abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 april 2013 @ 23:19:47 #1
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_125137241
He allemaal,

Het ziet er naar uit dat ons hok zeer binnenkort vervangen moet gaan worden. Zeer waarschijnlijk zullen we hem gaan vervangen voor een tweedehands C1 of 107. We zoeken iets met max ca. 50K op de teller. Het idee is om er de komende jaren mee te rijden. Jaarlijks een kilometer of 30/35K

Heeft iemand nog tips waarop te letten bij testrit / aankoop bij dit specifieke model?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  woensdag 10 april 2013 @ 23:26:12 #2
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_125137606
Ik zou naar een forum zoeken dat op deze auto(s) gericht is. Daar staan vaak waardevolle tips. Verder heb ik geen tips voor je. :@
pi_125138252
Weet niet wat je nu rijd, maar zeker een C1 en ongetwijfeld ook een 107, is geen auto om 35k op jaarbasis te rijden. Kom je nu van leuke middenklasser af, dan gaat dat je vies tegenvallen.

Bijvoorbeeld de Hyundai i10, is al stuk comfortabeler dan de boven genoemde auto's zeker voor lange ritten en valt ongeveer in zelfde prijsklasse/belastingvrij/goedkoop.

Laatste punt C1/107 en vergelijkbare auto's zijn niet echt gebouwd op km's vreten. Auto met 50k op teller + 3x35k?=155.000 KM, vermoed niet dat je dat erg onderhoudsvriendelijk (qua kosten) Op zo'n auto op gaat rijden, zeker als die al paar jaar oud is. Hoe een i10 hier tegen over presteert heb ik geen idee van, maar mijn gevoel dat dat soort auto ook iets geschikter voor is.
pi_125138313
Hij kan het ook hier vragen. ''Planes, Trains & Automobiles'' duhh...
pi_125138666
Neem een japanner auto..
Geen Franse of Italiaanse auto..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_125139974
je rijd niet met plezier over de snelweg in zon autootje, in het geval je vaak snelweg gaat rijden
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_125140920
Gaat makkelijk in zo'n auto man. Snelweg is ook geen probleem al worden ze dan wel echt minder zuinig. 30k per jaar is ook niet zo'n probleem. Natuurlijk, het is minder luxe, maar het zijn prima bakjes. Gehaat altijd vind ik vrij onnozel. Ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee. Ze zijn daarnaast vrij waardevast wat fijn is als je hem weer wilt verkopen. Nadeel daarvan is dat je ze niet voor heel veel minder dan de nieuwprijs gaat vinden. Vermogen laat iets te wensen over, maar koppel is duidelijk aanwezig boven de 3k rpm. Komt prima van zijn plaats, zo'n dingetje.

Ik 'ken' er twee, één waar ik zelf veel in rijd en één van een vriend van me, en beide (ongeveer 50k) beginnen wat te lekken bij de rubbers om de ramen. Even op letten dus.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_125141584
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:43 schreef BlackLining het volgende:
Gaat makkelijk in zo'n auto man. Snelweg is ook geen probleem al worden ze dan wel echt minder zuinig. 30k per jaar is ook niet zo'n probleem. Natuurlijk, het is minder luxe, maar het zijn prima bakjes. Gehaat altijd vind ik vrij onnozel. Ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee. Ze zijn daarnaast vrij waardevast wat fijn is als je hem weer wilt verkopen. Nadeel daarvan is dat je ze niet voor heel veel minder dan de nieuwprijs gaat vinden. Vermogen laat iets te wensen over, maar koppel is duidelijk aanwezig boven de 3k rpm. Komt prima van zijn plaats, zo'n dingetje.

Ik 'ken' er twee, één waar ik zelf veel in rijd en één van een vriend van me, en beide (ongeveer 50k) beginnen wat te lekken bij de rubbers om de ramen. Even op letten dus.
Dat waardevast gelul klopt alleen maar mits ze weinig lopen. TS gaat er veel me rijden, kan je nu al vertellen dat een C1 of 107 met 155k op teller geen Fuck aan rest waarde meer heeft. Zo'n auto is compleet opgereden met dat aantal KM's. Het enige waarvoor je dan eventueel nog een prijs krijg is omdat die redelijk recent is. Maar zelfs dat is maar de vraag, koopt ts een 4 jaar oude auto dan is die naar 3 jaar 7 jaar oud. Dan gaat zelfs die vlieger niet meer op.

Het geld eigenlijk alleen maar als je zo'n auto nieuw koopt jaar of 2 rijd onder de 30/50k KM's blijft en hem netjes bij de zelfde dealer onderhoud. Dan krijg je nog wel wat geld terug voor je auto. Wijk je daar vanaf is het gelijk afgelopen. Dan schrijf je in verhouding, meer af op een klein koekblik.
pi_125142934
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
Neem een japanner auto..
Geen Franse of Italiaanse auto..
:')

Ik doe nu 1000km per week in zo'n hok, als er geen leaseauto aankwam zou ik em al weggedaan hebben :P
pi_125143062
Zoals al gezegd, pak voor het geld dat je nu wil gaan uitgeven een grotere auto met wat meer kilometers op de teller, je rijdt je 30/35k per jaar dan een stuk comfortabeler.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_125144999
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
Neem een japanner auto..
Geen Franse of Italiaanse auto..
;(

En TS waarom geen diesel of LPG met 35k per jaar?

[ Bericht 25% gewijzigd door Lesley-91 op 11-04-2013 09:57:25 (verkeerde quote) ]
pi_125145228
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
Neem een japanner auto..
Geen Franse of Italiaanse auto..
:') het is een Toyota onderhuids
pi_125146527
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
Neem een japanner auto..
Geen Franse of Italiaanse auto..
Waarom niet? Fiat doet het met de Panda en de Punto prima in de pechstatistieken. Ook met een Clio is weinig mis.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_125147098
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:54 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Waarom niet? Fiat doet het met de Panda en de Punto prima in de pechstatistieken. Ook met een Clio is weinig mis.
[ afbeelding ]
Die auto rijden prima, alleen minder betrouwbaar.
vooral elektronica en motor gaat ie vaker kapot.
Vaak ook een kleine dingen slijten sneller af.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_125150091
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:14 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Die auto rijden prima, alleen minder betrouwbaar.
vooral elektronica en motor gaat ie vaker kapot.
Vaak ook een kleine dingen slijten sneller af.
Volgens mij geeft de afbeelding niet aan hoe de auto's rijden.
En wat is precies je bron?
pi_125151632
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:37 schreef practics het volgende:
Weet niet wat je nu rijd, maar zeker een C1 en ongetwijfeld ook een 107, is geen auto om 35k op jaarbasis te rijden. Kom je nu van leuke middenklasser af, dan gaat dat je vies tegenvallen.

Bijvoorbeeld de Hyundai i10, is al stuk comfortabeler dan de boven genoemde auto's zeker voor lange ritten en valt ongeveer in zelfde prijsklasse/belastingvrij/goedkoop.

Laatste punt C1/107 en vergelijkbare auto's zijn niet echt gebouwd op km's vreten. Auto met 50k op teller + 3x35k?=155.000 KM, vermoed niet dat je dat erg onderhoudsvriendelijk (qua kosten) Op zo'n auto op gaat rijden, zeker als die al paar jaar oud is. Hoe een i10 hier tegen over presteert heb ik geen idee van, maar mijn gevoel dat dat soort auto ook iets geschikter voor is.
Het kan wel hoor, mijn vader heeft een Aygo als tweede lesauto (automaat) en ik rijdt zelf 600 km per week in een Suzuki Alto. Als je 110/120 op de teller een mooie cruissesnelheid vind zijn het prima auto's. Die Aygo/C1/107 nog wat meer omdat ze groot lijken als je er in zit doordat de voorruit heel ver naar voren staat.

Het is gewoon goedkoop rijden, bandjes, onderhoud, onderdelen zijn allemaal goedkoper als bij een middenklasser en het verbruik ligt ook lager. Het is wel een voordeel als je (of je vrouw/vriendin) niet te groot bent omdat de auto's niet heel breed zijn en met twee wat vollere mensen zit je echt tegen elkaar aan.
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2013 01:09 schreef practics het volgende:

[..]

Dat waardevast gelul klopt alleen maar mits ze weinig lopen. TS gaat er veel me rijden, kan je nu al vertellen dat een C1 of 107 met 155k op teller geen Fuck aan rest waarde meer heeft. Zo'n auto is compleet opgereden met dat aantal KM's. Het enige waarvoor je dan eventueel nog een prijs krijg is omdat die redelijk recent is. Maar zelfs dat is maar de vraag, koopt ts een 4 jaar oude auto dan is die naar 3 jaar 7 jaar oud. Dan gaat zelfs die vlieger niet meer op.

Het geld eigenlijk alleen maar als je zo'n auto nieuw koopt jaar of 2 rijd onder de 30/50k KM's blijft en hem netjes bij de zelfde dealer onderhoud. Dan krijg je nog wel wat geld terug voor je auto. Wijk je daar vanaf is het gelijk afgelopen. Dan schrijf je in verhouding, meer af op een klein koekblik.
Toen ik keek voor een Alto zat er nouwelijks verschil in de prijs voor een alto met 180.000 km (dat hadden de meeste en halen ze makkelijk, ik heb er zelf een genomen met 40.000 km, en er in een jaar 30.000 bijgereden)
Onder deze lijn niet schrijven
pi_125152202
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:47 schreef Lesley-91 het volgende:

[..]

Volgens mij geeft de afbeelding niet aan hoe de auto's rijden.
En wat is precies je bron?
Z'n vader, want als het vroegâh zo was, is het nog steeds zo.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_125152953
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:54 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Waarom niet? Fiat doet het met de Panda en de Punto prima in de pechstatistieken. Ook met een Clio is weinig mis.
[ afbeelding ]
Ik geloof er geen zak van. Als je er zo naar kijkt lijkt het alsof de TSI problemen bij VAG nooit hebben gespeeld.
pi_125153054
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ik geloof er geen zak van. Als je er zo naar kijkt lijkt het alsof de TSI problemen bij VAG nooit hebben gespeeld.
Neuh, ik ook niet echt. Maar je hebt van elke auto slechte exemplaren.

Vraag me trouwens wel af hoeveel van de mensen die graag op een C1 zeiken er daadwerkelijk zelf voor langere tijd in gereden hebben. Er is namelijk weinig mis mee als je het het geld niet waard vind om een luxere auto te rijden. Het rijdt prima en het is betrouwbaar. Met mijn C1 in 48.000km nog niet één keer stil gestaan afgezien van een lege accu een keer, maar dat kun je de auto niet echt kwalijk nemen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_125158126
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Neuh, ik ook niet echt. Maar je hebt van elke auto slechte exemplaren.

Vraag me trouwens wel af hoeveel van de mensen die graag op een C1 zeiken er daadwerkelijk zelf voor langere tijd in gereden hebben. Er is namelijk weinig mis mee als je het het geld niet waard vind om een luxere auto te rijden. Het rijdt prima en het is betrouwbaar. Met mijn C1 in 48.000km nog niet één keer stil gestaan afgezien van een lege accu een keer, maar dat kun je de auto niet echt kwalijk nemen.
Naja het is wat je gewend bent. Heb altijd golf/leon gereden, nu dan de nieuwe ibiza (Dat bevalt prima qua grote en motor 1.6) Maar kleiner heeft nooit mijn voorkeur. Niet op de laatste plaats met mijn lengte (2m). En al die kleine auto's hebben gewoon geen goede stoelen om lange ritten comfortabel door te komen. Daarnaast is het motor vermogen vaak ruk (Voor stad net aan voldoende snelweg gewoon ergernis) En qua rest waarde is het maar de vraag of je wel zo goedkoop bezig bent. Daarnaast heb ik wel eens lange ritten in een i10 gereden en rij ik een C1 met regelmaat me laatst leen auto was een Seat MII, nou daar was ik blij dat ik na rit van 15 min er weer uit mocht, die stoelen zijn net van die cheape gamma tuinstoelen.

Dat samen gevat kan ik nooit iemand het aanraden om een klein hok met 4 wielen te kopen, zeker niet met 35k als jaarbasis. Was het nu een huisvrouw die boodschapjes wou halen of hoogstens beetje in de omgeving door de stad scheurt (Zeg max keer 15k per jaar). Zou mijn oordeel totaal anders zijn.
  donderdag 11 april 2013 @ 16:23:30 #21
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_125158578
Voor hetzelfde geld koop je: http://link.marktplaats.nl/665553530

of: http://link.marktplaats.nl/657088519

35k per jaar in zo'n C1 zitten.. :N
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_125159249
Waarom in godsnaam zo'n kleine kutauto :') Ja hij is goedkoop met wegenbelasting maar als je 120/130 gaat rijden op de snelweg zuipt het alsnog veel. Kun je beter een sedan halen ofzo.
My dials are pupillated.
pi_125161910
Met die kilometers, beter een diesel en wat ruimers.
pi_125163918
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:12 schreef practics het volgende:

[..]

Naja het is wat je gewend bent. Heb altijd golf/leon gereden, nu dan de nieuwe ibiza (Dat bevalt prima qua grote en motor 1.6) Maar kleiner heeft nooit mijn voorkeur. Niet op de laatste plaats met mijn lengte (2m). En al die kleine auto's hebben gewoon geen goede stoelen om lange ritten comfortabel door te komen. Daarnaast is het motor vermogen vaak ruk (Voor stad net aan voldoende snelweg gewoon ergernis) En qua rest waarde is het maar de vraag of je wel zo goedkoop bezig bent. Daarnaast heb ik wel eens lange ritten in een i10 gereden en rij ik een C1 met regelmaat me laatst leen auto was een Seat MII, nou daar was ik blij dat ik na rit van 15 min er weer uit mocht, die stoelen zijn net van die cheape gamma tuinstoelen.

Dat samen gevat kan ik nooit iemand het aanraden om een klein hok met 4 wielen te kopen, zeker niet met 35k als jaarbasis. Was het nu een huisvrouw die boodschapjes wou halen of hoogstens beetje in de omgeving door de stad scheurt (Zeg max keer 15k per jaar). Zou mijn oordeel totaal anders zijn.
Nee, 2m is ook een lekkere vergelijkingsmaat. Dan past het niet lekker in zo'n klein ding nee. Ik ben 1.75, dan gaat het allemaal prima. Vermogen en koppel is er best hoor, alleen je moet net even weten waar het zit. Vanaf 3-4k rpm wil ie prima vooruit. Op de snelweg naar 130 komen kost je even een seconde of 20, maar zo boeiend is dat nou ook weer niet.

Ik zou sowieso nooit iemand aanraden om een voertuig op vier wielen te kopen, maar goed :) Andere auto waar ik veel in rijd is een Opel Zafira, en ik moet zeggen dat ik in de C1 prettiger rijd.


TS: Gewoon even kijken of je een keer in zo'n autootje een stukje kunt gaan rijden ergens. De haat jegens kleinere auto's is hier erg groot, maar voor de mensen die niks hoeven te compenseren zijn het prima dingetjes :) Gewoon even zelf kijken of je er lekker in zit dus.

[ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 11-04-2013 18:49:36 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 12 april 2013 @ 08:57:07 #25
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_125185729
Ik rij zelf in een Toyota Aygo, fijne auto is dat. Zelf heb ik een tijdje ook veel kilometers gereden in deze auto en dat is niet tegengevallen. De C1/107 komen van dezelfde band, dus er zit weinig verschil in. Er is een forum, daar kan je veel vinden over onder andere de voor- en nadelen van deze auto's.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')