quote:SRINAGAR -
Richard de W.
De Nederlandse man die in India vastzit voor de moord op een Britse
vrouw, heeft bekend. Dat hebben Indiase politiebronnen tegen de Britse
nieuwszender Sky News gezegd.
De 43-jarige Richard de W. zegt onder
invloed van drugs te zijn geweest, aldus de bronnen.
De 24-jarige Sarah Groves was zaterdag dood aangetroffen op een woonboot in de stad Srinagar, in het Indiase deel van Kasjmir. Ze zou zijn omgebracht met met meer dan 25 messteken. De deur van haar kamer zou zijn geforceerd. Volgens sommige mediaberichten verbleef de Nederlander op dezelfde woonboot, andere bronnen spreken over een naastgelegen woonboot.
Cannabis
De Britse nieuwszender Sky News citeert politiebronnen: „Hij zei dat hij het meisje heeft vermoord, we weten niet waarom. Hij zei ook dat hij cannabis had gerookt.”
Is dit een nieuwe trend? Naar het buitenland gaan om een moord te plegen?quote:Nederlander dacht 'spion' te vermoorden in India
Sarah Groves was na haar studie aan het Chelsea College of Art and Design bezig met een reis door India
De Nederlander die wordt verdacht van de moord op een Britse toeriste dacht dat de vrouw een spion was die hem schaduwde. Richard de W. heeft bekend de 24-jarige Sarah Groves te hebben vermoord.
Dat heeft de politie in India bekendgemaakt, zo melden Britse media.
De man zou hebben verklaard onder invloed van cannabis in de veronderstelling te hebben verkeerd dat Groves een agente van de AIVD was.
45 steken
Vervolgens bracht hij haar op een boot in Kashmir om het leven door 45 maal op haar in te steken. Hij probeerde het gebied nog te ontvluchten, maar werd door de politie in de kraag gevat.
De W. had wel vaker last van paranoïde denkbeelden. Zo zegt hij uit Nederland te zijn weggevlucht omdat hij dacht dat zijn psycholoog samenwerkte met de AIVD en de politie. De inlichtingendienst zou de verwarde man op het oog hebben omdat hij een gevaar voor koningin Beatrix zou zijn geweest.
Spion
Toen Groves opeens opdook in het gebied waar de Nederlander was ondergedoken wist hij het zeker: dat moest een Nederlandse spion zijn.
De W. heeft toegegeven de Britse vrouw te hebben gedood
http://www.elsevier.nl/Bu(...)n-in-India-1229096W/
Joran van der Sloot, die pedos in Thailand, drugsrunners met de koffers en van al dat soort gein.quote:Op zondag 7 april 2013 08:36 schreef N.icka het volgende:
Een nieuwe trend ????waar heb je het over ?
Hoe weet je dit???quote:Op zondag 7 april 2013 08:38 schreef Libris het volgende:
Richard de Wit uit Capelle / Ridderkerk, geboren in 1970
Under Indian law a confession to a police officer is not admissible in a court of law.quote:Op zondag 7 april 2013 08:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
http://news.sky.com/story(...)-dutch-man-confesses
Het is nu eenmaal zo dat het in het strafproces alles is gericht op de dader. Hij moet verder met zijn leven. Het slachtoffer niet meer.quote:Op zondag 7 april 2013 09:05 schreef Apuleius het volgende:
De dader een balkje voor zijn ogen en het meisje mag vol op internet. Jezus.
Dat wordt gedaan uit respect voor de Nederlandse privacywetgeving. In India mag zijn foto gewoon.quote:Op zondag 7 april 2013 09:05 schreef Apuleius het volgende:
Donder op met dat eeuwige 'het is nu eenmaal zo'. Als het aan de massa ligt zal er nooit iets veranderen, want het is nu eenmaal zo.quote:Op zondag 7 april 2013 09:06 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal zo dat het in het strafproces alles is gericht op de dader. Hij moet verder met zijn leven. Het slachtoffer niet meer.
Het is niet eenmaal zo, het hoort ook zo. Daders zijn de echte slachtoffers. Denk je dat ze vrijwillig zo geworden zijn? Niemand wil een dader worden. Vraag eens aan een kind wat hij later wil worden. Ik heb er nog geeneen horen zeggen: ik wil een dader worden.quote:Op zondag 7 april 2013 09:07 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Donder op met dat eeuwige 'het is nu eenmaal zo'. Als het aan de massa ligt zal er nooit iets veranderen, want het is nu eenmaal zo.
Ik dacht even dat het om die vent ging die z'n vrouw in het buitenland waarschijnlijk vermoord heeft, waar ze hem maar niet voor kunnen pakken, en die weer met hun kind in NL woont.quote:Op zondag 7 april 2013 08:38 schreef Libris het volgende:
Richard de Wit uit Capelle / Ridderkerk, geboren in 1970
Vergeet je geitenwollen sokken niet te wassen. De dader hoort VOL in beld en het meisje NIET.quote:Op zondag 7 april 2013 09:10 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Het is niet eenmaal zo, het hoort ook zo. Daders zijn de echte slachtoffers. Denk je dat ze vrijwillig zo geworden zijn? Niemand wil een dader worden. Vraag eens aan een kind wat hij later wil worden. Ik heb er nog geeneen horen zeggen: ik wil een dader worden.
Een dader is slachtoffer van de samenleving. Door individualisering raken mensen geïsoleerd. Wij zijn allemaal schuldig als SAMENleving.
Do not feed the too obvious troll.quote:Op zondag 7 april 2013 09:13 schreef Apuleius het volgende:
Vergeet je geitenwollen sokken niet te wassen. De dader hoort VOL in beld en het meisje NIET.
Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik was mn sokken elke dag. Ik kan niet tegen de geur van oud zweet.quote:Op zondag 7 april 2013 09:13 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Vergeet je geitenwollen sokken niet te wassen. De dader hoort VOL in beld en het meisje NIET.
Eh, waar heb je het over, denk je dat ik een kloon ben?quote:Op zondag 7 april 2013 09:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Do not feed the too obvious troll.
Echt progressie maak je niet hè, Good_Luck?
Nee, ik zeg dat Good_Luck een doorzichtige troll is.quote:Op zondag 7 april 2013 09:17 schreef Apuleius het volgende:
Eh, waar heb je het over, denk je dat ik een kloon ben?
Ja, na ongeveer een week had ik het ook door.quote:Op zondag 7 april 2013 09:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat Good_Luck een doorzichtige troll is.
Beste Copycat, dat ik misschien een afwijkende mening vertegenwoordig wil niet zeggen dat ik niet mezelf ben. Wees blij dat er mensen zijn met een andere blik op de wereld, anders zou het hier een grauwe boel worden.quote:Op zondag 7 april 2013 09:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat Good_Luck een doorzichtige troll is.
Neemt niet weg dat dit geen discussietopic over de rechten en privacy van de verdachte is, maar een nieuwstopic over deze zaak.quote:Op zondag 7 april 2013 09:21 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Beste Copycat, dat ik misschien een afwijkende menig vertegenwoordig wil niet zeggen dat ik niet mezelf ben. Wees blij dat er mensen zijn met een andere blik op de wereld, anders zou het hier een grauwe boel worden.
Excuses dat we jouw topic tijdelijk hebben gekaapt. Ik kan er ook niks aan doen dat mensen mij van alles en nog wat beschuldigen. Ik probeer alleen maar op te komen voor de zwakkeren in de samenleving. Blijkbaar houden bepaalde types daar niet van. Maar ik laat me niet afschrikken in mijn kruistocht tegen onrecht.quote:Op zondag 7 april 2013 09:23 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
Ga jullie persoonlijke dramas op DM uitvechten. Houd het hier inhoudelijk.
Aangezien de dader met een balkje voor zijn ogen wordt gepubliceerd lijkt mij een discussie mbt het privacygedeelte gerechtvaardigd.quote:Op zondag 7 april 2013 09:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat dit geen discussietopic over de rechten en privacy van de verdachte is, maar een nieuwstopic over deze zaak.
Dus zelfs als de trollmeter niet volledig zou uitslaan is de discussie over het al dan niet rechtvaardig zijn van de privacyrechten van een verdachte hier niet op z'n plaats.
Verdachte...quote:Op zondag 7 april 2013 09:05 schreef Apuleius het volgende:
Echt van een 'nieuwe' trend kun je niet spreken, lijkt me.quote:Op zondag 7 april 2013 08:39 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
Joran van der Sloot, die pedos in Thailand, drugsrunners met de koffers en van al dat soort gein.
Niet dan?quote:
Ja natuurlijk, het komt nooit voor dat een onschuldige vast komt te zitten of een foto van iemand anders dan de verdachte wordt verspreidt.quote:
Klopt, maar ook dat is geen garantie dat het om de dader gaat.quote:Op zondag 7 april 2013 09:54 schreef Copycat het volgende:
Nu ja, het is een verdachte die heeft bekend.
Ook in NL hebben mensen bekend die uiteindelijk toch onschuldig bleken. Zal in India vast niet anders zijn.quote:Op zondag 7 april 2013 09:54 schreef Copycat het volgende:
Nu ja, het is een verdachte die heeft bekend.
er stond in dat artikel van raptorix dat schuldbekentennissen ongeldig zijn in de Indiase rechtbankquote:Op zondag 7 april 2013 10:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt, maar ook dat is geen garantie dat het om de dader gaat.
Viets en Du Bois waren ook bekennende verdachten, terwijl nu is vastgesteld dat zij er helemaal niets mee te maken hadden.
Dat zeg ik ook niet. Maar het wijst imo eerder naar schuld dan onschuld. Hoe het echt zit, zal nog moeten blijken.quote:Op zondag 7 april 2013 10:00 schreef DS4 het volgende:
Klopt, maar ook dat is geen garantie dat het om de dader gaat.
maak je niet druk zou ik zeggen...quote:Op zondag 7 april 2013 10:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ook in NL hebben mensen bekend die uiteindelijk toch onschuldig bleken. Zal in India vast niet anders zijn.
Ik ken deze meneer verder niet en weet niks over de situatie, maar door de Indiase politie worden ondervraagd lijkt me ook geen pretje...
Precies, en iedereen maar ontkennen dat drugs slecht zijnquote:De Britse nieuwszender Sky News citeert politiebronnen: „Hij zei dat hij het meisje heeft vermoord, we weten niet waarom. Hij zei ook dat hij cannabis had gerookt.”
Lees je zin nog eens over ...quote:Op zondag 7 april 2013 10:14 schreef Juicyhil het volgende:
Precies, en iedereen maar ontkennen dat drugs niet slecht zijn
Trol.quote:Op zondag 7 april 2013 09:26 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Excuses dat we jouw topic tijdelijk hebben gekaapt. Ik kan er ook niks aan doen dat mensen mij van alles en nog wat beschuldigen. Ik probeer alleen maar op te komen voor de zwakkeren in de samenleving. Blijkbaar houden bepaalde types daar niet van. Maar ik laat me niet afschrikken in mijn kruistocht tegen onrecht.
Hoe bedoel je?quote:
Je hebt de 'niet' er inmiddels uitgehaald, dus je zag het zelf ook.quote:
quote:Op zondag 7 april 2013 10:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je hebt de 'niet' er inmiddels uitgehaald, dus je zag het zelf ook.
Ergens heb je wel een punt ja.quote:Op zondag 7 april 2013 09:10 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Het is niet eenmaal zo, het hoort ook zo. Daders zijn de echte slachtoffers. Denk je dat ze vrijwillig zo geworden zijn? Niemand wil een dader worden. Vraag eens aan een kind wat hij later wil worden. Ik heb er nog geeneen horen zeggen: ik wil een dader worden.
Een dader is slachtoffer van de samenleving. Door individualisering raken mensen geïsoleerd. Wij zijn allemaal schuldig als SAMENleving.
Nee, geen trend.quote:Op zondag 7 april 2013 08:32 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Is dit een nieuwe trend? Naar het buitenland gaan om een moord te plegen?
Je ziet het al vaker. Haha we pakken die allochtonen toch terug...zoiets?
Ja, maar dat lijkt mij niet zo relevant voor de balkendiscussie...quote:Op zondag 7 april 2013 10:03 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
er stond in dat artikel van raptorix dat schuldbekentennissen ongeldig zijn in de Indiase rechtbank
kloot maar dat verhaal is wel weer uit 2002.quote:Op zondag 7 april 2013 10:56 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee, geen trend.
Nederlandse Marokkanen gaan al langer naar India om mensen te doden, soms pakt dat minder uit.
Bron? Fok!
India toont bewijs steekpartij Nederlanders
En aan die discussie deed ik niet echt mee, geloof ik.quote:Op zondag 7 april 2013 11:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, maar dat lijkt mij niet zo relevant voor de balkendiscussie...
Ook goed.quote:Op zondag 7 april 2013 11:12 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
En aan die discussie deed ik niet echt mee, geloof ik.
Nee want verhoren heeft geen zin als bekentenissen ongeldig zijn.quote:Op zondag 7 april 2013 11:42 schreef Leandra het volgende:
Ik vraag me wel af of de politie daar dan aan Zaanse verhoormethodes (en erger) doet, als een bekentenis op het politiebureau toch niet geldig is in de rechtszaal.
wel een trend die langzaam op gang komt dan. Dus over vier jaar weer 1tje?quote:Op zondag 7 april 2013 08:39 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Joran van der Sloot, die pedos in Thailand, drugsrunners met de koffers en van al dat soort gein.
Ja dat was ook mijn logische conclusie, maar dat het logisch zou zijn maakt nog niet dat de werkelijkheid ook zo is.quote:Op zondag 7 april 2013 12:01 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Nee want verhoren heeft geen zin als bekentenissen ongeldig zijn.
Dat een bekentenis niet geldig is in de rechtszaal zegt anders weinig over de bruikbaarheid van verhoren. Een verhoor is immers meer dan een bekentenis proberen te ontfutselen ..quote:Op zondag 7 april 2013 12:01 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Dat is het hoofddoel. Voor de rest moeten zij maar zelf bewijs verzamelen.quote:Op zondag 7 april 2013 12:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat een bekentenis niet geldig is in de rechtszaal zegt anders weinig over de bruikbaarheid van verhoren. Een verhoor is immers meer dan een bekentenis proberen te ontfutselen ..
Het gebeurt toch jaar in jaar uit? Vooral die twee middenste... Das toch big business?quote:Op zondag 7 april 2013 12:19 schreef Haque het volgende:
[..]
wel een trend die langzaam op gang komt dan. Dus over vier jaar weer 1tje?
Waar wil je hiermee? NWO is een deurtje verderop voor de complottertjes.quote:Op zondag 7 april 2013 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja dat was ook mijn logische conclusie, maar dat het logisch zou zijn maakt nog niet dat de werkelijkheid ook zo is.
Niets, ik vroeg me gewoon af hoe de verhoormethodes daar waren, en eigenlijk hoopte ik op een antwoord van iemand die het werkelijke antwoord weet, niet op een conclusie die gelijkstaat aan mijn vraag.quote:Op zondag 7 april 2013 12:36 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Waar wil je hiermee? NWO is een deurtje verderop voor de complottertjes.
Nee, het verzamelen van gegevens is het hoofddoel van een verhoor. Een bekentenis is daar onderdeel van, maar zonder ondersteunend bewijs, dat je middels verdere verhoren en onderzoek verzameld, stelt dat niet zoveel voor.quote:Op zondag 7 april 2013 12:33 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Dat is het hoofddoel. Voor de rest moeten zij maar zelf bewijs verzamelen.
Fixed.quote:Op zondag 7 april 2013 09:05 schreef Apuleius het volgende:
De dader verdachte een balkje voor zijn ogen en het meisje mag vol op internet. Jezus.
ik weet niks over de verhoormethodes van de politie, helaas, want ik ben nog nooit gearresteerd in India en als ik op vakantie ga, pleeg ik meestal ook geen steekpartij. Misschien moet ik dan toch voortaan daar verandering in brengen.quote:Op zondag 7 april 2013 12:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niets, ik vroeg me gewoon af hoe de verhoormethodes daar waren, en eigenlijk hoopte ik op een antwoord van iemand die het werkelijke antwoord weet, niet op een conclusie die gelijkstaat aan mijn vraag.
Dus, als een bekentenis daar niet geldig is in de rechtszaal, betekent dat dan ook (werkelijk) dat de politie qua verhoormethodes ook dusdanig relaxed is dat mensen geen valse verklaringen afleggen?
Iemand die het weet?
Het was ook geen vraag aan jou, het was een vraag aan wie dan ook wel weet hoe het daar werkelijk gaat.quote:Op zondag 7 april 2013 12:54 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
ik weet niks over de verhoormethodes van de politie, helaas, want ik ben nog nooit gearresteerd in India en als ik op vakantie ga, pleeg ik meestal ook geen steekpartij. Misschien moet ik dan toch voortaan daar verandering in brengen.
Wat ik wel hieruit concludeer (op basis van logica) is dat aangezien schuldbekentennissen daar niet rechtsgeldig zijn, worden ze, voorzover dat ze überhaupt toegepast worden, alleen maar gebruikt om de politie naar bewijsmateriaal te leiden.
In Nederland heb je een bekentenis + linkend bewijsmateriaal nodig (sporen, getuigen etc)quote:Op zondag 7 april 2013 12:50 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, het verzamelen van gegevens is het hoofddoel van een verhoor. Een bekentenis is daar onderdeel van, maar zonder ondersteunend bewijs, dat je middels verdere verhoren en onderzoek verzameld, stelt dat niet zoveel voor.
Dat snap ik, lees daarom niet zo serieus en met name die tweefe alinea.quote:Op zondag 7 april 2013 12:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was ook geen vraag aan jou, het was een vraag aan wie dan ook wel weet hoe het daar werkelijk gaat.
Zucht, dat alleen bewijsmateriaal geldig is en gebruikt kan worden in een rechtszaak maakt verhoren niet overbodig .. eerder het tegendeel.quote:Op zondag 7 april 2013 12:56 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
In Nederland heb je een bekentenis + linkend bewijsmateriaal nodig (sporen, getuigen etc)
In India geldt alleen bewijsmateriaal en geen bekentenissen (weet niet over getuigen)
In de VS, is op zich een bekentenis al genoeg zonder linkende feiten
met of zonder getuigen.
quote:Op zondag 7 april 2013 13:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Zucht, dat alleen bewijsmateriaal geldig is en gebruikt kan worden in een rechtszaak maakt verhoren niet overbodig .. eerder het tegendeel.
quote:Op zondag 7 april 2013 12:54 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Wat ik wel hieruit concludeer (op basis van logica) is dat aangezien schuldbekentennissen daar niet rechtsgeldig zijn, worden ze, voorzover dat ze überhaupt toegepast worden, alleen maar gebruikt om de politie naar bewijsmateriaal te leiden.
Waarom moet dat überhaupt?quote:Op zondag 7 april 2013 13:18 schreef Leandra het volgende:
Een rondje google wijst iig niet uit dat de politie in India zo vredelievend verhoort.....
Weet je nog wat je eerst zei?quote:
Als verhoren naar bewijsmateriaal leiden hebben ze dus wel zin, niet waar?quote:Op zondag 7 april 2013 12:01 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Omdat onschuldige mensen dingen toegeven in de hoop om zo de marteling te beëindigen?quote:
Daar gaat het niet om, maar de conclusie dat de politie soft zou verhoren omdat een bekentenis in de rechtszaal toch niet geldig is, is dus een foute conclusie.quote:
Wie zegt dat nou? Misschien verhoren ze helemaal niet, dat kan ook. In welk geval iedere conclusie ongepast is, zonder het te weten.quote:Op zondag 7 april 2013 13:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, maar de conclusie dat de politie soft zou verhoren omdat een bekentenis in de rechtszaal toch niet geldig is, is dus een foute conclusie.
Daarom heeft een bekentenis geen juridische waarde in Indiaquote:Op zondag 7 april 2013 13:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Omdat onschuldige mensen dingen toegeven in de hoop om zo de marteling te beëindigen?
Ik denk dat de essentie zit in het 'tegen een politieagent'.quote:Op zondag 7 april 2013 13:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, maar de conclusie dat de politie soft zou verhoren omdat een bekentenis in de rechtszaal toch niet geldig is, is dus een foute conclusie.
http://defensewiki.ibj.org/index.php/Confessions#Indiaquote:All confessions must be made to a Magistrate not below the rank of Judicial Magistrate.
Yeah right .. India doet niet aan marteling ..quote:Op zondag 7 april 2013 14:38 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Daarom heeft een bekentenis geen juridische waarde in India
en 2) India doet niet aan marteling.
Je weet niet waar je het over hebt en lult uit je nek. Ben je ooit in India geweest? Nee? Ik wel.quote:Op zondag 7 april 2013 14:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Yeah right .. India doet niet aan marteling ..
http://www.unhcr.org/refworld/docid/4fc75a94c.html
Tuurlijk, gooi het maar op de bronnen die volgens jou Amerikaans zijn en sensatiebelust.quote:Op zondag 7 april 2013 17:43 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt en lult uit je nek. Ben je ooit in India geweest? Nee? Ik wel.
Heb je ooit met de Indiase politie contact gehad? Nee? Ik wel.
India is helemaal geen politie en rechtbank cultuur zoals het Westen, daarom is het ook zo moeilijk voor Westerlingen India in de juiste kaders te plaatsen.
En zelfs dan heeft India een van de werelds laagste misdaadcijfers. Ik kan overal s'nachts rondlopen en mijn familieleden ook die daar wonen en hebben nooit problemen gehad. Veel veiliger iig dan Gouda, of Kanaaleiland of de Bijlmer.
Wat je leest uit Westerse media moet je met een korrel zout nemen. Vaak hebben ze persoonlijke belangen om het nieuws te brengen, gebrek aan schrijfstof bijvoorbeeld, of sensatiezoekerij, of oplage-cijfers top te krikken etc etc.
Dat de Westerse media-beeldvorming vaak inaccuraat is, hoef je niet van mij te horen, daar staat pak m beet 7 in de 10 topics in NWS of POL van vol. Mensen die dit aantonen dmv specifieke voorbeelden.
Ergo ik kan het je niet kwalijk nemen daar je afhankelijk bent van Amerikaanse media. Lees eens voor de verandering de Madras Hindu (krant) of de Delhi Times.
http://www.humanrights.asia/countries/india/torture-in-indiaquote:The magnitude of the problem:
Torture is practiced as a routine and accepted as a means for investigation. Most police officers and other law enforcement officers consider torture as an essential investigative tool, rather than an unscientific and crude method of investigation. Policy makers and bureaucrats believe that there is nothing wrong in punishing a criminal in custody, not realising the fact that a person under investigation is only an accused, not a convict and further, that even a convict cannot be tortured. This is due to the lack of awareness about the crime, its nature and about its seriousness. Torture is practiced by the all sections of the law enforcement agencies, the paramilitary and military units. Torture, as a form of violence is used for social control.
Ik weet niet waar deze bron zich op baseert maar ik kan je vertellen dat zoiets vindt niet of weinig plaats in India en zeker niet op grote schaal, want marteling is tegen de wet. Punt.quote:Op zondag 7 april 2013 18:01 schreef moussie het volgende:
[..]
Tuurlijk, gooi het maar op de bronnen die volgens jou Amerikaans zijn en sensatiebelust.
Fyi, de unhcr is geen Amerikaanse krant of website of zoiets.
[..]
http://www.humanrights.asia/countries/india/torture-in-india
En ja, leuk voor je familieleden dat het veilig is, daar waar zij wonen .. maar ik heb ook geen last van wat er in Gouda etc gebeurt, betekent dat dan dat het niet bestaat?
Niet zo overdrijven. In India kan je inderdaad in een achterstandswijk zonder beroofd te worden lopen, maar het land kent weer andere vormen van geweld en misdaad.quote:Op zondag 7 april 2013 17:43 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt en lult uit je nek. Ben je ooit in India geweest? Nee? Ik wel.
Heb je ooit met de Indiase politie contact gehad? Nee? Ik wel.
India is helemaal geen politie en rechtbank cultuur zoals het Westen, daarom is het ook zo moeilijk voor Westerlingen India in de juiste kaders te plaatsen.
En zelfs dan heeft India een van de werelds laagste misdaadcijfers. Ik kan overal s'nachts rondlopen en mijn familieleden ook die daar wonen en hebben nooit problemen gehad. Veel veiliger iig dan Gouda, of Kanaaleiland of de Bijlmer.
Wat je leest uit Westerse media moet je met een korrel zout nemen. Vaak hebben ze persoonlijke belangen om het nieuws te brengen, gebrek aan schrijfstof bijvoorbeeld, of sensatiezoekerij, of oplage-cijfers top te krikken etc etc.
Dat de Westerse media-beeldvorming vaak inaccuraat is, hoef je niet van mij te horen, daar staat pak m beet 7 in de 10 topics in NWS of POL van vol. Mensen die dit aantonen dmv specifieke voorbeelden.
Ergo ik kan het je niet kwalijk nemen daar je afhankelijk bent van Amerikaanse media. Lees eens voor de verandering de Madras Hindu (krant) of de Delhi Times.
Het gaat hier om een verdachte wat in het algemeen betekend dat de verdachte onschuldig kan zijn van het slachtoffer weten we in deze gevallen 100% zeker dat het een slachtoffer is.quote:Op zondag 7 april 2013 09:05 schreef Apuleius het volgende:
Dat is dan misschien enkel in de Nederlandse media zo. Want in de Engelse media zie ik de dader volledig in beeld, zonder balkje dus.quote:Op zondag 7 april 2013 09:06 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal zo dat het in het strafproces alles is gericht op de dader. Hij moet verder met zijn leven. Het slachtoffer niet meer.
The Telegraph spreekt over 45 keer gestoken.quote:De Britse vrouw die gisteren in India is gedood, is tientallen keren gestoken in haar onderlijf. Dat zegt de Indiase politie. De Nederlander Richard de W. wordt verdacht van de moord
Yup, en daarvoor zijn ze dan destijds ook op de vingers getikt, net als Nederland overigens voor het gevangenzetten van kinderen ..quote:Op zondag 7 april 2013 18:13 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Ik weet niet waar deze bron zich op baseert maar ik kan je vertellen dat zoiets vindt niet of weinig plaats in India en zeker niet op grote schaal, want marteling is tegen de wet. Punt.
Net zoals in alle landen heb je goede en rotte appels onder de agenten, dus dit is niet anders.
Vergeet niet dat zelfs in de VS waterboarding toegestaan was onder Bush.
Ik ben toch genegen Human Rights Watch die het hele plaatje zien en de informatie uit een veelvoud van bronnen betrekken eerder te geloven dan de persoonlijke plaatsgebonden ervaring van enkelen.quote:Wie ga je geloven? Iemand die een tijdje in India heeft gezeten en daar familie heeft, of een of andere vage, multinationale organisatie die meerdere belangen vertegenwoordigt en zich moet handhaven (geld verdienen)?
Hmz ..quote:Op zondag 7 april 2013 18:18 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
Mijn familie die ik daar heb, wonen in het zuiden en dan met name Chennai (heb er een in Bangalore) en die zijn de veiligste gebieden. De enige gevarenzones in heel India zijn eigenlijk die oorlog-geteisterde grensgebieden (Jammu en Kasjmir). New Delhi zit vaak vol met Islamitische toeristen en buitenlanders en daardoor heb je wat zakkenrollerij en diefstal. Meer niet.
http://www.ndtv.com/artic(...)olice-torture-290395quote:Chennai: Madras High Court has ordered a judicial inquiry into a complaint that a man was illegally detained and physically tortured by police.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-aan-tot-moord.dhtmlquote:De Nederlander Richard de W., die dit weekend in Noord-India werd opgepakt op verdenking van moord op een 24-jarige Britse rugzaktoeriste, zegt dat de duivel bezit nam van zijn lichaam. Hiermee komt de maandenlange vlucht van de man, die zegt door de Nederlandse Staat te worden bedreigd, tot een dieptepunt. Zo schrijft het Algemeen Dagblad.
Het is volstrekt onduidelijk wat Richard de W. (43) bezielde toen hij vrijdagnacht de kamer van de Britse Sarah Groves binnendrong. Hij was stoned en agressief. De boomlange geboren Ridderkerker brak om twee uur 's nachts de deur open en stak de 24-jarige rugzaktoeriste tientallen keren met een mes. Hij stak haar onder meer in de nek, borst en buik. De eigenaar van de woonboot en een zoon werden wakker van haar gegil. Ze vonden haar in een plas bloed, met het mes naast haar.
'Haar keel was doorgesneden en ze had drie steekwonden in haar borst. Overal was bloed. Ze had haar telefoon in de hand. Ze had geprobeerd ons te bellen voor hulp. Mijn moeder had een gemiste oproep', zegt de zoon tegen Indiase media.
De duivel
De W. vluchtte maar werd uiteindelijk gepakt door de politie. 'Toen ik hem op het politiebureau zag, en vroeg waarom hij het gedaan had, zei hij dat de duivel bezit had genomen van zijn lichaam,' zegt Saeed Shoda, de vriend van het slachtoffer tegen Indiase media.
De W. heeft bekend dat hij de vrouw om het leven heeft gebracht, zeggen Britse en Indiase media, maar de politie kent het motief nog niet. 'De W. vertelde ons dat hij problemen had met de Nederlandse regering en dat de relatie met zijn vrouw gespannen was,' verklaart politiechef Syed Ahafadul Mujtaba. 'Hij zei dat hij wakker werd onder invloed van cannabis, naar haar kamer ging en haar doodde.'
'Op de vlucht' voor Nederlandse regering
Op basis van de foto's op zijn Facebookpagina lijkt het het Algemeen Dagblad dat Richard de W. al maanden in het buitenland zit. Sinds december was hij achtereenvolgens in Zwitserland, Nepal en Tibet. De afgelopen weken reisde hij in Kashmir. De laatste foto's zijn genomen op 3 april, aan het meer in Srinagar.
De W. is onder behandeling van de geestelijke gezondheidszorg. Die was bezig, zegt hij, met een psychisch onderzoek, omdat hij een persoonlijkheidsstoornis zou hebben. In een verklaring op Youtube, begin december zelf opgenomen in Zürich, zegt hij uit Nederland te zijn gevlucht, omdat instanties hem en zijn kinderen bedreigen. Hij vermoedt een complot van de Staat.
'Ik maak deze video om mensen te waarschuwen voor het feit dat de overheid GZ-psychologie gebruikt om informatie in te winnen voor de belastingdienst, uitkeringsinstantie, justitie, en voor sommigen ook om je kinderen af te nemen.'
'Kritiek in Nederland is verboden'
De W. zegt een buitenlandse vrouw met een handicap te hebben. Begin jaren '90 zou hij door Marokkanen zijn mishandeld. Hij sloot zich aan bij de Centrum Democraten, won een zetel bij de verkiezingen, maar verbrak uiteindelijk toch de banden met de CD.
Op internet maakt hij er geen geheim van een hekel te hebben aan het koningshuis. ' Ik ben een republikein. Een monarchie kan nooit een democratie zijn. Maar kritiek in Nederland is verboden. Je kunt erdoor in de gevangenis belanden, failliet gaan of zelfs dood.'
Sinds hij volgens eigen zeggen ook nog belastende informatie kreeg over de veelbesproken topambtenaar Joris Demmink, zou hem het leven onmogelijk worden gemaakt door politie en justitie. De W. stelt dat zij hem schaduwen, afluisteren, onder druk zetten en bedreigen.
Daarom moeten we alle diplomatische middelen inzetten om die man terug naar Nederland te halen zodat hij de behandeling kan krijgen die hij nodig heeft.quote:Op maandag 8 april 2013 09:27 schreef Copycat het volgende:
Daar is minimaal één steekje aan los, zo te lezen:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-aan-tot-moord.dhtml
45 keer insteken op die vrouw was ook een aardige indicatie imo.quote:Op maandag 8 april 2013 09:27 schreef Copycat het volgende:
Daar is minimaal één steekje aan los, zo te lezen:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-aan-tot-moord.dhtml
Waarom? Missen we als samenleving niets aan. Sterker nog, we gaan er op vooruit qua veiligheid en besparingen.quote:Op maandag 8 april 2013 18:38 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Daarom moeten we alle diplomatische middelen inzetten om die man terug naar Nederland te halen zodat hij de behandeling kan krijgen die hij nodig heeft.
Hij is een Nederlands staatsburger en wij als Nederland hebben verantwoordelijkheden tegenover hem. En denk maar niet dat het zoveel veiliger is als hij na zijn gevangenisstraf daar terugkomt naar Nederland.quote:Op maandag 15 april 2013 08:32 schreef nikk het volgende:
[..]
Waarom? Missen we als samenleving niets aan. Sterker nog, we gaan er op vooruit qua veiligheid en besparingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |