abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125674317
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:52 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Waarom worden mijn kinderen ermee lastig gevallen. Mogen de kerken van mijn belastingcenten belastingvrij bestaan. Mag ik op zondag niet winkelen omdat jullie rust willen hebben. Komen jullie aan mijn deur om mij voor de duizendste keer vertellen welke waarheid ik nodig heb. Ik en vooral mijn kinderen worden lastig gevallen door jullie. Ik wil niet op zaterdagochtend een gesprek hebben met mijn 6 jarige dochter over hoe ik jezus in mijn hart moet toelaten omdat de kerk via basisscholen mijn dochter met propaganda vullen. En zou ik dus mijn dochter moet gaan vertellen over vernedering van vrouwen door de kerk, genocide en massamoord in de bijbel?

En dan vind jij het gek dat ik erop terug blijf komen? Jullie blijven mijn kinderen ermee vergiftigen, zelfs spulletjes inzamelen voor israel zodat ze daar lekker door kunnen gaan met oorlogvoeren? Hoe leg ik de verwerpelijkheid van dat alles uit aan een 6 jarige die heilig geloofd in haar juf.

Ik vind het ziek tot op het bot dat grote mensen kleuters moet gaan lastig vallen om hun zin te krijgen, neem iemand van je eigen leeftijd.
plaats dan je dochter op een openbare basisschool heb je daar ook geen last van.
dan zullen ze ook alle reclames moeten verbieden want dat indoctrineert alleen maar.
want ze geloven heilig dat hun product het beste is.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 24 april 2013 @ 11:48:20 #202
400393 Norakiaan
Gelooft in de Norak
pi_125674330
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:38 schreef trigt013 het volgende:
bijna elk christelijk tak is ontstaan na ruzie over de vertaling....
Nee hoor. Sommige echter wel. De spreiding zit hem meer in het interpreteren of belang hechten aan. Zo zullen er gereformeerden zondag niet werken, terwijl gelovige voetballers op zondag gewoon hun wedstrijdje spelen. Zijn dan meestal ook niet gereformeerd.
pi_125674430
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:39 schreef Norakiaan het volgende:

[..]

Jij weet helemaal niet wat hij wel of niet uit de Torah gelooft. Fout, dat is niet het punt van Joods-zijn. Dat is namelijk een etniciteit. Je kan prima een Joodse hindoe zijn.

[..]

Lijkt mij logisch. Je weet ook niet of hij - in jouw ogen - negatieve kanten gelooft.
hier zit je toch echt fout mee, een jood kan geen hindoe zijn.
want joods zijn is net als christen zijn of islamiet. dus een religie en dat is hindoe ook.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 24 april 2013 @ 11:53:09 #204
400393 Norakiaan
Gelooft in de Norak
pi_125674482
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:51 schreef sjoemie1985 het volgende:
want joods zijn is net als christen zijn of islamiet. dus een religie en dat is hindoe ook.
Helemaal niet. Joods zijn is een etniciteit. De verwarring is er alleen maar omdat de godsdienst jodendom heet, en een aanhanger dan al gauw Joods genoemd wordt. Het jodendom was namelijk in oorsprong een godsdienst voor het joodse volk. Niet op uitbreiding gericht.
  woensdag 24 april 2013 @ 11:54:19 #205
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_125674519
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:48 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

plaats dan je dochter op een openbare basisschool heb je daar ook geen last van.
dan zullen ze ook alle reclames moeten verbieden want dat indoctrineert alleen maar.
want ze geloven heilig dat hun product het beste is.
Die is 4 kilometer verderop, dat is 16 kilometer reizen per dagen tegenover 8 kilometer nu. Ik ben ook tegen reclame en commercie op basisscholen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_125674520
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 24 april 2013 @ 11:57:20 #207
34974 trigt013
pi_125674606
quote:
Het lullige is dat ze van twee walletjes eten. Zodra ze sterk willen zijn zijn ze een nationaliteit zoals het joodse volk, israel als joodse staat enz enz enz.... Maar bij elke weerstand spelen ze de religiekaart en schreeuwen ze antisemiet en onderdrukking van de joodse religie. Mooi spelletje waarbij de wereldpolitiek eigenlijk constant buiten spel staat.
pi_125674829
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:54 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Die is 4 kilometer verderop, dat is 16 kilometer reizen per dagen tegenover 8 kilometer nu. Ik ben ook tegen reclame en commercie op basisscholen.
Jij wil toch grag dat je kind niet geindoctrineerd wordt zoals jij dat noemt.
Christelijke scholen hebben net zoveel bestaans recht als openbare scholen.
Dus als jij geen zin hebt om hier iets verder voor te reizen, ligt het probleem niet bij de school, lijkt mij.
I am a child of God
God is not dead.
pi_125675983
quote:
Uit dezelfde wiki-link dan nog wel!!!
quote:
Voor Jodendom als etnische groep, zie Joden.
Ander woord voor Jodendom :Judaïsme .
  woensdag 24 april 2013 @ 13:11:05 #210
34974 trigt013
pi_125677023
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:05 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Jij wil toch grag dat je kind niet geindoctrineerd wordt zoals jij dat noemt.
Christelijke scholen hebben net zoveel bestaans recht als openbare scholen.
Dus als jij geen zin hebt om hier iets verder voor te reizen, ligt het probleem niet bij de school, lijkt mij.
Ik heb ook nog een vrouw die dat in haar dagelijkse routine moet passen....oh ja, ook nog een financiele situatie die 8 extra kilometer per dag toch gaat voelen in benzinegeld.
  woensdag 24 april 2013 @ 13:50:57 #211
16305 Jappie
parttime reverend
pi_125678362
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:11 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik heb ook nog een vrouw die dat in haar dagelijkse routine moet passen....oh ja, ook nog een financiele situatie die 8 extra kilometer per dag toch gaat voelen in benzinegeld.
Dus moet je keuzes maken, zo gaat dat in een samenleving. We kunnen het niet allemaal precies hebben zoals we het hebben willen dus zullen we moeten schipperen binnen de mogelijkheden die er zijn. Een ander jouw wil opleggen omdat dat jou beter uitkomt is vanuit jouw positie prima te verdedigen maar is natuurlijk geen maatstaf om de maatschappij op in te richten die van veel meer factoren voorkeuren situaties etcetera afhankelijk is dan van de jouwe alleen.

Ik zou ervoor kiezen om dan toch je vrouw maar wat zwaarder te belasten. ;)
  woensdag 24 april 2013 @ 13:56:26 #212
34974 trigt013
pi_125678552
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:50 schreef Jappie het volgende:
Dus moet je keuzes maken, zo gaat dat in een samenleving. We kunnen het niet allemaal precies hebben zoals we het hebben willen dus zullen we moeten schipperen binnen de mogelijkheden die er zijn. Een ander jouw wil opleggen omdat dat jou beter uitkomt is vanuit jouw positie prima te verdedigen maar is natuurlijk geen maatstaf om de maatschappij op in te richten die van veel meer factoren voorkeuren situaties etcetera afhankelijk is dan van de jouwe alleen
Och, als je bij mij aan de deur komt om te evangeliseren mag ik ook vrijblijvend de persoon in kwestie even zijn illusies aan diggelen slaan, dat is mijn wraak. Net zoals je op fora zoals deze jezelf vogelvrij maakt.....leve de democratie.
  woensdag 24 april 2013 @ 14:08:45 #213
400393 Norakiaan
Gelooft in de Norak
pi_125679066
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:57 schreef trigt013 het volgende:
Maar bij elke weerstand spelen ze de religiekaart en schreeuwen ze antisemiet en onderdrukking van de joodse religie
Je bekijkt alles door een gekleurde bril, vooroordeel na vooroordeel.

Maar goed, ik sympathiseer met het joodse volk, omdat ik van mening ben dat zij het recht hebben op een eigen staat. Zeker gezien het verleden. Daarnaast hebben zij te dealen met al die islamieten die het liefst elke jood vermoord zien worden. Om nog maar niet te spreken over de Hitler-aanbidding door islamieten. Afschuwelijk. Ik beeld me dan altijd maar in dat ik net zo goed zelf als Joodse baby geboren had kunnen worden.

Maar dat is weer een andere discussie...

[ Bericht 5% gewijzigd door Norakiaan op 24-04-2013 14:41:27 ]
pi_125680407
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:08 schreef Norakiaan het volgende:
Je bekijkt alles door een gekleurde bril, vooroordeel na vooroordeel.
Zou het kunnen dat jij ook zo'n gekleurde bril op hebt ?

quote:
Maar goed, ik sympathiseer met het joodse volk, omdat ik van mening ben dat zij het recht hebben op een eigen staat. Zeker gezien het verleden.
Er zijn nog volkeren die recht hebben op een eigen staat. Sympathiseer je dan ook met de Koerden? Op welke basis kunnen joden aanspraak maken op Palestina ? Ze hadden dit land al 1900 jaar niet meer bewoond. Als we de geschiedenis zowat 2 millenium terugdraaien en kijken hoe de landsgrenzen toen waren, geeft dit eigendomsrecht op deze oude landsgrenzen ? Is het de vervolging die hen dit recht geeft ? Is het omdat een religieus boek dit aan hem toekent ? Wat is je antwoord hierop ?
  woensdag 24 april 2013 @ 15:08:31 #215
400393 Norakiaan
Gelooft in de Norak
pi_125680827
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:55 schreef ATON het volgende:
Zou het kunnen dat jij ook zo'n gekleurde bril op hebt ?

Iedereen enigszins, zoals reeds gemeld. Jij zeker, gezien je posts.
quote:
Er zijn nog volkeren die recht hebben op een eigen staat. Sympathiseer je dan ook met de Koerden?
Als volk zeer zeker. Het is altijd belangrijk dat een etnische groep zich kan keren tot een bepaalde streek in moeilijke tijden. Ook de situatie van sommige Koerden is niet best, helaas.
quote:
Op welke basis kunnen joden aanspraak maken op Palestina ?
Waar zeg ik Palestina? Ik zeg staat. Leg mij gelieve geen woorden in de mond. Het geeft maar weer aan met wat voor vooroordeel jij kijkt. Waar het is maakt mij vrij weinig uit. Feit is dat het joodse volk daar zijn historie heeft liggen. Vergeet niet dat ook sommige joden fel tegenstander zijn van de staat Israël. Het had van mij waar ook ter aarde mogen zijn. Nu eenmaal die locatie gekozen is, waar wij Europeanen aan bijgedragen hebben, is er geen weg terug. Feit blijft het dat een moeilijke situatie is.
pi_125681681
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:08 schreef Norakiaan het volgende:
Iedereen enigszins, zoals reeds gemeld. Jij zeker, gezien je posts.
En in welke posts is dit dan wel ?

quote:
Als volk zeer zeker. Het is altijd belangrijk dat een etnische groep zich kan keren tot een bepaalde streek in moeilijke tijden. Ook de situatie van sommige Koerden is niet best, helaas.
En op welke gronden moet ik de joden zien als een etnische groep ? Zijn de Amerikanen dan ook een etnische groep ? ( en hiermee bedoel ik niet de native indians die op dezelfde basis recht hebben op heel Amerika )

quote:
Waar zeg ik Palestina? Ik zeg staat.
Als dit palestina niet is, waar zou je die staat dan wel willen zien ?
quote:
Leg mij gelieve geen woorden in de mond. Het geeft maar weer aan met wat voor vooroordeel jij kijkt.
Zeker niet. Ik kan moeilijk spreken over Israël, want dan zou ik met deze staat al instemmen.
quote:
Waar het is maakt mij vrij weinig uit.
Je bedoeld dan ergens op de wereld een plaats waar nog geen bewoning is. Enig idee ?
quote:
Feit is dat het joodse volk daar zijn historie heeft liggen.
En geldt dit criterium dan voor elk volk ? Mmm.. wordt moeilijk.
quote:
Vergeet niet dat ook sommige joden fel tegenstander zijn van de staat Israël.
Dat vergeet ik zeker niet. Er zijn ook wijze joden hoor, meer dan je zou vermoeden.
quote:
Het had van mij waar ook ter aarde mogen zijn.
Zeg maar, waar ?
quote:
Nu eenmaal die locatie gekozen is, waar wij Europeanen aan bijgedragen hebben, is er geen weg terug. Feit blijft het dat een moeilijke situatie is.
Mis, niet de Europeanen, maar de Britten. En wie maakt het hier moeilijk, de joden die ertegen zijn of de joden die voor Israël zijn. Zo te zien kom je er zelf niet uit. Wat is dan de zin van jouw post ?
pi_125697012
Ja, ik ben een gelovige (moslim).
pi_125699282
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:29 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Euh,lees eerst eens de OP "zijn hier gelovigen?" En ja dat ben ik,ik had niet verwacht in een nest van ongelovigen te belanden

Duh, Fok is een algemeen forum, dus dan moet je niet vreemd opkijken dat hier ook niet-gelovigen reageren.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_125699726
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:13 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Duh, Fok is een algemeen forum, dus dan moet je niet vreemd opkijken dat hier ook niet-gelovigen reageren.
Inderdaad. Je kan het vergelijken met een pizza-topic, en dan begint er iemand over pannenkoeken bijv.
  donderdag 25 april 2013 @ 00:32:47 #220
400393 Norakiaan
Gelooft in de Norak
  donderdag 25 april 2013 @ 13:46:22 #221
270784 Schaap35
dierlijk oratorium
pi_125717169
Jazeker, christelijk. Protestant, voor zo ver dat aan de orde is.
  donderdag 25 april 2013 @ 18:34:03 #222
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_125727154
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:51 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dat kan wel. Het orthodox jodendom stelt dat iedere persoon die geboren is uit een Joodse moeder of door een orthodoxe rechtbank (bet dien) als uitgekomen is erkend, Joods is.

Er zijn ook andere stromingen binnen het jodendom waarin dit niet geldt. Daar kan een jood geen hindoe zijn.

Zo is het Jodendom een religie en zijn Joden een etniciteit.

Makkelijker kunnen we het niet maken. :)

nota: Het is géén ras.
pi_125770879
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 09:52 schreef PSV1990- het volgende:
Tot wie bidden Christenen ?
God (duhh?)

quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 09:13 schreef hoatzin het volgende:

Inmiddels niet meer nee. Door de wetenschap he? Maar je wilt toch niet gaan ontkennen dat de kerk eeuwenlang heeft volgehouden dat de aarde plat was en centraal stond in het heelal? Er zijn mensen omgebracht die het tegendeel beweerden.
En kom nu niet met "dat waren geen waren christenen". Dat vind jij van iedere christen die géén Jehova's Getuige is.

Tijdens het schrijven van de bijbel was men er overduidelijk van overtuigd dat de aarde plat was en midden in het heelal stond, met de hemellichamen om ons heen.

Toen uiteindelijk bleek dat de aarde rond is en ergens in een uithoekje van het heelal staat hebben "kerkwetenschappers" zoals binnen jouw beweging net zolang gezocht en geredeneerd tot ze de boel weer konden rechtbreien.
Ik ontken ook niet dat christenen dat gezegd hebben. Maar het is een feit dat de Bijbel het wel al zei dat de aarde rond was. Dat de katholieke kerk enzo alsnog riep dat het plat was is gewoon debiel van ze.
En ja ik kom wel met ''waren geen ware christenen''. De Bijbel zegt dat de aarde rond is.
Dus hoe kan een kerk die zegt dat de aarde plat is dan een werkelijke christen zijn?
Er staat in de Bijbel: het rond der aarde.
Dus nee er werd niet gedacht dat de aarde plat was en nee er is niets goed gepraat.
Dat zijn verzinselen van mensjes die niet kunnen hebben dat de Bijbel voor de wetenschap liep.

quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 22:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Oh ja, het oude argument om dingen te negeren: "maar dat moet je figuurlijk nemen!"

Gelukkig hebben we Mattheus 25:46 nog.
De Bijbel geeft heel duidelijk wel weer wat figuurlijk is en wat niet.
God is liefde zegt de Bijbel, hoe is dat in vredesnaam te combineren met een hel?

Matth 25:46 ''En dezen zullen heengaan in de eeuwige afsnijding, maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven.”

Ik weet niet wat jij daar hel-achtig in ziet? Ze zullen eeuwig afgesneden worden, niet komen in het aardse paradijs. Logisch toch, maar wat heeft dat te maken met een hel?
En sowieso rechtvaardigen zullen eeuwig leven, dat betekent dus dat onrechtvaardigen niet eeuwig zullen leven en dus ook niet doorleven in een hel
pi_125771034
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:27 schreef Jigzoz het volgende:

Doe maar niet. Dan komt de pure christelijke 'liefde' het topic in en moeten er weer allerlei mensen eeuwig lijden, vermoord worden en weet ik veel wat die sekte allemaal graag wil.
Zucht weer zo'n domme atheist.
Sorry hoor maar echt, is het gemiddelde iq van een atheist 50 ofzo?
Eeuwig lijden zegt de Bijbel niet. Vermoord worden ook zeker niet.
En Jehovah's Getuigen zijn absoluut geen sekte.

quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Het grappige is dat bianconeri hier dadelijk komt zeggen dat alle andere christelijke leiders de valse profeten zijn waar in de Bijbel tegen gewaarschuwd wordt, en dat de Watchtower juist degene is die alles op basis van de Bijbel doet.

Overigens zijn er wel meer gaten in de theologie van de Jehova's te vinden. Bijvoorbeeld hoe ze de val van de Jeruzalem door de Babyloniërs even 20 jaar terug uit hebben geschoven. Maar laten we dit topic niet ook laten vervallen tot het zoveelste 'Jehovah's snappen er niets van'-topic. Daar staat F'n'L al vol mee.
Hoe anti-JG je ook bent of wat dan ook. Je kunt niet ontkennen dat wij niet alles op basis van de Bijbel doen. Geen enkele van de leerstellingen kun je aantonen als onjuist volgens de Bijbel.

quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 18:54 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
bianconeri is een Getuige van Jehova, je weet wel, die sekte die een aantal keren het einde van de wereld heeft voorspeld. Wat zegt de bijbel zelf ook alweer over valse profeten?

*zoekt*
Zucht....
Lees eens onze lectuur.
En daarbij als je zo kinderachtig doet dan zou Gods volk al niet meer bestaan, onzin dus.
Aangezien katholieken beelden aanbidden, protestanten aanbidden 3 goden (3-eenheid),
vele ''christenen'' geloven in een hel.
Er is een verschil tussen wat mensen dachten en vertelden en valse profeten.
Het was een menselijke verwachting.
  vrijdag 26 april 2013 @ 19:00:31 #225
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_125771207
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 18:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]

De Bijbel geeft heel duidelijk wel weer wat figuurlijk is en wat niet.
God is liefde zegt de Bijbel, hoe is dat in vredesnaam te combineren met een hel?
Tja, hoe zijn alle massamoorden die God begaat te combineren met liefde? Ik ben niet degene die dat glad moet praten hé.
quote:
Matth 25:46 ''En dezen zullen heengaan in de eeuwige afsnijding, maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven.”

Ik weet niet wat jij daar hel-achtig in ziet? Ze zullen eeuwig afgesneden worden, niet komen in het aardse paradijs. Logisch toch, maar wat heeft dat te maken met een hel?
En sowieso rechtvaardigen zullen eeuwig leven, dat betekent dus dat onrechtvaardigen niet eeuwig zullen leven en dus ook niet doorleven in een hel
Nee, ze gaan naar de 'kolasin aiõnion'. Van de Griekse woorden 'kolasis' en 'aiõnios', wat letterlijk 'eeuwige straf' betekent. Datzelfde woord 'aiõnion' wordt ook gebruikt bij het woordje 'zõèn', 'leven'. Dus als het leven eeuwig is, is de straf ook eeuwig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')