abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125418419
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maakt niet uit: simpelweg natellen in de RDW-gegevens hoeveel jaar er MRB betaald is. Minder dan 30: gewoon betalen! 30+: vrijstelling.

[..]

En dat is nou juist het probleem: ze worden geimporteerd omdat ze hier belastingvrij rijden. Net zoals veel jongere diesels worden geexporteerd omdat ze de MRB hier niet meer waard zijn maar elders goedkoper rijden.
Nederland heft ook wel idioot veel MRB op diesels. :{
  woensdag 17 april 2013 @ 22:18:38 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_125418623
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:15 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Nederland heft ook wel idioot veel MRB op diesels. :{
Omdat NL idioot veel belastingkorting geeft op diesel.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_125418983
quote:
3s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:18 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Omdat NL idioot veel belastingkorting geeft op diesel.
Wat ik bedoel is dat als je dieselrijden zò duur maakt in vaste kosten het niet vreemd is dat je 'vluchtgedrag' krijgt. En je krijgt korting maar of het helemaal in verhouding is tot de hogere MRB?

[ Bericht 9% gewijzigd door Actaeon op 17-04-2013 23:03:38 ]
pi_125420720
Gekke is dat al auto brandstoffen die in Duitsland verkoopt.
Al die brandstoffen komen uit Rotterdam olie terminals..
Toch is ie wat goedkoper in Duitsland dan NL.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 17 april 2013 @ 23:18:28 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125423639
LPG heeft anders wel veruit de minste accijns per liter erop zitten. :P
  donderdag 18 april 2013 @ 01:27:15 #107
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125427653
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maakt niet uit: simpelweg natellen in de RDW-gegevens hoeveel jaar er MRB betaald is. Minder dan 30: gewoon betalen! 30+: vrijstelling.

[..]

En dat is nou juist het probleem: ze worden geimporteerd omdat ze hier belastingvrij rijden. Net zoals veel jongere diesels worden geexporteerd omdat ze de MRB hier niet meer waard zijn maar elders goedkoper rijden.
waren alle 2 import kentekens maar dat verschil kun je zo al zien.

maar had het over de echte oudjes die we importeren niet om veel in te rijden maar om te hebben.
bijv dus die T1 vw busjes met 2mm kreukelruimte. denk dat 65% wel import is. omdat hier zout gebruikt word rot alles weg. zelfde met HY busjes en bijv een snoek
dus niet de 190d uit 1986 maar oudjes die niet afgeschreven meer zijn.

en omkatten is dan veel intresanter ;)

en RDW voor paar tientjes krijg je dit hoor.


is inmiddels terug gedraait zag ik net :P

[ Bericht 11% gewijzigd door T42 op 18-04-2013 01:32:24 ]
pi_125489839
De grapjassen van de oldtimer-alliantie houden voet bij stuk:


Heel verstandig om vast te houden aan het standpunt waardoor het de vorige keer bij het overleg totaal vastliep. :')
pi_125505737
Facts don't care about your feelings
pi_125506233
Wat een enorm slechte brief/tekstje! :')

Wat ze ermee willen bereiken ontgaat me eigenlijk: er staat een nietszeggend overzicht in (die ook niet eens duidelijk is) en ze nemen geen standpunt in. Enkel: "de kamer is aan zet" en dat was het eigenlijk een beetje. En ze denken dat optie 3 (kwartbelasting) het niet wordt "omdat de oldtimer-alliantie dat afgewezen heeft". Leuk en aardig, maar is die afwijzing juist niet de oorzaak geweest dat het overleg met die alliantie gestopt is? Met deze brief lijkt het erop dat de Fehac de strijd nu al opgegeven heeft. :{
  vrijdag 19 april 2013 @ 23:28:57 #111
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125506403
Ik dacht dat het kwart tarief inhield dat er maar 25% van de jaarlijkse MRB betaald hoefde te worden?
In deze "lollige" brief staat dat je gewoon per kwartaal moet betalen (zoals normaal)?
Dat lijkt me niet te kloppen, want verderop hebben ze het er weer over dat je dan niet mag schorsen (mag dus wel, maar dan ben je je vooruitbetaalde MRB geld kwijt). Echter, ik betaal nu de MRB ook per kwartaal, dus het verschil = 0.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_125506573
Die belastingtarieven en gewichtsklasses kloppen niet eens. Maar dat overzicht zetten ze neer om te laten zien wat de volle mep wegenbelasting is. Ze hadden duidelijker neer moeten zetten dat optie 3 die bedragen voor een heel jaar zijn (en dan valt het eigenlijk best mee).

En meer zaken kloppen inderdaad niet: als jij een auto een jaar schorst ben je geen "minstens 1 maand wegenbelasting" kwijt, en je kan ook gerust een auto 2 maanden schorsen. Alleen als je binnen 1 maand de schorsing opheft moet je gewoon de volle mep van die maand betalen (dat was voorheen 3 maanden, dus het is een stuk versoepeld).
pi_125506641
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 23:26 schreef Bart-Willem het volgende:
Wat een enorm slechte brief/tekstje! :')

Wat ze ermee willen bereiken ontgaat me eigenlijk: er staat een nietszeggend overzicht in (die ook niet eens duidelijk is) en ze nemen geen standpunt in. Enkel: "de kamer is aan zet" en dat was het eigenlijk een beetje. En ze denken dat optie 3 (kwartbelasting) het niet wordt "omdat de oldtimer-alliantie dat afgewezen heeft". Leuk en aardig, maar is die afwijzing juist niet de oorzaak geweest dat het overleg met die alliantie gestopt is? Met deze brief lijkt het erop dat de Fehac de strijd nu al opgegeven heeft. :{
Wie heeft die plaatjes van die enveloppen bij elkaar gegoogled? :')
pi_125506739
WordArt uit Office97 jeweetz!
pi_125506817
IDD :')
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 19 april 2013 @ 23:38:48 #116
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125506864
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 23:32 schreef Bart-Willem het volgende:
Die belastingtarieven en gewichtsklasses kloppen niet eens. Maar dat overzicht zetten ze neer om te laten zien wat de volle mep wegenbelasting is. Ze hadden duidelijker neer moeten zetten dat optie 3 die bedragen voor een heel jaar zijn (en dan valt het eigenlijk best mee).

En meer zaken kloppen inderdaad niet: als jij een auto een jaar schorst ben je geen "minstens 1 maand wegenbelasting" kwijt, en je kan ook gerust een auto 2 maanden schorsen. Alleen als je binnen 1 maand de schorsing opheft moet je gewoon de volle mep van die maand betalen (dat was voorheen 3 maanden, dus het is een stuk versoepeld).
Inderdaad.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_125506917
Ik stel voor dat die Fehac-figuren voortaan geen haastig briefje meer in elkaar flanzen tijdens de reclameblokken van iksfaktor. :')
  vrijdag 19 april 2013 @ 23:40:06 #118
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125506937
Dit ziet er niet echt uit als een fehac brief wel :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_125507035
http://www.fehac.nl/ het staat toch echt op hun site :')
Facts don't care about your feelings
pi_125507199
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 23:40 schreef daNpy het volgende:
Dit ziet er niet echt uit als een fehac brief wel :P
Jawel. :P Ik vind het trouwens wel aardig van ze om Brabant meteen te gebruiken, dat scheelt voor ons wat rekenwerk (alhoewel die gewichtsklasses en tarieven niet overeen komen met de werkelijkheid).

Morgen ga ik trouwens kijken naar een oldtimer voor erbij, en wat de uitkomst komende week wordt boeit me eigenlijk niet zo. :+ Het lijkt erop dat de Fehac zich neerlegt bij een verhoging naar 40 jaar. Als dat zo is heb ik wel een klein probleempje, maar goed. :+
pi_125507259
Wat wordt het?
pi_125507449
Een felgekleurde blauwe envelop met daarin het bericht: "U gaat betalen!!!"

Leuk dat de Fehac denkt dat de gemiddelde oldtimerbezitter 3 belastingvrije auto's heeft (met een kloppend rekensommetje zouden dat er zelfs 5 moeten zijn aangezien we nu veel meer dan die 300.000 oldtimers hebben, maar eerder richting 500.000, aangezien het in 2010 al 410k waren en de anderhalf jaar erna nog massaal geïmporteerd werd). Ik ken ze niet, op T42 na. :+ Maar de Fehac heeft vaker wel eens oude en niet-kloppende (sterk verouderde en achterhaalde schattingen) gebruikt, zal nu ook zo zijn denk ik.
pi_125507454
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 23:39 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik stel voor dat die Fehac-figuren voortaan geen haastig briefje meer in elkaar flanzen tijdens de reclameblokken van iksfaktor. :')
eens, vrijwilligers of niet, dit kan bijna iedereen beter.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_125507583
Vrijwilligers? Volgens mij worden die lui gewoon betaald aangezien verenigingen aan hen ook contributie betalen of geld afdragen. :P
pi_125507712
Toch vind ik het wel vreemd, want wat layout betreft ziet die brief eruit alsof hij door een semi-bejaarde in elkaar gezet is. En die zijn wat betreft taalvaardigheid toch meestal wat beter dan hier het geval is.
pi_125507918
- dit is was totaal oftopic -

[ Bericht 77% gewijzigd door Sounddragon op 20-04-2013 00:13:24 ]
pi_125509570
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 23:53 schreef CafeRoker het volgende:
Toch vind ik het wel vreemd, want wat layout betreft ziet die brief eruit alsof hij door een semi-bejaarde in elkaar gezet is. En die zijn wat betreft taalvaardigheid toch meestal wat beter dan hier het geval is.
Het Fehac-vs-CPL-rapport van de Fehac vond ik anders ook niet je-van-het qua taalgebruik. Wel beter dan deze paniekerige brief. :P

Ik krijg beetje dit idee bij de Fehac in deze kwestie:



[ Bericht 9% gewijzigd door Bart-Willem op 20-04-2013 00:59:04 ]
  zaterdag 20 april 2013 @ 08:33:09 #128
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125515160
Is die brief echt van de fehac? Hoe kinderachtig :')

Ze mogen zich echt wel wat professioneler opstellen daarzo.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_125531404
Dat is écht echt ja, maar daar was je gisteravond al achter toch? :+

Vandaag bij een oldtimerveiling geweest en dan krijg je toch ineens een heel ander beeld van de markt (het is net de huizenmarkt): de veiling werd ineens overspoeld met Mercedessen uit 1986 en een paar andere 1986-auto's. Die gingen voor een dumpprijs weg (opnieuw gespoten, roestvrije MB voor 1400 Euro ex veilingkosten, of een 760 met nieuwe LPG-installatie en 100% roestvrij ook voor 1400 Euro), en leuke auto's kregen maar een belachelijk laag bod. Zo ging een zeldzaam type VW Karmann Ghia in erg goede staat voor slechts 5500 Euro weg. Een Rolls Royce-cabrio die geschat werd op 40k kreeg een bod van de helft ofzo, en een toffe Bentley kreeg niet eens 1/3e van de waarde als prijs geboden. Van de 174 auto's was denk ik 1/3e boven marktprijs verkocht en zeker 2/3e had gewoon een extreem laag bod gekregen. In totaal zijn er slechts 4-5 auto's direct verkocht zonder dat er met de verkoper overlegt moest worden wegens het bod (ver) onder de minimumprijs.

Wat wel opviel is dat er een hoop auto's ver boven de marktprijs verkocht werden: een Amazon die rotte kriksteunen had voor 1800 Euro ofzo (mede dankzij goede foto's op internet en de internetbieders hadden de prijs flink opgedrijfd) en een Amazon die er als een sloopauto uitzag voor 1200 Euro. Long story short: de minimumprijzen lagen voor groot aantal auto's te hoog (men hoopte er de hoofdprijs voor te krijgen) en bij echt veel auto's waren de biedingen gewoon écht beledigend. Oftewel: voor de koper het mag niets kosten en de verkoper wil de hoofdprijs. Net de huizenmarkt dus. :P Wat verder opviel is dat auto's die geschikt zijn voor dagelijks gebruik er echt heel wat sneller uitvlogen (en echt heel veel meer bieders kregen) dan auto's die daar iets minder geschikt voor zijn (hadden ook extreem weinig bieders: hooguit 1-2 bieders en hooguit 4-5x erop geboden). Kennelijk wil men dus nog steeds zo goedkoop mogelijk rijden, want echt veel "normale" liefhebbers waren er niet.

Wat dat betreft waren we (vriend van me was mee) er best snel erover uit: voor best veel volk mag die oldtimer-regeling best afgeschaft worden omdat dat duidelijk geen liefhebbers zijn. ;)

Oja: interview met die Knac-knakker: http://www.tros.nl/tros-r(...)027afe2e183f68fc881c
pi_125550938
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:05 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat is écht echt ja, maar daar was je gisteravond al achter toch? :+

Vandaag bij een oldtimerveiling geweest en dan krijg je toch ineens een heel ander beeld van de markt (het is net de huizenmarkt): de veiling werd ineens overspoeld met Mercedessen uit 1986 en een paar andere 1986-auto's. Die gingen voor een dumpprijs weg (opnieuw gespoten, roestvrije MB voor 1400 Euro ex veilingkosten, of een 760 met nieuwe LPG-installatie en 100% roestvrij ook voor 1400 Euro), en leuke auto's kregen maar een belachelijk laag bod. Zo ging een zeldzaam type VW Karmann Ghia in erg goede staat voor slechts 5500 Euro weg. Een Rolls Royce-cabrio die geschat werd op 40k kreeg een bod van de helft ofzo, en een toffe Bentley kreeg niet eens 1/3e van de waarde als prijs geboden. Van de 174 auto's was denk ik 1/3e boven marktprijs verkocht en zeker 2/3e had gewoon een extreem laag bod gekregen. In totaal zijn er slechts 4-5 auto's direct verkocht zonder dat er met de verkoper overlegt moest worden wegens het bod (ver) onder de minimumprijs.

Wat wel opviel is dat er een hoop auto's ver boven de marktprijs verkocht werden: een Amazon die rotte kriksteunen had voor 1800 Euro ofzo (mede dankzij goede foto's op internet en de internetbieders hadden de prijs flink opgedrijfd) en een Amazon die er als een sloopauto uitzag voor 1200 Euro. Long story short: de minimumprijzen lagen voor groot aantal auto's te hoog (men hoopte er de hoofdprijs voor te krijgen) en bij echt veel auto's waren de biedingen gewoon écht beledigend. Oftewel: voor de koper het mag niets kosten en de verkoper wil de hoofdprijs. Net de huizenmarkt dus. :P Wat verder opviel is dat auto's die geschikt zijn voor dagelijks gebruik er echt heel wat sneller uitvlogen (en echt heel veel meer bieders kregen) dan auto's die daar iets minder geschikt voor zijn (hadden ook extreem weinig bieders: hooguit 1-2 bieders en hooguit 4-5x erop geboden). Kennelijk wil men dus nog steeds zo goedkoop mogelijk rijden, want echt veel "normale" liefhebbers waren er niet.

Wat dat betreft waren we (vriend van me was mee) er best snel erover uit: voor best veel volk mag die oldtimer-regeling best afgeschaft worden omdat dat duidelijk geen liefhebbers zijn. ;)

Oja: interview met die Knac-knakker: http://www.tros.nl/tros-r(...)027afe2e183f68fc881c
Goed omschreven!

Ik vraag mij hierdoor wel af wat er gebeurd met de waarde van mijn originele Manta B GSi.

Stel dat ik hem wil verkopen, zal het dan zo zijn dat nu de vermeende afschaffing van de MRB-vrijstelling een "excuus" zal zijn om 50% onder te bieden?
It was a business doing pleasure with you.
pi_125551348
Jep, helaas wel. Dus gewoon alleen verkopen aan een echte liefhebber. Ikzelf kijk ook nooit naar wel/niet belastingvrij als ik een Volvo 240 koop. De staat, uitvoering, opties en onderhoudsgeschiedenis vind ik veel belangrijker dan of 'ie belastingvrij is: liever een goed onderhouden en nette 240 uit 1989 ofzo dan een vergelijkbare uit 1986 met rotte dorpels + wielranden, uitgeleefd interieur en geen enkele aanduiding van onderhoud die net zo duur is "omdat 'ie belastingvrij is". Helaas denkt 95% van de markt daar anders over, anders krijg je dit soort prijzen niet.
pi_125551383
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:05 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat is écht echt ja, maar daar was je gisteravond al achter toch? :+

Vandaag bij een oldtimerveiling geweest en dan krijg je toch ineens een heel ander beeld van de markt (het is net de huizenmarkt): de veiling werd ineens overspoeld met Mercedessen uit 1986 en een paar andere 1986-auto's. Die gingen voor een dumpprijs weg (opnieuw gespoten, roestvrije MB voor 1400 Euro ex veilingkosten, of een 760 met nieuwe LPG-installatie en 100% roestvrij ook voor 1400 Euro), en leuke auto's kregen maar een belachelijk laag bod. Zo ging een zeldzaam type VW Karmann Ghia in erg goede staat voor slechts 5500 Euro weg. Een Rolls Royce-cabrio die geschat werd op 40k kreeg een bod van de helft ofzo, en een toffe Bentley kreeg niet eens 1/3e van de waarde als prijs geboden. Van de 174 auto's was denk ik 1/3e boven marktprijs verkocht en zeker 2/3e had gewoon een extreem laag bod gekregen. In totaal zijn er slechts 4-5 auto's direct verkocht zonder dat er met de verkoper overlegt moest worden wegens het bod (ver) onder de minimumprijs.

Wat wel opviel is dat er een hoop auto's ver boven de marktprijs verkocht werden: een Amazon die rotte kriksteunen had voor 1800 Euro ofzo (mede dankzij goede foto's op internet en de internetbieders hadden de prijs flink opgedrijfd) en een Amazon die er als een sloopauto uitzag voor 1200 Euro. Long story short: de minimumprijzen lagen voor groot aantal auto's te hoog (men hoopte er de hoofdprijs voor te krijgen) en bij echt veel auto's waren de biedingen gewoon écht beledigend. Oftewel: voor de koper het mag niets kosten en de verkoper wil de hoofdprijs. Net de huizenmarkt dus. :P Wat verder opviel is dat auto's die geschikt zijn voor dagelijks gebruik er echt heel wat sneller uitvlogen (en echt heel veel meer bieders kregen) dan auto's die daar iets minder geschikt voor zijn (hadden ook extreem weinig bieders: hooguit 1-2 bieders en hooguit 4-5x erop geboden). Kennelijk wil men dus nog steeds zo goedkoop mogelijk rijden, want echt veel "normale" liefhebbers waren er niet.

Wat dat betreft waren we (vriend van me was mee) er best snel erover uit: voor best veel volk mag die oldtimer-regeling best afgeschaft worden omdat dat duidelijk geen liefhebbers zijn. ;)

Oja: interview met die Knac-knakker: http://www.tros.nl/tros-r(...)027afe2e183f68fc881c
Wat een vervelend figuur is die interviewer.
pi_125551798
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:53 schreef Q.C.Passed het volgende:

[..]

Goed omschreven!

Ik vraag mij hierdoor wel af wat er gebeurd met de waarde van mijn originele Manta B GSi.

Stel dat ik hem wil verkopen, zal het dan zo zijn dat nu de vermeende afschaffing van de MRB-vrijstelling een "excuus" zal zijn om 50% onder te bieden?
een echte liefhebber zal hem evengoed willen kopen. een 100% originele GSI is al een zeldzaamheid geworden.
maar de gemiddelde wannabe new kids sjonnie zal hem niet kopen.
  zondag 21 april 2013 @ 13:33:41 #134
321876 Cherna
Fuck the System
pi_125552307
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 07:07 schreef arjan1212 het volgende:
ik vind dit zo raar he. waarom moet dit op 25 jaar staan. alsof een auto uit 1988 een oldtimer is en een auto uit 1989 niet. ze hadden dit beter op 1970 kunnen zetten, dan heb je echt oldtimers
Dat is onzin. Het gaat vaak om emotionele waarde. Zelf heb ik een Volvo 480 uit 1987. Niet om de vrijstelling van MRB die volgende maand ingaat. Dat is inderdaad geen oldtimer maar wel een cult auto die ik met alle zorg in ere houd.
Waarom niet vrijstelling wanneer gekoppeld met een oldtimer verzekering die je niet boven 5000 km per jaar kunt afsluiten en daarbij verplicht laten taxeren en verplicht All-risk verzekering. Echte liefhebbers laten hun auto sowieso taxeren en zijn all-risk verzekerd.

Wat ze ook besluiten, ik zal deze auto nooit verkopen.
Dan heb ik nog een TwoTone die ik voor dagelijks gebruik hanteer, en die ik achter een aantal jaar als donor ga gebruiken. Want de meest zeldzame onderdelen zoals rubbers, verlichting etc zijn passend.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherna op 21-04-2013 13:42:15 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 21 april 2013 @ 13:49:07 #135
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125552836
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:05 schreef Bart-Willem het volgende:
... en bij echt veel auto's waren de biedingen gewoon écht beledigend. Oftewel: voor de koper het mag niets kosten en de verkoper wil de hoofdprijs. Net de huizenmarkt dus. :P Wat verder opviel is dat auto's die geschikt zijn voor dagelijks gebruik er echt heel wat sneller uitvlogen (en echt heel veel meer bieders kregen) dan auto's die daar iets minder geschikt voor zijn (hadden ook extreem weinig bieders: hooguit 1-2 bieders en hooguit 4-5x erop geboden). Kennelijk wil men dus nog steeds zo goedkoop mogelijk rijden, want echt veel "normale" liefhebbers waren er niet.
Hoe kan een bod op een veiling nou beledigend zijn? Als je dat niet wilt moet je niet op een veiling verkopen! Juist een veiling geeft een hele mooie marktprijs weer. Dat kopers een lage en verkopers een hoge prijs willen is toch ook niet vreemd?
Ik verbaas me wel over jouw definitie van "normale liefhebber": is dat iemand die veel geld wil betalen voor een oude auto? Of is dat iemand die toch gewoon graag belastingvrij wil rijden? Want dat laatste lijkt het heel erg op, nu "liefhebbers" opeens afhaken als er betaald moet worden. M.a.w. "liefhebbers" willen gewoon goedkoop rijden! Prima, maar draai er dan niet omheen :)

Ik heb me juist jarenlang "verbaasd" over de hoge prijs van oude auto's: neem een auto van 15-20 jaar oud, en het is niets waard. Neem zo'n zelfde auto in 10 jaar slechtere staat van 25-30 jaar oud, en hij is duizenden euro's meer waard! Minder belasting betalen, maar meer betalen bij aanschaf dus. Dat kan de import behoorlijk verklaren, want dat prijsverschil is dan gewoon winst.

Je zou het zelfs kunnen omdraaien: auto's schrijven heel snel af juist omdat de motorrijtuigenbelasting zo hoog is. In landen die dat niet hebben zijn oudere auto's meer waard; hier betaal je in enkele jaren al snel de aanschafprijs aan belasting.
censuur :O
  zondag 21 april 2013 @ 14:01:05 #136
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125553176
Mensen die een oude oldtimer alleen rijden omdat het goedkoop is zijn dus geen liefhebbers.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_125553668
ff offtopic.. Ik zat me zomaar iets af te vragen. Ik heb een ID card en certificaat van het microstaatje Sealand oftewel een "dubbele identiteit" (om Wilders te pesten...). Als ik nou 's voor elkaar m'n auto zogenaamd te exporteren naar dit staatje (gaat in de praktijk niet lukken gok ik want sealand ziet er zo uit..)



Oftewel aangeven dat ik 'm wil exporteren bij de RDW, er zelf een mooie sealand kenteken plaat ophangen, verzekeren op chassis nummer of zo.. Kan ik dan ook belastingvrij rondrijden? :P
Dit is een Signature....
pi_125553911
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 14:17 schreef virl3 het volgende:
ff offtopic.. Ik zat me zomaar iets af te vragen. Ik heb een ID card en certificaat van het microstaatje Sealand oftewel een "dubbele identiteit" (om Wilders te pesten...). Als ik nou 's voor elkaar m'n auto zogenaamd te exporteren naar dit staatje (gaat in de praktijk niet lukken gok ik want sealand ziet er zo uit..)

[ afbeelding ]

Oftewel aangeven dat ik 'm wil exporteren bij de RDW, er zelf een mooie sealand kenteken plaat ophangen, verzekeren op chassis nummer of zo.. Kan ik dan ook belastingvrij rondrijden? :P
http://www.worldlicenseplates.com/world/EU_SEAL.html
Dit is een Signature....
  zondag 21 april 2013 @ 15:53:42 #139
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125557310
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 14:17 schreef virl3 het volgende:
Oftewel aangeven dat ik 'm wil exporteren bij de RDW, er zelf een mooie sealand kenteken plaat ophangen, verzekeren op chassis nummer of zo.. Kan ik dan ook belastingvrij rondrijden? :P
Je nationaliteit is irrelevant. Als je in Nederland woont mag je (afgezien van tijdelijke uitzonderingen) niet met een niet-Nederlandse kentekenplaat in Nederland rijden. En als je niet in Nederland woont zitten er ook tijdsrestricties aan. Gaat dus niet op. Tot zover trouwens het vrije verkeer van goederen in de EU...
censuur :O
  zondag 21 april 2013 @ 15:58:25 #140
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125557499
Vrij verkeer geld alleen als er belasting geheven kan worden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_125564169
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 13:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hoe kan een bod op een veiling nou beledigend zijn? Als je dat niet wilt moet je niet op een veiling verkopen! Juist een veiling geeft een hele mooie marktprijs weer. Dat kopers een lage en verkopers een hoge prijs willen is toch ook niet vreemd?
Ik verbaas me wel over jouw definitie van "normale liefhebber": is dat iemand die veel geld wil betalen voor een oude auto? Of is dat iemand die toch gewoon graag belastingvrij wil rijden? Want dat laatste lijkt het heel erg op, nu "liefhebbers" opeens afhaken als er betaald moet worden. M.a.w. "liefhebbers" willen gewoon goedkoop rijden! Prima, maar draai er dan niet omheen :)

Ik heb me juist jarenlang "verbaasd" over de hoge prijs van oude auto's: neem een auto van 15-20 jaar oud, en het is niets waard. Neem zo'n zelfde auto in 10 jaar slechtere staat van 25-30 jaar oud, en hij is duizenden euro's meer waard! Minder belasting betalen, maar meer betalen bij aanschaf dus. Dat kan de import behoorlijk verklaren, want dat prijsverschil is dan gewoon winst.

Je zou het zelfs kunnen omdraaien: auto's schrijven heel snel af juist omdat de motorrijtuigenbelasting zo hoog is. In landen die dat niet hebben zijn oudere auto's meer waard; hier betaal je in enkele jaren al snel de aanschafprijs aan belasting.
Beledigend: 25% van de taxatiewaarde en nog geen 50% van de minimumprijs (die al onder de marktprijs ligt). Zo'n veilingmeester is natuurlijk ook niet gek en heeft met de verkopende partij al afgesproken vanaf welk bedrag er voorgelegd mag worden. Wanneer men 10k biedt op een zeldzame Rolls of 8k biedt op een gewild en wat zeldzamer type Bentley in superstaat die 30k moet kosten ben je imho niet goed bezig.

En verder ben ik het met je eens: nu vallen de nep-liefhebbers door de mand. Mensen die lopen te zeiken dat ze gemiddeld 15 Euro per maand moeten betalen (over dat soort bedragen hebben we 't bij de kwartbelasting), of de Knac die loopt te verkondigen dat kevers, Renault 4's en 2CV's nu van de weg gaan verdwijnen. Bij dat interview zei men ook: "dat zijn auto's van een tientje per maand wegenbelasting bij vol tarief, waar heb je het dan over?" En dan zeggen ze bij de Knac: "ja maar voor mensen met een smalle beurs is dat een heel bedrag!" Wat dus betekent: die mensen willen goedkoop rijden. Kunnen ze beter gaan fietsen, dan rij je pas goedkoop. ;)

In België en Duitsland kijken ze ook raar tegen ons op: welke malloot legt er nou LPG in een oldtimer? Dat is helemaal niet origineel. :+
  zondag 21 april 2013 @ 18:51:17 #142
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_125564543
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 14:01 schreef daNpy het volgende:
Mensen die een oude oldtimer alleen rijden omdat het goedkoop is zijn dus geen liefhebbers.
Natuurlijk wel. Genoeg mensen die graag in een oude auto willen rijden omdat ze dat mooie auto's vinden. En als het dan goedkoop is, is het ook betaalbaar voor mensen die minder geld te besteden hebben.
  zondag 21 april 2013 @ 18:55:48 #143
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_125564698
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 18:40 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Beledigend: 25% van de taxatiewaarde en nog geen 50% van de minimumprijs (die al onder de marktprijs ligt). Zo'n veilingmeester is natuurlijk ook niet gek en heeft met de verkopende partij al afgesproken vanaf welk bedrag er voorgelegd mag worden. Wanneer men 10k biedt op een zeldzame Rolls of 8k biedt op een gewild en wat zeldzamer type Bentley in superstaat die 30k moet kosten ben je imho niet goed bezig.

En verder ben ik het met je eens: nu vallen de nep-liefhebbers door de mand. Mensen die lopen te zeiken dat ze gemiddeld 15 Euro per maand moeten betalen (over dat soort bedragen hebben we 't bij de kwartbelasting), of de Knac die loopt te verkondigen dat kevers, Renault 4's en 2CV's nu van de weg gaan verdwijnen. Bij dat interview zei men ook: "dat zijn auto's van een tientje per maand wegenbelasting bij vol tarief, waar heb je het dan over?" En dan zeggen ze bij de Knac: "ja maar voor mensen met een smalle beurs is dat een heel bedrag!" Wat dus betekent: die mensen willen goedkoop rijden. Kunnen ze beter gaan fietsen, dan rij je pas goedkoop. ;)

In België en Duitsland kijken ze ook raar tegen ons op: welke malloot legt er nou LPG in een oldtimer? Dat is helemaal niet origineel. :+
De marktwaarde is wat men ervoor geeft. Als er zo laag geboden wordt dan is dat blijkbaar de marktwaarde op dit moment (met de onzekerheid over de vrijstelling). Als je je auto daarvoor niet verkopen wilt dan doe je dat toch gewoon niet? Dan wacht je tot het óf beter wordt, óf je auto helemaal niks meer waard is.

Ook echte liefhebbers zullen op dit moment gewoon goedkoop een nette klassieker kopen en zullen niet de hoofdprijs gaan betalen.

Voor de rest ben ik het wel met je eens. Dergelijke lichte auto's die goedkoop zijn in de MRB zullen niet verdwijnen. Het zullen eerder de grote en zware auto's worden die weg gedaan zullen worden omdat de eigenaren het mét MRB opeens niet meer te betalen vinden.
  zondag 21 april 2013 @ 18:55:51 #144
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125564701
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 18:40 schreef Bart-Willem het volgende:
Beledigend: 25% van de taxatiewaarde en nog geen 50% van de minimumprijs (die al onder de marktprijs ligt). Zo'n veilingmeester is natuurlijk ook niet gek en heeft met de verkopende partij al afgesproken vanaf welk bedrag er voorgelegd mag worden. Wanneer men 10k biedt op een zeldzame Rolls of 8k biedt op een gewild en wat zeldzamer type Bentley in superstaat die 30k moet kosten ben je imho niet goed bezig.
Dan is OF de veiling niet goed (als in: ze hebben niet genoeg kopers weten te lokken) OF de taxatiewaarde veel te hoog. Als er voldoende potentiele kopers zijn en niemand wil het er voor geven, is de prijs stomweg te hoog.
censuur :O
pi_125564929
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 18:55 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

De marktwaarde is wat men ervoor geeft. Als er zo laag geboden wordt dan is dat blijkbaar de marktwaarde op dit moment (met de onzekerheid over de vrijstelling). Als je je auto daarvoor niet verkopen wilt dan doe je dat toch gewoon niet? Dan wacht je tot het óf beter wordt, óf je auto helemaal niks meer waard is.

Ook echte liefhebbers zullen op dit moment gewoon goedkoop een nette klassieker kopen en zullen niet de hoofdprijs gaan betalen.

Voor de rest ben ik het wel met je eens. Dergelijke lichte auto's die goedkoop zijn in de MRB zullen niet verdwijnen. Het zullen eerder de grote en zware auto's worden die weg gedaan zullen worden omdat de eigenaren het mét MRB opeens niet meer te betalen vinden.
Als je een Rolls van 40k kan betalen is de wegenbelasting niet bepaald spannend. ;) Het lijkt me sterk dat iemand die bereid is om dat bedrag aan een oldtimer uit te geven over de wegenbelasting zal struikelen. :P

Veel oldtimers zijn wel blijven staan omdat de minimumprijs niet gehaald werd en na een telefoontje er ook geen overeenstemming kon worden bereikt over een prijs onder de minimumprijs. Die auto's zullen waarschijnlijk elders verkocht worden of bij een latere veiling aangeboden worden. :)

quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 18:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dan is OF de veiling niet goed (als in: ze hebben niet genoeg kopers weten te lokken) OF de taxatiewaarde veel te hoog. Als er voldoende potentiele kopers zijn en niemand wil het er voor geven, is de prijs stomweg te hoog.
Het kan zijn dat de juiste liefhebbers er niet waren, de liefhebbers die wellicht wel interesse hadden een ander maximumbedrag in hun hoofd hadden óf dat de prijs te hoog is. Een taxatiewaarde die door een gerechtelijk beëdigd taxateur is neergelegd (lijkt me wel logisch: bij een dure oldtimer ga je echt niet zo'n brakke clubtaxatie laten uitvoeren waar verzekers vaak tot 70% op korten omdat de taxatie niet deugt) moet over het algemeen wel kloppen. Wel is een taxatiewaarde in vrijwel alle gevallen iets hoger dan de marktwaarde. :)
  zondag 21 april 2013 @ 19:05:00 #146
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_125565082
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 19:01 schreef Bart-Willem het volgende:
Als je een Rolls van 40k kan betalen is de wegenbelasting niet bepaald spannend. ;) Het lijkt me sterk dat iemand die bereid is om dat bedrag aan een oldtimer uit te geven over de wegenbelasting zal struikelen. :P

Veel oldtimers zijn wel blijven staan omdat de minimumprijs niet gehaald werd en na een telefoontje er ook geen overeenstemming kon worden bereikt over een prijs onder de minimumprijs. Die auto's zullen waarschijnlijk elders verkocht worden of bij een latere veiling aangeboden worden. :)
Natuurlijk is het niet voor iedereen zo. Maar je moet niet vergeten dat die mensen er ook zijn. Niet iedere liefhebber heeft een even grote portemonnee. Ik denk dat ik maar met een 2cv begin.

En ik zag het in Chasing Classic Cars al. Dat je een "reserve" of iets dergelijks kunt aangeven. Als die dan niet wordt gehaald dan gaat je auto niet weg.

Maar zoals je zelf ook al zag zijn op de oldtimermarkt de prijzen jarenlang kunstmatig hoog gehouden door de zogenaamde "liefhebbers" die het eigenlijk alleen voor de handel en de winst doen. Dat zie je nu terug met dat er veel te laag geboden wordt op auto's die het waard zijn, en veel te hoog op auto's die het niet waard zijn.
  Vis een optie? zondag 21 april 2013 @ 19:13:48 #147
70532 loveli
N
pi_125565489
Als je een 2cv hebt is de wegenbelasting ook niet echt spannend.
crap in = crap out
pi_125565490
De kunstmatige prijzen zag je vooral bij auto's die geschikt waren voor dagelijks gebruik: een Volvo 240 of 740 uit 1990 kan je voor 800 tot 1000 Euro kopen (sommigen vragen heel wat meer, maar dat is niet realistisch aangezien die auto's qua inruil net 500 Euro doen en dan kan je zelf geen 3000+ Euro vragen) terwijl eenzelfde 240 die belastingvrij is ineens 4-5000 Euro doet in dezelfde staat. Hetzelfde zag je bij een Mercedes 190: eentje uit 1988 of later is niets waard, maar koop je dezelfde auto maar dan als '86'er betaal je de hoofdprijs.

De vermeende "waardedaling" die je nu krijgt (door afschaffing mrb-vrijstelling) gelden eigenlijk alleen voor de auto's die vooral gebruikt worden als "belastingvrij goedkoop rijden". Kunnen al die oldtimerbezitters (van dat soort auto's) huilie over lopen doen, maar ze hebben dat toch echt zelf veroorzaakt. :+
  zondag 21 april 2013 @ 19:18:08 #149
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_125565671
Ik heb juist een mrbvrije diesel CX gekocht zodat ik het geld in de auto kan steken ipv aan de staat te geven

Net alsof dat ding zuinig is op diesel.... :{

Nouja, er zal wel weer een Xantia lpg bak voor in de plaats komen die lekker goedkoop in onderhoud is.

Mn BX van '84 rijd niet eens met een kapotte drukgroep :')
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zondag 21 april 2013 @ 22:13:08 #150
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_125577038
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 19:13 schreef loveli het volgende:
Als je een 2cv hebt is de wegenbelasting ook niet echt spannend.
Maar niet iedereen heeft een auto die minder dan 800kg weegt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 21 april 2013 @ 22:18:55 #151
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125577407
ik denk aan een golf 1, of 2 diesel straks om goedkoop te kunnen blijven rijden , die wegen ook weinig en zijn toch betrouwbaar.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 21 april 2013 @ 22:18:56 #152
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125577408
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 18:51 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Genoeg mensen die graag in een oude auto willen rijden omdat ze dat mooie auto's vinden. En als het dan goedkoop is, is het ook betaalbaar voor mensen die minder geld te besteden hebben.
Precies, dus ze rijden alleen een oude auto omdat het goedkoop is (lijkt).
En dankzij dat soort mensen is er nu gezeik.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 22 april 2013 @ 12:02:47 #153
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125593071
Ben benieuwd...
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  maandag 22 april 2013 @ 15:05:46 #154
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125599387
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 19:13 schreef loveli het volgende:
Als je een 2cv hebt is de wegenbelasting ook niet echt spannend.
maar je zal er 25 hebben...
  maandag 22 april 2013 @ 15:08:07 #155
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125599473
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 19:01 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Als je een Rolls van 40k kan betalen is de wegenbelasting niet bepaald spannend. ;) Het lijkt me sterk dat iemand die bereid is om dat bedrag aan een oldtimer uit te geven over de wegenbelasting zal struikelen. :P

ken ook mensen die een auto hebben al 40 jaar die toen voor een krat bier weg ging en nu meer dan die 40'000 waard zijn...
pi_125604515
Zoals een Ford Mustang, dat was de Opel Kadett van de USA zeg maar. :+
pi_125605751
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 17:11 schreef Bart-Willem het volgende:
Zoals een Ford Mustang, dat was de Opel Kadett van de USA zeg maar. :+
Niet de opel manta?
Dit is een Signature....
pi_125608570
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 18:40 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Beledigend: 25% van de taxatiewaarde en nog geen 50% van de minimumprijs (die al onder de marktprijs ligt). Zo'n veilingmeester is natuurlijk ook niet gek en heeft met de verkopende partij al afgesproken vanaf welk bedrag er voorgelegd mag worden. Wanneer men 10k biedt op een zeldzame Rolls of 8k biedt op een gewild en wat zeldzamer type Bentley in superstaat die 30k moet kosten ben je imho niet goed bezig.

En verder ben ik het met je eens: nu vallen de nep-liefhebbers door de mand. Mensen die lopen te zeiken dat ze gemiddeld 15 Euro per maand moeten betalen (over dat soort bedragen hebben we 't bij de kwartbelasting), of de Knac die loopt te verkondigen dat kevers, Renault 4's en 2CV's nu van de weg gaan verdwijnen. Bij dat interview zei men ook: "dat zijn auto's van een tientje per maand wegenbelasting bij vol tarief, waar heb je het dan over?" En dan zeggen ze bij de Knac: "ja maar voor mensen met een smalle beurs is dat een heel bedrag!" Wat dus betekent: die mensen willen goedkoop rijden. Kunnen ze beter gaan fietsen, dan rij je pas goedkoop. ;)

In België en Duitsland kijken ze ook raar tegen ons op: welke malloot legt er nou LPG in een oldtimer? Dat is helemaal niet origineel. :+
Ik rij een 1975 GMC Pickup met een V8 ik rij per jaar 500-1000KM.
Er ligt een LPG tank in deze auto alle benzine is vervangen met lpg.
Niet omdat ik zoveel KM maak maar puur ivm het verbruik.
En wat sommige roepen paar euro per maand deze truck kost aan wegenbelasting 606 euro per kwartaal 25% is al meer dan ik kan missen.
Het is een hobby en helaas zijn de mensen die het als hobby doen weer de dupe.
pi_125609135
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 18:52 schreef GoodOldRebel het volgende:

[..]

Ik rij een 1975 GMC Pickup met een V8 ik rij per jaar 500-1000KM.
Er ligt een LPG tank in deze auto alle benzine is vervangen met lpg.
Niet omdat ik zoveel KM maak maar puur ivm het verbruik.
En wat sommige roepen paar euro per maand deze truck kost aan wegenbelasting 606 euro per kwartaal 25% is al meer dan ik kan missen.
Het is een hobby en helaas zijn de mensen die het als hobby doen weer de dupe.
Dan haal je de LPG tank eruit.
  maandag 22 april 2013 @ 19:58:24 #160
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_125612013
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 22:18 schreef daNpy het volgende:

[..]

Precies, dus ze rijden alleen een oude auto omdat het goedkoop is (lijkt).
En dankzij dat soort mensen is er nu gezeik.
Nee, er is gezeik door de mensen die zo'n auto het hele jaar door gebruiken.

Ik wil gewoon graag in een oude auto rijden en wil in de aanschaf niet zo'n belachelijke prijs hoeven betalen omdat zo'n ding zogenaamd belastingvrij is. De auto's die ik mooi vind zijn alleen belastingvrij te krijgen, dus ik heb geen keuze.
Ik zou ze net zo goed rijden als ze niet belastingvrij waren en ik er het geld voor had. Maar ik ga die onrealistische bedragen die er nu voor gevraagd worden echt niet betalen.
pi_125612373
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:58 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik wil gewoon graag in een oude auto rijden en wil in de aanschaf niet zo'n belachelijke prijs hoeven betalen omdat zo'n ding zogenaamd belastingvrij is. De auto's die ik mooi vind zijn alleen belastingvrij te krijgen, dus ik heb geen keuze.
Ik zou ze net zo goed rijden als ze niet belastingvrij waren en ik er het geld voor had. Maar ik ga die onrealistische bedragen die er nu voor gevraagd worden echt niet betalen.
Want waar dacht je aan?
pi_125612654
E23 kopen? :P
Facts don't care about your feelings
  maandag 22 april 2013 @ 20:14:26 #163
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125612913
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 18:52 schreef GoodOldRebel het volgende:

[..]

Ik rij een 1975 GMC Pickup met een V8 ik rij per jaar 500-1000KM.
Er ligt een LPG tank in deze auto alle benzine is vervangen met lpg.
Niet omdat ik zoveel KM maak maar puur ivm het verbruik.
En wat sommige roepen paar euro per maand deze truck kost aan wegenbelasting 606 euro per kwartaal 25% is al meer dan ik kan missen.
Het is een hobby en helaas zijn de mensen die het als hobby doen weer de dupe.
Die gaat je dus 5 tientjes per maand kosten straks, als hobbybak duur, maar als daily wel te doen, als er geen 454 in ligt. Als die 40 jaar regeling erdoor komt moet je hem dan wel eerst effe een jaartje in de kast zetten, anders moet je een jaar lang vol MRB lappen, en da's nieleuknie. :N
Op benzeen is hij denk ik alleszins te betalen. Ik snap ook de LPG niet als je er maar 1000km per jaar in rijdt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_125613005
Puur ivm het verbruik? Zie zelden oldtimers die op LPG minder verbruiken dan benzine... als je 500-1000 km per jaar maakt kan ik me niet voorstellen dat die LPG inbouw zichzelf terugverdiend.
Facts don't care about your feelings
  maandag 22 april 2013 @ 20:18:57 #165
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125613198
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 20:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Puur ivm het verbruik? Zie zelden oldtimers die op LPG minder verbruiken dan benzine... als je 500-1000 km per jaar maakt kan ik me niet voorstellen dat die LPG inbouw zichzelf terugverdiend.
Verbruik is op LPG altijd hoger, simpele natuurkunde 1.01.

Misschien heeft 'ie hem gekocht met bom, dat zou kunnen. Daarom ook mijn opmerking ;)
Mijn Lincoln ook niet op gas gegooid om dezelfde reden; was een auto voor zo nu en dan, en dan liep hij op benzine gemiddeld 1 op 8/9 ofzo, prima te doen. De Caprice was een daily, die borrelde wel op gas (1 op 4,5)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 22 april 2013 @ 21:22:50 #166
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125616903
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 20:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Puur ivm het verbruik? Zie zelden oldtimers die op LPG minder verbruiken dan benzine... als je 500-1000 km per jaar maakt kan ik me niet voorstellen dat die LPG inbouw zichzelf terugverdiend.
2e hands zelf inbouwen is niet zo duur ;)
pi_125619456
Tenzij je het verkloot en je auto ontploft :')
Facts don't care about your feelings
  maandag 22 april 2013 @ 22:13:22 #168
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125620275
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 21:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Tenzij je het verkloot en je auto ontploft :')
kun jij je tuinslang aan sluiten op de kraan en sproeier?
pi_125620459
Kan jij een golfbal door een tuinslang zuigen?
Facts don't care about your feelings
pi_125620713
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 20:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Verbruik is op LPG altijd hoger, simpele natuurkunde 1.01.

Als je lpi inbouwt, op een ouderwetse carburator-bak. Kan het weleens schelen. Met een standalone gascomputer en een hoop sensoren inbouwen.
.
  maandag 22 april 2013 @ 22:27:47 #171
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125621152
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 22:20 schreef Fer het volgende:

[..]

Als je lpi inbouwt, op een ouderwetse carburator-bak. Kan het weleens schelen. Met een standalone gascomputer en een hoop sensoren inbouwen.
Uhhuh, maarreehh.. kosten-baten enzo? injectie op een carbbak bouwen is net effe een beetje duurder en meer werk als je denkt. Alles kan in theorie, als je er in de praktijk maar geld in wilt storten ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_125621861
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 22:20 schreef Fer het volgende:

[..]

Als je lpi inbouwt, op een ouderwetse carburator-bak. Kan het weleens schelen. Met een standalone gascomputer en een hoop sensoren inbouwen.
weet je wel niet wat dat kost?
Computer alleen al 600 euro
dan een hoop sensoren waar veel voor aangepast moet worden.
Dan moet je nog een kabelboom maken
en dan nog de gebruikelijke LPG toestanden zoals gastank leidingen en injectoren.
Gaat hem dus niet worden lijkt me.
En dan moet het nog afgesteld worden op een vermogensbank.
pi_125623619
Ja, dat moet je er straks voor over hebben om je auto van +40 als daily in te zetten.
.
  maandag 22 april 2013 @ 23:52:10 #174
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125625803
Welnee man, als je iets beschaafds pakt en je wilt zo nodig een ouwe Benz rijden, pak je gewoon een beetje een leuke+ 230/250 ofzo op benzeen, betaal je als een baas die 25% en rijd je nog steeds een leuke betrouwbare (ligt aan jezelf) auto voor een goed op te brengen budget.

Je zou hem toch zó gaan ophalen? O+

Illegale gasinstallaties, carb auto's met injectie en 70'er jaren auto's met 2005 motoren erin - verhalen zijn allemaal leuk, en vast wel haalbaar, maar voor een enkeling die genoeg te besteden en niks beters te doen heeft. :) Mensen die goedkoop willen rijden zullen er nu toch iets voor moeten gaan betalen, net als de mensen die het uit hobby doen, of het gewoon tof vinden om een oud barrel te rijden. We kunnen de elkaar een handje geven; we gaan allemaal betalen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:05:37 #175
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125630803
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 22:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Kan jij een golfbal door een tuinslang zuigen?
wat heeft dat met plug en play te maken?
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:11:58 #176
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125630984
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 23:52 schreef Sounddragon het volgende:
Welnee man, als je iets beschaafds pakt en je wilt zo nodig een ouwe Benz rijden, pak je gewoon een beetje een leuke+ 230/250 ofzo op benzeen, betaal je als een baas die 25% en rijd je nog steeds een leuke betrouwbare (ligt aan jezelf) auto voor een goed op te brengen budget.

Je zou hem toch zó gaan ophalen? O+

Illegale gasinstallaties, carb auto's met injectie en 70'er jaren auto's met 2005 motoren erin - verhalen zijn allemaal leuk, en vast wel haalbaar, maar voor een enkeling die genoeg te besteden en niks beters te doen heeft. :) Mensen die goedkoop willen rijden zullen er nu toch iets voor moeten gaan betalen, net als de mensen die het uit hobby doen, of het gewoon tof vinden om een oud barrel te rijden. We kunnen de elkaar een handje geven; we gaan allemaal betalen.
vond een w108 mooier ;) en gordelloos maar voor mij geen benz meer heb ik afgeleerd dat was niet goedkoop rijden.

maare ik ga niet voor al mijn auto's betalen. landbouw registratie werkt voor mij ook.
met 25kmh kan ik een rond rit gewoon rijden en ook op meetings want dat is eigen terrein.
en moet ik wat verder weg naar een meeting?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125631785
ik zou de regelgeving rondom 25km ombouw nog eens opzoeken, dat is ook veranderd.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:06:54 #178
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125632423
Mag een Kever zijn eigen gewicht trekken ja?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:43:29 #179
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_125633519
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:42 schreef powerflux het volgende:
ik zou de regelgeving rondom 25km ombouw nog eens opzoeken, dat is ook veranderd.
Hier bij de gemeente schaffen ze nu allemaal van die 25km wagentjes aan omdat er geen kenteken op hoeft, kunnen ze volgend jaar ook allemaal nog eens op kenteken laten zetten :')
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_125633813
Morgen wellicht uitsluitsel: http://www.tweedekamer.nl(...)_2013_118-229677.pdf zie punt 12. Het wordt morgen bij het Algemeen Overleg behandeld, maar het is niet zeker of er een nieuw voorstel van Weekers vandaag nog komt of dat hij er alleen in het overleg op terugkomt.
pi_125633954
Dankje voor de update :)
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_125634092
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:06 schreef daNpy het volgende:
Mag een Kever zijn eigen gewicht trekken ja?
dit is officieel sleep.
  dinsdag 23 april 2013 @ 12:08:41 #183
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125634288
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:06 schreef daNpy het volgende:
Mag een Kever zijn eigen gewicht trekken ja?
mag toch een auto slepen?
  dinsdag 23 april 2013 @ 12:09:57 #184
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125634326
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:42 schreef powerflux het volgende:
ik zou de regelgeving rondom 25km ombouw nog eens opzoeken, dat is ook veranderd.
ik dacht alleen een kentekenplaat erop maar verder vind ik niks geks
  Vis een optie? dinsdag 23 april 2013 @ 12:42:42 #185
70532 loveli
N
pi_125635315
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:42 schreef powerflux het volgende:
ik zou de regelgeving rondom 25km ombouw nog eens opzoeken, dat is ook veranderd.
Golfje begrenzen op tweede versnelling mag niet meer?
crap in = crap out
pi_125645706
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:42 schreef loveli het volgende:

[..]

Golfje begrenzen op tweede versnelling mag niet meer?
ik probeer een bron te vinden. laatst was het nog op wegmisbruikers.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  dinsdag 23 april 2013 @ 18:35:21 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 23 april 2013 @ 19:00:32 #188
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125648765
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:08 schreef T42 het volgende:

[..]

mag toch een auto slepen?
Niet op de rijkswegen, maar het kan idd wel :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_125652091
En er schijnt weer nieuws te zijn: volgens bronnen zouden Weekers en de oldtimer-alliantie (Knac, Fehac, Bovag etc) wederom geen overeenstemming bereikt hebben over de definitieve invulling van de regeling. Goh, hoe verrassend. :P
pi_125652354
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:17 schreef Bart-Willem het volgende:
En er schijnt weer nieuws te zijn: volgens bronnen zouden Weekers en de oldtimer-alliantie (Knac, Fehac, Bovag etc) wederom geen overeenstemming bereikt hebben over de definitieve invulling van de regeling. Goh, hoe verrassend. :P
Toch maar wachten tot het AO morgen dan :P spannend.
pi_125653285
Inderdaad, het zou ook zomaar kunnen dat de nieuwe brief van Weekers alleen achter gesloten deuren is behandeld en morgen gewoon over beslist wordt cq procedure tot wetswijziging gestart wordt. :P
pi_125653546
Dat kan ook nog inderdaad :P
  dinsdag 23 april 2013 @ 21:32:10 #193
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125657020
Niet echt slim van de alliantie om hun poot zo stijf te houden. Dan dwing je de politiek hun eigen keuze te trekken en totaal niet naar de allianties argumenten te luisteren.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_125657702
Nog erger: naast hun poot stijfhouden zouden ze (volgens kamerlid Nepperus) met nóg meer aanvullende voorwaarden en eisen komen (die waarschijnlijk niet eens realistisch waren). Dan is het inderdaad niet zo gek dat 't nu weer mislukt is (100% zeker is dat niet, maar lijkt er wederom op). :P
  dinsdag 23 april 2013 @ 22:43:55 #195
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125662214
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:00 schreef daNpy het volgende:

[..]

Niet op de rijkswegen, maar het kan idd wel :P
moet op snelwegen de 1e afrit hebben,
maar de politie durft me niet aan te houden als ik zo rij ;) ze snappen er niks van.
kan nog altijd proberen dat het een aanhanger is.
pi_125670127
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:41 schreef Bart-Willem het volgende:
Nog erger: naast hun poot stijfhouden zouden ze (volgens kamerlid Nepperus) met nóg meer aanvullende voorwaarden en eisen komen (die waarschijnlijk niet eens realistisch waren). Dan is het inderdaad niet zo gek dat 't nu weer mislukt is (100% zeker is dat niet, maar lijkt er wederom op). :P
Inderdaad. De FEHAC heeft naar mijn idee hoogspel gespeeld. Dom en met verregaande consequenties.

Heb niet zo'n vertrouwen in deze club. Gebrekkige en slordige communicatie alom. Weet niet wat ik ervan moet denken.
pi_125670772
Jan Kees to the rescue!

Goed nieuws, want hij 0wned Weekers.

http://www.bnr.nl/nieuws/(...)in-oldtimer-conflict
pi_125672651
Het is écht een soap aan het worden. :') Maar ik vraag me af of De Jager wel wat kan bereiken. Sowieso zou volgens dat artikel de oldtimers gewoon 's winters van de weg moeten blijven (en ook van de openbare parkeerplaatsen). Soort van verplichte schorsing dus? :') Niet bepaald een geweldige overgangsregeling. :P
  woensdag 24 april 2013 @ 10:51:18 #199
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125672776
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:46 schreef Bart-Willem het volgende:
Het is écht een soap aan het worden. :') Maar ik vraag me af of De Jager wel wat kan bereiken. Sowieso zou volgens dat artikel de oldtimers gewoon 's winters van de weg moeten blijven (en ook van de openbare parkeerplaatsen). Soort van verplichte schorsing dus? :') Niet bepaald een geweldige overgangsregeling. :P
waar moet je je auto dan neerzetten in de winter, niet iedereen heeft een garage. absurd dit! Laten ze dan schorsen bij de RDW in ieder geval gratis maken, maar nee, voor elke keer schorsen en uit de schorsing halen moet je natuurlijk weer dokken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 24 april 2013 @ 11:04:45 #200
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125673079
Voor de 30/60 dagen kaart fans vandaag zou je als het bestond al niet kunnen rijden..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')