Er liepen genoeg moslims mee in de stille tocht in Amsterdam.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:34 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Het gaat om de gemeenschap. Niet om de organisaties.
Dat miste ik persoonlijk heel erg en ik ben niet bang voor marokanen of moslims.
Ben ook niet racistisch het viel me op. (daar konden ze namelijk makkelijk het tij keren)
Doe mee aan een mars tegen dat soort idioten maar nee het bleef angstvallig stil.
Ik zou het even naar de politie sturen.quote:Iemand zin om hier in IJmuiden een moskee weg te ruimen
Nederlander die aan mij vraagt wat voor lingerie ik aan heb terwijl ik boos ben.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:34 schreef sp3c het volgende:
wat is het laatste dat je hebt meegemaakt?
wat voor lingerie heb je eigenlijk aan als je boos bent?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:36 schreef Bangerhart het volgende:
[..]
Nederlander die aan mij vraagt wat voor lingerie ik aan heb terwijl ik boos ben.
Nederlandse mensen soms
Jij weet het wat beter te formuleren dan mij, maar dit is precies hoe ik er over denk. Met name het vette deel. Ik wordt werkelijk schijt- en schijtziek van die kut-islam en de manier waarop die in mijn omgeving het leven van jonge vrouwen zeer negatief beïnvloed. Van die hypocriete teringschaamlap van een hoofddoek tot de vrijwel dagelijkse aanrandingen in het OV en het 's avonds niet meer veilig over straat kunnen als vrouw alleen.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:10 schreef Elfletterig het volgende:
Ik keur de opmerkingen op 'Nederland mijn vaderland' zonder meer af. Toch moet ook de vraag worden gesteld waarom mensen zulke opmerkingen plaatsen. Hoe komt het dat een bericht over brand in een moskee dergelijke 'vreugde' oproept?
Het valt wat mij betreft niet los te zien van hetgeen moslims anderen aandoen, zoals de brandstichtingen in Nigeriaanse kerken. En dan moet er nog bij worden gezegd dat het bij de brand in Enkhuizen mogelijk niet eens zozeer om de moskee ging, maar meer om het feit dat iemand graag gebouwen in brand steekt.
Het valt ook niet los te zien van het probleemgedrag en de slechte integratie van grote groepen Turken en vooral Marokkanen in Nederland. Niet dat daarmee geweld of terreur valt te rechtvaardigen, maar we kunnen niet ontkennen dat er in dit land groepen mensen zijn die compleet langs elkaar heen leven. Dat probleemgedrag gaat trouwens ook gepaard met een compleet falen van politie en justitie om overlast en crimineel gedrag accuraat te pakken. De woede daarover vertaalt zich indirect ook door.
Wat ik persoonlijk minstens zo zorgwekkend vind als de getoonde xenofobie, is de ongehinderde opkomst (cq. comeback) van ultra-orthodox gedachtengoed in het seculiere, liberale en ruimdenkende Nederland. Het werkt niet samen en het gaat ook niet werken. Niet zelden is zulk gedachtengoed verwerpelijk; neem als voorbeeld welke opvattingen er onder Marokkaanse jongens heersen over meisjes die zichzelf niet bedekken.
Grote groepen moslims (de schaarse uitzonderingen daargelaten) plaatsen zichzelf heel bewust buiten de Nederlandse samenleving. Een samenleving die eigenljk geen samenleving is, omdat groepen mensen langs elkaar heen leven. Dat probleem wordt steeds groter en is volgens mij ook een belangrijke voedingsbodem voor de genoemde xenofobie.
Het aanpassingsvermogen en de wil om te integreren is bij grote groepen moslims ver te zoeken. We zien al 40-50 jaar hetzelfde beeld. In dat opzicht is de opstelling van bezoekers van 'Nederland mijn vaderland' niet meer of minder verwerpelijk. Die willen zich ook niet aanpassen en geven hun onverbloemde, haatdragende mening.
Het is verder opvallend dat de auteur zich zorgen maakt over wat hij leest op 'Nederland mijn vaderland', om vervolgens te refereren aan 'de broeierige webfora van jihadisten'. - De wat? Precies: de plek waar groepen extremistische moslims elkaar treffen om de heilige strijd te bepleiten. Minstens zo zorgwekkend. En tevens het bewijs van hoe slecht het botert tussen de islam en de westerse wereld.
idd, heel erg schadelijkquote:Op donderdag 11 april 2013 10:36 schreef Bangerhart het volgende:
[..]
Nederlander die aan mij vraagt wat voor lingerie ik aan heb terwijl ik boos ben.
Nederlandse mensen soms
Mijn ma is op racistische wijze op straat uitgescholden door een tokkie bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:34 schreef sp3c het volgende:
wat is het laatste dat je hebt meegemaakt?
Hoofddoek? Wat is daar het probleem van? Hoe kan het dat jij dagelijks wordt aangerand in het ov en niet 's avonds alleen over straat kan? Ik ervaar die shizzle anders.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:37 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Jij weet het wat beter te formuleren dan mij, maar dit is precies hoe ik er over denk. Met name het vette deel. Ik wordt werkelijk schijt- en schijtziek van die kut-islam en de manier waarop die in mijn omgeving het leven van jonge vrouwen zeer negatief beïnvloed. Van die hypocriete teringschaamlap van een hoofddoek tot de vrijwel dagelijkse aanrandingen in het OV en het 's avonds niet meer veilig over straat kunnen als vrouw alleen.
wat een wereld!quote:Op donderdag 11 april 2013 10:37 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Mijn ma is op racistische wijze op straat uitgescholden door een tokkie bijvoorbeeld.
Opmerkelijk.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:23 schreef imanidiot het volgende:
Heerlijk dit soort topics :") .
Een marokaan krijgt belastings controle: ze zijn intimiderend is racisme
Een marokaan misdraagd zich in het zwembad: hij roept racisme joh laat maar.
Een marokaan wordt aangehouden door de politie: roept meteen racisme
Een marokaan krijgt geen baan: Het zal niet aan hem liggen maar aan de witte man roept Racisme
Een marokaan nederlander noemen: Marokaan zegt nee ik ben Marokaan en nederlanders zijn niet te vertrouwen. Dat heb ik van mijn vader geleerd en ik leer dit ook weer aan mijn kind.
Zelfs mijn toffe marokaanse collega roept dat erg jammer. (en ik vind het een nederlander)
Eigenlijk merk ik dat marokanen racistischer zijn dan nederlanders
Ben je wel een xeno dan?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:41 schreef Bangerhart het volgende:
[..]
het is meer het idee. Respectloos is 't.
Afijn.
Xenofobie merk ik persoonlijk niet veel van.
In mijn ogen vanuit hun gemeenschap niet genoeg.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:36 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Er liepen genoeg moslims mee in de stille tocht in Amsterdam.
Probeer je nou serieus een paar lacherige opmerkingen over brand in een moskee gelijk te stellen aan een systematisch beleid als de Apartheid?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
Het eeuwige zwaktebod.
Ik keur het af, maar...
Ja ik keur de fucking Apartheid ook af, maar die negers werden er wel mooi door in toom gehouden.
Dat geouwehoer.
Hoe kom je hierbij? Wat voor ervaringen heb jij die aantonen dat die gemeenschap niet open genoeg is of geen dikke huid heeft ?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:43 schreef imanidiot het volgende:
En die gemeenschap zou ook wat meer open moeten worden, het zou ze ook sieren om een huidje te kweken.
Eens. Daarom solliciteren met de naam 'ingrid de vries' of 'henk schoenmakers'. Heb je meer kans.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:43 schreef De_Guidance het volgende:
Het feit dat je als Turk/Marokkaan minder makkelijk aan een stageplaats/baan op niveau komt is ook zoiets.
Lacherig?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Probeer je nou serieus een paar lacherige opmerkingen over brand in een moskee gelijk te stellen aan een systematisch beleid als de Apartheid?
Sja, ik snap dat het vervelend is. maar als jij een bedrijf hebt en na een aantal jaren ervaring merkt dat het een stuk minder soepel loopt als je een marokkaans iemand aanneemt, is het dan racisme of de realiteit?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:43 schreef De_Guidance het volgende:
Het feit dat je als Turk/Marokkaan minder makkelijk aan een stageplaats/baan op niveau komt is ook zoiets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |