Met een bandit?quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:06 schreef BlackLining het volgende:
Been there, done that, got a busted headlight.
quote:
Dat moet je sowieso om de ~300 km. En 2cm speling, maar dat hoor je te weten.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:09 schreef Juicyhil het volgende:
Als ik langzaam rij hoor ik volgens mij m'n ketting soort van tikkenIs dat het teken dat ik hem moet smeren?
Ja, als ik hem met vinger omlaag duw dan is dat geen dramatische speling.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat moet je sowieso om de ~300 km. En 2cm speling, maar dat hoor je te weten.
Overduidelijk ja. Gewoon zo'n busje in je buddy doen en telkens als je effe gereden hebt spuiten en dan buiten het tanken goed invetten. Ketting van de fazer had al 18k met nog geen tekenen van slijtagequote:Op zaterdag 13 april 2013 20:09 schreef Juicyhil het volgende:
Zit nu 620 km op na z'n afleverbeurt, dus moet hem sowieso smeren.
Doe nou maar. Beter te veel vet dan te weinig. Trouwensquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:11 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ja, als ik hem met vinger omlaag duw dan is dat geen dramatische speling.
Maar die verkoper had het over 500-700 km
Die hebben geen kettingvet voor zover ik weet.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:12 schreef Juicyhil het volgende:
Stond sowieso vandaag al bij de Motoport hier in Duivendrecht voor een spuitbusje te halen, maar het was zo drukMorgen maar ff naar de benzinepomp rijden dan.
Invetten?quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Overduidelijk ja. Gewoon zo'n busje in je buddy doen en telkens als je effe gereden hebt spuiten en dan buiten het tanken goed invetten. Ketting van de fazer had al 18k met nog geen tekenen van slijtage
Naja, ik had bij de Total zo'n spuitbusje in m'n handen. Maar toch niet meegenomenquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Die hebben geen kettingvet voor zover ik weet.
Ik heb kwastje met potje vet, gewoon even hele ketting kwasten.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:14 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Invetten?Die had ik nog niet gehoord
Maar dan moet ik er even hulp van iemand bij vragen voor het smeren, heb geen flauw idee hoe dat moet. Ik ben echt een n00b
Smeren = vetten..quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:14 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar dan moet ik er even hulp van iemand bij vragen voor het smeren, heb geen flauw idee hoe dat moet. Ik ben echt een n00b
Invetten kun je doen, maar ik begin er niet aan. Iestje beter voor de ketting, goedkoper, bla bla bla. Moet je met een kwastje en een pot vet die hele ketting gaan insmerenquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:14 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dankjequote:Op zaterdag 13 april 2013 20:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Smeren = vetten..
Kwast is wat mij betreft het best, spuitbus is prima. Je gooit dat ding op de bok en spuit vet aan de binnenkant van de ketting. Dan gewoon wiel draaien tot je de hele ketting hebt gehad. Warme ketting is better dan een koude ketting.
En NIET wd40 gebruiken en NIET je motor in zijn 1 zetten.
Gewoon steeds verder rollen ja, moet ik nu ook. Beetje storend is het wel. En geen wd40 gebruiken !!quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:17 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dankjedan ga ik het gewoon proberen morgen.
![]()
Ik heb dan geen middenbok op m'n AlpMaar dan rij hem een paar meter verder.
Niet zo jaloers jijquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:19 schreef BlackLining het volgende:
Wat is dat trouwens voor droevenis, een allroad fiets zonder middenbok?
Ik heb tenminste wel een middenbokquote:
succesquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:04 schreef BlackLining het volgende:
Goed dat je het zegt, wilde hem vannacht even op gaan halen..
Zo. die is stukquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar ehh, wat was er nou aan de hand met jouw fiets?
dapperquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:23 schreef Mirgeam het volgende:
Niet per definitie 2cm speling trouwens, verschilt per fiets. En te los is beter dan te strak.
Hier hobbelde ik dus achteraan op m'n VFR, afgelopen zondag![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |