abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 april 2013 @ 22:20:09 #101
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_125173926
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:19 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Je bent de eerste allochtoon die dit hier uitspreekt, dat siert je
Jelle is tof.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 11 april 2013 @ 22:20:12 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_125173929
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Importeer een volk wat een paar honderd jaar achterloopt in ontwikkeling alsmede enkele tientallen IQ-punten. Wat schat je dat de uitkomst is?
Gelukkig, daar is de eerste Bell Curve-liefhebber.

Ik zou eens willen dat juist die mensen die zo prat gaan op hun politieke incorrectheid, hun 'ik zeg waar het op staat'-houding, deze kruisvaarders van het Vrije Woord nu eens gewoon open en bloot zeggen wat ze echt denken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 april 2013 @ 22:20:36 #103
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_125173962
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:14 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Mwah, hoeft niet per sé. Mijn ouders behoren ook tot die groep. Met een bepaalde zekerheid kan ik je vertellen dat mijn Nederlands beter is dan de gemiddelde Nederlander.
Dat kan.
pi_125173985
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uiteraard, nu moet eerst de 'je woont zelf waarschijnlijk in een villa in Bloemendaal tussen roomblanke D66-ers en de enige niet-Westerse allochtoon die je kent is de Filipijnse amah die je voor een habbekrats voor je verwende kroost laat zorgen'-argumentatie nog komen.

Het gaat ook niet om het verdedigen van misdadigers (wat verkrachters en dieven zijn); het gaat om het ethische principe dat ik nooit en te nimmer iemand bij voorbaat zal beoordelen puur en alleen op basis van diens afkomst.
Ik ook niet. Maar: if it looks like a duck (bontkraag) if it quacks like a duck (wolla! meisje!) it probably is a duck (afschieten graag).

Het heeft niet aangeboren met afkomst te maken maar wel met gedrag. Het probleem is dat afkomst en gedrag sterk gecorreleerd zijn. Daar is dus wel degelijk eits te generaliseren en je kunt aannemen dat er structureel iets mis is met de cultuur en opvoeding binnen deze groep.

Ik dacht ook altijd dat het sociale klasse en kansen waren die ontbraken. Maar ik heb inmiddels genoeg gezien. Het is onwil, slechte opvoeding, onterecht eergevoel dat met de paplepel wordt ingegoten. Ouders die criminele teringlijers tot het einde blijven verdedigen voor de familieeer. Dit heeft wel degelijk met afkomst te maken.

Dus: rucksichtlos op basis van afkomst veroordelen, nee. Maar de andere kant op kijken en de schuld ergens anders leggen is een zwaktebod.
Whatever...
  donderdag 11 april 2013 @ 22:21:19 #105
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_125174017
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:18 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Tuurlijk nooit eens naar je zelf kijken
:? :? :?
pi_125174082
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:38 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Feit blijft dat zolang wij bepaalde groepen niet zien als volwaardige burgers wij ook met de consequenties moeten leven.
Ja dag, dat is de omgekeerde wereld! Die 'bepaalde groepen' gaan de fout in. Zij zijn dan ook degenen die moeten veranderen. Zij moeten de eerste stap zetten. Zij moeten zich eerst maar eens gedragen en dan komt het vanzelf dat ze als 'volwaardige burgers' worden gezien. Ja, ik geloof nog steeds in een tolerant NL, maar daar moet wel wat voor gebeuren.

En dan kan men misschien wel gaan roepen dat ze in dit land never nooit niet als die 'volwaardige burgers' zullen worden gezien, maar als die eerste stappen niet gezet worden....tja, dan weet je dat natuurlijk nooit he.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 11 april 2013 @ 22:22:22 #107
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_125174086
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:14 schreef betyar het volgende:

[..]

Iets met discriminatie op de arbeidsmarkt.
Uhuh, jochies die nog te jong zijn om een echte baan te hebben die een heel klein meisje van 9 totaal kapotslaan, totaal goed te praten door discriminatie op de arbeidsmarkt :').

Ziek in je hoofd als je dit op een of andere wijze durft goed te praten. En dus redelijk het grootste probleem met de daders, geen enkel normbesef.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 11 april 2013 @ 22:22:28 #108
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125174096
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Importeer een volk wat een paar honderd jaar achterloopt in ontwikkeling alsmede enkele tientallen IQ-punten. Wat schat je dat de uitkomst is?
Geen honderd jaar. Het zit hem meer in de scholing. Die mensen hebben nooit een vorm van scholing gehad. De meeste gastarbeiders kwamen naar NL en hadden met geluk net een jaartje op de middelbare school gezeten. Die deden hun werk in de fabrieken meer dan goed. Dat zijn de ouderen. Daar heb je verder geen last van, die zitten thuis of je ziet ze soms op bankjes met elkaar praten. Geen punt. We hebben het hier over knulletjes van 15 jaar, in Nederland geboren en getogen, dus die zijn niet naar Nederland geïmporteerd. Dus je post klopt niet. Waar het mis is gegaan, mag Joost weten. Waarschijnlijk hebben die ouders geen idee wat hun kroost uitspookt.
pi_125174103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:19 schreef betyar het volgende:

[..]

Nederland in de jaren 60 behoefte aan laaggeschoolde arbeidsimmigranten en haalde die ook binnen. De gastarbeiders moesten hun eigen identiteit behouden zodat de terugkeer naar eigen land makkelijker was. Echter hadden de rechtse partijtjes gezinshereniging toegelaten waardoor de mensen een verblijfsvergunning kregen.
De links partijen stonden juist voor de gezinshereniging.
  donderdag 11 april 2013 @ 22:23:28 #110
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_125174158
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Uhuh, jochies die nog te jong zijn om een echte baan te hebben die een heel klein meisje van 9 totaal kapotslaan, totaal goed te praten door discriminatie op de arbeidsmarkt :').

Ziek in je hoofd als je dit op een of andere wijze durft goed te praten. En dus redelijk het grootste probleem met de daders, geen enkel normbesef.
Ik kijk dan ook gewoon naar pa en ma.
pi_125174166
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:22 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Geen honderd jaar. Het zit hem meer in de scholing. Die mensen hebben nooit een vorm van scholing gehad. De meeste gastarbeiders kwamen naar NL en hadden met geluk net een jaartje op de middelbare school gezeten. Die deden hun werk in de fabrieken meer dan goed. Dat zijn de ouderen. Daar heb je verder geen last van, die zitten thuis of je ziet ze soms op bankjes met elkaar praten. Geen punt. We hebben het hier over knulletjes van 15 jaar, in Nederland geboren en getogen, dus die zijn niet naar Nederland geïmporteerd. Dus je post klopt niet. Waar het mis is gegaan, mag Joost weten. Waarschijnlijk hebben die ouders geen idee wat hun kroost uitspookt.
Ga je toch weer de verdedig in? Heeft geen nut joh :)
  donderdag 11 april 2013 @ 22:23:39 #112
38496 Perrin
pi_125174171
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:22 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dit geldt overigens net zo hard voor, bijv. Spanjaarden. Het probleem zit 'm echt in de opvoeding, of het gebrek daaraan.
pi_125174181
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:06 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Als je zelf een dochter van 14 hebt en je leest in 1 week over een beroving van een gsm(8 jongens tegen 1 meisje) en nu weer 4 jongens tegen een meisje van 9 dan begin je zo te denken.
En dat hebben ze aan zich zelf te danken.k..volk
Ik heb die 2 incidenten niet nodig om te weten dat er een groot probleem is met een significant deel van de Marokkaanse jongeren. Ik weet dat we daar als SAMENLEVING iets aan moeten doen. Zij leven nu in hun eigen wereldje en het kan ze allemaal niks schelen. We moeten ze als samenleving dwingen om
Ze lezen de kranten niet, komen ook niet op fok! in dit topic meelezen etc.

Wat ik in ieder geval niet ga doen is mijn Marokkaanse buurman er boos op aankijken of aanspreken. Heel leuk dat iedereen hier een grote bek heeft en k....volk typen maar wanneer puntje bij paaltje komt en je staat tegenover zo'n jongere doe je helemaal niks. Is veel te eng. En dat geeft ze meer het gevoel dat ze de baas zijn.
  donderdag 11 april 2013 @ 22:24:00 #114
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_125174193
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:22 schreef Bombshell het volgende:

[..]

De links partijen stonden juist voor de gezinshereniging.
Nee.
  donderdag 11 april 2013 @ 22:24:02 #115
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125174195
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:23 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Ga je toch weer de verdedig in? Heeft geen nut joh :)
Ik probeer alleen wat uit te leggen. Meer niet. Bij dit artikel past van mijn kant alleen stilte.
pi_125174208
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:19 schreef betyar het volgende:

[..]

Nederland in de jaren 60 behoefte aan laaggeschoolde arbeidsimmigranten en haalde die ook binnen. De gastarbeiders moesten hun eigen identiteit behouden zodat de terugkeer naar eigen land makkelijker was. Echter hadden de rechtse partijtjes gezinshereniging toegelaten waardoor de mensen een verblijfsvergunning kregen.
En ze mogen nog steeds een eigen identiteit hebben. Maar aan de andere kant moet je ook gewoon meedoen in het land waar je woont. Nog steeds spreekt een groot deel van de ouderen geen nederlands. Die verblijfsvergunning hebben ze niet sinds gisteren.

Meedoen in Nederland betekent niet je identiteit opgeven.
Whatever...
pi_125174214
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:21 schreef betyar het volgende:

[..]

:? :? :?
Je kan wel racisme gaan schreeuwen over de arbeidsmarkt maar Marokanen hebben het vaak aan zich zelf te danken dat ze nergens worden aangenomen. Ik hoorde het van een ondernemer, ze komen vaak te laat, zijn vaak ziek, ze jatten, zijn onbeleefd en een slechte werkethiek
  donderdag 11 april 2013 @ 22:24:41 #118
38496 Perrin
pi_125174229
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:23 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik heb die 2 incidenten niet nodig om te weten dat er een groot probleem is met een significant deel van de Marokkaanse jongeren. Ik weet dat we daar als SAMENLEVING iets aan moeten doen. Zij leven nu in hun eigen wereldje en het kan ze allemaal niks schelen. We moeten ze als samenleving dwingen om

Wat ik in ieder geval niet ga doen is mijn Marokkaanse buurman er boos op aankijken of aanspreken. Heel leuk dat iedereen hier een grote bek heeft en k....volk typen maar wanneer puntje bij paaltje komt en je staat tegenover zo'n jongere doe je helemaal niks. Is veel te eng. En dat geeft ze meer het gevoel dat ze de baas zijn.
De politiek moet dit oppakken. Zolang lafbekken aan het roer zijn gebeurt er niks.
pi_125174233
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:24 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik probeer alleen wat uit te leggen. Meer niet. Bij dit artikel past van mijn kant alleen stilte.
Er was ook net zo goed een blankie bij...
pi_125174303
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:23 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waarom niet? Omdat ze ermee weg komen. En weet je wie het grootste slachtoffer is? Jellereppe bijvoorbeeld.

We gaan in Nederland uit van gelijkheid, iedereen houdt zich aan de wet. Iedereen respecteert de grondwet. Zo niet, eruit als je geen paspoort hebt, heb je wel een paspoort verdien je straf en kan men je zaken ontnemen, zoals de opvoeding van je kinderen.
Whatever...
  donderdag 11 april 2013 @ 22:27:01 #121
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_125174343
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

De politiek moet dit oppakken. Zolang lafbekken aan het roer zijn gebeurt er niks.
En WAT moet er dan gebeuren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_125174346
Pak het dan eens aan zoals de Amerikanen dat is dan ook gelijk alles wat ze daar fatsoenlijk doen betreft de zorg van kinderen.
  donderdag 11 april 2013 @ 22:27:41 #123
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_125174376
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:24 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En ze mogen nog steeds een eigen identiteit hebben. Maar aan de andere kant moet je ook gewoon meedoen in het land waar je woont. Nog steeds spreekt een groot deel van de ouderen geen nederlands. Die verblijfsvergunning hebben ze niet sinds gisteren.

Meedoen in Nederland betekent niet je identiteit opgeven.
Omdat ze hun eigen taal machtig bleven en vooral niet hoefden te integreren.
  Spellchecker donderdag 11 april 2013 @ 22:27:58 #124
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_125174388
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:24 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Respect ^O^
  donderdag 11 april 2013 @ 22:28:24 #125
38496 Perrin
pi_125174416
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En WAT moet er dan gebeuren?
Gerichte aanpak op basis van ethniciteit. Opbokken met het taboe dat elk mens hetzelfde is. Dat is elk mens niet. Gelijkwaardig, soit. Maar gerichte aanpak op basis van culturele achtergrond is nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')