quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat moet je sowieso om de ~300 km. En 2cm speling, maar dat hoor je te weten.
Dan kan echt flink fout gaanquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:47 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]Voor een Alp graag 3,5 tot 4 cm speling. Zeker niet te strak zetten bij een Alp want dan gaat je uitgaande as naar de klote!
Oh, en ik klap m in de 1 en spuiten maarrrmet middenbok dan wel eh
Wist niet dat daar zoveel verschil per fiets in zat. Maar inderdaad, liever te los dan te strak.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:47 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]Voor een Alp graag 3,5 tot 4 cm speling. Zeker niet te strak zetten bij een Alp want dan gaat je uitgaande as naar de klote!
Oh, en ik klap m in de 1 en spuiten maarrrmet middenbok dan wel eh
Alpje heeft langere veerweg, verschilt idd per motorfiets.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wist niet dat daar zoveel verschil per fiets in zat. Maar inderdaad, liever te los dan te strak.
En doe je dat serieus met draaiende motor?Dat zou ik dus never nooit doen. Verschrikkelijk dom.
Ninja editquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wist niet dat daar zoveel verschil per fiets in zat. Maar inderdaad, liever te los dan te strak.
En doe je dat serieus met draaiende motor?Dat zou ik dus never nooit doen. Verschrikkelijk dom.
Edit: Nou heb ik natuurlijk wel een échte motor hea, met vermogen enzulks, die trekt wat makkelijker je hand eraf
En ook je brommert!quote:Op zaterdag 13 april 2013 21:16 schreef picodealion het volgende:
Zo, vandaag toch goed 150km afgelegd. Ik begin de omgeving wat beter te leren kennen.
mooi is datquote:Op zaterdag 13 april 2013 21:16 schreef picodealion het volgende:
Zo, vandaag toch goed 150km afgelegd. Ik begin de omgeving wat beter te leren kennen.
VFR's rijden altijd jonguhquote:Op zaterdag 13 april 2013 21:50 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik had eindelijk tijd om m'n motor uit z'n winterslaap te halen, is m'n pa vergeten de accu op te laden. Sta ik daar in m'n motorpak
Inderdaad, heb 'm een stuk beter onder controle. Ik heb ook het idee dat ik de rotondes wat beter onder de knie heb.quote:Op zaterdag 13 april 2013 21:18 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
En ook je brommert!Zijn wel de mooie afstanden om even te toeren
Morgen ff remolie vv. Alpje remt niet meer zo lekker als ze zou moeten doen, het gaat niet echt gelijkmatig meer. Waarschijnlijk teveel water in de olie![]()
GSX600f jonguh! Poging twee is overigens morgen, en anders maandagquote:Op zaterdag 13 april 2013 21:58 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
VFR's rijden altijd jonguh
Oh nee dat was jij niet, laat maar
Je moet zorgen dat de ringen van de ketting niet gaan glimmen, als ze dreigen te gaan glimmen is het tijd voor een smeerbeurt. Bij regenachtig weer kan dit na 200km al zo zijn bij goede omstandigheden kan dit 500km zijn.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:12 schreef BlackLining het volgende:
Er moet juist een beetje speling op zitten. Hij veert immers, en anders kan hij te strak komen te staan.
Is ook geen vast kilometrage waarop je moet smeren trouwens. Gewoon regelmatig. Ik zeg ook altijd dat het om de 200-300 moet maar in de praktijk doe ik het om de 600 ongeveer.. Daarnaast, met vuil weer of veel offroad wat vaker natuurlijk. Beter te veel dan te weinig
Zoiets ken ik, dat was alleen een grindpadquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:23 schreef Mirgeam het volgende:
Niet per definitie 2cm speling trouwens, verschilt per fiets. En te los is beter dan te strak.
Hier hobbelde ik dus achteraan op m'n VFR, afgelopen zondag![]()
Gummiebeer had toch ongelijkquote:Op woensdag 10 april 2013 15:29 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Mijn Alp is dan ook jonger, jullie hebben eenzelfde type. Ga dus maar op Gummie af
Het enige verschil tussen die accu's is ook capaciteit (in Ah). De 14Ah accu houdt het simpelweg langer vol om bijvoorbeeld stil te staan in een schuur dan de 12Ah accu. Waarschijnlijk is er gewoon tijdens onderhoud ooit al eens een dikkere accu in gegaanquote:Op zondag 14 april 2013 03:10 schreef Anne het volgende:
[..]
Gummiebeer had toch ongelijk. Tenminste, ik heb blijkbaar toch dezelfde accu als jij: YB12A-B
Wij gaan morgen ook een ritje doenNu al zin in.
Ben ik namelijk niet de slechtste motorrijder (er zit iemand tussen die 3 ritjes per jaar maakt, bij wijze van spreken, en dat kun je ook wel merken en zien).
Check je spanningsregelaar!quote:Op zondag 14 april 2013 03:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het enige verschil tussen die accu's is ook capaciteit (in Ah). De 14Ah accu houdt het simpelweg langer vol om bijvoorbeeld stil te staan in een schuur dan de 12Ah accu. Waarschijnlijk is er gewoon tijdens onderhoud ooit al eens een dikkere accu in gegaanVergelijk het met een benzinetank van 12 of 14 liter. Beide Euro95 dus geen verschil, maar die van 14 l gaat wat langer mee.
De lampjes op mijn motor spannen trouwens samen tegen mijin twee weken een kapot achterlicht, koplamp en twee knipperlichten
Mja, daar zeg je zoiets ja..quote:
Jouw motor, maar je pa moet de accu laden?quote:Op zaterdag 13 april 2013 21:50 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik had eindelijk tijd om m'n motor uit z'n winterslaap te halen, is m'n pa vergeten de accu op te laden. Sta ik daar in m'n motorpak
Niet vergeten om ook op toeren te meten; 14.8 is ongeveer de max.; 14.4 is beter, onder de 13.5 is kut.quote:Op zondag 14 april 2013 10:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, daar zeg je zoiets ja..
Zo inderdaad even doenEven de multimeter ophalen thuis, kan die ook vast warmlopen voor het ritje
Net gecheckt, allemaal goedquote:Op zondag 14 april 2013 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet vergeten om ook op toeren te meten; 14.8 is ongeveer de max.; 14.4 is beter, onder de 13.5 is kut.
Hmkay, da's idd wel bijzonderquote:Op zondag 14 april 2013 12:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Net gecheckt, allemaal goedkoud, warm, stationair en in de toeren. Gewoon tough luck dus met die lampjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |