abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125359151
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 16:54 schreef NomanIW het volgende:
rteld

[..]

Dat zegt ook niemand.

Probleem op dit forum is dat iedereen zo overtuigd is van zn eigen kroegwijsheden.

Dit soort dingen zit in de natuur van kinderen. Ik geloof onmiddellijk dat de gemiddelde FOKker veel te beschermd is opgevoed en daarom een zeer eendimensionaal wereldbeeldheeft, maar de feiten zijn de feiten.

Kun je 20 keer roepen dat jordy dom is en zn ouders tokkies zijn, maar jullie ontstijgen dat niveau zelf absoluut niet.
Natuurlijk doet een kind dit, dat is logisch. Dat het gebeurt is ook tragisch, maar dat je als ouder niet zelf de verantwoording neemt maar die legt bij de NS is gewoon te kansloos voor woorden.

Als je kind kattenkwaad uit wilt halen, prima, gaat ie ook maar op de blaren zitten zodra er wat gebeurt. Daarbij is het kind 14 en dan heb je wel degelijk besef wat wel en wat niet kan. Als het kind nu 9 oid was geweest was het een ander verhaal.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_125359195
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 16:54 schreef NomanIW het volgende:
rteld

[..]

Dat zegt ook niemand.

Probleem op dit forum is dat iedereen zo overtuigd is van zn eigen kroegwijsheden.

Dit soort dingen zit in de natuur van kinderen. Ik geloof onmiddellijk dat de gemiddelde FOKker veel te beschermd is opgevoed en daarom een zeer eendimensionaal wereldbeeldheeft, maar de feiten zijn de feiten.

Kun je 20 keer roepen dat jordy dom is en zn ouders tokkies zijn, maar jullie ontstijgen dat niveau zelf absoluut niet.
Je hebt kinderen en je hebt jongens van 14. Ik zou me iets kunnen voorstellen bij de klacht van de ouders als het ging om een jochie van 7-8 jaar, maar kom op zeg... als 14-jarige kun je echt wel weten dat je op een niet-openbaar terrein bent. Zo'n terrein wordt niet voor niets afgezet. Sowieso heb je in de omgeving van spoorlijnen (dus op privé-terreinen langs het spoor) niks te zoeken.
pi_125359256
Vieze pauper tokkies, die ouders. Bah. Zum kotsen.
pi_125359282
Ik vraag me trouwens af wat voor glas het was. Een kapotte fles (goedkope wijn) daar achter gelaten door andere pubers of bouwpuin of zo?

Verder moeten de koter en ouders niet janken. Dingen gebeuren.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_125359401
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 16:50 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dit dus, ongelukken gebeuren nu eenmaal en als je niet wilt dat ze gebeuren ga je maar lekker in een isoleercel zitten.

Ben ook benieuwd wat Noman's visie over spoorbomen is, immers sluiten deze het spoor ook niet hermetisch af zodra er een trein langs raast.
Maar daar is de situatie doorgaans wat anders.

Ten eerste is het wat lastig om een spoorbaan hermetisch af te sluiten. Het kostenplaatje zal een factor miljoen hoger liggen dan in dit verhaal, en dan ben ik zuinig.

Daarnaast liggen die overgangen er soms al god weet hoeveel jaar. Aangezien je niet kunt verwachten dat NS dat even regelt zal het daarbij anders liggen.

Maar neem van mij maar aan dat als ze vandaag worden aangelegd, er nergens een gelijkvloerse kruising met de openbare weg zal zijn.
pi_125359503
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 16:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je hebt kinderen en je hebt jongens van 14. Ik zou me iets kunnen voorstellen bij de klacht van de ouders als het ging om een jochie van 7-8 jaar, maar kom op zeg... als 14-jarige kun je echt wel weten dat je op een niet-openbaar terrein bent. Zo'n terrein wordt niet voor niets afgezet. Sowieso heb je in de omgeving van spoorlijnen (dus op privé-terreinen langs het spoor) niks te zoeken.
Juridisch en biologisch gezien zijn 14 jarigen nog niet volwassen. Biologisch gezien net over de helft. Juridisch schiet het al op.

Als we de wetenschap volgen zal de discussie eerder zijn of de grens van juridische volwassenheid niet omhoog moet ipv omlaag.

Wat op zich grappig is omdat het haaks staat op de gangbare opinie.
pi_125359511
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:04 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Maar daar is de situatie doorgaans wat anders.

Ten eerste is het wat lastig om een spoorbaan hermetisch af te sluiten. Het kostenplaatje zal een factor miljoen hoger liggen dan in dit verhaal, en dan ben ik zuinig.

Daarnaast liggen die overgangen er soms al god weet hoeveel jaar. Aangezien je niet kunt verwachten dat NS dat even regelt zal het daarbij anders liggen.

Maar neem van mij maar aan dat als ze vandaag worden aangelegd, er nergens een gelijkvloerse kruising met de openbare weg zal zijn.
Ja en wat ik dus bedoel is dat het daar geaccepteerd is dat een gevaarlijk stuk openbaar en semi beveiligd is, maar een terrein waar niemand wat te zoeken heeft direct een probleem is.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_125359640
En nogmaals, juridisch zal het allemaal wel zo zijn, neemt niet weg dat het gewoon krom is.
pi_125359650
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:07 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ja en wat ik dus bedoel is dat het daar geaccepteerd is dat een gevaarlijk stuk openbaar en semi beveiligd is, maar een terrein waar niemand wat te zoeken heeft direct een probleem is.
Omdat het ene geregeld kan worden voor een.paar tientjes en het andere niet. Om dan te zeggen: Fuck it.... Das ook weer zo'n vrijdagmiddag beslissing waar je maandag spijt van hebt.
pi_125359727
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:11 schreef BobbyB het volgende:
En nogmaals, juridisch zal het allemaal wel zo zijn, neemt niet weg dat het gewoon krom is.
Wetten worden begrensd door de werkbare realiteit. Het is, zoals alles, een werk in uitvoering. Een heel complex, zo veel mogelijk samenhangend en actueel werk in.uitvoering.
pi_125359938
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 16:01 schreef Flurry het volgende:
Net als een inbreker die van de trap valt en dan zeurt dat je je huis beter had moeten beveiligen :')
Ook zoiets: inbreker gaat via dak van de garage waarna hij door het dak zakt.

politie zegt tegen de bewoners dat zij zelf pionnen en linten moet plaatsen voor het geval er weer een inbreker langskomt.. Deze inbreker kan hun gewoon aanklagen als hij letsel krijgt.
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:25:15 #87
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_125360177
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:19 schreef Koopsie het volgende:

[..]

politie zegt tegen de bewoners dat zij zelf pionnen en linten moet plaatsen voor het geval er weer een inbreker langskomt.. Deze inbreker kan hun gewoon aanklagen als hij letsel krijgt.
Dat vind ik zelfs nog logischer dan de casus van de OP: het is helemaal niet duidelijk dat dat dak gammel is. Hier is het volstrekt duidelijk dat er gebroken glas ligt en het gevaarlijk is.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_125360221
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:25 schreef freiss het volgende:

[..]

Dat vind ik zelfs nog logischer dan de casus van de OP: het is helemaal niet duidelijk dat dat dak gammel is. Hier is het volstrekt duidelijk dat er gebroken glas ligt en het gevaarlijk is.
Al zou iemand invalide raken door een gammel dak, risico van het "vak" als je gaat inbreken.
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
pi_125360496
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:19 schreef Koopsie het volgende:

[..]

Bron?
  dinsdag 16 april 2013 @ 18:44:39 #90
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_125363042
Tja, geef die jongen gewoon een maand vrij-reizen kaart en je bent klaar. Dit soort volk is toch een beetje de kanker van de maatschappij en die moet je niet in dit soort zaken naar voren laten komen. Deze wanpraktijken verspreiden zich als een olievlek zodra mensen geld ruiken terwijl ze hun eigen verantwoordelijkheid kunnen ontwijken.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  dinsdag 16 april 2013 @ 18:48:40 #91
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_125363204
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 april 2013 18:44 schreef finsdefis het volgende:
Tja, geef die jongen gewoon een maand vrij-reizen kaart en je bent klaar.
Stupiditeit moet je niet belonen maar straffen. NS moet die ouders aansprakelijk houden omdat die jongen daar a. niets te zoeken had en b. een goed stuk glas heeft vervuild met z'n bloed.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_125364773
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 16:01 schreef Flurry het volgende:
Net als een inbreker die van de trap valt en dan zeurt dat je je huis beter had moeten beveiligen :')
pi_125364975
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:58 schreef HaywoodJablome het volgende:
Tja, het is een Jordy, dat is eigenlijk alles dat je hoeft te weten.
Dit
  dinsdag 16 april 2013 @ 19:50:00 #94
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_125366078
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 april 2013 16:08 schreef MultiBanaan het volgende:
Dus als ik op de stoep loop, struikel en mijn been open haal, dan is de gemeente verantwoordelijk?
Wel wanneer je bijvoorbeeld struikelt over een losliggende tegel die de gemeente al sinds jaar en dag had moeten herstellen.

Maar goed, dat is in theorie. In de praktijk jouw gelijk krijgen is natuurlijk weer een stuk moeilijker.
Krekker is de bom!
  Moderator / Social Media snolleke dinsdag 16 april 2013 @ 20:00:50 #95
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_125366698
Geen reintje respect heeft TS voor jongeren. Duidelijk terecht van die ouders.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:03:15 #96
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_125366842
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
:') :')
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  Moderator / Social Media snolleke dinsdag 16 april 2013 @ 20:04:17 #97
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_125366895
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:03 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Stop met lachen stom wijf, Ik ga eens een diep beenwonde bij jou doen, eens kijken of je hetzelfde gaat denken :r
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_125366911
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:04 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Stop met lachen stom wijf, Ik ga eens een diep beenwonde bij jou doen, eens kijken of je hetzelfde gaat denken :r
Hahahhaahha
pi_125366943
" diepe beenwond "

pi_125366945
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')