weinig niet veel soeps helaas..quote:Op maandag 22 april 2013 17:51 schreef linebear het volgende:
Helaas de enige officiele actiefoto van gisteren. Gelukkig had ik een prive fotograaf
[ afbeelding ]So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.![]()
Het zegt niet heel veel maar je kan aan zon klein icoontje of op mobiel aan de kleur rechts zien of het een man of vrouw betreft.quote:Op maandag 22 april 2013 17:56 schreef Levitas het volgende:
[..]Ik dacht ook dat je diegene voorop was
mits correct ingevuld natuurlijk!quote:Op maandag 22 april 2013 18:50 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Het zegt niet heel veel maar je kan aan zon klein icoontje of op mobiel aan de kleur rechts zien of het een man of vrouw betreft.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Het was inderdaad bizar warm in september bij de BtBquote:Op maandag 22 april 2013 18:08 schreef Jumparound het volgende:
[..]
nu zeker wel
Denk dat Yur kan beamen hoe warm het was!F means you're fucked![]()
De eigen foto's zijn vaak beterquote:Op maandag 22 april 2013 17:51 schreef linebear het volgende:
[ afbeelding ]Maar je uitzicht was wel oké
ik zou er ook wel zo frivool uit willen zien tijdens het lopen
[ Bericht 0% gewijzigd door Nirak op 22-04-2013 20:20:02 ]![]()
Foto's voor de geïnteresseerdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Leuk Miezzej!!![]()
Ik ben een soort van op sterven na dood
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik heb zó'n leuk kadootje gemaakt voor een collega van Swets..
Ik denk dat ik er voor mezelf ook eentje ga maken, die raak ik iig niet kwijt als ik 'm ergens mee naar toe neem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Gup ik kan je niet zien![]()
Miezziejj, je doet idd wat geks met je handen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Nu wel, ik kon niet linken naar de site. Dus maar even screenprintje gemaakt.quote:Op maandag 22 april 2013 19:34 schreef E.T. het volgende:
Gup ik kan je niet zien![]()
Miezziejj, je doet idd wat geks met je handen
Eigenlijk wel erg, wij kennen elkaar haast alleen maar op ons aller-oncharmantst, bedenk ik me niet. Rood, bezweet, plakkerig en helemaal naar de klote
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Je doet ook wat aparts met je handen zie ikquote:Op maandag 22 april 2013 19:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Leuk Miezzej!!![]()
Ik ben een soort van op sterven na dood
[ afbeelding ]![]()
@ET: Zo leuk!Hoe maak je dat?
![]()
![]()
We moeten een voorbeeld nemen aan dat meisje voor me! Die weet hoe het moetquote:Op maandag 22 april 2013 19:36 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Je doet ook wat aparts met je handen zie ik![]()
ik niet, waar láát ik m'n handen
Ik let nooit echt op mijn handen. Misschien moet ik dat eens doenquote:Op maandag 22 april 2013 19:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
We moeten een voorbeeld nemen aan dat meisje voor me! Die weet hoe het moetik niet, waar láát ik m'n handen
![]()
![]()
Leuke foto's, dames! Houding van de handen kan misschien nog wat werk gebruiken, maar hey.. Jullie lopen, en voelen jullie goed. Dát is het belangrijkste!
Oh ja, voor de mensen hier op Endomondo.. Ik gebruik sinds vandaag ook Endomondo (meteen ook maar ff álle workouts uit Runkeeper geïmporteerd). Als je vriendjes wilt worden, dit is m`n profiel: http://www.endomondo.com/profile/8850231.
Heb me al aangemeld voor de FOK! groep, moet alleen even op goedkeuring van GotC wachten![]()
![]()
Die foto's![]()
Helden en heldinnnen![]()
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Ik ben wel op weg naar een PR hier, heb genadequote:Op maandag 22 april 2013 19:42 schreef Levitas het volgende:
Leuke foto's, dames! Houding van de handen kan misschien nog wat werk gebruiken, maar hey.. Jullie lopen, en voelen jullie goed. Dát is het belangrijkste!![]()
Normaal staan m'n handen nooit zo op de foto, maar nu was ik alleen maar bezig met "blijven rennen, blijven rennen, blijven rennen, je hebt het Slacker beloofd"
quote:Op maandag 22 april 2013 17:50 schreef Levitas het volgende:
Kun je in Endomondo ook trainingsschema's maken? Geen enkele trainingen, maar complete schema's voor bijv. 16 weken?
Dat vind ik in Runkeeper echt fijn, lekker overzichtelijkNope.SPOILER: RunkeeperOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Mijn vriend had ook nog een filmpje gemaakt van 100 meter voor de finish ofzo.
Ik vind het nog steeds vreemd om te zien, in mijn hoofd zie ik er heel anders uit tijdens het hardlopen dan in werkelijkheid hahaha![]()
Gewoon als een baas over de finish dus. Zoals het hoort!quote:Op maandag 22 april 2013 19:44 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik ben wel op weg naar een PR hier, heb genade![]()
Normaal staan m'n handen nooit zo op de foto, maar nu was ik alleen maar bezig met "blijven rennen, blijven rennen, blijven rennen, je hebt het Slacker beloofd"
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Nou vooruit danquote:Op maandag 22 april 2013 19:44 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik ben wel op weg naar een PR hier, heb genade![]()
Jammer, maar helaas. Dan wordt het lekker ouderwets een kalendertje uitprinten en met pen afstanden/tijden opschrijvenquote:![]()
![]()
Heeft Timex niet zoiets?quote:Op maandag 22 april 2013 19:47 schreef Levitas het volgende:
[..]
Nou vooruit dan
[..]
Jammer, maar helaas. Dan wordt het lekker ouderwets een kalendertje uitprinten en met pen afstanden/tijden opschrijven![]()
Ik vrees ook voor de filmpjes van de organisatiequote:Op maandag 22 april 2013 19:46 schreef Miezziej het volgende:
Mijn vriend had ook nog een filmpje gemaakt van 100 meter voor de finish ofzo.
Ik vind het nog steeds vreemd om te zien, in mijn hoofd zie ik er heel anders uit tijdens het hardlopen dan in werkelijkheid hahaha
Ik dacht ook lekker een rondje te gaan rennen. Nou niet dus....na een kwartier kreeg ik steken in mn zoj die echt niet meer weg wilde. Ipv frustratie kwijt te raken is ie nu alleen nog maar groter![]()
Ik denk dat ik maar weer voorraan begin met evy ofzo....en de komende tijd dus geen wedstrijdjes loop....heeft toch geen zin.![]()
Sorry voor mijn gezeur.....het was wel lekker weerheerlijk in t-shirt en driekwart broek gerend
![]()
Zo ik post hier ook weer eens na een lange tijd. Laatste paar weken flink aan het hardlopen. Dat warme weer en het feit dat het langer licht is zijn echt zo fijn. Krijg dan ook meteen meer zin om te lopen.
Laatst ook maar een lente en zomershirt gekocht want het is veel te warm in mijn winter tights. Twijfel alleen of ik nog een setje zal kopen. Het nu 1 set kleding waar ik in hardloop en fitness, dus wat ik is van 3/4 keer in de week aanheb. Dan is nog een setje wel fijn, al is het allemaal zo duur.
Merk wel echt dat ik qua conditie vooruit ga. Waar ik een paar maanden terug nog geen minuut achter elkaar hard kon lopen, kom ik nu al aan de 4/5 minuten hardlopen voor ik een wandelpauze moet. Dus wel tof dat ik echt verbetering merk.
Wat ik me overigens wel afvroeg; laatst heb ik ook weer eens op m'n mountainbike gefietst, en toen merkte ik dat ik in een half uur daarop veel meer calorieën verbrandde dan met hardlopen. Dan vraag ik me af; wat is er nu beter (met als doel, vetverbranding in het achterhoofd)?
![]()
Mijn schema hangt, uitgeprint en wel, op de wcdeurquote:Op maandag 22 april 2013 19:47 schreef Levitas het volgende:
Jammer, maar helaas. Dan wordt het lekker ouderwets een kalendertje uitprinten en met pen afstanden/tijden opschrijvenheerlijk oldschool, want het staat ook gewoon in m'n Garmin
Geen idee.. Ik heb nog niet eens door hoe alle functie's van het horloge in elkaar steken. Laat staan het programma waarmee het werkt (eerste indruk van het tracking systeem is:quote:). Enige wat ik nu zie is dat je "plans" kunt kopen. En kopen =
Althans, als er genoeg gratis schema's zijn..
//Edit
Bestaat wel. "Future scheduling", alleen voor premium users ($19 per maand!)![]()
![]()
Mijn persoonlijke amateurvideo
Ik moet binnenkort eens kijken naar een korte broek. Mijn vorige is overledenIk vind veel korte broeken weer te kort (benencomplex
). Ik wil er sowieso 1 met een klein zakje voor mijn sleutel, maar de meeste hebben dat wel dus dat zal mijn keuze niet echt beperken gelukkig
![]()
![]()
Woo die hardloopmeneer is echt leukik moest allemaal dingen doen en het is vet moeilijk. Niet gerend dus ik ga denk ik zometeen nog een rustgevend avondrondje doen
Ook gewoon heel leuk dat hij zoveel weet en zo goed kan helpen
Ik moet in ieder geval een stuk rechter op staan en mijn heupen op een bepaalde manier doen en het 'knikpunt' niet in mijn rug en nog veel meer
en toen ik net wegging zei hij 'nu moet je vooral technisch lopen, daarna pas op conditie'. Maar... maar...![]()
Klinkt interessant!quote:Op maandag 22 april 2013 20:03 schreef Twinky het volgende:
Woo die hardloopmeneer is echt leukik moest allemaal dingen doen en het is vet moeilijk. Niet gerend dus ik ga denk ik zometeen nog een rustgevend avondrondje doen
Ook gewoon heel leuk dat hij zoveel weet en zo goed kan helpen
Ik moet in ieder geval een stuk rechter op staan en mijn heupen op een bepaalde manier doen en het 'knikpunt' niet in mijn rug en nog veel meer
en toen ik net wegging zei hij 'nu moet je vooral technisch lopen, daarna pas op conditie'. Maar... maar...
Het lijkt mij best moeilijk om de looptechniek aan te passenVoelt niet natuurlijk ofzo.. Haha
![]()
nouja, dat absoluut. Het voelt helemaal niet natuurlijkquote:Op maandag 22 april 2013 20:05 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Klinkt interessant!
Het lijkt mij best moeilijk om de looptechniek aan te passenVoelt niet natuurlijk ofzo.. Haha
maar hij zei de eerste keer dat de manier waarop je loopt altijd goed is omdat je lijf dat van zichzelf doet. Dus dat is ook het uitgangspunt ofzo.
en mijn lijf doet sowieso gekke dingen om de pijn in mijn heupen enzo te ontwijken, en soms gaat het dan net de andere kant op dan handig zou zijn. En als je dat dan jaren doet dan roest je daar ook in vast!
Overigens voelt rennen bij mij sowieso niet natuurlijkmaar als ik jou zie gaan dan ziet het er wel cool uit
![]()
![]()
whehe, de finish
http://mysports.tv/events(...)UXV-nUDUJrY.facebook
ik ben 8699 en loop in een fel geel shirt... Volgens mij was ik het zat op het einde
Ecosia
Linkje doet het niet bij mijquote:Op maandag 22 april 2013 20:19 schreef Jumparound het volgende:
whehe, de finish
http://www.facebook.com/m(...)x8e6iSY8lIcJdEXSPTkg
ik ben 8699 en loop in een fel geel shirt... Volgens mij was ik het zat op het einde
Ninja edit?
@Twinky
Haha thanks
Hoop dat je veel aan de hardloopmeneer zult hebben!![]()
dit zou hem moeten zijn:quote:Op maandag 22 april 2013 20:23 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Linkje doet het niet bij mij
Ninja edit?
@Twinky
Haha thanks
Hoop dat je veel aan de hardloopmeneer zult hebben!
http://mysports.tv/events(...)UXV-nUDUJrY.facebookInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
ik had hem al 2 keer ge-edit in die tijdquote:Op maandag 22 april 2013 20:23 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Linkje doet het niet bij mij
Ninja edit?
@Twinky
Haha thanks
Hoop dat je veel aan de hardloopmeneer zult hebben!
Ecosia
Tof Jump
Veel gele shirtjesquote:Op maandag 22 april 2013 20:23 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dit zou hem moeten zijn:
http://mysports.tv/events(...)UXV-nUDUJrY.facebookEven goed kijken nu
![]()
![]()
quote:je ziet zo wie mij wel eens gemeet heeftquote:Op maandag 22 april 2013 20:25 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Veel gele shirtjesEven goed kijken nu
Ecosia
Ik ben mensenschuwquote:Op maandag 22 april 2013 20:26 schreef Jumparound het volgende:
[..]
[..]
je ziet zo wie mij wel eens gemeet heeft![]()
Hardlopers, brrr![]()
![]()
Gespot!quote:Op maandag 22 april 2013 20:23 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dit zou hem moeten zijn:
http://mysports.tv/events(...)UXV-nUDUJrY.facebookIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op maandag 22 april 2013 20:26 schreef Jumparound het volgende:
[..]
[..]
je ziet zo wie mij wel eens gemeet heeft
ik zie allemaal foto's voorbij komen, gister stonden er 700 foto's on line (van 200 deelnemers) van The Three Peaks...een hoopo vertrokken bekkies in de stromende regen..en wie zijn ze vergeten?
en dan neem je je collega een keer mee en dan staat hij wel 4 keer op de foto
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
weet je hoeveel uur photoshop hier in zit? Frame voor framequote:Op maandag 22 april 2013 20:26 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ik ben mensenschuw![]()
Hardlopers, brrr
Ecosia
wees blij, wij zitten opgescheept met het koningsliedquote:Op maandag 22 april 2013 20:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik zie allemaal foto's voorbij komen, gister stonden er 700 foto's on line (van 200 deelnemers) van The Three Peaks...een hoopo vertrokken bekkies in de stromende regen..en wie zijn ze vergeten?
ik vind de foto's ook altijd het leukst na een loopje, ben nog steeds pissig dat ik niets heb van barcaInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Dit is wel een leuk Koningsliedquote:Op maandag 22 april 2013 20:28 schreef Jumparound het volgende:
[..]
wees blij, wij zitten opgescheept met het koningslied
ik vind de foto's ook altijd het leukst na een loopje, ben nog steeds pissig dat ik niets heb van barca![]()
Volgende keer een shirt aan met "Take a picture of me!!"quote:Op maandag 22 april 2013 20:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
Verder natuurlijk nog allemaal neonlampjes om je armen en benen![]()
Wel jammer!![]()
![]()
Geen foto dan ben je niet geweestquote:Op maandag 22 april 2013 20:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
![]()
ik ook, het stond zelfs hier in de krant....quote:Op maandag 22 april 2013 20:28 schreef Jumparound het volgende:
[..]
wees blij, wij zitten opgescheept met het koningslied'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
hahaha, geloof me, mountain running is behoorlijk old skool, je wordt eerder van de track afgestuurd als je dat doet dan dat je in je raceshirtje van 25 jaar geleden aan komquote:Op maandag 22 april 2013 20:30 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Volgende keer een shirt aan met "Take a picture of me!!"
Verder natuurlijk nog allemaal neonlampjes om je armen en benen![]()
Wel jammer!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik zie het niet op m'n iphone jump, maar het stropt behoorlijk bij de finish.. Lijkt me niet fijn want je zou eigenlijk rustig uit willen lopen en moet bijna stil gaan staan daar...
En miezziej, je hebt er een behoorlijk tempo in zitten!![]()
Zag net bij DWDD een briljante speech van een kiwi-politicus die voor het homohuwelijk wasquote:Op maandag 22 april 2013 20:30 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik ook, het stond zelfs hier in de krant....
F means you're fucked![]()
quote:Wat een bazen!!
![]()
hahaha, ja Maurice, ons eigen gay icon!! hij mag zelfs naar Ellen toequote:Op maandag 22 april 2013 20:34 schreef YUR het volgende:
[..]
Zag net bij DWDD een briljante speech van een kiwi-politicus die voor het homohuwelijk was'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik kan al meezingenquote:![]()
Je bent een koning, koning, een levende legende
Ja, een koning, koning, eindbaas van de bende
Ondanks dat ik in de nacht zit en normaal niet van de bank af kom met mijn bak koffie in mijn handen ben ik toch gaan hardlopen. Ik vond het een beetje zonde om vijf dagen niets te doen.
Vier keer acht minuten in endomondo gezet met een minuutje wandelen tussendoor. Ik vond het zwaar!!! Ik merk toch dat door het weinige slapen en een ontregeld ritme mijn lichaam zwaar aanvoelt.
Maar....ik heb het gedaan, nog drie bekertjes ook al had ik het idee dat ik niet vooruit kwam. Zou het dan toch zo zijn dat je ongemerkt wat harder gaat rennen omdat het misschien makkelijker gaat en het daarom weer zwaarder aanvoelt?
Morgenochtend ga ik alles teruglezen van jullie, nog één nachtje te gaan en nu even lekker voor de buis en geen pc aan. Ik geniet nog steeds van alle loopverhalen. En als het dan eens een keertje minder gaat dan blijf je toch gemotiveerd omdat zelfs de beste hardlopers dat hebben
http://www.endomondo.com/workouts/180077374/5638894This whole world is wild at heart and weird on top![]()
deze is duidelijkerquote:Op maandag 22 april 2013 20:25 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Veel gele shirtjesEven goed kijken nu
http://mysports.tv/events(...)UXWD_kMgjXY.facebookInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Gewoon blijven doen. Ik sportte en liep ook altijd als ik nachtdienst had. Went wel.quote:Op maandag 22 april 2013 20:39 schreef Lula het volgende:
Ondanks dat ik in de nacht zit en normaal niet van de bank af kom met mijn bak koffie in mijn handen ben ik toch gaan hardlopen. Ik vond het een beetje zonde om vijf dagen niets te doen.
Vier keer acht minuten in endomondo gezet met een minuutje wandelen tussendoor. Ik vond het zwaar!!! Ik merk toch dat door het weinige slapen en een ontregeld ritme mijn lichaam zwaar aanvoelt.
Maar....ik heb het gedaan, nog drie bekertjes ook al had ik het idee dat ik niet vooruit kwam. Zou het dan toch zo zijn dat je ongemerkt wat harder gaat rennen omdat het misschien makkelijker gaat en het daarom weer zwaarder aanvoelt?
Morgenochtend ga ik alles teruglezen van jullie, nog één nachtje te gaan en nu even lekker voor de buis en geen pc aan. Ik geniet nog steeds van alle loopverhalen. En als het dan eens een keertje minder gaat dan blijf je toch gemotiveerd omdat zelfs de beste hardlopers dat hebben
http://www.endomondo.com/workouts/180077374/5638894Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Gespotquote:Op maandag 22 april 2013 20:41 schreef Jumparound het volgende:
[..]
deze is duidelijker
http://mysports.tv/events(...)UXWD_kMgjXY.facebook
Goed photoshop werk wel![]()
![]()
![]()
Ziet er echt een stuk relaxter uit als afgelopen septemberquote:Op maandag 22 april 2013 20:41 schreef Jumparound het volgende:
[..]
deze is duidelijker
http://mysports.tv/events(...)UXWD_kMgjXY.facebook
Mooi eindfilmpje Miezziej. Leuke eindsprint.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op maandag 22 april 2013 20:46 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ziet er echt een stuk relaxter uit als afgelopen september
Ecosia
Ik heb me trouwens opgegeven voor de revanchequote:
Zo, ik heb volgens mij eerste keer 4 mijl gedaan. In interval dan maar toch, de afstand en tijd is een bekertje.
Beetje balen wel dat de runkeeper app al direct na start geen afstand/tijd bij hield, dus ik heb een eindtijd en die handmatig op het kaartje moeten editten en weet dan een gemiddeld tempo terwijl ik tijdens het rennen echt heel vlot en lekker liep.
Goed op mijn houding gelet, klein beetje veren in de landing, voeten goed opgetild en veel minder op mijn hakken gelopen.
Ik ben een happy panda, 'gefinished' met mijn armen in de lucht!
moet ik nog even doen..quote:Op maandag 22 april 2013 20:51 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heb me trouwens opgegeven voor de revancheInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
quote:Op maandag 22 april 2013 20:52 schreef De_kluizenaar het volgende:
Zo, ik heb volgens mij eerste keer 4 mijl gedaan. In interval dan maar toch, de afstand en tijd is een bekertje.
Beetje balen wel dat de runkeeper app al direct na start geen afstand/tijd bij hield, dus ik heb een eindtijd en die handmatig op het kaartje moeten editten en weet dan een gemiddeld tempo terwijl ik tijdens het rennen echt heel vlot en lekker liep.
Goed op mijn houding gelet, klein beetje veren in de landing, voeten goed opgetild en veel minder op mijn hakken gelopen.
Ik ben een happy panda, 'gefinished' met mijn armen in de lucht!
dat was geen eindsprint maar een kompleet Zeddie-achtig optreden!!quote:Op maandag 22 april 2013 20:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Mooi eindfilmpje Miezziej. Leuke eindsprint.
quote:Op maandag 22 april 2013 21:05 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat was geen eindsprint maar een kompleet Zeddie-achtig optreden!!Thanks allemaal
![]()
![]()
![]()
Ploegendienst is zwaar ik heb jaren in ploegendienst gewerkt.quote:Op maandag 22 april 2013 20:39 schreef Lula het volgende:
Vier keer acht minuten in endomondo gezet met een minuutje wandelen tussendoor. Ik vond het zwaar!!! Ik merk toch dat door het weinige slapen e
Het is echt moeilijk om te sporten zeker omdat teamsport niet kan.
En de motivatie opbrengen om zelf op vreemde tijden te gaan sporten dat is nogal wat.
Maar het kan het vergt wel een ijzeren discipline.[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
goed bezige DKquote:Op maandag 22 april 2013 20:52 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik ben een happy panda, 'gefinished' met mijn armen in de lucht!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Die linkse knakker is een oud-klasgenoot van mij, leuk om hem zo weer eens terug te zienquote:![]()
![]()
Coolquote:Op maandag 22 april 2013 21:14 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Die linkse knakker is een oud-klasgenoot van mij, leuk om hem zo weer eens terug te zienik vind het echt een briljant liedje
Er is maar 1 koningsnummer. Jaaaaaaaaaaaaren terug al gemaakt.
Haha, het is echt niet mijn soort muziek, maar ik word er toch vrolijk van en ik vind het een geniale reactie op het "echte" koningslied.![]()
Ik heb je toegevoegd, je ziet er daar trouwens heel anders uit dan hier op de foto..quote:Op maandag 22 april 2013 19:42 schreef Levitas het volgende:
Leuke foto's, dames! Houding van de handen kan misschien nog wat werk gebruiken, maar hey.. Jullie lopen, en voelen jullie goed. Dát is het belangrijkste!
Oh ja, voor de mensen hier op Endomondo.. Ik gebruik sinds vandaag ook Endomondo (meteen ook maar ff álle workouts uit Runkeeper geïmporteerd). Als je vriendjes wilt worden, dit is m`n profiel: http://www.endomondo.com/profile/8850231.
Heb me al aangemeld voor de FOK! groep, moet alleen even op goedkeuring van GotC wachten![]()
![]()
![]()
Heb ik ook weleens, is bij mij nooit heel ernstig. Toen ik veel voor 7 heuvelenloop trainde (heuveltraning) had ik er vaak last van. Heb wel altijd na het hardlopen van afstanden >10 km last van mijn knie, dat is een stuk vervelender omdat het iedere keer weer terug komt. Weerhoud me van lange afstanden lopen.quote:Op maandag 22 april 2013 14:10 schreef Daph_ het volgende:
Even een vraagje. Sinds ik het hardlopen weer heb opgepakt heb ik na het lopen vaak last van de bovenkant van mijn linker scheenbeen, net onder mijn knie aan de binnenzijde. Meteen na het lopen heb ik geen last, en de paar uur daarna ook niet maar als ik de volgende dag opsta dan loop ik niet zo heel soepeltjes omdat het best wel gevoelig is. Tijdens het lopen heb ik er geen last van, alleen van mijn schenen af en toe en dan aan de voorkant, niet richting de knie. Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht een manier om het te voorkomen/op te lossen? Ik wil graag lopen maar ik ben op dit moment een beetje bang om m'n schoenen aan te trekken voor het geval ik dingen alleen maar erger maak. Schoenen zijn aangemeten bij hardloopwinkel, wel al een tijdje oud maar niet heel vaak/lang gebruikt en niet versleten. Ik dacht aan het proberen van compressiekousen/tubes, maar weet niet of dat het probleem aanpakt?![]()
Dat is een beste eindsprint met een hele hoge snelheid! Goed bezig hoor!quote:Op maandag 22 april 2013 20:02 schreef Miezziej het volgende:
Mijn persoonlijke amateurvideo
Ik moet binnenkort eens kijken naar een korte broek. Mijn vorige is overledenIk vind veel korte broeken weer te kort (benencomplex
). Ik wil er sowieso 1 met een klein zakje voor mijn sleutel, maar de meeste hebben dat wel dus dat zal mijn keuze niet echt beperken gelukkig
![]()
Handen moet je eigenlijk zo ontspannen mogelijk houden trouwens, een tip daarin is om je duimtopje op het eind van je wijsvinger te laten rusten. Dus niet in je handen knijpen enzo. Gewoon losjes, je armen het beste ook een beetje losjes ongeveer ten hoogte van je heup.
Is best lastig nog, ik heb mijn armen ook altijd veel te hoog.![]()
Ik zal het eens proberenquote:Op maandag 22 april 2013 21:27 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Dat is een beste eindsprint met een hele hoge snelheid! Goed bezig hoor!![]()
Handen moet je eigenlijk zo ontspannen mogelijk houden trouwens, een tip daarin is om je duimtopje op het eind van je wijsvinger te laten rusten. Dus niet in je handen knijpen enzo. Gewoon losjes, je armen het beste ook een beetje losjes ongeveer ten hoogte van je heup.
Is best lastig nog, ik heb mijn armen ook altijd veel te hoog.
Ik moet ook steeds iets in mijn handen hebben, dan loop ik lekkerder ofzo. In den beginne liep ik met mijn mp3 in mijn hand, en nu met een stuk snoer van mijn oordopjes.. Moet ik ook maar eens mee ophouden
![]()
![]()
Ik probeer mijn armen altijd heel licht gebogen te houden. Dan adem ik ook het fijnste. Maar onbewust trek ik ze wel weer omhoog.
Trouwens voor het eerst bewust spierpijn na het hardlopen
Dat kan wel kloppen ja. Mijn UI hier ben ik niet en is al oud. Op Endomondo ben ik t welquote:Op maandag 22 april 2013 21:21 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ik heb je toegevoegd, je ziet er daar trouwens heel anders uit dan hier op de foto..![]()
Als het goed is heb ik iedereen geaccepteerd, tot nu toe. Wat leuk om zoveel vriendjes te hebben
Armen houd ik ook best wel hoog volgens mij. Maar dat ga ik over 2 weken allemaal zien, als er tenminste finish foto's worden gemaakt bij Rondje Tilburg.![]()
nooit moeten doen...nu moet je zwemmenquote:
Ja, ik moet toch wátMorgenavond met laagste groep meetrainen, donderdagavond zwemmen, weekend als extra training...
![]()
![]()
peer pressure...quote:Op maandag 22 april 2013 22:05 schreef Quoi het volgende:
Ja, ik moet toch wátMorgenavond met laagste groep meetrainen, donderdagavond zwemmen, weekend als extra training...
Eigenlijk zou ik ook best wel 1x per week willen zwemmen ofzo. Lekker als herstel training na de LDL, maar heb er gewoon geen tijd voor![]()
Hoe hoog schat je de kansen voor de Golden Ten? Of al uit je hoofd gezet?quote:Op maandag 22 april 2013 22:05 schreef Quoi het volgende:
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb vanavond weer een rondje gelopen met collega. 2x15 minuten.. De eerste 10/12 minuten gingen erg lekker, daarna kreeg ik steken in m'n onderbuik. Tijdens het wandelen gingen ze wel weer weg, maar toen we weer moesten hardlopen kwam het snel terug. Beetje jammer, want liep er echt een stuk minder lekker door. Denk dat ik te laat gegeten heb. Al met al voelt het ook na een minder rondje toch altijd weer fijn, ook dit keer! Klein beetje een zeurende enkel, maar goed, ook dat gaat wel weer over!
http://www.endomondo.com/workouts/180093230/8731896Zwemmen is idd beter dan niet bewegen. Hopelijk bevalt het een beetje.quote:Op maandag 22 april 2013 22:05 schreef Quoi het volgende:
![]()
Ik heb daarna tot oktober geen loopjes gepland. Mijn onveranwoorde idee is nu om mijn conditie lekker hand te haven met bovenstaand schema en gewoon te gaan voor de 10k, dan maar met pijntje....quote:Op maandag 22 april 2013 22:06 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Hoe hoog schat je de kansen voor de Golden Ten? Of al uit je hoofd gezet?![]()
Hoelang kan ik nog inschrijven voor de vredesloop denken jullie?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Hopelijk komt het goed. Fingers crossed!quote:Op maandag 22 april 2013 22:11 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik heb daarna tot oktober geen loopjes gepland. Mijn onveranwoorde idee is nu om mijn conditie lekker hand te haven met bovenstaand schema en gewoon te gaan voor de 10k, dan maar met pijntje....Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Precies, thanks! Helpt een hoop om er nu gewoon actief mee te gaan dealen. Dit zal elke hardloper een keertje gebeuren.quote:Op maandag 22 april 2013 22:12 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Hopelijk komt het goed. Fingers crossed!![]()
ik mag woensdag pas weer lopen van mezelf..![]()
Zo grappig, tot aan vorige week heb ik 4 weken amper gelopen (druk, geen zin, te koud) en nu voel ik me net een kindje dat geen snoepje mag haha![]()
Je houdt de boel in ieder geval soepel en inderdaad je conditie onderhouden. Leuk is anders, maar er maar het beste van makenquote:Op maandag 22 april 2013 22:14 schreef Quoi het volgende:
[..]
Precies, thanks! Helpt een hoop om er nu gewoon actief mee te gaan dealen. Dit zal elke hardloper een keertje gebeuren.![]()
![]()
Op de kalender stond niks dus ehhhhquote:
Onama wil je mij in de Wie loopt waar zetten bij de Vredesloop in Den Haag? 10KM
quote:Op maandag 22 april 2013 22:22 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Op de kalender stond niks dus ehhhh
Onama wil je mij in de Wie loopt waar zetten bij de Vredesloop in Den Haag? 10KM![]()
Ik ga een uurtje of 8 trainen![]()
![]()
En nu ga ik in bed liggen en "De marathon" kijken op de laptop. Net even "gehuurd"Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik vind het zo leuk om die Endomondomevrouw iets te horen zeggen tijdens het rennenwat leuk, zo'n aanmoediging!
http://www.endomondo.com/workouts/180152330/8778461
Evy 3 zit erop. Dat betekent dat ik volgende keer (vrijdag of zaterdag) een grote stap vooruit moet want Evy doet er een grote schep bovenop elke keer. Ik ben heel benieuwd. En trots.
en in de endomondolink zit de link naar een leuk verhaaltje over kangoeroes, muizentrapjes en bezemstelen.![]()
Leuk stukje!quote:Op maandag 22 april 2013 22:31 schreef Twinky het volgende:
Ik vind het zo leuk om die Endomondomevrouw iets te horen zeggen tijdens het rennenwat leuk, zo'n aanmoediging!
Evy 3 zit erop. Dat betekent dat ik volgende keer (vrijdag of zaterdag) een grote stap vooruit moet want Evy doet er een grote schep bovenop elke keer. Ik ben heel benieuwd. En trots.
en in de endomondolink zit de link naar een leuk verhaaltje over kangoeroes, muizentrapjes en bezemstelen.![]()
![]()
Kan me bij de muizentrapje weinig voorstellen maar dat en de rest leest goed !quote:Op maandag 22 april 2013 22:31 schreef Twinky het volgende:
en in de endomondolink zit de link naar een leuk verhaaltje over kangoeroes, muizentrapjes en bezemstelen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Voor het eerst in lange tijd weer eens een missie in Zombies! Run! gedaan. Basically een half uurtje rennen met twee of drie versnellingen er in. Ik was het verleerd, heb toch twee keer even moeten wandelen om weer op adem te komenDe komende weken ga ik me er eens vol op storten, kijken of mijn tempo omhoog kan, dat ik de missies kan halen zonder wandelen en ontdekken wie er nu eigenlijk verantwoordelijk is voor die zombieplaag!
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017![]()
Dat is fijn zegquote:Op maandag 22 april 2013 22:32 schreef motorbloempje het volgende:
Nope, gewoon op mm normale schoenen gelopen. Anderen zaten helemaal niet lekker meerZou toch wel @&$# zijn geweest als het aan je nieuwe schoenen bleek te liggen, dus gelukkig maar
![]()
![]()
Zo, gegeten en gedouched!
Was dus met de langzame groep mee. Man man man wat langzaam en veel lange wachtpauzes op de nog langzamere mensenWel gezellig, maar niet echt iets voor mij. Wel op sommige stukken toch wat tempo gemaakt
samen met een andere dame die vanuit mijn originele groep hier mee liep vanwege een enkelblessure en ook even wilde kijken hoe 't ging. Zie nu eigenlijk ook pas dat ik op de stukken 'even doorlopen' ook best hard gegaan ben (5.30), maar dat voelde echt helemaal niet zo. Wel lekker
http://www.endomondo.com/workouts/180176344/881511
En toch weer 7km erbij. Woensdag weerGod, wat heb ik 't gemist
Ja doei.![]()
te langzaam? of toch wel lekker rustig opbouwen?quote:Op maandag 22 april 2013 22:56 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, gegeten en gedouched!
Was dus met de langzame groep mee. Man man man wat langzaam en veel lange wachtpauzes op de nog langzamere mensenWel gezellig, maar niet echt iets voor mij. Wel op sommige stukken toch wat tempo gemaakt
samen met een andere dame die vanuit mijn originele groep hier mee liep vanwege een enkelblessure en ook even wilde kijken hoe 't ging. Zie nu eigenlijk ook pas dat ik op de stukken 'even doorlopen' ook best hard gegaan ben (5.30), maar dat voelde echt helemaal niet zo. Wel lekker
http://www.endomondo.com/workouts/180176344/881511
En toch weer 7km erbij. Woensdag weerGod, wat heb ik 't gemist
![]()
De groep waar ik nu meeliep was écht te langzaam voor me, ook teveel rustpauzes, dus woensdag weer met m'n eigen groep mee en dan ook daar wel gewoon achteraan m'n eigen tempo blijven lopen.
Was wel eens leuk om de snelste te zijndát wel!
Ja doei.![]()
Kruising tussen een hoorspel en een ren-app. Is niet gratis, maar voor die paar euro beleef ik er veel lol aan. Elke keer dat je gaat rennen doe je zogenaamd een missie. Tijdens missies kun je zombies achter je aan krijgen en moet je 30 seconden versnellen om ze van je lijf te houdenquote:
http://www.zombiesrungame.comHet onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
Haha, hoorde je hem ja? Dat is mooi! Goed dat het lopen ook goed gaat en fijn dat je bij die fysio loopt. Een goede houding is inderdaad heel belangrijk, niet eens alleen bij hardlopen natuurlijk. Maar zo zit er mooi schot in de zaak en kan je volgend jaar ook gewoon meedoen met de ekiden en andere loopjes!quote:Op maandag 22 april 2013 22:31 schreef Twinky het volgende:
![]()
Ik gelukkig wel. Zwem elke week 60 baantjes naast 3 x lopen, en ik moet zeggen: dat bevalt heel goedquote:Op maandag 22 april 2013 22:06 schreef Levitas het volgende:
Eigenlijk zou ik ook best wel 1x per week willen zwemmen ofzo. Lekker als herstel training na de LDL, maar heb er gewoon geen tijd voor. En dan te bedenken dat ik voor september echt nooit wat aan sport heb gedaan.
Overigens: ondanks dat ik gisteren ook al heb gelopen, vanavond toch maar weer gegaan http://www.endomondo.com/workouts/180151853/9221684. Volgens het 'My Asics HM Schema' gelopen; 8km snel (tempo van 5:46-5:11). Dit schema is vooral gebaseerd op tempo ipv hartslag(zones). Wat is volgens jullie beter? Op tempo lopen of op hartslag (ws een veel besproken onderwerp, maar waag me er toch aan!)?![]()
Dat lijkt me ook echt heel grappig moet ik zeggen, kan je het programma ook ergens 'testen' wat jij weet? Want nu mijn Garmin het niet doet en ik morgen eigenlijk wel een interval wil gaan doen leek me dat wel grappig. Heb alleen geen credit-card. Anders moet ik maar even wat anders zoekenquote:Op maandag 22 april 2013 23:00 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Kruising tussen een hoorspel en een ren-app. Is niet gratis, maar voor die paar euro beleef ik er veel lol aan. Elke keer dat je gaat rennen doe je zogenaamd een missie. Tijdens missies kun je zombies achter je aan krijgen en moet je 30 seconden versnellen om ze van je lijf te houden
http://www.zombiesrungame.com.
![]()
Ik denk dat op hartslag wat beter zal werken. Want dat houd ook rekening met je huidige vorm. Als je een keer een dag erg slecht geslapen hebt en hard gewerkt enzo heb je sneller een hogere hartslag. Als je dan toch je snelle tempo gaat lopen kan het zijn dat je iets teveel moet geven in de training.quote:Op maandag 22 april 2013 23:05 schreef toto73 het volgende:
[..]
Ik gelukkig wel. Zwem elke week 60 baantjes naast 3 x lopen, en ik moet zeggen: dat bevalt heel goed. En dan te bedenken dat ik voor september echt nooit wat aan sport heb gedaan.
Overigens: ondanks dat ik gisteren ook al heb gelopen, vanavond toch maar weer gegaan http://www.endomondo.com/workouts/180151853/9221684. Volgens het 'My Asics HM Schema' gelopen; 8km snel (tempo van 5:46-5:11). Dit schema is vooral gebaseerd op tempo ipv hartslag(zones). Wat is volgens jullie beter? Op tempo lopen of op hartslag (ws een veel besproken onderwerp, maar waag me er toch aan!)?
Maar loop je op hartslag weet je dat je iets rustiger aan moet doen. Al loop ik zelf eigenlijk ook bijna nooit op hartslag, maar dat is vooral omdat ik die band niet heel erg lekker vind zitten.![]()
https://www.3vcard.nl/quote:Op maandag 22 april 2013 23:06 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook echt heel grappig moet ik zeggen, kan je het programma ook ergens 'testen' wat jij weet? Want nu mijn Garmin het niet doet en ik morgen eigenlijk wel een interval wil gaan doen leek me dat wel grappig. Heb alleen geen credit-card. Anders moet ik maar even wat anders zoeken.
prepaid creditcardInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
heel grofweg gezegd ben ik tot aan afstanden van HM persoonlijk voorstander van tempo ipv hartslag, bij duurlopen langer dan 20km kan het voordelig zijn om op hartslag te trainenquote:Op maandag 22 april 2013 23:05 schreef toto73 het volgende:
[..]
Ik gelukkig wel. Zwem elke week 60 baantjes naast 3 x lopen, en ik moet zeggen: dat bevalt heel goed. En dan te bedenken dat ik voor september echt nooit wat aan sport heb gedaan.
Overigens: ondanks dat ik gisteren ook al heb gelopen, vanavond toch maar weer gegaan http://www.endomondo.com/workouts/180151853/9221684. Volgens het 'My Asics HM Schema' gelopen; 8km snel (tempo van 5:46-5:11). Dit schema is vooral gebaseerd op tempo ipv hartslag(zones). Wat is volgens jullie beter? Op tempo lopen of op hartslag (ws een veel besproken onderwerp, maar waag me er toch aan!)?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Want?quote:Op maandag 22 april 2013 23:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
heel grofweg gezegd ben ik tot aan afstanden van HM persoonlijk voorstander van tempo ipv hartslag, bij duurlopen langer dan 20km kan het voordelig zijn om op hartslag te trainen![]()
een lange duurloop tot 20km is goed vol te houden bij een van te voren te bepalen snelheid.quote:
Als je imo over de 20km grens ga komt er een stukje vermoeidheid bij kijken wat veel beter "in de hand te houden is" als je met een hartslagmeter loop.
Maar dit is natuurlijk aan ieder opzich'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
![]()
Net een op!
Maar @RD: is een serieuze vraag. Waarom heeft je voorkeur juist bij afstanden tot zo'n 20km op tempo te trainen?
Edit: Te laat met typenThx!
![]()
Vandaag ook echt heerlijk gelopen, leek wel alsof ik vloog en aangezien ik ruim andere halve week straks niet kan lopen (verplichtingen haha) dacht ik bij mezelf, laat ik de tank even leeg gooien en kijken waar het schip strand. Endomondo wel aangezet maar gewoon het geluid uit, genietend van de bosrijke omgeving in mijn gemeente, doorgelopen naar het prachtige Rotterdam waar mijn hart ligt en al rondkijkend en genietend had ik het op een gegeven moment wel gehad ... alleen dat moment duurde even.
Zandpaden, bospaden, trappen op en af, voetgangerstunnel onder de maas door gerend en de trappen op en af, asfalt, kiezel ... alles kwam voorbij.![]()
Heerlijk weer ook, zacht windje erbij en zoals ik al zei, het ging echt vanzelf in een rustig tempo en ik had wel door dat ik verder liep dan m'n standaard 5km rondje, maar ik had écht niet door dat ik blijkbaar al zolang aan het doorsjokken was.
De zon verdween al vlot, werd wat kouder (liep gewoon in korte mouwen) en op een gegeven moment ging het moeizaam en toen m'n Iphone ook nog begon te bleren dat de batterij bijna leeg was maar besloten om Endomondo training op te slaan en toen kreeg ik dit in beeld ...
"19.70 km in 1h:48m:31s"![]()
![]()
Net even de boel in Google Maps nagekeken, bleek die tunnel (duh) onder de maas door niet mee te tellen, her en der totaal de weg kwijt die GPS en het werkelijke eindresultaat betekende voor mij compleet onbewust een voltooiing van m'n eerste halve marathon afstand.![]()
2 uur, 12 minuten, 57 seconden gaf m'n stopwatch aan als eindtijd en een totale afstand van 22.51 km. Totaal onverantwoord, slecht voor m'n gewrichten/spieren en de rest van de ongein ... zullen morgen wel zien wat de schade is. Deze afstand neemt niemand mij in ieder geval meer af: Zo vet!![]()
Vanavond voelde wel echt als 'het begin' overigens. En toen ik een megasteile heuvel oprende was niet niet eens heel bang toen ik dacht aan de Causewayomdat ik wist dat 't alleen nog maar beter zou worden vanaf hier, niet per se sneller, maar wel beter
![]()
was wel als eerste boven!
Ja doei.![]()
zucht deze week maar weer eens de hardloopschoenen aantrekken. de laatste weken echt zo weinig kunnen doen ivm ziekte. nu komt mijn energie langzamerhand terug.
het helpt natuurlijk niet mee om 7 dagen achter elkaar te werken en ziek nog te zijn.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Irritant is dat hé, lijkt het alsof je ineens weer op 0 moet beginnen als je die schoenen weer aantrekt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:07 schreef winterstorm666 het volgende:
zucht deze week maar weer eens de hardloopschoenen aantrekken. de laatste weken echt zo weinig kunnen doen ivm ziekte. nu komt mijn energie langzamerhand terug.
het helpt natuurlijk niet mee om 7 dagen achter elkaar te werken en ziek nog te zijn.![]()
![]()
succes WS, ik heb er alle vertrouwen in dat je binnen de korste keren weer terg op nivo bent!quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:07 schreef winterstorm666 het volgende:
het helpt natuurlijk niet mee om 7 dagen achter elkaar te werken en ziek nog te zijn.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Three Peaks Mountain Race makes it to the local news!
http://www.ch9.co.nz/content/poor-conditions-didnt-stop-athletes'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op dinsdag 23 april 2013 02:46 schreef rechtsedirecte het volgende:
kwam dit net tegen....
[ afbeelding ]
Zo. Ik ben weer binnen van mijn 3,2km. Altijd wel lekker dat kortje op de dinsdag. Schemerde nog wat, miezerregen, lekker rondje.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Goed bezig zo vroeg
Gaaaaap, ik ben geen ochtendmens dus ik maak een diepe buiging voor je ochtendloop
Nu eruit, kleine wakker maken en werken. Vanavond loopgroep![]()
![]()
Ik heb gister bij elkaar 4,5 km gelopen, maar poe wat had ik zware benen en een paar kleine pijntjes rond de knieën. Maar merk nu wat het nut is van een herstelloopje. Zeker de laatste km verdween het zware gevoel uit mijn benen en voel me nu een stuk frisser. Heb nu ook zin om morgen weer een LDL te doen
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ruim in de min als ik 'm invulquote:Op dinsdag 23 april 2013 07:53 schreef mosselmossel het volgende:
Handige tool om even te checken of je overtraind bent.![]()
Ik stel voor nog een vraag toe te voegen:
"Liep u tijdens de training ineens meer dan 4x uw maximale afstand?" (+40 pntn)
Mogge![]()
Twijfel klein beetje tussen met de laagste loopgroep meetrainen of 3x 5 min zelf lopen...![]()
Geen pijn meer in je knieën nu?quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:35 schreef MaleDuck het volgende:
Ik heb gister bij elkaar 4,5 km gelopen, maar poe wat had ik zware benen en een paar kleine pijntjes rond de knieën. Maar merk nu wat het nut is van een herstelloopje. Zeker de laatste km verdween het zware gevoel uit mijn benen en voel me nu een stuk frisser. Heb nu ook zin om morgen weer een LDL te doen![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:00 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ruim in de min als ik 'm invul![]()
Mogge![]()
Twijfel klein beetje tussen met de laagste loopgroep meetrainen of 3x 5 min zelf lopen...![]()
Ja doei.![]()
blessure != overtraindquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:00 schreef Quoi het volgende:
[..]
Mogge![]()
Twijfel klein beetje tussen met de laagste loopgroep meetrainen of 3x 5 min zelf lopen...
Tenminste, niet per definitie![]()
Als je van miezerregen houdtquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:00 schreef motorbloempje het volgende:
Is 't bij jullie ook zulk heerlijk weer?
Ik heb overigens gisteravond de training overgeslagen. Ben zaterdag toch wat te enthousiast geweest. Ff een paar dagen rustig aan doen
Blijf rustig aan doen hoor!quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:00 schreef Quoi het volgende:
[..]
Mogge![]()
Twijfel klein beetje tussen met de laagste loopgroep meetrainen of 3x 5 min zelf lopen...
Super dat je de oorzaak van de klachten zo snel gevonden lijkt te hebben, maar je hebt nog steeds maximaal een paar dagen niet gelopen en telkens weer pijn bij het hardlopen toch? Echt oppassen nog even!En zou na de Golden Ten echt nog even 2/3 weken amper lopen als je daar wilt starten, anders blijft je blessure veel langer sluimeren denk ik...
Zag trouwens dat er wel startvakken komen bij de Golden Ten en de start iets aangepast wordt, dat werd wel tijd ook.
Vanmiddag ga ik eindelijk ook weer eens een rondje maar.
Ik weet niet meer welke tijd ik heb opgegevenquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:09 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Blijf rustig aan doen hoor!
Super dat je de oorzaak van de klachten zo snel gevonden lijkt te hebben, maar je hebt nog steeds maximaal een paar dagen niet gelopen en telkens weer pijn bij het hardlopen toch? Echt oppassen nog even!En zou na de Golden Ten echt nog even 2/3 weken amper lopen als je daar wilt starten, anders blijft je blessure veel langer sluimeren denk ik...
Zag trouwens dat er wel startvakken komen bij de Golden Ten en de start iets aangepast wordt, dat werd wel tijd ook.
Vanmiddag ga ik eindelijk ook weer eens een rondje maar.
Ik 39:59 geloof ik, met de hoop in het wedstrijdvak te komen, maar volgens mij houden ze dat echt voor mensen met een licentie... Nou ja, dan vast vak B.
Trouwens echt pijntjes overgehouden aan het lopen of gewoon een wat te geforceerd gevoel nog allemaal zo kort na de marathon?Jack does it in real time...![]()
Alleen wat gevoelige hamstrings, maar dat had ik tegen het einde van de voorbereiding eigenlijk ook al wat.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:16 schreef DeeBee het volgende:
Ik 39:59 geloof ik, met de hoop in het wedstrijdvak te komen, maar volgens mij houden ze dat echt voor mensen met een licentie... Nou ja, dan vast vak B.
Trouwens echt pijntjes overgehouden aan het lopen of gewoon een wat te geforceerd gevoel nog allemaal zo kort na de marathon?
Zaterdagochtend voelde ik me prima, maar toen ik aan het lopen was liet ik me meeslepen door de fraaie omstandigheden en omgeving...en sindsdien is alles wat gevoeliger.
Maar het is niets ernstigs
Ff offtopic:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:24 schreef YUR het volgende:
Ff offtopic:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje mineetje wat heeft mijn lijf het toch zwaar met hardlopen. Nu doen mijn kuiten behoorlijk zeer, na Evy les 3 met 2 maanden voorbereiding. Misschien omdat ik het net wat anders heb gedaan gisteren.
Toch merk ik dat ik die twee minuten steeds makkelijker loop, en vanmorgen moest ik even sprinten naar de busquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:24 schreef YUR het volgende:
Ff offtopic:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ah, ok. Nice.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:19 schreef YUR het volgende:
[..]
Alleen wat gevoelige hamstrings, maar dat had ik tegen het einde van de voorbereiding eigenlijk ook al wat.
Zaterdagochtend voelde ik me prima, maar toen ik aan het lopen was liet ik me meeslepen door de fraaie omstandigheden en omgeving...en sindsdien is alles wat gevoeliger.
Maar het is niets ernstigs![]()
En ach, paar daagjes extra rust kan ook geen kwaad, dat duurvermogen wat de laatste maanden is opgebouwd is ook weer niet zomaar verdwenen.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:26 schreef Twinky het volgende:
Jeetje mineetje wat heeft mijn lijf het toch zwaar met hardlopen. Nu doen mijn kuiten behoorlijk zeer, na Evy les 3 met 2 maanden voorbereiding. Misschien omdat ik het net wat anders heb gedaan gisteren.
Toch merk ik dat ik die twee minuten steeds makkelijker loop, en vanmorgen moest ik even sprinten naar de bus
[..]Wut?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.![]()
You're absolutely right. Het is dat ik de Golden Ten niet wil missen (mijn stadjequote:Op dinsdag 23 april 2013 09:09 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Blijf rustig aan doen hoor!
Vanmiddag ga ik eindelijk ook weer eens een rondje maar.). Dus "even fit blijven" met minimale intensiteit is nu dan maar even het streven, mezelf realiserend dat er na de Golden Ten even geen lopen in zal zitten...
Misschien niet de verstandigste keuze, maar de acceptatie komt beetje bij beetje. Voelt een beetje als afkicken.
Ik houd er trouwens serieus rekening mee dat ik vanavond na een paar minuten weer een pijntje voel. Heb dan besloten echt te stoppen en dan te zwemmen![]()
Aangepaste start idd en gespreide starttijden![]()
![]()
Ff offtopic:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Superfijn!!
![]()
Toch merk ik dat ik die twee minuten steeds makkelijker loop, en vanmorgen moest ik even sprinten naar de bus
[..]Eerlijk gezegd hoop ik niet dat ie zwart is. En dat heeft niets met racisme te makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat ze dan toch wel heel vreemd op zullen kijken.....
![]()
Ff offtopic:14.gifSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ah joh, melkboer, schokolademelkboer.F means you're fucked![]()
Ff offtopic:Leuk en gefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ff offtopic:GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:34 schreef YUR het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd hoop ik niet dat ie zwart is. En dat heeft niets met racisme te makenMaar anders kan hij nooit de marathon winnen!
![]()
![]()
Ik moet nu denken aan de Dino show van afgelopen zondag.. hehehe.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:34 schreef YUR het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd hoop ik niet dat ie zwart is. En dat heeft niets met racisme te makenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Vast wel, GotC gaat gewoon in Kenia bevallen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:40 schreef Twinky het volgende:
[..]Maar anders kan hij nooit de marathon winnen!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ff offtopic:Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ff offtopic:Van harte beiden!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En gelukkig zonder spierpijn of andere pijntjes m'n bed uit. Nu weer anderhalve week afkicken van het lopen.![]()
![]()
Niet helemaal pijnloos, maar het is ietwat gevoelig, dus weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden. Maar ik ga op een rustigere intensiteit door en doe even geen intervallen meer en probeer goed naar mijn lijf te luisteren, daarom heb ik bijvoorbeeld zaterdag bij de wedstrijd op de 10 EM de laatste 3 km het tempo ook iets teruggeschroefd, zeker ook omdat bij de Roparun ik het hoge tempo niet hoef te lopen. En ga de HM op bevrijdingsdag vooral op uitlopen focussen. En niet weg met een pace van 4:10, maar op een pace van 4:30.quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
quote:
Dan sta je wel raar te kijken ja, of GotC moet veel 3D-films kijken.
Maar gefeliciteerd beiden, erg leuk nieuws!![]()
![]()
GotC en YUR, van harte gefeliciteerd!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Mrs.RD vertelde me vanmiddag dat ze zat te denken om volgend jaar evt. met een paar vriendinnen op vakantie te gaan ipv met RD![]()
want.... dan kan ik mooi dit evenement bij de buren op mijn bucket list zetten....
The Big Red Dash
nog ver weg qua tijd maar als ik heb het nu al in mijn hoofd, en als ik iets in mijn hoofd heb....'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
als hij maar geen voetballer wordt, dan schoppen ze hem misschien halfdood....quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:24 schreef mosselmossel het volgende:
Een jongen! Dus hij kan profvoetballer worden!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Boudewijn!quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als hij maar geen voetballer wordt, dan schoppen ze hem misschien halfdood....Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Te jong publiek RD...quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als hij maar geen voetballer wordt, dan schoppen ze hem misschien halfdood....![]()
Leuk Yur en GotC!
Net terug van rondje miezer regen, heerlijk is dat!
Liep met een vriendin die allemaal pijntjes had en heb zojuist m'n langzaamste 10 km gelopen, maarrrrr genoten van de vogeltjes, kikkers en het ontwijken van slakken :-)![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:24 schreef mosselmossel het volgende:
Een jongen! Dus hij kan profvoetballer worden!Ja doei.![]()
Oh, spuit 11quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als hij maar geen voetballer wordt, dan schoppen ze hem misschien halfdood....
Ja doei.![]()
maar liever dat nog, dan het bord voor de kop van de zakenmanquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als hij maar geen voetballer wordt, dan schoppen ze hem misschien halfdood....![]()
![]()
Ff offtopic:Jongetjes zijn leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***![]()
Doe maar liever prof hardloperquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:24 schreef mosselmossel het volgende:
Een jongen! Dus hij kan profvoetballer worden!
Thanks allen!![]()
![]()
opa? ben jij dat?quote:
Ecosia
Kom op 11 punten uit. Goed om te weten dat ik dus nog niet lang niet overtraind ben. Wil deze score zelfs zeggen dat ik harder moet gaan trainen?quote:Op dinsdag 23 april 2013 07:53 schreef mosselmossel het volgende:
Handige tool om even te checken of je overtraind bent.
@ YUR en GotC: Gefeliciteerd! Wat leuk!!Wow, dat ziet er best wel heel erg ontzettend vet uit, maar ook heel erg zwaar!quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
Mrs.RD vertelde me vanmiddag dat ze zat te denken om volgend jaar evt. met een paar vriendinnen op vakantie te gaan ipv met RD![]()
want.... dan kan ik mooi dit evenement bij de buren op mijn bucket list zetten....
The Big Red Dash
nog ver weg qua tijd maar als ik heb het nu al in mijn hoofd, en als ik iets in mijn hoofd heb....![]()
ik ga ook maar voor het kleine rondje hoorquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:39 schreef Levitas het volgende:
Wow, dat ziet er best wel heel erg ontzettend vet uit, maar ook heel erg zwaar!mocht het allemaal door gaan
Maar geeft me wel weer iets om naar toe te werken.
[ Bericht 4% gewijzigd door rechtsedirecte op 23-04-2013 10:52:31 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
oudere jongeren, dat is heel wat andersquote:
quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:04 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Niet helemaal pijnloos, maar het is ietwat gevoelig, dus weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden. Maar ik ga op een rustigere intensiteit door en doe even geen intervallen meer en probeer goed naar mijn lijf te luisteren, daarom heb ik bijvoorbeeld zaterdag bij de wedstrijd op de 10 EM de laatste 3 km het tempo ook iets teruggeschroefd, zeker ook omdat bij de Roparun ik het hoge tempo niet hoef te lopen. En ga de HM op bevrijdingsdag vooral op uitlopen focussen. En niet weg met een pace van 4:10, maar op een pace van 4:30.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked![]()
Leuk YUR en GotC! Zijn de eerste hardloopschoenen al gekocht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:53 schreef hatsaflats het volgende:
Leuk YUR en GotC! Zijn de eerste hardloopschoenen al gekocht?barefoot runner right from the start..!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik blijf maar naar dat filmpje van de CWCM kijken![]()
en ik krijg echt een brok in m'n keel van de gedachte dat ik daar over de finish ga komen *emo*
Ja doei.![]()
Ik mag trouwens voorlopig echt niet veel meer dan 6 of 7km op m'n Kinvara's rennen. M'n voeten zijn nog steeds wat gevoelig na eergisteren. Ik wil ze eigenlijk vanavond aan op de baan, maar ik twijfel nog een beetje of dat wel zo verstandig is.
![]()
Vandaag ook maar even een extra dagje rust, lijkt me goed voor de heupen en knieën.
Maar ik wil zo graag...![]()
[ Bericht 1% gewijzigd door GuitarJJ op 23-04-2013 11:28:12 ]![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Juist, studie![]()
![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:06 schreef hatsaflats het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Juist, studie![]()
!
![]()
Even een globale vraag in de groep gooien: Vorige week 10k gelopen, in oktober volgt een 10k obstacle course. Misschien nog wel iets er tussen of er na. Als ik in de tussentijd aan 'onderhoud' wil doen en eigenlijk ook wat sneller wil gaan lopen, is dit dan een goede wekelijkse richtlijn?
• 1x easy run 5-6km
• 1x interval run 5-6km met 2 a 3x 30sec versnelling
• 1x LDL, 10kmHet onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
Klinkt goedquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:12 schreef robdriessen het volgende:
Even een globale vraag in de groep gooien: Vorige week 10k gelopen, in oktober volgt een 10k obstacle course. Misschien nog wel iets er tussen of er na. Als ik in de tussentijd aan 'onderhoud' wil doen en eigenlijk ook wat sneller wil gaan lopen, is dit dan een goede wekelijkse richtlijn?
• 1x easy run 5-6km
• 1x LDL, 10kmJe hebt, mocht je een richtlijn willen, ook van Renate het 10km onderhoud schema.
![]()
Ik moet maar eens voor mezelf gaan beslissen wat ik wil gaan bereiken dit jaar met lopen. Het enige wat ik doe is verschillende schema's opzoeken, met allemaal een ander doel. Vind het overigens ook heel interessant om te zien hoe verschillende schema's (met hetzelfde doel) in elkaar steken en verschillen..
Eerst maar eens m`n huidige schema afwerken. Nog een week of 10 en dan zou ik een HM moeten kunnen lopen. Op basis van m`n voortgang maar beslissen wat de logische volgende stap is. Als ik dalijk 17-18km (gepland voor de eerste weekenden van juni) gemakkelijk loop, dan denk ik dat die laatste 3-4km ook geen probleem meer zijn. Als dat zo is, dan wil ik toch voor de HM in september gaan (na dit schema een nieuw schema van 12 weken tot HM); als ik tegen die tijd merk dat het geen goed idee is, dan pak ik een nieuw schema om wat sneller te worden en dan de CPC 2014 lopen.
Make up your mind, Levitas![]()
![]()
![]()
Ziet er zeker goed uit, ik zou persoonlijk die LDL langzaam uitbouwen tot een kleine 15 km, dat geeft je binnen de 10 km wedstrijden net iets meer inhoud.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:12 schreef robdriessen het volgende:
• 1x easy run 5-6km
• 1x LDL, 10km<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik wil eigenlijk nog een niet te dikke longsleeve, en niet al te duur. Nu heb ik gewoon een shirt, en dan een vestje eroverheen is te warm, maar alleen het shirt is te koud![]()
Wat is een goeie?![]()
Ziet er goed uit, LDL opbouwen per 1 of 2 weken misschien?quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:12 schreef robdriessen het volgende:
• 1x easy run 5-6km
• 1x LDL, 10km
//Edit
Zie dat MD me voor was![]()
![]()
Gewoon, tot begin juni lekker lopen en dan kijken of een HM in september idd haalbaar is. Anders misschien een snelle 10EM in september (BtB in Arnhem bijvoorbeeld?). Gewoon, lopen en kijken wat je leuk lijktquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:27 schreef Levitas het volgende:
Ik moet maar eens voor mezelf gaan beslissen wat ik wil gaan bereiken dit jaar met lopen. Het enige wat ik doe is verschillende schema's opzoeken, met allemaal een ander doel. Vind het overigens ook heel interessant om te zien hoe verschillende schema's (met hetzelfde doel) in elkaar steken en verschillen..
Eerst maar eens m`n huidige schema afwerken. Nog een week of 10 en dan zou ik een HM moeten kunnen lopen. Op basis van m`n voortgang maar beslissen wat de logische volgende stap is. Als ik dalijk 17-18km (gepland voor de eerste weekenden van juni) gemakkelijk loop, dan denk ik dat die laatste 3-4km ook geen probleem meer zijn. Als dat zo is, dan wil ik toch voor de HM in september gaan (na dit schema een nieuw schema van 12 weken tot HM); als ik tegen die tijd merk dat het geen goed idee is, dan pak ik een nieuw schema om wat sneller te worden en dan de CPC 2014 lopen.
Make up your mind, Levitas![]()
.
![]()
Ahh wat een te schattige schoentjes!!
En wat leuk dat jullie de beeb hebben 'gezien' en dat jullie weten dat het een jongetje wordt!![]()
Grappig, heb even op die wedstrijdvoorspeller van Chat'n'run zitten kijken, die Jeronimo pas postte. Ik zie duidelijk dat ik meer moeite heb met de lange afstanden, op basis van mijn PR's op de 5 km, 10 km en de 10 EM.
Op basis van mijn 10 EM PR, zou ik 52 seconden langzamer moeten zijn op de 5 km. Als je het omdraait, en op basis van mijn 5 km PR een 10 EM bekijk zou ik een kleine 3 minuten sneller moeten zijn op de 10 EM.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Wat is niet te duur?quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:28 schreef Twinky het volgende:
Ik wil eigenlijk nog een niet te dikke longsleeve, en niet al te duur. Nu heb ik gewoon een shirt, en dan een vestje eroverheen is te warm, maar alleen het shirt is te koud![]()
Wat is een goeie?En welk shirt heb je nu?
![]()
[..]Heb je ook je voeding een beetje angepast? misschien dat proteine schakes je kunnen helpen met herstellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb nu deze, een gewone met ritsje van INQ. Daar ben ik heel tevreden overquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:34 schreef GotC het volgende:
[..]
Wat is niet te duur?En welk shirt heb je nu?
wut? ik heb niks aangepast, wat zijn dat voor shakes enzo?quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:37 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Heb je ook je voeding een beetje angepast? misschien dat proteine schakes je kunnen helpen met herstellen.![]()
Ik zou een schema maken per drie weken. En die laten rotaten, dan zit je minder met een vast stramien. Zo kan je je LDL langer maken, je easy run wat korter, je interval wat langer/korter. Of fartlekken. Niet 1 trainingsweek en dat rotaten.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:12 schreef robdriessen het volgende:
• 1x easy run 5-6km
• 1x LDL, 10kmIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Die wedstrijdvoorspeller gaat er ook vanuit dat ik op basis van mijn 10km tijd de 5km in 24:26 zou moeten lopen, terwijl ik de eerste 5km van de 10km in 24:16 liep. Ik ben heeeel benieuwd wat ik over 2 weken met een 5kmwedstrijdje ga lopen. Ik hoop sub 24quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:34 schreef MaleDuck het volgende:
Grappig, heb even op die wedstrijdvoorspeller van Chat'n'run zitten kijken, die Jeronimo pas postte. Ik zie duidelijk dat ik meer moeite heb met de lange afstanden, op basis van mijn PR's op de 5 km, 10 km en de 10 EM.
Op basis van mijn 10 EM PR, zou ik 52 seconden langzamer moeten zijn op de 5 km. Als je het omdraait, en op basis van mijn 5 km PR een 10 EM bekijk zou ik een kleine 3 minuten sneller moeten zijn op de 10 EM.![]()
![]()
Done! Ook de loopjes van het afgelopen weekend verwijdert.quote:Op maandag 22 april 2013 22:22 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Onama wil je mij in de Wie loopt waar zetten bij de Vredesloop in Den Haag? 10KMSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing![]()
wat een lekker miezerregentje vandaag. In kort en lonsleeve gaan lopen. En ging weer wat makkelijker. Redelijk makkelijk kunnen lopen het snellere kilometertje was wel nog wat zwaarder dan normaal. Vooral mijn hamstrings vonden dat. Maar he het gaat de goede kant weer op.![]()
http://connect.garmin.com/activity/302072792![]()
Wat ik wel goed vind, is dat ze 5 verschillende rekenmethodes neerzetten, waar bij mij op basis van mijn 10 km op de 1 km al een verschil van 34 seconden zit tussen de snelste en de langzaamste. En op basis van mijn 5 km zit er op de marathon 11,5 minuut verschil tussen de methodes. Maar moet zeggen dat de Riegel formule voor mij het dichtste bij komt...quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:39 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Die wedstrijdvoorspeller gaat er ook vanuit dat ik op basis van mijn 10km tijd de 5km in 24:26 zou moeten lopen, terwijl ik de eerste 5km van de 10km in 24:16 liep. Ik ben heeeel benieuwd wat ik over 2 weken met een 5kmwedstrijdje ga lopen. Ik hoop sub 24
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:53 schreef hatsaflats het volgende:
Leuk YUR en GotC! Zijn de eerste hardloopschoenen al gekocht?Als mijn kinderen maatsstaf zijn... die kijken alleen meewarig als we voorstellen om een rondje mee te rennen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
eiwitten voor het bevorderen van spierherstel.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:38 schreef Twinky het volgende:
[..]
Ik heb nu deze, een gewone met ritsje van INQ. Daar ben ik heel tevreden over
[..]
wut? ik heb niks aangepast, wat zijn dat voor shakes enzo?![]()
Ff offtopic:Leuk!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Doet jou hartslagband het snel bij je Garmin? Ik heb ook een 610, maar krijg hem echt lastig aan de praat hij is erg onnauwkeurig.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
wat een lekker miezerregentje vandaag. In kort en lonsleeve gaan lopen. En ging weer wat makkelijker. Redelijk makkelijk kunnen lopen het snellere kilometertje was wel nog wat zwaarder dan normaal. Vooral mijn hamstrings vonden dat. Maar he het gaat de goede kant weer op.![]()
http://connect.garmin.com/activity/302072792
Forum Opties Forumhop: Hop naar: