abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 april 2013 @ 20:11:07 #1
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_125124839

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Agenda:

18 mei 2013
- PTA / [aanmelden!] De 5e Motorrijders New/Oldbierit! 18-5-2013 #11

In de planning:
- Voorjaarsrit met BBQ

Honda CBR600F '94 - (dribbel79)
Honda Transalp XL600V '90 - (Roderick2085)
Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje)
Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier)
Suzuki GS500e- (Cocktailprikker)
Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie)
Suzuki GSX750F '05 - (bwt)
Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (stinkie)
Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (cageon)
Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK)
Yamaha SZR660 - (-XX-)
Yamaha XJ600 '91 - (Geerd)
Yamaha XJ900 '92 - (whY...)
Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-)

Cagiva V-Raptor 1000 '07 - (JK1982)
Honda Transalp XL600V '94 - (Anne)
Honda Transalp XL600V '99 - (Dekatria)
Honda VFR800Fi '00 - (Mirgeam)
Kawasaki Ninja 250R '10 - (Mickeys)
Kawasaki ZX10R '05 - (peterzx9r)
Suzuki GS500 '94 - (Vinniiee)
Suzuki GSX600F '97 - (WhiteJoker)
Suzuki GSX600F '98 - (lipjes)
Suzuki SV650S '01 - (Tankiej)
Suzuki SV650S '07 - (mstx)
Yamaha FZ6 Fazer '06 - (Joooo-pi)
Yamaha SRX 600 '86 - (Skv)
Yamaha XT660Z Tenere '12 - (Salatrel)

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar z�ker niet achterlijk hard.
Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 � 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

:? Mag ik nog even de olie verwisselen voor een rit?
Nee, dit is naar aanleiding van eerdere incidenten ten strengste verboden.

*; Waar komen jullie vandaan?
Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

(8> Wie maakt de topics?
Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Motorclub topic <deel> + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden :)

B-) Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt.
Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P

Alles van nul tot ?2.500,00
Occasions
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Mobile.de
Duitse motoren op Scout24
BPM-Calculator
Tarieven snelheidsovertredingen

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Ontwerp je eigen TankPad
Ontwerp je eigen motorpak
Reflectiestickers

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez

Motorreparatie
Motorcycle repair
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.

pi_125125170
Was ik maar handig
  woensdag 10 april 2013 @ 20:19:05 #3
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_125125189
quote:
15s.gif Op woensdag 10 april 2013 20:18 schreef Yreal het volgende:
Was ik maar handig
Je bent zo handig als je zelf wilt zijn.
pi_125125219
Ook nog racen tegen een collega in een audi RS6 met die GS500. Die vent lag helemaal in een deuk. En toen krijg ik 1 knippertje met alarmlichten en weg was ie
pi_125125454
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2013 20:19 schreef Yreal het volgende:
Ook nog racen tegen een collega in een audi RS6 met die GS500. Die vent lag helemaal in een deuk. En toen krijg ik 1 knippertje met alarmlichten en weg was ie
Hehe mooi werk,
Ik zwaai naar dieren.
pi_125125556
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 20:25 schreef Geerd het volgende:

[..]

Hehe mooi werk,
En hem dan bij het stoplicht weer voorbij gaan. Beste man rijdt ook een R1 en reed die audi alsof hij op de motor zat. Gewoon beuken als een malle, kleinste gaatje pakken en steeds op de laatste momenten invoegen enzo. Geweldig _O-
pi_125126131
Whehehe :7

Overigens wat dta probleem betreft, ik neem aan dat je tankdop dicht is als je rijdt? Moet je eens proberen dan. Rijden tot ie stilvalt, meteen aan de kant en de tank openmaken. En dan goed luisteren met je oor bij de tankdop. Hoor je lucht naar binnen stomen? Dan is het je ontluchting. Waarschijnlijk luchtslangetje verstopt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_125126419
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 20:38 schreef BlackLining het volgende:
Whehehe :7

Overigens wat dta probleem betreft, ik neem aan dat je tankdop dicht is als je rijdt? Moet je eens proberen dan. Rijden tot ie stilvalt, meteen aan de kant en de tank openmaken. En dan goed luisteren met je oor bij de tankdop. Hoor je lucht naar binnen stomen? Dan is het je ontluchting. Waarschijnlijk luchtslangetje verstopt.
Dat ding hoor je gewoon fluiten, vooral als het goed warm is.
Ik zwaai naar dieren.
pi_125127444
Ik snap er nu geen zak meer van
pi_125127465
moet dan tankdop nou WEL of GEEN lucht doorlaten?
pi_125127609
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:01 schreef Yreal het volgende:
Wel.
pi_125127682
Nee, je tankdop is doorgaans dicht. Afgesloten, geen lucht.

Dat heeft meer te maken met water dan met lucht trouwens, maar goed. Je tank heeft een speciale ontluchter, waarschijnlijk aan de onderkant. Dit zorgt ervoor dat er lucht naar boven in de tank kan. Bijvoorbeel de tank van mijn Bandit is bij de dop luchtdicht. Aan de onderkant zit links de benzineleiding, rechts de ontluchter. Binnen in de tank loopt die ontluchter helemaal naar boven en is daar open. Vervolgens loopt er van die aansluiting een slangetje naar ergens onder het zadel.

De tankdop moet geen lucht doorlaten, maar het ontluchtingssysteem wel

De meeste tankdoppen laten overigens wel een klein beetje door, maar dat is 1. niet zo'n probleem en 2. bij lange na niet genoeg om het vacuum te voorkomen.

[ Bericht 11% gewijzigd door BlackLining op 10-04-2013 21:13:41 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_125127847
Morgen in de regen naar Tilbrug, jippie
pi_125128107
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:04 schreef BlackLining het volgende:
Nee, je tankdop is doorgaans dicht. Afgesloten, geen lucht.

Dat heeft meer te maken met water dan met lucht trouwens, maar goed. Je tank heeft een speciale ontluchter, waarschijnlijk aan de onderkant. Dit zorgt ervoor dat er lucht naar boven in de tank kan. Bijvoorbeel de tank van mijn Bandit is bij de dop luchtdicht. Aan de onderkant zit links de benzineleiding, rechts de ontluchter. Binnen in de tank loopt die ontluchter helemaal naar boven en is daar open. Vervolgens loopt er van die aansluiting een slangetje naar ergens onder het zadel.

De tankdop moet geen lucht doorlaten, maar het ontluchtingssysteem wel
Zo dus ongeveer:

Groene buisje is de ontluchter. Sowieso binnen de tank, waarschijnlijk loopt ie buiten de tank naar ergens achter een kap ofzo en is ie daar gewoon open, als het goed is naar beneden gericht (mag geen water in komen). Als dat buisje verstopt is, trekt de tank dus vacuum.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:07 schreef handboek het volgende:
Morgen in de regen naar Tilbrug, jippie
Terechte klacht.

[ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 10-04-2013 21:16:38 ]
pi_125128378
Misschien leuke en interessante tip: Haynes [insert motor merk] manuals

Daar in staat alles, maar dan ook echt alles uitgelegd over je motor.
Handig voor noobs met 2 linker handen zoals ik.
I are Baboon
pi_125128453
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:14 schreef pindaplukker het volgende:
Misschien leuke en interessante tip: Haynes [insert motor merk] manuals

Daar in staat alles, maar dan ook echt alles uitgelegd over je motor.
Handig voor noobs met 2 linker handen zoals ik.
Ik denk dat Yreal spontaan 3 dagen depressief wordt als hij een Haynes open slaat :') als ik hem zo hoor over zijn sleutelskills
  woensdag 10 april 2013 @ 21:16:34 #17
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_125128511
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:15 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik denk dat Yreal spontaan 3 dagen depressief wordt als hij een Haynes open slaat :') als ik hem zo hoor over zijn sleutelskills
Eerder het gebrek aan _O-
pi_125128604
Ik heb trouwens middels wat zeepsop het laatste mechanische geluidje van mijn motor kunnen herleiden naar lekke uitlaatpakkingen bij de 2e en 3e cilinder :) Binnenkort ook maar eens vervangen
pi_125128812
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:10 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zo dus ongeveer:

[ afbeelding ]

Groene buisje is de ontluchter. Sowieso binnen de tank, waarschijnlijk loopt ie buiten de tank naar ergens achter een kap ofzo en is ie daar gewoon open, als het goed is naar beneden gericht (mag geen water in komen). Als dat buisje verstopt is, trekt de tank dus vacuum.

[..]

Terechte klacht.
Kijk, nou snap ik het :P En groen slangetje zou verstopt kunnen zitten?
pi_125128839
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:15 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik heb een Haynes voor mijn Tsx, daar kan ik inderdaad niet echt iets mee
pi_125129012
Waar maken jullie je velgen mee schoon? met name de achtervelg. Zit bij mij vol met smeer/kettingvet en troepzooi wat er al een tijdje op zit.

Gewoon sopje hielp niet, heb grof geschut nodig :7
I are Baboon
pi_125129245
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Yep

Dan gaat ie naar verloop van tijd vacuum trekken en dan werkt ie niet meer. Als je dan even wacht trekt het vacuum weer lucht aan en kun je weer even verder. Gaat de dealer er dan weer mee rijden is ie inmiddels alweer bijna vacuum. Als je dan een beetje met die kraantjes gaat vervelen komt er waarschijnlijk wel weer een béétje lucht in en kun je weer even verder.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:24 schreef pindaplukker het volgende:
Waar maken jullie je velgen mee schoon? met name de achtervelg. Zit bij mij vol met smeer/kettingvet en troepzooi wat er al een tijdje op zit.

Smeer/kettingvet? Wasbenzine :Y Werkt ook goed op de achterbrug. Wel zorgen dat het niet op de ketting komt trouwens, vind ie niet zo leuk.
  woensdag 10 april 2013 @ 21:28:04 #23
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_125129250
quote:

Lampenolie is een goeie naar verluid. Wasbenzine kan ook, al kan dat evt. vale plekken achterlaten (bij mij nog niet gebeurd overigens).

Al vind ik wat dat betreft dat bij m.n. de achtervelg je wel bezig kunt blijven :)
pi_125129258
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:01 schreef Yreal het volgende:
_O- _O- Als je uit een flesje blikje etc wat drinkt laat je er toch ook lucht in anders krijg je niks.
Ik zwaai naar dieren.
pi_125129404
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:28 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Lampenolie is een goeie naar verluid. Wasbenzine kan ook, al kan dat evt. vale plekken achterlaten (bij mij nog niet gebeurd overigens).

Al vind ik wat dat betreft dat bij m.n. de achtervelg je wel bezig kunt blijven :)
Dit idd, kom niet aan met dasty of die shit werkt voor geen meter wanneer je 5mm vet op je velg hebt :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_125129427
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:28 schreef Geerd het volgende:

[..]

_O- _O- Als je uit een flesje blikje etc wat drinkt laat je er toch ook lucht in anders krijg je niks.
Mja, maar het gaat er dan even om hoe die lucht erin komt he :) De meeste motoren hebben gewoon een dichte tanktop en hebben een los ontluchtingskanaal.
pi_125129577
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mja, maar het gaat er dan even om hoe die lucht erin komt he :) De meeste motoren hebben gewoon een dichte tanktop en hebben een los ontluchtingskanaal.
Oke, crossers hebben ook vaak zoon "rietje" was het niet.
Ik zwaai naar dieren.
pi_125129842
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:32 schreef Geerd het volgende:

[..]

Oke, crossers hebben ook vaak zoon "rietje" was het niet.
Oh dat ken ik wel ja van de tsx :o
pi_125130251
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

Oh dat ken ik wel ja van de tsx :o
Waar dacht jij waar die voor was dan? Appelsap? :+
Ik zwaai naar dieren.
pi_125130297
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:42 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik had nooit het idee dat het weet deed. Genoeg keren een paar km later weer vastgeklikt na het tanken zonder dat er iets gebeurde.
pi_125130311
quote:

[..]

Dorst onderweg :D
pi_125130320
quote:

[..]

Olie door bijvullen :7 Ken je ook lachen
pi_125130362
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik had nooit het idee dat het weet deed. Genoeg keren een paar km later weer vastgeklikt na het tanken zonder dat er iets gebeurde.
Het "rietje" is er dan ook voor dat er niet zo gemakkelijk vuil in komt ;)
Ik zwaai naar dieren.
pi_125130420
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:42 schreef weerstandje het volgende:

[..]

Dorst onderweg :D
Bvotje :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_125131379
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar ehh, heb je de KLE nou alweer thuis staan? Of staat ie nog steeds bij de dealer?

Ik heb net nog even een goed ritje gemaakt met de Bandit. Stuk betere gasreactie nu :) En lage toeren gaan hem wat makkelijker af. Hij bokte nogal onder de 4k, nu een stuk minder. Wellicht kan ik hem met het stellen van carbs nog wat soepeler krijgen :) Maar het is een wereld van verschil als je kijkt dat er alleen maar een nieuw veertje in die spanner zit.
pi_125131967
Kunnen we niet gewoon concluderen dat yreal is vergeten te tanken zoals we concludeerden dat Einstein te hard reed? Wel zo makkelijk
  woensdag 10 april 2013 @ 22:14:03 #37
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_125132693
Ik was maandag m'n portemonnee vergeten en de wijzer kwam wel heel erg dicht bij de E :X
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_125132891
Schroevendraaier zoeken, kapje eraf en terugdraaien naar F :Y
  woensdag 10 april 2013 @ 22:18:59 #39
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_125133029
Benzinemeters zijn voor rijkeluizen ;)
pi_125133747
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:18 schreef Dekatria het volgende:
Benzinemeters zijn voor rijkeluizen ;)
Met je dag teller :')
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 10 april 2013 @ 22:29:19 #41
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_125133833
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:28 schreef Geerd het volgende:

[..]

Met je dag teller :')
Haters gonna hate :7
pi_125134086
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:29 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Haters gonna hate :7
Halve middag je nieuwe fiets uitproberen beetje laten janken, en daarna op een foto plaatsen dat die aan de kant staat, want de dag teller gaf aan dat ik nog 7 x 20 km kon? /Yreal :+
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 10 april 2013 @ 22:32:45 #43
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125134117
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:18 schreef BlackLining het volgende:

Zullen we een poule openen om te kijken wie de volgende is die met het rubber naar boven gaat? :{
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:46 schreef Yreal het volgende:
Rotterdamse automobilisten zijn wel vriendelijk zeg

nog nooit zoveel gekkigheid uitgehaald en nog nooit zoveel mensen die voor mij aan de kant gaan O+ O+
Ik zet 5 EYPO op Yreal :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_125134332
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

[..]

Ik zet 5 EYPO op Yreal :)
Moet ie wel eerst weer rijden :')
  woensdag 10 april 2013 @ 22:43:00 #45
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125134884
Heptiedan? ik scande de laatste 3 topics en ik kwam ergens iets tegen over een tankontluchting?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 10 april 2013 @ 22:44:32 #46
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_125134991
quote:
5s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:43 schreef Sounddragon het volgende:
Heptiedan? ik scande de laatste 3 topics en ik kwam ergens iets tegen over een tankontluchting?
Motor kapt ermee, maar rijdt na tank te hebben gecheckt weer verder. Later komt het probleem terug, wat kan wijzen op keduuke ontluchting w/
pi_125135061
quote:
Hoeveel notes heb je gegeven ? :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_125135160
quote:
pi_125135263
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Tevens het bewijs dat het roest vast staal is en niet roest vrij?
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 10 april 2013 @ 22:48:12 #50
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125135275
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:44 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Motor kapt ermee, maar rijdt na tank te hebben gecheckt weer verder. Later komt het probleem terug, wat kan wijzen op keduuke ontluchting w/
Brandstofpomp kan ook.
pi_125135417
Heeft een KLE dat dan?

Ik denk nooit aan die optie. Makkelijker hoor, zwaartekracht :7
  woensdag 10 april 2013 @ 22:50:05 #52
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125135422
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:46 schreef Yreal het volgende:

Op de redresseer strook? faalhaas; dan rag je hem toch naar rechts? :|W
pi_125135508
quote:
11s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Op de redresseer strook? faalhaas; dan rag je hem toch naar rechts? :|W
Ja, Terwijl ik midden in de ochtendspits met 140 over de linkerbaan tuf. Voordat ik doorhad dat ik stil viel zat ik al onder de snelheid van de middelstebaan. Laat staan dat ik de rechter had overleeft
  woensdag 10 april 2013 @ 22:51:48 #54
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125135549
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:50 schreef BlackLining het volgende:
Heeft een KLE dat dan?

Ik denk nooit aan die optie. Makkelijker hoor, zwaartekracht :7
Geen idee, volgens mij hebben de meeste motoren die wel.. Alp iig, en de mijne ook. Zonder rijden kan wel, mits je tank meer dan halfvol is.
  woensdag 10 april 2013 @ 22:53:22 #55
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125135647
quote:
9s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja, Terwijl ik midden in de ochtendspits met 140 over de linkerbaan tuf. Voordat ik doorhad dat ik stil viel zat ik al onder de snelheid van de middelstebaan. Laat staan dat ik de rechter had overleeft
Koppeling in, knipperen, hand uitsteken en zsm naar rechts.. 2 keer gehad, en 2 keer gewoon gered.. moet er niet aan denken om hem daar stil te moeten zetten, dan heb je een IM-met afzetting op je geweten.. :)
  woensdag 10 april 2013 @ 22:56:31 #56
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_125135838
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Koppeling in, knipperen, hand uitsteken en zsm naar rechts.. 2 keer gehad, en 2 keer gewoon gered.. moet er niet aan denken om hem daar stil te moeten zetten, dan heb je een IM-met afzetting op je geweten.. :)
Rechts ook. Danwel zonder afzetting.
pi_125135897
Dit jaar nog geen "snelweg" gereden misschien van het zomer Duitsland in.
Ik zwaai naar dieren.
pi_125135941
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:57 schreef Geerd het volgende:
Dit jaar nog geen "snelweg" gereden misschien van het zomer Duitsland in.
Dan is het nog steeds geen snelweg, maar autobahn :+.
  woensdag 10 april 2013 @ 22:59:02 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125135982
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:56 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Rechts ook. Danwel zonder afzetting.
scherp :+
pi_125136054
Ik ging er gewoon bij liggen.
pi_125136074
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

IM?

En man, wel eens in de ochtendspits den haag in gereden? :D
pi_125136125
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:58 schreef Anne het volgende:

[..]

Dan is het nog steeds geen snelweg, maar autobahn :+.
Jup even knallen stuk Duitsland in en dan lekker verdwalen, over al die 100 wegen waar je overal mag inhalen _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_125136464
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:01 schreef Geerd het volgende:

[..]

Jup even knallen stuk Duitsland in en dan lekker verdwalen, over al die 100 wegen waar je overal mag inhalen _O_ _O_
Bergketentje in of gewoon platteland? :7

Ik zit ook sterk te overwegen om eens richting Ardennen / Eiffel te rijden. Moet ik alleen wel mijn DB killer even gaan zoeken vrees ik :X
pi_125136698
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Bergketentje in of gewoon platteland? :7

Ik zit ook sterk te overwegen om eens richting Ardennen / Eiffel te rijden. Moet ik alleen wel mijn DB killer even gaan zoeken vrees ik :X
Bergen moet je wel wat verder toeren, platteland is al stukken beter dan hier tussen het filerijden skyradio luisterend ahvolk.
Zwartewoud is mans,
Ik zwaai naar dieren.
pi_125136796
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:10 schreef Geerd het volgende:

[..]

Bergen moet je wel wat verder toeren, platteland is al stukken beter dan hier tussen het filerijden skyradio luisterend ahvolk.
Zwartewoud is mans,
Eifel is voor mij ongeveer 200km enkele reis. Best te doen wel. Snel naar rechts Duitsland in, gas open en naar beneden.

Zwarte Woud heb ik vorig jaar gereden :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125136996
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:12 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Eifel is voor mij ongeveer 200km enkele reis. Best te doen wel. Snel naar rechts Duitsland in, gas open en naar beneden.

Zwarte Woud heb ik vorig jaar gereden :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat valt mee idd alleen tering druk, veel te bekend.
Veel controle net zo goed hier over de lekdijk met 160 knallen kans dat je gepakt word is even groot :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_125137123
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:15 schreef Geerd het volgende:

[..]

Veel controle net zo goed hier over de lekdijk met 160 knallen kans dat je gepakt word is even groot :P
Keer op een doordeweeks dagje gaan :)

Bochtjes in Nederland zijn wel aardig, maar ik wil ook wel graag een mooi landschap en wat hoogteverschil :Y Beetje rondtoeren in Zuid Limburg is ook erg leuk trouwens :)
pi_125137167
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:15 schreef Geerd het volgende:

[..]

knappe jongen die 160 doet op de lekdijk
pi_125137340
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Met een KLE lukt je dat niet nee.
pi_125137531
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:21 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Met een KLE lukt je dat niet nee.
Met een total losse GS500 ook niet. 10.gif
pi_125137532
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Fok! Mc zaterdag 12.00 standaart Arnhem dome ;) vroegah
Ik zwaai naar dieren.
pi_125137769
Sowieso Lekdijk trouwens :') Daar ga je toch niet voor je lol rijden zeg.

Daarbij, zo enorm leuk is die nou ook weer niet. Vijf kilometer van waar ik woon begint de Empelsedijk :7

https://maps.google.nl/ma(...)cbp=12,244.99,,0,3.8
pi_125137944
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:29 schreef BlackLining het volgende:
Sowieso Lekdijk trouwens :') Daar ga je toch niet voor je lol rijden zeg.

Daarbij, zo enorm leuk is die nou ook weer niet. Vijf kilometer van waar ik woon begint de Empelsedijk :7

https://maps.google.nl/ma(...)cbp=12,244.99,,0,3.8
4x heen en terug is leuk ja :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_125138009
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:32 schreef Geerd het volgende:

[..]

4x heen en terug is leuk ja :P
Heb je het nou over de Lekdijk? :P Die is mij te druk eigenlijk. Lekkere bochtjes hoor maar teveel fietsers en blikken, drempels waar ik ze niet wil hebben en de wetenschap dat er veel bermambtenaren zijn. Nah. Als ik daar langs moet rij ik hem wel, maar ik zal er niet naartoe rijden.
pi_125138033
Lekdijk is best leuk doordeweeks want dan is het er uitgestorven. In het weekend kun je er beter niet komen :')
pi_125138098
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:33 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Heb je het nou over de Lekdijk? :P Die is mij te druk eigenlijk. Lekkere bochtjes hoor maar teveel fietsers en blikken, drempels waar ik ze niet wil hebben en de wetenschap dat er veel bermambtenaren zijn. Nah. Als ik daar langs moet rij ik hem wel, maar ik zal er niet naartoe rijden.
Niet eens, dijkje van jou?
En de Randwijkse rijndijk _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_125138300
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:35 schreef Geerd het volgende:

[..]

Niet eens, dijkje van jou?
En de Randwijkse rijndijk _O_ _O_

de blackdyke
pi_125138455
Sowieso dijkjes :9
pi_125138571
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:42 schreef BlackLining het volgende:
Sowieso dijkjes :9
Het word weer te gezellig pas op de mod jongens :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_125138863
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:45 schreef Geerd het volgende:

[..]

Het word weer te gezellig pas op de mod jongens :P
Moh, ik vind dijkjes toch wel vrij relevant in een motortopic :Y

Die Empelsedijk die ik postte ken ik trouwens door mijn motor examen. Route AVD ging daar overheen :7
pi_125139032
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:51 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Moh, ik vind dijkjes toch wel vrij relevant in een motortopic :Y

Die Empelsedijk die ik postte ken ik trouwens door mijn motor examen. Route AVD ging daar overheen :7
lama ;)
Ik zwaai naar dieren.
pi_125141054
Mensen, hoort er iets van een boekje/handleiding bij mijn motor? De vorig eigenaar had wel een flinke bundel aan onderhoudsinstructies in een map meegegeven (van olie verversen tot aan het motorblok uit elkaar halen, volgens mij kopietjes van zo'n soort Haynes manual die eerder genoemd werden) maar ik had het idee dat er ook iets als een owner's manual bij zou moeten.

Heb al evem gegoogled maar mobiel was dat niet te doen. Gaat overigens om een Yamaha XJ 900 F
  donderdag 11 april 2013 @ 00:51:24 #83
386405 yurian
slaapdeprivatie
pi_125141138
Dit is 'm dan geworden, gisteren opgehaald en de eerste 100 km zitten er al op...

pi_125141576
Waarom ziet het carter er zo nieuw uit?
Ik zwaai naar dieren.
pi_125142982
quote:

WD40. Gaat je velg nog mooi van glimmen ook! ^O^

quote:
5s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:48 schreef picodealion het volgende:
Mensen, hoort er iets van een boekje/handleiding bij mijn motor? De vorig eigenaar had wel een flinke bundel aan onderhoudsinstructies in een map meegegeven (van olie verversen tot aan het motorblok uit elkaar halen, volgens mij kopietjes van zo'n soort Haynes manual die eerder genoemd werden) maar ik had het idee dat er ook iets als een owner's manual bij zou moeten.

*Heb al evem gegoogled maar mobiel was dat niet te doen. Gaat overigens om een Yamaha XJ 900 F
Als je hem nieuw koopt wel ja. Bij een tweedehands motor is het echt maar net wat je erbij krijgt van de verkoper. In jouw geval blijkbaar geen gebruiksaanwijzing, dus pech.. Is absoluut niet raar overigens hoor. Je hebt kans dat jouw motor al diverse eigenaren heeft gehad, en dat die boekjes ergens kwijt zijn geraakt of weggegooid zijn.

Koppelingsgebeuren zit links, gas- en remverhaal zit rechts. Dat is zo'n beetje alles wat je moet weten :+

En vraag het anders hier even: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/24584829#24584829
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:51 schreef yurian het volgende:
Dit is 'm dan geworden, gisteren opgehaald en de eerste 100 km zitten er al op...

[ afbeelding ]
1e Generatie TDM.. Leuk ding, ziet er netjes uit ook.
Gefeliciteerd! *D

[ Bericht 1% gewijzigd door JK1982 op 11-04-2013 07:10:02 ]
pi_125143626
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 07:02 schreef JK1982 het volgende:

[...]

Als je hem nieuw koopt wel ja. Bij een tweedehands motor is het echt maar net wat je erbij krijgt van de verkoper. In jouw geval blijkbaar geen gebruiksaanwijzing, dus pech.. Is absoluut niet raar overigens hoor. Je hebt kans dat jouw motor al diverse eigenaren heeft gehad, en dat die boekjes ergens kwijt zijn geraakt of weggegooid zijn.

Koppelingsgebeuren zit links, gas- en remverhaal zit rechts. Dat is zo'n beetje alles wat je moet weten :+

En vraag het anders hier even: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/24584829#24584829

Zolang ik niks essentieels mis vind ik 't prima. Dat topic had ik ook all ff zitten doorneuzen ja :P Dank.
pi_125143897
Zo. De motor is weer voor een heel nieuw jaar verzekerd.

Voor het bedrag wat ik per maand aan zorgverzekering betaal voor mijzelf, is mijn motor een heel jaar verzekerd :').
  donderdag 11 april 2013 @ 08:59:57 #88
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_125143904
Owner's Manual is eerder een beetje een indicatie hoe diegene met z'n motor is omgegaan - is'ie kwijt, dan is dat niet zo'n goed teken. Zelfde geldt voor het al dan niet nog aanwezig zijn van het originele toolkitje op de motor.
pi_125144294
quote:

Dasty.
Zit in een roze spuitbus, is te koop bij de Action en kost geen drol. Prima ontvetter/schoonmaakmiddel.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_125144337
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:30 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dit idd, kom niet aan met dasty of die shit werkt voor geen meter wanneer je 5mm vet op je velg hebt :P
Als er zoveel vet op zit, kun je natuurlijk ook gewoon een plamuurmes pakken.
Overigens doe ik mijn RVS uitlaat met cementsluier-reiniger. Gaat'ie zonder enige moeite machtig mooi van glimmen. Dat is een zuur, dus wel uitkijken dat het niet op je lichtmetalen velgen komt.

[ Bericht 12% gewijzigd door incompetente-palpeerder op 11-04-2013 09:39:23 ]
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
pi_125144585
Ik net weer file rijden. Zit een collega in zijn splinternieuwe bmw met zo'n kop te kijken "fuuuck mijn auto, kuuuut," toen ik al passend en metend langs hem ging :D
pi_125144637
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:38 schreef Yreal het volgende:
Ik net weer file rijden. Zit een collega in zijn splinternieuwe bmw met zo'n kop te kijken "fuuuck mijn auto, kuuuut," toen ik al passend en metend langs hem ging :D
Moet die &%#" maar wat meer ruimte laten.
kunst zonder trein
pi_125144806
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:40 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

Moet die &%#" maar wat meer ruimte laten.
was er niet. Met een normale motor kan je daar ook niet doorheen :P
pi_125145058
Als twee auto's naast elkaar geheel aan de buitenkant van hun baan rijden, kan er altijd makkelijk een motor door. Ik vermoed dat de weg waar jij reed eigenlijk maar 1 (heeele brede) baan is?
kunst zonder trein
  donderdag 11 april 2013 @ 10:04:35 #95
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_125145180
Tyfusweer :r En ook nog heel fucking Amsterdam vast. Eerst bij A10 Ijburg eraf proberen te gaan, maar ik zag die afrit al helemaal vast staan. Toen maar doorgereden naar de Ijtunnel. Daar stond het natuurlijk ook helemaal vast.

Uiteindelijk maar wat motorrijders achterna gereden die over de afgesloten baan reden :@

Wat ook nergens op slaat, want er was niks aan de hand ofzo.
  donderdag 11 april 2013 @ 10:07:13 #96
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_125145253
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:59 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Als twee auto's naast elkaar geheel aan de buitenkant van hun baan rijden, kan er altijd makkelijk een motor door. Ik vermoed dat de weg waar jij reed eigenlijk maar 1 (heeele brede) baan is?
Zelfs al staan ze beide in het midden van hun baan kan ik er nog makkelijk tussendoor.
Vond het vandaag wel lekker rijden eigenlijk.
Klein spatje regen, verder prima te doen
pi_125145785
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:04 schreef Juicyhil het volgende:
Tyfusweer :r En ook nog heel fucking Amsterdam vast. Eerst bij A10 Ijburg eraf proberen te gaan, maar ik zag die afrit al helemaal vast staan. Toen maar doorgereden naar de Ijtunnel. Daar stond het natuurlijk ook helemaal vast.

Uiteindelijk maar wat motorrijders achterna gereden die over de afgesloten baan reden :@

Wat ook nergens op slaat, want er was niks aan de hand ofzo.
even oefenen met aso beuken, heb je nergens last van
  donderdag 11 april 2013 @ 11:01:35 #98
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_125146745
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

even oefenen met aso beuken, heb je nergens last van
Ik ben beschaafd :@ En daarnaast moest ik me haasten om op tijd te komen :'(
pi_125147349
SV650N op het oog 8-)
pi_125147395
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:22 schreef Vinniiee het volgende:
SV650N op het oog 8-)
Leuk ding! naked of sport?
De N versie dus :)
There's a frood who really knows where his towel is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')