abonnement Unibet Coolblue
pi_125303796




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012 en we zijn nu bijna begonnen met seizoen 3.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.





Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart. Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeedt. En er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.



De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb









Wallpapers door Splodgenessabounds verzoekjes via PM :)
GoT Wallpaper 1 - Random Characters
GoT Wallpaper 2 - Random Characters
GoT Wallpaper 3 - Random Characters
GoT Wallpaper 4 - Random Characters
GoT Wallpaper 5 - Daenerys Targaryen
GoT Wallpaper 6 - 'Good' vs 'Bad'
GoT Wallpaper 7 - Jaqen H'ghar
GoT Wallpaper 9 - The Hound
Hier nog eentje van ons favoriete karakter: GoT Wallpaper 10 - The One True King

Handige Links
De HBO-viewer's guide, een gids met alle karakters, families en gebeurtenissen in de serie.
• De fansite Winter is Coming die altijd alle laatste nieuwtjes heeft.
Game of Thrones - Map, een gedetailleerde map van Westeros, Free Cities en alles wat daarachter ligt. Let wel, enigszins speculatief.

Props voor eQual voor de karakterplaatjes.



VERBODEN OM HET WOORD BOEK TE NOEMEN.
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_125303918
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:16 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

zoals het in het boek stond.
Ja maar bedoelde die muziek erbij.
pi_125303937
Ik kan nog geen linkje vinden :(
Beneath the gold, the bitter steel
pi_125303957
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:32 schreef Kirov het volgende:
Ik kan nog geen linkje vinden :(
Om te torrenten?
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_125303995
quote:
11s.gif Op maandag 15 april 2013 11:33 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Om te torrenten?
Ja
Beneath the gold, the bitter steel
pi_125304174
Had een falende Edmure vorig seizoen verwacht, maar leuk dat ze het toch nog even aanhalen. :)

Goede aflevering, maar denk dat de 2e helft van het seizoen beter wordt. Nog steeds veel bezig met lijntjes uitzetten.
pi_125304185
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:33 schreef Kirov het volgende:

[..]

Ja
Vrij knap dat je die niet kan vinden.
pi_125304264
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:39 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Vrij knap dat je die niet kan vinden.
Vond ik ook :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_125304371
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:42 schreef Kirov het volgende:

[..]

Vond ik ook :P
http://lmgtfy.com/?q=Game+of+Thrones+S03E03+torrent

[ Bericht 74% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2013 11:45:47 ]
pi_125304412
Het zal nog even de kunst zijn om die met die falende laatste 2 minuten te vermijden, maar de 2HD versie heeft daar iig geen last van. :)
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_125304503
Ik zag al een spoiler voorbij komen -_-
Beneath the gold, the bitter steel
pi_125304867
Ik moet E02 nog steeds kijken :@.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  maandag 15 april 2013 @ 12:05:07 #13
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_125305130
Die scene met de Small Council _O_
Ok stelletje hokboeren
pi_125305254
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:05 schreef padlarf het volgende:
Die scene met de Small Council _O_
Vond ik ook echt badass, het voorspelt veel goeds en blij dat Tyrion weer wat initiatief neemt. :Y
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
  Moderator maandag 15 april 2013 @ 12:14:04 #15
9859 crew  Karina
Woman
pi_125305481
Expositie Game of Thrones in mei naar Amsterdam
Amsterdam is de vierde stad waar een enorme expositie van de zeer populaire HBO-serie Game of Thrones te zien zal zijn. Half mei krijgen de fans van de fantasyserie, waarin actrice Carice van Houten een rol speelt, de kans om zelf allerlei attributen uit de betoverende wereld te zien.

De reizende tentoonstelling van HBO was eerder te zien in Toronto, New York en Sao Paolo. De expositie richt zich op de belangrijkste personages en bestaat uit kostuums, rekwisieten en wapens uit de serie. Maar ook kunnen fans door middel van een interactieve game zelf deelnemen aan de legendarische strijd die voorafging aan de finale van het tweede seizoen. Bovendien kunnen bezoekers zelf plaatsnemen op een replica van de IJzeren Troon.

Speciaal voor Nederlandse fans is voor de eerste keer ook de felrode jurk van Melisandra, het personage van Van Houten, te zien. De Game of Thrones-expositie is te zien op 19, 20, 25, 26 en 27 mei in de Posthoornkerk op de Haarlemmerstraat in Amsterdam. De toegang is gratis.
Bron
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_125305517
Die gesprekken tussen Tyrion en Bronn _O-
pi_125305922
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2013 11:46 schreef Khaleesi het volgende:
Het zal nog even de kunst zijn om die met die falende laatste 2 minuten te vermijden, maar de 2HD versie heeft daar iig geen last van. :)
De 720p versie die ik had ook niet. Voor de low-res zag ik een proper voorbij komen.
  maandag 15 april 2013 @ 12:28:01 #18
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_125306010
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  maandag 15 april 2013 @ 12:30:05 #19
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_125306089
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:28 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel. Dat is namelijk hetzelfde liedje als eerder in de aflevering gezongen werd. Ik vind het een aparte stilistische keuze, dat wel.
Ok stelletje hokboeren
  maandag 15 april 2013 @ 12:30:47 #20
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_125306117
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:30 schreef padlarf het volgende:

[..]

Wel. Dat is namelijk hetzelfde liedje als eerder in de aflevering gezongen werd.
Maar bij mijn download begint het al 1 minuut voor het einde :D
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  maandag 15 april 2013 @ 12:31:40 #21
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_125306163
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:30 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Maar bij mijn download begint het al 1 minuut voor het einde :D
Ja, dat zal inderdaad niet juist zijn. Ik kreeg hem netjes bij het begin van de aftiteling.
Ok stelletje hokboeren
pi_125306208
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:30 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Maar bij mijn download begint het al 1 minuut voor het einde :D
Ja dat probleem had ik dus ook.
pi_125306305
Heel dat nummer had er van mij niet per se in gehoeven, niet tijdens die rij scene en ook niet de rock versie op het eind. Leuke gimmick voor boeklezers maar tijdens het rijden vond ik hem veel te cheesy overkomen en die rockversie past m.i. gewoon niet bij de show. :)
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_125307179
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:35 schreef Khaleesi het volgende:
Heel dat nummer had er van mij niet per se in gehoeven, niet tijdens die rij scene en ook niet de rock versie op het eind. Leuke gimmick voor boeklezers maar tijdens het rijden vond ik hem veel te cheesy overkomen en die rockversie past m.i. gewoon niet bij de show. :)
Het is ook een heel cheesy nummer en in het boek komt hij op een hele andere manier voor. Namelijk op het moment dat Sansa door de Queen of Thorns en Margaery ondervraagt wordt over Joffrey. Daar wordt hij door een mommer gezongen zodat ze niet afgeluisterd kunnen worden.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_125307600
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 10:48 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Tenzij jij mij kan verzekeren dat de verhaallijn omtrent Pod nog een staartje krijgt was dit pure tijdverspilling. De introductie van de Tullies en Tyrion die Master of Coin wordt waren interessante ontwikkelingen, maar in de rest van de verhaallijnen werd vooral uitvoerig afscheid genomen (Jon naar Wall, Carice naar ?, Arya naar ?, Baelish naar de Eyrie) en daarmee is dit vooral een schakel aflevering waarin verder weer weinig progressie geboekt wordt.

Waar was dat afscheid met Hot Pie voor nodig? Zo'n belangrijk character is hij nu ook weer niet. De aanloop naar Jaime's hand was goed maar zoals ik zei, ik had gehoopt dat hier wat uitvoeriger de tijd voor genomen zou worden, net als met de aanslag op Dany eigenlijk.

En waarom zat die scene met Talisa er eigenlijk in? Mag hopen dat dit later nog ergens aan bijdraagt. :) Ik heb geen boekenkennis dus mij lijkt her en der dat scenes niet echt cruciaal zijn voor het verhaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hoort me niet klagen, het was zeker een leuke aflevering, maar een van de beste ooit?????? Nee.
Niet elke scene hoeft persé wat bij te dragen. Soms is het gewoon nodig om wat personages uit te diepen of simpelweg om wat humor toe te voegen.
pi_125307892
Da's misschien ook wel weer zo ja.

Vraagje voor mensen die ep. 3 gezien hebben:
Toen Mormont en de zijnen voor de deur stonden bij Craster, kneep 1 van die crows in zijn nippel... Waarom deed ie dat? Weh gebeurde daar????
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_125308063
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:24 schreef Khaleesi het volgende:
Da's misschien ook wel weer zo ja.

Vraagje voor mensen die ep. 3 gezien hebben:
Toen Mormont en de zijnen voor de deur stonden bij Craster, kneep 1 van die crows in zijn nippel... Waarom deed ie dat? Weh gebeurde daar????
Volgens mij pakte hij gewoon zijn harnas/jas/vest vast en maakte een vuist uit ergernis/woede omdat Craster hun eerst niet binnen wil laten.
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 15 april 2013 @ 13:38:41 #28
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_125308275
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:30 schreef Kirov het volgende:

[..]

Volgens mij pakte hij gewoon zijn harnas/jas/vest vast en maakte een vuist uit ergernis/woede omdat Craster hun eerst niet binnen wil laten.
Had hij niet gewoon het eind van zijn zwaard vast?
Ok stelletje hokboeren
pi_125308314
Aja zo. Ze waren in ieder geval een stuk minder vriendelijk als de eerste keer dat ze bij Craster waren. Daar komt nog eens gezeik van. :)
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_125308370
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:40 schreef Khaleesi het volgende:
Aja zo. Ze waren in ieder geval een stuk minder vriendelijk als de eerste keer dat ze bij Craster waren. Daar komt nog eens gezeik van. :)
Vind je het heel gek?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_125308464
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:38 schreef padlarf het volgende:

[..]

Had hij niet gewoon het eind van zijn zwaard vast?
Klopt.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_125308536
quote:
2s.gif Op maandag 15 april 2013 13:42 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Vind je het heel gek?
Uuhm ja. Ze zijn toch van Craster afhankelijk als ze willen overleven? (zo zei Mormont het vorig seizoen) Wat ik dan weer niet snap want ze kunnen makkelijk dat huis overnemen lijkt mij.
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_125308637
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:46 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Uuhm ja. Ze zijn toch van Craster afhankelijk als ze willen overleven? (zo zei Mormont het vorig seizoen) Wat ik dan weer niet snap want ze kunnen makkelijk dat huis overnemen lijkt mij.
Ze haten elkaar en ik denk niet dat Mormont het goed zou vinden om Craster af te maken :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_125308657
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:46 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Uuhm ja. Ze zijn toch van Craster afhankelijk als ze willen overleven? (zo zei Mormont het vorig seizoen) Wat ik dan weer niet snap want ze kunnen makkelijk dat huis overnemen lijkt mij.
Alleen het huis is niet voldoende om beschermd te zijn, dus ze hadden Craster wel nodig. :)
pi_125308665
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:46 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Uuhm ja. Ze zijn toch van Craster afhankelijk als ze willen overleven? (zo zei Mormont het vorig seizoen) Wat ik dan weer niet snap want ze kunnen makkelijk dat huis overnemen lijkt mij.
Eh wat? Het zijn 20 of 30 crows tegen 1 kerel. Ze kunnen die Craster natuurlijk makkelijk killen als hij hun niet binnenlaat.
pi_125308814
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Eh wat? Het zijn 20 of 30 crows tegen 1 kerel. Ze kunnen die Craster natuurlijk makkelijk killen als hij hun niet binnenlaat.
Ze komen al jaren bij die Craster maar toch houden ze zich altijd aan zijn regels... Waarom is dit dan?
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
  maandag 15 april 2013 @ 13:58:14 #37
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_125308965
Voor degene die het einde met muziek moesten kijken:

http://t.co/tjHsQPe9bo
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  maandag 15 april 2013 @ 14:00:17 #38
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_125309026
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:54 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Ze komen al jaren bij die Craster maar toch houden ze zich altijd aan zijn regels... Waarom is dit dan?
Het is volgens mij heel uitzonderlijk dat ze met een grote groep voorbij de Wall gaan. Meestal zijn het kleine groepjes, dus moeten ze de relatie wel goed houden, want die kunnen niks (of iig minder) beginnen tegen Craster en zijn dochterharem.
Ok stelletje hokboeren
pi_125309177
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja maar bedoelde die muziek erbij.
wtf idd :')
pi_125309216
http://insidetv.ew.com/2013/04/14/thrones-jaime-hand/

quote:
Sunday’s Game of Thrones concluded with an abrupt and shocking act of violence: A band of mercenaries cut off the right hand of the infamous knight Jaime Lannister (Nikolaj Coster-Waldau). The scene then smash-cut to black and over the credits played a rocking rendition of “The Bear and Maiden Fair,” a popular tavern song in the world of the show, performed by indie band The Hold Steady. Coster-Waldau and Thrones showrunners David Benioff and Dan Weiss spoke to EW about this week’s big moment.

“Jaime comes from a family where, if all else fails, yo1 can always buy your way out of a situation,” Coster-Waldau says. “Then he meets a man where that doesn’t work.”

That man is Locke,* the leader of The Brave Companions, a merciless sellsword group aligned with one of Robb Stark’s bannermen. And what’s quite important is that Jaime is right handed. The kingslayer lost his “sword hand,” the one that’s helped him gain a reputation as one of the deadliest swordsmen in Westeros. Coster-Waldau teases that the loss is going to be very tough for Jaime to handle (so to speak).

GET MORE EW: Subscribe to the magazine for only 33¢ an issue!

“It’s a horrifying experience and the question is, ‘Can he deal with that?’” Coster-Waldau says. “He’s defined as one of the greatest swordsman of all time. He draws a lot of confidence from that. And if you have something that so clearly defines you — not only the way you see yourself, but also the way the world sees you, and then you lose it … Now anyone can kill him! And it’s not like he’s the most popular guy.”

When we first reported the news that The Hold Steady would perform “The Bear and Maiden Fair” in season three, we teased that the song would not be used where fans of George R.R. Martin’s novels might expect. It’s tough to imagine a more unexpected moment than right after Locke slams a giant knife onto Jaime’s wrist. The wildly mismatched pairing of the violence and a rock song by a contemporary band was a very deliberate move.

“It’s such a shocking ending and when we read the scene in the books it was so shocking to us,” Weiss says. “To really hammer home the shock of that moment you need something unexpected. There’s no version of a traditional score that would keep you as off balance as we wanted that scene to leaving you feeling.”

“I can’t imagine having that conversation with Ramin [Djawadi] our composer — ‘Now we need the Jaime-gets-his-hand-chopped-off music,’” adds Benioff. who made his directorial debut with this episode. “What we always loved in An American Werewolf in London, we see our hero shot and killed and then his lover runs to embrace his dead body — it’s a sad ending — but then we cut to black and it’s [the bouncy 1961 Marcell's hit] ‘Blue Moon.’ And that jarring juxtaposition was fantastic.”
pi_125309263
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:54 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Ze komen al jaren bij die Craster maar toch houden ze zich altijd aan zijn regels... Waarom is dit dan?
Omdat hij nuttiger was levend dan dood. Als hij ze nu buiten laat staan terwijl ze in hoge nood voor eten/ een schuilplaats zijn is hij nuttiger dood dan levend.
pi_125309603
quote:
Huh, ik dacht dat die lui soldaten waren van Roose Bolton en geen huurlingen.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_125309674
Nah volgens mij zijn ze door Bolton ingehuurd ja.
  maandag 15 april 2013 @ 14:19:56 #44
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_125309824
Ok stelletje hokboeren
pi_125309844
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:00 schreef padlarf het volgende:

[..]

Het is volgens mij heel uitzonderlijk dat ze met een grote groep voorbij de Wall gaan. Meestal zijn het kleine groepjes, dus moeten ze de relatie wel goed houden, want die kunnen niks (of iig minder) beginnen tegen Craster en zijn dochterharem.
Ik denk dat ze hem met gemak aan kunnen. Maar wat heeft het voor nut om hem te doden? Ze gebruiken zijn huis wanneer ze in nood zijn. Als ze hem doden moet dat huis door hun bemand worden, voedsel geleverd, etc.

En Roose Bolton, ik kan er even geen gezicht bij bedenken. Hebben we hem al gezien?
pi_125309926
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:20 schreef Peunage het volgende:

[..]

En Roose Bolton, ik kan er even geen gezicht bij bedenken. Hebben we hem al gezien?
Natuurlijk, vorig seizoen al.
  maandag 15 april 2013 @ 14:23:17 #47
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_125309992
Oh youtube :')

Ok stelletje hokboeren
pi_125309998
Haha dat einde was echt raar, gelukkig had ik subtitles aan staan zodat je toch door kreeg wat er werd gezegd.
pi_125310018
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:20 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik denk dat ze hem met gemak aan kunnen. Maar wat heeft het voor nut om hem te doden? Ze gebruiken zijn huis wanneer ze in nood zijn. Als ze hem doden moet dat huis door hun bemand worden, voedsel geleverd, etc.
Het is toch heel simpel laat hij ze er nu niet in gaat die hele groep dood. Dus ze hebben niks te verliezen. Daarbij zullen ze er toch niet meer kunnen komen de wildlings zijn met vééél meer nu en al helemaal na die slachting bij de fist of first men.
pi_125310132
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:20 schreef Peunage het volgende:
En Roose Bolton, ik kan er even geen gezicht bij bedenken. Hebben we hem al gezien?


Sommige van die motto's zijn echt om te huilen. :')
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')