abonnement Unibet Coolblue
pi_125087507


Dit topic gaat over genderdysforie. Dit is een discrepantie tussen het fysieke geslacht en het belevingsgeslacht. De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich niet thuis voelen in het lichaam waarin ze geboren zijn, en daar vaak iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Mensen kunnen ook androgyn zijn, waarbij ze zich mannelijk én vrouwelijk of juist geen van beide voelen. Op Wikipedia kunt u terecht voor meer informatie.

Behandelcentra
Er zijn in Nederland twee genderteams. Eén in Amsterdam en één in Groningen. Voor de zuidelijke bewoners van Nederland kan het genderteam in het Vlaamse Gent ook nog een optie zijn.

Gent [BE]
Groningen [NL]
Amsterdam [NL]

Er is ook een alternatieve route, via de Psycho Informa Groep. Bij deze route moet er door de cliënt meer zelf geregeld worden als het om behandelingen en ingrepen gaat.

Termen en afkortingen

De verschillen
- Drag King = een vrouw die als een man verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt.
- Drag Queen = een man die als een vrouw verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt.
- Transgender = iemand die leeft als het andere geslacht, maar (nog) niet in behandeling is (geweest).
- Transseksueel = iemand die een geslachtsaanpassende behandeling ondergaan heeft en/of ermee bezig is.
- Travestiet = iemand die af en toe verkleed gaat als het andere geslacht, tegenwoordig wordt dat ook "Drag Queen" en "Drag King" genoemd.

Termen en afkortingen
- Post-op = geopereerd.
- Pre-op = (nog) niet geopereerd.
- SRS = sex reassignment surgery (= geslachtsoperatie).
- Hesje/Binder = een top die de borsten plat maakt, vaak gemaakt van spandex.
- Packer = penisprothese, als broekvulling en/of STP (stand to pee) en/of voor seks.
- FFS = facial feminization surgery (operatie(s) om het gezicht vrouwelijker te maken).
- FtM = female to male, transmannen, mannen die met een vrouwenlichaam geboren zijn.
- MtF = male to female, transvrouwen, vrouwen die met een mannenlichaam geboren zijn.
- RLE = real life experience, de tijd waarin de persoon in kwestie in de sociale geslachtsrol leeft voor hij of zij groen licht krijgt voor de operatie(s).
- Transitie = het hele proces van geslachtsverandering inclusief psychologische begeleiding, de real life experience (RLE), hormoonbehandeling en (eventuele) operaties.
- Stealth = een transseksueel die volledig als zijn of haar gender door het leven gaat, diegene vertelt niet dat hij of zij van geslacht is veranderd en is dus volledig geïntegreerd in de samenleving.
- Ombouwen = voor sommige transpersonen kwetsend omdat het woord "ombouwen" vaak bij dingen (= objecten / gebruiksvoorwerpen) gebruikt wordt, u kunt dus beter de termen "SRS" of "dé operatie" gebruiken.

Links
Transman
Transvrouw
COC Nederland
Transgendervereniging Nederland
pi_125087853
En nu wil ik aan de ene kant de laatste post van het vorige topic wel hier plaatsen, maar dat is nogal een binnenkomer zeg :X
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:52:34 #3
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_125088857
Begrijpelijk. Maar je kunt niet van een geaardheid spreken als het zich later heeft ontwikkeld. Dan zit het niet in je aard meer.

Geen idee in hoeverre tv-series als Criminal Minds op waarheid gebaseerd zijn, maar als mensen (mannen :P) blonde vrouwen vermoorden omdat ze ooit door een blondje zijn afgewezen en een dooie kan ze niet afwijzen, kan ik me best voorstellen dat pedo's dingen die in het verleden zijn gebeurd op een bepaalde manier op anderen projecteren en daardoor tot bepaalde handelingen worden gedreven (zelf geen liefde gehad en dat nu aan een ander willen geven of zo, of juist jaloers zijn en het kind pijn willen doen zoals hijzelf is pijngedaan).

En als je vanuit je transverleden dat soort projectie herkent (onredelijk jaloers zijn op wat een ander wel heeft en jij niet), lijkt het me dat je je makkelijker kunt inleven. Dat maakt niet dat genderdysforie en pedofilie hetzelfde zijn, het maakt het alleen makkelijker om te begrijpen waar zo iemand mee worstelt.

Zo.

Weet iemand of je met die nieuwe wet ook makkelijker je naam kunt veranderen, of gaat het alleen over de geslachtsaanduiding?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_125089348
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:52 schreef wonderer het volgende:
Weet iemand of je met die nieuwe wet ook makkelijker je naam kunt veranderen, of gaat het alleen over de geslachtsaanduiding?
Als ik het correct gelezen- en begrepen hebt dan is het zowel naam als geslacht, maar ik kan me uiteraard vergissen.
pi_125090668
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:52 schreef wonderer het volgende:

Weet iemand of je met die nieuwe wet ook makkelijker je naam kunt veranderen, of gaat het alleen over de geslachtsaanduiding?
De wetgever vindt het veranderen van de voornaam een logische bijkomstigheid bij het wijzigen van het geslacht. De twee mogen samen in één aanvraag zonder tussenkomst van de rechter. Ja, je leest het goed, de wetgever die iets logisch bedenkt en tot wet verwerkt. :D

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:48 schreef Abby79 het volgende:

[..]

UZ lijkt me ook missen daar. Fixers, heb je ergens een linkje?
Het was even zoeken. De 'lijst' met deskundigen staat in een concept voor een Algemene Maatregel van Bestuur. Je kan hier de pdf versie downloaden. In dat document staat dan dit:
quote:
1. Als deskundigen bedoeld in artikel 28a van Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek worden
aangewezen de artsen en psychologen die verbonden zijn aan:
a. het Kennis- en Zorgcentrum voor genderdysforie van het VU medisch centrum (VUmc) te
Amsterdam, en
b. het Genderteam van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) te Groningen.
2. Onze Minister van Veiligheid en Justitie kan daarnaast andere artsen en psychologen als
deskundigen aanwijzen.
Er kunnen buiten het VUmc en UMCG ook nu al andere deskundigen worden aangewezen, maar dat zijn de enige twee bij naam genoemde instanties. Ik vermoed dat het UZ Gent er vlug bij zal komen, aangezien het VUmc daar zelf patiënten naar doorverwijst. Of de P.I.G. (wat een naam trouwens :')) daar bij komt valt nog te bezien.
pi_125091029
@Xenzo, ik zal hier evne nog je vraag beantwoorden op die vraag, maar laten we ajb afspreken dat dit onderwerp niet al te lang doorkabbelt in dit topic. Dat zou enorm weird zijn voor nieuwkomers.

Ik heb dit vergelijk als eerst gemaakt doordat ik ooit een docu heb gezien over het brein van een man, vrouw, homoseksueel en transgender iemand. In de hersenen van een homofiel is de Hypothalamus al iets vrouwelijker dan dat van een heteroseksuele man. Bij een transgender kan je bijna spreken over een bijna gelijke Hypothalamus als dat van een vrouw. Daar dat je toch wel aan kan nemen dat pedofilie ook ene geaardheid is, al dan niet geaccepteerd, kan je stellen dat ook daar de Hypothalamus anders is dan bij de man, vergelijkbaar wellicht als bij een homoseksuele man.

Van al deze begrippen, is pedofilie het enige wat door traumatische ervaringen opgeroepen/gewekt kan worden.

Nee, ik kan ook niet begrijpen hoe iemand verliefd word op een kind. Ik kan daar ook maar moeilijk mee om gaan. Zeker ook doordat ik in de laatste 4 jaar 2 nichtjes erbij heb gekregen en het nichtje van mijn partner kwetsbaar is. Maar ik heb wel begrip voor de psyche van een pedofiel, waar 'wij' nog uit de kast kunnen komen, zit zo'n iemand voor de rest van zijn leven met een enorm geheim.

Die jongen die ik toen (2004 ergens) sprak, had echt tranen in zijn ogen toen hij vertelde dat hij er ook niet om gevraagd had, maar door de rotjeugd met zijn vader wel met dit probleem zat. Ik ben daar TE empathisch voor om zijn radeloosheid niet te voelen.
  dinsdag 9 april 2013 @ 22:33:30 #7
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_125091966
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:18 schreef Fixers het volgende:

[..]

De wetgever vindt het veranderen van de voornaam een logische bijkomstigheid bij het wijzigen van het geslacht. De twee mogen samen in één aanvraag zonder tussenkomst van de rechter. Ja, je leest het goed, de wetgever die iets logisch bedenkt en tot wet verwerkt. :D

[..]

Het was even zoeken. De 'lijst' met deskundigen staat in een concept voor een Algemene Maatregel van Bestuur. Je kan hier de pdf versie downloaden. In dat document staat dan dit:

[..]

Er kunnen buiten het VUmc en UMCG ook nu al andere deskundigen worden aangewezen, maar dat zijn de enige twee bij naam genoemde instanties. Ik vermoed dat het UZ Gent er vlug bij zal komen, aangezien het VUmc daar zelf patiënten naar doorverwijst. Of de P.I.G. (wat een naam trouwens :')) daar bij komt valt nog te bezien.
Thanks. Volgende week maar even bellen (met Groningen :P) om te kijken wat zij zeggen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_125098647
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:22 schreef Meike26 het volgende:
@Xenzo, ik zal hier evne nog je vraag beantwoorden op die vraag, maar laten we ajb afspreken dat dit onderwerp niet al te lang doorkabbelt in dit topic.
Ik was ook niet ver plan om er een (lange) discussie van te maken. Ik vroeg het me gewoon af, meer niet.
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:10:46 #9
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_125217126
Ik moest een nieuw pasje voor de zorgkostenverzekering. Helaas kon dat niet meer met mijn nieuwe, nog niet officiele voornaam, dus ik zeiken bij mijn contactpersoon, ja, nee, kan echt niet.

Maar d'r staat wel gewoon M op :') Dat kan dan blijkbaar wel :') *maakt zich op voor nog wat vaker "Hee, in Duitsland is dat een meisjesnaam..."*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_125227512
Wonderer, wat merkwaardig :{

Ik kreeg stukken terug van de rechtbank (beroepshalve) waarin staat dat 'de heer [mijn achternaam]' is verschenen. Ik hoop niet dat ze er over een tijdje achter komen en dan allerlei vonnissen en proces-verbalen moeten herstellen :P Enfin, niet mijn probleem.
  zaterdag 13 april 2013 @ 12:51:00 #11
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_125228585
Volgens mij kunnen ze er ook niks aan ontlenen of iets nietig verklaren. Een aanhef is immers geen wettelijke aanduiding of zo, en een keuze (daarom vind ik het ook fijn als een formulier in plaats van om je geslacht, om je aanhef vraagt).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_125256098
@ Wonderer,
Wat u zegt dat klopt niet, daar gegevens over mensen correct geschreven dient te worden in vonnissen en dergelijke. Als iemand wetstechnisch als "vrouw" geregistreerd staat en diegene wordt als "meneer" aangesproken of beschreven dan is het document, het vonnis of wat dan ook, officieel niet geldig. De aanhef zou in dit geval dus "mevrouw" moeten zijn, daar user Robinpunt wetstechnisch gezien nog steeds een vrouw is volgens mij.
pi_125256389
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 03:22 schreef Xenzo het volgende:
@ Wonderer,
Wat u zegt dat klopt niet, daar gegevens over mensen correct geschreven dient te worden in vonnissen en dergelijke. Als iemand wetstechnisch als "vrouw" geregistreerd staat en diegene wordt als "meneer" aangesproken of beschreven dan is het document, het vonnis of wat dan ook, officieel niet geldig. De aanhef zou in dit geval dus "mevrouw" moeten zijn, daar user Robinpunt wetstechnisch gezien nog steeds een vrouw is volgens mij.
Is onjuist wat je zegt. Ik weet dat je bedoelingen goed zijn, maar als je iets niet (zeker) weet kun je beter je mond houden.

*Back to lurk
Je raekt an de dinge geweun.
pi_125259384
Ik heb het nagevraagd bij een jurist en Wonderer en Messina hebben inderdaad gelijk.
Xenzo, jij zit altijd maar wat te bedenken en als jij je eigen verzinsels logisch vindt dan ben je er plotseling van overtuigd dat het de waarheid is maar hier is verder geen discussie over mogelijk. Jij weet helemaal niet wat ik doe en dan kun je onmogelijk beoordelen of mijn aanhef relevant is in de stukken.
pi_125276720
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 03:46 schreef Messina het volgende:

[..]

Is onjuist wat je zegt. Ik weet dat je bedoelingen goed zijn, maar als je iets niet (zeker) weet kun je beter je mond houden.

*Back to lurk
Miaaaauwwww ....Ja anders snoeren jullie hem wel de mond :')

quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 10:51 schreef robinpunt het volgende:
Ik heb het nagevraagd bij een jurist en Wonderer en Messina hebben inderdaad gelijk.
Xenzo, jij zit altijd maar wat te bedenken en als jij je eigen verzinsels logisch vindt dan ben je er plotseling van overtuigd dat het de waarheid is maar hier is verder geen discussie over mogelijk. Jij weet helemaal niet wat ik doe en dan kun je onmogelijk beoordelen of mijn aanhef relevant is in de stukken.
pi_125278212
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 18:50 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Miaaaauwwww ....Ja anders snoeren jullie hem wel de mond :')

[..]

Ah ja, het is Skillsy. Even vergeten dat alleen Skillsy himself mensen terecht mag wijzen op hun -volgens the man himself- fouten. Sorry baas.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_125279074
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 19:27 schreef Messina het volgende:

[..]

Ah ja, het is Skillsy. Even vergeten dat alleen Skillsy himself mensen terecht mag wijzen op hun -volgens the man himself- fouten. Sorry baas.
Ach ja, maar het klonk zo kattig.Ik wist het ook niet, en als ik het gezegd had ipv Xenzo?Vraag me af of ik dan ook zo afgeblaft zou worden.Ik snap het trutterig gedrag niet zo .Weet het trouwens wel waardoor het komt :P
pi_125279475
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 19:48 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ach ja, maar het klonk zo kattig.Ik wist het ook niet, en als ik het gezegd had ipv Xenzo?Vraag me af of ik dan ook zo afgeblaft zou worden.Ik snap het trutterig gedrag niet zo .Weet het trouwens wel waardoor het komt :P
Vond je mijn reactie écht kattig overkomen? ;)
Ik zet er niet voor niets bij dat ik weet dat zijn bedoelingen goed zijn.

Voor jou geldt hetzelfde. Het kan een heleboel stres (of schrik) opleveren als iemand denkt dat wat Xenzo zei echt zo is.
Maar goed, een heleboel mensen denken ook dat een moordenaar vrij komt als zijn naam fout geschreven is in de stukken. Dat is dus niet zo. Er moeten echt flinke fouten gemaakt worden. :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_125279496
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 19:48 schreef Skillsy het volgende:
Weet het trouwens wel waardoor het komt :P
Ja, ik ook. Door continue herhaling. Dat is gewoon irritant.
pi_125280020
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 19:58 schreef Messina het volgende:

[..]

Vond je mijn reactie écht kattig overkomen? ;)
Ik zet er niet voor niets bij dat ik weet dat zijn bedoelingen goed zijn.

Voor jou geldt hetzelfde. Het kan een heleboel stres (of schrik) opleveren als iemand denkt dat wat Xenzo zei echt zo is.
Maar goed, een heleboel mensen denken ook dat een moordenaar vrij komt als zijn naam fout geschreven is in de stukken. Dat is dus niet zo. Er moeten echt flinke fouten gemaakt worden. :)
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 19:58 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Door continue herhaling. Dat is gewoon irritant.
He mijn'' miaauw ' was niet serieus hoor.Maar ik was even aan het lezen en het zag er zo aanvallend uit en moest even 'trollen' denk ik sorry :D
En irritant, ja snap ik volkomen maar kun je zo iemand dan niet negeren?
pi_125280382
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 20:09 schreef Skillsy het volgende:
He mijn'' miaauw ' was niet serieus hoor.Maar ik was even aan het lezen en het zag er zo aanvallend uit en moest even 'trollen' denk ik sorry :D
En irritant, ja snap ik volkomen maar kun je zo iemand dan niet negeren?
Ja, dat zou wel beter zijn. Maar dan lees ik zo'n post en dan denk ik wat is dit verdomme nu weer. En dan is het al te laat.
pi_125280892
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 03:22 schreef Xenzo het volgende:
@ Wonderer,
Wat u zegt dat klopt niet, daar gegevens over mensen correct geschreven dient te worden in vonnissen en dergelijke. Als iemand wetstechnisch als "vrouw" geregistreerd staat en diegene wordt als "meneer" aangesproken of beschreven dan is het document, het vonnis of wat dan ook, officieel niet geldig. De aanhef zou in dit geval dus "mevrouw" moeten zijn, daar user Robinpunt wetstechnisch gezien nog steeds een vrouw is volgens mij.
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 03:46 schreef Messina het volgende:
Is onjuist wat je zegt. Ik weet dat je bedoelingen goed zijn, maar als je iets niet (zeker) weet kun je beter je mond houden.

*Back to lurk
In dat geval ben ik dus onjuist geïnformeerd door een kennis die bij het Juridisch Loket werkzaam is.
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 10:51 schreef robinpunt het volgende:
Xenzo, jij zit altijd maar wat te bedenken en als jij je eigen verzinsels logisch vindt dan ben je er plotseling van overtuigd dat het de waarheid is maar hier is verder geen discussie over mogelijk.
Ik verzin helemaal niks. Ik ben juridisch niet onderlegd, als ik navraag doe bij een kennis die bij het Juridisch Loket werkzaam is dan mag ik er toch wel vanuit gaan dat hij de juiste informatie geeft of niet soms? Ik doe tenminste mijn best om iets na te vragen bij een kennis, alvorens ik iets plaats. Dat die informatie niet blijkt te kloppen, oké, maar vinden jullie het dan nodig om mij af te gaan blaffen? Alsof jullie nooit per ongeluk onjuiste informatie geven.
pi_125281305
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 20:17 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Ja, dat zou wel beter zijn. Maar dan lees ik zo'n post en dan denk ik wat is dit verdomme nu weer. En dan is het al te laat.
Herkenbaar.Heb ik zo vaak last van.Hoe gaat het eigenlijk met jou?En je proces?Schiet het al op?
pi_125288098
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 20:09 schreef Skillsy het volgende:

[..]

[..]

He mijn'' miaauw ' was niet serieus hoor.Maar ik was even aan het lezen en het zag er zo aanvallend uit en moest even 'trollen' denk ik sorry :D

:*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_125301000
als iemand nog interesse in de pee-cock heeft, hier is mijn review erover
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125317456
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:13 schreef Messina het volgende:

[..]

:*
:* terug
  maandag 15 april 2013 @ 20:23:30 #27
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_125324249
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 09:31 schreef Nezhi het volgende:
als iemand nog interesse in de pee-cock heeft, hier is mijn review erover
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou van je schrijfstijl :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_125324502
Dankje, vind het wel lastig om niet zo superdroog te schrijven
  maandag 15 april 2013 @ 20:34:12 #29
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_125324745
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 20:29 schreef Nezhi het volgende:
Dankje, vind het wel lastig om niet zo superdroog te schrijven
Is juist leuk :Y

Ik ga nog even wachten tot mijn verzekeringsmevrouw groen licht geeft (ze gaf aan dat ze misschien voor een prothese willen betalen) en dan bestel ik er ook een. Ik loop uit ellende maar weer met een Mr Limpy.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_125362600
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 20:34 schreef wonderer het volgende:

[..]

Is juist leuk :Y

Ik ga nog even wachten tot mijn verzekeringsmevrouw groen licht geeft (ze gaf aan dat ze misschien voor een prothese willen betalen) en dan bestel ik er ook een. Ik loop uit ellende maar weer met een Mr Limpy.
Hoezo uit ellende?Zijn die zo vreselijk??? :P
Je schreef dat je Groningen ging bellen.Mag ik vragen waarom?Je woont toch niet in Nederland?
  dinsdag 16 april 2013 @ 19:11:46 #32
296917 Abby79
Being myself!
pi_125364177
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 18:33 schreef Skillsy het volgende:
Hoezo uit ellende?Zijn die zo vreselijk??? :P
Je schreef dat je Groningen ging bellen.Mag ik vragen waarom?Je woont toch niet in Nederland?
Nederlanders in het buitenland kunnen (straks) in Den Haag hun geslacht in het GBA laten wijzigen. Maar daar is wel die brief van een genderteam voor nodig.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_125372290
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 19:11 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Nederlanders in het buitenland kunnen (straks) in Den Haag hun geslacht in het GBA laten wijzigen. Maar daar is wel die brief van een genderteam voor nodig.
Oh zo
pi_125375890
Een tijdje terug meldde ik dat mijn libido door het plafond schoot
Inmiddels is het al een paar plafonds verder, ik denk zo ongeveer wel een compleet flatgebouw door.
Mijn leven bestaat uit eten en seksen.
  dinsdag 16 april 2013 @ 23:13:44 #35
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_125378792
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 22:33 schreef robinpunt het volgende:
Een tijdje terug meldde ik dat mijn libido door het plafond schoot
Inmiddels is het al een paar plafonds verder, ik denk zo ongeveer wel een compleet flatgebouw door.
Mijn leven bestaat uit eten en seksen.
-O-

Dat had ik ook wel mee willen maken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_125380587
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 22:33 schreef robinpunt het volgende:
Een tijdje terug meldde ik dat mijn libido door het plafond schoot
Inmiddels is het al een paar plafonds verder, ik denk zo ongeveer wel een compleet flatgebouw door.
Mijn leven bestaat uit eten en seksen.
Heb je wel je waardes laten meten?Dit kan niet goed zijn.
  woensdag 17 april 2013 @ 00:23:38 #37
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_125382164
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 22:33 schreef robinpunt het volgende:
Een tijdje terug meldde ik dat mijn libido door het plafond schoot
Inmiddels is het al een paar plafonds verder, ik denk zo ongeveer wel een compleet flatgebouw door.
Mijn leven bestaat uit eten en seksen.
Welkom in de wereld van een man :P .
pi_125391802
Ik zou jullie ook wel willen bespringen.
Nou ja, m.u.v. Skillsy
  woensdag 17 april 2013 @ 13:44:44 #39
296917 Abby79
Being myself!
pi_125394808
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:21 schreef robinpunt het volgende:
Ik zou jullie ook wel willen bespringen.
Nou ja, m.u.v. Skillsy
Uuuhhhm...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 17 april 2013 @ 13:55:04 #40
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_125395286
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:21 schreef robinpunt het volgende:
Ik zou jullie ook wel willen bespringen.
Nou ja, m.u.v. Skillsy
Omg...

* J.Gibbs verstopt zich snel.
pi_125396169
Ik had er misschien even een smiley achter moeten zetten ;)
Niet bang zijn!
pi_125396350
Och, ik ben wel wat gewend wat dat betreft. :P
  woensdag 17 april 2013 @ 14:53:27 #43
296917 Abby79
Being myself!
pi_125397712
D'r is niemand die mij ooit besprongen heeft ;( Heb ik nu iets gemist? :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_125407798
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:21 schreef robinpunt het volgende:
Ik zou jullie ook wel willen bespringen.
Nou ja, m.u.v. Skillsy
}:| waarom ik niet?
pi_125410570
quote:
18s.gif Op woensdag 17 april 2013 19:03 schreef Skillsy het volgende:

[..]

}:| waarom ik niet?
Je bent niet mijn type, sorry
pi_125410918
hahaha _O-
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:28:16 #47
296917 Abby79
Being myself!
pi_125631365
Oh wat is dat toch heerlijk, drie afspraken moeten maken bij het UZ die dan ook alle drie niet samen kunnen vallen, voornamelijk omdat de artsen niet op dezelfde dagen consultaties hebben... bah.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_125712317
Sowieso ziekenhuizen en plannen :') het zijn net ambtenaren.

Ik wil zo graag een hysto.. denk dat dat mijn eerste operatie wordt.

[ Bericht 20% gewijzigd door Nezhi op 25-04-2013 13:47:26 ]
pi_125722978
Vandaag heb ik de boxerbrief en jock harnas ontvangen van Peecock.. had ze gekregen omdat ik zo'n uitgebreide review had geplaatst. Zien er mooi uit, en die jock harnas zorgt ervoor dat het altijd op de goede plek hangt. Boxerbrief nog niet geprobeerd, deze week weer eens last -.-
  donderdag 25 april 2013 @ 16:35:56 #50
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_125723235
Maakt het echt veel verschil, zo'n harnas? Ik droeg die andere altijd los, wat met plassen wel eens lastig was, maar niet lastig genoeg om er echt nog iets onder te dragen (dat was zichtbaar voor mijn boxers heen)...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_125723412
Voor mij op dit moment wel, omdat ik te lui ben om nieuw ondergoed te halen (:')) heb ik alleen meisjesshorts waardoor de ballen er half uit hangen etc ... haha. Met die boxerbrief harnas hoef ik geen apart harnas, het lijkt gewoon een normale onderbroek. Die jock is handig als je wat extra stevigheid wil hebben met naja.. seks ofzo. En het is handig om niet een losse piemel te hebben als je bij een urinoir wil plassen.

als je alleen een packer gebruikt (Geen stp/geen seks) dan heeft het niet zoveel toegevoegde waarde.
  donderdag 25 april 2013 @ 17:18:27 #52
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_125724689
STP wil ik wel, maar dat ging met de vorige ook goed genoeg.

Ik zal mijn verzekeringspersoon nog eens aan haar jasje trekken, ik wil hem bestellen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_125724883
Ik raad je écht de 5.5 aan, 4" is misschien wat onhandig met plassen als je je broek etc. wil aanhouden :P maar als je er aan went en wat oefent dan druppel je niet meer zo en hoef je niet zo ver over de wc meer heen te leunen.
  donderdag 25 april 2013 @ 17:31:08 #54
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_125725111
Ik had geen problemen met de eerste generatie 4" en over de WC leunen doen biomannen ook soms. Maar bedankt voor de waarschuwing ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_125888813
De transseksueel wordt weer eens stereotype neergezet, erg handig is het niet en zeker niet fijn voor de emancipatie.
pi_125889194
Gelukkig is het waardeloos geacteerd en op de slechtst bekeken zender van het land.
pi_125931038
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 00:39 schreef Xenzo het volgende:
De transseksueel wordt weer eens stereotype neergezet, erg handig is het niet en zeker niet fijn voor de emancipatie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 00:56 schreef Fixers het volgende:
Gelukkig is het waardeloos geacteerd en op de slechtst bekeken zender van het land.
Dat is een feit, daar heb ik niks tegen in te brengen.
  maandag 6 mei 2013 @ 10:42:53 #58
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_126121088
Interessante ontwikkeling in de VS met mogelijk grote gevolgen. De National Institute for Mental Health (de grootste onderzoeksorganisatie naar psychische aandoeningen ter wereld) wil af van de DSM omdat ze van mening zijn dat symptoomgebaseerde diagnosestelling onbetrouwbaar is en voor patiënten niet de beste behandeling oplevert.

In plaats daarvan willen ze via onderzoek toewerken naar een nieuwe classificatie van (biologische) psychische aandoeningen die gebaseerd is op metingen (hersenscans, genetica, etc.). Omdat er nog veel te weinig kennis hierover aanwezig is gaat het waarschijnlijk om een onderzoeksproject dat meerdere decennia zal duren.

Voor transseksualiteit zou dit kunnen betekenen dat men niet meer afgaat op wat je zegt dat je bent, maar afgaat op hersenscans om te kijken of je al dan niet transseksueel bent. Op zich hoeft dat niet meteen een slechte ontwikkeling te zijn (meer onderzoek op dit vlak juich ik toe), maar persoonlijk denk ik wel dat je altijd beiden mee zou moeten wegen bij het bepalen van de behandeling. Tenzij men natuurlijk false positives of negatives volledig uit weet te sluiten.

Eerlijk gezegd vind ik dat veel van de kritiek die de NIHM op de DSM heeft terecht is. Wat ze voorstellen is een veel wetenschappelijker benadering van psychische aandoeningen dan nu het geval is. Maar het zal geheid ook tot veel discussie en ophef leiden. Mensen die nu al fan zijn van Dick Swaab zullen dit waarschijnlijk toejuichen, maar mensen die in het andere kamp zitten zullen hier waarschijnlijk niet blij mee zijn.

* The NIHM withdraws support for DSM-5
* NIHM: Transforming diagnosis
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 6 mei 2013 @ 10:49:10 #59
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_126121241
Meer onderzoek is altijd goed, maar ik zet er wel mijn vraagtekens bij. Als een scan een betrouwbare diagnose zou opleveren, zou dat toch al worden gebruikt?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 6 mei 2013 @ 12:09:48 #60
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_126123539
Daarom is al dat extra onderzoek ook nodig, omdat de benodigde kennis nu simpelweg nog ontbreekt. Wat ze eigenlijk zeggen is dat daar nu hun prioriteit gaat liggen de komende decennia. Dus meer aandacht voor meetbare criteria en minder aandacht voor symptomen zoals bij de DSM het geval is.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 6 mei 2013 @ 12:23:20 #61
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_126124036
Dat kan natuurlijk nooit kwaad. Ben wel benieuwd wat eruit komt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_126124112
Ik denk dat het goed is als ze ook met die hersenscans komen, ook voor het beeld wat buitenstaanders van genderdysforie soms hebben, als het echt aantoonbaar zo is dan gaat een doe maar normaal argument sowieso al niet meer op :P
pi_126143147
Ik weet niet zo goed wat ik van die ontwikkeling moet vinden. Stel dat je doodongelukkig bent met je biologische geslacht, je wilt dolgraag in transitie maar volgens de hersenscan ben je op een of andere manier cis en je krijgt rood licht. Wat doe je dan?
Ik vraag me af hoe perfect zo'n scan kan zijn en hoeveel uitzonderingsgevallen er zullen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Venus-Castina op 06-05-2013 20:16:25 ]
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  maandag 6 mei 2013 @ 20:41:24 #64
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_126144809
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:10 schreef Venus-Castina het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik van die ontwikkeling moet vinden. Stel dat je doodongelukkig bent met je biologische geslacht, je wilt dolgraag in transitie maar volgens de hersenscan ben je op een of andere manier cis en je krijgt rood licht. Wat doe je dan?
Ik vraag me af hoe perfect zo'n scan kan zijn en hoeveel uitzonderingsgevallen er zullen zijn.
Ik denk dat er tegen die tijd veel meer kennis is over hoe je kunt "meten" of iemand transgender is of niet. Voordat ze kiezen voor behandeling door middel van scans in plaats van symptomen zullen ze er toch eerst veel meer over moeten weten wat ze precies moeten meten.

Dus dat zal zoals Joanne al aangeeft nog wel een paar decennia duren voor dat zover is.
pi_126145235
Ik ben ook wel sceptisch over die scans. Maar onderzoek die richting moedig ik wel aan. Tot nu toe zijn er wel onderzoeken naar hersenen van transen gedaan ná de dood en volgens mij ook wat functionele MRI. Het moet wel zaak zijn dat die scans ook echt betrouwbaar zijn voor ze worden gebruikt als diagnostisch hulpmiddel.

Overigens ben ik wel blij dat de DSM wat tegengas krijgt.0 Vooral op het gebied van seksualiteit en alle aanhangende zaken. Dat hele boek is gebaseerd op empirisch onderzoek. Behalve alles wat met seks te maken heeft. Seks is vies en alles wat niet missionarisstandje man+vrouw onder dekens is is ziek. Daarom zijn er in de DSM-V naast de herdefiniëring van genderdisforie ook autogynephilia en autoandrophilia toegevoegd. Als je niet strict heterosexueel bent, ben je volgens Ray Blanchard alleen maar uit op seks met jezelf.
pi_126146991
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:49 schreef Fixers het volgende:Als je niet strict heterosexueel bent, ben je volgens Ray Blanchard alleen maar uit op seks met jezelf.
Ik heb dus nooit begrepen hoe Blanchard daar logica in ziet. Gelukkig heeft een recent onderzoek van het VUmc uitgewezen dat seksuele voorkeur helemaal niet zo'n rol speelt bij de geestelijke gezondheid van transseksuelen. Zijn standpunt over autogynefilie vind ik ook nergens op slaan, alsof een vrouw zichzelf beslist niet sexy mag vinden.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_126149392
Zo'n scan is helemaal niet zo betrouwbaar: als iemand lang genoeg hormonen smeert, slikt of spuit van het andere geslacht dan krijgt hij of zij de hersenen van het andere geslacht. Althans, voor een klein gedeelte natuurlijk, want de rest van de hersenen blijft zoals hij of zij geboren is. Laten we het houden zoals het nu is, dat lijkt mij veel beter.
pi_126151920
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:16 schreef Venus-Castina het volgende:

[..]

Ik heb dus nooit begrepen hoe Blanchard daar logica in ziet. Gelukkig heeft een recent onderzoek van het VUmc uitgewezen dat seksuele voorkeur helemaal niet zo'n rol speelt bij de geestelijke gezondheid van transseksuelen. Zijn standpunt over autogynefilie vind ik ook nergens op slaan, alsof een vrouw zichzelf beslist niet sexy mag vinden.
Mjah, Blanchard is helaas wel de voorzitter van de sectie Parafilia van de DSM.
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:53 schreef Xenzo het volgende:
Zo'n scan is helemaal niet zo betrouwbaar: als iemand lang genoeg hormonen smeert, slikt of spuit van het andere geslacht dan krijgt hij of zij de hersenen van het andere geslacht. Althans, voor een klein gedeelte natuurlijk, want de rest van de hersenen blijft zoals hij of zij geboren is. Laten we het houden zoals het nu is, dat lijkt mij veel beter.
Dat is nou net wat ze willen onderzoeken. De nadruk ligt nu nog op het verzamelen van indicatoren die gebruikt kunnen worden bij diagnose. Dingen die zo objectief mogelijk te meten zijn, net zoals dat in de lichamelijke geneeskunde gebeurt.

Er zijn wel onderzoeken gedaan naar hersenen van transen, onder andere door Swaab. Maar dat is post-mortaal onderzoek van in plakjes gesneden hersenen.Het is dan niet meer te bepalen of de hersenen zo geworden zijn door hormonale inwerking van de HRT of dat de hersenen al vóór de behandeling die structuur hadden. De nul-meting ontbreekt. Het onderzoek met functionele-MRI (meten hoe hersenen reageren op bepaalde stimuli) is vooralsnog meer gericht op homoseksualiteit. Behalve hersenen wil men ook dingen als genen meenemen in diagnosstelling.
  maandag 6 mei 2013 @ 23:26:25 #69
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_126155249
Volgens scans van pre-T transmannen is de kans dat die een hersenstructuur (en dan in het bijzonder de hoeveelheid white matter, die bij mannen anders is dan bij vrouwen) hebben die meer lijkt op die van een biologisch vrij groot.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_126156761
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:53 schreef Xenzo het volgende:
Zo'n scan is helemaal niet zo betrouwbaar: als iemand lang genoeg hormonen smeert, slikt of spuit van het andere geslacht dan krijgt hij of zij de hersenen van het andere geslacht. Althans, voor een klein gedeelte natuurlijk, want de rest van de hersenen blijft zoals hij of zij geboren is. Laten we het houden zoals het nu is, dat lijkt mij veel beter.
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:29 schreef Fixers het volgende:
Er zijn wel onderzoeken gedaan naar hersenen van transen, onder andere door Swaab.
Met alle respect voor Swaab, maar hij heeft maar vier hersenen van transgenders onderzocht en in mijn ogen is zijn "onderzoek" niet serieus te nemen. Dat is net zoiets als vier transgenders vragen of ze roken en dan een getal eruit halen hoeveel procent van alle transgenders misschien zouden roken, enkel en alleen omdat hij vier transgenders gevraagd had of zij roken. Als Swaab bijvoorbeeld 50 of meer hersenen van transgenders onderzocht had dan waren zijn bevindingen wél interessant- en geloofwaardig geweest. Maar serieus, fucking vier hersens en hij noemt dit een onderzoek? Ik hou me bezig met feiten zoals ze zijn en dat zijn niet de "feiten" die Swaab zegt of gezegd heeft.
pi_126158902
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:56 schreef Xenzo het volgende:
Met alle respect voor Swaab, maar hij heeft maar vier hersenen van transgenders onderzocht en in mijn ogen is zijn "onderzoek" niet serieus te nemen.
Swaab heeft wel wat meer dan 4 hersenen van transseksuelen onder de loep genomen hoor. Maar een punt heb je: zo superveel zijn het uiteindelijk niet. Toch kun je dat Swaab niet aanrekenen want hij moet roeien met de riemen die hij heeft. Transseksuelen zijn immers zeldzaam. Mensen die hun hersenen ter beschikking van de wetenschap stellen ook. Transseksuelen die hun hersenen beschikbaar stellen zijn dus superzeldzaam. Het is niet voor niets dat foldertjes daarvoor in de wachtruimte van de genderpoli liggen.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_126159557
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:53 schreef Xenzo het volgende:
Zo'n scan is helemaal niet zo betrouwbaar: als iemand lang genoeg hormonen smeert, slikt of spuit van het andere geslacht dan krijgt hij of zij de hersenen van het andere geslacht. Althans, voor een klein gedeelte natuurlijk, want de rest van de hersenen blijft zoals hij of zij geboren is. Laten we het houden zoals het nu is, dat lijkt mij veel beter.
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:29 schreef Fixers het volgende:
Er zijn wel onderzoeken gedaan naar hersenen van transen, onder andere door Swaab.
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:56 schreef Xenzo het volgende:
Met alle respect voor Swaab, maar hij heeft maar vier hersenen van transgenders onderzocht en in mijn ogen is zijn "onderzoek" niet serieus te nemen. Dat is net zoiets als vier transgenders vragen of ze roken en dan een getal eruit halen hoeveel procent van alle transgenders misschien zouden roken, enkel en alleen omdat hij vier transgenders gevraagd had of zij roken. Als Swaab bijvoorbeeld 50 of meer hersenen van transgenders onderzocht had dan waren zijn bevindingen wél interessant- en geloofwaardig geweest. Maar serieus, fucking vier hersens en hij noemt dit een onderzoek? Ik hou me bezig met feiten zoals ze zijn en dat zijn niet de "feiten" die Swaab zegt of gezegd heeft.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 01:04 schreef Venus-Castina het volgende:
Swaab heeft wel wat meer dan 4 hersenen van transseksuelen onder de loep genomen hoor.
Hij heeft zelf ooit in een interview gezegd dat hij maar vier hersenen van transgenders onderzocht had.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 01:04 schreef Venus-Castina het volgende:
Maar een punt heb je: zo superveel zijn het uiteindelijk niet. Toch kun je dat Swaab niet aanrekenen want hij moet roeien met de riemen die hij heeft. Transseksuelen zijn immers zeldzaam. Mensen die hun hersenen ter beschikking van de wetenschap stellen ook. Transseksuelen die hun hersenen beschikbaar stellen zijn dus superzeldzaam. Het is niet voor niets dat foldertjes daarvoor in de wachtruimte van de genderpoli liggen.
Dat zou interessant zijn, als transgenders zijn of haar hersenen wil laten onderzoeken na hun dood. Maar goed, waar ik me aan irriteer is dat veel mensen het "onderzoek" van Swaab als "feit" beschouwen terwijl dat niet het geval is... Maar ja, de meeste mensen nemen alles voor zoete koek aan als de medische wereld iets "zegt" om het zo maar te zeggen. Ik vind het opvallend dat transgenders veel meer dingen weten en uitzoeken als het om medische onderzoeken en behandelingen gaat. Komt dat omdat jullie bewust bezig zijn met het lichaam en geest of is dat toeval? Let me know.
pi_126160931
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 01:41 schreef Xenzo het volgende:

Hij heeft zelf ooit in een interview gezegd dat hij maar vier hersenen van transgenders onderzocht had.
Let wel dat hij heeft bijgedragen aan meerdere onderzoeken, dus kan hij er ondertussen wel wat meer hebben onderzocht of jullie praten over verschillende onderzoeken!

quote:
Ik vind het opvallend dat transgenders veel meer dingen weten en uitzoeken als het om medische onderzoeken en behandelingen gaat.
Omdat ik wil weten wat voor toekomst ik heb en hoe je je moet voorbereiden op de operaties. En ik wil ook weten waarom ik dit heb :)

Wel grappig, had net een artikeltje geschreven over mogelijke oorzaken die op dit moment onderzocht worden en de kritieken hierop: http://ftminfo.org/medical/what-causes-transsexualism/

[ Bericht 6% gewijzigd door Nezhi op 07-05-2013 08:19:17 ]
pi_126162618
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 01:41 schreef Xenzo het volgende:
Hij heeft zelf ooit in een interview gezegd dat hij maar vier hersenen van transgenders onderzocht had.
Dan heeft hij waarschijnlijk naar 1 specifiek onderzoek van hem gewezen, maar ik zou niet weten welke. In "Male-to-Female Transsexuals Have Female Neuron Numbers in a Limbic Nucleus" (Swaab et al, 2000) beschrijft hij de hersenen van 7 MtF's waarvan (heel interessant) 1 nog niet met de hormoonbehandeling was begonnen.
In zijn paper van 2008 (A sex difference in the hypothalamic uncinate nucleus: relationship to gender identity) heeft hij al wat meer materiaal kunnen verzamelen: 11 MtF's en 1 FtM.

In zijn discussie besteed hij aardig wat tijd aan het uitleggen waarom hij denkt dat de verschillen in hersenstructuur tussen Cis mannen en MtF's niet komen door de hormoonbehandeling:
quote:
In conclusion, estrogen treatment, orchiectomy, CPA treatment,
or hormonal changes in adulthood did not show any clear
relationship with the BSTc SOM neuron number. In addition,
we had the unique opportunity to study the brain of an 84-yrold
man (S7) who also had very strong cross-gender identity
feelings but was never orchiectomized, sex re-assigned, or
treated with CPA or estrogens. Interestingly, this man had also
a low BSTc SOM neuron number that was fully in the female
range (see Fig. 1, S7). This case provides an additional argument
against the view that orchiectomy, CPA, or adult estrogen treatment
of the transsexuals would be responsible for the reduced
somatostatinergic neuron numbers. Moreover, studies that investigated
the effects of estrogen treatment on hypothalamic
SOM neurons in (castrated) rats are also not in support of such
an effect. Estrogen treatment does not reduce the amount of
SOM messenger RNA (mRNA) in neurons but even enhances
its neuronal expression (28). Moreover, another animal study
indicates that, although changes occur in the hypothalamic
neuronal expression of SOM mRNA due to castration or testosterone
treatment of male rats, no differences in hypothalamic
SOM neuron numbers are induced at all by either of such
treatments (29). This observation is also in agreement with the
controlSOMneuron numbers of the castrated male patients (S3,
S5) and testosterone-exposed (S1) female patient. Together, all
these data clearly indicate that sex hormone-mediated reduction
(or enhancement) effects on transsexual BSTc neurons in
adulthood are extremely unlikely to be the underlying mechanism
of the observed somatostatinergic BSTc differences.
Even verderop gaat hij in op de beperkingen van het onderzoek: er is gewoon te weinig materiaal om mee te werken.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_126179761
Over media gesproken, Powned blinkt wederom uit in het hebben van een bot gebrek aan respect en subtiliteit:

Manvrouw woont in houten kijkdoos
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:12:00 #76
296917 Abby79
Being myself!
pi_126181137
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:31 schreef Venus-Castina het volgende:
Over media gesproken, Powned blinkt wederom uit in het hebben van een bot gebrek aan respect en subtiliteit:

Manvrouw woont in houten kijkdoos
Het is ook Powned... die kennen geen respect of subtiliteit. Maar inderdaad wel een fout bericht zo.
En al helemaal erg dat er dan nog mensen zo reageren dat zelfs Powned het niet durft te laten staan :X.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:24:43 #77
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_126181484
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:31 schreef Venus-Castina het volgende:
Over media gesproken, Powned blinkt wederom uit in het hebben van een bot gebrek aan respect en subtiliteit:

Manvrouw woont in houten kijkdoos
Lekker smakeloos weer. Maarja, dat zijn we inmiddels wel gewend van Powned.
Zoals het er nu uitziet zal die omroep ook niet lang meer bestaan als ze doorgaan met dit soort "journalistiek".
pi_126184135
Powned doet bij iedereen zo, en als iemand niet iets "speciaals" heeft om belachelijk te maken vinden ze wel iets. Niet veel van aantrekken. Positief puntje is dat ik nu ook weet dat er een Transgender filmfestival is! http://transcreen.org/
pi_126188009
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:53 schreef Xenzo het volgende:
Zo'n scan is helemaal niet zo betrouwbaar: als iemand lang genoeg hormonen smeert, slikt of spuit van het andere geslacht dan krijgt hij of zij de hersenen van het andere geslacht. Althans, voor een klein gedeelte natuurlijk, want de rest van de hersenen blijft zoals hij of zij geboren is. Laten we het houden zoals het nu is, dat lijkt mij veel beter.
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:29 schreef Fixers het volgende:
Er zijn wel onderzoeken gedaan naar hersenen van transen, onder andere door Swaab.
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:56 schreef Xenzo het volgende:
Met alle respect voor Swaab, maar hij heeft maar vier hersenen van transgenders onderzocht en in mijn ogen is zijn "onderzoek" niet serieus te nemen. Dat is net zoiets als vier transgenders vragen of ze roken en dan een getal eruit halen hoeveel procent van alle transgenders misschien zouden roken, enkel en alleen omdat hij vier transgenders gevraagd had of zij roken. Als Swaab bijvoorbeeld 50 of meer hersenen van transgenders onderzocht had dan waren zijn bevindingen wél interessant- en geloofwaardig geweest. Maar serieus, fucking vier hersens en hij noemt dit een onderzoek? Ik hou me bezig met feiten zoals ze zijn en dat zijn niet de "feiten" die Swaab zegt of gezegd heeft.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 01:04 schreef Venus-Castina het volgende:
Swaab heeft wel wat meer dan 4 hersenen van transseksuelen onder de loep genomen hoor.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 01:41 schreef Xenzo het volgende:
Hij heeft zelf ooit in een interview gezegd dat hij maar vier hersenen van transgenders onderzocht had.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 01:04 schreef Venus-Castina het volgende:
Maar een punt heb je: zo superveel zijn het uiteindelijk niet. Toch kun je dat Swaab niet aanrekenen want hij moet roeien met de riemen die hij heeft. Transseksuelen zijn immers zeldzaam. Mensen die hun hersenen ter beschikking van de wetenschap stellen ook. Transseksuelen die hun hersenen beschikbaar stellen zijn dus superzeldzaam. Het is niet voor niets dat foldertjes daarvoor in de wachtruimte van de genderpoli liggen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 01:41 schreef Xenzo het volgende:
Dat zou interessant zijn, als transgenders zijn of haar hersenen wil laten onderzoeken na hun dood. Maar goed, waar ik me aan irriteer is dat veel mensen het "onderzoek" van Swaab als "feit" beschouwen terwijl dat niet het geval is... Maar ja, de meeste mensen nemen alles voor zoete koek aan als de medische wereld iets "zegt" om het zo maar te zeggen. Ik vind het opvallend dat transgenders veel meer dingen weten en uitzoeken als het om medische onderzoeken en behandelingen gaat. Komt dat omdat jullie bewust bezig zijn met het lichaam en geest of is dat toeval? Let me know.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 08:10 schreef Nezhi het volgende:
Let wel dat hij heeft bijgedragen aan meerdere onderzoeken, dus kan hij er ondertussen wel wat meer hebben onderzocht of jullie praten over verschillende onderzoeken!
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 09:44 schreef Venus-Castina het volgende:
Dan heeft hij waarschijnlijk naar 1 specifiek onderzoek van hem gewezen, maar ik zou niet weten welke.
Dat zou zo maar kunnen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:31 schreef Venus-Castina het volgende:
Over media gesproken, Powned blinkt wederom uit in het hebben van een bot gebrek aan respect en subtiliteit:

Manvrouw woont in houten kijkdoos
Voor zover ik weet neemt niemand Powned als toegevoegde dan wel geloofwaardige "media" serieus.
Meer mensen zouden, zoals Pascal dat deed, Powned de spreekwoordelijke deur moeten wijzen.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:14:40 #80
296917 Abby79
Being myself!
pi_126189689
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:43 schreef Xenzo het volgende:
Meer mensen zouden, zoals Pascal dat deed, Powned de spreekwoordelijke deur moeten wijzen.
De technisch directeur van Vitesse heeft ook ooit zo'n geniaal interview met ze gegeven :P.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_126191662
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:43 schreef Xenzo het volgende:
Voor zover ik weet neemt niemand Powned als toegevoegde dan wel geloofwaardige "media" serieus.
Meer mensen zouden, zoals Pascal dat deed, Powned de spreekwoordelijke deur moeten wijzen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 21:14 schreef Abby79 het volgende:
De technisch directeur van Vitesse heeft ook ooit zo'n geniaal interview met ze gegeven :P.
De antwoorden van die man is inderdaad geniaal. Het mooie is dat die "interviewer" duidelijk gefrustreerd raakt omdat hij niet de antwoorden krijgt waarop hij gehoopt had, maar ja, dat heeft hij dan ook aan zichzelf te danken.
pi_126192643
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:30 schreef Nezhi het volgende:
Powned doet bij iedereen zo, en als iemand niet iets "speciaals" heeft om belachelijk te maken vinden ze wel iets. Niet veel van aantrekken. Positief puntje is dat ik nu ook weet dat er een Transgender filmfestival is! http://transcreen.org/
Wat wil je ook met een marionet van de Telegraaf die ver boven de Balkenendenorm verdient en beweert dat híj het woord 'pliesie' heeft bedacht aan het roer.
pi_126195077
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:00 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat wil je ook met een marionet van de Telegraaf die ver boven de Balkenendenorm verdient en beweert dat híj het woord 'pliesie' heeft bedacht aan het roer.
"En wat heb jij bereikt in je leven?"
"Ik heb het woord pliesie bedacht."

:')____!
pi_126202753
Ik weet niet of jullie het al gezien hadden, maar de transseksuele medemens wordt weer eens als "freaks of nature" neergezet door "PowNews" van Powned omdat ze aan het demonstreren zijn (het begint vanaf 05:12 minuten).
pi_126205164
Ehm, ik zie een item over demonstrerende Internationale Socialisten, niets transgender-gerelateerds.
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:40:42 #86
107792 Hexley
the Platypus
pi_126217369
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:10 schreef Venus-Castina het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik van die ontwikkeling moet vinden. Stel dat je doodongelukkig bent met je biologische geslacht, je wilt dolgraag in transitie maar volgens de hersenscan ben je op een of andere manier cis en je krijgt rood licht. Wat doe je dan?
Ik vraag me af hoe perfect zo'n scan kan zijn en hoeveel uitzonderingsgevallen er zullen zijn.
Dat meer onderzoek goed is, zoals sommigen hier zeggen lijkt mij toch meer een politiek correct antwoord. Als proefkonijntje loop je natuurlijk ook het risico dat je te CIS bent. Wie wil daar nou vrijwillig aan mee werken?
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:04:44 #87
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_126218394
Ze vragen nu ook al bij de VU of je mee wilt werken aan onderzoek. Heb ik gewoon mee ingestemd, wat inhoudt dat ze al mijn gegevens (geanonimiseerd) voor onderzoeken mogen gebruiken. Als ik niet al aan de finasteride was geweest had ik ook mee kunnen doen aan een een onderzoek met hersenscans.

De resultaten van dat onderzoek zouden geen enkele invloed op mijn diagnose hebben gehad. Die twee dingen staan los van elkaar. Pas als onderzoeken bruikbare resultaten opleveren worden die meegenomen in de bestaande behandeling.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_126228164
Over hersenscans is me niets gevraagd. Daar had ik ookwel aan mee willen werken. Ik denk er hard over na om mij aan te melden bij de hersenbank als donor.
pi_126229672
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:04 schreef Joanne35 het volgende:
Ze vragen nu ook al bij de VU of je mee wilt werken aan onderzoek. Heb ik gewoon mee ingestemd, wat inhoudt dat ze al mijn gegevens (geanonimiseerd) voor onderzoeken mogen gebruiken. Als ik niet al aan de finasteride was geweest had ik ook mee kunnen doen aan een een onderzoek met hersenscans.

De resultaten van dat onderzoek zouden geen enkele invloed op mijn diagnose hebben gehad. Die twee dingen staan los van elkaar. Pas als onderzoeken bruikbare resultaten opleveren worden die meegenomen in de bestaande behandeling.
Oh ik was er gisteren en mijn hersenen willen ze schijnbaar niet want ik heb niks gehoord :P

Of misschien moet de endo dat vragen
  woensdag 8 mei 2013 @ 22:26:26 #90
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_126240290
Ik weet niet of dat onderzoek nu nog loopt hoor. Het idee was dat je dan eerder met hormonen mocht beginnen en spuiten kreeg (hetzelfde spul dat pubers volgens mij krijgen om de pubertijd af te remmen). Vervolgens wilden ze dan het effect regelmatig monitoren onder een hersenscan om te zien hoe je hersenen veranderen als gevolg van dat anti-androgene middel.

Ik mocht alleen niet meedoen omdat ik al aan de finasteride was, dus geen 'clean sample' meer ;(
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_126281215
Ik ga volgende week weer naar de VU ben benieuwd.
Kreeg er gisteren post van alleen stond er zoveel in die brief dat ik het iig niet kon volgen wat het nut van de brief was.
Bel morgen wel even.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 00:17:19 #92
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_126289624
Droppie! :D

Lang niet gezien, hoe is het?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 10 mei 2013 @ 23:03:28 #93
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_126328662
Ik heb de laatste tijd een beetje last van heupdysforie maar toen zag ik deze foto en blijkbaar is het toch niet zo "onmannelijk" als je een beetje een taille hebt :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 10 mei 2013 @ 23:07:29 #94
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_126328932
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 23:03 schreef wonderer het volgende:
Ik heb de laatste tijd een beetje last van heupdysforie maar toen zag ik deze foto en blijkbaar is het toch niet zo "onmannelijk" als je een beetje een taille hebt :)
Dat betekent toch alleen maar dat je een lekker kontje hebt toch. :o
Kaleidoscopiklimax
  vrijdag 10 mei 2013 @ 23:08:52 #95
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_126329031
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 23:07 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Dat betekent toch alleen maar dat je een lekker kontje hebt toch. :o
Ik heb nog een beetje vet op de verkeerde plaatsen, dat en iets bredere dan gemiddelde heupen zijn mijn laatste onzekerheidspunten :{ Ik hoop dat met het omlaagbrengen van mijn vetpercentage dat ook wegtrekt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 10 mei 2013 @ 23:39:39 #96
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_126330897
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 23:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb nog een beetje vet op de verkeerde plaatsen, dat en iets bredere dan gemiddelde heupen zijn mijn laatste onzekerheidspunten :{ Ik hoop dat met het omlaagbrengen van mijn vetpercentage dat ook wegtrekt.
Ja, dat is ook logisch eigenlijk. Ik hoop voor je dat het lukt. :)
Kaleidoscopiklimax
pi_126359519
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 23:03 schreef wonderer het volgende:
Ik heb de laatste tijd een beetje last van heupdysforie maar toen zag ik deze foto en blijkbaar is het toch niet zo "onmannelijk" als je een beetje een taille hebt :)
Het ziet eruit alsof hij iets in zijn zakken heeft zitten, maar als dat niet het geval is dan heb ik medelijden met hem/haar. Noem mij maar een lul of wat dan ook, maar biologisch geboren mannen horen niet zulke brede heupen te hebben.
pi_126360941
De biologie is het niet met je eens. Jezus wat een achterlijkheid hier weer. Anyway, chicks diggen dat ook.

Mijn god, ik zie het ook echt helemaal voor me.. uitgebreid iemands heupen bekijken en opmeten en aan de hand daarvan meten of het een echte biologische man is :D

[ Bericht 30% gewijzigd door Nezhi op 11-05-2013 20:32:07 ]
pi_126362880
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:23 schreef Nezhi het volgende:
Mijn god, ik zie het ook echt helemaal voor me.. uitgebreid iemands heupen bekijken en opmeten en aan de hand daarvan meten of het een echte biologische man is :D
Zo ver ging mijn gedachtegang niet, maar nu ik het ook voor me zie lijkt het mij een bizarre situatie.
pi_126369374
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 23:03 schreef wonderer het volgende:
Ik heb de laatste tijd een beetje last van heupdysforie maar toen zag ik deze foto en blijkbaar is het toch niet zo "onmannelijk" als je een beetje een taille hebt :)
Met een beetje gespierd lichaam, en dan hoeft het niet eens zoals op je voorbeel te zijn, vind ik een taille bij mannen zeker niet misstaan. Sterker nog, ik vind het mooier en beter geproportioneerd dan van die lucifer-doosjes. Paar gespierde benen helpen in het totaalplaatje wel.
pi_126380152
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:54 schreef Xenzo het volgende:Het ziet eruit alsof hij iets in zijn zakken heeft zitten, maar als dat niet het geval is dan heb ik medelijden met hem/haar. Noem mij maar een lul of wat dan ook, maar biologisch geboren mannen horen niet zulke brede heupen te hebben.
Ik heb vrij brede heupen en ik ben biologisch man....
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_126394655
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 21:05 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Zo ver ging mijn gedachtegang niet, maar nu ik het ook voor me zie lijkt het mij een bizarre situatie.
Maarja heel veel biomannen hebben gewoon heupen, je ziet het ook vaak dat ze wat uitsteken bij de V-shape.
pi_126397931
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:00 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Maarja heel veel biomannen hebben gewoon heupen, je ziet het ook vaak dat ze wat uitsteken bij de V-shape.
Ik zag laatst iemand in de douche ruimte met serieus echt heupen.Het is eerder uitzondering dan regel
pi_126405485
Allemaal leuk en aardig wat er gezegd wordt, maar een man die bredere heupen- dan zijn schouders heeft is in mijn ogen geen echte man. Een man hoort bredere schouders- dan heupen te hebben, simpel zat dus.
  zondag 12 mei 2013 @ 21:36:19 #105
296917 Abby79
Being myself!
pi_126405935
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:29 schreef Xenzo het volgende:
Allemaal leuk en aardig wat er gezegd wordt, maar een man die bredere heupen- dan zijn schouders heeft is in mijn ogen geen echte man. Een man hoort bredere schouders- dan heupen te hebben, simpel zat dus.
...

Ik wilde hier op reageren, maar dit soort onzin is gewoon echt geen fatsoenlijke reactie waard...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_126418395
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:36 schreef Abby79 het volgende:

[..]

...

Ik wilde hier op reageren, maar dit soort onzin is gewoon echt geen fatsoenlijke reactie waard...
+1
Xenzo, wat doe je hier nog? Steeds weer weet je met generaliserde uitspraken beledigend uit de hoek te komen.
pi_126418853
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die er echt op letten of een man bredere heupen dan 'normaal' heeft. Omgekeerd denk ik dat hetzelfde geldt voor vrouwen.

Nou ja, ik let er in ieder geval niet zo op.
pi_126429560
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 08:16 schreef Gewas het volgende:
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die er echt op letten of een man bredere heupen dan 'normaal' heeft. Omgekeerd denk ik dat hetzelfde geldt voor vrouwen.

Nou ja, ik let er in ieder geval niet zo op.
Ik let er normaal gesproken ook niet op, maar soms valt het gewoon op (vooral in de sportschool tijdens het douchen).
pi_126437046
Ik vind mannen die een rigide beeld van mannelijkheid hebben geen echte mannen... ;)
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 10:38:24 #110
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_126467921
Iemand die me via mijn vriendenkring kende had interesse in me, en ik heb hem zojuist afgewezen omdat hij geen gevoelens bij me losmaakte.

En hij wist dus dat ik trans ben en had daar blijkbaar geen problemen mee... Hoop dat het een verstandige beslissing was. :{
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_126472087
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:38 schreef Joanne35 het volgende:
Iemand die me via mijn vriendenkring kende had interesse in me, en ik heb hem zojuist afgewezen omdat hij geen gevoelens bij me losmaakte.

En hij wist dus dat ik trans ben en had daar blijkbaar geen problemen mee... Hoop dat het een verstandige beslissing was. :{
Natuurlijk heb je het goed gedaan liefje. Je blijft niet alleen. Mr Right loopt voor jou ook rond. Niet gaan settelen met iemand waarbij je die klik niet voelt, daar wordt je echt niet gelukkig van.

Ik hoop dat iedereen hier zich goed voelt! :*
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 12:42:39 #112
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_126472578
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:27 schreef Messina het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je het goed gedaan liefje. Je blijft niet alleen. Mr Right loopt voor jou ook rond. Niet gaan settelen met iemand waarbij je die klik niet voelt, daar wordt je echt niet gelukkig van.

Ik hoop dat iedereen hier zich goed voelt! :*
Ik ben het helemaal eens met wat Messina hier post. Je komt de ware vanzelf wel een keer tegen hoor Joanne. Het moet ook van jouw kant klikken, het heeft geen zin om geforceerd te gaan zitten doen alleen omdat hij in jou geïnteresseerd is.

En ja Messina, ik voel me nu weer goed. Er is een tijdje geweest dat ik me wat minder gelukkig voelde en dit hele traject even niet meer zo zag zitten (Dat was misschien ook wel te merken omdat ik hier toen wat minder mee postte).
Maar inmiddels ben ik weer vrolijk en weet ik zeker dat ik hierdoor gelukkig zal worden en lekker in m'n vel zal zitten.

Wat dat betreft ben ik ook erg blij met dit topic, want hierdoor heb ik mijn gevoelens een plek kunnen geven en weet ik dat er voor mijn "probleem" ook een oplossing is waardoor ik eindelijk mezelf kan zijn.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:08:56 #113
296917 Abby79
Being myself!
pi_126473441
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:27 schreef Messina het volgende:
Natuurlijk heb je het goed gedaan liefje. Je blijft niet alleen. Mr Right loopt voor jou ook rond. Niet gaan settelen met iemand waarbij je die klik niet voelt, daar wordt je echt niet gelukkig van.

Ik hoop dat iedereen hier zich goed voelt! :*
Mag het ook een Mrs. Right zijn? O+

En nee, helaas niet zo goed. Dat heeft alleen helemaal niks met dit topic te maken, maar meer met m'n diabetes die (weer eens) onzettend vervelend doet nu, geestelijk gaat het ok :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:16:28 #114
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_126473708
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:27 schreef Messina het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je het goed gedaan liefje. Je blijft niet alleen. Mr Right loopt voor jou ook rond. Niet gaan settelen met iemand waarbij je die klik niet voelt, daar wordt je echt niet gelukkig van.

Ik hoop dat iedereen hier zich goed voelt! :*
Het is trouwens nog maar afwachten of hij er later ook geen problemen mee heeft, in plaats van alleen nu het nog niet echt een rol speelt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:41:58 #115
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_126474710
Ja, maar als je je daar druk over gaat maken kan je iedereen wel afwijzen. Relaties komen sowieso met een grote doos vol onzekerheden :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_126475577
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:42 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

En ja Messina, ik voel me nu weer goed. Er is een tijdje geweest dat ik me wat minder gelukkig voelde en dit hele traject even niet meer zo zag zitten (Dat was misschien ook wel te merken omdat ik hier toen wat minder mee postte).
Maar inmiddels ben ik weer vrolijk en weet ik zeker dat ik hierdoor gelukkig zal worden en lekker in m'n vel zal zitten.

Goed om te horen dat je je nu weer goed voelt! Ik ben de eerste om toe te geven dat ik niet weet hoe het voelt om in dit soort traject te zitten, maar ik kan me voorstellen dat levensbepalende keuzes maken soms grote twijfel op kunnen roepen. Zelfs als je zeker weet wat je wilt!

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:08 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Mag het ook een Mrs. Right zijn? O+

En nee, helaas niet zo goed. Dat heeft alleen helemaal niks met dit topic te maken, maar meer met m'n diabetes die (weer eens) onzettend vervelend doet nu, geestelijk gaat het ok :).
Uhu, voor jou wel! O+
Een man aan je opdringen is ook zoiets ;(

Ik schrik altijd als ik lees dat iemand diabetes heeft. Mijn grootvader is eraan overleden. Dat is al 31 jaar geleden toen de behandeling lang niet zo goed was als nu, maar ik heb de realisatie hoe ernstig diabetes is. Sterkte Abby!

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:16 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het is trouwens nog maar afwachten of hij er later ook geen problemen mee heeft, in plaats van alleen nu het nog niet echt een rol speelt.
Doel je nu op seks of kinderen krijgen (of iets totaal anders)? Dat zou voor mij het enige lastige punt zijn, kinderen. Ik zou er graag nog één of twee krijgen met de persoon van wie ik houd. Dus geen donorzaad of adoptie. Maar dat probleem heb ik sowieso als ik -hard- voor een dame val.
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:07:24 #117
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_126475858
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:41 schreef Joanne35 het volgende:
Ja, maar als je je daar druk over gaat maken kan je iedereen wel afwijzen. Relaties komen sowieso met een grote doos vol onzekerheden :)
Nee, niet iemand daarom afwijzen, maar niet denken "wat laat ik lopen, misschien vind ik nooit iemand die er ok mee is", alles ervoor opgeven en dan merken dat het toch niet zo lekker gaat.

Het was een poging tot hart onder de riem, maar ik geloof dat ik het een beetje verprutst heb :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:00 schreef Messina het volgende:
Doel je nu op seks of kinderen krijgen (of iets totaal anders)? Dat zou voor mij het enige lastige punt zijn, kinderen. Ik zou er graag nog één of twee krijgen met de persoon van wie ik houd. Dus geen donorzaad of adoptie. Maar dat probleem heb ik sowieso als ik -hard- voor een dame val.
Ik doelde eigenlijk meer op dat iemand waarschijnlijk niet beseft wat voor weerslag de transitie op de partner kan hebben. Al was het alleen maar het stigma "je bent met een trannie samen". Verder de medische molen waar je in betrokken kunt worden en zo.

Tenminste, daar ken ik verhalen over.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_126476150
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:07 schreef wonderer het volgende:

Ik doelde eigenlijk meer op dat iemand waarschijnlijk niet beseft wat voor weerslag de transitie op de partner kan hebben. Al was het alleen maar het stigma "je bent met een trannie samen". Verder de medische molen waar je in betrokken kunt worden en zo.

Tenminste, daar ken ik verhalen over.
Ah, ja, daar kan ik niet over meepraten natuurlijk :) Overigens zou mijn hypothetische trans-partner direct door mijn omgeving worden geaccepteerd. En mochten er vrienden tussen zitten die dat niet zouden doen: :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:25:02 #119
296917 Abby79
Being myself!
pi_126476662
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:00 schreef Messina het volgende:
Uhu, voor jou wel! O+
Een man aan je opdringen is ook zoiets ;(
Gelukkig! ;)
quote:
Ik schrik altijd als ik lees dat iemand diabetes heeft. Mijn grootvader is eraan overleden. Dat is al 31 jaar geleden toen de behandeling lang niet zo goed was als nu, maar ik heb de realisatie hoe ernstig diabetes is. Sterkte Abby!
Ach ja, het is niet dat ik er echt problemen mee heb, gelukkig, het is alleen altijd zo vervelend ;(. Maar ik heb het al weer twinitg jaar, de volgende veertig moeten ook vol te houden zijn! (Nu maar hopen dat m'n lichaam het daar mee eens is ;))
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:13 schreef Messina het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk niet dat er in mijn omgeving veel mensen daar echt over zouden vallen, maar ik kan het me goed voorstellen ja. Ik kreeg die reactie al toen ik vertelde dat mijn eerste huurster uit de Oekraïne kwam, echt te erg. (Het was overigens een heel leuk en aardig iemand, ze heeft ook nooit problemen gegeven, dus ik was tevreden :Y )
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 15:20:09 #120
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_126479254
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:13 schreef Messina het volgende:

[..]

Ah, ja, daar kan ik niet over meepraten natuurlijk :) Overigens zou mijn hypothetische trans-partner direct door mijn omgeving worden geaccepteerd. En mochten er vrienden tussen zitten die dat niet zouden doen: :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk er net zo over O+ .

En wat betreft je spoiler: Ik snap dat dus niet van mensen. Waarom zou je iemand beoordelen op afkomst of geaardheid of in het geval van dit topic op dat ze willen leven als een ander geslacht dan waarmee ze geboren zijn?

Is dat omdat ze het alleen maar kennen van wat ze op televisie zien? Dan krijg je wel een erg vertekend beeld namelijk.
pi_126479774
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 15:20 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik denk er net zo over O+ .

En wat betreft je spoiler: Ik snap dat dus niet van mensen. Waarom zou je iemand beoordelen op afkomst of geaardheid of in het geval van dit topic op dat ze willen leven als een ander geslacht dan waarmee ze geboren zijn?

Is dat omdat ze het alleen maar kennen van wat ze op televisie zien? Dan krijg je wel een erg vertekend beeld namelijk.
Ik weet niet. Mijn moeder riep altijd; Je mag met alles thuiskomen behalve met een neger. Dat klinkt vreselijk racistisch, maar mijn moeder was gewoon angstig. Vooroordelen.
Gelukkig is mijn moeder daar inmiddels wel overheen. Ze trekt zelfs geen vies gezicht meer als ik zeg dat ik het leuk heb gehad met een jongedame. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_126479930
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:25 schreef Abby79 het volgende:

Ik denk niet dat er in mijn omgeving veel mensen daar echt over zouden vallen, maar ik kan het me goed voorstellen ja. Ik kreeg die reactie al toen ik vertelde dat mijn eerste huurster uit de Oekraïne kwam, echt te erg. (Het was overigens een heel leuk en aardig iemand, ze heeft ook nooit problemen gegeven, dus ik was tevreden :Y )
Alle oostblokkers willen je enkel en alleen omdat je geld hebt.
Alle marokkanen willen je enkel misbruiken totdat ze een goede moslim-partner hebben gevonden.
Alle antillianen zullen je slaan.

Tsja. Zo werkt het in sommige mensen hun hoofd.
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 15:43:16 #123
296917 Abby79
Being myself!
pi_126480423
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 15:20 schreef AdoraBelle het volgende:
Is dat omdat ze het alleen maar kennen van wat ze op televisie zien? Dan krijg je wel een erg vertekend beeld namelijk.
Grotendeels wel. Zoals al vaker gemeld hier, in de media en op internet vind je vaak juist de slechte voorbeelden. Mensen posten nu eenmaal veel sneller hun klachten dan dat ze posten dat het goed gaat. En ze zoeken (of krijgen) de aandacht van de media zodra ze (meestal negatief) opvallen.

Zoals Messina al zegt, er zijn zoveel vooroordelen. "Alle marokaanse jeugd doet aan diefstal" of "Alle diabetici hebben diabetes omdat ze teveel snoepen en te dik zijn", "Alle transseksuelen zijn idoot, want 'heb je Kelly wel eens gezien?'", "Alle echte mannen hebben bredere schouders dan heupen.", dat soort vreemde gedachtepatronen krijg je dan.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_126484764
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 15:33 schreef Messina het volgende:
Alle oostblokkers willen je enkel en alleen omdat je geld hebt.
Alle marokkanen willen je enkel misbruiken totdat ze een goede moslim-partner hebben gevonden.
Alle antillianen zullen je slaan.

Tsja. Zo werkt het in sommige mensen hun hoofd.
En alle Nederlanders zijn arrogant en misdragen zich op vakantie, ook zo'n vooroordeel.
pi_126489188
Ik ben opgeroepen door de VU, jij ook Nezhi? (ik meen me te herinneren dat jij je intake een paar weken later had dan ik)
pi_126493086
Nee, maar als ik niet word opgeroepen mocht ik in juni zelf bellen... zei de telefoniste iig ;) Zal vreemd zijn om weer dezelfde route richting de universiteit te nemen, incl. lazy ass metro vanaf Amsterdam-Zuid.. ben er al eeuwen niet geweest. Kan net zo goed langs wat vrienden gaan daar.

Werd je gebeld of kreeg je een brief?
pi_126495080
Ik kreeg een brief met direct een afspraak erin voor volgede week. Maar ik denk dat ze me ook hebben geprobeerd te bellen, het was een onbekend nummer en ik heb geen voicemail.
pi_126533753
ik loop altijd vanaf Zuid :P ben blij als ik de trein uitben

Ik moet trouwens in juli weer, op een dinsdag, moet even zo uitkomen dat ik jullie een keertje daar zie :D
pi_126535024
Is de Amstelveenseweg niet sneller om te lopen? :D
Oh wacht, daar komen geen treinen haha
pi_126535717
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:23 schreef Nezhi het volgende:
Is de Amstelveenseweg niet sneller om te lopen? :D
Oh wacht, daar komen geen treinen haha
Ik loop zo langs die lange parkeerplaats, langs de sportvelden binnendoor. Zijn ze wel al heel lang aan het verbouwen :P
pi_126544281
Met de metro/tram vanaf zuid? Echt, dat is alleen maar het hoekje om en sta je voor de Uni :D je moet dan nog de boelenlaan af naar het ziekenhuis. Ik loop ook altijd het perron helemaal af en achter de sportvelden langs.

Over twee weken is het weer eens zo ver. Voortgangsgesprekje met psych en endo.
pi_126545455
Ik mag komende vrijdag weer bij de genderpoli langs. Dan zal ik eens kijken hoe de endo gaat reageren op het nieuws dat ik over 3 weken bij Dr. Chettawut in Bangkok op de snijtafel lig voor de SRS :).
pi_126545664
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:37 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Ik loop zo langs die lange parkeerplaats, langs de sportvelden binnendoor. Zijn ze wel al heel lang aan het verbouwen :P
Ik loop altijd vanaf het ACTA gebouw naar de polikliniek. Ik kom altijd met de auto want ik kan het openbaar vervoer niet uitstaan :{
pi_126546080
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 19:06 schreef wupke79 het volgende:
Ik mag komende vrijdag weer bij de genderpoli langs. Dan zal ik eens kijken hoe de endo gaat reageren op het nieuws dat ik over 3 weken bij Dr. Chettawut in Bangkok op de snijtafel lig voor de SRS :).
Ja ik begin echt langzaam ook aan bvb Suporn te denken ipv de reguliere weg hier, ik weet t niet.

Zou wel het einde van mn spaargeld betekenen :P
pi_126546658
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 19:18 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Ja ik begin echt langzaam ook aan bvb Suporn te denken ipv de reguliere weg hier, ik weet t niet.

Zou wel het einde van mn spaargeld betekenen :P
Hoezo? De zorgverzekeraar hoort dat gewoon uit de basisverzekering te vergoeden hoor. Tot een bedrag van ongeveer 9700 euro, dat dan weer wel. Ik geloof dat Suporn ook wat duurder is?
Maar om je verzekeraar zover te krijgen dat ze vergoeden is weer een tweede punt natuurlijk. Meestal doen ze dat niet zonder slag of stoot. Gelukkig hebben ze bij het P.I.G. vaker met dit bijltje gehakt. Dus ik ben wel hoopvol dat het in mijn geval vergoed wordt :).

Mijn eerste keus was eigenlijk Marci Bowers, maar die was echt veel te duur :@.
pi_126548581
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 19:27 schreef wupke79 het volgende:

[..]

Hoezo? De zorgverzekeraar hoort dat gewoon uit de basisverzekering te vergoeden hoor. Tot een bedrag van ongeveer 9700 euro, dat dan weer wel. Ik geloof dat Suporn ook wat duurder is?
Maar om je verzekeraar zover te krijgen dat ze vergoeden is weer een tweede punt natuurlijk. Meestal doen ze dat niet zonder slag of stoot. Gelukkig hebben ze bij het P.I.G. vaker met dit bijltje gehakt. Dus ik ben wel hoopvol dat het in mijn geval vergoed wordt :).

Mijn eerste keus was eigenlijk Marci Bowers, maar die was echt veel te duur :@.
Dat is die Amerikaanse toch? :)

Ik wist niet in hoeverre het verzekerd werd, leek mij bijna een onbegonnen zaak.. ik zit bij de CZ, zouden ze daar makkelijk zijn?

Wat is P.I.G? :P
pi_126549227
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 20:05 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Dat is die Amerikaanse toch? :)

Ik wist niet in hoeverre het verzekerd werd, leek mij bijna een onbegonnen zaak.. ik zit bij de CZ, zouden ze daar makkelijk zijn?

Wat is P.I.G? :P
In theorie wordt het vanuit de basisverzekering vergoed. Hiervoor moet je wel via de officiële weg gegaan zijn, via de standards of care dus.

En P.I.G. = Psycho Informa Groep (ook bekend als Tanja van Hengel).

In mijn geval heb ik mijn papieren (doorverwijzing voor de SRS) dus via Tanje van Hengel gekregen. Ik weet niet of de VU ervoor open staat, maar als zij een doorverwijzing willen geven voor een SRS in het buitenland, dan denk ik dat het weinig problemen op zal leveren bij de verzekeraar.
pi_126549300
Ja ik heb het complete traject bij de VU gelopen verder :)
pi_126553874
Wat zijn voor jullie eigenlijk de redenen om naar het buiteland te gaan voor een SRS? Ik heb er nog niet heel veel over nagedacht. Het was altijd een ver van mijn bed show, tot ik ineens moest gaan beginnen met ontharen van het operatiegebied. Ergens heb ik het idee dat ik er nog niet klaar voor ben. Hoe gaat het in het VU precies met de voorbereidingen? ik zit nu op zo'n driekwart van de reallife. Krijg je dan al een keer een chirurg te spreken, of is dat later oas?
pi_126555741
Nadat je groen licht hebt gekregen voor de srs krijg je een intakegesprek bij een chirurg.
pi_126556005
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat een van de redenen voor mij toch is dat ik nu eerder de SRS uit kan laten voeren dan wanneer ik dit helemaal via traject VU zou doen.
Andere (net zo) belangrijke redenen voor mij zijn echter:
- Ik het idee heb dat de (bekendere) Thaise chirurgen wat verder zijn qua techniek dan hier in Nederland (ik weet niet of dat echt zo is, want ik heb nog nooit een Nederlandse SRS chirurg gesproken. Dus ik heb mijn info van de informatieavond plus het vaginaplastiekfoldertje van de VU).
- Ik vind de chirurgie hier in Nederland zo on-transparant. Ik heb bijbna geen idee hoeveel SRS chirurgen we hier hebben. Laat staan dat ik er iets over kan lezen, hoeveel operaties ze al hebben uitgevoerd, resultaten, etc. Het lijkt net alsof ze bij het VU ergens in een ivoren torentje zitten weggestopt.
- Het is daar beter weer dan hier :P
pi_126556057
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:01 schreef Onderweg het volgende:
Nadat je groen licht hebt gekregen voor de srs krijg je een intakegesprek bij een chirurg.
Kun je die wel zelf kiezen?
pi_126556345
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:04 schreef wupke79 het volgende:

[..]

Kun je die wel zelf kiezen?
Geen idee, ik heb een chirurg buiten het VU. Maar een psych in het VU kan je dat zo vertellen natuurlijk. Dat lijkt mij een betrouwbaardere bron dan 'het internet'.
pi_126556792
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:04 schreef wupke79 het volgende:
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat een van de redenen voor mij toch is dat ik nu eerder de SRS uit kan laten voeren dan wanneer ik dit helemaal via traject VU zou doen.
De wachtijden voor de diagnostiek in het VU lopen terug, evenals de wachttijden voor de srs. En de rlf is overal in NL 1 jaar (behalve UMCG = 1,5 jaar ?). Dus twee jaar geleden was dat duidelijk zo, nu veel minder of niet.

Overigens betreft het in beide gevallen de penile inversion technique.

[ Bericht 1% gewijzigd door Onderweg op 15-05-2013 22:21:47 (toevoeging umcg) ]
pi_126559034
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:08 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb een chirurg buiten het VU. Maar een psych in het VU kan je dat zo vertellen natuurlijk. Dat lijkt mij een betrouwbaardere bron dan 'het internet'.
Dat is wel waar ja. Ik zou het vrijdag eens kunnen vragen uit nieuwschierigheid.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:13 schreef Onderweg het volgende:

[..]

De wachtijden voor de diagnostiek in het VU lopen terug, evenals de wachttijden voor de srs. En de rlf is overal in NL 1 jaar (behalve UMCG = 1,5 jaar ?). Dus twee jaar geleden was dat duidelijk zo, nu veel minder of niet.

Overigens betreft het in beide gevallen de penile inversion technique.
Het is heel mooi als het VU inderdaad structureel de wachttijden zo weet in te korten. Maar ja, dat kon ik twee jaar geleden toen ik nog op de wachtlijst stond voor de diagnostiek niet weten. Er waren toen nog geen tekenen van dat die lijsten inderdaad korter zouden gaan worden. Vandaar toen mijn keuze om via het traject bij de P.I.G. te gaan.

Tja, waarom nu ik ook bij de VU al zo ver in het traject zit (RLE loopt af in oktober), toch naar Thailand gaan en het niet nog even anderhalf jaar (of minder) uit zitten? Ik geloof gewoon niet dat ik dat nog ga trekken. Ik ervaar een behoorlijke dysforie wat betreft het stuk tussen mijn navel en mijn knieen. En ik ben er gewoon klaar mee met die handel daar beneden ;( .
pi_126559570
Als je wilt, zit je in een half jaar na groen licht voor de srs met je kruis in de scalpel ;)

Mijn opmerking was niet op jou gericht. Maar het verhaal over allerlei nadelen bij het VU gonst lekker door op fora, ook al kloppen sommige dingen inmiddels niet meer. Voor wie nu nog een keuze moet maken misschien interessant.
pi_126562690
Ik heb nog keuzemogelijkheden. :P

Wat de wachttijd betreft, vind ik het niet zo erg als het wat duurt. Mijn 'sociale dysforie' was groter dan de 'genitale dysforie'. De hormonen zijn voor mij het belangrijkste. De operatie is de kers op de slagroom zo gezegd. Ik schrok dus zelfs beetje toen ik vernam dat de wachtlijsten voor de srs bij het VU al flink korter waren. Ik rekende op nog twee jaar om me metnaal voor te bereiden, dat is wellicht maar een jaar nu. Terwijl ik allen maar aan mijn psych vroeg hoe het nu in zijn werk ging met de genitale ontharing. (lange versie op mijn blog: http://wp.me/p25gRL-cd)

Ik zou naar Thailand niet zo prettig vinden. Vreemde omgeving, geen familie en vrienden in de buurt. Er is de taalbarriëre, ik spreek prima engels maar mezelf duidelijk en genuanceerd uit te drukken is best lastig. Ik heb het toch al niet zo op warmte als ik dan toch die warmte trotseer wil ik wél de toerist uithangen. ;)
pi_126564220
Ik zit me zorgen te maken waar ik ga herstellen na de operatie. Want het wordt tricky of dat bij mn moeder kan
pi_126565432
Dat is voor mij ook nog wel een punt. Ik woon alleen en toch net iets te ver om te verwachten dat mijn ouders iedere dag langskomen om met van alles te helpen. Ik ga er niet vanuit dat zodra je uit het ziekenhuis komt je wel eventjes naar de supermarkt loopt voor een halfje brood en kaas. Ik zou wel welkom zijn om een poosje bij mijn ouders te logeren.

Hoe lang duurt het eigenlijk voor je weer een beetje op de been bent? Uit de vaginaplastiekfolder van het VU wordt ik niet veel wijzer. Ze zeggen dat je weer hormonen mag nemen zodra je weer mobiel bent en noemen dan een termijn van twee weken. Maar ik vind zo snel niet duidelijke informatie over de revalidatie zelf. Ik heb dingen gehoord van 3 maanden maar ook wel eens van iemand die na drie weken alweer aan het werk was. De vaginaplastiekfolder vind je hier trouwens: http://www.vumc.nl/afdeli(...)aginaplastiekfolder/
pi_126566501
Het hervatten van de hormonen heeft alleen met bedlegerigheid en trombosekansen te maken. Als je niet meer het grootste deel van de dag zit/ligt, ben je mobiel, maar ik zou geen muurtje gaan verven.

Ik haal voor een week eten in huis en als dat op is, zal ik wel naar de super moeten ;) . In het ergste geval is er de bezorgservice ....
pi_126586379
Ik neem mijn mantelzorgster (moeder) mee naar Bangkok. Helaas mag ik pas weer aan de moontjes als ik terug in Nederland ben (vanwege trombosegevaar van de vliegreis). Ik zie er echt tegenop om 6 weken mijn moontjes te missen ;(
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:10:40 #152
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_126586424
Zes weken is wel lang. Heb je daar echt veel last van, en hoe uit dat zich?

[ Bericht 5% gewijzigd door wonderer op 16-05-2013 16:17:12 ]
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_126587383
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:10 schreef wonderer het volgende:
Zes weken is wel lang. Heb je daar echt veel last van, en hoe uit zich dat?
Hoeveel last ik er van ga hebben weet ik niet. Maar ik zou denken dat het een soort overgangsklachten kan veroorzaken. Opvliegers, emo-buien, etc.
pi_126597129
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 00:17 schreef wonderer het volgende:
Droppie! :D

Lang niet gezien, hoe is het?
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 00:17 schreef wonderer het volgende:
Droppie! :D

Lang niet gezien, hoe is het?
Ik mag niet klagen.
Had nu niet gedacht dat mn leven redelijk druk zou worden naarmate ik verder kwam in mijn transitie.
Veel fijne dingen iig dat scheelt.

Beetje jammer wel dat je niet op de OK naar binnen kan kijken bij de plastische chirurgie!
pi_126903214
Ben gebeld door geheim nummer, denk dat het de vu was... ik kan nml wel mijn gesprekshistorie zien maar niet het nummer :')
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:41:22 #156
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_126903592
M'n nieuwe peecock is op de post :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_126904003
joe welke maat? en Hopelijk wel mijn code gebruikt? :p
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:01:23 #158
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_126904533
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:50 schreef Nezhi het volgende:
joe welke maat? en Hopelijk wel mijn code gebruikt? :p
4"

En nee, vergeten :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_127248069
Alsof er hier ook maar iemand is die ook in Leiden studeert :')

http://www.de-lgb.nl/
Vanavond is er een lezing in Leiden in het Kamerlingh Onnes Gebouw, steenschuur 25. Begint om 18:00, lezing van Sass Sasot.
pi_127319301
Ik ben niet zo van het VU-bashen, maar het is wel weer moeizaam momenteel. Afgelopen week hebben ze het drie-maands-controle bij de psych geannuleerd. Kon dat juist goed gebruiken nu het niet zo lekker gaat. Veel last van vermoeidheid en matige stemming.

Wel naar de arts geweest en erop aangedrongen dat ze mijn bloedwaarden testen. Dat was ook al sinds november niet meer gedaan, waarom raden ze ook weer af om zelf te prutsen met medicatie? :') Heb het wel geweten dat ik erom vroeg, pas na 8 buisjes bloed liet de laborante me weer gaan. :o Benieuwd of daar wat uitkomt.

Voor de plaatjeskijkers: op mijn blog heb ik een foto van precies een jaar geleden zo goed mogelijk proberen na te maken, voor het vergelijk. http://fadinggender.wordp(...)s-een-jaar-verschil/
  zondag 2 juni 2013 @ 14:52:09 #161
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127321322
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:41 schreef Fixers het volgende:
Wel naar de arts geweest en erop aangedrongen dat ze mijn bloedwaarden testen. Dat was ook al sinds november niet meer gedaan, waarom raden ze ook weer af om zelf te prutsen met medicatie? :')
Ha, ja, ik mag over een week ook weer langs om eens te laten bloedprikken. Heb ik ook op moeten aandringen.

Ik had verwacht dat je wel automatisch om de zoveel tijd een herinnering van ze zou krijgen dat het weer tijd is voor een controle. Maar zo werkt het dus niet, als de VU denkt dat ze klaar met je zijn gaat je papieren dossier in een kast en wordt er niet meer naar omgekeken. Als je om een herhaalrecept vraagt moet ook steeds dat dossier weer worden opgezocht, ze kunnen niet even uit een computer trekken welke medicijnen je gebruikt. Je moet dus ook zelf aan de bel trekken als je wil dat ze weer een controle uitvoeren, of de arts die het herhaalrecept uitschrijft moet toevallig even goed opletten terwijl hij het dossier weer even op zijn bureau heeft liggen.

Althans, dat is het beeld dat ik kreeg toen het opsturen van een herhaalrecept pas mis was gegaan en ze me even uitlegden hoe dat werkt met die dossiers.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127339626
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:41 schreef Fixers het volgende:
Voor de plaatjeskijkers: op mijn blog heb ik een foto van precies een jaar geleden zo goed mogelijk proberen na te maken, voor het vergelijk. http://fadinggender.wordp(...)s-een-jaar-verschil/
Op de foto's waar u dezelfde kleding aan heeft, daar zie ik - als ik even heel eerlijk mag zijn - geen verschil in. Op de foto waar u een groene blouse aan heeft, daar zie ik wel veranderingen in uw gezicht waardoor u vrouwelijk eruit ziet.
pi_127350209
Meh, ik heb een spijtoptant in mijn omgeving. Iemand die besloten heeft de transitie af te breken en terug te keren naar het oude leven. (Waar overigens een prima en duidelijke motivatie achter zit.) Die boodschap hakt er best even in bij mij. Vooral omdat ik op het moment niet zo lekker in mijn vel zit. Die vermoeidheid die ik hier boven noem heeft al invloed gehad op leuke dingen moeten laten omdat de energie gewoon op was. Terwijl ik mijn genderdysforie niet mijn leven wil laten bepalen, althans niet op die manier.
  maandag 3 juni 2013 @ 10:59:35 #164
296917 Abby79
Being myself!
pi_127351420
Dat niet lekker in m'n vel heb ik op dit moment ook, maar dat heeft bij mij te maken met een diabetes die onregelbaar is de laatste maanden ;(. Tenzij dat weer het gevolg is van andere dingen (die ik dan niet kan bedenken). Maar omdat ik me nu niet zo goed voel te gaan stoppen met het traject, echt niet.
(En ja, ik snap dat de keus van die spijtoptant niet zo simpel gemaakt is :))

Wel ben ik de laatste tijd steeds banger dat ik straks na de operatie nog niet echt tevreden ga zijn met mezelf... best een enge gedachte eigenlijk. Maar ik hou het er dan maar op dat ik wel zeker van ben dat het straks beter gaat zijn dan nu :Y.

Morgen weer een keer naar Gent voor een gesprek met de psycholoog... zal door mijn stemming nu dit keer niet zo positief zijn als de vorige keer ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  maandag 3 juni 2013 @ 12:22:48 #165
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127354172
Maar er is een verschil tussen "niet tevreden zijn" en echt een afkeer hebben omdat je lichaam niet klopt. Er is heus altijd wel wat te wensen over, bij cismensen ook, tenslotte.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 3 juni 2013 @ 13:49:05 #166
296917 Abby79
Being myself!
pi_127357498
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:22 schreef wonderer het volgende:
Maar er is een verschil tussen "niet tevreden zijn" en echt een afkeer hebben omdat je lichaam niet klopt. Er is heus altijd wel wat te wensen over, bij cismensen ook, tenslotte.
Die afkeer omdat mijn lichaam niet klopt heb ik (zeker nu) veel meer vanuit m'n diabetes dan vanuit de genderdysforie... helaas kan ik daar wensen wat ik wil, een echte oplossing komt er echt niet de komende 15 jaar ;(.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_127445516
mams

"oja er ligt hier nog een brief van de vu"

:'( :+

edit: en het was een fucking uitnodiging voor een voorlichtingbijeenkomst -.-
ik kan niet eens in woorden beschrijven hoe diep teleurgesteld ik ben

[ Bericht 5% gewijzigd door Nezhi op 05-06-2013 16:48:51 ]
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:11:54 #168
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127447416
Kut :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_127448143
Ja, ik heb al 3-4 jaar gehad om mezelf voor te lichten..
pi_127451106
Fuck dit.

De afgelopen 2 keer dat ik een herhaalrecept nodig had van het VU kwam het niet en moest ik opnieuw bellen waardoor ik dus mn medicijnen miste.

En nu heb ik vorige week gebeld, en is er nog niks

Das toch triest
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:23:30 #171
296917 Abby79
Being myself!
pi_127452758
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:45 schreef Maisnon het volgende:
Fuck dit.

De afgelopen 2 keer dat ik een herhaalrecept nodig had van het VU kwam het niet en moest ik opnieuw bellen waardoor ik dus mn medicijnen miste.

En nu heb ik vorige week gebeld, en is er nog niks

Das toch triest
Da's echt erg ja...

Maar ziekenhuizen en zorgverzekeraars en dat soort bedrijven zijn vaak heel slecht in simpele dingen, daar ben ik ondertussen vrij zeker van...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 5 juni 2013 @ 22:51:52 #172
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127463896
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:45 schreef Maisnon het volgende:
En nu heb ik vorige week gebeld, en is er nog niks
Op welke dag van de week heb je gebeld?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127464126
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 22:51 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Op welke dag van de week heb je gebeld?
woensdag
  woensdag 5 juni 2013 @ 23:00:04 #174
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127464290
Hmm, zou ruim op tijd moeten zijn. Had het pas ook dat het een week langer duurde en toen had ik pas op donderdag gebeld. Ze zeiden dat dat kwam omdat ze mijn dossier nog ergens vandaan moesten plukken en dat dat niet op tijd gelukt was. Voor zover ik weet versturen ze de recepten altijd op vrijdag.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127466941
Hi, hier een de-lurker. Al ben ik inmiddels praktisch klaar. Papierwinkel etc. ligt bij advocaat, nu wachten op rechtszaak & uitspraak (ben een van de laatsten via dat systeem, hopelijk - voor alle anderen na mij dan :P) en lettertreintjes met nieuwe naam gekocht. Vond ik wel een leuk, symbolisch idee..
Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer... is ook weer
  woensdag 5 juni 2013 @ 23:56:51 #176
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127466986
Tof :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_127468616
Op advies van de arts heb ik sinds het weekeinde mijn dosis cyproteron-acetaat gehalveerd. Ik zat na een jaar nog op 100mg per dag. Als mijn energieniveau en stemming van vandaag een voorbode is op wat komen gaat ben ik er blij mee. Hopelijk is het dan nog wel genoeg om de testosteron de kop in te drukken.

@Maisnon: Dat zijn dingen waar jezelf bovenop moet zitten, das altijd jammer. Ik heb het ook op die manier geleerd dat je daar bij een foutmarge in moet bouwen. Ook voor de plaatselijke apotheek trouwens. Die moet mijn medicatie altijd bestellen, omdat ze het niet of niet genoeg in voorraad hebben.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 23:55 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
Hi, hier een de-lurker. Al ben ik inmiddels praktisch klaar. Papierwinkel etc. ligt bij advocaat, nu wachten op rechtszaak & uitspraak (ben een van de laatsten via dat systeem, hopelijk - voor alle anderen na mij dan :P) en lettertreintjes met nieuwe naam gekocht. Vond ik wel een leuk, symbolisch idee..
Leuk idee! Ik moet er ook maar aan denken om nieuw paspoort t.z.t. te gaan vieren. Hoe lang duurt het voor je een uitspraak hebt?

Speaking of which: de Eerste Kamercomissie voor Veiligheid & Justitie heeft afgelopen dinsdag inbreng verzameld. Het voorlopige verslag waar alle inbreng (commentaar) in staat is in de maak. Ik ben benieuwd waar de senatoren mee komen.
pi_127468977
Geen idee hoe snel het gaat met een uitspraak. Ik gok zo op een maand of twee maanden? Het is op zich een formaliteit (des te meer bizar dat het drie maanden duurt voor het vrijkomt.) Vind het wel jammer dat het dus niet voor de zomer klaar is allemaal, maar ja ach. 't Is onderweg. Heb trouwens verder ook nauwelijks een idee wat je vervolgens allemaal moet doen... of wie je bent tussen de beslissing en het vrijkomen in. Erg filosofisch allemaal. XD
Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer... is ook weer
  donderdag 6 juni 2013 @ 09:35:43 #179
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127472720
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:51 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
Het is op zich een formaliteit (des te meer bizar dat het drie maanden duurt voor het vrijkomt.)
Dat is toch de periode waarin er bezwaar kan worden gemaakt? Ik heb ooit begrepen dat alleen de ambtenaar van de burgerlijke stand in de gemeente waar je geboren bent bezwaar kan maken, en dat je deze periode in kan korten door hem een verklaring te laten ondertekenen dat hij geen bezwaar zal indienen. Ik weet dat mensen zo de procedure wel eens hebben weten te bespoedigen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127486558
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:35 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dat is toch de periode waarin er bezwaar kan worden gemaakt? Ik heb ooit begrepen dat alleen de ambtenaar van de burgerlijke stand in de gemeente waar je geboren bent bezwaar kan maken, en dat je deze periode in kan korten door hem een verklaring te laten ondertekenen dat hij geen bezwaar zal indienen. Ik weet dat mensen zo de procedure wel eens hebben weten te bespoedigen.
Ja, klopt, is de bezwaarperiode. Die zit in principe op alle vonnissen, volgens mij, tenzij je iets doet waardoor je hem kan overslaan. Je kunt schijnbaar ook proberen om het op voorraad uitvoerbaar te laten verklaren - dat betekent dat het al ingaat voordat de beroepstermijn verstreken is. Als dat is waar je die verklaring van de ambtenaar in je geboorteplaats voor nodig hebt... is in ieder geval de moeite om uit te zoeken _O_
Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer... is ook weer
  donderdag 6 juni 2013 @ 17:00:10 #181
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127486958
Had je dit al in gang gezet voor bekend was dat de procedure gaat veranderen, of wil je het gewoon zo snel mogelijk achter de rug hebben?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_127487600
:) Had het al in gang gezet, maar e.e.a. is een tijdje blijven liggen, o.a. omdat ik in eerste instantie meer een soort 'overgangs'naam had, die dus eigenlijk iedereen gebruikt en dat vind ik wel prima - als bijnaam, ongeveer, maar ik wilde een echte naam voor het echie en dat vond ik opeens ziek lastig. En waarschijnlijk is het toch wel sneller om dit zo te doen, aangezien de nieuwe regeling pas op zijn vroegst over een halfjaar ingaat. Ik win er dus in principe altijd tijd mee. Kost alleen wel geld. Naja. Bovendien haal ik binnenkort mijn p als alles goed gaat, dus zou wel voordelig zijn als alles dan meteen netjes klopt. Al is het dan ook maar de p :)
Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer... is ook weer
pi_127488468
mn recept is toch nog gekomen, fieuw :P
pi_127497470
Deze gozer weet op een grappige manier de boodschap "oordeel niet over andere mensen" weer te geven.
pi_127498782
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:35 schreef Xenzo het volgende:
Deze gozer weet op een grappige manier de boodschap "oordeel niet over andere mensen" weer te geven.
Het is geen gozer
pi_127499924
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:35 schreef Xenzo het volgende:
Deze gozer weet op een grappige manier de boodschap "oordeel niet over andere mensen" weer te geven.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:56 schreef Maisnon het volgende:
Het is geen gozer
Niet? Maar goed, het gaat om boodschap die op een grappige manier gezegd wordt.
pi_127499930
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:35 schreef Xenzo het volgende:
Deze gozer weet op een grappige manier de boodschap "oordeel niet over andere mensen" weer te geven.
Ooh! The Irony! :')
pi_127500011
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:35 schreef Xenzo het volgende:
Deze gozer weet op een grappige manier de boodschap "oordeel niet over andere mensen" weer te geven.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:14 schreef Fixers het volgende:
Ooh! The Irony! :')
Ik dacht serieus dat het een gozer was hoor, blijkbaar heb ik het dus mis.
pi_127500823
Dan heb je ook niks van het hele filmpje begrepen
pi_127500847
En laat het gekanker op Xenzo beginnen :')
pi_127502047
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:28 schreef Nezhi het volgende:
En laat het gekanker op Xenzo beginnen :')
Nou zeg. Het is gewoon nogal merkwaardig, das alles.
pi_127502242
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:52 schreef robinpunt het volgende:
Het is gewoon nogal merkwaardig, das alles.
Wat is er merkwaardig aan? Het filmpje gaat over dat iedereen lekker moet doen wat hij of zij wil doen en dat mensen daar geen oordeel over moeten hebben, dat is de boodschap wat ik eruit haal.
pi_127502522
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:56 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Wat is er merkwaardig aan? Het filmpje gaat over dat iedereen lekker moet doen wat hij of zij wil doen en dat mensen daar geen oordeel over moeten hebben, dat is de boodschap wat ik eruit haal.
Ja, maar ze doet dat door een vraag van iemand te beantwoorden, namelijk waarom lesbiennes mannelijke kleding dragen terwijl ze van vrouwen houden. Haar punt is dat als je ergens van houdt dit niet betekent dat je het moet dragen. Als je dan denkt dat het een gozer is, hoe kun je het filmpje dan snappen? Dat vond ik merkwaardig.
pi_127502668
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:03 schreef robinpunt het volgende:
Ja, maar ze doet dat door een vraag van iemand te beantwoorden, namelijk waarom lesbiennes mannelijke kleding dragen terwijl ze van vrouwen houden. Haar punt is dat als je ergens van houdt dit niet betekent dat je het moet dragen.
Ik dacht dat zij een man was en dat zij haar mening gaf over lesbiennes.
pi_127518920
Ben nu al een tijdje aan het kijken voor een 'echte' prothese. Tot nu eigenlijk alleen maar de Mr Limpy gebruikt. Wat ik me alleen afvraag, en dat klinkt misschien bizar, maar die 'echte' - die echt heel realistisch worden gemaakt- kun je ervan uitgaan dat die ook STP zijn? Ik bedoel aan de ene kant lijkt me wel... maar ik ga er liever niet vanuit en dan er achter komen van niet XD
Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer... is ook weer
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:36:08 #196
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127519777
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:10 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
Ben nu al een tijdje aan het kijken voor een 'echte' prothese. Tot nu eigenlijk alleen maar de Mr Limpy gebruikt. Wat ik me alleen afvraag, en dat klinkt misschien bizar, maar die 'echte' - die echt heel realistisch worden gemaakt- kun je ervan uitgaan dat die ook STP zijn? Ik bedoel aan de ene kant lijkt me wel... maar ik ga er liever niet vanuit en dan er achter komen van niet XD
Nee. Er is er eentje (lola jake, reelmagik, een van die en ik ga niet googelen) die een STP-optie heeft, maar die schijnt echt prut te zijn, en verder is er alleen de peecock, maar is weer niet realistisch.

Maar er wordt steeds meer ontwikkeld dus hopelijk over een poosje.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_127529128
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:10 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
Ben nu al een tijdje aan het kijken voor een 'echte' prothese. Tot nu eigenlijk alleen maar de Mr Limpy gebruikt. Wat ik me alleen afvraag, en dat klinkt misschien bizar, maar die 'echte' - die echt heel realistisch worden gemaakt- kun je ervan uitgaan dat die ook STP zijn? Ik bedoel aan de ene kant lijkt me wel... maar ik ga er liever niet vanuit en dan er achter komen van niet XD
Staat er vaak bij, maar de meeste realistische zijn het inderdaad niet.
Je kunt eventueel de TSW STP bekijken, lijkt op de peecock, niet zo hyperrealistisch maar ook de helft van de prijs.
http://www.thelevamentumproject.com/?product=tsw-stp

Zo zien ze eruit.. maar eerlijk gezegd raad ik je aan om naar een andere site te zoeken, Levamentum is trager dan dikke stront.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 14:24:53 #198
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127554725
Iemand wou niet dat ik naar de verjaardag van zijn zoontje kwam, ouders wisten niet waarom maar vermoeden mijn transstatus.

Da's ook voor het eerst. Beetje rare gewaarwording.

Oh ja, en meteen lekvrij pissen met mijn nieuwe peecock ^O^
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_127555358
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 14:24 schreef wonderer het volgende:
Iemand wou niet dat ik naar de verjaardag van zijn zoontje kwam, ouders wisten niet waarom maar vermoeden mijn transstatus.

Da's ook voor het eerst. Beetje rare gewaarwording.
Dat lijkt me een prima manier om je kinderen intolerant en wereldvreemd te maken. Way to go!
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 17:05:23 #200
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127558601
Yah, ik snap het ook niet helemaal, ik ken die gast verder ook niet, alleen de moeder en haar ouders (beste vrienden van de mijne). Dat jochie noemde me al een jongen voor ik in transitie was trouwens, dus wat het probleem nu echt is.... misschien is het wel iets anders, houdt ie niet van Duitsland of zo ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_127563936
Way to go inderdaad als dat het inderdaad is. Nee, ik geloof niet in kinderlijke onschuld maar ik denk wel dat die meestal meer open staan- voor van alles en nog wat, maar dat dat soort angsten voor het grootste deel gewoon volwassen narrow-mindedness is.

Overigens had mijn moeder het opeens over 'ik heb al tijden niks meer van mijn oudste zoon gehoord' :D Ik was echt heel lang 'mijn jongste kind' wat best een bruikbare constructie was maaaaar :D
Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer... is ook weer
  zaterdag 8 juni 2013 @ 21:53:58 #202
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127565771
Hoge Koninklijke onderscheiding voor psycholoog Peggy Cohen-Kettenis

quote:
Peggy Cohen-Kettenis, vertrekkend hoogleraar medische psychologie VUmc, is bij haar afscheid op vrijdag 7 juni benoemd tot Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw. Zij kreeg de versierselen opgespeld door de burgemeester van Zeist.
...
De Orde van de Nederlandse Leeuw is de oudste en hoogste civiele ridderorde in Nederland, in 1815 ingesteld door koning Willem I. Als je 'een prestatie van zeer exceptionele aard' hebt geleverd voor de samenleving kom je in aanmerking voor deze orde.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zaterdag 8 juni 2013 @ 22:27:23 #203
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127566941
Je bent van jongste ineens oudste geworden? :')

Maar da's wel een lekker gevoel, ja. Mijn ouders stellen mij nu ook voor als hun zoon (wat heel soms verwarring oplevert omdat ik nog een broer heb... ;)) en hoewel het raar klinkt, is het wel een "overwinning".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 9 juni 2013 @ 21:08:37 #204
402328 godzillo
Godzilla Junior
pi_127595822
hej mensen. ik ben een meisje, maar voel me een jongen. ik ben niet gelukkig daardoor met m'n lichaam. maar toch merk ik, door het altijd vrouw zijn tot me 21ste, dat ik wel sommige dingen mooi vind. zo vind ik het mooi om met mama te shoppen, met oma te theeleuten, en ben ik toch echt wel iemand die graag over emoties praat, ben heel teder en romantisch (tja dat zijn jongens ook wel haha), ik hou enorm veel van fashion (wel de mannenkleding, soms vrouwenkleding, vind ik ook mooi.) maar toch...ik heb het gevoel dat ik een jongen ben. maar soms voel ik me dus ook een meisje. zing ook in een band, ik ben daar zangeres, en ik zing ontzettend graag. dus me ability to sing wil ik niet verliezen en dat bandje ook niet. maar toch, blijft het aan me knagen wie ik nou ben. ik haat me borsten though, heb dysforie. en ook daaronder. maar waarom ben ik dan zo vrouwelijk geworden?? weet ook dat ik een mooi meisje kan zijn, soms is het zonde dat ik me jongensachtig kleedt elke dag. en vind ik mezelf wisselend van gendergevoelens?

iemand enige tips?
  zondag 9 juni 2013 @ 23:21:51 #205
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127604184
Een grote tip is dat het gedrag en je voorkeuren qua hobby's en interesses niets te maken hebben met je genderidentiteit. Als je jongen voelt, dan ben je een jongen, of je nou met barbies of met auto's speelt. Dat heeft er niks mee te maken.

Maar je kunt ook genderqueer zijn, of bigender (van alles een beetje), genderfluid... er zijn wel meer woorden die allemaal net iets anders betekenen. Daar kun je eens op googelen. En als je je al hebt aangemeld, kun je er ook met de psycholoog van het genderteam over praten om wat duidelijker te krijgen hoe/wat je voelt en wilt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:19:30 #206
107792 Hexley
the Platypus
pi_127685785
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:19 schreef Hexley het volgende:
In de Expreszo (juni 2013) staat een interview met haar. :)
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Zij is toch een biologische vrouw of niet? Zo ziet ze er in inder geval wel uit.
pi_127686124
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:56 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Zij is toch een biologische vrouw of niet? Zo ziet ze er in inder geval wel uit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_127686772
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:19 schreef Hexley het volgende:
In de Expreszo (juni 2013) staat een interview met haar. :)
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:56 schreef Xenzo het volgende:
Zij is toch een biologische vrouw of niet? Zo ziet ze er in inder geval wel uit.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:02 schreef Messina het volgende:
Post je nu gewoon om te posten?
Voor de helderheid: ik post niet om te posten, het is een serieuze vraag die ik stel. Ik kan me voorstellen dat juist een ervaringsdeskundige bij een genderteam gaat werken om mensen te helpen, vandaar mijn vraag.
pi_127696869
Het vervolg van mijn Verhaal, Geslachtsoperatie in 1979 en de consequenties ervan,

Een jaar geleden had ik een gesprek met Mevr. Cohen-Kettenis over mijn verhaal op 29 Mei 2012. Al tijdens het gesprek werd ik richting Psycho-therapie geduwd, met de bedoeling om beter om te gaan met mijn uiterlijk en met name met mijn gezichtsuiterlijk, dat als ik een tegenslag moet verwerken dat ik er beter mee omga. De ervaring leert dat je met een te mannelijk uiterlijk en/of mannelijke gezichtskenmerken je altijd herkend zal worden als man. Therapie zal uiteindelijk niet helpen omdat het het uiterlijk niet veranderd. Het probleem blijft. Wat daadwerkelijk wel helpt is een gezichtsoperatie, dat zoveel mogelijk die vrouwelijke kenmerken bevat, dat mensen niet gaan twijfelen, of voor een tweede keer gaan kijken en het doorhebben wat je bent: Het is er één!

We weten dat het Vu of eigenlijk het Genderteam daar geen geld voor heeft en dat daar geen vergoedingen voor worden gegeven middels rechtzaken, maar om met Psycho-therapie aan te komen, dan weet je niet waar het om gaat.

Over de operatie in 1979 heb ik het met Mevr. Cohen-Kettenis gehad. Zij beweerde echter dat de heer Lamaker niet in dienst was van het genderteam en dat hij het geld bij elkaar geraapt heeft, maar niet werd uitbetaald door het genderteam, door wie wel, is niet bekend. Volgens haar zouden er geen papieren over bekend zijn en was er al met het geld vandoor. We weten dat deze chirurg er een puinhoop van gemaakt heeft bij de patienten, sommigen maakten er direct een eind aan na de operatie omdat de vagina, als je het al zo mocht noemen, er totaal niet uitzag. Haar reactie was dat ik deze chirurg zou moeten aanklagen , wat zij echter niet wist dat hij al niet meer leefde, dus dat had geen zin. Conclusie: papieren zijn niet bekend, bij haar was het feit of de chirurg wel of niet in dienst was, niet bekend, zij ontkent het, aan alle kanten worden er dus dingen ontkend. Maar het moet toch ergens in staan dat deze chirurg gewoon in dienst was van het Genderteam, dus dat het Genderteam verantwoordelijk is voor zijn daden. Mijn dossier bijvoorbeeld?

Mijn vraag is of liever gezegd mijn oproep is:zijn er mensen die geopereerd zijn uit die tijd,eind jaren zeventig, geopereerd zijn door de heer Lamaker, dus mensen die toen jong zijn geopereerd, nu nog moeten leven met de consequenties ervan? Dit zou ik heel graag willen weten.

Graag hoor ik van jullie, Carla Wyp Snijder.
pi_127717100
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:08 schreef godzillo het volgende:
hej mensen. ik ben een meisje, maar voel me een jongen. ik ben niet gelukkig daardoor met m'n lichaam. maar toch merk ik, door het altijd vrouw zijn tot me 21ste, dat ik wel sommige dingen mooi vind. zo vind ik het mooi om met mama te shoppen, met oma te theeleuten, en ben ik toch echt wel iemand die graag over emoties praat, ben heel teder en romantisch (tja dat zijn jongens ook wel haha), ik hou enorm veel van fashion (wel de mannenkleding, soms vrouwenkleding, vind ik ook mooi.) maar toch...ik heb het gevoel dat ik een jongen ben. maar soms voel ik me dus ook een meisje. zing ook in een band, ik ben daar zangeres, en ik zing ontzettend graag. dus me ability to sing wil ik niet verliezen en dat bandje ook niet. maar toch, blijft het aan me knagen wie ik nou ben. ik haat me borsten though, heb dysforie. en ook daaronder. maar waarom ben ik dan zo vrouwelijk geworden?? weet ook dat ik een mooi meisje kan zijn, soms is het zonde dat ik me jongensachtig kleedt elke dag. en vind ik mezelf wisselend van gendergevoelens?

iemand enige tips?
Als je ongelukkig bent door je lichaam omdat het het verkeerde geslacht heeft dan ben je ws. trans. Wat jij daarnaast leuk vind om te doen in je vrije tijd of waarin je je interesseert maakt niet zo veel uit. Zijn genoeg heren die ook zingen en shoppen ;)

Ik zou ver weg blijven van onzin zoals non-binary of bigender, dat wordt vooral gebruikt door mensen die zo seksistisch zijn dat ze zichzelf al transgender noemen omdat ze bijv. als meisje 'stoere dingen' leuk vinden... want een meisje mag zeker geen stoere dingen leuk vinden oid :') Het is lastig om mensen te vinden die zich ECHT als beide of geen specifiek geslacht voelen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:23:36 #212
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127732778
Het verslag van de behandeling in de Eerste Kamer is gepubliceerd, en ik word er niet blij van.

En dit juweeltje slaat wel alles:

quote:
Terugdraaien geslachtswijziging na het krijgen van een kind

Nu de eis tot lichamelijke aanpassing komt te vervallen, bestaat inderdaad, zoals de regering terecht heeft gesteld, de mogelijkheid dat een vrouw respectievelijk een man die later van geslacht verandert, alsnog een kind kan baren respectievelijk kan verwekken. Is de regering niet met de leden van de CDA- en SGP-fractie van oordeel, dat indien zulks gebeurt, er kennelijk niet langer sprake is van een ‘blijvende’ overtuiging tot het andere geslacht te behoren, zodat in dat geval de geslachtsverandering van rechtswege zou moeten komen te vervallen?

De leden van de CDA- en SGP-fractie vragen of de regering bereid is middels een novelle een bepaling in de wet op te nemen dat in het geval van een tot man geworden vrouw die een kind baart, respectievelijk van een tot vrouw geworden man die een kind verwekt, de geslachtsverandering van rechtswege komt te vervallen? Deze leden ontvangen hierop gaarne een gemotiveerde reactie.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127733381
@ Joanne35,
Ik ben het eens met degene die dat stukje geschreven heeft. In mijn ogen hoort een man geen kind te (kunnen) baren of een vrouw een kind te (kunnen) verwekken. Een "man" die nog steeds instaat is om een kind te (kunnen) baren is in mijn ogen nog steeds een vrouw, dus als zij zo graag wetstechnisch een "man" wil zijn dan moet diegene ook als een man functioneren qua lichaam en dus niet meer de mogelijkheid hebben om een kind te (kunnen) baren. En ja, ik ben een ouderwetse lul die wellicht kortzichtig en bekrompen is op dit gebied. Prima, maar zo denk ik er dus over.
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:33:45 #214
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127733448
Flikker op Xenzo, het interesseert me geen hol wat jij er van vindt. (Ja, ik ben heel erg boos, het ergste uit dat verslag heb ik nog niet eens gequote)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:34:38 #215
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127733503
Ik ga er maar eens een nachtje over slapen en morgen een hele boze brief naar de fractie van mijn partij sturen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 13 juni 2013 @ 05:35:51 #216
296917 Abby79
Being myself!
pi_127738181
Het meest idiote stukje vind ik dat er ergens een partij is die vraagt of de eis tot sterilisatie er niet in mag blijven... juist ja.

Het stukje wat jij quote Joanne slaat inderdaad ook nergens op. Net alsof een kinderwens ook maar iets te maken heeft met je genderidentiteit :N. Maar blijkbaar zit ook de regering vol met van die boerenidioten zoals Xenzo hier.
(Echt, Xenzo, verschrikkelijke eikel, wat doe jij hier nu nog behalve iedereen pissed op je maken door idiote vragen en opmerkingen te maken? Blijf hier alsjeblieft weg voortaan, wil je?)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  donderdag 13 juni 2013 @ 06:01:43 #217
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_127738199
In eerste instantie had ik zoiets van: doe even normaal. Waarom reageren jullie allemaal zo overdreven op Xenzo? Negeer hem gewoon.

Maar na het lezen van zijn topic in KLB (voor de geïnteresseerden) ben ik van mening dat hij hier werkelijk niets te zoeken heeft. Hij is alleen maar uit op het trollen en irriteren van de aanwezige transgenders hier.

Discussie is één ding. Daar moet ook ruimte voor zijn in dit topic vind ik. Het hoeft niet één grote knuffelboel te worden.
Maar als je genderdysforie een ziekte gaat noemen of iets wat tussen de oren zit dan heb je bij mij alle respect wel zo'n beetje verloren.
Verder mag je vinden van dat artikel wat je wilt, maar met opzet mensen hier proberen te shockeren en te beledigen gaat mij te ver.

Het is voor mij wel klaar nu, mede dankzij een aantal andere mensen die hier posten en hun ware aard aan mij getoond hebben.
Ik vind het hier niet zo gezellig meer en ik blijf maar een tijdje weg denk ik. Ik zie wel hoe het hier gaat wanneer ik terug kom en of ik dan besluit weer mee te gaan posten.

Zodra je elkaar niet meer met respect behandelt (en dat doen een aantal hier) is het einde zoek.
pi_127739067
In navolging van mn vorige post

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 03:18 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Ik vind dat iedereen kinderen mag krijgen, zelfs transseksuelen. Echter, transseksualiteit is een ziekte wat letterlijk tussen hun oren zit. Als zo'n freak of nature als "man" door het leven gaat en instaat is om een kind te (kunnen) baren dan is het in mijn ogen gewoon een vrouw, zij moet in mijn ogen qua geslacht als "vrouw" in het GBA-systeem vermeld (blijven) staan. Die freaks willen toch als gelijkwaardige gezien worden? Mannen horen geen kinderen te (kunnen) baren, iemand die een kind kan baren is dus een vrouw- en dus geen man in mijn ogen.
Dit zegt wat mij betreft alles. En die post dan dus reeks na reeks mee
pi_127739180
@Joanne, ik heb het alleen nog maar vluchtig doorgelezen. 't Zit in mijn tas om te lezen en aantekeningen te maken voor mijn blog. Maar wat ik tot nu toe heb gezien wordt ik wel verdrietig van.Vooral de dingen van de gristenen. Maar ook de vraag van de SP over het ongeldig verklaren van medailles vind ik onmetelijk dom.

@Xenzo, ik heb je lang de voordeel van de twijfel gegeven maar ik sluit me aan bij de rest: je hebt hier niets te zoeken.
pi_127739424
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 06:12 schreef Xenzo het volgende:
Hoe zij reageren vind ik wél interessant: het val me op dat veel transseksuelen vaak labiel, hysterisch, drammerig en schreeuwerig reageren op kritische vragen en meningen. Dat slaat nergens op, ze kunnen ook gewoon normaal- en inhoudelijk reageren in plaats van het vooroordeel bevestigen door hun gedrag en houding.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 07:33 schreef Isabeau het volgende:
Misschien komt dat omdat ze zo veel aangevallen worden (of ze zich zo veel aangevallen voelen). Maar het heeft wel wat weg van wat kwiwi zegt, jonge moeders willen vaak ook alleen maar horen wat zij willen horen in OUD.

Maar goed, het gebruik van woorden als 'freaks' maakt je betoog natuurlijk wel erg zwak en dan lok je ook heftige reacties uit. Verder ben ik het met je eens. Een duidelijk onderscheid tussen een man en een vrouw is het kunnen krijgen van een kind. Een man met een baarmoeder die een kind krijgt vind ik ook een vrouw. En dat gaat niet over of iemand wel of geen kind zou mogen krijgen (twee mannen kunnen ook uitstekend een kind opvoeden, het gaat immers vooral om liefde en goede zorg), het gaat over de wettelijke term 'man' of 'vrouw'.
Ik ben niet die zijn mening uit en kritische vragen gesteld heeft in dit topic-reeks. Er zijn meer mensen geweest en ook die hebben jullie voor rotte vis uit zitten maken, enkel en alleen omdat zij ook kritisch waren en een scherpe mening hadden waar jullie het toevallig even niet mee eens waren. Ik vind dat iedereen kritische vragen mag stellen en zijn of haar mening mag verkondigen, ook als het een gevoelige kwestie is dat kwetsend kan overkomen.
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:49:38 #221
262 Re
Kiss & Swallow
pi_127739444
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:32 schreef Xenzo het volgende:
@ Joanne35,
Ik ben het eens met degene die dat stukje geschreven heeft. In mijn ogen hoort een man geen kind te (kunnen) baren of een vrouw een kind te (kunnen) verwekken. Een "man" die nog steeds instaat is om een kind te (kunnen) baren is in mijn ogen nog steeds een vrouw, dus als zij zo graag wetstechnisch een "man" wil zijn dan moet diegene ook als een man functioneren qua lichaam en dus niet meer de mogelijkheid hebben om een kind te (kunnen) baren. En ja, ik ben een ouderwetse lul die wellicht kortzichtig en bekrompen is op dit gebied. Prima, maar zo denk ik er dus over.
dit was je laatste post in dit topic, even dat je het weet :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 13 juni 2013 @ 09:41:54 #222
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127740681
De SP is mijn partij waar ik me al jaren actief voor inzet, en ik kan dan ook niet anders zeggen dat ik diep teleurgesteld ben door hun bijdrage in de Eerste Kamer.

Gelukkig ben ik niet de enige, ik heb dit nieuws gisteren op mijn facebook pagina gepost en kreeg al snel bijval van mede partijgenoten. Ik ga een brief aan de Eerste Kamer fractie schrijven die waarschijnlijk gesteund gaat worden door meer mensen dan alleen ik. Het laatste woord hierover is nog niet gesproken.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127741149
Hoe zit het eigenlijk bij MtF transseksuelen die 'wat ingevroren' hebben en daarmee een kind verwekken? Valt dat er ook onder?
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:00:36 #224
296917 Abby79
Being myself!
pi_127741277
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:41 schreef Joanne35 het volgende:
De SP is mijn partij waar ik me al jaren actief voor inzet, en ik kan dan ook niet anders zeggen dat ik diep teleurgesteld ben door hun bijdrage in de Eerste Kamer.

Gelukkig ben ik niet de enige, ik heb dit nieuws gisteren op mijn facebook pagina gepost en kreeg al snel bijval van mede partijgenoten. Ik ga een brief aan de Eerste Kamer fractie schrijven die waarschijnlijk gesteund gaat worden door meer mensen dan alleen ik. Het laatste woord hierover is nog niet gesproken.
Mijn vader is ook lid van de SP, als je nog wat namen/handtekeningen wil heb je er daar vast ook wel een :).
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:56 schreef Maisnon het volgende:
Hoe zit het eigenlijk bij MtF transseksuelen die 'wat ingevroren' hebben en daarmee een kind verwekken? Valt dat er ook onder?
Dat vroeg ik me gisteravond ook af, hoe werkt dat nu dan? Is de vader opeens onbekend omdat het nu een vrouw is?
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_127741445
Ingevroren sperma volgens de oude regels wordt geregistreerd op mannelijke naam. Mijn sperma in de vriezer van het AMC is van meneer Fixers. Als zodanig zal het ook in de geboorteakte van het kind komen te staan. Hoe het dan precies zit met juridisch ouderschap en gezag weet ik niet, ik weet van een draagmoeder dat dat erg ingewikkeld in elkaar zit.


@Joanne Ik ben nog lid van de SP, nog wel. Dus ik wil die brief nog wel tekenen/steunen alvorens ik op zeg.
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:13:26 #226
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127741617
Ik ga niet opzeggen want ik denk a) dat dit niet partijbreed gedragen wordt en vooral een probleem is in de Eerste Kamer fractie, en b) vind dat je beter kan proberen van binnenuit dingen te veranderen i.p.v. weg te lopen.

Alvast wel bedankt voor de steun :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127742222
Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen waar de SP wel/niet voorstander van is? Ik snap weinig van dat artikel. :P

Mijn lidmaatschap van de SP heb ik een paar maanden geleden opgezegd omdat ik me niet meer zo veel met politiek bezig wilde houden (daar word ik onrustig van). Verder is het nog steeds mijn favoriete partij.
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:06:22 #228
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127743301
Ik wou dat ik het kon uitleggen, maar ik geloof niet dat wat we nu in de Eerste Kamer gezien hebben ook het officiële partijstandpunt is. Het gaat in ieder geval in tegen onze kernwaarden en tegen ons verkiezingsprogramma.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 13 juni 2013 @ 12:40:17 #229
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127746546
In het verslag wordt verwezen naar het "verdrag van Palermo":

quote:
De leden van de SP-fractie vragen zich af of het verdrag van Palermo onderscheid maakt tussen fysieke aanpassing aan het gewenste geslacht en sterilisatie.
Iemand enig idee om welk verdrag het hier gaat? Kan echt niets vinden hierover.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 13 juni 2013 @ 12:57:09 #230
107792 Hexley
the Platypus
  donderdag 13 juni 2013 @ 12:59:13 #231
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127747169
Die was ik ook al tegengekomen ja, maar dat heeft toch niets met geslachtswijziging te maken? :?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 13 juni 2013 @ 13:03:35 #232
107792 Hexley
the Platypus
pi_127747287
Het zou me niets verbazen dat ze dat bedoelen. die politici hebben genoeg andere rare ideeën,...
pi_127763522
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 06:01 schreef J.Gibbs het volgende:
Zodra je elkaar niet meer met respect behandelt (en dat doen een aantal hier) is het einde zoek.
Leuk, zeker als dit komt van een "tranny chaser" zoals jezelf, met je vunzige dm's :')

ik vind dit ook wel een mooie, in een spoiler omdat het mogelijk triggerend is :')

-nee-

[ Bericht 26% gewijzigd door Re op 14-06-2013 09:13:28 ]
  donderdag 13 juni 2013 @ 20:52:11 #234
296917 Abby79
Being myself!
pi_127764474
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 20:31 schreef Nezhi het volgende:
Leuk, zeker als dit komt van een "tranny chaser" zoals jezelf, met je vunzige dm's :')
Op mij is ze boos omdat ze zelf een stomme fout gemaakt heeft. Ach ja, als ze niet meer hier wil komen moet ze dat zelf weten :). Het is voor mij in ieder geval geen kwestie van te weinig respect, want dat heb ik echt wel. Ook al denkt zij er heel anders over geloof ik ;(.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 19% gewijzigd door Abby79 op 13-06-2013 21:17:14 ]
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_127765287
x

[ Bericht 43% gewijzigd door Nezhi op 13-06-2013 21:13:01 ]
pi_127768200
Ik sta helemaal versteld.
Ik had haar bijna een berichtje gestuurd om te zeggen dat ik het jammer vond dat ze is vertrokken.

Nezhi trek je er niks van aan he, je weet zelf wel hoe het zit.
pi_127768203
quote:
Dat is ook alles wat ik vind als ik zoek naar het Verdrag van Palermo, ook op de sites van de rijksoverheid. Zou er iemand hier enorm hebben geblunderd en de Yogyakarta principles hebben bedoeld? Ook al liggen die steden een slordige 12.000 kilometer bij elkaar vandaan.

Ik heb verder mijn gal gespuwd op mijn blog, het is nogal veel: http://fadinggender.wordp(...)van-de-eerste-kamer/

[ Bericht 11% gewijzigd door Fixers op 13-06-2013 22:02:28 ]
pi_127770538
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:57 schreef Fixers het volgende:

Ik heb verder mijn gal gespuwd op mijn blog, het is nogal veel: http://fadinggender.wordp(...)van-de-eerste-kamer/
Goed geschreven, Fixers. *hug*
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 05:39:09 #239
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_127778076
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 20:31 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Leuk, zeker als dit komt van een "tranny chaser" zoals jezelf, met je vunzige dm's :')

ik vind dit ook wel een mooie, in een spoiler omdat het mogelijk triggerend is :')

<knip>
Wat je er vooral niet bij vertelt is dat dit een reactie op één van jouw DM's is waarin jij mij compleet loopt af te zeiken omdat jij je weer eens kut voelt.
Echt, wat een hypocriet mens ben jij.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 05:41:11 #240
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_127778078
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 20:52 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Op mij is ze boos omdat ze zelf een stomme fout gemaakt heeft. Ach ja, als ze niet meer hier wil komen moet ze dat zelf weten :). Het is voor mij in ieder geval geen kwestie van te weinig respect, want dat heb ik echt wel. Ook al denkt zij er heel anders over geloof ik ;(.

<knip>
Ik bespreek dit wel even achter de schermen met je, waar het thuis hoort.

[ Bericht 12% gewijzigd door J.Gibbs op 14-06-2013 07:25:30 ]
  vrijdag 14 juni 2013 @ 05:43:41 #241
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_127778083
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:57 schreef robinpunt het volgende:
Ik sta helemaal versteld.
Ik had haar bijna een berichtje gestuurd om te zeggen dat ik het jammer vond dat ze is vertrokken.

Nezhi trek je er niks van aan he, je weet zelf wel hoe het zit.
Ik vind het jammer dat Nezhi dan niet het fatsoen heeft om er ook bij te vermelden dat dit mijn reactie was nadat Nezhi weer eens compleet over de schreef is gegaan in mijn DM box. Blijkbaar vindt hij het zelf wel normaal dat hij zo tegen andere mensen is maar als iemand anders op die manier tegen hem praat dan gaat 'ie zielig lopen doen.

Hij heeft namelijk precies hetzelfde tegen mij gezegd over dat ik nooit een echte vrouw zal zijn en me veel plezier gewenst met m'n piemel en meer van dat soort dingen.
Maar wie de bal kaatst kan 'm terug verwachten.
Ik heb tenminste het fatsoen om dat soort DM's niet hier te citeren.

[ Bericht 7% gewijzigd door J.Gibbs op 14-06-2013 06:05:50 ]
  vrijdag 14 juni 2013 @ 05:44:30 #242
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_127778084
Echt, ik heb het zo gehad met jullie. Ik zit hier gewoon te huilen en dan ben ik nog niet eens aan de hormonen.

[ Bericht 63% gewijzigd door J.Gibbs op 14-06-2013 05:55:01 ]
pi_127778481
'Wie de bal kaatst kan 'm terug verwachten' is geen motto dat ik aanhang. Maar toch: ik had niet moeten oordelen op maar 1 kant van het verhaal.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 07:48:06 #244
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_127778501
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 07:45 schreef robinpunt het volgende:
'Wie de bal kaatst kan 'm terug verwachten' is geen motto dat ik aanhang. Maar toch: ik had niet moeten oordelen op maar 1 kant van het verhaal.
Ik zeg niet dat ik er trots op ben, maar de DM was niet zonder reden.
pi_127778739
Meh, waar er twee kijven hebben er twee schuld. Kunnen we stoppen met de bitchfight en verder met belangrijkere dingen?
  vrijdag 14 juni 2013 @ 09:14:58 #246
262 Re
Kiss & Swallow
pi_127779782
ja, laten we dat doen, praat het uit, respecteer elkaar en gaat verder...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_127791569
Wat betreft de SP staat me iets bij van dat Agnes Kat (jaah, dit is wel een tijdje terug) kamervragen heeft gesteld over de behandeling van jongeren, waar ze zeer kritisch over was. Ik heb gezocht of dat nog ergens terug te vinden is, maar niet zo even snel. Zal straks nog eens kijken. Dat zegt natuurlijk ook weer niets over partijbreed, maar ik denk dat het probleem wel iets dieper gaat dan alleen de Eerste Kamerfractie..
Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer... is ook weer
pi_127792588
Nee

[ Bericht 99% gewijzigd door Re op 14-06-2013 20:58:23 ]
  vrijdag 14 juni 2013 @ 15:58:51 #249
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_127793568
Nee

[ Bericht 51% gewijzigd door Re op 14-06-2013 20:57:51 ]
pi_127794143
Nee

[ Bericht 53% gewijzigd door Re op 14-06-2013 20:57:29 ]
pi_127794161
Is het nu echt zo moeilijk om elkaar gewoon in de waarde te laten, zelfs al zie je dingen compleet verschillend?

Ik weet niet wat jullie doormaken. Ik weet niet hoe moeilijk jullie het hebben en ik kan me daar ook geen voorstelling van maken. Maar ik kan me zo voorstellen dat het juist fijn is als je iets aan elkander kan hebben, als lotgenoten.

Die hele boosheid van jullie naar elkaar toe, het is echt heartbreaking. En zo onnodig. En ja, waarschijnlijk denken jullie nu: 'Maar hij/zij zei..." Snap ik. Even diep adem halen lieverds.
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 11:24:29 #252
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127820623
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:02 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
Wat betreft de SP staat me iets bij van dat Agnes Kat (jaah, dit is wel een tijdje terug) kamervragen heeft gesteld over de behandeling van jongeren, waar ze zeer kritisch over was. Ik heb gezocht of dat nog ergens terug te vinden is, maar niet zo even snel. Zal straks nog eens kijken. Dat zegt natuurlijk ook weer niets over partijbreed, maar ik denk dat het probleem wel iets dieper gaat dan alleen de Eerste Kamerfractie..
Dat is echt absurd lang geleden, en die kamervragen waren gebaseerd op tendentieuze artikelen in de media en duiden volgens mij eerder op een gebrek aan kennis dan aan echt kritisch staan tegenover die behandeling. Voor zover ik weet heeft de SP zich nadat die vragen beantwoord zijn ook nooit meer verzet tegen de behandeling van jongeren.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zaterdag 15 juni 2013 @ 11:38:04 #253
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127820915
Verder is het ook goed om eens naar de achtergrond van SP Eerste Kamerlid Nanneke Quik-Schuijt te kijken. Zij was vroeger kinderrechter, en heeft zich veel ingezet voor kinderrechten. Ze vindt het belang van het kind zwaarder wegen dan dat van de ouders, en vindt ook dat elk kind moet weten wie de biologische ouders zijn omdat dit anders de identiteitsvorming van het kind nadelig kan beïnvloeden. Hierdoor heeft ze nogal uitgesproken opvattingen over zaken als omgangsregelingen ("liever geen omgangsregeling dan een slechte omgangsregeling"), lesbisch ouderschap ("kind moet weten wie de biologische vader is"), etc.

Als je die achtergrond kent wordt veel van haar inbreng in de Eerste Kamer een stuk duidelijker.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127828670
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 11:38 schreef Joanne35 het volgende:
Verder is het ook goed om eens naar de achtergrond van SP Eerste Kamerlid Nanneke Quik-Schuijt te kijken. Zij was vroeger kinderrechter, en heeft zich veel ingezet voor kinderrechten. Ze vindt het belang van het kind zwaarder wegen dan dat van de ouders, en vindt ook dat elk kind moet weten wie de biologische ouders zijn omdat dit anders de identiteitsvorming van het kind nadelig kan beïnvloeden. Hierdoor heeft ze nogal uitgesproken opvattingen over zaken als omgangsregelingen ("liever geen omgangsregeling dan een slechte omgangsregeling"), lesbisch ouderschap ("kind moet weten wie de biologische vader is"), etc.

Als je die achtergrond kent wordt veel van haar inbreng in de Eerste Kamer een stuk duidelijker.
Tsja, ik herinner me dat eigenlijk ook alleen maar omdat het me aanging.

En ik denk dat dat precies een deel van het probleem is - als je niet weet hoe iets zit en welke impact het heeft op mensen, dan redeneer je vanuit je eigen achtergrond, en dan maakt het niet wezenlijk uit of je bij de SP zit of bij het CDA. In dat opzicht is het eigenlijk wel griezelig dat politici- okay ze zijn gekozen door de bevolking, in theorie- beslissingen nemen waar ze misschien de draagwijdte niet van snappen of die ze vanuit hun eigen invalshoek bekijken, maar daardoor hebben ze niet per definitie het juiste beeld. En onder andere bij de SP heb ik het idee dat ze meer vanuit common sense reageren, als in de spontane reactie, of de 'gemiddelde' reactie, dan meer sociaal-liberale partijen. Wat in veel situaties wel de vinger precies op de zere plek legt maar bijvoorbeeld in dit geval gewoon totaal de essentie mist..

Maar goed, ik zou ook niet direct weten wie dat soort nieuwe regelingen wel echt praktisch bekijkt en niet bang is voor dingen als identiteitsdiefstal..[

[ Bericht 1% gewijzigd door Re op 15-06-2013 17:08:38 ]
Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer... is ook weer
  zondag 16 juni 2013 @ 01:47:23 #255
107792 Hexley
the Platypus
pi_127849356
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:57 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat is ook alles wat ik vind als ik zoek naar het Verdrag van Palermo, ook op de sites van de rijksoverheid. Zou er iemand hier enorm hebben geblunderd en de Yogyakarta principles hebben bedoeld? Ook al liggen die steden een slordige 12.000 kilometer bij elkaar vandaan.

Ik heb verder mijn gal gespuwd op mijn blog, het is nogal veel: http://fadinggender.wordp(...)van-de-eerste-kamer/
Al gaat dat over interseksualiteit, maar misschien bedoelden ze de "Declaration of Montreal"? Verder is er ook nog de "Convention on the Rights of Persons with Disabilities" van de VN, tja het kan zijn dat de SP het als een handicap ziet. Al komen die twee min of meer op het zelfde neer als de Yogyakarta principles, das dus exit met sterilisatie eis,...
pi_127851386
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 11:38 schreef Joanne35 het volgende:
Verder is het ook goed om eens naar de achtergrond van SP Eerste Kamerlid Nanneke Quik-Schuijt te kijken. Zij was vroeger kinderrechter, en heeft zich veel ingezet voor kinderrechten. Ze vindt het belang van het kind zwaarder wegen dan dat van de ouders, en vindt ook dat elk kind moet weten wie de biologische ouders zijn omdat dit anders de identiteitsvorming van het kind nadelig kan beïnvloeden. Hierdoor heeft ze nogal uitgesproken opvattingen over zaken als omgangsregelingen ("liever geen omgangsregeling dan een slechte omgangsregeling"), lesbisch ouderschap ("kind moet weten wie de biologische vader is"), etc.

Als je die achtergrond kent wordt veel van haar inbreng in de Eerste Kamer een stuk duidelijker.
Dat verklaart ook een boel. Vooral waarom de sp de wet wil laten beoordelen door zoveel adviesorganen en op alle procedurele slakken zout legt. Maar durven zeggen dat er met de sterilisatie eis niets mis is, daar zakt mijn broek toch echt van af.
  maandag 17 juni 2013 @ 11:37:53 #257
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127895751
Pfft, stak gisteren mijn hand iets te snel uit toen ik afscheid moest nemen van een vage kennis, botste bijna tegen zijn hand op die duidelijk al aanstalten aan het maken was om me bij mijn middel vast te pakken om me drie zoenen te geven. Hij was ook even verrast en gaf me gewoon een hand. Dan denk je toch even van "kut, hij wou me gewoon zoenen."
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 17 juni 2013 @ 11:44:24 #258
402328 godzillo
Godzilla Junior
pi_127895967
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 11:37 schreef Joanne35 het volgende:
Pfft, stak gisteren mijn hand iets te snel uit toen ik afscheid moest nemen van een vage kennis, botste bijna tegen zijn hand op die duidelijk al aanstalten aan het maken was om me bij mijn middel vast te pakken om me drie zoenen te geven. Hij was ook even verrast en gaf me gewoon een hand. Dan denk je toch even van "kut, hij wou me gewoon zoenen."
ben je een FTM of een MTF? 3 zoenen is normaal toch? bij welk geslacht dan ook? Of is het meer normaal bij vrouwen dan mannen? Mij maakt het iig niet uit, het is het tonen van geven om iemand.

Alhoewel misschien bij 2 mannen is het wat vreemder, maar ach als een grappig gebaar who cares.
  maandag 17 juni 2013 @ 12:09:29 #259
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127896724
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 11:44 schreef godzillo het volgende:
Alhoewel misschien bij 2 mannen is het wat vreemder, maar ach als een grappig gebaar who cares.
Voor zover ik weet zoenen mannen elkaar zelden in Nederland, althans niet in de kringen waarin ik me verkeer. En daardoor kan dat zoenen als je een trans vrouw bent soms confronterend zijn, je merkt meteen of een man je accepteert als vrouw of niet.

Misschien moet ik het ook gewoon afdwingen hoor, dat afscheid nemen is een van de weinige momenten waarop ik me nog steeds bewust ben van mijn transseksualiteit, en de keuze voor een hand of zoenen meestal over laat aan de ander. Misschien moet ik me daar gewoon niet druk over maken en zelf het initiatief nemen om te zoenen.

Als de heer in kwestie dat niet leuk vindt is dat dan zijn probleem :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 17 juni 2013 @ 12:13:30 #260
402328 godzillo
Godzilla Junior
pi_127896836
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:09 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zoenen mannen elkaar zelden in Nederland, althans niet in de kringen waarin ik me verkeer. En daardoor kan dat zoenen als je een trans vrouw bent soms confronterend zijn, je merkt meteen of een man je accepteert als vrouw of niet.

Misschien moet ik het ook gewoon afdwingen hoor, dat afscheid nemen is een van de weinige momenten waarop ik me nog steeds bewust ben van mijn transseksualiteit, en de keuze voor een hand of zoenen meestal over laat aan de ander. Misschien moet ik me daar gewoon niet druk over maken en zelf het initiatief nemen om te zoenen.

Als de heer in kwestie dat niet leuk vindt is dat dan zijn probleem :)
Ahh ik begrijp het. Het is een bevestiging voor jou, als in het vrouw zijn en worden geaccepteerd. ik hoop dat veel meer mensen dat zullen doen voor jou, en dat je lekker jezelf kunt zijn!! :)

Begrijp het nu, dacht even dat je het andersom bedoelde als FTM. :P het klonk alsof je erg schrok van de 3 zoenen/hand, maar je schrok dus op die manier. I get it.
  maandag 17 juni 2013 @ 12:26:55 #261
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127897278
Ik omhels gewoon iedereen. Tikje uit Amerika overgenomen ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 17 juni 2013 @ 12:30:26 #262
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127897449
Pas was er ook een jongen die gewoon heel brutaal alle vrouwen in het gezelschap een kus op de mond gaf bij het afscheid nemen.

Ik kreeg er ook een O+
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 17 juni 2013 @ 12:33:00 #263
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127897558
Dat had ik me aangewend bij de gays van de support group en toen deed ik het ook bijna bij mijn schoonvader :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_128061120
Hoi, ik vroeg me af hoe ze f>m een penis geven.
pi_128069443
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:32 schreef DrNick het volgende:
Hoi, ik vroeg me af hoe ze f>m een penis geven.
Hoi, daar zijn verschillende methoden voor. Om lichamelijk te vermannelijken gebruikt een ftm testosteron en daarmee vermannelijkt het geslachtsdeel ook. Als deze neopenis groot genoeg is, dan kan operatief e.a. aangepast worden en de plasbuis verlengd, zodat je dan ook met deze penis kunt plassen enzo. Een andere mogelijkheid is de falloplastiek, hierbij gebruiken ze huid van je arm of been om een penis te maken. Er zijn een paar chirurgen die hierin gespecialiseerd zijn en dan ziet het er best wel realistisch uit.
pi_128077422
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:00 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Hoi, daar zijn verschillende methoden voor. Om lichamelijk te vermannelijken gebruikt een ftm testosteron en daarmee vermannelijkt het geslachtsdeel ook. Als deze neopenis groot genoeg is, dan kan operatief e.a. aangepast worden en de plasbuis verlengd, zodat je dan ook met deze penis kunt plassen enzo. Een andere mogelijkheid is de falloplastiek, hierbij gebruiken ze huid van je arm of been om een penis te maken. Er zijn een paar chirurgen die hierin gespecialiseerd zijn en dan ziet het er best wel realistisch uit.
Ah ok, dankje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2013 23:43:07 ]
pi_128398607
Rustig hier. Zag toevallig het weekend op transman en vroeg me af of iemand van hier van plan was om daarheen te gaan :)
Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer... is ook weer
  vrijdag 5 juli 2013 @ 20:21:30 #268
107792 Hexley
the Platypus
pi_128633208
Het is wel een herhaling, maar als je het nog niet gezien had of nog eens wilt zien,... :)

Zondag 7 juli 2013 @ 22:55 op SBS6 Reportage: Mijn man is zwanger van ons kind.
  maandag 8 juli 2013 @ 21:59:12 #269
107792 Hexley
the Platypus
pi_128736890
National Geographic Channel zendt op zaterdag 20 juli om 22:00 en zondag 21 juli om 02:50
"Taboo: Changing Gender" uit.

Heb hem al een keertje gezien en het gaat over een transstelletje (MtF en FtM),
de wel redelijk bekende Balian Buschbaum en een gevalletje inbetweenie bender XXL,..
  maandag 8 juli 2013 @ 22:00:01 #270
107792 Hexley
the Platypus
pi_128743569
Vinden jullie het niet erg dat je er duizenden euro's aan uitgeeft om een operatie te ondergaan en dat vervolgens bijna niemand je ooit als een echte man/vrouw zal zien? Ik vind het altijd iets wanhopigs hebben. Je ziet het meteen bij Europeanen.
"Fools that will laugh on earth, most weep in hell.”
pi_128743716
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:11 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Vinden jullie het niet erg dat je er duizenden euro's aan uitgeeft om een operatie te ondergaan en dat vervolgens bijna niemand je ooit als een echte man/vrouw zal zien? Ik vind het altijd iets wanhopigs hebben. Je ziet het meteen bij Europeanen.
Bij mensen waarbij je het niet direct ziet, weet je het niet. Wie weet langs hoeveel prachtige vrouwen je loopt die als M zijn geboren, of prachtige mannen die als F zijn geboren. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_128743770
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:13 schreef Messina het volgende:

[..]

Bij mensen waarbij je het niet direct ziet, weet je het niet. Wie weet langs hoeveel prachtige vrouwen je loopt die als M zijn geboren, of prachtige mannen die als F zijn geboren. ;)
Meestal zijn die mannen wel heel lang geworden. Dan zie je een vrouw van 1.90 en dan denk je "daar klopt iets niet". Maar er zullen er vast bij zijn bij wie je het niet merkt. Bij Kelly en transgender modellen valt het mij wel op.
"Fools that will laugh on earth, most weep in hell.”
  dinsdag 9 juli 2013 @ 07:29:52 #274
296917 Abby79
Being myself!
pi_128747491
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:11 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Vinden jullie het niet erg dat je er duizenden euro's aan uitgeeft om een operatie te ondergaan en dat vervolgens bijna niemand je ooit als een echte man/vrouw zal zien? Ik vind het altijd iets wanhopigs hebben. Je ziet het meteen bij Europeanen.
Het is natuurlijk ook iets wanhopigs. Voor velen van ons is het een laatste optie, maar wel de enige. Daarnaast denk ik dat Hexley wel gelijk heeft, een heel groot deel (zo niet het grootste) zal ook jou niet direct opvallen. Als ik in de wachtkamer zit in het UZ dan zitten er absoluut mensen tussen die je er zo uit zo pikken als transsexueel, maar van sommige zie je het echt niet. Vaak zijn dat soort zaken overigens heel simpel op te lossen door andere stijl kleding of make-up :P. En soms is het gewoon niet te doen, dan was iemand te mannelijk om echt als vrouw gezien te kunnen worden, of te oud om de hormonen hun werk nog goed te laten doen.

Ik denk bijvoorbeeld dat je een Valentijn echt niet direct als trans zou herkennen als je die in de stad ziet lopen hoor ;). Dat geldt overigens grotendeels voor mij ook al hoor, ik ben absoluut nog te herkennen als trans, maar er is echt bijna niemand die daar nog aandacht aan besteed als ik in de stad loop of op een terrasje zit.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:15 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Meestal zijn die mannen wel heel lang geworden. Dan zie je een vrouw van 1.90 en dan denk je "daar klopt iets niet". Maar er zullen er vast bij zijn bij wie je het niet merkt. Bij Kelly en transgender modellen valt het mij wel op.
Alleen lengte zegt niets, ik ben maar een paar cm groter dan mijn zusje, Wonderer (die FtM is) is volgens mij ook niet heel veel kleiner dan ik en ik ben al 1.88. Natuurlijk, als ik langs een vriendin loop die maar 1.65 is ofzo is het verschil wel groot, maar het is tegenwoordig echt niet meer zo vreemd om een lange vrouw te zijn. Ik heb van een vader van een vriend wel eens gehoord dat hij een stel kende dat drie dochters had welke allemaal groter waren dan hem, en hij is 1.95m!

Ik vermoedt nu echt dat je het "zo duidelijk ziet" omdat je het weet van ze :). Als zo'n model geen model was maar je postbode had je het niet gemerkt denk ik ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door Abby79 op 09-07-2013 09:00:39 ]
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_128747870
Ja, je denkt het te zien omdat je het weet. Ik gebruik nog maar 6 maanden hormonen en alle mensen die ik in het dagelijks leven tegenkom, zien mij al als man. Ik heb nu eerder last van instanties bij wie ik me moet legitimeren omdat ze niet aannemen dat ik geboren ben als vrouw dan dat ik nog steeds als vrouw word gezien.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:52:52 #276
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_128749358
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:11 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Vinden jullie het niet erg dat je er duizenden euro's aan uitgeeft om een operatie te ondergaan en dat vervolgens bijna niemand je ooit als een echte man/vrouw zal zien? Ik vind het altijd iets wanhopigs hebben. Je ziet het meteen bij Europeanen.
Nogal een aanname he, "bijna niemand".

En ga je dit nu ook posten op een forum voor mensen met brandwonden? Dat je ondanks alle herstellende operaties nog steeds de littekens kunt zien? Is dat ook wanhopig?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_128750249
Ik weet weer waarom ik zo weinig op fora post. Ik heb zo'n continu 'Groundhog Day' gevoel. Een soort eeuwige loop met steeds maar hetzelfde....

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:11 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Vinden jullie het niet erg dat je er duizenden euro's aan uitgeeft om een operatie te ondergaan en dat vervolgens bijna niemand je ooit als een echte man/vrouw zal zien? Ik vind het altijd iets wanhopigs hebben. Je ziet het meteen bij Europeanen.
Ik kijk regelmatig recht in de ogen van -of omhoog naar- vrouwen die minstens net zo lang zijn als ik. Dit soort dingen zijn een kwestie van perceptie en zeggen vaak meer over degene die zo'n opmerking plaatst.

Je hoeft je voor mij niet te verdiepen in genderdysforie, maar als je het wel zou doen zou je weten dat het om iets meer gaat dan 'er goed uitzien'. Als ik op een foto sta met mijn broer en zus, zie ik er ielig uit, maar mijn zus wordt toch nooit als man aangesproken.

Als je in een proces zit van m->v of v->m, heb je er baat bij om je niet al te veel aan te trekken van al die mensen die het allemaal beter weten en hun eigen problemen even vergeten als ze een denigrerende opmerking over anderen plaatsen. Voor mij is het dat ik 600% beter in mijn vel zit dan vroeger, en dat zie je aan mijn uitstraling. Misschien zag ik er als man meer acceptabel uit, maar mijn uitstraling en gedrag was niet prettig. Dus krijg ik nu, nu ik wel goed in mijn vel zit, veel leukere en spontanere reacties dan vroeger, ondanks het feit dat ik onder een vergrootglas het nodige 'mankeer' als 'vrouwbeeld'.

Dussss, het is allemaal niet zo zwart-wit. Jammer is dat transen die aan het begin van het proces staan, vaak afgeschrokken worden door al die negatieve opmerkingen 'dat het toch nooit wat wordt' en daardoor meer psychische problemen hebben dan nodig. Zonde, want als je er zelf in gelooft en je een groep reaguurders negeert (wat voor iedereen een goed idee zou zijn), kan het echt heel erg leuk zijn en kan het bijdragen aan je geluk als je eindelijk overal jezelf kan zijn.

Voor diegenen die Laurence Anyways niet gezien hebben.... Laurence wordt geïnterviewd gedurende de film en aan het eind vraagt de journaliste, als Laurence aangegeven heeft als vrouw oud te willen worden: "En, heeft u er vertrouwen in?", waarop Laurence antwoordt: "Vertrouwen niet, maar ik ben wel vastbesloten". En dat geeft het een beetje weer. Een transitie geeft een onzeker toekomstbeeld, maar als je er 100% achter staat kan het heel mooi zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Onderweg op 09-07-2013 10:47:19 ]
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:15:40 #278
296917 Abby79
Being myself!
pi_128751398
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:33 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Mooi verwoord :Y (en helemaal mee eens :)).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:16:55 #279
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_128751442
Dat jij het nog op kan brengen zo'n uitgebreide post te maken, zeg. Petje af.

Nu hopen dat de poster in kwestie nog even terugkomt om het ook te lezen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_128755639
Maar waarom ga je dan niet in therapie om van je negatieve zelfbeeld af te komen in plaats van aan jezelf te sleutelen? Ik geloof niet dat er een verschil is tussen BDD en transgenders.
"Fools that will laugh on earth, most weep in hell.”
  dinsdag 9 juli 2013 @ 13:30:19 #281
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_128755916
Wat jij gelooft, doet er niet toe. Lees je eens in over genderdysforie en baseer je meningen op feiten en niet op ... nou ja, waar je die onzin ook vandaan hebt gehaald.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_128756267
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:22 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Maar waarom ga je dan niet in therapie om van je negatieve zelfbeeld af te komen in plaats van aan jezelf te sleutelen? Ik geloof niet dat er een verschil is tussen BDD en transgenders.
Geloven doe je in de kerk, zei opa altijd. Weten is een kwestie van je ergens in verdiepen.

Nogmaals, als je je verdiept zou hebben in genderdysforie zou je weten, dat er geen therapie voor is. Je genderidentiteit ligt vast en kan je niet veranderen met praten of pillen. Net zo goed als je homo's niet kunt genezen, want ook seksuele voorkeuren liggen vast, hoewel dat wel een ander onderdeel van je identiteit is.

Het vervelende is, dat er altijd maar mensen zijn die gewoon maar iets roepen terwijl ze eigenlijk geen idee hebben waar het over gaat. Misschien is Rusland een land waar je je thuis voelt? Daar 'mag' je niet homo of trans zijn, alsof het daar mee verdwijnt .... Dat komt in ieder geval tegemoet aan jouw idee, dat trans zijn een soort keuze zou zijn. Maar nee, je bent het of je bent het niet.
pi_128756277
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:30 schreef wonderer het volgende:
Wat jij gelooft, doet er niet toe. Lees je eens in over genderdysforie en baseer je meningen op feiten en niet op ... nou ja, waar je die onzin ook vandaan hebt gehaald.
* Cyntiaa ontlurkt _O_ _O_ _O_
  dinsdag 9 juli 2013 @ 13:40:31 #284
296917 Abby79
Being myself!
pi_128756288
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:22 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Maar waarom ga je dan niet in therapie om van je negatieve zelfbeeld af te komen in plaats van aan jezelf te sleutelen? Ik geloof niet dat er een verschil is tussen BDD en transgenders.
Wat Wonderer al zegt, het is niet wat je denkt.

Het was voor mij ook niet een negatief zelfbeeld overigens, ik was gewoon niet de persoon die ik nu ben. Misschien heel lastig je voor te stellen natuurlijk, maar het is echt wel anders dan BDD.

Denk je anders ook echt dat er complete onderzoeks- & behandelteams zijn voor iets wat een psycholoog zou kunnen oplossen met wat sessies? Ik weet wel zeker dat als dat een oplossing was geweest ik daar voor was gegaan in plaats van mijn hele traject ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_128756346
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:39 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Geloven doe je in de kerk, zei opa altijd. Weten is een kwestie van je ergens in verdiepen.

Nogmaals, als je je verdiept zou hebben in genderdysforie zou je weten, dat er geen therapie voor is. Je genderidentiteit ligt vast en kan je niet veranderen met praten of pillen. Net zo goed als je homo's niet kunt genezen, want ook seksuele voorkeuren liggen vast, hoewel dat wel een ander onderdeel van je identiteit is.

Het vervelende is, dat er altijd maar mensen zijn die gewoon maar iets roepen terwijl ze eigenlijk geen idee hebben waar het over gaat. Misschien is Rusland een land waar je je thuis voelt? Daar 'mag' je niet homo of trans zijn, alsof het daar mee verdwijnt .... Dat komt in ieder geval tegemoet aan jouw idee, dat trans zijn een soort keuze zou zijn. Maar nee, je bent het of je bent het niet.
Ik zeg niet dat je het niet mag zijn. Maar ik vind het niet normaal.

Er zijn verschillende wetenschappelijke theorieen over vanalles. De DSM verandert met het decennium.
"Fools that will laugh on earth, most weep in hell.”
pi_128756363
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:40 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Wat Wonderer al zegt, het is niet wat je denkt.

Het was voor mij ook niet een negatief zelfbeeld overigens, ik was gewoon niet de persoon die ik nu ben. Misschien heel lastig je voor te stellen natuurlijk, maar het is echt wel anders dan BDD.

Denk je anders ook echt dat er complete onderzoeks- & behandelteams zijn voor iets wat een psycholoog zou kunnen oplossen met wat sessies? Ik weet wel zeker dat als dat een oplossing was geweest ik daar voor was gegaan in plaats van mijn hele traject ;).
Er is een markt voor. Dus natuurlijk zijn er hele teams.
"Fools that will laugh on earth, most weep in hell.”
  dinsdag 9 juli 2013 @ 13:48:07 #287
296917 Abby79
Being myself!
pi_128756592
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:41 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik zeg niet dat je het niet mag zijn. Maar ik vind het niet normaal.
Het is ook niet normaal. Gelukkig maar, ik wens het niemand toe dit traject te gaan doen...
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:42 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Er is een markt voor. Dus natuurlijk zijn er hele teams.
Als je zo redeneert is een oncologie of hartchirurgie afdeling ook niet nodig ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_128756611
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:48 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Het is ook niet normaal. Gelukkig maar, ik wens het niemand toe dit traject te gaan doen...

[..]

Als je zo redeneert is een oncologie of hartchirurgie afdeling ook niet nodig ;).
Ja, want denken dat je een man bent is levensbedreigend..
"Fools that will laugh on earth, most weep in hell.”
  dinsdag 9 juli 2013 @ 13:52:48 #289
296917 Abby79
Being myself!
pi_128756794
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:48 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ja, want denken dat je een man bent is levensbedreigend..
In mijn geval wel. Ik heb jaren geleden een overdosis insuline genomen om dat niet meer te hoeven zijn. Dat heeft (gelukkig) niet goed genoeg gewerkt, maar er zullen absoluut meerdere mensen zijn geweest die iets dergelijks geprobeerd hebben omdat ze niet konden of kunnen zijn wie ze van binnen wel zijn.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_128756827
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:52 schreef Abby79 het volgende:

[..]

In mijn geval wel. Ik heb jaren geleden een overdosis insuline genomen om dat niet meer te hoeven zijn. Dat heeft (gelukkig) niet goed genoeg gewerkt, maar er zullen absoluut meerdere mensen zijn geweest die iets dergelijks geprobeerd hebben omdat ze niet konden of kunnen zijn wie ze van binnen wel zijn.
Je bent nog steeds een man, maar dan een met een veranderd lichaam. You can;t fool nature.
"Fools that will laugh on earth, most weep in hell.”
  dinsdag 9 juli 2013 @ 13:54:39 #291
296917 Abby79
Being myself!
pi_128756864
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:53 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Je bent nog steeds een man, maar dan een met een veranderd lichaam. You can;t fool nature.
Nee, ik ben een vrouw met een aangepast mannenlichaam. Dat is heel iets anders.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_128756879
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:54 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Nee, ik ben een vrouw met een aangepast mannenlichaam. Dat is heel iets anders.
Blijf er lekker in geloven.
"Fools that will laugh on earth, most weep in hell.”
pi_128756997
Dames, heren.. Negeer die lieve troll - Sputnik toch..
  dinsdag 9 juli 2013 @ 13:57:53 #294
296917 Abby79
Being myself!
pi_128756998
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:55 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Blijf er lekker in geloven.
Ach, ik ben blij met wie ik nu ben, als jij niet gelooft dat het nodig was deze stap te maken dan A) ken je me niet, B) interesseert me dat niet :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 13:59:50 #295
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_128757070
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:42 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Er is een markt voor. Dus natuurlijk zijn er hele teams.
Bullshit, de ziekenhuizen leggen er zelfs geld op toe omdat de verzekeringsvergoedingen niet kostendekkend zijn.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_128757148
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:53 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Je bent nog steeds een man, maar dan een met een veranderd lichaam. You can;t fool nature.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:05:35 #297
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_128757259
Jullie hebben het tegen een persoon die beweert
- haar kind weg te doen als hij of zij autistisch blijkt te zijn
- haar vriend te verlaten als hij ziek wordt
- het fijn te vinden dat die Ruben en Julian dood zijn gevonden omdat ze hen lelijk vond

Dat jullie het maar weten.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:07:00 #298
296917 Abby79
Being myself!
pi_128757313
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:05 schreef Madame_Paon het volgende:
Jullie hebben het tegen een persoon die beweert
- haar kind weg te doen als hij of zij autistisch blijkt te zijn
- haar vriend te verlaten als hij ziek wordt
- het fijn te vinden dat die Ruben en Julian dood zijn gevonden omdat ze hen lelijk vond

Dat jullie het maar weten.
Zoiets verbaast me niks na haar posts hier nee :P.

[Edit] Hmm, zou het een clone zijn van Xenzo? R&P / Transgenders ;). (Met weer een berg meelopers die nog nooit een transgender gezien of gesproken hebben)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_128757588
Gelukkig kan dit deel bijna dicht! :P
Ik ga nog even in de zon zitten. Zon. O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_128775540
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:15 schreef Messina het volgende:
Gelukkig kan dit deel bijna dicht! :P
Ik ga nog even in de zon zitten. Zon. O+
Ja zon!

Afgelopen zondag voor het eerst met blote benen onder een zomer jurkje straat op gedurfd. Doesn't sound like much, maar het was voor mij best wel een overwinning. Ondertussen wel royaal factor 50 aan het smeren geweest op mijn gezicht en een hoedje voor extra schaduw (wat nog goed blijkt te staan ook).

Hebben we nog een positieve afsluiter van dit topic.
pi_128775689
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:07 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Zoiets verbaast me niks na haar posts hier nee :P.

[Edit] Hmm, zou het een clone zijn van Xenzo? R&P / Transgenders ;). (Met weer een berg meelopers die nog nooit een transgender gezien of gesproken hebben)
Nah, Xenzo lijkt me niet zo'n persoon die zo laag zinkt ook al heeft hij wat slechte posts gemaakt ;P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')