Hehe mooi werk,quote:Op woensdag 10 april 2013 20:19 schreef Yreal het volgende:
Ook nog racen tegen een collega in een audi RS6 met die GS500. Die vent lag helemaal in een deuk. En toen krijg ik 1 knippertje met alarmlichten en weg was ie
En hem dan bij het stoplicht weer voorbij gaan. Beste man rijdt ook een R1 en reed die audi alsof hij op de motor zat. Gewoon beuken als een malle, kleinste gaatje pakken en steeds op de laatste momenten invoegen enzo. Geweldigquote:
Dat ding hoor je gewoon fluiten, vooral als het goed warm is.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:38 schreef BlackLining het volgende:
Whehehe
Overigens wat dta probleem betreft, ik neem aan dat je tankdop dicht is als je rijdt? Moet je eens proberen dan. Rijden tot ie stilvalt, meteen aan de kant en de tank openmaken. En dan goed luisteren met je oor bij de tankdop. Hoor je lucht naar binnen stomen? Dan is het je ontluchting. Waarschijnlijk luchtslangetje verstopt.
Wel.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:01 schreef Yreal het volgende:
moet dan tankdop nou WEL of GEEN lucht doorlaten?
Zo dus ongeveer:quote:Op woensdag 10 april 2013 21:04 schreef BlackLining het volgende:
Nee, je tankdop is doorgaans dicht. Afgesloten, geen lucht.
Dat heeft meer te maken met water dan met lucht trouwens, maar goed. Je tank heeft een speciale ontluchter, waarschijnlijk aan de onderkant. Dit zorgt ervoor dat er lucht naar boven in de tank kan. Bijvoorbeel de tank van mijn Bandit is bij de dop luchtdicht. Aan de onderkant zit links de benzineleiding, rechts de ontluchter. Binnen in de tank loopt die ontluchter helemaal naar boven en is daar open. Vervolgens loopt er van die aansluiting een slangetje naar ergens onder het zadel.
De tankdop moet geen lucht doorlaten, maar het ontluchtingssysteem wel
Terechte klacht.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:07 schreef handboek het volgende:
Morgen in de regen naar Tilbrug, jippie
Ik denk dat Yreal spontaan 3 dagen depressief wordt als hij een Haynes open slaatquote:Op woensdag 10 april 2013 21:14 schreef pindaplukker het volgende:
Misschien leuke en interessante tip: Haynes [insert motor merk] manuals
Daar in staat alles, maar dan ook echt alles uitgelegd over je motor.
Handig voor noobs met 2 linker handen zoals ik.
Eerder het gebrek aanquote:Op woensdag 10 april 2013 21:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik denk dat Yreal spontaan 3 dagen depressief wordt als hij een Haynes open slaatals ik hem zo hoor over zijn sleutelskills
Kijk, nou snap ik hetquote:Op woensdag 10 april 2013 21:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zo dus ongeveer:
[ afbeelding ]
Groene buisje is de ontluchter. Sowieso binnen de tank, waarschijnlijk loopt ie buiten de tank naar ergens achter een kap ofzo en is ie daar gewoon open, als het goed is naar beneden gericht (mag geen water in komen). Als dat buisje verstopt is, trekt de tank dus vacuum.
[..]
Terechte klacht.
Ik heb een Haynes voor mijn Tsx, daar kan ik inderdaad niet echt iets meequote:Op woensdag 10 april 2013 21:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik denk dat Yreal spontaan 3 dagen depressief wordt als hij een Haynes open slaatals ik hem zo hoor over zijn sleutelskills
Yepquote:Op woensdag 10 april 2013 21:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kijk, nou snap ik hetEn groen slangetje zou verstopt kunnen zitten?
Smeer/kettingvet? Wasbenzinequote:Op woensdag 10 april 2013 21:24 schreef pindaplukker het volgende:
Waar maken jullie je velgen mee schoon? met name de achtervelg. Zit bij mij vol met smeer/kettingvet en troepzooi wat er al een tijdje op zit.
Gewoon sopje hielp niet, heb grof geschut nodig
Lampenolie is een goeie naar verluid. Wasbenzine kan ook, al kan dat evt. vale plekken achterlaten (bij mij nog niet gebeurd overigens).quote:Op woensdag 10 april 2013 21:24 schreef pindaplukker het volgende:
Waar maken jullie je velgen mee schoon? met name de achtervelg. Zit bij mij vol met smeer/kettingvet en troepzooi wat er al een tijdje op zit.
Gewoon sopje hielp niet, heb grof geschut nodig
quote:Op woensdag 10 april 2013 21:01 schreef Yreal het volgende:
moet dan tankdop nou WEL of GEEN lucht doorlaten?
Dit idd, kom niet aan met dasty of die shit werkt voor geen meter wanneer je 5mm vet op je velg hebtquote:Op woensdag 10 april 2013 21:28 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Lampenolie is een goeie naar verluid. Wasbenzine kan ook, al kan dat evt. vale plekken achterlaten (bij mij nog niet gebeurd overigens).
Al vind ik wat dat betreft dat bij m.n. de achtervelg je wel bezig kunt blijven
Mja, maar het gaat er dan even om hoe die lucht erin komt hequote:Op woensdag 10 april 2013 21:28 schreef Geerd het volgende:
[..]![]()
Als je uit een flesje blikje etc wat drinkt laat je er toch ook lucht in anders krijg je niks.
Oke, crossers hebben ook vaak zoon "rietje" was het niet.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, maar het gaat er dan even om hoe die lucht erin komt heDe meeste motoren hebben gewoon een dichte tanktop en hebben een los ontluchtingskanaal.
Oh dat ken ik wel ja van de tsxquote:Op woensdag 10 april 2013 21:32 schreef Geerd het volgende:
[..]
Oke, crossers hebben ook vaak zoon "rietje" was het niet.
Ik had nooit het idee dat het weet deed. Genoeg keren een paar km later weer vastgeklikt na het tanken zonder dat er iets gebeurde.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waar dacht jij waar die voor was dan? Appelsap?
Dorst onderwegquote:Op woensdag 10 april 2013 21:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waar dacht jij waar die voor was dan? Appelsap?
Olie door bijvullenquote:Op woensdag 10 april 2013 21:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waar dacht jij waar die voor was dan? Appelsap?
Het "rietje" is er dan ook voor dat er niet zo gemakkelijk vuil in komtquote:Op woensdag 10 april 2013 21:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik had nooit het idee dat het weet deed. Genoeg keren een paar km later weer vastgeklikt na het tanken zonder dat er iets gebeurde.
Maar ehh, heb je de KLE nou alweer thuis staan? Of staat ie nog steeds bij de dealer?quote:Op woensdag 10 april 2013 21:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kijk, nou snap ik hetEn groen slangetje zou verstopt kunnen zitten?
Halve middag je nieuwe fiets uitproberen beetje laten janken, en daarna op een foto plaatsen dat die aan de kant staat, want de dag teller gaf aan dat ik nog 7 x 20 km kon? /Yrealquote:
quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:18 schreef BlackLining het volgende:
Zullen we een poule openen om te kijken wie de volgende is die met het rubber naar boven gaat?
Ik zet 5 EYPO op Yrealquote:Op dinsdag 9 april 2013 18:46 schreef Yreal het volgende:
Rotterdamse automobilisten zijn wel vriendelijk zeg
nog nooit zoveel gekkigheid uitgehaald en nog nooit zoveel mensen die voor mij aan de kant gaan![]()
Moet ie wel eerst weer rijdenquote:
Motor kapt ermee, maar rijdt na tank te hebben gecheckt weer verder. Later komt het probleem terug, wat kan wijzen op keduuke ontluchtingquote:Op woensdag 10 april 2013 22:43 schreef Sounddragon het volgende:
Heptiedan? ik scande de laatste 3 topics en ik kwam ergens iets tegen over een tankontluchting?
Hoeveel notes heb je gegeven ?quote:Op woensdag 10 april 2013 22:43 schreef Sounddragon het volgende:
Heptiedan? ik scande de laatste 3 topics en ik kwam ergens iets tegen over een tankontluchting?
quote:Op woensdag 10 april 2013 22:43 schreef Sounddragon het volgende:
Heptiedan? ik scande de laatste 3 topics en ik kwam ergens iets tegen over een tankontluchting?
Brandstofpomp kan ook.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:44 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Motor kapt ermee, maar rijdt na tank te hebben gecheckt weer verder. Later komt het probleem terug, wat kan wijzen op keduuke ontluchting
Op de redresseer strook? faalhaas; dan rag je hem toch naar rechts?quote:Op woensdag 10 april 2013 22:46 schreef Yreal het volgende:
Heptiedan? ik scande de laatste 3 topics en ik kwam ergens iets tegen over een tankontluchting?
Ja, Terwijl ik midden in de ochtendspits met 140 over de linkerbaan tuf. Voordat ik doorhad dat ik stil viel zat ik al onder de snelheid van de middelstebaan. Laat staan dat ik de rechter had overleeftquote:Op woensdag 10 april 2013 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op de redresseer strook? faalhaas; dan rag je hem toch naar rechts?
Geen idee, volgens mij hebben de meeste motoren die wel.. Alp iig, en de mijne ook. Zonder rijden kan wel, mits je tank meer dan halfvol is.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:50 schreef BlackLining het volgende:
Heeft een KLE dat dan?
Ik denk nooit aan die optie. Makkelijker hoor, zwaartekracht
Koppeling in, knipperen, hand uitsteken en zsm naar rechts.. 2 keer gehad, en 2 keer gewoon gered.. moet er niet aan denken om hem daar stil te moeten zetten, dan heb je een IM-met afzetting op je geweten..quote:Op woensdag 10 april 2013 22:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, Terwijl ik midden in de ochtendspits met 140 over de linkerbaan tuf. Voordat ik doorhad dat ik stil viel zat ik al onder de snelheid van de middelstebaan. Laat staan dat ik de rechter had overleeft
Rechts ook. Danwel zonder afzetting.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Koppeling in, knipperen, hand uitsteken en zsm naar rechts.. 2 keer gehad, en 2 keer gewoon gered.. moet er niet aan denken om hem daar stil te moeten zetten, dan heb je een IM-met afzetting op je geweten..
Dan is het nog steeds geen snelweg, maar autobahnquote:Op woensdag 10 april 2013 22:57 schreef Geerd het volgende:
Dit jaar nog geen "snelweg" gereden misschien van het zomer Duitsland in.
scherpquote:Op woensdag 10 april 2013 22:56 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Rechts ook. Danwel zonder afzetting.
IM?quote:Op woensdag 10 april 2013 22:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Koppeling in, knipperen, hand uitsteken en zsm naar rechts.. 2 keer gehad, en 2 keer gewoon gered.. moet er niet aan denken om hem daar stil te moeten zetten, dan heb je een IM-met afzetting op je geweten..
Jup even knallen stuk Duitsland in en dan lekker verdwalen, over al die 100 wegen waar je overal mag inhalenquote:Op woensdag 10 april 2013 22:58 schreef Anne het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds geen snelweg, maar autobahn.
Bergketentje in of gewoon platteland?quote:Op woensdag 10 april 2013 23:01 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jup even knallen stuk Duitsland in en dan lekker verdwalen, over al die 100 wegen waar je overal mag inhalen![]()
Bergen moet je wel wat verder toeren, platteland is al stukken beter dan hier tussen het filerijden skyradio luisterend ahvolk.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Bergketentje in of gewoon platteland?
Ik zit ook sterk te overwegen om eens richting Ardennen / Eiffel te rijden. Moet ik alleen wel mijn DB killer even gaan zoeken vrees ik
Eifel is voor mij ongeveer 200km enkele reis. Best te doen wel. Snel naar rechts Duitsland in, gas open en naar beneden.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:10 schreef Geerd het volgende:
[..]
Bergen moet je wel wat verder toeren, platteland is al stukken beter dan hier tussen het filerijden skyradio luisterend ahvolk.
Zwartewoud is mans,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
quote:Op woensdag 10 april 2013 23:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Eifel is voor mij ongeveer 200km enkele reis. Best te doen wel. Snel naar rechts Duitsland in, gas open en naar beneden.
Zwarte Woud heb ik vorig jaar geredenDat valt mee idd alleen tering druk, veel te bekend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel controle net zo goed hier over de lekdijk met 160 knallen kans dat je gepakt word is even groot
Ik zwaai naar dieren.
Keer op een doordeweeks dagje gaanquote:Op woensdag 10 april 2013 23:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat valt mee idd alleen tering druk, veel te bekend.
Veel controle net zo goed hier over de lekdijk met 160 knallen kans dat je gepakt word is even groot
knappe jongen die 160 doet op de lekdijkquote:Op woensdag 10 april 2013 23:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat valt mee idd alleen tering druk, veel te bekend.
Veel controle net zo goed hier over de lekdijk met 160 knallen kans dat je gepakt word is even groot
Met een KLE lukt je dat niet nee.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
knappe jongen die 160 doet op de lekdijk
Fok! Mc zaterdag 12.00 standaart Arnhem domequote:Op woensdag 10 april 2013 23:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
knappe jongen die 160 doet op de lekdijk
4x heen en terug is leuk jaquote:Op woensdag 10 april 2013 23:29 schreef BlackLining het volgende:
Sowieso Lekdijk trouwensDaar ga je toch niet voor je lol rijden zeg.
Daarbij, zo enorm leuk is die nou ook weer niet. Vijf kilometer van waar ik woon begint de Empelsedijk
https://maps.google.nl/ma(...)cbp=12,244.99,,0,3.8
Heb je het nou over de Lekdijk?quote:
Niet eens, dijkje van jou?quote:Op woensdag 10 april 2013 23:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heb je het nou over de Lekdijk?Die is mij te druk eigenlijk. Lekkere bochtjes hoor maar teveel fietsers en blikken, drempels waar ik ze niet wil hebben en de wetenschap dat er veel bermambtenaren zijn. Nah. Als ik daar langs moet rij ik hem wel, maar ik zal er niet naartoe rijden.
de blackdykequote:Op woensdag 10 april 2013 23:35 schreef Geerd het volgende:
[..]
Niet eens, dijkje van jou?
En de Randwijkse rijndijk![]()
![]()
Moh, ik vind dijkjes toch wel vrij relevant in een motortopicquote:Op woensdag 10 april 2013 23:45 schreef Geerd het volgende:
[..]
Het word weer te gezellig pas op de mod jongens
lamaquote:Op woensdag 10 april 2013 23:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Moh, ik vind dijkjes toch wel vrij relevant in een motortopic
Die Empelsedijk die ik postte ken ik trouwens door mijn motor examen. Route AVD ging daar overheen
WD40. Gaat je velg nog mooi van glimmen ook!quote:Op woensdag 10 april 2013 21:24 schreef pindaplukker het volgende:
Waar maken jullie je velgen mee schoon? met name de achtervelg. Zit bij mij vol met smeer/kettingvet en troepzooi wat er al een tijdje op zit.
Gewoon sopje hielp niet, heb grof geschut nodig
Als je hem nieuw koopt wel ja. Bij een tweedehands motor is het echt maar net wat je erbij krijgt van de verkoper. In jouw geval blijkbaar geen gebruiksaanwijzing, dus pech.. Is absoluut niet raar overigens hoor. Je hebt kans dat jouw motor al diverse eigenaren heeft gehad, en dat die boekjes ergens kwijt zijn geraakt of weggegooid zijn.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:48 schreef picodealion het volgende:
Mensen, hoort er iets van een boekje/handleiding bij mijn motor? De vorig eigenaar had wel een flinke bundel aan onderhoudsinstructies in een map meegegeven (van olie verversen tot aan het motorblok uit elkaar halen, volgens mij kopietjes van zo'n soort Haynes manual die eerder genoemd werden) maar ik had het idee dat er ook iets als een owner's manual bij zou moeten.
*Heb al evem gegoogled maar mobiel was dat niet te doen. Gaat overigens om een Yamaha XJ 900 F
1e Generatie TDM.. Leuk ding, ziet er netjes uit ook.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:51 schreef yurian het volgende:
Dit is 'm dan geworden, gisteren opgehaald en de eerste 100 km zitten er al op...
[ afbeelding ]
Zolang ik niks essentieels mis vind ik 't prima. Dat topic had ik ook all ff zitten doorneuzen jaquote:Op donderdag 11 april 2013 07:02 schreef JK1982 het volgende:
[...]
Als je hem nieuw koopt wel ja. Bij een tweedehands motor is het echt maar net wat je erbij krijgt van de verkoper. In jouw geval blijkbaar geen gebruiksaanwijzing, dus pech.. Is absoluut niet raar overigens hoor. Je hebt kans dat jouw motor al diverse eigenaren heeft gehad, en dat die boekjes ergens kwijt zijn geraakt of weggegooid zijn.
Koppelingsgebeuren zit links, gas- en remverhaal zit rechts. Dat is zo'n beetje alles wat je moet weten
En vraag het anders hier even: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/24584829#24584829
Dasty.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:24 schreef pindaplukker het volgende:
Waar maken jullie je velgen mee schoon? met name de achtervelg. Zit bij mij vol met smeer/kettingvet en troepzooi wat er al een tijdje op zit.
Gewoon sopje hielp niet, heb grof geschut nodig
Als er zoveel vet op zit, kun je natuurlijk ook gewoon een plamuurmes pakken.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:30 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dit idd, kom niet aan met dasty of die shit werkt voor geen meter wanneer je 5mm vet op je velg hebt
Moet die &%#" maar wat meer ruimte laten.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:38 schreef Yreal het volgende:
Ik net weer file rijden. Zit een collega in zijn splinternieuwe bmw met zo'n kop te kijken "fuuuck mijn auto, kuuuut," toen ik al passend en metend langs hem ging
was er niet. Met een normale motor kan je daar ook niet doorheenquote:Op donderdag 11 april 2013 09:40 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
Moet die &%#" maar wat meer ruimte laten.
Zelfs al staan ze beide in het midden van hun baan kan ik er nog makkelijk tussendoor.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:59 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Als twee auto's naast elkaar geheel aan de buitenkant van hun baan rijden, kan er altijd makkelijk een motor door. Ik vermoed dat de weg waar jij reed eigenlijk maar 1 (heeele brede) baan is?
even oefenen met aso beuken, heb je nergens last vanquote:Op donderdag 11 april 2013 10:04 schreef Juicyhil het volgende:
TyfusweerEn ook nog heel fucking Amsterdam vast. Eerst bij A10 Ijburg eraf proberen te gaan, maar ik zag die afrit al helemaal vast staan. Toen maar doorgereden naar de Ijtunnel. Daar stond het natuurlijk ook helemaal vast.
Uiteindelijk maar wat motorrijders achterna gereden die over de afgesloten baan reden
Wat ook nergens op slaat, want er was niks aan de hand ofzo.
Ik ben beschaafdquote:Op donderdag 11 april 2013 10:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
even oefenen met aso beuken, heb je nergens last van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |