http://www.nu.nl/buitenla(...)t-groot-bereik-.htmlquote:'Noord-Korea verplaatst raket met groot bereik'
Noord-Korea heeft een raket met een 'aanzienlijk bereik' verplaatst naar de oostkust van het land. Dat heeft de Zuid-Koreaanse minister van defensie donderdag gezegd.
'Noord-Korea verplaatst raket met groot bereik' Fotoserie
Volgens Kim Kwan-jin kunnen de Verenigde Staten echter niet worden bereikt met de raket. Eerder dreigde Noord-Korea met een aanval op de VS.
Kim verwierp berichten in Japanse media dat de raket mogelijk een KN-08 is, een langeafstandsraket die de VS wel zou kunnen raken. Hij zei niet te weten waarom de raket is verplaatst, 'mogelijk voor tests of oefeningen'.
Het Zuid-Koreaanse leger heeft laten weten welke provocatie door Noord-Korea dan ook aan te kunnen.
Aanval
In een verklaring zei het Noord-Koreaanse leger donderdag dat het groen licht heeft voor een aanval op de Verenigde Staten. De Noord-Koreaanse militairen hebben toestemming om de 'Amerikaanse agressie' het hoofd te bieden met 'kleinere en lichtere kernwapens'.
Volgens analisten heeft Noord-Korea vermoedelijk geen langeafstandsraketten die een precisiebombardement kunnen uitvoeren. Sommigen vermoeden dat de langeafstandsraketten die vorig jaar tijdens een parade werden getoond nepraketten waren.
Situatie
"We weten dat Noord-Korea korte- en halflangeafstandsraketten heeft die de situatie op het Koreaanse schiereiland kunnen compliceren, en wellicht Japan kunnen bereiken, maar we hebben geen enkel bewijs gezien dat het langeafstandsraketten heeft waarmee de VS, Guam of Hawa kunnen worden bereikt", zei Azi-kenner James Hardy onlangs.
Kim zei dat het Zuid-Koreaanse leger geen tekenen heeft waargenomen waaruit blijkt dat Noord-Korea zich voorbereidt op een grootschalig conflict.
Deze tekenen zouden de mobilisering van eenheden kunnen zijn, waaronder eenheden voor de aanvoer van voorraden, maar volgens het Zuid-Koreaanse leger is daarvan niets te merken. "Ik denk dat de kans op een grootschalige provocatie klein is", zei Kim.
Fabrieksterrein
Voor de tweede dag op rijd werd ook donderdag Zuid-Koreaanse medewerkers van een gezamenlijk fabrieksterrein de toegang ontzegd.
Zuid-Koreanen kunnen niet naar hun werk in het Kaesong-complex, net over de zwaarbewaakte grens met Noord-Korea.
quote:Op donderdag 4 april 2013 11:50 schreef JaJijMetJeHoofd het volgende:
http://112.170.78.145:50000/chosun
Mooie beelden weer.
zal wel een soort Kia of Daewoo zijn met de naam Kim eropquote:Op dinsdag 9 april 2013 21:49 schreef donald_dick het volgende:
[..]
mijn begeleider zei dat hij er zelf 1 had en de rest van zijn familie ook, dus de afzet moet gigantisch zijn
onderdelen zullen dan wel op zijn nuquote:Op dinsdag 9 april 2013 21:58 schreef Chooselife het volgende:
Ambassadeurs rijden overigens in Landcruisers. .
die er officieel niet zijn, net zoals Artsen zonder Grenzen en de VN.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:58 schreef Chooselife het volgende:
Ambassadeurs rijden overigens in Landcruisers. En de witte auto's zijn van World Food Programme.
Er vindt achter de coulissen gewoon een levendige handel plaats.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
onderdelen zullen dan wel op zijn nu
en mercedessenquote:Op dinsdag 9 april 2013 21:58 schreef Chooselife het volgende:
Ambassadeurs rijden overigens in Landcruisers.
Ze schamen zich ervoor. Zo steekt de Koreaan in elkaar. Net zoals ze enorm racistisch zijn.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:02 schreef donald_dick het volgende:
[..]
die er officieel niet zijn, net zoals Artsen zonder Grenzen en de VN.
De dag ervoor hadden mijn begeleiders en ik het over de VN. Die waren er niet, omdat het zo goed ging. Dagje later gingen wij uit eten en de driver stopte naast een VN truck. En maar blijven ontkennen en lachen dat er niets aan de hand was
Nouja racistisch. Wij maken nog steeds grappen over Duitsers, terwijl het toch echt meer dan 65 jaar geleden isquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:04 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ze schamen zich ervoor. Zo steekt de Koreaan in elkaar. Net zoals ze enorm racistisch zijn.
Maar Noord-Korea gaat een stuk verder. De Juche-ideologie is openlijk racistisch.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:06 schreef donald_dick het volgende:
Nouja racistisch. Wij maken nog steeds grappen over Duitsers, terwijl het toch echt meer dan 65 jaar geleden is
Ja, racistisch. Ze willen hun ras namelijk zuiver houden en je raakt verbannen zodra je je hier niet aan houdt. Bijzondere eigenschap van dit volk.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:06 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Nouja racistisch. Wij maken nog steeds grappen over Duitsers, terwijl het toch echt meer dan 65 jaar geleden is
Zuid Koreanen ook hoor.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar Noord-Korea gaat een stuk verder. De Juche-ideologie is openlijk racistisch.
japanners ook, joden ook, elke hollandse vader waarvan de dochter met een Marokkaan thuis komt ook. Zo ken ik er nog wel een paarquote:
Prima, vallen ze ons ook niet lastig.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:07 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ja, racistisch. Ze willen hun ras namelijk zuiver houden en je raakt verbannen zodra je je hier niet aan houdt. Bijzondere eigenschap van dit volk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bron
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
Volgens mij komt die aversie tegen buitenlanders en voor wat betreft Noord-Korea het streven naar zelfvoorziening ook voort uit de strategische ligging van het Koreaans schiereiland. Als al je omringende landen eeuwen lang regelmatig ongevraagd op bezoek zijn gekomen wordt je vanzelf meer vijandig tegenover buitenlandse invloeden.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:08 schreef Chooselife het volgende:
Zuid Koreanen ook hoor.
http://en.wikipedia.org/wiki/Korean_ethnic_nationalism
Nog beter, hebben we er ook geen last van.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:14 schreef Chooselife het volgende:
Weet je wat nou het mooie is? Hier in Europa, hier op FOK!, denkt iedereen dat binnenkort de pleuris uitbreekt. Allemaal opgehitst door de veelal schreeuwerige en slecht ingelichte media.
Er gebeurt he-le-maal niets!
Glas-plas-was.
Ik zou toch graag zien dat de twee Korea's weer bij elkaar komen. Dat is een stuk beter dan de huidige situatie. Wel aandacht aan besteden dus vind ik.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:15 schreef Voorschrift het volgende:
Wat kan ons het nou verrotten wat die achtergestelde schooiers schreeuwen. We zouden ze gewoon moeten negeren, gewoon geen aandacht besteden aan die mafkezen.
jewel, NK heeft schijnbaar raketten klaar staan en er is verhoogde activiteit gezien bij de lanceer instalatiesquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:16 schreef FredVleespet het volgende:
Er is toch niks veranderd met afgelopen dagen. En nu is het breaking news?
Denk je nu echt dat Japan en de VS dat toelaten? Maak je toch geen illusies.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik zou toch graag zien dat de twee Korea's weer bij elkaar komen. Dat is een stuk beter dan de huidige situatie. Wel aandacht aan besteden dus vind ik.
Nou en, ze willen het niet dus dan gaan ze maar lekker zo schreeuwen, wat kan ons het schelen?quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik zou toch graag zien dat de twee Korea's weer bij elkaar komen. Dat is een stuk beter dan de huidige situatie. Wel aandacht aan besteden dus vind ik.
Ik zie Noord-Korea natuurlijk het liefst verdwijnen ten gunste van Zuid-Korea, ook de Noord-Koreanen moeten toegang krijgen tot de voordelen van het kapitalisme. Waarom zouden de VS en Japan daar tegen zijn? China kan ik mij nog wel voorstellen, maar VS en Japan niet. Verder vind ik ook gewoon vanuit historisch en menselijk perspectief beter, Korea moet gewoon n land zijn. Op termijn is dat ook beter voor de regio.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:17 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat Japan en de VS dat toelaten? Maak je toch geen illusies.
en waarom zouden zij tegen zijn? extra afzetmarkt is broodnodig in deze slechte economische tijdenquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:17 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat Japan en de VS dat toelaten? Maak je toch geen illusies.
In een notendop:quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik zie Noord-Korea natuurlijk het liefst verdwijnen, ook de Noord-Koreanen moeten toegang krijgen tot de voordelen van het kapitalisme. Waarom zouden de VS en Japan daar tegen zijn? China kan ik mij nog wel voorstellen, maar VS en Japan niet. Verder vind ik ook gewoon vanuit historisch en menselijk perspectief beter, Korea moet gewoon n land zijn.
Reken maar dat beide partijen het graag willen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:21 schreef Sloggi het volgende:
Ik betwijfel of de Zuid-Koreanen daarop zitten te wachten.
ow, dat wel, politieke rust in de tent is altijd fijnquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:21 schreef Sloggi het volgende:
Ik betwijfel of de Zuid-Koreanen daarop zitten te wachten.
en hoe gaat korea dat dan doen?quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:23 schreef michaelmoore het volgende:
Lijkt me wel dat de Chinezen het niet leuk vinden als Korea hun toekomstige toegang tot het olierijke Siberi gaat blokkeren
Als de USA en Korea de baas worden daarquote:
vroeger welquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:25 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Korea blokkeert niets als het om China gaat. Dat zijn intrinsieke bondgenoten van elkaar.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:23 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Reken maar dat beide partijen het graag willen.
Ik geloof wel dat de Zuid-Koreanen vrede willen, maar een hereniging? Het noorden is een economische puinzooi, zal het zuiden bereid zijn fors bij te dragen aan de wederopbouw van het noorden?quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:24 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ow, dat wel, politieke rust in de tent is altijd fijn
door de scheiding zijn natuurlijk heel wat families uit elkaar gehaaldquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
[..]
Ik geloof wel dat de Zuid-Koreanen vrede willen, maar een hereniging? Het noorden is een economische puinzooi, zal het zuiden bereid zijn fors bij te dragen aan de wederopbouw van het noorden?
In Duitsland was men dat ook.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:28 schreef Sloggi het volgende:
Ik geloof wel dat de Zuid-Koreanen vrede willen, maar een hereniging? Het noorden is een economische puinzooi, zal het zuiden bereid zijn fors bij te dragen aan de wederopbouw van het noorden?
Die kunnen sowieso herenigd worden als het noordelijke regime valt, daar is geen hereniging van de twee Korea's voor nodig.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:29 schreef donald_dick het volgende:
[..]
door de scheiding zijn natuurlijk heel wat families uit elkaar gehaald
Ja, dat zijn ze. Kijk maar naar de initiatieven van bijvoorbeeld Hyundai Group, zoals Kaesong.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
[..]
In 1988 is de laatste Nederlandse grap over Duitsers gemaakt, dacht ik, op een voetbalveld.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:06 schreef donald_dick het volgende:
[..]
De economische situatie in Noord-Korea is wel even iets slechter dan die van de toenmalige DDR.quote:
als het regime valt, moet er dan een nieuwe regering komenquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:30 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Die kunnen sowieso herenigd worden als het noordelijke regime valt, daar is geen hereniging van de twee Korea's voor nodig.
Helaas liggen de Korea's economisch en ideologisch veel verder uit elkaar dan de Duitslanden. Ik ben ook bang dat de trots, eer en illusies in de weg staan. De Noorderlingen beweren dat ze superieur zijn aan het Zuiden en willen het liefst dat de Zuiderlingen hun model overnemen. Het is gebaseerd op illusies. Treurig.quote:
Dan is de vraag natuurlijk of de Zuid-Koreanen hun huidige banden met de VS (en Japan, als ze daarmee bevriend zijn?) willen doorsnijden. Als ze ideologisch en cultureel naar China neigen zou je zeggen dat daar ruimte voor moeten zijn. Maar ik heb het idee dat de Koreanen ook niet naar China neigen, maar gewoon zelf de baas willen zijn over hun eigen schiereiland.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:22 schreef Chooselife het volgende:
Omdat Korea dan zowel een nucleaire als economische macht is, die Japan op termijn gaan domineren. Daar ondervindt Japan zowel economische als geopolitieke schade van.
En gezien de Koreanen ideologisch en cultureel naar China neigen, zullen de VS hun bases mogen opdoeken en ook aan invloedssfeer verliezen.
Veel mensen, professoren, experts, hoogleraren hebben zich hierover gebogen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:34 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dan is de vraag natuurlijk of de Zuid-Koreanen hun huidige banden met de VS (en Japan, als ze daarmee bevriend zijn?) willen doorsnijden. Als ze ideologisch en cultureel naar China neigen zou je zeggen dat daar ruimte voor moeten zijn. Maar ik heb het idee dat de Koreanen ook niet naar China neigen, maar gewoon zelf de baas willen zijn over hun eigen schiereiland.
Ik lees het inmiddels wat uitgebreider. Zal wel weer in de ochtend gebeuren. Volgens mij waren alle raketlanceringen in de ochtend. Het is daar inmiddels 5uur sochtendsquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
jewel, NK heeft schijnbaar raketten klaar staan en er is verhoogde activiteit gezien bij de lanceer instalaties
Ja, dat is waar. Ik hoop iig wel dat de Korea's ooit weer bij elkaar komen, afgezien van alle geopolitieke weerstand die dat misschien oproept.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:36 schreef Chooselife het volgende:
Het blijft een kwestie van speculeren.
Het is daar al ochtend.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gaat het eindelijk gebeuren vanavond/vannacht?
quote:But based on what the United States has seen, the belief is that the missiles have received their liquid fuel and are ready for launch.
Gaat het niet meer om de wil van de bevolking? Ja, de economische offers zijn groot maar de wil tot hereniging is er denk ik zeker ook wel door bijvoorbeeld al die gescheiden families. Wellicht was men in Duitsland wel bereid om een nog veel groter gat te overbruggen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:38 schreef Sloggi het volgende:
Wat cijfers:
Inkomen per hoofd bevolking in dollars:
DDR (1990): 9.679
BRD (1990): 15.300
Noord-Korea (2010): 1.800
Zuid-Korea (2012): 32.020
De conclusie lijkt me duidelijk.
omdat de grote leider dat heeft aangekondigdquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:44 schreef fonkeymonkey het volgende:
Topic niet meer zoveel gelezen.
Waarom gaat er morgen/vannacht nuke vallen?
Gaat geen nuke vallen, ze hebben raketten klaargemaakt. Zal wel weer om een test gaanquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:44 schreef fonkeymonkey het volgende:
Topic niet meer zoveel gelezen.
Waarom gaat er morgen/vannacht nuke vallen?
Natuurlijk gaat het om de wil, maar mensen hebben hun familie (als familieleden nog in leven zijn) al meer dan zestig jaar gezien. Daarbij heeft een groot deel van de Zuid-Koreanen geen familie in het noorden (meer). Zou jij bereid zijn 20 of 30 procent van je salaris in te leveren voor een wildvreemde?quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Gaat het niet meer om de wil van de bevolking? Ja, de economische offers zijn groot maar de wil tot hereniging is er denk ik zeker ook wel door bijvoorbeeld al die gescheiden families. Wellicht was men in Duitsland wel bereid om een nog veel groter gat te overbruggen.
lijkt mij redelijk provoceren ditquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:45 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Gaat geen nuke vallen, ze hebben raketten klaargemaakt. Zal wel weer om een test gaan
Doet Kimmetje al wekenquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
lijkt mij redelijk provoceren dit
Als ik in sommige Noord-=Afrikaans landen kijk dan is die 1800 dollar overdrevenquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:38 schreef Sloggi het volgende:
Wat cijfers:
Inkomen per hoofd bevolking in dollars:
DDR (1990): 9.679
BRD (1990): 15.300
Noord-Korea (2010): 1.800
Zuid-Korea (2012): 32.020
De conclusie lijkt me duidelijk.
hahahaha vooral het muziekje klinkt overtuigend welquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:54 schreef PierreBetfair het volgende:
Training van de Noord Koreaanse Special Forces. Die gasten wil je niet tegenkomen, ze slaan je kop eraf.
Mooi om te zien: Discipline, power en snelheid.
Kimmie is al een uber cultheld, maar als hij de button indrukt is in 1 klap megaheld of all times.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:57 schreef CodeRood het volgende:
Meerdere websites berichten nu inderdaad dat het ieder moment kan los gaan.
http://www.express.co.uk/(...)o-evacuate-South?%3F
Iets met korte termijn denken, lijkt de EU wel..quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:22 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en waarom zouden zij tegen zijn? extra afzetmarkt is broodnodig in deze slechte economische tijden
Nederlandse media melden er zoals gewoonlijk weer niks vanquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:57 schreef CodeRood het volgende:
Ze maken er altijd wel iets gezelligs van in die propagandafilmpjes, die communisten h.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:54 schreef PierreBetfair het volgende:
Training van de Noord Koreaanse Special Forces. Die gasten wil je niet tegenkomen, ze slaan je kop eraf.
Mooi om te zien: Discipline, power en snelheid.
in belgie is nationaal voetbal belangrijker hahahaha terwijl we allemaal weten dat degene die het vaakst bij de chinees gaat eten wintquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:02 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Nederlandse media melden er zoals gewoonlijk weer niks van. Te druk met Sylvie
T-minus 55 and counting...quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:57 schreef CodeRood het volgende:
Nog geen enkel nederlands artikel van te vinden iddquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:02 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Nederlandse media melden er zoals gewoonlijk weer niks van. Te druk met Sylvie
quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
T-minus 55 and counting...
Deuntje erbij...
.
"noord korea nog steeds vakantie land" Fok!quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:07 schreef CodeRood het volgende:
[..]
Nog geen enkel nederlands artikel van te vinden idd
http://noordkorea.headliner.nl/
quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:08 schreef HighVolume het volgende:
[..]
"noord korea nog steeds vakantie land" Fok!
Ze zeiden toch dat na 10 april ze de veiligheid van ambassade personeel niet konden garanderen. Kan nog weken duren voordat er iets gebeurdquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
T-minus 55 and counting...
Deuntje erbij...
.
bear jew !quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:12 schreef LeaderRoel het volgende:
Waarom sturen we niet gewoon Brad Pitt erheen met een squad Zuid-Koreaanse soldaten, de Ingrorious Bastards?
[ afbeelding ]
hahaquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:44 schreef HaerdenC het volgende:
ze zijn de lucifers aan het zoeken momenteel :'-)
test raketten jaquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:48 schreef TLC het volgende:
Op de homepage van CNN staat nu ook dat Noord-Korea elk moment kan gaan vuren
wat ze niet zeker weten omdat de Amerikanen daar niemand op de grond hebben en alleen maar sattelietbeelden hebbenquote:
Nee, nooit.quote:Op woensdag 10 april 2013 02:46 schreef fonkeymonkey het volgende:
ZIJN JULLIE ER KLAAR VOOR?
[ afbeelding ]
senswaaaaaquote:Op woensdag 10 april 2013 03:40 schreef PierreBetfair het volgende:
HIJ HEEFT GEDRUKT
LA BOMBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Blijf je dit doen ?quote:Op woensdag 10 april 2013 03:40 schreef PierreBetfair het volgende:
HIJ HEEFT GEDRUKT
Raketlancering is Amerikaanse tijd, ze hebben dus nog even.quote:Op woensdag 10 april 2013 06:51 schreef donald_dick het volgende:
Het is ondertussen daar 1 uur smiddags. Gebeurt er nog wat
Valse tussenstandquote:Op woensdag 10 april 2013 03:40 schreef PierreBetfair het volgende:
HIJ HEEFT GEDRUKT
denk het niet, er zit stof in de lanceerinrichtingquote:Op woensdag 10 april 2013 06:51 schreef donald_dick het volgende:
Het is ondertussen daar 1 uur smiddags. Gebeurt er nog wat
quote:Op woensdag 10 april 2013 09:13 schreef PierreBetfair het volgende:
VS verwachten elk moment raketproef N-Korea![]()
http://www.nu.nl/buitenla(...)oef-noord-korea.html
En nog maar eens de waakzaamheid verhogen. Ze gaan ons aanvallen, o nee het is een proef, ja nu gaan ze echt schieten, o nee morgen pasWat een stresskippen die Yanks.
Ja, Kimmie is briljant. Hoe word je binnen een paar weken de meest bekende persoon ter wereld.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:15 schreef kurk_droog het volgende:
Dat bericht staat al sinds 00:00 op CNN...niks aan de hand sindsdien.
Terwijl ze laatst nog zeiden dat ze zich geen zorgen maakte omdat het standaard tactiek is allemaal van NK.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:13 schreef PierreBetfair het volgende:
En nog maar eens de waakzaamheid verhogen. Ze gaan ons aanvallen, o nee het is een proef, ja nu gaan ze echt schieten, o nee morgen pasWat een stresskippen die Yanks.
En als ze dan zon proef doen is het wel te hopen natuurlijk dat ze die raket(ten) gelijk neerhalenquote:Op woensdag 10 april 2013 09:13 schreef PierreBetfair het volgende:
aangepastquote:Op woensdag 10 april 2013 09:17 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ja, Kimmie is briljant gestoord. Hoe word je binnen een paar weken de meest bekende belachelijke persoon ter wereld.
quote:N.Korea: Japan to be battlefield if it starts war
North Korea has stepped up its provocative rhetoric against Japan, warning that the entire country will turn into a battlefield if Tokyo ignites a war.
The Wednesday edition of the ruling Workers' Party newspaper, Rodong Sinmun, ran a commentary warning that Japan's hostile policies against North Korea will only bring devastation to the country.
The commentary said Japan is located close to North Korea and thus cannot avoid being the target of retaliatory attacks.
It listed 5 Japanese cities -- Tokyo, Osaka, Yokohama, Nagoya and Kyoto -- and said about one-third of the Japanese population lives in those cities.
It went on to say that this means Japan's war endurance capacity could be lost in a single stroke.
The commentary added that if Japan ignites a war, the entire Japanese archipelago will turn into a battlefield.
The threat appears to reflect the North Korean leadership's frustration over Japan's close coordination with the US and the 2 countries' strengthening of sanctions against Pyongyang.
Last week, North Korean authorities named Yokosuka, Misawa and Okinawa -- Japanese areas hosting US military bases -- as possible targets of missile attacks.
Pyongyang also said on Monday that the US military in Japan is included in North Korea's potential targets.
quote:North may fire multiple missiles
South Korean officials say North Korea may be preparing to fire multiple missiles.
North Korean forces have already moved to the Sea of Japan coast what appears to be a mid-range Musudan ballistic missile.
South Korean government and diplomatic sources said on Wednesday there are signs Pyongyang is also preparing to launch shorter-range Scud and Rodong missiles toward the Sea of Japan. Scud missiles have a range of several hundred kilometers. The Rodong has a range of around 1,300 kilometers.
Officials in South Korea's defense ministry say the Musudan missile could be launched later on Wednesday.
They also warn that North Korea may fire multiple missiles at the same time, or one after another.
South Korea and the US have raised the alert level by one notch. They raised the level by the same amount when the North conducted nuclear tests in the past and when it shelled South Korea's Yeonpyeong Island in 2010.
quote:US commander urges intercepting N.Korean missiles
The head of the US military's Pacific Command says he would recommend intercepting a missile from North Korea to defend the US homeland or its allies.
Admiral Samuel Locklear told the US Senate Armed Services Committee on Tuesday that missiles should be intercepted if they post a threat to the US territory of Guam or allies including Japan.
Locklear said he would not recommend shooting down any missile regardless of trajectory, prescribing a calm response to avoid aggravating the situation.
The commander added that it would not take long to determine a missile's target.
Locklear said North Korean leader Kim Jong Un has adopted the brinkmanship policy of his father Kim Jong Il, but appears not to have given himself similar exit channels.
He says this makes the younger Kim more unpredictable.
North Korea has moved what appear to be mid-range Musudan ballistic missiles to the Sea of Japan coast. A South Korean defense ministry spokesperson says one of them could be launched as early as Wednesday.
quote:S.Korea steps up preparation for missile launch
The South Korean navy has deployed another Aegis-equipped vessel to prepare for North Korea's missile launch that may take place on Wednesday.
The navy sent a second military vessel with an advanced missile-tracking radar system to the Sea of Japan on the eastern side of the Korean Peninsula.
The navy has dispatched another radar-equipped vessel to the Yellow Sea on the peninsula's western side.
South Korea deployed the vessels after North Korea moved what appears to be a mid-range ballistic missile, the Musudan, to the Sea of Japan coast.
A defense ministry spokesperson said on Tuesday that North Korea is highly likely to launch the missile on the following day.
Also on Tuesday, North Korea called on foreigners in South Korea to prepare for evacuation from the country in case of war.
A spokesperson for South Korea's presidential office says the North is just playing a mind game.
Ze kunnen binnen een minuut het traject van een gelanceerde raket uitrekenen. Als dat traject eindigt op open zee of Noord-Koreaans grondgebied zullen ze niets doen.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En als ze dan zon proef doen is het wel te hopen natuurlijk dat ze die raket(ten) gelijk neerhalen
In 2009 ging de raket over Japan om vervolgens in zee te belanden. Uit de lucht schieten is ook dan risicovol.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze kunnen binnen een minuut het traject van een gelanceerde raket uitrekenen. Als dat traject eindigt op open zee of Noord-Koreaans grondgebied zullen ze niets doen.
Hmmm, nee Japan is bang dat de raketten niet werken en daarom op Tokyo terechtkomen. Niet omdat ze express op Tokyo worden afgevuurd. Geen enkele tracking software kan het traject uitrekenen van een raket die alle kanten opschietquote:Op woensdag 10 april 2013 10:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze kunnen binnen een minuut het traject van een gelanceerde raket uitrekenen. Als dat traject eindigt op open zee of Noord-Koreaans grondgebied zullen ze niets doen.
Dat is het mooie, voorwerpen in een ballistische baan schieten juist niet alle kanten op maar volgen een te berekenen traject.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hmmm, nee Japan is bang dat de raketten niet werken en daarom op Tokyo terechtkomen. Niet omdat ze express op Tokyo worden afgevuurd. Geen enkele tracking software kan het traject uitrekenen van een raket die alle kanten opschiet
Als duidelijk is dat ie over Japan heen vliegt zullen ze 'm dan ook niet neerschieten.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:47 schreef Aether het volgende:
[..]
In 2009 ging de raket over Japan om vervolgens in zee te belanden. Uit de lucht schieten is ook dan risicovol.
hahaha je kan chanteren zo veel je wil maar als de amerikanen er echt genoeg van hebben ... kan het toch wel eens anders uitdraaien hoor.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:02 schreef HD9 het volgende:
Eer gebeurt helemaal niets, het is allemaal om buitenlandse steun te doen , geld en auto's
Maar dat kun je niet afdwingen
dat is Chantage
De raketten hebben toch thrusters? En daar gaat het juist vaak fout mee bij NKquote:Op woensdag 10 april 2013 11:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is het mooie, voorwerpen in een ballistische baan schieten juist niet alle kanten op maar volgen een te berekenen traject.
Tot de N-Koreanen aan mirv's beginnen.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:01 schreef remlof het volgende:
Dat is het mooie, voorwerpen in een ballistische baan schieten juist niet alle kanten op maar volgen een te berekenen traject.
Die thrusters werken alleen in het begin, als het mis gaat gaat het daarmee mis inderdaad en dat dan al in de eerste minuut ofzo, niet als de raket al in z'n ballistische baan zit.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De raketten hebben toch thrusters? En daar gaat het juist vaak fout mee bij NKDe afsluitkleppen werken niet of de finnen breken af. En dan gaat zo'n ding rond als een leeglopende ballon
Afijn, om in de sfeer te blijven een van de meest spectaculaire faal in de raket geschiedenis (niet NK), check vooral het stuk rond 0:42
Dan wordt het een ander verhaal inderdaad. Maar volgens mij kunnen die NoKo's nog niet eens n warhead op een missile monteren.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:13 schreef Northside het volgende:
[..]
Tot de N-Koreanen aan mirv's beginnen.
Mirv's met conventionele springlading hebben weinig zin.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:13 schreef Northside het volgende:
[..]
Tot de N-Koreanen aan mirv's beginnen.
Gewoon ff testen of de Patriots het doen...quote:Op woensdag 10 april 2013 11:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Als duidelijk is dat ie over Japan heen vliegt zullen ze 'm dan ook niet neerschieten.
Goed moment jongensquote:Yokohama mistakenly announces Korean missile launch
Officials in the Japanese city of Yokohama have been left red-faced after mistakenly announcing the launch of a North Korean missile to 40,000 followers on Twitter.
The city, south of Tokyo, prematurely fired its tweet just before noon (local time), announcing "North Korea has launched a missile" with blank spaces to indicate the exact time.
"We received a call from one of our followers who had noticed the mistake," a city official said.
"We had the Tweet ready and waiting, but for an unknown reason it was dispatched erroneously."
The city retracted the tweet about 20 minutes later and apologised to followers of @yokohama_saigai, the official said.
Japan is on full alert ahead of an expected mid-range missile launch by North Korea, with Patriot missiles stationed in its capital to protect the 30 million people who live there.
In addition to PAC-3 batteries, Aegis destroyers equipped with sea-based interceptor missiles have been deployed in the Sea of Japan.
Twitter is wildly popular in Japan, where the ideograph and pictograph-based language is well-suited to the 140 character limit, allowing much more information to be imparted than alphabetic languages like English
Ze zitten er dus duidelijk op te wachtenquote:"We had the Tweet ready and waiting, but for an unknown reason it was dispatched erroneously."
Al vul je ze met beton, om met de vuurleiding van een raketschild te fucken werkt het perfect. Maar het punt was eigenlijk dat je met mirv's het doelwit niet zo makkelijk kan bepalen.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:17 schreef meth1745 het volgende:
Mirv's met conventionele springlading hebben weinig zin.
ja als NK stopt met het nucleare gekloot, maar na een half jaartje doen ze weer net of hun neus bloedtquote:Op woensdag 10 april 2013 11:05 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
hahaha je kan chanteren zo veel je wil maar als de amerikanen er echt genoeg van hebben ... kan het toch wel eens anders uitdraaien hoor.
Deze vind ik persoonlijk erger:quote:Op woensdag 10 april 2013 11:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De raketten hebben toch thrusters? En daar gaat het juist vaak fout mee bij NKDe afsluitkleppen werken niet of de finnen breken af. En dan gaat zo'n ding rond als een leeglopende ballon
Afijn, om in de sfeer te blijven een van de meest spectaculaire faal in de raket geschiedenis (niet NK), check vooral het stuk rond 0:42
Ze hadden toch ook gezegd dat de veiligheid van ambassades en burgers NA 10 april niet gewaarborgd kon worden? Pas vanaf morgen dus, je bent te vroeg, ga slapen!quote:Op woensdag 10 april 2013 11:46 schreef donald_dick het volgende:
Het is ondertussen 18:45 daar en nog steeds niets aan de hand
Helaas is in het verleden gebleken dat die NK-raketten een eigen wil hebbenquote:Op woensdag 10 april 2013 11:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Als duidelijk is dat ie over Japan heen vliegt zullen ze 'm dan ook niet neerschieten.
tot er een op Pyong-Yang zelf terecht komt dan heeft de USA het gedaan en breekt de pleuris uitquote:Op woensdag 10 april 2013 11:55 schreef Aether het volgende:
[..]
Helaas is in het verleden gebleken dat die NK-raketten een eigen wil hebben
Kan Koning Willem-Alexander ze mooi feliciteren als eerste officile daad.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:07 schreef SeLang het volgende:
Wat er gaat gebeuren is dit:
Als op 30 april de militaire oefeningen van Z.Korea en de VS klaar zijn dan claimt N.Korea dat ze de vijand hebben verdreven en een oorlog afgewend.
"We have an anomaly"quote:Op woensdag 10 april 2013 11:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |