abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125591178

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Wie loopt waar en wanneer google docs

[ Bericht 1% gewijzigd door Onama op 23-04-2013 11:37:32 ]
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
  Official ESF Kreviewer maandag 22 april 2013 @ 11:10:54 #2
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_125591221
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:06 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Wat moblo zegt. En regel een paar goeie schoenen. Step One in Borne of Run2Day in Hengelo kunnen je daar mee helpen.
Runnersworld zit hier om de hoek. En anders zijn er genoeg winkels in de buurt.
pi_125591258
Nogmaals lijkt me dit een leuke run

http://www.outdoorfitnessclub.nl/midnightrun-5k/

Allemaal als kerstboom door het bos rennen *O*
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  maandag 22 april 2013 @ 11:12:17 #4
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125591273
^O^
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 11:10 schreef Kreator het volgende:

[..]

Oh wist niet eens dat die er ook zit ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 april 2013 @ 11:25:21 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125591676
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 11:10 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik zou trouwens maar op 1 van de 2 focussen. dus OF afstand (10KM halen) OF snelheid (12KM/uur lopen) niet koppelen aan elkaar. Doe dat maar als je 1 van de 2 gehaald hebt zonder blessures :)
  maandag 22 april 2013 @ 11:26:07 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125591695
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:07 schreef Onama het volgende:

[..]

Nergens speciaal op gelet. Geleidelijk ging het steeds natuurlijker en makkelijker. Enige "trucje" dat geholpen heeft is om het advies "inademen door de neus, uitademen door de mond" te negeren. Dat werkt gewoon niet voor mij.

Verder gewoon lekker gaan hobellen en je zult merken dat je erg snel verbetering zult zien. Ik zou zeker als je net begint met lopen niet teveel focussen op de dingen die nog niet goed gaan, dat demotiveert alleen maar.
Same here, ik kan dat echt niet. Nooit gekund ook. Ook in het dagelijks leven adem ik altijd door mijn mond. Verkeerd aangeleerd 'open-mond-gedrag' als een kind door altijd en eeuwig verkouden en nu heb ik altijd nog het idee dat ik te weinig lucht binnen krijg als ik door mijn neus adem. Dus tijdens het hardlopen kan ik het al helemaal niet. :D De enige keren dat ik het een beetje voor elkaar krijg is bij meditatie-oefeningen. ;)
  maandag 22 april 2013 @ 11:26:58 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125591732
quote:
6s.gif Op maandag 22 april 2013 11:12 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Nogmaals lijkt me dit een leuke run

http://www.outdoorfitnessclub.nl/midnightrun-5k/

Allemaal als kerstboom door het bos rennen *O*
Grappig idee idd. :Y
pi_125591752
Wat is iedereen hier lekker bezig geweest van het weekend, leuk om te lezen! Ik was gister ook present op de 10km in Hilversum. Lekker gelopen, was wel druk op het parcours waardoor ik niet constant kon lopen. Als je zo om je heen kijkt tijdens het lopen vraag ik me weleens af wat mensen zichzelf aan doen! Na 2 km al zo kapot zijn dat je moet spugen kan in mijn ogen niet goed voor je zijn.

Mooi weer, gezellige mensen en een goed geregeld evenement..voor herhaling vatbaar!
Heb de 10 km gelopen in precies 55 min, zeer tevreden voor een 1e 10 km wedstrijd.
  maandag 22 april 2013 @ 11:28:41 #9
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_125591800
Ik heb het weekend een massale 1.5km gelopen. M'n loopmaat kreeg ineens last van z'n kuiten. :P
Vandaag een nieuwe poging.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 april 2013 @ 11:29:58 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_125591841
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 11:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik zou trouwens maar op 1 van de 2 focussen. dus OF afstand (10KM halen) OF snelheid (12KM/uur lopen) niet koppelen aan elkaar. Doe dat maar als je 1 van de 2 gehaald hebt zonder blessures :)
Uiteraard eerst afstand. 10km. En dan snelheid opbouwen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 april 2013 @ 11:43:33 #11
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125592349
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 11:29 schreef Kreator het volgende:

[..]

Succes :) Gewoon schema pakken voor 0 tot 5 en dan 5 tot 10 en het gaat goed komen.
pi_125592416
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:27 schreef Tazzy24 het volgende:
Wat is iedereen hier lekker bezig geweest van het weekend, leuk om te lezen! Ik was gister ook present op de 10km in Hilversum. Lekker gelopen, was wel druk op het parcours waardoor ik niet constant kon lopen. Als je zo om je heen kijkt tijdens het lopen vraag ik me weleens af wat mensen zichzelf aan doen! Na 2 km al zo kapot zijn dat je moet spugen kan in mijn ogen niet goed voor je zijn.

Mooi weer, gezellige mensen en een goed geregeld evenement..voor herhaling vatbaar!
Heb de 10 km gelopen in precies 55 min, zeer tevreden voor een 1e 10 km wedstrijd.
Ik heb het idee dat organisatoren eens moeten gaan nadenken over het parcour, zeker na de start anders/beter zouden moeten gaan indelen. Misschien de weg in tweeen delen waardoor de lopers die sneller zijn ook doorkunnen lopen en de langzamere goden op hun gemak kunnen gaan kotsen en wandelen direct na de start. Niet alleen op reacreatief niveau. Neem dat rolstoel incident in London.. Het kan naar mijn idee veel efficienter.
pi_125593354
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:06 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Wat moblo zegt. En regel een paar goeie schoenen. Step One in Borne of Run2Day in Hengelo kunnen je daar mee helpen.
Nah, wacht nog gewoon even een paar weken voor je dure schoenen koopt. Eerste paar weken kan best op gewone sportschoenen. Kijken of je het leuk genoeg vindt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_125593538
Ik ben twee weken geleden ook weer opnieuw begonnen met start-to-run. Doe er elke keer twee omdat het vrij makkelijk ging (neem wel de rustdagen).

Ik zit wel te denken als ik hier mee klaar ben toch weer een hartslagmeter aan te schaffen. Had een polar, maar kan de borstband niet meer vinden.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_125593941
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:15 schreef marzman het volgende:
Ik ben twee weken geleden ook weer opnieuw begonnen met start-to-run. Doe er elke keer twee omdat het vrij makkelijk ging (neem wel de rustdagen).

Ik zit wel te denken als ik hier mee klaar ben toch weer een hartslagmeter aan te schaffen. Had een polar, maar kan de borstband niet meer vinden.
Maar. Waarom kies je een schema als je je niet aan het schema houdt? Zoek dan een ander schema. Van 5-10km ofzo...
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  maandag 22 april 2013 @ 12:28:24 #16
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_125594009
Hoi allemaal,

Eindelijk de stoute (sport)schoenen aangetrokken en zaterdag gestart met een beginnersschema naar de 5 kilometer. Net weer terug van een stukje hobbelen, dat het maar snel woensdag mag worden....
Heerlijk, had ik veel eerder mee moeten beginnen.
  maandag 22 april 2013 @ 12:29:05 #17
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125594034
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 12:28 schreef Stratzer het volgende:
Hoi allemaal,

Eindelijk de stoute (sport)schoenen aangetrokken en zaterdag gestart met een beginnersschema naar de 5 kilometer. Net weer terug van een stukje hobbelen, dat het maar snel woensdag mag worden....
Heerlijk, had ik veel eerder mee moeten beginnen.
_O_
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_125594169
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 12:26 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Maar. Waarom kies je een schema als je je niet aan het schema houdt? Zoek dan een ander schema. Van 5-10km ofzo...
Omdat ik start-to-run leuk vind, dat motiveert me en ik moet weer opnieuw beginnen met intervaltrainingen omdat ik in de winter niks gedaan heb. Ik houd me er verder wel aan, neem ook gewoon een rustdag enzo, alleen ik doe ze per twee.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_125594235
@ Kreator Ja daar zit inderdaad wel wat in. Op dat gebied kan het vaak beter. Ze zouden ook kunnen werken met startvakken en eindttijden. Nu was de start van de 5 km nog geen 10 min voor de start van de 10km..ook niet prettig voor de snelle lopers van de 10.
Er zal altijd ruimte blijven voor verbetering denk ik.
  maandag 22 april 2013 @ 12:47:24 #20
277396 kwaitnait
Ich bin der Henk
pi_125594674
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:32 schreef marzman het volgende:

[..]

Omdat ik start-to-run leuk vind, dat motiveert me en ik moet weer opnieuw beginnen met intervaltrainingen omdat ik in de winter niks gedaan heb. Ik houd me er verder wel aan, neem ook gewoon een rustdag enzo, alleen ik doe ze per twee.
Ik deed ze ook vaak per 2 :) Een schema is immers een leidraad. Ik ben er geen fan van om keihard van stapel te lopen, maar persoonlijk vind ik dat er wel iets meer pit in het schema van Evy mogen zitten :)
  maandag 22 april 2013 @ 12:48:51 #21
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_125594724
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 11:29 schreef Kreator het volgende:

[..]

De mp3's van Renate misschien wat voor je? Die varieert met tempo's om je snelheid ook te verbeteren :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_125594989
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:47 schreef kwaitnait het volgende:

[..]

Ik deed ze ook vaak per 2 :) Een schema is immers een leidraad. Ik ben er geen fan van om keihard van stapel te lopen, maar persoonlijk vind ik dat er wel iets meer pit in het schema van Evy mogen zitten :)
Ligt eraan wie het loopt.. Ik heb mezelf nu met evy de overbelasting ingeholpen.. Iets teveel pit voor een onsportieveling ;)
  Official ESF Kreviewer maandag 22 april 2013 @ 13:02:27 #23
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_125595146
quote:
6s.gif Op maandag 22 april 2013 12:48 schreef E.T. het volgende:

[..]

De mp3's van Renate misschien wat voor je? Die varieert met tempo's om je snelheid ook te verbeteren :)
Eerst maar eens zorgen dat ik niet dood neerval na 200 meter.
  maandag 22 april 2013 @ 13:06:19 #24
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125595267
quote:
6s.gif Op maandag 22 april 2013 13:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Gewoon kalm an doon ^O^
Snelheid en afstand komen vanzelf.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 april 2013 @ 13:19:46 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125595716
quote:
6s.gif Op maandag 22 april 2013 13:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat is wel een vereiste voor een goede eindtijd ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')