Zo goed als iedereen heeft de boodschap al gehoord hoor.quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:58 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Waar ik mij het meest over verbaas, is dat de blijde boodschap door mensen moet worden doorgegeven, en dat na 2000 jaar nog steeds niet iedereen ervan gehoord heeft. Het duurde maar liefst 1500 jaar tot het evangelie Amerika bereikte (tenzij je mormoons gelooft natuurlijk)
Die ongelovigen gaan toch allemaal naar de hel zeker? En zo niet, wat is dan de meerwaarde van het evangelie?
In die tekst van Exodus staat ja niet dat God moe is?quote:Op maandag 22 april 2013 21:33 schreef trigt013 het volgende:
Exodus 31; 17 god is moe na zeven dag
Hij zal tussen Mij en tussen de kinderen Israels een teken in eeuwigheid zijn; dewijl de Heere, in zes dagen, den hemel en de aarde gemaakt, en op den zevenden dag gerust en Zich verkwikt heeft.
Jesaja 40; 28 god is nooit moe
Weet gij het niet? Hebt gij niet gehoord, dat de eeuwige God, de Heere, de Schepper van de einden der aarde, noch moede noch mat wordt? Er is geen doorgronding van Zijn verstand.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een leuk idee. Allerlei tegenstrijdigheden in de Bijbel en ziekelijke gedragingen van God verzamelen. Helaas zijn we dan minstens tien jaar bezig en posten we minstens duizend topics vol.
Iemand die niet moe word hoeft niet uit te rusten.....en je hoeft je al helemaal niet te verkwikken. Verkwikken is namelijk energie opdoen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zo goed als iedereen heeft de boodschap al gehoord hoor.
En daarbij is er veel tegenstand geweest. Denk bv aan de katholieken die mensen vervolgde die Bijbels in de gewone taal vertaalden. Dus de kerk zelf die het aanvalt.
Nee ongelovigen gaan niet naar de hel. Het woord hel komt 0x voor in de Bijbel.
Ongelovigen zullen eeuwig slapen, rechtvaardigen eeuwig leven in een paradijs op aarde dat gaat komen.
[..]
In die tekst van Exodus staat ja niet dat God moe is?
Beter lezen kerelEr staat dat hij RUST, je hoeft niet per se te rusten als je moe bent.
Alsof wij allemaal nooit eens lekker rustig en relaxt gaan zitten/liggen ook al zijn we niet moe.
[..]
Ten eerste gebruiken jullie een verdraaide Bijbel, die aanwijsbare onjuistheden t.o.v. de historische Bijbel bevat. Zo wordt het wel héél makkelijk om alles in lijn te krijgen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoe anti-JG je ook bent of wat dan ook. Je kunt niet ontkennen dat wij niet alles op basis van de Bijbel doen. Geen enkele van de leerstellingen kun je aantonen als onjuist volgens de Bijbel.
Maar die 'rechtvaardigen' leven wel door in een hel, of bijbelse liefde = narcisme.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:52 schreef bianconeri het volgende:
En sowieso rechtvaardigen zullen eeuwig leven, dat betekent dus dat onrechtvaardigen niet eeuwig zullen leven en dus ook niet doorleven in een hel
Dat vinden alléén Jehova's getuigen zelf. De rest van de wereld denkt daar anders over.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:56 schreef bianconeri het volgende:
En Jehovah's Getuigen zijn absoluut geen sekte.
Dat is helemaal geen straf dus.quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:04 schreef bianconeri het volgende:
Ongelovigen zullen eeuwig slapen, rechtvaardigen eeuwig leven in een paradijs op aarde dat gaat komen.
God die even relaxed gaat zitten, en die verkwikking nodig heeft.quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:04 schreef bianconeri het volgende:
In die tekst van Exodus staat ja niet dat God moe is?
Beter lezen kerelEr staat dat hij RUST, je hoeft niet per se te rusten als je moe bent.
Alsof wij allemaal nooit eens lekker rustig en relaxt gaan zitten/liggen ook al zijn we niet moe.
Het staat er gewoon na al dat werk van de schepping. Dat Hij er bij gaat ''zitten''quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:23 schreef hoatzin het volgende:
God die even relaxed gaat zitten, en die verkwikking nodig heeft.
Te hilarisch voor woorden.
Dat lieg jequote:Op vrijdag 26 april 2013 19:19 schreef hoatzin het volgende:
Dat vinden alléén Jehova's getuigen zelf. De rest van de wereld denkt daar anders over.
Leven wel door in een hel? Huhhh?quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:16 schreef highender het volgende:
Maar die 'rechtvaardigen' leven wel door in een hel, of bijbelse liefde = narcisme.
Vandaar dat ik in mijn onderzoek ANDERE Bijbels gebruikte en die ondersteunen net zo goed onze leerstellingen. Dus je punt valt al weg. Daarbij laat eens zo'n punt zien?quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ten eerste gebruiken jullie een verdraaide Bijbel, die aanwijsbare onjuistheden t.o.v. de historische Bijbel bevat. Zo wordt het wel héél makkelijk om alles in lijn te krijgen.
De keren dat dat gebeurde was ter bescherming van Zijn volk.quote:Ten derde, als jullie geloven in een God die vrede en liefde wil, is dat aantoonbaar onjuist volgens de Bijbel. God beveelt meer dan eens oorlog, genocide, haat, moord en verkrachting. Jezus is volgens eigen zeggen gekomen om het zwaard te brengen, om vader tegen zoon op te zetten.
Noem de reden dan waarom wij een sekte zijn?quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:06 schreef trigt013 het volgende:
Iemand die niet moe word hoeft niet uit te rusten.....en je hoeft je al helemaal niet te verkwikken. Verkwikken is namelijk energie opdoen.
trouwens jahova getuigen zijn een sekte.... alle 7,5 miljoen...
Beter lezen he schatje, dat staat in Genesis en niet in Exodus.quote:In die tekst van Exodus staat ja niet dat God moe is?
Wat ik net zei over de hel. Jij komt daar met 'afsnijding', terwijl er in het Grieks gewoon 'bestraffing' staat.quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vandaar dat ik in mijn onderzoek ANDERE Bijbels gebruikte en die ondersteunen net zo goed onze leerstellingen. Dus je punt valt al weg. Daarbij laat eens zo'n punt zien?
Ja, Hitler en Stalin gebruikten ook geweld om hun volk te beschermen. Stiekem toch best toffe peren hé. En vijanden liefhebben is wel makkelijk als je ze net allemaal vermoord hebt.quote:[..]
De keren dat dat gebeurde was ter bescherming van Zijn volk.
Toen dat nodig was. In het NT staat het bv al niet meer en zegt God juist geen enkel vorm van geweld te gebruiken. Vijanden lief te hebben.
In die gekke Bijbel van jou ja. In andere Bijbels staat het er regelmatig. En in de 'originele' versies, voor zover we die hebben, wordt ook regelmatig gesproken van Tartaros, Hades (Grieks) She'ol en Gehenna (Hebreeuws).quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Leven wel door in een hel? Huhhh?
(Ps: woord hel staat nog altijd 0x in de Bijbel)
quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:52 schreef bianconeri het volgende:
En sowieso rechtvaardigen zullen eeuwig leven, dat betekent dus dat onrechtvaardigen niet eeuwig zullen leven en dus ook niet doorleven in een hel
Of het wel of niet in de bijbel staat is irrelevant, je noemt het tenslotte zelf. En dat je niet begrijpt wat ik bedoel zegt iets over jezelf.quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:12 schreef bianconeri het volgende:
Leven wel door in een hel? Huhhh?
(Ps: woord hel staat nog altijd 0x in de Bijbel)
1. Nee. Het gemiddelde IQ van atheïsten ligt hoger dan dat van gelovigen. Dat is trouwens echt bewezen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zucht weer zo'n domme atheist.
Sorry hoor maar echt, is het gemiddelde iq van een atheist 50 ofzo?
Eeuwig lijden zegt de Bijbel niet. Vermoord worden ook zeker niet.
Haha, ik ook!quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:36 schreef Triggershot het volgende:
Ik acht mijzelf wel slimmer dan de gemiddelde atheist.
Laat dat dan ten minste zien en doe er niet zo verlegen over.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:36 schreef Triggershot het volgende:
Ik acht mijzelf wel slimmer dan de gemiddelde atheist.
Dat je atheist bent zegt genoeg over jezelfquote:Op vrijdag 26 april 2013 20:53 schreef highender het volgende:
Of het wel of niet in de bijbel staat is irrelevant, je noemt het tenslotte zelf. En dat je niet begrijpt wat ik bedoel zegt iets over jezelf.
In geen enkele Bijbel staat het.quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
In die gekke Bijbel van jou ja. In andere Bijbels staat het er regelmatig. En in de 'originele' versies, voor zover we die hebben, wordt ook regelmatig gesproken van Tartaros, Hades (Grieks) She'ol en Gehenna (Hebreeuws).
Nee hoor, er staat ja afsnijding. Of denk je dat dat uit fantasie is neergezetquote:Op vrijdag 26 april 2013 20:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wat ik net zei over de hel. Jij komt daar met 'afsnijding', terwijl er in het Grieks gewoon 'bestraffing' staat.
Zuchtquote:Op vrijdag 26 april 2013 20:22 schreef ATON het volgende:
Bianconeri:
Beter lezen he schatje, dat staat in Genesis en niet in Exodus.
Sorry voor dat sekte gebeuren.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:16 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Nee he, niet weer dat sekte gebeuren...
Oh Bianconeri, er ligt nog een wagonlading bewijs voor evolutie te wachten op je in het andere topic. Kun je daar even antwoord op geven? Of geef je inmiddels toe dat je er niet onderuit kan en heb je daarom dat topic maar gemeden zoals je altijd doet als je het niet meer kan winnen?
Jij bent hier de trollquote:Op vrijdag 26 april 2013 21:56 schreef Jigzoz het volgende:
3. Als JH geen sekte was, dan was het ook geen enkel probleem om eruit te stappen zonder dat mensen verstoten worden.
Nu niet meer trollen aub.
Ik vind het toch echt knap dat iemand die niet eens de klassieke talen spreekt zoals het Grieks, Hebreeuws en Arameers, de interpretaties, begrip en leer van zoveel theologen, geestelijken en apostelen beter denkt te begrijpen dan de hierboven genoemde mensen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat je atheist bent zegt genoeg over jezelf
Is wel relevant! Want de Bijbel leert de hel niet. Dus als iemand zegt dat een ongelovige in de hel gestraft wordt is dat gewoon onjuist.
Ongelofelijk jij kan echt niet lezen en begrijpend lezen.... En dan zeg je wat over mijn niveau.
Die tekst ging over die afsnijding en eeuwig leven. Ik reageer daar op dat die onrechtvaardigen niet eeuwig leven schijnbaar. Daarmee zeggende: Onrechtvaardigen gaan niet naar de hel.
Dat standpunt ontkracht het bestaan van een hel.
"Wij, leden van de liefdevolle groep van David Koresh, vormen absoluut geen sekte. Hoogstens worden wij uitgesloten als we de groep verlaten, broers, zussen, zonen, dochters,enzovoort, maar de rest is gewoon dom. Zij die de groep verlaten, verlaten het leven. Zij zijn verdoemd en zullen genegeerd worden. God is liefde."quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sorry voor dat sekte gebeuren.
Maar er zijn idioten die blijven denken dat wij een sekte zijn.
Iets wat zeer pijnlijk is omdat de Bijbel sektes keihard veroordeelt. En daarbij is er geen enkele grond om ons een sekte te noemen. Dus ja daar reageer ik op.
Zoals je wellicht gemerkt hebt ben ik doordeweeks de hele week niet op de pc geweest en heb ik nergens gereageerd. Ik heb wel wat beters te doen. En dat gaat dus niet over ergens niet uit kunnen komen blah blah maar puur omdat ik constant weg ben.
[..]
Jij bent hier de troll![]()
Het is ook geen probleem om er uit te gaan. Je zult inderdaad wel uitgesloten worden.
En de Bijbel leert dat je dat soort mensen zelfs geen groet hoort te geven.
Dus volgens die domme logica van je zouden alle christelijke stromingen een sekte zijn....
Wij voldoen totaal niet aan criteria van een sekte... Dom vooroordeel.
Alle andere Bijbels die ik ken, gebruiken op die plekken 'hel', 'hell', 'Hades, 'Gehenna', etc. Ik weet niet welke 'heelveel' Bijbels jullie gebruiken, maar het zullen geen bekende versies zijn.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is wel relevant! Want de Bijbel leert de hel niet. Dus als iemand zegt dat een ongelovige in de hel gestraft wordt is dat gewoon onjuist.
Ongelofelijk jij kan echt niet lezen en begrijpend lezen.... En dan zeg je wat over mijn niveau.
Die tekst ging over die afsnijding en eeuwig leven. Ik reageer daar op dat die onrechtvaardigen niet eeuwig leven schijnbaar. Daarmee zeggende: Onrechtvaardigen gaan niet naar de hel.
Terwijl @Ser-Ciappelletto die tekst aanhaalt als bewijs voor de hel
[..]
In geen enkele Bijbel staat het.
Simpelweg omdat er in de oorspronkelijke taal idd die woorden staan (Gehenna, sjeool).
Zo is het bij ons dus ook vertaald, want wij vertalen WEL vanuit de oorspronkelijke taal en op een correcte manier, hoe ''raar'' je onze Bijbel ook vindt.
En een Gehenna is wat anders dan hel.
Sowieso gebruiken wij heelveel andere Bijbels. Dus die gedachte dat alles alleen in onze Bijbel staat is compleet onjuist. Een vooroordeel van clowns die anderen napraten maar er geen verstand van hebben.
Nee, er staat 'kolasis', wat Grieks is voor 'straf'. Dat kun je verifiëren in ieder Grieks woordenboek.quote:[..]
Nee hoor, er staat ja afsnijding. Of denk je dat dat uit fantasie is neergezet
Dat is de vertaling van het Griekse woord wat daar staat.
God is liefde is niet te verbinden daarmee, en bestraffing is ook dat je niet eeuwig zult leven bv.
Is ook een straf.
Wat ik zeg is dat het voor de 'rechtvaardigen' een hel moet zijn zonder de 'onrechtvaardigen', en dat jij dat niet begrijpt zegt iets over jou.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:56 schreef bianconeri het volgende:
Als je voorspelt dat het einde van de wereld in 1914 gaat gebeuren en het gebeurt dan niet, dan ben je een valse profeet.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zucht weer zo'n domme atheist.
Sorry hoor maar echt, is het gemiddelde iq van een atheist 50 ofzo?
Eeuwig lijden zegt de Bijbel niet. Vermoord worden ook zeker niet.
[..]
Hoe anti-JG je ook bent of wat dan ook. Je kunt niet ontkennen dat wij niet alles op basis van de Bijbel doen. Geen enkele van de leerstellingen kun je aantonen als onjuist volgens de Bijbel.
[..]
Zucht....
Lees eens onze lectuur.
En daarbij als je zo kinderachtig doet dan zou Gods volk al niet meer bestaan, onzin dus.
Aangezien katholieken beelden aanbidden, protestanten aanbidden 3 goden (3-eenheid),
vele ''christenen'' geloven in een hel.
Er is een verschil tussen wat mensen dachten en vertelden en valse profeten.
Het was een menselijke verwachting.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |