Zat ik ook aan te denken, of met 2 x 30 graden, maar dan kont je WC een stuk verder naar voren.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:15 schreef R2R het volgende:
Met 2x 45 aan elkaar kom je een stuk lager uit. Denk alleen wel te laa, of te ver je WC in...
Het komt achter een muurtje te hangen en het lekt niet.. dus wat is het probleem?quote:
Deze? Instelbaar van 14,5 - 34,5 cm.quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:18 schreef klipper het volgende:
Beter had je de juiste sprongbocht genomen.
Doe dat maar niet. Stukje afzagen wil niet, dan heb je kans dat de rubbers niet meer aansluiten. En dat zwarte buis kun je niet lijmen, het is geen pvc maar pp.quote:Op zaterdag 20 april 2013 11:33 schreef lg_greenman het volgende:
Opties:
-de zwarte buis die er nu in zit geschoven loshalen en een stukje afzagen
-een nieuwe zwarte buis halen die 90/90 mm is, die inkorten en dan aan de onderkant een 90/110 verloop lijmen
Na verloop van tijd gaan deze beunhaasconstructie zeker lekken, dat spul is gewoon niet te lijmen. Het lijkt dicht, maar is het niet.quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:34 schreef falling_away het volgende:
Het lekt zeker niet en we laten het gipse muurtje nog n paar dagen open om zeker te weten dat het niet gaat lekken. De aansluiting paste goed. We hebben meerdere keren doorgespoeld.
Zeg maar niks, dit is er weer een voor in het boekje.quote:
Heb je dat getest met WC + boodschap?quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:34 schreef falling_away het volgende:
Het lekt zeker niet en we laten het gipse muurtje nog n paar dagen open om zeker te weten dat het niet gaat lekken. De aansluiting paste goed. We hebben meerdere keren doorgespoeld.
Dat had ie al, en was te hoog.quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:30 schreef junkiexp het volgende:
Maar komt er een inbouwreservoir voor terug?
Want dit is een aasluitbocht voor een staande pop met achteruitlaat.
Die krijg je niet in de houder van je inbouwreservoir geklikt.
Je had deze moeten kopen:
[ afbeelding ]
De witte buis is toch PVC, waarom dan niet te lijmen?quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:41 schreef cvboer het volgende:
[..]
Na verloop van tijd gaan deze beunhaasconstructie zeker lekken, dat spul is gewoon niet te lijmen. Het lijkt dicht, maar is het niet.
zal ik de komende dagen uitvoerig doenquote:Op zaterdag 20 april 2013 19:03 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Heb je dat getest met WC + boodschap?
Nee hoor, dit is een andere, kijk maar goed.quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:01 schreef blomke het volgende:
Dat had ie al, en was te hoog.
Vraag voor de vaklui: kan je een deell van een dergelijk riool ook in 90 mm (Duits?) uitvoeren en dan verderop (bij die muur) op 110 mm overgaan?
Dat witte is geen PVC, maar PE, dat kun je alleen lassen, niet lijmen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:07 schreef falling_away het volgende:
[..]
De witte buis is toch PVC, waarom dan niet te lijmen?
En als het gaat lekken ga ik weer over naar een normale pot.. want ik zie geen andere optie in deze kleine WC-ruimte om hem anders lager te krijgen.
Ik zal dit morgen even nakijken in de bouwmarkt met zo'n nieuwe buis en het dan overleggen met degene die me geholpen heeft bedankt.quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:20 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat witte is geen PVC, maar PE, dat kun je alleen lassen, niet lijmen.
Ik zal zelf niet zo snel een inbouwtoilet plaatsen in de toekomst.. een normale toilet is misschien iets minder mooi maar ik heb liever niet al dit gedoe. Deze groene platen zijn ons aangeraden door de bouwmarkt.quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:32 schreef 4wood het volgende:
Wat zit er achter de muur waar de buis doorkomt? Is daar nergens ruimte om een aanpassing te maken om de buis op een lager punt aan te voeren?
Nog een tip voor later; als je de ombouw plaatst, gebruik voldoende stevig plaatmateriaal (multiplex) en bevestig deze ook aan het inbouwframe met zelfborende schroeven.
Met een manchet:quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:00 schreef falling_away het volgende:
Maar hoe zitten die dan normaal aangesloten op de afvoer? Alleen geklemd? Want de buis bij ons zit nu ook geklemd
Ok.. dan moet ik deze er weer vanaf laten halenquote:Op zaterdag 20 april 2013 21:03 schreef junkiexp het volgende:
Nogmaals, dit is een bocht voor een staand closet en niet voor een inbouwreservoir.
Het uiteinde van de aansluitstuk wordt normaal in een manchet hulpstuk geschoven.
Jij hebt die nu in een lijm hulpstuk geschoven en dat gaat niet werken.
Er ligt een zwart klemmetje op de grond op je 2de foto, daar hoor je normaal de buis die geschikt is voor een inbouwreservoir in vast te klemmen.
Die kan je afzagen en dan in een manchetbocht 110 steken, dan kom je niet of nauwelijks hoger.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:06 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ok.. dan moet ik deze er weer vanaf laten halen
Maar die buis uit jouw foto eerder is veel te lang, dan moet de pot weer zo hoog gehangen worden
Dus die dan in zo'n zelfde manchet klemmen / lijmen als waar nu die witte buis in steekt?quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:11 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Die kan je afzagen en dan in een manchetbocht 110 steken, dan kom je niet of nauwelijks hoger.
Doe het nu maar in 1x keer goed, anders sta je over 3 maanden de tegels eraf te hakken.
De vorige bewoners hadden geen gips maar een dikkere soort plaat als muurtje.quote:Op zaterdag 20 april 2013 23:36 schreef koffielepel het volgende:
En dan nog even wat: als je dubbel gaat gipsen, of liever nog hout erachter plaatst, dan zijn je aanvoer en afvoer nu te kort.
Dus, neem die ook even mee bij de bouwmarkt
Die tweede optie is wel interessant, Zou je die dan direct kunnen aansluiten op de buis die uit de muur komt zonder er een manchetbocht tussen te plaatsen?quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:26 schreef 4wood het volgende:
Ik ben er geen fan van en heb er geen ervaring mee, maar als je die buis echt niet kunt verplaatsen en geen ruimte hebt voor de hierboven genoemde opties, dan is dit misschien een laatste optie:
http://www.badkamerxxl.nl(...)&utm_content=default
http://www.sanitairwinkel(...)afvoerbocht/0711922/
Ik denk dat er echter maar weinig ervaring en kennis zal zijn met zulke systemen, het zal niet voor niets zijn er vaak voor de minder makkelijke weg wordt gekozen.
Wat was de oorspronkelijke hoogte van je pot?quote:Op zondag 21 april 2013 17:03 schreef falling_away het volgende:
ok bedankt weer ik ga even rekenen.. ja die pot hing echt belachelijk hoog.. hangt nu op 43cm en dat is OK.. zou zelfs nog wel ietsjes hoger kunnen.
ook bedankt klipper, die ga ik ook bekijken.
Edit: Zo te zien moet ik onveveer 120 mm overbruggen (tussen afvoerhoogte pot -> aansluiting riool) dus 80mm zal ook niet genoeg zijn
Dat was zo'n 60 cm.quote:Op zondag 21 april 2013 18:01 schreef cvboer het volgende:
[..]
Wat was de oorspronkelijke hoogte van je pot?
quote:
Ik zie geen enkel ander verschil dan dat wat jij in de links aangeeft, dat deze een haakse bocht bevat en die andere recht is. Ik zie niet in dat dit dan betekent dat die dan alleen maar voor een normaal toilet zou moeten zijn. Wat dat dan ook mag zijn een normaal toilet. Ik neem aan dat die hangpot van jou nu ook zoals een normaal toilet zou kunnen hebben een achteraansluiting heeft. Wanneer de manchet daar goed op past kan dit net zo goedquote:Op zondag 21 april 2013 16:27 schreef falling_away het volgende:
Watuntrik is die niet voor normale toiletten? Ipv hangtoilet?
Zover ik het nu begrijp zou ik dit kunnen bestellen:
http://www.akatherm.nl/fi(...)20productleaflet.pdf
Dat moet ik dan aansluiten op zo'n manchet van 110
http://www.pvconline.nl/p(...)ategorie/PVC+Afvoer/
Dat weer vast zit aan de buis die uit de muur komt.. correct?
Alleen weet ik niet of ik genoeg ruimte heb daarvoor
Gvd man bel een loodgieter jonge jonge dat gaat gegarandeerd lekken.quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:06 schreef falling_away het volgende:
Bedankt allemaal voor het meedenken.
We hebben het nu zo opgelost als in de foto.. scheelt zeker 15 cm.
Zowel de witte afvoer als het grijze koppelstuk hebben we in kunnen korten met dit resultaat.
Zometeen de pot erop zetten
[ afbeelding ]
anders lees je het topic even verder voor je reageert. Is dus al lang gebeurt, nu had ik een vraag over de kostenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:39 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Gvd man bel een loodgieter jonge jonge dat gaat gegarandeerd lekken.
Beunhaas constructie is nog te goed verwoordquote:Op zaterdag 20 april 2013 18:41 schreef cvboer het volgende:
[..]
Na verloop van tijd gaan deze beunhaasconstructie zeker lekken, dat spul is gewoon niet te lijmen. Het lijkt dicht, maar is het niet.
Het spijt mijquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:39 schreef falling_away het volgende:
[..]
anders lees je het topic even verder voor je reageert. Is dus al lang gebeurt, nu had ik een vraag over de kosten
Geberit duofix UP720 ruimtebesparend inbouwreservoir ¤259,-quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:43 schreef falling_away het volgende:
Ik heb eens wat installatiebedrijven laten langskomen.. eentje dacht het te kunnen maar die kan pas rond de bouwvak. Een andere zag het niet zitten. Weer een andere zegt dat hij het kan.
Ik wil dan meteen ook maar een nieuw reservoir + pot laten plaatsen daar deze al 10 jaar oud is. Als ik het dan laat doen door iemand, dan maar meteen goed. Plus dan hoeft die persoon niet met oud spul te werken.
Echter vraagt degene die het kan doen wel 1200 Euro ervoor (voor alles, reservoir van geberit + pot van Sphinx, inbouwen en afwerken met platen- niet gips) maar zonder betegelen.
Hij weet nog niet precies hoe hij het gaat doen, maar hij wil er gewoon aan beginnen en heeft een paar oplossingen in gedachten.
Is 1200 Euro een redelijke prijs? Lijkt me wat aan de hoge kant.
Reservoir + pot = 400 Euro? + andere materialen ongeveer 500 Euro maximaal?
Dan schat ik zo'n 700 Euro aan uurloon. Of is dit normaal gezien onze situatie?
ZOiets. Neem je een kwalitatief goede Villeroy en Boch (géén design, maar gewoon een goede), dan komt de hele set op een ¤300,-quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:44 schreef Gieliovd het volgende:
Ben je niet goed wijs?
Geberit UP100 "blauw" inbouw reservoir (14,5 diep)
Standaard pot
Wit drukgedeelte Geberit
Isolatiemat
Soft-Close quick release zitting
¤250 ongeveer.
Volgens mij heb ik laats op dit zelfde forum gelezen dat het uurloon 60 Euro is dan erbij wil TS het door een installateur laten doen en heb je geen materiaal of wat mee gerekend en vergeet je de helft. Dus wie is er niet goed wijs?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:44 schreef Gieliovd het volgende:
Ben je niet goed wijs?
Geberit UP100 "blauw" inbouw reservoir (14,5 diep)
Standaard pot
Wit drukgedeelte Geberit
Isolatiemat
Soft-Close quick release zitting
¤250 ongeveer.
In een bestaande situatie, zonder tegelen, paar uur werk voor een pro. Zelfs voor mij, de eerste keer, was het met een paar uur klaar. Uurtarief ¤40. Zeg dat hij er 5 uur mee bezig is, zit je onder de ¤500.
Natuurlijk als ik hier de sanitair toko in stap en ik neem een Villeroy en Boch Subway voor þ600 mee en dan nog een superdepuper inbouwgeval met een marmeren pleebril en een vergulde drukplaat dan kom ik ook aan ¤2000.
Inderdaad Gieliovd heeft waarschijnlijk allemaal Praxis troep aan de muur zitten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:57 schreef blomke het volgende:
[..]
ZOiets. Neem je een kwalitatief goede Villeroy en Boch (géén design, maar gewoon een goede), dan komt de hele set op een ¤300,-
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:17 schreef falling_away het volgende:
Ja ik heb eens op http://www.casadata.nl/ gekeken en dan lijkt 1200 Euro normaal voor deze werkzaamheden:
Wandclosetcombinatie vervangen door wandcloset in wit en inbouw spoelreservoir, achter mulitplex voorzetwand
Bij de UP100 zit op de isolatiemat na dezelfde onderdelen hoor.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:15 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik laats op dit zelfde forum gelezen dat het uurloon 60 Euro is dan erbij wil TS het door een installateur laten doen en heb je geen materiaal of wat mee gerekend en vergeet je de helft. Dus wie is er niet goed wijs?
EDIT: Hoe de fuck kom jij bij 250 Euro? Een pot alleen is al 200 Euro.
Bij die Geberit UP100 zit de helft weer niet bij dus dan kom je alweer in de knooi![]()
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:16 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Inderdaad Gieliovd heeft waarschijnlijk allemaal Praxis troep aan de muur zitten.
- Oquote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:15 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik laats op dit zelfde forum gelezen dat het uurloon 60 Euro is dan erbij wil TS het door een installateur laten doen en heb je geen materiaal of wat mee gerekend en vergeet je de helft. Dus wie is er niet goed wijs?
EDIT: Hoe de fuck kom jij bij 250 Euro? Een pot alleen is al 200 Euro.
Bij die Geberit UP100 zit de helft weer niet bij dus dan kom je alweer in de knooi![]()
Kan je dit uitleggen?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:24 schreef junkiexp het volgende:
Maar ik zou gewoon een UP320 nemen overigens, die delta bedieningslaten van Geberit zijn maar een trieste bedoeling.
? Idem ?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:24 schreef junkiexp het volgende:
.
Daarnaast kan je geen toiletblokhouder toepassen mocht je dat willen.
Daar ga ik me nog eens in verdiepen, hoe cool is datquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:24 schreef junkiexp het volgende:
Daarnaast kan je geen toiletblokhouder toepassen mocht je dat willen.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:56 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Daar ga ik me nog eens in verdiepen, hoe cool is dat
Met het UP100 reservoir kan je slechts 1 lijn bedieningspanelen van Geberit gebruiken en dat is de Delta.quote:
Sorryquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:26 schreef Gieliovd het volgende:
Ik ga kappen met dit forum, ik wil nu al die prachtige Grohe kraan met touch functie en dan ook met een close-in boiler en voormengventiel zodat er lekker warm water uit komt. En nu wil ik dit blok geval ook. What's next?
Anderhalve dag? Mijn vorige baas zou me een schop verkopen. S'morgens beginnen, rond een uur drie klaar.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:13 schreef koffielepel het volgende:
Tja, 1200 lijkt mij ook een hoop centen.
Maar ja, als je het niet zelf kan dan ben je nou eenmaal duur uit.
Ik heb de up320 voor 180,- gekocht..
Pot met bril 200,- ofzo.
Plaatje wbp 35,-
Tegels, lijm en aansluit materiaal 200,- ofzo.
Zeg materiaal 650,-
Een vakman moet dit toch wel in anderhalve dag kunnen lijkt mij, 12 uur á E 40,-
Zo kom je aardig bij de 1200,-
En anders zelf doen dus.
Droogtijden lijm, voegen, etc?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:30 schreef cvboer het volgende:
[..]
Anderhalve dag? Mijn vorige baas zou me een schop verkopen. S'morgens beginnen, rond een uur drie klaar.
Dat is het probleem van de tegelzetter. Ik refereer alleen naar de werkzaamheden van de loodgieter.quote:
Wat dacht je van geurafzuiging in toiletpot? Geberit heeft het! Als me dat toch geen gadget is, heeft bijna nog niemand! Randloze pot is ook erg mooi en praktisch :pquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:26 schreef Gieliovd het volgende:
Ik ga kappen met dit forum, ik wil nu al die prachtige Grohe kraan met touch functie en dan ook met een close-in boiler en voormengventiel zodat er lekker warm water uit komt. En nu wil ik dit blok geval ook. What's next?
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:39 schreef Gieliovd het volgende:
[..]Ik doe alleen merkspul waar ik er niet meer bij kan vriend
[..]
- O
- Materiaal, 3 stukkies PVC?
- Hoe de fuck ik daar bij kom is dat ik het ook recentelijk gekocht heb, wat ik beschreef.
- UP100 is gewoon compleet
En nu weer ff normaal?
Edit: ding blijkt Duofix te heten.
Geberit up360? Is die nieuw?quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:02 schreef Tamara123123 het volgende:
[..]
Wat dacht je van geurafzuiging in toiletpot? Geberit heeft het! Als me dat toch geen gadget is, heeft bijna nog niemand! Randloze pot is ook erg mooi en praktisch :p
Discussie over frames kan je erg lang duren. Er zijn tig soorten op de markt maar de Geberit up360 is gewoonweg de beste en meest verkochte en direct compleet (andere zijn goedkoper maar moeten nog items bij aangeschaft worden). Ook voor de toiletpot, is eindeloos keuze...
Ook hiervoor zijn er vele merken. Let erop dat je diepspoel potje neemt, is beter met doorspoelen. Villeroy en boch is wel het betere merk met een softclose bril rond de 300,--
Mijn advies is: bespaar niet voor 200 euro want dat merk je in kwaliteit en gebruiksgemak. Lekker dat als je na elkaar naar het toilet gaat dat de handel niet meteen doorspoelt omdat het frame het niet aankan.
1200,-- is opzich wel redelijk, uiteraard afhanelijk van de gekozen materialen.
Want eerlijk is eerlijk een Wisa frame met pot compleet heb je al voor 100,-- euro, in dat geval zou 1000,-- wel een woekerprijs zijn...
Mvgr van een sanitair & tegel winkel
¤4,85quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:34 schreef junkiexp het volgende:
110 lijm? euro of 2-3 bij de juiste zaak.
Dat is geen lijm.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:25 schreef blomke het volgende:
[..]
¤4,85
http://www.pvcvoordeel.nl/pvc-bocht-2-x-ma/
00ps! 320 natuurlijk! Owh laat ik het even makkelijk maken door nog een ander getal in dit topic toe te voegen, excuus voor mijn typefoutje!quote:
Zei ik lijm dan? Wat ook al 10~15 euro per pot kost bij een fatsoenlijke zaak tu ofzo.quote:
Nee maar ik wel.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:02 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Zei ik lijm dan? Wat ook al 10~15 euro per pot kost bij een fatsoenlijke zaak tu ofzo.
Stuur mij maar direkt zon pot op dan, is wel harde PVC lijm toch?quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:37 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nee maar ik wel.
T55 500ML zit rond de euro netto exc. als je een beetje goede condities hebt.
Sorry er hadden nog cijfers moeten staan, zie gewijzigde post.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:42 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Stuur mij maar direkt zon pot op dan, is wel harde PVC lijm toch?
¤ 7.15, om precies te zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:20 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Sorry er hadden nog cijfers moeten staan, zie gewijzigde post.
Ziet er inderdaad veel beter uit dan voorheen, maar gelast.........quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:35 schreef cvboer het volgende:
zo kan het ook. Ben wel benieuwd hoe hij dat heeft gelast.
Misschien gebeurt dat nog.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:46 schreef klipper het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad veel beter uit dan voorheen, maar gelast.........
Voor de zekerheid hooguit een rubberen klemmanchet er omheen.
Het scheelt dat dit topic uit mei van dit jaar is dus ts heeft zijn toilet hoogstwaarschijnlijk nog niet weg getimmerdquote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:48 schreef peug306 het volgende:
mooie d.h.z. oplossing . enkel de witte buis is niet te verlijmen. die moet ineen hulpstuk met rubber afdichting zitten. dus dit is vragen om problemen.
ik was naar een wildkamp gegaan of zo. die hebben flexibele stukken die je probleemloos kan gebruiken. maar sucses met een evt. lekkage in de toekomst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |