abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124918438
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_124921525
Oef... had ik vanmiddag zó goed gesport (de hele week al eigenlijk), val ik net aan op een minipakje Oreokoekjes. Maar goed, nu is wel meteen de voorraad ongezonde dingen hier in huis écht op, dus als ik niet meer van mijn geloof afval in de supermarkt binnenkort, komt het goed.
pi_124921649
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 17:39 schreef Ruby88 het volgende:
Oef... had ik vanmiddag zó goed gesport (de hele week al eigenlijk), val ik net aan op een minipakje Oreokoekjes. Maar goed, nu is wel meteen de voorraad ongezonde dingen hier in huis écht op, dus als ik niet meer van mijn geloof afval in de supermarkt binnenkort, komt het goed.
Als je de hele week hebt gesport, mag je vast wel één keer zondigen. Is het ten minste weg, moet je maar denken!
pi_124921743
Vakamsielijssie :D

O 4bruin. Boter en beeetje chocopasta. Cornflakes met melk en kop koffie.
T scone. Koffie.
L @ Cornucopia. Een vegarestaurant. Zie foto

En nu op naar pint #2.... :')

En laten we S niet vergeten. Lekker in dublin wandelen.
pi_124922078
Smakelijk uitziende lunch, douche eendje!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_124923604
Zo, dat wil ik ook wel als lunch! Nom! Geniet van je vakantie!
pi_124923651
Oeh dat ziet er goed uit :9
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:52:32 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124924066
Oeh lekker! :Y :9

Ik heb net deze op als avondeten, met erbij worteltjes en peultjes geroerbakt in olie met een beetje minneolasap. :9~

Parmesan Chicken Bake :9
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:57:08 #9
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_124924256
Lekker zeg, althans.. Dat doet de foto geloven :)

Deze week was zoo slecht. Gister patatjes oP want zin in, er waren snoepjes vandaag. Gelukkig valt het allemaal wel mee maar toch volgende week weer strenger plannen.

O : yoghurt, muesli
T : fruitsalade met banaan, sinaasappel. en druiven
l : twee boterhammen, een met humus en een met kaas en een mini paasstol.
t : yoghurt en snoepjes
d : geroosterde zoete aardappel met gecarameliseerde ui, broccoli en een Vegaburger
pi_124939760
Ik heb vandaag muesli met cacao van de dille en kamille gekocht. Ben benieuwd hoe dat morgen in de yoghurt is :9.
pi_124940619
Dat ziet er goed uit douche-eendje!
pi_124948660
vanavond naar feest... vanavond grieks bestellen en zaufen... dat terwijl ik deze week denk ik 1 kilo ben afgevallen haha! naja volgende week weer door en dan kom ik vast wel uit weer op 1 kilo totaal :) Even lekker genieten en leven !
pi_124948699
vandaag een nieuwe weegschaal halen!

ben benieuwd of er wat af is met dat zwemschema :D

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_124950401
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 april 2013 13:05 schreef Barretje80 het volgende:
vandaag een nieuwe weegschaal halen!

ben benieuwd of er wat af is met dat zwemschema :D
Bij een nieuwe weegschaal is het altijd even afwachten wat het verschil is met de oude.

Kan je vergelijken (als in: heb je de oude nog)?
It was delicious.
  zaterdag 6 april 2013 @ 15:35:06 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124952165
Zo, ipv alleen maar te zaniken dat het niet goed gaat nu eens gejubel! Ik ga echt zo lekker de afgelopen dagen! *O* De weegschaal doet leuk, het is niet meer totaal hopeloos! :D
pi_124957760
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 00:46 schreef Ruby88 het volgende:
Dat ziet er goed uit douche-eendje!
t was ook idioot lekker. Net even geshopt. Maatje m O+
  zaterdag 6 april 2013 @ 18:24:41 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124958025
*O*

Ik bedenk me ineens dat ik vanmorgen een jurkje kocht in maat L! *O* Gewoon niet meer de grootste nodig, maar in het midden van S-XXL. *)
pi_124958075
Zoveel leuke winkels en kleren hier... argh :P vooral als je ineens normale maten kunt kopen is het wennen.
  zaterdag 6 april 2013 @ 18:55:37 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124959028
Lijstje!

O: Brinta
T: kiwi, eierkoek
T2: ontbijtkoek met boter (want geen tijd voor brood voor het hardlopen)
S: hardlopen
L: 1 boterham m biefstukworst, 1 boterham m pindakaas, 1 boterham met geitenkaas
T: niks wegens T2 en Buurman & Buurman in het theater
D: 2 broodjes met zelfgemaakte kipburger (recept Ainsley), flinke bak sla, twee blokjes extea pure chocola
T: yoghurt met beetje muesli/cruesli

Ik heb bewust tien minuutjes gewacht tussen broodje 1 en broodje 2 om mezelf meer verzadigingsgevoel te geven. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 06-04-2013 19:12:27 ]
pi_124959532
Someone needs to give me a serious kick in the ass..

Pffff.. Te veel lekkers gegeten de afgelopen dagen. . Zucht.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 7 april 2013 @ 08:58:11 #21
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_124979261
Lastige week.

Ben de hele week netjes en braaf geweest en het resultaat valt ietsje tegen in vergelijking met hoe dat anders gaat na zo'n week. Gewoonlijk is het eten van de zondagavond mijn momentje waarop ik wat ongezonds mag. Doe ik dat vanavond dan hou ik aan deze week een kleine verbetering over.
Doe ik het niet dan is de verbetering groter maar loop ik een veel grotere kans om ergens in de komende dagen alsnog mijn boekje te buiten te gaan, maar dan erger.

Keuzes, keuzes...

En daar kan ik me dan de hele dag mee bezig houden :')
It was delicious.
  Moderator zondag 7 april 2013 @ 09:17:04 #22
5428 crew  miss_sly
pi_124979390
Vanmorgen al -1,1 op de weegschaal! Fijn dat mijn goede gedrag meteen beloond wordt :)

Sometimes, ik zou dan nu beslissen dat je vanavond wat ongezonde mag, en er verder niet meer aan denken. Iets minder verbetering is nog steeds verbetering en je gaat vreselijk balen als je morgen of overmorgen uit de band springt en zondigt terwijl je dat niet wilde. En deze dag is meteen gered!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 7 april 2013 @ 09:35:04 #23
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_124979593
Een rationeel advies miss_sly. In principe lukt dat, alleen "er verder niet meer aan denken", dat wordt lastig... :{

Mooie score trouwens, -1,1. Vanaf wanneer?
It was delicious.
  Moderator zondag 7 april 2013 @ 09:52:08 #24
5428 crew  miss_sly
pi_124979718
Ja, ik snap dat dat moeilijker is, maar als je de beslissing vast neemt, heb je geen redenen meer m eraan te denken. Misschien scheelt het. As je de beslissing nog niet neemt, heb je ook een reden om er telkens weer aan te denken, want je moet mimers nog beslissen.

Sinds donderdag. Ik schrok wel een beetje van de nuchtere bloedsuikeruitslag en ik heb me voorgenomen om erg hard mijn best te doen om ht nog een paar jaar uit te stellen. Een van de dingen die ik dan beslist moet doen, is een kilo of 6-8 afvallen, minstens.
  zondag 7 april 2013 @ 10:19:19 #25
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_124980025
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 09:52 schreef miss_sly het volgende:

Sinds donderdag. Ik schrok wel een beetje van de nuchtere bloedsuikeruitslag en ik heb me voorgenomen om erg hard mijn best te doen om ht nog een paar jaar uit te stellen. Een van de dingen die ik dan beslist moet doen, is een kilo of 6-8 afvallen, minstens.
Een goede reden vanuit jezelf werkt het best, of die nu medisch is of niet. Voor mij (en de meesten hier denk ik) gaat het niet anders; alleen als ik er echt achter sta dan lukt het.

Ben momenteel helemaal klaar met mezelf. Aan het eind van het vorige topic zag ik meer users die op dat punt zitten. Zal ook wel met de tijd van het jaar te maken hebben (vandaar ook de TT trouwens).
It was delicious.
  zondag 7 april 2013 @ 11:23:53 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124981045
Ik begin steeds meer te denken dat de zomertijd hier alle verschil maakt. Vorig jaar en in 2010 ging de knop moeiteloos om begin April. :o
En nu lijkt het ook weer zo te gaan. Ik zit nu op ong -10 tov vorig naar. Dus een mooi startpunt om weer flink verder te gaan.

Net wel een verkorte callanetics gedaan want gisteren met hardlopen ging het al niet zo lekker en nu merkte ik helemaal dat de fut uit mijn benen is. Vanuit alleen 2 keer in de week hardlopen naar 3 keer in de week en op de andere dagen callaneticsen is een tikkie te veel van het goede. Morgen rustdagje en dan hopelijk dinsdag weer een lekker loopje. :+

Lijstje van vandaag:

S: half lesje callanetics
T: eitje, kiwi
L: 3 boterhammen, beleg to be decided, mss wel makreel in tomatensaus oid
T: fruit van het een of ander en 3 digestives
D: vegetarische curry
T: yoghurt (of niks. Ik moet nog even bedenken of ik morgen een dagje ga 'vasten').
pi_124981337
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 11:23 schreef Brighteyes het volgende:
Ik begin steeds meer te denken dat de zomertijd hier alle verschil maakt. Vorig jaar en in 2010 ging de knop moeiteloos om begin April. :o
En nu lijkt het ook weer zo te gaan. Ik zit nu op ong -10 tov vorig naar. Dus een mooi startpunt om weer flink verder te gaan.

Net wel een verkorte callanetics gedaan want gisteren met hardlopen ging het al niet zo lekker en nu merkte ik helemaal dat de fut uit mijn benen is. Vanuit alleen 2 keer in de week hardlopen naar 3 keer in de week en op de andere dagen callaneticsen is een tikkie te veel van het goede. Morgen rustdagje en dan hopelijk dinsdag weer een lekker loopje. :+

Lijstje van vandaag:

S: half lesje callanetics
T: eitje, kiwi
L: 3 boterhammen, beleg to be decided, mss wel makreel in tomatensaus oid
T: fruit van het een of ander en 3 digestives
D: vegetarische curry
T: yoghurt (of niks. Ik moet nog even bedenken of ik morgen een dagje ga 'vasten').
Luister goed naar je lijf! Rust is belangrijkerdan je denkt en elke dag willen sporten is wel goed maar misschien wat overdreven ;)
My salvation lies in your love..
  zondag 7 april 2013 @ 13:17:50 #28
319308 Tink89
To live is to dance
pi_124984027
Lieverds! Is de auto poetsen ook sport? En de afwas doen?

Hier eergisteren Chinees, want bij mama ivm broertjelief enzo en stress en file en laat en en en...Gisteren frietjes, maar heb maar een klein beetje gehad, met een runderhamburger en heel veel sla. Was jum :)

Vandaag:
O: 3 wentelteefjes met een klein beetje suiker. Thee.
T: Niks, late O.
S: Auto poetsen, afwassen.
L: 3 bruine vloerkadetjes met 30+kaas, schouderham, beetje roomkaas en sla. Dun plakje smac van vriendjelief. Groot glas aanlengcitroenlimonade.
T: Galiameloen O+ 0,99 bij de Aldi en lekker!
D: Beetje ambachtelijke rundvleessalade, lekker veel sla, saucijsje.
S: Uurtje wandelen door onze potentiële nieuwe buurt, toch wel belangrijk voor we een bod doen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_124984903
Gisteren optreden gehad in Vlissingen (in totaal 4 uur in de auto gezeten).
Avond eten was de helft van een kleine friet en toen ik 's nachts thuis kwam nog een tosti, niet ideaal.
pi_124985494
Net heerlijk gewandeld in het bos O+

Lijstje van vandaag:

O: 3 volkoren beschuit met sandwich spread komkommer en beker melk
T: niks, laat uit bed
S: 45 minuten wandelen in het bos
L: 2 boterhammen pindakaas :9
T: zelfgemaakte tomatensoep
D: mexicaanse roerbakgroente met kipfilet, creme fraiche en tortilla
T: Kwark, honing, walnoten

Ben benieuwd wat de weegschaal morgen aan gaat geven, en of ik spierpijn ga hebben :P
pi_124985584
-1,1 is een mooi begin Miss Sly

en BE een jurkje maat L *O* dat gaat hier nog wel even duren voor ik dat ga passen ben ik bang...
pi_124987203
Zo.. Vandaag de weegschaal uitgeprobeert..
Nog niet onverdeeld enthousiast.. 91.3
Merk wel dat mijn lichaam slanker wordt.. Het zou dus wel spieropbouw kunnen zijn..
Maar ik ben afgelopen jaar wel 20 kilo " aan spieren" aangekomen.. :p

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  zondag 7 april 2013 @ 16:36:32 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124991810
Vanmorgen eenflinke craving met succes genegeerd en nu net wilde ik ook weer gewoon door gaan na mijn tussendoortje, maar ben wat anders gaan doen, groot glas thee erin en tadaaaa, craving is weg! *O*

*zelf complimentje geeft...
pi_125006952
Terecht complimentje!

Ik heb trouwens vorige week een leuke outfit gekocht, helemaal in maat L, in plaats van XL. :) Wel allemaal bij dezelfde winkel, dus misschien valt het gewoon gunstig (zo lang ben ik mijn leven nog niet aan het beteren), maar toch een opsteker.
  zondag 7 april 2013 @ 22:52:57 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125012180
Leuk is dat he!

Mijn vriendinnetje ging hetzelfde jurkje kopen omdat we hem evt aan wilden als we eindelijk het podium weer op gaan met de band, maar ze zei dat maat S bij haar echt nog veel te groot was. :')
Maar goed, dan alsnog mag ik blij zijn dat de L voor wel ok was ipv de XL. *)
  Licht Ontvlambaar zondag 7 april 2013 @ 22:57:04 #36
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125012490
Geef haar een koekje... L is gewoon super :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_125013762
Toppertjes!

Hier gaat het met eten niet super, maar ik heb wél 3 keer hardgelopen deze week, en weer gefietst. Ik had daadwerkelijk zin in het hardlopen :').
  maandag 8 april 2013 @ 07:31:20 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125019662
Dat is voor mij vaak ook wel een opstap naar beter eten, dat ik het zonde vind van het hardlopen enzo. ;) Ik voel me ook veel lekkerder en energieker door het lopen. :Y
pi_125019716
Lijstje van vandaag:

O: Optimel yogurt met bessen en muesli
T: Banaan
T: Paprika
L: 4 sneetjes brood met kipfilet en een cup a soup
T: Kiwi
T: eierkoek
D: Maaltijdsalade garnalen met pasta en groente
S: 1 uur Shbam
T: Wat kwark denk ik.

Verder heb ik binnen mijn punten nog 3 snack a jacks die ik kan pakken wanneer ik trek heb!

Ik ga er echt weer voor. Dat veel sporten moet beloond worden met goed voor mijn lijf zorgen en lekkere resultaten in de cm's en kilos!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_125019776
Zo.... Klaaaar met dat getrut. Nu weer normaal doen.

Lijstje
O: boterham met 30+ kaas, boterham met runderrookvlees een daar overheen wat sla en ei.
T: worteltjes
L: kwark met appel en banaan
T: eitje
D: pasta
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_125019995
Ik kom ook weer even 'normaal doen' na het weekend :)

O: bambix, banaan
T: appel
L: 3 boterhammen 1x kipfilet 1x 15+ smeerkaas 1x appelstroop
T: kwark met beetje muesli
D: pasta met tomatensaus, mager gehakt, champignons en ui
T: denk niks
S: hopelijk tussendoor 30 day shred doen
My salvation lies in your love..
  maandag 8 april 2013 @ 08:19:31 #42
319308 Tink89
To live is to dance
pi_125019997
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 07:52 schreef Vicky het volgende:
Zo.... Klaaaar met dat getrut. Nu weer normaal doen.

Lijstje
O: boterham met 30+ kaas, boterham met runderrookvlees een daar overheen wat sla en ei.
T: worteltjes
L: kwark met appel en banaan
T: eitje
D: pasta
Zijn je tussendoortjes niet een beetje magertjes? Ik zou daar niet de tijd tussen L en D mee kunnen overbuggen...

Hier weer in het gareel. Gisterenmiddag/avond onverwacht nog 12 km gaan fietsen met vriendjelief, dus iig mijn sport voor dit weekend weer gehad.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_125020018
Slecht weekend gehad :') Week ervoor ging zo goed... Sporten en eten...

Zaterdag:

-avondeten Gyrosschotel met friet
-energydrankjes en booze
-wezen feesten in den bosch(meer drinken/cola e.d.)
-2 broodjes kroket midden in de nacht
-oh je en nog een eierkoekje :P

Zondagmiddag (16:00 wakker :P )
- vla en muesli
19:00 Bord Nasi

dat was het... Gewicht is hetzelfde gebleven als vorige week. Hoop toch wel weer in de nieuwe cijfers te komen!
pi_125020197
Hmm. Het geplande ongezonde van gisteravond werd ongepland toch nog wat ongezonder. Had mijn tussendoortje gemist en dat werkt meestal niet gunstig uit.
Heel kleine verbetering afgelopen week alles bij elkaar (-0,2).

Nu weer verder!
It was delicious.
  maandag 8 april 2013 @ 08:46:39 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125020242
Met z'n allen er dus weer tegenaan!

pi_125020472
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2013 08:46 schreef Brighteyes het volgende:
Met z'n allen er dus weer tegenaan!

[ afbeelding ]
Je schopt mijn been eraf :o

Ik kan m wel gebruiken trouwens. Na een veel te lang plateau eindelijk een kilootje omlaag, vreet ik me er in twee weken weer ruim bovenuit..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_125020576
2e week - 0,7 :)

lijstje voor vandaag:

O: 3 boerenbeschuit met sandwich spread komkommer + beker melk
T: 2 kiwi's
L: 2 boterhammen kaas + komkommer en kop zelfgemaakte tomatensoep
T: druiven
D: Lasagnette oid denk ik
T: Kwark, honing, walnoten
  maandag 8 april 2013 @ 10:09:25 #48
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125021752
Het goede nieuws is dat ik afgelopen weekendje weg in Zeeland niet ben aangekomen terwijl ik echt alles wat los en vast zit heb gegeten (zal morgen wel te zien zijn). Het slechte nieuws is dat ik met de Pasen wel een kilo erbij heb gevreten en dat er nu nog 19,7 kilo af moeten voor ik 80 kilo weeg.

Tijd voor actie dus. Heb ook al twee weken niet gesporten nauwelijks gewandeld en ik mis het echt ontzettend. Vind ik echt goed van mezelf trouwens :Y

Lijsie dus:
O: smoothie van kokoswater, kwark, banaan, granaatappelpitjes, lijnzaad en havermout
T: 3 matzes met smeerkaas
S: half uur wandelen
L: 3 bruin met Surinaamse eiersalade, 20+ kaas met komkommer en St Moret
T: komkommer, paprika
T2: voor het sporten: 3 crackers met smeerkaas of St Moret
S: 1 uur badminton
A: Chili achtig iets met restjes. Paprika's, zoete aardappel, gehakt, kidneybonen

De weegschaal gaat mee naar kantoor. Eens even kijken wat Fatsecret zegt vandaag.
Spoilers!
pi_125022245
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 08:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Zijn je tussendoortjes niet een beetje magertjes? Ik zou daar niet de tijd tussen L en D mee kunnen overbuggen...

Hier weer in het gareel. Gisterenmiddag/avond onverwacht nog 12 km gaan fietsen met vriendjelief, dus iig mijn sport voor dit weekend weer gehad.
misschien dat ik bij mijn eitje nog een crackertje neem
Ik kan er iig prima op functioneren :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 8 april 2013 @ 10:37:27 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125022364
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 09:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik kan m wel gebruiken trouwens. Na een veel te lang plateau eindelijk een kilootje omlaag, vreet ik me er in twee weken weer ruim bovenuit..
:D Dat had ik nog niet eens gezien!
pi_125022408
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 09:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]

dat....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_125024072
Ik ben dit weekend in een fles wijn me wel een beetje te buiten gegaan, maar verder ging het allemaal best ok. En een fles wijn every once in a while is ook niet het einde van de wereld.

Ik ben vrij vandaag en ga straks ff het balkon stevig aanpakken op schoonmaak gebied. Dan boodschappen en koken voor vanavond en dan vanavond weer lekker aquafitness. Ik miste het wel vorige week, toen was er geen les door Pasen.

Ik lees trouwens soms de Grazia en daar stond laatst iemand in met echt een banaal streng (maar wel duidelijk 'verantwoord') dieet bij het eetdagboek. Ze at low-carb en ik zou er duidelijk niet gelukkig van worden. Maar het raarste was dat ze elke ochtend een glas lauw-warm water met citroensap dronk. Waarom zou dat in godsnaam goed zijn? Ik ben het me echt al een week aan het af vragen.
  maandag 8 april 2013 @ 11:42:00 #53
319308 Tink89
To live is to dance
pi_125024139
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 11:39 schreef Zeester het volgende:
Ik ben dit weekend in een fles wijn me wel een beetje te buiten gegaan, maar verder ging het allemaal best ok. En een fles wijn every once in a while is ook niet het einde van de wereld.

Ik ben vrij vandaag en ga straks ff het balkon stevig aanpakken op schoonmaak gebied. Dan boodschappen en koken voor vanavond en dan vanavond weer lekker aquafitness. Ik miste het wel vorige week, toen was er geen les door Pasen.

Ik lees trouwens soms de Grazia en daar stond laatst iemand in met echt een banaal streng (maar wel duidelijk 'verantwoord') dieet bij het eetdagboek. Ze at low-carb en ik zou er duidelijk niet gelukkig van worden. Maar het raarste was dat ze elke ochtend een glas lauw-warm water met citroensap dronk. Waarom zou dat in godsnaam goed zijn? Ik ben het me echt al een week aan het af vragen.
Er zijn mensen die zeggen dat citroensap de vetafbraak stimuleert... Ik denk er zo het mijne van.

Zo, en nu lunch, ik heb trek.
pi_125024192
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 11:42 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Er zijn mensen die zeggen dat citroensap de vetafbraak stimuleert... Ik denk er zo het mijne van.

Zo, en nu lunch, ik heb trek.
Ja, maar waarom dan geen theelepel citroensap, of een glaasje citroensap, of citroensap door de thee, maar NEEEE lauwwarm water met citroensap :)?
  maandag 8 april 2013 @ 11:53:04 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125024444
Lauwwarm water op de nuchtere maag schijnt goed te zijn voor de stoelgang. Geloof ik. Zeggen ze.

Ik heb dat dus 1 keer geprobeerd, lauwwarm water met citroen maar daar ga ik dus echt van over mijn nek. :X Brrr... Warm water is heerlijk, maar met citroen erin. :X
pi_125024474
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 11:43 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ja, maar waarom dan geen theelepel citroensap, of een glaasje citroensap, of citroensap door de thee, maar NEEEE lauwwarm water met citroensap :)?
Ze zeggen dat het de spijsvertering op gang helpt toch?

Hier ook de nieuwe week weer volop tegenaan. Zaterdag de crematie gehad dus die ellende is ook weer achter de rug. Morgenavond weer met mijn trainer aan de slag ( kon de vorige keer de dag erna de trap niet meer op komen :') ) en weer braaf op de fiets naar het werk. Ik ben nu aan het kijken op de site van de AH voor wat meer variatie in mijn avondeten.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_125024540
Ik geloof echt niet in dat soort dingetjes geloof ik. Het zal vast wel bij mensen werken, maar als het zo specifiek zou komen zou niemand slank zijn, toch?

Sowieso at het arme meisje dan na d'r glas water 'een handjevol broccoli' en allemaal dat soort rare dingen als ontbijt. Ik moest er enorm om lachen en dacht alleen maar 'dan liever dik'.
  maandag 8 april 2013 @ 12:12:10 #58
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125025088
Shoot, ben de kaas thuis vergeten. Dan maar eendubbele boterham met Surinaamse eiersalade. Calorierijk maar gelukkig is het een sportdag.
Spoilers!
  maandag 8 april 2013 @ 12:26:34 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125025569
Ik kom er niet meer uit hoor.

Ik moet afvallen. Van wie? Van mezelf. Ik heb licht overgewicht en wil wat kwijt. Ik sport 2x per week (fitness) en wil 2x per week daarnaast gaan hardlopen.

Mijn fysio zegt dat ik 1500kcal moet gaan eten. Oke, dat heb ik een week gedaan, tof, bijna 2kg kwijt. Maar ik sterf a) van de pleuris honger en b) heb ik er niks aan als ik ga jo-jo'en.

Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen hoe ik normaal afval, zonder kapot te gaan van de honger en zonder te jo-jo'en?

:*
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 8 april 2013 @ 12:27:34 #60
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125025600
Ik kom vandaag op 1697 kcals dus prima. Normaal gesproken eet ik er ongeveer 100 meer op een sportdag maar het is best wel tijd om wat strenger te zijn.

Ik moet alleen de ingrediënten van mijn avondeten nog wegen, heb het nu op de gok ingevuld. Ik ben sowieso erg benieuwd hoe het smaakt, het is eigenlijk een experimenteel prutje met van alles wat ik in huis heb: kidneybonen, zoete aardappel, mais, mango, rode en groene paprika, tomaatblokjes, mager rundergehakt. Over de kruiden ben ik nog in dubio, ik kan de Mexicaanse of de Caraibische kant op.
Spoilers!
pi_125025653
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 11:39 schreef Zeester het volgende:

Ik ook met een vriendin. Behoorlijke aanslag op mn weekpunten :o

Gister en eergister maar beetje gecompenseerd ;-)

Maar t was wel lekker
  maandag 8 april 2013 @ 12:30:19 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_125025696
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2013 12:26 schreef Qwea het volgende:
Ik kom er niet meer uit hoor.

Ik moet afvallen. Van wie? Van mezelf. Ik heb licht overgewicht en wil wat kwijt. Ik sport 2x per week (fitness) en wil 2x per week daarnaast gaan hardlopen.

Mijn fysio zegt dat ik 1500kcal moet gaan eten. Oke, dat heb ik een week gedaan, tof, bijna 2kg kwijt. Maar ik sterf a) van de pleuris honger en b) heb ik er niks aan als ik ga jo-jo'en.

Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen hoe ik normaal afval, zonder kapot te gaan van de honger en zonder te jo-jo'en?

:*
Als je 1500 kcals eet zou je niet moeten kunnen sterven van de pleurishonger. Tenzij je de hele dag fysieke arbeid verricht of erg veel sport. Dan maak je wss verkeerde keuzes in je eten. Vergeet ook niet dat je lichaam even de tijd nodig heeft om aan minder eten te wennen. Het is net als afkicken van sigaretten, in het begin schreeuwt je lijf aan alle kanten. Maar als je doorzet merk je vanzelf dat het makkelijker wordt.
Wat WAS je eetpatroon?
disclaimer
  maandag 8 april 2013 @ 12:35:14 #63
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125025842
Qwea, hoeveel calorieen je op een dag binnen moet krijgen hangt helemaal af van je lengte en gewicht. 1500 is niet bizar weinig, maar voor mij persoonlijk wel de absolute ondergrens.

Over het algemeen eten wij hier zo'n 6 keer per dag, 3 maaltijden en 3 tussendoortjes. Voor veel mensen werkt het goed om elke 2-2,5 uur iets te eten, dan verga je niet van de honger ;)
De hier gangbare theorie is dat als je een normale hoeveelheid eten binnenkrijgt, geen crashdieten dus, je wat langzamer afvalt maar dit er wel af zal blijven.

Als je naar de lijstjes kijkt van de vaste posters hier, zal je vast veel ideetjes op doen hoe jij het bijvoorbeeld aan kunt pakken. En ga eens wat uitgebreider naar de supermarkt. Bekijk eens een product dat jij graag eet en vergelijk de voedingswaarden met die van een soortgelijk product. Bijvoorbeeld Conimex woksaus met die van AH of Mei Asia om maar een leuk voorbeeld te noemen.
Schaf verder een keukenweegschaal aan, dan kan je pas echt goed zien hoeveel je eet. Bedenk ook

En de belangrijkste tip: lijnen/dieten/op je eten letten/hoe je het ook wil noemen is geen honger lijden! Zo lang je verstandige keuzes maakt, met voedingsmiddelen die echt nut hebben voor je lichaam, mag je meer dan je denkt.

Verder wat SQ zegt.
Spoilers!
  maandag 8 april 2013 @ 12:36:30 #64
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125025870
quote:
99s.gif Op maandag 8 april 2013 12:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Als je 1500 kcals eet zou je niet moeten kunnen sterven van de pleurishonger. Tenzij je de hele dag fysieke arbeid verricht of erg veel sport. Dan maak je wss verkeerde keuzes in je eten. Vergeet ook niet dat je lichaam even de tijd nodig heeft om aan minder eten te wennen. Het is net als afkicken van sigaretten, in het begin schreeuwt je lijf aan alle kanten. Maar als je doorzet merk je vanzelf dat het makkelijker wordt.
Wat WAS je eetpatroon?
Mijn eetpatroon was alles eten waar ik zin in had. En wanneer ik er zin in had. Beetje de hele dag door zeg maar :') Dus dan zak chips, dan een koekje, dan een broodje, lunch met kaiser broodjes, ect.

Nu is mijn eetpatroon :

O : Yoghurt met Crueslie

L : 4 bruine boterhammen met dieethalvarine, 2 met kipfilet 2 met 20+ smeerkaas

D : Groente, aardappelen, stukje (klein stukje) vlees

T : Appel, Liga evergreen, druiven, chocopop.

Zit je ongeveer op de 1500 kcal.

Maar het is dus niet zo dat als ik straks ben afgevallen en ik ga weer iets meer eten dan die 1500 (aan normale dingen over het algemeen) ik niet ga jo-jo'en? :)
  maandag 8 april 2013 @ 12:39:13 #65
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125025942
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2013 12:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Qwea, hoeveel calorieen je op een dag binnen moet krijgen hangt helemaal af van je lengte en gewicht. 1500 is niet bizar weinig, maar voor mij persoonlijk wel de absolute ondergrens.
1.83 lang, vorige week 88.9 weegschaal zei gisteren 86.6

quote:
Over het algemeen eten wij hier zo'n 6 keer per dag, 3 maaltijden en 3 tussendoortjes. Voor veel mensen werkt het goed om elke 2-2,5 uur iets te eten, dan verga je niet van de honger ;)
De hier gangbare theorie is dat als je een normale hoeveelheid eten binnenkrijgt, geen crashdieten dus, je wat langzamer afvalt maar dit er wel af zal blijven.
Ja, dat is ook wat ik graag wil. Dat het eraf blijft. Daarom vraag ik me dus af dat als ik weer wat meer ga eten rond de 1700 of 1800 ofzo, ik niet ga jo-jo'en :)

quote:
Als je naar de lijstjes kijkt van de vaste posters hier, zal je vast veel ideetjes op doen hoe jij het bijvoorbeeld aan kunt pakken. En ga eens wat uitgebreider naar de supermarkt. Bekijk eens een product dat jij graag eet en vergelijk de voedingswaarden met die van een soortgelijk product. Bijvoorbeeld Conimex woksaus met die van AH of Mei Asia om maar een leuk voorbeeld te noemen.
Schaf verder een keukenweegschaal aan, dan kan je pas echt goed zien hoeveel je eet. Bedenk ook
Keukenweegschaal heb ik gekocht en dat er veel verschil in zat qua merken had ik idd al door!

quote:
En de belangrijkste tip: lijnen/dieten/op je eten letten/hoe je het ook wil noemen is geen honger lijden! Zo lang je verstandige keuzes maakt, met voedingsmiddelen die echt nut hebben voor je lichaam, mag je meer dan je denkt.
Misschien heb ik daar nog wat hulp bij nodig :P :)
  maandag 8 april 2013 @ 12:40:11 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_125025966
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2013 12:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mijn eetpatroon was alles eten waar ik zin in had. En wanneer ik er zin in had. Beetje de hele dag door zeg maar :') Dus dan zak chips, dan een koekje, dan een broodje, lunch met kaiser broodjes, ect.

Nu is mijn eetpatroon :

O : Yoghurt met Crueslie

L : 4 bruine boterhammen met dieethalvarine, 2 met kipfilet 2 met 20+ smeerkaas

D : Groente, aardappelen, stukje (klein stukje) vlees

T : Appel, Liga evergreen, druiven, chocopop.

Zit je ongeveer op de 1500 kcal.

Maar het is dus niet zo dat als ik straks ben afgevallen en ik ga weer iets meer eten dan die 1500 (aan normale dingen over het algemeen) ik niet ga jo-jo'en? :)
Niet als je iets meer gaat eten. Wel als je weer gaat doen wat je deed. Maar over het algemeen ligt jojo-en niet aan hoe je afvalt, maar wat je doet op het moment dat je je gewicht kwijt bent.
Maar goed, dat is geen raketwetenschap ;)
Het is echt een kwestie van afkicken. Je eetpatroon ziet er wmb prima uit. Probeer eens te schuiven met kcals als je merkt dat je veel honger houdt. Ik heb 's morgens bijvoorbeeld veel meer honger dan 's avonds. En gewoon volhouden en gaan met die banaan *O*
disclaimer
  Moderator maandag 8 april 2013 @ 12:40:15 #67
5428 crew  miss_sly
pi_125025967
Je kunt ook als tussendoortje wortel, paprika, komkommer, tomaat eten. Vult wel en is ook nog gezond. Je zou ook in je cruesli nog wat fruit kunnen doen, bijvoorbeeld een appel, banaan, mango, waardoor het wat meer vult.
  maandag 8 april 2013 @ 12:44:19 #68
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125026051
Er is van alles op aan te merken natuurlijk, maar je begint ook net ;) Vind je dat wat je eet ook echt lekker? Ik word erg ongelukkig van brood met kipfilet en hou dat eten dan ook niet vol.

Muesli is een verstandigere keuze dan cruesli, dat bestaat voor meer dan de helft uit suiker. Lidl heeft een hele lekkere met noten en fruit, dan mis je de crunch niet zo. Cruesli Balans is ook best te eten.
Hoeveel groente eet je bij je avondeten? Als dat de enige groente op een dag is, is dat wellicht wat te weinig.
Appel prima. Druiven ook wel al zit daar veel suiker in in vergelijking met andere fruitsoorten.
Er zijn veel mensen die mordicus tegen tussendoortjes als eierkoeken, ontbijtkoek en evergreens zijn. Ik niet, je kunt ten slotte ook niet de hele dag alleen maar fruit en groente eten :+ Ik probeer wel altijd een naturel of volkorenvariant te vinden. En zoiets om de dag te eten, daarnaast eet ik minimatzes of vezelrijke crackers. Kwark (naturel) is ook een aanrader, je gaat er echt goed vol van zitten.
Spoilers!
  maandag 8 april 2013 @ 12:45:44 #69
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125026089
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2013 12:39 schreef Qwea het volgende:

[..]

1.83 lang, vorige week 88.9 weegschaal zei gisteren 86.6

[..]

Ja, dat is ook wat ik graag wil. Dat het eraf blijft. Daarom vraag ik me dus af dat als ik weer wat meer ga eten rond de 1700 of 1800 ofzo, ik niet ga jo-jo'en :)

[..]

Keukenweegschaal heb ik gekocht en dat er veel verschil in zat qua merken had ik idd al door!

[..]

Misschien heb ik daar nog wat hulp bij nodig :P :)
1700-1800 lijkt me prima hoor, vooral als je zo lang bent. Ik hou dat ook aan en ben 1.76 met 99.7 kilo.

En op je eten letten kan je gewoon leren, daar heb je de rest van je leven wat aan ^O^

En nou ga ik verdomme wandelen, tsjakkaa!
Spoilers!
  maandag 8 april 2013 @ 12:46:33 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_125026112
ik wilde eigenlijk idd nog niet in die detailmodus kruipen omdat ze net begonnen is :@
disclaimer
  maandag 8 april 2013 @ 12:47:39 #71
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125026146
quote:
99s.gif Op maandag 8 april 2013 12:46 schreef Stormqueen het volgende:
ik wilde eigenlijk idd nog niet in die detailmodus kruipen omdat ze net begonnen is :@
Lol, dat was ook mijn insteek. Maar ik zit hier lekker tijd te verdrijven zodat ik niet hoef te wandelen of te werken dus ik kon het niet laten.

Zo streng ben ik toch niet?
Spoilers!
  maandag 8 april 2013 @ 12:51:32 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_125026248
quote:
10s.gif Op maandag 8 april 2013 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Lol, dat was ook mijn insteek. Maar ik zit hier lekker tijd te verdrijven zodat ik niet hoef te wandelen of te werken dus ik kon het niet laten.

Zo streng ben ik toch niet?
nee, ben je ook niet :D gaat me ook niet om streng maar ik kan me voorstellen dat het wat veel (en wellicht in den beginne nog wat overbodige) detailinformatie is ;)
Maar goed, ik ben ook geen goede referentie dus ik kan wellicht beter mijn klep houden :')
disclaimer
  maandag 8 april 2013 @ 12:51:46 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_125026260
en hoezo wil je niet wandelen? :D
disclaimer
  maandag 8 april 2013 @ 13:12:02 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125026866
Qwea, het blijft natuurlijk een sommetje. Er moet meer uit dan erin gaat, anders kom je aan. ;)
Dus als je meer gaat eten moet je er voor zorgen dat je op dat niveau blijft verbranden, dan zou je neutraal moeten blijven.

Interessant om eens uit te zoeken is je Basic Metabolic Rate, dat geeft aan hoeveel calorieën je lichaam verbruikt als het in rust is. Als je daarna aangeeft hoe actief je dag is. Of je veel of weinig beweegt/sport dan kan je bij benadering berekenen hoeveel calorieën je per dag kan gebruiken om je gewicht op peil te houden.
En alles wat je minder eet dan dat, zou dus moeten zorgen voor gewichtsverlies.
Als je flink veel sport en beweegt kan het zelfs zo zijn dat je met 1700kcals ook nog prima gewicht verliest bijvoorbeeld.

http://www.rubriek.nl/fitness/bmr.php
  maandag 8 april 2013 @ 13:35:50 #75
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_125027780
quote:
99s.gif Op maandag 8 april 2013 12:51 schreef Stormqueen het volgende:
en hoezo wil je niet wandelen? :D
Geen idee want het was hartstikke lekker :D Ik moet alleen binnenkort echt mijn rondje aan gaan passen. Ik liep op 24 februari 4,09 km/u en nu 5,3.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')