abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 21 april 2013 @ 13:42:25 #1
5428 crew  miss_sly
pi_125552580
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_125554379
Hier is het maar wisselvallig buiten. Ene moment heel donker en dan weer lekker de zon! Eigenlijk best lekker wandelweer, maar helaas zo visite. Eigenlijk niet super veel zin in. Omdat het een uitdaging word om me in te houden. Gelukkig laat wakker dus alleen ontbijt gehad rond lunchtijd.

Lijstje van vandaag:

O-L: 2 wraps met zalm garnalen lekker wat sla en tomaat.
T: Een lekkere koek, wat nootjes misschien
D: Kip-kerrie met heel veel groente, wat rijst en een toetje na.
T: Niets meer
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_125560996
Het was prima wandelweer, J0ycie! Ik heb 3 uur gewandeld en nu doen m'n voeten een beetje zeer :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 21 april 2013 @ 17:23:30 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125561155
O: Brinta m chia
S: 45 minuten hardlopen
T: Klein beetje kwark met blauwe bessen, 2 dropjes
L: 1 bh m biefstukworst, 1bh m appelstroop, 1 plakje roggebrood m kaas
T: 3 biscuitjes, 3 dropjes, 1 ei
S2: bovenverdieping grondig opgeruimd en schoongemaakt en ondertussen een keer of 20 de trap op en neer wegens buitenspelende kinderen. ;)
D: vegetarische 'Toad in the hole'
T: yoghurt of fruit

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 21-04-2013 20:09:08 ]
pi_125561694
Ik ben ff naar de decathlon geweest voor zo'n sportbadpak van 6e! Zijn best prima, alleen door t complete gebrek aan voorgevormdheid word ik er wel heel plat van! Maar goed, het hoeft ook niet sexy te zijn!
pi_125561789
Ik ben vanmorgen naar Delft gefietst en vanmiddag naar Den Haag. Op de fiets was het frisjes. Zit nu in de tuin bij schoonouders en daar is het heerlijk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar zondag 21 april 2013 @ 17:45:08 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125562013
Intratuin, kerkhof om bloemetjes te zetten bij Omie, spinazie gezaaid met Isa... En nu thuis diner in elkaar flansen (voor ons weer kipdrumstick met gegrilde courgette en gegrilde rode ui).

Straks komen de buren borrelen, Geen chips, kaasjes enzo deze keer. Maar zelfgemaakte tzatziki met veel komkommer, radijsjes met selderijzout, gerookte makreel aangemaakt met een beetje salata, citroenrasp en zwarte peper en wat parmaham.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_125562016
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 17:37 schreef Zeester het volgende:
Ik ben ff naar de decathlon geweest voor zo'n sportbadpak van 6e! Zijn best prima, alleen door t complete gebrek aan voorgevormdheid word ik er wel heel plat van! Maar goed, het hoeft ook niet sexy te zijn!
Het voelt helemaal niet bouncy tijdens aquafit, echt relaxed. Ik heb er 3 gekocht: XL, L-XL en L. Op de krimp 8-) Het was een uur in de trein naar de dichtstbijzinde Decathlon.

Ik voel me veel sexier dan in mijn te grote, dunne, slappe, doorschijnende bikini.
Spoilers!
pi_125562319
Wat lekker dat jullie zo van de buitenlucht aan het genieten zijn. Dat is er hier helaas nog niet van gekomen, veel te veel te doen. Is geen klacht verder, ik heb een heerlijk weekend!

En om lekker in de tuin te kunnen zitten moet er eerst een uurtje of twee geschrobt en geruimd worden. We hebben hier nogal een kattenoverschot dus het stinkt overal naar pies en poep. Ook al is mijn tuin schoon, dan ruikik die vande buren nog :r

Oh en blini's met creme fraiche en zalm :9
Spoilers!
pi_125564517
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 17:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat lekker dat jullie zo van de buitenlucht aan het genieten zijn. Dat is er hier helaas nog niet van gekomen, veel te veel te doen. Is geen klacht verder, ik heb een heerlijk weekend!

En om lekker in de tuin te kunnen zitten moet er eerst een uurtje of twee geschrobt en geruimd worden. We hebben hier nogal een kattenoverschot dus het stinkt overal naar pies en poep. Ook al is mijn tuin schoon, dan ruikik die vande buren nog :r

Oh en blini's met creme fraiche en zalm :9
Oh das kut zeg. Lekker aso ook van de buren. Dit is wel echt weer om gebruik te maken van de tuin inderdaad...

Ik ben ook bezig met een soort lenteschoonmaak, en het balkon staat voor dinsdag op de planning. M'n moeder is hier, en is ontzettend aangekomen zo te zien, en heeft last van wat ik denk dat het een diabetesvoet is. Mocht ik nog niet gemotiveerd zijn om zo mezelf naar buiten te trappen, ben ik dat nu wel :').

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2013 18:51:48 ]
  zondag 21 april 2013 @ 19:05:51 #11
319308 Tink89
To live is to dance
pi_125565121
Liefjes, ik was jullie een beetje vergeten de rest van 't weekend...

Heb vrijdagavond fijn gereden op een klein paardje en da's extra hard werken. Gisteren deed zusjelief 't vormsel en had mam amper rekening gehouden met 't eten, dus werd het frietjes en salade. Vandaag onregelmatig, maar gezond gegeten. Had zelf zoete aardappelfrietjes uit de airfryer gemaakt, nomnomnom!

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_125565151
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 19:05 schreef Tink89 het volgende:
Liefjes, ik was jullie een beetje vergeten de rest van 't weekend...

Heb vrijdagavond fijn gereden op een klein paardje en da's extra hard werken. Gisteren deed zusjelief 't vormsel en had mam amper rekening gehouden met 't eten, dus werd het frietjes en salade. Vandaag onregelmatig, maar gezond gegeten. Had zelf zoete aardappelfrietjes uit de airfryer gemaakt, nomnomnom!

Xx
Ging jij met het vormsel niet een mooie jurk aantrekken? O+.
pi_125565826
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 17:19 schreef Isabeau het volgende:
Het was prima wandelweer, J0ycie! Ik heb 3 uur gewandeld en nu doen m'n voeten een beetje zeer :+
Kom ik aan met m'n 45 minuten wandelen :')
Maar he, ik heb het wel gedaan... en voel m'n benen best wel, zo dus even lekker in bad O+

Morgen weer weegdag, ben echt zo benieuwd!
dan ben ik gewoon alweer 4 weken bezig, dat gevoel heb ik helemaal niet, dacht echt dat ik nog maar iets van 2 weken met WW bezig was :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_125566048
Avond #3 uit eten :X
pi_125566252
Wij gaan komende vrijdag samen uit eten O+
al vind ik het niks om onze kleine meid thuis achter te laten, maar eens moet de eerste keer zijn...

Wat is nou een beetje een "slanke keuken" ? Ik vind eigenlijk bijna alles wel lekker....
pi_125566271
25km gefietst vandaag :)

Nu lekker met de beentjes omhoog.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_125567934
Ik dacht ik koop voor morgen een lekker maaltijdsalade bij de AH, de mediteraanse met couscous, scheelt weer tijd! Nou van zijn lang zal zijn leven eet ik die niet op! 20 punten voor een bak salade. Echt niet!

Daar kan ik 2 warme maaltijden van eten onderhand!

Oh, visite.. Stroopwafels in huis.. Heeeeeel gevaarlijk!
pi_125568751
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 19:31 schreef klumsy het volgende:
al vind ik het niks om onze kleine meid thuis achter te laten, maar eens moet de eerste keer zijn...

Wat is nou een beetje een "slanke keuken" ? Ik vind eigenlijk bijna alles wel lekker....
Thais is altijd wel slank toch?

quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 20:04 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik dacht ik koop voor morgen een lekker maaltijdsalade bij de AH, de mediteraanse met couscous, scheelt weer tijd! Nou van zijn lang zal zijn leven eet ik die niet op! 20 punten voor een bak salade. Echt niet!

Daar kan ik 2 warme maaltijden van eten onderhand!

Is dat die met abrikoosjes? Die vind ik erg lekker :@. Maar goed, ik gebruik dan ook maar een half zakje dressing, dat scheelt volgens mij ook al een hoop in de kcals.

Lijstje:
O (laat): omelet van 2 eieren en wat melk op 2 volkoren boterhammen, smoothie
L: 2 boterhammen zuurdesem met kip en tomaatjes
D: 2 boterhammen volkoren zuurdesem met hummus, sla en tomaatjes,
T: rest vd smoothie.

Broodrijke dag. L en D moeten geïmproviseerd worden, omdat de dag anders liep dan gepland, maar ik ben allang blij dat er geen afhaal tussen zit. Straks hardlopen. Afzeggen is geen optie.
pi_125568898
quote:
2s.gif Op zondag 21 april 2013 20:21 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Thais is altijd wel slank toch?

[..]

Is dat die met abrikoosjes? Die vind ik erg lekker :@. Maar goed, ik gebruik dan ook maar een half zakje dressing, dat scheelt volgens mij ook al een hoop in de kcals.

Lijstje:
O (laat): omelet van 2 eieren en wat melk op 2 volkoren boterhammen, smoothie
L: 2 boterhammen zuurdesem met kip en tomaatjes
D: 2 boterhammen volkoren zuurdesem met hummus, sla en tomaatjes,
T: rest vd smoothie.

Broodrijke dag. L en D moeten geïmproviseerd worden, omdat de dag anders liep dan gepland, maar ik ben allang blij dat er geen afhaal tussen zit. Straks hardlopen. Afzeggen is geen optie.
Ja die salade ja, de amandelen zullen ook wel voor de nodige punten zorgen.. Maar goed ik ga hem niet eten heb ik besloten. Vind het echt te veel punten, ik mag wel een keer zelf couscoussalade!
pi_125568977
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 19:31 schreef klumsy het volgende:

Klumsy, ik zou gewoon gaan voor het restaurant waar je het meeste zin in hebt en het allerlekkerst vind. Je gaat niet elke dag uit eten dus ik zou er gewoon lekker van genieten, en de rest van de dag gewoon lekker slank houden!
  Licht Ontvlambaar zondag 21 april 2013 @ 20:40:17 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125569872
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2013 19:06 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ging jij met het vormsel niet een mooie jurk aantrekken? O+.
En aan ons showen achteraf ;)

Hier aan het aftellen, nog vijf weken tot communie van dochter. En dan mag ik in mooie jurk *O*
pi_125570035
Ik denk dat we lekker bij Bling gaan eten, die hebben een heerlijke maaltijdsalade op het menu, lijkt me vrij gezond en ik ben dol op salades :9

Gebakken black Angus beef met cashewnoten,tomaat, komkommer, croutons en oosterse dressing

Oeh en ze hebben daar echt de lekkerste vitello tonato ever :9
pi_125570078
Alleen geen idee hoe slecht dat is...
  zondag 21 april 2013 @ 20:45:34 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125570243
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 20:40 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hier aan het aftellen, nog vijf weken tot communie van dochter. En dan mag ik in mooie jurk *O*
Ja! Showen die jurken!

Ik heb de bruiloft met het paarse broekpak as zaterdag. Helaas niet minimaal 10 kilo lichter dan nu waar ik afgelopen augustus nog heilig van overtuigd was, maar door het lopen de afgelopen weken wel redelijk strak, iig niet een en all baggy en flubberig. *O* Vanmorgen pak nog even aangehad en ik zie er prima uit. :Y
pi_125570333
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 20:45 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja! Showen die jurken!

Ik heb de bruiloft met het paarse broekpak as zaterdag. Helaas niet minimaal 10 kilo lichter dan nu waar ik afgelopen augustus nog heilig van overtuigd was, maar door het lopen de afgelopen weken wel redelijk strak, iig niet een en all baggy en flubberig. *O* Vanmorgen pak nog even aangehad en ik zie er prima uit. :Y
Je kent het principe. Pics...
  zondag 21 april 2013 @ 20:48:10 #26
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_125570417
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 20:42 schreef klumsy het volgende:
Ik denk dat we lekker bij Bling gaan eten, die hebben een heerlijke maaltijdsalade op het menu, lijkt me vrij gezond en ik ben dol op salades :9

Gebakken black Angus beef met cashewnoten,tomaat, komkommer, croutons en oosterse dressing

Oeh en ze hebben daar echt de lekkerste vitello tonato ever :9
Lekkere gerechten staan erop.
Je kan de salade ook zonder cruotons en cashew bestellen.
Of gewoon de steak nemen.
Uiensoep zonder garnituur is ook een slanke optie
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 21 april 2013 @ 20:50:11 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_125570568
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 20:45 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja! Showen die jurken!

Ben niet gefotografeerd... Zal me morgenavond ofzo even snel in de jurk hijsen (die inmiddels gekreukt is) en mezelf op de foto zetten. Komt goed, ik hou m'n belofte wel.

Zo lekker toetje eten. Ben aan het twijfelen of het kwark of yoghurt wordt. Wat een luxe, bij de duitse supermarkten geweest zijn!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_125571237
zo.. vandaag eens het fameuze quinoa geprobeerd..
ok moet misschien nog even oefenen hoe ik het klaar moet maken :P

hier lijkt het er op dat het bruiloftsweekend niet teveel schade heeft aangericht.. dansen is toch ook een goede energie verbruiker ?? :D
morgen ochtend maar eens de weegschaal bekijken..

en PICS!!! :D

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  Moderator zondag 21 april 2013 @ 21:14:51 #29
5428 crew  miss_sly
pi_125572405
Lijstje van vandaag is goed.

O: magere yoghurt met halve banaan en 4 eetlepels Crucell, cappuccino en verse jus d'orange
T: mandarijn
L: 3 volken boterhammen, een maal dubbel met magere kaas en gebakken ei en eenmaal met pindakaas.
T: mandarijn
D: hoisin kip met noedels, paksoi en zure komkommer, magere yoghurt met een halve mango als toetje

S/B: 1,5 uur gewandeld en opgeruimd, ingepakt en dozen gesjouwd in huis.
pi_125572590
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 20:40 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zo laat? Ik had er vandaag al een.

Bij nader inzien was dat eigenlijk bizar vroeg.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 21 april 2013 @ 21:25:48 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125573282
Hmmmm, avond T glijdt wat uit
Yoghurt met banaan, 4 dropjes en een raketje.
En dan ga ik nu maar naar boven, buikspieren en kwariertje mindfulness en dan lekker slapen maar.

Step away from the food woman!
pi_125577626
Hardgelopen. Over 6 weken zou ik 5 km moeten kunnen lopen. Dat komt goed uit, want over 7 weken is de ladiesrun :'). Ik MOET en ZAL die lopen!
pi_125582067
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 17:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het voelt helemaal niet bouncy tijdens aquafit, echt relaxed. Ik heb er 3 gekocht: XL, L-XL en L. Op de krimp 8-) Het was een uur in de trein naar de dichtstbijzinde Decathlon.

Ik voel me veel sexier dan in mijn te grote, dunne, slappe, doorschijnende bikini.
Ik vond de maatvoering echt heel ingewikkeld, ik heb volgens mij M-L maat 46 gekocht. Wat ik een beetje tegenstrijdige boodschap vond ;). Had heel hoopvol ook 44 gepast, maar die zat zo strak dat hij een beetje doorschijnend werd.

Ik ga hem deze week nog wel een x proberen. Morgen alleen waarschijnlijk niet op m'n vaste aquagym avond want heb een etentje met m'n huisgenootje en dr familie vanwege afstuderen. En dat gaat natuurlijk voor.
  Licht Ontvlambaar zondag 21 april 2013 @ 23:30:51 #34
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125582524
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 21:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zo laat? Ik had er vandaag al een.

Bij nader inzien was dat eigenlijk bizar vroeg.
Normaal Hemelvaartsdag hier, maar dat valt dit jaar in de meivakantie. Dus dat kon natuurlijk niet :')
  maandag 22 april 2013 @ 07:20:47 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125587201
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2013 22:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Hardgelopen. Over 6 weken zou ik 5 km moeten kunnen lopen. Dat komt goed uit, want over 7 weken is de ladiesrun :'). Ik MOET en ZAL die lopen!
That's the spirit! Gaat je lukken hoor! :Y
pi_125587220
Lijstje van vandaag:

O: Optimel yogurt met muesli
T: Banaan
T: snack a jack
L: 4 boterhammen met kipfilet en een cup a soup
T: Eierkoek
T: Snack a jack
D: Kip kerrie met heel veel groente en rijst.
T: Geen idee. Heb nog 5 punten over.

S: een uur intensief Sh'bam en een half uur wandelen op het werk.
  maandag 22 april 2013 @ 07:49:02 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125587354
Mijn lijstje:

O: Brinta
T: Bakje kwark en appel
L: 3 boterhammen (ossenworst en appelstroop)
T: cracker m philadelphia light en appel
D: Spaghetti met tomaten-groentesaus
T: Yoghurt oid
pi_125587431
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 08:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb vage hoop op 29 april...

Het bijhorende :') as if... gevoel is echter vele malen sterker :')
WTF was I thinking :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 22 april 2013 @ 08:14:24 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_125587587
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 07:58 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

O+
disclaimer
  maandag 22 april 2013 @ 08:14:34 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125587588
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 07:58 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

o|O
  maandag 22 april 2013 @ 08:18:07 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_125587621
Het is mij overigens wél gelukt dit keer dus yay! Vriend heeft slechts 4 avonden gebierd dit weekend en gisteren heb ik een alcoholfittie gemist bij mijn ouders omdat ik in de tuin met de hond stond te spelen :') geeft toch wel weer stof tot nadenken :@ anyway, eindscore weekend: + 300 gram en wat jullie al zeiden, dat is stukken beter dan de +3 kilo die ik normaliter scoor :')!
disclaimer
  maandag 22 april 2013 @ 08:20:19 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_125587648
Het had beter kunnen zijn maar ik heb gisteren anderhalve portie avondeten op omdat mijn moeder zo haar best op had gedaan. Eigenlijk stom want ik zat na portie 1 al aardig vol, maar ja, psychologie :')
disclaimer
pi_125587679
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2013 22:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Gaat goed komen ^O^*O*
Ja doei.
  maandag 22 april 2013 @ 08:24:33 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125587685
+3 ons is tov +3kg echt een prima score natuurlijk SQ. Morgen even toilletteren en dan is het weg. :)

Ik woog vandaag 50 gram :') minder dan gisteren terwijl ik 7km hardgelopen heb en me verder echt het schompes heb gewerkt in huis. Ik had een groter verschilletje verwacht, maar er is echt geen peil op te trekken. :+

[ Bericht 15% gewijzigd door BE op 22-04-2013 11:33:33 ]
  maandag 22 april 2013 @ 08:46:14 #45
319308 Tink89
To live is to dance
pi_125587915
Lijstjestijd!

O: 2 volkoren met aardbeien. 250 ml kwark met in totaal 3 theelepeltjes suiker.
T: Biscuitjes waren op, dus hier ipv die gewoonte maar een appeltje eten.
L: 4 volkoren. 2 30+kaas, 2 ardenner. 1/2 komkommer.
S: Half uurtje lunchwandelen.
T: Hangt af van wat ik tijdens de lunchwandeling meebreng. Zou een bakje lv yoghurt of een cracker ofzo kunnen worden.
D: Zoete aardappels die van gisteren over zijn, tenzij die niet meer lekker zijn. Dan wordt het pasta roomkaas, spinazie en een handje spekjes.
T: Niks meer. Van pasta of zoete aardappels zit ik altijd lang vol.

Xx!
pi_125588639
Weegt jouw weegschaal op de grammen nauwkeurig BE?
Ik heb vaak na een sportdag dat ik zwaarder ben en pas de dag daarna minder...

Ik ga zo maar eens wegen om te zien wat het resultaat van afgelopen week is!
pi_125588724
Lijstje van vandaag:

B: kwark honing walnoten
L: 2 boterhammen, smeerkaas, kip grillworst, komkommer, melk
T: kiwi en een beschuitje sandwich spread
D: gebakken krieltjes, rundervink en sperziebonen
T: ik denk yoghurt of kwark
pi_125588990
Tijd voor een lijstje. Dat 'winging it' werkt maar heel kort voor my dus ik nip het in the bud.

O: Optimel, muesli, lijnzaad
S: half uurtje salontafel verven
T: Eierkoek
S: half uur wandelen
L: 3 bruin met komijn en rauwkost
T: 2 crackers met St moret, bakje kwark met granaatappelpitjes
A: Tortellini met spinazie en tomaatblokjes
S: Uur badminton
T: misschien een chocotoetje
Spoilers!
  maandag 22 april 2013 @ 09:59:29 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125589138
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 09:36 schreef klumsy het volgende:
Weegt jouw weegschaal op de grammen nauwkeurig BE?
Ik heb vaak na een sportdag dat ik zwaarder ben en pas de dag daarna minder...

Ik ga zo maar eens wegen om te zien wat het resultaat van afgelopen week is!
Jup. ik was vandaag 93.15. :Y En gisteren dus 93.20 :)
pi_125589370
50 gram afgevallen dus, 15 staat toch voor 150 gram? en 20 voor 200 gram?
anyhow minder is minder! *O*
pi_125589462
zo.. nu toch m'm bed maar eens uit :@ begin een beetje honger te krijgen...
pi_125589772
Uur gewandeld en zo maar eens het huishouden doen, verbrandt ook kcal *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 22 april 2013 @ 10:42:15 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125590337
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:08 schreef klumsy het volgende:
50 gram afgevallen dus, 15 staat toch voor 150 gram? en 20 voor 200 gram?
anyhow minder is minder! *O*
Ja natuurlijk. Sorry. :@ :') Whihihi... :@
pi_125590373
Da's twee slokjes water joh, 50 gram :D
pi_125590424
Zo lang de trendlijn maar omlaag gaat!

Mijn salontafel staat in de grondverf, zijn ook heus wel een paar caloos :s)
Spoilers!
  maandag 22 april 2013 @ 10:48:44 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125590525
:
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:43 schreef Isabeau het volgende:
Da's twee slokjes water joh, 50 gram :D
:Y Plassen for the win. ;) :D

Ik ga niet dagelijks hier jubelen om de grammetjes hoor, het ging me meer even om de illustratie dat ik me gisteren suf gesport had en echt wel behoorlijk netjes gegeten en dat er dan dus nauweljiks iets te zien is. Maar idd heb jij wel gelijk Klums, vaak zie je dat pas een dag later ofzo. Net zoals uitspattingen de andere kant op niet eens altijd meteen de volgende dag te zien zijn.
pi_125590574
-1,3 kilo *O* dat had ik niet zien aankomen!
Totaal nu de eerste maand -4,3 :)

Vannacht door kunnen slapen en vanmorgen ook nog eens uitgeslapen en de zon schijnt O+ *O*
pi_125590587
Maar waarom verwacht je dan ook resultaat in 1 dag 8)7 Je kan zelfs zwaarder worden omdat je lichaam door al het sporten juist wat vocht is gaan vasthouden.
pi_125590592
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:48 schreef Brighteyes het volgende:
:

[..]

:Y Plassen for the win. ;) :D

Ik ga niet dagelijks hier jubelen om de grammetjes hoor, het ging me meer even om de illustratie dat ik me gisteren suf gesport had en echt wel behoorlijk netjes gegeten en dat er dan dus nauweljiks iets te zien is. Maar idd heb jij wel gelijk Klums, vaak zie je dat pas een dag later ofzo. Net zoals uitspattingen de andere kant op niet eens altijd meteen de volgende dag te zien zijn.
Dit is precies de reden waarom ik geen weegschaal heb en wil!
pi_125590642
Ik heb gisteren veel gefietst, redelijk netjes gegeten maar de weegschaal zei toch + 0, 5 o|O

Lijstje van vandaag
O: boterham kaas en boterham rauwe ham, komkommer
T: winterpeen. Worteltjes waren op hihi
L: kwark met banaan, appel en muesli
T: 2 gekookte eieren
D: volkoren macaroni met gehakt, saus en groente.
T: niets
B: huishouden. :')

Verder veel thee
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 22 april 2013 @ 10:52:37 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_125590643
Jup, ik was dit weekend actiever dan doordeweeks en toch zwaarder. Maar ik hou mijn broeksriem gewoon als referentie aan :P
disclaimer
pi_125590710
Afvallen is geen dagjeswerk dames (en heer), afvallen is een lange termijn klus.
  maandag 22 april 2013 @ 10:56:56 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_125590771
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 10:55 schreef Isabeau het volgende:
Afvallen is geen dagjeswerk dames (en heer), afvallen is een lange termijn klus.
Dat weten wij toch ook wel Isa :D O+
disclaimer
  maandag 22 april 2013 @ 10:58:02 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125590794
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 10:55 schreef Isabeau het volgende:
We know swietie! We know! :Y
Daarom post ik hier normaal ook niet elke ons die het per dag kan varieren. ;)
pi_125590876
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 10:56 schreef Stormqueen het volgende:

Dat weten wij toch ook wel Isa :D O+
Ja maar, ik zie hier constant 'Vandaag 1 ons lichter dan gisteren YES YES YES!!' of 'shit, gisteren 2 dropjes gehad en nu dus 2 ons zwaarder :'( :'( '(zware drop)

Ik blik of bloos niet hoor van de getallen op de weegschaal, zal me worst wezen. Ik kijk wel naar de trendlijn en als die omlaag is ben ik tevreden.
  maandag 22 april 2013 @ 11:02:36 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_125590942
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja maar, ik zie hier constant 'Vandaag 1 ons lichter dan gisteren YES YES YES!!' of 'shit, gisteren 2 dropjes gehad en nu dus 2 ons zwaarder :'( :'( '(zware drop)

Ik blik of bloos niet hoor van de getallen op de weegschaal, zal me worst wezen. Ik kijk wel naar de trendlijn en als die omlaag is ben ik tevreden.
Ja doei :D _O-
Natuurlijk vier je je overwinningen!
En mensen zeggen echt niet dat ze zijn aangekomen van 2 dropjes :P
Ik snap je punt wel hoor, maar het helpt voor veel mensen zeker wel om het van dag tot dag te bekijken. Want resultaten zorgen er ook voor dat je vol blijft houden.
disclaimer
pi_125591265
Wat mijn weegschaal nu zegt is toch onzin. Want tijd van de maand.
  maandag 22 april 2013 @ 11:23:27 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125591617
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 11:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel hoor, maar het helpt voor veel mensen zeker wel om het van dag tot dag te bekijken. Want resultaten zorgen er ook voor dat je vol blijft houden.
Ik bekijk het ook van dag tot dag, twee keer per dag zelfs, maar ik ga dat niet elke dag rapporteren hier hoor. :N Natuurlijk een ATL wel, maar als je dan een dag later weer een ons onder die ATL zit wacht ik liever totdat dat minstens een halve kilo is want dan weet je dat het een beetje structureel is.
  maandag 22 april 2013 @ 11:34:34 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125592010
Ik ben trws sinds eergisteren wel een beetje anal met mijn lijstjes om nu eens echt eerlijk te zijn tov mezelf over wat ik eet. ;)

quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 07:49 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn lijstje:

O: Brinta
T: cracker m philadelphia light, appel, pepermuntje
L: 3 boterhammen (ossenworst en appelstroop)
T: Bakje kwark en appel
D: Spaghetti met tomaten-groentesaus
T: Yoghurt oid
pi_125592011
Ik weeg ook elke dag, maar bekijk het dan per week in een grafiekje.
M'n doel is op de verjaardag van Lola 85 te wegen, dan zou op ongeveer een halve kilo per week komen, vind het dan wel fijn om te weten of ik een beetje op schema lig :)
  Moderator maandag 22 april 2013 @ 11:36:41 #71
5428 crew  miss_sly
pi_125592097
Hoera voor je -4,3 klumsy *O*
  maandag 22 april 2013 @ 11:41:35 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125592269
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:50 schreef Isabeau het volgende:
Maar waarom verwacht je dan ook resultaat in 1 dag 8)7 Je kan zelfs zwaarder worden omdat je lichaam door al het sporten juist wat vocht is gaan vasthouden.
:o Deze had ik gemist.
Ik bedoelde mijn 50gr puur ter illustratie na SQ's post over dat ze +300 gr was na een weekend waarin ze heel netjes had gegeten.

O-)

Klums, jouw verschil is daarentegen wel wat om over naar huis te schrijven, daar had ik helemaal overheen gelezen. :@ Wat goed zeg! *O*

[ Bericht 11% gewijzigd door BE op 22-04-2013 11:53:52 ]
  maandag 22 april 2013 @ 11:52:19 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_125592665
inderdaad, jeuj voor Klumsy *O* :D

En ik bekijk zaken ook op de langere termijn hoor Isa, uiteindelijk :Y
Mijn lange termijnstreep is momenteel een soort flatliner :')
disclaimer
pi_125592715
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 11:02 schreef Stormqueen het volgende:

Ik vier kilo's, niet onsjes :P (serieus overigens, ook al kan mijn weegschaal in onsjes meten)
pi_125592756
En 4,3 kg is idd een *O* waard!
  maandag 22 april 2013 @ 11:56:04 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_125592804
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vier kilo's, niet onsjes :P (serieus overigens, ook al kan mijn weegschaal in onsjes meten)
Maar dat is een beetje ieder voor zich toch? :D
disclaimer
pi_125592842
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 11:56 schreef Stormqueen het volgende:
Maar dat is een beetje ieder voor zich toch? :D
Ja hoor, maar gaarne de dagelijks 'oeps, 1 ons er bij!' 'jeeeeee, 1 ons er af!' wat minder in dit topic :')
  maandag 22 april 2013 @ 11:59:30 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_125592945
Waarom?
disclaimer
  maandag 22 april 2013 @ 12:01:18 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125593022
Het is vast heel persoonlijk, maar ik heb daar soms ook wel wat :? gevoelens bij hoor... Een keertje goed poepen en het is weg, of een dagje wat minder en het zit er weer aan. Ik snap die enorme jubels daarover ook niet zo goed. :@
  maandag 22 april 2013 @ 12:01:55 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_125593044
Oh, okee.
disclaimer
pi_125593175
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:01 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, okee.
Jij bent toch ook wel iemand die weet dat zelfs enorme schommelingen op de weegschaal niet zo heel veel zeggen, laat staan hele kleintjes :P Ik kan ook makkelijk een kilo of meer schommelen, maar als ik elke keer depri moet worden als ik een kilo zwaarder ben dan voor het weekend dan leef ik in de mineur.
  maandag 22 april 2013 @ 12:07:41 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_125593235
Maar als ik dan ook even mijn centen in het zakkie mag gooien... :P

Ik zie het issue niet zo. Het is niet offtopic, het is niet kwetsend en het druist niet tegen de policy in. Daarnaast: Als een groep blauwen zegt dat ze iets liever niet zien dan nemen veel users dat toch wel wat zwaarder dan als een andere gewone user iets zegt.

Kijk, dat je geleuter over jurkjes en schoenen liever niet hebt, dat snap ik best, maar een topic wordt door iedereen gemaakt toch. Er komen hier ook wel eens onderwerpen of opmerkingen voorbij waarvan ik denk &##$%5nhfjkehfev moet dat nou? Maar lees daar gewoon overheen :P
disclaimer
  maandag 22 april 2013 @ 12:08:39 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_125593269
En als je het daar niet mee eens bent moeten we een lijstje opstellen met regeltjes waarbinnen we ons moeten houden als we hier willen posten.
disclaimer
pi_125593312
Er zijn helemaal geen regeltjes en ik wil ook helemaal niet dat soort regeltjes hebben of maken. Ik vind het alleen onrealistisch gezeur over 50 grammetjes of onsjes. En dat is mijn mening hoor, hoef je niets mee te doen :P
pi_125593349
Kan me voorstellen dat het een opluchting/schrok kan zijn als je anders had verwacht. Of als je al heel lang letterlijk stil stond dan is elke beweging die je ziet wel fijn.

Ik heb voor mezelf besloten om niet meer dagelijks te wegen. Ben benieuwd hoe lang ik dat vol houd. :') Maar dat scheelt de helft van de week denken *fuck, aangekomen/gelijk gebleven moet ik soms nog minder gaan eten* en de andere helft van de week *Gaat goed terwijl ik gisteren iets fouts op had, dat kan dus toch niet zoveel kwaad*.

Ik reken wel in kilo's, onsjes maken niet zoveel uit, maar die kilo's. O+
  maandag 22 april 2013 @ 12:11:53 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_125593386
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:10 schreef Isabeau het volgende:
Er zijn helemaal geen regeltjes en ik wil ook helemaal niet dat soort regeltjes hebben of maken. Ik vind het alleen onrealistisch gezeur over 50 grammetjes of onsjes. En dat is mijn mening hoor, hoef je niets mee te doen :P
Ik bedoelde vooral dat posts als deze:

quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja hoor, maar gaarne de dagelijks 'oeps, 1 ons er bij!' 'jeeeeee, 1 ons er af!' wat minder in dit topic :')
door wat minder doorgewinterde FOK!-kers als een regel gelezen kunnen worden - gezien je kleur ;)
disclaimer
pi_125593447
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 12:11 schreef Stormqueen het volgende:

door wat minder doorgewinterde FOK!-kers als een regel gelezen kunnen worden - gezien je kleur ;)
Nou, dat zou dan fijn zijn, is dat kleurtje toch nog ergens goed voor O-)
  maandag 22 april 2013 @ 12:15:45 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_125593543
Maar goed - minder onsjes, minder jurkjes en minder schoenen dus.
Wil ik daar zelf nog een minder "er ging iets mis dus ik heb geschranst" aan toevoegen.
Anders nog iets? :Y)
disclaimer
pi_125593756
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
Maar goed - minder onsjes, minder jurkjes en minder schoenen dus.
Wil ik daar zelf nog een minder "er ging iets mis dus ik heb geschranst" aan toevoegen.
Anders nog iets? :Y)
Nee, dat is het wel :Y
  maandag 22 april 2013 @ 12:23:10 #90
319308 Tink89
To live is to dance
pi_125593817
Haha, oke, dan dus ook geen foto van de jurk ;) Mooi excuus, txs Isa!

En on-topic is m'n ochtend-t er bij in geschoten door overleggen die uitgelopen zijn. Shit happens, lunch was wel jum!

Xx
  maandag 22 april 2013 @ 12:24:10 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_125593850
_O- O+
disclaimer
pi_125593864
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat viel mij ook al op.
Gewoon naar de trendlijn kijken mensen ^O^
pi_125593935
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:23 schreef Tink89 het volgende:
Haha, oke, dan dus ook geen foto van de jurk ;) Mooi excuus, txs Isa!

En on-topic is m'n ochtend-t er bij in geschoten door overleggen die uitgelopen zijn. Shit happens, lunch was wel jum!

Xx
}:|

Ik weet nog niet wat ik als lunch ga doen, waarschijnlijk een salade oid. Met een gekookt eitje :9 Of zalm, heb ik ook nog in de koelkast.
pi_125593939
Ik doe idd gewoon selectief lezen en vind het topic wel prima zo O+
En jurkjes showen is hartstikke ontopic!
My salvation lies in your love..
pi_125593997
Wat gebruiken jullie om grafiekjes te maken?

Gewoon online ofzo?
pi_125594012
Wat een weertje O+ ik ga lekker een stuk wandelen, eens kijken hoe lang we het gaan volhouden vandaag!
  maandag 22 april 2013 @ 12:28:41 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_125594019
Excel :P
disclaimer
  maandag 22 april 2013 @ 12:29:15 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_125594044
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:28 schreef klumsy het volgende:
Wat een weertje O+ ik ga lekker een stuk wandelen, eens kijken hoe lang we het gaan volhouden vandaag!
lekker he? Ik ga na mijn vergadering ook ff O+
disclaimer
pi_125594070
En al dat gezeur over wandelen :r

Vanmorgen een uur gewandeld, was nog best fris ook al scheen de zon.
pi_125594085
Ik heb nog Turkse worst & brood liggen voor de lunch :9

Daarna ook een wandeling maken, als de monteurs tenminste klaar zijn...
pi_125594120
Hier komt morgen iemand alle deuren en ramen controleren of ze wel goed sluiten etc. Uiteraard tussen 7:30 en 16:00 :+ Wat zijn ze aan het doen, Sarabi?
  maandag 22 april 2013 @ 12:33:03 #102
367531 AppleMartini
Chuckaplopper
pi_125594181
Yeah. Kom zojuist terug van m'n tweede keer sportschool, en het voelt goed.
pi_125594230
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:31 schreef Isabeau het volgende:
Hier komt morgen iemand alle deuren en ramen controleren of ze wel goed sluiten etc. Uiteraard tussen 7:30 en 16:00 :+ Wat zijn ze aan het doen, Sarabi?
Glasvezel aanleggen :) (niet dat wij er gebruik van maken)
We kregen vrijdag te horen dat ze vandaag kwamen en of er iemand thuis kon zijn.
Nou ze hebben geluk dat ze er nu net pas zijn want ik moest in de ochtend gewoon werken (en zo kort van te voren vrijvragen lukt ook niet).
pi_125594249
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 12:33 schreef AppleMartini het volgende:
Yeah. Kom zojuist terug van m'n tweede keer sportschool, en het voelt goed.
Lekker! en wat heb je allemaal gedaan?
  maandag 22 april 2013 @ 12:35:47 #105
367531 AppleMartini
Chuckaplopper
pi_125594286
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:34 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Lekker! en wat heb je allemaal gedaan?
Leg en chest press, vertical row, lat pull down, fietsen.. Vooral kracht met een beetje cardio :)
  maandag 22 april 2013 @ 12:36:49 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125594324
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 12:07 schreef Stormqueen het volgende:
Maar als ik dan ook even mijn centen in het zakkie mag gooien... :P

Ik zie het issue niet zo. Het is niet offtopic, het is niet kwetsend en het druist niet tegen de policy in. Daarnaast: Als een groep blauwen zegt dat ze iets liever niet zien dan nemen veel users dat toch wel wat zwaarder dan als een andere gewone user iets zegt.

Kijk, dat je geleuter over jurkjes en schoenen liever niet hebt, dat snap ik best, maar een topic wordt door iedereen gemaakt toch. Er komen hier ook wel eens onderwerpen of opmerkingen voorbij waarvan ik denk &##$%5nhfjkehfev moet dat nou? Maar lees daar gewoon overheen :P
Je hebt gelijk hoor. :Y Het is ook echt puur mijn persoonlijke ergernis. :@

En dan beloof ik plechtig dat ik stop met jammeren over hoe kut het gaat. :Y
Ik zit ten slotte al weer 36 uur in 'the zone'! *)

En er kunnen nooit genoeg jurkjes en schoenen zijn! 8-)
  maandag 22 april 2013 @ 12:38:55 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_125594401
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:36 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

O+
disclaimer
pi_125594429
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:34 schreef Sarabi het volgende:

Glasvezel aanleggen :) (niet dat wij er gebruik van maken)
We kregen vrijdag te horen dat ze vandaag kwamen en of er iemand thuis kon zijn.
Nou ze hebben geluk dat ze er nu net pas zijn want ik moest in de ochtend gewoon werken (en zo kort van te voren vrijvragen lukt ook niet).
Lekker op tijd dus :7 Meeste mensen werken toch de hele dag, dus beetje vaag om dat zo kort van te voren door te geven.
pi_125594732
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:28 schreef het-is-mij het volgende:
Wat gebruiken jullie om grafiekjes te maken?

Gewoon online ofzo?
Openoffice calc, of gewoon Excel

Al meerdere keren gepost, dus vandaar even in een spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagelijkse schommelingen boeien dus vrij weinig
pi_125595375
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Lekker op tijd dus :7 Meeste mensen werken toch de hele dag, dus beetje vaag om dat zo kort van te voren door te geven.
Ja, best stom.
Maar ze zijn gelukkig al klaar *O*

Nu dus even iets eten en daarna in het zonnetje wandelen.
  maandag 22 april 2013 @ 13:10:58 #111
362234 Sound.Cloud
Beginnend Amateur
pi_125595421
Ikzelf (man) ben van 98 naar 86 kilo gegaan in iets meer dan een half jaar! In dezelfde tijd ook veel spiermassa gekweekt.

Mijn idee was om niet teveel naar de weegschaal te kijken en gewoon routine in te bouwen bij het sporten. Minder alcohol drinken werkt ook goed. Qua sport heb ik onder andere fitness, zwemmen en fietsen gedaan (zo'n drie keer per week). Het verschil merk je vooral als iedereen complimentjes gaat geven en verbaasd is hoe anders je eruit ziet ;)

Mijn doel nu is om er nog 5/6 kilo af te krijgen in ongeveer drie maanden. Hoeft allemaal niet zo precies, zolang de lijn maar omlaag gaat. Inderdaad niet te vaak kijken maar gewoon doorgaan!

Succes iedereen!
  maandag 22 april 2013 @ 13:13:03 #112
319308 Tink89
To live is to dance
pi_125595498
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:36 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

O+ Oke, oke, je krijgt je foto :)

Ik heb een droog zakje noodles als t, klinkt vies, maar is zoooo lekker :Y)
pi_125595683
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:13 schreef Tink89 het volgende:

[..]

O+ Oke, oke, je krijgt je foto :)

Ik heb een droog zakje noodles als t, klinkt vies, maar is zoooo lekker :Y)
Klinkt niet alleen vies maar ook helemaal niet gezond...
pi_125595797
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:18 schreef Sarabi het volgende:

Klinkt niet alleen vies maar ook helemaal niet gezond...
Nou, ik vind dat ook best lekker :Y Maar eet het eigenlijk alleen als m'n vriendin er is :7
pi_125595983
Ik heb een keukenweegschaal gekocht en begrijp nu waarom ik niet afval.
40-50 g Muesli is best weinig :')
  maandag 22 april 2013 @ 13:28:56 #116
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125596004
Ik ben gek op Unox Good Noodles maar eet ze nauwelijks. Het is misschien niet gezond maar zo'n zakje is 350 kcal en je zit er onwijs lang van vol. Ik eet ze wel als L trouwens, niet als T.
Spoilers!
  maandag 22 april 2013 @ 13:33:42 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_125596157
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:28 schreef Ambipur het volgende:
_O- ja, drie eetlepels ongeveer :D
Keukenweegschalen O+
disclaimer
pi_125596241
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:28 schreef Ambipur het volgende:
Hoeveel denk je dat jij normaal at dan?
pi_125596410
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoeveel denk je dat jij normaal at dan?
70 gram ofzo. Stuk meer iig. Voorheen at ik het met Grieks/Turks yoghurt. Nu met 50 ml sojamelk.
  maandag 22 april 2013 @ 13:42:54 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_125596457
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:41 schreef Ambipur het volgende:

[..]

70 gram ofzo. Stuk meer iig. Voorheen at ik het met Grieks/Turks yoghurt. Nu met 50 ml sojamelk.
huuuu! Why?
disclaimer
pi_125596521
quote:

Nog niet rampzalig, is zo'n 260 kcal. En 50 ml sojamelk. En dat is alles? Dat is een heel klein beetje melk! Dan eet je volgens mij vochtig gemaakte droge muesli of zo.
  maandag 22 april 2013 @ 13:47:53 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125596606
50ml? Dat is echt HEEL weinig voor een ontbijt hoor. Vlgs mij is dát dan eerder de reden dat je niet afvalt, dat je te weinig binnen krijgt. ;)
gemiddeld bestaat een ontbijt, als je het met zuivel wil doen, uit ongeveer 200-250ml. Melk, yoghurt, kwark, you name it.
pi_125596780
Oh. Ik moet echt eens leren eten denk ik.

Morgenochtend dus 50 gr Muesli en zeker 200 ml melk dus?
Heb wel een zware lunch op... :9 Bulgur rijst met sperziebonen en wat kip uit de oven.
  maandag 22 april 2013 @ 13:53:32 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_125596807
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:52 schreef Ambipur het volgende:

Heb wel een zware lunch op... :9 Bulgur rijst met sperziebonen en wat kip uit de oven.
muesli met melk is toch niet te nassen? Neem yoghurt of kwark!
disclaimer
  maandag 22 april 2013 @ 13:54:12 #125
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125596830
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:52 schreef Ambipur het volgende:

Wat is bulgur rijst?
Spoilers!
pi_125596843
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 13:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

muesli met melk is toch niet te nassen? Neem yoghurt of kwark!
Dikke respect voor mensen die kwark weg krijgen.. Toen ik muesli met yoghurt at was het zo ongeveer neus dicht en er gewoon inproppen. :)
  maandag 22 april 2013 @ 13:55:10 #127
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125596880
Lijstje aka planning van de dag... voor zover ik wat binnen weet te houden. Ugh.

O: 2 crackers met kaas, karnemelk.
T: volkorenkoekje
L: magere yoghurt met muesli en lijnzaad, banaan.
T: fruit.
D: Een vegaversie van de lazy sunday roast die BE laatst heeft gepost.
T: zie wel of dat nog gaat lukken.

Tijd van de maand en de antihistamine is lekker aan het werk (had zaterdag weer een flinke voedselallergie-reactie). Ben momenteel kotsmisselijk dus als ik over een week 5 kilo lichter ben weet ik hoe het komt :')
pi_125596917
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat is bulgur rijst?
Dit: http://www.turksekok.nl/34/bulgur-pilavi
Alleen maak ik het met boter en alleen wat tomaten. Boter is niet heel goed, maar ik probeer zo min mogelijk margerine/olie etc te gebruiken.

Het is erg lekker iig.
pi_125596948
Wat vaag, ik keek op de website http://www.voedingswaardetabel.nl/ en daar hebben ze naast kcal, vitamines etc ook een cijfer voor 'emotioneel' en 'healthy'. Dus ik vroeg me af hoe ze aan die getallen komen:
quote:
In de kolommen gevoel en gezondheid wordt in een rapportcijfer uitgedrukt hoe gezond de Nederlandse consument deze producten vindt en welke gevoelswaarde hij hieraan geeft. Het onderzoek is uitgevoerd door een representatieve steekproef te nemen van de Nederlandse bevolking. 1200 consumenten deden mee aan het onderzoek.
Dus het gaat er niet om hoe gezond het product is, maar hoe gezond 1200 mensen het vinden.
  maandag 22 april 2013 @ 13:57:10 #130
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125596962
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:56 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dit: http://www.turksekok.nl/34/bulgur-pilavi
Alleen maak ik het met boter en alleen wat tomaten. Boter is niet heel goed, maar ik probeer zo min mogelijk margerine/olie etc te gebruiken.

Het is erg lekker iig.
Bulgur is geen rijst he, het is een tarweproduct :) Vervanger van rijst/couscous. Maar erg lekker :9
  maandag 22 april 2013 @ 13:57:48 #131
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125596984
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:56 schreef Isabeau het volgende:
Wat vaag, ik keek op de website http://www.voedingswaardetabel.nl/ en daar hebben ze naast kcal, vitamines etc ook een cijfer voor 'emotioneel' en 'healthy'. Dus ik vroeg me af hoe ze aan die getallen komen:

[..]

Dus het gaat er niet om hoe gezond het product is, maar hoe gezond 1200 mensen het vinden.
Dan mag ik hopen dat het een fatsoenlijke groep is geweest... :P
  maandag 22 april 2013 @ 13:58:01 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125596992
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D Dat kon nog wel eens vies tegenvallen dus. Al die fabeltjes die nog steeds de ronde doen over niet meer dan 1 ei per week en weetikveel. :o
pi_125597034
quote:
17s.gif Op maandag 22 april 2013 13:57 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bulgur is geen rijst he, het is een tarweproduct :) Vervanger van rijst/couscous. Maar erg lekker :9
:D Je hebt gelijk.. Thuis noemen we het gewoon rijst eigenlijk. Het is freaking lekker. De pan van gisteren is al op :9
  maandag 22 april 2013 @ 13:59:20 #134
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125597051
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:58 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:D Je hebt gelijk.. Thuis noemen we het gewoon rijst eigenlijk. Het is freaking lekker. De pan van gisteren is al op :9
350 kcal per 100 gram. Sterkte :D
pi_125597088
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:58 schreef Brighteyes het volgende:

:D Dat kon nog wel eens vies tegenvallen dus. Al die fabeltjes die nog steeds de ronde doen over niet meer dan 1 ei per week en weetikveel. :o
Nou ja, ze vinden gewone aardappels al gezonder dan zoete aardappel. Een appel heeft het hoogste cijfer wat ik tot nu toe heb gezien. Eiwit van een ei heeft bijna een onvoldoende :+ (en eidooier heeft een onvoldoende, gecombineerd is het dan plots wel ineens gezond)

Energiedrank heeft een 7 _O- Dit is een veel hoger cijfer dan veel andere producten (zoals dat ei).
  maandag 22 april 2013 @ 14:01:21 #136
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125597131
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:58 schreef Ambipur het volgende:

[..]

;)

Lekker spul inderdaad.
Spoilers!
pi_125597165
Mag je trouwens kipfilet voor op brood wel elke dag eten? Werd mij laatst weer afgeraden.

quote:
17s.gif Op maandag 22 april 2013 13:59 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

350 kcal per 100 gram. Sterkte :D
Ik ben opgestaan en heb even gemeten hoeveel ik gisteren heb gebruikt :P 150 gram. Verdeeld over 2 dagen. Mweh, is te doen toch.
  maandag 22 april 2013 @ 14:02:53 #138
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125597188
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:02 schreef Ambipur het volgende:
Mag je trouwens kipfilet voor op brood wel elke dag eten? Werd mij laatst weer afgeraden.

[..]

Ik ben opgestaan en heb even gemeten hoeveel ik gisteren heb gebruikt :P 150 gram. Verdeeld over 2 dagen. Mweh, is te doen toch.
Dan is het prima ja. Niet dat je ongemerkt 300 gram even naar binnen hebt zitten schuiven :P
  maandag 22 april 2013 @ 14:06:08 #139
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125597318
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:54 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dikke respect voor mensen die kwark weg krijgen.. Toen ik muesli met yoghurt at was het zo ongeveer neus dicht en er gewoon inproppen. :)
Gewoon eten wat jij lekker vindt. Als dat muesli met melk is, so be it. Of sojamelk. Je zou ook melk/yoghurt met een smaakje kunnen proberen.
Spoilers!
  maandag 22 april 2013 @ 14:09:06 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125597421
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:02 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Kipfilet als vleeswaar van de supermarkt zit vaak suiker in.
Toch kan je het op zich wel eten, want het is nog altijd beter dan boterhamworst etc. etc.
Maar ik zou het, als ik jou was, af en toe eens afwisselen met dingen als rookvlees, ossenworst en rosbief als je wat variatie wil.
pi_125597584
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Gewoon eten wat jij lekker vindt. Als dat muesli met melk is, so be it. Of sojamelk. Je zou ook melk/yoghurt met een smaakje kunnen proberen.
Wat ik eigenlijk lekker vind? Oh meis.. Dat zou niet werken. Eigenlijk hou ik alleen van op de Turkse manier ontbijten, maar dan word ik denk ik echt moddervet....

Geniet ook niet heel erg van het eten in NL :@ Groente en fruit eet ik hier met heel veel moeite en in warme landen gaat het moeiteloos, want lekkerder, veel meer smaak.
Misschien is dat ook een van de redenen dat letten op voeding zo moeilijk is voor mij. Wij eten namelijk altijd. Soms word ik gedwongen om te eten door gastvrouw als ik op bezoek ben. Weigeren is onbeleefd :)

quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Kipfilet als vleeswaar van de supermarkt zit vaak suiker in.
Toch kan je het op zich wel eten, want het is nog altijd beter dan boterhamworst etc. etc.
Maar ik zou het, als ik jou was, af en toe eens afwisselen met dingen als rookvlees, ossenworst en rosbief als je wat variatie wil.
Zit daar ook al suiker in :') Zal eens wat vaker afwisselen dan idd.
pi_125597593
quote:

[..]

Ik vond 40 gram al veel
Meestal eet ik magere yoghurt met 20 gram muesli

Net ruim een half uur gewandeld
Ik liep in een tshirt maar het is echt warm O+
pi_125597704
Lastig, Ambipur. En ik geef je groot gelijk hoor, groente en fruit smaakt in andere landen vaak zo ontzettend veel beter :9 Het is hier vaak smakeloze eenheidsworst :{ En de telers weten het zelf ook, anders breng je geen tomaat op de markt met de naam 'smaaktomaat' :') (en die smaakt nog steeds niet zoals de tomaten die ik in Italië heb gegeten).

En als je op bezoek bent, is het dan ook onbeleefd om overal een klein beetje van te nemen? Of moet je echt laten zien dat je het heerlijk vindt door grote porties op te eten.
  maandag 22 april 2013 @ 14:16:35 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_125597726
Gezellig, allemaal topicturken er bij :D *O*
Turks eten :9
disclaimer
  maandag 22 april 2013 @ 14:17:03 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_125597744
en mijn lucnhwandeling loopt even in de soep omdat de stront net de ventilator raakte :')
disclaimer
pi_125597768
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
en mijn lucnhwandeling loopt even in de soep omdat de stront net de ventilator raakte :')
Wat lees ik hier? :@
  maandag 22 april 2013 @ 14:17:45 #147
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125597780
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
3 ons stront?
Spoilers!
  maandag 22 april 2013 @ 14:18:24 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_125597805
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat lees ik hier? :@
When the shit hits the fan - als de pleuris uitbreekt. Paniek op kantoor O+
disclaimer
  maandag 22 april 2013 @ 14:21:11 #149
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125597921
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:16 schreef Isabeau het volgende:
Lastig, Ambipur. En ik geef je groot gelijk hoor, groente en fruit smaakt in andere landen vaak zo ontzettend veel beter :9 Het is hier vaak smakeloze eenheidsworst :{ En de telers weten het zelf ook, anders breng je geen tomaat op de markt met de naam 'smaaktomaat' :') (en die smaakt nog steeds niet zoals de tomaten die ik in Italië heb gegeten).

En als je op bezoek bent, is het dan ook onbeleefd om overal een klein beetje van te nemen? Of moet je echt laten zien dat je het heerlijk vindt door grote porties op te eten.
De beste tomaten die ik hier eet zijn die van een tomatenplantje op mn balkon. Die pluk ik pas als ze aan de plant mooi rood zijn :')
pi_125597922
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 14:18 schreef Stormqueen het volgende:
_O_
* Isabeau haalt opgelucht adem, zag SQ al aan de racekak die overal heen sproeide.
  maandag 22 april 2013 @ 14:22:24 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125597961
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 14:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oeh, kunnen we meegenieten?
pi_125597962
Vraagje. Ik heb voor vanavond entrecotes ( :9.) maar moet er nog een sidedish bij hebben. Heb weer redelijk wat brood op vandaag dus iets lowcarbs zou wel mooi zijn, maar kan niets bedenken... Wie weet wat lekkers?
  maandag 22 april 2013 @ 14:24:09 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125598008
Flinke salade?
Of doel je op iets rijsterigs/aardappeligs oid? Dat zou ik dan gewoon weglaten en een enorme bak sla maken met flink wat garnering etc.
Evt met een handje walnoten oid erdoor voor de vulling en de bite?
pi_125598036
quote:
5s.gif Op maandag 22 april 2013 14:22 schreef clumsy_clown het volgende:
Vraagje. Ik heb voor vanavond entrecotes ( :9.) maar moet er nog een sidedish bij hebben. Heb weer redelijk wat brood op vandaag dus iets lowcarbs zou wel mooi zijn, maar kan niets bedenken... Wie weet wat lekkers?
Ik zou gewoon een lekkere salade maken en dat samen met de entrecote eten. Of nog een mix van gestoofde paddestoelen (met tijm, rozemarijn) voor er bij.
pi_125598049
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:16 schreef Isabeau het volgende:

Ik haal soms op de zwarte markt mijn groenten, smaakt al wat beter. Supermarkt haal ik geen groente/fruit meer (op courgette, aubergine, paprika na).

Op bezoek is weigeren not done. Je eet gewoon mee :D Zaterdag kreeg ik zelfs commentaar omdat ik heel rustig at :P

quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 14:16 schreef Stormqueen het volgende:
Gezellig, allemaal topicturken er bij :D *O*
Turks eten :9
:9 Vandaag ga ik voor mijn ouders koken, aubergine met gehakt en tomaatjes etc.

quote:
17s.gif Op maandag 22 april 2013 14:21 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

De beste tomaten die ik hier eet zijn die van een tomatenplantje op mn balkon. Die pluk ik pas als ze aan de plant mooi rood zijn :')
Ben je toevallig een Turkinnetje :@

quote:
5s.gif Op maandag 22 april 2013 14:22 schreef clumsy_clown het volgende:
Een salade zou ik doen. Vind ik altijd erg lekker met vlees.
  maandag 22 april 2013 @ 14:26:47 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_125598103
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

_O_
* Isabeau haalt opgelucht adem, zag SQ al aan de racekak die overal heen sproeide.
ew.

Nee niet spannend, maar soms vraag je mensen al maanden tevergeefs om iets, krijg je nooit reactie of spullen aangeleverd. - tot ineens de grote baas begint te mopperen, dan krijg je het bijna in je gezicht gegooid, is het jouw schuld dat dingen nog niet zijn geregeld en moet je het probleem vandaag oplossen. Gotta love the assistant job :')
disclaimer
  maandag 22 april 2013 @ 14:27:52 #157
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125598136
Ambipur, nee :) Een echte kaaskop! ;)
  maandag 22 april 2013 @ 14:29:01 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_125598169
Volgens mij was Clumsy ook Turks toch?
disclaimer
  maandag 22 april 2013 @ 14:30:23 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_125598209
of zit ik er compleet naast met mijn warhooft? :')
disclaimer
pi_125598253
quote:
17s.gif Op maandag 22 april 2013 14:27 schreef douche-eendje het volgende:
Ambipur, nee :) Een echte kaaskop! ;)
:D Grappig, want alle Turkinnetjes hebben tomaten op hun balkon. Hell, een hele scala aan groenten zelf. Mijn moeders tuin staat vol met aubergine, courgettes, sla, kruiden, appeltjes, druiven etc.
  maandag 22 april 2013 @ 14:33:43 #161
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125598318
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:31 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:D Grappig, want alle Turkinnetjes hebben tomaten op hun balkon. Hell, een hele scala aan groenten zelf. Mijn moeders tuin staat vol met aubergine, courgettes, sla, kruiden, appeltjes, druiven etc.
Ik woon wel in een wat multiculturele wijk :+ en mn tomatenplant is dood dus moet even een nieuwe geregeld worden, maar dat komt wel goed :9. Heb vooral een scala aan kruiden en sla op het balkon (straks), het grut staat nu in een slaapkamer te kiemen. Het is gewoon veel lekkerder!
  maandag 22 april 2013 @ 14:35:42 #162
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125598387
Ik moest vanochtend voor mijn werk naar een klant, de oude eigenaresse van ons huis. Vroeg ze: " Ben jij echt nog steeds dezelfde? Je bent zoveel boller geworden!" Ze zei nog wel dat ik er nog steeds goed uit zie maar het leed was al geschiedt.
Nou ja, eigenlijk niet want zij is zo'n klein mager scharminkel met te veel make-up, geblondeerd getoupeerd haar en een legging met tijgerprint. En ik ben inderdaad een kilo of 20 te zwaar door ziekte maar voel me geweldig, ben sportief en eet gezond.

:{w Bitch :W

Zo.
Spoilers!
pi_125598419
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moest vanochtend voor mijn werk naar een klant, de oude eigenaresse van ons huis. Vroeg ze: " Ben jij echt nog steeds dezelfde? Je bent zoveel boller geworden?" Ze zei nog wel dat ik er nog steeds goed uit zie maar het leed was al geschiedt.
Nou ja, eigenlijk niet want zij is zo'n klein mager scharminkel met te veel make-up, geblondeerd getoupeerd haar en een legging met tijgerprint. En ik ben inderdaad een kilo of 20 te zwaar door ziekte maar voel me geweldig, ben sportief en eet gezond.

:{w Bitch :W

Zo.
Sla haar. Ik heb dit ook eens meegemaakt.
  maandag 22 april 2013 @ 14:37:42 #164
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125598456
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:36 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Sla haar. Ik heb dit ook eens meegemaakt.
Ze is het niet waard en ze is een klant. Ik ben vooral blij dat haar woorden me niet veel doen. De eerste 5 minuten wel, tot ik even goed ging nadenken en bedacht dat ik best awesome ben tegenwoordig.
Spoilers!
pi_125598618
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ze is het niet waard en ze is een klant. Ik ben vooral blij dat haar woorden me niet veel doen. De eerste 5 minuten wel, tot ik even goed ging nadenken en bedacht dat ik best awesome ben tegenwoordig.
O+
pi_125598664
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

:) Good girl.
  maandag 22 april 2013 @ 14:46:27 #167
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125598749
Voor de mensen die ik vaker zie, zie ik er nu veel beter uit dan een jaar geleden. Toen woog ik hetzelfde maar was ik heel erg opgeblazen in mijn gezicht en was ik ziek en ongelukkig. Maar voor mensen die mij langer niet hebben gezien is het heel anders.

Morgenavond komt een kennis bij mijn vriend op bezoek terwijl ik zwem. Die heb ik ook al jaren niet gezien en ik zie hem dus morgenavond met chloorlucht, natte haren, geen make-up, knalrood en glimmend van de nachtcrème. Dat vind ik wel wat moeilijker maar het is nou eenmaal niet anders.
Spoilers!
  maandag 22 april 2013 @ 14:53:29 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_125599000
Go lucky!
disclaimer
pi_125599305
Lucky, niets van aantrekken hoor! Zij weet zelf waarschijnlijk ook dat het een kutopmerking was dus óf ze bedoelde het niet zo óf ze was aan het stangen. Beide zijn het druk maken niet waard!

Mijn neefje van 9 vroeg toen hij me na een jaar of 3 weer eens zag, of ik een baby kreeg :').

Ik ben van Turkse origine inderdaad. En ga vanavond een lekkere salade maken :9. Eens denken wat ik er in ga doen. Walnootjes klinken iig lekker. Ik ben alleen heel slecht in dressings :').
  maandag 22 april 2013 @ 15:05:37 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125599382
quote:
2s.gif Op maandag 22 april 2013 15:03 schreef clumsy_clown het volgende:
Lucky, niets van aantrekken hoor! Zij weet zelf waarschijnlijk ook dat het een kutopmerking was dus óf ze bedoelde het niet zo óf ze was aan het stangen. Beide zijn het druk maken niet waard!

Mijn neefje van 9 vroeg toen hij me na een jaar of 3 weer eens zag, of ik een baby kreeg :').

Ik ben van Turkse origine inderdaad. En ga vanavond een lekkere salade maken :9. Eens denken wat ik er in ga doen. Walnootjes klinken iig lekker. Ik ben alleen heel slecht in dressings :').
Je kan mij wegdragen met alleen een beetje balsamico-azijn en wat olijfolie, maar wat ik tegenwoordig ook wel heel lekker vindt, en zeker in combinatie met de walnoten is een beetje honing, grove mosterd en wat olijfolie. :9
pi_125599444
Honing! Dat gaat 'm worden. Ik heb m'n pot honing weer gevonden. Die was ik weken kwijt, en weigerde nieuwe te kopen, maar hij bleek gewoon te staan waar hij altijd staat :').
  maandag 22 april 2013 @ 15:08:58 #172
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125599505
Ik heb de honing weer herontdekt gisteren. Ik heb kip gebraden met een citroen, tijm, knoflook, sherryazijn en een mengsel van witte wijnazijn, sojasaus en honing O+
Spoilers!
pi_125599554
Oh en ik heb geen tomaten op balkon, want planten worden suïcidaal in mijn huis. Kruiden overleven het max 12 uur :D. Ik doe nu heeeel erg m'n best op m'n kruidenkweekpotjes, en ga morgen m'n bloembakken weer vernieuwen en heel hard m'n best doen om het langer dan een paar weken levend te houden *O*.
  maandag 22 april 2013 @ 15:11:16 #174
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125599614
Mag ik u mijn succestopic F&F / Kruidenplanten zaaien, oogsten en eten #2 aanraden O-)
Spoilers!
pi_125599982
Honing O+
Alleen op brood vind ik het dus echt niet lekker....
Maar in dessings of marinades :9
Heb ik even geluk dat m''n vader imker is en ik dus het hele jaar door honing krijg 8-)

Oeh die kip klinkt lekker, even onthouden! Wat had je er verder bij gemaakt?
pi_125599998
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 15:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mag ik u mijn succestopic F&F / Kruidenplanten zaaien, oogsten en eten #2 aanraden O-)
Leuk! TVP aangeklikt.
  maandag 22 april 2013 @ 15:22:47 #177
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125600063
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 15:20 schreef klumsy het volgende:
Honing O+
Heb ik even geluk dat m''n vader imker is en ik dus het hele jaar door honing krijg 8)

Het is een recept van Gordon Ramsay, kan het er morgen even bijzoeken. Hij was echt lekker, we hadden het met kerst ook gemaakt. Ik had er bloemkool, broccoli en mislukte aardappelgratin bij.
Spoilers!
  maandag 22 april 2013 @ 15:23:39 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125600090
Ja, doe eens! :9
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 15:20 schreef klumsy het volgende:
Honing O+
Heb ik even geluk dat m''n vader imker is en ik dus het hele jaar door honing krijg 8-)

Same here, in de thee kan ik het ook steeds beter waarderen als ik verkouden ben, maar zo gewoon honing vind ik niet lekker, maar in gerechten... :9 :Y

Handig van je vader zeg! :Y
pi_125600167
Ik bengek op honing. Mijn man zegt wel eens: je moet bijen gaan houden.. er gaat zoveel honing doorheen bij ons :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_125600199
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 15:26 schreef Vicky het volgende:
Ik bengek op honing. Mijn man zegt wel eens: je moet bijen gaan houden.. er gaat zoveel honing doorheen bij ons :D
Nou, hup bijen houden! Het gaat namelijk slecht met de honingbij in Nederland :+
pi_125600237
Ja lekker :9 klinkt als een super lekker recept!

We gaan zaterdag bij een vriendin eten, die gaat Geniale Griekse kip van Jamie Oliver maken, met een paprikasalade en couscous...
speciaal voor mij , want ze wilde eerst spinazie a le creme maken, maar dat leek me nou niet echt "dieetproof"
pi_125600248
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 15:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, hup bijen houden! Het gaat namelijk slecht met de honingbij in Nederland :+
gaat m niet worden op 2 kleine balkonnetjes
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 22 april 2013 @ 15:28:55 #183
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125600265
Spinazie a la creme is niet eens zo slecht als je zou denken.
Spoilers!
  maandag 22 april 2013 @ 15:30:03 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_125600310
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 15:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Spinazie a la creme is niet eens zo slecht als je zou denken.
Nee, dat ligt geheel aan de hoeveelheid en samenstelling van de creme, but a little goes a long way :Y
disclaimer
  maandag 22 april 2013 @ 15:30:29 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_125600323
Godsamme nu heb ik zin in de vakantie man :') Griekenland _O_
disclaimer
pi_125600326
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 15:28 schreef Vicky het volgende:

gaat m niet worden op 2 kleine balkonnetjes
Gaan je buren ook niet leuk vinden 8-)

Door het honinggesprek nu yoghurt met honing en amandelen (bij gebrek aan walnoten in huis).
pi_125600327
Niet? nouja ik vind het sowieso niet echt lekker :@ doe mij maar gewone verse spinazie, gewokt ofzo met een beetje knoflook :9
  maandag 22 april 2013 @ 15:31:47 #188
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125600369
Die van Iglo bedoel ik. Heb altijd een in case of emergency pakje in de vriezer liggen. Ik vind het totaal iets anders dan verse spinazie. Dat is inderdaad veel lekkerder, gaat vanavond door de tortellini :Y)
Spoilers!
  maandag 22 april 2013 @ 15:35:48 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_125600523
ik ben echt helemaal pro verse groente, hoe verser hoe beter. Behalve met spinazie :') _O-
disclaimer
  maandag 22 april 2013 @ 15:36:21 #190
319308 Tink89
To live is to dance
pi_125600548
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 15:35 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben echt helemaal pro verse groente, hoe verser hoe beter. Behalve met spinazie :') _O-
Jawel joh, verse spinazie, beetje spekjes of kipreepjes, wat roomkaas, verse pasta... nomnomnom! A la creme uit de diepvries is snot :X
  maandag 22 april 2013 @ 15:37:05 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_125600569
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 15:36 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Jawel joh, verse spinazie, beetje spekjes of kipreepjes, wat roomkaas, verse pasta... nomnomnom! A la creme uit de diepvries is snot :X
Ik vreet soberso geen diepvriesgroente. Ik eet spinazie van HAK.

EN GA ME NIET VERTELLEN DAT VERS LEKKERDER IS WANT IK VIND DA NIE!

:D
disclaimer
  maandag 22 april 2013 @ 15:37:42 #192
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125600589
In Duitsland verkoopt Iglo diepvriesspinazie die niet fijngehakt is. Die met gorgonzola is echt nom.
Spoilers!
pi_125600692
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 15:35 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind verse rode kool niet lekker, maar die uit een pot wel :o
  maandag 22 april 2013 @ 15:42:41 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_125600765
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 15:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind verse rode kool niet lekker, maar die uit een pot wel :o
Kan ik ook in komen, al vind ik vers tegenwoordig ook goed te nassen :9
disclaimer
  maandag 22 april 2013 @ 15:43:27 #195
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125600794
Ik ben juist gek op diepvriesgroente. Diepvrieserwten vind ik geweldig, die grijze dingen uit pot of blik moet ik echt niet. Ik vries ook vaak roerbakmix in bij 35% korting of leuke Hamster.
Mijn vriezer van 3 laden is voor meer dan de helft gevuld met groente. Pepers rood en groen, pompoen, paprika, roerbakmix Italiaans en Mexicaans, citroengras, gember, spinazie, etc.
Spoilers!
pi_125600816
Ja rode kool eten wij ook uit pot...
Owja en mais uit blik doe ik wel eens door een gerecht, maar verder is alles eigenlijk wel vers :9
  maandag 22 april 2013 @ 15:44:16 #197
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125600818
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 15:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Kan ik ook in komen, al vind ik vers tegenwoordig ook goed te nassen :9
Alleen als salade.
Spoilers!
  maandag 22 april 2013 @ 15:46:32 #198
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125600915
Hmpf, als ik niet zoveel tijd aan dit topic had besteed vandaag had ik wel tijd gehad om een half uurtje te wandelen...
Spoilers!
  maandag 22 april 2013 @ 15:47:15 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_125600944
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 15:44 schreef klumsy het volgende:
Ja rode kool eten wij ook uit pot...
Owja en mais uit blik doe ik wel eens door een gerecht, maar verder is alles eigenlijk wel vers :9
Ja mais en bonen en dat soort dingen die anders 3 dagen moeten wellen idd ook wel :D
disclaimer
pi_125601008
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 15:47 schreef Stormqueen het volgende:

Ja mais en bonen en dat soort dingen die anders 3 dagen moeten wellen idd ook wel :D
Absoluut :D Kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst iets geweld heb.
  maandag 22 april 2013 @ 15:50:38 #201
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125601078
Daar heeft een moderne werkende vrouw toch helemaal geen tijd voor!

Ik heb een hele plank vol met linzen, kikkererwten, kidneybonen, borlottibonen, black eyed peas, reuzenbonen, etc. Ik ben van de voorraad :+
Spoilers!
  maandag 22 april 2013 @ 15:51:23 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_125601116
ik ben vooral van snel ende makkelijk :@
disclaimer
  maandag 22 april 2013 @ 15:51:49 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_125601139
ik eet vanavond iet met vis want ik eet alleen, hosanna :9
disclaimer
  maandag 22 april 2013 @ 16:02:07 #204
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125601588
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben vooral van snel ende makkelijk :@
Hence mijn volle diepvries.

Ik mis het wel om uitgebreider te koken. Vanavond en morgen sporten. Woensdag bij mijn zwager eten, donderdag lange dag. Dat maakt dat er allemaal snelle en makkelijke maaltijden nodig zijn. Maar goed, snel en makkelijk is niet gelijk aan minder lekker eten gelukkig.
Spoilers!
  maandag 22 april 2013 @ 16:11:35 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125602003
Ik had altijd vier dagen van (redelijk) uitgebreid koken, maar woensdag schiet er nu bij in wegens zwemles dus het is een beetje 50-50 snel en makkelijk. Dwz vaak iig 1 keer pasta met groente saus, soms met gehakt erdoor en vaak 1 keer stamppot van het een of ander, morgen andijvie.
En vanavond dus pasta met een snelle groente-tomatensaus: 2 zakken italiaanse roerbakgroente even in de keukenmachine om hem lekker fijn te krijgen, 2-3 blikken tomatenblokjes, 1 pak passata, flinke slok rode wijn, Italiaanse kruiden en klaar zijn we weer. 1 portie om vanavond op te eten en 1 portie hup de vriezer in voor volgende week. ;) :D

En ik streef er eigenlijk wel naar om 1 keer in de week een heel nieuw recept te proberen. :Y
pi_125602117
Ik ben al blij DAT ik elke avond kook. Dat was jaren geleden (de periode tussen studententijd en samenwonen) wel anders.

Vooral de vaatwasser helpt nogal...
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 22 april 2013 @ 16:14:50 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_125602139
je doet voorgesneden groente in de blender, wat are this? :D

Maar BE, ik vind wel dat je vaak erg leuke recepten hebt!
disclaimer
  maandag 22 april 2013 @ 16:17:12 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125602243
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 16:14 schreef Stormqueen het volgende:
je doet voorgesneden groente in de blender, wat are this? :D

Maar BE, ik vind wel dat je vaak erg leuke recepten hebt!
:D Erg he! Maar ik vind pastasaus nou eenmaal het lekkerst als het een klein beetje dezelfde (fijne) textuur heeft, dus lekker fijn geruld gehakt en idem groente, dat je niet ineens op een heel groot stuk ui zit te knagen.
Het is onstaan toen de kinders nog klein waren en ik hou het er lekker in zo. Op deze manier vreten ze hun handjes erbij op ipv 'je weet toch dat ik geen wortel lust' en dus garandeer ik op deze manier iig 1 keer in de week een heel gevarieerde groente-intake. ;)
Ze eten over het algemeen sws wel goed hoor, maar soms wordt er wat gemiept en nooit bij pasta dus. ;)

Oh, en ik vergeet uiteraard nog de tenen knoflook erdoor! :o Hoe essentieel! :Y
  maandag 22 april 2013 @ 16:19:45 #209
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125602346
Ik vind de recepten van BE ook vaak leuk. Eens in de week iets nieuws probeer ik ook. Gisteren was dat de gratin en van de week nog een keer een makkelijke couscous met aubergine en tonijn.

Tsss, geen knoflook :{w
Spoilers!
  Moderator maandag 22 april 2013 @ 16:23:45 #210
5428 crew  miss_sly
pi_125602527
Ik probeer drie keer in de week iets nieuws, met Hello Fresh. Bevalt nog steeds erg goed. We zullen nu een maandje zonder moeten, want met de verhuizing en daarna de vakantie pauzeer ik het even.

Verder eten we toch wel een keer in de week couscous met groente, want dat vindt S erg lekker. En een keer pasta, vaak met tomatensaus en groente. Ik vind iets nieuws proberen wel leuk, als het voor me uitgezocht wordt en de boodschappen gedaan worden :D
  maandag 22 april 2013 @ 16:26:02 #211
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125602632
Ik probeer ook met regelmaat wat nieuws inderdaad, dat is wel zo leuk. Heb hier dan ook een flinke stapel vegetarische kookboeken en vaak kom ik met internet ook nog wel ver :) Mijn biopakket werkt daar ook geweldig bij, zitten vaak groenten bij die ik weinig eet. Toen ik net begonnen was ook regelmatig groenten die ik nog nooit had gegeten :o

Deze week leuke dingen met:
Appel Royal Gala, Aubergine, Avocado, Broccoli, Kiwi, Paksoi, Waspeen

En volgende week
Aardperen, Appel Jonagold, Peren Beurre Bosc, Sla Batavia, Venkel, Zoete Bataat

Zorgt er vooral voor dat ik moet plannen. Wat moet als eerste op, vooral :+
  Moderator maandag 22 april 2013 @ 16:28:29 #212
5428 crew  miss_sly
pi_125602752
Paksoi zit ook wel eens in onze box. Het lekkerste vond ik dat simpelweg met knoflook roerbakken in wat olie en dan een beetje sojasaus erover. Meer niet, maar wat was dat lekker :9~
  maandag 22 april 2013 @ 16:31:35 #213
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125602885
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:28 schreef miss_sly het volgende:
Paksoi zit ook wel eens in onze box. Het lekkerste vond ik dat simpelweg met knoflook roerbakken in wat olie en dan een beetje sojasaus erover. Meer niet, maar wat was dat lekker :9~
paksoi-rookkaas-stamppot :9 is mijn favoriet. Gelukkig zit er hier een kaasboer om de hoek, kun je gewoon een flink stuk rookkaas kopen.
  maandag 22 april 2013 @ 16:40:54 #214
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125603247
quote:
17s.gif Op maandag 22 april 2013 16:31 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

paksoi-rookkaas-stamppot :9 is mijn favoriet. Gelukkig zit er hier een kaasboer om de hoek, kun je gewoon een flink stuk rookkaas kopen.
Die klinkt echt heel lekker! Hou niet zo van rookkaas maar ik kan me helemaal voorstellen dat het in deze stamppot erg goed smaakt.
Spoilers!
pi_125603401
Oeh die Hello Fresh box ziet er goed uit... misschien dat ik die ook maar eens ga bestellen!
Valt me ook wel mee kwa prijs, 5 euro pp per dag :)
  maandag 22 april 2013 @ 16:48:30 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125603581
quote:

[..]

*bookmarkt
  Moderator maandag 22 april 2013 @ 17:00:33 #217
5428 crew  miss_sly
pi_125604103
quote:

[..]

Hmm, klinkt goed! Ik ben gek op rookkaas, maar eet het eigenlijk zelden.

Ik had net een verse ananas meegenomen, was 99 cent bij de Deka. We hebben net lekker ananas als T gesnoept :9~
pi_125604106
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:14 schreef Sometimes het volgende:
Ik ben al blij DAT ik elke avond kook. Dat was jaren geleden (de periode tussen studententijd en samenwonen) wel anders.

Vooral de vaatwasser helpt nogal...
haha hier precies hetzelfde :D

Aanrecht vol -> geen zin om af te wassen -> afhaal of magnetronzooi :') En dat voor toch wel minimaal 5 dagen per week :')
  Moderator maandag 22 april 2013 @ 17:04:09 #219
5428 crew  miss_sly
pi_125604235
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:44 schreef klumsy het volgende:
Oeh die Hello Fresh box ziet er goed uit... misschien dat ik die ook maar eens ga bestellen!
Het is niet goedkoop, maar dan heb je wel lekkere bijzondere gerechten met zoveel mogelijk biologische produkten. En je krijgt nog eens wat anders, zoals pastinaak. Er is altijd een vleesgerecht, een visgerecht en een vegetarisch gerecht.

We hebben ook twee keer een recept met verse rode kool gehad, en die was echt lekker! Stukken lekkerder dan uit pot, terwijl ik voorheen alleen uit pot lustte.
pi_125604774
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 17:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Aanrecht vol -> geen zin om af te wassen -> afhaal of magnetronzooi :') En dat voor toch wel minimaal 5 dagen per week :')
Ja, dat dus.

En ik kluste ook nog bij als bezorger van een Egyptische grillroom en werd daarbij deels betaald in natura. Dat hielp ook al niet mee :')
It was delicious.
pi_125606311
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:44 schreef klumsy het volgende:
Kan niet kloppen hier. Ik was benieuwd of ze die hier ook in de buurt hadden en ja dus. Maar voor 1 persoon voor 3 dagen kost het 34 euro en voor 2 personen voor 3 dagen 39 euro...
pi_125606414
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 17:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zo herkenbaar :'). En mijn moeder is een erg moeilijke eter, dus van huis uit ken ik niet veel recepten. Ik maak elke week dus wel iets nieuws, met wisselend succes :P. Maar het scheelt echt heel erg dat ik nu een grotemensenkeuken heb. Mét vaatwasser.

Ik heb net de opdracht gekregen om frietjes mee te nemen voor bij het vlees, voor m'n broertje. Ik koop mooi maar 1 portie }:(.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2013 18:00:11 ]
  maandag 22 april 2013 @ 18:26:30 #223
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125607424
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 17:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kan niet kloppen hier. Ik was benieuwd of ze die hier ook in de buurt hadden en ja dus. Maar voor 1 persoon voor 3 dagen kost het 34 euro en voor 2 personen voor 3 dagen 39 euro...
Veggiebox kan alleen maar voor 2 personen, zal wel komen door prefab vleesvervangers die altijd per 2 verkocht worden :P Dus ik hou het wel bij mn biotasje :Y
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 17:59 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Zo herkenbaar :'). En mijn moeder is een erg moeilijke eter, dus van huis uit ken ik niet veel recepten. Ik maak elke week dus wel iets nieuws, met wisselend succes :P. Maar het scheelt echt heel erg dat ik nu een grotemensenkeuken heb. Mét vaatwasser.

Ik heb net de opdracht gekregen om frietjes mee te nemen voor bij het vlees, voor m'n broertje. Ik koop mooi maar 1 portie }:(.
Mijn moeder is zo'n typische hollandse stamppotten en pakjeszakjesthuiskok. Dus ook niet veel meegekregen, heb zelf leren koken.

Eten in de oven, ik heb honger. Maar het gaat nog wel een tijdje duren. Niet handig :')
pi_125608437
Voor mij wórdt zodadelijk gekookt, door een vriendin. Ben benieuwd!

En om nog wat verder te gaan dan klagen of juichen over onsjes, klaag ik even over: niks. Min 0,000000 afgelopen week, aldus de weegschaal. :(
En ik had best keurig gesport (4x) en gegeten.
pi_125609467
hallo :)

ik weet niet echt zeker of dit on-topic is en of het hier thuis hoort (verwijder dit anders maar gewoon :O)
maar ik wil heel erg graag afvallen, omdat ik me niet zeker van mijzelf voel en niet lekker in mijn vel zit (ik neem even aan dat ik niet de enige ben die zich zo voelt ?)
alleen het probleem is, ik zie hier overal lijstjes voorbij komen en ik vroeg mij af hoe jullie die lijstjes opstellen (ik las iets over punten ?)
ik snap wel, dat als ik op een gezonder gewicht wil komen, ik wat aan mijn eet patroon moet gaan doen, maar dat gaat helaas niet zo makkelijk. Mijn schoonmoeder doet namelijk de boodschappen (haar centen ook) en zij kookt. Mijn zusje heeft mij aangeraden om geen aardappelen en pasta meer te eten, maar toen ik dit voorlegde aan mijn schoonmoeder werd het afgedaan als: "Je mist dan iets belangrijks uit de schijf." en ook eten we bijna iedere dag aardappelen enzo (omdat het goedkoper is?)
Is hier iets aan te doen ?

ook weet ik dat ik bewegen moet, maar ik heb geen mogelijkheid om naar een sportschool te gaan, heb geen fiets, geen hele woning die ik kan opruimen of geen kinderen, niks zoals Wii Fit of wat dan ook en ook geen mogelijkheid tot beweging binnenshuis (behalve als een idioot de trappen op en af lopen, maar dan stoor ik hoogst waarschijnlijk mijn schoonouders)
Dus ook hier weer de vraag: Kan ik iets doen aan beweging ?

alvast heel erg bedankt :)

-x Anne
  maandag 22 april 2013 @ 19:11:21 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_125609559
Ga wandelen of hardlopen!
disclaimer
pi_125609622
of ga zwemmen.

Ik stel mijn lijstje niet op mbv punten. Ik probeer zo veel mogelijk mager/calorie-arm te eten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 22 april 2013 @ 19:12:50 #228
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125609639
Je kunt altijd bij pasta/aardappelgerechten iets minder pasta/aardappel nemen en wat meer groente/vlees/vleesvervangers. Wat vooral werkt is dat je voor jezelf een regelmaat maakt, een goed gezond ontbijt, een aantal tussendoortjes, lunch, avondeten.

Sport: ga wandelen, hardlopen, koop een (2ehands?) fiets. Je schoonmoeder kookt en doet de boodschappen, is daar niet wat aan te veranderen?
pi_125609667
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:11 schreef Stormqueen het volgende:
Ga wandelen of hardlopen!
Moet je dat hardlopen opbouwen ? Eigenlijk nooit veel beweging gehad (behalve dansen), maar ik schijn tot de computer generatie te horen :O
Lopen doe ik tevens al, ik ga vaker met mijn vriend even flink door het bos wandelen richting Duitsland (helaas liggen de duitse winkels op 20 minuten loopafstand :O)
  maandag 22 april 2013 @ 19:14:03 #230
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125609708
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:13 schreef annevrouwtje het volgende:

[..]

Moet je dat hardlopen opbouwen ? Eigenlijk nooit veel beweging gehad (behalve dansen), maar ik schijn tot de computer generatie te horen :O
Lopen doe ik tevens al, ik ga vaker met mijn vriend even flink door het bos wandelen richting Duitsland (helaas liggen de duitse winkels op 20 minuten loopafstand :O)
Schop jezelf achter die pc vandaan ;)
pi_125609839
quote:
17s.gif Op maandag 22 april 2013 19:12 schreef douche-eendje het volgende:
Je schoonmoeder kookt en doet de boodschappen, is daar niet wat aan te veranderen?
Ik help haar vaker met koken en de boodschappen doen, maar we zijn eigenlijk afhankelijk van haar budget en aangezien ik de enige ben die iets aan het gewicht wil doen, sta ik er een beetje alleen voor. Het helpt namelijk ook niet als je met zn alle in de winkel staat en iedereen chips en snoep in het karretje gooit (dan voel ik me echt naar, omdat ik dan niks mag hebben en dan neem ik het dan toch maar)
Mijn vriend is ook zo lief, als hij nog honger heeft, gaan we naar de kebab zaak en dan denk ik al snel dat ik ook maar iets moet nemen om niet sneu over te komen.
pi_125609976
quote:

[..]

niks mis met 20 minuten wandelen naar een winkel. Heb je iig je beweging gehad.

En verder, nee durven zeggen. Je MOET het niet opeten... Jouw keuze.

Hardlopen moet je idd opbouwen. Daar heb je bijvoorbeeld Evy of Renate voor.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_125610000
quote:
17s.gif Op maandag 22 april 2013 19:12 schreef douche-eendje het volgende:
Wat vooral werkt is dat je voor jezelf een regelmaat maakt, een goed gezond ontbijt, een aantal tussendoortjes, lunch, avondeten.
zoals al vermeld trouwens, ik ben afhankelijk van haar budget, dus dat is als ontbijt brood met jam of wat dan ook, geen tussendoortje, en als al n tussendoortje, dan is het snaai. Ik eet wel tegenwoordig als lunch van die japanse noodlesoepjes (als je weet wat dat is :O Goodnoodles bv)
  maandag 22 april 2013 @ 19:19:32 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_125610027
quote:

[..]

je vindt 20 minuten al te veel?
disclaimer
pi_125610039
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:19 schreef annevrouwtje het volgende:

[..]

zoals al vermeld trouwens, ik ben afhankelijk van haar budget, dus dat is als ontbijt brood met jam of wat dan ook, geen tussendoortje, en als al n tussendoortje, dan is het snaai. Ik eet wel tegenwoordig als lunch van die japanse noodlesoepjes (als je weet wat dat is :O Goodnoodles bv)
heb je zelf geen geld dan?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_125610064
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 19:19 schreef Stormqueen het volgende:
je vindt 20 minuten al te veel?
nee, juist niet.. is te dicht bij haha :P dan lopen we 20 minuten, halen we snaai bij bv de lidl en dan lopen we ondertussen weer 20 minuten naar huis :O
  maandag 22 april 2013 @ 19:20:47 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_125610085
Oh zo. Ermahgerd.
disclaimer
pi_125610108
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:20 schreef annevrouwtje het volgende:

[..]

nee, juist niet.. is te dicht bij haha :P dan lopen we 20 minuten, halen we snaai bij bv de lidl en dan lopen we ondertussen weer 20 minuten naar huis :O
dan koop je geen snaai... nogmaals.. het is JOUW keuze om af te vallen maar daar zal je dan wel wat voor moeten doen/laten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_125610114
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:19 schreef Vicky het volgende:

[..]

heb je zelf geen geld dan?
ik heb wel iets van inkomen, maar daar kan ik net de huur en de rekeningen van betalen, enige eten wat er af kan is als ik kant en klare blik maaltijden zou halen
pi_125610117
Als jij/je vriend geld hebben voor de kebabzaak kunnen jullie misschien ook iets bijdragen aan het boodschappenbudget en zo gezondere dingen kopen?

En als 20 minuten te kort is voor je dan loop je toch een extra/groter rondje?
  maandag 22 april 2013 @ 19:22:37 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_125610176
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:21 schreef annevrouwtje het volgende:

[..]

ik heb wel iets van inkomen, maar daar kan ik net de huur en de rekeningen van betalen, enige eten wat er af kan is als ik kant en klare blik maaltijden zou halen
een kilo wortels kost 50 cent :7
disclaimer
  maandag 22 april 2013 @ 19:22:53 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_125610185
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:21 schreef Sarabi het volgende:
Als jij/je vriend geld hebben voor de kebabzaak kunnen jullie misschien ook iets bijdragen aan het boodschappenbudget en zo gezondere dingen kopen?

En als 20 minuten te kort is voor je dan loop je toch een extra/groter rondje?
O+
disclaimer
pi_125610216
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 19:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

een kilo wortels kost 50 cent :7
79 cent voor een kilo winterpeen bij de Aldi ;)

Maar koop wat Sarabi zegt..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 22 april 2013 @ 19:24:01 #244
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125610234
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:21 schreef annevrouwtje het volgende:

[..]

Tsja, dan misschien eerst maar eens kijken hoe je dat kan veranderen. Kebab en ongezonde rommel is leuk, maar je kunt ook nog budgetverantwoord afvallen. Zoveel kost het nou ook weer niet, vooral als je de aldi/lidl daar om de hoek hebt zitten.
  maandag 22 april 2013 @ 19:25:55 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_125610318
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:23 schreef Vicky het volgende:

[..]

79 cent voor een kilo winterpeen bij de Aldi ;)

Maar koop wat Sarabi zegt..
oh, sorry, 80 cent... :')
disclaimer
pi_125610370
het is helaas nu voor mijn vriend te warm om te lopen en alleen vind ik het niet fijn om te lopen.
maar idd, het is mijn eigen keuze en ik wil het wel graag, mis alleen af en toe ergens de wilskracht en de motivatie denk ik. (overigens ben ik wel pas geleden gestopt met roken, dus ik heb wel ergens de wil in me zitten :D)
trouwens, ik merk dat ik veel meer drang naar snaai heb, nu ik niet meer rook.

MAAR, als ik dit zo lees, zie ik in dat ik eigenlijk gewoon excuses aan het bedenken ben om me er makkelijk van af te maken en dat wil ik niet meer ! :O

hoe hebben jullie die wil gevonden ? is er iets wat jullie je voor je neus houden als doel (bijvoorbeeld foto's van slanke mensen ofzo ?)

ik vond trouwens nog een Sonja Bakker kookboek. Werkt dat nou echt ?
  maandag 22 april 2013 @ 19:30:56 #247
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125610532
Sonja Bakkerboeken ritueel verbranden graag O+ Prachtig crashdieet, maar niet een blijvende verandering van je levensstijl en eetpatroon. Wil je het volhouden op lange termijn als je meer kilo's kwijt wil, dan zul je dat toch echt ook deels zelf uit moeten vinden.

De wil? Mijn moeder met overgewicht heeft diabetes type 2. Ik heb een polycysteus ovarium veroorzaakt door overgewicht/veroorzaakt overgewicht. Aangezien de ander nog wel werkt wil ik dat, met toekomstidee, toch wel graag zo houden. Dus afvallen.

Dus couchpatoto, kom van die bank af. Het is mooi weer buiten, tijd voor een avondwandeling ^O^ En als beloning bij thuiskomst een klein(!) koekje met een kopje thee.
Stop met smoesjes verzinnen, wij gaan het afvallen niet voor je doen. Dat moet je zelf doen ;)
  maandag 22 april 2013 @ 19:31:20 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125610548
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:16 schreef annevrouwtje het volgende:

[..]

Ik help haar vaker met koken en de boodschappen doen, maar we zijn eigenlijk afhankelijk van haar budget en aangezien ik de enige ben die iets aan het gewicht wil doen, sta ik er een beetje alleen voor. Het helpt namelijk ook niet als je met zn alle in de winkel staat en iedereen chips en snoep in het karretje gooit (dan voel ik me echt naar, omdat ik dan niks mag hebben en dan neem ik het dan toch maar)
Mijn vriend is ook zo lief, als hij nog honger heeft, gaan we naar de kebab zaak en dan denk ik al snel dat ik ook maar iets moet nemen om niet sneu over te komen.
Weet je wat jij moet doen? Naar de bibliotheek en 'Het geheim van slanke mensen' lenen! (Of kijk even op de site: je bent niet zielig, je mag van alles, je wíl het alleen niet meer, want je wil slank zijn!)

Er is niks mis met aardappels of pasta of rijst, het moet alleen niet het hoofdbestanddeel van je maaltijd zijn. ;) Probeer anders eens met je schoonmoeder te overleggen dat je 2 keer per week geen aardappels of pasta eet oid. En stel eens voor dat je graag 1 dag in het weekend zou willen koken bijvoorbeeld.

Bewegen is een kwestie van naar buiten gaan en gaan wandelen of hardlopen.
Dat laatste is heel goed op te bouwen, ook als je geen conditie hebt oid. Ik ben begonnen met hardlopen toen ik 105kg woog ofzo. :Y In de openingspost van dit topic staan veel nuttige linkjes met tips voor schema's waar je mee kan beginnen: LIF / [Hardlopen] #452 - Rust na het sportieve weekend

Dat boek dat ik aan haal heeft ook hele goede tips om je doelen te visualiseren en concreet te maken!

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 22-04-2013 19:37:42 ]
pi_125610604
Bij mijn ouders wel.

Mijn motivatie? Ik walgde van mijn eigen lij. Steeds kleding moeten kopen dat een maat groter was. Vorig jaar ging de knop om. Ik ben gaan sporten en op mijn eten gaan letten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 22 april 2013 @ 19:34:17 #250
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125610674
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 19:33 schreef Vicky het volgende:

Mijn motivatie? Ik walgde van mijn eigen lij. Steeds kleding moeten kopen dat een maat groter was. Vorig jaar ging de knop om. Ik ben gaan sporten en op mijn eten gaan letten.
Dat ook ja. Voel mij nu al zoveel beter, straal weer helemaal. Ben er nog niet, maar dat komt wel goed ^O^
pi_125610778
quote:
17s.gif Op maandag 22 april 2013 19:34 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dat ook ja. Voel mij nu al zoveel beter, straal weer helemaal. Ben er nog niet, maar dat komt wel goed ^O^
dat..

En ik krijg regelmatig complimentjes en dat is erg prettig..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_125610948
Bedankt voor de reacties :D ik zie nu in dat ik geen smoesjes meer hoef te verzinnen en dat ik er nu echt iets aan moet en kan gaan doen :)

ik ben vooral aangekomen, toen ik op mezelf woonde. Het enige wat ik daar at was magnetron lasagna en cornflakes met melk.

maar ik merk nu dat ik steeds grotere kleding nodig heb en ook dat ik meer last van mijn longen krijg. Ik ben pas 21 en dan zit je toch vooral met van die onvolwassen mensen die je nog heel erg beoordelen op je uiterlijk. Ook merk ik dat mijn vriend vaak aan het kijken is naar andere meiden die wel superslank zijn en dan maakt die de opmerking dat dat leuke meisjes zijn en dan voel ik me echt super rot daarover.
  maandag 22 april 2013 @ 19:39:23 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125610982
Whaaaaa! *O* 8 juni gaan we ein-de-lijk weer optreden met de band! Ons eerste optreden met de nieuwe zangeres en dus met heel veel nieuwe en vernieuwde nummers! Zo spannend om nu eens echt erachter te komen wat 'men' ervan vindt! *O*

En dus nog 6 weken om even heel flink de kaken op elkaar te gooien en zo strak en slank als het maar kan op het podium te gaan staan. :D :o
  maandag 22 april 2013 @ 19:41:43 #254
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125611112
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 19:39 schreef Brighteyes het volgende:
Whaaaaa! *O* 8 juni gaan we ein-de-lijk weer optreden met de band! Ons eerste optreden met de nieuwe zangeres en dus met heel veel nieuwe en vernieuwde nummers! Zo spannend om nu eens echt erachter te komen wat 'men' ervan vindt! *O*

En dus nog 6 weken om even heel flink de kaken op elkaar te gooien en zo strak en slank als het maar kan op het podium te gaan staan. :D :o
Spannend BE!

Ik ga volgende maand waarschijnlijk met open dag van mn vrijwilligerswerk harp spelen. En in juni samen met een kennis (cello) bij haar voorspeelavond spelen. De dag erna weer samenspel van mn eigen muziekles... Zo leuk, muziek maken O+

Anne, je hebt niks te verliezen behalve kilo's ;) Doen! Maak nu een foto van jezelf, neem eens wat maten en je gewicht op en kijk zo af en toe wat voor veranderingen je al ziet.
pi_125611147
Gaaf BE!
En nog maar 6w tot 8 juni? Dan heb ik over 6w ineens een kleuter in huis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_125611215
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:38 schreef annevrouwtje het volgende:
Ik ben pas 21 en dan zit je toch vooral met van die onvolwassen mensen die je nog heel erg beoordelen op je uiterlijk.
Dat wordt later echt niet beter, al kunnen ze het vaak wel iets beter verbergen.
It was delicious.
  maandag 22 april 2013 @ 20:01:58 #257
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125612180
Gadverdamme... Dat avondeten he...

SPOILER
  maandag 22 april 2013 @ 20:07:07 #258
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125612474
Pffff, zie iedere keer dit topic en nu dan ook eens met deze titel.... ben helemaal niet goed bezig :@ Ik moet echt weer eens de welbekende knop om gaan zetten, startende morgen dan maar direct! (Al het lekkers is toch op in huis en dat halen we dan ook maar niet meer ;) )
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 22 april 2013 @ 20:08:14 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125612541
quote:
15s.gif Op maandag 22 april 2013 20:01 schreef douche-eendje het volgende:
Gadverdamme... Dat avondeten he...

SPOILER
Was dat die casserole? Lekkerer he? :o :Y
pi_125612589
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 20:07 schreef Susie het volgende:
Pffff, zie iedere keer dit topic en nu dan ook eens met deze titel.... ben helemaal niet goed bezig :@ Ik moet echt weer eens de welbekende knop om gaan zetten, startende morgen dan maar direct! (Al het lekkers is toch op in huis en dat halen we dan ook maar niet meer ;) )
Maar dan ben jij toch ook goed bezig *O*
  maandag 22 april 2013 @ 20:16:35 #261
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125613034
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 20:08 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Was dat die casserole? Lekkerer he? :o :Y
Ja, met vegetarische bratwürst van de biowinkel :P Maar echt, geniaal :Y O+ Morgen nog een keer O-)
pi_125613051
quote:

[..]

Haalt ze geen fruit in huis? Is prima tussendoortje!
pi_125613364
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:38 schreef annevrouwtje het volgende:

maar ik merk nu dat ik steeds grotere kleding nodig heb en ook dat ik meer last van mijn longen krijg. Ik ben pas 21 en dan zit je toch vooral met van die onvolwassen mensen die je nog heel erg beoordelen op je uiterlijk. Ook merk ik dat mijn vriend vaak aan het kijken is naar andere meiden die wel superslank zijn en dan maakt die de opmerking dat dat leuke meisjes zijn en dan voel ik me echt super rot daarover.
En dat is geen motivatie genoeg voor je? :?

Overigens is daar niets onvolwassen aan.
pi_125613653
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:09 schreef annevrouwtje het volgende:
hallo :)

() Mijn zusje heeft mij aangeraden om geen aardappelen en pasta meer te eten, maar toen ik dit voorlegde aan mijn schoonmoeder werd het afgedaan als: "Je mist dan iets belangrijks uit de schijf." en ook eten we bijna iedere dag aardappelen enzo (omdat het goedkoper is?)
Is hier iets aan te doen ?

quote:

[..]

Nou weet ik niet wat je eerst als lunch at, maar noodles is gewoon pasta en niet bijster goed voor de lijn.

Verder heb ik zelden zo'n waslijst slechte smoezen gezien om veel en fout te eten en niet te bewegen. Dat ligt echt aan jezelf, en als je dat niet onder controle krijgt zal je niet afvallen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_125613844
quote:
17s.gif Op maandag 22 april 2013 19:30 schreef douche-eendje het volgende:
Sonja Bakkerboeken ritueel verbranden graag O+ Prachtig crashdieet, maar niet een blijvende verandering van je levensstijl en eetpatroon. Wil je het volhouden op lange termijn als je meer kilo's kwijt wil, dan zul je dat toch echt ook deels zelf uit moeten vinden.

De wil? Mijn moeder met overgewicht heeft diabetes type 2. Ik heb een polycysteus ovarium veroorzaakt door overgewicht/veroorzaakt overgewicht. Aangezien de ander nog wel werkt wil ik dat, met toekomstidee, toch wel graag zo houden. Dus afvallen.

Dus couchpatoto, kom van die bank af. Het is mooi weer buiten, tijd voor een avondwandeling ^O^ En als beloning bij thuiskomst een klein(!) koekje met een kopje thee.
Stop met smoesjes verzinnen, wij gaan het afvallen niet voor je doen. Dat moet je zelf doen ;)
Meen je dat nou? Jezelf belonen met suiker? Dan blijf je toch gewoon de gewoontes aanhouden?!

Ik vind dat hier soms jammer. Zulke goede tips aan iedereen, maar iemand als Annevrouwtje leert van deze tips geen nieuw gedrag aan :@ Jezelf belonen met eten heeft helemaal geen zin. Beloon jezelf dan met een leuk boek, een blad of iets anders wat je leuk vind.

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 22-04-2013 20:37:03 ]
  maandag 22 april 2013 @ 20:34:05 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125614065
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 20:30 schreef An24 het volgende:

[..]

Meeje dat nou? Jezelf belonen met suiker? Dan blijf je toch gewoon de gewoontes aanhouden?!

Ik vind dat hier soms jammer. Zulke goede tips aan iedereen, maar iemand als Annevrouwtje leert van deze tips geen nieuw gedrag aan :@ Jezelf belonen met eten heeft helemaal geen zin. Beloon jezelf dan met een leuk boek, een blad of iets anders wat je leuk vind.
_O_
Maskertje op en in bad! O+
pi_125614220
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 20:34 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

_O_
Maskertje op en in bad! O+
Si! Doe ik ook inderdaad. Als cadeautje naar de lush, leuke dingen uitzoeken en dan lekker pruttelen O+
  maandag 22 april 2013 @ 20:41:49 #268
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125614453
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 20:36 schreef An24 het volgende:

[..]

Si! Doe ik ook inderdaad. Als cadeautje naar de lush, leuke dingen uitzoeken en dan lekker pruttelen O+
En ik doe een klein koekje bij de thee. Nou, wat een ramp.
  maandag 22 april 2013 @ 20:42:58 #269
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125614508
quote:
16s.gif Op maandag 22 april 2013 20:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar dan ben jij toch ook goed bezig *O*
Zo, dat motiveert! Dus met er alleen aan denken ben ik al goed bezig :D Tof, doe ik morgen nog eens.... grapje ofcourse! We gaan het echt doen!
  maandag 22 april 2013 @ 20:44:40 #270
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125614602
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 20:42 schreef Susie het volgende:

[..]

Zo, dat motiveert! Dus met er alleen aan denken ben ik al goed bezig :D Tof, doe ik morgen nog eens.... grapje ofcourse! We gaan het echt doen!
Succes *O*

Hoe is het trouwens met je dochtertje nu? Had toen in OUD wat gepost omdat ik wat "werk"gerelateerd voorbij zag komen :)
pi_125614646
quote:
10s.gif Op maandag 22 april 2013 20:41 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

ok laat maar...ik ga weer :')
  maandag 22 april 2013 @ 20:46:52 #272
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125614705
quote:
17s.gif Op maandag 22 april 2013 20:44 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Succes *O*

Hoe is het trouwens met je dochtertje nu? Had toen in OUD wat gepost omdat ik wat "werk"gerelateerd voorbij zag komen :)
goed, maar koekeloer maar ff in dat topic dan ;)
  maandag 22 april 2013 @ 20:51:14 #273
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125614911
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 20:46 schreef Susie het volgende:

[..]

goed, maar koekeloer maar ff in dat topic dan ;)
Gelezen, wat fijn zeg :D.
pi_125614912
quote:

[..]

En vervolgens lekker de associatie eten=beloning versterken.

Eten is een energiebron (wat smakelijk mag zijn), niets meer, niets minder.

[ Bericht 1% gewijzigd door tjoptjop op 22-04-2013 20:58:11 ]
  maandag 22 april 2013 @ 21:00:32 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125615431
quote:

[..]

Op zich is een koekje bij de thee helemaal geen ramp. Ik eet ook wel eens een paar biscuitjes als tussendoortje.
Maar iemand die tips komt vragen voor afvallen en bewegen meteen 'aanleren' dat je na wat beweging jeelf best wat lekkers mag gunnen vind ik ook wel een beetje de wereld op zijn kop.
Dat is nou precies waarom wij hier zitten en An daar. ;)
pi_125616216
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 20:51 schreef tjoptjop het volgende:
Niet helemaal mee eens, je mag best van eten genieten. Ik zou het niet als beloning van een wandelingetje gebruiken. Maar als je bijvoorbeeld een diploma haalt of een nieuwe baan krijgt als beloning/om het te vieren uit eten vind ik zelf dan wel weer super tof. :@
pi_125616603
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 21:12 schreef Myraela het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens, je mag best van eten genieten. Ik zou het niet als beloning van een wandelingetje gebruiken. Maar als je bijvoorbeeld een diploma haalt of een nieuwe baan krijgt als beloning/om het te vieren uit eten vind ik zelf dan wel weer super tof. :@
Dat is idd wat anders, dan geef je jezelf een beleving cadeau die minstens drie uur duurt. De beleving van een koekje duurt 30 seconden of zo. En van heel veel keer 30 seconden ga je groeien.
pi_125616856
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 21:12 schreef Myraela het volgende:

[..]

Daarom ook dat het smakelijk mag zijn,

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat degene die hier rondlopen er imho het meeste baat bij hebben om voedsel niet als "gedragsinstrument" (kan niet op een goed woord komen :P ) te zien. Dus niet gebruiken als beloning, of om verdriet te uiten, of rouw, of wat dan ook. Wil je een koekje? Dan pak je een koekje, maar niet als beloning voor iets.

Zodra die vaste associatie weg is, kun je dus zonder problemen wat vieren in een restaurant. Al kan het zijn zo als je dat wat dieper bekijkt dat het waarschijnlijk meer om het sociale/uitje aspect gaat dan puur om het eten ;)

[/psychologie van de koude bodem]
  maandag 22 april 2013 @ 21:26:12 #279
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125617124
Anne, als je het niet leuk vind om zomaar te wandelen kan ik je van harte aanraden om een luisterboek op je telefoon of mp3-speler te gooien. Een half uur is zo voorbij!

Tja, en verder natuurlijk een vreemd verhaal financieel gezien. Er is geld om na het wandelen iets te snaaien te kopen, om kebab te kopen en om met het hele gezin chips en dergelijke in de kar te gooien. Ik zo heel hard bij de fruitafdeling "oeh lekker, appels!" gaan roepen geloof ik.

In ieder geval welkom Anne! Besef goed dat het bijna onmogelijk is om van de een op andere dag je levensstijl om te gooien. Dat is niet vol te houden. Net als ineens allemaal dingen te gaan eten die je niet lekker vindt. Doe gewoon hier en daar een idee op uit onze lijstjes en voer wat je zelf eet eens in in de Fatsecret/Calorieteller app bijvoorbeeld. En belangrijk: afvallen doe je absoluut niet door superweinig te eten!
Spoilers!
pi_125618114
Je hoeft niet eens te gaan wandelen puur om het wandelen. Neem aan dat je ook wel dingen doet, ga je naar school? Werk je? Ga daar dan gewoon op de fiets heen of loop er heen.

Ik ben een jaartje jonger, zelfde generatie dus. Ben ook gewend om altijd achter de computer te zitten en een studentenbudget is niet al te breed. Maar ik kan mijn huur gewoon betalen en mijn boodschappen nu ik weer gezonder eet zijn niet veel duurder dan toen ik slecht at. Beter nog, ik denk dat het zelfs iets goedkoper is. Die pakken vifit ( :9 ) , toetjes en lekkere dingetjes er extra bij zijn duurder dan gewoon wat meer groente/fruit halen.

Geen idee hoe jouw situatie is, ik deed voorheen thuis wel eens de boodschappen en dan kookte ik ook. Mijn moeder deed niet zo moeilijk over het budget dan. Maar misschien kun je bij je schoonmoeder hetzelfde voorstellen, zij geeft je een budget en jij doet de boodschappen voor een week en kookt ook. Maar misschien is dat wat anders als het niet je eigen moeder is, lijkt me sowieso best een beetje ongemakkelijk om dan zulke dingen van haar te vragen. :@ Maar aan de andere kant hoorde ik je over huur praten, dus dan betaal je er zelf ook voor toch?
pi_125618729
Oh net gesport, ben gesloopt. Die instructrice is een beul! Maar goed.. Ik heb ook dringend nieuwe sportschoenen nodig, in de schoenen die ik nu heb zit totaal geen demping dus ik het ook gewoon echt pijn nu. Maar het was wel lekker! Nu naar bed want ik heb een vreetkick, en heb al toegeven aan een lekkere koek en ik ga zorgen dat het er niet meer worden!

Morgen werken, en daarna weer sporten :) begin er een klein beetje in te komen nu. Dat is wel lekker.
  maandag 22 april 2013 @ 21:53:04 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_125619054
Zo, lekker 9 kilometer gewandeld met vriendin! Nu nog ff bankhangen :')
disclaimer
pi_125619375
Ik zou zoveel slanker zijn als ik ook eens ging sporten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_125619449
Lieve mensen, wat zijn nou goede sportschoenen met een goede demping die geschikt zijn voor fitness en groepslessen.. Hoor veel goede verhalen over asics maar welk type kan ik dan het beste nemen?
pi_125619705
Ik heb Nike fitnesschoenen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_125619908
Ik heb nu ook nikes, maar daar worden mijn voeten ontzettend warm in.. Nou heb ik deze ook ooit een keer bij de bristol voor 35 euro gekocht ofzo, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben :)
pi_125619990
Mijne waren een euro of 80 geloof ik. Ik heb ze gekocht bij Sport2000
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_125620127
Ok! Zouden ze me bij runnersworld of run2day ook kunnen adviseren of zijn dat echt winkels voor alleen hardloopschoenen?
pi_125620533
Vandaag was dieet technisch geen topdag, maar eettechnisch des te beter! M'n huisgenootje / beste vriendin studeerde vandaag af en hebben heerlijk op een terras geluncht, met broodje makreel en club sandwich (deed 50/50 met vriendin), en vanavond uit eten bij een goed visrestaurant en vooraf vitello tonato gehad, en als hoofd roodbaars! En een aantal frietjes! Het was het allemaal meet dan waard, en het was een leuke dag! En hopelijk komt door de vette vis m'n stoelgang weer op gang want daar is het weer een beetje mis mee ;)!
pi_125624005
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 22:10 schreef J0ycie88 het volgende:
Ok! Zouden ze me bij runnersworld of run2day ook kunnen adviseren of zijn dat echt winkels voor alleen hardloopschoenen?
Ik heb mijn volleybalschoenen ook bij runnersworld vandaan...
Hebben iig goede demping!

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_125625837
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 21:39 schreef Myraela het volgende:
Je hoeft niet eens te gaan wandelen puur om het wandelen. Neem aan dat je ook wel dingen doet, ga je naar school? Werk je? Ga daar dan gewoon op de fiets heen of loop er heen.
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 21:39 schreef Myraela het volgende:
Geen idee hoe jouw situatie is, ik deed voorheen thuis wel eens de boodschappen en dan kookte ik ook. Mijn moeder deed niet zo moeilijk over het budget dan. Maar misschien kun je bij je schoonmoeder hetzelfde voorstellen, zij geeft je een budget en jij doet de boodschappen voor een week en kookt ook. Maar misschien is dat wat anders als het niet je eigen moeder is, lijkt me sowieso best een beetje ongemakkelijk om dan zulke dingen van haar te vragen. Maar aan de andere kant hoorde ik je over huur praten, dus dan betaal je er zelf ook voor toch?
Ik ga niet naar school en werk jammer genoeg ook niet. Ik krijg een wajong uitkering, dus dat is tussen de 600 en 700 euro per maand. Mijn vriend heeft helemaal geen inkomen. Maar van mijn uitkering moet de huur (500) betaald worden, dus veel blijft er niet over.
Overigens, mijn schoonouders wonen in het zelfde pand, maar betalen apart huur, maar omdat we één keuken delen, haalt mijn schoonmoeder de boodschappen.
Heb vaker aangegeven om wat meer groente te halen en wat gezondere dingen, maar omdat zij varkensvlees lekkerder vind, eten we bijna iedere dag varkensvlees (wat meer vet bevat ?). Ook hebben we altijd aardappelen, pasta en rijst over, terwijl we groente altijd te kort komen (ik ben het type dat eerst aan anderen denkt, dus schep ik maar héél weinig groente op.)

Schijnt dat zij toch meent dat n (ongezondere) maaltijd goedkoper is als iets gezonder. Je hebt van die lekkere, gezonde recepten bij de albert heijn op die kaartjes, maar die producten schijnen duurder te zijn, terwijl je met n zak aardappelen al gauw 2 weken doorkomt.

MAAR: ik denk dat als ik al begin met letten op wat ik eet als ontbijt en dat ik niet meer snaai, dat ik al op de goede weg zit, en dat dat hele dingetje met de avondmaaltijd nog wel mag, totdat daar een oplossing voor is gevonden (toch?)
pi_125626512
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:53 schreef annevrouwtje het volgende:

[..]

[..]

Ik ga niet naar school en werk jammer genoeg ook niet. Ik krijg een wajong uitkering, dus dat is tussen de 600 en 700 euro per maand. Mijn vriend heeft helemaal geen inkomen. Maar van mijn uitkering moet de huur (500) betaald worden, dus veel blijft er niet over.
Overigens, mijn schoonouders wonen in het zelfde pand, maar betalen apart huur, maar omdat we één keuken delen, haalt mijn schoonmoeder de boodschappen.
Heb vaker aangegeven om wat meer groente te halen en wat gezondere dingen, maar omdat zij varkensvlees lekkerder vind, eten we bijna iedere dag varkensvlees (wat meer vet bevat ?). Ook hebben we altijd aardappelen, pasta en rijst over, terwijl we groente altijd te kort komen (ik ben het type dat eerst aan anderen denkt, dus schep ik maar héél weinig groente op.)

Schijnt dat zij toch meent dat n (ongezondere) maaltijd goedkoper is als iets gezonder. Je hebt van die lekkere, gezonde recepten bij de albert heijn op die kaartjes, maar die producten schijnen duurder te zijn, terwijl je met n zak aardappelen al gauw 2 weken doorkomt.

MAAR: ik denk dat als ik al begin met letten op wat ik eet als ontbijt en dat ik niet meer snaai, dat ik al op de goede weg zit, en dat dat hele dingetje met de avondmaaltijd nog wel mag, totdat daar een oplossing voor is gevonden (toch?)
Die recepten bij de Albert Heijn gebruiken vaak wel bewust bepaalde merken of bewust van die voorgesneden groentes etc. Overigens proef ik soms wel bij het boodschappen doen bij die kok in de winkel, heb er een paar zelf ook wel eens gemaakt. Ze zijn niet verkeerd. Maar goedkoop zou ik ze niet direct noemen.

Niet snaaien en goed ontbijten scheelt al een hoop. Investeer anders een paar euro in een paar stuks fruit, zodat je wat goede tussendoortjes hebt. Avondeten zal allemaal best wel kunnen, als het varkensvlees is zou ik niet teveel nemen. Aardappels ook gewoon niet teveel, maar een beetje kan geen kwaad.

Je zou ook gewoon een krop sla kunnen kopen, tomaatjes, uitje, komkommer of whatever je allemaal lekker vind. En gewoon een kleinere portie van je normale avond eten eten en er wat sla bij nemen. Dat is ook niet te duur.
pi_125626834
Aardappels zijn ook echt niet zo slecht als je ze gekookt eet. Kijk vooral uit met jus (ik neem er altijd een beetje ketchup bij, is ook niet het allergezondste maar wel een stuk minder vettig) of met gebakken aardappeltjes, dat is waar veel overbodige calorietjes zitten. Vraag inderdaad of er wat meer groenten kunnen komen, er zijn heel veel goedkope groentes te koop, of ga een keertje mee boodschappen doen, daar heb je vast wel tijd voor. Ga een keertje kijken op de markt anders, dat is ook een goede bron van veel goedkope groentes en fruit!
pi_125627037
De markt is in deze inderdaad een uitkomst :). Ik vind het echt heel jammer dat ik meestal werk op marktdagen, want voor 20 euro heb je voor een hele week groente en fruit, wat vaak veel verser is dan dat in de supermarkt.
pi_125627041
Maar in sla, tomaat en komkommer zit dan weer geen energie. Wat goeie stofjes in tomaat en komkommer, ok, maar verder: meer groente opscheppen!
Ja doei.
pi_125627171
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 00:42 schreef clumsy_clown het volgende:
De markt is in deze inderdaad een uitkomst :). Ik vind het echt heel jammer dat ik meestal werk op marktdagen, want voor 20 euro heb je voor een hele week groente en fruit, wat vaak veel verser is dan dat in de supermarkt.
Misschien dat ik bevooroordeeld ben doordat ik bij een supercommerciele markt woon (de Albert Cuyp), maar ik vind wel echt dat mijn groentes vd AH altijd veel langer houdbaar zijn. Ik haal weleens voor een week groente op de markt, maar dan zijn de paprika's na 1 dag al rimpelig (nog wel eetbaar) en na 3 oneetbaar. En voor fruit geldt datzelfde wel een beetje.
pi_125627294
Oh nee bij mij is het vaak andersom. Maar de markt hier in Rotterdam vind ik qua aanbod dan ook gewoon best goed. Ik kom veel te weinig op de markt, omdat ik het veel te druk vind, maar als ik er ben scoor ik altijd flink.
pi_125627579
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 00:56 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh nee bij mij is het vaak andersom. Maar de markt hier in Rotterdam vind ik qua aanbod dan ook gewoon best goed. Ik kom veel te weinig op de markt, omdat ik het veel te druk vind, maar als ik er ben scoor ik altijd flink.
Markt in Rotterdam wel goed? Dan moet ik daar maar eens kijken, ik doe mijn boodschappen altijd in hoogvliet. AH XL, Lidl en Bas bij elkaar. O+ Was daar naar de markt gegaan en vond de groente nog erg duur en zag er ook echt enorm slecht uit. broccoli met al donkere plekken etc.

Aardbeitjes zagen er wel goed uit, maar eenmaal thuis kwamen we er achter er in beide doosjes geen elke aardbei zat zonder zachte plek. :') Die haal ik de komende weken alleen nog maar bij het kraampje voor de IKEA. O+ Totdat de supermarkt ze wat goedkoper aan gaat bieden.
  dinsdag 23 april 2013 @ 07:04:46 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_125628614
Ik heb wel een beetje te doen met Anne :@ tevens : kweek alsjeblieft wat meer ruggengraat! Je moet het zélf doen en als jij iets niét in je schuif steekt hebben andere mensen daar geen last van!
disclaimer
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 april 2013 @ 07:23:11 #300
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125628721
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 20:51 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En vervolgens lekker de associatie eten=beloning versterken.

nou sorry, maar niet in mijn leven... Eten is naast energiebron ook genieten.
pi_125628742
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 07:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

nou sorry, maar niet in mijn leven... Eten is naast energiebron ook genieten.
Eten is genieten. En ook een energiebron.

Als je maar niet alleen geniet van vet en zoet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')