SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Het voelt helemaal niet bouncy tijdens aquafit, echt relaxed. Ik heb er 3 gekocht: XL, L-XL en L. Op de krimpquote:Op zondag 21 april 2013 17:37 schreef Zeester het volgende:
Ik ben ff naar de decathlon geweest voor zo'n sportbadpak van 6e! Zijn best prima, alleen door t complete gebrek aan voorgevormdheid word ik er wel heel plat van! Maar goed, het hoeft ook niet sexy te zijn!
Oh das kut zeg. Lekker aso ook van de buren. Dit is wel echt weer om gebruik te maken van de tuin inderdaad...quote:Op zondag 21 april 2013 17:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat lekker dat jullie zo van de buitenlucht aan het genieten zijn. Dat is er hier helaas nog niet van gekomen, veel te veel te doen. Is geen klacht verder, ik heb een heerlijk weekend!
En om lekker in de tuin te kunnen zitten moet er eerst een uurtje of twee geschrobt en geruimd worden. We hebben hier nogal een kattenoverschot dus het stinkt overal naar pies en poep. Ook al is mijn tuin schoon, dan ruikik die vande buren nog![]()
Oh en blini's met creme fraiche en zalm
Ging jij met het vormsel niet een mooie jurk aantrekken?quote:Op zondag 21 april 2013 19:05 schreef Tink89 het volgende:
Liefjes, ik was jullie een beetje vergeten de rest van 't weekend...
Heb vrijdagavond fijn gereden op een klein paardje en da's extra hard werken. Gisteren deed zusjelief 't vormsel en had mam amper rekening gehouden met 't eten, dus werd het frietjes en salade. Vandaag onregelmatig, maar gezond gegeten. Had zelf zoete aardappelfrietjes uit de airfryer gemaakt, nomnomnom!
Xx
Kom ik aan met m'n 45 minuten wandelenquote:Op zondag 21 april 2013 17:19 schreef Isabeau het volgende:
Het was prima wandelweer, J0ycie! Ik heb 3 uur gewandeld en nu doen m'n voeten een beetje zeer
Thais is altijd wel slank toch?quote:Op zondag 21 april 2013 19:31 schreef klumsy het volgende:
Wij gaan komende vrijdag samen uit eten
al vind ik het niks om onze kleine meid thuis achter te laten, maar eens moet de eerste keer zijn...
Wat is nou een beetje een "slanke keuken" ? Ik vind eigenlijk bijna alles wel lekker....
Is dat die met abrikoosjes? Die vind ik erg lekkerquote:Op zondag 21 april 2013 20:04 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik dacht ik koop voor morgen een lekker maaltijdsalade bij de AH, de mediteraanse met couscous, scheelt weer tijd! Nou van zijn lang zal zijn leven eet ik die niet op! 20 punten voor een bak salade. Echt niet!
Daar kan ik 2 warme maaltijden van eten onderhand!
Ja die salade ja, de amandelen zullen ook wel voor de nodige punten zorgen.. Maar goed ik ga hem niet eten heb ik besloten. Vind het echt te veel punten, ik mag wel een keer zelf couscoussalade!quote:Op zondag 21 april 2013 20:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Thais is altijd wel slank toch?
[..]
Is dat die met abrikoosjes? Die vind ik erg lekker. Maar goed, ik gebruik dan ook maar een half zakje dressing, dat scheelt volgens mij ook al een hoop in de kcals.
Lijstje:
O (laat): omelet van 2 eieren en wat melk op 2 volkoren boterhammen, smoothie
L: 2 boterhammen zuurdesem met kip en tomaatjes
D: 2 boterhammen volkoren zuurdesem met hummus, sla en tomaatjes,
T: rest vd smoothie.
Broodrijke dag. L en D moeten geïmproviseerd worden, omdat de dag anders liep dan gepland, maar ik ben allang blij dat er geen afhaal tussen zit. Straks hardlopen. Afzeggen is geen optie.
Klumsy, ik zou gewoon gaan voor het restaurant waar je het meeste zin in hebt en het allerlekkerst vind. Je gaat niet elke dag uit eten dus ik zou er gewoon lekker van genieten, en de rest van de dag gewoon lekker slank houden!quote:Op zondag 21 april 2013 19:31 schreef klumsy het volgende:
Wij gaan komende vrijdag samen uit eten
al vind ik het niks om onze kleine meid thuis achter te laten, maar eens moet de eerste keer zijn...
Wat is nou een beetje een "slanke keuken" ? Ik vind eigenlijk bijna alles wel lekker....
En aan ons showen achterafquote:Op zondag 21 april 2013 19:06 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ging jij met het vormsel niet een mooie jurk aantrekken?.
Ja! Showen die jurken!quote:Op zondag 21 april 2013 20:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En aan ons showen achteraf
Hier aan het aftellen, nog vijf weken tot communie van dochter. En dan mag ik in mooie jurk
Je kent het principe. Pics...quote:Op zondag 21 april 2013 20:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja! Showen die jurken!
Ik heb de bruiloft met het paarse broekpak as zaterdag. Helaas niet minimaal 10 kilo lichter dan nu waar ik afgelopen augustus nog heilig van overtuigd was, maar door het lopen de afgelopen weken wel redelijk strak, iig niet een en all baggy en flubberig.Vanmorgen pak nog even aangehad en ik zie er prima uit.
Lekkere gerechten staan erop.quote:Op zondag 21 april 2013 20:42 schreef klumsy het volgende:
Ik denk dat we lekker bij Bling gaan eten, die hebben een heerlijke maaltijdsalade op het menu, lijkt me vrij gezond en ik ben dol op salades
Gebakken black Angus beef met cashewnoten,tomaat, komkommer, croutons en oosterse dressing
Oeh en ze hebben daar echt de lekkerste vitello tonato ever
Ben niet gefotografeerd... Zal me morgenavond ofzo even snel in de jurk hijsen (die inmiddels gekreukt is) en mezelf op de foto zetten. Komt goed, ik hou m'n belofte wel.quote:Op zondag 21 april 2013 20:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja! Showen die jurken!
Ik heb de bruiloft met het paarse broekpak as zaterdag. Helaas niet minimaal 10 kilo lichter dan nu waar ik afgelopen augustus nog heilig van overtuigd was, maar door het lopen de afgelopen weken wel redelijk strak, iig niet een en all baggy en flubberig.Vanmorgen pak nog even aangehad en ik zie er prima uit.
Zo laat? Ik had er vandaag al een.quote:Op zondag 21 april 2013 20:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En aan ons showen achteraf
Hier aan het aftellen, nog vijf weken tot communie van dochter. En dan mag ik in mooie jurk
Ik vond de maatvoering echt heel ingewikkeld, ik heb volgens mij M-L maat 46 gekocht. Wat ik een beetje tegenstrijdige boodschap vondquote:Op zondag 21 april 2013 17:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het voelt helemaal niet bouncy tijdens aquafit, echt relaxed. Ik heb er 3 gekocht: XL, L-XL en L. Op de krimpHet was een uur in de trein naar de dichtstbijzinde Decathlon.
Ik voel me veel sexier dan in mijn te grote, dunne, slappe, doorschijnende bikini.
Normaal Hemelvaartsdag hier, maar dat valt dit jaar in de meivakantie. Dus dat kon natuurlijk nietquote:Op zondag 21 april 2013 21:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo laat? Ik had er vandaag al een.
Bij nader inzien was dat eigenlijk bizar vroeg.
That's the spirit! Gaat je lukken hoor!quote:Op zondag 21 april 2013 22:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Hardgelopen. Over 6 weken zou ik 5 km moeten kunnen lopen. Dat komt goed uit, want over 7 weken is de ladiesrun. Ik MOET en ZAL die lopen!
WTF was I thinkingquote:Op vrijdag 19 april 2013 08:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb vage hoop op 29 april...
Het bijhorendeas if... gevoel is echter vele malen sterker
Gaat goed komenquote:Op zondag 21 april 2013 22:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Hardgelopen. Over 6 weken zou ik 5 km moeten kunnen lopen. Dat komt goed uit, want over 7 weken is de ladiesrun. Ik MOET en ZAL die lopen!
Jup. ik was vandaag 93.15.quote:Op maandag 22 april 2013 09:36 schreef klumsy het volgende:
Weegt jouw weegschaal op de grammen nauwkeurig BE?
Ik heb vaak na een sportdag dat ik zwaarder ben en pas de dag daarna minder...
Ik ga zo maar eens wegen om te zien wat het resultaat van afgelopen week is!
Ja natuurlijk. Sorry.quote:Op maandag 22 april 2013 10:08 schreef klumsy het volgende:
50 gram afgevallen dus, 15 staat toch voor 150 gram? en 20 voor 200 gram?
anyhow minder is minder!
quote:
Dit is precies de reden waarom ik geen weegschaal heb en wil!quote:Op maandag 22 april 2013 10:48 schreef Brighteyes het volgende:
:
[..]Plassen for the win.
![]()
Ik ga niet dagelijks hier jubelen om de grammetjes hoor, het ging me meer even om de illustratie dat ik me gisteren suf gesport had en echt wel behoorlijk netjes gegeten en dat er dan dus nauweljiks iets te zien is. Maar idd heb jij wel gelijk Klums, vaak zie je dat pas een dag later ofzo. Net zoals uitspattingen de andere kant op niet eens altijd meteen de volgende dag te zien zijn.
Dat weten wij toch ook wel Isaquote:Op maandag 22 april 2013 10:55 schreef Isabeau het volgende:
Afvallen is geen dagjeswerk dames (en heer), afvallen is een lange termijn klus.
We know swietie! We know!quote:Op maandag 22 april 2013 10:55 schreef Isabeau het volgende:
Afvallen is geen dagjeswerk dames (en heer), afvallen is een lange termijn klus.
Ja maar, ik zie hier constant 'Vandaag 1 ons lichter dan gisteren YES YES YES!!' of 'shit, gisteren 2 dropjes gehad en nu dus 2 ons zwaarderquote:
Ja doeiquote:Op maandag 22 april 2013 11:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja maar, ik zie hier constant 'Vandaag 1 ons lichter dan gisteren YES YES YES!!' of 'shit, gisteren 2 dropjes gehad en nu dus 2 ons zwaarder![]()
'(zware drop)
Ik blik of bloos niet hoor van de getallen op de weegschaal, zal me worst wezen. Ik kijk wel naar de trendlijn en als die omlaag is ben ik tevreden.
Ik bekijk het ook van dag tot dag, twee keer per dag zelfs, maar ik ga dat niet elke dag rapporteren hier hoor.quote:Op maandag 22 april 2013 11:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja doei![]()
Natuurlijk vier je je overwinningen!
En mensen zeggen echt niet dat ze zijn aangekomen van 2 dropjes![]()
Ik snap je punt wel hoor, maar het helpt voor veel mensen zeker wel om het van dag tot dag te bekijken. Want resultaten zorgen er ook voor dat je vol blijft houden.
quote:Op maandag 22 april 2013 07:49 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn lijstje:
O: Brinta
T: cracker m philadelphia light, appel, pepermuntje
L: 3 boterhammen (ossenworst en appelstroop)
T: Bakje kwark en appel
D: Spaghetti met tomaten-groentesaus
T: Yoghurt oid
quote:Op maandag 22 april 2013 10:50 schreef Isabeau het volgende:
Maar waarom verwacht je dan ook resultaat in 1 dagJe kan zelfs zwaarder worden omdat je lichaam door al het sporten juist wat vocht is gaan vasthouden.
Ik vier kilo's, niet onsjesquote:Op maandag 22 april 2013 11:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ja doei![]()
Natuurlijk vier je je overwinningen!
En mensen zeggen echt niet dat ze zijn aangekomen van 2 dropjes![]()
Ik snap je punt wel hoor, maar het helpt voor veel mensen zeker wel om het van dag tot dag te bekijken. Want resultaten zorgen er ook voor dat je vol blijft houden.
Maar dat is een beetje ieder voor zich toch?quote:Op maandag 22 april 2013 11:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vier kilo's, niet onsjes(serieus overigens, ook al kan mijn weegschaal in onsjes meten)
Ja hoor, maar gaarne de dagelijks 'oeps, 1 ons er bij!' 'jeeeeee, 1 ons er af!' wat minder in dit topicquote:Op maandag 22 april 2013 11:56 schreef Stormqueen het volgende:
Maar dat is een beetje ieder voor zich toch?
Jij bent toch ook wel iemand die weet dat zelfs enorme schommelingen op de weegschaal niet zo heel veel zeggen, laat staan hele kleintjesquote:
Ik bedoelde vooral dat posts als deze:quote:Op maandag 22 april 2013 12:10 schreef Isabeau het volgende:
Er zijn helemaal geen regeltjes en ik wil ook helemaal niet dat soort regeltjes hebben of maken. Ik vind het alleen onrealistisch gezeur over 50 grammetjes of onsjes. En dat is mijn mening hoor, hoef je niets mee te doen
door wat minder doorgewinterde FOK!-kers als een regel gelezen kunnen worden - gezien je kleurquote:Op maandag 22 april 2013 11:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja hoor, maar gaarne de dagelijks 'oeps, 1 ons er bij!' 'jeeeeee, 1 ons er af!' wat minder in dit topic
Nou, dat zou dan fijn zijn, is dat kleurtje toch nog ergens goed voorquote:Op maandag 22 april 2013 12:11 schreef Stormqueen het volgende:
door wat minder doorgewinterde FOK!-kers als een regel gelezen kunnen worden - gezien je kleur
Nee, dat is het welquote:Op maandag 22 april 2013 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
Maar goed - minder onsjes, minder jurkjes en minder schoenen dus.
Wil ik daar zelf nog een minder "er ging iets mis dus ik heb geschranst" aan toevoegen.
Anders nog iets?
Dat viel mij ook al op.quote:Op maandag 22 april 2013 11:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja maar, ik zie hier constant 'Vandaag 1 ons lichter dan gisteren YES YES YES!!' of 'shit, gisteren 2 dropjes gehad en nu dus 2 ons zwaarder![]()
'(zware drop)
quote:Op maandag 22 april 2013 12:23 schreef Tink89 het volgende:
Haha, oke, dan dus ook geen foto van de jurkMooi excuus, txs Isa!
En on-topic is m'n ochtend-t er bij in geschoten door overleggen die uitgelopen zijn. Shit happens, lunch was wel jum!
Xx
lekker he? Ik ga na mijn vergadering ook ffquote:Op maandag 22 april 2013 12:28 schreef klumsy het volgende:
Wat een weertjeik ga lekker een stuk wandelen, eens kijken hoe lang we het gaan volhouden vandaag!
Glasvezel aanleggenquote:Op maandag 22 april 2013 12:31 schreef Isabeau het volgende:
Hier komt morgen iemand alle deuren en ramen controleren of ze wel goed sluiten etc. Uiteraard tussen 7:30 en 16:00Wat zijn ze aan het doen, Sarabi?
Lekker! en wat heb je allemaal gedaan?quote:Op maandag 22 april 2013 12:33 schreef AppleMartini het volgende:
Yeah. Kom zojuist terug van m'n tweede keer sportschool, en het voelt goed.
Leg en chest press, vertical row, lat pull down, fietsen.. Vooral kracht met een beetje cardioquote:Op maandag 22 april 2013 12:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Lekker! en wat heb je allemaal gedaan?
Je hebt gelijk hoor.quote:Op maandag 22 april 2013 12:07 schreef Stormqueen het volgende:
Maar als ik dan ook even mijn centen in het zakkie mag gooien...
Ik zie het issue niet zo. Het is niet offtopic, het is niet kwetsend en het druist niet tegen de policy in. Daarnaast: Als een groep blauwen zegt dat ze iets liever niet zien dan nemen veel users dat toch wel wat zwaarder dan als een andere gewone user iets zegt.
Kijk, dat je geleuter over jurkjes en schoenen liever niet hebt, dat snap ik best, maar een topic wordt door iedereen gemaakt toch. Er komen hier ook wel eens onderwerpen of opmerkingen voorbij waarvan ik denk #$%5nhfjkehfev moet dat nou? Maar lees daar gewoon overheen
quote:Op maandag 22 april 2013 12:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor.Het is ook echt puur mijn persoonlijke ergernis.
![]()
En dan beloof ik plechtig dat ik stop met jammeren over hoe kut het gaat.![]()
Ik zit ten slotte al weer 36 uur in 'the zone'!
En er kunnen nooit genoeg jurkjes en schoenen zijn!
Lekker op tijd dusquote:Op maandag 22 april 2013 12:34 schreef Sarabi het volgende:
Glasvezel aanleggen(niet dat wij er gebruik van maken)
We kregen vrijdag te horen dat ze vandaag kwamen en of er iemand thuis kon zijn.
Nou ze hebben geluk dat ze er nu net pas zijn want ik moest in de ochtend gewoon werken (en zo kort van te voren vrijvragen lukt ook niet).
Openoffice calc, of gewoon Excelquote:Op maandag 22 april 2013 12:28 schreef het-is-mij het volgende:
Wat gebruiken jullie om grafiekjes te maken?
Gewoon online ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagelijkse schommelingen boeien dus vrij weinig
Ja, best stom.quote:Op maandag 22 april 2013 12:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lekker op tijd dusMeeste mensen werken toch de hele dag, dus beetje vaag om dat zo kort van te voren door te geven.
quote:Op maandag 22 april 2013 12:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor.Het is ook echt puur mijn persoonlijke ergernis.
![]()
En dan beloof ik plechtig dat ik stop met jammeren over hoe kut het gaat.![]()
Ik zit ten slotte al weer 36 uur in 'the zone'!
En er kunnen nooit genoeg jurkjes en schoenen zijn!
Klinkt niet alleen vies maar ook helemaal niet gezond...quote:Op maandag 22 april 2013 13:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]Oke, oke, je krijgt je foto
Ik heb een droog zakje noodles als t, klinkt vies, maar is zoooo lekker
Nou, ik vind dat ook best lekkerquote:Op maandag 22 april 2013 13:18 schreef Sarabi het volgende:
Klinkt niet alleen vies maar ook helemaal niet gezond...
quote:Op maandag 22 april 2013 13:28 schreef Ambipur het volgende:
Ik heb een keukenweegschaal gekocht en begrijp nu waarom ik niet afval.
40-50 g Muesli is best weinig
Hoeveel denk je dat jij normaal at dan?quote:Op maandag 22 april 2013 13:28 schreef Ambipur het volgende:
Ik heb een keukenweegschaal gekocht en begrijp nu waarom ik niet afval.
40-50 g Muesli is best weinig
70 gram ofzo. Stuk meer iig. Voorheen at ik het met Grieks/Turks yoghurt. Nu met 50 ml sojamelk.quote:Op maandag 22 april 2013 13:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoeveel denk je dat jij normaal at dan?
huuuu! Why?quote:Op maandag 22 april 2013 13:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
70 gram ofzo. Stuk meer iig. Voorheen at ik het met Grieks/Turks yoghurt. Nu met 50 ml sojamelk.
Nog niet rampzalig, is zo'n 260 kcal. En 50 ml sojamelk. En dat is alles? Dat is een heel klein beetje melk! Dan eet je volgens mij vochtig gemaakte droge muesli of zo.quote:Op maandag 22 april 2013 13:41 schreef Ambipur het volgende:
70 gram ofzo. Stuk meer iig. Voorheen at ik het met Grieks/Turks yoghurt. Nu met 50 ml sojamelk.
muesli met melk is toch niet te nassen? Neem yoghurt of kwark!quote:Op maandag 22 april 2013 13:52 schreef Ambipur het volgende:
Oh. Ik moet echt eens leren eten denk ik.
Morgenochtend dus 50 gr Muesli en zeker 200 ml melk dus?
Heb wel een zware lunch op...Bulgur rijst met sperziebonen en wat kip uit de oven.
Wat is bulgur rijst?quote:Op maandag 22 april 2013 13:52 schreef Ambipur het volgende:
Oh. Ik moet echt eens leren eten denk ik.
Morgenochtend dus 50 gr Muesli en zeker 200 ml melk dus?
Heb wel een zware lunch op...Bulgur rijst met sperziebonen en wat kip uit de oven.
Dikke respect voor mensen die kwark weg krijgen.. Toen ik muesli met yoghurt at was het zo ongeveer neus dicht en er gewoon inproppen.quote:Op maandag 22 april 2013 13:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
muesli met melk is toch niet te nassen? Neem yoghurt of kwark!
Dit: http://www.turksekok.nl/34/bulgur-pilaviquote:
Dus het gaat er niet om hoe gezond het product is, maar hoe gezond 1200 mensen het vinden.quote:In de kolommen gevoel en gezondheid wordt in een rapportcijfer uitgedrukt hoe gezond de Nederlandse consument deze producten vindt en welke gevoelswaarde hij hieraan geeft. Het onderzoek is uitgevoerd door een representatieve steekproef te nemen van de Nederlandse bevolking. 1200 consumenten deden mee aan het onderzoek.
Bulgur is geen rijst he, het is een tarweproductquote:Op maandag 22 april 2013 13:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dit: http://www.turksekok.nl/34/bulgur-pilavi
Alleen maak ik het met boter en alleen wat tomaten. Boter is niet heel goed, maar ik probeer zo min mogelijk margerine/olie etc te gebruiken.
Het is erg lekker iig.
Dan mag ik hopen dat het een fatsoenlijke groep is geweest...quote:Op maandag 22 april 2013 13:56 schreef Isabeau het volgende:
Wat vaag, ik keek op de website http://www.voedingswaardetabel.nl/ en daar hebben ze naast kcal, vitamines etc ook een cijfer voor 'emotioneel' en 'healthy'. Dus ik vroeg me af hoe ze aan die getallen komen:
[..]
Dus het gaat er niet om hoe gezond het product is, maar hoe gezond 1200 mensen het vinden.
quote:Op maandag 22 april 2013 13:56 schreef Isabeau het volgende:
Wat vaag, ik keek op de website http://www.voedingswaardetabel.nl/ en daar hebben ze naast kcal, vitamines etc ook een cijfer voor 'emotioneel' en 'healthy'. Dus ik vroeg me af hoe ze aan die getallen komen:
[..]
Dus het gaat er niet om hoe gezond het product is, maar hoe gezond 1200 mensen het vinden.
quote:Op maandag 22 april 2013 13:57 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Bulgur is geen rijst he, het is een tarweproductVervanger van rijst/couscous. Maar erg lekker
350 kcal per 100 gram. Sterktequote:Op maandag 22 april 2013 13:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]Je hebt gelijk.. Thuis noemen we het gewoon rijst eigenlijk. Het is freaking lekker. De pan van gisteren is al op
Nou ja, ze vinden gewone aardappels al gezonder dan zoete aardappel. Een appel heeft het hoogste cijfer wat ik tot nu toe heb gezien. Eiwit van een ei heeft bijna een onvoldoendequote:Op maandag 22 april 2013 13:58 schreef Brighteyes het volgende:
Dat kon nog wel eens vies tegenvallen dus. Al die fabeltjes die nog steeds de ronde doen over niet meer dan 1 ei per week en weetikveel.
quote:Op maandag 22 april 2013 13:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]Je hebt gelijk.. Thuis noemen we het gewoon rijst eigenlijk. Het is freaking lekker. De pan van gisteren is al op
Ik ben opgestaan en heb even gemeten hoeveel ik gisteren heb gebruiktquote:Op maandag 22 april 2013 13:59 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
350 kcal per 100 gram. Sterkte
Dan is het prima ja. Niet dat je ongemerkt 300 gram even naar binnen hebt zitten schuivenquote:Op maandag 22 april 2013 14:02 schreef Ambipur het volgende:
Mag je trouwens kipfilet voor op brood wel elke dag eten? Werd mij laatst weer afgeraden.
[..]
Ik ben opgestaan en heb even gemeten hoeveel ik gisteren heb gebruikt150 gram. Verdeeld over 2 dagen. Mweh, is te doen toch.
Gewoon eten wat jij lekker vindt. Als dat muesli met melk is, so be it. Of sojamelk. Je zou ook melk/yoghurt met een smaakje kunnen proberen.quote:Op maandag 22 april 2013 13:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dikke respect voor mensen die kwark weg krijgen.. Toen ik muesli met yoghurt at was het zo ongeveer neus dicht en er gewoon inproppen.
Kipfilet als vleeswaar van de supermarkt zit vaak suiker in.quote:Op maandag 22 april 2013 14:02 schreef Ambipur het volgende:
Mag je trouwens kipfilet voor op brood wel elke dag eten? Werd mij laatst weer afgeraden.
[..]
Ik ben opgestaan en heb even gemeten hoeveel ik gisteren heb gebruikt150 gram. Verdeeld over 2 dagen. Mweh, is te doen toch.
Wat ik eigenlijk lekker vind? Oh meis.. Dat zou niet werken. Eigenlijk hou ik alleen van op de Turkse manier ontbijten, maar dan word ik denk ik echt moddervet....quote:Op maandag 22 april 2013 14:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gewoon eten wat jij lekker vindt. Als dat muesli met melk is, so be it. Of sojamelk. Je zou ook melk/yoghurt met een smaakje kunnen proberen.
Zit daar ook al suiker inquote:Op maandag 22 april 2013 14:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Kipfilet als vleeswaar van de supermarkt zit vaak suiker in.
Toch kan je het op zich wel eten, want het is nog altijd beter dan boterhamworst etc. etc.
Maar ik zou het, als ik jou was, af en toe eens afwisselen met dingen als rookvlees, ossenworst en rosbief als je wat variatie wil.
Ik vond 40 gram al veelquote:Op maandag 22 april 2013 13:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat lees ik hier?quote:Op maandag 22 april 2013 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
en mijn lucnhwandeling loopt even in de soep omdat de stront net de ventilator raakte
3 ons stront?quote:Op maandag 22 april 2013 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
en mijn lucnhwandeling loopt even in de soep omdat de stront net de ventilator raakte
De beste tomaten die ik hier eet zijn die van een tomatenplantje op mn balkon. Die pluk ik pas als ze aan de plant mooi rood zijnquote:Op maandag 22 april 2013 14:16 schreef Isabeau het volgende:
Lastig, Ambipur. En ik geef je groot gelijk hoor, groente en fruit smaakt in andere landen vaak zo ontzettend veel beterHet is hier vaak smakeloze eenheidsworst
En de telers weten het zelf ook, anders breng je geen tomaat op de markt met de naam 'smaaktomaat'
(en die smaakt nog steeds niet zoals de tomaten die ik in Italië heb gegeten).
En als je op bezoek bent, is het dan ook onbeleefd om overal een klein beetje van te nemen? Of moet je echt laten zien dat je het heerlijk vindt door grote porties op te eten.
quote:Op maandag 22 april 2013 14:18 schreef Stormqueen het volgende:
When the shit hits the fan - als de pleuris uitbreekt. Paniek op kantoor
Oeh, kunnen we meegenieten?quote:Op maandag 22 april 2013 14:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
When the shit hits the fan - als de pleuris uitbreekt. Paniek op kantoor
Ik zou gewoon een lekkere salade maken en dat samen met de entrecote eten. Of nog een mix van gestoofde paddestoelen (met tijm, rozemarijn) voor er bij.quote:Op maandag 22 april 2013 14:22 schreef clumsy_clown het volgende:
Vraagje. Ik heb voor vanavond entrecotes (.) maar moet er nog een sidedish bij hebben. Heb weer redelijk wat brood op vandaag dus iets lowcarbs zou wel mooi zijn, maar kan niets bedenken... Wie weet wat lekkers?
Ik haal soms op de zwarte markt mijn groenten, smaakt al wat beter. Supermarkt haal ik geen groente/fruit meer (op courgette, aubergine, paprika na).quote:Op maandag 22 april 2013 14:16 schreef Isabeau het volgende:
Lastig, Ambipur. En ik geef je groot gelijk hoor, groente en fruit smaakt in andere landen vaak zo ontzettend veel beterHet is hier vaak smakeloze eenheidsworst
En de telers weten het zelf ook, anders breng je geen tomaat op de markt met de naam 'smaaktomaat'
(en die smaakt nog steeds niet zoals de tomaten die ik in Italië heb gegeten).
En als je op bezoek bent, is het dan ook onbeleefd om overal een klein beetje van te nemen? Of moet je echt laten zien dat je het heerlijk vindt door grote porties op te eten.
quote:Op maandag 22 april 2013 14:16 schreef Stormqueen het volgende:
Gezellig, allemaal topicturken er bij![]()
Turks eten
Ben je toevallig een Turkinnetjequote:Op maandag 22 april 2013 14:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
De beste tomaten die ik hier eet zijn die van een tomatenplantje op mn balkon. Die pluk ik pas als ze aan de plant mooi rood zijn
Een salade zou ik doen. Vind ik altijd erg lekker met vlees.quote:Op maandag 22 april 2013 14:22 schreef clumsy_clown het volgende:
Vraagje. Ik heb voor vanavond entrecotes (.) maar moet er nog een sidedish bij hebben. Heb weer redelijk wat brood op vandaag dus iets lowcarbs zou wel mooi zijn, maar kan niets bedenken... Wie weet wat lekkers?
ew.quote:Op maandag 22 april 2013 14:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
* Isabeau haalt opgelucht adem, zag SQ al aan de racekak die overal heen sproeide.
quote:
Ik woon wel in een wat multiculturele wijkquote:Op maandag 22 april 2013 14:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]Grappig, want alle Turkinnetjes hebben tomaten op hun balkon. Hell, een hele scala aan groenten zelf. Mijn moeders tuin staat vol met aubergine, courgettes, sla, kruiden, appeltjes, druiven etc.
Sla haar. Ik heb dit ook eens meegemaakt.quote:Op maandag 22 april 2013 14:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moest vanochtend voor mijn werk naar een klant, de oude eigenaresse van ons huis. Vroeg ze: " Ben jij echt nog steeds dezelfde? Je bent zoveel boller geworden?" Ze zei nog wel dat ik er nog steeds goed uit zie maar het leed was al geschiedt.
Nou ja, eigenlijk niet want zij is zo'n klein mager scharminkel met te veel make-up, geblondeerd getoupeerd haar en een legging met tijgerprint. En ik ben inderdaad een kilo of 20 te zwaar door ziekte maar voel me geweldig, ben sportief en eet gezond.
Bitch
![]()
Zo.
Ze is het niet waard en ze is een klant. Ik ben vooral blij dat haar woorden me niet veel doen. De eerste 5 minuten wel, tot ik even goed ging nadenken en bedacht dat ik best awesome ben tegenwoordig.quote:Op maandag 22 april 2013 14:36 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Sla haar. Ik heb dit ook eens meegemaakt.
quote:Op maandag 22 april 2013 14:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ze is het niet waard en ze is een klant. Ik ben vooral blij dat haar woorden me niet veel doen. De eerste 5 minuten wel, tot ik even goed ging nadenken en bedacht dat ik best awesome ben tegenwoordig.
quote:Op maandag 22 april 2013 14:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ze is het niet waard en ze is een klant. Ik ben vooral blij dat haar woorden me niet veel doen. De eerste 5 minuten wel, tot ik even goed ging nadenken en bedacht dat ik best awesome ben tegenwoordig.
Je kan mij wegdragen met alleen een beetje balsamico-azijn en wat olijfolie, maar wat ik tegenwoordig ook wel heel lekker vindt, en zeker in combinatie met de walnoten is een beetje honing, grove mosterd en wat olijfolie.quote:Op maandag 22 april 2013 15:03 schreef clumsy_clown het volgende:
Lucky, niets van aantrekken hoor! Zij weet zelf waarschijnlijk ook dat het een kutopmerking was dus óf ze bedoelde het niet zo óf ze was aan het stangen. Beide zijn het druk maken niet waard!
Mijn neefje van 9 vroeg toen hij me na een jaar of 3 weer eens zag, of ik een baby kreeg.
Ik ben van Turkse origine inderdaad. En ga vanavond een lekkere salade maken. Eens denken wat ik er in ga doen. Walnootjes klinken iig lekker. Ik ben alleen heel slecht in dressings
.
Leuk! TVP aangeklikt.quote:Op maandag 22 april 2013 15:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mag ik u mijn succestopic F&F / Kruidenplanten zaaien, oogsten en eten #2 aanraden
Het is een recept van Gordon Ramsay, kan het er morgen even bijzoeken. Hij was echt lekker, we hadden het met kerst ook gemaakt. Ik had er bloemkool, broccoli en mislukte aardappelgratin bij.quote:Op maandag 22 april 2013 15:20 schreef klumsy het volgende:
Honing![]()
Alleen op brood vind ik het dus echt niet lekker....
Maar in dessings of marinades![]()
Heb ik even geluk dat m''n vader imker is en ik dus het hele jaar door honing krijg 8)
Oeh die kip klinkt lekker, even onthouden! Wat had je er verder bij gemaakt?
Same here, in de thee kan ik het ook steeds beter waarderen als ik verkouden ben, maar zo gewoon honing vind ik niet lekker, maar in gerechten...quote:Op maandag 22 april 2013 15:20 schreef klumsy het volgende:
Honing![]()
Alleen op brood vind ik het dus echt niet lekker....
Maar in dessings of marinades![]()
Heb ik even geluk dat m''n vader imker is en ik dus het hele jaar door honing krijg![]()
Oeh die kip klinkt lekker, even onthouden! Wat had je er verder bij gemaakt?
Nou, hup bijen houden! Het gaat namelijk slecht met de honingbij in Nederlandquote:Op maandag 22 april 2013 15:26 schreef Vicky het volgende:
Ik bengek op honing. Mijn man zegt wel eens: je moet bijen gaan houden.. er gaat zoveel honing doorheen bij ons
gaat m niet worden op 2 kleine balkonnetjesquote:Op maandag 22 april 2013 15:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, hup bijen houden! Het gaat namelijk slecht met de honingbij in Nederland
Nee, dat ligt geheel aan de hoeveelheid en samenstelling van de creme, but a little goes a long wayquote:Op maandag 22 april 2013 15:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Spinazie a la creme is niet eens zo slecht als je zou denken.
Gaan je buren ook niet leuk vindenquote:Op maandag 22 april 2013 15:28 schreef Vicky het volgende:
gaat m niet worden op 2 kleine balkonnetjes
Jawel joh, verse spinazie, beetje spekjes of kipreepjes, wat roomkaas, verse pasta... nomnomnom! A la creme uit de diepvries is snotquote:Op maandag 22 april 2013 15:35 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben echt helemaal pro verse groente, hoe verser hoe beter. Behalve met spinazie![]()
Ik vreet soberso geen diepvriesgroente. Ik eet spinazie van HAK.quote:Op maandag 22 april 2013 15:36 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jawel joh, verse spinazie, beetje spekjes of kipreepjes, wat roomkaas, verse pasta... nomnomnom! A la creme uit de diepvries is snot
Ik vind verse rode kool niet lekker, maar die uit een pot welquote:Op maandag 22 april 2013 15:35 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben echt helemaal pro verse groente, hoe verser hoe beter. Behalve met spinazie![]()
Kan ik ook in komen, al vind ik vers tegenwoordig ook goed te nassenquote:Op maandag 22 april 2013 15:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind verse rode kool niet lekker, maar die uit een pot wel
Alleen als salade.quote:Op maandag 22 april 2013 15:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Kan ik ook in komen, al vind ik vers tegenwoordig ook goed te nassen
Ja mais en bonen en dat soort dingen die anders 3 dagen moeten wellen idd ook welquote:Op maandag 22 april 2013 15:44 schreef klumsy het volgende:
Ja rode kool eten wij ook uit pot...
Owja en mais uit blik doe ik wel eens door een gerecht, maar verder is alles eigenlijk wel vers
Absoluutquote:Op maandag 22 april 2013 15:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ja mais en bonen en dat soort dingen die anders 3 dagen moeten wellen idd ook wel
Hence mijn volle diepvries.quote:Op maandag 22 april 2013 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben vooral van snel ende makkelijk
quote:Op maandag 22 april 2013 16:14 schreef Stormqueen het volgende:
je doet voorgesneden groente in de blender, wat are this?
Maar BE, ik vind wel dat je vaak erg leuke recepten hebt!
paksoi-rookkaas-stamppotquote:Op maandag 22 april 2013 16:28 schreef miss_sly het volgende:
Paksoi zit ook wel eens in onze box. Het lekkerste vond ik dat simpelweg met knoflook roerbakken in wat olie en dan een beetje sojasaus erover. Meer niet, maar wat was dat lekker
Die klinkt echt heel lekker! Hou niet zo van rookkaas maar ik kan me helemaal voorstellen dat het in deze stamppot erg goed smaakt.quote:Op maandag 22 april 2013 16:31 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
paksoi-rookkaas-stamppotis mijn favoriet. Gelukkig zit er hier een kaasboer om de hoek, kun je gewoon een flink stuk rookkaas kopen.
*bookmarktquote:Op maandag 22 april 2013 16:31 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
paksoi-rookkaas-stamppotis mijn favoriet. Gelukkig zit er hier een kaasboer om de hoek, kun je gewoon een flink stuk rookkaas kopen.
Hmm, klinkt goed! Ik ben gek op rookkaas, maar eet het eigenlijk zelden.quote:Op maandag 22 april 2013 16:31 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
haha hier precies hetzelfdequote:Op maandag 22 april 2013 16:14 schreef Sometimes het volgende:
Ik ben al blij DAT ik elke avond kook. Dat was jaren geleden (de periode tussen studententijd en samenwonen) wel anders.
Vooral de vaatwasser helpt nogal...
Het is niet goedkoop, maar dan heb je wel lekkere bijzondere gerechten met zoveel mogelijk biologische produkten. En je krijgt nog eens wat anders, zoals pastinaak. Er is altijd een vleesgerecht, een visgerecht en een vegetarisch gerecht.quote:Op maandag 22 april 2013 16:44 schreef klumsy het volgende:
Oeh die Hello Fresh box ziet er goed uit... misschien dat ik die ook maar eens ga bestellen!
Valt me ook wel mee kwa prijs, 5 euro pp per dag
Ja, dat dus.quote:Op maandag 22 april 2013 17:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
haha hier precies hetzelfde![]()
Aanrecht vol -> geen zin om af te wassen -> afhaal of magnetronzooiEn dat voor toch wel minimaal 5 dagen per week
Kan niet kloppen hier. Ik was benieuwd of ze die hier ook in de buurt hadden en ja dus. Maar voor 1 persoon voor 3 dagen kost het 34 euro en voor 2 personen voor 3 dagen 39 euro...quote:Op maandag 22 april 2013 16:44 schreef klumsy het volgende:
Oeh die Hello Fresh box ziet er goed uit... misschien dat ik die ook maar eens ga bestellen!
Valt me ook wel mee kwa prijs, 5 euro pp per dag
Zo herkenbaarquote:Op maandag 22 april 2013 17:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
haha hier precies hetzelfde![]()
Aanrecht vol -> geen zin om af te wassen -> afhaal of magnetronzooiEn dat voor toch wel minimaal 5 dagen per week
Veggiebox kan alleen maar voor 2 personen, zal wel komen door prefab vleesvervangers die altijd per 2 verkocht wordenquote:Op maandag 22 april 2013 17:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan niet kloppen hier. Ik was benieuwd of ze die hier ook in de buurt hadden en ja dus. Maar voor 1 persoon voor 3 dagen kost het 34 euro en voor 2 personen voor 3 dagen 39 euro...
Mijn moeder is zo'n typische hollandse stamppotten en pakjeszakjesthuiskok. Dus ook niet veel meegekregen, heb zelf leren koken.quote:Op maandag 22 april 2013 17:59 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Zo herkenbaar. En mijn moeder is een erg moeilijke eter, dus van huis uit ken ik niet veel recepten. Ik maak elke week dus wel iets nieuws, met wisselend succes
. Maar het scheelt echt heel erg dat ik nu een grotemensenkeuken heb. Mét vaatwasser.
Ik heb net de opdracht gekregen om frietjes mee te nemen voor bij het vlees, voor m'n broertje. Ik koop mooi maar 1 portie }:(.
Moet je dat hardlopen opbouwen ? Eigenlijk nooit veel beweging gehad (behalve dansen), maar ik schijn tot de computer generatie te horenquote:
Schop jezelf achter die pc vandaanquote:Op maandag 22 april 2013 19:13 schreef annevrouwtje het volgende:
[..]
Moet je dat hardlopen opbouwen ? Eigenlijk nooit veel beweging gehad (behalve dansen), maar ik schijn tot de computer generatie te horen
Lopen doe ik tevens al, ik ga vaker met mijn vriend even flink door het bos wandelen richting Duitsland (helaas liggen de duitse winkels op 20 minuten loopafstand)
Ik help haar vaker met koken en de boodschappen doen, maar we zijn eigenlijk afhankelijk van haar budget en aangezien ik de enige ben die iets aan het gewicht wil doen, sta ik er een beetje alleen voor. Het helpt namelijk ook niet als je met zn alle in de winkel staat en iedereen chips en snoep in het karretje gooit (dan voel ik me echt naar, omdat ik dan niks mag hebben en dan neem ik het dan toch maar)quote:Op maandag 22 april 2013 19:12 schreef douche-eendje het volgende:
Je schoonmoeder kookt en doet de boodschappen, is daar niet wat aan te veranderen?
niks mis met 20 minuten wandelen naar een winkel. Heb je iig je beweging gehad.quote:Op maandag 22 april 2013 19:13 schreef annevrouwtje het volgende:
[..]
Moet je dat hardlopen opbouwen ? Eigenlijk nooit veel beweging gehad (behalve dansen), maar ik schijn tot de computer generatie te horen
Lopen doe ik tevens al, ik ga vaker met mijn vriend even flink door het bos wandelen richting Duitsland (helaas liggen de duitse winkels op 20 minuten loopafstand)
zoals al vermeld trouwens, ik ben afhankelijk van haar budget, dus dat is als ontbijt brood met jam of wat dan ook, geen tussendoortje, en als al n tussendoortje, dan is het snaai. Ik eet wel tegenwoordig als lunch van die japanse noodlesoepjes (als je weet wat dat isquote:Op maandag 22 april 2013 19:12 schreef douche-eendje het volgende:
Wat vooral werkt is dat je voor jezelf een regelmaat maakt, een goed gezond ontbijt, een aantal tussendoortjes, lunch, avondeten.
je vindt 20 minuten al te veel?quote:Op maandag 22 april 2013 19:13 schreef annevrouwtje het volgende:
[..]
heb je zelf geen geld dan?quote:Op maandag 22 april 2013 19:19 schreef annevrouwtje het volgende:
[..]
zoals al vermeld trouwens, ik ben afhankelijk van haar budget, dus dat is als ontbijt brood met jam of wat dan ook, geen tussendoortje, en als al n tussendoortje, dan is het snaai. Ik eet wel tegenwoordig als lunch van die japanse noodlesoepjes (als je weet wat dat isGoodnoodles bv)
nee, juist niet.. is te dicht bij hahaquote:
dan koop je geen snaai... nogmaals.. het is JOUW keuze om af te vallen maar daar zal je dan wel wat voor moeten doen/latenquote:Op maandag 22 april 2013 19:20 schreef annevrouwtje het volgende:
[..]
nee, juist niet.. is te dicht bij hahadan lopen we 20 minuten, halen we snaai bij bv de lidl en dan lopen we ondertussen weer 20 minuten naar huis
ik heb wel iets van inkomen, maar daar kan ik net de huur en de rekeningen van betalen, enige eten wat er af kan is als ik kant en klare blik maaltijden zou halenquote:
een kilo wortels kost 50 centquote:Op maandag 22 april 2013 19:21 schreef annevrouwtje het volgende:
[..]
ik heb wel iets van inkomen, maar daar kan ik net de huur en de rekeningen van betalen, enige eten wat er af kan is als ik kant en klare blik maaltijden zou halen
quote:Op maandag 22 april 2013 19:21 schreef Sarabi het volgende:
Als jij/je vriend geld hebben voor de kebabzaak kunnen jullie misschien ook iets bijdragen aan het boodschappenbudget en zo gezondere dingen kopen?
En als 20 minuten te kort is voor je dan loop je toch een extra/groter rondje?
79 cent voor een kilo winterpeen bij de Aldiquote:
Tsja, dan misschien eerst maar eens kijken hoe je dat kan veranderen. Kebab en ongezonde rommel is leuk, maar je kunt ook nog budgetverantwoord afvallen. Zoveel kost het nou ook weer niet, vooral als je de aldi/lidl daar om de hoek hebt zitten.quote:Op maandag 22 april 2013 19:21 schreef annevrouwtje het volgende:
[..]
ik heb wel iets van inkomen, maar daar kan ik net de huur en de rekeningen van betalen, enige eten wat er af kan is als ik kant en klare blik maaltijden zou halen
oh, sorry, 80 cent...quote:Op maandag 22 april 2013 19:23 schreef Vicky het volgende:
[..]
79 cent voor een kilo winterpeen bij de Aldi
Maar koop wat Sarabi zegt..
Weet je wat jij moet doen? Naar de bibliotheek en 'Het geheim van slanke mensen' lenen! (Of kijk even op de site: je bent niet zielig, je mag van alles, je wíl het alleen niet meer, want je wil slank zijn!)quote:Op maandag 22 april 2013 19:16 schreef annevrouwtje het volgende:
[..]
Ik help haar vaker met koken en de boodschappen doen, maar we zijn eigenlijk afhankelijk van haar budget en aangezien ik de enige ben die iets aan het gewicht wil doen, sta ik er een beetje alleen voor. Het helpt namelijk ook niet als je met zn alle in de winkel staat en iedereen chips en snoep in het karretje gooit (dan voel ik me echt naar, omdat ik dan niks mag hebben en dan neem ik het dan toch maar)
Mijn vriend is ook zo lief, als hij nog honger heeft, gaan we naar de kebab zaak en dan denk ik al snel dat ik ook maar iets moet nemen om niet sneu over te komen.
Dat ook ja. Voel mij nu al zoveel beter, straal weer helemaal. Ben er nog niet, maar dat komt wel goedquote:Op maandag 22 april 2013 19:33 schreef Vicky het volgende:
Mijn motivatie? Ik walgde van mijn eigen lij. Steeds kleding moeten kopen dat een maat groter was. Vorig jaar ging de knop om. Ik ben gaan sporten en op mijn eten gaan letten.
dat..quote:Op maandag 22 april 2013 19:34 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dat ook ja. Voel mij nu al zoveel beter, straal weer helemaal. Ben er nog niet, maar dat komt wel goed
Spannend BE!quote:Op maandag 22 april 2013 19:39 schreef Brighteyes het volgende:
Whaaaaa!8 juni gaan we ein-de-lijk weer optreden met de band! Ons eerste optreden met de nieuwe zangeres en dus met heel veel nieuwe en vernieuwde nummers! Zo spannend om nu eens echt erachter te komen wat 'men' ervan vindt!
En dus nog 6 weken om even heel flink de kaken op elkaar te gooien en zo strak en slank als het maar kan op het podium te gaan staan.![]()
Dat wordt later echt niet beter, al kunnen ze het vaak wel iets beter verbergen.quote:Op maandag 22 april 2013 19:38 schreef annevrouwtje het volgende:
Ik ben pas 21 en dan zit je toch vooral met van die onvolwassen mensen die je nog heel erg beoordelen op je uiterlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 22 april 2013 20:01 schreef douche-eendje het volgende:
Gadverdamme... Dat avondeten he...Was dat die casserole? Lekkerer he?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar dan ben jij toch ook goed bezigquote:Op maandag 22 april 2013 20:07 schreef Susie het volgende:
Pffff, zie iedere keer dit topic en nu dan ook eens met deze titel.... ben helemaal niet goed bezigIk moet echt weer eens de welbekende knop om gaan zetten, startende morgen dan maar direct! (Al het lekkers is toch op in huis en dat halen we dan ook maar niet meer
)
Ja, met vegetarische bratwürst van de biowinkelquote:Op maandag 22 april 2013 20:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Was dat die casserole? Lekkerer he?![]()
Haalt ze geen fruit in huis? Is prima tussendoortje!quote:Op maandag 22 april 2013 19:19 schreef annevrouwtje het volgende:
[..]
zoals al vermeld trouwens, ik ben afhankelijk van haar budget, dus dat is als ontbijt brood met jam of wat dan ook, geen tussendoortje, en als al n tussendoortje, dan is het snaai. Ik eet wel tegenwoordig als lunch van die japanse noodlesoepjes (als je weet wat dat isGoodnoodles bv)
En dat is geen motivatie genoeg voor je?quote:Op maandag 22 april 2013 19:38 schreef annevrouwtje het volgende:
maar ik merk nu dat ik steeds grotere kleding nodig heb en ook dat ik meer last van mijn longen krijg. Ik ben pas 21 en dan zit je toch vooral met van die onvolwassen mensen die je nog heel erg beoordelen op je uiterlijk. Ook merk ik dat mijn vriend vaak aan het kijken is naar andere meiden die wel superslank zijn en dan maakt die de opmerking dat dat leuke meisjes zijn en dan voel ik me echt super rot daarover.
quote:Op maandag 22 april 2013 19:09 schreef annevrouwtje het volgende:
hallo
() Mijn zusje heeft mij aangeraden om geen aardappelen en pasta meer te eten, maar toen ik dit voorlegde aan mijn schoonmoeder werd het afgedaan als: "Je mist dan iets belangrijks uit de schijf." en ook eten we bijna iedere dag aardappelen enzo (omdat het goedkoper is?)
Is hier iets aan te doen ?
Nou weet ik niet wat je eerst als lunch at, maar noodles is gewoon pasta en niet bijster goed voor de lijn.quote:Op maandag 22 april 2013 19:19 schreef annevrouwtje het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Jezelf belonen met suiker? Dan blijf je toch gewoon de gewoontes aanhouden?!quote:Op maandag 22 april 2013 19:30 schreef douche-eendje het volgende:
Sonja Bakkerboeken ritueel verbranden graagPrachtig crashdieet, maar niet een blijvende verandering van je levensstijl en eetpatroon. Wil je het volhouden op lange termijn als je meer kilo's kwijt wil, dan zul je dat toch echt ook deels zelf uit moeten vinden.
De wil? Mijn moeder met overgewicht heeft diabetes type 2. Ik heb een polycysteus ovarium veroorzaakt door overgewicht/veroorzaakt overgewicht. Aangezien de ander nog wel werkt wil ik dat, met toekomstidee, toch wel graag zo houden. Dus afvallen.
Dus couchpatoto, kom van die bank af. Het is mooi weer buiten, tijd voor een avondwandelingEn als beloning bij thuiskomst een klein(!) koekje met een kopje thee.
Stop met smoesjes verzinnen, wij gaan het afvallen niet voor je doen. Dat moet je zelf doen
quote:Op maandag 22 april 2013 20:30 schreef An24 het volgende:
[..]
Meeje dat nou? Jezelf belonen met suiker? Dan blijf je toch gewoon de gewoontes aanhouden?!
Ik vind dat hier soms jammer. Zulke goede tips aan iedereen, maar iemand als Annevrouwtje leert van deze tips geen nieuw gedrag aanJezelf belonen met eten heeft helemaal geen zin. Beloon jezelf dan met een leuk boek, een blad of iets anders wat je leuk vind.
Si! Doe ik ook inderdaad. Als cadeautje naar de lush, leuke dingen uitzoeken en dan lekker pruttelenquote:
En ik doe een klein koekje bij de thee. Nou, wat een ramp.quote:Op maandag 22 april 2013 20:36 schreef An24 het volgende:
[..]
Si! Doe ik ook inderdaad. Als cadeautje naar de lush, leuke dingen uitzoeken en dan lekker pruttelen
Zo, dat motiveert! Dus met er alleen aan denken ben ik al goed bezigquote:Op maandag 22 april 2013 20:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dan ben jij toch ook goed bezig
Succesquote:Op maandag 22 april 2013 20:42 schreef Susie het volgende:
[..]
Zo, dat motiveert! Dus met er alleen aan denken ben ik al goed bezigTof, doe ik morgen nog eens.... grapje ofcourse! We gaan het echt doen!
ok laat maar...ik ga weerquote:Op maandag 22 april 2013 20:41 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En ik doe een klein koekje bij de thee. Nou, wat een ramp.
goed, maar koekeloer maar ff in dat topic danquote:Op maandag 22 april 2013 20:44 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Succes![]()
Hoe is het trouwens met je dochtertje nu? Had toen in OUD wat gepost omdat ik wat "werk"gerelateerd voorbij zag komen![]()
Gelezen, wat fijn zegquote:Op maandag 22 april 2013 20:46 schreef Susie het volgende:
[..]
goed, maar koekeloer maar ff in dat topic dan
En vervolgens lekker de associatie eten=beloning versterken.quote:Op maandag 22 april 2013 20:41 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Op zich is een koekje bij de thee helemaal geen ramp. Ik eet ook wel eens een paar biscuitjes als tussendoortje.quote:Op maandag 22 april 2013 20:41 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens, je mag best van eten genieten. Ik zou het niet als beloning van een wandelingetje gebruiken. Maar als je bijvoorbeeld een diploma haalt of een nieuwe baan krijgt als beloning/om het te vieren uit eten vind ik zelf dan wel weer super tof.quote:Op maandag 22 april 2013 20:51 schreef tjoptjop het volgende:
Eten is een energiebron (wat smakelijk mag zijn), niets meer, niets minder.
Dat is idd wat anders, dan geef je jezelf een beleving cadeau die minstens drie uur duurt. De beleving van een koekje duurt 30 seconden of zo. En van heel veel keer 30 seconden ga je groeien.quote:Op maandag 22 april 2013 21:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens, je mag best van eten genieten. Ik zou het niet als beloning van een wandelingetje gebruiken. Maar als je bijvoorbeeld een diploma haalt of een nieuwe baan krijgt als beloning/om het te vieren uit eten vind ik zelf dan wel weer super tof.
Daarom ook dat het smakelijk mag zijn,quote:Op maandag 22 april 2013 21:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens, je mag best van eten genieten. Ik zou het niet als beloning van een wandelingetje gebruiken. Maar als je bijvoorbeeld een diploma haalt of een nieuwe baan krijgt als beloning/om het te vieren uit eten vind ik zelf dan wel weer super tof.
Ik heb mijn volleybalschoenen ook bij runnersworld vandaan...quote:Op maandag 22 april 2013 22:10 schreef J0ycie88 het volgende:
Ok! Zouden ze me bij runnersworld of run2day ook kunnen adviseren of zijn dat echt winkels voor alleen hardloopschoenen?
quote:Op maandag 22 april 2013 21:39 schreef Myraela het volgende:
Je hoeft niet eens te gaan wandelen puur om het wandelen. Neem aan dat je ook wel dingen doet, ga je naar school? Werk je? Ga daar dan gewoon op de fiets heen of loop er heen.
Ik ga niet naar school en werk jammer genoeg ook niet. Ik krijg een wajong uitkering, dus dat is tussen de 600 en 700 euro per maand. Mijn vriend heeft helemaal geen inkomen. Maar van mijn uitkering moet de huur (500) betaald worden, dus veel blijft er niet over.quote:Op maandag 22 april 2013 21:39 schreef Myraela het volgende:
Geen idee hoe jouw situatie is, ik deed voorheen thuis wel eens de boodschappen en dan kookte ik ook. Mijn moeder deed niet zo moeilijk over het budget dan. Maar misschien kun je bij je schoonmoeder hetzelfde voorstellen, zij geeft je een budget en jij doet de boodschappen voor een week en kookt ook. Maar misschien is dat wat anders als het niet je eigen moeder is, lijkt me sowieso best een beetje ongemakkelijk om dan zulke dingen van haar te vragen. Maar aan de andere kant hoorde ik je over huur praten, dus dan betaal je er zelf ook voor toch?
Die recepten bij de Albert Heijn gebruiken vaak wel bewust bepaalde merken of bewust van die voorgesneden groentes etc. Overigens proef ik soms wel bij het boodschappen doen bij die kok in de winkel, heb er een paar zelf ook wel eens gemaakt. Ze zijn niet verkeerd. Maar goedkoop zou ik ze niet direct noemen.quote:Op maandag 22 april 2013 23:53 schreef annevrouwtje het volgende:
[..]
[..]
Ik ga niet naar school en werk jammer genoeg ook niet. Ik krijg een wajong uitkering, dus dat is tussen de 600 en 700 euro per maand. Mijn vriend heeft helemaal geen inkomen. Maar van mijn uitkering moet de huur (500) betaald worden, dus veel blijft er niet over.
Overigens, mijn schoonouders wonen in het zelfde pand, maar betalen apart huur, maar omdat we één keuken delen, haalt mijn schoonmoeder de boodschappen.
Heb vaker aangegeven om wat meer groente te halen en wat gezondere dingen, maar omdat zij varkensvlees lekkerder vind, eten we bijna iedere dag varkensvlees (wat meer vet bevat ?). Ook hebben we altijd aardappelen, pasta en rijst over, terwijl we groente altijd te kort komen (ik ben het type dat eerst aan anderen denkt, dus schep ik maar héél weinig groente op.)
Schijnt dat zij toch meent dat n (ongezondere) maaltijd goedkoper is als iets gezonder. Je hebt van die lekkere, gezonde recepten bij de albert heijn op die kaartjes, maar die producten schijnen duurder te zijn, terwijl je met n zak aardappelen al gauw 2 weken doorkomt.
MAAR: ik denk dat als ik al begin met letten op wat ik eet als ontbijt en dat ik niet meer snaai, dat ik al op de goede weg zit, en dat dat hele dingetje met de avondmaaltijd nog wel mag, totdat daar een oplossing voor is gevonden (toch?)
Misschien dat ik bevooroordeeld ben doordat ik bij een supercommerciele markt woon (de Albert Cuyp), maar ik vind wel echt dat mijn groentes vd AH altijd veel langer houdbaar zijn. Ik haal weleens voor een week groente op de markt, maar dan zijn de paprika's na 1 dag al rimpelig (nog wel eetbaar) en na 3 oneetbaar. En voor fruit geldt datzelfde wel een beetje.quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:42 schreef clumsy_clown het volgende:
De markt is in deze inderdaad een uitkomst. Ik vind het echt heel jammer dat ik meestal werk op marktdagen, want voor 20 euro heb je voor een hele week groente en fruit, wat vaak veel verser is dan dat in de supermarkt.
Markt in Rotterdam wel goed? Dan moet ik daar maar eens kijken, ik doe mijn boodschappen altijd in hoogvliet. AH XL, Lidl en Bas bij elkaar.quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:56 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh nee bij mij is het vaak andersom. Maar de markt hier in Rotterdam vind ik qua aanbod dan ook gewoon best goed. Ik kom veel te weinig op de markt, omdat ik het veel te druk vind, maar als ik er ben scoor ik altijd flink.
nou sorry, maar niet in mijn leven... Eten is naast energiebron ook genieten.quote:Op maandag 22 april 2013 20:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En vervolgens lekker de associatie eten=beloning versterken.
Eten is een energiebron (wat smakelijk mag zijn), niets meer, niets minder.
Eten is genieten. En ook een energiebron.quote:Op dinsdag 23 april 2013 07:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nou sorry, maar niet in mijn leven... Eten is naast energiebron ook genieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |