Noem je MM nou dik?quote:
Die droeg ik toch al niet...quote:Op donderdag 11 april 2013 10:24 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
gewoon al je Ajax sjaals, jassen en overige attributen thuislaten, dan zal het wel meevallen
Hoe laat verwacht je op de trein te stappen daar?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Kom je naar Schiphol, treinen we samen
quote:Op donderdag 11 april 2013 10:38 schreef Suikertante het volgende:
Het hoofdje staat al, maar LB typt stug door hoor dames
Het hoofdje staat al? En nu in lekentaal aub.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
Môgge![]()
Dat jullie het even weten:
[..]
Mogen we je Benno noemen?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:44 schreef MadMaster het volgende:
OK, als het treinen wordt dan kan ik die trein van 13.17u. ook wel pakken.
Die vertrekt vanaf Sloterdijk om 13.06u.
Ik draag een witte anjer in mijn knoopsgat...
Dat er geen reet aan de hand is...quote:Op donderdag 11 april 2013 10:45 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het hoofdje staat al? En nu in lekentaal aub.
Ok, ik zet de champagne weer in de koelkast.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat er geen reet aan de hand is...
quote:Op donderdag 11 april 2013 10:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
Môgge![]()
Dat jullie het even weten:
[..]
Kan ik het helpen dat er alleen mannen online zijn?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:47 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Beetje de boel opruien hier. Helaas voor jou snappen die mannen dat helemaal niet
Ah, daar ben je. Rond welke tijd ben jij zaterdag bij de brouwerij?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:47 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Beetje de boel opruien hier. Helaas voor jou snappen die mannen dat helemaal niet
Nee, niet echtquote:Op donderdag 11 april 2013 10:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Kan ik het helpen dat er alleen mannen online zijn?
Arme PS.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:48 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nee, niet echt![]()
Kijken of er straks vrouwen bijlezen en ineens verschrikt gaan doen!![]()
Niet generaliseren svp...quote:Op donderdag 11 april 2013 10:47 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nou, t zou dus nog kunnen ook misschienquote:Op donderdag 11 april 2013 10:48 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ah, daar ben je. Rond welke tijd ben jij zaterdag bij de brouwerij?
Inderdaad, ik snap er ook geen zak vanquote:
Ik heb ook wel eens last van iets dat kopjes geeft. Maar dat is dan weer snel voorbij.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Als het hoofdje staat is er best wat aan de hand hoor. World of hurt schijnbaar.
quote:Op donderdag 11 april 2013 10:50 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Inderdaad, ik snap er ook geen zak van
Lekker in de doek en even samen langsgaan? (mits jij mobiel bent natuurlijk)quote:Op donderdag 11 april 2013 10:50 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nou, t zou dus nog kunnen ook misschien![]()
Wel een beetje ruk dat ik nu hoogstwaarschijnlijk het vrijgezellenfeest van een vriendin volgende week zaterdag ga missen... het dagprogramma zou prima gekund hebben met een kind van een paar weken oud, maar 1 weekje...
Eén wee is voldoende?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:51 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Als het hoofdje staat wil dat zeggen dat bij de volgende wee waarschijnlijk het kind naar buiten komt
Maar je hebt toch nog geen weeën?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:51 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Als het hoofdje staat wil dat zeggen dat bij de volgende wee waarschijnlijk het kind naar buiten komt
Ah! *plop*quote:Op donderdag 11 april 2013 10:51 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 11 april 2013 10:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
Bij mij waren er nog twee nodig na de grote schaar.
Moet je als man zeggen dat het hoofdje staat...quote:Op donderdag 11 april 2013 10:53 schreef Cobra4 het volgende:
Gemeen hoor! Mensen hier in de maling nemen met die vaktaal.
Dat was mijn plan jaquote:Op donderdag 11 april 2013 10:51 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Lekker in de doek en even samen langsgaan? (mits jij mobiel bent natuurlijk)
Godverdomme die snap ik dan wel weer geloof ikquote:Op donderdag 11 april 2013 10:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Moet je als man zeggen dat het hoofdje staat...
Ik nietquote:Op donderdag 11 april 2013 10:55 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Godverdomme die snap ik dan wel weer geloof ik![]()
![]()
Dan staan de meeste vrouwen te steigeren.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Moet je als man zeggen dat het hoofdje staat...
quote:Op donderdag 11 april 2013 10:55 schreef Etcetera het volgende:
[..]
![]()
Wat Ophelia zei of wat MM zei?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:59 schreef Etcetera het volgende:
Ik weet het niet helemaal zeker hoor, kan iemand in enigszins nette bewoordingen melden wat het exact betekend![]()
Dat begreep je toch al?quote:
quote:Op donderdag 11 april 2013 10:55 schreef Etcetera het volgende:
[..]
![]()
Wat denk jij dan waar het over gaat?quote:Op donderdag 11 april 2013 11:06 schreef Etcetera het volgende:
Geloof ikik weet het niet zeker, maar ik heb een heel donkerbruin vermoeden
Nou, donkerbruin is het niet.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:08 schreef Etcetera het volgende:
Dat ga ik niet zeggen voordat ik weet of het klopt
Wat is het dan?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Als het hoofdje staat is er best wat aan de hand hoor. World of hurt schijnbaar.
Het klopt dan ook vaak..quote:Op donderdag 11 april 2013 11:08 schreef Etcetera het volgende:
Dat ga ik niet zeggen voordat ik weet of het klopt
quote:
nee, die geven soms wel kopjesquote:
quote:Op donderdag 11 april 2013 11:16 schreef Cobra4 het volgende:
Die Etcie.Ex tomboy en durft hier niet te zeggen wat ze dacht.
De vader kan toch ook oppassen?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:50 schreef LadyBlack het volgende:
Wel een beetje ruk dat ik nu hoogstwaarschijnlijk het vrijgezellenfeest van een vriendin volgende week zaterdag ga missen... het dagprogramma zou prima gekund hebben met een kind van een paar weken oud, maar 1 weekje...
2 problemen: die heeft vrijgezellenfeest van de bruidegom, en bovendien zit je met voedingenquote:
Daar is het kolven voor uitgevonden. En grootouders willen vaak erg graag op zo'n hummeltje passenquote:Op donderdag 11 april 2013 11:21 schreef LadyBlack het volgende:
bovendien zit je met voedingenik wil borstvoeding geven.
Ach, het is nogal een verschil of oma bij je thuis komt of dat je je kind voor het eerst naar een kdv brengtquote:Op donderdag 11 april 2013 11:23 schreef Etcetera het volgende:
En kersverse moeders willen vast hun 1 week oude kindje niet alleen laten
Geen haar op mijn hoofd inderdaad. Maar ik was na een week blij dat ik weer enigszins normaal kon zitten, geen hechting in mijn ***** die eraan dacht om de stad in te gaan.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:23 schreef Etcetera het volgende:
En kersverse moeders willen vast hun 1 week oude kindje niet alleen laten
Zal ik Google ads even uitschakelen? Dan kan het zonder *****.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Geen haar op mijn hoofd inderdaad. Maar ik was na een week blij dat ik weer enigszins normaal kon zitten, geen hechting in mijn ***** die eraan dacht om de stad in te gaan.
Sorry mannen![]()
Leuk voor in het babyboek.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
![]()
Dat vroegen ze nog, of ik een foto van voor en na het hechten wilde.
Nee dank je.
Ah, bedankt.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:26 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Zie hier voor uitleg zonder gore plaatjes.
quote:Op donderdag 11 april 2013 11:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
![]()
Dat vroegen ze nog, of ik een foto van voor en na het hechten wilde.
Nee dank je.
Wij ook hoor. Geen behoefte om de rest terug te zien. Al had vriend wel een foto mogen maken van De Schaar, die was volgens hem heel groot en werd vakkundig voor mij verborgen gehouden.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:37 schreef Mark het volgende:
Wij hebben ook alleen foto's van voor de bevalling en vanaf het knippen van de navelstreng. Daartussen in wordt weggedacht
Het wordt afgedroogd en toegedekt met warme doeken. Geef het op tijd aan wanneer je dit anders wilt.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:26 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Zie hier voor uitleg zonder gore plaatjes.
Nat bovenop je leggen en toedekken.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:39 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het wordt afgedroogd en toegedekt met warme doeken. Geef het op tijd aan wanneer je dit anders wilt.
Men mag dus ook kiezen om zo'n kleine niet af te drogen en kou te laten lijden?
Zonde van de dekens.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:40 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Nat bovenop je leggen en toedekken.
Mijn moeder zou dolgraag oppassen inderdaad, maar ik wil dan echt nog niet bij mn kind wegquote:Op donderdag 11 april 2013 11:21 schreef Mark het volgende:
[..]
Daar is het kolven voor uitgevonden. En grootouders willen vaak erg graag op zo'n hummeltje passen
Kind slaapt in het begin toch bijna de hele tijd, dus zo'n dagprogramma kan best.
Ik weet nog wel een kindermeisje voor je. Maar zij woont nu nog in de VS.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:49 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mijn moeder zou dolgraag oppassen inderdaad, maar ik wil dan echt nog niet bij mn kind weg![]()
En kolven en een fles kun je volgens mij sowieso beter na een tijdje pas proberen, als de borstvoeding loopt.
Hoezo datquote:Op donderdag 11 april 2013 11:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ze vinden Otje maar lastig op het kdv geloof ik.
Daar is ze vast niet de enige inquote:Op donderdag 11 april 2013 11:54 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ze slaapt er slecht en is daardoor niet te genieten.
Mja, het is natuurlijk ook niet leuk... maar je weet gelukkig zelf dat het hun werk is, en dat jouw kind niet raar is.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik weet het, en ik heb al hoopjes ouders verteld dat er niets aan de hand is en dat het echt wel goedkomt maar nu is het mijn eigen kind
we zijn hier met z'n allen dat kind er aan het uit pratenquote:Op donderdag 11 april 2013 12:16 schreef Soempie het volgende:
Shit, LB, ik dacht toen je vanmorgen zo vroeg op was dat het begonnen was. Helemaal omdat je maar een berichtje had om L0t te feliciteren.
quote:Op donderdag 11 april 2013 11:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
Kindermeisje, die wil ik ook. Ze vinden Otje maar lastig op het kdv geloof ik.
Goed begin van je weekend.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:06 schreef Etcetera het volgende:
Zo, ik heb weekend. Eerst maar eens het kantoor schoonmaken
Ik heb in 2 avonden lecture 4 en 5 en het examen erdoorheen geramdquote:Op donderdag 11 april 2013 12:41 schreef Soempie het volgende:
[..]
Goed begin van je weekend.
Heb je die testen nog gedaan? Ik heb gefaald.Uiteindelijk vond ik het allemaal toch niet zo interessant als ik vooraf gedacht had.
Kind wil pizza en een vrije aftochtquote:Op donderdag 11 april 2013 12:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
we zijn hier met z'n allen dat kind er aan het uit praten
Slecht hequote:Op donderdag 11 april 2013 12:49 schreef Soempie het volgende:
En eerst het examen gedaan en daarna pas de rest van de lectures.
Afwezigheid van E. kan dus toch positief zijn?quote:Op donderdag 11 april 2013 12:50 schreef Etcetera het volgende:
Nee dat duurt sowieso tot de 24steHet scheelde dat ik alleen thuis was maandag en dinsdag, anders had ik het niet zo gered denk ik.
dan valt dat berenpak nog best meequote:
Efficiënt!quote:
Ja hoorquote:Op donderdag 11 april 2013 12:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Afwezigheid van E. kan dus toch positief zijn?
Nee ik moest naar de wcquote:Op donderdag 11 april 2013 12:16 schreef Soempie het volgende:
Shit, LB, ik dacht toen je vanmorgen zo vroeg op was dat het begonnen was. Helemaal omdat je maar een berichtje had om L0t te feliciteren.
#firstworldproblemsquote:Op donderdag 11 april 2013 12:54 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nee ik moest naar de wcen toen was de batterij van mn telefoon dood
Ik had een oogje op Spinderella.quote:
Was wel de knapstequote:Op donderdag 11 april 2013 12:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik had een oogje op Spinderella.
Zij nooit op mij helaas.
Ik heb moeten googlen wie dat isquote:Op donderdag 11 april 2013 12:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik had een oogje op Spinderella.
Zij nooit op mij helaas.
Echt?quote:Op donderdag 11 april 2013 13:01 schreef Soempie het volgende:
Ook voor mijn tijd. En wat een waardeloos nummer.Of ik skip steeds naar de waardeloze stukjes, dat kan ook.
Ah, DE generatiekloof?quote:Op donderdag 11 april 2013 13:01 schreef Soempie het volgende:
Ook voor mijn tijd. En wat een waardeloos nummer.Of ik skip steeds naar de waardeloze stukjes, dat kan ook.
Pu-Push It Real Good....quote:Op donderdag 11 april 2013 13:01 schreef Soempie het volgende:
Na meerdere hints volgde een gesprekje over dat ze er toch wel moeite mee hebben, vooral met in bed leggen. Net gesprek verder hoor, vooral zoeken naar een oplossing. Maar ik weet niet zo goed wat ik met hun oplossingen aanmoet. Ik heb Otje eindelijk zo ver dat ze vrij makkelijk in slaap valt. Duidelijk ritueeltje met slaapzak, soms even drinken, speentje, strak instoppen/ liedje zingen. En dan blijf ik er even een paar minuten bij zitten tot ze slaapt. Kost me een kleine tien minuten alles bij elkaar. Ik ben er tevreden mee. Echt een hele verbetering t.o.v. een half uur per keer met een Otje die altijd over de flos ging voor ze in slaap viel. Dat erbij blijven zitten wil ik nog afbouwen, maar dat komt nog wel, eerst dit weer even goed. Maar goed, op het kdv hebben ze daar geen tijd voor en met een liedje zingen storen ze de andere baby's. Hun oplossing is om haar eraan te wennen dat ik haar in bed leg en dat ze dan gaat slapen.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:40 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hebben ze iets gezegd?Otje kan het toch ook niet helpen en ze is echt niet de enige. Dat snappen ze hoop ik ook wel.
Maar wel een rotgevoel voor jullie. Kunnen ze extra tijd/ ruimte maken in hun planning als ze niet tevreden is, zodat ze extra aandacht krijgt?
Dus dat jij je ritueel voor thuis weer omgooit?quote:Op donderdag 11 april 2013 13:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Na meerdere hints volgde een gesprekje over dat ze er toch wel moeite mee hebben, vooral met in bed leggen. Net gesprek verder hoor, vooral zoeken naar een oplossing. Maar ik weet niet zo goed wat ik met hun oplossingen aanmoet. Ik heb Otje eindelijk zo ver dat ze vrij makkelijk in slaap valt. Duidelijk ritueeltje met slaapzak, soms even drinken, speentje, strak instoppen/ liedje zingen. En dan blijf ik er even een paar minuten bij zitten tot ze slaapt. Kost me een kleine tien minuten alles bij elkaar. Ik ben er tevreden mee. Echt een hele verbetering t.o.v. een half uur per keer met een Otje die altijd over de flos ging voor ze in slaap viel. Dat erbij blijven zitten wil ik nog afbouwen, maar dat komt nog wel, eerst dit weer even goed. Maar goed, op het kdv hebben ze daar geen tijd voor en met een liedje zingen storen ze de andere baby's. Hun oplossing is om haar eraan te wennen dat ik haar in bed leg en dat ze dan gaat slapen.![]()
Ze bedoelen het goed hoor, maar goed ...
/lap tekst
+1quote:Op donderdag 11 april 2013 13:00 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik heb moeten googlen wie dat ismaar gokte al dat t een van Salt n Pepa was
Het was een béétje voor mijn tijd.
Die ja. Die ene die vriend en ik ook hebben.quote:
Ik denk het.quote:
Dat, en ik heb het idee dat ze haar te laat in bed leggen. Het luistert nogal nauw bij haar.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:05 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dus dat jij je ritueel voor thuis weer omgooit?![]()
Beter lijkt me dat zij inderdaad een aantal keer die 10 minuten investeren...
Opium?quote:Op donderdag 11 april 2013 13:07 schreef _Ophelia_ het volgende:
Schoonmoeder was hier eergisteren, de bank ruikt nu nog naar haar parfum.(overigens ben ik verder heel erg gesteld op mijn schoonmoeder, alleen niet op hoe ze ruikt
)
Volgens mij wel ja.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:07 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Opium?![]()
Dat had mijn moeder altijd op, en is écht een sterk luchtje!
Ik wil niet weten hoe ze er nu uit ziet.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:59 schreef Mark het volgende:
[..]
Was wel de knapstemaar later veranderde dat ook aardig
Hier ging M. ook over de zeik als ik wat te laat was met naar bed brengen.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:06 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat, en ik heb het idee dat ze haar te laat in bed leggen. Het luistert nogal nauw bij haar.
quote:Op donderdag 11 april 2013 13:18 schreef Soempie het volgende:
Maargoed, daar kun je ook niks mee verder.
Koester de herinneringquote:Op donderdag 11 april 2013 13:16 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik wil niet weten hoe ze er nu uit ziet.
Ben je nu boos op mensen die een voorgeschreven tijd krijgen voor hun werk? Of begrijp ik het niet goed?quote:Op donderdag 11 april 2013 13:17 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hier ging M. ook over de zeik als ik wat te laat was met naar bed brengen.![]()
Jouw aanpak is prima en het is jammer dat zij die 10 minuten niet willen of kunnen uittrekken. Maar dat maakt Otje niet lastig, het is toch hartstikke goed dat ze maar 10 minuten nodig heeft. Ze zijn zelf blijkbaar niet zo flexibel. Uiteindelijk kost het ze meer energie en tijd, toch?
quote:Op donderdag 11 april 2013 13:23 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ben je nu boos op mensen die een voorgeschreven tijd krijgen voor hun werk? Of begrijp ik het niet goed?
Ik ook zo. Gaan we samen slapenquote:
quote:Op donderdag 11 april 2013 13:33 schreef Soempie het volgende:
[..]
Als je het zo wilt stellen, ja. Al ben ik helemaal niet boos hoor.
Maar ik ben wel van mening dat je voor baby's de tijd uit moet kunnen trekken om aan hun behoeften te kunnen voldoen. Als dat niet past in hun planning, dan schieten ze in mijn ogen te kort en niet de ouders of het kind. Wat mij betreft kijken ze dan allereerst naar hun eigen werkwijze/ planning/ inrichting/ enz. Natuurlijk kun je niet verwachten dat ze uren met een baby gaan rondlopen, maar als ze 10 minuten bedritueel en een liedje al niet voor elkaar krijgen.En het is niet alsof het niet mogelijk is, aangezien ze dat hier bij het kdv wel deden.
Fijn.quote:
Daar ben ik ook heel blij omquote:Op donderdag 11 april 2013 13:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
Dat lijkt me heel tof, om als je enig kind bent toch iemand te hebben met wie je je geschiedenis zo deelt.
I knowquote:
Heb ik naar gekeken, maar komt bij bakfiets.nl op 1100 extra, en jullie hoeveelheid kinderen halen we toch nooit.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:32 schreef Mark het volgende:
Een bakfiets is ideaalWij hebben een met elektrische ondersteuning, anders wordt het wel erg zwaar, als hij vol met kinderen zit
quote:Op donderdag 11 april 2013 15:40 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Je kan altijd stoppen met borstvoeding en overstappen op inferieure poedermelk
Dat dachten wij ookquote:Op donderdag 11 april 2013 15:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Heb ik naar gekeken, maar komt bij bakfiets.nl op 1100 extra, en jullie hoeveelheid kinderen halen we toch nooit.
Jij astma, ER COPD ... dat moet toch motivatie genoeg zijn om te stoppen?quote:Op donderdag 11 april 2013 07:03 schreef Lotusss het volgende:
Heerlijk, na 4 minuten fietsen al tot kotsen aan toe een hoestaanval. I love de naweeën van griep icm astma.![]()
Dan krijgt het kind toch alsnog de alcohol binnen?quote:
Je kolft vooraf, die melk geeft je en je gooit de melk met alcohol weg.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:51 schreef wyccie het volgende:
[..]
Jij astma, ER COPD ... dat moet toch motivatie genoeg zijn om te stoppen?
[..]
Dan krijgt het kind toch alsnog de alcohol binnen?
Etcie, niet zo fanatiek. Ik voel me zo'n huisslons.
Het kindje is er nog nietquote:Op donderdag 11 april 2013 15:57 schreef wyccie het volgende:
Ik kwam alleen maar even kijken of het kindje er al is en nu hang ik al weer veel te lang rond.
Maar goed, anders was ik ook niet gaan afwassen en schoonmaken.
Zou je dat aanraden, zo'n reiniger?quote:Op donderdag 11 april 2013 15:31 schreef Etcetera het volgende:
Boodschappen gehaald, nog langs de Action geweest (en zowaar een paar dingen meegesleept die niet echt op de planning stonden, gebeurd bijna nooit). En wijn gehaald. Nu nog stofzuigen, een cake bakken, dweilen (met de stoomreinigerzo chill dat ding) en daarna nog even nasi maken
Dat kan ik me helemaal niet voorstellen dat mijn moeder zo nerveus zou zijn, of dat ik ooit later zo zou zijn.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:04 schreef LadyBlack het volgende:
De aanstaande oma zo wel, die hield het niet langer uit thuis en is dus alvast naar Groningen gekomen![]()
Ik heb er eentje besteld, een cheapie. Lijkt mij wel handig, als het ding het een beetje goed doet.quote:
Het is dat we een feestje hebben hoorquote:Op donderdag 11 april 2013 16:05 schreef B.ertha het volgende:
Ja, vooral als je laminaat hebtquote:Op donderdag 11 april 2013 16:05 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Zou je dat aanraden, zo'n reiniger?
Ter ere van wat eigenlijk?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:11 schreef Etcetera het volgende:
Het is dat we een feestje hebben hoor
Hoe krijg jij die eerste quote aan mij toegewezen?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:11 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Het is dat we een feestje hebben hoor
[..]
Ja, vooral als je laminaat hebtalleen zoek er wel eentje waarvan je het reservoir makkelijk kunt leegmaken, in die van ons blijft altijd een bodempje staan en dat vind ik niet zo heel fris eigenlijk.
Net een glas laten sneuvelen.
Het is een hint. Ga eens schoonmaken jij.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:26 schreef B.ertha het volgende:
Hoe krijg jij die eerste quote aan mij toegewezen?![]()
Ik zit in training op het werkquote:Op donderdag 11 april 2013 16:27 schreef wyccie het volgende:
Ah, eindelijk een reden gevonden om uit huis te gaan. Na het bloedgeven ga ik ijs kopen.
[..]
Het is een hint. Ga eens schoonmaken jij.
quote:Op donderdag 11 april 2013 16:26 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Hoe krijg jij die eerste quote aan mij toegewezen?![]()
Smoesjes.quote:
quote:Op donderdag 11 april 2013 16:34 schreef wyccie het volgende:
[..]
Smoesjes.
Zegt de slons die al dagen potgrond op de vloer heeft liggen en geen zin heeft om het op te ruimen.
quote:Op donderdag 11 april 2013 16:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]![]()
Baby op de grond is een goede stopper achter de deur![]()
Ze gaat nog niet zo best vooruit ...quote:Op donderdag 11 april 2013 16:43 schreef wyccie het volgende:
Of ze fungeert als robotzuiger.
MM.![]()
Dacht ik eerst ook te lezen.
Doet me denken aan die Anne Geddes foto's. Volgens mij ligt ze er heel lief bij.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
Al doet ze verwoede pogingen, ik kijk net naar links, ligt ze op haar borst en knietjes, kont in de lucht.
Ik geloof dat ik maar even naar OUD vertrek.![]()
Je hoorde duidelijk het geluid erbij niet.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:48 schreef wyccie het volgende:
[..]
Doet me denken aan die Anne Geddes foto's. Volgens mij ligt ze er heel lief bij.
Van mij mag je blijven.
Dat klinkt ergens ook wel weer lief.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:52 schreef wyccie het volgende:
Nu zie ik een zwijntje voor me, flessen wegduwend met haar neus.
Wat voor eentje hebben jullie? (en wat zijn de plus- minpunten?)quote:Op donderdag 11 april 2013 15:32 schreef Mark het volgende:
Een bakfiets is ideaalWij hebben een met elektrische ondersteuning, anders wordt het wel erg zwaar, als hij vol met kinderen zit
Ik rook niet (nou ja heeeeeeeeeel af en toe eentje, 2 sigaretten per mnd haal ik niet eens).quote:Op donderdag 11 april 2013 15:51 schreef wyccie het volgende:
[..]
Jij astma, ER COPD ... dat moet toch motivatie genoeg zijn om te stoppen?
[..]
Dan krijgt het kind toch alsnog de alcohol binnen?
Een simpele pasta met prei en kaas wordt het hier.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:05 schreef Etcetera het volgende:
Cake in de ovenEn over een uurtje maar eens met de nasi beginnen
site werkt voor mij gewoon, meteen even gechecked.quote:
en dan niet eens alleen de weekendenquote:Op donderdag 11 april 2013 16:22 schreef wyccie het volgende:
Ach, TM heeft twee jaar aan zijn huis gewerkt.
Is mooiquote:Op donderdag 11 april 2013 17:38 schreef Etcetera het volgende:
[ afbeelding ]
Voor ouders en ouders in spé
Ik probeer ook rond 12:55 op Schiphol te zijn, even kijken of dat luktquote:Op donderdag 11 april 2013 10:39 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Waarschijlijk kan ik de 12:56 naar Leiden wel halen maar als ik zeker wil zijn ivm met drukte of wat vertraging dan zeg ik de 13:17.
Respectievelijke aankomsttijden op de locatie om 13:59 en 14:15 (volgen ov9292)
Met die mooie naam.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:54 schreef lubje25 het volgende:
fotograve des vaderland op tv, vriendin van MaJo toch?
Kloptquote:Op donderdag 11 april 2013 19:54 schreef lubje25 het volgende:
fotograve des vaderland op tv, vriendin van MaJo toch?
quote:Op donderdag 11 april 2013 20:45 schreef MaJo het volgende:
Man jullie hadden me wel even met die quote over LBIk zat in de auto bij elk stoplicht verder te lezen
Deceptie
Uhuhquote:
Nu welk toch? Of heb je niet op de link geklikt?quote:Op donderdag 11 april 2013 20:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
UhuhWeet ik veel wat het hoofdje staat al betekent
Ja nu wel, ben weer helemaal up to date als het om bevallen gaatquote:Op donderdag 11 april 2013 20:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Nu welk toch? Of heb je niet op de link geklikt?
Hij bestudeert de binnenkant van zijn oogleden?quote:Op donderdag 11 april 2013 21:15 schreef Lotusss het volgende:
*zucht* er ligt weer iemand te "studeren" op de bank
quote:Op donderdag 11 april 2013 21:15 schreef Lotusss het volgende:
Wel een foto he morgen!quote:Op donderdag 11 april 2013 21:01 schreef Etcetera het volgende:
Taart nu in de oven, morgen vullen en versieren. Niet bijzonder ofzo, bedoeling is gewoon vullen met aardbeienjam, witte fondant erover en dan wat versiering erbij.
sudderen bedoel je?quote:Op donderdag 11 april 2013 21:15 schreef Lotusss het volgende:
Er is niet zoiets als te vaak rijst in een week.quote:Op donderdag 11 april 2013 21:23 schreef iamredleader het volgende:
Dat is een beetje veel rijst in 1 week...
quote:
Jup, maar ik dnek dat het wel zal smakenquote:Op donderdag 11 april 2013 21:23 schreef iamredleader het volgende:
Dat is een beetje veel rijst in 1 week...
Gewoon lekker veel, kun je eventueel een kliekje invriezen voor als je een keer alleen eet de komende tijdquote:Op donderdag 11 april 2013 21:27 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Jup, maar ik dnek dat het wel zal smakennu nog even goochelen hoeveel ingredienten erin moeten - we doen normaal gewoon een beetje op de gok, dus ik weet het niet exact, behalve dat het nu verdubbeld moet
quote:
Echt? Ik vind het juist ideaal!quote:Op donderdag 11 april 2013 21:31 schreef Etcetera het volgende:
Rijst is een slecht kliekje, tenminste: om in te vriezen. Vind ik hoor, kan aan onze rijst liggen
Wij hebben zilvervliesrijst, misschien komt het daardoorquote:Op donderdag 11 april 2013 21:33 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Echt? Ik vind het juist ideaal!![]()
(basmatirijst)
Wij zilvervlies basmati.quote:Op donderdag 11 april 2013 21:34 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Wij hebben zilvervliesrijst, misschien komt het daardoor
Yep. En hij weet dat ik er een hekel aan heb als hij op de bank in slaap valt.quote:Op donderdag 11 april 2013 21:16 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Hij bestudeert de binnenkant van zijn oogleden?
Heb ik ook een hekel aan.quote:Op donderdag 11 april 2013 21:37 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Yep. En hij weet dat ik er een hekel aan heb als hij op de bank in slaap valt.
Met een Oranje logo?quote:Op donderdag 11 april 2013 21:37 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb een telefoonspelletje dat jullie hier als AKQ'ers vast ook leuk vinden: quizz battle!
Speelt iemand dat al?
Hoezo datquote:Op donderdag 11 april 2013 21:37 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Yep. En hij weet dat ik er een hekel aan heb als hij op de bank in slaap valt.
You'll manage!quote:Op donderdag 11 april 2013 21:57 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Blegh we gaan weer aan de foto's
Ik hoop het, de wanhoop nadertquote:
Heb je de vorm direct verwijderd of heb je de cake eerst even laten afkoelen?quote:Op donderdag 11 april 2013 21:43 schreef Etcetera het volgende:
Taart uit de oven, zag er goed uitAlleen toen ik de bodem verwijderde, ging het 'velletje' voor een groot deel mee eraf
Dus ik hoop dat het nu allemaal wat 'uithard' zodat ik 'm morgen wel gewoon kan versieren. Er gaat sowieso botercreme overheen trouwens, als plaklaagje voor de fondant.
quote:Op donderdag 11 april 2013 21:57 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Blegh we gaan weer aan de foto's
Al eens van suikerbrood gemaakt? Dat wordt heerlijk zacht, maar wel heel erg zoetquote:Op donderdag 11 april 2013 21:33 schreef LadyBlack het volgende:
Oehhhh weer iets voor op de wishlist dit weekend! Wentelteefjes
Oeh, dat heb ik helaas / gelukkig niet in huisquote:Op donderdag 11 april 2013 22:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Al eens van suikerbrood gemaakt? Dat wordt heerlijk zacht, maar wel heel erg zoet
quote:Op donderdag 11 april 2013 22:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb besloten dat ik er zaterdag ook bij ben. Hoe laat moet ik op welk station zijn om het een beetje makkelijk te houden?
in het kort: mijn moeder is een verzamelaar (lees: hoarder) en heeft sinds bijna 10 jaar alleen maar op de bank geslapen. Ik ben nu ongeveer 7 jaar het huis uit, maar ik kan er nog steeds niet goed tegen als ErwinRommel het doet.quote:
Inderdaad. En vroeger klaagde men toch ook niet als je drie keer aardappels at.quote:Op donderdag 11 april 2013 21:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
Er is niet zoiets als te vaak rijst in een week.
Wil je mijn post over stoppen met roken even terug lezen? En daar als arts je mening over geven? Natuurlijk alleen als je zin hebt.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:48 schreef wyccie het volgende:
LB, ik heb ook Quiz Battle.
En sinds gisteren ook Slice it en Puddingmonsters. Verslavend.
[..]
Inderdaad. En vroeger klaagde men toch ook niet als je drie keer aardappels at.
Maar ik ben dan ook wel raar, ik kan prima twee of drie dagen hetzelfde eten.
Oh sorry, ik dacht niet dat jij rookte, alleen van ER wist ik het zeker.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:51 schreef Lotusss het volgende:
Wil je mijn post over stoppen met roken even terug lezen? En daar als arts je mening over geven? Natuurlijk alleen als je zin hebt.
Hij heeft COPD gekregen doordat hij waarschijnlijk in Bosnië een bacterie heeft binnen gekregen ("zusje" van tuberculose) waardoor hij longschade heeft opgelopen. Natuurlijk helpt het roken niet, maar door zijn PTSS is dat wel weer een extra barrière waardoor hij veel moeilijker kan stoppen met roken. Roken is voor hem namelijk een extra middel om die stress tegen te gaan helaas.quote:Op donderdag 11 april 2013 23:04 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oh sorry, ik dacht niet dat jij rookte, alleen van ER wist ik het zeker.
Jij hebt gelijk dat hij het natuurlijk ook vooral voor hemzelf moet doen. Maar het is uiteraard ook ziekmakend voor jou, en gelukkig houdt hij dus rekening met jou.
Ik weet niet zeker wat je precies van me vraagt?![]()
Als arts zeg ik uiteraard stoppen, maar ook artsen kunnen niemand dwingen. De motivatie ligt bij hem zelf, hij moet het doen. Anderen zijn er slechts ter ondersteuning.
Waar ik me wel zorgen om maak is dat hij al op zo'n jonge leeftijd COPD heeft. Het is echt een nare ziekte, slopend. Je wordt nooit meer beter. Ik heb relatief jonge mensen (vijftigers/zestigers) gezien die aan huis gekluisterd waren omdat ze gewoon niet meer kunnen.
Ik zal er eens naar kijken en hem erop wijzen. Meer kan ik niet doen zonder dat ik zijn moeder wordquote:Op donderdag 11 april 2013 23:16 schreef wyccie het volgende:
Dat van de PTSS wist ik wel. Ook wel eens hulp voor gezocht toch?
Het is lastig, maar volgens mij zeker wel mogelijk om toch te stoppen. Voor heel veel mensen is roken een middel tegen stress. Daarom vallen stoppers ook weer terug bij nare gebeurtenissen. Maar ook dan lukt het veel mensen wel.
Ik weet niet in hoeverre de PTSS zijn leven beheerst, maar als hij bereid is om daar meer hulp voor te zoeken en als dat enigszins onder controle is, kan hij daarna gaan stoppen met roken. Of toch gaan stoppen, met hulp van een expert op dat gebied, die dan meer ondersteuning kan bieden wanneer zijn PTSS opspeelt (er zijn stoppen-met-roken-poli's).
En had ik deze link al eens gegeven? http://www.centrum45.nl/
Ik weet het. En hij weet het ook wel stiekem, maar die knop wil nog niet om bij hem. En hij denkt (ook vanwege zijn PTSS) dat hij nog maar zeer kort te leven heeft - 5 tot 10 jaar - en dat is voor hem ook een soort van excuus om het stoppen uit te stellen.quote:Op donderdag 11 april 2013 23:25 schreef wyccie het volgende:
Het verraderlijke is dat men denkt dat het allemaal wel meevalt. Maar zelfs na een hartinfarct (waar je veel meer van schrikt) kun je er nog prima bovenop klimmen (al dan niet met een operatie en/of medicatie). Sommigen hebben een jaar later nergens last van en hoeven niet eens meer op controle.
Met COPD is dat anders. Je bent voor je leven longpatiënt, je herstelt niet.
Succes.
Zoiets zei hij al, maar ik vraag me af waar dat op gebaseerd is, dat hij nog maar kort te leven heeft?quote:Op donderdag 11 april 2013 23:30 schreef Lotusss het volgende:
Ik weet het. En hij weet het ook wel stiekem, maar die knop wil nog niet om bij hem. En hij denkt (ook vanwege zijn PTSS) dat hij nog maar zeer kort te leven heeft - 5 tot 10 jaar - en dat is voor hem ook een soort van excuus om het stoppen uit te stellen.
Een van de symptomen van PTSS is blijkbaar de gedachte dat je nog maar kort te leven hebt... (zie wiki). Wil niet zeggen dat wiki altijd waarheid is maar hier komt het wel goed overeen.quote:Op donderdag 11 april 2013 23:32 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zoiets zei hij al, maar ik vraag me af waar dat op gebaseerd is, dat hij nog maar kort te leven heeft?
En tien jaar is lang als je toenemend benauwd bent.
I know... hij gelooft alleen niet dat hij zolang met mij opgescheept zitquote:Op donderdag 11 april 2013 23:36 schreef wyccie het volgende:
Puur psychisch dus, kan ik me wel voorstellen dat hij dat denkt. Dat je voortdurend op je hoede bent en dus voorbereid bent op dat het elk moment voorbij kan zijn.
Maar als hij lichamelijk, behalve de COPD, niks heeft, dan ben ik bang dat hij helaas toch 70 gaat worden en dus moet hij wel stoppen met roken.
Ik vries ook alleen maar de saus in, net als bij pasta. Zet je de saus in de magnetron en kook je verse rijst of pasta, smaakt stukken beterquote:Op donderdag 11 april 2013 21:31 schreef Etcetera het volgende:
Rijst is een slecht kliekje, tenminste: om in te vriezen. Vind ik hoor, kan aan onze rijst liggen
had het al bijna geïnstalleerd maar toen zag ik dat ze ook toegang wilden tot persoonlijke gegevens. Nergens voor nodig dus haak ik helaas afquote:Op donderdag 11 april 2013 21:37 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb een telefoonspelletje dat jullie hier als AKQ'ers vast ook leuk vinden: quizz battle!
Speelt iemand dat al?
quote:Op vrijdag 12 april 2013 00:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vries ook alleen maar de saus in, net als bij pasta. Zet je de saus in de magnetron en kook je verse rijst of pasta, smaakt stukken beter
als dat om is weet ik nog wel een station dichtbij. Pm maarquote:Op donderdag 11 april 2013 22:44 schreef Cobra4 het volgende:
[..]![]()
Schiphol schijnt de verzamelplek te zijn.
Ik vraag me af in hoeverre dat ook echt gebeurt. En wat zouden ze met mijn info moeten? Er staat niks boeiends in mijn telefoon.quote:Op vrijdag 12 april 2013 00:08 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
had het al bijna geïnstalleerd maar toen zag ik dat ze ook toegang wilden tot persoonlijke gegevens. Nergens voor nodig dus haak ik helaas af
Weltrusten.quote:Op vrijdag 12 april 2013 00:15 schreef MaJo het volgende:
Tijd om te gaan slapenNog 1 dagje werken en dan
weekend
Voor jou is het zeker om.quote:Op vrijdag 12 april 2013 00:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
als dat om is weet ik nog wel een station dichtbij. Pm maar
Ik dacht dat ik HT aan het quoten was.quote:Op vrijdag 12 april 2013 00:18 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik kwam van Schiphol, want dan net terug uit Ierland
quote:Op vrijdag 12 april 2013 03:24 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Kan je dat voortaan in een spoiler doen?
Gezellig dat je ook komtquote:Op donderdag 11 april 2013 22:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb besloten dat ik er zaterdag ook bij ben. Hoe laat moet ik op welk station zijn om het een beetje makkelijk te houden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |