Dat waardevast gelul klopt alleen maar mits ze weinig lopen. TS gaat er veel me rijden, kan je nu al vertellen dat een C1 of 107 met 155k op teller geen Fuck aan rest waarde meer heeft. Zo'n auto is compleet opgereden met dat aantal KM's. Het enige waarvoor je dan eventueel nog een prijs krijg is omdat die redelijk recent is. Maar zelfs dat is maar de vraag, koopt ts een 4 jaar oude auto dan is die naar 3 jaar 7 jaar oud. Dan gaat zelfs die vlieger niet meer op.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:43 schreef BlackLining het volgende:
Gaat makkelijk in zo'n auto man. Snelweg is ook geen probleem al worden ze dan wel echt minder zuinig. 30k per jaar is ook niet zo'n probleem. Natuurlijk, het is minder luxe, maar het zijn prima bakjes. Gehaat altijd vind ik vrij onnozel. Ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee. Ze zijn daarnaast vrij waardevast wat fijn is als je hem weer wilt verkopen. Nadeel daarvan is dat je ze niet voor heel veel minder dan de nieuwprijs gaat vinden. Vermogen laat iets te wensen over, maar koppel is duidelijk aanwezig boven de 3k rpm. Komt prima van zijn plaats, zo'n dingetje.
Ik 'ken' er twee, één waar ik zelf veel in rijd en één van een vriend van me, en beide (ongeveer 50k) beginnen wat te lekken bij de rubbers om de ramen. Even op letten dus.
quote:Op woensdag 10 april 2013 23:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
Neem een japanner auto..
Geen Franse of Italiaanse auto..
quote:Op woensdag 10 april 2013 23:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
Neem een japanner auto..
Geen Franse of Italiaanse auto..
quote:Op woensdag 10 april 2013 23:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
Neem een japanner auto..
Geen Franse of Italiaanse auto..
Waarom niet? Fiat doet het met de Panda en de Punto prima in de pechstatistieken. Ook met een Clio is weinig mis.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
Neem een japanner auto..
Geen Franse of Italiaanse auto..
Die auto rijden prima, alleen minder betrouwbaar.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:54 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom niet? Fiat doet het met de Panda en de Punto prima in de pechstatistieken. Ook met een Clio is weinig mis.
[ afbeelding ]
Volgens mij geeft de afbeelding niet aan hoe de auto's rijden.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:14 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Die auto rijden prima, alleen minder betrouwbaar.
vooral elektronica en motor gaat ie vaker kapot.
Vaak ook een kleine dingen slijten sneller af.
Het kan wel hoor, mijn vader heeft een Aygo als tweede lesauto (automaat) en ik rijdt zelf 600 km per week in een Suzuki Alto. Als je 110/120 op de teller een mooie cruissesnelheid vind zijn het prima auto's. Die Aygo/C1/107 nog wat meer omdat ze groot lijken als je er in zit doordat de voorruit heel ver naar voren staat.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:37 schreef practics het volgende:
Weet niet wat je nu rijd, maar zeker een C1 en ongetwijfeld ook een 107, is geen auto om 35k op jaarbasis te rijden. Kom je nu van leuke middenklasser af, dan gaat dat je vies tegenvallen.
Bijvoorbeeld de Hyundai i10, is al stuk comfortabeler dan de boven genoemde auto's zeker voor lange ritten en valt ongeveer in zelfde prijsklasse/belastingvrij/goedkoop.
Laatste punt C1/107 en vergelijkbare auto's zijn niet echt gebouwd op km's vreten. Auto met 50k op teller + 3x35k?=155.000 KM, vermoed niet dat je dat erg onderhoudsvriendelijk (qua kosten) Op zo'n auto op gaat rijden, zeker als die al paar jaar oud is. Hoe een i10 hier tegen over presteert heb ik geen idee van, maar mijn gevoel dat dat soort auto ook iets geschikter voor is.
Toen ik keek voor een Alto zat er nouwelijks verschil in de prijs voor een alto met 180.000 km (dat hadden de meeste en halen ze makkelijk, ik heb er zelf een genomen met 40.000 km, en er in een jaar 30.000 bijgereden)quote:Op donderdag 11 april 2013 01:09 schreef practics het volgende:
[..]
Dat waardevast gelul klopt alleen maar mits ze weinig lopen. TS gaat er veel me rijden, kan je nu al vertellen dat een C1 of 107 met 155k op teller geen Fuck aan rest waarde meer heeft. Zo'n auto is compleet opgereden met dat aantal KM's. Het enige waarvoor je dan eventueel nog een prijs krijg is omdat die redelijk recent is. Maar zelfs dat is maar de vraag, koopt ts een 4 jaar oude auto dan is die naar 3 jaar 7 jaar oud. Dan gaat zelfs die vlieger niet meer op.
Het geld eigenlijk alleen maar als je zo'n auto nieuw koopt jaar of 2 rijd onder de 30/50k KM's blijft en hem netjes bij de zelfde dealer onderhoud. Dan krijg je nog wel wat geld terug voor je auto. Wijk je daar vanaf is het gelijk afgelopen. Dan schrijf je in verhouding, meer af op een klein koekblik.
Z'n vader, want als het vroegâh zo was, is het nog steeds zo.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:47 schreef Lesley-91 het volgende:
[..]
Volgens mij geeft de afbeelding niet aan hoe de auto's rijden.
En wat is precies je bron?
Ik geloof er geen zak van. Als je er zo naar kijkt lijkt het alsof de TSI problemen bij VAG nooit hebben gespeeld.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:54 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom niet? Fiat doet het met de Panda en de Punto prima in de pechstatistieken. Ook met een Clio is weinig mis.
[ afbeelding ]
Neuh, ik ook niet echt. Maar je hebt van elke auto slechte exemplaren.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Ik geloof er geen zak van. Als je er zo naar kijkt lijkt het alsof de TSI problemen bij VAG nooit hebben gespeeld.
Naja het is wat je gewend bent. Heb altijd golf/leon gereden, nu dan de nieuwe ibiza (Dat bevalt prima qua grote en motor 1.6) Maar kleiner heeft nooit mijn voorkeur. Niet op de laatste plaats met mijn lengte (2m). En al die kleine auto's hebben gewoon geen goede stoelen om lange ritten comfortabel door te komen. Daarnaast is het motor vermogen vaak ruk (Voor stad net aan voldoende snelweg gewoon ergernis) En qua rest waarde is het maar de vraag of je wel zo goedkoop bezig bent. Daarnaast heb ik wel eens lange ritten in een i10 gereden en rij ik een C1 met regelmaat me laatst leen auto was een Seat MII, nou daar was ik blij dat ik na rit van 15 min er weer uit mocht, die stoelen zijn net van die cheape gamma tuinstoelen.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Neuh, ik ook niet echt. Maar je hebt van elke auto slechte exemplaren.
Vraag me trouwens wel af hoeveel van de mensen die graag op een C1 zeiken er daadwerkelijk zelf voor langere tijd in gereden hebben. Er is namelijk weinig mis mee als je het het geld niet waard vind om een luxere auto te rijden. Het rijdt prima en het is betrouwbaar. Met mijn C1 in 48.000km nog niet één keer stil gestaan afgezien van een lege accu een keer, maar dat kun je de auto niet echt kwalijk nemen.
Nee, 2m is ook een lekkere vergelijkingsmaat. Dan past het niet lekker in zo'n klein ding nee. Ik ben 1.75, dan gaat het allemaal prima. Vermogen en koppel is er best hoor, alleen je moet net even weten waar het zit. Vanaf 3-4k rpm wil ie prima vooruit. Op de snelweg naar 130 komen kost je even een seconde of 20, maar zo boeiend is dat nou ook weer niet.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:12 schreef practics het volgende:
[..]
Naja het is wat je gewend bent. Heb altijd golf/leon gereden, nu dan de nieuwe ibiza (Dat bevalt prima qua grote en motor 1.6) Maar kleiner heeft nooit mijn voorkeur. Niet op de laatste plaats met mijn lengte (2m). En al die kleine auto's hebben gewoon geen goede stoelen om lange ritten comfortabel door te komen. Daarnaast is het motor vermogen vaak ruk (Voor stad net aan voldoende snelweg gewoon ergernis) En qua rest waarde is het maar de vraag of je wel zo goedkoop bezig bent. Daarnaast heb ik wel eens lange ritten in een i10 gereden en rij ik een C1 met regelmaat me laatst leen auto was een Seat MII, nou daar was ik blij dat ik na rit van 15 min er weer uit mocht, die stoelen zijn net van die cheape gamma tuinstoelen.
Dat samen gevat kan ik nooit iemand het aanraden om een klein hok met 4 wielen te kopen, zeker niet met 35k als jaarbasis. Was het nu een huisvrouw die boodschapjes wou halen of hoogstens beetje in de omgeving door de stad scheurt (Zeg max keer 15k per jaar). Zou mijn oordeel totaal anders zijn.
Hoeveel procent van de auto's met een TSI motor had een echt acuut probleem? Wat bij Volkswagen in NL vooral slecht was is hoe de importeur (PON) ermee om is gegaan, in Duitsland zijn, meen ik, gewoon terugroepacties geweest om de de aandrijfriem te vervangen.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Ik geloof er geen zak van. Als je er zo naar kijkt lijkt het alsof de TSI problemen bij VAG nooit hebben gespeeld.
Ten koste van je verbruik.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vanaf 3-4k rpm wil ie prima vooruit. Op de snelweg naar 130 komen kost je even een seconde of 20, maar zo boeiend is dat nou ook weer niet.
Echt? Welke aspecten van de auto maken de C1 dan een fijnere auto om in te rijden dan de Zafira?quote:Op donderdag 11 april 2013 18:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zou sowieso nooit iemand aanraden om een voertuig op vier wielen te kopen, maar goedAndere auto waar ik veel in rijd is een Opel Zafira, en ik moet zeggen dat ik in de C1 prettiger rijd.
Italiaans wilde ik ook niet doen, nee. Heb ik persoonlijk geen goede ervaringen mee. C1/107 hebben echter de techniek van Toyota.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
Neem een japanner auto..
Geen Franse of Italiaanse auto..
Ik rij nu in een afgetapte corsa met uitgezakte stoelen hetzelfde aantal kilometers, dus het kan alleen maar beter worden... Heb een tijdje een C1 als leenauto gehad en daar mijn 'dagelijkse' ritten mee gedaan. Dat ging prima, vandaar de overweging nu zoiets te kopen.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:16 schreef Haque het volgende:
je rijd niet met plezier over de snelweg in zon autootje, in het geval je vaak snelweg gaat rijden
Wegenbelasting en de onzekerheid of het aantal kilometers aankomende jaren hetzelfde blijven. Ik wil mijn basiskosten zo laag mogelijk houden. Een dergelijk zuinige auto in benzine is weer niet voor mijn budget te koop.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:56 schreef Lesley-91 het volgende:
![]()
En TS waarom geen diesel of LPG met 35k per jaar?
Jij hebt zelf geen auto? Dan zou je weten dat de aanschafprijs 1 ding is. Vaste lasten een heel ander ding....quote:Op donderdag 11 april 2013 16:23 schreef Grielen het volgende:
Voor hetzelfde geld koop je: http://link.marktplaats.nl/665553530
of: http://link.marktplaats.nl/657088519
35k per jaar in zo'n C1 zitten..![]()
Dank! Ga ik even bekijkenquote:Op vrijdag 12 april 2013 08:57 schreef ikbenik het volgende:
Ik rij zelf in een Toyota Aygo, fijne auto is dat. Zelf heb ik een tijdje ook veel kilometers gereden in deze auto en dat is niet tegengevallen. De C1/107 komen van dezelfde band, dus er zit weinig verschil in. Er is een forum, daar kan je veel vinden over onder andere de voor- en nadelen van deze auto's.
Ja, goh, bedankt Sherlockquote:
Lichter, wendbaarder, comfortabeler, zuiniger..quote:Op vrijdag 12 april 2013 09:08 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Echt? Welke aspecten van de auto maken de C1 dan een fijnere auto om in te rijden dan de Zafira?
Bij comfortabeler kan ik me weinig voorstellen, of het moet wel een hele oude, brakke Zafiara zijn.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lichter, wendbaarder, comfortabeler, zuiniger..
quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lichter, wendbaarder, comfortabeler, zuiniger..
2010 is dat ding.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Bij comfortabeler kan ik me weinig voorstellen, of het moet wel een hele oude, brakke Zafiara zijn.
Wat is vrij zuinig dan?quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, goh, bedankt Sherlock![]()
Zelfs op 120-130 zijn ze nog vrij zuinig.
Heb ik inderdaad overwogen. Enige minpunt voor mij is dat hij niet echt zuinig is en bij het aantal kilometers dat ik ga rijden, scheelt dat behoorlijk. De 1.1 is wel zuiniger, maar levert weer te weinig vermogen tov het gewicht. Dat 'probleem' heb ik eerder gehad met een Lupo.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:07 schreef Leendert2.0 het volgende:
Ik kan persoonlijk de Mitsubishi Colt aanraden, modeljaar vanaf 2004. Ze staan te koop voor een vergelijkbare prijs als een Aygo e.d. is een relatief lichte auto met veel ruimte binnenin. De 1.3 motor die erin ligt levert 95 pk, wat ruim voldoende is bij normaal gebruik, ook op de snelweg. Ze zijn er ook in de 1.1 uitvoering en 1.5 waarbij de 1.1 meer bestemd is voor stadsverkeer.
Ik rijd er zelf nu meer dan een jaar in en het bevalt mij prima. Ik heb hier ook nog een artikel van de ANWB waaruit blijkt dat het een goede en betrouwbare auto is.
http://www.anwb.nl/auto/t(...)1-01/2009-09-21/1540
Misschien is het iets om in je overweging mee te nemen?
Precies. Het 'gekke' is toch dat je ze massaal ziet rijden op de Nederlandse snelwegen, maar die rijden zitten nooit op FOK!quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:24 schreef BlackLining het volgende:
Ik vind het trouwens prachtig, die collectieve haat jegens kleine auto'sZoals ik al zei, als je niks hoeft te compenseren, zijn het prima karretjes.
Zuiniger heeft toch niets met comfort te makenquote:Op vrijdag 12 april 2013 10:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lichter, wendbaarder, comfortabeler, zuiniger..
Ik vind hem nog aardig zuinig hoor wat dat betreft, ik rijd er ongeveer 1 op 15-16 mee, zonder er actief op te letten in mijn rijstijl. Maar dit is inderdaad wel minder zuinig dan een Aygo.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:24 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Heb ik inderdaad overwogen. Enige minpunt voor mij is dat hij niet echt zuinig is en bij het aantal kilometers dat ik ga rijden, scheelt dat behoorlijk. De 1.1 is wel zuiniger, maar levert weer te weinig vermogen tov het gewicht. Dat 'probleem' heb ik eerder gehad met een Lupo.
Nee, dat zeg ik toch ook niet?quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:27 schreef nikky het volgende:
[..]
Zuiniger heeft toch niets met comfort te maken![]()
Ik heb zelf eens in een C1 mogen rijden....liever niet weer. Wat een blikken zeg. Leuk voor in de stad, maar niet om dagelijks snelwegkilometers te maken. Dan reed ik liever in mijn Opel Astra station uit 1997
Dus omdat hij zuinig is rijdt het lekkerder? Aparte redenatiequote:Op vrijdag 12 april 2013 10:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch ook niet?comfort, komma (!), verbruik..
Snelweg met 2 man erin en 120 doet ie ongeveer 1:17 trouwens. 130 heb ik nog niet echt gemeten, maar echt veel meer verbruik is me niet opgevallen.
Ben zelfs ooit nog met 2 van die dingen naar het meer van Genève gereden in één dagdan worden ze onhandig ja, maar we hebben het dan ook over 1.000km. En toch ging ook dat. Twee C1's, beide 2 personen en vol met bagage.
Comfort is dan ook niet het enige wat onder fijner valt. Ik vind een laag verbruik wel fijner hoor.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:36 schreef nikky het volgende:
[..]
Dus omdat hij zuinig is rijdt het lekkerder? Aparte redenatie
(Er werd gevraagd waarom een C1 fijner rijdt dan de Zafira. Brandstofverbruik doet niets af aan comfort nmlk )
Uiteraard. Ik heb een erg kleine peim0lquote:Op vrijdag 12 april 2013 10:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Comfort is dan ook niet het enige wat onder fijner valt. Ik vind een laag verbruik wel fijner hoor.
Ben je trouwens klaar met zeiken?je zit wel erg te muggenziften om de C1 maar zo hard mogelijk af te kraken
Zal ook wel wat met compenseren te maken hebben
Ik lees nergens haat, jij zit die kleine koekblikjes kosten wat het kost op te hemelen, een C1 is zelfs comfortabeler dan een Zafira!quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens prachtig, die collectieve haat jegens kleine auto'sZoals ik al zei, als je niks hoeft te compenseren, zijn het prima karretjes.
Zijn allemaal leaseautotjes van uitzendbureaus e.d.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:24 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Precies. Het 'gekke' is toch dat je ze massaal ziet rijden op de Nederlandse snelwegen, maar die rijden zitten nooit op FOK!
Ik zeg notabene zelf ook nog dat ze wat minder luxe bieden man. Maar erg goedkoop zijn ze wel, en de prijs kwaliteit verhouding blijft prima. De Zafira overigens, is ook wel echt een matige auto. Maar nu even de enige waar ik goed mee kan vergelijken omdat ze beide voor de deur staan.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:42 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik lees nergens haat, jij zit die kleine koekblikjes kosten wat het kost op te hemelen, een C1 is zelfs comfortabeler dan een Zafira!
Als je 35.000 kms per jaar gaat rijden ben je een sukkel als je dat in zo'n koekblikje gaat doen, er zijn veel betere alternatieve beschikbaar. Ja de vaste lasten en prijs per km zijn dan inderdaad hoger.
[..]
Zijn allemaal leaseautotjes van uitzendbureaus e.d.
Ah, zie je wel. Dan is het dat gewoonquote:Op vrijdag 12 april 2013 10:41 schreef nikky het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik heb een erg kleine peim0l
Juist die vaste lasten en prijs per km zijn voor mij reden om te kijken wat het goedkoopste rijdt. Een Audi A8 3 liter rijdt nóg veel lekkerder met 35K per jaar, maar dat is simpelweg te duur.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:42 schreef DroogDok het volgende:
Als je 35.000 kms per jaar gaat rijden ben je een sukkel als je dat in zo'n koekblikje gaat doen, er zijn veel betere alternatieve beschikbaar. Ja de vaste lasten en prijs per km zijn dan inderdaad hoger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |