Toch maar niet?quote:Op vrijdag 20 september 2013 22:22 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Mag ik een opbouwend-kritische reactie geven?
Jawel, komt nog maar ik heb er nog geen tijd voor gehad.quote:
FF houdt graag de spanning erinquote:Op maandag 23 september 2013 21:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Jawel, komt nog maar ik heb er nog geen tijd voor gehad.
Een multinational runnen en suggesties geven voor slechte grappen… ik geef het je te doen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier begint mijn feedback al. Ten eerste, die naam vind ik te veel de aandacht trekken en het is bijna niet te doen om een naam te bedenken die echt grappig is. Een neutrale/normale naam trekt minder de aandacht, hoeft ook niet grappig te zijn en verplaatst meer de aandacht naar de rest van je grap.quote:Op vrijdag 20 september 2013 15:45 schreef JochemP het volgende:
Barteljaap heeft de zeldzame ziekte dat hij soms het onderscheid niet kan maken tussen gorillas en giraffes.
Deze zin zou ik weglaten want de boodschap van de zin staat ook in de vorige zin.quote:Op een dag is Barteljaap zijn pinpas verloren op straat en is ten einde raad. Uit hopeloosheid besluit hij een rondje te gaan lopen om van de stress af te komen.
Dat uitroepteken zou ik weglaten want dat wekt vaak nogal de indruk dat er iets heel spannends gebeurt en dan maak je het jezelf nodeloos moeilijk. Kan wel an het eind van een grap wat mij betreft want dan komt er toch niets meer na.quote:Als hij een paar straten verder is, ziet hij opeens een pinpas liggen op de grond!
Dit soort uitdrukkingen maakt een grap een beetje flauw. Dat geldt ook voor ouderwetse uitdrukkingen.quote:Helemaal in zijn nopjes
Dit zou ik ook niet doen. Probeer niet met hele kleine aanpassingen normale uitdrukkingen grappig te maken.quote:pakt Barteljaap de pinpas op en raapt hij hem op. Hij twijfelt of hij de pinpas naar de politie moet brengen maar hij trekt zijn stoutste schoenen aan
Dit vind ik een zwakke zin. Je voegt een zin toe die overbodig is en doordat hij tussen haakjes staat, haalt hij de vaart eruit.quote:(niet echt natuurlijk want hij had al schoenen aan, omdat hij aan het fietsen was)
Dit vind ik ook te clownesk.quote:en gaat naar een pinautomaat en voert de pas in.
Uit pure gekkigheid
Dit vind ik het zwakste onderdeel van de grap. Hiermee krijgt de grap een soort 'brief van de week van uit Donald Duck'-niveau. Dat is echt zonde, want je kunt best iets met deze grap.quote:vult hij zijn eigen pincode in en tot zijn stomme verbazing doet hij het! Hij neemt meteen 500 euro op. Het werkt en uit vreugde trekt hij een paar gekke bekken.
Ook deze naam zou vervangen door een gewone naam. Laat dingen die niet grappig hoeven zijn vooralniet grappig zijn en zorg dat alle aandacht gaat naar de onderdelen die echt grappig zijn. Dat hoeft er maar één te zijn in een grap.quote:Op het zelfde moment is Staats-Jan
Zo'n woord als vele trekt hier wat mij betreft onnodig de aandacht.quote:, beveiliger van de pinautomaten, aan het werk, en ziet hij op een van de vele schermen
Zelfs als hiervoor. Hierdoor verzwak je de grap echt.quote:een raar uitziende meneer gekke bekken trekken voor de camera van een pinautomaat.
Zelfde als de vorige opmerking. Het krijgt er iets kinderachtigs door en dat is zonde.quote:Hij vertrouwt het zaakje niet en stuurt een politieauto erop af.
Weer terug bij de pinautomaat. Barteljaap huppelt vrolijk naar huis
Dit vind ik wél leuk, omdat je het verhaal net in een paar zinnen hebt verteld en dat het ooknog samenvat. Heel sterk.quote:maar schrikt op als hij een politieauto ziet stoppen naast hem. De agenten zeggen: "Zo meneer, stapt u eens even in". Barteljaap stapt in en hoort van de agenten dat ze vonden dat hij zich vreemd gedroeg. Zuchend geeft hij alles toe en legt hij het hele verhaal uit, dat hij de pinpas vond en de pas toevallig dezelfde code als hij had.
Dit is wat mij betreft de opmaat naar een sterke clou.quote:De agenten kijken elkaar aan en zeggen: "Maar meneer, dan is dat toch waarschijnlijk gewoon uw eigen pas?"
Dit is dan zonde en vooral met de clou kun je hem echt afmaken.quote:"Nee nee!" zegt Barteljaap, "mijne heeft een plaatje van een gorilla en deze van een giraffe!"
Bedankt voor de feedbackquote:
Heel graag gedaan. Wat vind je van de versie zoals ik hem heb herschreven?quote:Op zaterdag 28 september 2013 22:42 schreef JochemP het volgende:
[..]
Bedankt voor de feedbackJe hebt gelijk dat het een 'Brief van de Week'-achtig verhaal is en dat het erg clownesk is. Dat was ook mijn bedoeling om het zo gek mogelijk te maken, dat is ook een beetje mijn stijl
Nu ik het zo lees wat het inderdaad wel erg veel malligheid. Ik was tevens in een melige bui bij het schrijven van de grap.
Is ze trouwens inmiddels al je vriendin?quote:Op zaterdag 28 september 2013 23:06 schreef Federer-fan het volgende:
Dat gekke lijkt me prima, maar kijk dan bijvoorbeeld eens naar GekkePoes. Die schrijft ook heel veel onzin op, maar op een hele droge manier.
Nee.quote:Op zondag 29 september 2013 20:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Is ze trouwens inmiddels al je vriendin?
leukquote:Op zaterdag 28 september 2013 22:08 schreef Federer-fan het volgende:
Een vrouw zit vast in de lift van het Haagse stadhuis. Ze belt het alarmnummer.
De medewerkster van de liftservice, die in Zeeland zit, zegt op paniekerige toon: Het is belangrijk dat u kalm blijft."
Twee uur later komt de liftmonteur aan, die snel vanuit Zeeland naar Den Haag is gekomen. Hij loopt het gebouw binnen en loopt meteen naar de liften toe, waar een aantal collega's van de vrouw staan. Hij doet een schroevendraaier tussen de liftdeuren, zet die helemaal open en kan nu de bovenkant van de lift zien. Hij schroeft een luik open in de bovenkant van de lift en gooit een banaan naar binnen. Dan doet hij het luik weer dicht. Onder toeziend oog van de collega's van de vrouw gaat hij aan de slag met het gereedschap waarmee hij de lift weer werkend moet krijgen.
Na een uur zegt hij: "Nou, ik heb de oorzaak gevonden hoor."
Zegt een van die collega's: "Wat was de oorzaak dan?"
Zegt die monteur: "Een liftstoring."
quote:De medewerkster van de liftservice die in Zeeland zit neemt op. "Het is belangrijk dat u kalm blijft.", zegt ze op paniekerige toon.
quote:Op zondag 29 september 2013 20:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Is ze trouwens inmiddels al je vriendin?
Heel sterk!quote:
De derde zin bedoel je dus?quote:Op maandag 30 september 2013 09:58 schreef najazeg het volgende:
[..]
leukAlleen voor mijn gevoel haalt bij jou die tweede zin de vaart er een beetje uit.
What about:
[..]
ehm ja, telfoutquote:
Aangepast.quote:
Ik het een alternatieve grap bedacht. Mag ik?quote:Op maandag 30 september 2013 10:05 schreef najazeg het volgende:
Een groepje kaboutertjes loopt bij een slager naar binnen.
"Ha, jullie zijn precies wat ik nodig heb!" roept de slager blij.
"Krijg je zo weinig klanten dan?" grijnst een van de kabouters.
Zegt de slager: "Integendeel; nu kan ik eindelijk dat recept voor kabouterpaté gaan uitproberen."
tuurlijkquote:Op maandag 30 september 2013 21:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik het een alternatieve grap bedacht. Mag ik?
Een groepje kabouters loopt bij een slager naar binnen.quote:
quote:Op maandag 30 september 2013 22:24 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Een groepje kabouters loopt bij een slager naar binnen.
"Ha, jullie zijn precies wat ik nodig heb!" roept de slager blij.
"Krijg je zo weinig klanten dan?" grapt een van de kabouters.
Zegt de slager: "Ook hier slaat de crisis toe."
Zegt een van die kabouters: "doe maar vijf gram ardennerpaté en één plakje rookworst."
Zegt die slager: "Ja, dat schiet lekker op."
quote:
Mag ik je een oude wijsheid aan de hand doen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 08:49 schreef najazeg het volgende:
Johannes wil al zijn hele leven accordeon spelen. Hij heeft met zichzelf afgesproken dat hij elke week een dubbeltje opzij legt om voor een accordeon te sparen en zodra hij dan genoeg geld heeft om een accordeon te kopen doet hij dat en gaat hij op accordeon les. En zo gebeurt het dat hij na 30 jaar eindelijk genoeg geld heeft voor een goedkoop accordeonnetje. Enthousiast koopt hij er een gaat op les.
De eerste les vraagt de juffrouw aan Johannes: Goed, laten we maar eens "boer er ligt een kip in het water" gaan spelen.
"Maar dat is veels te moeilijk!" zegt Johannes geschrokken.
"Nou dat valt wel mee hoor," lacht de juffrouw en ze speelt het voor.
Zegt Johannes: "Nee das mij echt een niveau te hoog, ik hang mijn trekzak maar aan de wilgen."
laatste zin?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:24 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Mag ik je een oude wijsheid aan de hand doen?
Ja, maar ik twijfel. Ben erover aan het nadenken...quote:
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:24 schreef JochemP het volgende:
Hans is uitvinder en heeft weer een aantal nieuwe dingetjes bedacht. Hij gaat er mee naar het patentenbureau om patent aan te vragen op zijn uitvindingen. "Goed", zegt de meneer van het patentenbureau, "laten we maar meteen beginnen. Heeft u een ID bij u?"
"Ja natuurlijk!" zegt Hans, "anders kom ik hier toch niet!"
Probeer het nog eens.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 00:02 schreef kristalhelder het volgende:
Jantje komt thuis van de kermis met een joint.
Zijn vader kijkt verbaasd en zegt: Kaas
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 00:07 schreef winkelwagenworstje het volgende:
Er komt een man bij de bakker en vraagt ''mag ik brood?'' zegt de bakker ''potlood''.
quote:
Niet zelfbedacht.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 00:10 schreef winkelwagenworstje het volgende:
Er komt een man bij de bakker en zegt ''ik heb je moeder geneukt!'' de bakker zegt ''pa, stoor me niet tijdens het werken!''.
Ik ging stukquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 00:10 schreef winkelwagenworstje het volgende:
Er komt een man bij de bakker en zegt ''ik heb je moeder geneukt!'' de bakker zegt ''pa, stoor me niet tijdens het werken!''.
Die minderquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 00:11 schreef JochemP het volgende:
Joris gaat naar de bibliotheek en vindt een stripboek. Hij gaat ermee naar de bibliothecaris, die Johan Cruijff blijkt te zijn. "Sorry meneer, heeft u van dit boek ook het vorige deel?" vraagt Joris.
Zegt Cruijff: "Ja natuurlijk, elk nadeel heb zn voordeel"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |