doe dan eerst even een eigen foto. Dan weten we al meer.quote:Disclaimer: Plaatje is een random plaatje van Google.
dit inderdaad, komt aardig wat kracht op te staan het zal een mankement/ slijtage zijn bij veelvuldig gebruik en ouderdom van het systeem.quote:Op maandag 15 april 2013 10:49 schreef Deetch het volgende:
ws. is het hefmechanisme kapot gegaan. Je zult hier een reparateur bij moeten halen helaas.
de knop waar jij het over hebt in je OP staat anders al niet op het plaatje; da's al een verschil.quote:Op maandag 15 april 2013 10:41 schreef Keshet het volgende:
Dat denk ik niet eerlijk gezegd. Situatie is exact hetzelfde.
Ok, daar heb je een punt.quote:Op maandag 15 april 2013 10:56 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
de knop waar jij het over hebt in je OP staat anders al niet op het plaatje; da's al een verschil.
Wat Deetch zegt btw; als je de hendel al 360 graden kan draaien is daar in iets afgebroken/losgeschoten. De hendel lijkt dan geen contact te maken met het mechanisme wat deur uit 'dicht-stand' tilt.
Ik denk dat de pui open moet om dit te kunnen zien?quote:Op maandag 15 april 2013 10:58 schreef F3UTUS het volgende:
hefmechanisme losgegaan.
Zit er een gat onderaan de kopse kant van de deur? Kan je daar een grote schroef/bout zien?
Misschien zit die los. Let wel, het is om te stellen, dus je zou wat moeten uitproberen om het hefmechanisme precies goed te zetten. Waarschijnlijk de deur een klein stukje liften.
Dan neig ik toch naar het bellen van een mannetje.quote:Op maandag 15 april 2013 11:14 schreef F3UTUS het volgende:
hmm, daar heb je een puntje...
Ik weet niet hoe het slot in elkaar zit, maar zou je m niet iets kunnen optillen aan de slotzijde met een hefboom en dan voorzichtig een stukje opentrekken...
Wel een klusje voor 2 personen geloof ik.
Garantie?quote:Op maandag 15 april 2013 11:05 schreef Keshet het volgende:
De pui is nog maar 3 jaar oud en wordt echt niet zo heel veel gebruikt. Jammer dat dit al zo snel kapot kan gaa
Al gecheckt, volgens de bouwer van ons huis niet. Ik ben het daar nog niet helemaal mee eens en wil de papieren er even bij zoeken.quote:
Staat de slotnaam ook niet op je sleutel? Bij Lips soms wel bijvoorbeeld...quote:Op maandag 15 april 2013 11:24 schreef Keshet het volgende:
[..]
Al gecheckt, volgens de bouwer van ons huis niet. Ik ben het daar nog niet helemaal mee eens en wil de papieren er even bij zoeken.
Ik weet alleen niet welk slot erin zit, daarvoor moet de deur, je raad het niet, eerst open.Als het mechanisme van de leverancier komt die ik in gedachten heb zit er 5 jaar garantie op het ding maar/
Maar dat moet ik dus nog even uitzoeken.
Hmm da's jammerquote:Op maandag 15 april 2013 12:27 schreef Keshet het volgende:
We hebben geen sleutel maar alleen een hendel. Daar staat helaas niks op.
Deze post negeer ik even voor mijn eigen gemoedsrust.quote:Op maandag 15 april 2013 14:19 schreef trovey het volgende:
Bij mijn kennis betekende hetzelfde een compleet nieuwe schuifdeur...gelukkig dat het een huurhuis was.
quote:Op maandag 15 april 2013 14:20 schreef Keshet het volgende:
[..]
Deze post negeer ik even voor mijn eigen gemoedsrust.
Onzin, dit is een normale hefschuifdeur. Dat het beslag kapot gaat is mogelijk ( op beslag zit trouwens meestal maar 1 jaar garantie), maar de deur is verder nog prima. Vervangende onderdelen zijn hiervoor altijd wel te krijgen. Je kan de deur met een glaszuiger een beetje optillen en dan wegschuiven. Kijk dan of je ergens een merkje kan vinden op het beslag (staat er op de kruk geen logo?) Als de deur een stuk open is kan je er hem zo uit tillen.quote:Op maandag 15 april 2013 14:19 schreef trovey het volgende:
Bij mijn kennis betekende hetzelfde een compleet nieuwe schuifdeur...gelukkig dat het een huurhuis was.
Aan het glas optillen lijkt mij niet verstandig. Handiger is om de deur zelf even omhoog de hefbomen en een stukje uit het slot te duwenquote:Op woensdag 17 april 2013 10:51 schreef Oledanmaarweer het volgende:
[..]
Onzin, dit is een normale hefschuifdeur. Dat het beslag kapot gaat is mogelijk ( op beslag zit trouwens meestal maar 1 jaar garantie), maar de deur is verder nog prima. Vervangende onderdelen zijn hiervoor altijd wel te krijgen. Je kan de deur met een glaszuiger een beetje optillen en dan wegschuiven. Kijk dan of je ergens een merkje kan vinden op het beslag (staat er op de kruk geen logo?) Als de deur een stuk open is kan je er hem zo uit tillen.
Dit zal geen probleem opleveren. Ten eerste is het glas de zwaarste component van de schuifdeur, ten tweede moet het glas rondom opgevuld zjjn naar de sponning.quote:Op donderdag 18 april 2013 10:46 schreef henkde_j het volgende:
Aan het glas optillen lijkt mij niet verstandig. Handiger is om de deur zelf even omhoog de hefbomen en een stukje uit het slot te duwen
Als ik het zo bekijk levert Mauer alleen sloten ed, grote kans dat het hefschuifbeslag van een andere leverancier is.quote:Op donderdag 18 april 2013 10:39 schreef Keshet het volgende:
Volgens de buurvrouw staat er bij hun op het beslag Mauer, daar zal het mijne dan ook wel vandaan komen.
Dat doe ik sowieso! De man komt alleen dus ik denk dat hij ook vermoedt dat het simpel te fixen is.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:00 schreef Oledanmaarweer het volgende:
[..]
Als ik het zo bekijk levert Mauer alleen sloten ed, grote kans dat het hefschuifbeslag van een andere leverancier is.
Wat het moet kosten is een beetje koffiedikkijken. Zoals jij het probleem schetst is alleen het tilmechanisme kaput. De overmaatse kruk bedient via een geleiding naar de onderzijde een pal die de deur iets optilt ofwel de wielen naar beneden drukt.
Ga er in ieder geval even bij staan kijken, kan je de kunst afkijken.![]()
Je weet het beter dan de woningbouwvereniging en mijn kennis en je kunt precies bepalen wat bij hem kapot is gegaan...oké.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:51 schreef Oledanmaarweer het volgende:
[..]
Onzin, dit is een normale hefschuifdeur. Dat het beslag kapot gaat is mogelijk ( op beslag zit trouwens meestal maar 1 jaar garantie), maar de deur is verder nog prima. Vervangende onderdelen zijn hiervoor altijd wel te krijgen. Je kan de deur met een glaszuiger een beetje optillen en dan wegschuiven. Kijk dan of je ergens een merkje kan vinden op het beslag (staat er op de kruk geen logo?) Als de deur een stuk open is kan je er hem zo uit tillen.
Ik zeg niet dat ik het beter weet maar aan de hand van de symptomen denk ik dat dit het is. Als je welbeschouwd kijkt hoe zo'n deur gemaakt wordt (zij het in hout, aluminium of kunststof), het beslag zit er los op gemonteerd. De fabrikant van de deur maakt namelijk zelf dit beslag veelal ook niet zelf, dit koopt ie gewoon in. Om nu gelijk te gaan zeggen dat de hele deur vervangen moet gaan worden is een beetje stemmingmakerij. Een gewoon slot in een deur kan ook gewoon kapot gaan, dan koop je toch ook geen nieuwe deur.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:23 schreef trovey het volgende:
Je weet het beter dan de woningbouwvereniging en mijn kennis en je kunt precies bepalen wat bij hem kapot is gegaan...oké.![]()
Volgende keer zal de zuinige woningbouwvereniging jou wel inschakelen als er zoiets kapot gaat, wat zullen ze blij zijn met zo'n deskundige die het via internet kan bepalen wat er kapot is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |