Wat was de oorspronkelijke hoogte van je pot?quote:Op zondag 21 april 2013 17:03 schreef falling_away het volgende:
ok bedankt weer ik ga even rekenen.. ja die pot hing echt belachelijk hoog.. hangt nu op 43cm en dat is OK.. zou zelfs nog wel ietsjes hoger kunnen.
ook bedankt klipper, die ga ik ook bekijken.
Edit: Zo te zien moet ik onveveer 120 mm overbruggen (tussen afvoerhoogte pot -> aansluiting riool) dus 80mm zal ook niet genoeg zijn
Dat was zo'n 60 cm.quote:Op zondag 21 april 2013 18:01 schreef cvboer het volgende:
[..]
Wat was de oorspronkelijke hoogte van je pot?
quote:
Ik zie geen enkel ander verschil dan dat wat jij in de links aangeeft, dat deze een haakse bocht bevat en die andere recht is. Ik zie niet in dat dit dan betekent dat die dan alleen maar voor een normaal toilet zou moeten zijn. Wat dat dan ook mag zijn een normaal toilet. Ik neem aan dat die hangpot van jou nu ook zoals een normaal toilet zou kunnen hebben een achteraansluiting heeft. Wanneer de manchet daar goed op past kan dit net zo goedquote:Op zondag 21 april 2013 16:27 schreef falling_away het volgende:
Watuntrik is die niet voor normale toiletten? Ipv hangtoilet?
Zover ik het nu begrijp zou ik dit kunnen bestellen:
http://www.akatherm.nl/fi(...)20productleaflet.pdf
Dat moet ik dan aansluiten op zo'n manchet van 110
http://www.pvconline.nl/p(...)ategorie/PVC+Afvoer/
Dat weer vast zit aan de buis die uit de muur komt.. correct?
Alleen weet ik niet of ik genoeg ruimte heb daarvoor
Gvd man bel een loodgieter jonge jonge dat gaat gegarandeerd lekken.quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:06 schreef falling_away het volgende:
Bedankt allemaal voor het meedenken.
We hebben het nu zo opgelost als in de foto.. scheelt zeker 15 cm.
Zowel de witte afvoer als het grijze koppelstuk hebben we in kunnen korten met dit resultaat.
Zometeen de pot erop zetten
[ afbeelding ]
anders lees je het topic even verder voor je reageert. Is dus al lang gebeurt, nu had ik een vraag over de kostenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:39 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Gvd man bel een loodgieter jonge jonge dat gaat gegarandeerd lekken.
Beunhaas constructie is nog te goed verwoordquote:Op zaterdag 20 april 2013 18:41 schreef cvboer het volgende:
[..]
Na verloop van tijd gaan deze beunhaasconstructie zeker lekken, dat spul is gewoon niet te lijmen. Het lijkt dicht, maar is het niet.
Het spijt mijquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:39 schreef falling_away het volgende:
[..]
anders lees je het topic even verder voor je reageert. Is dus al lang gebeurt, nu had ik een vraag over de kosten
Geberit duofix UP720 ruimtebesparend inbouwreservoir ¤259,-quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:43 schreef falling_away het volgende:
Ik heb eens wat installatiebedrijven laten langskomen.. eentje dacht het te kunnen maar die kan pas rond de bouwvak. Een andere zag het niet zitten. Weer een andere zegt dat hij het kan.
Ik wil dan meteen ook maar een nieuw reservoir + pot laten plaatsen daar deze al 10 jaar oud is. Als ik het dan laat doen door iemand, dan maar meteen goed. Plus dan hoeft die persoon niet met oud spul te werken.
Echter vraagt degene die het kan doen wel 1200 Euro ervoor (voor alles, reservoir van geberit + pot van Sphinx, inbouwen en afwerken met platen- niet gips) maar zonder betegelen.
Hij weet nog niet precies hoe hij het gaat doen, maar hij wil er gewoon aan beginnen en heeft een paar oplossingen in gedachten.
Is 1200 Euro een redelijke prijs? Lijkt me wat aan de hoge kant.
Reservoir + pot = 400 Euro? + andere materialen ongeveer 500 Euro maximaal?
Dan schat ik zo'n 700 Euro aan uurloon. Of is dit normaal gezien onze situatie?
ZOiets. Neem je een kwalitatief goede Villeroy en Boch (géén design, maar gewoon een goede), dan komt de hele set op een ¤300,-quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:44 schreef Gieliovd het volgende:
Ben je niet goed wijs?
Geberit UP100 "blauw" inbouw reservoir (14,5 diep)
Standaard pot
Wit drukgedeelte Geberit
Isolatiemat
Soft-Close quick release zitting
¤250 ongeveer.
Volgens mij heb ik laats op dit zelfde forum gelezen dat het uurloon 60 Euro is dan erbij wil TS het door een installateur laten doen en heb je geen materiaal of wat mee gerekend en vergeet je de helft. Dus wie is er niet goed wijs?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:44 schreef Gieliovd het volgende:
Ben je niet goed wijs?
Geberit UP100 "blauw" inbouw reservoir (14,5 diep)
Standaard pot
Wit drukgedeelte Geberit
Isolatiemat
Soft-Close quick release zitting
¤250 ongeveer.
In een bestaande situatie, zonder tegelen, paar uur werk voor een pro. Zelfs voor mij, de eerste keer, was het met een paar uur klaar. Uurtarief ¤40. Zeg dat hij er 5 uur mee bezig is, zit je onder de ¤500.
Natuurlijk als ik hier de sanitair toko in stap en ik neem een Villeroy en Boch Subway voor þ600 mee en dan nog een superdepuper inbouwgeval met een marmeren pleebril en een vergulde drukplaat dan kom ik ook aan ¤2000.
Inderdaad Gieliovd heeft waarschijnlijk allemaal Praxis troep aan de muur zitten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:57 schreef blomke het volgende:
[..]
ZOiets. Neem je een kwalitatief goede Villeroy en Boch (géén design, maar gewoon een goede), dan komt de hele set op een ¤300,-
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:17 schreef falling_away het volgende:
Ja ik heb eens op http://www.casadata.nl/ gekeken en dan lijkt 1200 Euro normaal voor deze werkzaamheden:
Wandclosetcombinatie vervangen door wandcloset in wit en inbouw spoelreservoir, achter mulitplex voorzetwand
Bij de UP100 zit op de isolatiemat na dezelfde onderdelen hoor.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:15 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik laats op dit zelfde forum gelezen dat het uurloon 60 Euro is dan erbij wil TS het door een installateur laten doen en heb je geen materiaal of wat mee gerekend en vergeet je de helft. Dus wie is er niet goed wijs?
EDIT: Hoe de fuck kom jij bij 250 Euro? Een pot alleen is al 200 Euro.
Bij die Geberit UP100 zit de helft weer niet bij dus dan kom je alweer in de knooi![]()
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:16 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Inderdaad Gieliovd heeft waarschijnlijk allemaal Praxis troep aan de muur zitten.
- Oquote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:15 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik laats op dit zelfde forum gelezen dat het uurloon 60 Euro is dan erbij wil TS het door een installateur laten doen en heb je geen materiaal of wat mee gerekend en vergeet je de helft. Dus wie is er niet goed wijs?
EDIT: Hoe de fuck kom jij bij 250 Euro? Een pot alleen is al 200 Euro.
Bij die Geberit UP100 zit de helft weer niet bij dus dan kom je alweer in de knooi![]()
Kan je dit uitleggen?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:24 schreef junkiexp het volgende:
Maar ik zou gewoon een UP320 nemen overigens, die delta bedieningslaten van Geberit zijn maar een trieste bedoeling.
? Idem ?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:24 schreef junkiexp het volgende:
.
Daarnaast kan je geen toiletblokhouder toepassen mocht je dat willen.
Daar ga ik me nog eens in verdiepen, hoe cool is datquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:24 schreef junkiexp het volgende:
Daarnaast kan je geen toiletblokhouder toepassen mocht je dat willen.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:56 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Daar ga ik me nog eens in verdiepen, hoe cool is dat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |