Dat waardevast gelul klopt alleen maar mits ze weinig lopen. TS gaat er veel me rijden, kan je nu al vertellen dat een C1 of 107 met 155k op teller geen Fuck aan rest waarde meer heeft. Zo'n auto is compleet opgereden met dat aantal KM's. Het enige waarvoor je dan eventueel nog een prijs krijg is omdat die redelijk recent is. Maar zelfs dat is maar de vraag, koopt ts een 4 jaar oude auto dan is die naar 3 jaar 7 jaar oud. Dan gaat zelfs die vlieger niet meer op.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:43 schreef BlackLining het volgende:
Gaat makkelijk in zo'n auto man. Snelweg is ook geen probleem al worden ze dan wel echt minder zuinig. 30k per jaar is ook niet zo'n probleem. Natuurlijk, het is minder luxe, maar het zijn prima bakjes. Gehaat altijd vind ik vrij onnozel. Ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee. Ze zijn daarnaast vrij waardevast wat fijn is als je hem weer wilt verkopen. Nadeel daarvan is dat je ze niet voor heel veel minder dan de nieuwprijs gaat vinden. Vermogen laat iets te wensen over, maar koppel is duidelijk aanwezig boven de 3k rpm. Komt prima van zijn plaats, zo'n dingetje.
Ik 'ken' er twee, één waar ik zelf veel in rijd en één van een vriend van me, en beide (ongeveer 50k) beginnen wat te lekken bij de rubbers om de ramen. Even op letten dus.
quote:Op woensdag 10 april 2013 23:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
Neem een japanner auto..
Geen Franse of Italiaanse auto..
quote:Op woensdag 10 april 2013 23:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
Neem een japanner auto..
Geen Franse of Italiaanse auto..
quote:Op woensdag 10 april 2013 23:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
Neem een japanner auto..
Geen Franse of Italiaanse auto..
Waarom niet? Fiat doet het met de Panda en de Punto prima in de pechstatistieken. Ook met een Clio is weinig mis.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
Neem een japanner auto..
Geen Franse of Italiaanse auto..
Die auto rijden prima, alleen minder betrouwbaar.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:54 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom niet? Fiat doet het met de Panda en de Punto prima in de pechstatistieken. Ook met een Clio is weinig mis.
[ afbeelding ]
Volgens mij geeft de afbeelding niet aan hoe de auto's rijden.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:14 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Die auto rijden prima, alleen minder betrouwbaar.
vooral elektronica en motor gaat ie vaker kapot.
Vaak ook een kleine dingen slijten sneller af.
Het kan wel hoor, mijn vader heeft een Aygo als tweede lesauto (automaat) en ik rijdt zelf 600 km per week in een Suzuki Alto. Als je 110/120 op de teller een mooie cruissesnelheid vind zijn het prima auto's. Die Aygo/C1/107 nog wat meer omdat ze groot lijken als je er in zit doordat de voorruit heel ver naar voren staat.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:37 schreef practics het volgende:
Weet niet wat je nu rijd, maar zeker een C1 en ongetwijfeld ook een 107, is geen auto om 35k op jaarbasis te rijden. Kom je nu van leuke middenklasser af, dan gaat dat je vies tegenvallen.
Bijvoorbeeld de Hyundai i10, is al stuk comfortabeler dan de boven genoemde auto's zeker voor lange ritten en valt ongeveer in zelfde prijsklasse/belastingvrij/goedkoop.
Laatste punt C1/107 en vergelijkbare auto's zijn niet echt gebouwd op km's vreten. Auto met 50k op teller + 3x35k?=155.000 KM, vermoed niet dat je dat erg onderhoudsvriendelijk (qua kosten) Op zo'n auto op gaat rijden, zeker als die al paar jaar oud is. Hoe een i10 hier tegen over presteert heb ik geen idee van, maar mijn gevoel dat dat soort auto ook iets geschikter voor is.
Toen ik keek voor een Alto zat er nouwelijks verschil in de prijs voor een alto met 180.000 km (dat hadden de meeste en halen ze makkelijk, ik heb er zelf een genomen met 40.000 km, en er in een jaar 30.000 bijgereden)quote:Op donderdag 11 april 2013 01:09 schreef practics het volgende:
[..]
Dat waardevast gelul klopt alleen maar mits ze weinig lopen. TS gaat er veel me rijden, kan je nu al vertellen dat een C1 of 107 met 155k op teller geen Fuck aan rest waarde meer heeft. Zo'n auto is compleet opgereden met dat aantal KM's. Het enige waarvoor je dan eventueel nog een prijs krijg is omdat die redelijk recent is. Maar zelfs dat is maar de vraag, koopt ts een 4 jaar oude auto dan is die naar 3 jaar 7 jaar oud. Dan gaat zelfs die vlieger niet meer op.
Het geld eigenlijk alleen maar als je zo'n auto nieuw koopt jaar of 2 rijd onder de 30/50k KM's blijft en hem netjes bij de zelfde dealer onderhoud. Dan krijg je nog wel wat geld terug voor je auto. Wijk je daar vanaf is het gelijk afgelopen. Dan schrijf je in verhouding, meer af op een klein koekblik.
Z'n vader, want als het vroegâh zo was, is het nog steeds zo.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:47 schreef Lesley-91 het volgende:
[..]
Volgens mij geeft de afbeelding niet aan hoe de auto's rijden.
En wat is precies je bron?
Ik geloof er geen zak van. Als je er zo naar kijkt lijkt het alsof de TSI problemen bij VAG nooit hebben gespeeld.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:54 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom niet? Fiat doet het met de Panda en de Punto prima in de pechstatistieken. Ook met een Clio is weinig mis.
[ afbeelding ]
Neuh, ik ook niet echt. Maar je hebt van elke auto slechte exemplaren.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Ik geloof er geen zak van. Als je er zo naar kijkt lijkt het alsof de TSI problemen bij VAG nooit hebben gespeeld.
Naja het is wat je gewend bent. Heb altijd golf/leon gereden, nu dan de nieuwe ibiza (Dat bevalt prima qua grote en motor 1.6) Maar kleiner heeft nooit mijn voorkeur. Niet op de laatste plaats met mijn lengte (2m). En al die kleine auto's hebben gewoon geen goede stoelen om lange ritten comfortabel door te komen. Daarnaast is het motor vermogen vaak ruk (Voor stad net aan voldoende snelweg gewoon ergernis) En qua rest waarde is het maar de vraag of je wel zo goedkoop bezig bent. Daarnaast heb ik wel eens lange ritten in een i10 gereden en rij ik een C1 met regelmaat me laatst leen auto was een Seat MII, nou daar was ik blij dat ik na rit van 15 min er weer uit mocht, die stoelen zijn net van die cheape gamma tuinstoelen.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Neuh, ik ook niet echt. Maar je hebt van elke auto slechte exemplaren.
Vraag me trouwens wel af hoeveel van de mensen die graag op een C1 zeiken er daadwerkelijk zelf voor langere tijd in gereden hebben. Er is namelijk weinig mis mee als je het het geld niet waard vind om een luxere auto te rijden. Het rijdt prima en het is betrouwbaar. Met mijn C1 in 48.000km nog niet één keer stil gestaan afgezien van een lege accu een keer, maar dat kun je de auto niet echt kwalijk nemen.
Nee, 2m is ook een lekkere vergelijkingsmaat. Dan past het niet lekker in zo'n klein ding nee. Ik ben 1.75, dan gaat het allemaal prima. Vermogen en koppel is er best hoor, alleen je moet net even weten waar het zit. Vanaf 3-4k rpm wil ie prima vooruit. Op de snelweg naar 130 komen kost je even een seconde of 20, maar zo boeiend is dat nou ook weer niet.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:12 schreef practics het volgende:
[..]
Naja het is wat je gewend bent. Heb altijd golf/leon gereden, nu dan de nieuwe ibiza (Dat bevalt prima qua grote en motor 1.6) Maar kleiner heeft nooit mijn voorkeur. Niet op de laatste plaats met mijn lengte (2m). En al die kleine auto's hebben gewoon geen goede stoelen om lange ritten comfortabel door te komen. Daarnaast is het motor vermogen vaak ruk (Voor stad net aan voldoende snelweg gewoon ergernis) En qua rest waarde is het maar de vraag of je wel zo goedkoop bezig bent. Daarnaast heb ik wel eens lange ritten in een i10 gereden en rij ik een C1 met regelmaat me laatst leen auto was een Seat MII, nou daar was ik blij dat ik na rit van 15 min er weer uit mocht, die stoelen zijn net van die cheape gamma tuinstoelen.
Dat samen gevat kan ik nooit iemand het aanraden om een klein hok met 4 wielen te kopen, zeker niet met 35k als jaarbasis. Was het nu een huisvrouw die boodschapjes wou halen of hoogstens beetje in de omgeving door de stad scheurt (Zeg max keer 15k per jaar). Zou mijn oordeel totaal anders zijn.
Hoeveel procent van de auto's met een TSI motor had een echt acuut probleem? Wat bij Volkswagen in NL vooral slecht was is hoe de importeur (PON) ermee om is gegaan, in Duitsland zijn, meen ik, gewoon terugroepacties geweest om de de aandrijfriem te vervangen.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Ik geloof er geen zak van. Als je er zo naar kijkt lijkt het alsof de TSI problemen bij VAG nooit hebben gespeeld.
Ten koste van je verbruik.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vanaf 3-4k rpm wil ie prima vooruit. Op de snelweg naar 130 komen kost je even een seconde of 20, maar zo boeiend is dat nou ook weer niet.
Echt? Welke aspecten van de auto maken de C1 dan een fijnere auto om in te rijden dan de Zafira?quote:Op donderdag 11 april 2013 18:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zou sowieso nooit iemand aanraden om een voertuig op vier wielen te kopen, maar goedAndere auto waar ik veel in rijd is een Opel Zafira, en ik moet zeggen dat ik in de C1 prettiger rijd.
Italiaans wilde ik ook niet doen, nee. Heb ik persoonlijk geen goede ervaringen mee. C1/107 hebben echter de techniek van Toyota.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
Neem een japanner auto..
Geen Franse of Italiaanse auto..
Ik rij nu in een afgetapte corsa met uitgezakte stoelen hetzelfde aantal kilometers, dus het kan alleen maar beter worden... Heb een tijdje een C1 als leenauto gehad en daar mijn 'dagelijkse' ritten mee gedaan. Dat ging prima, vandaar de overweging nu zoiets te kopen.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:16 schreef Haque het volgende:
je rijd niet met plezier over de snelweg in zon autootje, in het geval je vaak snelweg gaat rijden
Wegenbelasting en de onzekerheid of het aantal kilometers aankomende jaren hetzelfde blijven. Ik wil mijn basiskosten zo laag mogelijk houden. Een dergelijk zuinige auto in benzine is weer niet voor mijn budget te koop.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:56 schreef Lesley-91 het volgende:
![]()
En TS waarom geen diesel of LPG met 35k per jaar?
Jij hebt zelf geen auto? Dan zou je weten dat de aanschafprijs 1 ding is. Vaste lasten een heel ander ding....quote:Op donderdag 11 april 2013 16:23 schreef Grielen het volgende:
Voor hetzelfde geld koop je: http://link.marktplaats.nl/665553530
of: http://link.marktplaats.nl/657088519
35k per jaar in zo'n C1 zitten..![]()
Dank! Ga ik even bekijkenquote:Op vrijdag 12 april 2013 08:57 schreef ikbenik het volgende:
Ik rij zelf in een Toyota Aygo, fijne auto is dat. Zelf heb ik een tijdje ook veel kilometers gereden in deze auto en dat is niet tegengevallen. De C1/107 komen van dezelfde band, dus er zit weinig verschil in. Er is een forum, daar kan je veel vinden over onder andere de voor- en nadelen van deze auto's.
Ja, goh, bedankt Sherlockquote:
Lichter, wendbaarder, comfortabeler, zuiniger..quote:Op vrijdag 12 april 2013 09:08 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Echt? Welke aspecten van de auto maken de C1 dan een fijnere auto om in te rijden dan de Zafira?
Bij comfortabeler kan ik me weinig voorstellen, of het moet wel een hele oude, brakke Zafiara zijn.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lichter, wendbaarder, comfortabeler, zuiniger..
quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lichter, wendbaarder, comfortabeler, zuiniger..
2010 is dat ding.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Bij comfortabeler kan ik me weinig voorstellen, of het moet wel een hele oude, brakke Zafiara zijn.
Wat is vrij zuinig dan?quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, goh, bedankt Sherlock![]()
Zelfs op 120-130 zijn ze nog vrij zuinig.
Heb ik inderdaad overwogen. Enige minpunt voor mij is dat hij niet echt zuinig is en bij het aantal kilometers dat ik ga rijden, scheelt dat behoorlijk. De 1.1 is wel zuiniger, maar levert weer te weinig vermogen tov het gewicht. Dat 'probleem' heb ik eerder gehad met een Lupo.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:07 schreef Leendert2.0 het volgende:
Ik kan persoonlijk de Mitsubishi Colt aanraden, modeljaar vanaf 2004. Ze staan te koop voor een vergelijkbare prijs als een Aygo e.d. is een relatief lichte auto met veel ruimte binnenin. De 1.3 motor die erin ligt levert 95 pk, wat ruim voldoende is bij normaal gebruik, ook op de snelweg. Ze zijn er ook in de 1.1 uitvoering en 1.5 waarbij de 1.1 meer bestemd is voor stadsverkeer.
Ik rijd er zelf nu meer dan een jaar in en het bevalt mij prima. Ik heb hier ook nog een artikel van de ANWB waaruit blijkt dat het een goede en betrouwbare auto is.
http://www.anwb.nl/auto/t(...)1-01/2009-09-21/1540
Misschien is het iets om in je overweging mee te nemen?
Precies. Het 'gekke' is toch dat je ze massaal ziet rijden op de Nederlandse snelwegen, maar die rijden zitten nooit op FOK!quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:24 schreef BlackLining het volgende:
Ik vind het trouwens prachtig, die collectieve haat jegens kleine auto'sZoals ik al zei, als je niks hoeft te compenseren, zijn het prima karretjes.
Zuiniger heeft toch niets met comfort te makenquote:Op vrijdag 12 april 2013 10:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lichter, wendbaarder, comfortabeler, zuiniger..
Ik vind hem nog aardig zuinig hoor wat dat betreft, ik rijd er ongeveer 1 op 15-16 mee, zonder er actief op te letten in mijn rijstijl. Maar dit is inderdaad wel minder zuinig dan een Aygo.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:24 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Heb ik inderdaad overwogen. Enige minpunt voor mij is dat hij niet echt zuinig is en bij het aantal kilometers dat ik ga rijden, scheelt dat behoorlijk. De 1.1 is wel zuiniger, maar levert weer te weinig vermogen tov het gewicht. Dat 'probleem' heb ik eerder gehad met een Lupo.
Nee, dat zeg ik toch ook niet?quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:27 schreef nikky het volgende:
[..]
Zuiniger heeft toch niets met comfort te maken![]()
Ik heb zelf eens in een C1 mogen rijden....liever niet weer. Wat een blikken zeg. Leuk voor in de stad, maar niet om dagelijks snelwegkilometers te maken. Dan reed ik liever in mijn Opel Astra station uit 1997
Dus omdat hij zuinig is rijdt het lekkerder? Aparte redenatiequote:Op vrijdag 12 april 2013 10:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch ook niet?comfort, komma (!), verbruik..
Snelweg met 2 man erin en 120 doet ie ongeveer 1:17 trouwens. 130 heb ik nog niet echt gemeten, maar echt veel meer verbruik is me niet opgevallen.
Ben zelfs ooit nog met 2 van die dingen naar het meer van Genève gereden in één dagdan worden ze onhandig ja, maar we hebben het dan ook over 1.000km. En toch ging ook dat. Twee C1's, beide 2 personen en vol met bagage.
Comfort is dan ook niet het enige wat onder fijner valt. Ik vind een laag verbruik wel fijner hoor.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:36 schreef nikky het volgende:
[..]
Dus omdat hij zuinig is rijdt het lekkerder? Aparte redenatie
(Er werd gevraagd waarom een C1 fijner rijdt dan de Zafira. Brandstofverbruik doet niets af aan comfort nmlk )
Uiteraard. Ik heb een erg kleine peim0lquote:Op vrijdag 12 april 2013 10:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Comfort is dan ook niet het enige wat onder fijner valt. Ik vind een laag verbruik wel fijner hoor.
Ben je trouwens klaar met zeiken?je zit wel erg te muggenziften om de C1 maar zo hard mogelijk af te kraken
Zal ook wel wat met compenseren te maken hebben
Ik lees nergens haat, jij zit die kleine koekblikjes kosten wat het kost op te hemelen, een C1 is zelfs comfortabeler dan een Zafira!quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens prachtig, die collectieve haat jegens kleine auto'sZoals ik al zei, als je niks hoeft te compenseren, zijn het prima karretjes.
Zijn allemaal leaseautotjes van uitzendbureaus e.d.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:24 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Precies. Het 'gekke' is toch dat je ze massaal ziet rijden op de Nederlandse snelwegen, maar die rijden zitten nooit op FOK!
Ik zeg notabene zelf ook nog dat ze wat minder luxe bieden man. Maar erg goedkoop zijn ze wel, en de prijs kwaliteit verhouding blijft prima. De Zafira overigens, is ook wel echt een matige auto. Maar nu even de enige waar ik goed mee kan vergelijken omdat ze beide voor de deur staan.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:42 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik lees nergens haat, jij zit die kleine koekblikjes kosten wat het kost op te hemelen, een C1 is zelfs comfortabeler dan een Zafira!
Als je 35.000 kms per jaar gaat rijden ben je een sukkel als je dat in zo'n koekblikje gaat doen, er zijn veel betere alternatieve beschikbaar. Ja de vaste lasten en prijs per km zijn dan inderdaad hoger.
[..]
Zijn allemaal leaseautotjes van uitzendbureaus e.d.
Ah, zie je wel. Dan is het dat gewoonquote:Op vrijdag 12 april 2013 10:41 schreef nikky het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik heb een erg kleine peim0l
Juist die vaste lasten en prijs per km zijn voor mij reden om te kijken wat het goedkoopste rijdt. Een Audi A8 3 liter rijdt nóg veel lekkerder met 35K per jaar, maar dat is simpelweg te duur.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:42 schreef DroogDok het volgende:
Als je 35.000 kms per jaar gaat rijden ben je een sukkel als je dat in zo'n koekblikje gaat doen, er zijn veel betere alternatieve beschikbaar. Ja de vaste lasten en prijs per km zijn dan inderdaad hoger.
Vergeet niet dat dit een leasebak is.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:04 schreef Leendert2.0 het volgende:
Er zijn ook mensen die er meer dan 50k per jaar in rijden.
Zie hier de technische keuring van een Aygo met bijna 200.000 kilometer op de teller.
http://www.autoweek.nl/video/3325/klokje-rond-toyota-aygo
Ik zou een beetje doorskippen tijdens het gelul van die vrouw...
Dat is waar, maar ze heeft hier wel zelf voor gekozen (eigen bedrijf)quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:06 schreef Lesley-91 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat dit een leasebak is.
Ik bedoel dat dan dat er preventie eerder zaken worden aangepakt tijdens onderhoudquote:Op vrijdag 12 april 2013 11:08 schreef Leendert2.0 het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ze heeft hier wel zelf voor gekozen (eigen bedrijf)
Een heul vette 1.8tdci nog wel. Heb jij even ee n monster zeg.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:41 schreef nikky het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik heb een erg kleine peim0l
Oh mijn vette 1.8 TDCI verbruikt ook 1:17 op de snelweg... wel iets meer comfort dan een C1.. dat dan weer wel
Je gaat sneller besparen, zeker als er iets kapot gaat wat geen kwaad kan. Als het een lease bak is laat je het gewoon doen want het kost je toch niets.quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:16 schreef Ivo1985 het volgende:
Waarom zou een particulier met een relatief nieuwe auto niet gewoon de wagen onderhouden? Gewoon op tijd een beurtje volgens de onderhoudsvoorschriften, net zoals bij de lease. Dat doen véél particulieren ook gewoon hoor.
De leasemaatschappij gaat echt niet preventief onderdelen laten vervangen als dat niet nodig is volgens de onderhoudsvoorschriften van de fabrikant.
ik ben het helemaal met je eens. Voor wat betreft dit laatste: de Panda vind ik niets (en ik heb twijfels over de degelijkheid, want Fiat).quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:16 schreef Ivo1985 het volgende:
De enige tip die ik aan TS heb: Staar je niet blind op de C1/107/aygo. Bekijk ook andere alternatieven als bijvoorbeeld de van binnen ruimere Panda.
Prima auto, ik zou alleen wel de 1.3 pakken als je veel kilometers rijdt, ik geloof er niet in dat een 1.1. zuinig is als je veel op de snelweg komt. Desalniettemin zelf een keer 1 op 15,5 gehaald op de terugweg van vakantie in een Colt 1.1, en dan op de autobahn, vol gas mee proberen te rijden met de Audi's en BMW's. Viel me niet tegen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:07 schreef Leendert2.0 het volgende:
Ik kan persoonlijk de Mitsubishi Colt aanraden, modeljaar vanaf 2004. Ze staan te koop voor een vergelijkbare prijs als een Aygo e.d. is een relatief lichte auto met veel ruimte binnenin. De 1.3 motor die erin ligt levert 95 pk, wat ruim voldoende is bij normaal gebruik, ook op de snelweg. Ze zijn er ook in de 1.1 uitvoering en 1.5 waarbij de 1.1 meer bestemd is voor stadsverkeer.
Ik rijd er zelf nu meer dan een jaar in en het bevalt mij prima. Ik heb hier ook nog een artikel van de ANWB waaruit blijkt dat het een goede en betrouwbare auto is.
http://www.anwb.nl/auto/t(...)1-01/2009-09-21/1540
Misschien is het iets om in je overweging mee te nemen?
Die rijden dan niet volgas.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:01 schreef lezut het volgende:
[..]
en dan op de autobahn, vol gas mee proberen te rijden met de Audi's en BMW's. Viel me niet tegen.
Neuh klopt, maar 160 is al een hele opgave voor de hamster onder de motorkapquote:Op zaterdag 13 april 2013 00:14 schreef Andyy het volgende:
[..]
Die rijden dan niet volgas.
Of je rijdt achter 116i/d/316i/d dingen aan, die gaan ook niet bijster hard.
Ik heb ook niets met kleine auto's. Maar hoef ook niets te compenseren.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
2010 is dat ding.
Ooit wel eens in zo'n hok gezeten? Vreselijke stoelen heeft dat. Daarnaast ben ik met 1.75 niet al te groot. En bijgevolg zit ik in een C1 fijner. Enige echte voordeel van de Zafira is de laadruimte en een stillere motor op de snelweg, maar verder niet.
Ik vind het trouwens prachtig, die collectieve haat jegens kleine auto'sZoals ik al zei, als je niks hoeft te compenseren, zijn het prima karretjes.
Tja, de techniek is erg veranderd de laatste jaren. Een C1 is niet alleen fors zuiniger dan wat ik nu rij, hij iz ook nog een fors sneller. Levert zo'n 10 kW meer met een kleinere motor....quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:33 schreef NoComment het volgende:
Kleine bakjes en snelweg, persoonlijk hou ik er niet zo van. Pas geleden met een leenauto (Seicento) een inhaalactie moeten afbreken omdat het ding zo traag was en de volgende op de linkerbaan al achter me opdoemde met een flink snelheidsverschil
In Belgie zijn diesels veel goedkoper in aanschaf en gebruik en heb je dus meer kleine diesels. Hier zijn ze voor dat doel te duur in aanschaf (BPM) en in verzekering.quote:Op zondag 14 april 2013 00:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
waarom zijn ze eigenlijk niet gewoon leverbaar als diesel in nl? ik zie dat belgie ook een iq diesel kent.
Er liggen geen Fiat-motoren in Volvo's. Volvo overweegt (of heeft ondertussen) een deal met Fiat voor levering van kleine motoren, zoals de twin-air, Na 2017. Als het contract met Ford afloopt.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:28 schreef marzman het volgende:
De motoren van Fiat zijn gewoon goed. Ze worden gebruikt in verschillende campers en liggen ook in Volvo's.
Zit geen bpm opquote:Op zondag 14 april 2013 09:05 schreef marzman het volgende:
[..]
In Belgie zijn diesels veel goedkoper in aanschaf en gebruik en heb je dus meer kleine diesels. Hier zijn ze voor dat doel te duur in aanschaf (BPM) en in verzekering.
Aygo 1.4D: CO2 uitstoot 109 gram volgens autoweek. Zit dus wel degelijk BPM op. De vrijstellingsgrens voor diesel was in 2011 <96 gram, en is intussen gedaald naar <89 gram. Hierdoor was deze versie van de Aygo in Nederland nieuw bijna 2 keer zo duur als de basis-benzineversie. Daarbij moet je er ook nog wegenbelasting voor betalen, wat vanaf volgend jaar overigens voor elke Aygo/C1/107 moet maar dan is benzine nog steeds voordeliger dan diesel.quote:
wat een onzin. je betaalt voor een aygo zo weinig wegenbelasting dat het juist een interessante oplossing is.quote:Op zondag 14 april 2013 09:05 schreef marzman het volgende:
[..]
In Belgie zijn diesels veel goedkoper in aanschaf en gebruik en heb je dus meer kleine diesels. Hier zijn ze voor dat doel te duur in aanschaf (BPM) en in verzekering.
Oeps! Je hebt gelijk!quote:Op zondag 14 april 2013 13:22 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Aygo 1.4D: CO2 uitstoot 109 gram volgens autoweek. Zit dus wel degelijk BPM op. De vrijstellingsgrens voor diesel was in 2011 <96 gram, en is intussen gedaald naar <89 gram. Hierdoor was deze versie van de Aygo in Nederland nieuw bijna 2 keer zo duur als de basis-benzineversie. Daarbij moet je er ook nog wegenbelasting voor betalen, wat vanaf volgend jaar overigens voor elke Aygo/C1/107 moet maar dan is benzine nog steeds voordeliger dan diesel.
Voor het verschil in aanschafprijs (nieuw) en wegenbelasting kun je héél veel litertjes benzine tanken voordat je met de benzineversie duurder uit bent dan de diesel, dus daarom rijden er hier weinig diesels. En dat geldt voor vrijwel alle BPM-vrije modellen, tenzij de dieselversie ook BPM-vrij is.
Zie de post hierboven. Hetzelfde zie je bij meer kleine auto's die in Belgie wel als diesel te koop zijn.quote:Op zondag 14 april 2013 13:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
wat een onzin. je betaalt voor een aygo zo weinig wegenbelasting dat het juist een interessante oplossing is.
dat was ook een goede optie geweest natuurlijkquote:Op zondag 14 april 2013 15:34 schreef marzman het volgende:
Waar ligt het omslagpunt? Ze hadden de aygo wat stevigere kleppen (?) moeten geven dat je er een LPGtank in kon bouwen zonder dat je elke 80.000 km een motorrevisie nodig hebt.
Het verschil in aanschafprijs was uitgaande van hetzelfde uitrustingsniveau in Nederland ruim 5000 euro. Dit terwijl de verkoopopbrengst niet heel veel zal schelen, omdat kleine diesels niet populair zijn in Nederland. Zeg dat je voor je dieseltje 1000 euro meer krijgt dan een vergelijkbare versie op benzine. Dan schrijf je dus 4000 euro meer af. Stel we rijden de Aygo 5 jaar, dan is dat toch jaarlijks 800 euro.quote:Op zondag 14 april 2013 15:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
15K is nog steeds super aantrekkelijk als je er een paar jaar veel km's mee rijdt. geen aygo benzine die daar tegenop kan.
de benzineuitvoering is allang 3 x kapot bij 2 ton op de teller en iig volledig afgeschreven. 800 euro per jaar meer afschrijven? nah. er zijn volgens mij helemaal geen echt kleine diesels meer te koop in nld?quote:Op zondag 14 april 2013 16:09 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Het verschil in aanschafprijs was uitgaande van hetzelfde uitrustingsniveau in Nederland ruim 5000 euro. Dit terwijl de verkoopopbrengst niet heel veel zal schelen, omdat kleine diesels niet populair zijn in Nederland. Zeg dat je voor je dieseltje 1000 euro meer krijgt dan een vergelijkbare versie op benzine. Dan schrijf je dus 4000 euro meer af. Stel we rijden de Aygo 5 jaar, dan is dat toch jaarlijks 800 euro.
Wegenbelasting voor de diesel is ¤720 euro per jaar, voor benzine ¤220. Een jaarlijks verschil van 500 euro en dan laat ik de periode dat de benzineversie nog wegenbelastingvrij is buiten beschouwing.
800+500 is 1300 euro per jaar hogere vaste kosten voor de dieselversie als we brandstof niet meetellen. Onderhoud zal elkaar niet veel ontlopen in kosten. De all-risk verzekering voor de diesel zal ook nog iets duurder zijn vanwege de hogere aanschafwaarde.
Benzine kost ¤1.75 en diesel kost ¤1.42 bij de pomp hier om de hoek.
Een Aygo op benzine doet volgens de verbruiksmonitor 19,2 kilometer met een liter benzine, dus de brandstofkosten per kilometer zijn 9,11 cent.
Diesel brengt een Aygo 21,3 kilometer verder per liter. Dat kost 6,67 cent.
Per kilometer zijn de brandstofkosten voor de diesel dus 2,44 cent goedkoper dan de benzineversie. Op basis van 5 jaar Aygo rijden ligt het omslagpunt bij 53.000 kilometer....
Jawel. Een smart diesel.quote:Op zondag 14 april 2013 16:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de benzineuitvoering is allang 3 x kapot bij 2 ton op de teller en iig volledig afgeschreven. 800 euro per jaar meer afschrijven? nah. er zijn volgens mij helemaal geen echt kleine diesels meer te koop in nld?
ah die geef ik je maar dat is zo eng klein dat ie bij mij sowieso zou afvallen. eerste wat erna komt is gewicht a la polo volgens mij.quote:
Renault heeft toch ook nog de Twingo diesel?quote:Op zondag 14 april 2013 18:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ah die geef ik je maar dat is zo eng klein dat ie bij mij sowieso zou afvallen. eerste wat erna komt is gewicht a la polo volgens mij.
Belasting ¤277 per JAARquote:Op vrijdag 12 april 2013 16:07 schreef fathank het volgende:
[..]
Een heul vette 1.8tdci nog wel. Heb jij even ee n monster zeg.
Bovendien, wat doet dat ding in MRB en verzekering? En onderhoud?
die is 1000 kg ook niet echt lichtquote:Op zondag 14 april 2013 23:11 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Renault heeft toch ook nog de Twingo diesel?
@ hierboven: hele nuttige tips!
En dat is voor een diesel?quote:
O wacht, je woont in Duitsland. Lekker, appels met peren vergelijken. Een diesel is in NL helaas qua MRB al snel te duur. Hoeveel zou je aan belasting kwijt zijn hier in Nederland?quote:Onderhoud.....naar een NL garage zal ik niet snel gaan. Hier (DE) is het toch iets goedkoper
Ja leuk dat je in Duitsland woont. Kijk voor de grap eens wat een 1300 kg diesel in Nederland aan MRB doet.quote:Op zondag 14 april 2013 23:17 schreef nikky het volgende:
[..]
Belasting ¤277 per JAAR
Verzekering ¤47 per maand
Onderhoud.....naar een NL garage zal ik niet snel gaan. Hier (DE) is het toch iets goedkoper
Thanks for the info! Kan ik wat meequote:Op zondag 14 april 2013 23:04 schreef caspervc het volgende:
Paar tipjes
[...]
Verder leuke wagentjes hoor, rijdt lekker (en stuitert goed over drempels) maar ik zou misschien eerder kijken naar een kia picanto / renault twingo of toch een maatje groter. Wegenbelasting betaal je per 2014 ook voor deze karretjes, dus waarom niet een simpele c3 / 207 / yaris ofzo? Doe je jezelf, je oren en je rug een stuk meer plezier mee
Yaris rijdt heerlijk. Prima comfort, prima wegligging, soepele maar trefzekere bediening. Je moet alleen niet de 1.0 nemen, die is te zwak voor de Yaris. De 1.3vvti is prima en in praktijk ongeveer even zuinig omdat je daarmee niet continu aan het planken bent. Uiterlijk van het vorige model is wel een beetje saai.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:15 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Thanks for the info! Kan ik wat mee
Yaris is echt een bejaardenbak en rijdt niet lekker. 207 is boven budget, C3 niet zuinig genoeg. Tenminste, dit zijn een aantal redenen om deze niet te kiezen. C1/107 blijft zuinig, ook wanneer je wel WB moet betalen. Hebben een aantal keer in een C1/107 gereden en dat beviel eigenlijk prima.
Met de afstanden die wij rijden, zitten we hooguit 1,5 uur in de auto. Sowieso zit je in NL nooit echt langer in de auto, of je moet van Zeeland naar Groningen rijden.
Klopt, alleen staat het uiterlijk mij/ons niet aan. Te rond en de vlak geplaatste achterlichten zijn minder fraai dan bij de C1/107. Na verder doorspeuren vallen steeds meer verschillen op. Om niet te verzuipen in de keuzes, hebben we nu een korte lijst met eisen, waar de aygo niet tussen staat.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:22 schreef Ivo1985 het volgende:
En waarom dan nog steeds niet de Aygo noemen? Is dezelfde auto als de C1/107.
Overigens zat ik in Nederland 10 uur per dag in de auto.
Ja: Doe het niet! Hoe haal je het in je hoofd, 35k km's per jaar in zo'n koekblik rijden. Naast dat het voor jou oncomfortabel is, zijn deze gebakjes hier niet voor gemaakt.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:19 schreef goed_volk het volgende:
He allemaal,
Het ziet er naar uit dat ons hok zeer binnenkort vervangen moet gaan worden. Zeer waarschijnlijk zullen we hem gaan vervangen voor een tweedehands C1 of 107. We zoeken iets met max ca. 50K op de teller. Het idee is om er de komende jaren mee te rijden. Jaarlijks een kilometer of 30/35K
Heeft iemand nog tips waarop te letten bij testrit / aankoop bij dit specifieke model?
Of je leest het topic even door.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja: Doe het niet! Hoe haal je het in je hoofd, 35k km's per jaar in zo'n koekblik rijden. Naast dat het voor jou oncomfortabel is, zijn deze gebakjes hier niet voor gemaakt.
Koop gewoon een fatsoenlijke 2e hands auto op LPG. Ben je net zo goedkoop uit maar rijd je véél comfortabeler.
Koop een mooie degelijke middenklasser van een paar jaar oud op LPG. Een Seat Leon of Toyota Corolla ofzo. Rijdt 100x beter dan zo'n koekblik en kost nagenoeg niks meer.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:00 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Juist die vaste lasten en prijs per km zijn voor mij reden om te kijken wat het goedkoopste rijdt. Een Audi A8 3 liter rijdt nóg veel lekkerder met 35K per jaar, maar dat is simpelweg te duur.
Ik ben op zoek naar een soort modus om per kilometer goedkoper te rijden dan nu i.c.m. met een bepaald budget (rond de 5,5K). In die zoektocht ben ik op de C1/aygo/107 'gestuit'.
Aangezien ons huidige bakkie er binnenkort waarschijnlijk wel echt mee op houdt, moet ik nu spijkers met koppen slaan.
Maar, ik sta natuurlijk wel open voor (onderbouwde) alternatieven
Gedaan, mijn mening is nog niet veranderd. Maar goed, je moet het zelf weten hoor. Ik rijd ook 35k per jaar en moet er niet aan denken deze af te leggen in zo'n geval.quote:
Ik betaal 130 euro per MAAND voor mijn dieselquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:54 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja leuk dat je in Duitsland woont. Kijk voor de grap eens wat een 1300 kg diesel in Nederland aan MRB doet.
Check en dank. We willen een automaat, omdat hij inwisselbaar moet zijn met de auto van opa&oma. Die hebben een grote bak die we op vakantie mee kunnen nemen, maar is wel een automaat.quote:Op woensdag 17 april 2013 07:32 schreef Klonk het volgende:
ik heb nog een tip, koop niet het basismodel, maar altijd met airco
Ik heb nu een barrel dat blijkbaar 500 euro waard is, met (oa) kapotte vering. Alles wat heel is, is al luxequote:Op woensdag 17 april 2013 08:52 schreef Klonk het volgende:
Luxe is wel tussen aanhalingstekens luxe natuurlijk
Het argument 'hij heeft mij niet laten staan en de nieuwe BMW van mijn collega hem wel' slaat nergens op. Mijn 10 jaar oude Seat op LPG heeft mij ook geen enkele keer laten staan in de kou. En de bijna nieuwe Audi A4 van de buurman startte ook iedere dag.quote:Op woensdag 17 april 2013 07:32 schreef Klonk het volgende:
mijn tip, koop er eentje, ik rij er ook een 20.000 km per jaar mee, dingen kunnen niet kapot, je hoeft geen ouwe te kopen want de jonge kosten geen fucken daar heb je serieus geen problemen mee. ding van mij heeft me in de koude winter nul keren in de steek gelaten, altijd starten, terwijl een nieuwe bmw van een collega om de week de anwb aan de deur had staan
laatste grote beurt was 267 euro incl. alles
ik heb nog een tip, koop niet het basismodel, maar altijd met airco
Ik heb 30.000km in een half jaar moeten rijden in zo'n auto (Aygo), maar dat ging dus uitstekend. Je hebt zeker nooit in zo'n auto gezeten?quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gedaan, mijn mening is nog niet veranderd. Maar goed, je moet het zelf weten hoor. Ik rijd ook 35k per jaar en moet er niet aan denken deze af te leggen in zo'n geval.
Sterker nog, ik moet het regelmatig voor korte stukjes op het werk. Het is dramatisch vergeleken met een normale middenklasser. Een Polo is al vele malen beter dan zo'n koekblik. Zelfs een Hyundai i10, wat al echt een schijtbak is, is nog fijner om in te rijden.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:32 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Ik heb 30.000km in een half jaar moeten rijden in zo'n auto (Aygo), maar dat ging dus uitstekend. Je hebt zeker nooit in zo'n auto gezeten?
Dus het is zo'n auto die je werkgever klaar heeft staan? Dan is dat al een verklaring, ik heb dat al zovaak gehad dat zo'n auto helemaal afgetrapt is. Het maakt dan niet uit of het een kleine of grote auto is. Die auto's worden door de werknemers mishandeld, want het is toch niet van hun.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sterker nog, ik moet het regelmatig voor korte stukjes op het werk. Het is dramatisch vergeleken met een normale middenklasser.
Jouw mening is niet leidend en algemeen geldend hé.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:15 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Dus het is zo'n auto die je werkgever klaar heeft staan? Dan is dat al een verklaring, ik heb dat al zovaak gehad dat zo'n auto helemaal afgetrapt is. Het maakt dan niet uit of het een kleine of grote auto is. Die auto's worden door de werknemers mishandeld, want het is toch niet van hun.
Je mening is dus alleen van die ene wagen en zegt helemaal niets over de rest van de auto's die wel goed behandeld zijn. Ik weet uit persoonlijke ervaring dat een kleine auto prima rijdt. Het maakt niet uit of het in de stad is of de snelweg, de Aygo gaat met gemak 130km/u en ook op de autobahn komt die goed mee. Met woon-werkverkeer ging het ook goed, dagelijks zo'n 180km tot ik dichter bij mijn werk ging wonen.
Klopt, alleen zijn meningen heel wat anders dan afzeikberichtenquote:Op woensdag 17 april 2013 11:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jouw mening is niet leidend en algemeen geldend hé.
Probleem en forum ken ik. Natuurlijk is de Augo niet perfect, maar er is geen enkele auto perfect. En op dat forum zijn toch het overgrote deel van de eigenaren zeer tevreden met de auto, dat zegt denk ik ook wel iets.quote:Die vriend van mij heeft de Aygo weggedaan vanwege kantelende zuigers (bekend probleempje van de drieling). Check het Citybugclub-forum voor meer ervaringen hierover.
Wat maakt het dan geen fatsoenlijke auto? Tot nu toe vind ik de auto redelijk koersvast, trekt pittig op, kan voor zo'n kleine wagen zelfs nog best hoge snelheden halen (op de autobahn ruim 170km/u gereden, gemeten met gps), zuinig in gebruik (1 op 21 gemiddeld, ik hou het sinds het begin bij). Geluid valt me ook enorm mee, het is stiller dan ik had gedacht voordat ik de auto kocht.quote:Kortom, het is een aardig rijdend autootje hoor, vrij zuinig ook nog, ziet er leuk uit, maar heel degelijk is het allemaal niet, en bovendien - in mijn ogen - rijdt het niet als een fatsoenlijke auto, en dat begon me eigenlijk pas na verloop van tijd daadwerkelijk te storen.
en waarom is dat geen argument als de auto's op een maand na even oud zijnquote:Op woensdag 17 april 2013 10:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het argument 'hij heeft mij niet laten staan en de nieuwe BMW van mijn collega hem wel' slaat nergens op. Mijn 10 jaar oude Seat op LPG heeft mij ook geen enkele keer laten staan in de kou. En de bijna nieuwe Audi A4 van de buurman startte ook iedere dag.
Ik neem wel aan dat deze auto voor je vrouw/vriendin wordt en jij een fatsoenlijke kar koopt?![]()
Ik neem aan dat jij weet dat je met iedere auto pech kunt hebben? Of wil jij nu zeggen dat een 107 een betere auto is dan een willekeurige BMW?quote:Op woensdag 17 april 2013 12:03 schreef Klonk het volgende:
[..]
en waarom is dat geen argument als de auto's op een maand na even oud zijn
en je argument van een vrouwengebakje is ook flauwekul
zo'n flauwekul dat ik niet eens de moeite ga nemen om er serieus op te reageren
neequote:Op woensdag 17 april 2013 11:15 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Dus het is zo'n auto die je werkgever klaar heeft staan?
Gezien je er toch rijervaring mee hebt, kun je dan ook eindelijk eens je mening onderbouwen en vertellen wát er dan volgens jou zo dramatisch aan is? Want tot nu toe plaats je hier een hoop negativiteit zonder enig inhoudelijk argument.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is dramatisch vergeleken met een normale middenklasser.
Hebben we idd naar gekeken, maar helaas boven budget, ook tweedehands. Komt vooral omdat hij een automaat moet hebben, wat de keuze beperkt en de prijs opdrijft.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:05 schreef CafeRoker het volgende:
Prima autootjes. Wel nog erg duur en ik denk dat je met die kilometrages wel eens goedkoper uit kon zijn met een nieuwe Mii en die na 4 jaar verkopen. Dat zijn ook nog eens betere autootjes voor snelweggebruik, bagageruimte en zitcomfort. Mocht je dat geld beschikbaar hebben lijkt het me het overwegen waard.
Ik ga niet uitleggen waarom deze auto oncomfortabel, gehorig, traag en onpraktisch is. Ik neem aan dat je dat zelf ook wel weet. Het is niet voor niets een boodschappenwagen.quote:Op woensdag 17 april 2013 12:59 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Gezien je er toch rijervaring mee hebt, kun je dan ook eindelijk eens je mening onderbouwen en vertellen wát er dan volgens jou zo dramatisch aan is? Want tot nu toe plaats je hier een hoop negativiteit zonder enig inhoudelijk argument.
En zonder inhoudelijke argumenten zijn TS en anderen die dezelfde overweging als TS maken niet geholpen.
Dat het vervoeren van de weekendboodschappen, 3 kinderen, een kinderwagen en een labrador dramatisch wordt met zo'n kleine auto kan ik me voorstellen. Dat gaat met een middenklasser een stuk makkelijker. Maar dat ligt zo voor de hand dat ik denk dat iedereen die zo'n wagentje overweegt dat zelf wel realiseert. TS in elk geval wel, want voor de vakantie ruilt hij zijn auto al even op voor iets wat meer bagageruimte heeft.
Ik lees dat automaat nu pas. Is het alleen vanwege de vakantie? Volgens mij kon je nog wel eens goedkoper uit zijn door een schakel te kopen en in de vakantie een grotere auto te huren.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:18 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Hebben we idd naar gekeken, maar helaas boven budget, ook tweedehands. Komt vooral omdat hij een automaat moet hebben, wat de keuze beperkt en de prijs opdrijft.
Ook dat.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:22 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik lees dat automaat nu pas. Is het alleen vanwege de vakantie? Volgens mij kon je nog wel eens goedkoper uit zijn door een schakel te kopen en in de vakantie een grotere auto te huren.
idd, je betaalt 1) nu meer omdat het een automaat is, 2) je krijgt er over een aantal jaar minder voor terug omdat het een automaat is, en 3) automaten verbruiken meer.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ga niet uitleggen waarom deze auto oncomfortabel, gehorig, traag en onpraktisch is. Ik neem aan dat je dat zelf ook wel weet. Het is niet voor niets een boodschappenwagen.
En een automaat kopen omdat je dan 1x per jaar kunt ruilen met iemand anders zijn grotere auto... je weet dat de 2tronic automaat van Peugeot bagger is? Ik ga hier ook niet te ver op in, je mag het zelf uitvinden.
ja, maar als aygo liefhebber moet ik toch wel toegeven dat een aygo daar niet bij hoortquote:Op woensdag 17 april 2013 13:30 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik ken ook kleine auto's waar ik na een rit van 1000 kilometer nog geen last van mijn rug krijg
Meh. Een vakantie een auto huren kost je al snel een 900-1000 euro. Meerprijs voor een automaat is ongeveer 1000 euro. Met een vakantie heb je die kosten er al uit. En een oud barrel huren om op vakantie te gaan, is geen optie. (rekenvoorbeeld is formaat corsa)quote:Op woensdag 17 april 2013 13:22 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik lees dat automaat nu pas. Is het alleen vanwege de vakantie? Volgens mij kon je nog wel eens goedkoper uit zijn door een schakel te kopen en in de vakantie een grotere auto te huren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |