abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124976190
De Jumbo heeft een regel: kom je een product tegen dat tot gisteren, vandaag of morgen goed is: krijg je het gratis mee. Nu zit ik vol verbazing een topic te lezen op het gratis.nl prikbord. Blijken gewoon hele hordes huisvrouwen dagelijks, doelbewust, naar de Jumbo gaan om te kijken wat er gratis te 'scoren' valt. Echt hele boodschappentassen vol nemen ze gratis mee.

Nu snap ik dat Jumbo zelf deze regel heeft bedacht en dus zelf ook wel weet dat er altijd mensen zijn die er misbruik van maken, maar wat vinden jullie? Zijn dit gewoon slimme mensen of mensen die de hele dag niks te doen hebben? :D

Eerlijk is eerlijk, heb zelf ook wel eens wat gratis geclaimd, maar dat was gewoon een verse sap die over de datum was (het is dat ik het zag, anders had ik dus over de datum gekocht)...

Voor wie wilt meelachen: http://bit.ly/12vv5LU en lees dan vooral de posts waarin de mensen hunzelf gaan verdedigen dat ze de Jumbo een goede dienst leveren (maar elk gratis product kost de Jumbo dus feitelijk gewoon omzet)
  zondag 7 april 2013 @ 01:15:09 #2
381451 HotSummerNight
DM mij voor een date :')
pi_124976244
kost een product de jumbo echt omzet? mwah.

zou die huisvrouw het product ook echt kopen als het niet over datum was, dat valt te betwijfelen...

wss niet... gewoon een stukje marketing... diezelfe huisvrouw neemt mss wel iets anders mee waar ze wel op verdienen

jumbo probeert in te kopen zodat ze zo weinig mogelijk moeten weggooien. gooien ze iets weg dan hebben ze soberso geen klanten, laten ze een klant het gratis mee nemen dan bestaat de kans dat de klant een ander product koopt wat ze omzet geeft
Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
  zondag 7 april 2013 @ 01:15:48 #3
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_124976263
Ik weet niet of het omzet kost? Zoals je ziet zijn er genoeg gekken die hier speciaal voor naar de Jumbo gaan. Als het eenmaal over de datum is gooien ze het toch weg, dus waarom niet gratis weggeven in de hoop dat je naar buiten loopt met volle tassen.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  zondag 7 april 2013 @ 01:15:48 #4
356891 Abed
hooggeleid
pi_124976264
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_124976271
Royal Sadness :')
Abracadabra, tapate guarra!
  zondag 7 april 2013 @ 01:16:41 #6
381517 Zapata
held op sokken
pi_124976289
Pfff heb al paar keer gehad dat vlees broodbeleg wat zogenaamd nog 4 dagen houdbaar is al neit goed meer is.
Filet americain wat bijvoorbeeld grijs is met een dun laagje rood erover heen.
pi_124976295
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 01:15 schreef HotSummerNight het volgende:
kost een product de jumbo echt omzet?

mwah.

zou die huisvrouw het product ook echt kopen als het niet over datum was, dat valt te betwijfelen
Aan wat ik allemaal lees op het forum daar nemen ze echt de gekste dingen mee. Ze hebben zelfs hele tactieken (meteen bij opening naar binnen etc.)...
  Donald Duck held zondag 7 april 2013 @ 01:17:37 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_124976320
Grappig wel. Misbruik zou ik dat niet noemen. Ze weten de regels gewoon tot het maximaal te benutten.
Maar heeft ook wel iets armoedigs natuurlijk. Zelf zou ik dergelijke moeite er nooit in willen steken voor die paar tientjes die het bespaart.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_124976325
quote:
2s.gif Op zondag 7 april 2013 01:15 schreef Fopje het volgende:
Ik weet niet of het omzet kost? Zoals je ziet zijn er genoeg gekken die hier speciaal voor naar de Jumbo gaan. Als het eenmaal over de datum is gooien ze het toch weg, dus waarom niet gratis weggeven in de hoop dat je naar buiten loopt met volle tassen.
Over de datum geven ze niet mee (mag wettelijk ook niet). Daarom geven ze een nieuw product. Dat kost ze dus wel degelijk omzet, want die kan niet meer verkocht worden.
  zondag 7 april 2013 @ 01:19:09 #10
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_124976362
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 01:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Over de datum geven ze niet mee (mag wettelijk ook niet). Daarom geven ze een nieuw product. Dat kost ze dus wel degelijk omzet, want die kan niet meer verkocht worden.
Oke op die manier, hmm ja dat zou dan wel wat omzet moeten kosten ja. Maar aangezien ze hier mensen mee lokken die ook nog andere dingen kopen blijft het misschien een beetje in evenwicht? Ze zullen er vast wel over nagedacht hebben :P
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_124976452
De populaire producten verkopen goed dus die zullen wel niet zo snel over de datum zijn. Melk soms nog wel, of van die kant-en-klare magnetronmaaltijden die ik nog niet eens gratis zou willen eten :P
Aan de ene kant slim van die mensen, maar wel beetje triest ja dat je met grote zoekogen de hele winkel afstruint of er nog wat gratis te halen valt... :')
  zondag 7 april 2013 @ 01:22:52 #12
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_124976471
Wat ze allemaal meekrijgen :P

Ik zou het ook doen :Y)
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_124976485
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 01:21 schreef Deezertje het volgende:
De populaire producten verkopen goed dus die zullen wel niet zo snel over de datum zijn. Melk soms nog wel, of van die kant-en-klare magnetronmaaltijden die ik nog niet eens gratis zou willen eten :P
Aan de ene kant slim van die mensen, maar wel beetje triest ja dat je met grote zoekogen de hele winkel afstruint of er nog wat gratis te halen valt... :')

De AH had toen ook een actie met de laagste prijs. Kreeg je product gratis mee als ie ergens anders goedkoper was. Herinner me nog topics hier van mensen met hele achterbanken vol gratis spullen _O- Maar ja Nederlanders en gratis he :+
  zondag 7 april 2013 @ 01:23:33 #14
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_124976486
De financiële wereld steelt miljarden door creatief met de regels om te springen, en jij gaat je zorgen maken om wat huisvrouwen die proberen gratis boodschapjes te regelen bij een groot bedrijf dat daar zelf mee te koop loopt?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_124976578
Die hordes huisvrouwen zijn gewoon paupers.
  zondag 7 april 2013 @ 01:27:13 #16
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_124976581
Tja, Jumbo moet het toch weggooien als het over de houdbaarheid is, met deze regel geven ze het weg en worden ze door de klanten gewaardeerd
pi_124976591
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 01:23 schreef SillyWalks het volgende:
De financiële wereld steelt miljarden door creatief met de regels om te springen, en jij gaat je zorgen maken om wat huisvrouwen die proberen gratis boodschapjes te regelen bij een groot bedrijf dat daar zelf mee te koop loopt?
pi_124976771
extreme couponing ;)
pi_124976977
Scheelt de Jumbo weer werk om de oude producten te zoeken en weg te gooien, anders moet je een vakkenvuller laten zoeken op spullen die over de datum zijn.
pi_124977045
De Jumbo in Breda geeft het mooi niet gratis mee, die flikkeren het gewoon weg. Toen kon ik naar een andere winkel om het te kopen.
pi_124977439
Ik weet wel dat ze er iets tegen doen. Bij de lokale Jumbo wordt de versafdeling elke avond gecontroleerd op datums, producten die vanaf de volgende dag nog 1 dag houdbaar zijn worden er uitgehaald. Gaat vaak naar de voedselbank dan. Veel betere bestemming dan die gierige huisvrouwtjes.

Heb ook wel eens gezien dat mensen tussen het fruit zochten naar iets wat een beetje rot was. Dan kreeg je een gratis zak vers fruit mee of zo. Triest. :')

Edit: eens door dat topic gelezen. Alleen de OP al zeg. Als je zo moet/wilt leven ;(

[ Bericht 4% gewijzigd door OverRated op 07-04-2013 02:09:21 ]
pi_124977773
Er zijn zelfs mensen die producten verstoppen in de winkel. En een paar dagen later de winkel weer ingaan om de verstoptte producten te claimen :'(
pi_124978739
Als je zo gaat leven :')
Because you know i'm all about that ass
pi_124978741
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 01:13 schreef Deezertje het volgende:
De Jumbo heeft een regel: kom je een product tegen dat tot gisteren, vandaag of morgen goed is: krijg je het gratis mee. Nu zit ik vol verbazing een topic te lezen op het gratis.nl prikbord. Blijken gewoon hele hordes huisvrouwen dagelijks, doelbewust, naar de Jumbo gaan om te kijken wat er gratis te 'scoren' valt. Echt hele boodschappentassen vol nemen ze gratis mee.

Nu snap ik dat Jumbo zelf deze regel heeft bedacht en dus zelf ook wel weet dat er altijd mensen zijn die er misbruik van maken, maar wat vinden jullie? Zijn dit gewoon slimme mensen of mensen die de hele dag niks te doen hebben? :D

Eerlijk is eerlijk, heb zelf ook wel eens wat gratis geclaimd, maar dat was gewoon een verse sap die over de datum was (het is dat ik het zag, anders had ik dus over de datum gekocht)...

Voor wie wilt meelachen: http://bit.ly/12vv5LU en lees dan vooral de posts waarin de mensen hunzelf gaan verdedigen dat ze de Jumbo een goede dienst leveren (maar elk gratis product kost de Jumbo dus feitelijk gewoon omzet)
op de tv zender tlc had je een programma over coupons. daar gingen mensen voor 1000 dollar boodschappen halen en met de coupons koste het dan 2 dollar
pi_124978757
DIE ÜBERPAUPERS.

Ik had net voor het eerst dat ze moeilijk deden over mijn spullen. Het meisje achter de kassa had duidelijk haar dag niet. Ze zei eerst dat ik de afbakbroden met datum van morgen gewoon moest betalen, omdat je die alleen mee mag als ze van vandaag of gisteren zijn. Ik zei van niet, dus ze belde iemand en die zei dat het wel mocht.
Daarna zei ze dat ik ze dan niet alle 4 mee mocht, maar slechts 1 verpakking. De jongen die er bij werd geroepen (en die altijd de producten van de lijst haalt met een code) zei dat ook.
Ik bleef volhouden, hij belde iemand, en die zei dat inderdaad alle 4 de verpakkingen mee mochten. Tjemig, ik neem wel vaker een hele stapel van dezelfde datum mee. Dan doet niemand moeilijk. Waarom vandaag wel?

Ik had nu dus 4 pakken afbakbrood (breekbroodjes) en 1 pak confetti paaskoekjes (of iets van die strekking). Het glazuur van mijn tanden knalt er al af als ik die koekjes alleen al ZIE, maar ze zullen vast smaken, straks bij de koffie.

:') :') :') :') :')
  zondag 7 april 2013 @ 04:04:45 #26
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124978779
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 01:15 schreef HotSummerNight het volgende:
kost een product de jumbo echt omzet? mwah.

zou die huisvrouw het product ook echt kopen als het niet over datum was, dat valt te betwijfelen...

wss niet... gewoon een stukje marketing... diezelfe huisvrouw neemt mss wel iets anders mee waar ze wel op verdienen

jumbo probeert in te kopen zodat ze zo weinig mogelijk moeten weggooien. gooien ze iets weg dan hebben ze soberso geen klanten, laten ze een klant het gratis mee nemen dan bestaat de kans dat de klant een ander product koopt wat ze omzet geeft
Precies, en mensen hebben het er over. Ze gaan tegen iedereen die het maar wil horen over de Jumbo blaten. Tot aan het internet aan toe, waarna iemand anders er een topic op FOK over opent en ik ineens ook over de Jumbo post terwijl ik hier niks van af wist en geen Jumbo in de buurt heb.

Daarnaast komen al die vrouwen nu sowieso terug voor andere boodschappen, ook als er niks over datum te koop is, Jumbo wordt hun vaste supermarkt. Ik vind het geniaal en zelfs netjes van Jumbo, ze gooien die dingen anders toch weg en dat zou een firstworldproblem zijn.

Ik denk tevens dat het mensen zijn die het niet zo breed hebben. Studenten of mensen met een uitkering.

Edit: Voedselbank vind ik ook een prima oplossing en mooi gebaar voor mensen die het niet zo breed hebben
pi_124978780
Ze zijn ook al gewoon bij deel 8 he :')

Ik ben vanmorge even naar een jumbo in een buurdorp gegaan.
Moest daar toch vlak bij zijn dus de proef op de som genomen.

Wat viel mij op:
personeel was zo op de maandagochtend maar druk met producten uithalen
de groente man had net voor ik op de afdeling kwam alle rot fruit eruit gehaald jammer
bij het vlees lagen heel heel veel verpakkingen ambachtelijk vlees allemaal tot morgen.

Morgen rijd ik daar dus toch nog ff heen, wie weet ligt er nog van dat vlees en dat was zo veel dat ik niet eens alles zou kunnen meenemen en invriezen
pi_124978786
quote:
10s.gif Op zondag 7 april 2013 04:04 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Precies, en mensen hebben het er over. Ze gaan tegen iedereen die het maar wil horen over de Jumbo blaten. Tot aan het internet aan toe, waarna iemand anders er een topic op FOK over opent en ik ineens ook over de Jumbo post terwijl ik hier niks van af wist en geen Jumbo in de buurt heb.

Daarnaast komen al die vrouwen nu sowieso terug voor andere boodschappen, ook als er niks over datum te koop is, Jumbo wordt hun vaste supermarkt. Ik vind het geniaal en zelfs netjes van Jumbo, ze gooien die dingen anders toch weg en dat zou een firstworldproblem zijn.

Ik denk tevens dat het mensen zijn die het niet zo breed hebben. Studenten of mensen met een uitkering.
Je krijgt dan een nieuw product mee he, die gooien ze niet weg.
  zondag 7 april 2013 @ 04:07:24 #29
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_124978790
Uh.. Om maar even direct ook duidelijkheid te verschaffen:

Jumbo ziet deze maatregel als eentje die eigenlijk zo min mogelijk benut zou mogen worden. Aan de vakkenvullers en soortgelijke functies is de taak om ervoor te zorgen dat deze producten niet meer te koop worden aangeboden. Jumbo zegt dat de klant eigenlijk jouw werk doet als hij producten vindt die hij gratis mag meenemen, want ze hadden er niet mogen liggen.
Elk product dat je met een onjuiste datum vindt, mag je meenemen. De 1 product regel geldt slechts bij een prijs die verlaagd wordt, of foutief is weergegeven.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  zondag 7 april 2013 @ 04:07:30 #30
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124978791
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 04:06 schreef blow... het volgende:

[..]

Je krijgt dan een nieuw product mee he, die gooien ze niet weg.
Hoe bedoel je? Iets is over datum, dan krijg je dat toch mee? Bij de AH plakken ze er 35%korting stickers op
pi_124978802
quote:
99s.gif Op zondag 7 april 2013 04:07 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Iets is over datum, dan krijg je dat toch mee? Bij de AH plakken ze er 35%korting stickers op
Nee dan krijg je een nieuwe. Op de datum of een dag ervoor krijg je mee. Ah verkoopt trouwens alleen met 35 % korting als het diezelfde dag of van de dag ervoor is.
  zondag 7 april 2013 @ 04:10:55 #32
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_124978807
quote:
99s.gif Op zondag 7 april 2013 04:07 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Op het meegeven van producten die over datum zijn staat een boete van minimaal 900 euro per handeling.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  zondag 7 april 2013 @ 04:11:34 #33
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124978814
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 04:10 schreef blow... het volgende:

[..]

Nee dan krijg je een nieuwe. Op de datum of een dag ervoor krijg je mee. Ah verkoopt trouwens alleen met 35 % korting als het diezelfde dag of van de dag ervoor is.
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 04:10 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Op het meegeven van producten die over datum zijn staat een boete van minimaal 900 euro per handeling.
Oh dan is het gewoon puur reclame maken. Zal vast goedkoper zijn dan andere vormen van reclame en mond tot mond reclame is nou eenmaal veel waard en heel effectief.
pi_124978817
Hm als ik het goed begrijp is het dus een fout van de inkoper als er vlees ligt dat alleen vandaag nog goed is? het zou al verkocht moeten zijn, dus dan heb ie teveel ingekocht?

mwhaha
pi_124978825
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 04:13 schreef arjan1212 het volgende:
Hm als ik het goed begrijp is het dus een fout van de inkoper als er vlees ligt dat alleen vandaag nog goed is? het zou al verkocht moeten zijn, dus dan heb ie teveel ingekocht?

mwhaha
Of de paupers die het onder de sinaasappelpers schuiven en een week later gratis vlees gaan halen.
  zondag 7 april 2013 @ 05:27:10 #36
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_124978926
Opzich best lucratief
  Redactie Sport / Supervogel zondag 7 april 2013 @ 10:37:32 #37
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124980233

Jezus wtf heb je hier nou aan dan :'). Tokkies.
  zondag 7 april 2013 @ 10:47:40 #38
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_124980376
quote:
9s.gif Op zondag 7 april 2013 10:37 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]

Toch een jaarvoorraad kaas, dus dat zal ongeveer 60 tot 80 euro besparen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_124980504
quote:
[ afbeelding ]

neem dan 1 of 2 puntjes mee, mocht je ze toevallig tegenkomen :')
pi_124980508
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2013 10:47 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

kaas is geen jaar goed
pi_124980524
Misbruik m'n reet. Is gewoon een 'policy' die ze zelf hebben verzonnen en waar gebruik van wordt gemaakt. Deal with it.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_124980545
quote:
[ afbeelding ]

Hahaha. Dat is dan wel weer triest. Die moet je bijna allemaal weggeven, tenzij je gezin uit 20 personen bestaat.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 11:31:08 #43
163650 Greys
pi_124981201
quote:
9s.gif Op zondag 7 april 2013 04:04 schreef blow... het volgende:
Ze zijn ook al gewoon bij deel 8 he :')

Ik ben vanmorge even naar een jumbo in een buurdorp gegaan.
Moest daar toch vlak bij zijn dus de proef op de som genomen.

Wat viel mij op:
personeel was zo op de maandagochtend maar druk met producten uithalen
de groente man had net voor ik op de afdeling kwam alle rot fruit eruit gehaald jammer

bij het vlees lagen heel heel veel verpakkingen ambachtelijk vlees allemaal tot morgen.

Morgen rijd ik daar dus toch nog ff heen, wie weet ligt er nog van dat vlees en dat was zo veel dat ik niet eens alles zou kunnen meenemen en invriezen
Dit vind ik dan wel weer idioot idd.
Mensen die klagen dat het personeel kennelijk hun werk goed doet :')
Shame on die groentenman dat ie het rotte fruit er uit had gehaald!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!fotograaf zondag 7 april 2013 @ 11:34:36 #44
13368 NiGeLaToR
pi_124981275
En ik maar denken dat dit alleen in de VS voor komt - die lui die gehele dagen bonnetjes knippen en een complexe puzzel van het afrekenen maken om voor 5 usd 1001 usd aan boodschappen mee te mogen nemen. Ik vind het wel slim, in een tijd dat geld schaarser/minder waarde krijgt is minder geld uitgeven door er moeite voor te doen goed. En inderdaad, kans dat ik iets koop wat over datum is, wordt gering op deze manier.

Zou me zelf kapotschamen, maar dat zal meer over mij dan over de mensen met de gratis boodschappen zeggen - beter dat ze het meenemen dan dat het 's avonds in de container ligt.
  zondag 7 april 2013 @ 12:08:39 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_124982024
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 03:58 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

op de tv zender tlc had je een programma over coupons. daar gingen mensen voor 1000 dollar boodschappen halen en met de coupons koste het dan 2 dollar
Hier wil ik meer over weten :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 7 april 2013 @ 12:09:35 #46
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_124982050
Wat een klote forum is dat trouwens :') Je moet op elke post klikken om hem te lezen............ :(
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_124982076
het is jammer, darwin zegt dat uitkeringstrekkers dood moeten en wat jumbo doet gaat niet helpen!
pi_124982194
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2013 12:09 schreef Nikonlover het volgende:
Wat een klote forum is dat trouwens :') Je moet op elke post klikken om hem te lezen............ :(
Nee, bovenaan is er een knopje om alle reacties uit te klappen.
  zondag 7 april 2013 @ 12:15:40 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_124982218
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 12:14 schreef OverRated het volgende:

[..]

Nee, bovenaan is er een knopje om alle reacties uit te klappen.
Slaat evengoed nergens op :') Waarom laat je als forum niet gelijk alle posts zien?
pi_124982483
Kom je thuis als man zijnde.. krijg je van je pittige kort kapselige vrouw allemaal over-de-datum producten voorgeschoteld. "Anders doe jij toch de boodschappen en kook je lekker zelf!?!?" krijg je vervolgens als antwoord terug. ;(
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_124982550
idee! koop meuk van de jumbo. wacht tot 4 weken over datum. koop nog eens dezelfde meuk. gooi het 4 weken over datum zijnde in de verpakking van de nieuwe meuk. wacht tot de nieuwe meuk precies op datum is. ga terug naar de jumbo. leg het pakket terug waar het hoort. wacht. geniet!
pi_124982587
_O- _O- _O-

Royalsadness

Niets mis met producten aan datum, niets mis met wat gratis vragen, niets mis met wat meer gratis vragen als je echt in de schuldsanering zit oid, maar gewoon "omdat die winkels stom zijn" dagelijks de halve winkel uitspitten en vervolgens met 12 liter melk aan datum thuis komen is echt wel sneu tot en met :X
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  zondag 7 april 2013 @ 12:33:10 #53
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_124982707
Ik zou me echt kapot schamen wanneer ik met zo'n stapel over de datum-teringzooi bij die kassa aankwam en moest zeggen "Ik krijg het toch gratis?" _O-

quote:
Dus wat doet deze dame, bijna elke dag even met een mandje de winkel door. Rechtstreeks door naar vers vlees afgeprijsde verpakkingen in het mandje en verder snuffelen. De slager krijgt het er benauwd van want elke andere verpakking die ik vind breng ik naar hem en die prijst ie af en legt ie terug als ik ben doorgelopen. Maar ik ben niet voor 1 gat te vangen zodra hij zijn terug leg rondje gedaan heeft maak ik opnieuw mijn rondje en pak die verpakkingen ook.
_O- _O-
pi_124982923
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 12:33 schreef Lastpost het volgende:
Ik zou me echt kapot schamen wanneer ik met zo'n stapel over de datum-teringzooi bij die kassa aankwam en moest zeggen "Ik krijg het toch gratis?" _O-

[..]

_O- _O-
Idd, wel 1 van de mooiste reacties :')
Helemaal trots dat ze het de slager zo moeilijk mogelijk maken :')

Of dit dan:

quote:
De oogst van vandaag:

1 pakje 0,5 liter zuivel balans
8 flessen 2 liter rood fruit
1 fles 2 liter tropisch fruit
1 Optimel chili-aardbei
1 vanille vla Campina
3 bio+ halfvolle melk 0,5 liter
1 Optimel beker yoghutt vanille bosbes
1 zuivel balans mango passie
8 zakken vlaamse friet
2 bakjes Italiaanse salade
2 bakjes zomerse salade
2 zakken hollandse roerbakgroente
1 bakje kervel
2 bakjes knoflook-bieslook
1 zak ijsbergsla met tuinkruiden
3 bio+ volle melk van 1 liter
:')

Kom je dan met 36 liter drinken wat in 1 dag op moet :X
pi_124982957
ach welnee dat blijft wel langer goed. zakjes sla is een ander verhaal :')
  zondag 7 april 2013 @ 12:42:17 #56
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_124982985
Maar ik lees dat menigeen dus een product mee krijgt dat wél nog gewoon een gangbare houdbaarheidsdatum heeft en dat ze dan nog lopen te ouwekankerhoeren dat ze maar 1 product krijgen terwijl ze er 4 gevonden hadden. _O-
pi_124983013
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 12:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ach welnee dat blijft wel langer goed. zakjes sla is een ander verhaal :')
Tuurlijk, veel dingen blijven inderdaad wel goed, ik zou het gerust nog drinken, maar dit is toch vrij sneu.
Anders neem je even 8 zakken vlaamse friet mee, mag je er gelijk een grotere diepvries bij nemen :X
pi_124983021
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2013 12:08 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Extreme couponing oid, bijna elke avond wel te zien op TLC. Maar dat zijn van die acties die alleen werken in de VS waar je meerdere kortingsbonnen met elkaar mag combineren
pi_124983047
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 12:43 schreef Broodboor het volgende:

[..]

Extreme couponing oid, bijna elke avond wel te zien op TLC. Maar dat zijn van die acties die alleen werken in de VS waar je meerdere kortingsbonnen met elkaar mag combineren
wat is tlc
pi_124983060
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 12:42 schreef Lastpost het volgende:
Maar ik lees dat menigeen dus een product mee krijgt dat wél nog gewoon een gangbare houdbaarheidsdatum heeft en dat ze dan nog lopen te ouwekankerhoeren dat ze maar 1 product krijgen terwijl ze er 4 gevonden hadden. _O-
_O-

Ja maar het is toch gewoon te zot voor woorden dat ze je de volle prijs willen laten betalen voor iets wat bijna niet meer goed is ;( Die supermarkten zijn gewoon een schande, het is eigenlijk vaak al zo ver bedorven, dat die arme mensen er maar een voorraad voor 2 weken van durven meenemen ;(
pi_124983067
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 12:43 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Tuurlijk, veel dingen blijven inderdaad wel goed, ik zou het gerust nog drinken, maar dit is toch vrij sneu.
Anders neem je even 8 zakken vlaamse friet mee, mag je er gelijk een grotere diepvries bij nemen :X
ach ja als werkeloze / huismama moet je toch een hobby hebben. als ik veel kippen zou hebben zou ik het misschien ook wel gaan doen :P
pi_124983120
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 12:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ach ja als werkeloze / huismama moet je toch een hobby hebben. als ik veel kippen zou hebben zou ik het misschien ook wel gaan doen :P
En het is toch zo zwaar om werk te vinden ;(
  zondag 7 april 2013 @ 12:46:52 #63
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_124983134
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 12:43 schreef Broodboor het volgende:
Extreme couponing
Jezus _O- _O- _O- _O- Dit is geniaal _O- _O- _O-

pi_124983185
quote:
Er is ook een programma waar ze hier wedstrijden in doen wie binnen zoveel tijd het meeste kan kopen/besparen. (dat geven ze dan wel weer aan een goed doel)
pi_124983260
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 12:49 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Hoe zit het precies 4e in rij gratis regel? Bij de Jumbo bij Leiden CS staan soms 10 mensen per rij met alle kassa's open. Zijn er ook nog voorwaarden omtrent tijdstip ofzo? Want niemand die ik gratis boodschappen zie eisen
Geldt alleen als er nog een kassa bijkan,
pi_124983442
Waardeloze winkel die Jumbo, hadden ze beter allemaal een C1000 van kunnen maken.
pi_124983497
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 12:48 schreef Broodboor het volgende:

[..]

Er is ook een programma waar ze hier wedstrijden in doen wie binnen zoveel tijd het meeste kan kopen/besparen. (dat geven ze dan wel weer aan een goed doel)
Hoe krijgen ze dat voor elkaar? Vaak mag je toch maar één coupon per product of transactie? :D
pi_124983853
In de US dus niet, daar heb je bijvoorbeeld een bon met 3 dollar korting op een Quacker product. Geldig bij alle supermarkten. Als je dan een supermarkt treft waar een Quacker product 2,49 is, krijg je (soms) zelfs geld terug! En je kan 100 dezelfde bonnen inleveren als je ook 100 producten hebt.
And the druids turn to stone...
pi_124984313
Ik moet altijd lachen om mensen zoals genoemd in de OP want dat is het meest trieste volk wat er bestaat en het erge is nog wel dat ze geen enkele gêne hebben.

Nogmaals dat je voor goedkoop gaat begrijp ik en is het punt niet maar werkelijk elke dag ongeacht je eigen financiële situatie gereed staan om maar het woord gratis eer aan te kunnen doen ook als dat betekend dat je bij wijze van 6 flessen wijn inslaat alleen maar om die ene gratis fles te krijgen ook al houd je niet eens van wijn,is gewoonweg triest en eigenlijk zielig.

Daarbij is JUMBO gewoon net zo duur als AH!
Vele spullen uit het assortiment vind je ook bij de Lidle o.i.d.
pi_124984399
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 13:12 schreef Panthera1984 het volgende:
In de US dus niet, daar heb je bijvoorbeeld een bon met 3 dollar korting op een Quacker product. Geldig bij alle supermarkten. Als je dan een supermarkt treft waar een Quacker product 2,49 is, krijg je (soms) zelfs geld terug! En je kan 100 dezelfde bonnen inleveren als je ook 100 producten hebt.
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 13:12 schreef Panthera1984 het volgende:
_O-

Achterlijk land :')
pi_124984885
quote:
Maar vandaag weer bij de Jumbo in Wijchen geweest en het valt me daar wel vaker op dat het meeste personeel tegen het onbeschofte aan is. Had gisteren via en quiche waar een sticker op zat en ze liep gelijk te wapperen met de voorwaarden dat dit eigenlijk niet mee gegeven mocht worden, dus een volgende keer zou het niet meer lukken.

Vandaag weer geweest omdat ik gisteren al een hoop spullen had zien staan met datum van morgen. Kwam bij de servicebalie en werd in eerste instantie netjes geholpen tot er iemand bij geroepen moest worden omdat het zoveel was. Mocht niet zoeken en anders dan kreeg ik een winkelverbod! want dit staat ook in de voorwaarden, maar ik redeneer dat het personeel gewoon goed zijn/haar werk moet doen.

Dus van mij mogen ze 3 hoog in de boom gaan zitten
quote:
ik zou een mail schrijven naar cons. service!

heb ik in het verleden ook gedaan, daarna gesprek gehad met de filiaalmanager. daarna is iedereen erg aardig en ook de manager groet mij vriendelijk als ik in de winkel loop. nu weten ze daar allemaal de regels, wel zo makkelijk.
Reacties als deze ook :')

Talloze gratis producten meenemen, zelfs terwijl het twijfelachtig is of deze onder de voorwaarden vallen, flink wat personeelskosten meebrengen en dat zonder enige intentie dat bedrijf ook fatsoenlijk te betalen (immers, ze gaat speciaal omdat ze ziet dat er mogelijk gratis producten te verkrijgen zijn) en vervolgens gaan bitchen dat het personeel zijn werk niet doet :')

Serieus, wat denken zulke mensen :')
  zondag 7 april 2013 @ 13:46:58 #72
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_124985041
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2013 10:47 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

quote:
De Jumbo heeft een regel: kom je een product tegen dat tot gisteren, vandaag of morgen goed is: krijg je het gratis mee.
20x van hetzelfde product meenemen is gewoon triest. Pak er dan gewoon 1tje en eet die gewoon, echt zwaar triest op deze manier.
pi_124985204
Waarom doet de Jumbo dit eigenlijk? Om het personeel scherp te houden? Oftewel.. als iemand met gratis boodschappen de deur uit loopt gaat dat op de één of andere manier ten koste van het personeel?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 13:54:22 #74
163650 Greys
pi_124985354
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 13:42 schreef De_Pel het volgende:

[..]

[..]

Talloze gratis producten meenemen, zelfs terwijl het twijfelachtig is of deze onder de voorwaarden vallen, flink wat personeelskosten meebrengen en dat zonder enige intentie dat bedrijf ook fatsoenlijk te betalen (immers, ze gaat speciaal omdat ze ziet dat er mogelijk gratis producten te verkrijgen zijn) en vervolgens gaan bitchen dat het personeel zijn werk niet doet :')

Zulke reacties gaan mijn nekharen ook van overeind ja :')

Dat je naar die gratis meuk wilt speuren moet je zelf weten, maar als je dan ondanks een hoop gedoe en gezeik van jouw kant ook nog als de koningin behandeld wilt worden _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124985431
Denk dat een hoop van die huisvrouwen zelfmoord plegen of in een zwart gat vallen als Jumbo die regel afschaft... :D Betalen voor je boodschappen zijn ze niet meer gewend!
pi_124985621
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 13:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Zulke reacties gaan mijn nekharen ook van overeind ja :')

Dat je naar die gratis meuk wilt speuren moet je zelf weten, maar als je dan ondanks een hoop gedoe en gezeik van jouw kant ook nog als de koningin behandeld wilt worden _O-
Of zo'n kut die vooraf al vol trots aankondigt dat ze naar de praxis moet, en dat dan maar gelijk zo inplant dat ze 5 minuten na openingstijd al de jumbo afspeurt, zodat ze nog niet de kans hebben gehad om er iets aan te doen. Dan met 6 pakken vlees aan de kassa staan en verontwaardigd zijn als ze aangeven dat dat niet de bedoeling is _O-

Of dit dan:
quote:
er zijn wel "concurrenten" heb ze ook bezig gezien.
:') !
  zondag 7 april 2013 @ 14:01:18 #77
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_124985671
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 01:13 schreef Deezertje het volgende:
(maar elk gratis product kost de Jumbo dus feitelijk gewoon omzet)
En iedere download kost Hollywood geld.
pi_124985841
quote:
2x vis wok, 1 x braadworsten, 2x luxe vleesstukken, 1x blokgeitenkaas, 1x breekbrood (yeeehhh, eindelijk gevonden), 1x Italiaans afbak deelbrood en 3x gemberboden en Paula toetje. Yammie eindelijk eens wat anders
quote:
O,enne....ben ik heel erg als ik tegenwoordig ff in mn telefoon zet wanneer iets bijna aan/over datum is?
quote:
Ik heb niet zo'n moderne telefoon. Dus ik heb een papiertje mee met daarop een aantal producten waar ik extra op moet letten.
Mijn god _O-
Veeg me op :') :'(
  zondag 7 april 2013 @ 14:29:05 #79
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_124986653
Moet zo naar de jumbo toe.. zal eens kijken.. :P
dat extreme coupon.. damm!!
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  zondag 7 april 2013 @ 14:33:09 #80
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_124986819
geloof dat drank en sigaretten niet mogen ofzo..
had laatsteen huisvrouw naast me staan... IK BEN NUMMER 5!!! HALLOW!!!! IK BEN NUMMER 5!!!
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_124986834

WTF heb je hier nou aan :').
pi_124986882
quote:
Op 03:51 hebben mijn buren me waarschijnlijk boven hun keiharde muziek uit horen lachen :X
  zondag 7 april 2013 @ 14:48:54 #83
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124987380
Die mensen zijn echt vieze schaamteloze schrapers zonder eergevoel
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 7 april 2013 @ 14:49:28 #84
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_124987404
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:41 schreef borbit het volgende:

[..]

Ja maar jij maakt wel misleidende reclame en dat is strafbaar. Eigenlijk zou jij gewoon naar de gevangenis moeten, net als andere oplichters.

Jij noemt het "de 7 zekerheden" maar eigenlijk heb jij dus gewoon 7 misleidende reclame leuzen ingevoerd. Het is ronduit misdadig!
Doe aangifte.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_124987490
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:41 schreef borbit het volgende:

[..]

Ja maar jij maakt wel misleidende reclame en dat is strafbaar. Eigenlijk zou jij gewoon naar de gevangenis moeten, net als andere oplichters.

Jij noemt het "de 7 zekerheden" maar eigenlijk heb jij dus gewoon 7 misleidende reclame leuzen ingevoerd. Het is ronduit misdadig!
Nee jullie zijn. Idioten

Wij hebben het wel een keer meegemaakt, wist heel niet dat de regel bestond.

Hadden 40 of 50 euro aan drank en mochten zo doorlopen

Viel niks van te zeggen
  zondag 7 april 2013 @ 15:01:20 #86
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_124987802
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:51 schreef waspoedertje het volgende:

[..]
Kassa medewerkers zijn idioten

Viel niks van te zeggen
Ja relaxed toch dat wil ik dus ook doen. Alleen dan natuurlijk met meer spullen dan die miezerige 50 euro Heb ik ook verdiend na alles wat ik meegemaakt heb. Ik wou eigenlijk genoeg mensen meenemen om alle kassa's bezet te houden maar ik zal een andere strategie aan moeten gaan.

Zijn er hier nog mensen die willen helpen dit plan uit te voeren bij de jumbo in Uithuizen? Alle deelnemers krijgen natuurlijk een deel van de opbrengst.
pi_124987850
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:51 schreef waspoedertje het volgende:

[..]

Nee jullie zijn. Idioten

Viel niks van te zeggen
Maar als je met 5 vrienden in de rij gaat staan en de eerste vier met een blikje tomatenpuree en de laatse met 50 euro aan boodschappen, krijg je het dan niet gratis mee?
pi_124987883
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 13:30 schreef De_Pel het volgende:

[..]

[..]

_O-

Achterlijk land :')
Wel vet toch? :P
  zondag 7 april 2013 @ 15:04:25 #89
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_124987932
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 15:02 schreef wensput het volgende:

[..]

Maar als je met 5 vrienden in de rij gaat staan en de eerste vier met een blikje tomatenpuree en de laatse met 50 euro aan boodschappen, krijg je het dan niet gratis mee?
Niet als er andere kassa's open zijn met minder mensen in de rij.

Wat een omgedraaide wereld in dit topic zeg. Jumbo wil een aantal servicegaranties afgeven, en voor het geval dat ze daar om wat voor reden dan ook zelf niet aan kunnen voldoen willen ze als geste hun klanten wat gratis meegeven. Maar het aantal rechten wat hier en op dat andere forum ineens geclaimd wordt is wel bizar wmb.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_124987938
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 13:42 schreef De_Pel het volgende:

[..]

[..]

Dan moeten ze maar niet zo'n policy hebben :N
pi_124987945
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 15:02 schreef wensput het volgende:

[..]

Als het duidelijk is dat je met een groep mensen zoiets doet, puur om 4e wachtende te worden, dan geldt het niet. Manager mag daar over oordelen. Gelijk hebben ze. Paupers :')
pi_124987947
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 13:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Waarom doet de Jumbo dit eigenlijk? Om het personeel scherp te houden? Oftewel.. als iemand met gratis boodschappen de deur uit loopt gaat dat op de één of andere manier ten koste van het personeel?
Yep. Gaat van zijn/haar salaris af. :P
  zondag 7 april 2013 @ 15:06:12 #93
346939 Janneke141
pi_124987989
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:05 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

Yep. Gaat van zijn/haar salaris af. :P
Nee, van de marge voor het filiaal. Er is overigens voor iedere winkel een bedrag gereserveerd voor de 7 Zekerheden.
pi_124987998
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:33 schreef o.us2.0 het volgende:
[ afbeelding ]

WTF heb je hier nou aan :').
Is toch gewoon goed vreten? Kun je invriezen en lang van eten. :)
  Moderator zondag 7 april 2013 @ 15:07:24 #95
9859 crew  Karina
Woman
pi_124988047
Werkt er een FOK!ker bij de Jumbo?

Gewoon, omdat het kan
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_124988072
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 15:05 schreef OverRated het volgende:

[..]

Als het duidelijk is dat je met een groep mensen zoiets doet, puur om 4e wachtende te worden, dan geldt het niet. Manager mag daar over oordelen. Gelijk hebben ze. Paupers :')
Dat vind ik dan ook wel weer triest, ja.
pi_124988083
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, van de marge voor het filiaal. Er is overigens voor iedere winkel een bedrag gereserveerd voor de 7 Zekerheden.
Was een grapje.
  zondag 7 april 2013 @ 15:08:22 #98
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_124988096
Dit is het toppunt van triestheid, zeker als je het ook nog eens heel trots op internet gaat zetten. :')
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_124988213
quote:
2s.gif Op zondag 7 april 2013 15:05 schreef OverRated het volgende:

[..]

Oh ik dacht al, anders bestond de Jumbo niet meer :')
  zondag 7 april 2013 @ 15:10:44 #100
393053 De_Pel
Is weg.
pi_124988218
:9
Die rebecca davidson zou ik overigens alsnog hard geven.
  zondag 7 april 2013 @ 15:11:01 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_124988228
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 01:44 schreef Operc het volgende:
Scheelt de Jumbo weer werk om de oude producten te zoeken en weg te gooien, anders moet je een vakkenvuller laten zoeken op spullen die over de datum zijn.
Als die producten er nog staan dan hebben de vakkenvullers sowieso al niet goed opgelet, want als ze dat wel deden dan kon er bijtijds een kortingsticker op.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 april 2013 @ 15:13:13 #102
302853 themole
graaft totaal door.
pi_124988332
Wat een moeilijk dikke paupers zeg, echt het laagste van het laagste.
Niet altijd serieus
pi_124988343
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:10 schreef De_Pel het volgende:
:9
Die rebecca davidson zou ik overigens alsnog hard geven.
Eerst even gratis condooms scoren met wat kortingsbonnen natuurlijk :')
  zondag 7 april 2013 @ 15:16:14 #104
393053 De_Pel
Is weg.
pi_124988490
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 15:13 schreef OverRated het volgende:

[..]

Eerst even gratis condooms scoren met wat kortingsbonnen natuurlijk :')
Ach, anders kan ze die kids toch gratis opvoeden.
2000 euro per jaar aan luiers besparen ^O^
pi_124990062
Gewoon zo oplossen toch

Oh, and that's a bad miss!
pi_124990092
Ik zou bij mensen die er vaak gebruik van maken toch wel willen zien dat die een winkelverbod krijgen. Oprotten met die paupers :')

Of sterven aan een voedselvergiftiging, dat is ook wel oke. Vieze parasieten. Al kom ik nooit bij een Jumbo en heb dus ook eigenlijk helemaal geen last van die mensen :P
pi_124990205
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als die producten er nog staan dan hebben de vakkenvullers sowieso al niet goed opgelet, want als ze dat wel deden dan kon er bijtijds een kortingsticker op.
Ook weer zo :)

Om de een of andere reden heb ik minder moeite met die mensen uit dat filmpje uit Amerika dan met die mensen op dat forum waar hier naar gelinkt wordt. Vooral de verontwaardiging als het winkelpersoneel enigszins kritisch is vind ik bizar. Alle schaamte voorbij blijkbaar. :{
pi_124990521
quote:
Zelfde ervaring daar, erg intimiderend gedrag, kreeg na klacht (waarbij ik een oud telefoonnummer had ingevoerd omdat ik bellen onprettig vind) een anonieme email met alleen "Heb je ook een werkend nummer!" of iets van dien strekking er in, vermoedelijk worden de klachten door Jumbo 'ongeopend' doorgestuurd naar het filiaal.

Ik kom nooit meer in deze winkel, loop er met een grote boog omheen.

Had alleen een stuk oude kaas, bij mn dagelijkse boodschappen toen, maar had werkelijk het gevoel dat me blauwe ogen geslagen gingen worden!

Mijn advies is dan ook: WAARSCHUW IEDEREEN niet naar deze Jumbo te gaan. De AH is vlakbij.
Een van de eerste reacties in dat topic. Je dient dus een klacht in, geeft onjuiste contactgegevens op en gaat vervolgens lopen zeiken dat ze geen contact opnemen. :') Dit begint een beetje op het klacht.nl topic hier op FOK! te lijken.
pi_124990706
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:52 schreef Bucketlist het volgende:
Of sterven aan een voedselvergiftiging, dat is ook wel oke. Vieze parasieten. Al kom ik nooit bij een Jumbo en heb dus ook eigenlijk helemaal geen last van die mensen :P
Je komt niet eens bij een winkel en wil toch de doodstraf voor iedereen waar je het niet mee eens bent ? Pas maar op, anderen denken waarschijnlijk hetzelfde over jou.
pi_124990768
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:07 schreef pikinhand het volgende:

[..]

Je komt niet eens bij een winkel en wil toch de doodstraf voor iedereen waar je het niet mee eens bent ? Pas maar op, anderen denken waarschijnlijk hetzelfde over jou.
Ach, zolang geen van beide partijen het uitvoert komt het allemaal wel goed :P

Hoe meer ik dat topic lees, hoe meer ik hoop dat Jumbo deze regeling snel afschaft en de producten die onder deze regeling vielen naar de voedselbank brengt. Daar kunnen ze veel beter uitgedeeld worden naar mijn mening.
  zondag 7 april 2013 @ 16:10:31 #111
346939 Janneke141
pi_124990795
De voedselbank weigert alles wat over of aan datum is.
pi_124990958
Dat... en anders zou het voor een groot deel toch gewoon weggegooid worden
pi_124991029
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
Ja die producten heb je inderdaad niets meer aan (de klanten krijgen die producten ook niet mee toch?). Maar er zijn ook producten met de datum van de dag zelf of de dag erna. Als die in de ochtend worden opgehaald kunnen ze nog wel naar de voedselbank lijkt me.
pi_124991112
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:06 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

Is toch gewoon goed vreten? Kun je invriezen en lang van eten. :)
Ook als ze vanaf morgen over de datum zijn? Ik zou die risico eerlijk gezegd niet nemen..
pi_124991235
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:18 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Ook als ze vanaf morgen over de datum zijn? Ik zou die risico eerlijk gezegd niet nemen..
Kan prima hoor
pi_124991378
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, als je een product vindt dat over of aan de datum is, krijg je een nieuw product met langere houdbaarheidsdatum mee
  zondag 7 april 2013 @ 16:26:09 #117
346939 Janneke141
pi_124991462
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:24 schreef Ooku het volgende:

[..]

Nee, als je een product vindt dat over of aan de datum is, krijg je een nieuw product met langere houdbaarheidsdatum mee
:?
  zondag 7 april 2013 @ 16:27:27 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_124991503
quote:

[..]

Die mensen die bij de voedselbank komen zouden dus eigenlijk bij de Jumbo de bijna over datum zooi moeten uitzoeken :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 april 2013 @ 16:27:38 #119
244933 trovey
Nachtoele
pi_124991512
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 01:16 schreef Zapata het volgende:
Pfff heb al paar keer gehad dat vlees broodbeleg wat zogenaamd nog 4 dagen houdbaar is al neit goed meer is.
Filet americain wat bijvoorbeeld grijs is met een dun laagje rood erover heen.
Dat grijs betekent niet meteen dat iets bedorven is, alleen dat het citroenzuur wat men gebruikt om het rood te houden is uitgewerkt. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 7 april 2013 @ 16:31:56 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_124991659
Afgezien van het feit dat ik de Jumbo sowieso al een baggerwinkel vind, is het wel zo dat de 'verse' vleeswaren verdomd kort houdbaar zijn, zeker als je het vergelijkt met de houdbaarheidsduur van dezelfde producten bij de AH en Emté.
En dat terwijl het rijtje ingrediënten qua conserveringsmiddelen niet heel anders is.

Als je 1 keer per week boodschappen doet is een deel van je verse vleeswaren al overdatum voor de week om is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 april 2013 @ 16:37:17 #121
346939 Janneke141
pi_124991851
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 16:31 schreef Leandra het volgende:
Afgezien van het feit dat ik de Jumbo sowieso al een baggerwinkel vind, is het wel zo dat de 'verse' vleeswaren verdomd kort houdbaar zijn, zeker als je het vergelijkt met de houdbaarheidsduur van dezelfde producten bij de AH en Emté.
En dat terwijl het rijtje ingrediënten qua conserveringsmiddelen niet heel anders is.

Als je 1 keer per week boodschappen doet is een deel van je verse vleeswaren al overdatum voor de week om is.
Kortom, de appie verkoopt hetzelfde spul maar zet er een datum op die drie dagen langer is. Bij wie is het product nu verser?
  zondag 7 april 2013 @ 16:39:42 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_124991960
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kortom, de appie verkoopt hetzelfde spul maar zet er een datum op die drie dagen langer is. Bij wie is het product nu verser?
Wat meer dan 3 dagen.
Het is net alsof ze bij de Jumbo het vlees korter voor de THT-datum versnijden en verpakken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_124991967
Nog triester: Mensen die producten die ze willen ergens in het pand gaan verstoppen. Onder dozen of andere pleken. En dan een week later terugkomen en de over datum producten weer opzoeken en gratis meenemen :')
Peter R is my hero
  zondag 7 april 2013 @ 16:44:31 #124
346939 Janneke141
pi_124992170
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 16:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat meer dan 3 dagen.
Het is net alsof ze bij de Jumbo het vlees korter voor de THT-datum versnijden en verpakken.
Zo werkt het niet. De datum die op de gesneden vleeswaren is ingesteld in het computersysteem, wordt gegenereerd door de weegschaal en staat eigenlijk compleet los van de THT op de stukken. Voor boterhamworst zal 7 dagen zijn ingesteld, voor rookvlees 3 en voor rosbief zelfs maar 2. De mensen op de afdeling moeten zorgen dat alles bijtijds versneden wordt, maar daar zie je niets van terug in de datum van de gesneden producten. Het is gewoon een keuze die AH en Jumbo maken om er een langere resp. kortere datum op te zetten.
pi_124992185
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:18 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Ingevroren blijft dat gewoon goed. :)
pi_124992202
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:39 schreef Hont1 het volgende:
Nog triester: Mensen die producten die ze willen ergens in het pand gaan verstoppen. Onder dozen of andere pleken. En dan een week later terugkomen en de over datum producten weer opzoeken en gratis meenemen :')
Die zijn er :') :') :')
pi_124992219
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:27 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat grijs betekent niet meteen dat iets bedorven is, alleen dat het citroenzuur wat men gebruikt om het rood te houden is uitgewerkt. :P
Wordt biefstuk ook niet grijs na een tijdje?
  zondag 7 april 2013 @ 16:47:25 #128
244933 trovey
Nachtoele
pi_124992294
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:45 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

Wordt biefstuk ook niet grijs na een tijdje?
Al het vlees, daarom gebruiken ze ook citroenzuur want dan ziet het er langer aantrekkelijk uit voor de consument maar het vlees zelf in niets mis mee op zo'n moment.
Optimist tot in de kist
pi_124992322
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:47 schreef trovey het volgende:

[..]

Al het vlees, daarom gebruiken ze ook citroenzuur want dan ziet het er langer aantrekkelijk uit voor de consument maar het vlees zelf in niets mis mee op zo'n moment.
En dat zit ook op biefstukken? :{
  zondag 7 april 2013 @ 16:48:35 #130
244933 trovey
Nachtoele
pi_124992361
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:47 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

En dat zit ook op biefstukken? :{
Is ook vlees hè, is een natuurlijke stof dus je hoeft je nergens druk om te maken. ;)
Optimist tot in de kist
pi_124992462
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:48 schreef trovey het volgende:

[..]

Is ook vlees hè, is een natuurlijke stof dus je hoeft je nergens druk om te maken. ;)
Heb je ook een link waar ik kan zien dat dat wordt gebruikt voor biefstuk?
  zondag 7 april 2013 @ 16:56:24 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_124992751
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zo werkt het niet. De datum die op de gesneden vleeswaren is ingesteld in het computersysteem, wordt gegenereerd door de weegschaal en staat eigenlijk compleet los van de THT op de stukken. Voor boterhamworst zal 7 dagen zijn ingesteld, voor rookvlees 3 en voor rosbief zelfs maar 2. De mensen op de afdeling moeten zorgen dat alles bijtijds versneden wordt, maar daar zie je niets van terug in de datum van de gesneden producten. Het is gewoon een keuze die AH en Jumbo maken om er een langere resp. kortere datum op te zetten.
Met het verschil dat de kipfilet van de Jumbo ook al niet fris meer ruikt op de THT-datum.
Die van de AH waarschijnlijk ook niet, maar daar is de THT-datum iig wat verder zeg dan 4 dagen na aankoop.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_124993446
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:16 schreef Operc het volgende:
Maar er zijn ook producten met de datum van de dag zelf of de dag erna. Als die in de ochtend worden opgehaald kunnen ze nog wel naar de voedselbank lijkt me
'Over datum' is ook een beetje onzin. Het betekent alleen dat de kwaliteit van het product niet te garanderen is. Bij uitzondering van versproducten zoals melk is het onzin om over datum producten weg te gooien.
Peter R is my hero
pi_124993486
quote:

[..]

Das wel een rare regel. Je wordt dus beloond voor het vinden van hun fouten?
Peter R is my hero
pi_124993530
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 17:10 schreef Hont1 het volgende:

[..]

Das wel een rare regel. Je wordt dus beloond voor het vinden van hun fouten?
Wat is daar zo vreemd aan?
pi_124993700
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 17:11 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Wat is daar zo vreemd aan?
Vind ik ook gewoon logisch, eerlijk gezegd.
pi_124993843
quote:
Dat echt wel heel triest ja :')____! Je zou bijna zelf gaan zoeken naar die verstopte producten en er dan even lekker op spugen (of erger) en ze dan weer terug leggen.
pi_124994192
quote:
2s.gif Op zondag 7 april 2013 17:17 schreef OverRated het volgende:

[..]

Dat echt wel heel triest ja :')____! Je zou bijna zelf gaan zoeken naar die verstopte producten en er dan even lekker op spugen (of erger) en ze dan weer terug leggen.
Nee ze krigjen een nieuwe dus dat heeft geen nut.
pi_124994517
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 17:25 schreef blow... het volgende:

[..]

Nee ze krigjen een nieuwe dus dat heeft geen nut.
Oh ja ok :P Ik dacht dat het ging om producten die nog 1 dag houdbaar zouden zijn. Want dan kun je meerdere meenemen. Bij over datum maar 1.
  zondag 7 april 2013 @ 17:39:35 #140
244933 trovey
Nachtoele
pi_124994998
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:50 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

Heb je ook een link waar ik kan zien dat dat wordt gebruikt voor biefstuk?
http://www.sakshin.nl/alles-over-citroenzuur-e330/
http://foodwatch.nl/onze_(...)enzuur/index_nl.html
Ik heb al eens eerder dit opgelost. :P
CUL / Bruinige biefstuk nog eetbaar / lekker?
Optimist tot in de kist
pi_124995127
quote:
Staat niet echt iets expliciet over biefstuk.
pi_124995176
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 17:10 schreef Hont1 het volgende:

[..]

'Over datum' is ook een beetje onzin. Het betekent alleen dat de kwaliteit van het product niet te garanderen is. Bij uitzondering van versproducten zoals melk is het onzin om over datum producten weg te gooien.
Ben ik helemaal met je eens, als consument kunt je die spullen nog prima gebruiken. Maar ik kan me wel voorstellen dat voedselbanken dat niet mogen aanbieden.
  zondag 7 april 2013 @ 17:43:00 #143
244933 trovey
Nachtoele
pi_124995189
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 17:41 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

Staat niet echt iets expliciet over biefstuk.
Dat is vlees...mocht je dat nog niet weten. :+ Kijk de volgende keer gewoon op de verpakking en kijk of het e-nummer erbij staat...opgelost. :P
Optimist tot in de kist
pi_124995238
Ook melk is na een paar weken vaak nog prima. Zeker 'speciale' melk zoals die met een smaakje.
pi_124995256
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 17:43 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat is vlees...mocht je dat nog niet weten. :+ Kijk de volgende keer gewoon op de verpakking en kijk of het e-nummer erbij staat...opgelost. :P
Ja er staat vlees. Maar ik snap dat het in filet americain zit. Biefstuk ben ik niet van overtuigd, maar ik zal inderdaad eens kijken dan. :)
pi_124995270
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2013 17:43 schreef Sowieso. het volgende:
Ook melk is na een paar weken vaak nog prima. Zeker 'speciale' melk zoals die met een smaakje.
Inderdaad. Heb nog nooit zure melk gedronken.
  zondag 7 april 2013 @ 18:49:24 #147
346637 Ahmad1nejad
Droeftoeter
pi_124998022
quote:
eigenlijk diefstel dus
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_124999540
Morgen even testen :D Ben vaste klant bij de Jumbo, kom er zeker drie keer per week. Maar wist niet dat je een product gratis kreeg als het de datum van vandaag of morgen heeft. :)
pi_125001805
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 19:24 schreef cb2013 het volgende:
Morgen even testen :D Ben vaste klant bij de Jumbo, kom er zeker drie keer per week. Maar wist niet dat je een product gratis kreeg als het de datum van vandaag of morgen heeft. :)
Ga ik van de week inderdaad ook doen.. Al kan ik haast alleen geloven dat het hier een hoax betreft :')
pi_125004034
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:11 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ga ik van de week inderdaad ook doen.. Al kan ik haast alleen geloven dat het hier een hoax betreft :')
http://www.jumbosupermark(...)rs-is-ook-echt-vers/
pi_125006682
Hier bij de supermarkt kan ik niet eens dingen vinden die over de datum zijn.. personeel let goed genoeg op en sinds kort word alles wat tegen de datum aan zit voorzien van 50% korting sticker.
Ik kan eigenlijk alleen maar lachen om de slechte contole die het personeel van de Jumbo blijkbaar uitvoerd :')
  zondag 7 april 2013 @ 21:36:19 #152
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_125006800
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 21:34 schreef Dragonberry het volgende:
Hier bij de supermarkt kan ik niet eens dingen vinden die over de datum zijn.. personeel let goed genoeg op en sinds kort word alles wat tegen de datum aan zit voorzien van 50% korting sticker.
Ik kan eigenlijk alleen maar lachen om de slechte contole die het personeel van de Jumbo blijkbaar uitvoerd :')
misschien kan t wel uit. Als een klant t vindt en het gratis meeneemt heb je twee voordelen

- Je hoeft t niet af te voeren
- Je hoeft geen personeel in te zetten om t te zoeken
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_125007097
Mwah, deze gang van zaken is nog enigzins fatsoenelijk te noemen.
Van mij mag het, want het wordt zodra de houdbaarheidsdatum is bereikt allemaal verzameld en weggegooid in containers. En dan gaat het naar de afvalstort.

Zonde, want veel producten zijn na de THT-datum nog goed te vreten.

Ik heb afgelopen jaar op een van de publieke omroepen het programma "Keuringsdienst van waren gezien" (zoiets zal het wel zijn geweest). En daar kwamen laat in de avond mensen in containers nabij diverse supermarkten graaien naar weggegooid voedsel. _O-

De supermarkten hadden er geen bezwaar tegen, maar dan heb ik liever dat men het gewoon de winkel in mee krijgt, of personeel van voedselbanken bijvoorbeeld.
pi_125007856
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 21:36 schreef Catch22- het volgende:

[..]

misschien kan t wel uit. Als een klant t vindt en het gratis meeneemt heb je twee voordelen

- Je hoeft t niet af te voeren
- Je hoeft geen personeel in te zetten om t te zoeken
oftwel: Jumbo bespaart op personeel, in de hoop dat er weinig mensen zijn die de regels kennen? Want als de klant iets over de datum vind krijgt hij gewoon een goed product mee en wordt de oude alsnog weg gegooid.
  zondag 7 april 2013 @ 21:51:55 #155
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_125007910
Het zou je verbazen hoe kieskeurig voedselbanken en hun bezoekers zijn. Echt belachelijk
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_125008049
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 21:40 schreef Gruj0 het volgende:
Mwah, deze gang van zaken is nog enigzins fatsoenelijk te noemen.
Van mij mag het, want het wordt zodra de houdbaarheidsdatum is bereikt allemaal verzameld en weggegooid in containers. En dan gaat het naar de afvalstort.

Zonde, want veel producten zijn na de THT-datum nog goed te vreten.

Ik heb afgelopen jaar op een van de publieke omroepen het programma "Keuringsdienst van waren gezien" (zoiets zal het wel zijn geweest). En daar kwamen laat in de avond mensen in containers nabij diverse supermarkten graaien naar weggegooid voedsel. _O-

De supermarkten hadden er geen bezwaar tegen, maar dan heb ik liever dat men het gewoon de winkel in mee krijgt, of personeel van voedselbanken bijvoorbeeld.
op tlc heb je tegenwoordig zo'n programma over mensen die extreem gierig zijn. Die zoeken dus heel vaak in het afval van supermarkten ed naar voedsel wat er nog goed uit ziet. En anders gewoon in het bos blaadjes verzamelen voor een lekkere salade :')
  zondag 7 april 2013 @ 22:02:52 #157
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_125008719
Shiiiiit, die site, dan heb je echt geen schaamtegevoel. Zijn er hier in dit topic ook mensen die dit actief doen? Ik kan er met mijn hoofd niet bij.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_125009249
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 21:54 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

op tlc heb je tegenwoordig zo'n programma over mensen die extreem gierig zijn. Die zoeken dus heel vaak in het afval van supermarkten ed naar voedsel wat er nog goed uit ziet. En anders gewoon in het bos blaadjes verzamelen voor een lekkere salade :')
Op TLC is nog zo'n ander debiel programma aan de gang. Huisvrouwen welke er een 24/7 taak van maken om zoveel mogelijk kortingsbonnen bij elkaar te rapen om vervolgens een magazijn vol aan voedsel en huishoudelijke producten aan te schaffen voor vrijwel... niets.

Dat wordt vervolgens maanden bewaard en op dezelfde wijze aangevuld, waardoor het voor mij overkomt als een totale (voedsel)verspilling dan een budgetaire zet.
pi_125009561
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 21:34 schreef Dragonberry het volgende:
Wat ik knap vind bij de AH is dat ze een 30% korting sticker plakken op producten die de houdsbaarheidsdatum van vandaag hebben. Ik heb dat bij de Jumbo nog nooit gezien... :s Goed om te weten dat dat ook gebeurd anders is het zo zonde...

Waarom zou je een winkel niet af mogen speuren om iets gratis mee te nemen. Heel veel mensen kunnen hun rekeningen niet betalen en ik ben niet vies van een 1+1 gratis aanbieding. Als het helpt dat een gezin of wie dan ook op die manier gratis etenswaren mee kan nemen, more power to you.

quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:10 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Op TLC is nog zo'n ander debiel programma aan de gang. Huisvrouwen welke er een 24/7 taak van maken om zoveel mogelijk kortingsbonnen bij elkaar te rapen om vervolgens een magazijn vol aan voedsel en huishoudelijke producten aan te schaffen voor vrijwel... niets.

Dat wordt vervolgens maanden bewaard en op dezelfde wijze aangevuld, waardoor het voor mij overkomt als een totale (voedsel)verspilling dan een budgetaire zet.
Waarom is dat raar? Er zijn genoeg producten die geen "houdsbaarheidsdatum" hebben. En als je het gratis meekrijgt...
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 22:15:23 #160
163650 Greys
pi_125009618
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:10 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Die hebben soms een kelder vol wasmiddel en mueslirepen enzo ja _O-
Soms krijgen ze nog geld toe ook. Hoezo is dat geen budgettair goede zet? Ik zou het niet doen (zou er de tijd niet voor hebben en me rot schamen in die winkel) maar reken maar dat een jaar lang gratis wasmiddel best prettig is in een huishoudportemonnee van een gezin bv.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_125010058
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Die hebben soms een kelder vol wasmiddel en mueslirepen enzo ja _O-
Soms krijgen ze nog geld toe ook. Hoezo is dat geen budgettair goede zet? Ik zou het niet doen (zou er de tijd niet voor hebben en me rot schamen in die winkel) maar reken maar dat een jaar lang gratis wasmiddel best prettig is in een huishoudportemonnee van een gezin bv.
Er zijn veel mensen op de VS die op straat leven. Zelfs veteranen staan daar op straat, hebben geen cent te makken en dergelijke. En dan komt zo'n mormel een supermarkt "eff binnenwandelen" en "kaalvreten" tot opdat er voor andere klanten weinig tot niets overblijft. Ze zijn niet de enige met kortingsbonnen.

Dit doen ze niet eenmaal maar meerdere malen. Zo heb je al gauw te maken met een voorraad waar je een aantal jaar mee kan. Lijkt mij sterk dat je zo'n hele voorraad binnen de THT datum kan consumeren, met als gevolg dat je een groot deel uiteindelijk weer weggooit.

Voor hun is het geen budgetaire aanschaf, maar meer het vermaak in het zo min mogelijk moeten betalen en zoveel mogelijk aanschaffen.

Als ik dit al zou doen, (al dan niet met een vrouw aan mijn zijde) dan zou ik alleen meewerken als een groot deel naar een tehuis, gaarkeuken, ouderenopvang of zwerversopvanghuis zou gaan. Dat is iets waar iedereen baat bij heeft en niet enkel één gezin.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 22:23:26 #162
163650 Greys
pi_125010220
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:21 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Er zijn veel mensen op de VS die op straat leven. Zelfs veteranen staan daar op straat, hebben geen cent te makken en dergelijke. En dan komt zo'n mormel een supermarkt "eff binnenwandelen" en "kaalvreten" totopdat er voor andere klanten weinig tot niets overblijft. Ze zijn niet de enige met kortingsbonnen.

Dit doen ze niet eenmaal maar meerdere malen. Zo heb je al gauw te maken met voorraad waar je een aantal jaar mee kan. Lijkt mij sterk dat je zo'n hele voorraad binnen de THT datum kan consumeren, met als gevolg dat je een groot deel uiteindelijk weer weggooit.

Voor hun is het geen budgetaire aanschaf, maar meer het vermaak in het zo min mogelijk moeten betalen en zo veel mogelijk aanschaffen.

Als ik dit al zou doen, (al dan niet met een vrouw aan mijn zijde) dan zou ik alleen meewerken als een groot deel naar een tehuis, gaarkeuken, ouderenopvang of zwerversopvanghuis zou gaan. Dat is iets waar iedereen baat bij heeft en niet enkel één gezin.
Daar valt wat voor te zeggen :)
Ik kijk dat programma nooit goed dus ik weet niet hoe vaak die mensen dit doen.
Ik had het idee eens of twee keer per jaar ofzo, want ik neem aan dat het ook weken/maanden duurt om allllll die coupons bij elkaar te vergaren?

En 'men' weet nou eenmaal dat het zo werkt en dat het kan, in die winkels. Dus dan moeten ze dat couponsysteem maar aanpassen met bv max 1 of 3 per klant ofzo. Zolang ze dit in stand houden moeten ze er niet gek van opkijken dat er mensen misbruik/gebruik van maken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_125010805
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Daar valt wat voor te zeggen :)
Ik kijk dat programma nooit goed dus ik weet niet hoe vaak die mensen dit doen.
Ik had het idee eens of twee keer per jaar ofzo, want ik neem aan dat het ook weken/maanden duurt om allllll die coupons bij elkaar te vergaren?

En 'men' weet nou eenmaal dat het zo werkt en dat het kan, in die winkels. Dus dan moeten ze dat couponsysteem maar aanpassen met bv max 1 of 3 per klant ofzo. Zolang ze dit in stand houden moeten ze er niet gek van opkijken dat er mensen misbruik/gebruik van maken.
Zo dat was snel (reactie). :)

Volgens mij doen zij dit meerdere keren per kwartaal. Als je kijkt naar de voorraad van dit soort gezinnen vóór zo'n nieuwe "boodschappensessie" zou je waarschijnlijk dezelfde conclusie trekken.
Daar verzamelt vaak het hele gezin bonnen van overal en nergens.

Ik weet trouwens niet waar ze in de VS allemaal mee bezig zijn, maar daar bestellen mensen uit dat programma zelfs hele pallets met colaflessen e.d. (omdat er in de winkel niet genoeg voorraad aanwezig is bijv.). Gewoon hele voorraden dus.

Men stelt het kassasysteem zelfs bij omdat kassa's vaak het couponmaximum bereiken. _O-

Maar goed, wat je al zegt, dit soort gedrag houden ze daar zelf in stand.
Gelukkig is het hier de gang van zaken niet, want hier zou het al gauw uit de hand lopen. 8)7 :')
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 22:32:26 #164
163650 Greys
pi_125010867
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:31 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Volgens mij doen zij dit meerdere keren per kwartaal. Als je kijkt naar de voorraad van dit soort gezinnen vóór zo'n nieuwe "boodschappensessie" zou je waarschijnlijk dezelfde conclusie trekken.

Ik weet trouwens niet waar ze in de VS allemaal mee bezig zijn, maar daar bestellen mensen uit dat programma zelfs hele pallets met colaflessen e.d. (omdat er in de winkel niet genoeg voorraad aanwezig is).

Men stelt het kassasysteem zelfs bij omdat kassa's vaak de couponmaximum bereiken. _O-

Gelukkig is het hier de gang van zaken niet, want hier zou het al gauw uit de hand lopen. 8)7 :')
Ik vond net toevallig een leuk artikel hierover, over dat Extreme Couponing :D

http://dailydishrecipes.c(...)t-extreme-couponing/

Kennelijk zijn het echt uitzonderingen die dat doen.
En dan ook nog voor een deel speciaal voor die tv show...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 april 2013 @ 22:34:45 #165
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_125011030
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:31 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ik weet trouwens niet waar ze in de VS allemaal mee bezig zijn, maar daar bestellen mensen uit dat programma zelfs hele pallets met colaflessen e.d. (omdat er in de winkel niet genoeg voorraad aanwezig is bijv.). Gewoon hele voorraden dus.

Men stelt het kassasysteem zelfs bij omdat kassa's vaak de couponmaximum bereiken. _O-

Maar veel van die mensen geven hun producten ook weg aan goede doelen en vrienden en familie e.d. Want ze zeggen zelf ook, wat hebben ze nou aan 60 flesjes barbecuesaus, het is echt niet dat ze alles zelf houden. Ik vind het eigenlijk wel een mooi systeem: er zit veel werk in (coupons verzamelen, kijken waar de aanbiedingen zijn om je boodschappen gratis te krijgen), maar je krijgt wel gratis eten. Niets mis mee.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_125011176
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vond net toevallig een leuk artikel hierover, over dat Extreme Couponing :D

http://dailydishrecipes.c(...)t-extreme-couponing/

Kennelijk zijn het echt uitzonderingen die dat doen.
En dan ook nog voor een deel speciaal voor die tv show...
Na even gelezen te hebben blijkt het e.e.a. toch niet zo als gepresenteerd op TV. _O-
Had me eigenlijk niets moeten verbazen want het overgrote deel van VS programma's is in scene gezet.
pi_125021651
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 21:51 schreef Catch22- het volgende:
Het zou je verbazen hoe kieskeurig voedselbanken en hun bezoekers zijn. Echt belachelijk
Ik weet niet bij welke voedselbank jij geweest bent maar hier waren ze niet zo kieskeurig.
In de bakkenzelf is niets over de datum. Dat mag nl niet zomaar meegegeven worden. Maar op een aparte tafel staat alles wat over de datum is. Ook toetjes en melk van 3/4 dagen. En alles is aan het eind van de dag zo goed als weg.
Dus niks kieskeurigs aan.
Kijk ik hoef die melk niet die zover de datum is, maar andere mensen blijkbaar wel.
  maandag 8 april 2013 @ 10:11:06 #168
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_125021786
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 10:04 schreef nallajja het volgende:

[..]

Ik weet niet bij welke voedselbank jij geweest bent maar hier waren ze niet zo kieskeurig.
In de bakkenzelf is niets over de datum. Dat mag nl niet zomaar meegegeven worden. Maar op een aparte tafel staat alles wat over de datum is. Ook toetjes en melk van 3/4 dagen. En alles is aan het eind van de dag zo goed als weg.
Dus niks kieskeurigs aan.
Kijk ik hoef die melk niet die zover de datum is, maar andere mensen blijkbaar wel.
Ik kom er zelf niet (goddank), maar de vader van een vriendin van mij heeft een tijd een voedselbank gerunt. En die mensen hadden meer eisen dan je zou verwachten van mensen die hun eigen broek niet kunnen ophouden.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_125022311
Wat dan reakties als 'godver weer geen brood' ofzo
pi_125022366
quote:
11s.gif Op maandag 8 april 2013 10:11 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik kom er zelf niet (goddank), maar de vader van een vriendin van mij heeft een tijd een voedselbank gerunt. En die mensen hadden meer eisen dan je zou verwachten van mensen die hun eigen broek niet kunnen ophouden.
Dat is wel heel erg. Ik heb er helaas wel even gebruik van moeten maken ( kut crisis). Maar ik durfde echt geen eisen te stellen. Was al blij dat er zoiets was en dat ik uberhaupt iets kreeg!
Kijk melk die 3/4 dagen over de datum is vertrouw ik gewoon niet. Maar bv chocopasta van een maand over de datum kan prima.
pi_125022389
Wist trouwens niet dat je vlees van de dag van vandaag mee kreeg bij de Jumbo. Heb er wel eens vlees met de datum van die dag gekocht. Mocht ik het weer tegenkomen ga ik iets zeggen.
Twee keer iets gratis mee gekregen. Pak koekjes. Want die ik wou daarvan was het hele vak over de datum. En een fles ketchup. Er zat een fout in de anderen. Ik open thuis de fles en bam! Ik, de tafel en de bank helemaal onder de ketchup haha. Te veel druk in de fles. Meisje in de winkel maakt nieuwe fles open ( ik zei ik doe het niet straks heb ik het weer) en jahoor bam!
pi_125027644
Wow.. sommige mensen:

"Rot ervaring gehad bij de Albert Heijn. Gisteren daar boodschappen gedaan, omdat ik helaas niet meer welkom ben bij de JUMBO. Eenmaal binnen zag ik een plank met gratis stukjes kaas op de versafdeling. Old Amsterdam. Denk dat ze minstens 10 kilo versneden hadden. Nou, Old Amsterdam kaas lust ik wel, en ik had best grote honger.
Er stond geen limiet bij of iets dergelijks, van hoeveel stukjes kaas je pakken mocht. Ook mijn man houdt wel van Old Amsterdam, maar die was thuis gebleven ivm zijn reuma. Daarom liep ik naar de versafdeling voor zo'n groentezakje waar je normaal groente in stopt. Vervolgens liep ik terug naar de versafdeling, om mijn zakje te vullen. (ook voor de kinderen thuis). Bij de kassa, waar ik mijn overige boodschappen afrekende, ging de telefoon over bij het kassameisje. Ze stopte met het scannen van mijn producten. Even later kwam de filiaalhouder me een ontzegging geven. Ook moest ik de kaas inleveren ( ze gingen het wegen, en het bleek 1,5 kilo te zijn). ik was woedend, had bovendien nog voldoende kaas overgelaten voor de andere bezoekers. heb ook een klacht ingediend bij ah.nl"
bedankt voor de bloemen
  maandag 8 april 2013 @ 13:32:56 #173
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_125027685
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:32 schreef allerdings het volgende:
Wow.. sommige mensen:

"Rot ervaring gehad bij de Albert Heijn. Gisteren daar boodschappen gedaan, omdat ik helaas niet meer welkom ben bij de JUMBO. Eenmaal binnen zag ik een plank met gratis stukjes kaas op de versafdeling. Old Amsterdam. Denk dat ze minstens 10 kilo versneden hadden. Nou, Old Amsterdam kaas lust ik wel, en ik had best grote honger.
Er stond geen limiet bij of iets dergelijks, van hoeveel stukjes kaas je pakken mocht. Ook mijn man houdt wel van Old Amsterdam, maar die was thuis gebleven ivm zijn reuma. Daarom liep ik naar de versafdeling voor zo'n groentezakje waar je normaal groente in stopt. Vervolgens liep ik terug naar de versafdeling, om mijn zakje te vullen. (ook voor de kinderen thuis). Bij de kassa, waar ik mijn overige boodschappen afrekende, ging de telefoon over bij het kassameisje. Ze stopte met het scannen van mijn producten. Even later kwam de filiaalhouder me een ontzegging geven. Ook moest ik de kaas inleveren ( ze gingen het wegen, en het bleek 1,5 kilo te zijn). ik was woedend, had bovendien nog voldoende kaas overgelaten voor de andere bezoekers. heb ook een klacht ingediend bij ah.nl"
Linkje naar die post? :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_125027776
quote:
Wow.. sommige mensen:

Wat een achterlijk pauperwijf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 08-04-2013 13:35:49 ]
  Redactie Frontpage maandag 8 april 2013 @ 13:36:44 #175
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_125027814
Lol wat een broodkaters. En dan nog tros zijn op wat een pauper je bent ook nog :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 8 april 2013 @ 13:37:14 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125027827
OMG..... dan heb je toch ook geen enkele gêne meer :o
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 april 2013 @ 13:38:48 #177
346939 Janneke141
pi_125027879
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:37 schreef Leandra het volgende:
En nog een klacht indienen ook hè :D Als filiaalmanager wil je daar het liefst een reactie op sturen uit de categorie 'hou je bek dicht, pauperwijf', maar dat mag dan weer niet.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 april 2013 @ 13:38:52 #178
163650 Greys
pi_125027881
quote:
Wow.. sommige mensen:

Dit kán haast niet echt zijn _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 8 april 2013 @ 13:41:03 #179
244933 trovey
Nachtoele
pi_125027961
quote:
Wow.. sommige mensen:

Hier snijden ze nooit zoveel kaas dat je 1,5 kilo kunt meejatten. }:| :')
Optimist tot in de kist
  maandag 8 april 2013 @ 13:41:29 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125027984
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En nog een klacht indienen ook hè :D Als filiaalmanager wil je daar het liefst een reactie op sturen uit de categorie 'hou je bek dicht, pauperwijf', maar dat mag dan weer niet.
Van die mensen die niet bij de Aldi winkelen omdat ze het elders niet kunnen betalen, maar bij de Aldi winkelen omdat ze bij de rest van de winkels een ontzegging hebben :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  Redactie Frontpage maandag 8 april 2013 @ 13:41:55 #181
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_125028004
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Dit kán haast niet echt zijn _O-
Met je eens Greys...

Damn.. wat voor een tumor voor de maatschappij ben je dan zeg :') Ga eens weg mevrouw Old Amsterdam!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 april 2013 @ 13:44:14 #182
163650 Greys
pi_125028086
Als ik dat een andere klant zou zien doen zou ik serieus ook iets als 'Zo, ga je lekker?' zeggen en dan iemand van het personeel er op attenderen :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_125028146
Dit moet wel fake zijn...

TOCH ? TOCH??? ;(
Ja doei.
pi_125028313
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:45 schreef motorbloempje het volgende:

TOCH ? TOCH??? ;(
Kan niet waar zijn dit ;( ;(

Is ze ook nog boos dat ze niet meer in de 'JUMBO' mag komen. :')
  maandag 8 april 2013 @ 13:51:52 #185
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_125028397
Dit bericht is toch van een FOK!ker? :D
Anders ;( :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_125028407
Misschien speelde ze verstoppertje met de producten
Ja doei.
  maandag 8 april 2013 @ 13:56:51 #187
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_125028595
quote:
Wow.. sommige mensen:

Ah nee, dit kan/mag/zal toch niet waar zijn hé! _O-
pi_125028659
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:37 schreef Leandra het volgende:
Als ik het zo lees is ze nog verbaasd ook.
Blijkbaar vind ze het heel normaal om dit mee te nemen.

Die spoort gewoon niet.
  maandag 8 april 2013 @ 14:00:35 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125028778
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 13:58 schreef nallajja het volgende:

[..]

Als ik het zo lees is ze nog verbaasd ook.
Blijkbaar vind ze het heel normaal om dit mee te nemen.

Die spoort gewoon niet.
Als ik zo grof was dan zou ik m'n huis "Sans gêne" noemen....
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 april 2013 @ 14:03:38 #190
244933 trovey
Nachtoele
pi_125028927
Maar waar is die winkel nou waar ze 10 kilo als proefhapje afsnijden :P , de schaaltjes zijn hier altijd schaars gevuld...als er al wat op ligt of er überhaupt een schaaltje aanwezig is. :')
Optimist tot in de kist
  maandag 8 april 2013 @ 14:04:18 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125028953
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 14:03 schreef trovey het volgende:
Maar waar is die winkel nou waar ze 10 kilo als proefhapje afsnijden :P , de schaaltjes zijn hier altijd schaars gevuld...als er al wat op ligt of er überhaupt een schaaltje aanwezig is. :')
Dan is die mevrouw al geweest :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 april 2013 @ 14:05:05 #192
244933 trovey
Nachtoele
pi_125028992
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 14:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan is die mevrouw al geweest :+
Heeft ze het schaaltje ook meegenomen? ;( Je kan natuurlijk die kaas niet serveren zonder bijbehorend schaaltje. :P
Optimist tot in de kist
pi_125029184
quote:
harde worst was ook over de datum.
:')
  maandag 8 april 2013 @ 14:09:04 #194
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_125029197
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:45 schreef motorbloempje het volgende:

TOCH ? TOCH??? ;(
Niks verbaast mij meer na dit topic. :P
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_125038112
_O- Dit moet fake zijn _O-

Even voor 15 a 20 euro kaas mee denken te mogen jatten voor de hele fucking familie, vlak nadat je een andere supermarkt uit bent geschopt :')
  maandag 8 april 2013 @ 18:16:42 #196
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_125038920
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:56 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ah nee, dit kan/mag/zal toch niet waar zijn hé! _O-
Waar staat deze kansloze post ? :P
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_125039079
Oh, je bedoelt op welk forum/whatever.
Ja doei.
pi_125044039
Ben bij de Jumbo en niets gratis meegenomen. Je moet wel zoeken wil je wat gratis meenemen... Ik keek gewoon heel snel bij de vis en toen dacht ik... Je moet het gewoon zien en gratis meenemen. Als je gaat zoeken ben je uren bezig.
pi_125044171
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 20:09 schreef cb2013 het volgende:
Ben bij de Jumbo en niets gratis meegenomen. Je moet wel zoeken wil je wat gratis meenemen... Ik keek gewoon heel snel bij de vis en toen dacht ik... Je moet het gewoon zien en gratis meenemen. Als je gaat zoeken ben je uren bezig.
Zal wel per winkel schelen lijkt me.

Blijkbaar maken sommige Jumbo's er een sport van om per definitie niets uit de schappen te halen tenzij ze er op worden geattendeerd ofzo.
pi_125046615
Ik was bij de Albert Hein in Joure, was een muffin 1 dag OVER de datum, ik vroeg als ik hem met korting mocht kopen. NEE mevrouw wij mogen deze muffen 2 dagen over datum nog verkopen. Hmja het was op een zaterdag dus maandag zou het 3 dagen over datum zijn. Zucht -O- ;(
pi_125046723
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 20:54 schreef Aloria het volgende:
Ik was bij de Albert Hein in Joure, was een muffin 1 dag OVER de datum, ik vroeg als ik hem met korting mocht kopen. NEE mevrouw wij mogen deze muffen 2 dagen over datum nog verkopen. Hmja het was op een zaterdag dus maandag zou het 3 dagen over datum zijn. Zucht -O- ;(
Ze mogen ze niet over datum verkopen. Die datum staat er niet voor niets. Veel producten zijn daarna nog goed, maar ze mogen dat niet verkopen.
  maandag 8 april 2013 @ 20:57:07 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125046813
Waarom zou je dat überhaupt vragen? Al even afgezien van het feit dat ze over datum spul verkopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_125046961
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 20:57 schreef Leandra het volgende:
Waarom zou je dat überhaupt vragen? Al even afgezien van het feit dat ze over datum spul verkopen.
Omdat muffins lekker zijn en ik niet wist van deze regel :'(
pi_125047168
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 20:59 schreef Aloria het volgende:

[..]

regel is enkel bi de jumbo, niet bij de AH
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125049165
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 20:09 schreef cb2013 het volgende:
ik ben een keer thuis gekomen met een pot pindakaas die een jaar (!!) over de datum was. Daarmee terug gegaan en geld terug gekregen én een nieuwe pot pindakaas. ^O^
Er stond er btw nog 1 in het schap en die hebben ze er toen gauw uit gehaald :+
compact en kleverig.
pi_125049983
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 21:35 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik ben een keer thuis gekomen met een pot pindakaas die een jaar (!!) over de datum was. Daarmee terug gegaan en geld terug gekregen én een nieuwe pot pindakaas. ^O^
Er stond er btw nog 1 in het schap en die hebben ze er toen gauw uit gehaald :+
_O- _O- _O-
  maandag 8 april 2013 @ 21:52:26 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125050214
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 20:59 schreef Aloria het volgende:

[..]

Dan neem je toch muffins mee die nog 3 dagen houdbaar zijn, geen muffins die een dag over datum zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_125050252
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 21:48 schreef De_Pel het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
waarom lach je? ;(
compact en kleverig.
  Spellchecker maandag 8 april 2013 @ 21:53:41 #209
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_125050292
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 07:05 schreef Sebesse het volgende:

[..]

Vrijheidswijk inderdaad :')

Woon zelf gelukkig_O_ Maar, dat maakt wel lekker dichtbij als werkplek _O-
Zozo, lekker aan het water in een nieuwe wijk. Hoe bevalt dat?

[ Bericht 7% gewijzigd door kanovinnie op 15-04-2013 20:31:55 ]
Tevens -purist.
pi_125050656
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 21:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan neem je toch muffins mee die nog 3 dagen houdbaar zijn, geen muffins die een dag over datum zijn?
Had al 3 andere soorten muffins in mijn mandje liggen ;) O+
  maandag 8 april 2013 @ 22:14:18 #211
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_125051549
Guttegut, een paar huisvrouwen zijn blij met wat gratis voer dat anders in de afvalbak zou belanden. Prima zou je denken, maar het klootjesvolk staat meteen op de achterste benen... :')

Ik heb geruime tijd bij een supermarkt gewerkt. Er wordt gigantisch veel weggegooid. Het is echt zo veel dat ik er soms gewoon een schuldgevoel aan overhield. Hele kippen, vlees, beleg, brood, zuivel, groente en fruit, maar ook houdbare producten. Noem maar op. Soms alleen maar omdat er een scheurtje in de verpakking zat. Het ging om duizenden euro's per maand...

Waarom moet dit spul perse worden vernietigd? Waarom mag het niet worden weggegeven? Waarom gooien we liever weg dan dat we er een ander blij mee maken? En de hoofdvraag: waarom produceren we in hemelsnaam voor de vuilnisbak?!

Nu biedt de Jumbo de mogelijkheid om spullen die bijna over de datum gaan, gratis mee te nemen. Een aardig initiatief. Ik kan alleen maar bewondering hebben voor die vrouwen die deze spullen dan ook daadwerkelijk meenemen. Zij stappen over hun schaamte heen en leggen de vinger op de zere plek. Als die vrouwen een volle kar kunnen verzamelen, heeft de Jumbo teveel ingekocht. Voer voor de prullenbak komt nu toch nog goed terecht. Wie kan hier nu tegen zijn? Wat is er 'pauper' aan om een slaatje te slaan uit ons ziekelijke consumentisme? Overtuig me maar.

(Ik ga er van uit dat deze vrouwen geen producten verstoppen om later op te halen of anderszins misbruik maken van de regeling.)
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_125051713
quote:

[..]

Youtube.com > tlc extreme couponing
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  maandag 8 april 2013 @ 22:19:37 #213
66083 Platina
78th Element
pi_125051864
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:14 schreef Geelman het volgende:
Guttegut, een paar huisvrouwen zijn blij met wat gratis voer dat anders in de afvalbak zou belanden. Prima zou je denken, maar het klootjesvolk staat meteen op de achterste benen... :')

Ik heb geruime tijd bij een supermarkt gewerkt. Er wordt gigantisch veel weggegooid. Het is echt zo veel dat ik er soms gewoon een schuldgevoel aan overhield. Hele kippen, vlees, beleg, brood, zuivel, groente en fruit, maar ook houdbare producten. Noem maar op. Soms alleen maar omdat er een scheurtje in de verpakking zat. Het ging om duizenden euro's per maand...

Waarom moet dit spul perse worden vernietigd? Waarom mag het niet worden weggegeven? Waarom gooien we liever weg dan dat we er een ander blij mee maken? En de hoofdvraag: waarom produceren we in hemelsnaam voor de vuilnisbak?!

Nu biedt de Jumbo de mogelijkheid om spullen die bijna over de datum gaan, gratis mee te nemen. Een aardig initiatief. Ik kan alleen maar bewondering hebben voor die vrouwen die deze spullen dan ook daadwerkelijk meenemen. Zij stappen over hun schaamte heen en leggen de vinger op de zere plek. Als die vrouwen een volle kar kunnen verzamelen, heeft de Jumbo teveel ingekocht. Voer voor de prullenbak komt nu toch nog goed terecht. Wie kan hier nu tegen zijn? Wat is er 'pauper' aan om een slaatje te slaan uit ons ziekelijke consumentisme? Overtuig me maar.

(Ik ga er van uit dat deze vrouwen geen producten verstoppen om later op te halen of anderszins misbruik maken van de regeling.)
Er is een wezenlijk verschil tussen een artikel mee te nemen dat je toevallig tegenkomt en doelbewust artikelen zoeken zonder de intentie om verder boodschappen te doen.
Dat het zonde is dat goed spul weggegooid wordt ben ik met je eens maar vanuit economisch perspectief is dit begrijpbaar. Als het toch niet naar een voedselbank gaat dan kun je het beter weggooien dan aan een vermogend iemand gratis weg te geven.
pi_125051996
quote:

Moeten ze vooral doen hoor, gratis producten meenemen, maar de combinatie om er een olympische sport van maken, 18 pakken melk meenemen, enkel omdat het kan, dingen verstoppen, om 08:05 de winkel in rennen richting vleesafdeling zodat het nog niet goed verwerkt is en vervolgens nieuw vlees eisen, weken vooraf alvast noteren wanneer producten eventueel kunnen komen te vervallen en achteraf nog klagen over de service vind ik een beetje flauw :')
pi_125053362
Maar roze glacekoeken die wit uitgeslagen zijn gratis meenemen en aan een ander geven zodat die erop kan trakteren voor haar verjaardag, hoe vind je dat? Dan heb je of een vrekkig gezin te pakken, of iemand die het geld echt niet kan missen en blij zal zijn met die koeken die anders ook niet verkocht waren.

En ik ben het eens met Leandra over de kwaliteit van het vlees bij Jumbo. Daarom koop ik er vrijwel nooit iets.
  Spellchecker maandag 8 april 2013 @ 22:49:09 #216
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_125053589
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:21 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Moeten ze vooral doen hoor, gratis producten meenemen, maar de combinatie om er een olympische sport van maken, 18 pakken melk meenemen, enkel omdat het kan, dingen verstoppen, om 08:05 de winkel in rennen richting vleesafdeling zodat het nog niet goed verwerkt is en vervolgens nieuw vlees eisen, weken vooraf alvast noteren wanneer producten eventueel kunnen komen te vervallen en achteraf nog klagen over de service vind ik een beetje flauw :')
Dit.
Tevens -purist.
pi_125053669
Ik werk bij de Makro en wij hebben in het magazijn ook een enorme container staan waar dagelijks een zooi eten in zit wat over datum is etc, vind dit ook altijd erg kut om te zien, zoveel verspilling van eten. Maar de makro heeft de mentaliteit dat ze altijd alles op voorraad willen hebben voor hun klanten.

Ook had ik een keer een klant die kaas wou kopen, alleen hij zei dat deze over datum was en wou graag korting erop, ik wist niet wat we hiermee moesten doen dus vroeg het aan mijn leidinggevende, en die nam de kaas in en zei dat ze helaas geen voedsel dat over datum is mogen weggeven, zelfs niet gratis. Ik dacht ook 'het gaat nu toch de container in, geef het die man toch mee joh' maja....
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  maandag 8 april 2013 @ 22:56:21 #218
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_125053949
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:19 schreef Platina het volgende:

[..]

Er is een wezenlijk verschil tussen een artikel mee te nemen dat je toevallig tegenkomt en doelbewust artikelen zoeken zonder de intentie om verder boodschappen te doen.
Dat het zonde is dat goed spul weggegooid wordt ben ik met je eens maar vanuit economisch perspectief is dit begrijpbaar. Als het toch niet naar een voedselbank gaat dan kun je het beter weggooien dan aan een vermogend iemand gratis weg te geven.
Ik vind het juist heel goed dat mensen die bewuste artikelen eruit pikken. Dat houdt de winkel scherp. Moeten de vakkenvullers maar beter hun werk doen. Als er goed fifo wordt gevuld, haal je de (bijna) over datum producten er zo uit.

Weggooien in plaats van weggeven vind ik onverkoopbaar. Voedsel is nog altijd een schaars goed.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  maandag 8 april 2013 @ 22:59:59 #219
66083 Platina
78th Element
pi_125054134
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:56 schreef Geelman het volgende:

[..]

Ik vind het juist heel goed dat mensen die bewuste artikelen eruit pikken. Dat houdt de winkel scherp. Moeten de vakkenvullers maar beter hun werk doen. Als er goed fifo wordt gevuld, haal je de (bijna) over datum producten er zo uit.

Weggooien in plaats van weggeven vind ik onverkoopbaar. Voedsel is nog altijd een schaars goed.
Het houdt de winkel inderdaad scherp maar ik kan goed begrijpen dat een filiaalmanager op een gegeven moment zegt: genoeg = genoeg.

Ik kan trouwens niet zeggen dat voedsel een schaars goed is in Nederland.
pi_125054375
quote:

wat ik begrijp, na dit hele topic doorgelezen te hebben, is dat ze dus NIET de artikelen meegeven die ze anders weg zouden gooien, maar dat ze artikelen met een houdbaarheidsdatum verder in de toekomst daarvoor in de plaats geven en de dingen die over datum zijn alsnóg weggooien. Dat dat voer goed terecht komt, is dus niet waar.

Overigens vind ik er ook niets mis mee. Ik vind het alleen wel een beetje triest om zóveel mee te nemen dat je het zelf niet op kan krijgen en het dan thuis weg te gooien. Laat het dan liggen voor een ander.
compact en kleverig.
pi_125054435
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:50 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

Ook had ik een keer een klant die kaas wou kopen, alleen hij zei dat deze over datum was en wou graag korting erop, ik wist niet wat we hiermee moesten doen dus vroeg het aan mijn leidinggevende, en die nam de kaas in en zei dat ze helaas geen voedsel dat over datum is mogen weggeven, zelfs niet gratis. Ik dacht ook 'het gaat nu toch de container in, geef het die man toch mee joh' maja....
Kan niet in verband met schadeclaims e.d. Als die klant iets eet wat over datum is en er vervolgens ziek van wordt, kan zo'n winkel in de problemen komen natuurlijk. Staan fikse boetes op. Hoewel dat eigenlijk de verantwoordelijkheid is van degene die het willens en wetens toch meeneemt, maar ja..
  maandag 8 april 2013 @ 23:07:19 #222
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_125054455
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:59 schreef Platina het volgende:

[..]

Het houdt de winkel inderdaad scherp maar ik kan goed begrijpen dat een filiaalmanager op een gegeven moment zegt: genoeg = genoeg.

Ik kan trouwens niet zeggen dat voedsel een schaars goed is in Nederland.
Wanneer mensen er misbruik van gaan maken wel ja. Producten verstoppen kan ook echt niet vind ik. Maar gewoon slim bijhouden welke producten vaak over datum gaan is een goede tactiek. De winkel kan daar namelijk prima op sturen door de levering aan te passen.

In Nederland is voedsel nu nog niet schaars. Maar dat wil niet zeggen dat wij er achteloos mee moeten omgaan. Zeker omdat onze voedselproductie nogal eens ten koste wil gaan van de voedselproductie in derdewereldlanden. En juist daar is voedsel soms nog wel een schaars goed...
pi_125054464
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2013 23:06 schreef OverRated het volgende:

[..]

Kan niet in verband met schadeclaims e.d. Als die klant iets eet wat over datum is en er vervolgens ziek van wordt, kan zo'n winkel in de problemen komen natuurlijk. Staan fikse boetes op. Hoewel dat eigenlijk de verantwoordelijkheid is van degene die het willens en wetens toch meeneemt, maar ja..
Ja klopt dat was de reden bij ons ook, alleen 1. waarom mag de jumbo dat dan wel en 2. als je het gratis geeft is het dan nog steeds zo dat je aangeklaagd kan worden?
pi_125054467
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 23:05 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wat ik begrijp, na dit hele topic doorgelezen te hebben, is dat ze dus NIET de artikelen meegeven die ze anders weg zouden gooien, maar dat ze artikelen met een houdbaarheidsdatum verder in de toekomst daarvoor in de plaats geven en de dingen die over datum zijn alsnóg weggooien.

Overigens vind ik er ook niets mis mee. Ik vind het alleen wel een beetje triest om zóveel mee te nemen dat je het zelf niet op kan krijgen en het dan thuis weg te gooien. Laat het dan liggen voor een ander.
Je ziet duidelijk dat het de meeste van die mensen (als in, die op het genoemde forum) niet gaat om het terugdringen van voedselverspilling maar pure vrekkerigheid.
pi_125054542
Het levert Jumbo meer op dan dat ze verliezen....
pi_125054557
quote:

[..]

wat ik begrijp, na dit hele topic doorgelezen te hebben, is dat ze dus NIET de artikelen meegeven die ze anders weg zouden gooien, maar dat ze artikelen met een houdbaarheidsdatum verder in de toekomst daarvoor in de plaats geven en de dingen die over datum zijn alsnóg weggooien. Dat dat voer goed terecht komt, is dus niet waar.

Dat klopt niet helemaal.

Vind je 1 of meerdere producten waarvan de houdbaarheidsdatum is verstreken, dan krijg je 1 product met een goede datum mee. Het product dat over datum is wordt weggegooid. (Lijkt me niet een slecht idee.)

Vind je 1 of meerdere producten met een houdbaarheidsdatum van vandaag of morgen, dan krijg je al die producten gratis mee en worden ze dus niet weggegooid.

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:07 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Ja klopt dat was de reden bij ons ook, alleen 1. waarom mag de jumbo dat dan wel en 2. als je het gratis geeft is het dan nog steeds zo dat je aangeklaagd kan worden?
1. Jumbo mag het niet verkopen/meegeven.
2. dat denk ik wel. Je mag het niet meegeven (ook niet aan de voedselbank), het moet vernietigd worden.
  maandag 8 april 2013 @ 23:09:40 #227
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_125054560
quote:

[..]

Vers spul mag een dag voor het verstrijken van de tht-datum al worden meegenomen.
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:07 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Je ziet duidelijk dat het de meeste van die mensen (als in, die op het genoemde forum) niet gaat om het terugdringen van voedselverspilling maar pure vrekkerigheid.
Dan heeft die vrekkigheid een gunstige invloed op het terugdringen van de voedselverspilling! ;)
pi_125054647
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:07 schreef De_Pel het volgende:

[..]

daar gaat het toch helemaal niet om :')
Ik vind ook met vrekkigheid niets mis. Als je het op die manier kan doen, waarom dan niet, laat ze lekker.
Bovendien hebben veel mensen wat minder te besteden en als ze op die manier hun boodschappen kunnen doen...
Nee, het is niet waarvoor de winkel dit in het leven heeft geroepen, als je hier dus lást van krijgt als winkel, moet je je beleid daarop aanpassen, niet die mensen aanpakken.

Ik kende hem trouwens niet toen ik terug ging met die pindakaas, dus ik was heel verbaasd dat ik mijn geld én nieuwe pindakaas kreeg, maar ik vond het wel heel netjes. En een jaar over datum is natuurlijk ook wel heel erg :X
compact en kleverig.
pi_125054650
Eigenlijk zou AH dit ook moeten doen. Maar nee, we plakken er liever een stapel korting stickers op. C1000 plakt er een nieuwe sticker op, en de ander plakt de datum klein onderop.
  Spellchecker maandag 8 april 2013 @ 23:13:06 #230
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_125054693
Waarom men dat dan niet allemaal gewoon aan de voedselbank schenkt, i.p.v. het weg te gooien :N
Tevens -purist.
pi_125054706
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2013 23:09 schreef OverRated het volgende:

[..]

Dat klopt niet helemaal.

Vind je 1 of meerdere producten waarvan de houdbaarheidsdatum is verstreken, dan krijg je 1 product met een goede datum mee. Het product dat over datum is wordt weggegooid. (Lijkt me niet een slecht idee.)

Vind je 1 of meerdere producten met een houdbaarheidsdatum van vandaag of morgen, dan krijg je al die producten gratis mee en worden ze dus niet weggegooid.

[..]

dat laatste had ik dus niet begrepen en vind ik inderdaad júist goed dat ze het zo doen
^O^
compact en kleverig.
pi_125054708
quote:
99s.gif Op maandag 8 april 2013 23:11 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Eigenlijk zou AH dit ook moeten doen. Maar nee, we plakken er liever een stapel korting stickers op. C1000 plakt er een nieuwe sticker op, en de ander plakt de datum klein onderop.
Bij Jumbo mogen ze volgens mij niet eens stickers plakken als het bijna over datum is of bij een beschadigde verpakking oid. Maar ik zie het toch wel eens.
  maandag 8 april 2013 @ 23:14:02 #233
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_125054737
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:13 schreef NoBody122 het volgende:
Waarom men dat dan niet allemaal gewoon aan de voedselbank schenkt, i.p.v. het weg te gooien :N
Mag niet als het over datum is, of bijna over datum gaat.
pi_125055002
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:14 schreef Geelman het volgende:

[..]

Mag niet als het over datum is, of bijna over datum gaat.
Gewoon een contract maken en laten ondertekenen dat Jumbo nergens meer voor verantwoordelijk is.
Wettelijk word het dan een probleem waarschijnlijk.
  maandag 8 april 2013 @ 23:25:28 #235
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_125055157
quote:
99s.gif Op maandag 8 april 2013 23:20 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:

[..]

Gewoon een contract maken en laten ondertekenen dat Jumbo nergens meer voor verantwoordelijk is.
Wettelijk word het dan een probleem waarschijnlijk.
Maar de voedselbank wil geen voedsel weggeven dat over datum is.
pi_125055218
Ik zou er nooit zoveel moeite voor willen doen. Als je het eens een keer toevallig tegen komt dan is dat prima, maar allerlei tactieken inzetten? Mwah. Toch is het wel okay dat het niet allemaal wordt weggegooid want dat gebeurt ongetwijfeld behoorlijk veel.
I would date the hell out of me.
  maandag 8 april 2013 @ 23:28:48 #237
66083 Platina
78th Element
pi_125055254
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:09 schreef Geelman het volgende:

[..]

Vers spul mag een dag voor het verstrijken van de tht-datum al worden meegenomen.

Zeker niet, http://www.jumbosupermark(...)t-vers/Versgarantie/
  maandag 8 april 2013 @ 23:30:11 #238
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_125055307
quote:
Vindt u ondanks onze zorg een product met een houdbaarheidsdatum van vandaag of morgen? Dan krijgt u het product gratis.

Geen dagvers spul inderdaad.
  maandag 8 april 2013 @ 23:31:23 #239
66083 Platina
78th Element
pi_125055350
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:07 schreef Geelman het volgende:

[..]

In Nederland is voedsel nu nog niet schaars. Maar dat wil niet zeggen dat wij er achteloos mee moeten omgaan. Zeker omdat onze voedselproductie nogal eens ten koste wil gaan van de voedselproductie in derdewereldlanden. En juist daar is voedsel soms nog wel een schaars goed...
Onze voedselproductie gaat niet ten kosten van de voedselproductie in derdewereldlanden. De beschikbaarheid van voedsel in die landen is onvoldoende.
Verder is het een mooie hypothese maar je vraagt je natuurlijk af in hoeverre het echt opgaat. Als wij hier nu minder voedsel weggooien dan is het wereldvoedselprobleem niet opgelost.
  maandag 8 april 2013 @ 23:32:19 #240
66083 Platina
78th Element
pi_125055393
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:30 schreef Geelman het volgende:

[..]

Vindt u ondanks onze zorg een product met een houdbaarheidsdatum van vandaag of morgen? Dan krijgt u het product gratis.

Geen dagvers spul inderdaad.
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:09 schreef Geelman het volgende:

[..]

maandag 8 april 2013 @ 23:33:21 #241
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_125055436
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:31 schreef Platina het volgende:

[..]

Onze voedselproductie gaat niet ten kosten van de voedselproductie in derdewereldlanden. De beschikbaarheid van voedsel in die landen is onvoldoende.
Verder is het een mooie hypothese maar je vraagt je natuurlijk af in hoeverre het echt opgaat. Als wij hier nu minder voedsel weggooien dan is het wereldvoedselprobleem niet opgelost.
Met je tweede stelling ben ik het eens. Toch is het zo dat ons vee voor vleesproductie ook wordt gevoed met voedsel waarvoor landbouwgrond in arme landen is opgeofferd.
pi_125055463
lol zovaak tokkies bij de broodafdeling zien rellen omdat ze brood gratis mee willen hebben

"nee mevrouw dat is dagvers"
  maandag 8 april 2013 @ 23:34:48 #243
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_125055503
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:32 schreef Platina het volgende:

[..]

[..]

Vers spul mag wel, dagvers spul niet.
pi_125055574
Maar als er flessen Yildiz saus over tijd in het schap staat, dan moet er haast wel iets mis zijn. Die zijn gewoon een jaar houdbaar normaal.
  maandag 8 april 2013 @ 23:37:47 #245
66083 Platina
78th Element
pi_125055606
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:34 schreef Geelman het volgende:

[..]

Vers spul mag wel, dagvers spul niet.
Wat verstaan we onder vers spul dan? Kan me niet indenken dat de Jumbo vlees van 9-4 al op 8-4 gratis gaat weggeven. Ze hebben op die vrekkensite ook staan dat het alleen geldt voor de datum van vandaag.
  maandag 8 april 2013 @ 23:38:20 #246
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_125055628
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:37 schreef Platina het volgende:

[..]

Wat verstaan we onder vers spul dan? Kan me niet indenken dat de Jumbo vlees van 9-4 al op 8-4 gratis gaat weggeven. Ze hebben op die vrekkensite ook staan dat het alleen geldt voor de datum van vandaag.
Misschien voorverpakte en gesneden groentes?
  maandag 8 april 2013 @ 23:42:34 #247
66083 Platina
78th Element
pi_125055777
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:38 schreef Geelman het volgende:

[..]

Misschien voorverpakte en gesneden groentes?
Staat op die site ook alleen datum van vandaag. Kan het helaas niet uittesten want geen Jumbo in de buurt :P

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:33 schreef Geelman het volgende:

[..]

Met je tweede stelling ben ik het eens. Toch is het zo dat ons vee voor vleesproductie ook wordt gevoed met voedsel waarvoor landbouwgrond in arme landen is opgeofferd.
Heb je een punt mee, had het nog niet op die manier bekeken. Neem aan dat je dan ook een tegenstander bent van 1ste generatie bioethanol?
pi_125056117
- nvm -

[ Bericht 96% gewijzigd door OverRated op 09-04-2013 00:30:33 ]
pi_125056702
quote:
Re: Jumbo - Vers is ook echt vers (deel 9)
Gepost door: Sanne ()
Datum: 08 april 2013 23:49

Ik was eigenlijk superverbaasd. Dat mensen zo anders kunnen denken. Ik doe niet zoveel mee met dit topic, omdat ik de jumbo qua personeel (net als die op het fok forum) verschrikkelijk vind en er gewoon niet graag kom. Maar als ik 20093974477557 artikelen met de datum van vandaag zou vinden; geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om dat te laten liggen. Hebben die fokkers dan allemaal geld teveel? Is het zo erg graag te besparen en vrekken?
:D
pi_125056732
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 00:13 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mensen van het fok forum zijn verschrikkelijk om dat ze niet gratis producten meenemen :?
Peter R is my hero
pi_125056746
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 00:13 schreef Deezertje het volgende:

[..]

_O- _O-

Nee, ook op FOK! 'geniet' iedereen een uitkering :')

Ze vinden het personeel hier ook verschrikkelijk trouwens. Lezen jullie dat modjes??!!?

-----------

"Op bezoek bij een vriendin en haar dus meegesleept naar Jumbo bij haar in het dorp.
Zij zegt altijd dat ie slecht is dus proef op de som genomen.

Hallo Jumbo IEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEUW Jumbo

kip hele schappen vol van ruim 1 week over datum ( er lag zelfs verse kip tot eind maart)
en zo nog wat ander vlees minimaal van vrijdag en verder over datum
en de koeling met verpakte groente nou laat maar zitten nog niet al kreeg ik er geld bij koeling was overduidelijk stuk en koelde niet naar behoren hele plassen water kwamen er onder vandaan"

Dit geloof ik dus echt niet :') Kip die al een week in de koeling ligt :')

[ Bericht 7% gewijzigd door OverRated op 09-04-2013 00:32:09 ]
pi_125056747
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 00:14 schreef Hont1 het volgende:

[..]

Mensen van het fok forum zijn verschrikkelijk om dat ze niet gratis producten meenemen :?
Er zijn nog wel meer redenen :P :+
pi_125057068
Deze vind ik hier ook wel passen :+

roze dinsdag 9 april 2013 @ 01:49:59 #254
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_125058268
quote:
Wow.. sommige mensen:

Hahaha ik moest zo hard lachen!
Your beauty never ever scared me.
pi_125059694
Wat moet je doen om geweigerd te worden bij een supermarkt _O-
Peter R is my hero
pi_125060477
Slimme strategie van Jumbo natuurlijk, veel klanten binnen en het is goedkoper dan personeel 'laten spiegelen'. De producten zouden toch veelal weggegooid worden. Scheelt ook weer afvalkosten natuurlijk.

Zelf boeit het me niet, ik pak liever een zakje groente voor 2 euro wat houdbaar is tot wanneer ik het ga gebruiken dan dat ik een zakje pak met de datum van vandaag voor nop en dan maar hopen dat het nog goed is.
  dinsdag 9 april 2013 @ 09:33:42 #257
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_125060655
quote:

[..]

Is leuk hoor :)

Zijn soms ook mensen die zoveel besparen dat ze geld toe krijgen, maar dat gebeurt niet zo vaak :D
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_125061130
_O-
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:09:33 #259
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_125061322
Wie gaat proberen een kassiere wijs te maken dat een fles wijn met 1997 op het label al ruim over de datum is?
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:47:11 #260
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_125062294
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:09 schreef Coelho het volgende:
Wie gaat proberen een kassiere wijs te maken dat een fles wijn met 1997 op het label al ruim over de datum is?
Moet lukken :D
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_125062312
Ik heb vandaag twee toetjes meegenomen voor nop :')
Er stond btw nog veel meer, maar ik heb geen idee wat ik moet met 5 literpakken vanillevla, 2 pakken dubbelvla en een stel van die eenpersoonstoetjes, dus die mag iemand anders meenemen.
Dát is ook wat ik zo raar vind aan die mensen die 30 afbakstokbroden meenemen, wtf móet je ermee? Ik wílde al een toetje en zou er normaal inderdaad een paar hebben uitgezocht met een houdbaarheid over 5 dagen ofzo.

Wilde het toch eens proberen en moest toch boodschappen doen. ^O^
compact en kleverig.
pi_125062319
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:47 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Moet lukken :D
Sowieso wel!

Je hebt van die blonde bimbo's die dat toch niet snappen. Maar dan roepen ze de manager er weer bij
pi_125063223
Ik verbaas me over hoe het er aan toe gaat bij sommige winkels en mensen ongegeneerd gewoon boos worden als ze iets niet meekrijgen, omdat het toch echt in de regels staat.

Maar het is op zich wel een goede actie van de Jumbo. Ik heb stage gelopen bij een supermarkt en het is echt niet normaal wat er weggegooid wordt aan het einde van de dag. Hele winkelkarren vol brood, omdat de klant graag vers brood hebben wil.

Ik doe vaak boodschappen op de zaterdagavond bij de AH en neem dan vaak van die 35% korting producten mee. Ik ga er niet speciaal om naar de AH op zaterdagavond, maar het is dan lekker rustig in de winkel en die extra korting is dan leuk meegenomen. Die kortingsstickers zitten trouwens ook wel eens op chips die nog lang niet over datum is.

Vlak bij mijn werk zit trouwens en echte bakker die zijn brood van de dag ervoor allemaal voor een euro verkocht en de halfjes voor 50 cent. Meenstal is dat brood zo weg, maar ik heb er ook wel eens 2 meegenomen, omdat ik er toevallig langs kwam. Niets mis mee, zulke acties. Anders wordt het toch weggegooid.

Vergeet ik bijna de Xenos. Daar heb ik ook wel eens zakken pinda's gehaald voor 25 cent omdat ze de volgende dag over datum waren. Ik moet toevallig al tegen dit soort koopjes aanlopen, ik ga er echt niet voor omrijden oid.

[ Bericht 9% gewijzigd door liquid-orange op 09-04-2013 11:22:57 ]
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:24:48 #264
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_125063526
Deze vrouw :')

quote:
De jumbo bij ons is zo goed op orde dat ik echt nooit iets kan vinden over de datum, met de datum van vandaag etc.
Ook word je met een klacht zo goed te woord gestaan door de afdelingsmedewerkers en word het product wat niet aan de verwachting voldeed altijd vervangen voor een ander product.

oftopic dat wel maar wel het vermelden waard:
De c1000 hier is een ander verhaal. Daar ben ik meerdere malen zeer onbeschoft behandeld en ook hun mails zijn verre van netjes.
Toch kom ik er sinds een tijdje weer, al is het maar om alles en iedereen daar op stang te jagen.
Bij de salades en verpakte vleeswaren ging het daar vaak fout en dan van maanden over de datum tot enkele dagen tegenwoordig als ik binnenkom word er iemand die afdeling op gestuurd voor controle.
Vooral het vers vlees schap en de zuivel is er momenteel mijn favoriet.
Door zijn gedrag ziet de eigenaar de klandizie afnemen ( tja er zitten hier een jumbo en emtee waar je wel netjes behandeld word )
Maar vlees blijft zeer ruim besteld worden. Dit resulteert in veel producten die de datum van vandaag hebben en tegenwoordig worden afgeprijsd ( voorheen werd dat weggegooid aan het einde van de dag zonder afprijzen en hiervoor zijn ze door het hoofdkantoor op de vingers getikt).
En dan niet een beetje maar minimaal de helft of meer ( zelfs tot 85%).

Dus wat doet deze dame, bijna elke dag even met een mandje de winkel door. Rechtstreeks door naar vers vlees afgeprijsde verpakkingen in het mandje en verder snuffelen. De slager krijgt het er benauwd van want elke andere verpakking die ik vind breng ik naar hem en die prijst ie af en legt ie terug als ik ben doorgelopen. Maar ik ben niet voor 1 gat te vangen zodra hij zijn terug leg rondje gedaan heeft maak ik opnieuw mijn rondje en pak die verpakkingen ook.
Dan langs het zuivelschap en daar even rondkijken, de afgeprijsde spullen meenemen en dan hup meteen door naar de kassa. Waarom met een mandje? Omdat ik bij c1000 alleen artikelen mee neem waar ik niet de normale prijs voor hoef te betalen en op die manier niet in de verleiding kan komen toch andere dingen mee te nemen. Ik ga daar ook met de fiets heen zodat ik weet wat ik maximaal kan meenemen, ik heb 2 fietstassen en een mandje .

De vangst van afgelopen zaterdag:
2 bakken met 4 gemarineerde speklappen ( 1 euro per pak)
1 bak shoarma 800gr ( 1 euro)
1 varkensrollade ( 2 euro voor bijna 1 kg)
3 bakken oosterse snitzels ( tussen de 1 euro en 1,25 per pak)
1 bak kipsnitzels ( 1,50)
5 mergpijpjes ( 0,05 tot 0,20 per stuk)
3 slavinken ( 0,80)
2 baconburgers ( 0,70)
3 snitzels ( 1,25)
1 hele kip met vulling ( 1,50)
3 bakken verse vis ( 1,20 per stuk)
en dan nog diverse fruitmelk en vla die zijn afgeprijsd ivm datum maar waarbij ook langer houdbare pakken staan voor de afgeprijsde prijs.

En ach het is dan niet gratis maar het scheelt wel heel erg veel. Natuurlijk word ik bekeken door het personeel en de eigenaar en natuurlijk worden er opmerkingen gemaakt dat ik alleen afgeprijsde spullen mee neem. Maar......ik houd mijn rug recht, schouders recht en mijn hoofd omhoog en als ze me aanspreken kijk ik ze recht aan en ga de discussie aan. Ik sta in mijn recht, ik doe niets strafbaars dus laat maar komen. En uitbarstingen zo als ze eerder in mijn richting hebben gehad, die laten ze achterwege. Het is inmiddels duidelijk dat ik, ook als ze in een volle winkel tegen me te keer gaan, mijn antwoord klaar heb en me niet door hen laat overbluffen. En ondertussen word mijn vriezer dik gevuld voor heel weinig en heb ik de dagelijkse kosten voor de avondmaaltijd bijna met 75% naar beneden gebracht.
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
  roze dinsdag 9 april 2013 @ 12:17:57 #265
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_125065381
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:47 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb vandaag twee toetjes meegenomen voor nop :')
Er stond btw nog veel meer, maar ik heb geen idee wat ik moet met 5 literpakken vanillevla, 2 pakken dubbelvla en een stel van die eenpersoonstoetjes, dus die mag iemand anders meenemen.
Dát is ook wat ik zo raar vind aan die mensen die 30 afbakstokbroden meenemen, wtf móet je ermee? Ik wílde al een toetje en zou er normaal inderdaad een paar hebben uitgezocht met een houdbaarheid over 5 dagen ofzo.

Wilde het toch eens proberen en moest toch boodschappen doen. ^O^
Ok 30 is wat veel maar je kunt ze gewoon invriezen? :)
pi_125065678
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:17 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Kan mooi bij de 16 pakken melk in diepvriezer 3 ^O^
  roze dinsdag 9 april 2013 @ 12:27:21 #267
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_125065689
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:26 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Kan mooi bij de 16 pakken melk in diepvriezer 3 ^O^
Hahaha als je melk nou kan invriezen.. :')
pi_125065769
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:27 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Hahaha als je melk nou kan invriezen.. :')
Lees dat forum maar terug, daar ging iemand serieus een stuk of 10 pakken melk op datum meenemen :')
  roze dinsdag 9 april 2013 @ 12:31:06 #269
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_125065782
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:30 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Lees dat forum maar terug, daar ging iemand serieus een stuk of 10 pakken melk op datum meenemen :')
Ja ik las het, dat is echt te belachelijk voor woorden tenzij je ze uitdeelt ofzo maar zelfs dan is het een beetje apart :')
pi_125065795
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 april 2013 11:24 schreef Rockiejj het volgende:
Deze vrouw :')

[..]

Wat voor mensen zullen dit zijn zeg.
pi_125066081
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:17 schreef Amarantha het volgende:

[..]

maar dan nog, ik heb geen ruimte voor zoveel broden in mn vriezer.

Ik vind het ook raar om dingen te gaan zoeken die je nooit gebruikt, waarom zou je dat doen?
Als ik weet dat mn moeder bv altijd dezelfde koffie gebruikt en ik kom die tegen, vooruit, maar waarom dingen meenemen die je niet gebruikt, waar je niks mee kan en die je dus uiteindelijk zelf ook weg gaat gooien?

Geen problemen met dingen meenemen, ik heb nu ook dubbelvla en geen slagroomvla genomen omdát ik die gratis mee zou krijgen, vind ik alleen maar slim :+ maar om het echt speciaal te gaan zoeken en zoveel mee te nemen dat je het niet op krijgt, vind ik wat ver gaan.
compact en kleverig.
pi_125066113
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:31 schreef Beaudelaire het volgende:

[..]

Wat voor mensen zullen dit zijn zeg.
Van die tokkie's die in die gehandicapten dingen rijden. En dan gewoon opstaan om het product te pakken en dan weer in dat geval gaan zitten.

En dan gewoon puur omdat ze te dik zijn hebben ze zo'n kar
  roze dinsdag 9 april 2013 @ 12:46:08 #273
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_125066138
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:43 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

maar dan nog, ik heb geen ruimte voor zoveel broden in mn vriezer.

Ik vind het ook raar om dingen te gaan zoeken die je nooit gebruikt, waarom zou je dat doen?
Als ik weet dat mn moeder bv altijd dezelfde koffie gebruikt en ik kom die tegen, vooruit, maar waarom dingen meenemen die je niet gebruikt, waar je niks mee kan en die je dus uiteindelijk zelf ook weg gaat gooien?

Geen problemen met dingen meenemen, ik heb nu ook dubbelvla en geen slagroomvla genomen omdát ik die gratis mee zou krijgen, vind ik alleen maar slim :+ maar om het echt speciaal te gaan zoeken en zoveel mee te nemen dat je het niet op krijgt, vind ik wat ver gaan.
Voor je moeder, buurvrouw, zusje, beste vriendin?
pi_125066228
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:46 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Voor je moeder, buurvrouw, zusje, beste vriendin?
prima, maar wie zegt dat ik die blij maak mmet kruidnagels?

Wat ik al zei, als je weet dat ze er blij mee zullen zijn, prima, maar ik denk niet adt je dat altijd weet.
compact en kleverig.
  roze dinsdag 9 april 2013 @ 12:50:40 #275
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_125066261
Ik snap het wel hoor, ik zou ook wel dingen meenemen die ik misschien niet gebruik maar dan wel 1 of 2 maar en niet zoals op dat forum hele boodschappenkarren vol :')
pi_125066328
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:45 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Van die tokkie's die in die gehandicapten dingen rijden. En dan gewoon opstaan om het product te pakken en dan weer in dat geval gaan zitten.

En dan gewoon puur omdat ze te dik zijn hebben ze zo'n kar

pi_125066377
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:50 schreef Amarantha het volgende:
Ik snap het wel hoor, ik zou ook wel dingen meenemen die ik misschien niet gebruik maar dan wel 1 of 2 maar en niet zoals op dat forum hele boodschappenkarren vol :')
dat zou ik dus niet doen. E inderdaad, sowieso niet zoveel.

Ik zou het btw ook een beetje vreemd vinden om aan mn buurvrouw te vragen of ze misschien een pak chocoladevla wil :') familie woont te ver weg.
compact en kleverig.
  roze dinsdag 9 april 2013 @ 12:55:42 #279
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_125066421
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:54 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat zou ik dus niet doen. E inderdaad, sowieso niet zoveel.

Ik zou het btw ook een beetje vreemd vinden om aan mn buurvrouw te vragen of ze misschien een pak chocoladevla wil :') familie woont te ver weg.
Ik woon in een huis met 8 vrienden, dan kom ik wel van zooi af wat ik zelf niet lust ;)
pi_125066451
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:55 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ik woon in een huis met 8 vrienden, dan kom ik wel van zooi af wat ik zelf niet lust ;)
dat scheelt al wel ja
compact en kleverig.
pi_125066485
quote:
Ja inderdaad :D _O-

---------------

quote:
Volgens mij willen die mensen van het andere forum niet snappen dat we ook met de spullen die bij de Jumbo vandaan krijgen ook andere mensen blij maken met een hele smalle beurs. Collega's van mijn echtgenoot hebben echt niet veel om te besteden en zo hebben ze toch eens iets extra's omdat wij het niet op krijgen en de Jumbo het anders toch weggooit! Dus mijn inziens snijdt het mes nog steeds aan twee kanten!
Moest me toch even van het hart dat ik er ook heel veel andere mensen blij mee maak vriendinnen en collega's en ons zelf en dat doe ik liever dan dat het in de container moet en daarnaast doe ik ook mijn dagelijkse boodschappen bij de Jumbo en in 1 oogopslag zie je wat tegen de datum aan is, je wordt er steeds sneller in.
quote:
Haha! Geweldig. Geloof dat sommigen het niet helemaal snappen. Je loopt toch niet alleen met gratis boodschappen naar buiten... Ik doe m'n dagelijkse (basis) boodschappen daar, wat ik gratis aan vlees/zuivel vind is 'extra'. Kunnen wij ook eens lekkere dingen eten, stukkie vlees, luxe toetje, toastje :-)
En ja, doordat jumbo de zaken niet op orde heeft loop ik weleens met 10 euro boodschappen en 60 euro gratis naar buiten Lang leve de diepvries. Dan wil ik daar als "huismoeke die op het moment geen baan kan vinden en dus weinig te besteden heeft want werk zoeken is inderdáád moeilijk" best twee keer in de week een uurtje voor naar de jumbo.

Mooi ook om te zien dat een deel van de fokkers het nu ook wil gaan proberen. Jullie zijn welkom hier hoor
Kijk, als dit echt waar is, dan begrijp ik deze mensen nog wel ergens. Je doet toch al boodschappen daar, neemt daarnaast een paar gratis dingen mee en verdeelt ze ook nog eens over mensen die het beter kunnen gebruiken.

Alleen volgens mij zijn dat de uitzonderingen daar. Aan de posts van anderen te zien, zijn ze er puur op uit om misbruik van die regels te maken. Met het verstoppen van producten :')
pi_125066690
Ik zie het al helemaal voor me, dat vrouwen thuis ruzie maken met hun man alleen maar omdat er niet goed word gekeken of er producten goedkoper zijn, "Ja zeg, had je niet even kuinnen zeggen dat die blikken met tomatenpuree hier 1 cent duurder zijn! En waar is die kortingbon van het sap? Heb je de kortingbonnen weer eens laten liggen?!"

Sommige mensen zijn zo vreselijk aan het ruzie maken en aan het stressen om die paar centen goedkopere boodschappen te kunnen krijgen, en een weekend later gewoon ineens voor 500 euro aan schoenen kopen, terwijl er al 10 paar in de kast staan _O-
🐱
pi_125066810
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:57 schreef OverRated het volgende:

[..]

Ja inderdaad :D _O-

---------------

[..]

[..]

Kijk, als dit echt waar is, dan begrijp ik deze mensen nog wel ergens. Je doet toch al boodschappen daar, neemt daarnaast een paar gratis dingen mee en verdeelt ze ook nog eens over mensen die het beter kunnen gebruiken.

Alleen volgens mij zijn dat de uitzonderingen daar. Aan de posts van anderen te zien, zijn ze er puur op uit om misbruik van die regels te maken. Met het verstoppen van producten :')
Normaal moet je rommel weggooien als het over datum is, supermarkten betalen voor hun afval per gewicht. dus als ze minder weggooien maken ze dus winst door producten over de tht datum in de winkel te plaatsen, en een beetje te verstoppen zodat die gevonden worden door zoekende huisvrouwen die goedkoop spul willen hebben
🐱
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:16:33 #285
66083 Platina
78th Element
pi_125069048
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:08 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

Normaal moet je rommel weggooien als het over datum is, supermarkten betalen voor hun afval per gewicht. dus als ze minder weggooien maken ze dus winst door producten over de tht datum in de winkel te plaatsen, en een beetje te verstoppen zodat die gevonden worden door zoekende huisvrouwen die goedkoop spul willen hebben
Die krijgen een vervangend product en het product over datum mag alsnog de vuilnisbak in.
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:19:57 #286
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_125069149
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')