Jelle is tof.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:19 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Je bent de eerste allochtoon die dit hier uitspreekt, dat siert je
Gelukkig, daar is de eerste Bell Curve-liefhebber.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Importeer een volk wat een paar honderd jaar achterloopt in ontwikkeling alsmede enkele tientallen IQ-punten. Wat schat je dat de uitkomst is?
Dat kan.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:14 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Mwah, hoeft niet per sé. Mijn ouders behoren ook tot die groep. Met een bepaalde zekerheid kan ik je vertellen dat mijn Nederlands beter is dan de gemiddelde Nederlander.
Ik ook niet. Maar: if it looks like a duck (bontkraag) if it quacks like a duck (wolla! meisje!) it probably is a duck (afschieten graag).quote:Op donderdag 11 april 2013 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard, nu moet eerst de 'je woont zelf waarschijnlijk in een villa in Bloemendaal tussen roomblanke D66-ers en de enige niet-Westerse allochtoon die je kent is de Filipijnse amah die je voor een habbekrats voor je verwende kroost laat zorgen'-argumentatie nog komen.
Het gaat ook niet om het verdedigen van misdadigers (wat verkrachters en dieven zijn); het gaat om het ethische principe dat ik nooit en te nimmer iemand bij voorbaat zal beoordelen puur en alleen op basis van diens afkomst.
quote:Op donderdag 11 april 2013 22:18 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Tuurlijk nooit eens naar je zelf kijken
Ja dag, dat is de omgekeerde wereld! Die 'bepaalde groepen' gaan de fout in. Zij zijn dan ook degenen die moeten veranderen. Zij moeten de eerste stap zetten. Zij moeten zich eerst maar eens gedragen en dan komt het vanzelf dat ze als 'volwaardige burgers' worden gezien. Ja, ik geloof nog steeds in een tolerant NL, maar daar moet wel wat voor gebeuren.quote:Op donderdag 11 april 2013 21:38 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Feit blijft dat zolang wij bepaalde groepen niet zien als volwaardige burgers wij ook met de consequenties moeten leven.
Uhuh, jochies die nog te jong zijn om een echte baan te hebben die een heel klein meisje van 9 totaal kapotslaan, totaal goed te praten door discriminatie op de arbeidsmarktquote:Op donderdag 11 april 2013 22:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Iets met discriminatie op de arbeidsmarkt.
Geen honderd jaar. Het zit hem meer in de scholing. Die mensen hebben nooit een vorm van scholing gehad. De meeste gastarbeiders kwamen naar NL en hadden met geluk net een jaartje op de middelbare school gezeten. Die deden hun werk in de fabrieken meer dan goed. Dat zijn de ouderen. Daar heb je verder geen last van, die zitten thuis of je ziet ze soms op bankjes met elkaar praten. Geen punt. We hebben het hier over knulletjes van 15 jaar, in Nederland geboren en getogen, dus die zijn niet naar Nederland geïmporteerd. Dus je post klopt niet. Waar het mis is gegaan, mag Joost weten. Waarschijnlijk hebben die ouders geen idee wat hun kroost uitspookt.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Importeer een volk wat een paar honderd jaar achterloopt in ontwikkeling alsmede enkele tientallen IQ-punten. Wat schat je dat de uitkomst is?
De links partijen stonden juist voor de gezinshereniging.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Nederland in de jaren 60 behoefte aan laaggeschoolde arbeidsimmigranten en haalde die ook binnen. De gastarbeiders moesten hun eigen identiteit behouden zodat de terugkeer naar eigen land makkelijker was. Echter hadden de rechtse partijtjes gezinshereniging toegelaten waardoor de mensen een verblijfsvergunning kregen.
Ik kijk dan ook gewoon naar pa en ma.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uhuh, jochies die nog te jong zijn om een echte baan te hebben die een heel klein meisje van 9 totaal kapotslaan, totaal goed te praten door discriminatie op de arbeidsmarkt.
Ziek in je hoofd als je dit op een of andere wijze durft goed te praten. En dus redelijk het grootste probleem met de daders, geen enkel normbesef.
Ga je toch weer de verdedig in? Heeft geen nut johquote:Op donderdag 11 april 2013 22:22 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Geen honderd jaar. Het zit hem meer in de scholing. Die mensen hebben nooit een vorm van scholing gehad. De meeste gastarbeiders kwamen naar NL en hadden met geluk net een jaartje op de middelbare school gezeten. Die deden hun werk in de fabrieken meer dan goed. Dat zijn de ouderen. Daar heb je verder geen last van, die zitten thuis of je ziet ze soms op bankjes met elkaar praten. Geen punt. We hebben het hier over knulletjes van 15 jaar, in Nederland geboren en getogen, dus die zijn niet naar Nederland geïmporteerd. Dus je post klopt niet. Waar het mis is gegaan, mag Joost weten. Waarschijnlijk hebben die ouders geen idee wat hun kroost uitspookt.
Dit geldt overigens net zo hard voor, bijv. Spanjaarden. Het probleem zit 'm echt in de opvoeding, of het gebrek daaraan.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:22 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Geen honderd jaar. Het zit hem meer in de scholing. Die mensen hebben nooit een vorm van scholing gehad. De meeste gastarbeiders kwamen naar NL en hadden met geluk net een jaartje op de middelbare school gezeten. Die deden hun werk in de fabrieken meer dan goed. Dat zijn de ouderen. Daar heb je verder geen last van, die zitten thuis of je ziet ze soms op bankjes met elkaar praten. Geen punt. We hebben het hier over knulletjes van 15 jaar, in Nederland geboren en getogen, dus die zijn niet naar Nederland geïmporteerd. Dus je post klopt niet. Waar het mis is gegaan, mag Joost weten. Waarschijnlijk hebben die ouders geen idee wat hun kroost uitspookt.
Ik heb die 2 incidenten niet nodig om te weten dat er een groot probleem is met een significant deel van de Marokkaanse jongeren. Ik weet dat we daar als SAMENLEVING iets aan moeten doen. Zij leven nu in hun eigen wereldje en het kan ze allemaal niks schelen. We moeten ze als samenleving dwingen omquote:Op donderdag 11 april 2013 22:06 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Als je zelf een dochter van 14 hebt en je leest in 1 week over een beroving van een gsm(8 jongens tegen 1 meisje) en nu weer 4 jongens tegen een meisje van 9 dan begin je zo te denken.
En dat hebben ze aan zich zelf te danken.k..volk
Nee.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:22 schreef Bombshell het volgende:
[..]
De links partijen stonden juist voor de gezinshereniging.
Ik probeer alleen wat uit te leggen. Meer niet. Bij dit artikel past van mijn kant alleen stilte.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:23 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Ga je toch weer de verdedig in? Heeft geen nut joh
En ze mogen nog steeds een eigen identiteit hebben. Maar aan de andere kant moet je ook gewoon meedoen in het land waar je woont. Nog steeds spreekt een groot deel van de ouderen geen nederlands. Die verblijfsvergunning hebben ze niet sinds gisteren.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Nederland in de jaren 60 behoefte aan laaggeschoolde arbeidsimmigranten en haalde die ook binnen. De gastarbeiders moesten hun eigen identiteit behouden zodat de terugkeer naar eigen land makkelijker was. Echter hadden de rechtse partijtjes gezinshereniging toegelaten waardoor de mensen een verblijfsvergunning kregen.
Je kan wel racisme gaan schreeuwen over de arbeidsmarkt maar Marokanen hebben het vaak aan zich zelf te danken dat ze nergens worden aangenomen. Ik hoorde het van een ondernemer, ze komen vaak te laat, zijn vaak ziek, ze jatten, zijn onbeleefd en een slechte werkethiekquote:
De politiek moet dit oppakken. Zolang lafbekken aan het roer zijn gebeurt er niks.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb die 2 incidenten niet nodig om te weten dat er een groot probleem is met een significant deel van de Marokkaanse jongeren. Ik weet dat we daar als SAMENLEVING iets aan moeten doen. Zij leven nu in hun eigen wereldje en het kan ze allemaal niks schelen. We moeten ze als samenleving dwingen om
Ze lezen de kranten niet, komen ook niet op fok! in dit topic meelezen etc.
Wat ik in ieder geval niet ga doen is mijn Marokkaanse buurman er boos op aankijken of aanspreken. Heel leuk dat iedereen hier een grote bek heeft en k....volk typen maar wanneer puntje bij paaltje komt en je staat tegenover zo'n jongere doe je helemaal niks. Is veel te eng. En dat geeft ze meer het gevoel dat ze de baas zijn.
Er was ook net zo goed een blankie bij...quote:Op donderdag 11 april 2013 22:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik probeer alleen wat uit te leggen. Meer niet. Bij dit artikel past van mijn kant alleen stilte.
Waarom niet? Omdat ze ermee weg komen. En weet je wie het grootste slachtoffer is? Jellereppe bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb die 2 incidenten niet nodig om te weten dat er een groot probleem is met een significant deel van de Marokkaanse jongeren. Ik weet dat we daar als SAMENLEVING iets aan moeten doen. Zij leven nu in hun eigen wereldje en het kan ze allemaal niks schelen. We moeten ze als samenleving dwingen om
Wat ik in ieder geval niet ga doen is mijn Marokkaanse buurman er boos op aankijken of aanspreken. Heel leuk dat iedereen hier een grote bek heeft en k....volk typen maar wanneer puntje bij paaltje komt en je staat tegenover zo'n jongere doe je helemaal niks. Is veel te eng. En dat geeft ze meer het gevoel dat ze de baas zijn.
En WAT moet er dan gebeuren?quote:Op donderdag 11 april 2013 22:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
De politiek moet dit oppakken. Zolang lafbekken aan het roer zijn gebeurt er niks.
Omdat ze hun eigen taal machtig bleven en vooral niet hoefden te integreren.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
En ze mogen nog steeds een eigen identiteit hebben. Maar aan de andere kant moet je ook gewoon meedoen in het land waar je woont. Nog steeds spreekt een groot deel van de ouderen geen nederlands. Die verblijfsvergunning hebben ze niet sinds gisteren.
Meedoen in Nederland betekent niet je identiteit opgeven.
Respectquote:Op donderdag 11 april 2013 22:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik probeer alleen wat uit te leggen. Meer niet. Bij dit artikel past van mijn kant alleen stilte.
Gerichte aanpak op basis van ethniciteit. Opbokken met het taboe dat elk mens hetzelfde is. Dat is elk mens niet. Gelijkwaardig, soit. Maar gerichte aanpak op basis van culturele achtergrond is nodig.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En WAT moet er dan gebeuren?
Dat is dus al fout. Die ouders hebben toch de verantwooordelijkheid om hun kinderen de beste kansen te bieden en die beste kansen krijgen ze door de taal goed te spreken.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:11 schreef betyar het volgende:
[..]
Rond 1965 werden die mensen hier naartoe gehaald om te komen werken, uit een kansloos gebied. Gezinshereniging was een clausule in het contract dat Nederland met Marokko had. De Nederlandse taal hoefden ze niet machtig te zijn veelal waren ze ook gewoon te dom om een andere taal te leren. Maar ja, goedkope arbeidskrachten. Dat heeft er wel degelijk mee te maken waarom de jongeren van nu gebrekkig Nederlands spreken, thuis hoeft dat gewoon niet, onderling blijven ze de moedertaal voeren.
"Wij" moeten eerst maar eens beginnen door die mensen een eerlijke kans te geven op de arbeidsmarkt. Dat gebeurt gewoon niet. en tja, het geld moet ergens vandaan komen........
Als student werkte ik in een restaurant. Die baas daar was jong en nam regelmatig marokkaantjes en adnere allochtonen aan om te werken. Wegens slecht nederlands en gebrek aan manieren was het vaak voor de keuken of afwassen. I kid you not; op één na zijn ze allemaal op staande voet ontslagen wegens diefstal, niet op komen dagen, asociaal gedrag naar klanten. Die ene jongen was erg ok, maar die schaamde zich wel dood voor de rest van zijn cultuurgenoten.. Hij was homo, bleek later, dus hij had reden om afstand te nemen.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:24 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Je kan wel racisme gaan schreeuwen over de arbeidsmarkt maar Marokanen hebben het vaak aan zich zelf te danken dat ze nergens worden aangenomen. Ik hoorde het van een ondernemer, ze komen vaak te laat, zijn vaak ziek, ze jatten, zijn onbeleefd en een slechte werkethiek
Droom verder over een mooi samen leven met dat volk.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kijk, nu komen we ergens.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gerichte aanpak op basis van ethniciteit. Opbokken met het taboe dat elk mens hetzelfde is. Dat is elk mens niet. Gelijkwaardig, soit. Maar gerichte aanpak op basis van culturele achtergrond is nodig.,
Als je kijkt naar die jongeren in kwestie, hoe ze zich gedragen, hoe ze doen. Ze zijn compleet losgeslagen. Geen enkele Islamitische stroming laat dit gedrag toe. Zelfs de meest extreme, die deze jongeren in ieder geval niet aanhangen, laat dit toe. Geen enkel norm of waarde binnen de Marokkaanse cultuur laat toe dat meerdere jongens een onbekend meisje slaan. Hele strenge mensen beperken zelfs het contact tussen man en vrouw.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:17 schreef probeer het volgende:
[..]
De religie die allochtone jongeren van huis uit meekrijgen botst met onze grotendeels (of historisch gezien, whatever..) joods-christelijke samenleving. Ik zeg nergens dat dit hét probleem is, maar het is wel een factor. Zelfde voor een gefaald integratiebeleid en wat dit voor veel mensen nog steeds betekent. En vele andere factoren, waarvan er genoeg zijn die inderdaad niets of op een hele andere manier met achtergrond te maken hebben.
Ik zeg niet dat integratie dit probleem oplost. Het kan wel een deel van de oplossing zijn, om zo een factor van het probleem, in de toekomst te verkleinen. En een betere integratie zal dan ook zelfs alleen maar een deel van de oplossing voor een deelgroep van het probleem zijn. Maar wel waard om na te streven. Helaas enorm verergerd door een onterechte focus (o.a. de term "Marokkanenprobleem"
Even voor de goede orde; dit geldt dus voor de complete groep?quote:Op donderdag 11 april 2013 22:29 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Droom verder over een mooi samen leven met dat volk.
Maar dring het ons niet op.
Nu leg je het weer buiten mensen zelf. Als JIJ succesvol wilt zijn ergens dan is het LOGISCH dat je de taal leert. Ik ken ook spanjaarden, maar die spreken wel gewoon nederlands en engels.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat ze hun eigen taal machtig bleven en vooral niet hoefden te integreren.
Het probleem met jouw is dat je te emotioneel bent om in zo'n discussie mee te doen. Ik zeg dat zij nu juist los staan van de samenleving en daarom een soort zij tegen wij is geworden. Tering man, het heeft met jou ook totaal geen zin.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:29 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Droom verder over een mooi samen leven met dat volk.
Maar dring het ons niet op.
Officieel niet. Officieus zijn niet islamieten gewoon minder waard dan een varken of een hond. En een islamiet ben je voor het leven, ookal gedraag je je als mongool, je blijft een broeder. een zondige broeder. Altijd beter dan zo'n hollandse kaffir.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Als je kijkt naar die jongeren in kwestie, hoe ze zich gedragen, hoe ze doen. Ze zijn compleet losgeslagen. Geen enkele Islamitische stroming laat dit gedrag toe. Zelfs de meest extreme, die deze jongeren in ieder geval niet aanhangen, laat dit toe. Geen enkel norm of waarde binnen de Marokkaanse cultuur laat toe dat meerdere jongens een onbekend meisje slaan. Hele strenge mensen beperken zelfs het contact tussen man en vrouw.
Op stelen staan binnen de Islam hele zware straffen.
Wat er gedaan moet worden is dat de hele samenleving, waarvan zij denken dat ze GEEN deel van uitmaken, in actie komt. Als mensen een misdraging zien moeten ze meteen in actie komen. Laat die jongens weten dat de samenleving het zat is.
Wat in ieder geval niet gaat werken is in kranten gaan schrijven over het Marokkanenprobleem, of debatten houden of wat dan ook. Die vorm van communicatie komt bij die jongens niet aan.
Aah, de "Ik ken" posts. Ik ken een Marokkaan, keurige man verstaat zijn vak, hij moest met een Nederlander werken en het werk was niet goed. die twee werden uit elkaar gehaald en de Marokkaan moest bij mij komen werken tot zijn contract was afgelopen want zijn maat had gezegd dat die Marokkaan niks kon. Ik werk ermee en het ging prima. Stuurde hem alleen op pad en het werk was goed. Marokkaan kon toch wieberen en Nederlander ( die dus nog geen tekening kan lezen) werkt er nog.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:24 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Je kan wel racisme gaan schreeuwen over de arbeidsmarkt maar Marokanen hebben het vaak aan zich zelf te danken dat ze nergens worden aangenomen. Ik hoorde het van een ondernemer, ze komen vaak te laat, zijn vaak ziek, ze jatten, zijn onbeleefd en een slechte werkethiek
Zolang er niks in het gooi en wassenaar gebeurt zal de politiek er niet veel aan doen.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
De politiek moet dit oppakken. Zolang lafbekken aan het roer zijn gebeurt er niks.
Ik woon drie seconden vanaf die plek waar het is gebeurd en ik heb nog nooit een groepje Marokkanen gezien in de 18 jaar dat ik in Krimpen a/d IJssel woon, grote kans dat het geen Mocro's maar een andere soort allochtonen warenquote:Op donderdag 11 april 2013 22:29 schreef Robijn48 het volgende:
Is het al zeker dat die drie Marokkanen waren?
Omdat ik zie dat ook in dit topic het enkel weer op Marokkanen toegespitst wordt.
Juist! Je moet het vooral zelf willen en daar ontbreekt het ontzettend aan.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:30 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nu leg je het weer buiten mensen zelf. Als JIJ succesvol wilt zijn ergens dan is het LOGISCH dat je de taal leert. Ik ken ook spanjaarden, maar die spreken wel gewoon nederlands en engels.
Ik weet niet waar jij dit vandaan haalt, maar ook Kaffirs hebben hun rechten binnen de Islam.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:32 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Officieel niet. Officieus zijn niet islamieten gewoon minder waard dan een varken of een hond. En een islamiet ben je voor het leven, ookal gedraag je je als mongool, je blijft een broeder. een zondige broeder. Altijd beter dan zo'n hollandse kaffir.
Wellicht zijn ze (algemeen gezien dan, niet deze 4) zelf niet gelovig, hun ouders daarentegen vaak wel. Speelt mee in de opvoeding.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Als je kijkt naar die jongeren in kwestie, hoe ze zich gedragen, hoe ze doen. Ze zijn compleet losgeslagen. Geen enkele Islamitische stroming laat dit gedrag toe. Zelfs de meest extreme, die deze jongeren in ieder geval niet aanhangen, laat dit toe. Geen enkel norm of waarde binnen de Marokkaanse cultuur laat toe dat meerdere jongens een onbekend meisje slaan. Hele strenge mensen beperken zelfs het contact tussen man en vrouw.
Op stelen staan binnen de Islam hele zware straffen.
Wat er gedaan moet worden is dat de hele samenleving, waarvan zij denken dat ze GEEN deel van uitmaken, in actie komt. Als mensen een misdraging zien moeten ze meteen in actie komen. Laat die jongens weten dat de samenleving het zat is.
Wat in ieder geval niet gaat werken is in kranten gaan schrijven over het Marokkanenprobleem, of debatten houden of wat dan ook. Die vorm van communicatie komt bij die jongens niet aan.
Ze zijn licht getint. Dus Marokkanen.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:33 schreef Loop-y het volgende:
[..]
Ik woon drie seconden vanaf die plek waar het is gebeurd en ik heb nog nooit een groepje Marokkanen gezien in de 18 jaar dat ik in Krimpen a/d IJssel woon, grote kans dat het geen Mocro's maar een andere soort allochtonen waren
Just sayin
Volgens mij is het ook helemaal nog niet zeker wat de afkomst van de licht getinten is.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:33 schreef Loop-y het volgende:
[..]
Ik woon drie seconden vanaf die plek waar het is gebeurd en ik heb nog nooit een groepje Marokkanen gezien in de 18 jaar dat ik in Krimpen a/d IJssel woon, grote kans dat het geen Mocro's maar een andere soort allochtonen waren
Just sayin
Als de ouders al geen Nederlands kennen? Ze "mochten" niet eens Nederlands leren omdat het de terugkeer zou bemoeilijken.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is dus al fout. Die ouders hebben toch de verantwooordelijkheid om hun kinderen de beste kansen te bieden en die beste kansen krijgen ze door de taal goed te spreken.
En 'het geld moet ergens vandaan komen' is een geldige reden om een kind van notabene 9 die waarschijnlijk geen cent op zak heeft te beroven + zwaar te mishandelen?
Ahaquote:Op donderdag 11 april 2013 22:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ze zijn licht getint. Dus Marokkanen.
Jij begint over discriminatie op de arbeidsmakrt dus wanneer je zegt dat je het niet boeiend of interessant vind spreek je jezelf tegen. Maar goed je wilt het niet zien primaquote:Op donderdag 11 april 2013 22:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Aah, de "Ik ken" posts. Ik ken een Marokkaan, keurige man verstaat zijn vak, hij moest met een Nederlander werken en het werk was niet goed. die twee werden uit elkaar gehaald en de Marokkaan moest bij mij komen werken tot zijn contract was afgelopen want zijn maat had gezegd dat die Marokkaan niks kon. Ik werk ermee en het ging prima. Stuurde hem alleen op pad en het werk was goed. Marokkaan kon toch wieberen en Nederlander ( die dus nog geen tekening kan lezen) werkt er nog.
Interessant? Nee. boeiend? Nee. Relevant? Al helemaal niet.
Als het allemaal hetzelfde is, waarom wordt er dan elke keer over Marokkanen gesproken?quote:Op donderdag 11 april 2013 22:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het kunnen ook Turken, Irakezen, Iraniërs of Afghanen zijn. Maar het is allemaal hetzelfde.
Hahahaha.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:35 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook helemaal nog niet zeker wat de afkomst van de licht getinten is.
Maar dat wordt hier wel gelijk aan genomen
Dat is de heersende opvatting. Ik ben het er ook niet mee eens, maar een grote meerderheid van de mensen denkt zo.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:38 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Als het allemaal hetzelfde is, waarom wordt er dan elke keer over Marokkanen gesproken?
En nee, het is niet allemaal hetzelfde. Ik ben ook lichtgetint, want Indisch, en heb nog nooit zoiets uitgevroten.
De terugkeer naar eigen land was belangrijk. Om dan toch in de ik ken te blijven: mijn pa is op zes jarige leeftijd Hongarije ontvlucht. Thuis werd Nederlands gesproken. Momenteel spreekt mijn pa Hongaars als een kind van 6.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:30 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nu leg je het weer buiten mensen zelf. Als JIJ succesvol wilt zijn ergens dan is het LOGISCH dat je de taal leert. Ik ken ook spanjaarden, maar die spreken wel gewoon nederlands en engels.
Ik ben er tussen opgegroeid. Als jij het beter weet mag je het zeggen. Ze haten ons gewoon, diepe felle vlammende haat. Ze haten ons, onze vrouwen, onze ouders, onze vaders en moeders, onze wetgeving, onze rechtsstaat. Het enige wat ze niet haten is onze rijkdom. Het is een zwart beeld, maar helaas ik kan niets anders concluderen.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij dit vandaan haalt, maar ook Kaffirs hebben hun rechten binnen de Islam.
Nou is dit een hele andere discussie die ook niet van orde is hier omdat dit niet de denkwijze van die jongeren is.
Hier op internet ja. Erbuiten toch heel iets minder.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:39 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is de heersende opvatting. Ik ben het er ook niet mee eens, maar een grote meerderheid van de mensen denkt zo.
Nee, je snapt de post niet, de "Ik ken" posts zijn totaal niet interessant bij dit onderwerp.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:37 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Jij begint over discriminatie op de arbeidsmakrt dus wanneer je zegt dat je het niet boeiend of interessant vind spreek je jezelf tegen. Maar goed je wilt het niet zien prima
Prima, maar jij hebt toch ook nederlands geleerd en niet allen magyar?quote:Op donderdag 11 april 2013 22:39 schreef betyar het volgende:
[..]
De terugkeer naar eigen land was belangrijk. Om dan toch in de ik ken te blijven: mijn pa is op zes jarige leeftijd Hongarije ontvlucht. Thuis werd Nederlands gesproken. Momenteel spreekt mijn pa Hongaars als een kind van 6.
Stel een gastarbeidersgezin komt hier voor een paar jaar werken, hoe zie jij die terugkeer voor je als de kinderen de taal niet meer machtig zijn? Dat was een belangrijk punt toen der tijd.
En jij zaait geen haat of zo?quote:Op donderdag 11 april 2013 22:39 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik ben er tussen opgegroeid. Als jij het beter weet mag je het zeggen. Ze haten ons gewoon, diepe felle vlammende haat. Ze haten ons, onze vrouwen, onze ouders, onze vaders en moeders, onze wetgeving, onze rechtsstaat. Het enige wat ze niet haten is onze rijkdom. Het is een zwart beeld, maar helaas ik kan niets anders concluderen.
En de haatimams bewijzen dit.
quote:Op donderdag 11 april 2013 22:39 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik ben er tussen opgegroeid. Als jij het beter weet mag je het zeggen. Ze haten ons gewoon, diepe felle vlammende haat. Ze haten ons, onze vrouwen, onze ouders, onze vaders en moeders, onze wetgeving, onze rechtsstaat. Het enige wat ze niet haten is onze rijkdom. Het is een zwart beeld, maar helaas ik kan niets anders concluderen.
Andersom, op internet zeggen mensen het sneller.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:40 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Hier op internet ja. Erbuiten toch heel iets minder.
Ik haat jou niet. En ook niet al die dingen die je noemt.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:39 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
nee. ik geef aan wat ik heb meegemaakt.Ik zat in een klas waar de jongetjes hun eer moesten verdedigen en geen enkele vrouw/meisje hoefden te reslpecteren. Schelden tegen de juf? papa kwam nog even verder schelden op de juf als het jochie straf kreeg.quote:
Als dat zo was dan was de PVV nu wel aan de macht.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
Andersom, op internet zeggen mensen het sneller.
Ik heb helemaal geen Hongaars geleerd, behalve hoe ik bier kan bestellen. Maar mijn opa en oma mochten hier ook gewoon blijven en werden er wel eisen gesteld. De gastarbeiders zouden eigenlijk terug gaan. Behalve de Marokkanen, daar was een gezinshereniging clausule opgesteld. de slimme politiek was dat blijkbaar vergeten toen.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:40 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Prima, maar jij hebt toch ook nederlands geleerd en niet allen magyar?
Wat bdoel je met 'ze'?quote:Op donderdag 11 april 2013 22:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
nee. ik geef aan wat ik heb meegemaakt.
Het is gebeurt zo als we het maar kennen van 1 volk,en zo gaan Turken, Irakezen, Iraniërs of Afghanen enzo niet te werk.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het kunnen ook Turken, Irakezen, Iraniërs of Afghanen zijn. Maar het is allemaal hetzelfde.
Jij bent met Osama Bin Laden opgegroeid ofzo?quote:Op donderdag 11 april 2013 22:39 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Die hadden eerst ook 26 zetels maar hebben het verkloot.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:43 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Als dat zo was dan was de PVV nu wel aan de macht.
Ik blijf het herhalen: de kans is zeer klein dat het daadwerkelijk Marokkanen waren aangezien die er simpelweg bijna niet wonen. De Marokkanen die er wel wonen zijn vaak beter geïntergreerd dan de stadse Marokkanen, waardoor men hier niet kan spreken van een typisch Marokkaans probleem indien het wel Marokkanen zouden zijnquote:Op donderdag 11 april 2013 22:44 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Het is gebeurt zo als we het maar kennen van 1 volk,en zo gaan Turken, Irakezen, Iraniërs of Afghanen enzo niet te werk.
Op de plek waar nu al die gasten naar syrie trekken. Ik hoop dat ze het er niet overleven.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:45 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij bent met Osama Bin Laden opgegroeid ofzo?
Natuurlijkquote:Op donderdag 11 april 2013 22:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
nee. ik geef aan wat ik heb meegemaakt.
Ooit eens stel Tjetjenen te werk zien gaan? Schijnbaar niet gaat ook niet al te zachtzinnig aan toe.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:44 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Het is gebeurt zo als we het maar kennen van 1 volk,en zo gaan Turken, Irakezen, Iraniërs of Afghanen enzo niet te werk.
Natuurlijk hebben die het verkloot. Verwachtte je iets anders dan?quote:Op donderdag 11 april 2013 22:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die hadden eerst ook 26 zetels maar hebben het verkloot.
1 zetel is iets van 65.000 stemmers dus reken maar uit.
Ik geloof er niks van.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:46 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
In delft op de plek waar nu al die gasten naar syrie trekken. Ik hoop dat ze het er niet overleven.
Bepaal jij niet. Het is zeker wel relevantquote:Op donderdag 11 april 2013 22:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, je snapt de post niet, de "Ik ken" posts zijn totaal niet interessant bij dit onderwerp.
Indisch?quote:Op donderdag 11 april 2013 22:38 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik ben ook lichtgetint, want Indisch, en heb nog nooit zoiets uitgevroten.
Dat kan ik nog geloven. Waren dat ook 'straattuig'?quote:Op donderdag 11 april 2013 22:46 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Op de plek waar nu al die gasten naar syrie trekken. Ik hoop dat ze het er niet overleven.
Begin alvast maar weer te downplayenquote:Op donderdag 11 april 2013 22:46 schreef Loop-y het volgende:
[..]
Ik blijf het herhalen: de kans is zeer klein dat het daadwerkelijk Marokkanen waren aangezien die er simpelweg bijna niet wonen. De Marokkanen die er wel wonen zijn vaak beter geïntergreerd dan de stadse Marokkanen, waardoor men hier niet kan spreken van een typisch Marokkaans probleem indien het wel Marokkanen zouden zijn
Die werken allemaal bij de RETquote:Op donderdag 11 april 2013 22:48 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Indisch?
Zitten die ook in Nederland.
Heb er nog niks over gehoord![]()
Kun je zien dat het ook anders kan.
Ja, divers pluimage. De een was straattuig en werd ineens vroom. De ander werd dealer, maar familiebanden zijn sterk en het zijn allemaal neefjes en broeders.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat kan ik nog geloven. Waren dat ook 'straattuig'?
En wij mogen ze dan niet haten?quote:Op donderdag 11 april 2013 22:39 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat ik jouw ervaringen weerleg?quote:Op donderdag 11 april 2013 22:48 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Bepaal jij niet. Het is zeker wel relevant
Komt nogquote:Op donderdag 11 april 2013 22:40 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Hier op internet ja. Erbuiten toch heel iets minder.
Ik haat geen mensen, ik haat gedrag. De ervaring leert mij echter dat bij bepaalde typen mensen bepaald gedrag zeer veel voorkomt en je kunt dat goed voorspellen. Blijf maar uit de buurt.quote:
Kan best kloppen. Maar dat zijn wel meteen extremen.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:49 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, divers pluimage. De een was straattuig en werd ineens vroom. De ander werd dealer, maar familiebanden zijn sterk en het zijn allemaal neefjes en broeders.
quote:Op donderdag 11 april 2013 22:49 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Begin alvast maar weer te downplayen
Ik downplay helemaal niets, swaquote:Op donderdag 11 april 2013 22:49 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Begin alvast maar weer te downplayen
Je mag 'ze' best haten. Maar gewoon niet generaliseren. Maar je moet ook niet denken dat het ze boeit wat jij hier op fok! typt.quote:
ga zelf eens wonen in zo'n wijk, dan zie je de werkelijkheid. Ik ben blij dat er weg ben en een baan heb waarbij ik ze niet eens meer hoef tegen te komen. Ik gun ieder zijn multiculti idealen, NIMBY.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:51 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kan best kloppen. Maar dat zijn wel meteen extremen.
Ik heb zelf in een soortgelijke wijk gewoond dus ik weet wel hoe het is. Alleen dat extreem religieuze herken ik niet.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
ga zelf eens wonen in zo'n wijk, dan zie je de werkelijkheid. Ik ben blij dat er weg ben en een baan heb waarbij ik ze niet eens meer hoef tegen te komen. Ik gun ieder zijn multiculti idealen, NIMBY.
ook in gewoond dus weet niet waar je over lult.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
ga zelf eens wonen in zo'n wijk, dan zie je de werkelijkheid. Ik ben blij dat er weg ben en een baan heb waarbij ik ze niet eens meer hoef tegen te komen. Ik gun ieder zijn multiculti idealen, NIMBY.
Ik woon er en hier loopt het allemaal wel lekker. Nog nooit gezeik gehad of iets. Er is hier ook een gezonde mix van allochtoon én autochtoon trouwens.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:56 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
ook in gewoond dus weet niet waar je over lult.
Deze overval was in een wijk met 99% Nederlandersquote:Op donderdag 11 april 2013 22:58 schreef Peunage het volgende:
Meestal heb je in dat soort wijken dat mensen zich gaan profileren in groepen. Vaak op basis van etniciteit. Ik heb op een plek gewoond waar het vaak Marokkanen vs Turken was. En dan had je er wel eens wat verdwaalde Antilianen tussen.
Oh, mijn reactie was eigenlijk meer gericht naar Spanky78 die zei in zo'n buurt te hebben gewoond.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:58 schreef Loop-y het volgende:
[..]
Deze overval was in een wijk met 99% Nederlanders
Serieus?quote:Op donderdag 11 april 2013 23:02 schreef FAUSTI het volgende:
Op het moment hebben wij enorm last van gewone Nederlandse jongeren welke andere jongeren bedreigen en zonder afleidbare reden in elkaar slaan daarnaast ook proberen te beroven. Word even goed door niemand wat aangedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |