Toekito | zondag 7 april 2013 @ 19:39 |
![]() De kalender voor het jaar 2013 inclusief tabel met betrekking tot live-uitzendingen: ![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Wie staan er in 2013 aan de start: ![]() WCC 2012 Chassis/Motor: RB9 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12 02. Mark Webber ![]() Chassis/Motor: Ferrari F138 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 03. Fernando Alonso WDC 2005/06 04. Felipe Massa ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-28 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 05. Jenson Button WDC 2009 06. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Lotus E21 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 08. Romain Grosjean ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W04 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 09. Nico Rosberg 10. Lewis Hamilton WDC 2008 ![]() Chassis/Motor: Sauber C32 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 11. Nico Hulkenberg 12. Esteban Gutiérrez ![]() Chassis/Motor: Force India VJM06 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 14. TBA (zeer waarschijnlijk Paul Di Resta) 15. TBA ![]() Chassis/Motor: Williams FW35 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 16. Pastor Maldonado 17. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR8 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 18. Jean-Éric Vergne 19. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Caterham CT03 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 20. Charles Pic 21. Giedo van der Garde ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-02 - Cosworth CA2013 KERS: Ja 22. Jules Bianchi 23. Max Chilton Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic. F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder het topic over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testschema 2013 ![]() Informatie omtrent samenvattingen en rechtstreekse verslaggeving: ![]() Uitzendingen van BBC: Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! Op het open net gaat BBC alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De GP's die live worden uitgezonden door de BBC: CHINA 14 April SPAIN 12 May CANADA 9 June BRITAIN 30 June TBA* 21 July BELGIUM 25 August ITALY 8 September JAPAN 13 October INDIA 27 October BRAZIL 24 November ![]() (Live-)Uitzendingen van Veronica: De Formule 1 krijgt in Nederland een constructie die vrijwel gelijk is aan die in het Verenigd Koninkrijk. Op het open net gaat Veronica alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De Grand Prixs van Canada, Brazilië en Amerika zullen rechtstreeks op Veronica worden uitgezonden. 9 juni 2013 , Canada, Montreal 17 november 2013, Verenigde Staten, Circuit of the Americas 24 november 2013, Brazilië, Interlagos ![]() Live-uitzendingen op RTL Deutschland: Alle races die op de kalender staan worden door RTL Deutschland rechtstreeks uitgezonden. ![]() Live-uitzendingen op Sport1: Alle Formule 1-races zijn de komende drie jaar achter de decoder bij betaalzender Sport1 te bekijken. De betaalzender meldt dat er een definitieve overeenkomst met rechtenhouder FOM over de uitzendrechten is. Het abonnement kan maandelijks opgezegd worden bij de meeste aanbieders. ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2013 De OP is hier te vinden Zeer interesante uitleg over de werking van coanda-uitlaten in F1: ![]() ![]() | |
Breaker.Faker | zondag 7 april 2013 @ 20:14 |
Dit staat op de Facebook pagina van Sport1. Raceliefhebbers opgelet! Tijdens de live Formule 1 uitzendingen zijn op SPORT1 extra beelden beschikbaar. Welke extra beelden wil u het liefst zien op Sport1 Extra? Keuze 1: Het pitlane-kanaal met live beelden uit de pitstraat. Keuze 2: De on board camera met rechtstreekse beelden uit de cockpit. Keuze 3: Het highlightskanaal met hoogtepunten uit de race (alleen tijdens de race). Het kanaal met de meeste stemmen wordt komend raceweekend uitgezonden op Sport1 Extra. Gelieve uw keuze alleen kenbaar te maken door te reageren op deze status. Ik mis keuze 4 Olav Mol. Mij maakt het niet zo veel uit. Ik moet helaas deze race missen. Hier lig ik niet wakker is toch een saaie baan. | |
Weltschmerz | zondag 7 april 2013 @ 20:19 |
Hoezo niet? Die auto was vorig seizoen niet het hele seizoen voorin te vinden, dus als team waren ze er nog niet. Maar als Massa met zijn Ferrari nou even snel is als Raikkonen met zijn Lotus, dan heb ik geen reden om aan te nemen dat de Lotus een mindere auto is. | |
vosss | maandag 8 april 2013 @ 00:22 |
Ik verbaas me er trouwens nog steeds over dat jij van mening bent dat die WC titel van Kimi er alleen maar kwam omdat Lewis en Alonso hem zogezegd allebei niet wilde en punten van elkaar afsnoepten. Ik ben zo vrij geweest om even de uitslagen van dat jaar van zowel Lewis als van Fernando in een lijstje te zetten. Als ik kijk hoeveel punten er afgepakt worden dan valt dat best mee. Hier dat lijstje: ![]() Sterker nog. Het zijn 0 punten die van elkaar afgepakt zijn. ![]() | |
vosss | maandag 8 april 2013 @ 00:23 |
Die 0 is voor alle duidelijkheid de 4de kolom bij elkaar opgeteld. Wat punten van elkaar afgepakt? ![]() | |
franklop | maandag 8 april 2013 @ 07:19 |
Klopt niet echt natuurlijk want als hamilton wint en alonso uitvalt dan pakt hij geen 10 punten af Of hij eerste en alonso negende dan pakt hij 1 punt af, want alonso had dan 1 punt kunnen pakken als hamilton niet had gefinished | |
Mexicanobakker | maandag 8 april 2013 @ 08:02 |
Het is alleen maar zo als hij meer punten afpakt dan van Raikkonen. Dan nog, dat is racen. En ja, Hamilton toonde zich een choker. Is het kampioenschap van Prost in 86 ook belachelijk? (piquet/hunt zijn voor mijn tijd) | |
HerrFritz | maandag 8 april 2013 @ 09:50 |
Weltschmerz, wat vind jij nou een topper, als je kimi een subtopper vind.... JPM was idd wel een subtopper, won races en reed leuk. Maldonado bijvoorbeeld is pure middenmoot(Misschien zelfs dat nog niet eens), maar vind JPM dan wel beter | |
sasquatsch | maandag 8 april 2013 @ 10:19 |
Je redenering klopt niet. Als beide coureurs in één race waar ze achter elkaar finishten in omgekeerde volgorde zouden zijn gefinisht zou diegene die dan voor de ander finishte uiteindelijk wereldkampioen zijn geworden. En het zijn 9 races waarin ze achter elkaar in de punten finishten, dus 9 races waarin punten voor de ander werd weggekaapt. En omdat ze met evenveel punten in het kampioenschap eindigden zal het verschil in punten altijd 0 zijn ![]() | |
nils7 | maandag 8 april 2013 @ 10:52 |
Hoezo laat Kimi niet zien dat ie snel is? Je laat 't over komen dat mensen van Kimi zeggen dat ie kan stampen omdat hij andere kwaliteiten ontbreekt. Maar jij vind dat Kimi niet echt kan stampen... Maar als hij volgens jou in alle redelijkheid elke kwaliteit ontbreekt hoe komt 't dan dat hij WK heeft kunnen worden of Melbourne heeft kunnen winnen? | |
vosss | maandag 8 april 2013 @ 11:21 |
Zie ook de PI en smiley in mijn bericht ![]() | |
vosss | maandag 8 april 2013 @ 11:22 |
Omdat Alonso en Lewis de titel niet wilde hebben natuurlijk! ![]() | |
sasquatsch | maandag 8 april 2013 @ 12:15 |
Inderdaad. Ze wilden niet voor elkaar onderdoen en zorgden dat ze gelijk kwamen in het eindklassement zodat niemand kon zeggen dat de een beter was dan de ander. ![]() | |
sasquatsch | maandag 8 april 2013 @ 12:16 |
De trailer van Rush: In september in de bioscoop. | |
sasquatsch | maandag 8 april 2013 @ 12:18 |
Richard Branson zal op 12 mei als stewardess optreden bij Air Asia
| |
Weltschmerz | maandag 8 april 2013 @ 12:29 |
Niet bijzonder hard. Niet wezenlijk harder dan Massa bijvoorbeeld, Grosjean was hem ook doorgaans te snel af voordat die er een potje van begon te maken, en Heidfeld stampte in het verleden ook wel eens harder. Nee hoor, ik zeg helemaal niet dat elke kwaliteit ontbreekt. Ik geloof de andere kant van het cliché ook niet, nl. dat het een stampautist is die niet communiceert met zijn engineers en geen enkele interesse in de techniek heeft. Ik weet ook wel dat Finnen meestal pas emoties kunnen tonen nadat ze starnakel dronken zijn geworden maar dat maakt nog niet dat hij niet gewoon een goed professioneel contact met zijn team zou kunnen hebben. Het is gewoon een goede coureur, maar niet uitzonderlijk snel en niet totaal onverschillig, wel uitzonderlijk grappig. Alonso en Vettel zijn de toppers, die steken er zowel qua snelheid als in de rest bovenuit. Hamilton qua snelheid ook, maar daar schort mentaal nogal wat aan. JPM is op zijn status uit de VS meteen in topauto's terecht gekomen. Daarin heeft hij echter niet de consistente snelheid laten zien die een coureur doorgaans nodig heeft om via de mindere teams in de subtop terecht te komen. Dat is altijd een factor. Twee honden, één been. Als je als team de rijder WK wil hebben dan kun je beter een tweede rijder hebben die bijna altijd achter zijn teamgenoot eindigt, maar wel vaak voor diens concurrenten om de titel. Maar Kimi had met Massa hetzelfde probleem, die pakte punten van hem af door regelmatig gewoon sneller te zijn. Dat was niet de bedoeling, Kimi was gehaald omdat hij net als Schumacher voor hem harder kon stampen zodat hij geen last van Massa had. Maar zo hard bleek hij toen niet te kunnen stampen en werd de samenwerking beeindigd. Voor mij was dat geen verrassing. Ik heb puntentellingen van onderlinge wedstrijdjes van de heren van Top Gear gezien die meer hout sneden. Wat wil je nou precies zeggen? | |
Tarado | maandag 8 april 2013 @ 12:30 |
Toch ben ik het wel met Weltschmertz eens dat die titel een cadeautje was voor Ferrari | |
Peterselieman | maandag 8 april 2013 @ 12:33 |
was het ook, want Hamilton verspeelde een voorsprong van 17 punten in de laatste twee races door onder meer bij het ingaan van de pits in de grindbak te belanden. Hoe kreeg ie het voor elkaar ... De bedenker van die grindbak ben ik nog altijd dankbaar ![]() | |
sasquatsch | maandag 8 april 2013 @ 13:01 |
Dat was ook omdat McLaren geen keuze wilde maken wie ze het eerst naar binnen zouden roepen, want stel je voor dat ze de ene coureur zouden bevoordelen ten opzichte van de andere. Dat krampachtige gedoe om beide coureurs gelijk te behandelen heeft ze uiteindelijk de titel gekost. | |
LWD-Godius | maandag 8 april 2013 @ 13:31 |
Was volgens mij gewoon meer domheid want het canvas van de band was al een paar ronden te zien. Ze hadden hem veel eerder binnen moeten halen, daar was geen excuus voor. Van een rookie mag je niet verwachten dat hij zelf naar binnen komt, wel kan je hem kwalijk nemen dat hij ongecontroleerd de pits inreed. | |
vosss | maandag 8 april 2013 @ 13:36 |
http://ice1racing.tumblr.com/day/2013/04/07 Kimi in actie op de motor ![]() | |
Weltschmerz | maandag 8 april 2013 @ 14:34 |
Dat was hilarisch inderdaad, helaas is dat moment maar heel weinig herhaald. Wel viel het in een patroon van chokegedrag. | |
Xebber | maandag 8 april 2013 @ 20:45 |
LWD-Godius | dinsdag 9 april 2013 @ 14:59 |
Ik kwam een aardig gifje tegen van de pitstop van webber:![]() ![]() | |
Nieuwschierig | dinsdag 9 april 2013 @ 17:22 |
Zijn dat nog steeds wielmoeren en luchtsleutels? | |
Peterselieman | dinsdag 9 april 2013 @ 17:24 |
ja, alleen alles is zodanig gemaakt dat het verwisselen snel gaat. Zo werken die luchtsleutels onder een veel hogere druk dan normaal, waardoor het veel sneller kan gaan. | |
vosss | dinsdag 9 april 2013 @ 18:41 |
Volgens mij zitten die stops echt wel tegen de max aan hoor. Wellicht dat er nog eentje onder de 2 seconde grens duikt sporadisch, maar ik geloof niet dat daar nog zeg een halve seconde vanaf kan. ![]() | |
µ | dinsdag 9 april 2013 @ 18:43 |
Cool ![]() | |
Tarado | dinsdag 9 april 2013 @ 19:28 |
De moeren zitten nu in het wiel dat scheelt toch wel | |
Meike26 | dinsdag 9 april 2013 @ 21:49 |
Ziet er toch best wel vet uit ![]() Trouwens, is dat nu Kim Lian op 0:37 ? | |
JohnB52 | dinsdag 9 april 2013 @ 22:08 |
Startten ze vroeger naast elkaar? | |
Mexicanobakker | woensdag 10 april 2013 @ 12:57 |
Jongens. Ik zie de 2014 kalender die voorlopig wordt verwacht. Ik zie geen Suzuka. Wat is dit. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 10 april 2013 @ 13:01 |
wut? heb je een linkje? | |
Michael_Moore | woensdag 10 april 2013 @ 15:47 |
Geen teamorders meer bij Red Bull Racing
| |
Sinister-D- | woensdag 10 april 2013 @ 17:12 |
Ach, geloven ze het zelf? Laatste pitstop van de race, wielmoer die er niet op wil ofzo..... Of een bougie die ''kapot'' aan het gaan is, en het toerental moet daardoor terug geschroefd worden.... Verzin maar iets geks, en bedenk dan ook maar voor welke coureur dat gaat zijn dan.... | |
Joene | woensdag 10 april 2013 @ 17:14 |
Vettel mooi geregeld kan die Webber weer inhalen zonder gezeik. | |
Peterselieman | woensdag 10 april 2013 @ 17:20 |
zoals Wurz al zei moet Webber gewoon de rol van tweede coureur accepteren. | |
Tarado | woensdag 10 april 2013 @ 17:23 |
Ik denk dat hij dat allang weet maar afspraken moeten wel nagekomen worden | |
vosss | woensdag 10 april 2013 @ 17:35 |
Zo is dat. Ik had hem van de baan gerost. Mafketel. Oetlul. Egocentrische kutmof. Dan maar op staande voet ontslagen worden en de boeken in gaan als de F1 Coureur die zich niet liet piepelen. Alles beter dan dit. Voor eht geld hoeft ie het ook niet meer te doen. Ik had het wel geweten. Geen gezeik met mij godverdomme ![]() | |
sasquatsch | woensdag 10 april 2013 @ 17:37 |
Dat kan ze het kampioenschap gaan kosten. Kijk maar naar Williams in 1986 of McLaren in 2007, waar de coureurs elkaar zoveel punten afpakten dat een derde er mee heen ging (respectievelijk Prost en Raikkonen) | |
Bluurgh | woensdag 10 april 2013 @ 17:38 |
Denk je nou echt dat ze dat daadwerkelijk gaan uitvoeren? ![]() | |
Weltschmerz | woensdag 10 april 2013 @ 17:39 |
Dus Webber mag nu gewoon Vettel in de weg gaan rijden als die kampioen kan worden en hem inhalen als die een probleem heeft? Nou, dat zal me een verschil maken. | |
Bluurgh | woensdag 10 april 2013 @ 17:41 |
Dan krijgt Webber gewoon last van een vastzittende wielmoer of overhitting ofzo ![]() | |
Tarado | woensdag 10 april 2013 @ 17:43 |
Als hij was gaan racen hadden ze waarschijnlijk beiden de finish niet gehaald, zaten ook wat krap in de brandstof begreep ik | |
Weltschmerz | woensdag 10 april 2013 @ 17:43 |
Of ze kregen zijn dwangbuis niet op tijd open voor de start, zoiets. | |
Meike26 | woensdag 10 april 2013 @ 17:47 |
Daarbij moesten ze 'rustiger' aan doen om de motoren te sparen voor de komende races. Gaat leuk worden met een coureur in huis die niet berekenend kan rijden. Ja Vettel is snel, Ja Vettel is niet zomaar een talent, maar dat jochie heeft maar 2 standen, aan of uit. Dan kan je zeggen dat dat ook een positief iets is, een WK waardig, maar de meeste coureurs weten toch wel dat altijd op 100% rijden niet echt best is voor het materiaal. En ik ben nog steeds van mening dat we voor de rest van het jaar een andere Vettel gaan zien. Zoals we een andere Hamilton zagen in 2011. | |
Meike26 | woensdag 10 april 2013 @ 17:48 |
Niets anders dan de afgelopen 3 jaar. | |
Tarado | woensdag 10 april 2013 @ 17:51 |
Hij nam toch ook gas terug toen hij eenmaal P1 was | |
Weltschmerz | woensdag 10 april 2013 @ 17:54 |
Oh, ik dacht het geen racer was. Dan ga je even 100% en dan ben je die Webber voorbij, zeker als hij zich wel aan de regels houdt, en dan kun je daarna freewheelen om je materiaal te sparen. Labiele Lewis is nooit een andere Lewis geweest. Hij werd ook maar wk ondanks zichzelf, en bleef daarna dwaze dingen doen en afhaken als er echt wat te winnen was. Vettel maakt al jaren, voor en na het worden van WK, de indruk het doel strak voor ogen te houden. | |
vosss | woensdag 10 april 2013 @ 17:58 |
Afgelopen jaar had hij diverse malen schijtmazzel waar een Alonso gewoon pech had. Als Grosjean Alonso bv niet eruit gekegeld had op Spa dan was het nu Alonso met 3 WC's achter zn naam geweest denk ik. | |
Tarado | woensdag 10 april 2013 @ 18:02 |
Daarom en ook de laatste race nam hij een enorm risico, namelijk rekenen op meer verstand bij Webber, had heel anders af kunnen lopen. | |
Sinister-D- | woensdag 10 april 2013 @ 18:03 |
![]() [ Bericht 41% gewijzigd door Sinister-D- op 10-04-2013 18:07:05 (omdat deze beter is :P) ] | |
Tarado | woensdag 10 april 2013 @ 18:07 |
toch een andere? ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 10 april 2013 @ 18:09 |
![]()
| |
Tarado | woensdag 10 april 2013 @ 18:09 |
![]() | |
vosss | woensdag 10 april 2013 @ 18:10 |
Ik heb niks tegen negers hoor. ![]() | |
vosss | woensdag 10 april 2013 @ 18:10 |
Wat was dat andere plaatje? Die heb ik gemist ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 10 april 2013 @ 18:11 |
http://i.chzbgr.com/completestore/2010/3/7/129125036140666490.jpg Ik vond de Jim Carrey meme niet zo rap ![]() | |
Peterselieman | woensdag 10 april 2013 @ 18:13 |
denk dat Webber te lief is om de deur een keer flink dicht te gooien voor Vettel. zou overigens niet verkeerd zijn om Vettel zo eens een lesje te leren ![]() | |
vosss | woensdag 10 april 2013 @ 18:14 |
Sinds wanneer heeft Obama een bril??? ![]() | |
Tarado | woensdag 10 april 2013 @ 18:20 |
Ik moet altijd een beetje lachen om die vermeende ubersuperioriteit bij Vettel, als dat echt zo was zat hij niet achter Webber na die laatste pitsstop. Uiteraard is hij de snellere van de 2 maar de verschillen zijn ook weer niet zo groot als WS ons wil laten vermoeden | |
Weltschmerz | woensdag 10 april 2013 @ 18:30 |
Hij heeft al mazzel dat hij niet gestraft werd voor zijn actie tegen Vettel. Meneer die vooraan stond om om een schorsing voor Grosjean te pleiten mag zelf ook niet alles. Als het dan vanuit rivaliteit gebeurt zal dat de stewards niet veel milder stemmen denk ik. Ik zeg helemaal niet dat de verschillen zo groot zijn, maar ze zijn wel significant. Vettel had gewoon een andere tactiek en kwam daardoor achter Webber terecht, een niet perfecte pitstop van Webber was al genoeg geweest. Maar hij kon door die andere tactiek in de laatste stint wel een flink stuk harder. Maar die paar rondjes die hij nodig heeft om Webber voorbij te gaan maken voor het materiaal natuurlijk veel minder uit dan dat hij tot aan de finish voluit zou moeten gaan. | |
JohnB52 | woensdag 10 april 2013 @ 18:36 |
Jawel hoor! Heeft ook in t lijstje gestaan ![]() | |
Michael_Moore | woensdag 10 april 2013 @ 18:47 |
Weersverwachting F1 Grand Prix van ChinaOant moarn. | |
Tarado | woensdag 10 april 2013 @ 18:48 |
Ik wil er verder niet teveel op in gaan want gelukkig snel weer een nieuwe race maar als ze echt tegen elkaar hadden geracet had Webber misschien ook wel voor de zachte band gekozen bij zijn laatste pitsstop, die ging er vanuit dat de afspraak geldig was en koos dus voor hard om de race safe uit te rijden. Vettel dacht er anders over ![]() | |
M.Melandri | woensdag 10 april 2013 @ 18:50 |
Webber werd gewoon te laat naar binnen gehaald, daardoor kon Vettel het gat dichten. Is in onderstaande afbeelding ook mooi te zien ![]() | |
M.Melandri | woensdag 10 april 2013 @ 18:57 |
Zeiden ze in 2010 ook ![]() Blijft ook een mooi team dat RBR, al jaren de RRA schenden en zo 3 titels pakken en doen voorkomen alsof beide coureurs een gelijke behandeling krijgen. | |
Weltschmerz | woensdag 10 april 2013 @ 19:35 |
Hij kan toen niet geweten hebben dat hij vóór Vettel was uitgekomen lijkt me. | |
Tarado | woensdag 10 april 2013 @ 19:37 |
Natuurlijk wel | |
Meike26 | woensdag 10 april 2013 @ 19:49 |
Dat lijkt me juist van wel, maar door zijn late call wist hij wel dat Vettel het gat gedicht had. Dat hij naar de harde band is geswitched en Vettel naar zacht maakt het voor mij duidelijk dat Vettel gewoon zijn ding heeft kunnen doen en die winst heeft kunnen grijpen. Webber zeek naast de pot door braaf naar de leiding van RBR te luisteren. Maar niemand weet volgens mij binnen RBR wie daadwerkelijk de leiding heeft ? Het is de maffia binnen de F1. Nog erger dan bij Ferrari toen Schumi daar nog reed. | |
M.Melandri | woensdag 10 april 2013 @ 20:03 |
Wat was er bij Ferrari maffia aan dan? Was heel duidelijk dat Schumi de nr1 was en Barrichello en Irvine het hulpje, nu met Alonso idem. | |
Meike26 | woensdag 10 april 2013 @ 20:09 |
Ik kan mij nu niet direct specifieke races voor de geest halen, maar Rubens en Eddie hebben ook wel eens te horen gekregen dat ze binnen moesten komen voor een vervroegde stop, problemen met de benzine of iets dergelijks. En wat te denken van 1999. Eddie Irvine had met gemak WK kunnen worden dat jaar. Maar dat mocht natuurlijk nooit gebeuren omdat Boy Wonder die eerste WC titel voor Ferrari koste wat kost binnen moest halen. Dan liever het verlies en Mika als WK dan het fiasco om zo'n dure rijder in huis te hebben, beenbreuk enzo en dat Schumacher hem de laatste 2 GP's zou helpen aan de titel ?? Ondenkbaar dat dat ging gebeuren. | |
GotenSSJ | woensdag 10 april 2013 @ 20:12 |
Hoe had Irvine precies die titel gewonnen als Schumacher aan de kant ging in Japan? In Malesie heeft Schumacher gewoon de 1ste plaats aan Irvine gelaten. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 10 april 2013 @ 20:17 |
Irvine heeft de titel in 1999 verloren omdat de ontwikkeling van de auto stil kwam te liggen vanwege het afhaken van Schumacher. Ferrari leunde in die tijd zwaar op hem en ik meen dat ze tot Oostenrijk nog nieuwe delen klaar hadden liggen. Daarna stokte het wat. | |
M.Melandri | woensdag 10 april 2013 @ 20:39 |
Ze kregen alleen te horen dat ze aan de kant moesten als Schumacher er beter voor stond in het WK, wat ook heel logisch is. Dit was ook duidelijk gecommuniceerd naar de coureurs, dus niks mis mee. Ben je de GP van Maleisië vergeten in 1999? Schumacher gaf Irvine de overwinning cadeau omdat hij nog kans maakte op het WDC. In Suzuka kon Schumacher hem niet helpen.... Uiteindelijk was Irvine gewoon niet goed genoeg. Vraag me nog steeds af wat er maffia was aan Ferrari in die jaren... | |
Meike26 | woensdag 10 april 2013 @ 20:40 |
Ja, maar dat wad dus het probleem. Door de been breuk van Schumi hebben ze bijna direct de ontwikkeling van de Ferrari stil gelegd. Irvine en Salo hebben mooie races gemaakt met die wagen. Mijnziens ook een verkapte team-order over het hele seizoen. Tot 2 races voor het einde van het seizoen was een WK voor Irvine nog haalbaar. Ik was daar goed misselijk van weet ik nog. Net als hier hebben we op het formule1 forum van RaceReport (Veronica Holding) toendertijd een behoorlijke reeks gehad over dit onderwerp. | |
Meike26 | woensdag 10 april 2013 @ 20:42 |
Het kan zijn inderdaad dat ik het dramatiseer nu en een verkeerd beeld schets, ik weet in iedergeval wel dat ik behoorlijk anti-Schumi was in die jaren en dat FIA stond voor Ferrari's Internationale Autosportclubje of iets dergelijks. | |
M.Melandri | woensdag 10 april 2013 @ 20:53 |
Wat is dat voor fabeltje over de doorontwikkeling? Schumacher pakte bij zijn comeback direct pole en was een seconde sneller dan de McLarens, die auto was dus niks mis mee. Kijk maar eens terug hoe Schumacher hem hielp, hij probeerde zelfs de McLarens te vertragen zodat Irvine weg kon rijden. | |
Meike26 | woensdag 10 april 2013 @ 21:05 |
Ik denk dat ik Schumi en Ferrari iets te zwart heb gemaakt in die jaren er na... ![]() ![]() | |
Michael_Moore | woensdag 10 april 2013 @ 22:06 |
![]() | |
Tarado | donderdag 11 april 2013 @ 09:11 |
| |
Meike26 | donderdag 11 april 2013 @ 09:46 |
Wow, dat worden compleet andere liveries voor McLaren in 2014 en Jenson met een glad geschoren bekkie ![]() | |
sasquatsch | donderdag 11 april 2013 @ 10:08 |
En als Hamilton niet drie keer in leidende positie was uitgevallen was hij kampioen geworden. Om met Coulthard te spreken:
| |
Tarado | donderdag 11 april 2013 @ 10:11 |
Dat is ook zo maar het ging even over de (vermeende) suprematie | |
King_Merc | donderdag 11 april 2013 @ 10:59 |
Bruno als nieuwe 3de rijder ? ![]() | |
Mexicanobakker | donderdag 11 april 2013 @ 11:13 |
Andere liveries mogen wel weer eens. Te weinig grootschalige veranderingen laatste tijd. alleen renault en sauber eigenlijk. Al is die van lotus nu wel prachtig. Maar ik verlang terug naar 98 jordan, 92 benneton, 94 sauber, 00 minardi en 91 lambo. Dat soort liveries zie je gewoon zelden meer. | |
Weltschmerz | donderdag 11 april 2013 @ 11:15 |
Dankzij een supersnelle pitstop komt hij er net voor. Dat kun je vantevoren niet weten, daar kun je je bandenkeuze niet op baseren. Dat deed hij niet, hij vocht terug, hij vocht hard terug en overtrad daarbij de regels, verloor en begon toen te miepen. Waar het om Schumacher en Vettel gaat is de onzin nooit ver weg, maar kennelijk voel je je daar nog steeds even sterk toe aangetrokken als in het Schumachertijdperk. | |
Tarado | donderdag 11 april 2013 @ 11:22 |
Natuurlijk is dat uit te rekenen, beetje onzinnig dat jij zegt van niet en wat M.Melandri zegt, hij had eerder naar binnen moeten gaan. Het feit dat Vettel voor zacht koos kan juist daarmee te maken hebben, proberen er voor te komen bij die laatste pitsstop want indien gelukt wist hij dat Webber ondanks versere banden geen aanval zou doen. Welke regels? | |
Sinister-D- | donderdag 11 april 2013 @ 11:27 |
Wou d'r al niet op ingaan ![]() ![]() | |
Weltschmerz | donderdag 11 april 2013 @ 11:28 |
Het gaat om enkele meters, daar kun je niet op rekenen in de zin van tactiek om er voor uit te komen. Een gemiddelde pitsstop ipv een snelle en je tactiek valt in duigen, dan is het geen goede tactiek. Een wagenbreedte ruimte laten was toch de nieuwe regel? | |
King_Merc | donderdag 11 april 2013 @ 11:40 |
en die prosts vooral die van 2001 zag er prachtig uit ![]() | |
Meike26 | donderdag 11 april 2013 @ 11:53 |
Eeehm, dus Webber overtrad de regels door geen wagenbreedte ruimte te geven ?? Vettel deed een erg mooie inhaalactie, ja, maar hij was diegene die dit risico nam, niet Webber. Die baan daar is ca 20 meter breed. Hij had er ook rechts van Webber langs kunnen gaan, waar bovendien meer rubber lag. | |
Weltschmerz | donderdag 11 april 2013 @ 12:03 |
Dat doet er niet toe, ik vind het ook geen goede regel, maar het is volgens mij wel de nieuwe regel. | |
sasquatsch | donderdag 11 april 2013 @ 12:13 |
Dat is alleen als je van je racelijn afwijkt om te verdedigen en daarna weer terug naar de racelijn gaat. Dan moet er een wagenbreedte ruimte overblijven tussen de wagen en de rand van de baan. | |
Tarado | donderdag 11 april 2013 @ 12:41 |
Het blijft te berekenen ook al was de marge klein, Vettel kwam in rappe schreden naderbij maar uiteindelijk klopte het toch, in F1 gaat het altijd om kleine marges. En uiteindelijk maakte het voor Webber ook niet uit, als hij achter Vettel uit de pits was gekomen mocht hij hem toch niet meer aanvallen volgens de afspraak. [ Bericht 8% gewijzigd door Tarado op 11-04-2013 12:49:38 ] | |
Weltschmerz | donderdag 11 april 2013 @ 13:31 |
Hij week volgens mij wel wat van zijn lijn af om te verdedigen, maar de mate waarin heb je een goed shot voor nodig. Crowding mag ook niet als je op je lijn blijft volgens mij, en het afsnijden na de finish is al helemaal strafwaardig. Wat ik er maar mee wil zeggen, als RB bang is van die psycho dan zijn er altijd nog de stewards. Daar heeft hij tot nu toe altijd schijt aan gehad, dus het is maar helemaal de vraag of hij zich deze keer wel aan teamorders wilde houden. Maar hij stond al op een andere tactiek met andere banden, waardoor hij mede dankzij de snelle pitstops voorlag op Vettel, waarom zou hij er dan banden op laten zetten waarmee hij langzamer is? Je weet immers nooit wat er gebeurd in een race. | |
Tarado | donderdag 11 april 2013 @ 13:55 |
Daarom valt er met jou niet te discussiëren omdat je maar eindeloos doorgaat met argumenten erbij halen die er niet doe doen, het uitgangspunt van onze discussie was dat die afspraak er lag | |
Weltschmerz | donderdag 11 april 2013 @ 14:00 |
Stel even dat Webber ervan uitging dat hij zich voor de verandering aan die teamorder ging houden en dat Vettel zich er ook gewoon aan ging houden. Waarom kiest hij dan voor langzamere banden ipv de snellere? | |
Tarado | donderdag 11 april 2013 @ 14:03 |
Precies wat ik zeg, als hij voor Vettel uit de pits was gekomen (zoals geschiedde) zou Vettel achter hem moeten blijven, zou hij achter Vettel op de baan komen zou hij hem niet meer aanvallen dus daarom ook niet de snellere maar ook sneller slijtende band te nemen. De Mercedessen erachter vormden geen enkel gevaar. | |
wimderon | donderdag 11 april 2013 @ 15:41 |
Op de teamradio was duidelijk te horen dat Webber zelf de voorkeur gaf aan de harde band. | |
wimderon | donderdag 11 april 2013 @ 15:45 |
Webber moet gewoon niet zo verontwaardigd doen. | |
wimderon | donderdag 11 april 2013 @ 17:22 |
![]() | |
Meike26 | donderdag 11 april 2013 @ 17:39 |
Onder het mom van: U vraagt, wij scheren ? ![]() *Jenson met goatee was ook niets mis mee eerlijk gezegd... ![]() ![]() | |
Weltschmerz | donderdag 11 april 2013 @ 21:26 |
| |
RingBewoner | donderdag 11 april 2013 @ 21:33 |
Grappig, tv-gids op mijn telefoon geeft aan dat er dan een programma opkomt over vrouwen in de gevangenis. Ik hoop echter zo dat dit erop komt! Bedankt voor de tip!! | |
Sinister-D- | donderdag 11 april 2013 @ 21:45 |
Die komt er volgens de programmering van de Canvas site ook op, ik ga d'r even van uit dat die klopt dan, jammer genoeg... | |
Weltschmerz | donderdag 11 april 2013 @ 22:22 |
Ik weet toevallig dat de Canvassite niet altijd goed wordt bijgehouden, en in de PO tv-gids staat dat de 3e aflevering van die vrouwengevangenis gisteren al was. Dus ik zou er niet op rekenen dat het er niet op komt vandaag. | |
RingBewoner | donderdag 11 april 2013 @ 22:22 |
Dan ga ik straks met een lekkere whisky of bier er even voor zitten. | |
RingBewoner | donderdag 11 april 2013 @ 22:50 |
Volgens EPG van ziggo komt het le mans verhaal ervoor. Toppie!! | |
vosss | donderdag 11 april 2013 @ 22:53 |
vette tip! Ik ga mn recorder ff instellen ![]() | |
RingBewoner | donderdag 11 april 2013 @ 23:03 |
Mislukt, voetbal krijgt een verlenging. | |
THEFXR | donderdag 11 april 2013 @ 23:03 |
fuck, voss stel die rec opnieuw in ![]() | |
vosss | donderdag 11 april 2013 @ 23:31 |
Is het al bezig??? | |
RingBewoner | donderdag 11 april 2013 @ 23:32 |
Nee, nog steeds voetbal. | |
THEFXR | donderdag 11 april 2013 @ 23:51 |
godverrrrr | |
JohnB52 | donderdag 11 april 2013 @ 23:54 |
Volgens mij is er nu wat anders op.... | |
Mexicanobakker | vrijdag 12 april 2013 @ 00:18 |
voetbal liep uit helaas. dan maar een stuk van Aida '94 kijken. Die spin van Jos ![]() ![]() | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 12 april 2013 @ 08:34 |
![]() ![]() | |
Mexicanobakker | vrijdag 12 april 2013 @ 12:08 |
Ja echt heel slecht dit ![]() Ach, 2e race in je carrière, kan gebeuren. | |
rubbereend | vrijdag 12 april 2013 @ 14:00 |
mwah hij had eigenlijk dat seizoen niet eens moeten rijden in de races ![]() Maar even een vraag aan de kenners, weet iemand eigenlijk wat er wel/niet waar is van dit verhaal: http://forum.verstappen.n(...)93&showcontent=1&F=1 Van de test van Verstappen in de gereviseerde Simtek die bijzonder snel bleek te zijn? | |
vosss | vrijdag 12 april 2013 @ 14:18 |
Hij is de scepter kwijt man! ![]() | |
Beach | vrijdag 12 april 2013 @ 14:19 |
10 jaar geleden had ik dat al gelezen op precies datzelfde forum ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 12 april 2013 @ 14:28 |
misschien moeten we David Coulthard even mailen ![]() | |
vosss | vrijdag 12 april 2013 @ 14:36 |
![]() Dat is de foto die ontbreekt in dat verhaal. Ik kende het niet overigens ![]() | |
vosss | vrijdag 12 april 2013 @ 14:38 |
![]() En dat is de tweede foto. | |
vosss | vrijdag 12 april 2013 @ 14:38 |
Dus dit klopt niet:Tenminste als ik google moet geloven. [ Bericht 5% gewijzigd door vosss op 12-04-2013 14:44:55 ] | |
Beach | vrijdag 12 april 2013 @ 14:46 |
Leg uit ![]() | |
Breaker.Faker | vrijdag 12 april 2013 @ 14:46 |
sorry | |
vosss | vrijdag 12 april 2013 @ 14:47 |
Volgens google zijn dat beide simtek honda mugens en die knakker zegt dat er maar 1 foto is. Dat is niet waar dus. Vooropgesteld dat dat inderdaad die simtek honda''s zijn dan. | |
rubbereend | vrijdag 12 april 2013 @ 14:51 |
Die foto's zijn volgens mij gewoon van de Simtek Ford. De Simtek met de Mugen erin is nooit gebruikt tijdens de race omdat de Mugen bij Ligier erin lag, wat ook van Driatore was ![]() ik ook ![]() ![]() | |
vosss | vrijdag 12 april 2013 @ 15:10 |
Ow ok. Dan heb ik gewoon weer eens ruzei met google ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 12 april 2013 @ 15:33 |
De volgende trailer van Rush: | |
rubbereend | vrijdag 12 april 2013 @ 21:42 |
JohnB52 | vrijdag 12 april 2013 @ 21:45 |
Toen waren alle voorvleugels toch op? | |
rubbereend | vrijdag 12 april 2013 @ 21:46 |
op dat moment was alles drama, één an de teameigenaren was van eigen geld boodschappen wezen doen om de monteurs maar te eten te kunnen geven | |
Schunckelstar | zaterdag 13 april 2013 @ 01:57 |
beter dan rosset (tosser) ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Schunckelstar op 13-04-2013 02:03:39 ] | |
Mexicanobakker | zaterdag 13 april 2013 @ 07:55 |
Rosset was nog erger ![]() | |
Breaker.Faker | zaterdag 13 april 2013 @ 12:09 |
deze is ook leuk domper van Ronald van Dam Mclaren mag niet bij Ferrari kijken ![]() kennen we deze nog | |
Sinister-D- | zaterdag 13 april 2013 @ 12:33 |
Die Honda blowups waren toch wel altijd spectaculair ![]() | |
Mexicanobakker | zaterdag 13 april 2013 @ 15:19 |
Mijn favoriet: | |
LWD-Godius | zondag 14 april 2013 @ 02:01 |
Daar waar Ferrari gebruik maakte van de loophole in de regelgeving omtrent de wing end plate van de achtervleugel (extra vinnen in de lengterichting), maakt Mercedes in china ook gebruik van deze loophole. Echter wordt het niet puur als flow conditioner gebruikt zoals bij ferrari maar heeft het verder ook echt nut qua extra downforce, een soort extra achtervleugel flaps (horizontaal)). Ze zitten bij Mercedes dan ook aan de binnenkant van de end plates.![]() | |
ChuckBartowski | zondag 14 april 2013 @ 12:57 |
Gerucht gaat dat Mark Webber een 5 jarig contract bij Porsche heeft getekend voor volgend jaar om o.a. In Le Mans mee te gaan rijden. | |
zoem | zondag 14 april 2013 @ 13:09 |
Of deze van Kimi: | |
zoem | zondag 14 april 2013 @ 13:11 |
| |
zoem | zondag 14 april 2013 @ 13:13 |
[edit] Dit had eigenlijk in het andere topic gemoeten ![]() | |
Peterselieman | zondag 14 april 2013 @ 13:18 |
Dit is de mijne: | |
Mexicanobakker | zondag 14 april 2013 @ 13:21 |
Die staat op 2 bij mij ![]() | |
Weltschmerz | zondag 14 april 2013 @ 13:37 |
Dit is een van mijn favorieten, al scheen het nog niet beslissend voor het wk. Met Lewis eigen reactie op het incident op muziek gezet eronder: | |
twiFight | zondag 14 april 2013 @ 14:09 |
Is er trouwens ooit wel eens iemand gespind in de pits? LOL, op google zo gevonden: | |
vosss | zondag 14 april 2013 @ 14:18 |
Toen was ik kwaad. Dat weet ik nog dondersgoed. En wie kiest ie uit? Juist, zn directe concurrent. Godverdomme wat heb ik toen zitten vloeken voor de tv. Ik kan me de bak met nootjes die over de tafel vloog ook nog goed voor de geest halen. ![]() | |
M.Melandri | zondag 14 april 2013 @ 14:23 |
Ricciardo is dan goed begonnen met zijn battle voor het 2e stoeltje | |
Tarado | maandag 15 april 2013 @ 10:16 |
| |
HerrFritz | maandag 15 april 2013 @ 14:28 |
http://www.gpupdate.net/n(...)-slag-in-gp2-klasse/ Frijns rijd GP2 in bahrein!! w00t | |
sasquatsch | maandag 15 april 2013 @ 14:30 |
Was hier al gemeld: SPT / Nederlandse racetalenten #4 met veel talent | |
Mexicanobakker | maandag 15 april 2013 @ 14:32 |
Wel echt een zaad team volgens mij. | |
sasquatsch | maandag 15 april 2013 @ 15:04 |
Conor Daly werd 7de voor dit team in de sprintrace in Maleisië. In de hoofdrace was de beste klassering een 15de plek. | |
Mexicanobakker | maandag 15 april 2013 @ 15:43 |
Een zaad team dus. Want die daly is geen kneus. | |
ChemicalCurry | dinsdag 16 april 2013 @ 13:40 |
Waarom is Daly eigenlijk weg bij Hilmer? | |
sasquatsch | dinsdag 16 april 2013 @ 15:41 |
Daly had een overeenkomst voor een race en richt zich op de Indy 500. | |
LWD-Godius | woensdag 17 april 2013 @ 10:21 |
Sauber zonder afdekplaat:![]() | |
Burdie | woensdag 17 april 2013 @ 10:55 |
Daar is wel iets meer mis dan alleen een missende afdekplaat ![]() | |
vosss | woensdag 17 april 2013 @ 13:02 |
1 wiel lijkt niet helemaal goed te zitten. | |
bloodymary1 | woensdag 17 april 2013 @ 13:03 |
Is het komend weekend live op BBC? Of moeten we het met Sport1 doen? | |
bloodymary1 | woensdag 17 april 2013 @ 13:04 |
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar misschien zelfs 2... | |
Meike26 | woensdag 17 april 2013 @ 13:08 |
Wel mooie foto nu om die kleine side-pods te zien van de Sauber ! ![]() | |
Gebraden_Wombat | woensdag 17 april 2013 @ 13:09 |
Zie OP. | |
bloodymary1 | woensdag 17 april 2013 @ 13:10 |
Oh, tof schema, nog helemaal niet gezien (waarschijnlijk 30 keer overheen gekeken). Helaas geen BBC dus.... | |
Meike26 | woensdag 17 april 2013 @ 13:10 |
Eerlijk gezegd hoop ik dat we helemaal geen race krijgen. Ik houd van autosport. Maar dat er nog steeds geraced word daar, blijf ik vreemd en misplaatst vinden. En die video van Anonymous neem ik door Boston ook wat serieuzer dan normaal: | |
bloodymary1 | woensdag 17 april 2013 @ 13:14 |
100 % mee eens. Zeker na dit filmpje gezien te hebben. Heftig hoor. | |
vosss | woensdag 17 april 2013 @ 13:14 |
Wat een onzin. Gewoon racen. Die terroristen betalen ervoor. Dan moet je er ook gewoon gaan staan met je circus. | |
Tarado | woensdag 17 april 2013 @ 13:15 |
Vind ik ook | |
vosss | woensdag 17 april 2013 @ 13:19 |
Zeker. Als je het er niet mee eens bent dan moet je gewoon zeggen flikker op; we hoeven jullie geld niet en we komen niet.![]() | |
Meike26 | woensdag 17 april 2013 @ 13:21 |
Ik snap het ook wel wat je bedoelt Vosss, maar juist dat maakt het schandalige van deze GP. Juist door die poen moet er geraced worden, als vermaak voor de rijken. Maar achter de muren worden er dus Bahreinse mensen gemarteld/mishandeld/gedood om de grootste onzin: Onderdrukking. Weg uit die zandbak daar. Laat die oliesjeiks de tering krijgen en niet hun zin geven. F1 geeft hiermee indirect toe aan dit zinloze en schandalige geweld. Ik klink nu als een boomknuffelaar, maar het is zo. F1 is van onder geschikt belang dit moment. | |
Tarado | woensdag 17 april 2013 @ 13:23 |
Dan zijn er wel meer landen waar je niet heen zou moeten gaan | |
vosss | woensdag 17 april 2013 @ 13:24 |
Formule 1 is NOOIT van ondergeschikt belang. Wat kan mij het schelen als daar wat onschuldige mensen de dood vinden. Ik klink nu misschien wat hard, maar het is en blijft een ver van mn bed show. Beter een F1 race in een gaar land wat mensenrechten schendt dan geen F1 race. ![]() | |
Meike26 | woensdag 17 april 2013 @ 13:29 |
Dat werd vorige keer ook gezegd, onder andere China. Maar je kan niet ontkennen dat het er in Bahrein dit moment (de laatste 3 jaar) wat heter aan toe gaat dan de landen zoals China/India en Brazilië. Als de GP door gaat en er gebeurt niets, oké dan hebben ze mazzel. Maar er lopen naar mijn idee teveel risico's rond die de bomaanslagen in Boston met 'maar' 3 doden zeker doen verbleken. Ik heb eerder het idee dat we zondag wel eens een 'zie je wel' situatie krijgen als het wel doorgaat. Bahrein is gewoon geen plek om te racen. | |
Tarado | woensdag 17 april 2013 @ 13:29 |
Het is nooit prettig als onschuldige mensen door geweld sterven maar wat ik al zei dat komt niet alleen in Bahrein voor, verder wel opvallend dat de "strijd" altijd oplaait op het moment dat de F1 langskomt. Lullig voor ze dat door Boston de publiciteit heel gering zal zijn. | |
Meike26 | woensdag 17 april 2013 @ 13:32 |
Dat is juist niet opvallend. Het is één van de weinige momenten voor de onderdrukte bevolking om aandacht te vragen voor de situatie. De afgelopen 2 jaar ging het maar net goed, wel met rellen buiten de hekken. Samen met de video van Anonymous en die blijvende onderdrukking zou je juist kunnen voorstellen dat die bevolking nu kiest voor een hardere aanpak om aandacht te vragen. Ik ben er niet gerust op ! | |
Tarado | woensdag 17 april 2013 @ 13:34 |
Onderdrukte bevolking? Voor zover ik weet zijn het arbeids immigranten, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me er niet zo in hebt verdiept | |
Meike26 | woensdag 17 april 2013 @ 13:41 |
Ik weet ook niet of de term Dictatuur op zijn plaats is, maar je hebt als burger weinig te vertellen. Politie en militairen geven om het minste of geringste een klap voor je harses met de kolf van het geweer of ze schieten in je poot omdat je een te grote bek hebt. De BBC heeft daar zo'n 2 jaar geleden een korte docu over gehad. Het is toen begonnen bij de opstand van Egypte en de val van het regime aldaar en hele midden oosten ging er in mee. Alleen Bahrein schijnt nog steeds met die zelfde schrijnende situatie te zitten en in zekere maten ook Sirië, maar dat steekt volgens mij weer anders in elkaar. | |
Tarado | woensdag 17 april 2013 @ 13:45 |
Ik praat het niet goed hoor, maar in China worden mensenrechten ook met voeten getreden, in Maleisië gebeuren zaken ook anders dan in westerse democratieën net als in India, Abu Dhabi is ook geen democratisch land. Brazilië is gewoon gevaarlijk vanwege de criminaliteit. | |
sasquatsch | woensdag 17 april 2013 @ 14:08 |
Vergeet de Verenigde Staten niet. Die lappen de mensenrechten ook aan hun laars wanneer het gaat om de War on Terror. | |
Sinister-D- | woensdag 17 april 2013 @ 18:01 |
Verkeerde topic ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 17 april 2013 @ 18:02 |
Ben rare dingen aan het doen ![]() Verkeerde knop ![]() | |
zoem | woensdag 17 april 2013 @ 18:04 |
Koffie nodig? ![]() Todt reist niet af naar Bahrein Lekker hypocriet figuur ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 17 april 2013 @ 18:05 |
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb er vandaag al de nodige gehad ![]() ![]() | |
Nober | woensdag 17 april 2013 @ 18:13 |
Mensen konden vragen stellen aan Fernando Alonso en hij heeft er inmiddels een hoop beantwoord. Zoals: @Mr_Waits How big is your neck? FA: Hehehe…You’re not the first person to ask! It is 41 cm in diameter. http://www.fernandoalonso(...)itter-primera-parte/ http://www.fernandoalonso(...)itter-segunda-parte/ | |
twiFight | woensdag 17 april 2013 @ 21:21 |
In welk land was ook alweer een auto/busje met daarin engineers van een van de midrange teams overvallen na de race? | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2013 @ 21:23 |
Brazilië toch? | |
Nattekat | woensdag 17 april 2013 @ 21:23 |
Brazilië | |
THEFXR | woensdag 17 april 2013 @ 22:40 |
het bernie al decennia om geld, het is gewoon een halve oplichter | |
Meike26 | donderdag 18 april 2013 @ 08:01 |
Er gebeuren nog wel meer dingen in Brazilië tijdens zo'n weekend. Volgens mij zijn er ook wel eens velgen gejat uit de paddock, net na de kwalificatie en zijn de spullen van RTLGP een keer gejat + hebben ze het met gehuurd/geleend materiaal moeten doen van een ander buitenlands tv station. | |
Weltschmerz | donderdag 18 april 2013 @ 08:25 |
Heel veel sporten zijn om het geld gaan draaien de laatste 30 jaar maar F1 is in die zin minder hypocriet dat het altijd big business is geweest, in de jaren 70 had het misschien wat MKB-trekjes met al garagisten, maar ook dat is business. Het sportelement is onderdeel van het geld verdienen, en niet andersom. Dus aspecten als internationale verbroedering waar andere sporten, of echte sporten zo je wil, nog wel eens mee koketteren kun je rustig weglaten. Het internationale bedrijfsleven doet gewoon zaken met en in Bahrein, dus de F1 ook, dat is namelijk onderdeel van het internationale bedrijfsleven en niet van de olympische verbroederingsbeweging. Er is geen boycot of embargo of zo. Ik vind dat ook allemaal niet zo heel vanzelfsprekend, maar hypocriet om in Bahrein te gaan racen is het in ieder geval niet. Politici of mensen uit andere bedrijfstakken die oproepen daar niet te gaan racen en zelf ondertussen niet werken aan boycotten of zelf niet uitsluitend zaken doen met mensenrechtenrespecterende democratien zijn wél hypocriet. | |
Meike26 | donderdag 18 april 2013 @ 08:31 |
Hypocriet of niet, de kans op een aanslag, op publiek of coureurs, is gewoon aanwezig. En die kans is nergens zo groot als in Bahrein. Het zal best zo kunnen zijn dat dat Anonymous het overdrijft en ze alleen met rode sjaaltjes gaan wapperen ipv zwarte, maar ik denk zelf dat Bernie en dat hele F1 circus nog wel eens spijt kunnen krijgen van het besluit als ze toch gaan racen ! Vorig jaar beweerde de organisatie van de GP 100% veiligheid. Dat bestaat gewoon niet. Ja, ik ben dan wel hypocriet dat ik zondag toch de race zal kijken, maar dit keer niet op het puntje van de bank vanwege de spanning op de baan, maar er naast. | |
Tarado | donderdag 18 april 2013 @ 08:50 |
Je zal het toch met de spanning op de baan moeten gaan doen ![]() | |
Ermanon | donderdag 18 april 2013 @ 09:39 |
Wat een slechte voice over zeg in dat filmpje ![]() | |
Meike26 | donderdag 18 april 2013 @ 10:05 |
Mee eens, maar daarom trekt het wel de aandacht. Boodschap is er niet minder om ![]() | |
Gebraden_Wombat | donderdag 18 april 2013 @ 10:45 |
22 mannen met hun hoofd buitenboord met 300 km/u in raketmonsters 1 cm langs elkaar laten racen en je dan druk maken over een zeer kleine kans op een bomaanslag. | |
D. | donderdag 18 april 2013 @ 11:14 |
Racen ![]() | |
Meike26 | donderdag 18 april 2013 @ 11:18 |
Oh, je vergeet voor het gemak even het publiek, marshalls, andere lui op de paddock? Ik kan mij van 2 jaar geleden nog herinneren dat deze dreiging er ook was, ik weet niet waarvan uit, maar dat ze het publiek en de coureurs niets zouden doen, omdat ze het de sport en supporters niet kwalijk namen, maar de bobo's en hoge pieven in de F1 wereld + oliesjeiks. Maar zover ik aan dat filmpje van Anonymous merk en de logica dat zij na 2 jaar zonder effect aandacht hebben proberen te vragen voor de situatie, ben ik er niet gerust op dat ze het deze 3e keer misschien wel harder aan willen pakken. En wieweet wat ze er nu voor opofferen ? In mijn ogen word die video te veel gebagatelliseerd en denken er te veel dat het wel mee zal vallen. Zeker doordat men vorig jaar nog riep dat de veiligheid gegarandeerd werd + wat er nu in Boston is gebeurd = wijze les. Ik zou de stekker allang uit dit F1 project / weekend hebben getrokken. Dan maar miljoenen mislopen, als er wat gebeurt is het wereld nieuws en heeft de F1 geen goede naam meer = meer verlies dan 1 gecancelde GP. Edit: Om nog maar van de mensenlevens te zwijgen dus... ![]() | |
Mexicanobakker | donderdag 18 april 2013 @ 11:26 |
Ze reden ook vrolijk op kyalami, ik kijk er niet van op. | |
Meike26 | donderdag 18 april 2013 @ 11:34 |
Die tijd heb ik niet meegemaakt, maar ik kan mij voorstellen dat humanitair gezien, ook geen populaire races waren. Al was de F1 toen minder commercieel en gingen er wat minder ¤'s in om. Formule 1 associeer ik met sportiviteit, zowel onder de fans als onder de rijders. Fans gaan met elkaar weer naar huis, eten en drinken wat maar hebben elk hun eigen sterke voorkeur. De rijders vechten op de baan, maar drinken s'avonds met z'n alle nog wat na en lachen om elkaars fouten/acties. F1 is een voorbeeld sport, veel méér dan voetbal of wielrennen dat is. Vergelijkbaar met zwemmen en schansspringen. Ik begrijp het dus dondersgoed dat bevolking fel tegen deze race is en deze race nu al 3 jaar op rij aangrijpt om aandacht te vragen voor hun positie. 2 jaar is het goed gegaan. Gevaarlijke indicator om dus te zeggen, vorig jaar ging het toch ook goed ? Er hoeven niet veel druppels meer bij in die emmer, dat is mijn gevoel erbij. | |
Tarado | donderdag 18 april 2013 @ 11:51 |
| |
Meike26 | donderdag 18 april 2013 @ 11:55 |
Dat spreekt het wel een beetje tegen, gelukkig maar ![]() Hopen dat het ook zo blijft ! | |
twiFight | donderdag 18 april 2013 @ 18:14 |
Scheelt dat ik nu ook al tijden Anonymous-moe ben en geen enkele jankbui die zij op internet pleuren nog serieus neem. | |
vosss | vrijdag 19 april 2013 @ 02:07 |
Zou wat zijn. De grote baas die de stekker eruit trekt en daarbij Vettel de vinger geeft. Geniale actie, live op tv, ik zou me bezeiken ![]() ![]() | |
Tarado | vrijdag 19 april 2013 @ 08:15 |
| |
Rossdale | vrijdag 19 april 2013 @ 08:39 |
Dat hij Marko er uit pleurt, zou al een hoop onrust in het team schelen. Daarnaast moet Webber gewoon weg bij Red Bull. Ondanks dat ik een groot fan van hem ben, zie ik hem liever racen bij Lotus ofzo. Daar heerst volgens mij een betere no nonsense cultuur, wat een stuk beter bij hem past. | |
Meike26 | vrijdag 19 april 2013 @ 08:47 |
Het zegt wel iets over de misselijk makende voorkeur die Helmut heeft voor Vettel, terwijl Dieter gewoon objectief die actie sterk veroordeeld. Vettel is hier niet schuldig aan, het blijft een racer en uit dat opzicht snap ik het nog steeds dat hij dit heeft gedaan. Maar dat gekwijl/geslijm en wandelende promo bord dat Helmut heet is de zwakste schakel in het team nu. Helmut de laan uit sturen zou dus beste actie van het seizoen zijn ![]() | |
Tarado | vrijdag 19 april 2013 @ 08:54 |
Ik begrijp wel dat die Marko niet geliefd is maar die zat niet achter het stuur hoor bij dat incident | |
Rossdale | vrijdag 19 april 2013 @ 09:00 |
Als je een coureur niet wil bestraffen om een duidelijke fout, dan hoor je zo'n persoon niet te coachen. Dit is als een ouder die een kind niet straft als hij blijft zeuren om een snoepje, nadat hij er al 3 heeft gehad. | |
Tarado | vrijdag 19 april 2013 @ 09:05 |
![]() Het is gewoon duidelijk wie de baas is en dat is Vettel, dat heeft hij op die manier duidelijk gemaakt aan de mensen die daar nog aan twijfelden. | |
Rossdale | vrijdag 19 april 2013 @ 09:09 |
Vettel denkt de baas te zijn inderdaad en dat is natuurlijk alles behalve de bedoeling. Als je dat als team niet rechtzet dan verlies je de controle. | |
Tarado | vrijdag 19 april 2013 @ 09:24 |
Dat is niet recht te zetten maar wel in goede banen te leiden, in mijn ogen heeft het team gewoon een fout gemaakt door te veronderstellen dat Vettel wel achter Webber zou blijven. Als je een 3 voudige wereldkampioen niet die credits geeft kan je verwachten dat hij ze opeist. | |
Meike26 | vrijdag 19 april 2013 @ 09:26 |
Vreemde sidepods op de McLaren.. ![]() IK kan helaas geen plaatjes uploaden, photo-emmer doet vervelend. ![]() | |
Kleffe_Dop | vrijdag 19 april 2013 @ 10:32 |
Imgur is your friend. | |
nils7 | vrijdag 19 april 2013 @ 11:07 |
En honda terug... zou mooi zijn ![]() Nu nog BMW terug ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 19 april 2013 @ 11:08 |
Het geeft aan dat Vettel geen teamspeler is en alleen aan zichzelf (en niet aan het team) denkt. Dat hij 3-voudig wereldkampioen is heeft daar niets mee te maken. Zelfs al zou het team hem wel de credits (zoals jij het noemt) hebben gegeven, was er nog hommeles in het team omdat Webber hem dan van het team voorbij moest laten. Dat terwijl ze beweren geen nummer 1 te hebben. Nu ze weten dat Vettel zich niet aan teamorders gaat houden hebben ze het maar vrijgegeven. Teamorders hebben bij Vettel toch geen zin en nu heeft Webber de kans om zelf voor overwinningen en de titel te strijden. | |
Rossdale | vrijdag 19 april 2013 @ 11:10 |
Net alsof die drie wereldtitels van Vettel alleen aan hemzelf zijn te danken en niet aan team-effort ![]() | |
Tarado | vrijdag 19 april 2013 @ 11:13 |
Dus nemen ze weer de verkeerde beslissing | |
Tarado | vrijdag 19 april 2013 @ 11:15 |
Dat zeg ik toch niet, hij is 3 keer kampioen geworden met Webber in zijn team, dan kan je toch wel stellen dat hij de nr 1 is van het team, of je kan krampachtig beweren dat ze allebei gelijk zijn en dit soort situaties krijgen. | |
sasquatsch | vrijdag 19 april 2013 @ 11:21 |
Het is maar welke filosofie je wilt hanteren. Twee rijders die gelijk zijn binnen het team (McLaren, Red Bull) of duidelijk een eerste en tweede rijder (Ferrari). Ik heb een voorkeur voor de eerste. Als iemand dan beter is moet hij het zelf maar laten zien, dus ik ben wel blij met de beslissing van Red Bull. En ja, het kan ze een WDC kosten, maar zolang ze elkaar niet van de baan rijden zou het niet uit moeten maken voor het constructeurskampioenschap (dus het team). | |
Tarado | vrijdag 19 april 2013 @ 12:39 |
Natuurlijk zou ik dat ook liever hebben, de realiteit is echter anders, dan heb ik liever wat Ferrari doet en er gewoon vooruit komen dan wat RBR doet want dat is gewoon een schijnheilig gebeuren. | |
Rossdale | vrijdag 19 april 2013 @ 13:08 |
In 2010 scheelde het maar 14 punten tussen Vettel en Webber, in 2011 en 2012 heeft Vettel veel vaker de voorkeur gekregen (als eerste updates krijgen) en heeft Webber veel problemen met zijn auto gehad. Onder andere met KERS, wat wonder boven wonder geen issue was bij Vettel. Zo zwart-wit is het helemaal niet. | |
Tarado | vrijdag 19 april 2013 @ 13:23 |
Dat toont toch alleen maar aan dat Vettel in de ogen van het team de nummer 1 is. | |
Weltschmerz | vrijdag 19 april 2013 @ 13:48 |
Het is wel ondanks Webbers totale gebrek aan teamgeest dat hij 3 keer WK is geworden. In dat geval hadden ze dat al eerder moeten vaststellen met betrekking tot Webber, toch hebben ze die teamorders na het negeren door Webber aangehouden. Daarnaast kun je een coureur ook de nr 1 status laten nemen ipv geven, door hem niet achter zijn teamgenoot op een andere tactiek te houden. De Webberfanclub zit altijd te miepen over die voorvleugel waar Webber het helemaal niet in zag zitten. Dat is het dan, het enige harde moment wat ze hebben. Vettel heeft ook zijn portie pech wel gehad, waardoor hij een flink aantal punten achterstond op Webber na Spa. Maar ja, als dan Webber er in de races daarna eraf glijdt omdat het regent terwijl Vettel iedereen op een hoopje rijdt en daarna telkens 4 tienden of nog meer moet toegeven in de kwalificatie en iets vergelijkbaars qua racepace, dan is dat waardoor Webber geen WK wordt, en is dat waardoor Vettel wél WK wordt en niet Alonso of zo. | |
Mexicanobakker | vrijdag 19 april 2013 @ 14:12 |
Giancarlo loopt nog ergens rond daar? | |
Tarado | vrijdag 19 april 2013 @ 14:20 |
Dat zal wel | |
sasquatsch | vrijdag 19 april 2013 @ 16:31 |
Gerucht gaat dat ze met Williams in zee willen. Honda zou vanaf 2015 McLaren en Sauber van motoren voorzien. | |
Peterselieman | vrijdag 19 april 2013 @ 16:34 |
Toyota zou het onder de naam Lexus willen doen | |
sasquatsch | vrijdag 19 april 2013 @ 17:07 |
Red Bull kopieert de brake-duct van Williams, dat oorspronkelijk bij Red Bull vandaan komt en waarvan Williams niet zeker weet of dit wel de goede oplossing is.
| |
wimderon | vrijdag 19 april 2013 @ 17:23 |
In 2010 verloor Vettel 63 punten door mechanische problemen en andere pech buiten zijn schuld om, tegenover Webber slechts 7, dus op zich was het verschil ook in 2010 al heel groot. | |
Rossdale | zaterdag 20 april 2013 @ 10:15 |
http://www.racingfanatic.net/p/watch-live-f1.html Livestream van de 3e vrije training voor de liefhebbers ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 20 april 2013 @ 10:17 |
Dit is het nieuwtjes topic ![]() Ga hier ![]() | |
LWD-Godius | zondag 21 april 2013 @ 12:50 |
Caterham updates, Pic piven, VDG onder. Wat niet op het plaatje is omkadert is die wing endplate van de voorvleugel, die heeft wat meer drag reduction slots dan de oude versie. Edit: en ook de wing endplate van de achtervleugel zo te zien:![]() | |
Sinister-D- | zondag 21 april 2013 @ 17:06 |
Zou me verbazen dat ze die seconde gevonden hebben door 4 (en eigenlijk maar kleine) earo-aanpassingen. Moet bijna wel dat er onder de kap nog wel meer gebeurt is dan wij kunnen zien. | |
Peterselieman | zondag 21 april 2013 @ 17:15 |
dat weet ik wel zeker. Ik denk dat als Caterham deze lijn doortrekt ze nog dit jaar tot het middenveld door kunnen dringen. Het zegt veel dat Pic op minder dan tien ronden van het einde gelapt is door Vettel. | |
LWD-Godius | maandag 22 april 2013 @ 08:31 |
Dat denk ik ook al moet je niet vergissen hoeveel tijd het je kan opleveren als je alleen al drag verminderd en dezelfde downforce behoud. Maar het lijkt er inderdaad op dat er ook het een en ander mechanich veranderd is. Zijaanzicht: ![]() | |
Tarado | maandag 22 april 2013 @ 15:07 |
![]() http://www.racecar-engine(...).UXU0addqzD8.twitter | |
vosss | maandag 22 april 2013 @ 16:18 |
Is er trouwens al bekend of Vettel weer een of andere dikke bolide heeft gekregen van die schurftig rijke sjeiks daar? Staat me bij dat hij vorig jaar een SLS black edition kreeg toch? | |
Tarado | maandag 22 april 2013 @ 16:37 |
Een Porsche dit keer ![]() | |
vosss | maandag 22 april 2013 @ 16:38 |
![]() | |
Tarado | maandag 22 april 2013 @ 16:47 |
![]() | |
vosss | maandag 22 april 2013 @ 16:58 |
Ow dat zou ook kunnen. Hoe dan ook, geld zat in die contreien daar. | |
Sinister-D- | maandag 22 april 2013 @ 17:16 |
Dit is de eerste keer sinds 2 á 3 jaar dat ik weer iets hoor over die ''startkaart'' van USF1. De FIA heeft er nooit meer hun muil over open getrokken nadat ze zich terug getrokken hadden. Wordt tijd dat ze daar weer eens inschrijvingen voor gaan doen. Maar met dat bericht, dan denk ik ineens aan Prodrive van Dave Richards. Die wilde toch allang in de F1 maar hadden niet de faciliteiten om zelf een wagen te maken, maar wel de mogelijkheden om onderdelen te maken of zoiets, en wilde daarom altijd met een klanten wagen van Mclaren rijden. Zou dit dan toch de weg zijn voor ze om volgend jaar of het jaar erop in te stappen? | |
twiFight | maandag 22 april 2013 @ 18:02 |
Die regel dat je niet mag testen tijdens het seizoen he (buiten officiele tests om), gelden die ook voor de auto van volgend jaar? En zo ja, hoe controleren ze dat? | |
sasquatsch | dinsdag 23 april 2013 @ 12:19 |
En dan hebben we ook nog het Amerikaanse-Canadese Scorpion, dat al dit seizoen wilde instappen op de licentie van HRT, ware het niet dat deze door het terugtrekken van HRT al verlopen was. | |
sasquatsch | dinsdag 23 april 2013 @ 13:48 |
'Kubica test in F1 simulator Mercedes'
| |
vosss | dinsdag 23 april 2013 @ 13:52 |
Brackley is gewoon een plaats. Voor hetzelfde geld ging hij even een weekendjeweg.nl, wie zal het zeggen. ![]() | |
Rossdale | dinsdag 23 april 2013 @ 13:55 |
Bild is ook zo lekker betrouwbaar verder ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 14:03 |
qua sportnieuws wel. Bij de rest kun je vraagtekens plaatsen | |
Bonobo11 | dinsdag 23 april 2013 @ 17:16 |
![]() | |
Breaker.Faker | dinsdag 23 april 2013 @ 19:04 |
Gisteren Sport1 abonnement opgezegd. De reden hoef ik hier niet meer te vertellen. Ik ging er vanuit dat deze op 22 mei zal aflopen. Helaas is dit niet het geval. Mij abonnement loopt op 10 juni af. Wanneer de proef abonnement ook afloopt. Even terug gekeken in de voorwaarden van Caiway tijdens de Sport1 actie. Daarin staat het volgende. "U neemt het abonnement op Sport1 voor minimaal drie maanden. Daarna wordt het abonnement automatisch verlengd." Dus helaas moet ik mij proef abonnement uit zitten ik weet niet hoe het bij andere providers is geregeld. Anders was het op 22 april afgelopen in plaats van 10 juni. Helaas moet ik 15 euro betalen voor 3 maanden aan de amateurs van Sport1. ![]() ![]() Het is wel voor gekke dat je moet betalen om in dit geval formule1 te kunnen kijken. Zeker als er in de formule1 veel sponsors zijn en zo miljoenen wordt verdiend om ook zo de tv uitzending te financieren. En dan nog moeten betalen om naar formule1 te mogen kijken. Dit geldt ook voor andere sporten achter de decoder. Ik volg wel de formule1 via de BBC of een stream. Zelf denk ik dat als Sport1 zo doorgaat zo geen kijkers meer overhouden. Ik denk namelijk ook dat Sport1 dit eens niet volhoud en dat de formule1 volgend jaar weer op een normale manier te volgen is. Ook al hebben ze een 3jarige contract. | |
M.Melandri | dinsdag 23 april 2013 @ 19:14 |
Wat vond je van Ronald van Dam dan? ![]() | |
Breaker.Faker | dinsdag 23 april 2013 @ 20:10 |
Een debiel. Voor de mensen die geen Sport1 hebben kunnen hier filmpjes kijken om te zien hoe slecht de formule1 is op Sport1. http://www.sport1.nl/nieu(...)aalt-hoge-noten.html Nog even een tweet van Ronald
![]() ![]() | |
Nattekat | dinsdag 23 april 2013 @ 21:22 |
http://video.sport1.nl/ma(...)potente-kantoorklerk waar is Hamilton? ![]() | |
HerrFritz | woensdag 24 april 2013 @ 05:06 |
Nou juist ja, heb gister ook eens zitten kijken naar de nieuwsberichten over f1 op sport1, mooi te zien via de fb die hier eerder al eens is gepost. Wat éen wanstaltige berichten, sommige ronduit denigrerende teksten. Ik vind het smakeloos. Geef mij dan maar de berichtgeving van RTL gp. | |
Sabata | woensdag 24 april 2013 @ 08:18 |
Ondanks dat ik het commentaar van RvD ook niet al te best vind, moet ik wel zeggen dat Robert Doornbos me als gastcommentator 100% meevalt. Jos was gewoon te kort van stof en Albers was vooral met namedropping bezig. Waar ik me bij Van Dam aan erger is niet zijn fouten. O. Mol en M. Walker konden dat vroeger ook en hoewel nu iedereen roept dat Mol zo goed was, daar hoorde je toen toch hele andere geluiden over. Het feit dat ie de eerste drie GP's zo zouteloos commentaar zat te geven vond ik eigenlijk veel erger, alsof ie Rein "Robo-belg" Baart wilde imiteren in het monotoon oplezen van zijn tekst. Ik kijk veel liever naar RTL Duitsland en schakel wel even over als er weer een reclameblokkie loopt. Sky kan ik alleen via een stream kijken, maar de kwaliteit is vaak niet je dat. | |
JohnB52 | woensdag 24 april 2013 @ 08:43 |
Ik heb t zo opgelost: Nodig een paar vrienden uit die tijdens de race ook praten, kan jehet commentaar ook niet meer horen. | |
Rossdale | woensdag 24 april 2013 @ 08:52 |
Ik heb streams opgegeven en download de volledige race gewoon achteraf. Meestal staat de uitzending van Sky Sports ongeveer een uurtje na de race online. Dan kan ik hem 's avonds gewoon terugkijken met fatsoenlijk commentaar. Vooral Coulthard doet het erg goed vind ik. En Eddy Jordan blijft een grappig mannetje in de voorbeschouwingen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 08:55 |
dus dan pak je het BBC commentaar erbij? | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 08:56 |
RTL GP post op dit moment slechts het hoogstnoodzakelijke, zoals de uitslagen van het weekend en hier en daar een nieuwtje, maar het mag geen naam meer hebben | |
Rossdale | woensdag 24 april 2013 @ 08:58 |
![]() | |
Tarado | woensdag 24 april 2013 @ 09:04 |
Ik vind het tijdens de race nog wel meevallen, die Doornbos vond ik ook wel een goeie bijdrage leveren, het gaat me meer om het gebrek aan verdere info zoals vanuit de pits, interviews met uitgevallen rijders, de gridwalk, reportages vooraf, interviews achteraf. Als die man er alleen zit zoals met FP en Q dan ga ik me ook nog ergeren aan die golf van non informatie op de dezelfde monotone manier gebracht. Het is gewoon een hele povere productie en daar is de commentator ook een onderdeel van. | |
LWD-Godius | woensdag 24 april 2013 @ 09:55 |
Het duurt ook ongelofelijk lang voordat ze dingen die heel duidelijk te zien waren opmerkten. Ik had gister even de race op Sport1 in hd gedownload en zo zagen ze beide niet dat Alonso zijn DRS bleef hangen, pas bijna op het einde voordat hij pitte bij de teamradioberichten merkten ze het op, terwijl Alonso al een hele ronde met opengeklapte DRS rondreed en op een gegeven moment er zelfs ook een onboard rear view camera shot te zien was die alleen dat liet zien. ![]() | |
vosss | woensdag 24 april 2013 @ 11:56 |
Doen wij ook (tenminste als ik live kan kijken en het is 's middags of ' avonds). Probleem is dan echter dat er altijd vriendinnen bijzitten die niet snappen dat als dat ding van de boordradio in beeld komt dat je dan even je mond dicht moet houden. ![]() | |
Burdie | woensdag 24 april 2013 @ 12:38 |
OMG ![]() Is Sport1 van Geenstijl ofzo? Wat droef. | |
Tarado | woensdag 24 april 2013 @ 12:43 |
Vrouwen en sport houd ik strikt gescheiden | |
vosss | woensdag 24 april 2013 @ 12:47 |
http://www.a-tribute-to.c(...)clestone/gallery.php![]() | |
vosss | woensdag 24 april 2013 @ 12:47 |
Ow NSFW bovenstaande link. Dat is die dochter van Ecclestone. | |
Tarado | woensdag 24 april 2013 @ 12:49 |
Goeie chirurg | |
nils7 | woensdag 24 april 2013 @ 12:54 |
Ik klikte bijna op mn werk... | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 12:55 |
dat nou ook weer niet, maar het is een slechte poging om El Sierd naar de kroon te steken | |
JohnB52 | woensdag 24 april 2013 @ 13:56 |
Ronald van Dam @rvd1966 Knappe zege Vettel, dat moet gezegd. Smaakmaker in Bahrein was 'crazy cowboy' Sergio Perez. Button? Wie is dat? 8:29 PM Apr 21st Blijkbaar wel. Smaakmakers waren diResta, Raikonnen en Grosjean. | |
Funzel | woensdag 24 april 2013 @ 14:04 |
Perez toch zeker ook wel. Kimi heb je nota bene amper in beeld gezien. | |
Burdie | woensdag 24 april 2013 @ 16:17 |
Huh, reed die mee dan? ![]() | |
vosss | woensdag 24 april 2013 @ 17:20 |
WTF is dat voor een halfbakken doel? ![]() 2010 - 4e 2011 - 4e 2012 - 5e 2013: ja ons doel is 4e worden. Godverdomme man. Je doel zou 1ste moeten zijn, halfbakken lamlul dat je er staat ![]() ![]() | |
THEFXR | woensdag 24 april 2013 @ 17:26 |
nee, The Iceman moet champ worden, merc mag het volgend jaar doen! | |
Tarado | woensdag 24 april 2013 @ 17:28 |
Is wel redelijk realistisch, ze zullen heus wel naar meer streven | |
sasquatsch | woensdag 24 april 2013 @ 21:35 |
Het kan allebei. Kimi als coureur en Mercedes als team. ![]() | |
THEFXR | woensdag 24 april 2013 @ 21:35 |
nah, het zijn bandenvreters | |
Tarado | donderdag 25 april 2013 @ 10:12 |
http://www.f1fanatic.co.uk/2013/04/25/pirelli-hard-tyre-durable/ | |
Tarado | donderdag 25 april 2013 @ 11:40 |
| |
LWD-Godius | donderdag 25 april 2013 @ 11:59 |
Schumacher to drive F1 car on Nordschleife
| |
Peterselieman | donderdag 25 april 2013 @ 12:21 |
iemand nog een chassis nodig? HRT-chassis gaat op eBay: "Niemand wil hem hebben" | |
Gebraden_Wombat | donderdag 25 april 2013 @ 12:36 |
Komt hij door de APK? | |
Peterselieman | donderdag 25 april 2013 @ 12:43 |
Moet je die lange van Wegmisbruikers even vragen. Die kleine op het kratje weet namelijk van niks. | |
Gebraden_Wombat | donderdag 25 april 2013 @ 12:45 |
Mmh, zal hem eens opsporen. Weet je ook een goed adresje voor een beenverkorting? | |
Peterselieman | donderdag 25 april 2013 @ 13:05 |
hard tegen een muur klappen. Heb je kans op verbrijzelde benen ![]() | |
Sinister-D- | donderdag 25 april 2013 @ 18:56 |
Knikker-oog dacht zeker ''wat Alonso deed vorig jaar, kan ik veel beter'' ![]() | |
JohnB52 | donderdag 25 april 2013 @ 19:02 |
Dat gaat toch niks worden, veel te hobbellig | |
#ANONIEM | donderdag 25 april 2013 @ 19:08 |
Misschien stuitert 'ie wel van de baan af ![]() | |
vosss | donderdag 25 april 2013 @ 19:09 |
Is al eerder gedaan. Dacht door BMW, Heidfeld volgens mij, maar ik kan me compleet vergissen. | |
vosss | donderdag 25 april 2013 @ 19:10 |
Die dus ![]() | |
wimderon | vrijdag 26 april 2013 @ 00:12 |
Nieuwschierig | vrijdag 26 april 2013 @ 16:47 |
1:05 de bocht waar Niki Lauda-ongeluk was? Toch ff terugschakelen. | |
LWD-Godius | vrijdag 26 april 2013 @ 17:09 |
Die hele ronde is niet om aan de zien, overal lift and coast, na elke bocht vroeg opschakelen, zeer voorzichtig gereden. Op zich kan ik het me ook wel voorstellen met een moderne f1 wagen maar het laat wel zien dat F1 wagens zich zijn gaan evalueren om het beste te presteren op saaie Tilke-banen. | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 26 april 2013 @ 17:41 |
Een F1-wagen kan veel sneller dat dit, ook op de Ring. Dit was gewoon een demonstratierun. | |
JohnB52 | vrijdag 26 april 2013 @ 17:46 |
Weet je hoe hobbelig die baan is? Die Williams stond heel hoog op zn pootjes, dus weinig downforce. | |
LWD-Godius | vrijdag 26 april 2013 @ 18:40 |
Dat was me al wel duidelijk trouwens. | |
Sinister-D- | vrijdag 26 april 2013 @ 19:20 |
Durft niemand 'm dicht te gooien ![]() |