Dankjequote:Op woensdag 24 april 2013 16:14 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Geen ervaring met dit type, maar heb een kleine FE 200 watt/sec set van 2 flitsers uit de GN-serie sinds 2008. Doet het nog steeds prima. Je kunt er leuk mee experimenteren en het levert bruikbare resultaten op.
Er zijn zat wegen waar je flink harder kan rijden dan je mag. De maximale snelheid heeft in Nederland nog maar weinig te maken met de gevaarzetting op wegen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:10 schreef Susteren het volgende:
[..]
Je mag blij zijn dat niet alleen jij maar ook andere ongedeerd zijn gebleven
harder dan 130 op een weg waar je maar 60 mag kan niemand goedpratenquote:Op vrijdag 26 april 2013 13:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Er zijn zat wegen waar je flink harder kan rijden dan je mag. De maximale snelheid heeft in Nederland nog maar weinig te maken met de gevaarzetting op wegen.
Iets harder kan wel, maar dit is toch wel euhm, extreem te hardquote:Op vrijdag 26 april 2013 13:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Er zijn zat wegen waar je flink harder kan rijden dan je mag. De maximale snelheid heeft in Nederland nog maar weinig te maken met de gevaarzetting op wegen.
Pff, zie net een foto. Dat is heel hard gegaanquote:Op vrijdag 26 april 2013 13:52 schreef Susteren het volgende:
[..]
harder dan 130 op een weg waar je maar 60 mag kan niemand goedpraten
een klasgenoot is vorige week in susteren doodgereden door zo'n gek die veel te hard reed in de bebouwde kom.
Bebouwde kom en een 60 wegquote:Op vrijdag 26 april 2013 13:52 schreef Susteren het volgende:
[..]
een klasgenoot is vorige week in susteren doodgereden door zo'n gek die veel te hard reed in de bebouwde kom.
Die twee zinnen hebben niet echt een verband, was gewoon een toevoeging.quote:
Nou, dat vind ik ook een tikkeltje te hoor. Hard rijden vind ik gewoon kunnen, maar het moet wel verantwoord kunnen. 200 op de snelweg? Kan prima, mits leeg. 60 in een woonwijk 's nachts? Dat is debiel.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:01 schreef Uncle het volgende:
toch deze discussie![]()
Schijnbaar moet je je tegenwoordig schamen als je nooit bekeuringen krijgt want die worden tegenwoordig maar al te graag gedeeld op social media met verwenseingen, naar andere personen en instanties, die het daglicht niet kunnen verdragen...
Binnen bebouwde kom mag je maximaal 70... Maar dan moet dit wel apart aangegeven zijn. Voorbeeld bij jou is de provinciale, die loopt het stuk dat hij 2 stroken heeft officieel binnen bebouwde kom (achterlijk, ik weet het) of de westelijke ring van Alkmaar.quote:
Heel vervelende vraag misschien, maar: Was het ongeluk ook gebeurt als er wel normale snelheid gereden was? Waarom ik dit vraag? In Tilburg is een jaar of 2 terug ook een fietsster dood gereden. Zou ook veel te hard gereden zijn, uiteindelijk bleek er zo'n 55 km/h gereden te zijn waar 50 toegestaan en heeft de fietsster verzuimd voorrang te verlenen aan de bestuurder van de auto. Uiteindelijk vrijspraak voor de automobilist geworden.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:52 schreef Susteren het volgende:
Oh nee hoor, bekeuringen zijn geen schande. Ik heb er laatst ook nog een gereden. Wat ik wel erg vind is als je zo extreem te hard rijd op een weg waar het niet kan. Ik rij ook vaak zat te hard, maar dan wel op een weg zonder fietsers en brommers.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:01 schreef Uncle het volgende:
toch deze discussie![]()
Schijnbaar moet je je tegenwoordig schamen als je nooit bekeuringen krijgt want die worden tegenwoordig maar al te graag gedeeld op social media met verwenseingen, naar andere personen en instanties, die het daglicht niet kunnen verdragen...
Mooi voorbeeld van kromme redenering dus, je gaat langs een autosnelweg wonen en vervolgens klagen over geluidsoverlast...quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:10 schreef kanovinnie het volgende:
n208 is ivm geluidsoverlast naar 70 gebracht.
Wie zegt dat het zo is gegaan? Beetje een foute aanname.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld van kromme redenering dus, je gaat langs een autosnelweg wonen en vervolgens klagen over geluidsoverlast...
Nou die was wel schandalig want a10quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:10 schreef Puala het volgende:
[..]
Oh nee hoor, bekeuringen zijn geen schande. Ik heb er laatst ook nog een gereden. Wat ik wel erg vind is als je zo extreem te hard rijd op een weg waar het niet kan. Ik rij ook vaak zat te hard, maar dan wel op een weg zonder fietsers en brommers.
Op een beetje fatsoenlijke motor zit je na 10 seconden boven de 200.. als je een paar honderd meter ver kan kijken kan je 't gas gerust opendraaien tot 200+ en weer laten zakken tot legale snelheden op het stuk dat je kan overzien.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:52 schreef Susteren het volgende:
[..]
Die huizen staan er al 100 jaar en die weg ligt er pas 3 jaar, nu goed?quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wie zegt dat het zo is gegaan? Beetje een foute aanname.
Ja en de 2e keer dat ik via die route naar je toe reed.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou die was wel schandalig want a10
Er is ook een stuk snelweg waar je maar 80 mag in NLquote:Op vrijdag 26 april 2013 14:18 schreef Isdatzo het volgende:
Oh en in de bebouwde kom heb je de volgende max snelheden: 15 (woonerf), 30, 50, 70.
Buiten de bebouwde kom: 60, 80, 100
Snelweg: 100, 120, 130
Nou, woonerf staat toch geen snelheid voor? Dat is toch stapvoets?quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:18 schreef Isdatzo het volgende:
Oh en in de bebouwde kom heb je de volgende max snelheden: 15 (woonerf), 30, 50, 70.
Buiten de bebouwde kom: 60, 80, 100
Snelweg: 100, 120, 130
15 km/u sinds 1 januari dit jaarquote:Op vrijdag 26 april 2013 14:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou, woonerf staat toch geen snelheid voor? Dat is toch stapvoets?
Dat is dus dus geen snelweg....quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Er is ook een stuk snelweg waar je maar 80 mag in NL
Duidelijk, jij houdt jezelf niet op de hoogte van de regelwijzigingen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou, woonerf staat toch geen snelheid voor? Dat is toch stapvoets?
Ring Amsterdam en ring Rotterdam.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:19 schreef Puala het volgende:
[..]
En stukje bij Houten op de A27quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Duidelijk, jij houdt jezelf niet op de hoogte van de regelwijzigingen.
[..]
Ring Amsterdam en ring Rotterdam.
Uiteraard niet.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kano denkt ook nog dat je max. 120 mag op de snelwegquote:Op vrijdag 26 april 2013 14:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oja, 80 ook idd.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:19 schreef Puala het volgende:
[..]
maar dan niet huiliehuilie doen als je het verantwoord vond om te hard te rijden en dan weer zo'n mooie brief in de bus hebtquote:Op vrijdag 26 april 2013 14:27 schreef Isdatzo het volgende:
Mijn punt is: je kan prima verantwoord heel snel rijden zonder dat dat per definitie gevaar oplevert. En andersom zijn er ook situaties waarbij de maximum snelheid ter plekke rijden niet verstandig is.
Conclusie: gewoon zelf nadenken.
Ja: er waren wegwerkzaamheden dus ze moest op straat gaan rijden, maar ineens kwam er kijhard een auto aanrijden die haar heeft overreden. Het gebeurde zowat bij me op de hoek, haar hoofd blijkt totaal geplet te zijn. Als je over zulke dingen nadenkt, zo'n jong meisje, dan denk je ineens wel anders over mensen die veel te hard rijden. Als die man ipv. meer dan 100 een kilometer of 40 had gereden had hij waarschijnlijk genoeg tijd gehad om haar te ontwijken.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
Heel vervelende vraag misschien, maar: Was het ongeluk ook gebeurt als er wel normale snelheid gereden was? Waarom ik dit vraag? In Tilburg is een jaar of 2 terug ook een fietsster dood gereden. Zou ook veel te hard gereden zijn, uiteindelijk bleek er zo'n 55 km/h gereden te zijn waar 50 toegestaan en heeft de fietsster verzuimd voorrang te verlenen aan de bestuurder van de auto. Uiteindelijk vrijspraak voor de automobilist geworden.
Guttegut spreekt hier het meisje waarvan ik haar auto tot vmax heb laten gaan?quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:23 schreef Puala het volgende:
[..]
Kano denkt ook nog dat je max. 120 mag op de snelweg
Been there, done that. En niet 1xquote:Op vrijdag 26 april 2013 14:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Guttegut spreekt hier het meisje waarvan ik haar auto tot vmax heb laten gaan?
Ik kan me een bepaalde rit voor de geest halen met een leasedoos die plankgas ook niet echt opschootquote:
Dat was die ibiza toch?quote:Op vrijdag 26 april 2013 15:14 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Ik kan me een bepaalde rit voor de geest halen met een leasedoos die plankgas ook niet echt opschoot
Ik geloof het wel.quote:
Mijn conslusie: koop een clio 1.2. Dan kan je niet te hard rijdenquote:Op vrijdag 26 april 2013 14:27 schreef Isdatzo het volgende:
Mijn punt is: je kan prima verantwoord heel snel rijden zonder dat dat per definitie gevaar oplevert. En andersom zijn er ook situaties waarbij de maximum snelheid ter plekke rijden niet verstandig is.
Conclusie: gewoon zelf nadenken.
been there, done that.,..quote:Op zaterdag 27 april 2013 09:40 schreef kanovinnie het volgende:
kutterdekut. Twee body's gebruiken die qua tijdinstelling anders staan. Alle foto's niet meer op chronologische volgorde
Tijdstippen ansich maken me niet uit, ik hoef uit die data niet te halen of het om 3 uur 's nachts of 4 uur 's nachts was. MAar ik vind het wel fijn als ze allebei dan op 3:05:12 staan ipv de ene op 3:05:12 en de andere een paar minuten versprongenquote:Op zaterdag 27 april 2013 09:57 schreef Uncle het volgende:
[..]
been there, done that.,..![]()
dat is trouwens helemaal leuk als je een verre reis maakt naar een andere tijdszone en maar een camera aanpast naar het tijdsverschil
Dat bedoelde ik ookquote:Op zaterdag 27 april 2013 09:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tijdstippen ansich maken me niet uit, ik hoef uit die data niet te halen of het om 3 uur 's nachts of 4 uur 's nachts was. MAar ik vind het wel fijn als ze allebei dan op 3:05:12 staan ipv de ene op 3:05:12 en de andere een paar minuten versprongen
Feature Requestquote:Op zaterdag 27 april 2013 10:03 schreef Uncle het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ookin ligtroom wordt het een zooitje als er teveel tijd tussen zit. Met een paar minuten klopt de chornologie niet helemaal maar zit het wel ongeveer goed. Als je 12 uur tijdsverschil hebt dan staan er foto's van dagen door elkaar...
Van mij mag er wel een datum-adjuster in lightroom
nu kijk ik de fotos maar per toestel
![]()
en al tijdje back in holland
Wordt je doorgestuurd naar een 1 of andere vage websitequote:Op zaterdag 27 april 2013 10:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
Feature Request
https://www.adobe.com/cfusion/mmform/index.cfm?name=wishform
dat loopt idd nu via Photoshop.com gewoon aangeven word nl meegenomen in nieuwe releases als er genoeg requests zijnquote:Op zaterdag 27 april 2013 10:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wordt je doorgestuurd naar een 1 of andere vage website
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |