Bedoelde dat er zoveel man nog bestraft kunnen wordenquote:
Waar heb je het in godsnaam over?quote:
Die van Gutiérrez is zo over als hij zo doorgaat, Frijns erin vanaf Catalunya als je het mij vraagt.quote:
Van Fisichella en Nakanoquote:
Owquote:Op zondag 14 april 2013 11:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bedoelde dat er zoveel man nog bestraft kunnen worden
Van beide niet. Coulthard begon in '94 dus zo onervaren was hij niet. Daar heeft THEFXR dan wel gelijk in. Maar ik betwijfel of het opzettelijk was. Denk eerder gewoon een domme actie..quote:
Ik heb wel DRS enabled gezien nadat akkefietje met Webber zn wiel.quote:Op zondag 14 april 2013 11:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ow![]()
FIA hun schuld eigenlijk, want die hebben nog steeds niet de telemetrie op orde. Waardoor ze DRS op afstand kunnen uitschakelen bij gele vlaggen of andere situaties
Spanje '94 toch?quote:Op zondag 14 april 2013 11:25 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Thefxr denkt dat coulthard in 1998 debuteerde
Zal Telmex niet toestaan denk ik.quote:Op zondag 14 april 2013 11:24 schreef Nober het volgende:
[..]
Die van Gutiérrez is zo over als hij zo doorgaat, Frijns erin vanaf Catalunya als je het mij vraagt.
Dat is niet correct. Hij nam Senna's plaats over in 94 volgens mij.quote:Op zondag 14 april 2013 11:25 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Thefxr denkt dat coulthard in 1998 debuteerde
nee, dat zeg ik nergensquote:Op zondag 14 april 2013 11:25 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Thefxr denkt dat coulthard in 1998 debuteerde
Maar er zou een Lotus winnen want er was iemand gestorven?quote:
Alonso een dikke tijdstraf dan maar en Kimi alsnog P1quote:Op zondag 14 april 2013 11:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar er zou een Lotus winnen want er was iemand gestorven?Alonso
eerste overwinning in een Lotus?
Dat kan ook een order van de FIA richting de teams zijn geweest, die het op hun beurt weer moeten doorgeven aan de rijders.quote:Op zondag 14 april 2013 11:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb wel DRS enabled gezien nadat akkefietje met Webber zn wiel.
Disabled heb ik niet gezien, maar als ze het enablen zal het ook wel gedisabled zijn.
Ik zie niet in wat dat uit zou kunnen maken. Dan ontmoet je zo iemand in het echt, dat vind je hem aardig, en dan ga je het ineens een mentaal sterke sportman vinden? Zo werkt dat bij mij niet, ik kijk liever naar wat ze op de baan laten zien ipv de fanboy uit te hangen en daar dan prestaties op de baan bij te gaan verzinnen.quote:Op zondag 14 april 2013 11:06 schreef twiFight het volgende:
[..]
Grappig dat je altijd op de persoon van Hamilton probeert te spelen. Je moet wel een erg zwak karakter hebben als je iemand die je nog nooit in het echt gezien hebt zo probeert zwart te maken.
Hij kon wel een kijkje nemen, waarom probeert hij dan niet wat meer? Het is toch zo'n agressieve rijder in de positieve zin van het woord?quote:Als je de rest van de race gekeken had, had je ook gezien dat Hamilton geen sterke race auto had. Ik denk dat Kimi en Hamilton behoorlijk gelijk zaten aan elkaar en dan kan Hamilton er niet echt langs nee.
Zou wel terecht zijn voor dat racemietje uit Oviedo, sowieso 5 races bannen aangezien hij toch niet racet.quote:Op zondag 14 april 2013 11:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Alonso een dikke tijdstraf dan maar en Kimi alsnog P1
Waarom deed Vettel niks bij Hulkenberg dan?quote:Op zondag 14 april 2013 11:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat dat uit zou kunnen maken. Dan ontmoet je zo iemand in het echt, dat vind je hem aardig, en dan ga je het ineens een mentaal sterke sportman vinden? Zo werkt dat bij mij niet, ik kijk liever naar wat ze op de baan laten zien ipv de fanboy uit te hangen en daar dan prestaties op de baan bij te gaan verzinnen.
[..]
Hij kon wel een kijkje nemen, waarom probeert hij dan niet wat meer? Het is toch zo'n agressieve rijder in de positieve zin van het woord?
Even mezelf quoten om mijn post aan te vullen:quote:Op zondag 14 april 2013 11:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat kan ook een order van de FIA richting de teams zijn geweest, die het op hun beurt weer moeten doorgeven aan de rijders.
Weet niet meer precies waar ik het gelezen heb, maar het schijnt dus dat de FIA nog die zelfde problemen heeft zoals in Australië en Maleisië.
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zondag 14-04-2013 om 11:09:40Several drivers being investigated for DRS misuse. FIA still can't disable it when necessary as in 2012: http://t.co/eHPayOhW9r #F1 reageer retweet
quote:It also means the FIA cannot automatically disable DRS in the cars in the event of wet weather conditions or a yellow flag situation in a DRS zone.
Gele vlaggen waren er pas aan het eind van het rechte stuk, dus zal de coureur het niet gezien hebben toen hij DRS aanzette. Maar je mag tijdens een gele vlag DRS helemaal niet gebruiken.quote:Op zondag 14 april 2013 11:26 schreef twiFight het volgende:
De vraag zal zijn waarom sommige mensen wel DRS gebruikten en sommigen niet. Als de mensen die het wel gebruikten dit ook echt verwijtbaar is, dan zwaait er wat (gele vlaggen hahahahaha. Nee.)
De Sauber was te snel op het rechte stuk.quote:Op zondag 14 april 2013 11:29 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Waarom deed Vettel niks bij Hulkenberg dan?
Als liften hetzelfde was als remmen, dan hadden ze geen remmen meer nodig natuurlijkquote:Op zondag 14 april 2013 11:27 schreef JohnB52 het volgende:
Thefxr riep dat coulthard opzettelijk had geremd, wat niet zo is. Hij liftte (wat gelijk staataan een noodstop bij een personenauto)
ik denk van wel, omdat Mika er nl van profiteerdequote:Op zondag 14 april 2013 11:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Van beide niet. Coulthard begon in '94 dus zo onervaren was hij niet. Daar heeft THEFXR dan wel gelijk in. Maar ik betwijfel of het opzettelijk was. Denk eerder gewoon een domme actie..
Godverdomme zeg, gaan we het dadelijk ook nog over Lauda en Prost hebben in 1984 in Timboektoe?quote:Op zondag 14 april 2013 11:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik denk van wel, omdat Mika er nl van profiteerde
Daar lijkt het wel opquote:Op zondag 14 april 2013 11:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Godverdomme zeg, gaan we het dadelijk ook nog over Lauda en Prost hebben in 1984 in Timboektoe?
Omdat die zijn banden aan het sparen was voor zijn andere tactiek. Maar Hamilton heeft zo'n beetje de hele tweede helft van de race binnen 2 seconden van Raikkonen gezeten. Dan lijkt het me niet raar dat je tot een paar inhaalpogingen komt.quote:Op zondag 14 april 2013 11:29 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Waarom deed Vettel niks bij Hulkenberg dan?
Precies, dat zeg ik ook.quote:Op zondag 14 april 2013 11:30 schreef kepler het volgende:
[..]
Als liften hetzelfde was als remmen, dan hadden ze geen remmen meer nodig natuurlijk
Het is allemaal relatief
Lijkt me reglementair ook niet echt kunnen. Radios zijn helemaal niet zo betrouwbaar in de F1, is vaak genoeg gebleken. Als je diskwalificaties 'vastplakt' aan zo'n onbetrouwbaar medium ga je boze coureurs krijgenquote:Op zondag 14 april 2013 11:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat kan ook een order van de FIA richting de teams zijn geweest, die het op hun beurt weer moeten doorgeven aan de rijders.
Weet niet meer precies waar ik het gelezen heb, maar het schijnt dus dat de FIA nog die zelfde problemen heeft zoals in Australië en Maleisië.
Neequote:Op zondag 14 april 2013 11:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Godverdomme zeg, gaan we het dadelijk ook nog over Kuifje en Prost hebben in 1984 in Timboektoe?
in de regen zeker, ja, en hij gaf duidelijk toe dat het opzettelijk was en dat hij het nooit meer zou doen, dus hij zat dus echt wel fout, dat gelul van onervarenheid neem ik niet serieus.quote:Op zondag 14 april 2013 11:27 schreef JohnB52 het volgende:
Thefxr riep dat coulthard opzettelijk had geremd, wat niet zo is. Hij liftte (wat gelijk staataan een noodstop bij een personenauto)
quote:Op zondag 14 april 2013 11:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Godverdomme zeg, gaan we het dadelijk ook nog over Lauda en Prost hebben in 1984 in Timboektoe?
Hamilton kon om dezelfde reden niks, dan had hij een do or die moeten doen met de kans om zijn banden te vernielen en had Vettel hem ingehaald. Met deze banden moet je fors sneller zijn om een inhaalactie te doen,als je maar een fractie sneller bent moet je te veel van de banden vergen.quote:Op zondag 14 april 2013 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat die zijn banden aan het sparen was voor zijn andere tactiek. Maar Hamilton heeft zo'n beetje de hele tweede helft van de race binnen 2 seconden van Raikkonen gezeten. Dan lijkt het me niet raar dat je tot een paar inhaalpogingen komt.
jij vroeg zelf om een bron, dus je hebt de discussie zelf opgestart, dummiequote:Op zondag 14 april 2013 11:32 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Precies, dat zeg ik ook.
En nu hou ik er over op.
Beetje discussiëren over n bekentenis van 5 jaar geleden
Reglementair mogen ze ook niet hun DRS gebruiken als er geel uithangtquote:Op zondag 14 april 2013 11:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
Lijkt me reglementair ook niet echt kunnen. Radios zijn helemaal niet zo betrouwbaar in de F1, is vaak genoeg gebleken. Als je diskwalificaties 'vastplakt' aan zo'n onbetrouwbaar medium ga je boze coureurs krijgen
Dat wist ik, wist alleen niet dat Prost in dat jaar al won wat was die goed, maar ja Senna zus en Senna zo.quote:Op zondag 14 april 2013 11:34 schreef vosss het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoals je ziet hebben ze in 1984 niet in Timboektoe geraced.
Omdat jij zei dat ie expres had geremd.quote:Op zondag 14 april 2013 11:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jij vroeg zelf om een bron, dus je hebt de discussie zelf opgestart, dummie
Niet zo moeilijk als je bij het beste team zit. Senna reed toen voor derderangs Toleman.quote:Op zondag 14 april 2013 11:37 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat wist ik, wist alleen niet dat Prost in dat jaar al won wat was die goed, maar ja Senna zus en Senna zo.
Laatste 2 ronden van de race was Kimi ook sneller dan Hamilton, maarja bij Vettel is dat slim rijden en bij Hamilton niet durven. De hele top 4 heeft gewoon een sterke race gereden met de auto die ze hadden, strategie van Vettel was interessant maar bracht per saldo hetzelfde resultaat op denk ik.quote:Op zondag 14 april 2013 11:36 schreef twiFight het volgende:
En natuurlijk reed Kimi 110 km/u op de cruise control. Wat een zinloze discussie weer zeg. Zeg dan gewoon dat je geilt op Vettel en je moet huilen dat hij Hamilton niet voorbij kwam.
Idd. De banden van Hamilton waren op op het einde, dus als 'ie eerder meer had gegeven om Kimi voorbij te gaan, was Vettel er langs gegaan.quote:Op zondag 14 april 2013 11:41 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Laatste 2 ronden van de race was Kimi ook sneller dan Hamilton, maarja bij Vettel is dat slim rijden en bij Hamilton niet durven. De hele top 4 heeft gewoon een sterke race gereden met de auto die ze hadden, strategie van Vettel was interessant maar bracht per saldo hetzelfde resultaat op denk ik.
Schumi botste expres tegen Hill in 94!quote:Op zondag 14 april 2013 11:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Godverdomme zeg, gaan we het dadelijk ook nog over Lauda en Prost hebben in 1984 in Timboektoe?
Prost botste expres tegen Senna in 89!quote:Op zondag 14 april 2013 11:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Schumi botste expres tegen Hill in 94!
Senna botste expres tegen Prost in 90!
En Stewart negeerde in 1966 teamorders en pakte zijn eerste overwinning!quote:Op zondag 14 april 2013 11:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Schumi botste expres tegen Hill in 94!
Senna botste expres tegen Prost in 90!
Ralf Schumacher botste expres tegen Barrichello in Melbourne 2002!quote:Op zondag 14 april 2013 11:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Schumi botste expres tegen Hill in 94!
Senna botste expres tegen Prost in 90!
Ralf botste ook expres tegen de muur in Indianapolis??????quote:Op zondag 14 april 2013 11:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Ralf Schumacher botste expres tegen Barrichello in Melbourne 2002!
Ralf Schumacher botste expres tegen Alonso in Monaco 2004!
Zit in de familie bij de Schumi's.
Ja want hij wist dat alle Michelin teams dan niet zouden rijden en wist ook dondersgoed dat Ferrari op Bridgestones reed.quote:Op zondag 14 april 2013 11:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Ralf botste ook expres tegen de muur in Indianapolis??????
twitter:F1Times twitterde op zondag 14-04-2013 om 11:39:32Stewards might be lenient on drivers because of the faulty link between race control and cars. No auto-disable for DRS. #F1 reageer retweet
twitter:F1Times twitterde op zondag 14-04-2013 om 11:53:27Gutierrez handed five-place penalty for Bahrain GP for collision with Sutil. #F1 reageer retweet
quote:Op zondag 14 april 2013 11:56 schreef johannes_vermeer het volgende:
Zoek de spelfout in dit nieuwsartikel
http://nos.nl/artikel/495450-alonso-wint-gp-van-china.html
Hint: het heeft met de naam van een courreur te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Broer van?quote:Op zondag 14 april 2013 11:56 schreef johannes_vermeer het volgende:
Zoek de spelfout in dit nieuwsartikel
http://nos.nl/artikel/495450-alonso-wint-gp-van-china.html
Hint: het heeft met de naam van een courreur te maken.
Die Gutierrez fungeert ook alleen maar om het geld van Telmex binnen te houden, daarmee kunnen ze de auto ontwikkelen voor Hulk.quote:Op zondag 14 april 2013 11:57 schreef Nober het volgende:
Mooi voor Gutiérrez die kan niet snel genoeg worden vervangen door Frijns al zal Carlos Slim wel genoeg betaald hebben.
Wat raar. Vorig jaar is er nog een uitgebreide discussie geweest over DRS tijdens de gele vlag. Op basis daarvan zijn de regels aangepast/verduidelijkt.quote:Op zondag 14 april 2013 11:52 schreef Sinister-D- het volgende:
twitter:F1Times twitterde op zondag 14-04-2013 om 11:39:32Stewards might be lenient on drivers because of the faulty link between race control and cars. No auto-disable for DRS. #F1 reageer retweet
De vraag zal vooral zijn wanneer je weet dat de gele vlag er hangt (einde rechte stuk). DRS wordt al veel eerder aangezet, voordat je weet dat het geel er hangt.quote:Op zondag 14 april 2013 11:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat raar. Vorig jaar is er nog een uitgebreide discussie geweest over DRS tijdens de gele vlag. Op basis daarvan zijn de regels aangepast/verduidelijkt.
Sowieso geldt dat de rijders snelheid moeten minderen bij een gele vlag, dan is het nogal logisch dat je geen DRS gebruikt. Maar omdat het niet automatisch uitgeschakeld wordt, hoeven ze niet meer zelf na te denken
Dit, en je bent niet verplicht te remmen als er geel hangt en liften is dan genoeg. DRS wordt pas uitgeschakeld als er wordt geremd, dus het kan goed zijn dat dat die brievenbus nog openstond omdat ze de rempedaal nog niet gebruikt hadden.quote:Op zondag 14 april 2013 12:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De vraag zal vooral zijn wanneer je weet dat de gele vlag er hangt (einde rechte stuk). DRS wordt al veel eerder aangezet, voordat je weet dat het geel er hangt.
En dan nog eens in het onderzoek van dat DRS gedoetwitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zondag 14-04-2013 om 12:01:21Webber handed three-place penalty for Vergne collision: http://t.co/U7hv7M4QY8 #F1 reageer retweet
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zondag 14-04-2013 om 12:04:31A miserable weekend for @AussieGrit just got even worse: http://t.co/NfoQUhqmMc And he's still under investigation for DRS... #F1 reageer retweet
3 plekken maar, wat een mazzelweekend voor onze sympahtieke Australier.quote:Op zondag 14 april 2013 12:05 schreef Sinister-D- het volgende:
En dan nog eens in het onderzoek van dat DRS gedoetwitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zondag 14-04-2013 om 12:01:21Webber handed three-place penalty for Vergne collision: http://t.co/U7hv7M4QY8 #F1 reageer retweet
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zondag 14-04-2013 om 12:04:31A miserable weekend for @AussieGrit just got even worse: http://t.co/NfoQUhqmMc And he's still under investigation for DRS... #F1 reageer retweet
Niet als er op het rechte stuk geel hangt. Dan mag op dat stuk DRS niet gebruikt worden. Of het op het andere rechte stuk gebruik mag worden weet ik niet.quote:Op zondag 14 april 2013 12:04 schreef JohnB52 het volgende:
Drs mag dan helemaal niet gebruikt worden? Onafhankelijk van waar er geel hangt?
maar dat waren wel mensen die echt konden rijden , als dat soort mensen nu in een F1 gezet worden dan zullen ze zeggen: mogen we alleen maar sturen en de banden in de gaten houden ......quote:Op zondag 14 april 2013 11:31 schreef zoem het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op![]()
Allemaal oude koeien.
Lijkt erop dat het DRS-onderzoek geen straffen heeft opgeleverd.twitter:suziperry twitterde op zondag 14-04-2013 om 13:12:25“@mashman666: stewards decisions? #bbcf1”No action for drs infringement in yellow zone. Webber 3 place gri pen gut 5 GP in Bahrain reageer retweet
Het feit dat hij sneller is dan Rosberg en Schumi dat meestal niet was zegt toch ook wel iets, had The Schu er van kunnen profiteren?quote:Op zondag 14 april 2013 13:16 schreef vosss het volgende:
Toch jammer dat Lewis naar Mercedes ging dit jaar.
Of anders gezegd; doodzonde dat de afgelopen 3 jaar die bak niet vooruit te branden was en nu wel.![]()
Helaas reed ie niet de grindbak in.quote:Op zondag 14 april 2013 13:16 schreef vosss het volgende:
Toch jammer dat Lewis naar Mercedes ging dit jaar.
Of anders gezegd; doodzonde dat de afgelopen 3 jaar die bak niet vooruit te branden was en nu wel.![]()
Vandaag was ie sneller. Vorige GP was P3 eigenlijk voor Nico.quote:Op zondag 14 april 2013 13:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het feit dat hij sneller is dan Rosberg en Schumi dat meestal niet was zegt toch ook wel iets, had The Schu er van kunnen profiteren?
basissnelheid ligt echt wel hoger bij Hamiltonquote:Op zondag 14 april 2013 13:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Vandaag was ie sneller. Vorige GP was P3 eigenlijk voor Nico.
Ik vind ze behoorlijk aan elkaar gewaagd eerlijk gezegd.
Misschien een klein beetje ja, maar heel veel zit er niet tussen vind ik.quote:Op zondag 14 april 2013 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
basissnelheid ligt echt wel hoger bij Hamilton
Niet voor het een of ander, maar eigenlijk vind ik dit maar onzin. 1- Ze wisten niet bij RB dat dat wiel niet goed vast zat en hebben hem doen stoppen zodra dat ze 't in de gaten kregen. 2- Zijn ze niet al genoeg gestraft door het uitvallen van een van hun rijders.twitter:F1Times twitterde op zondag 14-04-2013 om 14:07:15Red Bull also handed ¤5,000 fine for Webber's unsafe release - http://t.co/ym0AhizRCf via @F1Times #F1 reageer retweet
Nee. Maar hoezo geen leuke race? er was echt genoeg te zien. en veel wisselingen van positie. En massa was toch gewoon slecht?quote:Op zondag 14 april 2013 11:08 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Heb je geen herhaling van de gp van Australië gekeken?
Totaal niet met je eens(leuke race, inhaalacties, massa)
er hing dus groen waar ze drs gebruiktenquote:As a result, Lotus team principal Eric Boullier revealed that a number of drivers used the DRS in the second zone located on the pit straight as this was not in the yellow flag zone.
Sebastian Vettel, Mark Webber, Jenson Button, Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo and Max Chilton were all investigated for using DRS when it should have been disabled, but the FIA has confirmed no action will be taken. The FIA admitted that there were 'mitigating circumstances' which it had taken in to account, which it stated were:
'1. There was a delay of 1 minute from the display of the yellow flags until the message appeared on the official message system.
'2. The electronic marshalling system DRS disable function was not operational, so drivers were relying on team communications and information conveyed to them in the "Note to Teams" which was issued prior to the Race, resulting in a degree of confusion.
'3. The DRS use was on the main straight where a green light was displayed.'
That means the only post-race penalties were handed to Webber - three places on the grid in Bahrain for causing a collision with Jean-Eric Vergne - and Esteban Gutierrez, who receives a five-place grid penalty for hitting Adrian Sutil. Red Bull was also fined ¤5,000 for an unsafe release after Webber lost a wheel on track.
Hij had de auto eerder aan de kant kunnen zetten, dus vind dit niet zo vreemdquote:Op zondag 14 april 2013 14:26 schreef Sinister-D- het volgende:
Gaat goed daar bij RBR/Webber
Niet voor het een of ander, maar eigenlijk vind ik dit maar onzin. 1- Ze wisten niet bij RB dat dat wiel niet goed vast zat en hebben hem doen stoppen zodra dat ze 't in de gaten kregen. 2- Zijn ze niet al genoeg gestraft door het uitvallen van een van hun rijders.twitter:F1Times twitterde op zondag 14-04-2013 om 14:07:15Red Bull also handed ¤5,000 fine for Webber's unsafe release - http://t.co/ym0AhizRCf via @F1Times #F1 reageer retweet
Dan ben je dus in de veronderstelling dat ze 't wisten. Als ik me niet vergis was er radioverkeer vanuit Webber dat ie zei dat de rechter achterzijde ''strange'' aanvoelde. Dan ga ik er even van uit dat hij en het team allebei niet wisten wat er scheelde. Kan evengoed een lekke band zijn, wat natuurlijk minder gevaarlijk is als een losse velg. Op het moment dat je zag dat de velg los zat, kwam die ook meteen van de wagen af. En dat was een fractie van een moment voordat Webber z'n wagen parkeerde in de bocht. De band zelf zorgde imo wel voor een gevaarlijke situatie.quote:Op zondag 14 april 2013 14:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij had de auto eerder aan de kant kunnen zetten, dus vind dit niet zo vreemd
Leek net alsof iedereen met tyre management bezig was tot n tiental ronden voor t einde...quote:Op zondag 14 april 2013 14:40 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Nee. Maar hoezo geen leuke race? er was echt genoeg te zien. en veel wisselingen van positie. En massa was toch gewoon slecht?
Hamiltonquote:Op zondag 14 april 2013 11:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat dat uit zou kunnen maken. Dan ontmoet je zo iemand in het echt, dat vind je hem aardig, en dan ga je het ineens een mentaal sterke sportman vinden? Zo werkt dat bij mij niet, ik kijk liever naar wat ze op de baan laten zien ipv de fanboy uit te hangen en daar dan prestaties op de baan bij te gaan verzinnen.
[..]
Hij kon wel een kijkje nemen, waarom probeert hij dan niet wat meer? Het is toch zo'n agressieve rijder in de positieve zin van het woord?
Vettelquote:Fernando and Kimi were just a little bit too fast for us during the race and my tyres were shot at the end trying to keep ahead of Sebastian.
Misschien snap je er nu wat meer van.quote:I was faster than Nico (Hulkenberg) but if you follow another car you lean on your front tyres too much and it was hard to find the right compromise, but overall we can be happy.”
Ja ik ga er dan wel vanuit dat hij op dat moment voelt dat het niet een lekke band is en dus weet dat het einde race is, dan is naar de pits gaan meer iets in de zin van niet te hoeven lopen.quote:Op zondag 14 april 2013 15:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dan ben je dus in de veronderstelling dat ze 't wisten. Als ik me niet vergis was er radioverkeer vanuit Webber dat ie zei dat de rechter achterzijde ''strange'' aanvoelde. Dan ga ik er even van uit dat hij en het team allebei niet wisten wat er scheelde. Kan evengoed een lekke band zijn, wat natuurlijk minder gevaarlijk is als een losse velg. Op het moment dat je zag dat de velg los zat, kwam die ook meteen van de wagen af. En dat was een fractie van een moment voordat Webber z'n wagen parkeerde in de bocht. De band zelf zorgde imo wel voor een gevaarlijke situatie.
Was een keer op de Nurburgring en toen had de omroeper het steeds over Jim Knopf. Ik dacht over wie heeft hij het toch...? Maar daar bedoelde hij dus ook Button mee.quote:Op zondag 14 april 2013 11:56 schreef johannes_vermeer het volgende:
Zoek de spelfout in dit nieuwsartikel
http://nos.nl/artikel/495450-alonso-wint-gp-van-china.html
Hint: het heeft met de naam van een courreur te maken.
daar staat mij ook iets van bij jaquote:Op zondag 14 april 2013 17:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Was een keer op de Nurburgring en toen had de omroeper het steeds over Jim Knopf. Ik dacht over wie heeft hij het toch...? Maar daar bedoelde hij dus ook Button mee.
Schumacher was consequent sneller dan Rosberg in de race. Dat heeft Hamilton nog niet overtuigend laten zien.quote:Op zondag 14 april 2013 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
basissnelheid ligt echt wel hoger bij Hamilton
lol, you're kidding right?quote:Op zondag 14 april 2013 19:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Schumacher was consequent sneller dan Rosberg in de race. Dat heeft Hamilton nog niet overtuigend laten zien.
Vreemd dat Schumacher dan zo vaak sneller was in de kwalificatie vorig jaar. Vorig jaar had Schumacher gewoon heel veel pech, op de tilke baantjes was Rosberg sneller, maar op de klassieke circuits als Suzuka,Monaco,Monza en Spa was Schumacher duidelijk beter. Ook in de regen was Schumacher vaak ruim sneller.quote:Op zondag 14 april 2013 20:14 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
lol, you're kidding right?
Rosberg heeft Schumacher vorig jaar alle hoeken van de circuits laten zien. Hamilton is nu duidelijk beter. Hamilton > Rosberg > Schumacher
Hoe definieer je "zo vaak"?quote:Op zondag 14 april 2013 20:17 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vreemd dat Schumacher zo vaak sneller was in de kwalificatie vorig jaar.
Ik vond Schumacher dit weekend onzichtbaar, misschien volgend weekend.quote:Op zondag 14 april 2013 19:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Schumacher was consequent sneller dan Rosberg in de race. Dat heeft Hamilton nog niet overtuigend laten zien.
Daar zit ook Monaco bij denk ik, waar Schumacher een gridpenalty kreeg. Maar dat is dus vrij gelijkwaardig, dat noem ik zeker niet alle hoeken van de baan laten zien. Schumacher had op een of andere manier gewoon wat moeite met die tilke banen met enorm veel uitloop, op circuits waar je geen fout kunt maken was hij eigenlijk altijd sneller.quote:Op zondag 14 april 2013 20:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe definieer je "zo vaak"?
Rosberg startte vorig jaar 10 keer voor Schumacher, 9 keer achter hem.
2011 was 16-2. 2010 14-5.
http://f1-facts.com/statistics/teammate/NRosberg
gastquote:Op zondag 14 april 2013 20:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik vond Schumacher dit weekend onzichtbaar, misschien volgend weekend.
Lees hier al de hele tijd over vroeger, zal het ook nog over vandaag gaan of kan dat pas over 20 jaar?quote:
Ik ga heel 1991 downloaden omdat dat een tof seizoen schijnt te zijnquote:Op zondag 14 april 2013 20:52 schreef Gort het volgende:
Wat een race. Vijf ronden werd er geracet door 1 coureur... Leuk zeg DRS en die k.u.t.banden.
En de controle van Raikkonen bij de botsing met die blinde Perez was ook fraai.
Ik hou van topsport omdat ik kan genieten van topprestaties. Gelukkig zijn die ook in de huidige F1 aanwezig, alleen is het af en toe even goed zoeken.quote:Op zondag 14 april 2013 20:57 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik ga heel 1991 downloaden omdat dat een tof seizoen schijnt te zijn
idd, kutbandenquote:Op zondag 14 april 2013 20:52 schreef Gort het volgende:
Wat een race. Vijf ronden werd er geracet door 1 coureur... Leuk zeg DRS en die k.u.t.banden.
En de controle van Raikkonen bij de botsing met die blinde Perez was ook fraai.
Kimi ging de fout in, net als Gutiérrez en dan ook nog na de race over Pérez beginnen.quote:Op zondag 14 april 2013 20:52 schreef Gort het volgende:
Wat een race. Vijf ronden werd er geracet door 1 coureur... Leuk zeg DRS en die k.u.t.banden.
En de controle van Raikkonen bij de botsing met die blinde Perez was ook fraai.
Kimi in de fout? Dat is discutabel. Ik vond vooral dat Perez het onmogelijk maakte voor Kimi om terug de baan op te komen. Dat vond ik zelfs een penalty waard. Los van het feit dat het gat dat Kimi naast Perez zag wel vrij krap was.quote:Op zondag 14 april 2013 21:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Kimi ging de fout in, net als Gutiérrez en dan ook nog na de race over Pérez beginnen.
M.i. zat Kimi wel naast Perez' auto, maar kan Perez niet verweten worden dat hij de racelijn volgde.quote:Op zondag 14 april 2013 21:14 schreef Gort het volgende:
Kimi in de fout? Dat is discutabel. Ik vond vooral dat Perez het onmogelijk maakte voor Kimi om terug de baan op te
20.4 gaat specifiek over een straight, maar bij Perez en Kimi ging het over een bocht. Het is niet raar dat Perez daar zijn racelijn volgt, hij moet wel want je kunt een auto niet 45+ graden om een curb heen hoeken. Ze raceten allebei op volle snelheid en dan gaat je auto vanzelf naar de buitenkant van de baan. Aangezien Perez toen nog voorlag zie ik daar geen probleem in.quote:20.4
Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his. Whilst defending in this way the driver may not leave the track without justifiable reason.
For the avoidance of doubt, if any part of the front wing of the car attempting to pass is alongside the rear wheel of the car in front this will be deemed to be a 'significant portion'
20.5
Manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are not permitted.
Ok ok, eensch. Maar ik vond het vooral netjes hoe Raikkonen z'n kar onder controle hield.quote:Op zondag 14 april 2013 21:44 schreef twiFight het volgende:
[..]
M.i. zat Kimi wel naast Perez' auto, maar kan Perez niet verweten worden dat hij de racelijn volgde.
[..]
20.4 gaat specifiek over een straight, maar bij Perez en Kimi ging het over een bocht. Het is niet raar dat Perez daar zijn racelijn volgt, hij moet wel want je kunt een auto niet 45+ graden om een curb heen hoeken. Ze raceten allebei op volle snelheid en dan gaat je auto vanzelf naar de buitenkant van de baan. Aangezien Perez toen nog voorlag zie ik daar geen probleem in.
De voorvleugel van Kimi zat tot halverwege de auto van Perez, dus voorbij het achterwiel van Perez, maar wederom, Perez volgde gewoon de racelijn. Er is dus ook niet te spreken over "deliberately crowding the car etc."
Kimi had gewoon eerder moeten liften, wat jammer is want Kimi was wel sneller en hij kan, zoals we vaker gezien hebben, zeker buitenlangs inhalen. In dit geval was het echter niet het goede moment er voor.
Ook eens, het was een bazen movequote:Op zondag 14 april 2013 21:48 schreef Gort het volgende:
[..]
Ok ok, eensch. Maar ik vond het vooral netjes hoe Raikkonen z'n kar onder controle hield.
Courreur?quote:Op zondag 14 april 2013 11:56 schreef johannes_vermeer het volgende:
Zoek de spelfout in dit nieuwsartikel
http://nos.nl/artikel/495450-alonso-wint-gp-van-china.html
Hint: het heeft met de naam van een courreur te maken.
Zolang circuits zelf achterlijk hoge bedragen moeten neertellen om uberhaupt een F1 race naar zich toe te trekken is de kwaliteit van een baan geen argument. Het gaat om geld en alleen om geld.quote:Op zondag 14 april 2013 23:17 schreef vosss het volgende:
DRS eruit en alle Tilke banen eruit.
Genoeg mooie circuits waar men wel in kan halen zonder al die poespas.
Alleen Massa lukt het dan nog steeds niet. Hij was 1 seconde sneller dan de FI en dan nog.quote:Op zondag 14 april 2013 22:38 schreef Meike26 het volgende:
Tsja, die banden, daar doe je nog maar weinig aan dit jaar.
DRS was deze race wel erg aanwezig. Dit noem je geen inhalen meer, maar vernederen van de ander.
Benieuwd of we een keer een race zullen/kunnen krijgen waar DRS op de proef eens uitgeschakeld blijft. Lijkt mij op voorhand een spannende GP te worden.
Pirelli heeft gezegd na de GP van Bahrein te banden te evalueren en er gaan geruchten dat ze vanaf Spanje met hardere compounds komen.quote:Op zondag 14 april 2013 22:38 schreef Meike26 het volgende:
Tsja, die banden, daar doe je nog maar weinig aan dit jaar.
DRS was deze race wel erg aanwezig. Dit noem je geen inhalen meer, maar vernederen van de ander.
Benieuwd of we een keer een race zullen/kunnen krijgen waar DRS op de proef eens uitgeschakeld blijft. Lijkt mij op voorhand een spannende GP te worden.
Zo snel? Lijkt me moeilijk zo niet onmogelijk logistiek gezienquote:Op maandag 15 april 2013 11:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Pirelli heeft gezegd na de GP van Bahrein te banden te evalueren en er gaan geruchten dat ze vanaf Spanje met hardere compounds komen.
De compounds liggen toch al vast meen ik, o nee t/m Bahrein zie ik nuquote:Op maandag 15 april 2013 12:03 schreef JohnB52 het volgende:
Ze kunnen ze toch al klaar hebben liggen?
Hier een van de bronnenquote:Op maandag 15 april 2013 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo snel? Lijkt me moeilijk zo niet onmogelijk logistiek gezien
quote:Like Red Bull, Mercedes has also been pushing Pirelli hard for a change of tack.
"Pirelli has a plan," team chairman and shareholder Niki Lauda said on German RTL television in China.
It is believed new harder compounds that last longer will be brought to May's Spanish grand prix, the first European race of the season.
"I can break the good news that the situation will change from Barcelona. Then it will get better," said Lauda.
He said the decision has been made for the good of the sport.
"It's just that there is so much confusion," said the triple world champion. "The tyres need to last longer."
Ik geloof jou wel maar dan nog is het heel dichtbij, dus lijkt me dat ze in Spanje de 2 hardste van de bestaande compounds kiezen.quote:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zondag 14-04-2013 om 11:36:03I asked re Lauda's claim the tyres will last longer and Paul Hembery said they would announce their plans on the Monday after Bahrain reageer retweet
Je kan nu alvast opzeggen. Dadelijk zit je er n jaar aan vastquote:Op maandag 15 april 2013 12:31 schreef Breaker.Faker het volgende:
Gisteren de race gemist omdat ik niet kon kijken.
Net even op de Veronica site naar de samenvatting gekeken. Alleen Olav Mol was goed daarna niet zeker met die Roland ik had na 2 minuten het geluid uit gedaan. Ik denk dat er nooit verandering komt en dat we 3 jaar met Ronald moeten doen op Sport1.
Ik ga eind april mij abonnement van Sport1 opzeggen want mij proef abonnement loopt op 10 juni af. Ik heb geen vertrouwen meer in Sport1 dat ze ooit het beter gaan doen wat RTL en SBS vroeger deden.
Alle leuke grand prix waar meestal wat te bleven is te volgen op de BBC ook Spa. Behalve de gp van Duitsland.
Je kunt het iedere maand opzeggen (iig bij Ziggo).quote:Op maandag 15 april 2013 12:56 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Je kan nu alvast opzeggen. Dadelijk zit je er n jaar aan vast
http://www1.skysports.com(...)n-Eric-Vergne-tanglequote:The full Stewards' verdict
Offence: Breach of Article 16.1 of the FIA Formula One Sporting Regulations.
Decision: Penalty of a drop of 3 grid positions at the driver's next Event.
Reason: The driver of car 2 admitted that he attempted to overtake car 18 because he believed car 18 would give him sufficient room. Car 18 maintained its normal line through the corner and car 2 was unable to avoid the collision. The driver of car 2 admitted it was his mistake.
Zo kan je overal wel dingen uit gaan opmaken. Wat had Webber dan moeten zeggen? "Ik wist dat ik tegen hem aan ging rijden"?quote:Op maandag 15 april 2013 21:26 schreef Wombcat het volgende:
Mbt de straf van Webber
[..]
http://www1.skysports.com(...)n-Eric-Vergne-tangle
Hier spreekt wel een beetje uit dat Webber dacht dat Vergne wel voor hem opzij zou gaan.
Ik blijf het verbazend vinden dat een eigenaar twee teams mag hebben in de F1, waarbij er eentje min of meer in dienst rijdt van de ander.
Gewoon een onhandige actie van Webberquote:Op maandag 15 april 2013 21:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Zo kan je overal wel dingen uit gaan opmaken. Wat had Webber dan moeten zeggen? "Ik wist dat ik tegen hem aan ging rijden"?
Het lijkt me dat dat er niks mee te maken heeft. We zien de laatste jaren wel vaker dat coureurs een voorvleugel tussen de kerb en het achterwiel wringen en dan verwachten dat de ander van zijn lijn afgaat om een botsing te vermijden. Als dan 5 keer de verdedigende partij eieren voor zijn geld kiest, dan heet die ander een fantastische inhaler te zijn.quote:Op maandag 15 april 2013 21:26 schreef Wombcat het volgende:
Mbt de straf van Webber
[..]
http://www1.skysports.com(...)n-Eric-Vergne-tangle
Hier spreekt wel een beetje uit dat Webber dacht dat Vergne wel voor hem opzij zou gaan.
Ik blijf het verbazend vinden dat een eigenaar twee teams mag hebben in de F1, waarbij er eentje min of meer in dienst rijdt van de ander.
Dat wilde ik heel graag maar is lastig aan te komen... band met velgquote:Op dinsdag 16 april 2013 13:34 schreef Glijdt_licht het volgende:
Maar wat is het nut dan van de Supersoft?
Te gebruiken als tafel?
twitter:jaf1tweets twitterde op dinsdag 16-04-2013 om 15:05:59Pirelli scrap soft tyres for Bahrain http://t.co/vedoyLK7yc #f1 #planetf1 reageer retweet
Ik las "Pirelli crap soft tyres"quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:18 schreef Tarado het volgende:
Bevestigd dustwitter:jaf1tweets twitterde op dinsdag 16-04-2013 om 15:05:59Pirelli scrap soft tyres for Bahrain http://t.co/vedoyLK7yc #f1 #planetf1 reageer retweet
Haha mooiquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:11 schreef dery1990 het volgende:
Not a single fuck was given that day...
quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Helemaal gemist dat Damon Hill nog mee reed in 2011....
Damon Hill is na het seizoen van 1999 gestopt dus dat klopt niet.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Staat in dat stukje hierboven over het afzeggen van de Bahrein GP
Joh, echt waar?quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:50 schreef trance_fan het volgende:
[..]
Damon Hill is na het seizoen van 1999 gestopt dus dat klopt niet.
Dat wordt ook door niemand ontkend, maar het ging even om de formulering in dat stuk, waarin staat dat hij er niet wil racen. Laat maar anders, is iets grammaticaals.quote:Op dinsdag 16 april 2013 22:06 schreef k_man het volgende:
Nee, hij heeft destijds wel opgeroepen om de race te annuleren.
twitter:MyCaterhamF1 twitterde op woensdag 17-04-2013 om 08:16:29Meanwhile, @H_Kovalainen will be in @GvanderGarde's car for FP1 while @Charles_Pic1 runs our 1st 2013 development parts reageer retweet
$$quote:Op woensdag 17 april 2013 09:09 schreef nils7 het volgende:
Blijkbaar missen ze gewoon een ervaren iemand... snap ook niet waarom ze voor 2 rookies kiezen..
Was toch al duidelijk dat hij zijn auto moest afstaan dit weekend, afgelopen weekend was Pic namelijk aan de beurt.quote:
Het terughalen van Heikki betekent toch wel dat ze van mening zijn dat zowel Pic als hij er niet uit halen wat erin zit, is toch wat anders als je de reserve rijder betaalt ipv dat die ook nog geld mee brengt.quote:Op woensdag 17 april 2013 09:13 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Was toch al duidelijk dat hij zijn auto moest afstaan dit weekend, afgelopen weekend was Pic namelijk aan de beurt.
Klopt, maar zo staat het al in het contract van Pic en VdG. Dan kunnen ze beter voor Heikki kiezen dan die chinees. Voor het team is Heikki wel een goede benchmark voor wat die coueurs aan het doen zijn.quote:Op woensdag 17 april 2013 09:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het terughalen van Heikki betekent toch wel dat ze van mening zijn dat zowel Pic als hij er niet uit halen wat erin zit, is toch wat anders als je de reserve rijder betaalt ipv dat die ook nog geld mee brengt.
Alleen zou in eerste instantie Alexander Rossi in FP1 rijden ipv Van der Garde. Van der Garde zou dit seizoen sowieso 4 keer zijn auto afstaan in FP1.quote:Op woensdag 17 april 2013 09:13 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Was toch al duidelijk dat hij zijn auto moest afstaan dit weekend, afgelopen weekend was Pic namelijk aan de beurt.
twitter:EliGP twitterde op woensdag 17-04-2013 om 10:29:23Bringing back a former driver is like your wife calling an ex to supervise you while in bed reageer retweet
Alleen was Petrov vorig jaar een aantal sponsoren kwijtgeraakt waardoor hij minder binnen bracht dan een Pic of Van der Garde.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:25 schreef wimderon het volgende:
Caterham had beter Petrov kunnen houden. Was vorig seizoen beter dan Kovalainen en bracht nog wat geld mee.
Ja, dan heb je iets minder maar wel een redelijke coureur waarmee je uiteindelijk je auto beter kunt ontwikkelen en misschien wél Marussia voor kan blijven. De afweging die gemaakt werd is simpel geld en matige coureur of iets minder geld en een degelijke coureur.quote:Op woensdag 17 april 2013 16:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen was Petrov vorig jaar een aantal sponsoren kwijtgeraakt waardoor hij minder binnen bracht dan een Pic of Van der Garde.
Het zou me verbazen als er bij de medewerkers van dit soort teams uberhaupt sprake is van veel sportieve ambite.quote:Op woensdag 17 april 2013 16:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja, dan heb je iets minder maar wel een redelijke coureur waarmee je uiteindelijk je auto beter kunt ontwikkelen en misschien wél Marussia voor kan blijven. De afweging die gemaakt werd is simpel geld en matige coureur of iets minder geld en een degelijke coureur.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 | [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/090421_134184_circuit.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2012/03/bahrain_2012.jpg[/img] [u][b]Circuit information[/b][/u] [b]Lap data[/b] Lap length - 5.412km (3.363 miles) Race laps - 57 Race distance - 308.238km (191.53 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’31.447 (213.055 kph) by Pedro de la Rosa, 2005 Fastest lap - 1’29.527 (217.624 kph) by Mark Webber, 2005 DRS zone/s (race) - Pit straight [b]Car performance[/b] Full throttle - 70% Downforce level - Medium Gear changes per lap - 52 Fuel use per lap - 2.7kg [b]Strategy[/b] Pit lane time loss - 22 seconds 2012 prime tyre**: - Medium 2012 option tyre**: - Soft *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s soft, medium and hard compounds are softer than those used in 2011 Data sources: FIA, Williams, Mercedes [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/090421_134184_tijdschema.jpg[/img] [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/090421_134184_hetweer.jpg[/img] [img=497,407]http://oi50.tinypic.com/30978tz.jpg[/img] [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/090421_134184_tv.jpg[/img] [b]Sport 1[/b] Vrijdag 08:55 - FP1 12.55 - FP2 Zaterdag 09:55 - FP3 12:55 - Quali Zondag 13:30 - Race [b]RTL (DE)[/b] Zaterdag 11:30 - Freies Training 12:30 - Qualifying Zondag 12:45 - Countdown 14:00 - Das Rennen 15:45 - Siegerehrung und Highlights [b]VIER (BE)[/b] Zaterdag 12:55 - Kwalificatie Zondag 13:30 - Race [b]BBC[/b] Geen live uitzendingen, wel uitgebreide samenvattingen. Saturday - 17:10 - BBC One Sunday - 17:00 - BBC One [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/144172/1/fia-f1-drivers-press-conference-livestream-(all-rounds/tracks)---bahrain-live-stream-online.html]Persconferrentie donderdag 14:00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/145014/1/f1-grand-prix-bahrain,-bahrain---practice-1-live-stream-online.html]FP1 - 8:30[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/145015/1/f1-grand-prix-bahrain,-bahrain---practice-2-live-stream-online.html]FP2 - 13:00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/148070/1/f1-grand-prix-bahrain,-bahrain---practice-3-live-stream-online.html]FP3 - 10:00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/148071/1/f1-grand-prix-bahrain,-bahrain---qualifying-live-stream-online.html]Kwalificatie - 13:00[/url] Race - 14:00 (link nog onbekend) [b][u]Sfeerimpressie[/u][/b] Onboard 2012 Lewis Hamilton. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o-i3L9bai2I[/youtube] [img=586,329]http://www.nrc.nl/wp-content/uploads/2011/06/f1-bahrein-586x329.jpg[/img] [img]http://www.driving-fun.com/images/artikelen/16285.jpg[/img] [img=470,311]http://images0.tcdn.nl/migration_catalog/article20016111.ece/BINARY/q/bahrein.jpg[/img] [img=560,350]http://www.topgear.nl/image/popup/f1-seizoen-2011-start-niet-in-bahrein-full-18012012121348-8384.jpg[/img] Game On! |
Ook die mensen hebben echt wel ambitie om voor een beter team te gaan werken, ze zijn iig al binnen in het wereldje.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het zou me verbazen als er bij de medewerkers van dit soort teams uberhaupt sprake is van veel sportieve ambite.
Ik denk dat hen meer gaat om gewoon aan het werk te blijven in de wereld van hightech en korte rokjes.
Of ze dan 19e of 22e eindigen zal weinig uitmaken of ze goed of slecht slapen.
2014 is voor die teams de uitgesproken kans om de aansluiting te maken. En meer geld zal daar ongetwijfeld bij helpen. Dan helpt het niet om, al dan niet gedwongen, vooral aan de korte termijn te denken.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het zou me verbazen als er bij de medewerkers van dit soort teams uberhaupt sprake is van veel sportieve ambite.
Ik denk dat hen meer gaat om gewoon aan het werk te blijven in de wereld van hightech en korte rokjes.
Of ze dan 19e of 22e eindigen zal weinig uitmaken of ze goed of slecht slapen.
Kolder natuurlijk. Iedere technicus met een autosport-ambitie droomt ervan om in de F1 te werken. Ook bij de kleine teams heb je al een droombaan. Of dacht je dat daar zo weinig betaald wordt? Zat engineers zouden het tegen een onkostenvergoeding al willen doen. Echter kiezen ze gewoon voor de beste die beschikbaar is.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het zou me verbazen als er bij de medewerkers van dit soort teams uberhaupt sprake is van veel sportieve ambite.
Ik denk dat hen meer gaat om gewoon aan het werk te blijven in de wereld van hightech en korte rokjes.
Of ze dan 19e of 22e eindigen zal weinig uitmaken of ze goed of slecht slapen.
Misschien ligt het wel aan de rijstijl van Hamilton in die 2012-auto cq. van de coureur die je bekeken hebt in het 2013-filmpje? Je kan natuurlijk moeilijk die twee auto's vergelijken wanneer afgezien van de auto's, de andere omstandigheden niet hetzelfde zijn.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Heb even dat onboardfilmpje van Lewis bekeken, wat me opvalt ivm met de McLaren van dit jaar is dat de 2012 McLaren vrij stabiel was met een beetje overstuur bij het uitgaan van de bocht. De McLaren van dit jaar is juist een auto die meer leunt naar onderstuur. Volgens mij wisten ze bij McLaren al vroeg dat hij niet zou bijtekenen en zijn ze de 2013 wagen naar wens van Button gaan ontwikkelen.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:11 schreef dery1990 het volgende:
Not a single fuck was given that day...
Ik denk toch dat ik gelijk heb.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:32 schreef Kenju het volgende:
[..]
Kolder natuurlijk. Iedere technicus met een autosport-ambitie droomt ervan om in de F1 te werken. Ook bij de kleine teams heb je al een droombaan. Of dacht je dat daar zo weinig betaald wordt? Zat engineers zouden het tegen een onkostenvergoeding al willen doen. Echter kiezen ze gewoon voor de beste die beschikbaar is.
Verder kun je ervoor kiezen om naar een kleiner team te gaan wanneer je daar bijv. meer verantwoordelijkheid kan krijgen, of omdat je de ambitie hebt om iets op te bouwen. Of gewoon doordat je meer verdient. Dat komt ook voor.
Toen Super Aguri stopte solliciteerde de medewerkers ook bij andere teams, en zo konden in veel gevallen zo terecht. Dat wisselen van teams werkt heus niet in concrete termen van 'beginnen bij een klein team, en dan opklimmen'.
Het verschil tussen de 10e en 11e plek is ook een stuk groter dan het verschil tussen de 6e en 7e plek.
[..]
Ik dacht dat ze medium en hard zouden gaan gebruiken? Of ben ik in de war.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:03 schreef Sinister-D- het volgende:Strategy
Pit lane time loss - 22 seconds
2012 prime tyre**: - Medium
2012 option tyre**: - Soft
Klopt, ik ken best wat (ex-) medewerkers van Formule 1 teams en de meesten hebben echt hart voor de sport (en natuurlijk is het gewoon een toffe baan). Echter is het kei en keihard werken, weken van 60-70 (in het seizoen) zijn normaal en de druk is inmens. Veel mensen stoppen er ook mee om die reden.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:32 schreef Kenju het volgende:
[..]
Kolder natuurlijk. Iedere technicus met een autosport-ambitie droomt ervan om in de F1 te werken. Ook bij de kleine teams heb je al een droombaan. Of dacht je dat daar zo weinig betaald wordt? Zat engineers zouden het tegen een onkostenvergoeding al willen doen. Echter kiezen ze gewoon voor de beste die beschikbaar is.
Verder kun je ervoor kiezen om naar een kleiner team te gaan wanneer je daar bijv. meer verantwoordelijkheid kan krijgen, of omdat je de ambitie hebt om iets op te bouwen. Of gewoon doordat je meer verdient. Dat komt ook voor.
Toen Super Aguri stopte solliciteerde de medewerkers ook bij andere teams, en zo konden in veel gevallen zo terecht. Dat wisselen van teams werkt heus niet in concrete termen van 'beginnen bij een klein team, en dan opklimmen'.
Het verschil tussen de 10e en 11e plek is ook een stuk groter dan het verschil tussen de 6e en 7e plek.
Dat kloptquote:Op woensdag 17 april 2013 21:34 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze medium en hard zouden gaan gebruiken?
Er staat dan ook 2012 tyresquote:Op woensdag 17 april 2013 21:34 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze medium en hard zouden gaan gebruiken? Of ben ik in de war.
Heb je dan een andere indruk van die baan in Bahrein?quote:Overigens vind ik die plaatjes zo sfeerloos. Voelt echt aan alsof er in the middle of nowhere wat asfalt neergeplemt is, waar een twee dozijn autos op rondtuffen and not a single fuck was given.
Ik had het inmiddels gezien jaquote:
Que?quote:Heb je dan een andere indruk van die baan in Bahrein?
Ow, dacht dat je bedoelde dat ik verkeerde plaatjes had uitgekozen....quote:Op woensdag 17 april 2013 21:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik had het inmiddels gezien ja
[..]
Que?
Veel werken, goed verdienen, en weinig tijd om het uit te geven. Dan kun je buiten het seizoen sowieso wel 'large' leven. Maar je moet inderdaad er wel tegen kunnen. De echte enthousiastelingen blijven uiteindelijk over. En het is niet zo dat onder de monteurs het overloopt van de 20-ers. De die-hards blijven en hebben zich al bewezen, dus zelfs als je een jongeling bent die het wel aankan kwa capaciteiten en werkdruk en -tijden, kom je er alsnog moeilijk in. Ook niet bij kleine teams. Wanneer je niet tot de grootste lichten van je opleiding behoorde en/ vervolgens daarna wat noemenswaardig gepresteerd hebt, is de kans dan ook zeer klein dat je überhaupt in de F1 komt.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:42 schreef kepler het volgende:
[..]
Klopt, ik ken best wat (ex-) medewerkers van Formule 1 teams en de meesten hebben echt hart voor de sport (en natuurlijk is het gewoon een toffe baan). Echter is het kei en keihard werken, weken van 60-70 (in het seizoen) zijn normaal en de druk is inmens. Veel mensen stoppen er ook mee om die reden.
Zelf wil ik nog wel gaan solliciteren bij een F1-team, ik heb nu een paar jaar ervaring dus moet wel lukken
En toch is het onzin, vanuit meerder perspectieven. Even afgezien van de zaken die ik al noemde zo los wat andere optieken van waaruit je het eea kan beredeneren: Waarom zou je anders actief blijven in de F1 met die werkdruk? Het idee van het werken in de F1 werkt op een gegeven moment ook uit hoor. En denk je dat de Marussia's van deze wereld je dik betalen om gewoon je tijd uit te zitten? Nee, je moet presteren. En eigenlijk is het natuurlijk logisch dat je wel passie voor de sport moet hebben wanneer je kansloos bent voor de bovenste plaatsen en toch de tijd en overige bronnen erin stopt om mee te kunnen doen. Dat verwacht je dan ook van je medewerkers.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik denk toch dat ik gelijk heb.
Zie die Rossi volgend jaar wel instappen bij Caterham eigenlijk. Doet het best goed dacht ik.quote:Op woensdag 17 april 2013 17:52 schreef JohnB52 het volgende:
Die Chinees is er helemaal uitgekicked bij Caterham:
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/rtlgp/)/sport/rtl_gp/components/gp2/nieuws/2013/04_april/130417_rossi_vervangt_hua.xml
Mwa, viel tegen vorig jaar in de WSR Formule Renault 3.5. Was geen match voor teamgenoot Antonio da Costa en eindigde slechts 1 keer in de top 3.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:25 schreef Funzel het volgende:
[..]
Zie die Rossi volgend jaar wel instappen bij Caterham eigenlijk. Doet het best goed dacht ik.
quote:Paul Hembery tells Sky Sports F1 that eight teams have urged Pirelli NOT to change their current specification tyres http://bit.ly/YnIDvu
Revealing line from Pirelli boss Paul Hembery who says the Italian firm have been urged by eight teams not to make changes to their current specification tyres, despite all the speculation in the media suggesting otherwise:
"It’s really bizarre because behind the scenes we’ve actually got a lot of lobbying from people telling us not to change things. There’s obviously a media-led point of view which comes from the drivers and then behind the scenes we’ve had a lot of lobbying – I think there’s now eight teams that have come to us, emailed us, written to us, saying ‘whatever you do, don’t change anything’. So we’re in a bizarre situation really."
Caterham wel daar rijdt Pic meequote:Op vrijdag 19 april 2013 10:51 schreef caspervc het volgende:
Caterham eigenlijk lekker onderweg zo te zien. Weet niet waar Marussia op heeft gefocussed, maar alsik zie dat het gat tussen Pic en Chilton 1.6 sec is... Heeft Caterham nu al nieuwe updates mee?
Vandaar dat hij sneller is dan Kovalainen.quote:
Vandaar dat ze hem gedumpt hebben bij Caterham.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:31 schreef Funzel het volgende:
Goeie genade die Gonzalez is me een partij traag zeg.
Vergeet niet dat PIc met de updates rijdt en VDG niet!quote:
Anonymous @ it's bestquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:08 schreef sasquatsch het volgende:
Kl*te livetiming refresht niet. Moet dus elke keer F5'en.
Morgen ook niet?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vergeet niet dat PIc met de updates rijdt en VDG niet!
Interessant, wist ik niet. Ik weet wel dat Bianchi in de eerste races alle updates kreeg en Chilton het met de standaard onderdelen moest doen bij Marussia.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vergeet niet dat PIc met de updates rijdt en VDG niet!
FP3 al? t gaat wel hard zo..quote:
whoopsquote:
Ferrari, Lotus en Red Bull kunnen zondag winnen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:39 schreef Fir3fly het volgende:
Alonso gaat wel goed op de harde banden.
fixedquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:40 schreef Toekito het volgende:
die updates helpen caterham Pic wel een beetje zo te zien
Doet het toch prima als tweede coureur? Ik zou Alguersuari wel terug willen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
denk dat Grosjean zich lichtelijk zorgen moet gaan maken bij Lotus. Kimi was hem op dit moment behoorlijk de oren
Z'n moraal is een beetje verneukt. Misschien kunnen ze er Frijns in zetten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
denk dat Grosjean zich lichtelijk zorgen moet gaan maken bij Lotus. Kimi was hem op dit moment behoorlijk de oren
idealiter zit een tweede coureur enkele tienden achter de eerste coureur, zoals Massa nu bij Ferrari doet.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Doet het toch prima als tweede coureur? Ik zou Alguersuari wel terug willen.
Wat doet zo een middelmatige coureur bovenaan de timesheets?quote:
Matchfixing en tis pas vrijdag, ze kunnen allemaal in de 1:32'ers althans de topteams.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat doet zo een middelmatige coureur bovenaan de timesheets?
Auto is natuurlijk van superieure kwaliteitquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat doet zo een middelmatige coureur bovenaan de timesheets?
lijkt me duidelijk hequote:Op vrijdag 19 april 2013 14:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat doet zo een middelmatige coureur bovenaan de timesheets?
Vorige race reed Grosjean zonder de updates dacht ik, ik weet niet hoe de situatie nu isquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
denk dat Grosjean zich lichtelijk zorgen moet gaan maken bij Lotus. Kimi was hem op dit moment behoorlijk de oren
gat tussen de twee is iig erg groot ...quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vorige race reed Grosjean zonder de updates dacht ik, ik weet niet hoe de situatie nu is
Tsja, tis gewoon een kneuzenteam waar ie rijdt. Daarnaast nooit in de auto gezeten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:54 schreef Nober het volgende:
Frijns 23ste in de training wel 1 seconden voor zijn teamgenoot Varhaug.
Nee, Eurosport zend o.a. de AutoGP en WSR uit, naast de WEC en WTCC races. En dan zal ik er vast nog vergeten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:05 schreef Breaker.Faker het volgende:
Is de gp2 dit jaar op Eurosport te volgen of heeft alleen rtl de rechten.
Halve seconde verloren in laatste sector!quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me duidelijk he
[ afbeelding ]
Robin Frinzquote:
Dat wordt volgend jaar dus volgens de geruchten nog minder.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:32 schreef Sinister-D- het volgende:
Leimer maar net geen 1,5s langzamer als GvdGBizar hoe klein het verschil eigenlijk is met de F1.
En 14 plaatsen hoger dan Verhaugquote:Op vrijdag 19 april 2013 15:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
10e in die zaadbak is niet slecht.
In Bahrein is het slechts 1 uur laten dan in Nederland, dus de race start om 15.00 uur lokale tijd.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:33 schreef Xebber het volgende:
Hehe, eindelijk is mijn glasvezelabonnement geactiveerd. Van het weekend maar eens kijken welke zenders F1 uitzenden.
De race begint zondag om 14.00 uur neem ik aan? Ben wat in de war.Ze zitten in 't oosten, maar 14.00 is toch een Europese tijd?
Ah, dat wist ik niet. Bedankt! De vorige races heb ik achteraf gedownload opgenomen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In Bahrein is het slechts 1 uur laten dan in Nederland, dus de race start om 15.00 uur lokale tijd.
Wrodt naar verluid volgend jaar nog veel erger. F1 zou tot 5 seconden langzamer kunnen worden met die nieuwe V6 motoren.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:32 schreef Sinister-D- het volgende:
Leimer maar net geen 1,5s langzamer als GvdGBizar hoe klein het verschil eigenlijk is met de F1.
Dat ligt dus niet aan de motoren, maar aan de begrenzing van de hoeveelheid brandstof die ze mogen gebruiken.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Wrodt naar verluid volgend jaar nog veel erger. F1 zou tot 5 seconden langzamer kunnen worden met die nieuwe V6 motoren.![]()
En nog wat nieuwe aerodynamica-regels (neus, uitlaat). Het totaalplaatje dus.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat ligt dus niet aan de motoren, maar aan de begrenzing van de hoeveelheid brandstof die ze mogen gebruiken.
De race begint lokale tijd een uur later dan de races die in onze tijdzone liggen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:19 schreef Meike26 het volgende:
De race begint juist toch een uur eerder ?? Bahrein ligt in het Oosten, niet in Westen zoals Engeland
Ik dacht juist dat die aerodynamische wijzigingen niet door gingen omdat het dan nog langzamer zou worden. Na de World Motor Sport Council meeting van december was besloten om 2014 in te gaan met de huidige aerodynamische regels. Grootste probleem zou het gewicht van de nieuwe motor zijn.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:17 schreef zoem het volgende:
[..]
En nog wat nieuwe aerodynamica-regels (neus, uitlaat). Het totaalplaatje dus.
Las net even snel de changes op wikipedia (niet de betrouwbaarste bron, i know), maar daar stond nog iets over de neusverlaging en de plaatsing van de uitlaten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat die aerodynamische wijzigingen niet door gingen omdat het dan nog langzamer zou worden. Na de World Motor Sport Council meeting van december was besloten om 2014 in te gaan met de huidige aerodynamische regels. Grootste probleem zou het gewicht van de nieuwe motor zijn.
Klopt, die regels werden later nog geïntroduceerd. Alleen was daarvoor al sprake van de 5 seconden die de F1 langzamer zou worden, en zijn de rest van de veranderingen (kleinere vleugels e.d.) geschrapt omdat de F1 anders meer dan 5 seconden per ronde langzamer zou worden. 5 seconde is echt de limiet om sneller te blijven dan de Indycars en WEC.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:34 schreef zoem het volgende:
[..]
Las net even snel de changes op wikipedia (niet de betrouwbaarste bron, i know), maar daar stond nog iets over de neusverlaging en de plaatsing van de uitlaten.
Inderdaad ik ook. Gewoon compleet vrijgeven. Alleen dan dat ze wel door crashtesten enzo komen en wat basisveiligheidsgebeuren.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:44 schreef Funzel het volgende:
Je moet er toch niet aan denken dat die wagens zoveel trager worden. Vind die regels sowieso onzin.
Nee, pas in Spanje.quote:
twitter:GvanderGarde twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 18:21:43Reasonable day, it looks like the updates work well for my team mate @Charles_Pic1 looking forward to try them in barca.. 2morrow 1st qualy😃 reageer retweet
Ik ben bang dat Mclaren nog verder gaat terug vallen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:25 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik had eigenlijk verwacht dat McLaren de lijn van China zouden doortrekken en zich meer met de topteams zou gaan bemoeien maar het ziet er naar uit dat ze weer qua pace achter de Force India's zitten. Die FI's lijken ook een behoorlijke pace te hebben, die gaan denk ik met Mercedes duelleren in de race.
Mercedes gaat al vrij zeker weg toch?quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:37 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Ik ben bang dat Mclaren nog verder gaat terug vallen.
Dadelijk trekt Mercedes de stekker eruit en wordt het net als Williams.
Doel je op Pérez? Ik snap nameljik niet waarom hij in zijn tweede stint al naar softs ging terwijl Button dat pas bij zijn 2de stop deed. Ik denk dat Sergio beter eerst op de mediums had kunnen blijven zodat hij aan het eind nog in de punten had kunnen komen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:52 schreef Meike26 het volgende:
In China was de race pace ook zeker niet verkeerd, helaas pakte de strategie minder goed uit.
Ik moest stiekem lachen :pquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat doet zo een middelmatige coureur bovenaan de timesheets?
Niet goed uitgevoerd, hij verloor veel tijd op het einde van zijn beide stints. Was het goed (gelijkmatigere rondetijden) uitgevoerd dan waren ze een wellicht positie hoger geëindigd.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:58 schreef JohnB52 het volgende:
Strategie voor Button was juist goed? 1 stop minder.
Hoop eigenlijk op een turbo BMW dan. Die dingen waren zo goed in de jaren 80.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:37 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Ik ben bang dat Mclaren nog verder gaat terug vallen.
Dadelijk trekt Mercedes de stekker eruit en wordt het net als Williams.
Had ze dan goedkoper gemaakt in de managerquote:Op vrijdag 19 april 2013 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
McLaren hobbelt net als in de afgelopen jaren weer achter de feiten aan in het begin van het seizoen. Had het wel ongeveer verwacht waar ze zouden staan.
Mercedes ging sowieso toch de "stekker" eruit halen, ze hebben niet voor niets hun eigen team, maar ben niet zo bang dat McLaren ver af gaat zakken, daar zit het te goed voor in elkaar daar.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoop eigenlijk op een turbo BMW dan. Die dingen waren zo goed in de jaren 80.
Maar ja, zonder ondersteuning heb je het lastig. Anderzijds bouwt mclaren veel auto's onder haar eigen naam, zeker tov williams en sauber.
Pic mag deze race met updates rijden, vdg niet.quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:33 schreef Fokkingvet het volgende:
VdG weer een seconde langzamer als Pic, dat beloofd weinig goeds.
duidelijk wat de pik orde dus is. Het wordt tijd voor Frijns in de F1. Die man heeft tenminste talent, kan je van VDG niet zeggen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Pic mag deze race met updates rijden, vdg niet.
Hij redt het gewoon niet. En da's zonde, want als je daar al niet kan winnen van Pic, ga je niet doorbreken.quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:33 schreef Fokkingvet het volgende:
VdG weer een seconde langzamer als Pic, dat beloofd weinig goeds.
VdG ook, anders zat-ie niet in de F1 en kon hij niet meekomen met de top van de GP2 de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:43 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
duidelijk wat de pik orde dus is. Het wordt tijd voor Frijns in de F1. Die man heeft tenminste talent, kan je van VDG niet zeggen.
Mercedes wil McLaren gewoon houden als klant volgens dit artikel. De geruchten gaan dat het juist McLaren is die niet afhankelijk wil zijn van een directe concurrent. En de geruchten gaan dat het in 2015 Honda-motoren gaan worden.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mercedes ging sowieso toch de "stekker" eruit halen,
Zoals gezegd. Pic rijdt deze race met updates, die VdG niet heeft. En dit is slechts de vrije training, dus je weet niet op welk programma ze zitten.quote:Op zaterdag 20 april 2013 11:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Hij redt het gewoon niet. En da's zonde, want als je daar al niet kan winnen van Pic, ga je niet doorbreken.
En dan vergeet je nog zijn titel in de WSR3.5 in 2008quote:Op zaterdag 20 april 2013 11:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
VdG ook, anders zat-ie niet in de F1 en kon hij niet meekomen met de top van de GP2 de afgelopen jaren.
Wie doet Pic hier ophemelen?quote:Op zaterdag 20 april 2013 11:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Pic is ook geen geweldenaar, als jullie giedo een koekerd vinden en pic ophemelen neem ik dat niet serieus. Maar pic heeft wel een jaar meer ervaring.
vt3 nu op rtl duitslandquote:Op zaterdag 20 april 2013 11:58 schreef LWD-Godius het volgende:
Weet iemand hoe het komt dat hamilton zijn (ophanging en ?) banden kapot heeft gereden, het gehele canvas is te zien. VT3 Ik heb de VT niet gezien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
twitter:NobleF1 twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 12:09:24Lewis Hamilton gets for place grid penalty for gearbox change http://t.co/4ETbeQRGWJ reageer retweet
Hij moet zijn bak wisselen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 11:58 schreef LWD-Godius het volgende:
Weet iemand hoe het komt dat hamilton zijn (ophanging en ?) banden kapot heeft gereden, het gehele canvas is te zien. VT3 Ik heb de VT niet gezien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb met een half oog gekeken, maar heb niet helemaal meegekregen van het hoe en waarom. In een keer reed die langzaam. Maar volgens F1today:quote:Op zaterdag 20 april 2013 11:58 schreef LWD-Godius het volgende:
Weet iemand hoe het komt dat hamilton zijn (ophanging en ?) banden kapot heeft gereden, het gehele canvas is te zien. VT3 Ik heb de VT niet gezien.
http://www.f1today.net/nl(...)oor-vettel-en-webberquote:Aan het einde van de training kende Hamilton een vreemd moment. Vlak nadat hij hard over de kerbstones was gereden kende de Brit een lekke band linksachter. Ook stond het wiel helemaal krom waardoor het lijkt alsof de ophanging is afgebroken.
En lagen in zo'n beetje de mooiste wagen uit het vleugeltijdperk:quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoop eigenlijk op een turbo BMW dan. Die dingen waren zo goed in de jaren 80.
Vreemde shit, ik zal deze vt wel straks even downloaden. Bedankt voor die link nog.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:15 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Heb met een half oog gekeken, maar heb niet helemaal meegekregen van het hoe en waarom. In een keer reed die langzaam. Maar volgens F1today:
[..]
http://www.f1today.net/nl(...)oor-vettel-en-webber
Pic heeft wel een jaar extra ervaring van der Garde niet. Op dit moment is belangrijk dat je de race weet te finishen en zo ervaring op kan doen. En Giedo heeft geklaagd dat de wagen slecht te besturen is Hiekko heeft dat bevestigd.quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:33 schreef Fokkingvet het volgende:
VdG weer een seconde langzamer als Pic, dat beloofd weinig goeds.
Inderdaad wel heel mooi, dat verhaal over ingereden blokken heb ik ook weleens gelezen jaquote:Op zaterdag 20 april 2013 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En lagen in zo'n beetje de mooiste wagen uit het vleugeltijdperk:
[ afbeelding ]
Jammer dat Murrays ontwerp iets te revolutionair was om werkend te krijgen. BMW gebruikte toch ingereden blokjes uit de 3-serie om een F1 motor van te bouwen, met 1500 pk in kwalificatiemodus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |