quote:Geachte landgenoten,
Na zojuist de zoveelste nageboorte op mijn twitter account te hebben geblocked ben ik er dan nu echt he-le-maal klaar mee. 'Ga je begraven in schaamte, de hoogste boom is nog te goed voor je, je moet mild worden gestenigd en je verdient de brandstapel voor het schrijven van het slechtste nummer ooit en het land internationaal voor schut te hebben gezet' - een kleine greep uit de verwensingen die mij de afgelopen anderhalve dag ten deel vielen. Ik ben zelf de enige paraplu in deze zeikregen en heb besloten dat ik mij niet op deze manier laat bejegenen.
Excuses aan hen die het met mij wel een gepast lied vonden, die bijgedragen hebben aan de totstandkoming en aan hen die mij op een nette of grappige manier hebben laten weten dat zij liever wat anders hadden gehoord, maar ik trek hierbij het Koningslied terug en wens u allen heel veel plezier met het zingen van: 'Zo mooi als jij' van de 3Js, 'het Koninginnelied' van RTL Boulevard, 'Je bent een Koning' van 2 Utrechtse studenten, '10.000 reasons' van Matt Redmann, 'Jij en ik onder de zon' in het overleden drents van Nico Dijkshoorn of het lied dat Sylvia Witteman, Johan Vlemmix en Giel Beelen gaan produceren in al hun wijsheid van muziek en de nederlandse taal.
Met vriendelijke groet,
John Ewbank
Als Normaal, Mooi Wark en Mannekoor Karrespoor nu samen een koningslied zouden maken.quote:Op zondag 21 april 2013 00:24 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
En niet te vergeten Normaal![]()
Maar feit is dat je tegenwoordig alleen maar slapjanus muziek hebt hier in ons mooie NLDoodzonde
quote:Op zaterdag 20 april 2013 23:42 schreef ValHallen het volgende:
NederlandGewoon een lied voor de koning zo met de grond gelijk maken dat hij wordt teruggetrokken
twitter:rachidfinge twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:26:43Het Nationaal Comité Inhuldiging heeft zojuist een persbericht verspreid waarin staat dat het Koningslied inderdaad is teruggetrokken. #NOS reageer retweet
twitter:rachidfinge twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:26:43Het Nationaal Comité Inhuldiging heeft zojuist een persbericht verspreid waarin staat dat het Koningslied inderdaad is teruggetrokken. #NOS reageer retweet
quote:Op zondag 21 april 2013 00:27 schreef Gramulanion het volgende:
![]()
![]()
quote:Op zondag 21 april 2013 00:27 schreef Gramulanion het volgende:
![]()
![]()
Een koningslied moet verdomme kloten hebben, daar kun je die gasten we aan toevertrouwen.quote:Op zondag 21 april 2013 00:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Als Normaal, Mooi Wark en Mannekoor Karrespoor nu samen een koningslied zouden maken.
quote:Op zondag 21 april 2013 00:27 schreef hole1988 het volgende:
Precies!quote:Op zondag 21 april 2013 00:27 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Een koningslied moet verdomme kloten hebben, daar kun je die gasten we aan toevertrouwen.
Wat doe jij dan allemaal?quote:Op zondag 21 april 2013 00:27 schreef j0rdiiii het volgende:
Sowieso wat doodsbedreigingen op het internet.Die krijg ik wekelijks.
Er is al een Achterhoekse versiequote:Op zondag 21 april 2013 00:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Als Normaal, Mooi Wark en Mannekoor Karrespoor nu samen een koningslied zouden maken.
Ik nooit.quote:Op zondag 21 april 2013 00:27 schreef j0rdiiii het volgende:
OMMMMMMMMMMMMMMMMMMMGGGGGGGGGGGGquote:Op zondag 21 april 2013 00:27 schreef Gramulanion het volgende:
![]()
![]()
twitter:KoertWesterman twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:24:39Hopelijk is John Ewbank wel WA-verzekerd,,, #Koningslied reageer retweet
quote:Op zondag 21 april 2013 00:28 schreef Evertjan het volgende:
twitter:KoertWesterman twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:24:39Hopelijk is John Ewbank wel WA-verzekerd,,, #Koningslied reageer retweet
Waaronder zogenaamde doodsbedreigingen van Nico Dijkshoorn.quote:Op zondag 21 april 2013 00:27 schreef j0rdiiii het volgende:
Nou ja, dat is natuurlijk wel gruwelijk ernstig. Je bent niet goed snik als je iemand met de dood bedreigt omdat je zijn kroningsnummer niet kunt waarderen.quote:Op zondag 21 april 2013 00:27 schreef j0rdiiii het volgende:
Harry was altijd tientallen minuten te laat in de Regenjas.quote:
Ik ben heel vaak online met de dood bedreigd omdat ik voor Ajax benquote:Op zondag 21 april 2013 00:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou ja, dat is natuurlijk wel gruwelijk ernstig. Je bent niet goed snik als je iemand met de dood bedreigt omdat je zijn kroningsnummer niet kunt waarderen.
Iets met zaaien en oogsten...quote:
quote:Op zondag 21 april 2013 00:26 schreef iBenny het volgende:
https://www.facebook.com/john.ewbank.nl/posts/10200349588396775
[ afbeelding ]
[..]
quote:Op zondag 21 april 2013 00:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
www.destentor.nl/regio/zu(...)oningslied-1.3774777
Ik heb het gezien. Als dat zijn humor is, laat hem.quote:Op zondag 21 april 2013 00:30 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Iets met zaaien en oogsten...
[ afbeelding ]
Ja, de mannen uit de periferie die nog ballen en fatsoen hebben.quote:Op zondag 21 april 2013 00:29 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Een drentse mag er ook wel bij. Een van Daniel Lohues in de stijl van Fietse
Alberto Stegeman achter John Ewbank aan...quote:Op zondag 21 april 2013 00:31 schreef iBenny het volgende:
[..]
Helikopters boven het huis van John willen we!
Walgelijke reactie idd..... maar ik moest er wel om grinnikenquote:Op zondag 21 april 2013 00:30 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Iets met zaaien en oogsten...
[ afbeelding ]
Eerlijk is eerlijk, je kunt 'm direct meezingen en Willem-Alexander doet het met Maxima is natuurlijk ook een waarheid als een koe.quote:
quote:Op zondag 21 april 2013 00:32 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Alberto Stegeman achter John Ewbank aan...
Doe ff normaal johquote:Op zondag 21 april 2013 00:32 schreef TLC het volgende:
Waar blijven mensen met snelkookpannen als je ze echt nodig hebt
(sorry)
quote:Op zondag 21 april 2013 00:31 schreef iBenny het volgende:
[..]
Helikopters boven de resten van het huis van John willen we!
quote:Op zondag 21 april 2013 00:33 schreef GGMM het volgende:
[..]
Doe ff normaal joh
M'n oma is doodgeslagen met een snelkookpan.
quote:Op zondag 21 april 2013 00:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, je kunt 'm direct meezingen en Willem-Alexander doet het met Maxima is natuurlijk ook een waarheid als een koe.
quote:Op zondag 21 april 2013 00:32 schreef ajacied4lf het volgende:
WILLEM EN ALEXANDER, WILLEM ALEXANDER.
WILLEM EN GEEN AN-DER!
WILLEM EN MAX-IMA!
Tot ik deze tweet las, dacht ik eigenlijk dat het allemaal 1 grote hoax was en zijn account was gehacked ofzo. Maar blijkbaar is het toch echt. Wát bizar.quote:Op zondag 21 april 2013 00:27 schreef Gramulanion het volgende:
![]()
![]()
DAT DIT KAN IN NEDERLANDquote:Op zondag 21 april 2013 00:32 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Alberto Stegeman achter John Ewbank aan...
Ik vind 'm leuk. Maar ik ben bevooroordeeld want mijn vader heeft dat liedje geschreven en gezongen.quote:Op zondag 21 april 2013 00:32 schreef ajacied4lf het volgende:
WILLEM EN ALEXANDER, WILLEM ALEXANDER.
WILLEM EN GEEN AN-DER!
WILLEM EN MAX-IMA!
Ik zie anders nergens een persbericht.quote:Op zondag 21 april 2013 00:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tot ik deze tweet las, dacht ik eigenlijk dat het allemaal 1 grote hoax was en zijn account was gehacked ofzo. Maar blijkbaar is het toch echt. Wát bizar.
http://nos.nl/artikel/497983-ewbank-trekt-koningslied-terug.htmlquote:Op zondag 21 april 2013 00:34 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik zie anders nergens een persbericht.
NEE?!quote:Op zondag 21 april 2013 00:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vind 'm leuk. Maar ik ben bevooroordeeld want mijn vader heeft dat liedje geschreven en gezongen.
Oh aighquote:Op zondag 21 april 2013 00:34 schreef PetrusPost het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/497983-ewbank-trekt-koningslied-terug.html
Nou, nou, nou, meteen iemand opknopen lijkt me ook wat overdreven.quote:
Nee de inhuldiging kan niet meer doorgaanquote:Op zondag 21 april 2013 00:34 schreef j0rdiiii het volgende:
Maar wat nu? Heeft het leven nog wel zin zo?
Zo'n NOS-redacteur Twittert dit niet als-ie niet daadwerkelijk een persbericht voor z'n neus heeft, hoor.quote:Op zondag 21 april 2013 00:34 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 april 2013 00:35 schreef June. het volgende:
[..]
Nee de inhuldiging kan niet meer doorgaan![]()
nu.nlquote:Op zondag 21 april 2013 00:34 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Werd eens tijd dat er een einde kwam aan die wanstaltige shit die de zogenaamde Nederlandse " artiesten" jarenlang ongestraft uit hebben gescheten.quote:Op zondag 21 april 2013 00:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tot ik deze tweet las, dacht ik eigenlijk dat het allemaal 1 grote hoax was en zijn account was gehacked ofzo. Maar blijkbaar is het toch echt. Wát bizar.
Oh wist niet dat het een NOS-redacteur wasquote:Op zondag 21 april 2013 00:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo'n NOS-redacteur Twittert dit niet als-ie niet daadwerkelijk een persbericht voor z'n neus heeft, hoor.
Inderdaad!quote:Op zondag 21 april 2013 00:35 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Nou, nou, nou, meteen iemand opknopen lijkt me ook wat overdreven.
twitter:xdebuisonje twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:35:39Ik weet niet wat ik hoor! Hoe kunnen mensen een held als John Ewbank in vredesnaam zo tekort doen! #plaatsvervangendeschaamte #compassie reageer retweet
Mooi. Eindelijk republiekquote:Op zondag 21 april 2013 00:35 schreef June. het volgende:
[..]
Nee de inhuldiging kan niet meer doorgaan![]()
quote:Op zondag 21 april 2013 00:35 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
NEE?!![]()
![]()
Ik vind het best slecht, maar ik kan hem wel meezingen, en daar gaat het om
Ja, echt.quote:Op zondag 21 april 2013 00:35 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
NEE?!![]()
![]()
Ik vind het best slecht, maar ik kan hem wel meezingen, en daar gaat het om
Jazeker, leest regelmatig het nieuws ook voor.quote:Op zondag 21 april 2013 00:37 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Oh wist niet dat het een NOS-redacteur was
quote:Op zondag 21 april 2013 00:37 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:xdebuisonje twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:35:39Ik weet niet wat ik hoor! Hoe kunnen mensen een held als John Ewbank in vredesnaam zo tekort doen! #plaatsvervangendeschaamte #compassie reageer retweet
Ja, die Ewbank laat zich echt onwijs kennen. Wat een zielig mannetje blijkt het te zijn.quote:Op zondag 21 april 2013 00:35 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Maar het zegt wel heel veel over iemand om zo te reageren, een erg minne reactie van 'm.
QFTquote:Op zondag 21 april 2013 00:39 schreef marcodej het volgende:
Ik stel dan voor dat we op 30 april gewoon het Wilhelmus voor de koning gaan zingen en laten we afspreken dat we in het vervolg al die onzin er omheen gewoon niet meer doen.
twitter:mousmar twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:21:52En @jamailomans schaamt zich nu dat hij Nederlander is. Omdat NL-ers gebruik maken van vrijheid van meningsuiting. Weten we dat ook weer. reageer retweet
Het was niet zijn idee en ik denk dat hij er niet rouwig om isquote:Op zondag 21 april 2013 00:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, die Ewbank laat zich echt onwijs kennen. Wat een zielig mannetje blijkt het te zijn.
Maar ik vind het wel zielig voor Willem-Alexander dat het zo'n fiasco is geworden hierdoor
quote:Op zondag 21 april 2013 00:39 schreef marcodej het volgende:
Ik stel dan voor dat we op 30 april gewoon het Wilhelmus voor de koning gaan zingen en laten we afspreken dat we in het vervolg al die onzin er omheen gewoon niet meer doen.
Collegacompassie is natuurlijk heel normaal. Het geven van fatsoenlijke feedback is echter iets wat niet bestaat in dat wereldje.quote:Op zondag 21 april 2013 00:37 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik denk niet dat WA op dit lied zat te wachten of rouwig is dat het nu toch niet doorgaat, maar alle ellende die het met zich meebrengt doet wel afbreuk aan de feestelijkheden.quote:Op zondag 21 april 2013 00:40 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het was niet zijn idee en ik denk dat hij er niet rouwig om is
Jij liever dan ik.quote:Op zondag 21 april 2013 00:40 schreef ajacied4lf het volgende:
Al dat gehaat op John Ewbank, oke. Maar ik zou Jennifer Ewbank wel doen.
[ afbeelding ]
Dit. Het Wilhelmus geeft me tenminste kippenvel als het collectief gezongen wordt. Niets mis mee.quote:Op zondag 21 april 2013 00:39 schreef marcodej het volgende:
John Ewbank moet daar wel tegen kunnen hoor.quote:Op zondag 21 april 2013 00:41 schreef Maartel het volgende:
Nouja, dat, wat zo'n beetje het grootste moment van je carričre had moeten zijn, niet bepaald goed ontvangen wordt is natuurlijk ook gewoon wel effe een flinke klap. En het hele land tegen je hebben lijkt me ook een vrij deprimerend eenzaam gevoel. Kan iemand die man zijn naakthondje geven?
Dat blijkt...quote:Op zondag 21 april 2013 00:42 schreef Paul het volgende:
[..]
John Ewbank moet daar wel tegen kunnen hoor.
Ach, hier heeft men het t/m dinsdag over en is het daarna weer vergeten (zolang John Ewbank dit weekend geen gekke dingen uithaalt).quote:Op zondag 21 april 2013 00:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat WA op dit lied zat te wachten of rouwig is dat het nu toch niet doorgaat, maar alle ellende die het met zich meebrengt doet wel afbreuk aan de feestelijkheden.
Ik snap ook niet dat iedereen er zo zwaar aan tilt. Het is een liedje, waar hébben we het over
Inderdaad. Ik ben eigenlijk wel blij dat nu eindelijk gezien wordt door die BN-ers dat niet alles wat ze uitpoepen geweldig is.quote:Op zondag 21 april 2013 00:42 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ook allemaal van die vriendjes uit het semi BN'er gezelschap die hem prijzen om het mooie initiatief
Hij is ook gewoon maar gevraagd
quote:Op zondag 21 april 2013 00:40 schreef ajacied4lf het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop het.quote:Op zondag 21 april 2013 00:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ach, hier heeft me het t/m dinsdag over en is het daarna weer vergeten (zolang John Ewbank dit weekend geen gekke dingen uithaalt).
9/10 zou doenquote:Op zondag 21 april 2013 00:40 schreef ajacied4lf het volgende:
[ afbeelding ]
Twente-supporters maken er 'walluk aloon' van.quote:Op zondag 21 april 2013 00:44 schreef ajacied4lf het volgende:
Gewoon You never walk alone zingen met golden Lee Towers
[ afbeelding ]
Als het nodig mocht zijn zou ik zelfs tegen haar zeggen dat ik het een prima liedje vind.quote:
Geretweet door Jennifertwitter:wijnand3fm twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:13:15Met z'n allen al 20 jaar meezingen op alle hits van John Ewbank en de man nu kapot maken. Shame on you. reageer retweet
Haha hij had op zijn hoogtepunt moeten stoppen zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 21 april 2013 00:45 schreef iBenny het volgende:
Geretweet door Jennifertwitter:wijnand3fm twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:13:15Met z'n allen al 20 jaar meezingen op alle hits van John Ewbank en de man nu kapot maken. Shame on you. reageer retweet
Pffft, alsof ie die hits voor ons heeft geschreven.quote:Op zondag 21 april 2013 00:45 schreef iBenny het volgende:
Begin zowaar een beetje medelijden te krijgen met de familie Ewbank.quote:Op zondag 21 april 2013 00:45 schreef iBenny het volgende:
Ja want iedereen zingt mee met zijn walgelijke muziek.quote:Op zondag 21 april 2013 00:45 schreef iBenny het volgende:
Beticht hij mij er nou van dat ik meezing met de hits van John Ewbank?quote:Op zondag 21 april 2013 00:45 schreef iBenny het volgende:
Dit was afgelopen donderdagquote:John Ewbank gespannen voor reacties Koningslied
John Ewbank voelt een 'bepaalde spanning' nu de premičre van het Koningslied dichterbij komt. Het nummer voor is vrijdag om 08.30 uur te beluisteren op de radio
John Ewbank gespannen voor reacties Koningslied
John Ewbank voelt een 'bepaalde spanning' nu de premičre van zijn Koningslied dichterbij komt. De componist dook de afgelopen dagen met tal van artiesten de studio in om het nummer voor Willem-Alexander op te nemen. Vrijdagochtend om 08.30 uur is het resultaat voor het eerst te beluisteren, op de radio.
"Ik ben wel benieuwd, een bepaalde spanning heb je natuurlijk ook wel", vertelde Ewbank woensdagmiddag in het Oranjejournaal op Radio 2. De reacties van ingewijden waren vooralsnog positief. "Maar als je erin zit is het misschien niet helemaal eerlijk", geeft de componist toe.
De meewerkende artiesten brengen het Koningslied op 30 april rond 19.30 uur ten gehore in de Rotterdamse Ahoy. Onder anderen Lee Towers, Anita Meijer en Ruth Jacott zijn van de partij. Het Metropole Orkest verzorgt de muziek.
Maar wel eerst van zijn taarten snoepen, hč? Beetje ondankbaar.quote:Op zondag 21 april 2013 00:47 schreef The_BoezelaaR het volgende:
De bakker hier in het dorp bakt al meer dan 20 jaar verdomd lekkere taarten, maar als het een keertje niet te vreten is krijgt hij dat ook gewoon te horen hoor ....
Hij koopt taart, hij krijgt ze niet gratis.quote:Op zondag 21 april 2013 00:48 schreef Maartel het volgende:
[..]
Maar wel eerst van zijn taarten snoepen, hč? Beetje ondankbaar.
Hij is sowieso lekker bezig...quote:Op zondag 21 april 2013 00:47 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
oooooooooooooooohhhhhhhhh fittie
quote:Op zondag 21 april 2013 00:49 schreef ajacied4lf het volgende:
Misschien moeten we Dries een kans geven?
[ afbeelding ]
Ik had misschien iets meer gebruik van sarcastische smileys kunnen maken.quote:Op zondag 21 april 2013 00:49 schreef GGMM het volgende:
[..]
Hij koopt taart, hij krijgt ze niet gratis.
We raken hem kwijt.quote:Op zondag 21 april 2013 00:45 schreef iBenny het volgende:
quote:Hoofdcomponist is John Ewbank. Hij componeerde de muziek en heeft voor de tekst in beperkte mate gebruikgemaakt van inzendingen van Nederlanders. Artiesten die meeschreven zijn Ali B, Bollebof, Daphne Deckers, Fouradi, Lange Frans, Guus Meeuwis, Kraantje Pappie, Gers Pardoel en Jack Poels.
-Melodie is gestolenquote:Op zondag 21 april 2013 00:52 schreef artm het volgende:
Maar wat is nou de reden waarom iedereen het lied afkraakt, melodie of tekst? Want Ewbank is zeker niet de enige to blame:
[..]
quote:Op zondag 21 april 2013 00:51 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
Staat ie even flink voor lul.
Alles. Het is gewoon dikke bagger.quote:Op zondag 21 april 2013 00:52 schreef artm het volgende:
Maar wat is nou de reden waarom iedereen het lied afkraakt, melodie of tekst? Want Ewbank is zeker niet de enige to blame:
[..]
Maar dat is elk liedje van Blof ook.quote:Op zondag 21 april 2013 00:54 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
-Melodie is gestolen
-Tekst is verwarrend en vol met verkeerde zinsopbouwen en dergelijke
-middelmatige artiesten die hun zelf proberen te verkopen via deze situatie
Terecht. Ik vind dat mensen die geen basis werkwoordspelling kunnen geen kritiek mogen leveren op wat dan ook.quote:
'voor jullie allemaal heeft gewerkt..'quote:Op zondag 21 april 2013 00:37 schreef iBenny het volgende:
https://twitter.com/JenniferEwbank4/status/325728249378377728
Die reacties onder de tweet![]()
!
Bolle Bof en Kraantje Pappie? Zijn dat nieuwe bewoners van Sesamstraat?quote:Op zondag 21 april 2013 00:52 schreef artm het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 april 2013 00:56 schreef 16meter het volgende:
[..]
Bolle Bof en Kraantje Pappie? Zijn dat nieuwe bewoners van Sesamstraat?
Nou vraagt natuurlijk ook niemand je om naar het nummer te luisteren, of om er ook maar één woord van mee te zingen (of überhaupt naar die huldiging te kijkenquote:Op zondag 21 april 2013 00:56 schreef TLC het volgende:
[..]
'voor jullie allemaal heeft gewerkt..'
IK HEB SNOTVERDOMME NOOIT OM EEN FUCKING KONINGSNUMMER GEVRAAGD TRUT![]()
![]()
![]()
Retweetquote:Op zondag 21 april 2013 00:57 schreef ajacied4lf het volgende:
Michiel Veenstra is een held, tijdens SR ook al
quote:Op zondag 21 april 2013 00:57 schreef GGMM het volgende:
[..]
Bedankt, dit is de eerste keer dat deze langskomt.
Random reactie van Wieptwitter:Wiepmusic twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:46:28Eens kijken hoe jij het vind als ik naar jouw werk kom of je compleet af te zeiken en dood te wensen omdat ík vind dat je iets fout doet. reageer retweet
quote:Op zondag 21 april 2013 00:58 schreef iBenny het volgende:
Random reactie van Wieptwitter:Wiepmusic twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:46:28Eens kijken hoe jij het vind als ik naar jouw werk kom of je compleet af te zeiken en dood te wensen omdat ík vind dat je iets fout doet. reageer retweet
wie is wiepquote:Op zondag 21 april 2013 00:58 schreef iBenny het volgende:
Ik zou d'r zoenen.quote:Op zondag 21 april 2013 00:58 schreef iBenny het volgende:
RTquote:Op zondag 21 april 2013 00:59 schreef iBenny het volgende:
RT @Paul: JONGENS IK VERGEET DEZE NACHT NOOIT MEER #NEVERFORGET
Van de hele groep die schijnbaar heeft meegewerkt ben ik het meest teleurgesteld in Jack Poels. Omdat ik vooral hem toch net wat hoger had zitten dan die andere C-listers ...quote:Op zondag 21 april 2013 00:57 schreef marcodej het volgende:
http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/130418581/1055
Oh, is dat het.
Het probleem is dat wij, het volk, worden geacht dit mee te zingen. Dat Marco Borsato, Paskal Jakobsen of Marco Dinand Woesthoff een bizarre tekst op het podium ten gehore brengen is tot daaraantoe, dat moeten zij weten. Maar het is een beetje raar om een totaal onzinnige tekst met wisselende vertelperspectieven en zelfs taalfouten op te dringen aan het gehele Nederlandse volk. Nog even los van het feit dat het muzikaal totaal geen meezinger is.quote:Op zondag 21 april 2013 00:52 schreef artm het volgende:
Maar wat is nou de reden waarom iedereen het lied afkraakt, melodie of tekst?
RTtwitter:paulinthedark twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:40:58Al die artiesten die nu in de kont kruipen van John Ewbank #lachtweet #koningslied reageer retweet
Eens kijken hoe de klant het vindt als die wil dat er een mooie corporate brochure wordt geleverd en je komt met een derderangs kutvod in comic sans aanzetten en de smoes "Ja, ik had niet veel tijd om er iets van te maken."quote:Op zondag 21 april 2013 00:58 schreef iBenny het volgende:
Wat een baas. Wie is dat?quote:Op zondag 21 april 2013 01:01 schreef Gramulanion het volgende:
RTtwitter:paulinthedark twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:40:58Al die artiesten die nu in de kont kruipen van John Ewbank #lachtweet #koningslied reageer retweet
Dit.quote:Op zondag 21 april 2013 01:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is dat wij, het volk, worden geacht dit mee te zingen. Dat Marco Borsato, Paskal Jakobsen of Marco Dinand Woesthoff een bizarre tekst op het podium ten gehore brengen is tot daaraantoe, dat moeten zij weten. Maar het is een beetje raar om een totaal onzinnige tekst met wisselende vertelperspectieven en zelfs taalfouten op te dringen aan het gehele Nederlandse volk. Nog even los van het feit dat het muzikaal totaal geen meezinger is.
quote:Op zondag 21 april 2013 01:01 schreef Cee het volgende:
[..]
Eens kijken hoe de klant het vindt als die wil dat er een mooie corporate brochure wordt geleverd en je komt met een derderangs kutvod in comic sans aanzetten en de smoes "Ja, ik had niet veel tijd om er iets van te maken."
quote:Op zondag 21 april 2013 01:02 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik snap de ophef over die tweet niet...
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 21 april 2013 01:01 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
"Maar ik heb er nog wel 50 collega's naar laten kijken, en die vonden het allemaal prima"quote:Op zondag 21 april 2013 01:01 schreef Cee het volgende:
[..]
Eens kijken hoe de klant het vindt als die wil dat er een mooie corporate brochure wordt geleverd en je komt met een derderangs kutvod in comic sans aanzetten en de smoes "Ja, ik had niet veel tijd om er iets van te maken."
[ afbeelding ]
Dan block ik je en als ik echt achter mijn werk sta trek ik het niet terug.quote:Op zondag 21 april 2013 00:58 schreef iBenny het volgende:
Eens.quote:Op zondag 21 april 2013 00:59 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Van de hele groep die schijnbaar heeft meegewerkt ben ik het meest teleurgesteld in Jack Poels. Omdat ik vooral hem toch net wat hoger had zitten dan die andere C-listers ...
Echt hč.quote:Op zondag 21 april 2013 01:03 schreef TLC het volgende:
haha heerlijk hoe al die artiesten elkaar het handje boven hun hoofd houden en geen kritiek durven te geven aan meneer Ewbank uit angst voor hun carriere![]()
![]()
Denk dat het gewoon is omdat het vrienden zijn hoor.quote:Op zondag 21 april 2013 01:03 schreef TLC het volgende:
haha heerlijk hoe al die artiesten elkaar het handje boven hun hoofd houden en geen kritiek durven te geven aan meneer Ewbank uit angst voor hun carriere![]()
![]()
#lekkergektwitter:mredriegel twitterde op zondag 21-04-2013 om 01:02:03#koningslied Zullen we dan nu met z'n allen gaan twitteren dat het een geintje was en dat ie terug moet komen? reageer retweet
Dit. Het vermakelijkste zou zijn als dit uitloopt in een grote rel tussen de twee partijenquote:Op zondag 21 april 2013 01:03 schreef TLC het volgende:
![]()
het is een gejat nummer!quote:Op zondag 21 april 2013 01:04 schreef Dawnbreaker het volgende:
"je hebt altijd miljoenen "coaches" die het beter weten, niemand zegt hoe het beter kan, er wordt nu gezeikt, dat hoort bij het Nederlandse volk" aldus Ewbanks
nee, geld, echte vrienden zijn zeldzaam als artiestquote:Op zondag 21 april 2013 01:04 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Denk dat het gewoon is omdat het vrienden zijn hoor.
Twee keer zelfs... Massale afkeer tegen het lied en feest dankzij het terugtrekken...quote:Op zondag 21 april 2013 01:05 schreef Cee het volgende:
Toch heeft dat Koningslied wel effect, Eendracht maakt macht.
Louis is de coach die het altijd beter weet!quote:Op zondag 21 april 2013 01:04 schreef Dawnbreaker het volgende:
"je hebt altijd miljoenen "coaches" die het beter weten, niemand zegt hoe het beter kan, er wordt nu gezeikt, dat hoort bij het Nederlandse volk" aldus Ewbanks
Jamaitwitter:JamaiLoman twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:50:47Alle zure Nederlanders hebben het voor elkaar. #koningslied schaam me diep dat ik een Nederlander ben. #Respectloos http://t.co/ozkWGVgMFH reageer retweet
ja maar meneer Ewbank was dus niet eens nodig, iedereen kan een nummer jattenquote:Op zondag 21 april 2013 01:06 schreef Karina het volgende:
[..]
hadden ze de tekst maar gejat, was het misschien nog wat geworden.
Misschien moet ik het ook maar eens proberen dan, en vervolgens weer terugtrekken.quote:Op zondag 21 april 2013 01:06 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
ja maar meneer Ewbank was dus niet eens nodig, iedereen kan een nummer jatten
quote:Op zondag 21 april 2013 01:06 schreef tochweerhenk het volgende:
Jamaitwitter:JamaiLoman twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:50:47Alle zure Nederlanders hebben het voor elkaar. #koningslied schaam me diep dat ik een Nederlander ben. #Respectloos http://t.co/ozkWGVgMFH reageer retweet
____________________!
quote:Op zondag 21 april 2013 01:07 schreef Karina het volgende:
[..]
Misschien moet ik het ook maar eens proberen dan, en vervolgend weer terugtrekken.
Ja wat is er Paul?quote:
Alleen Gerard Joling had geloof ik kritiek.quote:Op zondag 21 april 2013 01:03 schreef TLC het volgende:
![]()
Die stijgt nu ongelooflijk in mijn achtingquote:Op zondag 21 april 2013 01:08 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Alleen Gerard Joling had geloof ik kritiek.
Frankenwijnen.quote:Op zondag 21 april 2013 01:07 schreef iBenny het volgende:
Ah, Maurice Wijnen is ook op de hoogte gebracht. Misschien dat die ook met leuke tweets komt
https://twitter.com/mauricewijnen
quote:Update 1:03 uur
Het Nationaal Comité Inhuldiging betreurt de gang van zaken omtrent het Koningslied. Het doel van het lied was om de mensen te verbroederen. Maar nu dreigen mensen volgens het comité persoonlijk beschadigd te worden. Het concert om gezamenlijk de koning toe te zingen dat voor 30 april in de planning stond, zal gewoon doorgaan.
Een mooie infographic.quote:Op zondag 21 april 2013 01:07 schreef DutchErrorist het volgende:
We zouden eigenlijk een soort kaart moeten maken met welke BN-ers het lied afkraken en welke het beschermen
Hmm, dan ben ik toch vóór het koningsliedquote:Op zondag 21 april 2013 01:08 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Alleen Gerard Joling had geloof ik kritiek.
Wie is Jami?quote:Op zondag 21 april 2013 01:09 schreef GGMM het volgende:
Jami heeft gewoon gelijk.
Ik schaam me ook diep dat Jami Nedrlander is.
Die is nog niet op de hoogte gebracht... https://twitter.com/henkjansmitsquote:Op zondag 21 april 2013 01:08 schreef ajacied4lf het volgende:
Ik neem alleen Henkjan Smits serieus. Wat vond hij er van?
die werkt samen volgens mij met Wiep van de Wiepmuziekquote:
Goed grapje, meen ik echt.quote:Op zondag 21 april 2013 01:09 schreef GGMM het volgende:
Jami heeft gewoon gelijk.
Ik schaam me ook diep dat Jamai Nedrlander is.
Heeft hij wel een mening geuit over t koningslied? Of ook dat niet?quote:Op zondag 21 april 2013 01:09 schreef iBenny het volgende:
[..]
Die is nog niet op de hoogte gebracht... https://twitter.com/henkjansmits
Dit hadden ze toch van zo ver aan kunnen zien komen. Hebben ze nu zo'n enorme plaat voor hun kop? Waarom moet alles tegenwoordig zo hip en leuk terwijl we een supergoed volkslied hebben dat al heel goed verbroederd?quote:
Je bent zelf een goed grapje.quote:
quote:Op zondag 21 april 2013 01:08 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Hmm, dan ben ik toch vóór het koningslied
quote:Koningslied stemt Joling heel droevig
Geplaatst : 19 april
Gerard Joling wordt niet blij van het Koningslied. "Misschien is het nummer een beetje overgeproduceerd", zei de zanger, die zelf meezong aan het lied, in RTL Boulevard.
"Ik vind die rappers ertussen verschrikkelijk", licht Joling toe. "Dat is een heel loos stuk. Ik heb een heel triest gevoel bij dit liedje." De zanger is een stuk positiever over Koningin van Alle Mensen, het bedanklied voor Beatrix dat de Single Top 100 aanvoert. "Dat vind ik wel wat overzichtelijker."
Gordon heeft ruzie met Gerard Jolingquote:
Ik vond hem echt leuk, doe niet zo zuur.quote:Op zondag 21 april 2013 01:10 schreef GGMM het volgende:
[..]
Je bent zelf een goed grapje.
AL die zure Nederlanders gelijk als ik één mindere grap maaktik heb wel 10 jaar lang leuke grappen gemaakt.
Nope. Alleen deze geretweet:quote:Op zondag 21 april 2013 01:10 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Heeft hij wel een mening geuit over t koningslied? Of ook dat niet?
twitter:mauricewijnen twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 18:41:04LOL RT @Richardgroenend: Nee maar hierna hou écht op. #Koningslied http://t.co/Hn9QkNxlBW reageer retweet
Oh sorry.quote:Op zondag 21 april 2013 01:11 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Ik vond hem echt leuk, doe niet zo zuur.
Whehehe, hoe tof zou het zijn als ze dat binnen nu en 30 minuten op twitter nog even aan zouden kondigen.quote:Op zondag 21 april 2013 01:11 schreef Paul het volgende:
Acda en de Munnik zullen wel blij zijn dat ze niet meegedaan hadden
Dan heb je volgens mij geen smaak.quote:Op zondag 21 april 2013 01:11 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Ik vond hem echt leuk, doe niet zo zuur.
Duidelijkquote:Op zondag 21 april 2013 01:12 schreef iBenny het volgende:
[..]
Nope. Alleen deze geretweet:twitter:mauricewijnen twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 18:41:04LOL RT @Richardgroenend: Nee maar hierna hou écht op. #Koningslied http://t.co/Hn9QkNxlBW reageer retweet
ik vind het echt erg voor je, verschrikkelijk, vooral omdat je je grap in een korte tijd moest maken, alle energie die je in je grap stak, en niemand die het waardeert, echt erg.quote:Op zondag 21 april 2013 01:10 schreef GGMM het volgende:
[..]
Je bent zelf een goed grapje.
AL die zure Nederlanders gelijk als ik één mindere grap maaktik heb wel 10 jaar lang leuke grappen gemaakt.
twitter:mauricewijnen twitterde op zondag 21-04-2013 om 01:12:17Het is triest dat een absoluut goedbedoeld initiatief zo moet aflopen. Bedreigingen? Te absurd voor woorden. #Koningslied reageer retweet
Ja ik moet toch in het broekje van GGMM komen hequote:Op zondag 21 april 2013 01:12 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dan heb je volgens mij geen smaak.
Kijk, dat zijn teksten.quote:Op zondag 21 april 2013 01:12 schreef iBenny het volgende:
Kijk.... daar hebben we Maurice!twitter:mauricewijnen twitterde op zondag 21-04-2013 om 01:12:17Het is triest dat een absoluut goedbedoeld initiatief zo moet aflopen. Bedreigingen? Te absurd voor woorden. #Koningslied reageer retweet
Ik schaam me er ook voor dat Jamai Lomans Nederlander is, dus uiteindelijk zitten we op 1 lijn.quote:
Als ze Ewbank in bescherming wil nemen moet ze juist niet zeggen dat Ewbank er het meest aan heeft gewerkt.quote:
3, waarvan een van Nico Dijkshoorn.quote:Op zondag 21 april 2013 01:14 schreef Rabieluh het volgende:
Hoeveel bedreigingen zijn er dan echt geweest? Ik wil getallen horen!
Wie is Maurice Wijnen?quote:Op zondag 21 april 2013 01:12 schreef iBenny het volgende:
Kijk.... daar hebben we Maurice!twitter:mauricewijnen twitterde op zondag 21-04-2013 om 01:12:17Het is triest dat een absoluut goedbedoeld initiatief zo moet aflopen. Bedreigingen? Te absurd voor woorden. #Koningslied reageer retweet
Musicalkenner, ex-jurylid Popstars, veel achter de desk bij Shownieuws gestaan en meer van dat soort dingetjes.quote:
Dit leest alsof er een paraplu in je kont wordt opengeklapt.quote:
quote:Op zondag 21 april 2013 01:12 schreef iBenny het volgende:
Nah. Ik heb ook niks tegen Ewbank. Ik vind het gewoon 'een-niet-zo-mooi-liedje'quote:Op zondag 21 april 2013 01:15 schreef Juicyhil het volgende:
Overigens best hypocriet van de mensen die eerst fel tegen waren en nu medelijden hebben met Ewbank.
Dat je een liedje zwaar kut vindt, wil niet zeggen dat je je kunt vinden in doodsbedreigen natuurlijk.quote:Op zondag 21 april 2013 01:15 schreef Juicyhil het volgende:
Overigens best hypocriet van de mensen die eerst fel tegen waren en nu medelijden hebben met Ewbank.
twitter:pflohr twitterde op zondag 21-04-2013 om 01:13:29OMG, ik zie NL-twitterland weer op z'n smalst bezig met dat gezeik over het koningslied. Wat een droefheid en armoe. reageer retweet
Die was toch van het stenigen?quote:Op zondag 21 april 2013 01:14 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
3, waarvan een van Nico Dijkshoorn.
die moet wel zwaar homo zijn, en dit bedoel ik niet beledigend voor homo's, maar met zo'n CVquote:Op zondag 21 april 2013 01:15 schreef iBenny het volgende:
[..]
Musicalkenner, ex-jurylid Popstars, veel achter de desk bij Shownieuws
Nouja, je kunt het natuurlijk een kutlied vinden, maar nog niks tegen de kerel hebben.quote:Op zondag 21 april 2013 01:15 schreef Juicyhil het volgende:
Dan is Wiep de enige naam die me niets zegt.quote:
Hij als musicalkenner zal het lied ongetwijfeld gewaardeerd hebben.quote:Op zondag 21 april 2013 01:15 schreef iBenny het volgende:
[..]
Musicalkenner, ex-jurylid Popstars, veel achter de desk bij Shownieuws gestaan en meer van dat soort dingetjes.
Maar iedereen deed wel lekker mee met het oprichten van petities, beledigingen en weet ik wat allemaal.quote:Op zondag 21 april 2013 01:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat je een liedje zwaar kut vindt, wil niet zeggen dat je je kunt vinden in doodsbedreigen natuurlijk.
Waarvan 2 voorbeelden die Ewbank opnoemde vormen van beeldspraak waren. Zoals 'aan de hoogste boom opknopen' en het 'milde stenigen' van Nico Dijkshoorn.quote:Op zondag 21 april 2013 01:14 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
3, waarvan een van Nico Dijkshoorn.
Klopt, echt ophef om niks.quote:Op zondag 21 april 2013 01:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarvan 2 voorbeelden die Ewbank opnoemde vormen van beeldspraak waren. Zoals 'aan de hoogste boom opknopen' en het 'milde stenigen' van Nico Dijkshoorn.
Wie deden dat dan? En heeft die Nico Dijkshoorn een twitter account?quote:Op zondag 21 april 2013 01:17 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar iedereen deed wel lekker mee met het oprichten van petities, beledigingen en weet ik wat allemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |