abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125531062
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 19:43 schreef Fides het volgende:

[..]

In theorie is het inderdaad 1 van die pilaren. Net als de zakat, ramadan, naar Mekka gaat etc. Betekent niet dat je geen moslim kan zijn als je dat niet doet. Als iemand zichzelf een moslim noemt, maar misschien maar 1x per dag bid (bij het eten, of bij het opstaan) is het nog steeds een moslims (wie ben ik om iemand tegen te spreken die zichzelf affilieert met een religie?). Is een Christen geen Christen meer omdat hij zich niet aan de 10 geboden houdt?
In dat geval kunnen we het getal van 800.000 tot 1.000.000 moslims in NL wel naar beneden bijstellen, want ik kan je garanderen dat velen zich niet zo strikt aan de 5 pilaren houden.
Nu ze bidden toch op de meest gekke tijden en op de meest gekke plaatsen overal hoor, in alle bedrijven waar ze werken.
I´m back.
pi_125531091
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 19:43 schreef Fides het volgende:

[..]

In theorie is het inderdaad 1 van die pilaren. Net als de zakat, ramadan, naar Mekka gaat etc. Betekent niet dat je geen moslim kan zijn als je dat niet doet. Als iemand zichzelf een moslim noemt, maar misschien maar 1x per dag bid (bij het eten, of bij het opstaan) is het nog steeds een moslims (wie ben ik om iemand tegen te spreken die zichzelf affilieert met een religie?). Is een Christen geen Christen meer omdat hij zich niet aan de 10 geboden houdt?
In dat geval kunnen we het getal van 800.000 tot 1.000.000 moslims in NL wel naar beneden bijstellen, want ik kan je garanderen dat velen zich niet zo strikt aan de 5 pilaren houden.
Ik durf te wedden dat 90% neukt, rookt en drinkt, dus eigenlijk al geen moslim meer zijn
pi_125531348
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 19:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nu ze bidden toch op de meest gekke tijden en op de meest gekke plaatsen overal hoor, in alle bedrijven waar ze werken.
  zaterdag 20 april 2013 @ 20:07:34 #124
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_125531507
Die Dzjochar is wel kampioen verstoppertje spelen.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_125531563
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:07 schreef t-8one het volgende:
Die jahar is wel kampioen verstoppertje spelen.
Absoluut.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_125531628
Ik vind dat ze een aparte bidruimte moeten hebben btw. Op elk bedrijf.
Want ze houden zich wel 9 van de 10 keer aan 5x bidden.
I´m back.
pi_125531827
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:10 schreef Ryan3 het volgende:
Ik vind dat ze aan aparte bidruimte moeten hebben btw. Op elk bedrijf.
Want ze houden zich wel 9 van de 10 keer aan 5x bidden.
pi_125531872
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:15 schreef Specularium het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, dan zijn ze ineens weg van hun werk, of ze zitten te bidden voor je kast. Beter een eigen kamertje om te bidden, hoeven collega's dat ook niet te zien.
I´m back.
pi_125531970
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dan zijn ze ineens weg van hun werk, of ze zitten te bidden voor je kast. Beter een eigen kamertje om te bidden, hoeven collega's dat ook niet te zien.
Dat is echt zwaar overdreven. De meeste moslims in Nederland houden zich er niet aan. Ik ben tot nu toe 1 moslim tegen gekomen die dat in het openbaar deed. Dat was op een hogeschool, maar die jongen zocht lege studie hokken daarvoor.
pi_125532028
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:18 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat is echt zwaar overdreven. De meeste moslims in Nederland houden zich er niet aan. Ik ben tot nu toe 1 moslim tegen gekomen die dat in het openbaar deed. Dat was op een hogeschool, maar die jongen zocht lege studie hokken daarvoor.
Misschien dat ik moslims ken van een oudere generatie, bij mij op het bedrijf is dat bidden toch wel een hele bedrijvigheid.
Nog afgezien btw van het vrijdagsgebed, want dan komen ze wel eens te laat, als de imam veel te vertellen heeft.
I´m back.
  zaterdag 20 april 2013 @ 20:27:06 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_125532271
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 19:15 schreef Fides het volgende:

[..]

UMass is nog steeds een prima universiteit, dus op basis daarvan zou het niet per sé een loser noemen. Op de Leiden University Ranking lijst staat de UMass Med School gewoon 19e van de wereld. Flink hoger dan alle medische facultuiten in NL. Je komt daar heus niet zomaar binnen wandelen denk ik zo.
Leiden Univer... wat :'). Op de ARWU staat ie niet eens geranked. Ik weet ook niet of hij wel op de UMass Med School zat. Op de wikipedia van UMass Dartmouth College staat dat ze een goed bekende 'nursing' school hebben.

Edit: nee dus, UMass Med School is UMass Worcester

[ Bericht 2% gewijzigd door speknek op 20-04-2013 20:51:21 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_125532437
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:20 schreef Ryan3 het volgende:
Misschien dat ik moslims ken van een oudere generatie, bij mij op mijn bedrijf is dat bidden toch wel een hele bedrijvigheid.
Het probleem is dus dat je inderdaad mensen hebt die zich moslim noemen, maar zich niet houden aan de basisregels van de islam (part-time-moslims). Hierdoor worden de moslims die jij beschrijft (die zich wel aan de basisregels van de islam houden), voor strenggelovigen uitgemaakt, omdat men hen vergelijkt met de part-time-moslims.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 19:58 schreef Doublepain het volgende:
Ik durf te wedden dat 90% neukt, rookt en drinkt, dus eigenlijk al geen moslim meer zijn
Wat het eerste betreft, dat is natuurlijk geen zonde zolang het maar na het huwelijk gebeurt. Maar deze drie zaken die jij noemt zijn volgens de islam zelf geen zaken die je buiten de religie plaatsen (en je een niet-moslim maken). De islam beschrijft dit soort moslims als zondaren, maar het zijn nog wel moslims.
  Moderator zaterdag 20 april 2013 @ 20:32:04 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125532498
lekker belangrijk?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_125532693
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:32 schreef sp3c het volgende:
lekker belangrijk?
Waar het op neerkomt is, 5 keer per dag bidden is geen goede graadmeter of je met een potentiële terrorist te maken hebt of niet (Boston). En hun huidskleur/afkomst al helemaal niet, al-Qaeda zet namelijk allerlei soorten moslims in hun voor hun operaties, maar dit was al bekend bij de inlichtingendiensten.
pi_125532728
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:30 schreef Shawn het volgende:

[..]

Het probleem is dus dat je inderdaad mensen hebt die zich moslim noemen, maar zich niet houden aan de basisregels van de islam (part-time-moslims). Hierdoor worden de moslims die jij beschrijft (die zich wel aan de basisregels van de islam houden), voor strenggelovigen uitgemaakt, omdat men hen vergelijkt met de part-time-moslims.

[..]

Dat is toch het no true scotchman-drogreden?
Ik confronteer die moslims weleens irl, joh, dit en dat hoe haal je het in je hoofd, ja, maar dat zijn geen echte moslims, zeggen ze dan.
Ze denken ook dat ze een eenheid zijn, maar dat is helemaal niet zo, moslims maken moslims gewoon af daar in het Midden-Oosten, er zijn net zoveel rare afsplitsingen als bij het christendom en Jodendom.
Er zijn geen echte moslims. Er zijn honderden verschillende moslims, you're guess is as good as my guess.
Alleen ze hebben nooit geleerd om kritisch te kijken naar hun geloof.
En in te zien dat het volstrekte paranoïde bullcrap is, zoals we dat in het Westen wel hebben geleerd.
Een deel van de Westerse wereld althans, want wij hebben ook genoeg idioten die ergens in geloven.
I´m back.
pi_125532783
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:07 schreef t-8one het volgende:
Die Dzjochar is wel kampioen verstoppertje spelen.
Osama blijft de kampioen, hij is wel een goeie tweede :P
  Moderator zaterdag 20 april 2013 @ 20:38:24 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125532791
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:36 schreef Shawn het volgende:

[..]

Waar het op neerkomt is, 5 keer per dag bidden is geen goede graadmeter of je met een potentiële terrorist te maken hebt of niet (Boston). En hun huidskleur/afkomst al helemaal niet, al-Qaeda zet namelijk allerlei soorten moslims in hun voor hun operaties, maar dit was al bekend bij de inlichtingendiensten.
nee ok tot zover volg ik het nog wel maar of 1, 3, 5 of 9 van de 10 moslims 5x per dag bidden lijkt me iig voor dit topic niet een heel erg interessante plotwending ;)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_125532817
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:36 schreef Shawn het volgende:

[..]

Als je in sprookjes gelooft is de kans aanwezig dat je een keer plof doet :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_125532819
De moeder van de twee verdachten aan het woord: http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-22229263

quote:
The mother of two men suspected of carrying out the Boston Marathon bombings has said she believes her sons are innocent and is "100% sure that this is set up".

Zubeidat Tsarnaev alleged that her oldest son, Tamerlan, was controlled by the FBI for years.

Dzhokhar Tsarnaev, 19, is in custody after police cornered him in Watertown, near Boston.

His 26-year-old brother Tamerlan Tsarnaev, an alleged accomplice, was fatally injured in a shootout with officers earlier on Friday.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_125532910
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:39 schreef Isabeau het volgende:
De moeder van de twee verdachten aan het woord: http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-22229263

[..]

Lijkt me ongeloofwaardig toch.
I´m back.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 20 april 2013 @ 20:42:19 #141
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_125532947
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En in te zien dat het volstrekte paranoïde bullcrap is, zoals we dat in het Westen wel hebben geleerd.
Een deel van de Westerse wereld althans, want wij hebben ook genoeg idioten die ergens in geloven.
:') :O
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_125533012
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:41 schreef Ryan3 het volgende:

Lijkt me ongeloofwaardig toch.
Ik ga ook absoluut niet uit van een set up oid, maar wat ik wel frappant vind is dat het beeld dat naar buiten wordt gebracht van met name die 19-jarige jongen is dat niemand dit ooit verwacht had. Dat het een vriendelijke, zachtaardige knul was. Eigenlijk nog veel enger dan 'hij was altijd al een beetje vreemd'.
pi_125533197
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ga ook absoluut niet uit van een set up oid, maar wat ik wel frappant vind is dat het beeld dat naar buiten wordt gebracht van met name die 19-jarige jongen is dat niemand dit ooit verwacht had. Dat het een vriendelijke, zachtaardige knul was. Eigenlijk nog veel enger dan 'hij was altijd al een beetje vreemd'.
ja maar anders is het wel erg toevallig dat hij EN op de plaats van de explosie was vlak voor de bom afging, en heeft geschoten op de politie, en op de vlucht is geslagen.
<hr>
  zaterdag 20 april 2013 @ 20:53:36 #144
256829 Sokz
Livin' the life
pi_125533370
Jonge is allemaal inside job jullie snappen er niks van.
http://www.niburu.co/inde(...)et-complot&Itemid=33

8)7
pi_125533406
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:49 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

ja maar anders is het wel erg toevallig dat hij EN op de plaats van de explosie was vlak voor de bom afging, en heeft geschoten op de politie, en op de vlucht is geslagen.
Mischien is hij er echt ingeluisd? Zeg maar dat hij voor geld die rugzakken daar moest leggen zonder te weten wat er in zat.En dat hij daarna uit besef wat hij gedaan heeft op de vlucht is geslagen.
Chuck Norris threw a grenade & killed 10 people. Then the grenade exploded.
  zaterdag 20 april 2013 @ 20:54:34 #146
373176 CrushedTinBox
What goes up must go down.
pi_125533417

Hier is Tamerlan overreden.
Het leven is een toverbal.
pi_125533420
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, klopt je vraagt je af ook wat moslims in general echt denken over het Westen, is dat paranoïde gelul van Geertje toch niet helemaal van waarheid ontvreemd?
I´m back.
pi_125533663
En diegene die de knulletjes aan de spullen voor de bom hebben geholpen danwel vervoerd hebben maken zich nu snel uit de voeten ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Donald Duck held zaterdag 20 april 2013 @ 21:03:14 #149
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_125533749
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:01 schreef TLC het volgende:
En diegene die de knulletjes aan de spullen voor de bom hebben geholpen danwel vervoerd hebben maken zich nu snel uit de voeten ;(
Als er al anderen zijn. Het was blijkbaar een typische zelfgeknutselde bom, gemaakt van alledaagse componenten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_125533850
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:01 schreef TLC het volgende:
Als er al anderen bij aan te pas zijn gekomen zullen ze zich uit de voeten maken, maar worden ze toch wel gepakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 20-04-2013 21:12:10 ]
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')