Producer en componist van o.a. Marco Borsato.quote:Op zondag 21 april 2013 00:08 schreef Spezza19 het volgende:
Wat heeft die kerel eigenlijk ooit gepresteerd VOOR dit walgelijke lied?
Had nog nooit van hem gehoord
Helaas welquote:Op zondag 21 april 2013 00:08 schreef Spezza19 het volgende:
Wat heeft die kerel eigenlijk ooit gepresteerd VOOR dit walgelijke lied?
Had nog nooit van hem gehoord
twitter:rachidfinge twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:26:43Het Nationaal Comité Inhuldiging heeft zojuist een persbericht verspreid waarin staat dat het Koningslied inderdaad is teruggetrokken. #NOS reageer retweet
twitter:GVerbaan twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:38:28De dag die we niet wisten dat zou komen. #koningsliedloos reageer retweet
quote:Op zondag 21 april 2013 00:30 schreef Tijn het volgende:
Ik dacht écht dat Johns account gewoon was gehacked en het allemaal onzin was. Maar blijkbaar niet:twitter:rachidfinge twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:26:43Het Nationaal Comité Inhuldiging heeft zojuist een persbericht verspreid waarin staat dat het Koningslied inderdaad is teruggetrokken. #NOS reageer retweet
quote:Op zondag 21 april 2013 00:51 schreef Specularium het volgende:
twitter:GVerbaan twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:38:28De dag die we niet wisten dat zou komen. #koningsliedloos reageer retweet
Wat een staaltje taalbeheersingquote:Op zondag 21 april 2013 00:51 schreef Specularium het volgende:
Misschien een grap... Want het lied zelf heeft minder niveau dan een kind van 6quote:
De hele muziekwereld is toch zo'n beetje hypocriet?quote:Op zondag 21 april 2013 01:16 schreef TC03 het volgende:
Zo triest dat iemand uit zo'n kliekje niet tegen kritiek kan.
Bij het heldere licht dat G. Verbaan heet laat ik dat even in het midden.quote:Op zondag 21 april 2013 01:11 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een grapje omdat het lied zelf vol taalfouten zit.
Die zin komt bijna letterlijk voor in het lied.quote:Op zondag 21 april 2013 01:22 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Bij het heldere licht dat G. Verbaan heet laat ik dat even in het midden.
Briljante tweetquote:Op zondag 21 april 2013 00:51 schreef Specularium het volgende:
quote:Jennifer Ewbank: 'John is kapot'
Jennifer Ewbank zegt dat haar broer John kapot is van verdriet.
Direct nadat John had aangekondigd zich terug te trekken met het door hem gecomponeerde Koningslied Twitterde zij: "Ik ben zo boos! Ik schaam mij diep voor diegenen die zich zo respectloos op John hebben gestort. Ik vind het vreselijk! Ik heb met eigen ogen gezien hoe ontzettend hard John voor de kroning en voor jullie allemaal aan dit lied heeft gewerkt."
In een tweet die Jennifer later weer verwijderde schreef zij dat het ook heel knap van John was om in zo'n korte tijd te voldoen aan alle eisen van een Koningslied. "Dat het zover heeft kunnen komen."
Marco Borsato kwam zijn vriend ook te hulp. "Met opgeheven hoofd Oranje Boven."
De bekende Nederlanders die eerder de vloer aanveegden met John Ewbank reageerden ook. Georgina Verbaan: "Och, ik dacht we maken wat grapjes over het Koningslied. Maar dat het zover is gegaan en onbehoorlijk is geworden is toch wel erg sneu."
Babette van Veen: "Gevalletje met zijn allen tegen een."
Jamai: "Ik schaam me diep dat ik een Nederlander ben."
Inderdaad, zover ze dat nog niet waren, vallen ze vanavond genadeloos door de mand. Niveautje weer hoor.quote:Op zondag 21 april 2013 01:27 schreef DS4 het volgende:
Ewbank en jamai laten zich lekker kennen op twitter...
Mensen die de grap niet begrijpenquote:
Leuk voor je. Zo grappig vind ik 'm niet.quote:Op zondag 21 april 2013 02:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen die de grap niet begrijpen
Het is echt veruit de grappigste tweet die ik hierover gezien heb.
Nee, omdat je niet door had dat het een grap wasquote:Op zondag 21 april 2013 02:02 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Leuk voor je. Zo grappig vind ik 'm niet.
Dat doet will.i.am al, snap je hem. xDquote:Op zondag 21 april 2013 01:55 schreef Sapstengel het volgende:
Wat een figuur trouwens die Ewbank. Arrogante idioot die niet tegen kritiek kan en direct op mensen gaat schelden.
Want het ligt natuurlijk aan Nederland. Hij is een goede componist, maar wordt gewoon verkeerd begrepen. Waarom ga je niet gewoon weer terug naar de UK John? Misschien begrijpt men je daar wel. En als je er toch bent, kun je direct een koningslied schrijven voor William.
Georgina niet dom vindenquote:Op zondag 21 april 2013 02:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, omdat je niet door had dat het een grap was
En dan ook nog Georgina dom noemen
quote:Op zondag 21 april 2013 00:00 schreef Peerijsje het volgende:
De W van Willem, drie vingers in je ass, kom op!
Lavinia de harpiste is wel een brilliante muzikant. Misschien moeten we haar en andere artiesten een kans geven.quote:Op zondag 21 april 2013 02:26 schreef Pleun2011 het volgende:
De reacties van de vrienden van Ewbank op zijn fb zijn hilarisch.. Net of hij een geniaal componist is wiens meesterwerk niet door het klootjesvolk wordt begrepen.. de domheid en arrogantie van dat soort mensen is stuitend. Misschien is deze soap wel het sein aan de Ewbankjes, de Borsatootjes en al die andere niveauloze artiesten dat we het niet meer pikken..weg met al die Nederlandstlige meuk
En niemand van die tientallen mensen heeft ooit opgemerkt dat de tekst een gedrocht isquote:Daphne Deckers, die aan de tekst van het lied heeft meegeschreven, laat weten dat ze het besluit goed begrijpt. "Lieve John, er hebben tientallen mensen met hart en ziel aan het Koningslied gewerkt, maar jij boven alles en iedereen. Het is fantastisch geworden; wat waren we er trots op"
http://nos.nl/artikel/497987-bners-betreuren-besluit-ewbank.html
Volgens mij waren het slechts verwensingen. Niet strafbaar dus.quote:Op zondag 21 april 2013 03:54 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Gaat 'ie wel nog aangifte doen dan van die "doodsbedreigingen"? Anders geloof ik er niet veel van en lijkt het me meer iets dat z'n management bedacht heeft in het kader van "damage control".
Dat. Het is een kutlied, zoals veel Nederlands(e)(talige) nummers. Niet meer, niet minder.quote:Op zondag 21 april 2013 07:56 schreef byah het volgende:
Heel Nederland in de ban van het koningsnummer
Snap die ophef echt niet.
Waar zijn die bedreigingen dan, ik zie alleen kritiek..quote:Op zondag 21 april 2013 08:21 schreef female81 het volgende:
Bedreigingen gaan nét te ver.
Maar verder: goed dat deze afgang gestopt is.
Dat is toch treurig man. Een meing over een lied hebben: prima, logisch, kan, maar de personen achter het lied verwensen is wel tekenend voor deze tijd van anonieme internethelden en agressie op de straatquote:Op zondag 21 april 2013 07:18 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Volgens mij waren het slechts verwensingen. Niet strafbaar dus.
Hij kan zich ook aanstellen he, hij kiest ervoor om het te maken en schijnbaar mag niemand er kritiek op hebbenquote:Op zondag 21 april 2013 08:27 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is toch treurig man. Een meing over een lied hebben: prima, logisch, kan, maar de personen achter het lied verwensen is wel tekenend voor deze tijd van anonieme internethelden en agressie op de straatDat heeft het koningslied dan wel weer goed gedaan
Oh, de kritiek had ie wel verwacht denk ik: het zijn en blijven Nederlandersquote:Op zondag 21 april 2013 08:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hij kan zich ook aanstellen he, hij kiest ervoor om het te maken en schijnbaar mag niemand er kritiek op hebben?
Hij gaat meteen huilie huilie doen daar een reactie op twitter, als iemand hier op FOK! een verwensing maakt naar een ander gaat die toch ook niet meteen moord en brand schreeuwen?quote:Op zondag 21 april 2013 08:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
Oh, de kritiek had ie wel verwacht denk ik: het zijn en blijven Nederlanders
nee echt, die zin komt letterlijk uit dat lied. Ze is echt wel grappig.quote:Op zondag 21 april 2013 01:22 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Bij het heldere licht dat G. Verbaan heet laat ik dat even in het midden.
Ik zie vooral de heer ewbank uit de bocht vliegen...quote:Op zondag 21 april 2013 08:27 schreef Pheno het volgende:
Dat is toch treurig man. Een meing over een lied hebben: prima, logisch, kan, maar de personen achter het lied verwensen is wel tekenend voor deze tijd van anonieme internethelden en agressie op de straat
Precies.quote:Op zondag 21 april 2013 09:11 schreef Semisane het volgende:
Terechte beslissing, jammer dat de reden is dat er randdebielen zijn die niet op een normale manier kritiek kunnen geven. Hoe dan ook had dit lied nooit gemaakt mogen worden.
Met een vette bankrekening komen ook de kontlikkers. Die vertellen hem al jaren dat hij geweldig is en commercieel succes van Borsato leek dat te bevestigen. Deze man heeft al jaren niks negatiefs over z'n creaties te horen gekregen. Op Twitter en FB louter lof van z'n fans. Maar ja, als je een liedje namens het volk aanbiedt aan de koning dan zullen ook zij die niet met hun hoofd in z'n kont zitten van zich laten horen.quote:Op zondag 21 april 2013 08:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hij kan zich ook aanstellen he, hij kiest ervoor om het te maken en schijnbaar mag niemand er kritiek op hebben?
Dan laat je je wel ontzettend kennen inderdaad.quote:Op zondag 21 april 2013 08:36 schreef Greenpeas het volgende:
Die opmerking tegenover die mevrouw met die baby was wel heel zielig.
QFTquote:Op zondag 21 april 2013 08:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zie vooral de heer ewbank uit de bocht vliegen...
@johnewbanknl
Fantastisch initiatief maar oh,wat een kromme tenen krijg ik als ik de tekst hoor en lees,dan liever youtu.be/DXDGE_lRI0E
Let wel, een dame heeft het lef om de keizer der liederen te vertellen dat ze kromme tenen kreeg... En daar reageert hij op met:
@NicoletteKraamz Dank voor de tip. Prachtig idd. Waar heb je die schattige chinese naakthond trouwens gekocht? Zo een wil ik er ook wel
Een verwijzing naar haar foto, waar ze met haar kind op staat...
Dan zak je dus door het ijs. Wat een waardeloze lul ben je dan zeg.
En dan zie je ook nog dat thijs romer, die op basis van familienaam een paar rolletjes krijgt en verder vooral mijnheer katja schuurman is, het wel grappig vond.
Het is werkelijk een zielig clubje. Als het grote publiek veel plaatjes koopt van borsato ontleent zo'n ewbank daar voor zichzelf de status van geniale liedjesschrijver aan. Maar als het grote publiek iets niet pruimt zijn het zure klootzakjes die meteen in de hoek gezet moeten worden...
Ik was al nooit een fan van ewbank (en de rest van het kliekje), maar na deze paar dagen is voor mij duidelijk dat hij weliswaar succesvol is als liedjesschrijver (you can't argue with popularity), maar als mens is hij mislukt.
Een aantal mensen schijnt met name op grond van de tekst voor de eer bedankt te hebben.quote:Op zondag 21 april 2013 02:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En niemand van die tientallen mensen heeft ooit opgemerkt dat de tekst een gedrocht is?
Dus wat jij niet ziet of wilt lezen, dat is er niet? En dan haal je zo'n opmerking van hem erbij wat je enorm opblaast, held!quote:Op zondag 21 april 2013 08:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zie vooral de heer ewbank uit de bocht vliegen...
quote:Op zondag 21 april 2013 09:55 schreef Hexagon het volgende:
Overigens heeft ook het comite van Hans Wijers hier gefaald. Die hadden Ewbank die opdracht niet moeten geven omdat zijn muziekstijl te omstreden is (you love it, or you hate it). DIe hadden beter om de tafel kunnen zitten met een groep van popkenners in NL. Die weten ongeveer wat er leeft en welke artiesten een nummer kunnen maken waar bijna niemand bezwaar tegen heeft.
Ik heb aardig wat gelezen, w.o. de tweets van Dijkshoorn. Ik kan mij daar niet druk om maken. Het meest minne wat ik gezien heb is die opmerking van ewbank. En die zegt mij genoeg.quote:Op zondag 21 april 2013 09:51 schreef opgebaarde het volgende:
Dus wat jij niet ziet of wilt lezen, dat is er niet? En dan haal je zo'n opmerking van hem erbij wat je enorm opblaast, held!
Tenzij je het zelf gaat doen: nee.quote:Op zondag 21 april 2013 10:02 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
En nu? Gaat er iemand in 9 dagen een nieuw Koningslied schrijven, opnemen en produceren?
Of ze gaan die van RTL Boulevard ervoor gebruiken?quote:Op zondag 21 april 2013 10:02 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
En nu? Gaat er iemand in 9 dagen een nieuw Koningslied schrijven, opnemen en produceren?
Twee Utrechtse studenten doen het al beter dan ewbank in 24 uur tijd, waarvan zeker 18 besteed zijn aan bieren, dus waarom niet?quote:Op zondag 21 april 2013 10:02 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Laat je niet zo kennen joh met die laatste zinquote:Op zondag 21 april 2013 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb aardig wat gelezen, w.o. de tweets van Dijkshoorn. Ik kan mij daar niet druk om maken. Het meest minne wat ik gezien heb is die opmerking van ewbank. En die zegt mij genoeg.
Maarre, heb ik jouw held beledigd ofzo?
Wat een Hollandse azijnpisreactie zeg...quote:Op zondag 21 april 2013 10:12 schreef opgebaarde het volgende:
Laat je niet zo kennen joh met die laatste zin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |