Met een bandit?quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:06 schreef BlackLining het volgende:
Been there, done that, got a busted headlight.
quote:
Dat moet je sowieso om de ~300 km. En 2cm speling, maar dat hoor je te weten.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:09 schreef Juicyhil het volgende:
Als ik langzaam rij hoor ik volgens mij m'n ketting soort van tikkenIs dat het teken dat ik hem moet smeren?
Ja, als ik hem met vinger omlaag duw dan is dat geen dramatische speling.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat moet je sowieso om de ~300 km. En 2cm speling, maar dat hoor je te weten.
Overduidelijk ja. Gewoon zo'n busje in je buddy doen en telkens als je effe gereden hebt spuiten en dan buiten het tanken goed invetten. Ketting van de fazer had al 18k met nog geen tekenen van slijtagequote:Op zaterdag 13 april 2013 20:09 schreef Juicyhil het volgende:
Zit nu 620 km op na z'n afleverbeurt, dus moet hem sowieso smeren.
Doe nou maar. Beter te veel vet dan te weinig. Trouwensquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:11 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ja, als ik hem met vinger omlaag duw dan is dat geen dramatische speling.
Maar die verkoper had het over 500-700 km
Die hebben geen kettingvet voor zover ik weet.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:12 schreef Juicyhil het volgende:
Stond sowieso vandaag al bij de Motoport hier in Duivendrecht voor een spuitbusje te halen, maar het was zo drukMorgen maar ff naar de benzinepomp rijden dan.
Invetten?quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Overduidelijk ja. Gewoon zo'n busje in je buddy doen en telkens als je effe gereden hebt spuiten en dan buiten het tanken goed invetten. Ketting van de fazer had al 18k met nog geen tekenen van slijtage
Naja, ik had bij de Total zo'n spuitbusje in m'n handen. Maar toch niet meegenomenquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Die hebben geen kettingvet voor zover ik weet.
Ik heb kwastje met potje vet, gewoon even hele ketting kwasten.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:14 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Invetten?Die had ik nog niet gehoord
Maar dan moet ik er even hulp van iemand bij vragen voor het smeren, heb geen flauw idee hoe dat moet. Ik ben echt een n00b
Smeren = vetten..quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:14 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Invetten?Die had ik nog niet gehoord
Maar dan moet ik er even hulp van iemand bij vragen voor het smeren, heb geen flauw idee hoe dat moet. Ik ben echt een n00b
Invetten kun je doen, maar ik begin er niet aan. Iestje beter voor de ketting, goedkoper, bla bla bla. Moet je met een kwastje en een pot vet die hele ketting gaan insmerenquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:14 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Invetten?Die had ik nog niet gehoord
Maar dan moet ik er even hulp van iemand bij vragen voor het smeren, heb geen flauw idee hoe dat moet. Ik ben echt een n00b
Dankjequote:Op zaterdag 13 april 2013 20:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Smeren = vetten..
Kwast is wat mij betreft het best, spuitbus is prima. Je gooit dat ding op de bok en spuit vet aan de binnenkant van de ketting. Dan gewoon wiel draaien tot je de hele ketting hebt gehad. Warme ketting is better dan een koude ketting.
En NIET wd40 gebruiken en NIET je motor in zijn 1 zetten.
Gewoon steeds verder rollen ja, moet ik nu ook. Beetje storend is het wel. En geen wd40 gebruiken !!quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:17 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dankjedan ga ik het gewoon proberen morgen.
![]()
Ik heb dan geen middenbok op m'n AlpMaar dan rij hem een paar meter verder.
Niet zo jaloers jijquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:19 schreef BlackLining het volgende:
Wat is dat trouwens voor droevenis, een allroad fiets zonder middenbok?
Ik heb tenminste wel een middenbokquote:
succesquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:04 schreef BlackLining het volgende:
Goed dat je het zegt, wilde hem vannacht even op gaan halen..
Zo. die is stukquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar ehh, wat was er nou aan de hand met jouw fiets?
dapperquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:23 schreef Mirgeam het volgende:
Niet per definitie 2cm speling trouwens, verschilt per fiets. En te los is beter dan te strak.
Hier hobbelde ik dus achteraan op m'n VFR, afgelopen zondag![]()
quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat moet je sowieso om de ~300 km. En 2cm speling, maar dat hoor je te weten.
Dan kan echt flink fout gaanquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:47 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]Voor een Alp graag 3,5 tot 4 cm speling. Zeker niet te strak zetten bij een Alp want dan gaat je uitgaande as naar de klote!
Oh, en ik klap m in de 1 en spuiten maarrrmet middenbok dan wel eh
Wist niet dat daar zoveel verschil per fiets in zat. Maar inderdaad, liever te los dan te strak.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:47 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]Voor een Alp graag 3,5 tot 4 cm speling. Zeker niet te strak zetten bij een Alp want dan gaat je uitgaande as naar de klote!
Oh, en ik klap m in de 1 en spuiten maarrrmet middenbok dan wel eh
Alpje heeft langere veerweg, verschilt idd per motorfiets.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wist niet dat daar zoveel verschil per fiets in zat. Maar inderdaad, liever te los dan te strak.
En doe je dat serieus met draaiende motor?Dat zou ik dus never nooit doen. Verschrikkelijk dom.
Ninja editquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wist niet dat daar zoveel verschil per fiets in zat. Maar inderdaad, liever te los dan te strak.
En doe je dat serieus met draaiende motor?Dat zou ik dus never nooit doen. Verschrikkelijk dom.
Edit: Nou heb ik natuurlijk wel een échte motor hea, met vermogen enzulks, die trekt wat makkelijker je hand eraf
En ook je brommert!quote:Op zaterdag 13 april 2013 21:16 schreef picodealion het volgende:
Zo, vandaag toch goed 150km afgelegd. Ik begin de omgeving wat beter te leren kennen.
mooi is datquote:Op zaterdag 13 april 2013 21:16 schreef picodealion het volgende:
Zo, vandaag toch goed 150km afgelegd. Ik begin de omgeving wat beter te leren kennen.
VFR's rijden altijd jonguhquote:Op zaterdag 13 april 2013 21:50 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik had eindelijk tijd om m'n motor uit z'n winterslaap te halen, is m'n pa vergeten de accu op te laden. Sta ik daar in m'n motorpak
Inderdaad, heb 'm een stuk beter onder controle. Ik heb ook het idee dat ik de rotondes wat beter onder de knie heb.quote:Op zaterdag 13 april 2013 21:18 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
En ook je brommert!Zijn wel de mooie afstanden om even te toeren
Morgen ff remolie vv. Alpje remt niet meer zo lekker als ze zou moeten doen, het gaat niet echt gelijkmatig meer. Waarschijnlijk teveel water in de olie![]()
GSX600f jonguh! Poging twee is overigens morgen, en anders maandagquote:Op zaterdag 13 april 2013 21:58 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
VFR's rijden altijd jonguh
Oh nee dat was jij niet, laat maar
Je moet zorgen dat de ringen van de ketting niet gaan glimmen, als ze dreigen te gaan glimmen is het tijd voor een smeerbeurt. Bij regenachtig weer kan dit na 200km al zo zijn bij goede omstandigheden kan dit 500km zijn.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:12 schreef BlackLining het volgende:
Er moet juist een beetje speling op zitten. Hij veert immers, en anders kan hij te strak komen te staan.
Is ook geen vast kilometrage waarop je moet smeren trouwens. Gewoon regelmatig. Ik zeg ook altijd dat het om de 200-300 moet maar in de praktijk doe ik het om de 600 ongeveer.. Daarnaast, met vuil weer of veel offroad wat vaker natuurlijk. Beter te veel dan te weinig
Zoiets ken ik, dat was alleen een grindpadquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:23 schreef Mirgeam het volgende:
Niet per definitie 2cm speling trouwens, verschilt per fiets. En te los is beter dan te strak.
Hier hobbelde ik dus achteraan op m'n VFR, afgelopen zondag![]()
Gummiebeer had toch ongelijkquote:Op woensdag 10 april 2013 15:29 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Mijn Alp is dan ook jonger, jullie hebben eenzelfde type. Ga dus maar op Gummie af
Het enige verschil tussen die accu's is ook capaciteit (in Ah). De 14Ah accu houdt het simpelweg langer vol om bijvoorbeeld stil te staan in een schuur dan de 12Ah accu. Waarschijnlijk is er gewoon tijdens onderhoud ooit al eens een dikkere accu in gegaanquote:Op zondag 14 april 2013 03:10 schreef Anne het volgende:
[..]
Gummiebeer had toch ongelijk. Tenminste, ik heb blijkbaar toch dezelfde accu als jij: YB12A-B
Wij gaan morgen ook een ritje doenNu al zin in.
Ben ik namelijk niet de slechtste motorrijder (er zit iemand tussen die 3 ritjes per jaar maakt, bij wijze van spreken, en dat kun je ook wel merken en zien).
Check je spanningsregelaar!quote:Op zondag 14 april 2013 03:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het enige verschil tussen die accu's is ook capaciteit (in Ah). De 14Ah accu houdt het simpelweg langer vol om bijvoorbeeld stil te staan in een schuur dan de 12Ah accu. Waarschijnlijk is er gewoon tijdens onderhoud ooit al eens een dikkere accu in gegaanVergelijk het met een benzinetank van 12 of 14 liter. Beide Euro95 dus geen verschil, maar die van 14 l gaat wat langer mee.
De lampjes op mijn motor spannen trouwens samen tegen mijin twee weken een kapot achterlicht, koplamp en twee knipperlichten
Mja, daar zeg je zoiets ja..quote:
Jouw motor, maar je pa moet de accu laden?quote:Op zaterdag 13 april 2013 21:50 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik had eindelijk tijd om m'n motor uit z'n winterslaap te halen, is m'n pa vergeten de accu op te laden. Sta ik daar in m'n motorpak
Niet vergeten om ook op toeren te meten; 14.8 is ongeveer de max.; 14.4 is beter, onder de 13.5 is kut.quote:Op zondag 14 april 2013 10:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, daar zeg je zoiets ja..
Zo inderdaad even doenEven de multimeter ophalen thuis, kan die ook vast warmlopen voor het ritje
Net gecheckt, allemaal goedquote:Op zondag 14 april 2013 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet vergeten om ook op toeren te meten; 14.8 is ongeveer de max.; 14.4 is beter, onder de 13.5 is kut.
Hmkay, da's idd wel bijzonderquote:Op zondag 14 april 2013 12:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Net gecheckt, allemaal goedkoud, warm, stationair en in de toeren. Gewoon tough luck dus met die lampjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |