Volledig terecht, ze mag winnen ook!quote:Op donderdag 12 december 2013 15:52 schreef Breuls het volgende:
Maslany heeft zojuist een Golden Globe nominatie in de wacht gesleept: Best Actress in a TV Series, Drama.
quote:Op donderdag 12 december 2013 17:34 schreef babette21 het volgende:
[..]
Volledig terecht, ze mag winnen ook!
Haha, die verkleedpartijtjes is niet echt een rol, maar je kan ze er bij rekenen jaquote:Op donderdag 12 december 2013 17:35 schreef Muisraket het volgende:
De echt grote rollen zijn inderdaad die 4. Verder heb je als minder grote rollen inderdaad Beth en die Duitse, maar in seizoen twee dus ook die proclone. Oh en vergeet Sarah as Beth, Sarah as Alison, Alison as Sarah en (hier komt 'ie) Helena as Sarah as Beth niet.
Rachel is ook geniaal maar ze komt maar weinig voorquote:Op donderdag 12 december 2013 23:30 schreef Breuls het volgende:
Jullie vergeten inderdaad Rachel. Misschien wel één van de belangrijkste. En hoewel Katia en Beth kleinere rollen waren, waren ze duidelijk onderscheidbaar van de rest, en vind ik ze wel degelijk meetellen.
Aayanna?quote:Op donderdag 12 december 2013 23:55 schreef Breuls het volgende:
Okay, het is wellicht niet één plaatje, dus ik kan het niet snel vinden, maar er was van de zomer een reeks afbeeldingen van de diverse Tatiana Maslany's, die benadrukte dat ze niet alleen een aantal verschillende personages, speelde, maar ook personages die elkaar speelden en dat op een manier waarop beide personages herkenbaar blijven. En dat vind ik echt indrukwekkend.
[ afbeelding ]
Ook wel leuk als overzicht:
[ afbeelding ]
Een van de klonen die in Europa rondliep. Je had ook nog die Franse en Oostenrijkse volgens mij. Volgens wiki zijn die allemaal dood.quote:
Oh, ik dacht dat dat een nieuwe was, want ik herinnerde me niet alle namen van de dode klonen, thanks.quote:Op zondag 15 december 2013 00:01 schreef Sautor het volgende:
[..]
Een van de klonen die in Europa rondliep. Je had ook nog die Franse en Oostenrijkse volgens mij. Volgens wiki zijn die allemaal dood.
April pas.quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:44 schreef Leafeon672 het volgende:
Het nieuwe seizoen komt toch pas in maart?
Oh Aryanna, dat verklaart.quote:Op zondag 15 december 2013 00:33 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat dat een nieuwe was, want ik herinnerde me niet alle namen van de dode klonen, thanks.
[..]
April pas.
We hebben volgens mij die namen ook nooit, of misschien 1x langs zien komen.quote:Op zondag 15 december 2013 00:33 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat dat een nieuwe was, want ik herinnerde me niet alle namen van de dode klonen, thanks.
[..]
April pas.
Ok, dan ga ik nu de eerste afleveringen vergaren.... (zou ik anders ook doen, kijk ook al Once Upon a Time en The Good Wife...)quote:
Ja.quote:
quote:Op zondag 5 januari 2014 01:27 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Als je het heel letterlijk bekijkt wel natuurlijk
Exact mijn punt.quote:Op zondag 5 januari 2014 01:27 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Als je het heel letterlijk bekijkt wel natuurlijk
Bepaalde series zijn natuurlijk wel duidelijk geënt op een vrouwelijk publiek of richten zich teveel op de positie van een vrouw of spreken een bepaald onzinnig feministisch paradigma uit. The Good Wife doet dat bij tijd en wijlen ontzettend. Vrouwen staan centraal in die serie, ook buiten de het hoofdpersonage om....quote:Op zondag 5 januari 2014 03:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Exact mijn punt.
Verder is het hele begrip 'wijvenserie' natuurlijk onzin.
Wat?quote:Op zondag 5 januari 2014 03:39 schreef Kenju het volgende:
[..]
een bepaald onzinnig feministisch paradigma
Het idee van 'vrouwen kunnen ook....'. Het is bijna denigrerend naar vrouwen. Maar goed, ik erger me er ook aan wanneer vrouwen als een puur lustobject worden neergezet en mensen dat 'krachtig' noemen. Of de eyecandy die soms in series gebruikt wordt wanneer het gewoon een tekort aan inhoud opvult..quote:
Nee ze zijn in Amerika opgegroeid, maar hun adoptiemoeder is Engels.quote:Op zondag 5 januari 2014 12:41 schreef babette21 het volgende:
Ze zijn daar opgegroeid. Rustig aan, je krijgt nog heel veel antwoorden (en nog veel meer vragen).
quote:Sarah began life in an English orphanage and was bounced between foster homes until she landed on the doorstep of Mrs. S, who adopted her and her foster brother Felix, when she was around 8. When Sarah was 14, Mrs. S uprooted them under suspicious circumstances and moved them to Canada.
Hmm. Ik nam aan dat ze in de States was opgegroeid omdat Mrs. S Sarah kreeg toen ze nog redelijk jong was en zei dat ze uit Engeland moest vluchten. Maar blijkbaar gebeurt dat pas een paar jaar later.quote:
Amerika heeft nooit een rol gehad? De hele serie speelt zich af in Amerika.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:54 schreef babette21 het volgende:
Ze zijn met elkaar uit Engeland gevlucht. Amerika heeft nooit enige rol gehad, het is een Canadese serie.
Nope. Is nooit gezegd. Sterker nog, Scarborough is een stad vlakbij Toronto.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:57 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Amerika heeft nooit een rol gehad? De hele serie speelt zich af in Amerika.
Oh hmm ik lees nu dat het in Toronto afspeelt. Ik zou toch zweren dat ik heb gehoord in de eerste aflevering dat het in Amerika afspeelde. Achja. Minneapolis komt er in ieder geval in voorquote:Op maandag 6 januari 2014 19:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nope. Is nooit gezegd. Sterker nog, Scarborough is een stad vlakbij Toronto.
Dat dacht ik eerst ook. Vooral omdat er omgeroepen werd in dat treinstation dat de traan naar New York eraan kwam. Maar dat hoeft natuurlijk niets te betekenenquote:Op maandag 6 januari 2014 19:02 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Oh hmm ik lees nu dat het in Toronto afspeelt. Ik zou toch zweren dat ik heb gehoord in de eerste aflevering dat het in Amerika afspeelde. Achja. Minneapolis komt er in ieder geval in voor
Ik hoor het verschil niet hoor tussen een gemiddeld Amerikaans en gemiddeld Canadees accent.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:07 schreef babette21 het volgende:
Zelfs als het niet letterlijk gezegd zou worden is het toch vrij duidelijk (setting, accenten... een sterk plot ipv simpel hollywood spectakel)?!
Dat gebeurd, ja.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:42 schreef planethugo het volgende:
wordt de serie niet gemaakt door BBC America ofzoiets
Het is iets gecompliceerder, het is een Canadese productie die door de Amerikaanse BBC is opgepikt. Vandaar ook dat het zich in Canada afspeelt en er Canadese acteurs/actrices in voorkomen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:42 schreef planethugo het volgende:
wordt de serie niet gemaakt door BBC America ofzoiets
Het is nog iets gecompliceerder: BBC America is wel de opdrachtgever. Het is dus niet zo dat zij meeliften op een serie van Space.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:05 schreef drexciya het volgende:
[..]
Het is iets gecompliceerder, het is een Canadese productie die door de Amerikaanse BBC is opgepikt. Vandaar ook dat het zich in Canada afspeelt en er Canadese acteurs/actrices in voorkomen.
twitter:tatianamaslany twitterde op woensdag 15-01-2014 om 18:45:48#Cloneclub, #clonesbians, thank you for your amazing support during the Globes. I felt your love with me all night!! Xx reageer retweet
Welke special?quote:Op maandag 14 april 2014 13:22 schreef Breuls het volgende:
Het begint pas zaterdag. Ben je in de war met de special van afgelopen weekend of is de aflevering al gelekt?
Ik denk dat dit meer is omdat het een BBC serie is... En dat dat verder niks met VS vs Canada te maken heeft (of lees ik nou je sarcasme niet?)quote:Op maandag 6 januari 2014 19:07 schreef babette21 het volgende:
Zelfs als het niet letterlijk gezegd zou worden is het toch vrij duidelijk (setting, accenten... een sterk plot ipv simpel hollywood spectakel)?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw! Waar te zien?quote:Op zondag 20 april 2014 10:38 schreef babette21 het volgende:
Vanaf NU, 2x01 was gisteravond op de buis
Wat jammer is, want OB is een toch een Original Netflix serie ?quote:Op zondag 20 april 2014 10:38 schreef Fierce. het volgende:
Terug? Nieuwe afleveringen vanaf wanneer? Duurt zeker nog een tijdje tot het op Netflix staat?Can't wait!
Nee, BBC Americaquote:Op zondag 20 april 2014 12:40 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Wat jammer is, want OB is een toch een Original Netflix serie ?
Binge watchingquote:Op zondag 20 april 2014 17:25 schreef Kenju het volgende:
Tsja, ik kon het eerste seizoen gewoon helemaal door kijken.... Weet niet of ik het nu iedere week wil volgen als ik al gewend was alles in één keer door te kijken... Domme reden, maar ik denk dat iedereen die moet overstappen van kijken wanneer je maar wil naar wachten op een episode per week wel snapt wat ik bedoel. Zeker wanneer het om een serie gaat waar je vaker hebt van 'hoe kwam dit en zus en zo ook al weer zo?'
Ja, hij staat hier ook al op mijn mediaspelerquote:Op zondag 20 april 2014 19:13 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Binge watchingDacht er even net zo over, maar ik kan niet meer wachten dus eh ik ga toch maar zoeken en kijken
Ja, hij wordt blijkbaar de nieuwe love interest van Sarah! Hij zal binnenkort vast z'n opwachting maken.quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:27 schreef Maanvis het volgende:
ik las ergens in een interview met michiel huisman over game of thrones dat hij ook in seizoen 2 van orphan black zou spelen. weet iemand daar meer van ?
En een Amerikaan die kwart Cherokee is, is niet zonder meer een expert in wat voor taal die gasten spreken.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:06 schreef Breuls het volgende:
Dat Duitse accent was geen bullshit: de actrice is zelf deels Duits.
Haar Duits was wmbt zeer goed, en ik kan het weten! Ik ben veel erger gewend van Amerikaanse TV (Grimm!)quote:Op woensdag 23 april 2014 11:06 schreef Breuls het volgende:
Dat Duitse accent was geen bullshit: de actrice is zelf deels Duits.
Jeetje eerst Nashville, nu Games of Thrones, en straks Orphan Black , hij doet het goed in het buitenlandquote:Op dinsdag 22 april 2014 22:56 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Ja, hij wordt blijkbaar de nieuwe love interest van Sarah! Hij zal binnenkort vast z'n opwachting maken.
Dan vergeet je Treme nogquote:Op donderdag 24 april 2014 01:22 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Jeetje eerst Nashville, nu Games of Thrones, en straks Orphan Black , hij doet het goed in het buitenland
Ja wij zitten ook soms met verbazing te kijken. En wat zal dat een tijd kosten al die opnames!quote:Op zaterdag 26 april 2014 01:11 schreef motorbloempje het volgende:
Weer een goeie serie erbij! Nu helemaal bij. Geweldige acteerprestatie van de hoofdrolspeelster!
Leuke site Breuls!quote:Op donderdag 24 april 2014 08:33 schreef Breuls het volgende:
Welcome To The Trip: A Letter from Graeme and John
http://www.bbcamerica.com/orphan-black/2014/04/20/letters/
[ afbeelding ]
Uhu. Sterker nog, Helena en Sarah zijn een tweeling. En daarnaast overleefde Helena ook al die gigantische staaf in haar buik/borst ergens, dus helemaal als een verrassing kwam het niet.quote:Op zaterdag 26 april 2014 12:14 schreef motorbloempje het volgende:
Trouwens... Ik had al verwacht dat Helena niet dood zou zijn na die echo van Kira. Die is hier niet genoemd, maar daar werd door de OKassistente wat vreemds opgemerkt waar verder niet over gesproken werd.
Dat leek mij te maken hebben met haar miraculeuze herstel... En aangezien Helena een directe zus is van Sarah... Zouden ze daarom wel eens zo speciaal kunnen zijn dat ze achter hen aanzitten. Dat ze dus regeneratie mogelijkheden hebben in geprogrammeerd gekregen...
Uhu de eerste afleveringen zijn wat traag, maar daarna wordt het veel beter.quote:Op donderdag 24 april 2014 17:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
Net nog een paar episodes gekeken. Neem m'n kritiek van eerder terug. Pacing verloopt ook een stuk beter en het Russische accent was nog wel te doen. Verhaal begint ook meer vorm te krijgen en wordt steeds interessanter.
Aan de hand van episode 2 maakte ik op dat de ziekte van Cosima, Katja etc. juist komt door een foutje tijdens het klonen. Dan zou het misschien kunnen dat het originele DNA genen had die codeerden voor tot zelfheling, maar dat dat bij het kloneringsproces zodanig fout is gegaan dat die gemuteerd zijn geraakt (1) en andere genen op hun beurt door de mutaties leidden tot die mysterieuze ziekte. Of dat ze altijd al genetisch predisposed waren voor die ziekte, maar dat die zelfhelingsgenen dat onderdrukten of zo.quote:Op zaterdag 26 april 2014 15:40 schreef Angelic_Rose het volgende:
Misschien zijn ze wel aan het klonen geslagen toen ze er op een bepaalde manier achter kwamen (of juist expres met hun DNA hebben gekloot nog voor/tijdens de bevruchting) dat Sarah/Helena 'mysterieus' kunnen genezen van dodelijke wonden.
Dat ze op die manier wilden testen of eventuele klonen dat dan ook in hun DNA zouden hebben, zodat ze voor de rest van de mensheid ook een soort 'onsterfelijkheid' konden creëren.
Maar dat werkte niet aangezien de klonen 1 voor 1 ziek werden en stierven..
Geeeeeen idee, ik zit maar wat te brainstormen
Ik heb het inderdaad ook niet gezien, maar ze zal er in ieder geval wel serieus over aan het nadenken zijn, zo te zien... Snap ik ook wel, want naast haar fascinatie voor haar biologie is het een kwestie van leven of dood voor haar natuurlijk.quote:Op zondag 27 april 2014 14:26 schreef babette21 het volgende:
Damn, die Mrs. S. weet wel van wanten!
Wat is Cosima nu precies van plan? Is ze aan het infiltreren of heeft ze toch dat contract getekend (en heb ik dat dan even gemist)? Kan me dat laatste toch niet voorstellen...
Ik ben bang dat die boerderieluitjes waar Helena nu zit hele enge dingen met haar gaan doen, vind het nu al zielig (ook al is ze nog zo fucked up).
Dat bij haar alles zo gespiegeld is vind ik wel tof. Desondanks denk ik ook dat dat (niet alleen) de reden is dat ze het gered heeft, ik ga ook voor de 'superpower' theorie.
Klopt, ik was in het begin ook wat sceptisch, maar het is inmiddels echt een leuke serie.quote:Op zaterdag 26 april 2014 14:18 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Uhu de eerste afleveringen zijn wat traag, maar daarna wordt het veel beter.
leuk dat die science consultant ook cosima heet!quote:Op donderdag 24 april 2014 08:33 schreef Breuls het volgende:
Welcome To The Trip: A Letter from Graeme and John
http://www.bbcamerica.com/orphan-black/2014/04/20/letters/
[ afbeelding ]
Geen idee, want eerst stond er dat ze die kloons 'abominations' vonden, maar nu lijkt het alsof die man die begon over die spiegeling het juist super interessant vindt...quote:Op zondag 27 april 2014 23:07 schreef babette21 het volgende:
Dat ze willen experimenteren met Helena (& bevruchting) was vrij duidelijk, toch? Vraag is meer: wie zijn die lui en wat willen ze?
Ik heb ook nog steeds niet helder wat nou precies de rol van Rachel is, en wie daar nou precies voor wie werkt, maar ik ben te lui om het allemaal uit te zoeken
Ja precies, maar hoe hij dan precies tegenover de kloons staat, vind ik dus onduidelijk... Schijnbaar wil hij ze niet doden (in tegenstelling tot bijv. Tomas), maar wel gebruiken als labratten om experimenten mee te doen? Of iets anders? Ze zullen in ieder geval niet erg veilig bij hem zijn...quote:Op zondag 27 april 2014 23:19 schreef babette21 het volgende:
Dacht dat ik 'm iets over MIT hoorde zeggen dus mag aannemen dat de wetenschap hem boeit...
Hij gaf aan dat hij aan MIT had gestudeerd en in tegenstelling tot Tomas de schepping van god door de ogen van de wetenschap bekeek. Daar waar mensen als Tomas afwijkingen beschouwen als demonen oid ziet hij dergelijke zaken meer als 'wonderen van god'.quote:Op zondag 27 april 2014 23:19 schreef babette21 het volgende:
Dacht dat ik 'm iets over MIT hoorde zeggen dus mag aannemen dat de wetenschap hem boeit...
Wat niet perse slecht hoeft te zijn, het kan juist daardoor zijn dat ze destijds op tijd heeft kunnen ingrijpen door Sarah veilig te stellen..?quote:Op zondag 27 april 2014 23:35 schreef golfer het volgende:
Mrs. S. wist dus wel degelijk van project LEDA.
Dit inderdaad.quote:Op zondag 27 april 2014 23:41 schreef babette21 het volgende:
[..]
Wat niet perse slecht hoeft te zijn, het kan juist daardoor zijn dat ze destijds op tijd heeft kunnen ingrijpen door Sarah veilig te stellen..?
Mrs S liegt duidelijk de helft bij elkaar maar ik neig er toch echt naar haar te geloven als ze zegt dat ze alles voor Sarah en Kira doet.
aan het eind van dit interview zit een stukje met rachel dat daarover gaat.. is wel een spoiler denk ikquote:Op zondag 27 april 2014 23:25 schreef Muisraket het volgende:
En wat Rachel betreft: dat is mij ook niet helemaal duidelijk. Ze is sowieso meer van de zakenkant dan van de biologie, maar of ze bijvoorbeeld boven of onder Leekie staat, durf ik niet te zeggen. Volgens mij wordt dit ook een beetje in het duister gehouden tot nu toe, maar schijnbaar krijgen we in aflevering 4 wat backstory over haar.
Ja, ze noemen haar The Real Cosima.quote:Op zondag 27 april 2014 23:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
leuk dat die science consultant ook cosima heet!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |