Aan wat ik allemaal lees op het forum daar nemen ze echt de gekste dingen mee. Ze hebben zelfs hele tactieken (meteen bij opening naar binnen etc.)...quote:Op zondag 7 april 2013 01:15 schreef HotSummerNight het volgende:
kost een product de jumbo echt omzet?
mwah.
zou die huisvrouw het product ook echt kopen als het niet over datum was, dat valt te betwijfelen
Over de datum geven ze niet mee (mag wettelijk ook niet). Daarom geven ze een nieuw product. Dat kost ze dus wel degelijk omzet, want die kan niet meer verkocht worden.quote:Op zondag 7 april 2013 01:15 schreef Fopje het volgende:
Ik weet niet of het omzet kost? Zoals je ziet zijn er genoeg gekken die hier speciaal voor naar de Jumbo gaan. Als het eenmaal over de datum is gooien ze het toch weg, dus waarom niet gratis weggeven in de hoop dat je naar buiten loopt met volle tassen.
Oke op die manier, hmm ja dat zou dan wel wat omzet moeten kosten ja. Maar aangezien ze hier mensen mee lokken die ook nog andere dingen kopen blijft het misschien een beetje in evenwicht? Ze zullen er vast wel over nagedacht hebbenquote:Op zondag 7 april 2013 01:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Over de datum geven ze niet mee (mag wettelijk ook niet). Daarom geven ze een nieuw product. Dat kost ze dus wel degelijk omzet, want die kan niet meer verkocht worden.
quote:Op zondag 7 april 2013 01:21 schreef Deezertje het volgende:
De populaire producten verkopen goed dus die zullen wel niet zo snel over de datum zijn. Melk soms nog wel, of van die kant-en-klare magnetronmaaltijden die ik nog niet eens gratis zou willen eten
Aan de ene kant slim van die mensen, maar wel beetje triest ja dat je met grote zoekogen de hele winkel afstruint of er nog wat gratis te halen valt...
De AH had toen ook een actie met de laagste prijs. Kreeg je product gratis mee als ie ergens anders goedkoper was. Herinner me nog topics hier van mensen met hele achterbanken vol gratis spullenMaar ja Nederlanders en gratis he
![]()
quote:Op zondag 7 april 2013 01:23 schreef SillyWalks het volgende:
De financiële wereld steelt miljarden door creatief met de regels om te springen, en jij gaat je zorgen maken om wat huisvrouwen die proberen gratis boodschapjes te regelen bij een groot bedrijf dat daar zelf mee te koop loopt?
op de tv zender tlc had je een programma over coupons. daar gingen mensen voor 1000 dollar boodschappen halen en met de coupons koste het dan 2 dollarquote:Op zondag 7 april 2013 01:13 schreef Deezertje het volgende:
De Jumbo heeft een regel: kom je een product tegen dat tot gisteren, vandaag of morgen goed is: krijg je het gratis mee. Nu zit ik vol verbazing een topic te lezen op het gratis.nl prikbord. Blijken gewoon hele hordes huisvrouwen dagelijks, doelbewust, naar de Jumbo gaan om te kijken wat er gratis te 'scoren' valt. Echt hele boodschappentassen vol nemen ze gratis mee.
Nu snap ik dat Jumbo zelf deze regel heeft bedacht en dus zelf ook wel weet dat er altijd mensen zijn die er misbruik van maken, maar wat vinden jullie? Zijn dit gewoon slimme mensen of mensen die de hele dag niks te doen hebben?
Eerlijk is eerlijk, heb zelf ook wel eens wat gratis geclaimd, maar dat was gewoon een verse sap die over de datum was (het is dat ik het zag, anders had ik dus over de datum gekocht)...
Voor wie wilt meelachen: http://bit.ly/12vv5LU en lees dan vooral de posts waarin de mensen hunzelf gaan verdedigen dat ze de Jumbo een goede dienst leveren (maar elk gratis product kost de Jumbo dus feitelijk gewoon omzet)
Precies, en mensen hebben het er over. Ze gaan tegen iedereen die het maar wil horen over de Jumbo blaten. Tot aan het internet aan toe, waarna iemand anders er een topic op FOK over opent en ik ineens ook over de Jumbo post terwijl ik hier niks van af wist en geen Jumbo in de buurt heb.quote:Op zondag 7 april 2013 01:15 schreef HotSummerNight het volgende:
kost een product de jumbo echt omzet? mwah.
zou die huisvrouw het product ook echt kopen als het niet over datum was, dat valt te betwijfelen...
wss niet... gewoon een stukje marketing... diezelfe huisvrouw neemt mss wel iets anders mee waar ze wel op verdienen
jumbo probeert in te kopen zodat ze zo weinig mogelijk moeten weggooien. gooien ze iets weg dan hebben ze soberso geen klanten, laten ze een klant het gratis mee nemen dan bestaat de kans dat de klant een ander product koopt wat ze omzet geeft
Je krijgt dan een nieuw product mee he, die gooien ze niet weg.quote:Op zondag 7 april 2013 04:04 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Precies, en mensen hebben het er over. Ze gaan tegen iedereen die het maar wil horen over de Jumbo blaten. Tot aan het internet aan toe, waarna iemand anders er een topic op FOK over opent en ik ineens ook over de Jumbo post terwijl ik hier niks van af wist en geen Jumbo in de buurt heb.
Daarnaast komen al die vrouwen nu sowieso terug voor andere boodschappen, ook als er niks over datum te koop is, Jumbo wordt hun vaste supermarkt. Ik vind het geniaal en zelfs netjes van Jumbo, ze gooien die dingen anders toch weg en dat zou een firstworldproblem zijn.
Ik denk tevens dat het mensen zijn die het niet zo breed hebben. Studenten of mensen met een uitkering.
Hoe bedoel je? Iets is over datum, dan krijg je dat toch mee? Bij de AH plakken ze er 35%korting stickers opquote:Op zondag 7 april 2013 04:06 schreef blow... het volgende:
[..]
Je krijgt dan een nieuw product mee he, die gooien ze niet weg.
Nee dan krijg je een nieuwe. Op de datum of een dag ervoor krijg je mee. Ah verkoopt trouwens alleen met 35 % korting als het diezelfde dag of van de dag ervoor is.quote:Op zondag 7 april 2013 04:07 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Iets is over datum, dan krijg je dat toch mee? Bij de AH plakken ze er 35%korting stickers op
Op het meegeven van producten die over datum zijn staat een boete van minimaal 900 euro per handeling.quote:Op zondag 7 april 2013 04:07 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Iets is over datum, dan krijg je dat toch mee? Bij de AH plakken ze er 35%korting stickers op
quote:Op zondag 7 april 2013 04:10 schreef blow... het volgende:
[..]
Nee dan krijg je een nieuwe. Op de datum of een dag ervoor krijg je mee. Ah verkoopt trouwens alleen met 35 % korting als het diezelfde dag of van de dag ervoor is.
Oh dan is het gewoon puur reclame maken. Zal vast goedkoper zijn dan andere vormen van reclame en mond tot mond reclame is nou eenmaal veel waard en heel effectief.quote:Op zondag 7 april 2013 04:10 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Op het meegeven van producten die over datum zijn staat een boete van minimaal 900 euro per handeling.
Of de paupers die het onder de sinaasappelpers schuiven en een week later gratis vlees gaan halen.quote:Op zondag 7 april 2013 04:13 schreef arjan1212 het volgende:
Hm als ik het goed begrijp is het dus een fout van de inkoper als er vlees ligt dat alleen vandaag nog goed is? het zou al verkocht moeten zijn, dus dan heb ie teveel ingekocht?
mwhaha
Toch een jaarvoorraad kaas, dus dat zal ongeveer 60 tot 80 euro besparen.quote:Op zondag 7 april 2013 10:37 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Jezus wtf heb je hier nou aan dan. Tokkies.
neem dan 1 of 2 puntjes mee, mocht je ze toevallig tegenkomenquote:Op zondag 7 april 2013 10:37 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
kaas is geen jaar goedquote:Op zondag 7 april 2013 10:47 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Toch een jaarvoorraad kaas, dus dat zal ongeveer 60 tot 80 euro besparen.
Hahaha. Dat is dan wel weer triest. Die moet je bijna allemaal weggeven, tenzij je gezin uit 20 personen bestaat.quote:Op zondag 7 april 2013 10:37 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit vind ik dan wel weer idioot idd.quote:Op zondag 7 april 2013 04:04 schreef blow... het volgende:
Ze zijn ook al gewoon bij deel 8 he![]()
Ik ben vanmorge even naar een jumbo in een buurdorp gegaan.
Moest daar toch vlak bij zijn dus de proef op de som genomen.
Wat viel mij op:
personeel was zo op de maandagochtend maar druk met producten uithalen
de groente man had net voor ik op de afdeling kwam alle rot fruit eruit gehaald jammer
bij het vlees lagen heel heel veel verpakkingen ambachtelijk vlees allemaal tot morgen.
Morgen rijd ik daar dus toch nog ff heen, wie weet ligt er nog van dat vlees en dat was zo veel dat ik niet eens alles zou kunnen meenemen en invriezen
Hier wil ik meer over wetenquote:Op zondag 7 april 2013 03:58 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
op de tv zender tlc had je een programma over coupons. daar gingen mensen voor 1000 dollar boodschappen halen en met de coupons koste het dan 2 dollar
Nee, bovenaan is er een knopje om alle reacties uit te klappen.quote:Op zondag 7 april 2013 12:09 schreef Nikonlover het volgende:
Wat een klote forum is dat trouwensJe moet op elke post klikken om hem te lezen............
Slaat evengoed nergens opquote:Op zondag 7 april 2013 12:14 schreef OverRated het volgende:
[..]
Nee, bovenaan is er een knopje om alle reacties uit te klappen.
quote:Dus wat doet deze dame, bijna elke dag even met een mandje de winkel door. Rechtstreeks door naar vers vlees afgeprijsde verpakkingen in het mandje en verder snuffelen. De slager krijgt het er benauwd van want elke andere verpakking die ik vind breng ik naar hem en die prijst ie af en legt ie terug als ik ben doorgelopen. Maar ik ben niet voor 1 gat te vangen zodra hij zijn terug leg rondje gedaan heeft maak ik opnieuw mijn rondje en pak die verpakkingen ook.
Idd, wel 1 van de mooiste reactiesquote:Op zondag 7 april 2013 12:33 schreef Lastpost het volgende:
Ik zou me echt kapot schamen wanneer ik met zo'n stapel over de datum-teringzooi bij die kassa aankwam en moest zeggen "Ik krijg het toch gratis?"
[..]![]()
![]()
quote:De oogst van vandaag:
1 pakje 0,5 liter zuivel balans
8 flessen 2 liter rood fruit
1 fles 2 liter tropisch fruit
1 Optimel chili-aardbei
1 vanille vla Campina
3 bio+ halfvolle melk 0,5 liter
1 Optimel beker yoghutt vanille bosbes
1 zuivel balans mango passie
8 zakken vlaamse friet
2 bakjes Italiaanse salade
2 bakjes zomerse salade
2 zakken hollandse roerbakgroente
1 bakje kervel
2 bakjes knoflook-bieslook
1 zak ijsbergsla met tuinkruiden
3 bio+ volle melk van 1 liter
Tuurlijk, veel dingen blijven inderdaad wel goed, ik zou het gerust nog drinken, maar dit is toch vrij sneu.quote:Op zondag 7 april 2013 12:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ach welnee dat blijft wel langer goed. zakjes sla is een ander verhaal
Extreme couponing oid, bijna elke avond wel te zien op TLC. Maar dat zijn van die acties die alleen werken in de VS waar je meerdere kortingsbonnen met elkaar mag combinerenquote:
wat is tlcquote:Op zondag 7 april 2013 12:43 schreef Broodboor het volgende:
[..]
Extreme couponing oid, bijna elke avond wel te zien op TLC. Maar dat zijn van die acties die alleen werken in de VS waar je meerdere kortingsbonnen met elkaar mag combineren
quote:Op zondag 7 april 2013 12:42 schreef Lastpost het volgende:
Maar ik lees dat menigeen dus een product mee krijgt dat wél nog gewoon een gangbare houdbaarheidsdatum heeft en dat ze dan nog lopen te ouwekankerhoeren dat ze maar 1 product krijgen terwijl ze er 4 gevonden hadden.
ach ja als werkeloze / huismama moet je toch een hobby hebben. als ik veel kippen zou hebben zou ik het misschien ook wel gaan doenquote:Op zondag 7 april 2013 12:43 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Tuurlijk, veel dingen blijven inderdaad wel goed, ik zou het gerust nog drinken, maar dit is toch vrij sneu.
Anders neem je even 8 zakken vlaamse friet mee, mag je er gelijk een grotere diepvries bij nemen
En het is toch zo zwaar om werk te vindenquote:Op zondag 7 april 2013 12:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ach ja als werkeloze / huismama moet je toch een hobby hebben. als ik veel kippen zou hebben zou ik het misschien ook wel gaan doen
Jezusquote:
Er is ook een programma waar ze hier wedstrijden in doen wie binnen zoveel tijd het meeste kan kopen/besparen. (dat geven ze dan wel weer aan een goed doel)quote:
Geldt alleen als er nog een kassa bijkan,quote:Op zondag 7 april 2013 12:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hoe zit het precies 4e in rij gratis regel? Bij de Jumbo bij Leiden CS staan soms 10 mensen per rij met alle kassa's open. Zijn er ook nog voorwaarden omtrent tijdstip ofzo? Want niemand die ik gratis boodschappen zie eisen
Hoe krijgen ze dat voor elkaar? Vaak mag je toch maar één coupon per product of transactie?quote:Op zondag 7 april 2013 12:48 schreef Broodboor het volgende:
[..]
Er is ook een programma waar ze hier wedstrijden in doen wie binnen zoveel tijd het meeste kan kopen/besparen. (dat geven ze dan wel weer aan een goed doel)
quote:Op zondag 7 april 2013 13:12 schreef Panthera1984 het volgende:
In de US dus niet, daar heb je bijvoorbeeld een bon met 3 dollar korting op een Quacker product. Geldig bij alle supermarkten. Als je dan een supermarkt treft waar een Quacker product 2,49 is, krijg je (soms) zelfs geld terug! En je kan 100 dezelfde bonnen inleveren als je ook 100 producten hebt.
quote:Op zondag 7 april 2013 13:12 schreef Panthera1984 het volgende:
In de US dus niet, daar heb je bijvoorbeeld een bon met 3 dollar korting op een Quacker product. Geldig bij alle supermarkten. Als je dan een supermarkt treft waar een Quacker product 2,49 is, krijg je (soms) zelfs geld terug! En je kan 100 dezelfde bonnen inleveren als je ook 100 producten hebt.
quote:Maar vandaag weer bij de Jumbo in Wijchen geweest en het valt me daar wel vaker op dat het meeste personeel tegen het onbeschofte aan is. Had gisteren via en quiche waar een sticker op zat en ze liep gelijk te wapperen met de voorwaarden dat dit eigenlijk niet mee gegeven mocht worden, dus een volgende keer zou het niet meer lukken.
Vandaag weer geweest omdat ik gisteren al een hoop spullen had zien staan met datum van morgen. Kwam bij de servicebalie en werd in eerste instantie netjes geholpen tot er iemand bij geroepen moest worden omdat het zoveel was. Mocht niet zoeken en anders dan kreeg ik een winkelverbod! want dit staat ook in de voorwaarden, maar ik redeneer dat het personeel gewoon goed zijn/haar werk moet doen.
Dus van mij mogen ze 3 hoog in de boom gaan zitten
Reacties als deze ookquote:ik zou een mail schrijven naar cons. service!
heb ik in het verleden ook gedaan, daarna gesprek gehad met de filiaalmanager. daarna is iedereen erg aardig en ook de manager groet mij vriendelijk als ik in de winkel loop. nu weten ze daar allemaal de regels, wel zo makkelijk.
quote:Op zondag 7 april 2013 10:47 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Toch een jaarvoorraad kaas, dus dat zal ongeveer 60 tot 80 euro besparen.
20x van hetzelfde product meenemen is gewoon triest. Pak er dan gewoon 1tje en eet die gewoon, echt zwaar triest op deze manier.quote:De Jumbo heeft een regel: kom je een product tegen dat tot gisteren, vandaag of morgen goed is: krijg je het gratis mee.
Zulke reacties gaan mijn nekharen ook van overeind jaquote:Op zondag 7 april 2013 13:42 schreef De_Pel het volgende:
[..]
[..]
Reacties als deze ook
Talloze gratis producten meenemen, zelfs terwijl het twijfelachtig is of deze onder de voorwaarden vallen, flink wat personeelskosten meebrengen en dat zonder enige intentie dat bedrijf ook fatsoenlijk te betalen (immers, ze gaat speciaal omdat ze ziet dat er mogelijk gratis producten te verkrijgen zijn) en vervolgens gaan bitchen dat het personeel zijn werk niet doet
Serieus, wat denken zulke mensen
Of zo'n kut die vooraf al vol trots aankondigt dat ze naar de praxis moet, en dat dan maar gelijk zo inplant dat ze 5 minuten na openingstijd al de jumbo afspeurt, zodat ze nog niet de kans hebben gehad om er iets aan te doen. Dan met 6 pakken vlees aan de kassa staan en verontwaardigd zijn als ze aangeven dat dat niet de bedoeling isquote:Op zondag 7 april 2013 13:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Zulke reacties gaan mijn nekharen ook van overeind ja
Dat je naar die gratis meuk wilt speuren moet je zelf weten, maar als je dan ondanks een hoop gedoe en gezeik van jouw kant ook nog als de koningin behandeld wilt worden
quote:er zijn wel "concurrenten" heb ze ook bezig gezien.
En iedere download kost Hollywood geld.quote:Op zondag 7 april 2013 01:13 schreef Deezertje het volgende:
(maar elk gratis product kost de Jumbo dus feitelijk gewoon omzet)
quote:2x vis wok, 1 x braadworsten, 2x luxe vleesstukken, 1x blokgeitenkaas, 1x breekbrood (yeeehhh, eindelijk gevonden), 1x Italiaans afbak deelbrood en 3x gemberboden en Paula toetje. Yammie eindelijk eens wat anders
quote:O,enne....ben ik heel erg als ik tegenwoordig ff in mn telefoon zet wanneer iets bijna aan/over datum is?
Mijn godquote:Ik heb niet zo'n moderne telefoon. Dus ik heb een papiertje mee met daarop een aantal producten waar ik extra op moet letten.
Op 03:51 hebben mijn buren me waarschijnlijk boven hun keiharde muziek uit horen lachenquote:
Doe aangifte.quote:Op zondag 7 april 2013 14:41 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja maar jij maakt wel misleidende reclame en dat is strafbaar. Eigenlijk zou jij gewoon naar de gevangenis moeten, net als andere oplichters.
Jij noemt het "de 7 zekerheden" maar eigenlijk heb jij dus gewoon 7 misleidende reclame leuzen ingevoerd. Het is ronduit misdadig!
Nee jullie zijn. Idiotenquote:Op zondag 7 april 2013 14:41 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja maar jij maakt wel misleidende reclame en dat is strafbaar. Eigenlijk zou jij gewoon naar de gevangenis moeten, net als andere oplichters.
Jij noemt het "de 7 zekerheden" maar eigenlijk heb jij dus gewoon 7 misleidende reclame leuzen ingevoerd. Het is ronduit misdadig!
Ja relaxed toch dat wil ik dus ook doen. Alleen dan natuurlijk met meer spullen dan die miezerige 50 euro Heb ik ook verdiend na alles wat ik meegemaakt heb. Ik wou eigenlijk genoeg mensen meenemen om alle kassa's bezet te houden maar ik zal een andere strategie aan moeten gaan.quote:Op zondag 7 april 2013 14:51 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Kassa medewerkers zijn idioten
Wij hebben het wel een keer meegemaakt, wist heel niet dat de regel bestond.
Hadden 40 of 50 euro aan drank en mochten zo doorlopen
Viel niks van te zeggen
Maar als je met 5 vrienden in de rij gaat staan en de eerste vier met een blikje tomatenpuree en de laatse met 50 euro aan boodschappen, krijg je het dan niet gratis mee?quote:Op zondag 7 april 2013 14:51 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Nee jullie zijn. Idioten
Wij hebben het wel een keer meegemaakt, wist heel niet dat de regel bestond.
Hadden 40 of 50 euro aan drank en mochten zo doorlopen
Viel niks van te zeggen
Niet als er andere kassa's open zijn met minder mensen in de rij.quote:Op zondag 7 april 2013 15:02 schreef wensput het volgende:
[..]
Maar als je met 5 vrienden in de rij gaat staan en de eerste vier met een blikje tomatenpuree en de laatse met 50 euro aan boodschappen, krijg je het dan niet gratis mee?
Dan moeten ze maar niet zo'n policy hebbenquote:Op zondag 7 april 2013 13:42 schreef De_Pel het volgende:
[..]
[..]
Reacties als deze ook
Talloze gratis producten meenemen, zelfs terwijl het twijfelachtig is of deze onder de voorwaarden vallen, flink wat personeelskosten meebrengen en dat zonder enige intentie dat bedrijf ook fatsoenlijk te betalen (immers, ze gaat speciaal omdat ze ziet dat er mogelijk gratis producten te verkrijgen zijn) en vervolgens gaan bitchen dat het personeel zijn werk niet doet
Serieus, wat denken zulke mensen
Als het duidelijk is dat je met een groep mensen zoiets doet, puur om 4e wachtende te worden, dan geldt het niet. Manager mag daar over oordelen. Gelijk hebben ze. Paupersquote:Op zondag 7 april 2013 15:02 schreef wensput het volgende:
[..]
Maar als je met 5 vrienden in de rij gaat staan en de eerste vier met een blikje tomatenpuree en de laatse met 50 euro aan boodschappen, krijg je het dan niet gratis mee?
Yep. Gaat van zijn/haar salaris af.quote:Op zondag 7 april 2013 13:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Waarom doet de Jumbo dit eigenlijk? Om het personeel scherp te houden? Oftewel.. als iemand met gratis boodschappen de deur uit loopt gaat dat op de één of andere manier ten koste van het personeel?
Nee, van de marge voor het filiaal. Er is overigens voor iedere winkel een bedrag gereserveerd voor de 7 Zekerheden.quote:Op zondag 7 april 2013 15:05 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Yep. Gaat van zijn/haar salaris af.
Is toch gewoon goed vreten? Kun je invriezen en lang van eten.quote:
Dat vind ik dan ook wel weer triest, ja.quote:Op zondag 7 april 2013 15:05 schreef OverRated het volgende:
[..]
Als het duidelijk is dat je met een groep mensen zoiets doet, puur om 4e wachtende te worden, dan geldt het niet. Manager mag daar over oordelen. Gelijk hebben ze. Paupers
Was een grapje.quote:Op zondag 7 april 2013 15:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, van de marge voor het filiaal. Er is overigens voor iedere winkel een bedrag gereserveerd voor de 7 Zekerheden.
Oh ik dacht al, anders bestond de Jumbo niet meerquote:Op zondag 7 april 2013 15:05 schreef OverRated het volgende:
[..]
Als het duidelijk is dat je met een groep mensen zoiets doet, puur om 4e wachtende te worden, dan geldt het niet. Manager mag daar over oordelen. Gelijk hebben ze. Paupers
Als die producten er nog staan dan hebben de vakkenvullers sowieso al niet goed opgelet, want als ze dat wel deden dan kon er bijtijds een kortingsticker op.quote:Op zondag 7 april 2013 01:44 schreef Operc het volgende:
Scheelt de Jumbo weer werk om de oude producten te zoeken en weg te gooien, anders moet je een vakkenvuller laten zoeken op spullen die over de datum zijn.
Eerst even gratis condooms scoren met wat kortingsbonnen natuurlijkquote:Op zondag 7 april 2013 15:10 schreef De_Pel het volgende:
![]()
Die rebecca davidson zou ik overigens alsnog hard geven.
Ach, anders kan ze die kids toch gratis opvoeden.quote:Op zondag 7 april 2013 15:13 schreef OverRated het volgende:
[..]
Eerst even gratis condooms scoren met wat kortingsbonnen natuurlijk
Ook weer zoquote:Op zondag 7 april 2013 15:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als die producten er nog staan dan hebben de vakkenvullers sowieso al niet goed opgelet, want als ze dat wel deden dan kon er bijtijds een kortingsticker op.
Een van de eerste reacties in dat topic. Je dient dus een klacht in, geeft onjuiste contactgegevens op en gaat vervolgens lopen zeiken dat ze geen contact opnemen.quote:Zelfde ervaring daar, erg intimiderend gedrag, kreeg na klacht (waarbij ik een oud telefoonnummer had ingevoerd omdat ik bellen onprettig vind) een anonieme email met alleen "Heb je ook een werkend nummer!" of iets van dien strekking er in, vermoedelijk worden de klachten door Jumbo 'ongeopend' doorgestuurd naar het filiaal.
Ik kom nooit meer in deze winkel, loop er met een grote boog omheen.
Had alleen een stuk oude kaas, bij mn dagelijkse boodschappen toen, maar had werkelijk het gevoel dat me blauwe ogen geslagen gingen worden!
Mijn advies is dan ook: WAARSCHUW IEDEREEN niet naar deze Jumbo te gaan. De AH is vlakbij.
Je komt niet eens bij een winkel en wil toch de doodstraf voor iedereen waar je het niet mee eens bent ? Pas maar op, anderen denken waarschijnlijk hetzelfde over jou.quote:Op zondag 7 april 2013 15:52 schreef Bucketlist het volgende:
Of sterven aan een voedselvergiftiging, dat is ook wel oke. Vieze parasieten. Al kom ik nooit bij een Jumbo en heb dus ook eigenlijk helemaal geen last van die mensen
Ach, zolang geen van beide partijen het uitvoert komt het allemaal wel goedquote:Op zondag 7 april 2013 16:07 schreef pikinhand het volgende:
[..]
Je komt niet eens bij een winkel en wil toch de doodstraf voor iedereen waar je het niet mee eens bent ? Pas maar op, anderen denken waarschijnlijk hetzelfde over jou.
Ja die producten heb je inderdaad niets meer aan (de klanten krijgen die producten ook niet mee toch?). Maar er zijn ook producten met de datum van de dag zelf of de dag erna. Als die in de ochtend worden opgehaald kunnen ze nog wel naar de voedselbank lijkt me.quote:Op zondag 7 april 2013 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
De voedselbank weigert alles wat over of aan datum is.
Ook als ze vanaf morgen over de datum zijn? Ik zou die risico eerlijk gezegd niet nemen..quote:Op zondag 7 april 2013 15:06 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Is toch gewoon goed vreten? Kun je invriezen en lang van eten.
Kan prima hoorquote:Op zondag 7 april 2013 16:18 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ook als ze vanaf morgen over de datum zijn? Ik zou die risico eerlijk gezegd niet nemen..
Nee, als je een product vindt dat over of aan de datum is, krijg je een nieuw product met langere houdbaarheidsdatum meequote:Op zondag 7 april 2013 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
De voedselbank weigert alles wat over of aan datum is.
quote:Op zondag 7 april 2013 16:24 schreef Ooku het volgende:
[..]
Nee, als je een product vindt dat over of aan de datum is, krijg je een nieuw product met langere houdbaarheidsdatum mee
Die mensen die bij de voedselbank komen zouden dus eigenlijk bij de Jumbo de bijna over datum zooi moeten uitzoekenquote:Op zondag 7 april 2013 16:24 schreef Ooku het volgende:
[..]
Nee, als je een product vindt dat over of aan de datum is, krijg je een nieuw product met langere houdbaarheidsdatum mee
Dat grijs betekent niet meteen dat iets bedorven is, alleen dat het citroenzuur wat men gebruikt om het rood te houden is uitgewerkt.quote:Op zondag 7 april 2013 01:16 schreef Zapata het volgende:
Pfff heb al paar keer gehad dat vlees broodbeleg wat zogenaamd nog 4 dagen houdbaar is al neit goed meer is.
Filet americain wat bijvoorbeeld grijs is met een dun laagje rood erover heen.
Kortom, de appie verkoopt hetzelfde spul maar zet er een datum op die drie dagen langer is. Bij wie is het product nu verser?quote:Op zondag 7 april 2013 16:31 schreef Leandra het volgende:
Afgezien van het feit dat ik de Jumbo sowieso al een baggerwinkel vind, is het wel zo dat de 'verse' vleeswaren verdomd kort houdbaar zijn, zeker als je het vergelijkt met de houdbaarheidsduur van dezelfde producten bij de AH en Emté.
En dat terwijl het rijtje ingrediënten qua conserveringsmiddelen niet heel anders is.
Als je 1 keer per week boodschappen doet is een deel van je verse vleeswaren al overdatum voor de week om is.
Wat meer dan 3 dagen.quote:Op zondag 7 april 2013 16:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kortom, de appie verkoopt hetzelfde spul maar zet er een datum op die drie dagen langer is. Bij wie is het product nu verser?
Zo werkt het niet. De datum die op de gesneden vleeswaren is ingesteld in het computersysteem, wordt gegenereerd door de weegschaal en staat eigenlijk compleet los van de THT op de stukken. Voor boterhamworst zal 7 dagen zijn ingesteld, voor rookvlees 3 en voor rosbief zelfs maar 2. De mensen op de afdeling moeten zorgen dat alles bijtijds versneden wordt, maar daar zie je niets van terug in de datum van de gesneden producten. Het is gewoon een keuze die AH en Jumbo maken om er een langere resp. kortere datum op te zetten.quote:Op zondag 7 april 2013 16:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat meer dan 3 dagen.
Het is net alsof ze bij de Jumbo het vlees korter voor de THT-datum versnijden en verpakken.
Tuurlijk. Ingevroren blijft dat gewoon goed.quote:Op zondag 7 april 2013 16:18 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ook als ze vanaf morgen over de datum zijn? Ik zou die risico eerlijk gezegd niet nemen..
Die zijn erquote:Op zondag 7 april 2013 16:39 schreef Hont1 het volgende:
Nog triester: Mensen die producten die ze willen ergens in het pand gaan verstoppen. Onder dozen of andere pleken. En dan een week later terugkomen en de over datum producten weer opzoeken en gratis meenemen
Wordt biefstuk ook niet grijs na een tijdje?quote:Op zondag 7 april 2013 16:27 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat grijs betekent niet meteen dat iets bedorven is, alleen dat het citroenzuur wat men gebruikt om het rood te houden is uitgewerkt.
Al het vlees, daarom gebruiken ze ook citroenzuur want dan ziet het er langer aantrekkelijk uit voor de consument maar het vlees zelf in niets mis mee op zo'n moment.quote:Op zondag 7 april 2013 16:45 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Wordt biefstuk ook niet grijs na een tijdje?
En dat zit ook op biefstukken?quote:Op zondag 7 april 2013 16:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Al het vlees, daarom gebruiken ze ook citroenzuur want dan ziet het er langer aantrekkelijk uit voor de consument maar het vlees zelf in niets mis mee op zo'n moment.
Is ook vlees hè, is een natuurlijke stof dus je hoeft je nergens druk om te maken.quote:
Heb je ook een link waar ik kan zien dat dat wordt gebruikt voor biefstuk?quote:Op zondag 7 april 2013 16:48 schreef trovey het volgende:
[..]
Is ook vlees hè, is een natuurlijke stof dus je hoeft je nergens druk om te maken.
Met het verschil dat de kipfilet van de Jumbo ook al niet fris meer ruikt op de THT-datum.quote:Op zondag 7 april 2013 16:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. De datum die op de gesneden vleeswaren is ingesteld in het computersysteem, wordt gegenereerd door de weegschaal en staat eigenlijk compleet los van de THT op de stukken. Voor boterhamworst zal 7 dagen zijn ingesteld, voor rookvlees 3 en voor rosbief zelfs maar 2. De mensen op de afdeling moeten zorgen dat alles bijtijds versneden wordt, maar daar zie je niets van terug in de datum van de gesneden producten. Het is gewoon een keuze die AH en Jumbo maken om er een langere resp. kortere datum op te zetten.
'Over datum' is ook een beetje onzin. Het betekent alleen dat de kwaliteit van het product niet te garanderen is. Bij uitzondering van versproducten zoals melk is het onzin om over datum producten weg te gooien.quote:Op zondag 7 april 2013 16:16 schreef Operc het volgende:
Maar er zijn ook producten met de datum van de dag zelf of de dag erna. Als die in de ochtend worden opgehaald kunnen ze nog wel naar de voedselbank lijkt me
Das wel een rare regel. Je wordt dus beloond voor het vinden van hun fouten?quote:Op zondag 7 april 2013 16:24 schreef Ooku het volgende:
[..]
Wat is daar zo vreemd aan?quote:Op zondag 7 april 2013 17:10 schreef Hont1 het volgende:
[..]
Das wel een rare regel. Je wordt dus beloond voor het vinden van hun fouten?
Dat echt wel heel triest jaquote:Op zondag 7 april 2013 16:39 schreef Hont1 het volgende:
Nog triester: Mensen die producten die ze willen ergens in het pand gaan verstoppen. Onder dozen of andere pleken. En dan een week later terugkomen en de over datum producten weer opzoeken en gratis meenemen
Nee ze krigjen een nieuwe dus dat heeft geen nut.quote:Op zondag 7 april 2013 17:17 schreef OverRated het volgende:
[..]
Dat echt wel heel triest ja____! Je zou bijna zelf gaan zoeken naar die verstopte producten en er dan even lekker op spugen (of erger) en ze dan weer terug leggen.
Oh ja okquote:Op zondag 7 april 2013 17:25 schreef blow... het volgende:
[..]
Nee ze krigjen een nieuwe dus dat heeft geen nut.
http://www.sakshin.nl/alles-over-citroenzuur-e330/quote:Op zondag 7 april 2013 16:50 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Heb je ook een link waar ik kan zien dat dat wordt gebruikt voor biefstuk?
Staat niet echt iets expliciet over biefstuk.quote:Op zondag 7 april 2013 17:39 schreef trovey het volgende:
[..]
http://www.sakshin.nl/alles-over-citroenzuur-e330/
http://foodwatch.nl/onze_(...)enzuur/index_nl.html
Ik heb al eens eerder dit opgelost.![]()
CUL / Bruinige biefstuk nog eetbaar / lekker?
Ben ik helemaal met je eens, als consument kunt je die spullen nog prima gebruiken. Maar ik kan me wel voorstellen dat voedselbanken dat niet mogen aanbieden.quote:Op zondag 7 april 2013 17:10 schreef Hont1 het volgende:
[..]
'Over datum' is ook een beetje onzin. Het betekent alleen dat de kwaliteit van het product niet te garanderen is. Bij uitzondering van versproducten zoals melk is het onzin om over datum producten weg te gooien.
Dat is vlees...mocht je dat nog niet weten.quote:Op zondag 7 april 2013 17:41 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Staat niet echt iets expliciet over biefstuk.
Ja er staat vlees. Maar ik snap dat het in filet americain zit. Biefstuk ben ik niet van overtuigd, maar ik zal inderdaad eens kijken dan.quote:Op zondag 7 april 2013 17:43 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat is vlees...mocht je dat nog niet weten.Kijk de volgende keer gewoon op de verpakking en kijk of het e-nummer erbij staat...opgelost.
Inderdaad. Heb nog nooit zure melk gedronken.quote:Op zondag 7 april 2013 17:43 schreef Sowieso. het volgende:
Ook melk is na een paar weken vaak nog prima. Zeker 'speciale' melk zoals die met een smaakje.
eigenlijk diefstel dusquote:Op zondag 7 april 2013 16:39 schreef Hont1 het volgende:
Ga ik van de week inderdaad ook doen.. Al kan ik haast alleen geloven dat het hier een hoax betreftquote:Op zondag 7 april 2013 19:24 schreef cb2013 het volgende:
Morgen even testenBen vaste klant bij de Jumbo, kom er zeker drie keer per week. Maar wist niet dat je een product gratis kreeg als het de datum van vandaag of morgen heeft.
http://www.jumbosupermark(...)rs-is-ook-echt-vers/quote:Op zondag 7 april 2013 20:11 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ga ik van de week inderdaad ook doen.. Al kan ik haast alleen geloven dat het hier een hoax betreft
misschien kan t wel uit. Als een klant t vindt en het gratis meeneemt heb je twee voordelenquote:Op zondag 7 april 2013 21:34 schreef Dragonberry het volgende:
Hier bij de supermarkt kan ik niet eens dingen vinden die over de datum zijn.. personeel let goed genoeg op en sinds kort word alles wat tegen de datum aan zit voorzien van 50% korting sticker.
Ik kan eigenlijk alleen maar lachen om de slechte contole die het personeel van de Jumbo blijkbaar uitvoerd
oftwel: Jumbo bespaart op personeel, in de hoop dat er weinig mensen zijn die de regels kennen? Want als de klant iets over de datum vind krijgt hij gewoon een goed product mee en wordt de oude alsnog weg gegooid.quote:Op zondag 7 april 2013 21:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
misschien kan t wel uit. Als een klant t vindt en het gratis meeneemt heb je twee voordelen
- Je hoeft t niet af te voeren
- Je hoeft geen personeel in te zetten om t te zoeken
op tlc heb je tegenwoordig zo'n programma over mensen die extreem gierig zijn. Die zoeken dus heel vaak in het afval van supermarkten ed naar voedsel wat er nog goed uit ziet. En anders gewoon in het bos blaadjes verzamelen voor een lekkere saladequote:Op zondag 7 april 2013 21:40 schreef Gruj0 het volgende:
Mwah, deze gang van zaken is nog enigzins fatsoenelijk te noemen.
Van mij mag het, want het wordt zodra de houdbaarheidsdatum is bereikt allemaal verzameld en weggegooid in containers. En dan gaat het naar de afvalstort.
Zonde, want veel producten zijn na de THT-datum nog goed te vreten.
Ik heb afgelopen jaar op een van de publieke omroepen het programma "Keuringsdienst van waren gezien" (zoiets zal het wel zijn geweest). En daar kwamen laat in de avond mensen in containers nabij diverse supermarkten graaien naar weggegooid voedsel.![]()
De supermarkten hadden er geen bezwaar tegen, maar dan heb ik liever dat men het gewoon de winkel in mee krijgt, of personeel van voedselbanken bijvoorbeeld.
Op TLC is nog zo'n ander debiel programma aan de gang. Huisvrouwen welke er een 24/7 taak van maken om zoveel mogelijk kortingsbonnen bij elkaar te rapen om vervolgens een magazijn vol aan voedsel en huishoudelijke producten aan te schaffen voor vrijwel... niets.quote:Op zondag 7 april 2013 21:54 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
op tlc heb je tegenwoordig zo'n programma over mensen die extreem gierig zijn. Die zoeken dus heel vaak in het afval van supermarkten ed naar voedsel wat er nog goed uit ziet. En anders gewoon in het bos blaadjes verzamelen voor een lekkere salade
Wat ik knap vind bij de AH is dat ze een 30% korting sticker plakken op producten die de houdsbaarheidsdatum van vandaag hebben. Ik heb dat bij de Jumbo nog nooit gezien... :s Goed om te weten dat dat ook gebeurd anders is het zo zonde...quote:Op zondag 7 april 2013 21:34 schreef Dragonberry het volgende:
Hier bij de supermarkt kan ik niet eens dingen vinden die over de datum zijn.. personeel let goed genoeg op en sinds kort word alles wat tegen de datum aan zit voorzien van 50% korting sticker.
Ik kan eigenlijk alleen maar lachen om de slechte contole die het personeel van de Jumbo blijkbaar uitvoerd
Waarom is dat raar? Er zijn genoeg producten die geen "houdsbaarheidsdatum" hebben. En als je het gratis meekrijgt...quote:Op zondag 7 april 2013 22:10 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Op TLC is nog zo'n ander debiel programma aan de gang. Huisvrouwen welke er een 24/7 taak van maken om zoveel mogelijk kortingsbonnen bij elkaar te rapen om vervolgens een magazijn vol aan voedsel en huishoudelijke producten aan te schaffen voor vrijwel... niets.
Dat wordt vervolgens maanden bewaard en op dezelfde wijze aangevuld, waardoor het voor mij overkomt als een totale (voedsel)verspilling dan een budgetaire zet.
Die hebben soms een kelder vol wasmiddel en mueslirepen enzo jaquote:Op zondag 7 april 2013 22:10 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Op TLC is nog zo'n ander debiel programma aan de gang. Huisvrouwen welke er een 24/7 taak van maken om zoveel mogelijk kortingsbonnen bij elkaar te rapen om vervolgens een magazijn vol aan voedsel en huishoudelijke producten aan te schaffen voor vrijwel... niets.
Dat wordt vervolgens maanden bewaard en op dezelfde wijze aangevuld, waardoor het voor mij overkomt als een totale (voedsel)verspilling dan een budgetaire zet.
Er zijn veel mensen op de VS die op straat leven. Zelfs veteranen staan daar op straat, hebben geen cent te makken en dergelijke. En dan komt zo'n mormel een supermarkt "eff binnenwandelen" en "kaalvreten" tot opdat er voor andere klanten weinig tot niets overblijft. Ze zijn niet de enige met kortingsbonnen.quote:Op zondag 7 april 2013 22:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Die hebben soms een kelder vol wasmiddel en mueslirepen enzo ja
Soms krijgen ze nog geld toe ook. Hoezo is dat geen budgettair goede zet? Ik zou het niet doen (zou er de tijd niet voor hebben en me rot schamen in die winkel) maar reken maar dat een jaar lang gratis wasmiddel best prettig is in een huishoudportemonnee van een gezin bv.
Daar valt wat voor te zeggenquote:Op zondag 7 april 2013 22:21 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Er zijn veel mensen op de VS die op straat leven. Zelfs veteranen staan daar op straat, hebben geen cent te makken en dergelijke. En dan komt zo'n mormel een supermarkt "eff binnenwandelen" en "kaalvreten" totopdat er voor andere klanten weinig tot niets overblijft. Ze zijn niet de enige met kortingsbonnen.
Dit doen ze niet eenmaal maar meerdere malen. Zo heb je al gauw te maken met voorraad waar je een aantal jaar mee kan. Lijkt mij sterk dat je zo'n hele voorraad binnen de THT datum kan consumeren, met als gevolg dat je een groot deel uiteindelijk weer weggooit.
Voor hun is het geen budgetaire aanschaf, maar meer het vermaak in het zo min mogelijk moeten betalen en zo veel mogelijk aanschaffen.
Als ik dit al zou doen, (al dan niet met een vrouw aan mijn zijde) dan zou ik alleen meewerken als een groot deel naar een tehuis, gaarkeuken, ouderenopvang of zwerversopvanghuis zou gaan. Dat is iets waar iedereen baat bij heeft en niet enkel één gezin.
Zo dat was snel (reactie).quote:Op zondag 7 april 2013 22:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar valt wat voor te zeggen
Ik kijk dat programma nooit goed dus ik weet niet hoe vaak die mensen dit doen.
Ik had het idee eens of twee keer per jaar ofzo, want ik neem aan dat het ook weken/maanden duurt om allllll die coupons bij elkaar te vergaren?
En 'men' weet nou eenmaal dat het zo werkt en dat het kan, in die winkels. Dus dan moeten ze dat couponsysteem maar aanpassen met bv max 1 of 3 per klant ofzo. Zolang ze dit in stand houden moeten ze er niet gek van opkijken dat er mensen misbruik/gebruik van maken.
Ik vond net toevallig een leuk artikel hierover, over dat Extreme Couponingquote:Op zondag 7 april 2013 22:31 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Zo dat was snel (reactie).![]()
Volgens mij doen zij dit meerdere keren per kwartaal. Als je kijkt naar de voorraad van dit soort gezinnen vóór zo'n nieuwe "boodschappensessie" zou je waarschijnlijk dezelfde conclusie trekken.
Daar verzamelt vaak het hele gezin bonnen van overal en nergens.
Ik weet trouwens niet waar ze in de VS allemaal mee bezig zijn, maar daar bestellen mensen uit dat programma zelfs hele pallets met colaflessen e.d. (omdat er in de winkel niet genoeg voorraad aanwezig is).
Men stelt het kassasysteem zelfs bij omdat kassa's vaak de couponmaximum bereiken.![]()
Maar goed, wat je al zegt, dit soort gedrag houden ze daar zelf in stand.
Gelukkig is het hier de gang van zaken niet, want hier zou het al gauw uit de hand lopen.![]()
Maar veel van die mensen geven hun producten ook weg aan goede doelen en vrienden en familie e.d. Want ze zeggen zelf ook, wat hebben ze nou aan 60 flesjes barbecuesaus, het is echt niet dat ze alles zelf houden. Ik vind het eigenlijk wel een mooi systeem: er zit veel werk in (coupons verzamelen, kijken waar de aanbiedingen zijn om je boodschappen gratis te krijgen), maar je krijgt wel gratis eten. Niets mis mee.quote:Op zondag 7 april 2013 22:31 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Zo dat was snel (reactie).![]()
Volgens mij doen zij dit meerdere keren per kwartaal. Als je kijkt naar de voorraad van dit soort gezinnen vóór zo'n nieuwe "boodschappensessie" zou je waarschijnlijk dezelfde conclusie trekken.
Daar verzamelt vaak het hele gezin bonnen van overal en nergens.
Ik weet trouwens niet waar ze in de VS allemaal mee bezig zijn, maar daar bestellen mensen uit dat programma zelfs hele pallets met colaflessen e.d. (omdat er in de winkel niet genoeg voorraad aanwezig is bijv.). Gewoon hele voorraden dus.
Men stelt het kassasysteem zelfs bij omdat kassa's vaak de couponmaximum bereiken.![]()
Maar goed, wat je al zegt, dit soort gedrag houden ze daar zelf in stand.
Gelukkig is het hier de gang van zaken niet, want hier zou het al gauw uit de hand lopen.![]()
Na even gelezen te hebben blijkt het e.e.a. toch niet zo als gepresenteerd op TV.quote:Op zondag 7 april 2013 22:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond net toevallig een leuk artikel hierover, over dat Extreme Couponing
http://dailydishrecipes.c(...)t-extreme-couponing/
Kennelijk zijn het echt uitzonderingen die dat doen.
En dan ook nog voor een deel speciaal voor die tv show...
Ik weet niet bij welke voedselbank jij geweest bent maar hier waren ze niet zo kieskeurig.quote:Op zondag 7 april 2013 21:51 schreef Catch22- het volgende:
Het zou je verbazen hoe kieskeurig voedselbanken en hun bezoekers zijn. Echt belachelijk
Ik kom er zelf niet (goddank), maar de vader van een vriendin van mij heeft een tijd een voedselbank gerunt. En die mensen hadden meer eisen dan je zou verwachten van mensen die hun eigen broek niet kunnen ophouden.quote:Op maandag 8 april 2013 10:04 schreef nallajja het volgende:
[..]
Ik weet niet bij welke voedselbank jij geweest bent maar hier waren ze niet zo kieskeurig.
In de bakkenzelf is niets over de datum. Dat mag nl niet zomaar meegegeven worden. Maar op een aparte tafel staat alles wat over de datum is. Ook toetjes en melk van 3/4 dagen. En alles is aan het eind van de dag zo goed als weg.
Dus niks kieskeurigs aan.
Kijk ik hoef die melk niet die zover de datum is, maar andere mensen blijkbaar wel.
Dat is wel heel erg. Ik heb er helaas wel even gebruik van moeten maken ( kut crisis). Maar ik durfde echt geen eisen te stellen. Was al blij dat er zoiets was en dat ik uberhaupt iets kreeg!quote:Op maandag 8 april 2013 10:11 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik kom er zelf niet (goddank), maar de vader van een vriendin van mij heeft een tijd een voedselbank gerunt. En die mensen hadden meer eisen dan je zou verwachten van mensen die hun eigen broek niet kunnen ophouden.
Linkje naar die post?quote:Op maandag 8 april 2013 13:32 schreef allerdings het volgende:
Wow.. sommige mensen:
"Rot ervaring gehad bij de Albert Heijn. Gisteren daar boodschappen gedaan, omdat ik helaas niet meer welkom ben bij de JUMBO. Eenmaal binnen zag ik een plank met gratis stukjes kaas op de versafdeling. Old Amsterdam. Denk dat ze minstens 10 kilo versneden hadden. Nou, Old Amsterdam kaas lust ik wel, en ik had best grote honger.
Er stond geen limiet bij of iets dergelijks, van hoeveel stukjes kaas je pakken mocht. Ook mijn man houdt wel van Old Amsterdam, maar die was thuis gebleven ivm zijn reuma. Daarom liep ik naar de versafdeling voor zo'n groentezakje waar je normaal groente in stopt. Vervolgens liep ik terug naar de versafdeling, om mijn zakje te vullen. (ook voor de kinderen thuis). Bij de kassa, waar ik mijn overige boodschappen afrekende, ging de telefoon over bij het kassameisje. Ze stopte met het scannen van mijn producten. Even later kwam de filiaalhouder me een ontzegging geven. Ook moest ik de kaas inleveren ( ze gingen het wegen, en het bleek 1,5 kilo te zijn). ik was woedend, had bovendien nog voldoende kaas overgelaten voor de andere bezoekers. heb ook een klacht ingediend bij ah.nl"
Wat een achterlijk pauperwijf.quote:Op maandag 8 april 2013 13:32 schreef allerdings het volgende:
Wow.. sommige mensen:
"Rot ervaring gehad bij de Albert Heijn. Gisteren daar boodschappen gedaan, omdat ik helaas niet meer welkom ben bij de JUMBO. Eenmaal binnen zag ik een plank met gratis stukjes kaas op de versafdeling. Old Amsterdam. Denk dat ze minstens 10 kilo versneden hadden. Nou, Old Amsterdam kaas lust ik wel, en ik had best grote honger.
Er stond geen limiet bij of iets dergelijks, van hoeveel stukjes kaas je pakken mocht. Ook mijn man houdt wel van Old Amsterdam, maar die was thuis gebleven ivm zijn reuma. Daarom liep ik naar de versafdeling voor zo'n groentezakje waar je normaal groente in stopt. Vervolgens liep ik terug naar de versafdeling, om mijn zakje te vullen. (ook voor de kinderen thuis). Bij de kassa, waar ik mijn overige boodschappen afrekende, ging de telefoon over bij het kassameisje. Ze stopte met het scannen van mijn producten. Even later kwam de filiaalhouder me een ontzegging geven. Ook moest ik de kaas inleveren ( ze gingen het wegen, en het bleek 1,5 kilo te zijn). ik was woedend, had bovendien nog voldoende kaas overgelaten voor de andere bezoekers. heb ook een klacht ingediend bij ah.nl"
En nog een klacht indienen ook hèquote:Op maandag 8 april 2013 13:37 schreef Leandra het volgende:
OMG..... dan heb je toch ook geen enkele gêne meer
Dit kán haast niet echt zijnquote:Op maandag 8 april 2013 13:32 schreef allerdings het volgende:
Wow.. sommige mensen:
Hier snijden ze nooit zoveel kaas dat je 1,5 kilo kunt meejatten.quote:Op maandag 8 april 2013 13:32 schreef allerdings het volgende:
Wow.. sommige mensen:
Van die mensen die niet bij de Aldi winkelen omdat ze het elders niet kunnen betalen, maar bij de Aldi winkelen omdat ze bij de rest van de winkels een ontzegging hebbenquote:Op maandag 8 april 2013 13:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En nog een klacht indienen ook hèAls filiaalmanager wil je daar het liefst een reactie op sturen uit de categorie 'hou je bek dicht, pauperwijf', maar dat mag dan weer niet.
Met je eens Greys...quote:
Kan niet waar zijn ditquote:Op maandag 8 april 2013 13:45 schreef motorbloempje het volgende:
Dit moet wel fake zijn...
TOCH ? TOCH???
Ah nee, dit kan/mag/zal toch niet waar zijn hé!quote:Op maandag 8 april 2013 13:32 schreef allerdings het volgende:
Wow.. sommige mensen:
Als ik het zo lees is ze nog verbaasd ook.quote:Op maandag 8 april 2013 13:37 schreef Leandra het volgende:
OMG..... dan heb je toch ook geen enkele gêne meer
Als ik zo grof was dan zou ik m'n huis "Sans gêne" noemen....quote:Op maandag 8 april 2013 13:58 schreef nallajja het volgende:
[..]
Als ik het zo lees is ze nog verbaasd ook.
Blijkbaar vind ze het heel normaal om dit mee te nemen.
Die spoort gewoon niet.
Dan is die mevrouw al geweestquote:Op maandag 8 april 2013 14:03 schreef trovey het volgende:
Maar waar is die winkel nou waar ze 10 kilo als proefhapje afsnijden, de schaaltjes zijn hier altijd schaars gevuld...als er al wat op ligt of er überhaupt een schaaltje aanwezig is.
Heeft ze het schaaltje ook meegenomen?quote:
Niks verbaast mij meer na dit topic.quote:Op maandag 8 april 2013 13:45 schreef motorbloempje het volgende:
Dit moet wel fake zijn...
TOCH ? TOCH???
Waar staat deze kansloze post ?quote:Op maandag 8 april 2013 13:56 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ah nee, dit kan/mag/zal toch niet waar zijn hé!
Zal wel per winkel schelen lijkt me.quote:Op maandag 8 april 2013 20:09 schreef cb2013 het volgende:
Ben bij de Jumbo en niets gratis meegenomen. Je moet wel zoeken wil je wat gratis meenemen... Ik keek gewoon heel snel bij de vis en toen dacht ik... Je moet het gewoon zien en gratis meenemen. Als je gaat zoeken ben je uren bezig.
Ze mogen ze niet over datum verkopen. Die datum staat er niet voor niets. Veel producten zijn daarna nog goed, maar ze mogen dat niet verkopen.quote:Op maandag 8 april 2013 20:54 schreef Aloria het volgende:
Ik was bij de Albert Hein in Joure, was een muffin 1 dag OVER de datum, ik vroeg als ik hem met korting mocht kopen. NEE mevrouw wij mogen deze muffen 2 dagen over datum nog verkopen. Hmja het was op een zaterdag dus maandag zou het 3 dagen over datum zijn. Zucht![]()
Omdat muffins lekker zijn en ik niet wist van deze regelquote:Op maandag 8 april 2013 20:57 schreef Leandra het volgende:
Waarom zou je dat überhaupt vragen? Al even afgezien van het feit dat ze over datum spul verkopen.
regel is enkel bi de jumbo, niet bij de AHquote:Op maandag 8 april 2013 20:59 schreef Aloria het volgende:
[..]
Omdat muffins lekker zijn en ik niet wist van deze regel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben een keer thuis gekomen met een pot pindakaas die een jaar (!!) over de datum was. Daarmee terug gegaan en geld terug gekregen én een nieuwe pot pindakaas.quote:Op maandag 8 april 2013 20:09 schreef cb2013 het volgende:
Ben bij de Jumbo en niets gratis meegenomen. Je moet wel zoeken wil je wat gratis meenemen... Ik keek gewoon heel snel bij de vis en toen dacht ik... Je moet het gewoon zien en gratis meenemen. Als je gaat zoeken ben je uren bezig.
quote:Op maandag 8 april 2013 21:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik ben een keer thuis gekomen met een pot pindakaas die een jaar (!!) over de datum was. Daarmee terug gegaan en geld terug gekregen én een nieuwe pot pindakaas.![]()
Er stond er btw nog 1 in het schap en die hebben ze er toen gauw uit gehaald
Dan neem je toch muffins mee die nog 3 dagen houdbaar zijn, geen muffins die een dag over datum zijn?quote:Op maandag 8 april 2013 20:59 schreef Aloria het volgende:
[..]
Omdat muffins lekker zijn en ik niet wist van deze regel
Zozo, lekker aan het water in een nieuwe wijk. Hoe bevalt dat?quote:Op maandag 8 april 2013 07:05 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Vrijheidswijk inderdaad
Woon zelf gelukkig_O_ Maar, dat maakt wel lekker dichtbij als werkplek
Had al 3 andere soorten muffins in mijn mandje liggenquote:Op maandag 8 april 2013 21:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan neem je toch muffins mee die nog 3 dagen houdbaar zijn, geen muffins die een dag over datum zijn?
Youtube.com > tlc extreme couponingquote:
Er is een wezenlijk verschil tussen een artikel mee te nemen dat je toevallig tegenkomt en doelbewust artikelen zoeken zonder de intentie om verder boodschappen te doen.quote:Op maandag 8 april 2013 22:14 schreef Geelman het volgende:
Guttegut, een paar huisvrouwen zijn blij met wat gratis voer dat anders in de afvalbak zou belanden. Prima zou je denken, maar het klootjesvolk staat meteen op de achterste benen...
Ik heb geruime tijd bij een supermarkt gewerkt. Er wordt gigantisch veel weggegooid. Het is echt zo veel dat ik er soms gewoon een schuldgevoel aan overhield. Hele kippen, vlees, beleg, brood, zuivel, groente en fruit, maar ook houdbare producten. Noem maar op. Soms alleen maar omdat er een scheurtje in de verpakking zat. Het ging om duizenden euro's per maand...
Waarom moet dit spul perse worden vernietigd? Waarom mag het niet worden weggegeven? Waarom gooien we liever weg dan dat we er een ander blij mee maken? En de hoofdvraag: waarom produceren we in hemelsnaam voor de vuilnisbak?!
Nu biedt de Jumbo de mogelijkheid om spullen die bijna over de datum gaan, gratis mee te nemen. Een aardig initiatief. Ik kan alleen maar bewondering hebben voor die vrouwen die deze spullen dan ook daadwerkelijk meenemen. Zij stappen over hun schaamte heen en leggen de vinger op de zere plek. Als die vrouwen een volle kar kunnen verzamelen, heeft de Jumbo teveel ingekocht. Voer voor de prullenbak komt nu toch nog goed terecht. Wie kan hier nu tegen zijn? Wat is er 'pauper' aan om een slaatje te slaan uit ons ziekelijke consumentisme? Overtuig me maar.
(Ik ga er van uit dat deze vrouwen geen producten verstoppen om later op te halen of anderszins misbruik maken van de regeling.)
Moeten ze vooral doen hoor, gratis producten meenemen, maar de combinatie om er een olympische sport van maken, 18 pakken melk meenemen, enkel omdat het kan, dingen verstoppen, om 08:05 de winkel in rennen richting vleesafdeling zodat het nog niet goed verwerkt is en vervolgens nieuw vlees eisen, weken vooraf alvast noteren wanneer producten eventueel kunnen komen te vervallen en achteraf nog klagen over de service vind ik een beetje flauwquote:Op maandag 8 april 2013 22:14 schreef Geelman het volgende:
Guttegut, een paar huisvrouwen zijn blij met wat gratis voer dat anders in de afvalbak zou belanden. Prima zou je denken, maar het klootjesvolk staat meteen op de achterste benen...
Ik heb geruime tijd bij een supermarkt gewerkt. Er wordt gigantisch veel weggegooid. Het is echt zo veel dat ik er soms gewoon een schuldgevoel aan overhield. Hele kippen, vlees, beleg, brood, zuivel, groente en fruit, maar ook houdbare producten. Noem maar op. Soms alleen maar omdat er een scheurtje in de verpakking zat. Het ging om duizenden euro's per maand...
Waarom moet dit spul perse worden vernietigd? Waarom mag het niet worden weggegeven? Waarom gooien we liever weg dan dat we er een ander blij mee maken? En de hoofdvraag: waarom produceren we in hemelsnaam voor de vuilnisbak?!
Nu biedt de Jumbo de mogelijkheid om spullen die bijna over de datum gaan, gratis mee te nemen. Een aardig initiatief. Ik kan alleen maar bewondering hebben voor die vrouwen die deze spullen dan ook daadwerkelijk meenemen. Zij stappen over hun schaamte heen en leggen de vinger op de zere plek. Als die vrouwen een volle kar kunnen verzamelen, heeft de Jumbo teveel ingekocht. Voer voor de prullenbak komt nu toch nog goed terecht. Wie kan hier nu tegen zijn? Wat is er 'pauper' aan om een slaatje te slaan uit ons ziekelijke consumentisme? Overtuig me maar.
(Ik ga er van uit dat deze vrouwen geen producten verstoppen om later op te halen of anderszins misbruik maken van de regeling.)
Dit.quote:Op maandag 8 april 2013 22:21 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Moeten ze vooral doen hoor, gratis producten meenemen, maar de combinatie om er een olympische sport van maken, 18 pakken melk meenemen, enkel omdat het kan, dingen verstoppen, om 08:05 de winkel in rennen richting vleesafdeling zodat het nog niet goed verwerkt is en vervolgens nieuw vlees eisen, weken vooraf alvast noteren wanneer producten eventueel kunnen komen te vervallen en achteraf nog klagen over de service vind ik een beetje flauw
Ik vind het juist heel goed dat mensen die bewuste artikelen eruit pikken. Dat houdt de winkel scherp. Moeten de vakkenvullers maar beter hun werk doen. Als er goed fifo wordt gevuld, haal je de (bijna) over datum producten er zo uit.quote:Op maandag 8 april 2013 22:19 schreef Platina het volgende:
[..]
Er is een wezenlijk verschil tussen een artikel mee te nemen dat je toevallig tegenkomt en doelbewust artikelen zoeken zonder de intentie om verder boodschappen te doen.
Dat het zonde is dat goed spul weggegooid wordt ben ik met je eens maar vanuit economisch perspectief is dit begrijpbaar. Als het toch niet naar een voedselbank gaat dan kun je het beter weggooien dan aan een vermogend iemand gratis weg te geven.
Het houdt de winkel inderdaad scherp maar ik kan goed begrijpen dat een filiaalmanager op een gegeven moment zegt: genoeg = genoeg.quote:Op maandag 8 april 2013 22:56 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel goed dat mensen die bewuste artikelen eruit pikken. Dat houdt de winkel scherp. Moeten de vakkenvullers maar beter hun werk doen. Als er goed fifo wordt gevuld, haal je de (bijna) over datum producten er zo uit.
Weggooien in plaats van weggeven vind ik onverkoopbaar. Voedsel is nog altijd een schaars goed.
wat ik begrijp, na dit hele topic doorgelezen te hebben, is dat ze dus NIET de artikelen meegeven die ze anders weg zouden gooien, maar dat ze artikelen met een houdbaarheidsdatum verder in de toekomst daarvoor in de plaats geven en de dingen die over datum zijn alsnóg weggooien. Dat dat voer goed terecht komt, is dus niet waar.quote:Op maandag 8 april 2013 22:14 schreef Geelman het volgende:
Kan niet in verband met schadeclaims e.d. Als die klant iets eet wat over datum is en er vervolgens ziek van wordt, kan zo'n winkel in de problemen komen natuurlijk. Staan fikse boetes op. Hoewel dat eigenlijk de verantwoordelijkheid is van degene die het willens en wetens toch meeneemt, maar ja..quote:Op maandag 8 april 2013 22:50 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ook had ik een keer een klant die kaas wou kopen, alleen hij zei dat deze over datum was en wou graag korting erop, ik wist niet wat we hiermee moesten doen dus vroeg het aan mijn leidinggevende, en die nam de kaas in en zei dat ze helaas geen voedsel dat over datum is mogen weggeven, zelfs niet gratis. Ik dacht ook 'het gaat nu toch de container in, geef het die man toch mee joh' maja....
Wanneer mensen er misbruik van gaan maken wel ja. Producten verstoppen kan ook echt niet vind ik. Maar gewoon slim bijhouden welke producten vaak over datum gaan is een goede tactiek. De winkel kan daar namelijk prima op sturen door de levering aan te passen.quote:Op maandag 8 april 2013 22:59 schreef Platina het volgende:
[..]
Het houdt de winkel inderdaad scherp maar ik kan goed begrijpen dat een filiaalmanager op een gegeven moment zegt: genoeg = genoeg.
Ik kan trouwens niet zeggen dat voedsel een schaars goed is in Nederland.
Ja klopt dat was de reden bij ons ook, alleen 1. waarom mag de jumbo dat dan wel en 2. als je het gratis geeft is het dan nog steeds zo dat je aangeklaagd kan worden?quote:Op maandag 8 april 2013 23:06 schreef OverRated het volgende:
[..]
Kan niet in verband met schadeclaims e.d. Als die klant iets eet wat over datum is en er vervolgens ziek van wordt, kan zo'n winkel in de problemen komen natuurlijk. Staan fikse boetes op. Hoewel dat eigenlijk de verantwoordelijkheid is van degene die het willens en wetens toch meeneemt, maar ja..
Je ziet duidelijk dat het de meeste van die mensen (als in, die op het genoemde forum) niet gaat om het terugdringen van voedselverspilling maar pure vrekkerigheid.quote:Op maandag 8 april 2013 23:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
wat ik begrijp, na dit hele topic doorgelezen te hebben, is dat ze dus NIET de artikelen meegeven die ze anders weg zouden gooien, maar dat ze artikelen met een houdbaarheidsdatum verder in de toekomst daarvoor in de plaats geven en de dingen die over datum zijn alsnóg weggooien.
Overigens vind ik er ook niets mis mee. Ik vind het alleen wel een beetje triest om zóveel mee te nemen dat je het zelf niet op kan krijgen en het dan thuis weg te gooien. Laat het dan liggen voor een ander.
Dat klopt niet helemaal.quote:Op maandag 8 april 2013 23:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
wat ik begrijp, na dit hele topic doorgelezen te hebben, is dat ze dus NIET de artikelen meegeven die ze anders weg zouden gooien, maar dat ze artikelen met een houdbaarheidsdatum verder in de toekomst daarvoor in de plaats geven en de dingen die over datum zijn alsnóg weggooien. Dat dat voer goed terecht komt, is dus niet waar.
Overigens vind ik er ook niets mis mee. Ik vind het alleen wel een beetje triest om zóveel mee te nemen dat je het zelf niet op kan krijgen en het dan thuis weg te gooien. Laat het dan liggen voor een ander.
1. Jumbo mag het niet verkopen/meegeven.quote:Op maandag 8 april 2013 23:07 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Ja klopt dat was de reden bij ons ook, alleen 1. waarom mag de jumbo dat dan wel en 2. als je het gratis geeft is het dan nog steeds zo dat je aangeklaagd kan worden?
Vers spul mag een dag voor het verstrijken van de tht-datum al worden meegenomen.quote:Op maandag 8 april 2013 23:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
wat ik begrijp, na dit hele topic doorgelezen te hebben, is dat ze dus NIET de artikelen meegeven die ze anders weg zouden gooien, maar dat ze artikelen met een houdbaarheidsdatum verder in de toekomst daarvoor in de plaats geven en de dingen die over datum zijn alsnóg weggooien. Dat dat voer goed terecht komt, is dus niet waar.
Dan heeft die vrekkigheid een gunstige invloed op het terugdringen van de voedselverspilling!quote:Op maandag 8 april 2013 23:07 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Je ziet duidelijk dat het de meeste van die mensen (als in, die op het genoemde forum) niet gaat om het terugdringen van voedselverspilling maar pure vrekkerigheid.
daar gaat het toch helemaal niet omquote:Op maandag 8 april 2013 23:07 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Je ziet duidelijk dat het de meeste van die mensen (als in, die op het genoemde forum) niet gaat om het terugdringen van voedselverspilling maar pure vrekkerigheid.
dat laatste had ik dus niet begrepen en vind ik inderdaad júist goed dat ze het zo doenquote:Op maandag 8 april 2013 23:09 schreef OverRated het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal.
Vind je 1 of meerdere producten waarvan de houdbaarheidsdatum is verstreken, dan krijg je 1 product met een goede datum mee. Het product dat over datum is wordt weggegooid. (Lijkt me niet een slecht idee.)
Vind je 1 of meerdere producten met een houdbaarheidsdatum van vandaag of morgen, dan krijg je al die producten gratis mee en worden ze dus niet weggegooid.
[..]
Bij Jumbo mogen ze volgens mij niet eens stickers plakken als het bijna over datum is of bij een beschadigde verpakking oid. Maar ik zie het toch wel eens.quote:Op maandag 8 april 2013 23:11 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Eigenlijk zou AH dit ook moeten doen. Maar nee, we plakken er liever een stapel korting stickers op. C1000 plakt er een nieuwe sticker op, en de ander plakt de datum klein onderop.
Mag niet als het over datum is, of bijna over datum gaat.quote:Op maandag 8 april 2013 23:13 schreef NoBody122 het volgende:
Waarom men dat dan niet allemaal gewoon aan de voedselbank schenkt, i.p.v. het weg te gooien
Gewoon een contract maken en laten ondertekenen dat Jumbo nergens meer voor verantwoordelijk is.quote:Op maandag 8 april 2013 23:14 schreef Geelman het volgende:
[..]
Mag niet als het over datum is, of bijna over datum gaat.
Maar de voedselbank wil geen voedsel weggeven dat over datum is.quote:Op maandag 8 april 2013 23:20 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
[..]
Gewoon een contract maken en laten ondertekenen dat Jumbo nergens meer voor verantwoordelijk is.
Wettelijk word het dan een probleem waarschijnlijk.
Zeker niet, http://www.jumbosupermark(...)t-vers/Versgarantie/quote:Op maandag 8 april 2013 23:09 schreef Geelman het volgende:
[..]
Vers spul mag een dag voor het verstrijken van de tht-datum al worden meegenomen.
Vindt u ondanks onze zorg een product met een houdbaarheidsdatum van vandaag of morgen? Dan krijgt u het product gratis.quote:Op maandag 8 april 2013 23:28 schreef Platina het volgende:
[..]
Zeker niet, http://www.jumbosupermark(...)t-vers/Versgarantie/
Onze voedselproductie gaat niet ten kosten van de voedselproductie in derdewereldlanden. De beschikbaarheid van voedsel in die landen is onvoldoende.quote:Op maandag 8 april 2013 23:07 schreef Geelman het volgende:
[..]
In Nederland is voedsel nu nog niet schaars. Maar dat wil niet zeggen dat wij er achteloos mee moeten omgaan. Zeker omdat onze voedselproductie nogal eens ten koste wil gaan van de voedselproductie in derdewereldlanden. En juist daar is voedsel soms nog wel een schaars goed...
quote:Op maandag 8 april 2013 23:30 schreef Geelman het volgende:
[..]
Vindt u ondanks onze zorg een product met een houdbaarheidsdatum van vandaag of morgen? Dan krijgt u het product gratis.
Geen dagvers spul inderdaad.
quote:Op maandag 8 april 2013 23:09 schreef Geelman het volgende:
[..]
Vers spul mag een dag voor het verstrijken van de tht-datum al worden meegenomen.
Met je tweede stelling ben ik het eens. Toch is het zo dat ons vee voor vleesproductie ook wordt gevoed met voedsel waarvoor landbouwgrond in arme landen is opgeofferd.quote:Op maandag 8 april 2013 23:31 schreef Platina het volgende:
[..]
Onze voedselproductie gaat niet ten kosten van de voedselproductie in derdewereldlanden. De beschikbaarheid van voedsel in die landen is onvoldoende.
Verder is het een mooie hypothese maar je vraagt je natuurlijk af in hoeverre het echt opgaat. Als wij hier nu minder voedsel weggooien dan is het wereldvoedselprobleem niet opgelost.
Vers spul mag wel, dagvers spul niet.quote:
Wat verstaan we onder vers spul dan? Kan me niet indenken dat de Jumbo vlees van 9-4 al op 8-4 gratis gaat weggeven. Ze hebben op die vrekkensite ook staan dat het alleen geldt voor de datum van vandaag.quote:Op maandag 8 april 2013 23:34 schreef Geelman het volgende:
[..]
Vers spul mag wel, dagvers spul niet.
Misschien voorverpakte en gesneden groentes?quote:Op maandag 8 april 2013 23:37 schreef Platina het volgende:
[..]
Wat verstaan we onder vers spul dan? Kan me niet indenken dat de Jumbo vlees van 9-4 al op 8-4 gratis gaat weggeven. Ze hebben op die vrekkensite ook staan dat het alleen geldt voor de datum van vandaag.
Staat op die site ook alleen datum van vandaag. Kan het helaas niet uittesten want geen Jumbo in de buurtquote:Op maandag 8 april 2013 23:38 schreef Geelman het volgende:
[..]
Misschien voorverpakte en gesneden groentes?
Heb je een punt mee, had het nog niet op die manier bekeken. Neem aan dat je dan ook een tegenstander bent van 1ste generatie bioethanol?quote:Op maandag 8 april 2013 23:33 schreef Geelman het volgende:
[..]
Met je tweede stelling ben ik het eens. Toch is het zo dat ons vee voor vleesproductie ook wordt gevoed met voedsel waarvoor landbouwgrond in arme landen is opgeofferd.
quote:Re: Jumbo - Vers is ook echt vers (deel 9)
Gepost door: Sanne ()
Datum: 08 april 2013 23:49
Ik was eigenlijk superverbaasd. Dat mensen zo anders kunnen denken. Ik doe niet zoveel mee met dit topic, omdat ik de jumbo qua personeel (net als die op het fok forum) verschrikkelijk vind en er gewoon niet graag kom. Maar als ik 20093974477557 artikelen met de datum van vandaag zou vinden; geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om dat te laten liggen. Hebben die fokkers dan allemaal geld teveel? Is het zo erg graag te besparen en vrekken?
Mensen van het fok forum zijn verschrikkelijk om dat ze niet gratis producten meenemenquote:
quote:
Er zijn nog wel meer redenenquote:Op dinsdag 9 april 2013 00:14 schreef Hont1 het volgende:
[..]
Mensen van het fok forum zijn verschrikkelijk om dat ze niet gratis producten meenemen
Hahaha ik moest zo hard lachen!quote:Op maandag 8 april 2013 13:32 schreef allerdings het volgende:
Wow.. sommige mensen:
Is leuk hoorquote:
Moet lukkenquote:Op dinsdag 9 april 2013 10:09 schreef Coelho het volgende:
Wie gaat proberen een kassiere wijs te maken dat een fles wijn met 1997 op het label al ruim over de datum is?
Sowieso wel!quote:
quote:De jumbo bij ons is zo goed op orde dat ik echt nooit iets kan vinden over de datum, met de datum van vandaag etc.
Ook word je met een klacht zo goed te woord gestaan door de afdelingsmedewerkers en word het product wat niet aan de verwachting voldeed altijd vervangen voor een ander product.
oftopic dat wel maar wel het vermelden waard:
De c1000 hier is een ander verhaal. Daar ben ik meerdere malen zeer onbeschoft behandeld en ook hun mails zijn verre van netjes.
Toch kom ik er sinds een tijdje weer, al is het maar om alles en iedereen daar op stang te jagen.
Bij de salades en verpakte vleeswaren ging het daar vaak fout en dan van maanden over de datum tot enkele dagen tegenwoordig als ik binnenkom word er iemand die afdeling op gestuurd voor controle.
Vooral het vers vlees schap en de zuivel is er momenteel mijn favoriet.
Door zijn gedrag ziet de eigenaar de klandizie afnemen ( tja er zitten hier een jumbo en emtee waar je wel netjes behandeld word )
Maar vlees blijft zeer ruim besteld worden. Dit resulteert in veel producten die de datum van vandaag hebben en tegenwoordig worden afgeprijsd ( voorheen werd dat weggegooid aan het einde van de dag zonder afprijzen en hiervoor zijn ze door het hoofdkantoor op de vingers getikt).
En dan niet een beetje maar minimaal de helft of meer ( zelfs tot 85%).
Dus wat doet deze dame, bijna elke dag even met een mandje de winkel door. Rechtstreeks door naar vers vlees afgeprijsde verpakkingen in het mandje en verder snuffelen. De slager krijgt het er benauwd van want elke andere verpakking die ik vind breng ik naar hem en die prijst ie af en legt ie terug als ik ben doorgelopen. Maar ik ben niet voor 1 gat te vangen zodra hij zijn terug leg rondje gedaan heeft maak ik opnieuw mijn rondje en pak die verpakkingen ook.
Dan langs het zuivelschap en daar even rondkijken, de afgeprijsde spullen meenemen en dan hup meteen door naar de kassa. Waarom met een mandje? Omdat ik bij c1000 alleen artikelen mee neem waar ik niet de normale prijs voor hoef te betalen en op die manier niet in de verleiding kan komen toch andere dingen mee te nemen. Ik ga daar ook met de fiets heen zodat ik weet wat ik maximaal kan meenemen, ik heb 2 fietstassen en een mandje .
De vangst van afgelopen zaterdag:
2 bakken met 4 gemarineerde speklappen ( 1 euro per pak)
1 bak shoarma 800gr ( 1 euro)
1 varkensrollade ( 2 euro voor bijna 1 kg)
3 bakken oosterse snitzels ( tussen de 1 euro en 1,25 per pak)
1 bak kipsnitzels ( 1,50)
5 mergpijpjes ( 0,05 tot 0,20 per stuk)
3 slavinken ( 0,80)
2 baconburgers ( 0,70)
3 snitzels ( 1,25)
1 hele kip met vulling ( 1,50)
3 bakken verse vis ( 1,20 per stuk)
en dan nog diverse fruitmelk en vla die zijn afgeprijsd ivm datum maar waarbij ook langer houdbare pakken staan voor de afgeprijsde prijs.
En ach het is dan niet gratis maar het scheelt wel heel erg veel. Natuurlijk word ik bekeken door het personeel en de eigenaar en natuurlijk worden er opmerkingen gemaakt dat ik alleen afgeprijsde spullen mee neem. Maar......ik houd mijn rug recht, schouders recht en mijn hoofd omhoog en als ze me aanspreken kijk ik ze recht aan en ga de discussie aan. Ik sta in mijn recht, ik doe niets strafbaars dus laat maar komen. En uitbarstingen zo als ze eerder in mijn richting hebben gehad, die laten ze achterwege. Het is inmiddels duidelijk dat ik, ook als ze in een volle winkel tegen me te keer gaan, mijn antwoord klaar heb en me niet door hen laat overbluffen. En ondertussen word mijn vriezer dik gevuld voor heel weinig en heb ik de dagelijkse kosten voor de avondmaaltijd bijna met 75% naar beneden gebracht.
Ok 30 is wat veel maar je kunt ze gewoon invriezen?quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:47 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb vandaag twee toetjes meegenomen voor nop![]()
Er stond btw nog veel meer, maar ik heb geen idee wat ik moet met 5 literpakken vanillevla, 2 pakken dubbelvla en een stel van die eenpersoonstoetjes, dus die mag iemand anders meenemen.
Dát is ook wat ik zo raar vind aan die mensen die 30 afbakstokbroden meenemen, wtf móet je ermee? Ik wílde al een toetje en zou er normaal inderdaad een paar hebben uitgezocht met een houdbaarheid over 5 dagen ofzo.
Wilde het toch eens proberen en moest toch boodschappen doen.
Kan mooi bij de 16 pakken melk in diepvriezer 3quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:17 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ok 30 is wat veel maar je kunt ze gewoon invriezen?
Hahaha als je melk nou kan invriezen..quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:26 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Kan mooi bij de 16 pakken melk in diepvriezer 3
Lees dat forum maar terug, daar ging iemand serieus een stuk of 10 pakken melk op datum meenemenquote:Op dinsdag 9 april 2013 12:27 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Hahaha als je melk nou kan invriezen..
Ja ik las het, dat is echt te belachelijk voor woorden tenzij je ze uitdeelt ofzo maar zelfs dan is het een beetje apartquote:Op dinsdag 9 april 2013 12:30 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Lees dat forum maar terug, daar ging iemand serieus een stuk of 10 pakken melk op datum meenemen
maar dan nog, ik heb geen ruimte voor zoveel broden in mn vriezer.quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:17 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ok 30 is wat veel maar je kunt ze gewoon invriezen?
Van die tokkie's die in die gehandicapten dingen rijden. En dan gewoon opstaan om het product te pakken en dan weer in dat geval gaan zitten.quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:31 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Wat voor mensen zullen dit zijn zeg.
Voor je moeder, buurvrouw, zusje, beste vriendin?quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:43 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
maar dan nog, ik heb geen ruimte voor zoveel broden in mn vriezer.
Ik vind het ook raar om dingen te gaan zoeken die je nooit gebruikt, waarom zou je dat doen?
Als ik weet dat mn moeder bv altijd dezelfde koffie gebruikt en ik kom die tegen, vooruit, maar waarom dingen meenemen die je niet gebruikt, waar je niks mee kan en die je dus uiteindelijk zelf ook weg gaat gooien?
Geen problemen met dingen meenemen, ik heb nu ook dubbelvla en geen slagroomvla genomen omdát ik die gratis mee zou krijgen, vind ik alleen maar slimmaar om het echt speciaal te gaan zoeken en zoveel mee te nemen dat je het niet op krijgt, vind ik wat ver gaan.
prima, maar wie zegt dat ik die blij maak mmet kruidnagels?quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:46 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Voor je moeder, buurvrouw, zusje, beste vriendin?
quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:45 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Van die tokkie's die in die gehandicapten dingen rijden. En dan gewoon opstaan om het product te pakken en dan weer in dat geval gaan zitten.
En dan gewoon puur omdat ze te dik zijn hebben ze zo'n kar
dat zou ik dus niet doen. E inderdaad, sowieso niet zoveel.quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:50 schreef Amarantha het volgende:
Ik snap het wel hoor, ik zou ook wel dingen meenemen die ik misschien niet gebruik maar dan wel 1 of 2 maar en niet zoals op dat forum hele boodschappenkarren vol
Ik woon in een huis met 8 vrienden, dan kom ik wel van zooi af wat ik zelf niet lustquote:Op dinsdag 9 april 2013 12:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat zou ik dus niet doen. E inderdaad, sowieso niet zoveel.
Ik zou het btw ook een beetje vreemd vinden om aan mn buurvrouw te vragen of ze misschien een pak chocoladevla wilfamilie woont te ver weg.
dat scheelt al wel jaquote:Op dinsdag 9 april 2013 12:55 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik woon in een huis met 8 vrienden, dan kom ik wel van zooi af wat ik zelf niet lust
Ja inderdaadquote:
quote:Volgens mij willen die mensen van het andere forum niet snappen dat we ook met de spullen die bij de Jumbo vandaan krijgen ook andere mensen blij maken met een hele smalle beurs. Collega's van mijn echtgenoot hebben echt niet veel om te besteden en zo hebben ze toch eens iets extra's omdat wij het niet op krijgen en de Jumbo het anders toch weggooit! Dus mijn inziens snijdt het mes nog steeds aan twee kanten!
Moest me toch even van het hart dat ik er ook heel veel andere mensen blij mee maak vriendinnen en collega's en ons zelf en dat doe ik liever dan dat het in de container moet en daarnaast doe ik ook mijn dagelijkse boodschappen bij de Jumbo en in 1 oogopslag zie je wat tegen de datum aan is, je wordt er steeds sneller in.
Kijk, als dit echt waar is, dan begrijp ik deze mensen nog wel ergens. Je doet toch al boodschappen daar, neemt daarnaast een paar gratis dingen mee en verdeelt ze ook nog eens over mensen die het beter kunnen gebruiken.quote:Haha! Geweldig. Geloof dat sommigen het niet helemaal snappen. Je loopt toch niet alleen met gratis boodschappen naar buiten... Ik doe m'n dagelijkse (basis) boodschappen daar, wat ik gratis aan vlees/zuivel vind is 'extra'. Kunnen wij ook eens lekkere dingen eten, stukkie vlees, luxe toetje, toastje :-)
En ja, doordat jumbo de zaken niet op orde heeft loop ik weleens met 10 euro boodschappen en 60 euro gratis naar buiten Lang leve de diepvries. Dan wil ik daar als "huismoeke die op het moment geen baan kan vinden en dus weinig te besteden heeft want werk zoeken is inderdáád moeilijk" best twee keer in de week een uurtje voor naar de jumbo.
Mooi ook om te zien dat een deel van de fokkers het nu ook wil gaan proberen. Jullie zijn welkom hier hoor
Normaal moet je rommel weggooien als het over datum is, supermarkten betalen voor hun afval per gewicht. dus als ze minder weggooien maken ze dus winst door producten over de tht datum in de winkel te plaatsen, en een beetje te verstoppen zodat die gevonden worden door zoekende huisvrouwen die goedkoop spul willen hebbenquote:Op dinsdag 9 april 2013 12:57 schreef OverRated het volgende:
[..]
Ja inderdaad![]()
---------------
[..]
[..]
Kijk, als dit echt waar is, dan begrijp ik deze mensen nog wel ergens. Je doet toch al boodschappen daar, neemt daarnaast een paar gratis dingen mee en verdeelt ze ook nog eens over mensen die het beter kunnen gebruiken.
Alleen volgens mij zijn dat de uitzonderingen daar. Aan de posts van anderen te zien, zijn ze er puur op uit om misbruik van die regels te maken. Met het verstoppen van producten
Die krijgen een vervangend product en het product over datum mag alsnog de vuilnisbak in.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:08 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Normaal moet je rommel weggooien als het over datum is, supermarkten betalen voor hun afval per gewicht. dus als ze minder weggooien maken ze dus winst door producten over de tht datum in de winkel te plaatsen, en een beetje te verstoppen zodat die gevonden worden door zoekende huisvrouwen die goedkoop spul willen hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |