| monsterd. | zondag 7 april 2013 @ 19:59 |
| Ik heb recentelijk een Fiat stilo gekocht (1.6 uit 2002) met een aantal problemen. Ten eerste verbruikt de stilo gigantisch veel olie. Ik schat 1 liter op 50 km. Wat ik al reeds heb gedaan: 2x olie ververst, 1 x motorflush, 1x supercharger die moest helpen om vastzittende zuigerveren los te halen. 2 jaar/20.000 km geleden zijn de zuigerveren reeds bij de fiat dealer vervangen. Na de flush rookt hij minder maar blijft zuipen.. Ten tweede valt hij nu onder het tijdens rijden uit door een combinatie van een aantal storingen: ASR failure, engine fault, connection loose, alternator fail, cruise control storing, high coolant temperature, secirity car failure. Ik baal ontzettend. Ik wist dat de auto storingen gaf toen ik hem kocht. Ik was bereid de gok te wagen en nu lijk ik hem te verliezen ook nog Maarja wat nu? Is er iemand die veel ervaring heeft met een Stilo? Ik heb deze problemen trouwens ook gepost op het stilo forum, maar het nogmaals ergens anders vragen kan vast geen kwaad Ps. in het uiterst geval wil ik er wel een ander blok in zetten, maar ik wil eerst nog weten of er iets is wat ik over het hoofd zie. | |
| bikerboy | zondag 7 april 2013 @ 20:02 |
| dit is dweilen met de kraan open, mijn advies is gauw vanaf zien te komen. Deze auto's zijn zeer gevoelig voor allerlei storingen. | |
| Chuck-N0rr1s | zondag 7 april 2013 @ 20:02 |
| anderblok heeft geen nut, het betreft een electronische storing. Met een mechanische rep. los je er niks mee op Voor het olieverbruik, complete motor revisie voor de electronische fouten, uitlezen bij de fiat dealer. waarschijnlijk een fout in je data communicatie netwerk. uitvallen bij warme motor is vaak de krukas sensor, deze moet opnieuwe ingeleerd worden met de examiner van Fiat | |
| monsterd. | zondag 7 april 2013 @ 20:03 |
| Ik zou het blok vervangen om het zuipen van de olie tegen te gaan. | |
| Chuck-N0rr1s | zondag 7 april 2013 @ 20:04 |
| en tevens de TT is niet echt accuraat. Bij op hol slaan denk ik aan | |
| monsterd. | zondag 7 april 2013 @ 20:06 |
Zo erg is het gelukkig niet | |
| klawie | zondag 7 april 2013 @ 20:09 |
| ik zou eerst je draadboom doorlaten metten en als ik jou was eerst het elekteriche probleem oplossen want als dat niet lukt hoef je er geen ander blok in te hangen olieverbruik kan van alles zijn kun je niet zien vanachter een pc en heb je hem al uitlaten lezen? | |
| Ferry_76 | zondag 7 april 2013 @ 20:11 |
| Tsja de Stilo.. Volgens m'n vakgarage de laatste slechte Fiat voordat er verbeteringen werden doorgevoerd en een auto die berucht is om zijn slechte electronica. Gauw dumpen zoals hierboven al wordt gezegd. | |
| DomineeGremdaat | zondag 7 april 2013 @ 20:12 |
| TS is fucked up met zo'n auto. 1 liter op 50km, ja als het nou om brandstof ging. | |
| Chuck-N0rr1s | zondag 7 april 2013 @ 20:12 |
dan zou je snel een patent moeten aanvragen | |
| monsterd. | zondag 7 april 2013 @ 20:12 |
Ik zal hem van de week nog eens uitlezen. We hebben zelf een OBD2 apparaat. Oja, we hebben de compressie ook gemeten. Was allemaal ongeveer hetzelfde. Bougies waren wat minder goed eraan toe. Zwart van onder en op eentje na allemaal redelijk droog. | |
| Chuck-N0rr1s | zondag 7 april 2013 @ 20:13 |
Laat em eens door de dealer uitlezen of iemand anders met een Examiner, daar zie je veeeeeel meer mee dan een generice OBD tester, welke alleen EOBD foutcodes laat zien, en zelfs dan niet alles maar goed, rap afscheid van nemen, TS. gevalletje kat in de zak. Koop wat klaar is, eet wat gaar is | |
| klawie | zondag 7 april 2013 @ 20:15 |
de zwarte bougies komt door de olie die hij verbrand in de cilinder ruimte vindt je kat trouwens ook niet fijn met compressie meten hoeveel bar had je en kijk voor de grap je klepsteel rubbers na | |
| monsterd. | zondag 7 april 2013 @ 20:20 |
Klepsteelrubbers wilde ik idd checken. Maar kan er zoveel olie door versleten rubbers verdwijnen? Compressie zat op 150 psi, 10 bar ongv. | |
| Chuck-N0rr1s | zondag 7 april 2013 @ 20:22 |
je weet, dat dan de complete kop uitelkaar moet om te zien als ze gescheurd oid zijn? Dan zit je sowieso vast aan een koppakking, kopbouten, distrubutie set, waterpomp, div pakkingen. en dan weet je het nog niet zeker. Laat eens een cilinderlek test uitvoeren, meer dan 8% lek is einde verhaal motor er zit je vast aan een revisie, gedeeltelijk of compleet aan de hand waar het lekt | |
| monsterd. | zondag 7 april 2013 @ 20:24 |
Ja ik weet dat alles dan eraf moet. Vandaar dat ik het nog even wilde uitstellen. Die test klinkt wel goed. Kan ik dat zelf of is het handiger als de garage het doet? | |
| Chuck-N0rr1s | zondag 7 april 2013 @ 20:25 |
als jij een compressor hebt, die continu 10 bar minimaal kan leveren, een een adapter hebt, die op de plek van de bougie kan, en een meter die het lek in % aangeeft ook nog eens hebt, dan kun je dat zelf. | |
| monsterd. | zondag 7 april 2013 @ 20:30 |
Compressor lukt nog wel maar daarna... Garage dus | |
| klawie | zondag 7 april 2013 @ 20:36 |
| je compressie is goed maar zoals eerder aangeven ga niet eerst het olieverbruik oplossen je hebt nog een veel moeilijker probleem olieverbruik kan elke beunhaas verhelpen je rubbertje is vergelijk het met een pakking als die gescheurd is dan gaat het daar lekken en komt het in je cilinder verbandt hij het en is je olie weg lees hem uit en kijk welke foutcodes je hebt | |
| Deetch | zondag 7 april 2013 @ 20:37 |
| Waarom heb je deze kar nog? Lijkt wel een schadeauto die je door een of andere zigeunerbrabander is aangesmeerd. | |
| klawie | zondag 7 april 2013 @ 20:38 |
je kan moeilijk deze auto naar de sloop brengen dan ben je al je geld kwijt | |
| Deetch | zondag 7 april 2013 @ 20:41 |
tja zo te horen gaat ie alleen nog maar meer kosten. | |
| monsterd. | zondag 7 april 2013 @ 20:41 |
Vorige week pas aangeschaft. Stilo's staan over het algemeen niet bekend om betrouwbaarheid | |
| monsterd. | zondag 7 april 2013 @ 20:41 |
| Ben ook bereid er ietsje in te stoppen, maar het moet geen eindeloze geldput worden. | |
| Chuck-N0rr1s | zondag 7 april 2013 @ 21:35 |
dat wordt het soberso | |
| Spanky78 | zondag 7 april 2013 @ 21:40 |
Dit was de slechtste voor het geld, hij doet het namelijk niet.. | |
| Fer | zondag 7 april 2013 @ 21:40 |
| Waarom dan niet een 2.4 Abarth? Als er toch geld ingestopt moet worden, is zo;n abarth het nog wel waard. Deze 1.6 reviseren is echt zonde. Misschien een 2.4 erin hengelen van een Abarth met kapotte selespeed bak en dan ombouw naar handschakel? | |
| monsterd. | zondag 7 april 2013 @ 21:46 |
| Ik wil niet de hoofdprijs bij mijn verzekeraar betalen voor een 2.4. Daarom de keuze voor een 1.6 Stel je voor, ik zou een heel ander blok erin doen. Hoe gaat dat dan met herkeuren etc? | |
| Pap89 | zondag 7 april 2013 @ 21:52 |
| Blijft wel verwonderlijk, dat je de gok wilde wagen met de kennis dat hij storingen had. Het is al een gok met tweedehands auto te kopen zonder dat je ook maar iets doorhebt tijdens een testrit. | |
| monsterd. | zondag 7 april 2013 @ 21:54 |
| Tja de vriend van mijn moeder is handig. En elektronische storingen zijn meestal wel gemakkelijk te verhelpen. | |
| Chuck-N0rr1s | zondag 7 april 2013 @ 22:09 |
storing makelijk | |
| monsterd. | zondag 7 april 2013 @ 22:49 |
| Ja ik dacht even te simpel blijkt Nouja gelukkig heb ik mijn uberbetrouwbare fiat 126 nog (falende startmotor, leeglopende accu) | |
| Chuck-N0rr1s | zondag 7 april 2013 @ 22:50 |
lek stroom meten. Mag niet meer dan 0.05A/H bedragen | |
| densmee | zondag 7 april 2013 @ 22:52 |
lagunas total loss door te complexe storingen | |
| Chuck-N0rr1s | zondag 7 april 2013 @ 22:56 |
Dat is mij nog nooit overkomen | |
| klawie | maandag 8 april 2013 @ 00:03 |
is hij tekoop?? en ander maak je er een schakelaar tusse kan hij ook geen stroom meer lekken en een klap op de startmotor wilt wel eens helpen ;p | |
| monsterd. | maandag 8 april 2013 @ 00:50 |
Klap op de startmotor doen we eigenlijk iets te vaak nu. Waarschijnlijk is het niet eens de startmotor maar maakt er gewoon iets slecht contact. Er komt binnenkort een schakelaartje ertussen. Word het om de 2 dagen aanduwen ook wel zat. Voorlopig slaapt de 126 iig uit in de garage Als je bedoeld of de Stilo te koop staat? Nee. De 126? Ook niet | |
| Kriegel | maandag 8 april 2013 @ 01:11 |
![]() Klinkt verder wel als een typische Stilo. Kutbak, inderdaad de laatste echt beroerde Italiaan. En dat terwijl Fiat het zelfs toen al een aantal jaar redelijk deed, sowieso hebben ze lang niet altijd slechte auto's aangeboden. Maar ja, met zo'n miskleun ineens bevestig je voor veel mensen wel weer de vooroordelen. | |
| monsterd. | maandag 8 april 2013 @ 11:46 |
| Zijn de nieuwere Stilo's wat beter eigenlijk of is de Stilo in zijn algemeenheid een afgelopen zaak? | |
| the85mc | maandag 8 april 2013 @ 12:08 |
Druppellader inbouwen, hoef je niet meer aan te duwen. Heb je een soort plugin hybrid En over de stilo: wordt een lastig verhaal denk ik. Eerst eens uit laten lezen. het kan soms ook meevallen, al zou ik daar niet al te veel op rekenen. | |
| Vlassie1980 | maandag 8 april 2013 @ 15:42 |
Stilo zei je? Met een hele ruime bocht omheen lopen. Zijn samen met de Renault Laguna 2 uit 2002-2003 de meest onbetrouwbare auto's uit die periode. Mijn schoonvader had ook een Stilo, wat een rampenbak was dat: - Probleem met schokdemper ( die zat op een gegeven moment op de voorband, algemeen probleem bij Stilo's ) - Dashboard kapte ermee, moest compleet vervangen worden met hoge kosten - Probleem met vliegwiel - Versnellingsbak naar de klote - Bij vorst keeg hij zijn zijn slot niet open Echt... je moet zo snel mogelijk van die rampenbak af. En koop dan in godsnaam een Toyota of een andere Jap. | |
| Fer | maandag 8 april 2013 @ 17:48 |
| Gewoon een goede Stilo kopen, en gelijk als afgeschreven beschouwen. Rijden zolang het gaat en dan ophalen door de sloper als het over is. | |
| klawie | maandag 8 april 2013 @ 18:06 |
bedoelde de 126 haal hem eraf de starmotor maak hem open met een zacht kwastje langs alles schoonspuiten(met lucht) en miss heb je geluk | |
| Prullenbak6 | maandag 8 april 2013 @ 20:19 |
| Gebruikte de auto al veel olie voor de motor flush? | |
| Hendroit | maandag 8 april 2013 @ 20:44 |
| Het is een diesel toch? | |
| monsterd. | maandag 8 april 2013 @ 20:57 |
| Hij gebruikte voor de flush ook flink wat. Het lijkt erop dat de elektronische storingen opgelost zijn. Ik heb de d4 connector met contactspray ingespoten. Over een rit van 40 km geen vuiltje aan de lucht. | |
| Kriegel | maandag 8 april 2013 @ 20:58 |
De diesel is een 1.9, dit is een 1.6 dus benzine. | |
| monsterd. | maandag 8 april 2013 @ 22:13 |
| Ik overweeg trouwens om het blok maar te vervangen. Het is minder moeite dan het huidige blok na te kijken die blijkbaar al jaren lang problemen vertoont. Nu nog even afwachten of de vriend van mijn moeder het wil doen | |
| Chuck-N0rr1s | maandag 8 april 2013 @ 22:22 |
weet waar je aanbegint | |
| klawie | maandag 8 april 2013 @ 22:25 |
en dan heb je nog het het elektronishe probleem laat je draadboom eens doormeten | |
| Chuck-N0rr1s | maandag 8 april 2013 @ 22:28 |
gewoon singalen meten met een scope, zie je direct waar de fout zit, en hoef je geen complete kabelbooom door te spitten | |
| monsterd. | maandag 8 april 2013 @ 22:59 |
| Het elektronische gedeelte lijkt nu weg te zijn. Een losse D4 connector schijnt vaker wel de oorzaak te zijn. Ik kijk het hoe dan ook even aan. Heb nog gezocht naar een andere auto voor max 2000 die binnen mijn eisen vallen, maar weinig tegengekomen op het moment. | |
| Chuck-N0rr1s | maandag 8 april 2013 @ 23:07 |
je hebt die polo toch? | |
| Prullenbak6 | maandag 8 april 2013 @ 23:27 |
Teveel gebruiken voor een flush is niet erg, te weinig wel. | |
| monsterd. | dinsdag 9 april 2013 @ 00:03 |
Huh we hebben geen Polo? We hadden wel een Jetta overgekocht van een fokker hier voor mijn zusje. Mijn zusje reed er echter niet in dus die hebben we weer van de hand moeten doen. Plus dat de jetta niet echt een representatieve auto is door al zijn schades. Het waren flinke schades hoor. 1 velg krom en rechtsachter ontzette bumper inclusief inmiddels verroeste deuk. Wat ik dus eigenlijk zoek is een vervangende auto met de volgende voorkeuren: - het liefst na 2000 (comfort in elektronica, ziet er puik uit) - onder de 1250 kg - genoeg vermogen om rustig op de snelweg te kunnen rijden - géén beginners auto (dus geen verweerde starlet). Het gaat er vooral om dat ik straks naar klanten toe moet en daar niet in een ooit rode maar nu roze '90 bak wil aankomen. - max 2000 euro - Volvo's, Citroëns, Peugeots zijn niet mijn smaak. | |
| monsterd. | dinsdag 9 april 2013 @ 00:03 |
| Oja, eigenlijk wilde ik alleen maar een Almera kopen. Ik heb er 5 bekeken die allemaal prut waren. Daarna een Stilo gezien. 3 bekenen en de 3e gekocht | |
| the85mc | dinsdag 9 april 2013 @ 00:05 |
Ford focus misschien? | |
| monsterd. | dinsdag 9 april 2013 @ 00:06 |
| Die zat ik vanmiddag op marktplaats te bekijken. Heb me er verder eigenlijk niet meer in verdiept. Maar hoe zit het met betrouwbaarheid van die bakken? | |
| Prullenbak6 | dinsdag 9 april 2013 @ 00:07 |
| Dan ga je toch voor een Volkswagen Up!, die dingen kun je all-in leasen voor ¤200 in de maand inclusief verzekering. | |
| 2dope | dinsdag 9 april 2013 @ 00:10 |
| Heel naar, die meldingen die de hele tijd in het dashboard blijven hangen. Tijdje meegemaakt met een Stilo Abarth, die continu 'airbag failure' aangaf. Lag aan één of andere sensor onder de bijrijdersstoel. | |
| the85mc | dinsdag 9 april 2013 @ 00:18 |
Je weet nooit precies wat je koopt. Vaak hebben mensen een reden om een auto te verkopen. Soms is die reden groot onderhoud. Maar ik denk dat je wel wat kritischer moet kijken als je koopt. Deze bak verbruikte een liter olie toch op 50 km? Dus 1 liter op zeg max 5 liter benzine. Dat is nog meer 'mengsmering' dan een aftandse pizzabrommer. Dat moet roken als een malle. Laat het liefst de verkoper de auto (koud) starten en luister en kijk goed naar de motor. | |
| monsterd. | dinsdag 9 april 2013 @ 01:00 |
Mijn inkomen is niet stabiel genoeg om te kunnen leasen. | |
| monsterd. | dinsdag 9 april 2013 @ 01:01 |
Is gewoon de sensor idd. Kwestie de verbinding in de kabeltjes nalopen | |
| sturmpie | dinsdag 9 april 2013 @ 03:45 |
| Stilo inruilen op opel corsa | |
| 2dope | dinsdag 9 april 2013 @ 08:34 |
Nee, was zo makkelijk nog niet. Die sensor zat weer verbonden met iets onder de stoel. Voor de werkzaamheden moest iig de hele stoel verwijderd worden. Sensor zelf zat in het kussen van de bijrijdersstoel, maar die vervangen loste het probleem niet op. Verder wel heerlijke auto's om in te rijden. | |
| StateOfMind | dinsdag 9 april 2013 @ 08:38 |
Astra G. | |
| monsterd. | maandag 15 april 2013 @ 00:03 |
| We gaan toch maar de kleprubbers doen. Het is echt stukken goedkoper dan een ander blok en ik zie niet echt een andere oorzaak. Mocht dat niet lukken dan verlies ik een flinke zak geld. Zuur leergeld. | |
| StateOfMind | maandag 15 april 2013 @ 07:40 |
| Elke euro die je erin stopt zal weggegooid geld blijken. Doe gewoon zo snel mogelijk de Stilo weg en koop iets anders. | |
| Anne | maandag 15 april 2013 @ 08:30 |
Meestal ben ik het niet eens met dit soort uitspraken, maar in dit specifieke geval: Eens. | |
| house_is_a_feeling | maandag 15 april 2013 @ 09:16 |
Dat probeer ik dr ook elke dag duidelijk te maken. | |
| Vlassie1980 | maandag 15 april 2013 @ 09:49 |
Niet in die auto investeren, het is gewoon een slechte auto en hij gaat je gegarandeerd nog veel meer geld kosten. Maar goed, vooral lekker eigenwijs blijven doen. Een betere manier om je geld te laten verdampen is er niet | |
| monsterd. | maandag 15 april 2013 @ 17:33 |
| Ja maar ik kan geen alternatief vinden c.q. Accepteren | |
| Fer | maandag 15 april 2013 @ 17:53 |
| Koop gewoon een Abarth met storende selespeed of ander vaag probleem. Hang de motor en bak over hierin, wel gelijk ombouwen naar handbak ipv selespeed, koppeling en versnellingspook en kabels zitter er al in. Dan heb je echt een vette bak. Laten keuren als een 2.0 20V ;-) | |
| Chuck-N0rr1s | maandag 15 april 2013 @ 17:57 |
sorry maar | |
| Garbageman | maandag 15 april 2013 @ 18:09 |
| Inderdaad. Als de auto nou verder heel goed was, dan was het de moeite waard, maar nu.... Ik heb van mijn Xantia 2.1Td de dieselpomp laten reviseren. Erg duur, maar het ding rijdt verder perfect en het blok is bijna onverwoestbaar, behalve de (Engelse) dieselpomp dus. | |
| Viezze | maandag 15 april 2013 @ 19:14 |
Ze hadden jou kapitein moeten maken van de Costa Concordia | |
| house_is_a_feeling | maandag 15 april 2013 @ 19:22 |
Oke, in haar verdediging, en dat doe ik niet vaak op het gebied van deze Stilo, de auto is verder in topstaat. Interieur is als nieuw en verdere slijtage onderdelen zijn echt in topstaat Alleen die motor | |
| Garbageman | maandag 15 april 2013 @ 19:37 |
| Dan zou ik eerst een diagnose stellen, b.v. motor poosje stationair laten lopen, dan een dot gas, als je een blauwe rookwolk ziet (verbrande olie) is vaak versleten klepsteel rubbers. (ik heb een BX gehad met hetzelfde probleem) Dus eerst goed uitzoeken voor je er geld in gaat gooien. | |
| rapelsen | donderdag 18 april 2013 @ 13:24 |
Mag ik vragen in welke omgeving je die Stilo gekocht hebt? | |
| monsterd. | donderdag 18 april 2013 @ 18:31 |
| In Zwolle. Hoezo eigenlijk? | |
| Piet__Piraat | vrijdag 19 april 2013 @ 09:40 |
Blijkbaar toch niet | |
| monsterd. | zaterdag 4 mei 2013 @ 14:47 |
| Ik heb de Stilo vandaag ingeruild op een Carisma. Onderweg kreeg ik weer een engine failure en daarna liep hij op 3 poten Bah, ergens ben ik wel verdrietig dat ik mijn mooie Stilo heb moeten verruilen voor een saaie Carisma. Maar ik heb nu wel een automaatje | |
| Matty___ | zaterdag 4 mei 2013 @ 14:56 |
| ik zou ook op zoek gaan naar een nieuwe | |
| Chuck-N0rr1s | zaterdag 4 mei 2013 @ 15:40 |
dat is al een stuk beter dan een Stilo | |
| klawie | zaterdag 4 mei 2013 @ 16:39 |
effe nieuwe bougie`s in knallen en kabels door meten veel plezier met deze auto!!!! | |
| Vlassie1980 | zaterdag 4 mei 2013 @ 19:07 |
Heel verstandig, liever een wat saaiere auto die het wel blijft doen dan een mooie auto die alleen maar naar de kloten gaat. | |
| monsterd. | zaterdag 4 mei 2013 @ 20:12 |
De stilo had de fault, niet de carisma gelukkig | |
| Anne | zaterdag 4 mei 2013 @ 20:29 |
| Verstandige keuze | |
| speklap91 | zondag 5 mei 2013 @ 17:36 |
| jammer, snap het wel maar een carisma? pff das echt wel ff wennen. groeten van een blije fiat rijder;) | |
| monsterd. | zondag 5 mei 2013 @ 19:32 |
| Mijn vriend had al een Carisma, dus nouja de keus was makkelijk gemaakt. | |
| eXplorer1 | maandag 6 mei 2013 @ 12:00 |
| wat voor carisma? mijn schoonvader heeft een 95'er, top auto maar een waardeloze ophanging. | |
| blackbeartje | maandag 6 mei 2013 @ 18:29 |
| welk hol | |
| monsterd. | maandag 6 mei 2013 @ 19:20 |
'99 zal zo wel een fototje maken. | |
| monsterd. | maandag 6 mei 2013 @ 23:02 |
| Ik hoop dat dit lukt via de ipad, maar hier een foto dan De linker is van house_is_a_feeling en de rechter de mijne ![]() | |
| house_is_a_feeling | maandag 6 mei 2013 @ 23:04 |
![]() plaatje fixed | |
| klawie | maandag 6 mei 2013 @ 23:08 |
| je 126je is toch veel leuker | |
| monsterd. | dinsdag 7 mei 2013 @ 07:38 |
| Deze is iets comfortabeler op lange afstanden | |
| eXplorer1 | dinsdag 7 mei 2013 @ 13:45 |
niceeeeee, ik denk dat de ophanging gewoon nagezien moet worden(nieuwe armpjes en rubbers denk ik ). Ding heeft wel een tijd 500-600rpm staionair gelopen maar das was zo opgelost. |