Ik zit ook liever in de groep die wat meningen naar zijn kop krijgt gegooid en verder niks gebeurd, terwijl mijn medestanders op straat de een na de andere autochtoon mishandeld. Vooral als ik als groepslid nog een hele schare volk achter me heb staan met knuffelen en de subsidies voor mijn voeten gegooid worden.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Andersom wordt er meteen gestrooid met politiek correct, links en landverrader.
ja online roept iedereen vanalles anoniem maar vooralsnog loop ik al 30 jaar met een minder dan gebruikelijke huidskleur door Nederland rond en ik krijg niet de indruk dat mensen er last van hebbenquote:Op donderdag 11 april 2013 10:21 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik merk er alleen online wat van.
Maar in Utrecht zie ik vnl. mensen van allerlei afkomsten in harmonie leven.
Ja je ziet het meer online inderdaad. Of als mensen met hun eigen groep onder elkaar zijn. Goed te zien in dat NTR programma.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:21 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik merk er alleen online wat van.
Maar in Utrecht zie ik vnl. mensen van allerlei afkomsten in harmonie leven.
dan ga je er vanuit dat ik dat vroeger wel radicaal vondquote:Op donderdag 11 april 2013 10:22 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nogal een normvervaging als zelfs dat niet radicaal is.
Mja tegenwoordig richt het zich op andere groepen.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja online roept iedereen vanalles anoniem maar vooralsnog loop ik al 30 jaar met een minder dan gebruikelijke huidskleur door Nederland rond en ik krijg niet de indruk dat mensen er lastf van hebben
voor mijn gevoel is het zelfs minder geworden
Voor mijn gevoel ook.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja online roept iedereen vanalles anoniem maar vooralsnog loop ik al 30 jaar met een minder dan gebruikelijke huidskleur door Nederland rond en ik krijg niet de indruk dat mensen er last van hebben
voor mijn gevoel is het zelfs minder geworden
het gaat over toegenomen radicale xenofobiequote:Op donderdag 11 april 2013 10:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Mja tegenwoordig richt het zich op andere groepen.
De OP gaat ook niet over radicalisering tegen mensen met een andere huidskleur.
Lees de OP anders.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
het gaat over toegenomen radicale xenofobie
daar zou ik wat van moeten merken in het dagelijks leven
Die henkies weten echt niet wat moslims in oa Nigeria uitvoeren. Sorry, verder nog nie gelezen.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:10 schreef Elfletterig het volgende:
Ik keur de opmerkingen op 'Nederland mijn vaderland' zonder meer af. Toch moet ook de vraag worden gesteld waarom mensen zulke opmerkingen plaatsen. Hoe komt het dat een bericht over brand in een moskee dergelijke 'vreugde' oproept?
Het valt wat mij betreft niet los te zien van hetgeen moslims anderen aandoen, zoals de brandstichtingen in Nigeriaanse kerken. En dan moet er nog bij worden gezegd dat het bij de brand in Enkhuizen mogelijk niet eens zozeer om de moskee ging, maar meer om het feit dat iemand graag gebouwen in brand steekt.
Het valt ook niet los te zien van het probleemgedrag en de slechte integratie van grote groepen Turken en vooral Marokkanen in Nederland. Niet dat daarmee geweld of terreur valt te rechtvaardigen, maar we kunnen niet ontkennen dat er in dit land groepen mensen zijn die compleet langs elkaar heen leven. Dat probleemgedrag gaat trouwens ook gepaard met een compleet falen van politie en justitie om overlast en crimineel gedrag accuraat te pakken. De woede daarover vertaalt zich indirect ook door.
Wat ik persoonlijk minstens zo zorgwekkend vind als de getoonde xenofobie, is de ongehinderde opkomst (cq. comeback) van ultra-orthodox gedachtengoed in het seculiere, liberale en ruimdenkende Nederland. Het werkt niet samen en het gaat ook niet werken. Niet zelden is zulk gedachtengoed verwerpelijk; neem als voorbeeld welke opvattingen er onder Marokkaanse jongens heersen over meisjes die zichzelf niet bedekken.
Grote groepen moslims (de schaarse uitzonderingen daargelaten) plaatsen zichzelf heel bewust buiten de Nederlandse samenleving. Een samenleving die eigenljk geen samenleving is, omdat groepen mensen langs elkaar heen leven. Dat probleem wordt steeds groter en is volgens mij ook een belangrijke voedingsbodem voor de genoemde xenofobie.
Het aanpassingsvermogen en de wil om te integreren is bij grote groepen moslims ver te zoeken. We zien al 40-50 jaar hetzelfde beeld. In dat opzicht is de opstelling van bezoekers van 'Nederland mijn vaderland' niet meer of minder verwerpelijk. Die willen zich ook niet aanpassen en geven hun onverbloemde, haatdragende mening.
Het is verder opvallend dat de auteur zich zorgen maakt over wat hij leest op 'Nederland mijn vaderland', om vervolgens te refereren aan 'de broeierige webfora van jihadisten'. - De wat? Precies: de plek waar groepen extremistische moslims elkaar treffen om de heilige strijd te bepleiten. Minstens zo zorgwekkend. En tevens het bewijs van hoe slecht het botert tussen de islam en de westerse wereld.
Je hebt, kortom, dus niks. Want wat een aantal onbeduidende figuren roept op een forum, vind ik niet bijster relevant. We hebben het over opiniemakers zoals Kustaw. Jij ziet louter goedpraters in de media. Toon ze dan.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Neem als voorbeeld jouw achtervolgingswaanzin naar mij als ik in dergelijke allochtonen topics post waar je direct erbovenop zit met de meest idiote posts. Nog maar over andere users te zwijgen.
[..]
Je onderbouwd nu mijn punt. Ik stel namelijk ook dat dat angstvallig wordt ontweken.
Wat gruwelijk. Ik kan me voorstellen dat jij je liever in elkaar laat slaan om een mobieltje.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Andersom wordt er meteen gestrooid met politiek correct, links en landverrader.
En ik ben niet lullig, maar altijd wel bereid om een knuppel in het hoenderhok te gooien: Theo van Gogh remember? Toch ook wel een verschilletje, een gebouw of wat dat in de hens gaat of een mens die op klaarlichte dag wordt afgeslacht als een beest.....maar vooral blijven roepen dat het met de islamhaat zo erg gesteld is....quote:Op donderdag 11 april 2013 10:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar leg nu eens de fysieke gevolgen van beide kanten naast elkaar. Hoe vaak schoppen xenofoben allochtonen onder de stoeptegels vs. andersom?
Beetje vreemd dat het meeste geluid van de verkeerde kant komt, niet? Waar ligt dat aan denk je?
Volkert was geen moslim.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:28 schreef stopnaald het volgende:
[..]
En ik ben niet lullig, maar altijd wel bereid om een knuppel in het hoenderhok te gooien: Theo van Gogh remember? Toch ook wel een verschilletje, een gebouw of wat dat in de hens gaat of een mens die op klaarlichte dag wordt afgeslacht als een beest.....maar vooral blijven roepen dat het met de islamhaat zo erg gesteld is....
Ik vond het ook vooral leuk dat de moslim gemeenschap het sterk afkeurde o ja nee wacht.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:28 schreef stopnaald het volgende:
[..]
En ik ben niet lullig, maar altijd wel bereid om een knuppel in het hoenderhok te gooien: Theo van Gogh remember? Toch ook wel een verschilletje, een gebouw of wat dat in de hens gaat of een mens die op klaarlichte dag wordt afgeslacht als een beest.....maar vooral blijven roepen dat het met de islamhaat zo erg gesteld is....
Blijkbaar wel. Je maakt je hier op Fok drukker om wat "rechtsen" danwel "PVV'ers" met hun mening dan de allochtoon die zijn frustratie fysiek uitvoert. Daar brand jij je handjes niet aan anders dan "oppakken en aanpakken!". Maar dat is te makkelijk natuurlijk.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt, kortom, dus niks. Want wat een aantal onbeduidende figuren roept op een forum, vind ik niet bijster relevant. We hebben het over opiniemakers zoals Kustaw. Jij ziet louter goedpraters in de media. Toon ze dan.
En dan kom je met een voorbeeld aan van bijna 10 jaar geleden?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:28 schreef stopnaald het volgende:
[..]
nee je noemde het xenofobiequote:Op donderdag 11 april 2013 10:27 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Lees de OP anders.
De nieuwe afkeer waar ik het over heb gaat niet over huidskleur.
Ik heb het geen racisme genoemd.
ik zie er overduidelijk uit als iemand waar je dan duidelijk een steeds groter wordende wijdverbreide obsessieve angst voor zou moeten zijn maar ik merk er maar bar weinig vanquote:Xenofobie (Oudgrieks: ksénos/ξένος=vreemdeling; phóbos/φόβος=angst, vrees) is een irrationele en/of obsessieve angst voor vreemdelingen en/of buitenlanders.
Vrijwel alle moslimorganisaties hebben die moord stellig afgekeurd.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:30 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Ik vond het ook vooral leuk dat de moslim gemeenschap het sterk afkeurde o ja nee wacht.
Xenofobie hoeft zich niet op alle vreemdelingen te richten. Dat snap je best denk ik.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee je noemde het xenofobie
[..]
ik zie er overduidelijk uit als iemand waar je dan duidelijk een steeds groter wordende wijdverbreide obsessieve angst voor zou moeten zijn maar ik merk er maar bar weinig van
Aangezien jij de TS bent weet iedereen wel waarom je ermee aankomt.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:32 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Xenofobie hoeft zich niet op alle vreemdelingen te richten. Dat snap je best denk ik.
Er is ook veel minder xenofobie tegen Belgen in Nederland.
Het is niet relevant in deze discussie. Jij had het over 'het meeste geluid'. En met dat geluid doelde je dus op het eindeloze rechtlullen.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Je maakt je hier op Fok drukker om wat "rechtsen" danwel "PVV'ers" met hun mening dan de allochtoon die zijn frustratie fysiek uitvoert. Daar brand jij je handjes niet aan anders dan "oppakken en aanpakken!". Maar dat is te makkelijk natuurlijk.
Het gaat om de gemeenschap. Niet om de organisaties.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:31 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Vrijwel alle moslimorganisaties hebben die moord stellig afgekeurd.
Dat gok jij dan erg verkeerd.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:33 schreef sp3c het volgende:
ja logisch, bij Belgen merk je het niet tot ze hun scheur open trekken
xenofobie = vreemdelingenangst
ik merk het niet en ik gok zomaar dat jij het buiten fok! ook maar zelden tegenkomt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |