Ik ben feitelijk mijn skelet aan het "duct tapen" met extra spier momenteelquote:Op maandag 15 april 2013 13:52 schreef seto het volgende:
[..]
Ze was aan het herstellen van iets met haar rug volgens mij.
16 minuten warm up en cool down?quote:Op maandag 15 april 2013 13:10 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Momenteel heb ik 3 trainingsdagen per week, daarnaast doe ik op 2 rustdagen vroeg in de ochtend HIIT (20 minuten lang, 20 seconden sprinten en 10 seconden joggen)
Nope, 20 minuten lang (max) de variatie van 20 seconden sprinten en 10 seconden joggen proberen vol te houdenquote:
Je kan geen vet omzetten in spieren, in de OP staat meer info.quote:Op maandag 15 april 2013 14:11 schreef Mgolovic het volgende:
Vraagje: ik ben 1.83m en weeg 84kg. Te veel, dus er moet wat af. Sinds een tijdje doe ik aan krachttraining, 3x 1 á 1.5 uur per week. De bedoeling is dat ik spieren in vooral mijn bovenlichaam/armen opbouw en aangezien er wat vet weg moet bedacht ik me dat dat misschien goed te combineren is.
Ik let vrij goed op mijn voeding om ieder geval niet te veel zout, koolhydraten en vet binnen te krijgen. Aantal calorieën wat ik binnen krijg is maximaal 2.000 maar vaak tussen 1.500 en 2.000. Wat kan ik nu het beste doen (eten) om geen vet aan te komen, maar wel mijn huidige vet om te zetten in spieren? Het liefst dus ook nog een paar (+/- 4) kg afvallen, maar geen spieren verliezen. Is dat uberhaupt wel mogelijk op deze manier?
Wat is je schema van oefeningen?quote:Op maandag 15 april 2013 14:11 schreef Mgolovic het volgende:
Vraagje: ik ben 1.83m en weeg 84kg. Te veel, dus er moet wat af. Sinds een tijdje doe ik aan krachttraining, 3x 1 á 1.5 uur per week. De bedoeling is dat ik spieren in vooral mijn bovenlichaam/armen opbouw en aangezien er wat vet weg moet bedacht ik me dat dat misschien goed te combineren is.
Ik let vrij goed op mijn voeding om ieder geval niet te veel zout, koolhydraten en vet binnen te krijgen. Aantal calorieën wat ik binnen krijg is maximaal 2.000 maar vaak tussen 1.500 en 2.000. Wat kan ik nu het beste doen (eten) om geen vet aan te komen, maar wel mijn huidige vet om te zetten in spieren? Het liefst dus ook nog een paar (+/- 4) kg afvallen, maar geen spieren verliezen. Is dat uberhaupt wel mogelijk op deze manier?
Dat bestaat echt niet op volle intensiteit in ieder geval.quote:Op maandag 15 april 2013 14:10 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Nope, 20 minuten lang (max) de variatie van 20 seconden sprinten en 10 seconden joggen proberen vol te houden
Ja dat mag je natuurlijk denkenquote:Op maandag 15 april 2013 14:15 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Dat bestaat echt niet op volle intensiteit in ieder geval.
Je zal wel niet maximaal gaan, want dit houd je echt geen 20 minuten vol. Ik doe 4.5 minuut Tabata's en dat is al mega zwaar.
Mja, aangezien ik absoluut geen gevorderde sporter of kenner ben weet ik dus niet de benamingen van al die oefeningen. Sinds een week of 8 heb ik een nieuwe schema laten maken waarin in ieder geval zoveel mogelijk apparaten worden gemeden en zoveel mogelijk met losse gewichten wordt gewerkt. Alleen van die trekgewichten (zittend naar je toe en zo'n stang boven je hoofd naar beneden trekken) zijn overgebleven. Afsluiten altijd met een half uurtje cardio, en thuis een schaaltje magere kwark eten.quote:
Toch gefeliciteerdquote:
Ik denk dat je OP nog steeds niet gelezen hebt, maar goed. Hier alle info die je nodig hebt om je fysiek te transformeren.quote:Op maandag 15 april 2013 14:21 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Mja, aangezien ik absoluut geen gevorderde sporter of kenner ben weet ik dus niet de benamingen van al die oefeningen. Sinds een week of 8 heb ik een nieuwe schema laten maken waarin in ieder geval zoveel mogelijk apparaten worden gemeden en zoveel mogelijk met losse gewichten wordt gewerkt. Alleen van die trekgewichten (zittend naar je toe en zo'n stang boven je hoofd naar beneden trekken) zijn overgebleven. Afsluiten altijd met een half uurtje cardio, en thuis een schaaltje magere kwark eten.
Overigens altijd één dag tussen sportdagen, hooguit wat hardlopen tussendoor.
Edit:
ik heb er een paar gevonden:
Triceps Assisted Dip
Bar Upright Row
Dumbbell Lateral Raise
Single-Arm Pulldown (maar dan met 2 armen en zo'n stang)
Deadlift
Dumbbell Flye
Met een vuistregel van 20% heb je doorgaans al een uitpuilend buikje + love handles, zeker bij benedengemiddelde hoeveelheden spiermassa.quote:Op maandag 15 april 2013 14:43 schreef Mgolovic het volgende:
Nee mijn BF% is ongeveer 18.5%. Gemeten met een weegschaal (I know) en een plooimeter, kwam ongeveer overeen. Hij zal dus nooit veel te hoog zijn, maar ook niet heel laag als ik uit ga van de vuistregel van 20% die ik vaak zie.
Ik krijg de mijne maar niet zover helaas.quote:Op maandag 15 april 2013 12:58 schreef moonhammer het volgende:
[..]
Netjes!
Heb mijn vriendin ook aan het squatten nu, maar die heeft nog wel even te gaan voor deze nummers
Ik pas ook niet meer in een paar van mn (soort van) skinny jeans, zit veel te strak rond mn dijbeen nuquote:Op maandag 15 april 2013 11:55 schreef MarMar het volgende:
Kreeg alleen mijn jeans niet meer zo goed over mijn kuiten na de trainingik moet nieuwe broeken.
Dat zou wel kunnen kloppen ja. Enig idee hoe ik mijn spiermassa kan meten? Ik ben daar benieuwd of als mijn omtrekken minder worden (vooral buik) maar mijn gewicht nagenoeg gelijk daar spiermassa voor in de plaats is gekomen.quote:Op maandag 15 april 2013 14:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Met een vuistregel van 20% heb je doorgaans al een uitpuilend buikje + love handles, zeker bij benedengemiddelde hoeveelheden spiermassa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |