SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
Denk dat het inderdaad beter is dan hardloopschoenen.
Ik gebruik zelf Nike SB's, hebben een platte en harde zool. Wel een beetje suf dat ik lift op limited editions die op eBay voor $300 worden verkocht, maar in ieder geval blijven ze mooi schoon in de gym.
![]()
Verkopen en nieuwe kopenquote:Op maandag 15 april 2013 11:38 schreef Sapstengel het volgende:
Ik gebruik zelf Nike SB's, hebben een platte en harde zool. Wel een beetje suf dat ik lift op limited editions die op eBay voor $300 worden verkocht, maar in ieder geval blijven ze mooi schoon in de gym.
![]()
![]()
Mooiboyyy alertquote:Op maandag 15 april 2013 11:38 schreef Sapstengel het volgende:
Het is niet dat je enorm op je tenen staat he. We hebben het over 1,9cm oplopend over je hele voet.quote:Op maandag 15 april 2013 11:30 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat soort schoenen zijn vooral voor high bar squats, power cleans, snatches enzo geloof ik.
Bij deadliften wil je juist een zo plat mogelijke zool, dan is die verhoging op de hak alleen maar irritant.
Kan op m'n deadlift i.i.g. geen nadelen vinden nog...
Enige nadeel is dat ze nog al zwaar zijn, en ik maar net aan fatsoenlijke hanging legg lifts voor abs kan doen. Dan parkeer ik ze ff aan de kant als ik dat ga doen
[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 15-04-2013 11:54:00 ]![]()
*victorydansje doet*
squat 3x12 60kg, 65kg, 70kg 1x10 75 kg
deadlift 3x12 42,5kg, 47,5kg, 52,5kg, 1x10 57,5kg
legpress 3x12 120kg, 120kg, 130kg
leg curl 3x12 40kg
calf raises 4x12 60kg, 65kg, 70kg, 70kg
15 min. loopband, 5,5kmpu gem. helling 11%
HELL YEAH!
Ik ben blij!
Kreeg alleen mijn jeans niet meer zo goed over mijn kuiten na de trainingik moet nieuwe broeken.
![]()
Goeie squats.quote:Op maandag 15 april 2013 11:55 schreef MarMar het volgende:
*victorydansje doet*
leg curl 3x12 40kg
HELL YEAH!
Ik ben blij!
Kreeg alleen mijn jeans niet meer zo goed over mijn kuiten na de trainingik moet nieuwe broeken.
![]()
Netjes hoor.quote:Op maandag 15 april 2013 11:55 schreef MarMar het volgende:
*victorydansje doet*
leg curl 3x12 40kg
HELL YEAH!
Ik ben blij!
Mag ik vragen wat je lengte en gewicht zijn?![]()
Nice squat, doe je de 65 en 70kg ook 3x12?quote:Op maandag 15 april 2013 11:55 schreef MarMar het volgende:
*victorydansje doet*
leg curl 3x12 40kg
HELL YEAH!
Ik ben blij!
Net ook mijn shirt kappot gescheurd na het trainen, hij zat een beetje vast aan mijn rug en toen had ik de hals eraf gescheurd.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
1,80 77kgquote:Op maandag 15 april 2013 12:10 schreef Tjepper078 het volgende:
[..]
Netjes hoor.
Mag ik vragen wat je lengte en gewicht zijn?
En nee esv, had er eigenlijk gewoon 12x voor moeten zetten zie ik numaar soit.
![]()
Oo ok dacht al met zoveel reps ben ik dood:). Maar nog steeds hele nette squat.quote:Op maandag 15 april 2013 12:20 schreef MarMar het volgende:
[..]
1,80 77kg
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Goede resultaten!!quote:Op maandag 15 april 2013 11:55 schreef MarMar het volgende:
*victorydansje doet*
leg curl 3x12 40kg
HELL YEAH!
Ik ben blij!
![]()
Nette gewichten, vooral squat! En goede lengte en gewicht ook...quote:Op maandag 15 april 2013 12:20 schreef MarMar het volgende:
[..]
1,80 77kg
![]()
Nu toch ook maar eens hier wat gaan rondhangen
En dat is zeker netjes!quote:Op maandag 15 april 2013 12:41 schreef MarMar het volgende:
Volgens de huidplooimeting is mijn vetvrije massa iets meer dan 60 kg. Dat is best tof[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]![]()
welcomequote:Op maandag 15 april 2013 12:43 schreef Bellerophon het volgende:
Nu toch ook maar eens hier wat gaan rondhangen
[..]
En dat is zeker netjes!
Wat zijn je stats/doelen?![]()
Blijft toch grappig om te zien; tijdens de cut zie je op de weegschaal niet per se een verandering, maar bij het aantrekken van je broek moet je vervolgens een gaatje strakker. (wat natuurlijk ook vocht is maar ach)
Zou mooi zijn als ik nu dan toch eindelijk eens op de 10-12% kom ipv 20-26%![]()
Netjes!quote:Op maandag 15 april 2013 11:55 schreef MarMar het volgende:
*victorydansje doet*
leg curl 3x12 40kg
HELL YEAH!
Ik ben blij!
Heb mijn vriendin ook aan het squatten nu, maar die heeft nog wel even te gaan voor deze nummers
Zelf (gedwongen) een week rust gehad door flink wat overuren op het werk.
Meteen van de gelegenheid gebruikt gemaakt om mijn hand te laten checken bij de huisarts; peesje ingescheurd wat nog wel even zal duren voordat het genezen is![]()
![]()
Thanksquote:Momenteel weeg ik 82 kg (1m75)
Schouders - 128 cm
Borst - 108 cm
Taille - 82 cm
Heupen - 98 cm
6 maanden geleden was het 88 kg
Schouders 130 cm
Borst 100 cm
Taille 93 cm
Heupen 104 cm
Doel is droger worden, gespierder worden is niet mijn hoofddoel, qua massa ben ik nu namelijk wel tevreden
Momenteel heb ik 3 trainingsdagen per week, daarnaast doe ik op 2 rustdagen vroeg in de ochtend HIIT (20 minuten lang, 20 seconden sprinten en 10 seconden joggen)[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
Ik ben zelf in de cut... Hij die maanden calorieën telde is nu lekker uit de losse pols aan het cuttenquote:Op maandag 15 april 2013 12:58 schreef MrGuma het volgende:
Blijft toch grappig om te zien; tijdens de cut zie je op de weegschaal niet per se een verandering, maar bij het aantrekken van je broek moet je vervolgens een gaatje strakker. (wat natuurlijk ook vocht is maar ach)
Zou mooi zijn als ik nu dan toch eindelijk eens op de 10-12% kom ipv 20-26%het slaat nergens op maar zo zit ik dus in elkaar.
Het gaat wel lekker op zich en ik heb een heel sterk vermoeden dat ik met het 's avonds flink proppen gewoon al een hele goeie basis heb voor een cut. Ik heb echt relatief weinig gegeten, zorg alleen dat ik sws voldoende eiwitten binnen krijg.
Maar goed, ik zit de rest van de dag ook op mn reet en dan heb ik weinig nodig. Zodra ik in beweging kom zien zaken er heel anders uit.
Evengoed wordt het wel tijd dat ik weer ff de teugels aantrek, want zo leer ik mezelf weer veel te veel gemakzucht aan.![]()
Nette cijfers hoor! Hoe kan het dat je squat hoger is dan DL?quote:Op maandag 15 april 2013 11:55 schreef MarMar het volgende:
*victorydansje doet*
leg curl 3x12 40kg
HELL YEAH!
Ik ben blij!
![]()
Ze was aan het herstellen van iets met haar rug volgens mij.quote:Op maandag 15 april 2013 13:46 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Nette cijfers hoor! Hoe kan het dat je squat hoger is dan DL?![]()
Dat zit 'm vooral in wat ik qua gewicht aan mijn armen kan hangen+grip, dat, plus dat ik de squat eerst doe en daarachteraan de dl. Maar steady as she goesquote:Op maandag 15 april 2013 13:46 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Nette cijfers hoor! Hoe kan het dat je squat hoger is dan DL?![]()
![]()
Ik ben feitelijk mijn skelet aan het "duct tapen" met extra spier momenteelquote:Op maandag 15 april 2013 13:52 schreef seto het volgende:
[..]
Ze was aan het herstellen van iets met haar rug volgens mij.![]()
Binnenkort maar eens een trainingsfilmpje schieten voor de revalidatiearts die zei "dat kan je nooit meer, je bent nu over de dertig"![]()
![]()
Ik ga woensdag even de stad in om Adidas schoenen te passen. Als het goed is heeft Adidas een uniforme maat voor haar normale en lifting shoes.![]()
16 minuten warm up en cool down?quote:Op maandag 15 april 2013 13:10 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Momenteel heb ik 3 trainingsdagen per week, daarnaast doe ik op 2 rustdagen vroeg in de ochtend HIIT (20 minuten lang, 20 seconden sprinten en 10 seconden joggen)![]()
Nope, 20 minuten lang (max) de variatie van 20 seconden sprinten en 10 seconden joggen proberen vol te houdenquote:[b]PSN:[/b] Bellerophon-
Vraagje: ik ben 1.83m en weeg 84kg. Te veel, dus er moet wat af. Sinds een tijdje doe ik aan krachttraining, 3x 1 á 1.5 uur per week. De bedoeling is dat ik spieren in vooral mijn bovenlichaam/armen opbouw en aangezien er wat vet weg moet bedacht ik me dat dat misschien goed te combineren is.
Ik let vrij goed op mijn voeding om ieder geval niet te veel zout, koolhydraten en vet binnen te krijgen. Aantal calorieën wat ik binnen krijg is maximaal 2.000 maar vaak tussen 1.500 en 2.000. Wat kan ik nu het beste doen (eten) om geen vet aan te komen, maar wel mijn huidige vet om te zetten in spieren? Het liefst dus ook nog een paar (+/- 4) kg afvallen, maar geen spieren verliezen. Is dat uberhaupt wel mogelijk op deze manier?Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.![]()
Vet omzetten in spieren kan niet.
Train je hele lichaam, focus je niet enkel op bovenlichaam.
Lees de OP.![]()
![]()
Je kan geen vet omzetten in spieren, in de OP staat meer info.quote:Op maandag 15 april 2013 14:11 schreef Mgolovic het volgende:
Vraagje: ik ben 1.83m en weeg 84kg. Te veel, dus er moet wat af. Sinds een tijdje doe ik aan krachttraining, 3x 1 á 1.5 uur per week. De bedoeling is dat ik spieren in vooral mijn bovenlichaam/armen opbouw en aangezien er wat vet weg moet bedacht ik me dat dat misschien goed te combineren is.
Ik let vrij goed op mijn voeding om ieder geval niet te veel zout, koolhydraten en vet binnen te krijgen. Aantal calorieën wat ik binnen krijg is maximaal 2.000 maar vaak tussen 1.500 en 2.000. Wat kan ik nu het beste doen (eten) om geen vet aan te komen, maar wel mijn huidige vet om te zetten in spieren? Het liefst dus ook nog een paar (+/- 4) kg afvallen, maar geen spieren verliezen. Is dat uberhaupt wel mogelijk op deze manier?
fu 16meter![]()
Wat is je schema van oefeningen?quote:Op maandag 15 april 2013 14:11 schreef Mgolovic het volgende:
Ik let vrij goed op mijn voeding om ieder geval niet te veel zout, koolhydraten en vet binnen te krijgen. Aantal calorieën wat ik binnen krijg is maximaal 2.000 maar vaak tussen 1.500 en 2.000. Wat kan ik nu het beste doen (eten) om geen vet aan te komen, maar wel mijn huidige vet om te zetten in spieren? Het liefst dus ook nog een paar (+/- 4) kg afvallen, maar geen spieren verliezen. Is dat uberhaupt wel mogelijk op deze manier?![]()
Dat bestaat echt niet op volle intensiteit in ieder geval.quote:Op maandag 15 april 2013 14:10 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Nope, 20 minuten lang (max) de variatie van 20 seconden sprinten en 10 seconden joggen proberen vol te houden
Je zal wel niet maximaal gaan, want dit houd je echt geen 20 minuten vol. Ik doe 4.5 minuut Tabata's en dat is al mega zwaar.![]()
Ja dat mag je natuurlijk denkenquote:Op maandag 15 april 2013 14:15 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Dat bestaat echt niet op volle intensiteit in ieder geval.
Je zal wel niet maximaal gaan, want dit houd je echt geen 20 minuten vol. Ik doe 4.5 minuut Tabata's en dat is al mega zwaar.Het gaat er mij om dat ik 20 minuten volmaak op die manier. En Tabata is de enige manier waarop ik cardio toepas in de sportschool.
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
Mja, aangezien ik absoluut geen gevorderde sporter of kenner ben weet ik dus niet de benamingen van al die oefeningen. Sinds een week of 8 heb ik een nieuwe schema laten maken waarin in ieder geval zoveel mogelijk apparaten worden gemeden en zoveel mogelijk met losse gewichten wordt gewerkt. Alleen van die trekgewichten (zittend naar je toe en zo'n stang boven je hoofd naar beneden trekken) zijn overgebleven. Afsluiten altijd met een half uurtje cardio, en thuis een schaaltje magere kwark eten.quote:
Overigens altijd één dag tussen sportdagen, hooguit wat hardlopen tussendoor.
Edit:
ik heb er een paar gevonden:
Triceps Assisted Dip
Bar Upright Row
Dumbbell Lateral Raise
Single-Arm Pulldown (maar dan met 2 armen en zo'n stang)
Deadlift
Dumbbell Flye
Verder nog een oefening die lijkt op de laatste, maar dan start met dumbells naast je, armen naar boven, dumbells elkaar aan laten raken, weer uit elkaar en naar beneden.
[ Bericht 8% gewijzigd door Mgolovic op 15-04-2013 14:31:24 ]Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.![]()
Toch gefeliciteerdquote:
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
Ik denk dat je OP nog steeds niet gelezen hebt, maar goed. Hier alle info die je nodig hebt om je fysiek te transformeren.quote:Op maandag 15 april 2013 14:21 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Mja, aangezien ik absoluut geen gevorderde sporter of kenner ben weet ik dus niet de benamingen van al die oefeningen. Sinds een week of 8 heb ik een nieuwe schema laten maken waarin in ieder geval zoveel mogelijk apparaten worden gemeden en zoveel mogelijk met losse gewichten wordt gewerkt. Alleen van die trekgewichten (zittend naar je toe en zo'n stang boven je hoofd naar beneden trekken) zijn overgebleven. Afsluiten altijd met een half uurtje cardio, en thuis een schaaltje magere kwark eten.
Overigens altijd één dag tussen sportdagen, hooguit wat hardlopen tussendoor.
Edit:
ik heb er een paar gevonden:
Triceps Assisted Dip
Bar Upright Row
Dumbbell Lateral Raise
Single-Arm Pulldown (maar dan met 2 armen en zo'n stang)
Deadlift
Dumbbell Flye
-Zoek naar 'Starting Strength'. Download Koop het boek, lees je in, kijk de instructievideo's. Gebruik die trainingsmethode.
-Bereken je onderhoud, zorg dat je daar dagelijks 500 kcal netto onder komt te zitten. Vergeet dus je trainingen en cardiosessies niet mee te rekenen. Hier wat handige tools:
http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoefte
http://www.1percentedge.com/ifcalc/
-Maak een voedingsschema. Google op 'voedingsschema excel' en je vindt genoeg templates om mee aan de slag te gaan. Het enige dat je hoeft te doen is voedingsmiddelen + hoeveelheden in te vullen. Excel berekent je macro's en telt de calorietjes bij elkaar. Evt. kun je ook een site als http://www.myfitnesspal.com/ (met bijbehorende app) gebruiken.
-Eet dagelijks zo'n 2g eiwit per kg lichaamsgewicht. Hoe je koolhydraten en vetten verdeeld zijn is van ondergeschikt belang.
-Train hard, eet strict. Resultaat komt vanzelf.![]()
Hij kan beter eerst zij BF% goed laten nakijken. 84kg @ 1.83 is niet heel verkeerd qua "te dik" zijn.
Misschien is onder onderhoud eten niet eens nodig als ie serieus gaat trainen.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Nee mijn BF% is ongeveer 18.5%. Gemeten met een weegschaal (I know) en een plooimeter, kwam ongeveer overeen. Hij zal dus nooit veel te hoog zijn, maar ook niet heel laag als ik uit ga van de vuistregel van 20% die ik vaak zie.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.![]()
Met een vuistregel van 20% heb je doorgaans al een uitpuilend buikje + love handles, zeker bij benedengemiddelde hoeveelheden spiermassa.quote:Op maandag 15 april 2013 14:43 schreef Mgolovic het volgende:
Nee mijn BF% is ongeveer 18.5%. Gemeten met een weegschaal (I know) en een plooimeter, kwam ongeveer overeen. Hij zal dus nooit veel te hoog zijn, maar ook niet heel laag als ik uit ga van de vuistregel van 20% die ik vaak zie.
Confidence through competence![]()
Vandaag lekkere diepe en wat zwaardere squats dan normaal gedoen. Bij het moment dat ik persde voelde ik gewoon tintelingen in mijn benen heb nu ook al aardige spierpijn. Hoop maar dat het niks erg is.-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)![]()
Ik krijg de mijne maar niet zover helaas.quote:Op maandag 15 april 2013 12:58 schreef moonhammer het volgende:
[..]
Netjes!
Heb mijn vriendin ook aan het squatten nu, maar die heeft nog wel even te gaan voor deze nummersIk pas ook niet meer in een paar van mn (soort van) skinny jeans, zit veel te strak rond mn dijbeen nuquote:Op maandag 15 april 2013 11:55 schreef MarMar het volgende:
-----
En ik weet dat het onzin is dat mensen hun benen niet doen omdat ze voetballen. Maar ik durf te wedden dat omdat ik al 20 jaar voetbal mijn benen sneller groeien dan de rest van mijn lichaam.
Oh en volgens mij heb ik hier een keer een link voorbij zijn komen naar een site waar stond hoe/waar je spieren moest opmeten. Wil graag mn progressie bij gaan houden.![]()
Dat zou wel kunnen kloppen ja. Enig idee hoe ik mijn spiermassa kan meten? Ik ben daar benieuwd of als mijn omtrekken minder worden (vooral buik) maar mijn gewicht nagenoeg gelijk daar spiermassa voor in de plaats is gekomen.quote:Op maandag 15 april 2013 14:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Met een vuistregel van 20% heb je doorgaans al een uitpuilend buikje + love handles, zeker bij benedengemiddelde hoeveelheden spiermassa.Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: