abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125402572
Mee eens, dat zie je zelfs al bij de Volvo-oldtimer-ritjes: van die babyboomers die met hun grote mond de mooiste auto hebben bladiebla en ojee de beste Katterug ooit, en je hebt dan echt áltijd wel een grapjas erbij zitten die finaal door de remmen trapt. :') En dan kijk je naar de onderkant van de auto: gare gaten-bodem, remleidingen en remslangen zo droog, gaar en lek als wat (zo'n PV heeft een enkelzijdig remsysteem, dus doorheen trappen = bloedlink). Kennelijk houden die babyboomers er niet zo van om te moeten bukken met hun slechte ruggetjes. :+
  woensdag 17 april 2013 @ 17:01:30 #77
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125403193
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:58 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik heb het over 25% MRB regeling waarbij schorsen schijnbaar niet meer mogelijk is.

Bij 30 dagen kaart is hij namelijk altijd geschorst behalve op max 30 aan te geven dagen.
neej bij 30 dagenkaart is hij geschorst al hij van de openbare weg is. (dus voor je huis parkeren kost je dagen ook al rij je niet.)
en bij 25% kan het .wel al zie ik meer in optie 2
  woensdag 17 april 2013 @ 17:03:54 #78
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125403316
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:49 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

maar de dag dat je de weg weer op gaat is voor die dag je schorsing opgeheven en moet je die dag wel aan de APK plicht voldoen :P
ben ik onderweg naar de apk :') weg dag... :')
  Vis een optie? woensdag 17 april 2013 @ 17:04:52 #79
70532 loveli
N
pi_125403356
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:03 schreef T42 het volgende:

[..]

ben ik onderweg naar de apk :') weg dag... :')
Als je met een geschorste auto APK gaat scoren hoef je toch niet te ontschorsen, of heb ik dat verkeerd onthouden?
crap in = crap out
  woensdag 17 april 2013 @ 17:04:55 #80
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125403358
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 16:42 schreef daNpy het volgende:
Gek eigenlijk, af en toe is het wel zo verstandig dat er iemand een keer naar kijkt of de remmen etc nog naar behoren werken op zo'n ding. Lang niet iedereen die een dergelijke auto heeft, heeft ook de kennis of mogelijkheden om de technische staat van de auto op peil te houden.
niks houd je tegen om hem naar de apk station te brengen hoor ;)
  woensdag 17 april 2013 @ 17:05:27 #81
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125403382
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:04 schreef loveli het volgende:

[..]

Als je met een geschorste auto APK gaat scoren hoef je toch niet te ontschorsen, of heb ik dat verkeerd onthouden?
mag toch niet op de weg komen met een geschorste auto
  Vis een optie? woensdag 17 april 2013 @ 17:08:39 #82
70532 loveli
N
pi_125403520
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:05 schreef T42 het volgende:

[..]

mag toch niet op de weg komen met een geschorste auto
http://www.belastingdiens(...)uto_camper/schorsing
quote:
APK-keuring

Tijdens de schorsing mag u wel een APK-keuring laten uitvoeren. U mag op de dag van de keuring met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruikmaken om naar de plaats van de keuring te gaan. U hoeft dan geen motorrijtuigenbelasting te betalen.U hoeft ook niet te melden dat u tijdens de schorsing naar de keuring gaat.
edit: Dat gaat over campers, geen tijd om te zoeken wat er over 'gewone' geschorste auto's staat.
crap in = crap out
pi_125404886
Bij personenauto's geldt nagenoeg hetzelfde: je mag een geschorst voertuig gewoon laten keuren, maar indien je staande wordt gehouden moet er wel enigszins te bewijzen zijn dat je een afspraak hebt met de garage of keuringsstation (een telefoontje is al voldoende). In de praktijk komt dit natuurlijk zo goed als nooit voor. :) Vroeger moest je ook naar het dichtstbijzijnde keuringsstation gaan (afhankelijk waar de auto staat, dus staat 'ie op stalling dan moet je naar de dichtstbijzijnde keuringsstation voor die stalling i.p.v. je eigen adres), maar volgens mij kijken ze daar tegenwoordig niet meer naar. Oja: wel uiteraard melden bij je verzekering dat je er mee de weg op gaat. ;)
pi_125405120
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:40 schreef Bart-Willem het volgende:
Bij personenauto's geldt nagenoeg hetzelfde: je mag een geschorst voertuig gewoon laten keuren, maar indien je staande wordt gehouden moet er wel enigszins te bewijzen zijn dat je een afspraak hebt met de garage of keuringsstation (een telefoontje is al voldoende). In de praktijk komt dit natuurlijk zo goed als nooit voor. :) Vroeger moest je ook naar het dichtstbijzijnde keuringsstation gaan (afhankelijk waar de auto staat, dus staat 'ie op stalling dan moet je naar de dichtstbijzijnde keuringsstation voor die stalling i.p.v. je eigen adres), maar volgens mij kijken ze daar tegenwoordig niet meer naar. Oja: wel uiteraard melden bij je verzekering dat je er mee de weg op gaat. ;)
Gelukkig, want ik maakte me al een beetje zorgen aangezien dat hier de kwiktfit is. Zie je je daar al met je oldtimer die net uit de schorsing gaat voor het eerst in 10 jaar bij de apk aankomen? :')
pi_125406056
Tja je weet waar de kwikfit standaard al op afkeurt: stuurhoes, remblokken, 1 achterband en altijd een lek in de uitlaat die alleen te fixen is met een nieuwe uitlaat die 3x de marktwaarde kost. :')
  woensdag 17 april 2013 @ 18:33:18 #86
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125406758
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:13 schreef Bart-Willem het volgende:
Tja je weet waar de kwikfit standaard al op afkeurt: stuurhoes, remblokken, 1 achterband en altijd een lek in de uitlaat die alleen te fixen is met een nieuwe uitlaat die 3x de marktwaarde kost. :')
Als ik ergens met een boog omheen rij is het de Kwikfit wel... Mijn god, zo'n amateuristische kneuzenkermis zie je zelden bijelkaar...
  woensdag 17 april 2013 @ 18:33:44 #87
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125406771
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 16:46 schreef Bart-Willem het volgende:
Mee eens, dat zie je zelfs al bij de Volvo-oldtimer-ritjes: van die babyboomers die met hun grote mond de mooiste auto hebben bladiebla en ojee de beste Katterug ooit, en je hebt dan echt áltijd wel een grapjas erbij zitten die finaal door de remmen trapt. :') En dan kijk je naar de onderkant van de auto: gare gaten-bodem, remleidingen en remslangen zo droog, gaar en lek als wat (zo'n PV heeft een enkelzijdig remsysteem, dus doorheen trappen = bloedlink). Kennelijk houden die babyboomers er niet zo van om te moeten bukken met hun slechte ruggetjes. :+
het hoeft er alleen maar goed uit te zien, de rest is weggegooid geld.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 17 april 2013 @ 18:39:40 #88
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_125406960
Met zo' n 30 dagenkaart moet de verzekering wel flink goedkoper kunnen. Of nie?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 17 april 2013 @ 18:52:44 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125407536
Bij mij is het beide, maar er is altijd wel iets dat niet werkt bij een oldtimer :') soms word je er ook wel een beetje moe van.
Facts don't care about your feelings
pi_125407630
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:39 schreef Hyperdude het volgende:
Met zo' n 30 dagenkaart moet de verzekering wel flink goedkoper kunnen. Of nie?
Ja, sowieso zal je moeilijk aan de 7500km komen dus zullen verzekeringen met veel lagere kilometrages (en dus lagere premies) logischer zijn. Of er komen speciale oldtimerverzekeringen die spotgoedkoop zijn omdat het maar 30 dagen betreft. :P

In other news: de stichting Autobelangen heeft zich al neergelegd bij een verhoging van de leeftijdsgrens naar 40 jaar voor alle oldtimers. Zie http://fd.nl/economie-pol(...)lasten-van-oldtimers.
pi_125408057
Moeten zie niet flikken. Rij verdomme al 1 op 8 met benzine... kan hem regelrecht het binnenhof op rijden dan met een pijpbom eronder.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 17 april 2013 @ 19:28:22 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125408832
quote:
Belegger vlucht weg in oldtimer

Oldtimers zijn niet langer alleen het favoriete speelgoed van autofreaks. Ook beleggers zien tonen steeds meer interesse voor oude wagens als alternatieve investering. De trend heeft er mee toe geleid dat oldtimers met de dag populairder worden.

Die groeiende populariteit valt ook af te leiden uit de cijfers van 2dehands.be, de grootste zoekertjessite van het land. In het eerste kwartaal stonden op de site 17 procent meer zoekopdrachten naar oldtimers dan in dezelfde periode vorig jaar. Op de lijst van meeste gezochte items staat de term ‘oldtimer’ - een auto van meer dan 25 jaar - op de zesde plaats. Mercedes-Benz blijkt het favoriete merk tussen de circa 7.000 oldtimers die continu op de site staan. Vorig jaar was dat Volkswagen, gevolgd door BMW, Volkswagen, Ford en Fiat. Het gros van de oldtimerkopers en -verkopers is ouder dan 50.

‘We zien een beetje hetzelfde fenomeen als bij vintagedesign’, zegt Aldine Reinink van 2dehands.be. ‘Mensen zijn op zoek naar dingen met een emotionele waarde, met een verhaal, een geschiedenis, en waar ze ook kunnen van genieten. Of ze zien het als een soort belegging.’

Dat de Belgische overheid haar wetgeving voor oldtimers versoepelt, draagt natuurlijk bij tot de groeiende populariteit. Dankzij het nieuwe oldtimerstatuut, dat naar verwachting op 1 juni in werking treedt, moet het voor autofans makkelijker worden met hun oude bolide op de openbare weg te rijden.

Volgens privaatbankiers en vermogensbeheerders zit de vraag naar oldtimers trouwens al een tijdje in de lift. ‘Al blijft de interesse niet beperkt tot auto’s. Ook andere atypische beleggingen, zoals kunst of zelfs wijn worden populairder’, merkt Gerrit Verlodt, partner bij de vermogensbeheerder Econopolis, op. ‘Sinds de crisis zijn mensen bereid hun vermogen in tastbare zaken te investeren. Het lage renteklimaat en het feit dat sommige spaarproducten veel minder veilig blijken dan gedacht, spelen daar zeker een rol in.’
tijd.BE

Ik ruik handel.
pi_125409709
Ik zag het stukje vanmiddag ook voorbij komen. In Nederland heeft dat ook een tijdje gespeeld: zo'n oldtimer kan meer rendement opleveren dan je spaarrekening en sommige economen noemden het ook een waardevolle investering. :P Maar dan heb je het echt over uniekere Ferrari's, Bugatti's, Porsches en ander leuk spul. En niet over een 240 of Mercedes 200. :P

Het is alleen wel een nadeel dat België zo verdomd klein is, dus we kunnen lang niet alle oldtimers aan de Belgen slijten. :P

De monteur van de garage waar ik werkte is vorig jaar met vervroegd pensioen gegaan omdat hij 2 grote schuren helemaal vol met oldtimers had staan. Hij leverde flink in op zijn pensioen maar hoopte dat (ruimschoots) te compenseren door de komende jaren al zijn oldtimers klaar te maken en te verkopen. Daarna wilde hij gaan emigreren met een leuke spaarpot. Dat eerste feest gaat 'm sowieso niet meer worden. :X
pi_125410643
Ik zag dat de Autoweek-site ook een stuk over de MRB-vrijstelling geschreven had en het viel mij op dat daar op redelijke schaal toch wel afgunstig gereageerd werd op mensen die een oldtimer hebben :o Vond ik vrij opmerkelijk voor een site waarvan je zou verwachten dat er veel autoliefhebbers zijn. :{ Maar goed Autoweek is ook niet echt een goed blad naar mijn mening maar dan nog.
pi_125411359
Autoweek heeft heel veel youngtimer-liefhebbers (maar ook petjesvolk) als publiek, en natuurlijk ook half leasend NL dat wat om auto's geeft dat er zit. Oftewel: een publiek dat het niet zo heeft op volledige vrijstelling. De youngtimer-liefhebbers rijden over het algemeen auto's die ook niet gek veel rijden maar wel de volle mep betalen, en de leaserijders vinden oldtimers per definitie al "stinkdingen". :P En het petjesvolk geeft alleen wat om auto's van 1990-2005 die ook nog het liefst Japans moet zijn. :+
pi_125411571
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:17 schreef Bart-Willem het volgende:
Autoweek heeft heel veel youngtimer-liefhebbers (maar ook petjesvolk) als publiek, en natuurlijk ook half leasend NL dat wat om auto's geeft dat er zit. Oftewel: een publiek dat het niet zo heeft op volledige vrijstelling. De youngtimer-liefhebbers rijden over het algemeen auto's die ook niet gek veel rijden maar wel de volle mep betalen, en de leaserijders vinden oldtimers per definitie al "stinkdingen". :P En het petjesvolk geeft alleen wat om auto's van 1990-2005 die ook nog het liefst Japans moet zijn. :+
Ik denk dat wel een grove schets van het Autoweek publiek is ja :+

Wat vind jij een goed blad? :P DM mag ook als we anders teveel afdwalen.
pi_125411713
Autovisie is een stuk beter, Carros is ook wel leuk (ben ik abonnee van) maar heeft eigenlijk iets teveel oog voor de dure auto's. :P Maar staan altijd wel oldtimers of youngtimers in. Als klassiekertijdschrift is Auto Motor Klassiek heel leuk (tig keer beter dan De onschatbare klassieker, die lijken alleen maar internet-artikelen te rippen en komen nauwelijks met sleuteltips etc).
pi_125412559
Bij de regeling van alles 40 jaar en ouder denkt men 20M meer te verdienen, volgens mij rekenen ze zich rijk en 30 jaar voor benzine helemaal niet veel duurder voor de staat.

Ben wel benieuwd hoeveel potentiele 30 plussers op benzine, blijven met MRB of worden ingeruild voor een andere auto waar MRB voor gedokt moet worden. Ze zuipen over het algemeen zoveel dat ze echt wel voor erbij gehouden worden.
.
  woensdag 17 april 2013 @ 22:12:29 #100
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125418208
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:41 schreef T42 het volgende:
wat is volgens jou een import? (voorbeeldje)
[ afbeelding ]
deze benz met kenteken 12-wtg-1
[ afbeelding ] deze bus met kenteken: ah-12-34
Maakt niet uit: simpelweg natellen in de RDW-gegevens hoeveel jaar er MRB betaald is. Minder dan 30: gewoon betalen! 30+: vrijstelling.

quote:
meeste oldtimers zijn al import alleen een daf is nederlands :') maar zonder gekkigheid meeste echte oude auto's komen uit het buitenland! zie in nederlandse films van de laaste jaren alleen maar oldtimers met import platen hoor. (als het over de oorlog gaat of jaren 70)
En dat is nou juist het probleem: ze worden geimporteerd omdat ze hier belastingvrij rijden. Net zoals veel jongere diesels worden geexporteerd omdat ze de MRB hier niet meer waard zijn maar elders goedkoper rijden.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')